Hoe doe je dat? Er op stampen lijkt me niet echt precies genoegquote:Op woensdag 3 maart 2010 23:48 schreef Tommeke het volgende:
Ik heb vanavond voor 't eerst in m'n leven een wiel gericht, er zat 'n slag van een centimeter in, maar die is gereduceerd tot een millimeter. Morgen maar eens kijken hoe dat wiel zich houdt.
Ben benieuwd hoe jouw fiets er uit zietquote:Op woensdag 3 maart 2010 22:16 schreef jakkop het volgende:
[..]
Fietsonderhoud is heel simpel. Beweegt het maar moet het vastzitten? Duct-tape. Zit het vast maar moet het bewegen? WD40.
Stel je eens voor, wat zijn jouw hobbies? Ik fietste tochten van 100 km vorig jaar, en ga voor de 200 dit jaar. Waar zou ik jou van moeten kennen?quote:Op donderdag 4 maart 2010 06:10 schreef Theoria_Colorum het volgende:
[ afbeelding ]
Sinds wanneer heeft Peter Beense dan een sik?
Inderdaad, foto's willen we zien!quote:Op donderdag 4 maart 2010 08:11 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Ben benieuwd hoe jouw fiets er uit ziet
Twijfels twijfels...quote:Op donderdag 4 maart 2010 11:31 schreef Tommeke het volgende:
Vette fiets Askbrad! Wat voor groep en wielen komen er op?
Leuk projectje! Wordt een mooi fietsjequote:Op donderdag 4 maart 2010 11:52 schreef AskBrad het volgende:
[..]
Twijfels twijfels...
- Groep wordt een Ultegra. dan ben ik er nog niet uit of het een SL wordt of de 6700 en of ik de shifters neem met kabelloop langs het stuur(zoals Campy) of de traditionele.
- Crankstel wordt een BB30. of FSA of de Cannondale Hollowgram SL.
- Wielen worden of Mavic's ksyrium elite of een paar Fulcrum Racing 3.
- Stuur/Nok worden waarschijnlijk van Ritchey WCS (wit of glans zwart daar ben ik nog niet uit) en anders FSA OS-99.
- Zadel zal een Fi'zi:k Arione worden.
- Banden worden iets van Continental GP4000 , Schwalbe Ultremo R
Dit inderdaad, lijkt prima verderquote:Op donderdag 4 maart 2010 10:08 schreef Tommeke het volgende:
Mooie fiets, maar de advertentie is wat slordig. Er staat niets concreets over de afmontage van de fiets.
Zonda wielen zijn trouwens wel erg goed!
Das de Shimano rommel groep...quote:Op donderdag 4 maart 2010 14:38 schreef Kadooosh het volgende:
Weet iemand welke groep dit is?
Er staat alleen Shimano op...
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Niet eens, voor een beginner is Tiagra ook een leuke groep.quote:Op donderdag 4 maart 2010 14:52 schreef Oksel het volgende:
Niets bijzonders dus. Ga voor een 105, minimaal..
Ik wil ook in de OP! Zal ff plaatje zoeken.
[ afbeelding ]
Ok jammer dacht dat ik misschien een koopje had als het Shimano 105 of ultegra is.quote:
Dan zie je toch met het blote oog wel dat het geen high end groep is .quote:Op donderdag 4 maart 2010 16:00 schreef Kadooosh het volgende:
[..]
Ok jammer dacht dat ik misschien een koopje had als het Shimano 105 of ultegra is.
Ik heb nu een fiets(Campagnolo Xenon (tripple)) waar ik eigenlijk dik tevreden mee ben maar ik wil toch wat nieuws(gewoon omdat het kan ).
Maar goed dat moet dus wel ultegra en full carbon worden.
Een beginner ben ik niet meer .
Hehe kwa het daadwerkelijke fietsen dan .quote:Op donderdag 4 maart 2010 16:04 schreef AskBrad het volgende:
[..]
Dan zie je toch met het blote oog wel dat het geen high end groep is .
Anyhow, succes met zoeken
Die Cannondale is een goede fiets met een mooi groep en best wel goedkoop. Zal me niks verbazen als je voor die fiets bij een fietsenmaker het dubbele moet betalen.quote:Op donderdag 4 maart 2010 16:00 schreef Kadooosh het volgende:
[..]
Ok jammer dacht dat ik misschien een koopje had als het Shimano 105 of ultegra is.
Ik heb nu een fiets(Campagnolo Xenon (tripple)) waar ik eigenlijk dik tevreden mee ben maar ik wil toch wat nieuws(gewoon omdat het kan ).
Maar goed dat moet dus wel ultegra en full carbon worden.
Een beginner ben ik niet meer .
Wat vinden jullie van deze fiets?
http://link.marktplaats.nl/325543226
Welliswaar niet full carbon maar is misschien wel een koopje?
Cannondale .quote:Op donderdag 4 maart 2010 16:00 schreef Kadooosh het volgende:
[..]
Ok jammer dacht dat ik misschien een koopje had als het Shimano 105 of ultegra is.
Ik heb nu een fiets(Campagnolo Xenon (tripple)) waar ik eigenlijk dik tevreden mee ben maar ik wil toch wat nieuws(gewoon omdat het kan ).
Maar goed dat moet dus wel ultegra en full carbon worden.
Een beginner ben ik niet meer .
Wat vinden jullie van deze fiets?
http://link.marktplaats.nl/325543226
Welliswaar niet full carbon maar is misschien wel een koopje?
Hoezo moet er een nieuwe groep op dan?quote:Op donderdag 4 maart 2010 16:47 schreef AskBrad het volgende:
[..]
Cannondale .
Frame is beter dan menig Carbon flut merk denk ik.......
is wel een koopje als ik het zo bekijk. nieuw groepje erop en je bent klaar voor weinig geld.
Nieuwe groep is een beetje onzin lijkt mijquote:Op donderdag 4 maart 2010 16:54 schreef Kadooosh het volgende:
[..]
Hoezo moet er een nieuwe groep op dan?
De ultegra groep uit 2006 is toch wel voldoende.
Of bedoel je meer als ie erg versleten is?
excuses, 2006 had ik niet gezien. dan hooguit paar remblokken ketting en tandwielen.....quote:Op donderdag 4 maart 2010 16:54 schreef Kadooosh het volgende:
[..]
Hoezo moet er een nieuwe groep op dan?
De ultegra groep uit 2006 is toch wel voldoende.
Of bedoel je meer als ie erg versleten is?
]quote:Op donderdag 4 maart 2010 16:46 schreef Yankee het volgende:
[..]
Die Cannondale is een goede fiets met een mooi groep en best wel goedkoop. Zal me niks verbazen als je voor die fiets bij een fietsenmaker het dubbele moet betalen.
--> Hij is alleen niet volledig Ultegra, de remmen zijn namelijk in ieder geval geen Ultegra remmen
Denk het ook. Mijn vriendin heeft ook een Cannondale met dezelfde remmen namelijk.quote:Op donderdag 4 maart 2010 17:03 schreef AskBrad het volgende:
[..]
]
Remmen zullen hoogstwaarschijnlijk cannondale eigen zijn.
Ik heb hem gemailed maar als ik geluk heb niet:quote:Op donderdag 4 maart 2010 17:03 schreef AskBrad het volgende:
[..]
]
Remmen zullen hoogstwaarschijnlijk cannondale eigen zijn.
Als je 100% zeker het bouwjaar wil weten (adverteerder kan ook zo wat zeggen natuurlijk) vraag even het serienummer (onder op de BB) en surf even naar vintagecannondale.com. zie je zo uit welk jaar.quote:Op donderdag 4 maart 2010 17:10 schreef Kadooosh het volgende:
[..]
Ik heb hem gemailed maar als ik geluk heb niet:
http://www.feedagg.com/fe(...)0si-Specs-and-Review
Die kwam met 105 remmen.
Oh wacht komt uit 2002 http://www.bikepedia.com/QuickBike/BikeSpecs.aspx?ItemID=37087&Type=bike
Moet maar zien wat de staat is..
Wat voor een heb je gekocht.quote:Op donderdag 4 maart 2010 17:52 schreef Oksel het volgende:
2e hands carbon vind ik erg eng trouwens..
Ik heb echt heul veul zin in maandag. Nieuwe fiets.. Foto's volgen!
Thanks heb hem gemailed.quote:Op donderdag 4 maart 2010 17:45 schreef AskBrad het volgende:
[..]
Als je 100% zeker het bouwjaar wil weten (adverteerder kan ook zo wat zeggen natuurlijk) vraag even het serienummer (onder op de BB) en surf even naar vintagecannondale.com. zie je zo uit welk jaar.
Hoezo gaat carbon snel stuk?quote:Op donderdag 4 maart 2010 17:52 schreef Oksel het volgende:
2e hands carbon vind ik erg eng trouwens..
Ik heb echt heul veul zin in maandag. Nieuwe fiets.. Foto's volgen!
