abonnement Unibet Coolblue
  vrijdag 5 maart 2010 @ 13:36:21 #76
281157 AskBrad
Heracles Almelo
pi_78771864
quote:
Op vrijdag 5 maart 2010 13:28 schreef No-P het volgende:

[..]

Ik rij een concorde met een compagnolo Mirage groep erop. Met zowel de groep als de fiets geen problemen gehad en tot nu toe veel plezier. Makkelijk af te stellen en als startersgroep is de Mirage prima lijkt me. Ik geloof dat de meeste mensen hem tussen de Tiagra en de 105 zetten qua degelijkheid.
Colombo frame ken ik niet, maar ik geloof dat het een stalen frame is? Ik weet niet hoeveel erop gefietst is en dus de staat van onderdelen en fiets is, maar ik zou nog even verder kijken.
Volgens mij ook... Als ik google op Concorde Colombo, kom ik uit op een stalen fiets. Columbus buizen dat wel maar toch 5/6 jaar oud, staal, 650 euro. toch even verder kijken.
I'm Back Again!
  vrijdag 5 maart 2010 @ 13:40:57 #77
85618 No-P
Dosis sola venenum facit
pi_78772076
quote:
Op vrijdag 5 maart 2010 13:36 schreef Yankee het volgende:

[..]

Campa heeft alleen die groep niet meer geloof ik, maar neem aan dat een andere groep van Campa hier ook wel mee compatibel is.
Ja het meeste 10s is wel compatibel met andere 10s groepen, alleen is dit waarschijnlijk een 9s groep (mirage was geloof ik alleen in 9s gemaakt).

[ Bericht 5% gewijzigd door No-P op 05-03-2010 13:49:02 ]
Sei wachsam,
Fall nicht auf sie rein! Paß auf, daß du deine Freiheit nutzt,
Die Freiheit nutzt sich ab, wenn du sie nicht nutzt!
  vrijdag 5 maart 2010 @ 14:04:23 #78
58560 Oksel
Gezellig.
pi_78773173
Voor 650 heb je al hele mooie 2e hands fietsen.. met Dura Ace (9S), en lichte alu frames.
pi_78774648
quote:
Op woensdag 3 maart 2010 16:08 schreef No-P het volgende:

[..]
Ja, denk dat ik dat ga doen. Ik ga dan wel even goed kijken of er geen uitzonderingen zijn waarbij het niet kan. Op de Dura ace 10s naaf van m'n vriendin paste geen 9s op. Was 1 serie waarbij dat niet kon.
Ik heb nog een setje Fulcrum Racing 7 voor je met nieuwe body, is dat niks voor jou? Is een prima reserve/winter/tacx wielsetje. Hij is wel rood
quote:
Op donderdag 4 maart 2010 16:00 schreef Kadooosh het volgende:
Ok jammer dacht dat ik misschien een koopje had als het Shimano 105 of ultegra is.
Ik heb nu een fiets(Campagnolo Xenon (tripple)) waar ik eigenlijk dik tevreden mee ben maar ik wil toch wat nieuws(gewoon omdat het kan ).
Maar goed dat moet dus wel ultegra en full carbon worden.
Een beginner ben ik niet meer .

Wat vinden jullie van deze fiets?
http://link.marktplaats.nl/325543226
Welliswaar niet full carbon maar is misschien wel een koopje?

Is zeker niet duur als de staat een beetje redelijk is. Ik had deze advertentie eerder al gebookmarkt om als tip te geven aan iemand die een dergelijke fiets zocht De groep is Ultegra 9 speed dus niet de modernste, maar zijn nog wel volop onderdelen voor te krijgen. De maat is trouwens geen 58 zoals Cannondale ze meet, eerder een 56 (56 cm bovenbuis). Remmen zijn waarschijnlijk zwarte 105 of inderdaad van Cannondale zelf (Coda). Die remmen trouwens ook prima is mijn eigen ervaring.

@Oksel: welkom terug in ons chaotische landje Post foto's van je fiets als je 'm hebt!

