abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_78819161
quote:
Op zaterdag 6 maart 2010 17:08 schreef FJD het volgende:
Waar kom je vandaan LC? Ik kan vanaf hier de Brienenoordbrug praktisch zien
Gouda. 25 km naar de Brienenoord. Vaak pak ik de Skiheuvel bij Bergschenhoek ook even mee, maar vandaag was dat niet te doen.
pi_78819178
Ik ga huilen als het morgen weer slecht weer is.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
pi_78819237
quote:
Op zaterdag 6 maart 2010 17:22 schreef marcodej het volgende:
Ik ga huilen als het morgen weer slecht weer is.
Weerbericht ziet er prima uit voor de volgende dagen, dus je kunt je traantjes binnenhouden
  FOK!fotograaf zaterdag 6 maart 2010 @ 17:26:31 #104
73911 ultra_ivo
pi_78819304
ZO, het seizoen gaat echt van start. Ik ben de komende 8-10 weekenden volgeboekt met tochten, vooral brevetten (rijden, verkennen en organiseren). Morgen m'n 1e 200, de 200 die ik de 14e organiseer voorrijden. Ik kijk er al naar uit.
Detailplanning:
7-3 voorrijden 200km Maastricht
13-3 rijden 200km Wankum
14-3 organiseren 200km Maastricht
21-3 staalrit in Neerkant
28-3 voorrijden 300km Maastricht
4-4 organiseren 300km Maastricht
11-4 rijden 300km Holsbeek
17-4 voorrijden 400km
23/25-4 controleren deelstukken 600km
1/2-5 organiseren 400km
8-5 voorrijden 600km
23/24-5 organiseren 600km.
Wordt een leuk voorjaar zo
  zaterdag 6 maart 2010 @ 17:26:38 #105
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_78819311
Op weeronline krijg ik voor Groningen voor morgen als fietsweercijfer een 10
.
  FOK!fotograaf zaterdag 6 maart 2010 @ 17:29:36 #106
73911 ultra_ivo
pi_78819420
Fris en zonnig, zo kunnen we het samenvatten. Ik hoop alleen dat de sneeuwgrens boven de 400m ligt.
pi_78819812
Nachttemperaturen moeten nog wel een slag omhoog om fietsen in de avonduren lekker te maken vrees ik. Maar ik heb er al zin in morgen, kan m'n Bulls toch nog wat laten zien
quote:
Op zaterdag 6 maart 2010 17:22 schreef Littlecreep het volgende:
Gouda. 25 km naar de Brienenoord. Vaak pak ik de Skiheuvel bij Bergschenhoek ook even mee, maar vandaag was dat niet te doen.
Hmm die Skiheuvel nog maar eens proberen dan. Rijd nu zelf vaak langs de Rottemeren omhoog (als de wind goed staat).
Eerste beste voetbalkenner binnen BoF!
[b]Winnaar van de Band of FOK!kers Michael Rasmussen Award[/b]
Alpe d'Huez (1:16), Col du Telegraphe (0:56) & Col du Galibier (1:20)
pi_78820002
quote:
Op zaterdag 6 maart 2010 17:39 schreef FJD het volgende:
Hmm die Skiheuvel nog maar eens proberen dan. Rijd nu zelf vaak langs de Rottemeren omhoog (als de wind goed staat).
Dat ding stelt absoluut niks voor. Ligt bij de ingang van Outdoor Valley en is nog geen honderd meter, maar met een goed rondje door gebied daar kan je hem stuk of zes keer nemen binnen tien kilometer.

Voor de duidelijkheid: http://maps.google.nl/maps?q=51.977844,4.534595&num=1&t=h&sll=51.989753,4.500059&sspn=0.054986,0.128059&ie=UTF8&ll=51.97739,4.53436&spn=0.002501,0.005466&z=18

Je kan in dat gebied eventueel ook naar het hoogste punt klimmen, maar moet je over een (goed liggend) schelpenpad. Alleen ben ik nooit zo vertrouwd op, je hoeft maar één scherpe schelp tegen te komen...
pi_78820731
quote:
Op zaterdag 6 maart 2010 15:18 schreef Kadooosh het volgende:

[..]

Bleek dat er een ringetje af was gevallen.. de linker zit al weer terug op zijn plek maar de rechter wil maar niet maar moet wel lukken uiteindelijk... ff pauze na al dat gepriegel.
Is me na 2 uur eindelijk gelukt :p.

Ik zoek een voorvork waar een voordrager op kan(mijne heeft geen bevestiging ervoor) heeft iemand nog tips?
Ik ga deze zomer namelijk naar Italië rijden en wil mijn huidige fiets ervoor gebruiken.
  FOK!fotograaf zaterdag 6 maart 2010 @ 18:24:49 #110
73911 ultra_ivo
pi_78821349
quote:
Op zaterdag 6 maart 2010 18:06 schreef Kadooosh het volgende:

[..]