Nee, maar je kunt niet goed zien of het beschadigd is. Als je valt met een fiets van aluminium kun je deuken etc krijgen, bij carbon zie je die nietquote:
Hmm goed dat je het zegt want dan valt mijn keuze voor 2dehands carbon weg.quote:Op donderdag 4 maart 2010 18:03 schreef Yankee het volgende:
[..]
Nee, maar je kunt niet goed zien of het beschadigd is. Als je valt met een fiets van aluminium kun je deuken etc krijgen, bij carbon zie je die niet
Als er mee gevallen is, kan het zijn dat er een scheurtje in zit en is vrij lastig te zien. Vrij gevaarlijk. Goed controleren en doorvragen dus.quote:Op donderdag 4 maart 2010 17:56 schreef Kadooosh het volgende:
[..]
Thanks heb hem gemailed.
[..]
Hoezo gaat carbon snel stuk?
Is 2006 al 10 speed? Alleen als je wedstrijden rijdt is het wel handig om 10 speed te hebben ivm het wisselen met wielen. Voor de rest: als het maar goed werkt...quote:Op donderdag 4 maart 2010 16:58 schreef Yankee het volgende:
[..]
Nieuwe groep is een beetje onzin lijkt mij
Ik ook, met alu kan je nog eens een keertje op je bek gaan..quote:Op donderdag 4 maart 2010 17:52 schreef Oksel het volgende:
2e hands carbon vind ik erg eng trouwens..
Ik heb echt heul veul zin in maandag. Nieuwe fiets.. Foto's volgen!
Mooie prijs voor een Ultegra fiets. De wielen zijn niet echt goed, of beter gezegd best slecht. Maar die kan je natuurlijk altijd nog vervangen voor een beter setje. Verder.....tjah het blijft een Bulls, persoonlijk vind ik het geen mooie fietsenquote:Op donderdag 4 maart 2010 19:51 schreef Landgeld het volgende:
Wat vinden jullie van deze specificaties:
Bulls Ultegra 2009
Prijs: ¤ 899,-
Ik zou voor deze gaan. Aksiums zijn overigens geen slechte wielen. Als je echt betere wielen wilt moet je bijvoorbeeld Fulcrum 3 nemen (zijn uiteraard nog meer opties) maar jij zult vrijwel zeker geen fiets vinden met een full carbon frame en dergelijke wielen onder de 2k.quote:Op donderdag 4 maart 2010 18:54 schreef FJD het volgende:
Wat vinden we van Focus dames. Kom net bij m'n lokale FM vandaan en die had er net eentje staan die klaar was om van eigenaar te verwisselen en god wat zag dat frame er ongelofelijk geil uit
Optie 3 - Cayo Expert
Ultegra afgemonteerd en met een carbon frame. Wel lijkt er (oa) bezuinigd te zijn op de wielen; Mavic Aksium. Fiets is in het zwart wat een plus is maar kost 1750,- wat toch wel een minnetje is zeker als de wielen achterblijven bij de rest v/d fiets. Ben vooral bang dat het geld in het frame is gaan zitten en de fiets qua onderdelen onevenwichtig is geworden.
Thanks voor je oordeel Twijfel zit er beetje in hoeverre een carbon frame meer een gadget is dan iets wat je wilt hebben. Gaat toch nog om 400,- extra Neig ik toch nog naar de Culebro. Met triple komt ie net tegen m'n budget uit.quote:Op donderdag 4 maart 2010 21:33 schreef Yankee het volgende:
Ik zou voor deze gaan. Aksiums zijn overigens geen slechte wielen. Als je echt betere wielen wilt moet je bijvoorbeeld Fulcrum 3 nemen (zijn uiteraard nog meer opties) maar jij zult vrijwel zeker geen fiets vinden met een full carbon frame en dergelijke wielen onder de 2k.
Een carbon frame is veel comfortabeler dan aluminium. Qua comfort vergelijkbaar met staal, maar dan met het gewicht van aluminium.quote:Op donderdag 4 maart 2010 22:22 schreef FJD het volgende:
[..]
Thanks voor je oordeel Twijfel zit er beetje in hoeverre een carbon frame meer een gadget is dan iets wat je wilt hebben. Gaat toch nog om 400,- extra Neig ik toch nog naar de Culebro. Met triple komt ie net tegen m'n budget uit.
Dus je neigt naar optie 1, begrijp ik dat zo goed? Dat is ook een prima fiets. Minpuntje is de niet volledige Ultegra afmontage. Wat betreft wel of geen carbon ben ik het met wombcat eens.quote:Op donderdag 4 maart 2010 22:22 schreef FJD het volgende:
[..]
Thanks voor je oordeel Twijfel zit er beetje in hoeverre een carbon frame meer een gadget is dan iets wat je wilt hebben. Gaat toch nog om 400,- extra Neig ik toch nog naar de Culebro. Met triple komt ie net tegen m'n budget uit.
Lees trouwens dat fullcrums herrie maken bij t rijden? Dat mot ik niet hebben Ik smeer m'n ketting juist veels te veel nu omdat ik absoluut geen geluid wil horen; er is niets mooiers dan afzien terwijl je geruisloos door het landschap zoeft Alleen schijnen ze dan weer enorm zwaar te zijn en halen ze t niet bij de fullcrums. Alleen als je niet trapt blijkbaar, naja dat is makkelijk als je in wilt halen.
Leuk man dat kiezen en ik zie dat ik alweer m'n oude gewoonte heb opgepakt; toch weer een reden vinden om extra uit te geven bovenop het vooraf gestelde budget Ach ja, ik heb geen wereldhaast gelukkig.
dat geluid vind ik juist heerlijk .quote:Op vrijdag 5 maart 2010 09:00 schreef Yankee het volgende:
[..]
Dus je neigt naar optie 1, begrijp ik dat zo goed? Dat is ook een prima fiets. Minpuntje is de niet volledige Ultegra afmontage. Wat betreft wel of geen carbon ben ik het met wombcat eens.
Die fulcrums maken inderdaad geluid als je niet trapt, maar zoals je zelf al zegt dat is best handig als je iemand wilt inhalen.
Tukker all the way hierquote:Op vrijdag 5 maart 2010 09:26 schreef Oksel het volgende:
Zijn hier trouwens mensen die in Twente wonen? Daar ben ik deze zomer namelijk.. wil flink wat fietsen, en tips zijn dus welkom.
Lijkt me een minimaal verschilquote:Op vrijdag 5 maart 2010 09:32 schreef Oksel het volgende:
Ik ga trouwens van een alu B kutmerk fiets van 10 kilo, afgemonteerd met Sora, naar een carbon Bianchi van 7,nogwat.. afgemonteerd met Campa. Ben benieuwd..
Grappig. Fiets je veel? Club? Vertel eens..quote:
Geen club, enkel recreatief met een aantal vrienden/bekenden.quote:Op vrijdag 5 maart 2010 11:34 schreef Oksel het volgende:
[..]
Grappig. Fiets je veel? Club? Vertel eens..
Dan moeten we van de zomer nog maar eens die tocht over de posbank gaan rijden, nu heb je ongeveer zo'n zelfde fiets ter beschikking als ik toen mocht testenquote:Op vrijdag 5 maart 2010 09:32 schreef Oksel het volgende:
Ik ga trouwens van een alu B kutmerk fiets van 10 kilo, afgemonteerd met Sora, naar een carbon Bianchi van 7,nogwat.. afgemonteerd met Campa. Ben benieuwd..
Hartstikke leuk, dat je die hobby bezigt. Het was ook maar een dolletje. ^^quote:Op donderdag 4 maart 2010 08:47 schreef Captain_Fabulous het volgende:
[..]
Stel je eens voor, wat zijn jouw hobbies? Ik fietste tochten van 100 km vorig jaar, en ga voor de 200 dit jaar. Waar zou ik jou van moeten kennen?
Zeker! Ik heb er zin in.. Ik was in Australie trouwens ook degene die het snelste afdaalde..quote:Op vrijdag 5 maart 2010 11:45 schreef Gripper het volgende:
[..]
Dan moeten we van de zomer nog maar eens die tocht over de posbank gaan rijden, nu heb je ongeveer zo'n zelfde fiets ter beschikking als ik toen mocht testen
Ben zeer benieuwd waar je uiteindelijk voor gaat kiezen. Denk dat de voornaamste selectiecriteria zijn:quote:Op vrijdag 5 maart 2010 09:42 schreef FJD het volgende:
De belangrijkste criteria (1500,- & Ultegra) laten nog maar weinig opties per merk over maar dan zit ik nog met een optie of 8 tot 10 gok ik
Kogaquote:Op vrijdag 5 maart 2010 12:58 schreef FJD het volgende:
Vond via de Koopgids van Fiets.nl ook deze Koga;
http://www.koga.com/nl/bike.asp?collectionid=11&segmentid=88&id=239628
Ook een ongelofelijk geil ding om te zien. Morgen eens bij een dealer in de buurt om te kijken wat er evt. met de prijs zou kunnen Leuk
Ik weet van Urs dat er vorig jaar nog wel eens een fietsmeet was maar gaan we dit jaar (v/d zomer?) eens een rondje Arnhem doen? Beetje de route van de JJ Classic volgen bv..