@Frulmogk: hoe groot ben je?
  vrijdag 5 maart 2010 @ 15:04:18 #80
58560 Oksel
Gezellig.
pi_78775685
@eentwee: Ik ben nog in Duitsland.. Als het weer meezit (zomerbanden onder de beemer) ben ik Samstag weer in de lage landen. En foto's van mijn schatje komen er zeker..
pi_78776432
@eentwee: Ik ben 1.90m, en als het goed is heb ik maatje 57/58

Deze tweedehands was het beste bij de speciaalzaak wat hij me kon bieden (andere modellen tweedehands waren vanaf 1000 en hoger).
En verder in de buurt heb ik geen idee waar ik moet kijken. Ja, Itek Roermond misschien, maar om de service hoef je het daar niet te doen.
@Oksel: hoe kom ik dan toch aan die adresjes daarvoor? Marktplaats e.d. durf ik nog niet aan.

@No-P: Die Concorde Colombo was "weinig" gebruikt, de originele remblokjes waren nog niet eens aan vervanging toe. Het is inderdaad een stalen fiets, maar dat is nu niet meteen een minpunt voor me (ik heb de weegschaal er niet bij gehaald).
pi_78781905
quote:
Op vrijdag 5 maart 2010 12:58 schreef FJD het volgende:

Ik weet van Urs dat er vorig jaar nog wel eens een fietsmeet was maar gaan we dit jaar (v/d zomer?) eens een rondje Arnhem doen? Beetje de route van de JJ Classic volgen bv..
Neem initiatief, zou ik zeggen.
in a crowd you lose humanity
pi_78781971
quote:
Op vrijdag 5 maart 2010 15:04 schreef Oksel het volgende:
@eentwee: Ik ben nog in Duitsland.. Als het weer meezit (zomerbanden onder de beemer) ben ik Samstag weer in de lage landen. En foto's van mijn schatje komen er zeker..
Foto's van je vriendinnetje zijn welkom, maar die moeten geloof ik in een ander topic
in a crowd you lose humanity
  vrijdag 5 maart 2010 @ 18:14:38 #84
58560 Oksel
Gezellig.
pi_78783248
Marktplaats blijft een goede spot voor koopjes. En ik heb ook niet heel veel verstand van fietsen. Inlezen over groepen, als je een fiets ziet het frame nazoeken op internet.. en vragen hoeveel KM de lopende onderdelen hebben gedaan. Sommige fietsen hebben net 2000km gedaan ofzo. Dan zit je altijd goed.

Verder beetje mensenkennis, en dan kan er niet veel misgaan. Ik heb zelf geluk gehad.. Jongen die bij fietsenmaker werkt verkoopt mij een fiets. Frame (Bianchi, carbon) is nieuw, de lopende delen (Centaur groep) net 500km oud. Hij geeft garantie op het frame. En dat alles voor een 2e hands prijsje.

Had een stuk of 7 fietsen op het oog op marktplaats. Vragen, vragen, vragen. Mensen doen je altijd een goed tegenbod..
pi_78791376
Kent iemand het Merk deda?
Denk dat ik dit stuurlint ga kopen maar hopelijk is het een beetje dik, het stuurlint wat bij mijn fiets zat is nogal dun heb laatst op een goedkope target gereden en die had nog lekkerder stuurlint.
http://cgi.ebay.co.uk/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=390151110499
  vrijdag 5 maart 2010 @ 21:22:39 #86
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_78792475
quote:
Op vrijdag 5 maart 2010 21:04 schreef Kadooosh het volgende:
Kent iemand het Merk deda?
Denk dat ik dit stuurlint ga kopen maar hopelijk is het een beetje dik, het stuurlint wat bij mijn fiets zat is nogal dun heb laatst op een goedkope target gereden en die had nog lekkerder stuurlint.
http://cgi.ebay.co.uk/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=390151110499
M'n vriendin heeft een stuurlint van Deda, heb net even gevoeld en het vergeleken. Is volgens mij niet heel erg dik, stuurlint van Easton voelt dikker aan. Ga je voor zwart? Als je namelijk een kleurtje wilt zou je een stuurlint van Fizik kunnen overwegen. Die zijn wel ietsje duurder maar schijnen erg goed schoon te houden te zijn.
.
  vrijdag 5 maart 2010 @ 21:52:27 #87
281157 AskBrad
Heracles Almelo
pi_78794247
tipje voor het stuurlint:

daar waar je je handen hebt gewoon een stripje stuurlint dubbel wikkelen...
en anders heeft fizik inderdaad goed stuurlint. Het rubberen stuurlint van Bontrager is ook fijn.
I'm Back Again!
pi_78794715
quote:
Op vrijdag 5 maart 2010 21:22 schreef Yankee het volgende:

[..]