Is me na 2 uur eindelijk gelukt :p.
Dat klinkt al beter dan de voorspellingen voor je kansen op een ander forum .
quote:
Ik zoek een voorvork waar een voordrager op kan(mijne heeft geen bevestiging ervoor) heeft iemand nog tips?
Ik ga deze zomer namelijk naar Italië rijden en wil mijn huidige fiets ervoor gebruiken.
Op sommige vorken zonder oogjes kun je wel dragers bevestigen met klemmetjes. Welk type vork heb je op 't moment?
pi_78821535
quote:
Op zaterdag 6 maart 2010 18:24 schreef ultra_ivo het volgende:

[..]

Dat klinkt al beter dan de voorspellingen voor je kansen op een ander forum .
[..]

Op sommige vorken zonder oogjes kun je wel dragers bevestigen met klemmetjes. Welk type vork heb je op 't moment?
Maakt mij niet uit zolang ie maar wat kilo's kan dragen... of ie bij mijn huidige frame past kwa uiterlijk kan me ook niets schelen ik ga hem toch alleen gebruiken voor op vakantie.

Huidige voorvork:


En hier gaat het dus om wat ik zoek:

Maar welke voordragers kan je dan monteren met klemmetjes?

Hmm zie hier dat er nog een ingang moet zitten halverwege de fork...
http://www.futurumshop.nl(...)lowrider-black.phtml
  FOK!fotograaf zaterdag 6 maart 2010 @ 19:33:55 #112
73911 ultra_ivo
pi_78823866
Op die vork is dat geen enkel probleem. Met deze set kom je heel erg ver: http://www.sjscycles.co.u(...)g-Kit-KB5700-128.htm
en dat hoort bij deze drager: http://www.sjscycles.co.u(...)sses--Silver-114.htm
Een kilo of 10-15 moet je er wel aan kunnen hangen. De 25 kilo die ik aan een lowrider hang kun je beter aan wat stevigers hangen .
pi_78828381
quote:
Op zaterdag 6 maart 2010 19:33 schreef ultra_ivo het volgende:
Op die vork is dat geen enkel probleem. Met deze set kom je heel erg ver: http://www.sjscycles.co.u(...)g-Kit-KB5700-128.htm
en dat hoort bij deze drager: http://www.sjscycles.co.u(...)sses--Silver-114.htm
Een kilo of 10-15 moet je er wel aan kunnen hangen. De 25 kilo die ik aan een lowrider hang kun je beter aan wat stevigers hangen .
Moet je daarbij perse die lowrider gebruiken?
Een normale lowrider kan ik namelijk wel viavia kopen.

Meer dan 15 kg was ik sowieso niet van plan mee te nemen totaal(2-3 weken naar Italië)
  FOK!fotograaf zaterdag 6 maart 2010 @ 22:09:46 #114
73911 ultra_ivo
pi_78829323
quote:
Op zaterdag 6 maart 2010 21:43 schreef Kadooosh het volgende:

[..]

Moet je daarbij perse die lowrider gebruiken?
Een normale lowrider kan ik namelijk wel viavia kopen.
Niet persé een Blackburn. Wel een Blackburn-achtige lowrider. Tot een jaar of 10-15 jaar geleden was dit model het algemeen gangbare. Zowel de originelen van Blackburn als de kopieen van bijv. Bor Yueh of Vetta. Voor mij is dit nog altijd de 'normale' lowrider. Tubus en anderen zijn moderne nieuwlichterij. Met Tubus heb ik het gehad, die vindt ik toch wat minder goed ontworpen (tassen zitten te laag). Ik rij nu al een paar jaar met Old Man Mountain. Die voldoet prima op mijn fietsen, maar die zijn dan ook voorzien van alle boringen.
Als je echt lichtgewicht wilt reizen kun je wellicht volstaan met een overmaatse Carradice zadeltas. Bijvoorbeeld de Camper Longflap. http://www.spacycles.co.uk/products.php?plid=m2b5s73p51
Ik en al eens een Brit tegengekomen die een hele kampeeruitrusting in en aan z'n Longflap en frame had gebonden.
pi_78829718
Yankee (en anderen natuurlijk ook ), ik kan je specialistische hulp wel even gebruiken. Ik heb via de Fiets koophulp een flinke sloot aan fietsen uitgesloten en (er even vanuit gaande dat het carbon wordt) ik heb nog een vijftal fietsen over;

  • Red Bull Carbon Pro-3000 - Shimano crank - Xtreme Aero Wheels - 1800,-
  • Koga-Miyata Carbon Team - Shimano crank - Koga 2pRace1800 - 2000,-
  • Cube Agree GTC Race - Shimano crank - Easton Vista SL - 2000,-
  • Focus Cayo Expert - FSA crank - Mavic Aksium - 1750,-
  • Cube Agree GTC Pro - FSA crank - Fulcrum 7 - 2000,-

    Belangrijk verschil zit vaak op de crank; de nieuwe hollowtech crank van Shimano is vrij prijzig. De Focus & Cube Pro hebben een FSA crank gekregen. Ander verschil zit veelal in de wielen natuurlijk dus die heb ik ook even toegevoegd. Sommige wielen komen op eigen naven en niet op naven die bij de Ultegra groep zitten zo te zien?