Cool. Als je weer op de fiets stapt, laat het even weten..!quote:Op vrijdag 5 maart 2010 12:20 schreef Yankee het volgende:
[..]
Ben zeer benieuwd waar je uiteindelijk voor gaat kiezen. Denk dat de voornaamste selectiecriteria zijn:
- Materiaal: Carbon - Aluminium.
- Afmontage: Ultegra dus.
- Wielen.
Waarbij wielen later het makkelijkst te upgraden zijn.
Wat is er mis met Koga? Vind dit eigenlijk best wel een mooie fietsquote:
er is niets mis met Koga hoor, Persoonlijke smaak .quote:Op vrijdag 5 maart 2010 13:20 schreef Yankee het volgende:
[..]
Wat is er mis met Koga? Vind dit eigenlijk best wel een mooie fiets
Ik rij een concorde met een compagnolo Mirage groep erop. Met zowel de groep als de fiets geen problemen gehad en tot nu toe veel plezier. Makkelijk af te stellen en als startersgroep is de Mirage prima lijkt me. Ik geloof dat de meeste mensen hem tussen de Tiagra en de 105 zetten qua degelijkheid.quote:Op donderdag 4 maart 2010 18:48 schreef Frulmogk het volgende:
Bij de plaatselijke fietsenzaak een tweedehands:
Concordo Colombo
Compagnolo Mirage groep
exclusief pedalen
5/6 jaar oud
650 euro
Alles in originele staat.
Leek me wel aantrekkelijk
Campa heeft alleen die groep niet meer geloof ik, maar neem aan dat een andere groep van Campa hier ook wel mee compatibel is.quote:Op vrijdag 5 maart 2010 13:28 schreef No-P het volgende:
[..]
Ik rij een concorde met een compagnolo Mirage groep erop. Met zowel de groep als de fiets geen problemen gehad en tot nu toe veel plezier. Makkelijk af te stellen en als startersgroep is de Mirage prima lijkt me. Ik geloof dat de meeste mensen hem tussen de Tiagra en de 105 zetten qua degelijkheid.
Colombo frame ken ik niet, maar ik geloof dat het een stalen frame is? Ik weet niet hoeveel erop gefietst is en dus de staat van onderdelen en fiets is, maar ik zou nog even verder kijken.
Volgens mij ook... Als ik google op Concorde Colombo, kom ik uit op een stalen fiets. Columbus buizen dat wel maar toch 5/6 jaar oud, staal, 650 euro. toch even verder kijken.quote:Op vrijdag 5 maart 2010 13:28 schreef No-P het volgende:
[..]
Ik rij een concorde met een compagnolo Mirage groep erop. Met zowel de groep als de fiets geen problemen gehad en tot nu toe veel plezier. Makkelijk af te stellen en als startersgroep is de Mirage prima lijkt me. Ik geloof dat de meeste mensen hem tussen de Tiagra en de 105 zetten qua degelijkheid.
Colombo frame ken ik niet, maar ik geloof dat het een stalen frame is? Ik weet niet hoeveel erop gefietst is en dus de staat van onderdelen en fiets is, maar ik zou nog even verder kijken.
Ja het meeste 10s is wel compatibel met andere 10s groepen, alleen is dit waarschijnlijk een 9s groep (mirage was geloof ik alleen in 9s gemaakt).quote:Op vrijdag 5 maart 2010 13:36 schreef Yankee het volgende:
[..]
Campa heeft alleen die groep niet meer geloof ik, maar neem aan dat een andere groep van Campa hier ook wel mee compatibel is.
Ik heb nog een setje Fulcrum Racing 7 voor je met nieuwe body, is dat niks voor jou? Is een prima reserve/winter/tacx wielsetje. Hij is wel roodquote:Op woensdag 3 maart 2010 16:08 schreef No-P het volgende:
[..]
Ja, denk dat ik dat ga doen. Ik ga dan wel even goed kijken of er geen uitzonderingen zijn waarbij het niet kan. Op de Dura ace 10s naaf van m'n vriendin paste geen 9s op. Was 1 serie waarbij dat niet kon.
quote:Op donderdag 4 maart 2010 16:00 schreef Kadooosh het volgende:
Ok jammer dacht dat ik misschien een koopje had als het Shimano 105 of ultegra is.
Ik heb nu een fiets(Campagnolo Xenon (tripple)) waar ik eigenlijk dik tevreden mee ben maar ik wil toch wat nieuws(gewoon omdat het kan ).
Maar goed dat moet dus wel ultegra en full carbon worden.
Een beginner ben ik niet meer .
Wat vinden jullie van deze fiets?
http://link.marktplaats.nl/325543226
Welliswaar niet full carbon maar is misschien wel een koopje?
Neem initiatief, zou ik zeggen.quote:Op vrijdag 5 maart 2010 12:58 schreef FJD het volgende:
Ik weet van Urs dat er vorig jaar nog wel eens een fietsmeet was maar gaan we dit jaar (v/d zomer?) eens een rondje Arnhem doen? Beetje de route van de JJ Classic volgen bv..
Foto's van je vriendinnetje zijn welkom, maar die moeten geloof ik in een ander topicquote:Op vrijdag 5 maart 2010 15:04 schreef Oksel het volgende:
@eentwee: Ik ben nog in Duitsland.. Als het weer meezit (zomerbanden onder de beemer) ben ik Samstag weer in de lage landen. En foto's van mijn schatje komen er zeker..
M'n vriendin heeft een stuurlint van Deda, heb net even gevoeld en het vergeleken. Is volgens mij niet heel erg dik, stuurlint van Easton voelt dikker aan. Ga je voor zwart? Als je namelijk een kleurtje wilt zou je een stuurlint van Fizik kunnen overwegen. Die zijn wel ietsje duurder maar schijnen erg goed schoon te houden te zijn.quote:Op vrijdag 5 maart 2010 21:04 schreef Kadooosh het volgende:
Kent iemand het Merk deda?
Denk dat ik dit stuurlint ga kopen maar hopelijk is het een beetje dik, het stuurlint wat bij mijn fiets zat is nogal dun heb laatst op een goedkope target gereden en die had nog lekkerder stuurlint.
http://cgi.ebay.co.uk/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=390151110499
Ik heb die zwarte "carbon" besteld.quote:Op vrijdag 5 maart 2010 21:22 schreef Yankee het volgende:
[..]
M'n vriendin heeft een stuurlint van Deda, heb net even gevoeld en het vergeleken. Is volgens mij niet heel erg dik, stuurlint van Easton voelt dikker aan. Ga je voor zwart? Als je namelijk een kleurtje wilt zou je een stuurlint van Fizik kunnen overwegen. Die zijn wel ietsje duurder maar schijnen erg goed schoon te houden te zijn.
Nijmegen!! Vorig jaar was er hier in Nmg een tocht, helaas kon ik er niet bij zijn.quote:Op zaterdag 6 maart 2010 13:24 schreef Nappie-Oleon het volgende:
veel mensen aan het fietsen zeker vandaag
tmag nog wel ietsje warmer worden, ik had gister bevroren tenen
komen er nog meer mensen uit de omgeving arnhem/nijmegen? dan kan er misschien in die omgeving ook een tocht georganiseerd worden
Heb je wel campagnolo remmen shifters?quote:Op zaterdag 6 maart 2010 14:08 schreef No-P het volgende:
[..]
Nijmegen!! Vorig jaar was er hier in Nmg een tocht, helaas kon ik er niet bij zijn.
Over de remmen: Ik heb gekeken of ik iets van een veer in mijn remmen kon vinden, maar die is niet te zien.
Jep, van onderen en van boven gekeken of ik wat kon zien. Heb hem niet uit elkaar gehaald.quote:Op zaterdag 6 maart 2010 14:09 schreef Kadooosh het volgende:
[..]
Heb je wel campagnolo remmen shifters?
kee dan, dan moet je evt dit jaar er wel bij zijn:)quote:Op zaterdag 6 maart 2010 14:08 schreef No-P het volgende:
[..]
Nijmegen!! Vorig jaar was er hier in Nmg een tocht, helaas kon ik er niet bij zijn.
Over de remmen: Ik heb gekeken of ik iets van een veer in mijn remmen kon vinden, maar die is niet te zien.
Ik denk het wel. Slimste is dan om weer een fietsmeet-topic te openen en tot een datum te komen.quote:Op zaterdag 6 maart 2010 14:50 schreef Nappie-Oleon het volgende:
[..]
kee dan, dan moet je evt dit jaar er wel bij zijn:)
zoiets dergelijks lijkt mij wel vet: http://www.routeyou.com/r(...)e-reichswaldroute.nl
ff afwachten maar of er nog meer animo is
Bleek dat er een ringetje af was gevallen.. de linker zit al weer terug op zijn plek maar de rechter wil maar niet maar moet wel lukken uiteindelijk... ff pauze na al dat gepriegel.quote:Op zaterdag 6 maart 2010 14:41 schreef No-P het volgende:
[..]
Jep, van onderen en van boven gekeken of ik wat kon zien. Heb hem niet uit elkaar gehaald.