M'n vriendin heeft een stuurlint van Deda, heb net even gevoeld en het vergeleken. Is volgens mij niet heel erg dik, stuurlint van Easton voelt dikker aan. Ga je voor zwart? Als je namelijk een kleurtje wilt zou je een stuurlint van Fizik kunnen overwegen. Die zijn wel ietsje duurder maar schijnen erg goed schoon te houden te zijn.
Ik heb die zwarte "carbon" besteld.
Zal wel kijken of ik hem wat dikker kan doen waar mijn hand zit maar weet niet zeker of het dan lang genoeg is.

Ik zoek trouwens nog een beetje goedkope 105+ of goeie Campagnolo (Veloce) remhoeven dus als iemand ze nog heeft liggen pm svp.

[ Bericht 8% gewijzigd door Kadooosh op 05-03-2010 22:53:32 ]
pi_78808729
Zijn dit goeie remmen ter vervangen van mijn (plastic ) noname remmen en passen ze wel op mijn frame?
http://www.velobest.nl/ca(...)n-dbrakes-p-393.html



Ik kan ze nieuw krijgen voor ¤35.

Ze gebruiken dezelfde remblokjes of niet?
Heb mijne namelijk pas laatst vervangen.

[ Bericht 5% gewijzigd door Kadooosh op 06-03-2010 11:30:27 ]
  zaterdag 6 maart 2010 @ 13:24:41 #90
235775 Nappie-Oleon
Een Vlaamse reus
pi_78811894
veel mensen aan het fietsen zeker vandaag
tmag nog wel ietsje warmer worden, ik had gister bevroren tenen
komen er nog meer mensen uit de omgeving arnhem/nijmegen? dan kan er misschien in die omgeving ook een tocht georganiseerd worden
floep floep
pi_78812151
Kut die remmen hebben geen hendeltje zodat je de wielen er makkelijk uit kan halen maar na enig onderzoek bleek dat mijn xenon een drukknopje daarvoor hebben... nu haalde ik die eruit en ben ik nu het veertje ervan kwijt.
De fietsenmaker had ze niet en ik kan ze ook niet vinden .
Iemand enig idee waar ik deze kan krijgen.

Zijn dat deze dingen?
http://www.biketiresdirec(...)_index_spring/pp.htm
of http://www.biketiresdirec(...)return_spring/pp.htm

Ik bedoel dus het veertje om 1 zo'n palletje vast te houden.


[ Bericht 19% gewijzigd door Kadooosh op 06-03-2010 13:39:33 ]
  zaterdag 6 maart 2010 @ 14:08:27 #92
85618 No-P
Dosis sola venenum facit
pi_78813142
quote:
Op zaterdag 6 maart 2010 13:24 schreef Nappie-Oleon het volgende:
veel mensen aan het fietsen zeker vandaag
tmag nog wel ietsje warmer worden, ik had gister bevroren tenen
komen er nog meer mensen uit de omgeving arnhem/nijmegen? dan kan er misschien in die omgeving ook een tocht georganiseerd worden
Nijmegen!! Vorig jaar was er hier in Nmg een tocht, helaas kon ik er niet bij zijn.

Over de remmen: Ik heb gekeken of ik iets van een veer in mijn remmen kon vinden, maar die is niet te zien.
Sei wachsam,
Fall nicht auf sie rein! Paß auf, daß du deine Freiheit nutzt,
Die Freiheit nutzt sich ab, wenn du sie nicht nutzt!
pi_78813162
quote:
Op zaterdag 6 maart 2010 14:08 schreef No-P het volgende:

[..]

Nijmegen!! Vorig jaar was er hier in Nmg een tocht, helaas kon ik er niet bij zijn.

Over de remmen: Ik heb gekeken of ik iets van een veer in mijn remmen kon vinden, maar die is niet te zien.
Heb je wel campagnolo remmen shifters?
  zaterdag 6 maart 2010 @ 14:41:25 #94
85618 No-P
Dosis sola venenum facit
pi_78814294
quote:
Op zaterdag 6 maart 2010 14:09 schreef Kadooosh het volgende:

[..]