    Wie heeft er nog geniale argumenten om voor het een of het ander te kiezen? Gevoelsmatig vind ik de Focus fijn omdat die bij m'n lokale FM vandaan komt, de Koga vanwege de Kenny v Hummel-experience (team-replica-fiets), de Cube ziet er ongelofelijk geil uit maar rationeel gezien lijkt de Red Bull er net nog even bovenuit te steken. Jammerlijk is dan wel dat dat ding via de post gaat en ik haal het spul liever bij een dealer op.

    Weer een avond voorbij met heerlijk dromen over mooie fietsjes Andere suggesties zijn nog wel welkom maar ik ben geloof ik al redelijk volledig geweest

    [ Bericht 8% gewijzigd door FJD op 06-03-2010 22:28:02 ]
  • Eerste beste voetbalkenner binnen BoF!
    [b]Winnaar van de Band of FOK!kers Michael Rasmussen Award[/b]
    Alpe d'Huez (1:16), Col du Telegraphe (0:56) & Col du Galibier (1:20)
    pi_78831163
    Sensa Lombardia 1800 euro



    # Monocoque Carbon Fiber MMCF Sensa Carbon Frame.
    # Supra Carbon Technology Voorvork.
    # Ritchey WCS Wet Black Stuurpen.
    # Ritchey WCS Wet Black Stuur.
    # Compleet afgemonteerd met de Shimano Ultegra SL groep.
    # Quasar QA30 Wielen.
    # Conti GP 4000 S Banden.
    # Ritchey WCS Wet Black Zadelpen.
    # Gewicht circa 7,9 kg (excl. opties).
    pi_78831792
    quote:
    Op zaterdag 6 maart 2010 22:09 schreef ultra_ivo het volgende:

    [..]

    Niet persé een Blackburn. Wel een Blackburn-achtige lowrider. Tot een jaar of 10-15 jaar geleden was dit model het algemeen gangbare. Zowel de originelen van Blackburn als de kopieen van bijv. Bor Yueh of Vetta. Voor mij is dit nog altijd de 'normale' lowrider. Tubus en anderen zijn moderne nieuwlichterij. Met Tubus heb ik het gehad, die vindt ik toch wat minder goed ontworpen (tassen zitten te laag). Ik rij nu al een paar jaar met Old Man Mountain. Die voldoet prima op mijn fietsen, maar die zijn dan ook voorzien van alle boringen.
    Als je echt lichtgewicht wilt reizen kun je wellicht volstaan met een overmaatse Carradice zadeltas. Bijvoorbeeld de Camper Longflap. http://www.spacycles.co.uk/products.php?plid=m2b5s73p51
    Ik en al eens een Brit tegengekomen die een hele kampeeruitrusting in en aan z'n Longflap en frame had gebonden.
    Denk dat zo'n tasje toch weer wat te weinig is, is wel handig om nu gelijk het juiste te kopen zodat ik later niet weer iets beters nodig heb.

    Heb ik het juist als dat dit een heel setje is?
    http://www.fietspunt.nl/s(...)r_Bor_Yueh_204_zwart
    Dan is het namelijk een stuk goedkoper.
    Weet alleen niet zeker of er ruimte voor is tussen mijn fork/wiel of ik moet een langere schroef kopen.
      FOK!fotograaf zaterdag 6 maart 2010 @ 23:45:58 #118
    73911 ultra_ivo
    pi_78832715
    Dit is vrijwel compleet. Je moet alleen een extra set kleine klemmetjes hebben voor onder op de vork. Bor Yueh heeft altijd goedkope kopieen van Blackburn bagagedragers gemaakt.
    Ben je wat handig met de figuurzaag kun je ook nog dergelijke verloopstukjes maken. Die waren ooit in de handel te krijgen, maar nu al lang niet meer.

      FOK!fotograaf zaterdag 6 maart 2010 @ 23:53:06 #119
    73911 ultra_ivo
    pi_78832978
    Bij het ketting vervangen merkte ik zojuist dat een spaak eruit lag. Helaas een maat die ik niet op voorraad heb. Maar wel op voorraad een extra setje wielen. Rij ik dus morgen met een 36 spaaks voorwiel en een 28 spaaks achterwiel
      zondag 7 maart 2010 @ 10:09:00 #120
    58560 Oksel
    Gezellig.
    pi_78839783
    Mooi rijtje ivo!

    Verder heb ik helaas geen kleding voor koud weer..

