quote:Op dinsdag 9 maart 2010 14:39 schreef FutureFairytale het volgende:
2 bruine puntjes kaas/salami
quote:
quote:Op dinsdag 9 maart 2010 15:14 schreef Raissa het volgende:
Beetje mango
Same here. Alweer achter de kiezenquote:Op dinsdag 9 maart 2010 16:00 schreef MINDSICK het volgende:
Straks ga ik lekker lasagne maken!
Het ziet er uit als een soort platte pannenkoek, maar gemaakt van brooddeeg. Ik eet dat nu, omdat een zak met 12 stuks (1 is genoeg per maaltijd) maar 70 cent kost. En het is heel lekkerquote:Op woensdag 10 maart 2010 12:08 schreef FutureFairytale het volgende:
Eet je alleen Arabisch brood?
En hoe ziet zoiets eruit (of waar lijkt het op)?
Ik neem straks als lunch 2 bapao's, een banaan en sinaasappel
waar koop je dat?quote:Op woensdag 10 maart 2010 12:17 schreef Windigo het volgende:
[..]
Het ziet er uit als een soort platte pannenkoek, maar gemaakt van brooddeeg. Ik eet dat nu, omdat een zak met 12 stuks (1 is genoeg per maaltijd) maar 70 cent kost. En het is heel lekker
+ Het is een week houdbaar
Bij turkse supermarkten verkopen ze het in plastic zakken. Ze liggen meestal bij de schappen met houdbare dingen. Het brood wat er het meest op lijkt is tunesisch platbrood.quote:
Gewoon Turks/Marrokaans brood. Je weet wel.quote:Op woensdag 10 maart 2010 12:08 schreef FutureFairytale het volgende:
Eet je alleen Arabisch brood?
En hoe ziet zoiets eruit (of waar lijkt het op)?
Ik neem straks als lunch 2 bapao's, een banaan en sinaasappel
Nee dus niet. Zie mijn link hierboven.quote:Op woensdag 10 maart 2010 15:52 schreef maartjeh het volgende:
[..]
Gewoon Turks/Marrokaans brood. Je weet wel.
Ohh sorry, dacht 'plat brood', maar het is platbrood.quote:Op woensdag 10 maart 2010 15:54 schreef Windigo het volgende:
[..]
Nee dus niet. Zie mijn link hierboven.
Ja, bijna een pannenkoekquote:Op woensdag 10 maart 2010 16:31 schreef maartjeh het volgende:
[..]
Ohh sorry, dacht 'plat brood', maar het is platbrood.
Ziet er wel lekker uit. Als ik aan 'plat brood' denk denk ik aan Turks brood, vandaar. Maar jij bedoelt écht platbrood haha.quote:Op woensdag 10 maart 2010 16:32 schreef Windigo het volgende:
[..]
Ja, bijna een pannenkoekHet proberen waard hoor!
Het is heel lekker eigenlijkquote:Op woensdag 10 maart 2010 15:19 schreef Windigo het volgende:
Vanavond
Gebakken rijst op voorraadkast is bijna leeg manier. Dus rijst met currypasta, santenblokje, rode peper, wortel in blokjes, ui, tomaat, taugé en mangoblokjes roerbakken. Geen idee of het lekker is, daar kom ik straks achter
Ben herstellend, anders was het inderdaad geen doen geweest. Mijn Imigrannetje heeft zijn werk goed gedaan, maar ben nog steeds erg wazig en futloos.quote:Op woensdag 10 maart 2010 17:35 schreef Bluezz het volgende:
Een migraine aanval & je moet koken? Dat zou een onmogelijke opgave voor mij zijn
Ik eet vanavond kipspiesjes met mousse van rode bieten
Plaats straks wel een plaatje in het foodgawkers topic
Je eet een borrelhapje als avondeten!quote:Op woensdag 10 maart 2010 17:35 schreef Bluezz het volgende:
Ik eet vanavond kipspiesjes met mousse van rode bieten
ssstquote:
quote:Op woensdag 10 maart 2010 18:27 schreef Bluezz het volgende:
[..]
ssstIk zit er best vol van hoor
En zo kan ik nog een lekker snackje nemen vanavond als ik thuiskom van zingen
[ afbeelding ]
Babyvoedingquote:
ik heb witte kool met appel en rucola, dus ik kauw gezellig meequote:Op donderdag 11 maart 2010 13:08 schreef minilot het volgende:
Gezonde lunch op kantoor.
Ik heb een grote bak knapperige taugé, met rode peper, komkommer, lenteui en wat pinda's. Eroverheen een lepel sojasaus.![]()
Als toetje een peer.
Oeeeeh! Wij 0wnen de kantoorboterhammen!quote:Op donderdag 11 maart 2010 13:19 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
ik heb witte kool met appel en rucola, dus ik kauw gezellig meeMet balsamicovinaigrette en pancetta
woensdag BBC gekeken?quote:Op vrijdag 12 maart 2010 04:22 schreef cinnamon_M het volgende:
Sticky chicken thighs with lemon and honey (Nigel Slater), zelfgemaakte rösti en geroosterde venkel en rode ui uit de oven.