Gouda. 25 km naar de Brienenoord. Vaak pak ik de Skiheuvel bij Bergschenhoek ook even mee, maar vandaag was dat niet te doen.quote:Op zaterdag 6 maart 2010 17:08 schreef FJD het volgende:
Waar kom je vandaan LC? Ik kan vanaf hier de Brienenoordbrug praktisch zien
Weerbericht ziet er prima uit voor de volgende dagen, dus je kunt je traantjes binnenhoudenquote:Op zaterdag 6 maart 2010 17:22 schreef marcodej het volgende:
Ik ga huilen als het morgen weer slecht weer is.
Hmm die Skiheuvel nog maar eens proberen dan. Rijd nu zelf vaak langs de Rottemeren omhoog (als de wind goed staat).quote:Op zaterdag 6 maart 2010 17:22 schreef Littlecreep het volgende:
Gouda. 25 km naar de Brienenoord. Vaak pak ik de Skiheuvel bij Bergschenhoek ook even mee, maar vandaag was dat niet te doen.
Dat ding stelt absoluut niks voor. Ligt bij de ingang van Outdoor Valley en is nog geen honderd meter, maar met een goed rondje door gebied daar kan je hem stuk of zes keer nemen binnen tien kilometer.quote:Op zaterdag 6 maart 2010 17:39 schreef FJD het volgende:
Hmm die Skiheuvel nog maar eens proberen dan. Rijd nu zelf vaak langs de Rottemeren omhoog (als de wind goed staat).
Is me na 2 uur eindelijk gelukt :p.quote:Op zaterdag 6 maart 2010 15:18 schreef Kadooosh het volgende:
[..]
Bleek dat er een ringetje af was gevallen.. de linker zit al weer terug op zijn plek maar de rechter wil maar niet maar moet wel lukken uiteindelijk... ff pauze na al dat gepriegel.
Dat klinkt al beter dan de voorspellingen voor je kansen op een ander forum .quote:Op zaterdag 6 maart 2010 18:06 schreef Kadooosh het volgende:
[..]
Is me na 2 uur eindelijk gelukt :p.
Op sommige vorken zonder oogjes kun je wel dragers bevestigen met klemmetjes. Welk type vork heb je op 't moment?quote:Ik zoek een voorvork waar een voordrager op kan(mijne heeft geen bevestiging ervoor) heeft iemand nog tips?
Ik ga deze zomer namelijk naar Italië rijden en wil mijn huidige fiets ervoor gebruiken.
Maakt mij niet uit zolang ie maar wat kilo's kan dragen... of ie bij mijn huidige frame past kwa uiterlijk kan me ook niets schelen ik ga hem toch alleen gebruiken voor op vakantie.quote:Op zaterdag 6 maart 2010 18:24 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Dat klinkt al beter dan de voorspellingen voor je kansen op een ander forum .
[..]
Op sommige vorken zonder oogjes kun je wel dragers bevestigen met klemmetjes. Welk type vork heb je op 't moment?
Moet je daarbij perse die lowrider gebruiken?quote:Op zaterdag 6 maart 2010 19:33 schreef ultra_ivo het volgende:
Op die vork is dat geen enkel probleem. Met deze set kom je heel erg ver: http://www.sjscycles.co.u(...)g-Kit-KB5700-128.htm
en dat hoort bij deze drager: http://www.sjscycles.co.u(...)sses--Silver-114.htm
Een kilo of 10-15 moet je er wel aan kunnen hangen. De 25 kilo die ik aan een lowrider hang kun je beter aan wat stevigers hangen .
Niet persé een Blackburn. Wel een Blackburn-achtige lowrider. Tot een jaar of 10-15 jaar geleden was dit model het algemeen gangbare. Zowel de originelen van Blackburn als de kopieen van bijv. Bor Yueh of Vetta. Voor mij is dit nog altijd de 'normale' lowrider. Tubus en anderen zijn moderne nieuwlichterij. Met Tubus heb ik het gehad, die vindt ik toch wat minder goed ontworpen (tassen zitten te laag). Ik rij nu al een paar jaar met Old Man Mountain. Die voldoet prima op mijn fietsen, maar die zijn dan ook voorzien van alle boringen.quote:Op zaterdag 6 maart 2010 21:43 schreef Kadooosh het volgende:
[..]
Moet je daarbij perse die lowrider gebruiken?
Een normale lowrider kan ik namelijk wel viavia kopen.
Denk dat zo'n tasje toch weer wat te weinig is, is wel handig om nu gelijk het juiste te kopen zodat ik later niet weer iets beters nodig heb.quote:Op zaterdag 6 maart 2010 22:09 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Niet persé een Blackburn. Wel een Blackburn-achtige lowrider. Tot een jaar of 10-15 jaar geleden was dit model het algemeen gangbare. Zowel de originelen van Blackburn als de kopieen van bijv. Bor Yueh of Vetta. Voor mij is dit nog altijd de 'normale' lowrider. Tubus en anderen zijn moderne nieuwlichterij. Met Tubus heb ik het gehad, die vindt ik toch wat minder goed ontworpen (tassen zitten te laag). Ik rij nu al een paar jaar met Old Man Mountain. Die voldoet prima op mijn fietsen, maar die zijn dan ook voorzien van alle boringen.
Als je echt lichtgewicht wilt reizen kun je wellicht volstaan met een overmaatse Carradice zadeltas. Bijvoorbeeld de Camper Longflap. http://www.spacycles.co.uk/products.php?plid=m2b5s73p51
Ik en al eens een Brit tegengekomen die een hele kampeeruitrusting in en aan z'n Longflap en frame had gebonden.
Wielrenbroekquote:Op zondag 7 maart 2010 10:09 schreef Oksel het volgende:
Mooi rijtje ivo!
Verder heb ik helaas geen kleding voor koud weer..
Wat voor kleding heb je voor een dag als vandaag nodig? Wat voor broek? Overschoenen? En wat draag je op je hoofd, bovenlichaam en handen?
Dat is geen slechte shortliist FJD! De 'minste' van de vijf is de onderste Cube (die is toch 1700,- en geen 2000,-?) omdat voor zover ik weet naast de crank ook o.a de remmen van FSA zijn. Niet dat die slecht zijn, maar het is geen Ultegra.quote:Op zaterdag 6 maart 2010 22:21 schreef FJD het volgende:Red Bull Carbon Pro-3000 - Shimano crank - Xtreme Aero Wheels - 1800,- Koga-Miyata Carbon Team - Shimano crank - Koga 2pRace1800 - 2000,- Cube Agree GTC Race - Shimano crank - Easton Vista SL - 2000,- Focus Cayo Expert - FSA crank - Mavic Aksium - 1750,- Cube Agree GTC Pro - FSA crank - Fulcrum 7 - 2000,-
Belangrijk verschil zit vaak op de crank; de nieuwe hollowtech crank van Shimano is vrij prijzig. De Focus & Cube Pro hebben een FSA crank gekregen. Ander verschil zit veelal in de wielen natuurlijk dus die heb ik ook even toegevoegd. Sommige wielen komen op eigen naven en niet op naven die bij de Ultegra groep zitten zo te zien?
Zit met hetzelfde probleem en daarnaast geen geld om het te kopen. Hoopte al een maandje te kunnen fietsen maar met dit weer ga ik echt niet en de voorspelling blijven slechtquote:Op zondag 7 maart 2010 10:09 schreef Oksel het volgende:
Mooi rijtje ivo!
Verder heb ik helaas geen kleding voor koud weer..
Wat voor kleding heb je voor een dag als vandaag nodig? Wat voor broek? Overschoenen? En wat draag je op je hoofd, bovenlichaam en handen?
Klopt helemaal, foutje De Focus heeft ook een FSA crank en de andere Cube heeft nog steeds de FSA remmen. Ik ga dinsdag eens langs de Cube dealer hier en dan ergens ook nog een keer naar een andere Koga dealer. Kijken of die vriendelijker isquote:Op zondag 7 maart 2010 11:26 schreef Yankee het volgende:
Dat is geen slechte shortliist FJD! De 'minste' van de vijf is de onderste Cube (die is toch 1700,- en geen 2000,-?) omdat voor zover ik weet naast de crank ook o.a de remmen van FSA zijn. Niet dat die slecht zijn, maar het is geen Ultegra.
Je zou natuurlijk dan ook kunnen informeren of het mogelijk is dat de FM een van die Cube's wel volledig Ultegra afmonteert en wat dat in dat geval moet kosten. Overigens zijn dit natuurlijk de Adviesprijzen, daar moet je echt wel wat af weten te krijgenquote:Op zondag 7 maart 2010 12:07 schreef FJD het volgende:
[..]