    Wat voor kleding heb je voor een dag als vandaag nodig? Wat voor broek? Overschoenen? En wat draag je op je hoofd, bovenlichaam en handen?
      zondag 7 maart 2010 @ 10:11:00 #121
    58560 Oksel
    Gezellig.
    pi_78839811
    Kent iemand deze wielen trouwens?



    Vuelta XRP. Model ben ik nog niet over uit. Komen ws. in mijn Bianchi. Of Rolf Vectors. Maar ik heb dus HELEMAAL geen verstand van wielen.

    [ Bericht 35% gewijzigd door Oksel op 07-03-2010 10:18:03 ]
    pi_78839867
    quote:
    Op zondag 7 maart 2010 10:09 schreef Oksel het volgende:
    Mooi rijtje ivo!

    Verder heb ik helaas geen kleding voor koud weer..

    Wat voor kleding heb je voor een dag als vandaag nodig? Wat voor broek? Overschoenen? En wat draag je op je hoofd, bovenlichaam en handen?
    Wielrenbroek
    Hardloopbroek (lange pijp thermobroek)
    Overschoenen
    Ondershirt
    Wielrenshirt kort
    Wielrenshirt lang
    Handschoenen
    Mutsje

    Meeste komt bij mij van Agu. Met deze outfit rijd ik tot een graadje of 6 's avonds nog buiten.
    Eerste beste voetbalkenner binnen BoF!
    [b]Winnaar van de Band of FOK!kers Michael Rasmussen Award[/b]
    Alpe d'Huez (1:16), Col du Telegraphe (0:56) & Col du Galibier (1:20)
    pi_78840809
    Ik draag een lange broek, met daaroverheen een korte broek, ondershirt, shirt korte mouw, jasje met fleece, lange handschoenen, dunne overschoenen en event. een petje.

    Vanaf een graad of 8 kan de winterkleding uit.
    "Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
      zondag 7 maart 2010 @ 11:26:17 #124
    43844 Yankee
    Is tegenwoordig Drent
    pi_78841259
    quote:
    Op zaterdag 6 maart 2010 22:21 schreef FJD het volgende:
  • Red Bull Carbon Pro-3000 - Shimano crank - Xtreme Aero Wheels - 1800,-
  • Koga-Miyata Carbon Team - Shimano crank - Koga 2pRace1800 - 2000,-
  • Cube Agree GTC Race - Shimano crank - Easton Vista SL - 2000,-
  • Focus Cayo Expert - FSA crank - Mavic Aksium - 1750,-
  • Cube Agree GTC Pro - FSA crank - Fulcrum 7 - 2000,-

    Belangrijk verschil zit vaak op de crank; de nieuwe hollowtech crank van Shimano is vrij prijzig. De Focus & Cube Pro hebben een FSA crank gekregen. Ander verschil zit veelal in de wielen natuurlijk dus die heb ik ook even toegevoegd. Sommige wielen komen op eigen naven en niet op naven die bij de Ultegra groep zitten zo te zien?
  • Dat is geen slechte shortliist FJD! De 'minste' van de vijf is de onderste Cube (die is toch 1700,- en geen 2000,-?) omdat voor zover ik weet naast de crank ook o.a de remmen van FSA zijn. Niet dat die slecht zijn, maar het is geen Ultegra.

    Wat betreft de wielen ontlopen deze 5 elkaar amper, alhoewel ik niet echt bekend ben met de wielen die op de Red Bull en Koga zitten. De Vista's zijn misschien iets beter dan de 7's en Aksiums maar daar zul je weinig van merken. Die Fulcrum 7's zijn bijvoorbeeld ietsje zwaarder maar staan wel als zeer sterk te boek.
    Zou denk ik hier ook het minst naar kijken, upgraden van de wielset kan altijd nog. Gewoon via internet in dat geval een setje bestellen, Fulcrum 3 o.i.d. dat is namelijk een stuk goedkoper dan bij de lokale FM een dergelijke wielset aanschaffen.

    Als je dus tussen deze 5 aan het twijfelen bent zou ik kiezen voor een van de fietsen die volledig Ultegra afgemonteerd zijn, dus de Koga, Red Bull of bovenste Cube en daar de fiets uitkiezen die jij het mooiste vindt. Met als eventueel nadeel van de RB dat de winkel in Duitsland zit en je of daar naar toe moet gaan of via internet moet bestellen zonder dat je hem even uitgeprobeerd hebt.
    .
    pi_78841334
    quote:
    Op zondag 7 maart 2010 10:09 schreef Oksel het volgende:
    Mooi rijtje ivo!

    Verder heb ik helaas geen kleding voor koud weer..