Ja, maar ik eet er verspreid over de dag wel iets meer hoorquote:Op vrijdag 12 maart 2010 20:54 schreef PiperMaru het volgende:
[..]
kun jij het bij 1 paaseitje houden?
quote:Op zaterdag 13 maart 2010 09:48 schreef SeaOfLove het volgende:
net ontbijtje op. voor vriend had ik roerei met tomaat, kaas, kastanjechampignons en paprika gemaakt. voor mezelf had ik roerei met tomaat en kaas
Wow..quote:Op zaterdag 13 maart 2010 17:58 schreef Tezz het volgende:
Reuze-ravioli gevuld met een mengsel van paddestoelen, sjalot, knoflook, witte wijn en grueyere kaas en daarbij een biefstukje. Was heerlijk!
[ afbeelding ]
Het was ook errug lekker moet ik zeggen! De eerste keer dat ik ravioli maak en een vulling moest bedenken, en het was een prima combi! Er zaten trouwens ook nog gehakte noten door. Dat zal ik er nog even bij zetten....quote:
Foto-verslagje!quote:Op zaterdag 13 maart 2010 18:07 schreef motorbloempje het volgende:
ben nu bezig met het maken van kofta en naanbrood!
Kofta staat te prutten en het naanbrooddeeg te rijzen...ik hoop maar dat 't werkt!
daar is 't al te laat voor denk ikquote:
OMGquote:Op zaterdag 13 maart 2010 17:58 schreef Tezz het volgende:
Reuze-ravioli gevuld met een mengsel van paddestoelen, sjalot, knoflook, walnoten witte wijn en grueyere kaas en daarbij een biefstukje. Was heerlijk!
[ afbeelding ]
Was lekker, nu citroen-kwarktaart yoghurtquote:Op zaterdag 13 maart 2010 18:29 schreef Windigo het volgende:
Vanavond Cacio e Pepe (spaghetti met pecorino en zwarte peper) http://www.annamariavolpi.com/cacio_e_pepe.html en een groene salade met vinaigrette
Je saus is wel een beetje geschift zo te zien, De yoghurt moet op kamer temperatuur zijn en heel langzaam toevoegen, pas het volgende scheutje als de vorige helemaal opgenomen is in de saus.quote:Op zaterdag 13 maart 2010 19:44 schreef motorbloempje het volgende:
dit is de uiteindelijke maaltijd! Lamskofta met een tomatenyoghurtsaus en wat broccoli voor de groentjes erbij.
Maar het is zondag?quote:Op zondag 14 maart 2010 14:41 schreef iamredleader het volgende:
Vanavond maar eens wat lekkers halen bij de Dirk, iets makkelijks zoals kaasburgers en aardappelschijfjes
Ik lees dit goed?quote:Op zondag 14 maart 2010 14:59 schreef Torrio het volgende:
Penis & Onions vandaag, lekker ouderwetse pot
Iewquote:Op zondag 14 maart 2010 15:31 schreef Windigo het volgende:
Ik lees dit goed?![]()
Vanavond eet ik spaghetti met tomatensaus, mozarella en basilicum
Ohhh lekker, nu heb ik ook zin om iets te bakken!!quote:Op zondag 14 maart 2010 15:26 schreef Muck het volgende:
Er staan nu chocolate chip muffins in de oven en ik ga zo koffie zetten
Zo, muffins staan in de ovenquote:Op zondag 14 maart 2010 15:37 schreef PiperMaru het volgende:
[..]
Ohhh lekker, nu heb ik ook zin om iets te bakken!!
ik vond t niet lekker en heb t weggegooidquote:Op maandag 15 maart 2010 18:05 schreef SeaOfLove het volgende:
pasta met roomkaas en tonijn
quote:
Hier een zelf gefabriceerde maaltijd, maar die was misluktquote:Op maandag 15 maart 2010 20:40 schreef winterstorm666 het volgende:
bah bah bah viscuisine met rijst
viscuisine zelf was droog en taai
ben er misselijk van. bah bah bah
dat spul is sowieso vies vind ikquote:Op maandag 15 maart 2010 20:40 schreef winterstorm666 het volgende:
bah bah bah viscuisine met rijst
viscuisine zelf was droog en taai
ben er misselijk van. bah bah bah
Bah. Dat was vies. Ik kan dus echtnie wokken he!quote:Op dinsdag 16 maart 2010 16:20 schreef Tezz het volgende:
Ik heb net rijst gekookt. Dat gaat de wok in met wat groentes en biefstuk. Nog even een lekker sausje bedenken.... .
Lekker he?quote:
Dat is dus ook mijn probleemquote:Op dinsdag 16 maart 2010 18:50 schreef motorbloempje het volgende:
kipshoarma![]()
nu nog zelf de ultieme shoarmamix aan kruiden zien samen te stellen... 36% zout is wel wa veel voor shoarmakruidenmaar de enige keer dat ik het probeerde was het niet écht een succes..