Klopt helemaal, foutje De Focus heeft ook een FSA crank en de andere Cube heeft nog steeds de FSA remmen. Ik ga dinsdag eens langs de Cube dealer hier en dan ergens ook nog een keer naar een andere Koga dealer. Kijken of die vriendelijker is
Da's vrij normaal in deze tijd van het jaar. Doordat de lucht kouder is, is 'ie ook dikker. Dat kun je ook goed merken met tegenwind. En daar komt dan nog bij dat de conditie sowieso minder is als in de zomer. En je door de kou minder goed opwarmt.quote:Op zondag 7 maart 2010 16:12 schreef marcodej het volgende:
Zo, de tweede 50km zit er weer op. Behoorlijk heftig met een koude tegenwind de eerste helft. Conditie en vooral kracht moeten nog groeien. Had vooral geen macht om door de wind heen te beuken.
Ben jij mijn verloren tweelingbroer toevallig? Ik had ongeveer exact hetzelfde verhaal vanmiddag! Alleen kreeg ik de koude wind van voren pas op de terugweg. Eerste stuk ging wel erg lekker, gemiddeld 36 km/u dus lekker kunnen opwarmen. Maar toen ik terugreed was die koude wind toch erg zwaar... Moet nog veel gaan trainen de komende maanden voordat de zomer begintquote:Op zondag 7 maart 2010 16:12 schreef marcodej het volgende:
Zo, de tweede 50km zit er weer op. Behoorlijk heftig met een koude tegenwind de eerste helft. Conditie en vooral kracht moeten nog groeien. Had vooral geen macht om door de wind heen te beuken.
Hij is best leuk toch? Even op de hoogste versnelling naar boven rammenquote:Op zondag 7 maart 2010 17:04 schreef FJD het volgende:
Heb het (inderdaad) kleine bergje van LC nog gevonden dus daar nog even van beide kanten op gevlogen en als laatste heb ik dan altijd nog de Brienenoord
Leuke is dat het een wat drukkere route is dus er is altijd wel een MTBer die je nog even uit het zadel naar je kont kan laten kijkenquote:Op zondag 7 maart 2010 19:40 schreef Littlecreep het volgende:
Hij is best leuk toch? Even op de hoogste versnelling naar boven rammen
Ik kom er nooit iemand tegen eerlijk gezegd. Verdwaalde hardloper en inderdaad de MTB'ers, maar voor de rest niemand. MTB'ers zijn al verwend daar met dat hele parcours over de heuvel. Moeten van het asfalt afblijvenquote:Op zondag 7 maart 2010 19:51 schreef FJD het volgende:
[..]
Leuke is dat het een wat drukkere route is dus er is altijd wel een MTBer die je nog even uit het zadel naar je kont kan laten kijken
Wat is het toch fijn om man te zijn, dan hoef je nooit volwassen te worden en kun je je dag vullen met zulke kinderachtige spelletjes
Achteraf gezien terecht! Ik heb 50 km met m'n schoonfamilie weggepeddeld en 't was heerlijk weer! Onderweg nog even een stukje appeltaart gehadquote:Op zaterdag 6 maart 2010 17:26 schreef Yankee het volgende:
Op weeronline krijg ik voor Groningen voor morgen als fietsweercijfer een 10
Ik had gister twee paar sokken en tijdrit overschoenen aan (wel winddicht) Verder gewoon m'n koersbroek en beenstukken. En om m'n bovenlichaam warm te houden: thermoshirt, armstukken, koersshirt en jasje.quote:Op zondag 7 maart 2010 10:09 schreef Oksel het volgende:
Mooi rijtje ivo!
Verder heb ik helaas geen kleding voor koud weer..
Wat voor kleding heb je voor een dag als vandaag nodig? Wat voor broek? Overschoenen? En wat draag je op je hoofd, bovenlichaam en handen?
Niet duurquote:Op zondag 7 maart 2010 15:35 schreef Easy_genius het volgende:
Vandaag kouuud., om te fietsen.
Zelf heb ik deze fiets op het oog:
http://1ddd600383c54f538b(...)486AB7BFCCAA528B393B
----------
Het frame en voorvork zijn van carbon. Afmontage is Shimano Ultegra 3x10 versnellingen. Wielen zijn van Easton Circuit.
----------
Wat vinden jullie hiervan?
Qua frame techniek is het zo dat je voor dit geld geen hig-end (cannondale specialized etc.) frame verwachten natuurlijk. Niet dat de frames slecht zijn ofzo maar beetje 13 in het dozijn...quote:Op zaterdag 6 maart 2010 22:21 schreef FJD het volgende:
Yankee (en anderen natuurlijk ook ), ik kan je specialistische hulp wel even gebruiken. Ik heb via de Fiets koophulp een flinke sloot aan fietsen uitgesloten en (er even vanuit gaande dat het carbon wordt) ik heb nog een vijftal fietsen over;Red Bull Carbon Pro-3000 - Shimano crank - Xtreme Aero Wheels - 1800,- Koga-Miyata Carbon Team - Shimano crank - Koga 2pRace1800 - 2000,- Cube Agree GTC Race - Shimano crank - Easton Vista SL - 2000,- Focus Cayo Expert - FSA crank - Mavic Aksium - 1750,- Cube Agree GTC Pro - FSA crank - Fulcrum 7 - 2000,-
Belangrijk verschil zit vaak op de crank; de nieuwe hollowtech crank van Shimano is vrij prijzig. De Focus & Cube Pro hebben een FSA crank gekregen. Ander verschil zit veelal in de wielen natuurlijk dus die heb ik ook even toegevoegd. Sommige wielen komen op eigen naven en niet op naven die bij de Ultegra groep zitten zo te zien?
Wie heeft er nog geniale argumenten om voor het een of het ander te kiezen? Gevoelsmatig vind ik de Focus fijn omdat die bij m'n lokale FM vandaan komt, de Koga vanwege de Kenny v Hummel-experience (team-replica-fiets), de Cube ziet er ongelofelijk geil uit maar rationeel gezien lijkt de Red Bull er net nog even bovenuit te steken. Jammerlijk is dan wel dat dat ding via de post gaat en ik haal het spul liever bij een dealer op.
Weer een avond voorbij met heerlijk dromen over mooie fietsjes Andere suggesties zijn nog wel welkom maar ik ben geloof ik al redelijk volledig geweest
Ikzelf rijd met een Cube Agree GTC Rac Pro, model 2008 en deze was wel helemaal Ultegra afgemonteerd. Behalve het crankstel dacht ik zo. Heb er al een half jaar niet op gereden, vind deze veels te mooi voor dit weer. Gebruik nu een Trek 1400 uit 2006 als pekelfiets.quote:Op maandag 8 maart 2010 10:25 schreef AskBrad het volgende:
[..]
Qua frame techniek is het zo dat je voor dit geld geen hig-end (cannondale specialized etc.) frame verwachten natuurlijk. Niet dat de frames slecht zijn ofzo maar beetje 13 in het dozijn...
Over het algemeen gezien is de afmontage van de fietsen goed.
waar ik wel naar zou kijken zijn de remmen. ik zou eerder een fiets nemen afgemonteerd met de ultegra remmen dan met de FSA remmen (dus voor mij viel de Cube af)... verder blijft het een persoonlijke keuze. succes.
Klote zeg. Valt zeker niet onder de verzekering?quote:Op maandag 8 maart 2010 16:28 schreef jakkop het volgende:
1 of andere klootzak heeft mn fiets gestolen
Nope, gecheckt, maar helaas.quote:Op maandag 8 maart 2010 17:01 schreef Superher0 het volgende:
[..]
Klote zeg. Valt zeker niet onder de verzekering?
Soort van kruising tussen garage en carport ja. Ze moeten de tuin ingeklommen zijn Terwijl de fiets niet van buiten te zien is. Ik mag het natuurlijk niet zeggen, maar mijn gedachten gaan toch naar de aannemers bij de buren...quote:Op maandag 8 maart 2010 17:08 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Uit de schuur gejat ofzo? Wat een honden!
Waar heb je die teller gekocht? M'n vriendin heeft zo'n ding eens bij de lidl gekocht, batterij was binnen 2 maanden leegquote:Op maandag 8 maart 2010 20:15 schreef 045represent het volgende:
Hey,
even een vraagje. Sinds september 2009 heb ik een racefiets. Toen heb ik er ook maar een km-tellertje bijgekocht, gewoon een simpel dingetje van 12,50... maar de laatste week zie ik hem steeds vaker "haperen". Dan rij ik gewoon rond de 30 en geeft hij 0 KM aan, waarna hij zich na een paar seconden weer herstelt en de echte snelheid aangeeft, eerst dacht ik dat dit aan het magneetje lag, maar dit blijkt er gewoon nog steeds goed op te zitten. Gaan de batterijen van die dingen dan zo snel leeg of zijn er andere verklaringen voor...?
Bij dezelfde fietsenzaak waar ik ook de racefiets gekocht heb, is verder gewoon een goede winkel, die verkopen geen prulletjes neem ik aan hahaquote:Op maandag 8 maart 2010 20:18 schreef Yankee het volgende:
[..]
Waar heb je die teller gekocht? M'n vriendin heeft zo'n ding eens bij de lidl gekocht, batterij was binnen 2 maanden leeg
Batterij leeg waarschijnlijk maar wat ook kan is dat je sensor verschoven is..quote:Op maandag 8 maart 2010 20:23 schreef 045represent het volgende:
[..]
Bij dezelfde fietsenzaak waar ik ook de racefiets gekocht heb, is verder gewoon een goede winkel, die verkopen geen prulletjes neem ik aan haha
Welk merk?quote:Op maandag 8 maart 2010 20:23 schreef 045represent het volgende:
[..]
Bij dezelfde fietsenzaak waar ik ook de racefiets gekocht heb, is verder gewoon een goede winkel, die verkopen geen prulletjes neem ik aan haha
Nee joh. Ik ben over twee weken klaar en dan schijnt de zon weer en gaan we het weer hebben over trainingsrondjes met appeltaart en meetingsquote:Op maandag 8 maart 2010 22:27 schreef jakkop het volgende:
Is het misschien een idee om een welke-fiets-te-kiezen-topic te openen?
wanneer gaan we?quote:Op maandag 8 maart 2010 22:32 schreef FJD het volgende:
[..]
Nee joh. Ik ben over twee weken klaar en dan schijnt de zon weer en gaan we het weer hebben over trainingsrondjes met appeltaart en meetings
Zodra ik m'n Koga/Cube/Focus heb doen we wel een overlappend trainingsrondjequote:Op maandag 8 maart 2010 22:36 schreef jpjedi het volgende:
wanneer gaan we?
Moet nog wel wat weken mijn conditie terug op peil brengen. Maar we heebben strak schema voor Limburgs mooiste.
Wat is het budget? Wel zuur dat de verzekering niets uitkeertquote:Op maandag 8 maart 2010 22:42 schreef jakkop het volgende:
Ik ben overigens ook op zoek naar een nieuwe fiets, en ik kom zoveel geils tegen dat ik niet kan betalen
Die Stevens is in ieder geval een goede prijs / kwaliteit brommer idem voor de Trek.quote:Op maandag 8 maart 2010 21:41 schreef FJD het volgende:
Ik kom uit op bv. een Jan Janssen 105 (zowel Vuelta als TdF) met Mavic Aksium maar dan zit je, al op 1170,-. Focus heeft er nog eentje op hetzelfde bedrag staan.. Ook nog de Stevens Selvio, ziet er qua specs ook goed uit, uiteraard de Cube Attempt en dan heb je nog de Trek 2.1.
Al eens naar Sensa gekeken? 13 in dozijn frame maar verder strak afgemonteerd. En twentse makelijquote:Op maandag 8 maart 2010 21:41 schreef FJD het volgende:
Iemand nog een geweldig tip voor een fiets die rond de 1000,- ligt? Collega van me wil ook gaan fietsen en dat is ongeveer z'n budget. Ik vind het erg lastig; je valt of in Tiagra en/of in Shimano R500 wielen. Beide zou ik liever niet willen. Tiagra is meer gevoelsmatig, R500 omdat ik ze in m'n Bulls al te slap vind. Nu is m'n collega een stuk lichter en (naar ik denk) ook minder explosief maar toch. Triple is ook een must.
Ik kom uit op bv. een Jan Janssen 105 (zowel Vuelta als TdF) met Mavic Aksium maar dan zit je, al op 1170,-. Focus heeft er nog eentje op hetzelfde bedrag staan.. Ook nog de Stevens Selvio, ziet er qua specs ook goed uit, uiteraard de Cube Attempt en dan heb je nog de Trek 2.1.
Is dit een beetje waar je op uit gaat komen als je 105 en geen R500 wilt zien? Ik zou toch liever onder de 1000,- kruipen aangezien er best nog wel wat geld bij gaat komen om de eerste spulletjes te kopen
Sensa, Red Bull, Raleigh? en anders marktplaatsquote:Op maandag 8 maart 2010 22:52 schreef jakkop het volgende:
Budget? Zo min mogelijk Heb echt weinig geld op het moment, maar heb geen zin om niet te wielrennen. Zat net uit te kijken naar een 80 mile sportive deze zondag.
Ja wellicht dat ik nog wel iets erbij pak.quote:Op dinsdag 9 maart 2010 10:39 schreef FJD het volgende:
Beetje hard fietsen en op je voeding letten en dan is het zo weg Als sneeuw voor de zon
@AskBrad; Zou je ook nog de Telegraphe + Galibier mee kunnen nemen natuurlijk. Galibier vond ik persoonlijk nog zwaarder dan Alpe d'Huez. Hoop v/d zomer ook nog wat mee te kunnen pikken maar dat moet nog even in overleg.
72, das vrij weinig, want je bent toch best lang?quote:Op dinsdag 9 maart 2010 11:38 schreef Tommeke het volgende:
Bij mij komt 't er snel aan en gaat 't er snel af
Na een weekje nergens op letten en vooral genieten woog ik 80 kilo. Weekje later al weer 78. M'n streven is zo'n 72 kilo.
Wij hadden geloof ik al vaker gesignaleerd dat we ongeveer hetzelfde postuur hebbenquote:Op dinsdag 9 maart 2010 11:38 schreef Tommeke het volgende:
Bij mij komt 't er snel aan en gaat 't er snel af
Na een weekje nergens op letten en vooral genieten woog ik 80 kilo. Weekje later al weer 78. M'n streven is zo'n 72 kilo.
Dit herken ik Weeg zelf ongeveer 90 kg, ben daarbij gelukkig wel 1m97. Paar kilootjes minder zou af en toe bij het fietsen misschien wel handig zijn, maar daarvoor ben ik niet van plan bier te laten staanquote:Op dinsdag 9 maart 2010 14:00 schreef Gripper het volgende:
[..]
maar daarvoor vind ik fastfood & bier veel te lekker
Inderdaad, goed idee, maar ik vind het er echt uitzien als een ontzettende kutsite En kan prima hier gewoon op FOK!, in dit topic, of evt. in een meet-topic.quote:Op dinsdag 9 maart 2010 14:18 schreef No-P het volgende:
Wel goed idee.
Vind het idee van Captain ook goed met dat teamwebs, maar ik denk dat veel mensen weinig zin hebben om een account te gaan aanmaken.
Denk dat ook een beetje...maar we zien wel. Als er een meetpoging wordt gedaan, zal ik in elk geval de tijd en plaats enzo erop zetten. Dat is wel handig.quote:Op dinsdag 9 maart 2010 14:18 schreef No-P het volgende:
denk dat veel mensen weinig zin hebben om een account te gaan aanmaken.
Computer: Cateye Strada, naar keuze met cadans en/of draadloosquote:Op dinsdag 9 maart 2010 08:11 schreef Oksel het volgende:
Ik heb mijn nieuwe fiets!!
Ligt nog in de auto, morgen rij ik terug naar NL, haal ik hem eruit en mik ik wat foto's online. Bianchi 928 T Tube dus, prachtige groene kleur die steeds verandert! Wit stuurlint, wit zadel.. afgemonteerd met Centaur. Wielen zijn de Vuelta Lite's geworden.
Verder van die gast nog een Campagnolo fietsjas gekocht, een shirt, een ander jack van een of ander duur merk, 2 carbon bidonhouders en een zonnebril voor in totaal 95 euro.
Nu nog even een computertje en een tasje + pompje. Iemand een tip? Fiets is trouwens in totaal 8,4 kilo..
Die Strada is inderdaad een prima keuze. Ik heb zelf de draadloze witte. Wat betreft een fietstasje; geen natuurlijk, je gaat toch niet kamperen?quote:Op dinsdag 9 maart 2010 14:45 schreef eentwee het volgende:
[..]
Computer: Cateye Strada, naar keuze met cadans en/of draadloos
Pompje: Lezyne road drive, ontegenzeggelijk de beste minipomp op de markt
Tasje: Maakt niet heel veel uit. Ook iets van Lezyne misschien..? Hoeveel wil je onderweg mee kunnen nemen?
Benieuwd naar de foto's
Twee binnenbandjes in een tasje is gewoon erg handig. Die ga ik niet op mn rug dragen.quote:Op dinsdag 9 maart 2010 15:18 schreef Yankee het volgende:
[..]
Wat betreft een fietstasje; geen natuurlijk, je gaat toch niet kamperen?
Kijk eens naar wielertoerist.be, da's ook een mooie site hiervoor.quote:Op dinsdag 9 maart 2010 14:18 schreef No-P het volgende:
Wel goed idee.
Vind het idee van Captain ook goed met dat teamwebs, maar ik denk dat veel mensen weinig zin hebben om een account te gaan aanmaken.
Dan begin op een tweedehands, is niet zo duur en je kan meteen kijken of de sport ook écht wat voor je isquote:Op dinsdag 9 maart 2010 16:10 schreef Gitaarmat het volgende:
ik wil eigenlijk wel beginnen met wielrennen maar ze zijn zo duur
Vervolg;quote:Op maandag 8 maart 2010 21:19 schreef 045represent het volgende:
Heb een beetje geprutst met de sensor en hij viel niet meer weg, morgen weer lekker fietsen en dan kijken of het echt geholpen heeft
in ieder geval bedankt voor de snelle reacties
10 euro, praten we nergens meer over.quote:Op dinsdag 9 maart 2010 17:31 schreef 045represent het volgende:
[..]