    Wat voor kleding heb je voor een dag als vandaag nodig? Wat voor broek? Overschoenen? En wat draag je op je hoofd, bovenlichaam en handen?
    Zit met hetzelfde probleem en daarnaast geen geld om het te kopen. Hoopte al een maandje te kunnen fietsen maar met dit weer ga ik echt niet en de voorspelling blijven slecht
    Boodschap van algemeen nut.
    pi_78842252
    quote:
    Op zondag 7 maart 2010 11:26 schreef Yankee het volgende:
    Dat is geen slechte shortliist FJD! De 'minste' van de vijf is de onderste Cube (die is toch 1700,- en geen 2000,-?) omdat voor zover ik weet naast de crank ook o.a de remmen van FSA zijn. Niet dat die slecht zijn, maar het is geen Ultegra.
    Klopt helemaal, foutje De Focus heeft ook een FSA crank en de andere Cube heeft nog steeds de FSA remmen. Ik ga dinsdag eens langs de Cube dealer hier en dan ergens ook nog een keer naar een andere Koga dealer. Kijken of die vriendelijker is

    Ik had na m'n zoektocht al een beetje het vermoeden dat het ongeveer neer zou komen op de looks. Iedereen heeft z'n eigen voorkeur en ik zie nog maar weinig rationele argumenten voorbij komen
    Eerste beste voetbalkenner binnen BoF!
    [b]Winnaar van de Band of FOK!kers Michael Rasmussen Award[/b]
    Alpe d'Huez (1:16), Col du Telegraphe (0:56) & Col du Galibier (1:20)
      zondag 7 maart 2010 @ 12:12:45 #127
    43844 Yankee
    Is tegenwoordig Drent
    pi_78842376
    quote:
    Op zondag 7 maart 2010 12:07 schreef FJD het volgende:

    [..]

    Klopt helemaal, foutje De Focus heeft ook een FSA crank en de andere Cube heeft nog steeds de FSA remmen. Ik ga dinsdag eens langs de Cube dealer hier en dan ergens ook nog een keer naar een andere Koga dealer. Kijken of die vriendelijker is

    Je zou natuurlijk dan ook kunnen informeren of het mogelijk is dat de FM een van die Cube's wel volledig Ultegra afmonteert en wat dat in dat geval moet kosten. Overigens zijn dit natuurlijk de Adviesprijzen, daar moet je echt wel wat af weten te krijgen
    .
    pi_78842444
    Klopt ook helemaal. De Focus had een adviesprijs van 2k maar zonder blikken of blozen ging er nog 250,- vanaf...hmm er zit een full range Koga dealer in DH die open is. Het zonnetje schijnt, de lucht is blauw en de beentjes voelen niet verkeerd
    Eerste beste voetbalkenner binnen BoF!
    [b]Winnaar van de Band of FOK!kers Michael Rasmussen Award[/b]
    Alpe d'Huez (1:16), Col du Telegraphe (0:56) & Col du Galibier (1:20)
      zondag 7 maart 2010 @ 15:35:16 #129
    281201 Easy_genius
    Life = live!
    pi_78848943
    Vandaag kouuud., om te fietsen.
    Zelf heb ik deze fiets op het oog:

    http://1ddd600383c54f538b(...)486AB7BFCCAA528B393B

    ----------
    Het frame en voorvork zijn van carbon. Afmontage is Shimano Ultegra 3x10 versnellingen. Wielen zijn van Easton Circuit.
    ----------

    Wat vinden jullie hiervan?
    YE!
    pi_78850257
    Zo, de tweede 50km zit er weer op. Behoorlijk heftig met een koude tegenwind de eerste helft. Conditie en vooral kracht moeten nog groeien. Had vooral geen macht om door de wind heen te beuken.
    "Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
    pi_78850352
    quote:
    Op zondag 7 maart 2010 16:12 schreef marcodej het volgende:
    Zo, de tweede 50km zit er weer op. Behoorlijk heftig met een koude tegenwind de eerste helft. Conditie en vooral kracht moeten nog groeien. Had vooral geen macht om door de wind heen te beuken.
    Da's vrij normaal in deze tijd van het jaar. Doordat de lucht kouder is, is 'ie ook dikker. Dat kun je ook goed merken met tegenwind. En daar komt dan nog bij dat de conditie sowieso minder is als in de zomer. En je door de kou minder goed opwarmt.

    Vandaag weer trainingskoersje gereden. Ging wel OK in eerste instantie, maar een paar ronden voor het einde toch nog gelost . Effe niet scherp genoeg in het wiel en dan met tegenwind op een gaatje van tien meter. Dag peloton .

    [ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 07-03-2010 16:17:00 ]
    pi_78850374
    quote:
    Op zondag 7 maart 2010 16:12 schreef marcodej het volgende:
    Zo, de tweede 50km zit er weer op. Behoorlijk heftig met een koude tegenwind de eerste helft. Conditie en vooral kracht moeten nog groeien. Had vooral geen macht om door de wind heen te beuken.
    Ben jij mijn verloren tweelingbroer toevallig? Ik had ongeveer exact hetzelfde verhaal vanmiddag! Alleen kreeg ik de koude wind van voren pas op de terugweg. Eerste stuk ging wel erg lekker, gemiddeld 36 km/u dus lekker kunnen opwarmen. Maar toen ik terugreed was die koude wind toch erg zwaar... Moet nog veel gaan trainen de komende maanden voordat de zomer begint
    pi_78851880
    Geen verkeerd rondje zo Eerst via Delft naar DH gefietst, ondertussen nog een leuke nieuwe route gevonden, daar aangekomen bleek de dealer naast de Koga ook de Cube te hebben staan. Weliswaar de Pro en in een andere kleurstelling maar toch. Vervolgens nog via Zoetermeer en langs de Rotte terug naar huis. Heb het (inderdaad) kleine bergje van LC nog gevonden dus daar nog even van beide kanten op gevlogen en als laatste heb ik dan altijd nog de Brienenoord Geen idee qua afstand, m'n GPS bleek vanaf DH geen connectie meer te hebben gemaakt. Zal zo wel rond de 70km hebben gelegen.

    Nu even koken met Muse door de speakers en een Hertog Jan in de hand. Wat kan het leven toch heerlijk zijn

    [ Bericht 12% gewijzigd door FJD op 07-03-2010 17:10:04 ]
    Eerste beste voetbalkenner binnen BoF!
    [b]Winnaar van de Band of FOK!kers Michael Rasmussen Award[/b]
    Alpe d'Huez (1:16), Col du Telegraphe (0:56) & Col du Galibier (1:20)
      zondag 7 maart 2010 @ 19:27:47 #134
    43844 Yankee
    Is tegenwoordig Drent
    pi_78856742
    Rondje van 80 km gedaan vanmiddag, maar oh oh oh wat waren de beentjes kut zeg Vond het ook best frisjes op een gegeven moment.
    .
    pi_78857314
    quote:
    Op zondag 7 maart 2010 17:04 schreef FJD het volgende:
    Heb het (inderdaad) kleine bergje van LC nog gevonden dus daar nog even van beide kanten op gevlogen en als laatste heb ik dan altijd nog de Brienenoord
    Hij is best leuk toch? Even op de hoogste versnelling naar boven rammen
    pi_78857805
    quote:
    Op zondag 7 maart 2010 19:40 schreef Littlecreep het volgende:
    Hij is best leuk toch? Even op de hoogste versnelling naar boven rammen
    Leuke is dat het een wat drukkere route is dus er is altijd wel een MTBer die je nog even uit het zadel naar je kont kan laten kijken

    Wat is het toch fijn om man te zijn, dan hoef je nooit volwassen te worden en kun je je dag vullen met zulke kinderachtige spelletjes
    Eerste beste voetbalkenner binnen BoF!
    [b]Winnaar van de Band of FOK!kers Michael Rasmussen Award[/b]
    Alpe d'Huez (1:16), Col du Telegraphe (0:56) & Col du Galibier (1:20)
    pi_78862337
    quote:
    Op zondag 7 maart 2010 19:51 schreef FJD het volgende:

    [..]

    Leuke is dat het een wat drukkere route is dus er is altijd wel een MTBer die je nog even uit het zadel naar je kont kan laten kijken

    Wat is het toch fijn om man te zijn, dan hoef je nooit volwassen te worden en kun je je dag vullen met zulke kinderachtige spelletjes
    Ik kom er nooit iemand tegen eerlijk gezegd. Verdwaalde hardloper en inderdaad de MTB'ers, maar voor de rest niemand. MTB'ers zijn al verwend daar met dat hele parcours over de heuvel. Moeten van het asfalt afblijven
      zondag 7 maart 2010 @ 21:42:09 #138
    85618 No-P
    Dosis sola venenum facit
    pi_78864275
    Vanochtend een stuk gemountainbiked. Veel door het bos, maar ook genoodzaakt om stukken asfalt te pakken . Heb nu mijn winterkleren en fiets hier staan dus van de week dan eindelijk een stuk op de racefiets buiten. Zie er behoorlijk naar uit.
    Sei wachsam,
    Fall nicht auf sie rein! Paß auf, daß du deine Freiheit nutzt,
    Die Freiheit nutzt sich ab, wenn du sie nicht nutzt!
      FOK!fotograaf zondag 7 maart 2010 @ 22:20:10 #139
    73911 ultra_ivo
    pi_78866852
    Ook weer terug van m'n eerste 200 van 't seizoen. 't werden uiteindelijk 208km en iets van 1300 hoogtemeters. Een deel van die hoogtemeters waren heel lastig. Tussen Eupen-Nispert en Roetgen is de hele winter niks van sneeuw weggeruimd. Daar ligt op sommige plekken nog een flink pak. Ziet er mooi uit maar 't rijdt voor geen meter. 3-4 keer dwars over de weg gestaan, 1x gevallen en ik denk al snel een kilometer gelopen omdat er echt geen beginnen aan was. Op een paar stukken was het zelfs bijna te glad om te lopen. Maar goed, gehaald is gehaald. Ik zal wel een mailtje rondsturen aan de deelnemers met mijn bevindingen en het verzoek hun materiaal eraan aan te passen.
    pi_78877846
    quote:
    Op zaterdag 6 maart 2010 17:26 schreef Yankee het volgende:
    Op weeronline krijg ik voor Groningen voor morgen als fietsweercijfer een 10
    Achteraf gezien terecht! Ik heb 50 km met m'n schoonfamilie weggepeddeld en 't was heerlijk weer! Onderweg nog even een stukje appeltaart gehad
    Zaterdag heb ik 100 km gefietst met de club. We waren eerst met z'n achten en later met z'n zessen. Er fietsten een paar elite's mee en dat betekende dat we met wind mee constant rond de 35 reden en wind tegen constant rond de 30. Toch ging het erg makkelijk, en kon ik lekker meedraaien.
    pi_78877929
    quote:
    Op zondag 7 maart 2010 10:09 schreef Oksel het volgende:
    Mooi rijtje ivo!