Heb je wel campagnolo remmen shifters?
Jep, van onderen en van boven gekeken of ik wat kon zien. Heb hem niet uit elkaar gehaald.
Sei wachsam,
Fall nicht auf sie rein! Paß auf, daß du deine Freiheit nutzt,
Die Freiheit nutzt sich ab, wenn du sie nicht nutzt!
  zaterdag 6 maart 2010 @ 14:50:41 #95
235775 Nappie-Oleon
Een Vlaamse reus
pi_78814622
quote:
Op zaterdag 6 maart 2010 14:08 schreef No-P het volgende:

[..]

Nijmegen!! Vorig jaar was er hier in Nmg een tocht, helaas kon ik er niet bij zijn.

Over de remmen: Ik heb gekeken of ik iets van een veer in mijn remmen kon vinden, maar die is niet te zien.
kee dan, dan moet je evt dit jaar er wel bij zijn:)
zoiets dergelijks lijkt mij wel vet: http://www.routeyou.com/r(...)e-reichswaldroute.nl
ff afwachten maar of er nog meer animo is
floep floep
pi_78814793
quote:
Op zaterdag 6 maart 2010 14:50 schreef Nappie-Oleon het volgende:

[..]

kee dan, dan moet je evt dit jaar er wel bij zijn:)
zoiets dergelijks lijkt mij wel vet: http://www.routeyou.com/r(...)e-reichswaldroute.nl
ff afwachten maar of er nog meer animo is
Ik denk het wel. Slimste is dan om weer een fietsmeet-topic te openen en tot een datum te komen.

Ik heb vandaag toertochtje in Veenendaal gereden. 100 km en nog wat extra heuveltjes gepakt bij Maarn en Amerongen, ik kwam daardoor op 112 km. Koude wind, maar verder wel lekker weer.
in a crowd you lose humanity
pi_78815578
quote:
Op zaterdag 6 maart 2010 14:41 schreef No-P het volgende:

[..]

Jep, van onderen en van boven gekeken of ik wat kon zien. Heb hem niet uit elkaar gehaald.
Bleek dat er een ringetje af was gevallen.. de linker zit al weer terug op zijn plek maar de rechter wil maar niet maar moet wel lukken uiteindelijk... ff pauze na al dat gepriegel.
pi_78818426
50 kilometer gedaan vanmiddag. Eerst 25 km met wind mee naar van Brienenoordbrug, met gemiddelde van 30 in het uur. Daarna 25 km weer terug, open in de wind op de dijk en zag mijn gemiddelde zo weer zakken naar 24.5 km/h. Kwam niet boven de 22 km/h.

Maar wel heerlijke training gehad weer Heerlijk zonnetje, alleen koude wind.
pi_78818704
Waar kom je vandaan LC? Ik kan vanaf hier de Brienenoordbrug praktisch zien

Heb vandaag een klein tochtje langs wat winkels gedaan maar niet enorm veel wijzer van geworden. De rijwielhandel waar Koga's stonden was redelijk onbeschoft qua service. Kom op zeg, ik heb serieuze interesse in een fiets van 2000,- dan zou je toch wat meer kunnen doen dan een foldertje aanwijzen en even snel kijken op de PC kijken of je ze kunt bestellen Ga nog wel een keer een andere dealer proberen want de Team replica blijft toch wel een geil ding.

Actionbike was zoals verwacht drama. Daarna naar Pro Fietsen; leuk winkeltje (wat een ongelofelijk geile Bianchi's ) en aardige kerel. Qua fiets kwam er een Ghost uit (merk ken ik niet?) of een fiets opgebouwd rond een Storckx (oid) frame. Prijs van die laatste lag me toch te hoog; je komt tegen de 1900,- uit en dan zit je met alu frame terwijl je met de Focus dan al op carbon zit.

Zal over een maandje of wat wel eens een meeting op poten zetten. Dat werkt toch beter als iedereen in het positieve gevoel van het wielrennen zit en daarvoor is het nu toch echt te vroeg
Eerste beste voetbalkenner binnen BoF!
[b]Winnaar van de Band of FOK!kers Michael Rasmussen Award[/b]
Alpe d'Huez (1:16), Col du Telegraphe (0:56) & Col du Galibier (1:20)
  zaterdag 6 maart 2010 @ 17:20:22 #100
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_78819104
Jammer dat ik vandaag zo lui was, had eigenlijk wel even moeten gaan fietsen . Dan morgen maar


Ghost en Storck zijn beide Duitse merken. Storck maakt in ieder geval erg goede frames, is alleen niet heel erg goedkoop. Ghost heb ik weleens van gehoord maar heb geen idee wat de kwaliteit daarvan is.
.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')