Ik met macciato en bij de kaas heb ik wat rucola en sellerij salade gedaanquote:
Mellow, amai, wat eet jij toch altijd lekkerquote:Op woensdag 17 maart 2010 15:33 schreef -Mellow- het volgende:
nu een spiegeleitje met spek, een peer en een cappuccino
Vanavond zelfgemaakte spinazietortillas besmeerd met limoenmayo, belegd met wilde spinazie en gerookte zalm en daarna opgerold. Erbij gegegrilde maïskolf met boter.
Als toetje turkse yoghurt met gepureerde frambozen
Moet jij zeggenquote:Op woensdag 17 maart 2010 17:20 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Mellow, amai, wat eet jij toch altijd lekker
Hier vanavond een rucolasalade met puy-linzen, met korianderzaad, knoflook en citroen gemarineerde kip, feta en korianderblad. Yum
pittigquote:Op woensdag 17 maart 2010 21:16 schreef stavromulabeta het volgende:
Ravioli in tomatensaus... Met m'n ex (tegenover aan de tafel, niet in de saus).
je exquote:Op woensdag 17 maart 2010 21:16 schreef stavromulabeta het volgende:
Ravioli in tomatensaus... Met m'n ex (tegenover aan de tafel, niet in de saus).
Ik heb doorgaans genoeg tijd om uitgebreid te koken (ruim anderhalf uur) en aangezien het mijn hobby is vind ik het heerlijk om tussen vier en zes achter de potten en pannen te staan!quote:Op donderdag 18 maart 2010 16:42 schreef DonJames het volgende:
Ik sta er van te kijken hoeveel werk jullie in je dagelijkse (?) avondmaaltijd stoppen![]()
Respect hoormaar waar halen jullie de tijd vandaan? FYI ik ben nu even werkeloos en heb nog steeds niet de tijd om elke avond zo te koken
Ik heb eerst garam masala en curry pasta gemaakt. Garam masala is nog wel ok om kant en klaar te kopen, dit was de eerste keer dat ik zelf heb zitten vijzelen. Currypasta is wel echt iets om zelf te maken natuurlijk.quote:Op donderdag 18 maart 2010 16:24 schreef uniekhoorn het volgende:
Klinkt heerlijk Mellow, heb je een recept van de lamscurry?
Nu eet ik een blokje pure chocola met hazelnoot en een glas cola-beerenburg![]()
Mja, als je het leuk vind, maak je er tijd voor toch? Ik vind het leuk, dus ook als ik werk maak ik er tijd voor. Ik vind het ontspannend en plezierig dus voelt het ook niet als een moeite om te kokenquote:Op donderdag 18 maart 2010 16:42 schreef DonJames het volgende:
Ik sta er van te kijken hoeveel werk jullie in je dagelijkse (?) avondmaaltijd stoppen![]()
Respect hoormaar waar halen jullie de tijd vandaan? FYI ik ben nu even werkeloos en heb nog steeds niet de tijd om elke avond zo te koken
en een kop chai. Gisteren voor het eerst gemaakt, het is lekker maar kan nog wel verbeterd worden.quote:
Wat doet je toetsenbord daarboven?quote:Op vrijdag 19 maart 2010 18:33 schreef LasTeR het volgende:
[ afbeelding ]
Pistoletje met kaas/mozarella, salami en pesto.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Wat er ook gebeurt; altijd blijven lachen :-)
Op mijn bureau staan, net als het broodje.quote:
oeh, heb je daar een recept van?quote:Op zaterdag 20 maart 2010 16:37 schreef Tezz het volgende:
Ovenschotel met kip en ui in witte wijn en kruiden. Jummie!
Uit een heel oud tijdschrift, het is een lekker smoezelig blad geworden, haha. Grofweg als volgt:quote:
Doe es een receptje?quote:Op zaterdag 20 maart 2010 18:00 schreef Mirjam het volgende:
pasta carbonara gegeten naar recept van de kokkin op werk
rete-zwaar, meer smakelijk ja
quote:
quote:Penne met Carbonara saus 4 personen
4 ons gesneden ham,snipperen en uitbakken in de pan,daar over heen 3 teentjes knoflook uit persen.
Als de ham bruin is,een klein beetje water toevoegen om het baksel los te krijgen en een verkruimeld bouillon blokje.
Daarna toevoegen 1 pot ongeklopte slagroom, 1 pot crème fraiche en een grote Boursin.
Dan nog wat verse peterselie en bieslook en wat paprika poeder.
Wanneer de saus te dun is,iets in laten koken.
Wanneer de saus te dik is, iets melk toevoegen.
Je kunt stukjes gekookte broccoli of doperwten toevoegen.
Opdienen met een verse salade.
Plannen gewijzigd; GRIEKS IT IS!quote:Op zaterdag 20 maart 2010 15:20 schreef maartjeh het volgende:
Nu een glas cola.
Strakjes óf pizza, of een broodje döner.
Dank jequote:
Wow dat is wel heel zwaar ja. Ik houd me liever bij mijn eigen recept met eieren en room.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |