quote:
Op donderdag 18 maart 2010 16:24 schreef uniekhoorn het volgende:Klinkt heerlijk Mellow, heb je een recept van de lamscurry?
Nu eet ik een blokje pure chocola met hazelnoot en een glas cola-beerenburg
Ik heb eerst garam masala en curry pasta gemaakt. Garam masala is nog wel ok om kant en klaar te kopen, dit was de eerste keer dat ik zelf heb zitten vijzelen. Currypasta is wel echt iets om zelf te maken natuurlijk.
Ik weet niet meer precies wat ik heb gedaan maar ongeveer dit: 2 eetlepels komijnzaad, 2 el korianderzaad, 1 eetlepel fenegriek, 1 eetlepel venkelzaad, 1 theelepel kurkuma, 2 stengels citroengras, paar korianderwortels, 8 gedroogde rode chili's, limoensap, paar sjalotjes, stukje gember, 5 tenen knoflook en 2 eetlepels olie. Die hele bende gestaafmixerd tot een egaal papje.
In een grote pan flink wat ghee, daarin een uitje fruiten, blokjes lamsvlees erbij en even aanbraden, 2 theelepels garam masala en een paar tenen knoflook erbij, daarna twee eetlepels van de currypasta, omscheppen tot de geuren vrijkomen. Blik kokosmelk erin en een uurtje op een heel laag vuurtje laten staan met het deksel eraf. Als laatste amandelschaafsel erover.
Het is nog niet klaar dus ik wacht met smart
'If the doors of perception were cleansed everything would appear to man as it is, infinite.'