    Verder heb ik helaas geen kleding voor koud weer..

    Wat voor kleding heb je voor een dag als vandaag nodig? Wat voor broek? Overschoenen? En wat draag je op je hoofd, bovenlichaam en handen?
    Ik had gister twee paar sokken en tijdrit overschoenen aan (wel winddicht) Verder gewoon m'n koersbroek en beenstukken. En om m'n bovenlichaam warm te houden: thermoshirt, armstukken, koersshirt en jasje.

    Ik kan dan ook redelijk goed tegen kou
    pi_78877979
    quote:
    Op zondag 7 maart 2010 15:35 schreef Easy_genius het volgende:
    Vandaag kouuud., om te fietsen.
    Zelf heb ik deze fiets op het oog:

    http://1ddd600383c54f538b(...)486AB7BFCCAA528B393B

    ----------
    Het frame en voorvork zijn van carbon. Afmontage is Shimano Ultegra 3x10 versnellingen. Wielen zijn van Easton Circuit.
    ----------

    Wat vinden jullie hiervan?
    Niet duur
      FOK!fotograaf maandag 8 maart 2010 @ 09:21:24 #143
    73911 ultra_ivo
    pi_78878146
    Bij mij was het wat frisser, vooral omdat er een langere afdaling (400m hoogteverschil) in zat waar de wind vrij spel had. Dus dikke sokken, overschoenen, warmtepads op de tenen tussen schoen en overschoen, thermobroek, koersbroek, 2 thermoonderhemden, koersshirt, 2e koersshirt lange mouw (dun) en winddicht jack. Het fleece winterjack heb ik thuisgelaten omdat daar van achter teveel wind doorheen blaast. Onder de helm een dunne muts. Handschoenen wisselde ik af, was het kouder van die oranje Unox handschoenen, bij iets minder koud/beklimmingen dunne zijdehandschoenen onder koershandschoentjes. Het scheelt dat ik een stuurtas heb, dan kun je je handen vaker uit de wind houden.
      maandag 8 maart 2010 @ 10:25:27 #144
    281157 AskBrad
    Heracles Almelo
    pi_78879696
    quote:
    Op zaterdag 6 maart 2010 22:21 schreef FJD het volgende:
    Yankee (en anderen natuurlijk ook ), ik kan je specialistische hulp wel even gebruiken. Ik heb via de Fiets koophulp een flinke sloot aan fietsen uitgesloten en (er even vanuit gaande dat het carbon wordt) ik heb nog een vijftal fietsen over;

  • Red Bull Carbon Pro-3000 - Shimano crank - Xtreme Aero Wheels - 1800,-
  • Koga-Miyata Carbon Team - Shimano crank - Koga 2pRace1800 - 2000,-
  • Cube Agree GTC Race - Shimano crank - Easton Vista SL - 2000,-
  • Focus Cayo Expert - FSA crank - Mavic Aksium - 1750,-
  • Cube Agree GTC Pro - FSA crank - Fulcrum 7 - 2000,-

    Belangrijk verschil zit vaak op de crank; de nieuwe hollowtech crank van Shimano is vrij prijzig. De Focus & Cube Pro hebben een FSA crank gekregen. Ander verschil zit veelal in de wielen natuurlijk dus die heb ik ook even toegevoegd. Sommige wielen komen op eigen naven en niet op naven die bij de Ultegra groep zitten zo te zien?

    Wie heeft er nog geniale argumenten om voor het een of het ander te kiezen? Gevoelsmatig vind ik de Focus fijn omdat die bij m'n lokale FM vandaan komt, de Koga vanwege de Kenny v Hummel-experience (team-replica-fiets), de Cube ziet er ongelofelijk geil uit maar rationeel gezien lijkt de Red Bull er net nog even bovenuit te steken. Jammerlijk is dan wel dat dat ding via de post gaat en ik haal het spul liever bij een dealer op.