Vervolg;
vandaag 70 minuutjes (+- 35km) gefietst en hij is geen een keer meer weggevallen
Ik weet wel dat het wat voor me is want ik doe al jaren aan MTB'en maar dit lijkt me ook wel wat.quote:Op dinsdag 9 maart 2010 17:30 schreef 045represent het volgende:
[..]
Dan begin op een tweedehands, is niet zo duur en je kan meteen kijken of de sport ook écht wat voor je is
Dan zou je juist Marktplaats op moeten gaan. Veel gebruik, weinig budget dan is Marktplaats misschien zelfs nog een beter idee. Alhoewel weinig budget voor iedereen anders is natuurlijkquote:Op dinsdag 9 maart 2010 17:35 schreef Gitaarmat het volgende:
Ik weet wel dat het wat voor me is want ik doe al jaren aan MTB'en maar dit lijkt me ook wel wat.
Dan ben ik benieuwd wat voor framemaat je hebt?quote:Op dinsdag 9 maart 2010 15:24 schreef FJD het volgende:
Username FJD
Leeftijd 26
BMI 20/21(1.96 bij +/- 80kg)
Bedankt!quote:Op dinsdag 9 maart 2010 14:45 schreef eentwee het volgende:
[..]
Computer: Cateye Strada, naar keuze met cadans en/of draadloos
Pompje: Lezyne road drive, ontegenzeggelijk de beste minipomp op de markt
Tasje: Maakt niet heel veel uit. Ook iets van Lezyne misschien..? Hoeveel wil je onderweg mee kunnen nemen?
Benieuwd naar de foto's
Wat noem jij weinig budget? Is er voor ¤500 tweedehands al iets leuks te vinden?quote:Op dinsdag 9 maart 2010 17:42 schreef FJD het volgende:
[..]
Dan zou je juist Marktplaats op moeten gaan. Veel gebruik, weinig budget dan is Marktplaats misschien zelfs nog een beter idee. Alhoewel weinig budget voor iedereen anders is natuurlijk
@Oksle:quote:Op dinsdag 9 maart 2010 18:26 schreef Oksel het volgende:
Wie maakt het Fok! team aan wat we kunnen joinen?
M'n Bulls zal een 61 of 62 zijn (weet ik niet meer precies, is al twee jaar terug). Voor m'n nieuwe fiets laat ik me zaterdag opmeten. Toen ik twee seizoenen terug een keer meereed met een vereniging toen kreeg ik al wel eens de vraag wie me toch in deze houding op m'n fiets had gezet. Metingen en afstelling waren erg beperkt toen ik m'n eerste fiets kochtquote:Op dinsdag 9 maart 2010 18:07 schreef Landgeld het volgende:
Dan ben ik benieuwd wat voor framemaat je hebt?
$$$quote:Op dinsdag 9 maart 2010 18:53 schreef Yankee het volgende:
Ik ben niet echt een Bianchi fan, maar dit is wel een mooie fiets Oksel! Waarom heb je trouwens een zadelpen van alu terwijl het frame van carbon is? Niet dat dat niet kan ofzo natuurlijk.
Er zijn een hele hoop varianten. Wat jij gezien hebt is een cyclocross fiets.quote:Op dinsdag 9 maart 2010 18:29 schreef Gitaarmat het volgende:
En dit is misschien wel een hele domme vraag maar. Wielrennen doe je toch gewoon op een racefiets?
Ik kwam bij MTB tochten ook wel mensen tegen op een het-lijkt-op-een-wielrenner-fiets maar die zijn dan weer een kruising tussen MTB's en racefietsen ofzo?
Dat zal futurumshop.nl zijn.quote:Op dinsdag 9 maart 2010 18:20 schreef Oksel het volgende:
[..]
Bedankt!
Foto's komen er aan.. Beetje chaos hier, net in een nieuw huis gegaan..
Wat was die grote goede fietswebshop ook al weer?
Dat kun je schudden. Bredere banden passen bij deze fiets niet onder de remmen door. Een klassieke randonneur (zoals op m'n laatste foto van de voorbeelden) is dan eerder een goede optie. Die heeft meestal ook wielen die sterk genoeg zijn voor het bos.quote:Op dinsdag 9 maart 2010 19:33 schreef Gitaarmat het volgende:
Maar als ik zo'n fiets koop kan ik er dan ook een extra set banden met grip bij kopen zodat ik én in het bos kan fietsen én over de weg? Of is zo'n racefiets totaal niet bestemd voor hobbelige paden en ben ik dus opzoek naar een cyclocrossfiets.
Carbon zadelpen staat wel geil natuurlijkquote:Op dinsdag 9 maart 2010 19:04 schreef Oksel het volgende:
Deze set was slechts 1000 euro, exclusief de carbon bidonhouders. Zou normaal geen carbonnen nemen, maar kreeg ze voor 15 euro per stuk. En ze staan mooi, zodoende.
Dat dus Een cyclo-crossfiets is wat ruiger gebouwd dan een gewone racefiets.quote:Op dinsdag 9 maart 2010 19:33 schreef Gitaarmat het volgende:
Of is zo'n racefiets totaal niet bestemd voor hobbelige paden en ben ik dus opzoek naar een cyclocrossfiets.
Is dat een grap? Ik snap hem niet.quote:Op dinsdag 9 maart 2010 19:36 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Dat kun je schudden. Bredere banden passen bij deze fiets niet onder de remmen door. Een klassieke randonneur (zoals op m'n laatste foto van de voorbeelden) is dan eerder een goede optie. Die heeft meestal ook wielen die sterk genoeg zijn voor het bos.
Als je een cyclocrossfiets ook op de weg wilt gebruiken moet je er op letten dat ie ook oogjes heeft voor je bidonhouders.
ik heb mijn koersfiets bij de lokale FM gekocht en die heeft een soort van meetframe met vele instelmogelijkheden. Hij leest dan alle maten af en maakt een tekening. Dan bepaalt hij de framemaat en levert de fiets, afgesteld volgens die tekening. Oud mannetje en het duurde 20 minuten maar tot nu toe geen last op de fiets!quote:Op dinsdag 9 maart 2010 19:40 schreef FJD het volgende:
[..]
Carbon zadelpen staat wel geil natuurlijk
Als ik deze meting zo moet geloven dan moet ik een hoop gaan corrigeren met het zadel/stuurpen; de geadviseerde top tube lengte past bij frames die een paar maten kleiner zijn. Bij een top tube lengte van net iets boven de 58cm zou ik op een frame van 62/63cm uit moeten komen. Cube lijkt daar nog het best bij in de buurt te komen maar de tekening lijkt raar; voor een 62cm geven ze een framemaat 58cm (center-tube) op Leuk om mee aan te kloten iig
http://gezondheideerst.be/eiwit-proteine-shakes-drinken/quote:Op dinsdag 9 maart 2010 19:40 schreef jakkop het volgende:
Iets anders: gebruikt iemand hier wel eens proteine-shakes oid? Het lijkt mij niks, maar ik heb wel eens gehoord dat het goed bijdraagt aan je training, mits goed gedoseerd. Iemand?
Bikefitting Daarvoor ga ik zaterdag naar Maassluis, die heeft een hele moderne/uitgebreide versie maar goed je kent me, als ik iets wil dan word ik ongelofelijk ongeduldig. Afwachten is niet m'n sterkste kantquote:Op dinsdag 9 maart 2010 19:46 schreef jpjedi het volgende:
ik heb mijn koersfiets bij de lokale FM gekocht en die heeft een soort van meetframe met vele instelmogelijkheden. Hij leest dan alle maten af en maakt een tekening. Dan bepaalt hij de framemaat en levert de fiets, afgesteld volgens die tekening. Oud mannetje en het duurde 20 minuten maar tot nu toe geen last op de fiets!
Nee, dit is geen grap. De meer race georienteerde cyclo-cross fietsen zijn ontdaan van alles wat niet strikt noodzakelijk is. Bij de cyclocross worden geen bidons gebruikt, dus zijn er geen draadoogjes om bidons te monteren. Wil je de fiets op de weg gebruiken is dat heel onhandig. Een aantal fabrikanten hebben inmiddels gesnapt dat er genoeg mensen zijn die een cyclocross fiets als winterfiets gebruiken, die frames hebben dus wel oogjes voor bidonhouders (en soms zelfs voor spatborden/bagagedragers.quote:
Je hebt dan toch ook nog budget voor accesoires? Dan zou ik eens met de fietsenhandel overleggen of 'ie de Shimano 105 op de bon kan zetten als accesoires. Dan heb je voor iets meer geld een betere groep.quote:Op dinsdag 9 maart 2010 22:10 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Hoop dat ik even mag inhaken op jullie topic;
ik mag binnenkort mee doen aan het fiets van de zaak plan via mijn werk. Ik heb dus een budget van maximaal 750¤ voor een nieuwe fiets. Ik lees op veel fora dat mensen met zo'n budget wordt aangeraden om een 2ehands fiets te kopen. Is het de moeite waard om voor dit bedrag een racefiets te kopen of is goedkoop toch echt duurkoop?