    Weer een avond voorbij met heerlijk dromen over mooie fietsjes Andere suggesties zijn nog wel welkom maar ik ben geloof ik al redelijk volledig geweest
  • Qua frame techniek is het zo dat je voor dit geld geen hig-end (cannondale specialized etc.) frame verwachten natuurlijk. Niet dat de frames slecht zijn ofzo maar beetje 13 in het dozijn...
    Over het algemeen gezien is de afmontage van de fietsen goed.
    waar ik wel naar zou kijken zijn de remmen. ik zou eerder een fiets nemen afgemonteerd met de ultegra remmen dan met de FSA remmen (dus voor mij viel de Cube af)... verder blijft het een persoonlijke keuze. succes.
    I'm Back Again!
      maandag 8 maart 2010 @ 10:31:12 #145
    61399 Superher0
    Is it a plane?
    pi_78879912
    quote:
    Op maandag 8 maart 2010 10:25 schreef AskBrad het volgende:

    [..]

    Qua frame techniek is het zo dat je voor dit geld geen hig-end (cannondale specialized etc.) frame verwachten natuurlijk. Niet dat de frames slecht zijn ofzo maar beetje 13 in het dozijn...
    Over het algemeen gezien is de afmontage van de fietsen goed.
    waar ik wel naar zou kijken zijn de remmen. ik zou eerder een fiets nemen afgemonteerd met de ultegra remmen dan met de FSA remmen (dus voor mij viel de Cube af)... verder blijft het een persoonlijke keuze. succes.
    Ikzelf rijd met een Cube Agree GTC Rac Pro, model 2008 en deze was wel helemaal Ultegra afgemonteerd. Behalve het crankstel dacht ik zo. Heb er al een half jaar niet op gereden, vind deze veels te mooi voor dit weer. Gebruik nu een Trek 1400 uit 2006 als pekelfiets.

    Maar ik ben erg tevreden met de Cube. Rijdt heerlijk, lekker stijf. Ik heb wel de standard Fulcrum racing 5 wielen en deze vind ik te slap. ALs ik staand sprintend een heuvel op ga voel ik dat de wielen het moeilijk hebben.

    Dit weekend maar 85km gefietst. Openingsrit van de club en mocht dus ook niet hard rijden. Geeft niets, gaat om de kilometers. Vandaag was ik van plan om met de fiets te gaan maar het sneeuwde, dus toch maar met het OV. Ga straks wel hardlopen en dan woensdag met een flnke omweg (uurtje of 3 fietsen) naar het werk.
    Superhero to the rescue!
    pi_78881594
    Blijft allemaal heerlijk moeilijk dus Keuze is iig terug naar de Focus Cayo, de Cube Agree Race of de Koga Team. Ik las dat de Focus wat minder comfortabel is en meer op echt racen is gebouwd. Dat is het met oog op een fietsvakantie wel een minpunt. Kreeg op t forum van Fiets ook nog de opmerking dat de Koga qua geometrie wat meer gebouwd is op de lange medemens.
    Eerste beste voetbalkenner binnen BoF!
    [b]Winnaar van de Band of FOK!kers Michael Rasmussen Award[/b]
    Alpe d'Huez (1:16), Col du Telegraphe (0:56) & Col du Galibier (1:20)
      FOK!fotograaf maandag 8 maart 2010 @ 11:19:03 #147
    73911 ultra_ivo
    pi_78881642
    Koga's zijn altijd al wat langer gebouwd.
      maandag 8 maart 2010 @ 11:49:14 #148
    43844 Yankee
    Is tegenwoordig Drent
    pi_78882817
    FJD, heb je die Koga al besteld? Ga dat eens doen dan
    .
    pi_78882988
    Nog niet gedaan nee dus ik zal nog wel een paar dagen dit topic misbruiken om m'n gezeik over een fietskeuze te posten Daarna zal ik nog wel twee weken dit topic gebruiken om foto's en smileys te posten en daarna kunnen we weer door met het ouwehoeren over trainingsritjes
    Eerste beste voetbalkenner binnen BoF!
    [b]Winnaar van de Band of FOK!kers Michael Rasmussen Award[/b]
    Alpe d'Huez (1:16), Col du Telegraphe (0:56) & Col du Galibier (1:20)
      maandag 8 maart 2010 @ 12:22:23 #150
    281157 AskBrad
    Heracles Almelo
    pi_78884118
    zojuist besloten om deze week te proberen een dag vrij te nemen van het werk om onderdelen te gaan shoppen voor m'n project . foto's zal ik binnenkort eens uploaden, van het frame en verdere zaken .
    I'm Back Again!
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')