Zoiets bijvoorbeeld: http://www.12gotrading.nl(...)ra/sensa_umbria_2010
2 a 3 keer p/w 50 km wil prima op die Sensa, echter indien hetgeen Wombcat oppert mogelijk is dat absoluut doen.quote:Op dinsdag 9 maart 2010 22:10 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Zoiets bijvoorbeeld: http://www.12gotrading.nl(...)ra/sensa_umbria_2010
Over mijzelf: ik ga in de zomer zo'n 2 a 3 keer per week een rondje van 50 km fietsen, op een oude gazelle met schakelen aan het frame die ik voor 10 ¤ van marktplaats heb gekocht. Het is voor mij dus al snel een verbetering.. Met deze fiets is het overigens wel de bedoeling om het wat te intensiveren.
Bedankt!
Gezien de stijgende populariteit van wielrennen komt dat wel goed lijkt mequote:Op dinsdag 9 maart 2010 23:17 schreef ultra_ivo het volgende:
Dit wordt trouwens een SC die we er in een week doorheen jagen. Hoe lang duurt het totdat we aan 1 SC niet genoeg hebben voor een weekend?
Een randonneuse is gebouwd om met lichte bepakking lange dagafstanden af te leggen. Vaak ook voorzien van goede verlichting omdat de dag langer dan het daglicht kan zijn. Een randonneur is gebouwd om met volledige bepakking weken, zo niet maanden onderweg te zijn. De verlichting is hierbij wat minder belangrijk. Een randonneuse maakt meer gebruik van race-onderdelen, een randonneur van ATB-onderdelen. Uiteraard is de grens tussen randonneur en randonneuse vrij vloeiend.quote:Op dinsdag 9 maart 2010 23:20 schreef Yankee het volgende:
Ivo, wat is eigenlijk het verschil tussen een Randonneuse en een Randonneur?
Het is niet de bedoeling om de fiets bij 12gotrading te kopen hoor. Zit hier ook niet in de buurt. Was bedoeld als voorbeeld van een fiets binnen dat budget.quote:Op dinsdag 9 maart 2010 22:14 schreef FJD het volgende:
Over 12GoTrading hoor ik twijfelachtige berichten. Ik zou er niet mee in zee willen gaan met zoiets persoonlijks als een racefiets.
Daarbij; 1) het Fietsplan werkt alleen bij dealers die meedoen aan het Fietsplan en 2) je kunt ruim voor ruim boven de 750,- een fiets bestellen alleen zul je alles boven dat bedrag netto af moeten rekenen terwijl het bedrag tot 750,- van je brutoloon wordt afgetrokken (waardoor je dus belastingvoordeel hebt).
Dat wist ik nog niet! Wel een goede tip, danku!quote:Op dinsdag 9 maart 2010 22:16 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Je hebt dan toch ook nog budget voor accesoires? Dan zou ik eens met de fietsenhandel overleggen of 'ie de Shimano 105 op de bon kan zetten als accesoires. Dan heb je voor iets meer geld een betere groep.
En je mag overigens ook zelf bijbetalen.
Een tourtocht is geen wedstrijd, dus je kan binnen zekere grenzen precies zo rijden als je wil. Je rijdt tussen het normale verkeer, dus je moet je aan de normale verkeersregels houden! Natuurlijk vormen er zich peletonnetjes, veel mensen rijden de tocht in groepjes. En na een tijdje zal je waarschijnlijk in een groepje belanden dat jouw tempo rijdt, niemand die erg vind als je je bij hun aansluit, tourtochters zijn heel sociale wezens.quote:Op dinsdag 9 maart 2010 22:04 schreef bananablues het volgende:
Maar misschien is het ook wel leuk om eens aan een wielrenwedstrijd oid mee te doen. Kun je bij toertochten in een peloton fietsen of niet? Hoe zit dat met instappen voor beginners? Moet je minimaal een bepaalde snelheid aankunnen? En doet er hier ook iemand mee aan tijdritten of zijn jullie meer van de toertochten?
Klopt.quote:Op dinsdag 9 maart 2010 22:16 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Nee, dit is geen grap. De meer race georienteerde cyclo-cross fietsen zijn ontdaan van alles wat niet strikt noodzakelijk is. Bij de cyclocross worden geen bidons gebruikt, dus zijn er geen draadoogjes om bidons te monteren. Wil je de fiets op de weg gebruiken is dat heel onhandig. Een aantal fabrikanten hebben inmiddels gesnapt dat er genoeg mensen zijn die een cyclocross fiets als winterfiets gebruiken, die frames hebben dus wel oogjes voor bidonhouders (en soms zelfs voor spatborden/bagagedragers.
Wij hebben niet alleen 't zelfde postuur, maar ook dezelfde gedachten daarover Bier en ongezond eten zijn gewoon te lekker!quote:Op dinsdag 9 maart 2010 14:00 schreef Gripper het volgende:
[..]
Wij hadden geloof ik al vaker gesignaleerd dat we ongeveer hetzelfde postuur hebben
Ik zit met 1.86m ongeveer op 78-80 in de winter, nu aan het eind van de winter op mn hoogtepunt dus. Naarmate de zomer vordert ga ik naar de 74 kilootjes
Om echt hard te kunnen klimmen zou ik richting 70 kg moeten, maar daarvoor vind ik fastfood & bier veel te lekker
Je kan het beter andersom redeneren: Een cyclocross fiets waar je racebanden omheen doet. De wielen zijn namelijk gelijk aan die van een racefiets, maar er zitten dikkere banden om. Daarom heeft een cyclocrosser ook een breder frame. En andere remmen.quote:Op dinsdag 9 maart 2010 19:33 schreef Gitaarmat het volgende:
Maar als ik zo'n fiets koop kan ik er dan ook een extra set banden met grip bij kopen zodat ik én in het bos kan fietsen én over de weg? Of is zo'n racefiets totaal niet bestemd voor hobbelige paden en ben ik dus opzoek naar een cyclocrossfiets.
Klinkt wel als toffe kleuren, maar misschien wel erg warm?quote:Op woensdag 10 maart 2010 12:28 schreef marcodej het volgende:
Donderdagavond mag ik de nieuwe clubkleding passen, van het merk Bioracer. We zijn als club opgegaan in de plaatselijke ijsclub, dus daar hoort ook weer een nieuw pakje bij. Hoofdkleur is zwart, met groene en rode banen. Moet er nog een beetje aan wennen.
Inderdaad, zomers zal het niet ideaal zijn. Gelukkig is de rug niet volledig zwart.quote:Op woensdag 10 maart 2010 12:54 schreef jakkop het volgende:
[..]
Klinkt wel als toffe kleuren, maar misschien wel erg warm?
Mijn club rijdt met Giordana. Heb zelf nog geen clubkleren, moet ze binnenkort maar eens bestellen, maar ze zijn zo pokkeduur
ben oorspronkelijk van Kerkrade (vandaar 045represent ) maar nu dus woonachig in M-Limburg, waar zit jij dan ergens??quote:Op woensdag 10 maart 2010 18:47 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Dan zit je behoorlijk in de buurt.
Ik zit in Maastricht.quote:Op woensdag 10 maart 2010 18:53 schreef 045represent het volgende:
[..]
ben oorspronkelijk van Kerkrade (vandaar 045represent ) maar nu dus woonachig in M-Limburg, waar zit jij dan ergens??
De HLC is geen toertocht, vergis je daar niet in. De eerste 100 km zijn gezamenlijk maar dan gaat het gas erop.quote:Op woensdag 10 maart 2010 20:34 schreef Nappie-Oleon het volgende:
ik ook! ik ook!:P
Doel voor dit seizoen: gewoon zoveel mogelijk trainen, toertocht henk lubberding classic
Heb ik toch net op tijd m'n naam + pic in de OP geplaktquote:Op woensdag 10 maart 2010 20:43 schreef marcodej het volgende:
Waar komen al die wielrenners ineens vandaan?
Wij moeten ook eens ff uitstippelen aan welke we deel gaan nemen arie..quote:Op woensdag 10 maart 2010 20:51 schreef FJD het volgende:
[..]
Heb ik toch net op tijd m'n naam + pic in de OP geplakt
Aan die ene met fietsers, lijkt me wel zo gezelligquote:Op woensdag 10 maart 2010 21:05 schreef ursel het volgende:
Wij moeten ook eens ff uitstippelen aan welke we deel gaan nemen arie..
poew! ik was soms al blij dat ik in het laatste wiel kon blijvenXDquote:Op woensdag 10 maart 2010 20:49 schreef Wielracer het volgende:
[..]
De HLC is geen toertocht, vergis je daar niet in. De eerste 100 km zijn gezamenlijk maar dan gaat het gas erop.
Veel valpartijen en ongelukken, elk jaar weer.
Maar afgelopen jaar was ik 69ste.
Kon net niet bij de eerste groep aanhaken, want het ging erg hard op de dijk, zo'n 50/uur en dat een paar km lang.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |