abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 3 maart 2010 @ 19:55:43 #1
20790 Yvonnetje
Mooi hè, alles.....
pi_78696590
Ik gooide hem dicht zie ik net
Ff een OP maken

Vorige delen
(ouders van) kinderen met autisme
(ouders van) kinderen met autisme deel 2
(ouders van) kinderen met autisme deel 3
(Ouders van) kinderen met autisme deel 4
(Ouders van) kinderen met autisme deel 5
(ouders van) jonge kinderen met autisme deel 6
(ouders van) jonge kinderen met autisme deel 7
(ouders van) jonge kinderen met autisme deel 8
(ouders van) jonge kinderen met autisme deel 9
(ouders van) jonge kinderen met autisme deel 10
(ouders van) jonge kinderen met autisme deel 11
(ouders van) jonge kinderen met autisme deel 12
(ouders van) jonge kinderen met autisme deel 13
(ouders van) jonge kinderen met autisme deel 14
(ouders van) jonge kinderen met autisme deel 15
(ouders van) jonge kinderen met autisme deel 16


Laatste paar posts
quote:
Op woensdag 3 maart 2010 15:26 schreef wendytje het volgende:
Juist mensen met awbz zorg hebben vaak genoeg hulp en spaciale aanpassingen e.d. Mensen uit een lichtere catagorie zijn vaak wel meer geld kwijt, maar krijgen niets extra's... juist die mensen hebben wat aan de tog. Bij ons bijvoorbeeld, voor beide kinderen dubbele broeken en jassen nodig, vanwege het constant kruipen of met de handen langs de muren slepen. Nu valt de tog weg en komen al die kosten op mijzelf neer.
quote:
Op woensdag 3 maart 2010 16:31 schreef nieslief het volgende:
Dat dus. En wij komen wel in aanmerking voor de AWBZ zorg maar willen we dat??? De jongens zijn al zo lang op de dagbehandeling moeten we dan ook nog 's middags hulp in huis willen?? Of iemand die met de heren komt knutselen (kan ik zelf ook wel toch??) of met ze naar de kinderboerderij gaat?? En moet ik dan voor beide jongens 10 uur per week iemand hebben dat lukt nooit met maar een uurtje per dag nood.... Tussen thuiskomst en etenstijd dan he!!
quote:
Op woensdag 3 maart 2010 17:33 schreef Yvonnetje het volgende:
Hoorde vandaag op mijn werk dat Colette de Bruijn lezingen gaat geven: "Autisme en Geef me de 5" op diverse plaatsen in Nederland van april tot november dit jaar.
Meer info over de lezingen en aanmelden staat op www.geefmede5.com


[ Bericht 91% gewijzigd door Yvonnetje op 03-03-2010 20:01:32 ]
Geluk is een richting, geen punt
pi_78717424
tvp
uit een aspergernest
  donderdag 4 maart 2010 @ 09:53:06 #3
35189 Troel
scherp en bot
pi_78719737
Dank je voor de melding Yvonnetje. Er is hier in de buurt elke zoveel tijd een bijeenkomst voor ouders van kinderen met en daar ga ik binnenkort ook eens kijken
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_78782573
As Admiral Grace Hopper once said, “I believe in having an open mind, but not so open that your brains fall out.”
  vrijdag 5 maart 2010 @ 19:27:29 #5
4177 Jojogirl
Curves in all the right places
pi_78786662
nieslief, valt die dagbehandeling dan niet ook al onder AWBZ zorg zodat je vanzelf al boven die 10 uur (voor de TOG) zit?
pi_78832099
Oh wacht tvp en tevens het "nieuws" dat ik hier nog nooit gemeld had maar wat al maanden goed gaat hier: Lukas is gewoon zindelijk geworden!
Soms als hij in een stevige fiep zit dan gaat het nog weleens fout, maar hij geeft in de regel keurig aan wanneer hij moet of geeft antwoord als je het vraagt (Wat zei je Mwana? Hij geeft gericht antwoord op een vraag? Is dat geen ge-oeweldig nieuws. Jazeker Mike, het is amaaaazing! Het jochie dat een vraag als "Hoe gaat het" als raketwetenschap terzijde schuift, geeft zomaar een relevant antwoord!!!)

Deze stap komt geheel op het conto van de mensen van zijn woonvorm en het dagbestedingscentrum die dit in de loop van 2 jaar voor elkaar hebben gekregen. Kudos voor de mensen van de Kameel en de Rutenberg!!!
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
  zondag 7 maart 2010 @ 08:33:45 #7
35189 Troel
scherp en bot
pi_78838983
Wat heerlijk Mwana!
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  zondag 7 maart 2010 @ 10:09:41 #8
1762 YPPY
Yppiaans
pi_78839791
Wat goed van Lukas! Heerlijk zeg. Het was echt een goede keuze van jullie, je wordt daar nu wel gigantisch in bevestigd.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  zondag 7 maart 2010 @ 10:11:35 #9
73004 Oxymoron
zoekt rust en ruimte
pi_78839826
quote:
Op zaterdag 6 maart 2010 23:27 schreef Mwanatabu het volgende:
Soms als hij in een stevige fiep zit dan gaat het nog weleens fout,
Hier ook nog, steeds hoor.
Maar wel heel fijn nieuws!
Er is geen land over dat ik nog ontdekken kan. Er is alleen het eiland dat ik heet. - Ted van Lieshout
OUD Gouden Toetsenbord Award 2010!
pi_78843597
quote:
Op zondag 7 maart 2010 10:09 schreef YPPY het volgende:
Wat goed van Lukas! Heerlijk zeg. Het was echt een goede keuze van jullie, je wordt daar nu wel gigantisch in bevestigd.
En toen schoten we even vol. Dank je!

(Deze week nogal een kudtweeck gehad met diverse incidenten die me even deden twijfelen aan de kwaliteiten van mijn ouderlijk beoordelingsvermogen )
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
  zondag 7 maart 2010 @ 13:05:48 #11
1762 YPPY
Yppiaans
pi_78843945
Meen je dat nou? Ik vind het juist zo goed en stoer en dapper wat jullie besloten hebben. Dat je eerlijk kunt zijn. Ik zie bijna dagelijks hoe moeilijk dat is, om iets te doen wat ms niet standaard is. Maar wel hebt verstandigste. En jullie hebben dan gedaan.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_78845407
Bedankt

Hij zit hier nu achter met speelgeld te sorteren in een laatje. Dan is mijn instinct om met hem te gaan spelen. En dan krijg ik zo'n verstoorde blik van "Mens, ik weet niet wat jij aan het doen bent, maar menselijk contact daar doen we niet aan he..."

If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
  Jubileum moderator zondag 7 maart 2010 @ 21:38:55 #13
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_78864061
Hahahaha Mwana Wat een ongelooflijk heerlijke bericht
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
pi_78900804

Dit kreeg ik vanmiddag in mijn mailbox. Lukas op zijn best
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
  maandag 8 maart 2010 @ 19:05:49 #15
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_78901313
Wat een enorm mooi kereltje
I`m not weird. I`m limited edition.
  maandag 8 maart 2010 @ 19:46:31 #16
1762 YPPY
Yppiaans
pi_78903544
Wat een heerlijk kind zo! Ga je straks nog een pm sturen met wat weer uitleg.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_78923782
Mwana klinkt goed. Mooi jochie!

Ik dacht at ik het gisteren al had gepost hier, maar was iets misgegaan.
Ik kom me hier met Kim "officieel" melden. Gisteren de evaluatie gehad bij Accare. Kim heeft pdd-nos. Verklaart een hoop!
  dinsdag 9 maart 2010 @ 12:24:08 #18
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_78925633
Mooi kereltje Mwana, en wat heerlijk van die zindelijkheid zeg!

Ingrid, vervelende diagnose, maar wellicht helpt het om nu op een andere manier met Kim en haar eventuele nukken om te gaan. Scheelt wel zou ik denken.
Nu weet je dat het niet per se onwil is bijvoorbeeld.
***
  dinsdag 9 maart 2010 @ 12:55:03 #19
11682 Moonah
Jolie femme
pi_78926648
Goh Mwana, ik ben onder de indruk van je verhaal (hier, of in het zindelijkheidstopic, dat weet ik even niet meer). En wat een lekker ventje om te zien zeg!

Ingrid, ik hoop van harte voor jullie én voor Kim, dat de diagnose jullie voldoende handvatten gaat geven om Kim zo goed mogelijk te begeleiden. Nou ja, die diagnose zal dat niet geven , maar je snapt wat ik bedoel.
Schrik je van het stempel? Of is het ook een soort van opluchting?
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_78927234
BE we kijken nu met andere ogen naar Kim. Bv idd dat het vaak geen onwil is. De leidster zei ook dat het idd vaak zo lijkt op het eerste gezicht. Dat hoort ze vaak.

Ik snap je Moonah. Ze verliest snel overzicht. Dus bv niet zeggen pak maar wat speelgoed voor Tyler, maar pak maar de bal voor Tyler.
Ik schrok eerst wel een beetje, is heel wat anders dan adhd. Maar het is wel een opluchting. Dat het niet onze schuld is door slecht opvoeden.
Hopelijk wordt de agressie ook minder straks met de extra hulp.
pi_78927464
Geweldig Mwana van de zindelijkheid
pi_78929361
quote:
Op maandag 8 maart 2010 18:55 schreef Mwanatabu het volgende:
[ afbeelding ]
Dit kreeg ik vanmiddag in mijn mailbox. Lukas op zijn best
Mooie foto van zowel Lukas als zijn omgeving. Kleurrijk en fraai!
75 topics = FIN
  dinsdag 9 maart 2010 @ 15:51:37 #23
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_78932956
Ooooh wat een mooi mannetje is Lukas! (wat leuk om 'm eens te zien)
quote:
Op dinsdag 9 maart 2010 13:12 schreef _Ingrid_ het volgende:
Maar het is wel een opluchting. Dat het niet onze schuld is door slecht opvoeden.
Mutsie!

En Kim en W trekken idd wel naar elkaar toe he? Zo grappig want dat was juist iets wat wíj iig niet hadden verwacht van W.
We zeggen wel eens "W heeft een aura" en daar mogen maar een paar mensen onbeperkt binnen. Hij heeft niet graag dat mensen hem 'op de huid zitten'. H doet dat dus wel heel erg en met de dochter van vrienden (waarschijnlijk ook met PDD-NOS) botst het daarom soms ook terwijl ze hem alleen maar wil helpen.


Livelink, diezelfde vrienden hebben een (onderhand al puber-)zoon met ODD.
Toen W de diagnose ADD kreeg hadden jullie net gehoord dat Job net als hun zoon ODD heeft en toevallig kwam dat toen dus ter sprake. Ik weet niet of jullie daar uberhaubt behoefte aan hebben maar ik moest even zeggen dat ze gerust haar ervaringen met jullie wil delen.
Maxi, Midi & Mini
(My) Timing sucks.... Always.
Al lang niet meer aan het ontzwangeren. En nog steeds NIET voor rede vatbaar!
pi_79016076
Lois je hebt/had vandaag toch de afspraak bij het slaapcentrum? Hoe ging het?
pi_79016616
quote:
Op vrijdag 5 maart 2010 19:27 schreef Jojogirl het volgende:
nieslief, valt die dagbehandeling dan niet ook al onder AWBZ zorg zodat je vanzelf al boven die 10 uur (voor de TOG) zit?
Jeetje dat weet ik eigenlijk niet eens.... Goeie. Maar we waren toch al hier in huis in conclaaf of het niet eens wat is om ze 'zwemles' te laten geven, punt is alleen dat moet echt individueel zeker in het begin en da's niet te betalen. En we hebben het ook al gehad over een zorgboerderij ofzoietsdergelijks.

Mwana Super.

Ingrid welkom.
As Admiral Grace Hopper once said, “I believe in having an open mind, but not so open that your brains fall out.”
pi_79016749
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 14:40 schreef _Ingrid_ het volgende:
Lois je hebt/had vandaag toch de afspraak bij het slaapcentrum? Hoe ging het?
Ik wacht ook met spanning af... Duimen allemaal!
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_79029192
Ik ook!
  Jubileum moderator donderdag 11 maart 2010 @ 19:35:12 #28
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_79029705
Ja sorry,moest eerst echt even de kinderen naar bed brengen,maar jullie zijn lief

Door wegwerkzaamheden en schietpartijen waren we vreselijk te laat bij het slaapcentrum maar gelukkig hielden ze daar al rekening mee.
Het was een hele aardige kinderpsychologe die de intake deed en we hebben vrij lang zitten praten. Heel veel verteld, er werd ook heel veel gevraagd.
Toen kwam de verlossende conclusie, ze zien dit echt heel vaak. Vooral bij kindjes met autisme in combinatie met ADHD. Ze kon nergens een aanwijzing vinden voor een echte slaapstoornis en ze legde daarna met grafieken en plaatjes uit hoe het verdere onderzoek zou verlopen.
Ik vroeg toen ook wat verder onderzoek zou opleveren. Ze dacht niets, alleen bevestiging dat het geen slaapstoornis is. Wij hebben toen besloten nader onderzoek niet te doen, en daar kon zij alleen maar in meegaan. Ik vind verder onderzoek zo vreselijk ingrijpend voor Eva, en niet iets toevoegen.
De artsen daar maken nu een mooi rapport op, dat ze met grote zekerheid denken aan ADHD en dat Eva echt medicijnen nodig heeft. Daarmee kunnen we terug naar de kinderpsychiater.
We konden ook gelijk daar onder behandeling, maar om nou elke keer naar Den Haag te reizen vonden we gewoon onnodig. Dan maar even wachten weer en lekker in de buurt, voor Eva ook veiliger.

Dus We troffen een ongelooflijke meelevende, invoelende arts, die heel goed luisterde en ons heel veel informatie heeft gegeven.
Erg erg fijn, ik werd er best emotioneel van.

Maandag ga ik de kinderpsychiater bellen (morgen zijn ze dicht )
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  donderdag 11 maart 2010 @ 19:43:28 #29
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_79030110
Wat heerlijk Lois!
Op naar nachtrust voor de hele familie!
***
pi_79030279
Lois, zo'n lieve arts willen we allemaal maar jullie verdienen haar dubbel en dwars!
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
  Jubileum moderator donderdag 11 maart 2010 @ 19:52:38 #31
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_79030514
Ik heb wel heel erg de neiging om Told you! te doen naar de kinderarts en psychiater, maar vooruit, ik zal me volwassen gedragen
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
pi_79031165
Lois wat goehoed en super fijn!!!!
<a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank">Niels</a> en <a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank">Sam</a>
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie donderdag 11 maart 2010 @ 20:20:49 #33
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_79031789
wat een fijn nieuws, en een opluchting dat t zo'n ontzettend meewerkende arts was

k hoop dat de medicijnen Eva gaan helpen
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_79032974
Wat fijn Lois!
  donderdag 11 maart 2010 @ 20:51:16 #35
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_79033205
Fijn Lois, zo'n invoelende, meelevende arts. Maar wat een ongelooflijk tijdsverlies is dit geweest
Nou ja, het heeft waarschijnlijk geen zin om je er nogmaals over op te winden. Hopelijk gaat er nu echt heel snel verbetering komen!
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_79034354
Fijn Lois!
Hopelijk gaan jullie snel naar supernachten!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  donderdag 11 maart 2010 @ 21:17:40 #37
11682 Moonah
Jolie femme
pi_79034463
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 20:51 schreef livelink het volgende:
Fijn Lois, zo'n invoelende, meelevende arts. Maar wat een ongelooflijk tijdsverlies is dit geweest
Nou ja, het heeft waarschijnlijk geen zin om je er nogmaals over op te winden. Hopelijk gaat er nu echt heel snel verbetering komen!
Nee, nou, dat heeft ook geen zin. Maar het is potverdorie toch schandalig eigenlijk dat er hier luidkeels gejuicht wordt, omdat er eíndelijk een arts is die meevoelend is. Álle artsen (iig kinderartsen) zouden dat toch moeten zijn?

Maar ik juich lekker mee hoor, fijn Lois!
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  vrijdag 12 maart 2010 @ 09:09:56 #38
35189 Troel
scherp en bot
pi_79047775
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 21:17 schreef Moonah het volgende:

[..]

Nee, nou, dat heeft ook geen zin. Maar het is potverdorie toch schandalig eigenlijk dat er hier luidkeels gejuicht wordt, omdat er eíndelijk een arts is die meevoelend is. Álle artsen (iig kinderartsen) zouden dat toch moeten zijn?

Maar ik juich lekker mee hoor, fijn Lois!
Dat dus. Heerlijk Lois
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_79047832
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 21:17 schreef Moonah het volgende:

[..]

Nee, nou, dat heeft ook geen zin. Maar het is potverdorie toch schandalig eigenlijk dat er hier luidkeels gejuicht wordt, omdat er eíndelijk een arts is die meevoelend is. Álle artsen (iig kinderartsen) zouden dat toch moeten zijn?

Maar ik juich lekker mee hoor, fijn Lois!
Ik juich ook mee. En ik geef je volledig gelijk. Sommige artsen zouden heel veel baat hebben (en dan vooral de patienten die er komen) bij een cursus actief luisteren.....
As Admiral Grace Hopper once said, “I believe in having an open mind, but not so open that your brains fall out.”
  vrijdag 12 maart 2010 @ 15:15:06 #40
144006 chacama
Ondernemend!
pi_79063075
ook ik juich voor rust in jullie huis

Ingrid, goed dat er een diagnose is. Hoop van harte dat jullie de handvaten aangereikt krijgen om Kim lekker te laten groeien en ontwikkelen.
pi_79081085
We hadden onze kop een beetje ernstig in het zand gestoken wb oudste, maar na een uurtje shoppen met hem waarbij hij een kwartier tegen zichzelf heeft staan praten in de spiegel, en rondjes om een kledingrek bleef stampen tot hij bijna omviel en daarbij zei dat hij zich alweer bijna zichzelf voelde..geloof ik dat we toch maar echt aan de bel moeten trekken
On zeh laptop
  vrijdag 12 maart 2010 @ 23:49:09 #42
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_79083623
och TF toch... wat moeilijk is 't toch om die beperkingskant onder ogen te zien he. ik herken de struisvogelbehoefte heel sterk, het gaat hier de laatste tijd ook gewoon heel goed dus dan is 't heel makkelijk om te doen of er niks aan de hand is. maar af en toe word je ineens weer zo met de neus op de feiten gedrukt, dat kan heel rot zijn. maar ik denk dat 't wel bij het verwerken kan horen, dat 't in stukjes gaat. ook helpt het bij ons wel dat we die gesprekken hebben met die psycholoog. daar worden we wel weer even gedwongen om er bij stil te staan. soms lastig maar vooral wel heel goed.

mwanatabu, wat een prachtjongen is Lukas. en hoera voor zijn zindelijk zijn!

Lois, wat fijn dat die artsen daar tenminste eindelijk eens wat redelijker en realistischer waren en dat Eva onnodige onderzoeken bespaard kunnen worden. echt fijn!! (maar inderdaad, idioot eigenlijk dat je hier zoveel tijd aan kwijt moest zijn...). ik hoop dat de medicatie haar ook veel goed zal doen. succes!
in de haak.
  zaterdag 13 maart 2010 @ 09:58:09 #43
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_79089662
TF
Jullie waren toch al min of meer in een traject? Of is het nog niet verder gekomen dan het invullen van de formulieren?

Zoals Trui ook zegt had ik dat ook heel sterk. Telkens mezelf voorhouden dat er niks aan de hand was en dan volledig instorten als het weer mis ging. Gek genoeg ben ik daarom toch blij met de diagnose. Ik kan mezelf niet meer voorhouden dat er niks aan de hand is, maar kan nu gewoon normaal blij zijn als het goed gaat.

Toch ben ik nog niet helemaal van de struisvogeltactiek af. We hebben eergisteren de diagnose ontvangen in een schriftelijke rapportage en de envelop zit nog steeds dicht. We kunnen het allebei nog niet opbrengen om het ook echt zwart op wit te zien staan.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_79090954
quote:
Op zaterdag 13 maart 2010 09:58 schreef livelink het volgende:
...

Toch ben ik nog niet helemaal van de struisvogeltactiek af. We hebben eergisteren de diagnose ontvangen in een schriftelijke rapportage en de envelop zit nog steeds dicht. We kunnen het allebei nog niet opbrengen om het ook echt zwart op wit te zien staan.
Dat is heel moeilijk inderdaad. Voor ons hielp het om te weten dat hij ondanks de etiketjes hetzelfde bleef en we nog beter ons best zouden kunnen doen als we die etiketjes als een handvat zagen. Je sluit misschien de deur "mijn kind is gezond" maar er gaan ook deuren open naar "maar hij kan wel redelijk normaal en gelukkig functioneren met hulp"
Maar het blijft niet leuk. Sterkte!

(En ja, ik heb ook dagen dat ik het niet zo zie)
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_79091827
Heel herkenbaar die struisvogelpolitiek....

Even een voorzichtig jubeltje Ik heb ze hier omgekocht ze krijgen voor elk plasje of poepje op het potje een legosteentje. Als ze alles verzameld hebben hebben ze die enorme treinbaan van lego.....
As Admiral Grace Hopper once said, “I believe in having an open mind, but not so open that your brains fall out.”
  zaterdag 13 maart 2010 @ 11:58:07 #46
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_79091880
Dat is toch geen omkopen, Nieslief? Dat heet belonen. En als het werkt, werkt het. Dat zindelijkheidsverhaal is toch wel een verhaal apart, merk ik hier. Zo vanzelfsprekend is het allemaal niet. En elk stapje is er één en uiteindelijk dan toch het succes, zoals bij Lucas
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_79092029
quote:
Op zaterdag 13 maart 2010 11:55 schreef nieslief het volgende:
Heel herkenbaar die struisvogelpolitiek....

Even een voorzichtig jubeltje Ik heb ze hier omgekocht ze krijgen voor elk plasje of poepje op het potje een legosteentje. Als ze alles verzameld hebben hebben ze die enorme treinbaan van lego.....
Potverdorie wat een goed idee! Ik zit met langdurige beloningen altijd met het probleem dat het teveel troep oplevert of dat de lol van de stickers ook weleens te over houdt na een tijdje.
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
  Jubileum moderator zaterdag 13 maart 2010 @ 12:26:05 #48
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_79092584
Ik vind het ook een briljant idee nieslief!

Ik herken het Livelink en TF, echt! Hoewel ik het meestal zo voel als Mwana al zegt, heb ik ook mijn momenten dat ik er even niet aan wil. Het is ook fijn om het in gedeeltes toe te laten, dan blijf je beter staande.
Het kost veel kracht en wijsheid om de diagnostische weg door te worstelen, maar het blijft gewoon je kind, een kind met een etiketje maar wel een heel bijzonder kind nl. de jouwe.
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
pi_79096444
Dat zeg je heel mooi Lois.

Dat idee komt eigenlijk een beetje van mijn moeder die had een heel klepverhaal over zindelijk maken van mijn broer. En die zei tussen neus en lippen door dat hij z'n zinnen had gezet op een brandweerdinges van lego. Die heeft hem net zo omgekocht. Hier zijn de heren ook weg van lego die treinbaan is al een jaar een terugkerend iets maar ik vind ze er nog wel te jong voor. Maar ja tegen de tijd dat ze die duizenden steentjes bij elkaar hebben zijn we de 5 al ruim voorbij hoop ik.
As Admiral Grace Hopper once said, “I believe in having an open mind, but not so open that your brains fall out.”
  zondag 14 maart 2010 @ 08:37:20 #50
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_79118689
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 19:52 schreef Lois het volgende:
Ik heb wel heel erg de neiging om Told you! te doen naar de kinderarts en psychiater, maar vooruit, ik zal me volwassen gedragen
Misschien zou het wel eens interessant zijn om al die wachtperiodes eens in kaart te brengen en dan te vermenigvuldigen met het aantal uren dat jullie zo per nacht gemiddeld missen. Voor 't schokeffect.

Maar wel fijn nieuws Lois!
  zondag 14 maart 2010 @ 09:20:06 #51
11682 Moonah
Jolie femme
pi_79118924
Goed zo TF. Spannend. Confronterend, maar wel een goede keuze lijkt me.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  Jubileum moderator zondag 14 maart 2010 @ 09:27:09 #52
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_79118982
quote:
Op zondag 14 maart 2010 08:37 schreef Gaoxing het volgende:

[..]

Misschien zou het wel eens interessant zijn om al die wachtperiodes eens in kaart te brengen en dan te vermenigvuldigen met het aantal uren dat jullie zo per nacht gemiddeld missen. Voor 't schokeffect.
Ik denk dat ik mij zelf dan mottig schrik dus ik doe het maar niet
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
pi_79122713
Score van vanmorgen: 9 kruisjes/legoblokjes en 1 zeiknatte broek.....
As Admiral Grace Hopper once said, “I believe in having an open mind, but not so open that your brains fall out.”
pi_79122850
quote:
Op zondag 14 maart 2010 12:46 schreef nieslief het volgende:
Score van vanmorgen: 9 kruisjes/legoblokjes en 1 zeiknatte broek.....
Hehe, da's beter dan andersom
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
  Jubileum moderator zondag 14 maart 2010 @ 13:20:29 #55
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_79123884
Wat goed zeg
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
pi_79126801
Dit wordt een lààààààànge zondagmiddag

Ben net 15 keer binnen een minuut opgestaan omdat ze met Smarties aan het gooien waren en Lukas' reactie op mijn gemopper (HAHAHAHAHA!) is denk ik helaas veelzeggend wat betreft zijn bereikbaarheid.
Buiten begon het te regenen zodra ik bedacht dat ik wel zou willen gaan fietsen dus dat wordt m ook niet.

Het volgende lapmiddel is om hem één van mijn boeken te laten slopen, wordt-ie vaak ook iets makker van maar aangezien het weer Planeet Lukas is vandaag vrees ik dat ik hem dan helemaal een fiep in katapulteer.
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
  Jubileum moderator zondag 14 maart 2010 @ 15:53:06 #57
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_79129424
Niet leuk voor jou maar je vertelt het zo heerlijk nuchter
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
pi_79129648
Klinkt herkenbaar, Mwanatabu, whehe
en de planeet "vul naam in" moet ik onthouden
pi_79130886
Inmiddels is hier gesneuveld:

-1 boek
-1 bos bloemen, blaadje voor blaadje uit elkaar gepriegeld
-1 stuk deken, vakkundig uitgepluisd
-2 kopjes en 1 schotel uit een kindertheeserviesje
-1 sierkerstbal uit de bos bloemen

Het is dat ik het allemaal al opgezogen of weggepropt heb in de prullenbal, anders maakte ik nog een foto om te laten zien dat echt waar is. Ik laad meneer nu dus alsnog op een fiets, weer of geen weer, en kijk of dat helpt.
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
  zondag 14 maart 2010 @ 16:41:01 #60
73004 Oxymoron
zoekt rust en ruimte
pi_79131482
Goh, wat is dat, vandaag?!
Ik heb de hele nacht lopen ''spoken'' , en dat viel ook al onder vandaag. 't Zal wel ''in de lucht zitten''. Maar nu ben ik weer afgeleverd op de groep; komend weekend moet het écht rustiger, zei mama.
Er is geen land over dat ik nog ontdekken kan. Er is alleen het eiland dat ik heet. - Ted van Lieshout
OUD Gouden Toetsenbord Award 2010!
pi_79133545
Oj ligt het daaraan vandaag......

Maar nog steeds jubeldebubel want het plassen gaat goed (een natgeplaste treinbaan later maar ja die moest ik blussen mama )
As Admiral Grace Hopper once said, “I believe in having an open mind, but not so open that your brains fall out.”
pi_79133891
Ik heb met dit in het fietsstoeltje een rondje Zwolle gedaan:
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_79134088
Klinkt leuk Mwanatabu was het ook zo leuk??? En werkte het??
As Admiral Grace Hopper once said, “I believe in having an open mind, but not so open that your brains fall out.”
pi_79135339
Mwoh, nee. Het haalt in ieder geval een stukje tijd weg dacht ik, maar hij was vooral op het laatst gewoon gevaarlijk bezig. De hele tijd onverwachts gillen en schommelen. Was het een tijdje stil, voelde ik ineens een hand in mijn nek, en later trok hij heel hard lachend aan mijn haar. We hebben extra vroeg gegeten zodat hij nog op zijn stoel zou kunnen blijven zitten. Hij heeft een halve kabeljauw en 3 toetjes op en is nu al weer op weg terug want zijn broertje en zusje zaten in een hoekje heel stil toe te kijken hoe alles doordraaide en dat lijkt me ook niet de leukste besteding van het weekend voor hen, no?
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
  zondag 14 maart 2010 @ 18:09:49 #65
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_79135551
Een heftig weekend, Mwanatabu. Is dit nu eerder regel of uitzondering?
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_79136141
Zit hij dan achter je? Mensen die ik ken hebben een soort bakfietsmodel maar dan voor een stoel voor een ouder kind. Kun je vaak via de gemeente krijgen geloof ik. Dat fietst vast lichter en perttiger voor jou.
pi_79136362
quote:
Op zondag 14 maart 2010 18:09 schreef livelink het volgende:
Een heftig weekend, Mwanatabu. Is dit nu eerder regel of uitzondering?
Uitzondering hoor! De laatste maanden ging het juist heel erg goed, zo goed dat je dan voorzichtig gaat denken aan uitbreiding van het schema. Je kunt met hem natuurlijk niet zomaar besluiten van "oh we doen donderdagavond er ook bij". Het moet structureel ingepast worden in zijn schema anders heeft het gewoon weerslag op hem en dus ons.

Eens in de zoveel weken heeft hij gewoon zo'n dag, misschien vallen de medicijnen verkeerd of is er iets anders gebeurd waar hij van slag van kan zijn of gewoon omdat het zo is.

Speelt ook mee dat ik niet echt lekker functioneer op het moment, heb een nieuwe baan die ontzettend tegenvalt (op de directe collega's na dan, dat dan weer wel) waar ik echt 24/7 van baal en me aan het realiseren ben dat ik er heel veel moeite in moet gaan stoppen om mezelf aantrekkelijker te maken voor een ander deel van de arbeidsmarkt, en die energie heb ik dus voor geen meter omdat ik zeikmoe ben van dat werk. Heb al een cursus de bout moeten laten hachelen hierdoor, juist bedoeld om mezelf een beetje op te trekken. Frustratie alom dus, en dát voelt Lukas dan weer feilloos aan, en dan zeggen ze dat autisten geen invoelend vermogen hebben
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_79136475
quote:
Op zondag 14 maart 2010 18:23 schreef poemojn het volgende:
Zit hij dan achter je? Mensen die ik ken hebben een soort bakfietsmodel maar dan voor een stoel voor een ouder kind. Kun je vaak via de gemeente krijgen geloof ik. Dat fietst vast lichter en perttiger voor jou.
Ik zal eens voorzichtig gaan kijken, maar ik herinner me nog van een paar jaar geleden dat het gehoorapparaat van mijn lief ons 3000 eurootjes kostte omdat ik zo dom ben in ons onderhoud te voorzien voor een salaris dat dan net redelijk genoeg is om ons over die magische grens te tillen dat je nakkes loskrijgt nergens.
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
  Jubileum moderator zondag 14 maart 2010 @ 18:35:38 #69
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_79136679
Wij hebben de fiets van Eva ook via de WMO gekregen mwana, ik zou echt even informeren.
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
pi_79247213


Mininiesje 1 is voor de tweede dag op rij zo goed als droog!!!!!!!!!!!

Mininiesje 2 heeft de waterpokken dus daar staat legosteentjes sparen een beetje op een laag pitje....
As Admiral Grace Hopper once said, “I believe in having an open mind, but not so open that your brains fall out.”
  woensdag 17 maart 2010 @ 11:48:01 #71
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_79248113
Tjee Mwana... wat lijkt me dat slopend zeg, zulke dagen...
Wel heel verhelderend om te lezen moet ik zeggen. Of hoe zeg je dat, eye-opener enzo, over hoe het echt is...
***
pi_79388054
quote:
Op zondag 14 maart 2010 16:29 schreef Mwanatabu het volgende:
Inmiddels is hier gesneuveld:

-1 boek
-1 bos bloemen, blaadje voor blaadje uit elkaar gepriegeld
-1 stuk deken, vakkundig uitgepluisd
-2 kopjes en 1 schotel uit een kindertheeserviesje
-1 sierkerstbal uit de bos bloemen

Het is dat ik het allemaal al opgezogen of weggepropt heb in de prullenbal, anders maakte ik nog een foto om te laten zien dat echt waar is. Ik laad meneer nu dus alsnog op een fiets, weer of geen weer, en kijk of dat helpt.
Check dat kunnen ze hier ook

Maar ze zijn allebei hele dagen droog tot nu toe

Woensdag komt de treinbaan (oma heeft hem gekocht voor ons want hij is wel heul duur..... )
As Admiral Grace Hopper once said, “I believe in having an open mind, but not so open that your brains fall out.”
pi_79388589
quote:
Op zaterdag 20 maart 2010 21:54 schreef nieslief het volgende:

[..]

Check dat kunnen ze hier ook

Maar ze zijn allebei hele dagen droog tot nu toe

Woensdag komt de treinbaan (oma heeft hem gekocht voor ons want hij is wel heul duur..... )
Nou, die treinbaan hebben ze dan dubbel en dwars verdiend mooi nieuws zeg! Scheelt toch echt al een tussenwervelschijf of twee dat je niet continu hoeft te bukken om die luier los te maken en om te vouwen!
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_79389018
quote:
Op zaterdag 20 maart 2010 22:07 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Nou, die treinbaan hebben ze dan dubbel en dwars verdiend mooi nieuws zeg! Scheelt toch echt al een tussenwervelschijf of twee dat je niet continu hoeft te bukken om die luier los te maken en om te vouwen!
Manlief staat al woensdag gaan we bouwen. Nieslief nee schatje steentje voor steentje plasje voor plasje gesnopen??

Maar er staat gewoon al de hele week een half pak luiers in de wc
As Admiral Grace Hopper once said, “I believe in having an open mind, but not so open that your brains fall out.”
pi_79389182
Nies wat goed!!!!
And so the lion fell in love with the lamb
pi_79396531
quote:
Op zaterdag 20 maart 2010 22:20 schreef nieslief het volgende:

[..]

Manlief staat al woensdag gaan we bouwen. Nieslief nee schatje steentje voor steentje plasje voor plasje gesnopen??

Maar er staat gewoon al de hele week een half pak luiers in de wc
Check, maar dan in de gangkast.
Mijn zusje heeft net een BEER van een dochter gekregen, met wat geluk maar ik die er over een paar maanden blij mee
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_79397903
Wat goed Nieslief!
Vraag me af of het nou typisch iets voor autistische kinderen is, problemen met zindelijkheid.
Kim was nog maar net op tijd voor de basisschool zindelijk. Gisteren en eergisteren wel veel ongelukjes gehad. Op school soms. Wanneer en hoe gingen/gaan jullie 's nachts bezig? Ik denk zelf dat ze daar nog niet aan toe is.
Verder gaat het de laatste 3 dagen heel goed. Veel minder strijd en veel liever voor Tyler. Hij krijgt zelfs spontaan kusjes en knuffels.
  zondag 21 maart 2010 @ 11:39:20 #78
73004 Oxymoron
zoekt rust en ruimte
pi_79398904
quote:
Op zondag 21 maart 2010 10:52 schreef _Ingrid_ het volgende:

Vraag me af of het nou typisch iets voor autistische kinderen is, problemen met zindelijkheid.

Nee, dat is niet typisch, het komt wél vaak voor, dat kinderen met autisme of zelfs in de volwassen leeftijd, niet of heel slecht de signalen van hun, lijf aanvoelen.
Bijvoorbeeld wanneer heb ik honger, wanneer moet ik naar de wc, wat is té heet water, brandwonden niet voelen, of weken met een gebroken arm rondlopen.
Ik zal je aanraden, het boek van Olga Bodashina te lezen over zintuigelijke (over/onder) gevoeligheid.

Zelf heb ik, ook een hele zwakke connectie met mijn blaas, terwijl ik wel snel zindelijk was. Ongelukjes komen ook op bijna, 25 jarige leeftijd, nog voor.
Er is geen land over dat ik nog ontdekken kan. Er is alleen het eiland dat ik heet. - Ted van Lieshout
OUD Gouden Toetsenbord Award 2010!
pi_79401178
quote:
Op zondag 21 maart 2010 10:52 schreef _Ingrid_ het volgende:
Wat goed Nieslief!
Vraag me af of het nou typisch iets voor autistische kinderen is, problemen met zindelijkheid.
Kim was nog maar net op tijd voor de basisschool zindelijk. Gisteren en eergisteren wel veel ongelukjes gehad. Op school soms. Wanneer en hoe gingen/gaan jullie 's nachts bezig? Ik denk zelf dat ze daar nog niet aan toe is.
Verder gaat het de laatste 3 dagen heel goed. Veel minder strijd en veel liever voor Tyler. Hij krijgt zelfs spontaan kusjes en knuffels.
Wat mij gezegd werd door groepsleiding is dat het kenmerkend is voor pdd-nos kinderen dat ze in de ene situatie wel zindelijk zijn zoals bijv. mininiesje 2 die is thuis helemaal zindelijk momenteel maar op de dagbehandeling gaat het helemaal niet goed. Hij geeft niks aan, gaat niet uit zichzelf, loopt gerust rond met een broek vol poep etc etc. Tsja dat is nou eenmaal zo denk ik dan dat hij thuis zindelijk is scheelt al een heleboel. Bij veranderingen in de structuur c.q. omgeving zou het maarzo kunnen zijn dat ze niet meer zindelijk zijn. Daar houden we dan ook echt wel rekening mee en dat betekend in onze situatie dat we gewoon stug doorgaan met steentje voor steentje sparen. Terwijl met een ander kind zonder pdd-nos of ass je na 30 dagen droog zoiets zou hebben van nou hier heb je de hele treinbaan ofzo.

Oxy voor je eerlijkheid en dank je voor de tip.
As Admiral Grace Hopper once said, “I believe in having an open mind, but not so open that your brains fall out.”
pi_79405918
Hier net weer een "ongelukje" (lees: een broek vol bagger bij Lukas die het véél belangrijker vond om de begintune van The Lion Theme te galmen dan antwoord te geven op de vraag "moet je naar de WC?".

Maar we hebben net lekker gefietst (hij perfecte toonladders gillend, ik hijgend tegen de wind in) en hij zit nu superbraaf tv te kijken eventjes dus dat is me wel een open riool in de onderbroek waard
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_79406015
quote:
Op zondag 21 maart 2010 12:46 schreef nieslief het volgende:

[..]

Wat mij gezegd werd door groepsleiding is dat het kenmerkend is voor pdd-nos kinderen dat ze in de ene situatie wel zindelijk zijn zoals bijv. mininiesje 2 die is thuis helemaal zindelijk momenteel maar op de dagbehandeling gaat het helemaal niet goed. Hij geeft niks aan, gaat niet uit zichzelf, loopt gerust rond met een broek vol poep etc etc. Tsja dat is nou eenmaal zo denk ik dan dat hij thuis zindelijk is scheelt al een heleboel. Bij veranderingen in de structuur c.q. omgeving zou het maarzo kunnen zijn dat ze niet meer zindelijk zijn. Daar houden we dan ook echt wel rekening mee en dat betekend in onze situatie dat we gewoon stug doorgaan met steentje voor steentje sparen. Terwijl met een ander kind zonder pdd-nos of ass je na 30 dagen droog zoiets zou hebben van nou hier heb je de hele treinbaan ofzo.

Oxy voor je eerlijkheid en dank je voor de tip.
Jaah! Herkenbaar! Daarom was het hier ook zo belangrijk dat alle zorgverleners één lijn hebben getrokken want hij liet alles vrolijk lopen bij leiding A, terwijl leiding B betekende dat er netjes op de WC gespritzd werd
Tel daarbij op instructies bij autisten ook vaak "wegzakken" en dus herhaald herhaald en herhaald moeten worden. Jullie zijn dus goed bezig met die steentjes denk ik
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_79413762
Tnx Oxy, ook voor je eerlijkheid.
pi_79484895
zo en nu wil ik even trots doen voor nieslief. ik heb euhm eergisteren een verstaanbaar duidelijk gesprek (ja een gesprek) over de telefoon (ja de telefoon) gehad met mininies 2 (de jongste). De oudste was ook een gesprek maar iets minder duidelijk en had er sneller genoeg van. Ik ben gewoon zo trots om mijn kleine, grote neefjes!
verveling, op de juiste momenten gevoeld, is een teken van intelligentie
  dinsdag 23 maart 2010 @ 12:22:01 #84
11682 Moonah
Jolie femme
pi_79485542
Fijn dat jongste MiniNies verstaanbaar was door de telefoon!

Ik reageer even in dit topic omdat ik diverse PM's heb gekregen over hoe het met Thies is. En ik vind het dan toch makkelijker om hier centraal te reageren. Ook omdat ik het er niet de hele tijd over wil hebben.
Wij hebben al heel lang een vermoeden dat hij 'iets' heeft. En dat iets gaat richting autisme. Niet in sterke mate, maar wel heel veel kenmerken. Bovendien zit Asperger in de familie (oa zijn vader). Momenteel is vooral zijn spraak-/taalontwikkeling een zorg. Hij moet in oktober naar school en het lijkt me heel moeilijk als hij dan voor de andere kinderen niet verstaanbaar zou zijn.
Omdat een jaar logopedie nog niet veel extra's heeft opgeleverd, zijn we een onderzoekstraject ingegaan bij Kentalis (voorheen Viataal, ook bekend als SintMarie). Zij zijn gespecialiseerd in spraak-/taalstoornissen en dan ook in combinatie met autisme. We hebben vorige week de intake gehad en gaan nu de mallemolen van tig onderzoeken in. Het onderzoekscentrum komt me heel betrouwbaar over, ik ben erg benieuwd wat er uit gaat komen.

Ik voel me wel een beetje bezwaard om hier te posten, want Thies vertoont wel flink wat kenmerken, maar heeft geen noemenswaardige gedragsproblemen. Sterker nog, die hele peuterpuberteit kennen wij bijna niet.

Taart, hoe is het bij jullie? Heb je inmiddels een stap durven nemen?
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  dinsdag 23 maart 2010 @ 13:14:41 #85
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_79487482
We hebben de vragenlijsten ingevuld, de hulpvraag duidelijk in een brief aangegeven en inmiddels op de post gedaan. Kop uit het zand en spijkers met koppen enzo.
Nu wachten op tegenbericht
Fijn dat de molen bij jullie iig draait Moonah! Want, zo merk ik aan mijn eigen knulletje, ook al heb je zelf geen problemen met zijn gedrag, het is niet uitgesloten dat hij zelf tegen beperkingen aan loopt.
Je kan het maar weer weten
I`m not weird. I`m limited edition.
  dinsdag 23 maart 2010 @ 13:34:46 #86
144006 chacama
Ondernemend!
pi_79488150
Succes jullie allemaal. Lijkt me een spannende tijd met alle onderzoeken die voor de boeg zitten.
pi_79496927
Wauw Moonah' ik had wel iets meegekregen van vertraagde spraakontwikkeling, maar ik had niet verwacht (of gehoopt...) je in dit topic te zien posten. In ieder geval fijn dat hij zo makkelijk is verder, en laat ons weten wat er verder uit komt!

Hier is inmiddels de medicatiemolen een tandje hoger gezet, want het schatje was niet meer te handhaven of vervoeren zonder gevaar... Zit nu op mijn foon, dus kort gezegd komt het erop neer dat meneertje het toch weer voor elkaar heeft gekregen het totale hulpverlenersteam karnemelk door de aderen te laten vloeien door keihard en overtuigend over zijn dosis Ritalin heen te groeien. Hij was uit de tuin ontsnapt (compleet vandaalproof aangelegd tot gisteren) en de brandtrap opgeklommen (die overigens al eerder speciaal voor hem zwaarder beveiligd was). En dan in het achterhoofd houden dat we ooit 6 hoog gewoond hebben
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
  dinsdag 23 maart 2010 @ 19:10:07 #88
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_79502185
Wat een zorgen zijn dat, Mwanatabu. Is dat dan boosheid of is het echt een drang om te ontsnappen?

Moonah, wat heftig toch ook. Wat Taartjesfee zegt lijkt me heel waar. Jullie doen het om hem te helpen zodat hij straks niet keihard tegen een muur aan loopt. Succes met het hele traject
Taartjesfee, jullie ook weer een stapje verder
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_79504048
quote:
Op dinsdag 23 maart 2010 19:10 schreef livelink het volgende:
Wat een zorgen zijn dat, Mwanatabu. Is dat dan boosheid of is het echt een drang om te ontsnappen?

...
Boosheid? Nee, hij is gewoon ontzettend impulsief en niet in staat zichzelf te begrenzen. Dat kan hij een beetje als hij Ritalin slikt en dan kan hij ook gestuurd worden. Zonder kan hij zich vaak serieus niet lang genoeg concentreren om een bal te vangen, al sta je twee meter verderop. Tussen het moment dat die bal mijn handen verlaat en het moment dat hij bij hem aankomt, heeft hij al zes andere dingen bedacht.

Ik had net een groepsleidster aan de telefoon die de hele dag één op één met hem heeft gezeten en die vertelde dat er lichamelijk (gelukkig) niks te vinden was bij de arts. Ze gaan alleen nog even epileptische activiteit uitsluiten want dat schijnt dit superonrustige gedrag ook te kunnen veroorzaken maar waarschijnlijk krijgt hij morgen een hogere dosis Ritalin. Dat hoop ik dus maar want Ritalin is al groeibeperkend ed maar Depakine (de epilepsie-medicatie) is echt zwaar spul waarvan we hem juist willen afbouwen omdat hij al zo lang geen toeval heeft gehad (*heftig afklopt*)

En dan besef ik opeens dat we het jaren zonder Ritalin hebben gered en dat we bijna vijf jaar in dit gedrag hebben gezeten. De medicatie heeft het afgelopen jaar zo goed gewerkt dat we een beetje vergeten waren hoe hij zonder is
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
  Jubileum moderator dinsdag 23 maart 2010 @ 21:11:15 #90
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_79507749
Opmerkelijk is dat he Mwana, als je terugkijkt... Hoe heb je dat ooit gedaan? Dat vind ik altijd zo bijzonder, dat terugkijken, de vooruitgang zien en even beseffen waar je vandaan komt.

TF goede stap, geen makkelijke maar wel een goede!

Moonah ook al zo'n dappere beslissing
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
pi_79557194
Mwana,hier is het zo dat bij de jongste het gewicht door de ritalin achterblijft.Met hem "loop" ik al sinds 2004 aan het Sophia kinderziekenhuis/klinische genetica.Bij de laatste controle begin maart,bleek dat hij ten opzicht van vorig jaar 5 cm was gegroeid en 1,5 kg was aangekomen.De kinderarts weet dat aan het gebruik van ritalin,dat zou eetlust beperkend zijn ...Echter bij de beide kinderen merk ik dat niet,ze hebben een zeer gezonde eetlust .Ik heb het met de behandelend kinderpsychiater besproken en die zei dat het met de beweeglijkheid van het kind te maken kan hebben.Jongste is inderdaad beweeglijk,oudste is redelijk lui.

Wel zien wij ook verschil,zeker als ze hun medicatie niet ingenomen hebben .

Straks met de oudste naar zn nieuwe school kijken,voor hem nieuw,onbekend,en al een aantal dagen er tegenaan hikkend,wat te merken is in zijn gedrag ...
Mr & Mrs M..
* Parents hold their children's hands a while and their hearts forever
  donderdag 25 maart 2010 @ 21:36:54 #92
11682 Moonah
Jolie femme
pi_79587391
quote:
Op dinsdag 23 maart 2010 21:11 schreef Lois het volgende:
Opmerkelijk is dat he Mwana, als je terugkijkt... Hoe heb je dat ooit gedaan? Dat vind ik altijd zo bijzonder, dat terugkijken, de vooruitgang zien en even beseffen waar je vandaan komt.
Een betere 'situatie' went snel...

Mwana, ik heb al een paar reacties weggedrukt, weet niets zinnigers te zeggen dan "Jeutje... "
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_79588255
quote:
Op dinsdag 23 maart 2010 19:50 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Boosheid? Nee, hij is gewoon ontzettend impulsief en niet in staat zichzelf te begrenzen. Dat kan hij een beetje als hij Ritalin slikt en dan kan hij ook gestuurd worden. Zonder kan hij zich vaak serieus niet lang genoeg concentreren om een bal te vangen, al sta je twee meter verderop. Tussen het moment dat die bal mijn handen verlaat en het moment dat hij bij hem aankomt, heeft hij al zes andere dingen bedacht.

Ik had net een groepsleidster aan de telefoon die de hele dag één op één met hem heeft gezeten en die vertelde dat er lichamelijk (gelukkig) niks te vinden was bij de arts. Ze gaan alleen nog even epileptische activiteit uitsluiten want dat schijnt dit superonrustige gedrag ook te kunnen veroorzaken maar waarschijnlijk krijgt hij morgen een hogere dosis Ritalin. Dat hoop ik dus maar want Ritalin is al groeibeperkend ed maar Depakine (de epilepsie-medicatie) is echt zwaar spul waarvan we hem juist willen afbouwen omdat hij al zo lang geen toeval heeft gehad (*heftig afklopt*)

En dan besef ik opeens dat we het jaren zonder Ritalin hebben gered en dat we bijna vijf jaar in dit gedrag hebben gezeten. De medicatie heeft het afgelopen jaar zo goed gewerkt dat we een beetje vergeten waren hoe hij zonder is [ afbeelding ]
Lastig is dat he soms is terugkijken en denken aan hoe het was best confronterend. Maar aan de andere kant weet je dan ook weer waar je het allemaal voor doet en gedaan hebt. voor de komende tijd.
As Admiral Grace Hopper once said, “I believe in having an open mind, but not so open that your brains fall out.”
pi_79588479
Wel een beetje een modeverschijnsek, autisme. 5 jaar geleden adhd...

Een vriendin van me werkt in het onderwijs en beweert dat elk kind dat naar instelling A wordt gestuurd voor hulp een autisme spectrum krijgt toegewezen... De andere instelling steekt het vrijwel altijd op ADHD/bordeline achtige zaken.

Ik bedoel te zeggen: ouders, pas op met het snel bestempelen van je kind als er gedragsproblemen zijn. Soms is een diagnose de makkelijkste weg... Je kunt er dan immers niet veel aan doen.. Het komt ouders dikwijls goed uit dat zij er dan in ieder geval geen 'schuld' aan hebben.

Natuurlijk zijn er veel situaties waar een kind echt een stevige vorm van autisme heeft en heel gebaat is bij een specifieke aanpak. Maar er zitten, zeker bij lager intelligente kinderen heel veel foute diagnoses bij. Psychologie/psychiatrie is hlaas in veel gevallen nog een zaak van atypische symptomen....
Whatever...
  donderdag 25 maart 2010 @ 22:03:52 #95
11682 Moonah
Jolie femme
pi_79588712
quote:
Op donderdag 25 maart 2010 21:58 schreef Spanky78 het volgende:
Het komt ouders dikwijls goed uit dat zij er dan in ieder geval geen 'schuld' aan hebben.
Oeh, ja, wat een eyeopener!
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  donderdag 25 maart 2010 @ 22:04:07 #96
11682 Moonah
Jolie femme
pi_79588727
dus.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_79589102
quote:
Op donderdag 25 maart 2010 22:03 schreef Moonah het volgende:

[..]

Oeh, ja, wat een eyeopener!


Het sarcasme druipt ervan af.......
As Admiral Grace Hopper once said, “I believe in having an open mind, but not so open that your brains fall out.”
  donderdag 25 maart 2010 @ 22:15:16 #98
11682 Moonah
Jolie femme
pi_79589207
Hm, toch nog even een inhoudelijke reactie op Spanky:
Joh, lees je in voor je zo'n ongenuanceerde post plaatst. Je hebt geen idee hoeveel ouders van autistische kinderen je hiermee raakt. Of mss ook niet, want dit soort opmerkingen hebben zij al zó vaak gehoord. "Geef hem maar eens een weekje te logeren, dan leert hij het wel af." Dat soort werk.
Als jij alleen afgaat op hetgeen die vriendin van je zegt (wat ik als leerkracht trouwens absoluut niet onderschrijf), kun je je hier beter niet over uitlaten. Erg kort door de bocht en ongefundeerd.

En fyi, ik voel me niet persoonlijk aangesproken.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_79589297
quote:
Op donderdag 25 maart 2010 22:15 schreef Moonah het volgende:
Hm, toch nog even een inhoudelijke reactie op Spanky:
Joh dat je die moeite nog neemt.

Zal ik er dan nog wat aan toevoegen.

Spanky het is zo dat bij PDD-NOS (ja ook een vorm van autisme) de kinderen juist een hoog IQ hebben met een laag EQ. Is er sprake van een lage intelligentie dan is er sprake van zwakbegaafd zijn en is een kind zowiezo gebaat bij speciaal onderwijs, extra begeleiding, therapieen e.d. Over andere vormen van ASS heb ik niet voldoende kennis om je daar ook in te onderwijzen maar ja je vriendin de leerkracht zal je vast wel kunnen helpen daarbij aangezien ze er 'zoveel vanaf weet'

dag Spanky.
As Admiral Grace Hopper once said, “I believe in having an open mind, but not so open that your brains fall out.”
  donderdag 25 maart 2010 @ 22:18:45 #100
11682 Moonah
Jolie femme
pi_79589352
quote:
Op donderdag 25 maart 2010 22:17 schreef nieslief het volgende:

[..]

Joh dat je die moeite nog neemt.
Ik loop nog niet zo lang mee.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_79589544
quote:
Op donderdag 25 maart 2010 22:18 schreef Moonah het volgende:

[..]

Ik loop nog niet zo lang mee.
Ik heb je maar een handje geholpen.
As Admiral Grace Hopper once said, “I believe in having an open mind, but not so open that your brains fall out.”
pi_79590931
quote:
Op donderdag 25 maart 2010 22:17 schreef nieslief het volgende:

[..]

Joh dat je die moeite nog neemt.

Zal ik er dan nog wat aan toevoegen.

Spanky het is zo dat bij PDD-NOS (ja ook een vorm van autisme) de kinderen juist een hoog IQ hebben met een laag EQ.
Ik ken ook zat LVG kinderen met PDD-NOS. Of lees ik je verkeerd?
  donderdag 25 maart 2010 @ 22:54:41 #103
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_79590975
quote:
Op donderdag 25 maart 2010 22:17 schreef nieslief het volgende:
het is zo dat bij PDD-NOS (ja ook een vorm van autisme) de kinderen juist een hoog IQ hebben met een laag EQ.
dat is niet per definitie zo hoor (van dat hoge IQ). het komt best voor, maar het gemiddelde IQ van mensen met een autisme-spectrum stoornis is wel wat lager dan gemiddeld. dat geldt ook voor PDD-NOS-sers.
ook heb ik inderdaad veel gehoord over foutieve diagnoses, dus zo heel fout zit spanky ook weer niet met die opmerking. het is gewoon echt moeilijk om een dergelijke diagnose goed te stellen. maar wat ook waar is: autisme is een heel breed spectrum, met veel variatie in hoe de autistische kenmerken zich uiten. er is steeds meer over bekend, dat kan er ook toe bijdragen dat men het eerder kan herkennen.
en ik kan je verzekeren: als ouder zit je echt niet te wachten op een dergelijke diagnose bij je kind...
in de haak.
  vrijdag 26 maart 2010 @ 07:09:43 #104
35189 Troel
scherp en bot
pi_79596257
quote:
Op donderdag 25 maart 2010 22:17 schreef nieslief het volgende:

[..]

Joh dat je die moeite nog neemt.

Zal ik er dan nog wat aan toevoegen.

Spanky het is zo dat bij PDD-NOS (ja ook een vorm van autisme) de kinderen juist een hoog IQ hebben met een laag EQ.
Niet per definitie. Wel is het vaak zo dat het EQ achterblijft bij het IQ.

En inderdaad: toen ik gediagnosticeerd werd was het heel erg zo dat je met iets bij het Riagg kwam en dat je er autistisch uit kwam. Helaas is het bij mij ook door andere instanties wel gediagnosticeerd

[ Bericht 21% gewijzigd door Troel op 26-03-2010 07:17:26 ]
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_79597364
Ok sorry het was al laat en ik kan niet zo helder denken dan (whiplash) wat ik bedoelde te zeggen is dat het mij gezegd is dat het kenmerkend is voor PDD-NOS (en van andere vormen van autisme weet ik eerlijk gezegd niet veel) dat het IQ hoger is dan het EQ. In het geval van mijn jongens is het IQ erg hoog (ligt rond de 130 tot 140) en het EQ (in combi met spraaktaalontwikkeling) ligt rond de 90.

En ja er worden fouten diagnoses gemaakt echter om er zoals Spanky overkwam op mij vanuit te gaan dat het gewoon een mode verschijnsel is vond ik wel heeel ver gaan. En ook erg beledigend voor ouders zoals ik die al een poos rondlopen in het traject en die proberen om het beste te doen voor hun kinderen. En de opmerking dat ouders dan denken dat het hun schuld niet is vond ik nog erger. Want natuurlijk voel ik mij als ouder schuldig. In de zin van was er maar eerder naar mij geluisterd en had ik maar steviger aangestuurd op onderzoek want ik roep al zolang dat er wat mis is met de jongens.
As Admiral Grace Hopper once said, “I believe in having an open mind, but not so open that your brains fall out.”
pi_79597440
Ja een modeverschijnsel Dus als je kind maar geen autisme heeft hoor je er niet meer bij
Good mums have sticky floors, dirty ovens and happy kids!!
pi_79597552
quote:
Op vrijdag 26 maart 2010 08:48 schreef MeNicole2 het volgende:
Ja een modeverschijnsel Dus als je kind maar geen autisme heeft hoor je er niet meer bij
Dan ben ik voor de verandering eens helemaal in de mode
As Admiral Grace Hopper once said, “I believe in having an open mind, but not so open that your brains fall out.”
  vrijdag 26 maart 2010 @ 08:55:30 #108
35189 Troel
scherp en bot
pi_79597580
quote:
Op vrijdag 26 maart 2010 08:42 schreef nieslief het volgende:
Ok sorry het was al laat en ik kan niet zo helder denken dan (whiplash) wat ik bedoelde te zeggen is dat het mij gezegd is dat het kenmerkend is voor PDD-NOS (en van andere vormen van autisme weet ik eerlijk gezegd niet veel) dat het IQ hoger is dan het EQ. In het geval van mijn jongens is het IQ erg hoog (ligt rond de 130 tot 140) en het EQ (in combi met spraaktaalontwikkeling) ligt rond de 90.

En ja er worden fouten diagnoses gemaakt echter om er zoals Spanky overkwam op mij vanuit te gaan dat het gewoon een mode verschijnsel is vond ik wel heeel ver gaan. En ook erg beledigend voor ouders zoals ik die al een poos rondlopen in het traject en die proberen om het beste te doen voor hun kinderen. En de opmerking dat ouders dan denken dat het hun schuld niet is vond ik nog erger. Want natuurlijk voel ik mij als ouder schuldig. In de zin van was er maar eerder naar mij geluisterd en had ik maar steviger aangestuurd op onderzoek want ik roep al zolang dat er wat mis is met de jongens.
Wil jij zeggen dat het wel de schuld is van de ouders dan? Een ouder kan er niets aan doen dat een kind een autistische stoornis heeft Hoe de ouder er vervolgens mee omgaat en hoe vaak het als excuus aangehaald wordt is wel iets waar de ouders wat aan kunnen doen
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_79597601
quote:
Op vrijdag 26 maart 2010 08:42 schreef nieslief het volgende:
En ja er worden fouten diagnoses gemaakt echter om er zoals Spanky overkwam op mij vanuit te gaan dat het gewoon een mode verschijnsel is vond ik wel heeel ver gaan. En ook erg beledigend voor ouders zoals ik die al een poos rondlopen in het traject en die proberen om het beste te doen voor hun kinderen. En de opmerking dat ouders dan denken dat het hun schuld niet is vond ik nog erger.
Vind ik ook. Maar het getuigt bovenal van onwetendheid, en een gebrek aan besef daarvan. Dus ik zou zeggen: probeer het je niet aan te trekken, jij weet wel beter, toch?
  Redactie Frontpage vrijdag 26 maart 2010 @ 12:04:04 #110
3926 crew  Djeez
Orde van de Paarsgepunte Lans
pi_79604001
Even een vraag van Ingrid, is het herkenbaar dat Kim telkens op haar mouw bijt opdat er allemaal gaten in haar nieuwe Hello Kitty-trui zitten?
Op woensdag 10 juli 2013 01:46 schreef Littlerabbit het volgende:
Djeez is een literaire grootheid. Hij weet op een poëtische wijze zelfs de schoonheid in een kinderverkrachting bloot te leggen. Tuinbeeld kopen?
  vrijdag 26 maart 2010 @ 12:07:39 #111
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_79604141
Even voor mijn beurt sprekend, het kan... maar het hoeft niet.
Er zijn ook plenty kindjes zonder stoornis die dit soort dingen doen, op puntjes van de jas sabbelen bijvoorbeeld.
En er is geen standaard voor wat kindjes met een stoornis doen he?
De een is obsessief bezig met auto'tjes in de juiste volgorde in de vensterbank zetten, de andere wil per se alleen maar met geel kleuren, weer een volgende heeft helemaal geen echt herkenbare tics etc. etc.

En wat wil je dan eig. met deze vraag? Ze zal het er niet minder om gaan doen dan gok ik? En je wil toch ook nog steeds dat het op houdt gok ik? Gewoon blijven 'corrigeren' dus lijkt me... Wie weet zet het ooit zoden aan de dijk...
***
pi_79606161
Omdat in onze omgeving kindjes van deze leeftijd dat niet doen en in de klas ook niet. Daarom vroeg ik me het af. En hoe kom je eraf he. Idd we corrigeren steeds. Het is zonde, is al de 3e of vierde trui/longsleeve met gaten erin. En aan de jas kauwt ze ook.
Over 1,5 week gesprek op school met de juffen, ib-er en de orthopedagoog.
  vrijdag 26 maart 2010 @ 13:32:26 #113
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_79607077
ik vind het niet zo'n gekke vraag hoor. en op zich kan ik me goed voorstellen dat 't wel iets is dat door autisme versterkt wordt. dat niet kunnen stoppen ermee, en ook dat hele zintuiglijk willen ervaren van dingen vind ik wel vrij typisch. onze cato had 't lange tijd met om haar lippen likken. ook al zo'n rare "tic". ze kreeg er zelfs helemaal schrale plekken van om haar mond, heel naar. gelukkig is dat op den duur toch weer over gegaan, al heeft ze nog wel soms van die 'buien'.
in de haak.
  vrijdag 26 maart 2010 @ 13:38:01 #114
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_79607281
verder gaat 't momenteel hartstikke goed met haar, ze zit echt lekker in haar vel. (*even afkloppen*). vanmorgen een gesprek met de intern begeleidster op school gehad; er is daar al een handelingsplan opgesteld. zij heeft cato ook al een keer uitgebreid geobserveerd (en vond 't een 'heeerlijk kind', zo leuk om te horen, dat mensen ook op haar positieve kanten blijven letten en niet alleen op problemen). eind april is er een evaluatie van de tussendoelen die nu gesteld zijn. het is belangrijk dat de juffen duidelijk kunnen aangeven waarin ze bij het onderwijs aan cato vastlopen / extra ondersteuning nodig hebben, voor het aanvragen van de eventuele 'rugzak'.

[ Bericht 0% gewijzigd door trui op 26-03-2010 13:58:58 ]
in de haak.
pi_79609955
Fijn dat Cato weer lekker in haar vel zit

Ik merk dat dat soort dingen (lekker in vel zitten) echt op en neer gaan hier (D is dan wel niet autistisch maar ik praat toch even mee ).

Dat op de lippen likken, onder de lip bijten gebeurt hier trouwens ook. Hij heeft soms echt het stukje onder zijn lip kapot en dat duurt soms maanden.
quote:
Op vrijdag 26 maart 2010 13:38 schreef trui het volgende:
(en vond 't een 'heeerlijk kind', zo leuk om te horen, dat mensen ook op haar positieve kanten blijven letten en niet alleen op problemen).


[ Bericht 0% gewijzigd door lily op 26-03-2010 16:49:34 (spelfout) ]
pi_79610608
quote:
Op vrijdag 26 maart 2010 08:55 schreef Troel het volgende:

[..]

Wil jij zeggen dat het wel de schuld is van de ouders dan? Een ouder kan er niets aan doen dat een kind een autistische stoornis heeft Hoe de ouder er vervolgens mee omgaat en hoe vaak het als excuus aangehaald wordt is wel iets waar de ouders wat aan kunnen doen
Nou ik voel me niet schuldig over dat ze PDD-NOS hebben maar meer van waarom is er niet naar mij geluisterd en waarom heb ik niet meer aangedrongen op onderzoek. I.p.v. accepteren dat ik een overbezorgde onervaren moeder werd genoemd die hulp van een maatsch. werker of psycholoog nodig had (ja dat is echt gezegd tegen mij). Ik heb ook niet gezegd dat een ander zich schuldig 'moet' voelen maar dat ik mij schuldig voel.

Trui wat fijn dat het zo goed gaat momenteel met Cato en dat er ook eens gezegd wordt dat ze een 'heerlijk' kind is.
As Admiral Grace Hopper once said, “I believe in having an open mind, but not so open that your brains fall out.”
  vrijdag 26 maart 2010 @ 15:12:45 #117
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_79610913
quote:
Op vrijdag 26 maart 2010 13:32 schreef trui het volgende:
ik vind het niet zo'n gekke vraag hoor. en op zich kan ik me goed voorstellen dat 't wel iets is dat door autisme versterkt wordt. dat niet kunnen stoppen ermee, en ook dat hele zintuiglijk willen ervaren van dingen vind ik wel vrij typisch. onze cato had 't lange tijd met om haar lippen likken. ook al zo'n rare "tic". ze kreeg er zelfs helemaal schrale plekken van om haar mond, heel naar. gelukkig is dat op den duur toch weer over gegaan, al heeft ze nog wel soms van die 'buien'.
Ik zeg ook niet dat het niet door het autisme kan komen, maar er zegt iemand 'ja, dat kan' en dan? Dat vroeg ik me af. Zoals jij zegt, Cato had het met het lippen likken. Zo hebben ze een tic, zo ineens niet meer.
Dat bedoelde ik zeg maar.

[ Bericht 0% gewijzigd door BE op 26-03-2010 15:19:44 ]
***
  vrijdag 26 maart 2010 @ 16:17:49 #118
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_79613599
het kan toch fijn zijn om daarin wat herkenning te weten bij anderen? of juist te merken dat dat niet het geval is. meer hoeft er volgens mij niet op zo'n vraag te volgen.
in de haak.
  vrijdag 26 maart 2010 @ 16:56:15 #119
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_79615129
Jaja, ik snapte je punt de vorige post al hoor.
***
  vrijdag 26 maart 2010 @ 20:18:21 #120
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_79622918
Fijn dat het lekker gaat met Cato, Trui! Hier gaat alles ook nog steeds lekker, hoewel ik merk dat het bij Job ook nog wel erg op en neer kan gaan, net zoals bij D.
Dat kauwen op jassen, truien en dergelijke deed/doet Job ook, maar dat had ik al wel eens gezegd, Ingrid. Als het slecht met hem gaat doet hij het voortdurend. Ik vind het vooral vies, die natte kleddermouwen. Ik koop voor Job eigenlijk nooit kleren, hij krijgt heel veel van oudere buurtjongetjes, alles is tweede- of derdehands.Hij heeft ook echt stapels kleren, maar moet zich ook regelmatig omkleden als het weer te gortig is. Als het echt nieuwe truien waren zou ik het ook zeker zonde vinden.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_79623292
Op school hebben ze er eens van die brede tape op gedaan. Het zal wel een fase zijn.
Het waren idd nieuwe truien. Extra zonde dus en idd het natte is ook vies.
pi_79624149
quote:
Op donderdag 25 maart 2010 22:17 schreef nieslief het volgende:

[..]

Joh dat je die moeite nog neemt.

Zal ik er dan nog wat aan toevoegen.

Spanky het is zo dat bij PDD-NOS (ja ook een vorm van autisme) de kinderen juist een hoog IQ hebben met een laag EQ. Is er sprake van een lage intelligentie dan is er sprake van zwakbegaafd zijn en is een kind zowiezo gebaat bij speciaal onderwijs, extra begeleiding, therapieen e.d. Over andere vormen van ASS heb ik niet voldoende kennis om je daar ook in te onderwijzen maar ja je vriendin de leerkracht zal je vast wel kunnen helpen daarbij aangezien ze er 'zoveel vanaf weet'

dag Spanky.
Mijn post was absoluut niet beledigend bedoeld, jammer dat dat blijkbaar zo overkomt. Dat het een modeverschijnsel lijkt bedoel ik meer dat er enorm veel aandacht voor is en er een gold van diagnoses lijkt te zijn, net zoals een aantal jaren geledne met ADHD.

JE kunt wel heel neerbuigend tegen me doen, maar als je mijn posting goed leest zeg ik alleen maar dat het geven van een stempel 'autisme' in een aantal gevallen het voor een kind niet beter maakt. In veel gevallen werkt een auti-aanpak ontzettend goed. Maar dan vooral als een kind echt autistisch is. Voor sommige mensen met bijvoorbeeld asperger is het zelfs mogelijk zich meer aan te passen aan de 'normale' wereld. Het is absoluut niet eenvoudig, de een flipt snel, de ander kan leren omgaan met bepaalde situaties. Ik weet ook wat PDD-NOS is, maar ik weet ook dat er best wel wat diagnoses onterecht gesteld worden.

Elk kind heeft baat bij extra aandacht en een gedegen aanpak. Onafhankelijk van het IQ en eventuele stoornissen zal dat voor een kind altijd fijn werken op school en thuis.

En ja, je kunt wel zeggen dat die vriendin van mij er geen verstand van heeft, of ikzelf. Maar je kent mijn achtergrond niet. En welke diagnoses er ooit bij mij zijn gesteld (ten onrechte) weet jij al helemaal niet. Als je zegt dat ik ongenuanceerd reageer is het een beetje de pot die de ketel verwijt...

Overigens ben ik het er mee eens dat het absoluut niet eenvoudig is om een autistisch kind (zeker als het een wat extremere vorm is) op te voeden en een prettig leven te helpen opbouwen in deze maatschappij.

Veel liefs van spanky

[ Bericht 17% gewijzigd door Spanky78 op 26-03-2010 21:04:10 ]
Whatever...
pi_79624997
quote:
Op donderdag 25 maart 2010 21:58 schreef Spanky78 het volgende:
Wel een beetje een modeverschijnsek, autisme. 5 jaar geleden adhd...
Stond het in de Vogue dan ?:
quote:
Een vriendin van me werkt in het onderwijs en beweert dat elk kind dat naar instelling A wordt gestuurd voor hulp een autisme spectrum krijgt toegewezen... De andere instelling steekt het vrijwel altijd op ADHD/bordeline achtige zaken.
Gelukkig zijn er inmiddels gespecialiseerde autisme-teams in elke regio, plus een leger aan orthopedagoges en ontwikkelingspsychologen die die diagnoses alleen mogen stellen. Geen "instellingen". Daarnaast zijn ze juist in de zorg niet meer zo scheutig met die etiketjes, want etiketjes brengen kosten met zich mee omdat mensen met etiketjes recht hebben op bepaalde zorg. De afgelopen jaren zijn een hoop etiketjes op magische wijze verdwenen of afgezwakt. Dus die vriendin van je in het onderwijs moet misschien even iets verder inlezen voordat ze iets beweert.
quote:
Ik bedoel te zeggen: ouders, pas op met het snel bestempelen van je kind als er gedragsproblemen zijn.
Oh ok, bedankt voor de tip!
quote:
Soms is een diagnose de makkelijkste weg... Je kunt er dan immers niet veel aan doen..
Boel fokking sjit. Dan pas kun je er iets méé doen. Dan komen er rugzakjes los en deskundigen in beeld die het kind en de ouders kunnen helpen.
quote:
Het komt ouders dikwijls goed uit dat zij er dan in ieder geval geen 'schuld' aan hebben.
Ja, want dat etiketje vervangt erfelijke belasting. Zo ineens *zip* al die auti-genen foetsie.
quote:
Natuurlijk zijn er veel situaties waar een kind echt een stevige vorm van autisme heeft en heel gebaat is bij een specifieke aanpak. Maar er zitten, zeker bij lager intelligente kinderen heel veel foute diagnoses bij.
Die conclusie van de foute diagnoses wordt hoop ik wel gestaafd door andere bronnen dan je achterlopende vriendin?
quote:
Psychologie/psychiatrie is hlaas in veel gevallen nog een zaak van atypische symptomen....
Ja, ik vraag me ook altijd af wat de typische symptomen van psychiatrie nou precies zijn. Een witte jas? Een bul aan de muur? Is het de sofa?
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
  vrijdag 26 maart 2010 @ 21:02:06 #124
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_79625006
quote:
Op vrijdag 26 maart 2010 20:43 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

JE kunt wel heel neerbuigend tegen me doen, maar als je mijn posting goed leest zeg ik alleen maar dat het geven van een stempel 'autisme' in een aantal gevallen het voor een kind niet beter maakt. In een aantal gevallen werkt een auti-aanpak ontzettend goed. Ik weet wat PDD-NOS is, maar ik weet ook dat er best wel wat diagnoses onterecht gesteld worden.

Elk kind heeft baat bij extra aandacht en een gedegen aanpak. Onafhankelijk van het IQ zal dat voor een kind altijd fijn werken op school.

En ja, je kunt wel zeggen dat die vriendin van mij er geen verstand van heeft, of ikzelf. Maar je kent mijn achtergrond niet. En welke diagnoses er ooit bij mij zijn gesteld (ten onrechte) weet jij al helemaal niet. Dus denk zelf ook even na voordat jij ongenuanceerd reageert.

Jammer dat je je de slachtofferrol zo makkelijk oppakt.

Veel liefs van spanky
Als je met die zin die ik even dikgedrukt heb bedoelt dat een aanpak voor autistische kinderen op school ook werkt voor niet-autistische kinderen, vanwege de extra aandacht die zo'n kind krijgt, dan moet ik je daar toch even tegenspreken:
Mijn neefje kreeg zulke aandacht, omdat school ervan uitging dat hij ASS zou hebben (de ouders gingen daar niet vanuit). Het ging van kwaad tot erger met hem op school (conclusie school: "'t Is een zwaar geval") en een test wees uiteindelijk (daar gaat wel een paar maanden overheen en dan werd hij nog met spoed geholpen ook) uit dat hij dat helemaal niet had. Ondertussen was hij helemaal vastgelopen, ging halve dagen naar school en werd steeds ongelukkiger en had een zeer laag zelfbeeld.
Gelukkig gaat het nu weer goed met hem. Hij zit nu op een andere school, die meer naar kinderen kijkt i.p.v. hokjes.
't Is dus kort door de bocht om te stellen dat elk kind opleeft van extra aandacht. Die aandacht moet wel op het kind zijn toegesneden, anders heeft het geen zin of werkt het zelfs averechts.
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
pi_79625147
quote:
Op vrijdag 26 maart 2010 20:43 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

JE kunt wel heel neerbuigend tegen me doen, maar als je mijn posting goed leest zeg ik alleen maar dat het geven van een stempel 'autisme' in een aantal gevallen het voor een kind niet beter maakt. In een aantal gevallen werkt een auti-aanpak ontzettend goed. Ik weet wat PDD-NOS is, maar ik weet ook dat er best wel wat diagnoses onterecht gesteld worden.
Bron?
quote:
Elk kind heeft baat bij extra aandacht en een gedegen aanpak. Onafhankelijk van het IQ zal dat voor een kind altijd fijn werken op school.
Natuurlijk. Maar kinderen met een autistische stoornis hebben niet alleen baat hierbij maar hebben ook een noodzaak voor extra begeleiding om net zover te komen als een gezond kind zonder die begeleiding. Dát is het verschil.
quote:
En ja, je kunt wel zeggen dat die vriendin van mij er geen verstand van heeft, of ikzelf. Maar je kent mijn achtergrond niet. En welke diagnoses er ooit bij mij zijn gesteld (ten onrechte) weet jij al helemaal niet. Dus denk zelf ook even na voordat jij ongenuanceerd reageert.

Jammer dat je je de slachtofferrol zo makkelijk oppakt.

Veel liefs van spanky
Nou, vertel dan wat meer over hoe jullie die conclusies zijn gekomen. "Uit het onderwijs" kan ook op een conciërge slaan toch?
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_79625281
quote:
Op vrijdag 26 maart 2010 21:02 schreef Grijs het volgende:

[..]

Als je met die zin die ik even dikgedrukt heb bedoelt dat een aanpak voor autistische kinderen op school ook werkt voor niet-autistische kinderen, vanwege de extra aandacht die zo'n kind krijgt, dan moet ik je daar toch even tegenspreken:
Mijn neefje kreeg zulke aandacht, omdat school ervan uitging dat hij ASS zou hebben (de ouders gingen daar niet vanuit). Het ging van kwaad tot erger met hem op school (conclusie school: "'t Is een zwaar geval") en een test wees uiteindelijk (daar gaat wel een paar maanden overheen en dan werd hij nog met spoed geholpen ook) uit dat hij dat helemaal niet had. Ondertussen was hij helemaal vastgelopen, ging halve dagen naar school en werd steeds ongelukkiger en had een zeer laag zelfbeeld.
Gelukkig gaat het nu weer goed met hem. Hij zit nu op een andere school, die meer naar kinderen kijkt i.p.v. hokjes.
't Is dus kort door de bocht om te stellen dat elk kind opleeft van extra aandacht. Die aandacht moet wel op het kind zijn toegesneden, anders heeft het geen zin of werkt het zelfs averechts.
Ach wat sneu! Zit zo'n joch helemaal in de klem...
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_79625312
quote:
Op vrijdag 26 maart 2010 21:02 schreef Grijs het volgende:

[..]

Als je met die zin die ik even dikgedrukt heb bedoelt dat een aanpak voor autistische kinderen op school ook werkt voor niet-autistische kinderen, vanwege de extra aandacht die zo'n kind krijgt, dan moet ik je daar toch even tegenspreken:
Mijn neefje kreeg zulke aandacht, omdat school ervan uitging dat hij ASS zou hebben (de ouders gingen daar niet vanuit). Het ging van kwaad tot erger met hem op school (conclusie school: "'t Is een zwaar geval") en een test wees uiteindelijk (daar gaat wel een paar maanden overheen en dan werd hij nog met spoed geholpen ook) uit dat hij dat helemaal niet had. Ondertussen was hij helemaal vastgelopen, ging halve dagen naar school en werd steeds ongelukkiger en had een zeer laag zelfbeeld.
Gelukkig gaat het nu weer goed met hem. Hij zit nu op een andere school, die meer naar kinderen kijkt i.p.v. hokjes.
't Is dus kort door de bocht om te stellen dat elk kind opleeft van extra aandacht. Die aandacht moet wel op het kind zijn toegesneden, anders heeft het geen zin of werkt het zelfs averechts.
Ik bedoel juist dat elk kind opfleurt van aandacht en liefde. Een specifieke auti- aanpak, werkt in sommige gevallen maar ik vind inderdaad dat er meer naar het kind zelf, de persoon moet worden gekeken ipv de 'stoornis'. Het gevaar is dat een kind een belichaming wordt van een stoornis en niet gewoon een kind (weliswaar met wat apart gedrag).

En wat ik juist ook zeg in een eerdere posting is dat het geven van stempels in een aantal gevallen juist voor een kind niet goed werkt.

Eigenlijk ben ik het dus helemaal met je eens. Maar ik vind het lastig om dit soort dingen op een forum precies goed op te schrijven. Blijft toch lastig communiceren zonder lichaamstaal enz.

De situatie die jij schetst vind ik nu juist een voorbeeld van 'te makkelijk' een stempel geven.
Whatever...
pi_79625587
quote:
Op vrijdag 26 maart 2010 21:08 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Ik bedoel juist dat elk kind opfleurt van aandacht en liefde. Een specifieke auti- aanpak, werkt in sommige gevallen maar ik vind inderdaad dat er meer naar het kind zelf, de persoon moet worden gekeken ipv de 'stoornis'. Het gevaar is dat een kind een belichaming wordt van een stoornis en niet gewoon een kind (weliswaar met wat apart gedrag).

En wat ik juist ook zeg in een eerdere posting is dat het geven van stempels in een aantal gevallen juist voor een kind niet goed werkt.

Eigenlijk ben ik het dus helemaal met je eens. Maar ik vind het lastig om dit soort dingen op een forum precies goed op te schrijven. Blijft toch lastig communiceren zonder lichaamstaal enz.

De situatie die jij schetst vind ik nu juist een voorbeeld van 'te makkelijk' een stempel geven.
Door een school. Die hoort helemaal geen etiketjes te geven. En in tegenstelling tot jouw eerdere post wilden de ouders er juist niet in meegaan.
Zo'n stempel is onzin, dat is geen "diagnose" dus laat staan een foute diagnose.
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
  vrijdag 26 maart 2010 @ 21:14:46 #129
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_79625611
Maar voor de duidelijkheid, dat stempel werd dus niet door de ouders gegeven, maar door de school (zonder dat er een diagnose was).
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
pi_79625858
God, dit is precies wat ik strontzat ben aan het etiketje van mijn kind. Al die eikels langs de zijlijn die aan dat etiketje willen peuteren.
Soms zijn dat vrienden, familieleden of bekenden, of anders onbekenden die vanaf het bankje in de speeltuin opmerkingen maken over mijn opvoedkwaliteiten omdat mijn peuter van negen zonder erg een schepje van een spelend kind "afpakt". Dat er dan naast hun flippende broer twee redelijk opgevoede exemplaren spelen valt ze niet eens op. Dat ik daar geen etiketje op "wil" blijkbaar. Of dat wij er ook niet om gevraagd hebben om er Ritalin in te stoppen, maar dat ons kind niet eens normaal te vervoeren (of: voeren) is zonder die kutpilletjes.

Het vervelendste is dat het etiketje tweezijdig plakband lijkt. Er blijven maar betweters aan kleven.

P.S.: dit is niet eens gericht op Spanky.
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_79626006
Een diagnose mag voor zover ik weet alleen gesteld worden door een gz psycholoog. In de praktijk wordt er zwaar geleund op wat onderzoekjes en info van ouders en de school. Dan worden kinderen in een team even besproken en hoppa. Stempel. En soms is er geen team, maar is er 1 figuur die het makkelijk mis kan hebben.

Op school kan een orthopedagoog wel heel erg sturen, zo doen ze regelmatig dezelfde soort onderzoeken als psychologen van de ggz. Ze kunnen dus behoorlijk beinvloeden, soms wel, som niet terecht.

Is heel erg afhankelijk van de competentie van de instelling. En geloof me, sommige instellingen in Nederland zijn ontzettend incompetent. Met mijn persoonlijke ervaring meegerekend heb ik niet echt veel vertrouwen in de geestelijke gezondheidszorg in Nederland.
Whatever...
pi_79626230
quote:
Op vrijdag 26 maart 2010 21:20 schreef Mwanatabu het volgende:
God, dit is precies wat ik strontzat ben aan het etiketje van mijn kind. Al die eikels langs de zijlijn die aan dat etiketje willen peuteren.
Soms zijn dat vrienden, familieleden of bekenden, of anders onbekenden die vanaf het bankje in de speeltuin opmerkingen maken over mijn opvoedkwaliteiten omdat mijn peuter van negen zonder erg een schepje van een spelend kind "afpakt". Dat er dan naast hun flippende broer twee redelijk opgevoede exemplaren spelen valt ze niet eens op. Dat ik daar geen etiketje op "wil" blijkbaar. Of dat wij er ook niet om gevraagd hebben om er Ritalin in te stoppen, maar dat ons kind niet eens normaal te vervoeren (of: voeren) is zonder die kutpilletjes.

Het vervelendste is dat het etiketje tweezijdig plakband lijkt. Er blijven maar betweters aan kleven.

P.S.: dit is niet eens gericht op Spanky.
Kan me voorstellen dat het vervelend is als anderen zich op die manier met jouw kind bemoeien. Maar ikzelf ben blij dat ik ZELF aan mijn etiket ben gaan peuteren. Anders was ik nu nog steeds een zombie geweest, dik onder de ritalin....

Dat wil natuurlijk niet zeggen dat in JOUW situatie, de diagnose of het etiket onjuist is. Ik wilde eigenlijk alleen maar vanuit mijn eigen ervaring waarschuwen voor een te makkelijk stempel, omdat het nogal wat betekent.
Whatever...
  vrijdag 26 maart 2010 @ 21:31:28 #133
73004 Oxymoron
zoekt rust en ruimte
pi_79626391
Ik vind deze discussie, die steeds herhaald wordt, verschrikkelijk.
Mensen snappen al zo weinig van autisme. En autisten snappen zo steeds minder van de wereld.
Er zijn inderdaad mensen, die als strontvliegen aan het dubbelzijdige tape blijven kleven. Omdat ze het gewoon NIET willen snappen.

Ik zou zeggen, kijk eens in de zorg rond, loop eens een dagje met een autist mee (áls die dat al toe zou laten, een vreemde in zijn/haar gebroken wereld van alledag, waarin het godsgruwelijk moeilijk is).
Ja en ik ken ze ook, die strontvliegen met betweter-gedrag. Zelfs in de zorg, en zelfs in de instanties die bepalen waar je ''recht'' op hebt. HALLO ik heb ''recht'' op een leven. En het is mijn probleem niet (dat zou het niet moeten zijn!) hoe de ''normalo's'' dat oplossen. Ik heb niet om klassiek autisme met hyperactiviteit en gedragsproblemen en echolalie en weetikk*t gevraagd.

En dan moet ik mezelf steeds excuseren voor een etiket?
Er is geen land over dat ik nog ontdekken kan. Er is alleen het eiland dat ik heet. - Ted van Lieshout
OUD Gouden Toetsenbord Award 2010!
  vrijdag 26 maart 2010 @ 21:41:04 #134
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_79626871
quote:
Op vrijdag 26 maart 2010 21:28 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Kan me voorstellen dat het vervelend is als anderen zich op die manier met jouw kind bemoeien. Maar ikzelf ben blij dat ik ZELF aan mijn etiket ben gaan peuteren. Anders was ik nu nog steeds een zombie geweest, dik onder de ritalin....

Dat wil natuurlijk niet zeggen dat in JOUW situatie, de diagnose of het etiket onjuist is. Ik wilde eigenlijk alleen maar vanuit mijn eigen ervaring waarschuwen voor een te makkelijk stempel, omdat het nogal wat betekent.
Erg naar voor je dat bij jou een verkeerde diagnose gesteld is. En ik snap dat je anderen daarvoor wil waarschuwen (ik heb ook al diverse ouders (via PM) gewaarschuwd waarbij vermoedens geuit werden, vanwege het verhaal van mijn neefje). Maar op een forum lees je meestal niet het hele verhaal.
Bovendien lees ik deze topic-reeks vanaf het begin al mee en heb nog geen enkele ouder meegemaakt die blij was dat haar/zijn kind de diagnose autisme kreeg. Wel dat ze opgelucht waren vanwege de erkenning die ze daarbij kregen. Maar aan de andere kant ook het besef dat de kinderen er niet "overheen groeien" o.i.d.
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
pi_79627605
quote:
Op vrijdag 26 maart 2010 21:31 schreef Oxymoron het volgende:
Ik vind deze discussie, die steeds herhaald wordt, verschrikkelijk.
Mensen snappen al zo weinig van autisme. En autisten snappen zo steeds minder van de wereld.
Er zijn inderdaad mensen, die als strontvliegen aan het dubbelzijdige tape blijven kleven. Omdat ze het gewoon NIET willen snappen.

Ik zou zeggen, kijk eens in de zorg rond, loop eens een dagje met een autist mee (áls die dat al toe zou laten, een vreemde in zijn/haar gebroken wereld van alledag, waarin het godsgruwelijk moeilijk is).
Ja en ik ken ze ook, die strontvliegen met betweter-gedrag. Zelfs in de zorg, en zelfs in de instanties die bepalen waar je ''recht'' op hebt. HALLO ik heb ''recht'' op een leven. En het is mijn probleem niet (dat zou het niet moeten zijn!) hoe de ''normalo's'' dat oplossen. Ik heb niet om klassiek autisme met hyperactiviteit en gedragsproblemen en echolalie en weetikk*t gevraagd.

En dan moet ik mezelf steeds excuseren voor een etiket?
Oxy zo eerst een kusje en dan even diep ademhalen. Ik vind de discussie ook niet leuk maar ik ga automatisch in de verdediging. Juist omdat het in de gevallen van ouders en autisten hier al zo'n lang en zwaar traject is geweest en nog steeds is. Juist omdat het zeggen dat een diagnose vaak niet klopt zo'n zeer doet omdat we eigenlijk blij zijn dat er eindelijk eens wat gedaan wordt met onze kinderen of met jou als autist. En dat het 'knokken' voor een 'leven' dan nog niet voorbij is maar eigenlijk net begonnen is.

Omdat ik het zo enorm zat ben dat artsen zo makkelijk zeggen: 'ach het valt allemaal wel mee mevrouwtje misschien dat u zelf eens contact moet opnemen met een maatsch.werker hier heeft u het nummer'. Of net als in het voorbeeld van Mwana in de speeltuin met allerlei dingen aan komen zakken die heel beledigend zijn. En ja dan is het makkelijk om autisme als excuus aan te voeren.

Het probleem is gewoon dat er altijd mensen zullen zijn die hier of ergens anders zonder terug te lezen of zich te verdiepen in de persoon tegen wie ze 'praten' zo hun mening geven. En dan zitten we hier weer allemaal of op onze handen ons in te houden of we gaan in de aanval.

@Spanky had nou eerst even teruggelezen of een paar weken meegelezen dan had je anders gereageerd en was er ook meer begrip voor jouw standpunt geweest. Je bent hier IMHO met de botte bijl binnen gekomen en dat heeft een boel mensen tegen het zere been gestoten. Ondanks je ongetwijfeld goede bedoelingen.

@Grijs: jeetje zeg wat een verhaal daar wordt ik wel een beetje stil van.
As Admiral Grace Hopper once said, “I believe in having an open mind, but not so open that your brains fall out.”
pi_79627688
Nee Oxy, je hoeft je niet te excuseren voor je etiketje.
Autisme is aangeboren, je kan er niet voor kiezen.
Ik heb het etiketje wat mijn zoon heeft altijd gezien als handvat. Hoe kan ik hem het leven het gemakkelijkste maken? Want de wereld met autisme is net 3 stappen harder lopen dan zonder.

En weet je, ik heb altijd gezegd en ik weet dat dat voor meer ouders hier geld: Als ik klaag of mopper over het gedrag van mijn kind, klaag ik niet over mijn kind persoonlijk, maar de gedragingen die soms zo lastig te peilen zijn.
'Juist door het verschil kan je onderscheid maken. Iedereen is anders, wat ons gelijk maakt is dat we mensen zijn met respect naar elkaar, toch . . .�
  vrijdag 26 maart 2010 @ 22:11:01 #137
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_79628363
quote:
Op vrijdag 26 maart 2010 21:20 schreef Mwanatabu het volgende:
God, dit is precies wat ik strontzat ben aan het etiketje van mijn kind. Al die eikels langs de zijlijn die aan dat etiketje willen peuteren.
Soms zijn dat vrienden, familieleden of bekenden, of anders onbekenden die vanaf het bankje in de speeltuin opmerkingen maken over mijn opvoedkwaliteiten omdat mijn peuter van negen zonder erg een schepje van een spelend kind "afpakt". Dat er dan naast hun flippende broer twee redelijk opgevoede exemplaren spelen valt ze niet eens op. Dat ik daar geen etiketje op "wil" blijkbaar. Of dat wij er ook niet om gevraagd hebben om er Ritalin in te stoppen, maar dat ons kind niet eens normaal te vervoeren (of: voeren) is zonder die kutpilletjes.

Het vervelendste is dat het etiketje tweezijdig plakband lijkt. Er blijven maar betweters aan kleven.

P.S.: dit is niet eens gericht op Spanky.
God, wat weet jij het toch altijd goed te verwoorden
Ik weet soms niet wat ik met al die oordelen moet. Overal om me heen, zowel expliciet als impliciet. Openlijk verwoord of verborgen. Mijn kind is stout, is lastig en dat zie ik heel goed en ik weet dat dat ook voor de omgeving moeilijk is. Ik heb echter al mijn energie nodig om dat in goede banen te leiden, om te zorgen dat hij en de mensen om hem heen er zonder kleerscheuren doorheen komen. En dan is het echt zo jammer als ik ook energie moet steken in al die (voor)oordelen.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_79631105
quote:
Op vrijdag 26 maart 2010 12:04 schreef Djeez het volgende:
Even een vraag van Ingrid, is het herkenbaar dat Kim telkens op haar mouw bijt opdat er allemaal gaten in haar nieuwe Hello Kitty-trui zitten?
Het komt wel vaker voor (maar niet alleen bij autisten). Het zou te maken kunnen hebben met een verstoorde omgang met prikkels) Wat wij meestal doen is een alternatief bieden: spuugdoekje of zo. In het uiterste geval bieden we cliënten een kauwkoord aan (stevig soort touw).
Misschien kunnen ze bij de instelling waar jullie contact mee hebben met jullie meedenken.
hoezo overvloed aan tijd? in mijn dromen zeker !
  zaterdag 27 maart 2010 @ 18:00:21 #139
11682 Moonah
Jolie femme
pi_79648599
quote:
Op vrijdag 26 maart 2010 13:38 schreef trui het volgende:
verder gaat 't momenteel hartstikke goed met haar, ze zit echt lekker in haar vel.
Fijn Trui!
En idd erg belangrijk dat mensen naar je kind blijven kijken ipv naar de stoornis.

Ik betrap mezelf er wel op hoor, tot grote ergernis van mijn vent, dat ik periodes heb waarin ik Thies bekijk door een autismebril. En dat terwijl er nog niet eens iets vaststaat.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_79681239
Hier een prima dagje met een kwart pilletje meer Ritalin
Totdat de dope uitgewerkt was en meneertje cold turkey into space ging. Ach ja.
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_79695969
Goed om te lezen, Mwanatabu
dat eerste regeltje dan

Hier ééntje die zaterdag onderweg was naar zijn zus in Utrecht, heeft voor noodgevallen een telefoonkaart maar niemand bellen hè. Hij was gewoon een paar uur 'kwijt' Het was allemaal de schuld van zijn mobiele telefoon, waarvan de batterij leeg was.
  Jubileum moderator maandag 29 maart 2010 @ 13:24:17 #142
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_79704007
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  maandag 29 maart 2010 @ 13:34:30 #143
1762 YPPY
Yppiaans
pi_79704282
quote:
Op vrijdag 2 april a.s. zal een speciale dag georganiseerd worden door Avonturenpark Hellendoorn en de NVA.

Het park is speciaal geopend voor mensen met autisme en hun familie en bijzonder geschikt voor gezinnen met kinderen in de leeftijd van 3-13 jaar. Maar ook oudere kinderen, die Hellendoorn leuk vinden, zijn van harte welkom.

Lees meer en geef je op via www.autisme.nl
quote:
Gezinnen gezocht voor tweede gratis verwenweekend zorggezinnen

Bron : Stichting Residentiële & Ambulante Zorg (RAZ)
Datum : 23-3-2010

Na het grote succes van 2009 organiseert de stichting Residentiële en Ambulante Zorg (RAZ) in het najaar van 2010 opnieuw een gratis verwenweekend voor zorggezinnen op Landgoed Old Heino. De 2e editie van het zorgweekend wordt gehouden van 24 t/m 27 september 2010.

Gratis verwenweekend
Stichting RAZ biedt een gratis weekend aan voor gezinnen waarbij één van de leden een zorgvraag heeft, aangezien het niet eenvoudig is om met z’n allen op vakantie te gaan.

Het weekend is bedoeld voor gezinnen met minimaal één kind, waarbij één van de gezinsleden een zorgvraag heeft. Tijdens het weekend verblijven de gezinnen in een compleet aangepaste vakantiebungalow van Care Holidays Heino. De benodigde zorg en verpleging worden gegarandeerd door professionals van de stichting RAZ, die dit weekend 24 uur per dag op het park aanwezig zijn. Voor dit weekend is een programma met verschillende creatieve en actieve activiteiten voor kinderen en volwassenen opgesteld. Daarnaast zijn alle maaltijden geheel verzorgd. ’s Avonds wordt het diner verzorgd in de vorm van bijvoorbeeld een buffet of barbecue.

Gezinnen die in aanmerking willen komen voor dit verwenweekend kunnen zich tot 1 mei 2010 aanmelden. Een aanmeldingsformulier kunt u telefonisch aanvragen via (088) 328 00 40. U kunt deze ook downloaden via de websites van de stichting RAZ en Care Holidays Heino: www.raz.nl en www.care-holidays.eu.

Vrijwilligers
De stichting RAZ is nog op zoek naar enthousiaste en actieve mensen die de professionals kunnen ondersteunen tijdens dit weekend. Een aanmeldingsformulier met uitleg is te vinden op de websites van Stichting RAZ en Care Holidays Heino: www.raz.nl en www.care-holidays.eu

Indien u een financiële bijdrage wilt leveren voor dit weekend kunt u deze overmaken op rekeningnummer 41 t.n.v. Vrienden van Groot Stokkert te Veessen o.v.v. Verwenweekend.

Pakkende naam gezocht
De organisatie zoekt een pakkende naam voor het verwenweekend voor gezinnen met een zorgvraag. Heeft u een goed idee? Stuur uw suggestie naar info@raz.nl en maak kans op een mp3-speler!
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  maandag 29 maart 2010 @ 13:36:50 #144
1762 YPPY
Yppiaans
pi_79704367
Wat fijn is dat mwana, dat je zo goed het effect merkt van iets extra's ritalin.

En de discussie die hierboven stond, dat blijf je toch houden. Tijdens mijn werk kom ik het ook vaak tegen. En dat mensen er niet bij stilstaan dat een kind met autisme, zeker kernautisme, opvoeden gewoon zoveel lastiger is dan een 'gemiddeld' kind.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_79704942
Mooi stuk Lois
  maandag 29 maart 2010 @ 13:58:02 #146
73004 Oxymoron
zoekt rust en ruimte
pi_79705111
quote:
Op zondag 28 maart 2010 20:33 schreef Mwanatabu het volgende:
Hier een prima dagje met een kwart pilletje meer Ritalin
Totdat de dope uitgewerkt was en meneertje cold turkey into space ging. Ach ja.
Gebruikt je zoon geen Concerta? Ja, ook dat is eens uitgewerkt, maar ik heb zelf, nu een prima combinatie van Concerta, en Ritalin voor het slapen.
Ook voor je zoon is dat rebounden erg vervelend!! Als je het nog niet doet; overweeg, Concerta dan eens.
Er is geen land over dat ik nog ontdekken kan. Er is alleen het eiland dat ik heet. - Ted van Lieshout
OUD Gouden Toetsenbord Award 2010!
pi_79711659
Oxy ik lees hier dat je Ritalin en concerta gebruikt.
Kan een leerling van mij voor de korte dagen dan zomaar ritalin tussendoor gebruiken ? Ik bedoel dus dat hij kan afwisselen, het staat er wat onhandig.

Hij heeft dan les tot 12.45 en daarna wil hij geen medicijnen. Nu neemt ie niks. Niet handig want het is een mega stuiterbal. En dat is vooral voor hem zelf lastig
soms moet je iets achter laten om verder te komen, soms moet je heel veel achter je laten om een ander mens te worden
  maandag 29 maart 2010 @ 16:56:49 #148
35189 Troel
scherp en bot
pi_79712348
Tja, ik zou dat aan een arts vragen dan
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  maandag 29 maart 2010 @ 19:05:40 #149
73004 Oxymoron
zoekt rust en ruimte
pi_79716954
quote:
Op maandag 29 maart 2010 16:41 schreef Muks het volgende:
Oxy ik lees hier dat je Ritalin en concerta gebruikt.
Kan een leerling van mij voor de korte dagen dan zomaar ritalin tussendoor gebruiken ? Ik bedoel dus dat hij kan afwisselen, het staat er wat onhandig.
Even een uitleg:
Ritalin = methylfenidaat. Werking is kort.
Concerta = (dezelfde) methylfenidaat. De werking is langer, want door een speciaal systeem in de capsule, wordt het ''langzaam afgegeven''. Het houdt de methylfenidaat spiegel op peil zegmaar.
Waardoor je minder rebound hebt, en je hoeft in de meeste gevallen maar 1 x per dag een capsule te nemen.

De werkzame stof, is dus hetzelfde. In principe kan dat dus afwisselend gebruikt worden. Ik doe dat ook, ik ''vul aan'' met Ritalin, wat Concerta ''te kort heeft'', bij mij is dat een halve of een hele tablet voor het slapen gaan.
Maar ook in de weekenden, als ik uitslaap, neem ik Ritalin ipv Concerta, omdat (ik) Concerta vóór 9 uur 's ochtends moet slikken. Dus ik neem het inderdaad afwisselend.

Dus wat mij betreft, het antwoord is, ja het kan/mag. Maar je moet bij zulke dingen altijd de psychiater op de hoogte stellen, als je het gaat doen!
Er is geen land over dat ik nog ontdekken kan. Er is alleen het eiland dat ik heet. - Ted van Lieshout
OUD Gouden Toetsenbord Award 2010!
pi_79719220
quote:
Op maandag 29 maart 2010 13:24 schreef Lois het volgende:
Bijzondere column op de FP:

http://frontpage.fok.nl/c(...)-de-nieuwe-hype.html
Idd
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_79719325
quote:
Op maandag 29 maart 2010 13:58 schreef Oxymoron het volgende:

[..]

Gebruikt je zoon geen Concerta? Ja, ook dat is eens uitgewerkt, maar ik heb zelf, nu een prima combinatie van Concerta, en Ritalin voor het slapen.
Ook voor je zoon is dat rebounden erg vervelend!! Als je het nog niet doet; overweeg, Concerta dan eens.
Concerta ging niet zo goed bij hem. Hij zit sowieso op een erg lage (maar nodige) dosering en van de Concerta werd hij heel apatisch, sliep slecht (molde alles in en rond zijn bed) en hij was niet meer tot eten te bewegen. Normaal haalt hij dat 's avonds wel in omdat de handel dan uitgewerkt raakt, maar Concerta werkt dan nog door blijkbaar. Hij is al zo'n mugje, dus dat deden we maar niet.
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
  Jubileum moderator maandag 29 maart 2010 @ 20:08:39 #152
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_79719879
Mugje dat klinkt zo lief
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
pi_79722884
quote:
Op maandag 29 maart 2010 20:08 schreef Lois het volgende:
Mugje dat klinkt zo lief
Dat is wat mijn moeder over mij zei toen ik voor het eerst naar de Grote School moest fietsen. Had ze me helemaal opgepept zodat ik zou durven, fiets ik met mijn veel te zware tas op die veel te grote fiets de hoek om de brugklas tegemoet hoor ik haar nog net tegen de buurvrouw zeggen: "Dat soort mugjes sturen ze tegenwoordig al naar de middelbare school!"

ik begon pas te groeien toen ik 15 was
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_79734698
Even in je fotoboek gespiekt; ik had zó'n totaal ander beeld van je, Mwana. Allemaal de schuld van je avatar
Terwijl ik zelf bepaald ook niet op David Bowie lijk

Wat een Prachtige kinderen heb je!
pi_79734879
quote:
Op maandag 29 maart 2010 19:05 schreef Oxymoron het volgende:

[..]

Even een uitleg:
Ritalin = methylfenidaat. Werking is kort.
Concerta = (dezelfde) methylfenidaat. De werking is langer, want door een speciaal systeem in de capsule, wordt het ''langzaam afgegeven''. Het houdt de methylfenidaat spiegel op peil zegmaar.
Waardoor je minder rebound hebt, en je hoeft in de meeste gevallen maar 1 x per dag een capsule te nemen.

De werkzame stof, is dus hetzelfde. In principe kan dat dus afwisselend gebruikt worden. Ik doe dat ook, ik ''vul aan'' met Ritalin, wat Concerta ''te kort heeft'', bij mij is dat een halve of een hele tablet voor het slapen gaan.
Maar ook in de weekenden, als ik uitslaap, neem ik Ritalin ipv Concerta, omdat (ik) Concerta vóór 9 uur 's ochtends moet slikken. Dus ik neem het inderdaad afwisselend.

Dus wat mij betreft, het antwoord is, ja het kan/mag. Maar je moet bij zulke dingen altijd de psychiater op de hoogte stellen, als je het gaat doen!
ik zal de ouders eens mailen met dit verhaal en vragen of ze contact op kunnen nemen met de psychiater.
Lijkt me heel zinvol in zijn geval
Dankje voor de uitgebreide en vooral duidelijke info !
soms moet je iets achter laten om verder te komen, soms moet je heel veel achter je laten om een ander mens te worden
pi_79735863
Hier gaat het niet zo lekker momenteel (gisteren en vandaag). En dan vooral de ochtenden en avonden (dat wel tevens de tijden dat hij geen medicatie heeft dus).

Hij is erg onbereikbaar. Als een (gestrest) gekooid dier loopt hij heen en weer door de huiskamer (heen en weer, heen en weer, heen en weer) ondertussen rare geluiden makend.
Ik krijg zo niks van hem gedaan en word er bloednerveus van.
Ook zijn ticks zijn dan erger (in de vorm van kreten slaken).
Mijn lief zei gisteravond ook al; hij heeft die blik weer in zijn ogen.

Om 8.00 uur krijgt hij medicatie en rijden we naar school. Toen we er waren rond 8.20 ging het godzijdank wel weer.
  dinsdag 30 maart 2010 @ 09:13:46 #157
24188 Belana
kloon van belana
pi_79736075
jeetje lily, dat klinkt ook moeilijk! het lijkt wel erger geworden?
stormy waters...
sailin'
  dinsdag 30 maart 2010 @ 09:17:22 #158
11682 Moonah
Jolie femme
pi_79736154
Rot ook, voor jullie allemaal Lily.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_79736424
quote:
Op dinsdag 30 maart 2010 09:13 schreef Belana het volgende:
jeetje lily, dat klinkt ook moeilijk! het lijkt wel erger geworden?
Nou nee, het wisselt.

Dat gedrag (zoals ik hierboven beschrijf) heeft hij zonder medicatie altijd in meer of mindere mate. Maar soms dus in meer (zoals gisteren en vandaag).
Dan is hij onbereikbaarder dan normaal.

Ik weet alleen niet waar dat nu aan ligt; Ja; aan voor hem stressvollere periodes maar waarom dat nu dan het geval is weet ik niet.
  dinsdag 30 maart 2010 @ 09:41:54 #160
24188 Belana
kloon van belana
pi_79736622
moeilijk hoor. Ik vind de normale dingen al moeilijk soms. wel fijn dat de medicatie op zich blijkbaar goed werkt.
stormy waters...
sailin'
pi_79736694
Het is ook moeilijk. Ik word er zo onzeker van.
De dagen/weken dat het "goed" gaat zijn heerlijk en heb ik vertrouwen in de toekomst. Maar op dagen dat het slechter gaat ga ik weer heel erg twijfelen aan onze aanpak enzo.
  Jubileum moderator dinsdag 30 maart 2010 @ 09:55:33 #162
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_79736970
Moeilijke periodes zijn dat he Lily? Over een paar dagen heb je ineens iets dat je denkt "oooooh zat dat dwars?" tenminste dat is vaak bij ons wel zo.
De dagen dat Eva helemaal in zichzelf gekeerd alleen maar fiept zijn slopend, en je staat machteloos aan de zijlijn te kijken zonder contact.

Die periodes blijven toch steeds weer terugkeren, hoe goed het ook gaat. Vaak gaat het om een griepje maar soms is het ook iets simpels als een weersverandering. Nog veel vaker gaat het vooraf aan een stukje groei, hetzij emotioneel ofwel cognitief of gewoon fysiek. Het lijfje lijkt dan wel als zijn energie nodig te hebben voor dat stukje groei en keert ze een paar dagen volledig in zichzelf.
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
pi_79737080
Zo heb ik er eigenlijk nooit over nagedacht, Lois. Dat is wel een fijne gedachte eigenlijk
Het verandert niks aan de situatie maar maakt het voor mij emotioneel draagbaarder.
  Jubileum moderator dinsdag 30 maart 2010 @ 11:00:54 #164
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_79738826
Fijn!
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  dinsdag 30 maart 2010 @ 17:45:54 #165
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_79753886
he lily, wat naar lijkt me dat. hoe is 't de rest van de dag gegaan?
in de haak.
pi_79754037
Ik geloof wel goed.

Ik was trouwens vergeten, we moesten om 14.00 naar het voetbalstadion voor twee inentingen (alle kinderen uit 2001). Daar bleek hij zich vreselijk druk over te maken..

Nu gaat het wel weer in ieder geval
  dinsdag 30 maart 2010 @ 17:51:09 #167
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_79754068
ah, de aap uit de mouw!
in de haak.
pi_79754181
Ja, stom heh Ik zag het later pas op de kalender. Hij was het dus niet vergeten
pi_79762694
quote:
Op dinsdag 30 maart 2010 17:50 schreef lily het volgende:
Ik geloof wel goed.

Ik was trouwens vergeten, we moesten om 14.00 naar het voetbalstadion voor twee inentingen (alle kinderen uit 2001). Daar bleek hij zich vreselijk druk over te maken..

Nu gaat het wel weer in ieder geval
Als je het een beetje kunt plaatsen, dan scheelt het al een hoop he? Mooi dat het boven water is!
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
  dinsdag 30 maart 2010 @ 21:03:43 #170
1762 YPPY
Yppiaans
pi_79762847
Het kunnen van die kleine frutdingen zijn. Oppaskind was ook eens totaal van slag (nu was dat vaak, maar niemand wist waarom), ze wilde niet meer naar opa en oma. Bleek dat de (roze) bloemetjes dood waren gegaan en oma had optimistisch vrolijke rode bloemetjes gekocht. Oeps.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_79763063
quote:
Op dinsdag 30 maart 2010 21:03 schreef YPPY het volgende:
Het kunnen van die kleine frutdingen zijn. Oppaskind was ook eens totaal van slag (nu was dat vaak, maar niemand wist waarom), ze wilde niet meer naar opa en oma. Bleek dat de (roze) bloemetjes dood waren gegaan en oma had optimistisch vrolijke rode bloemetjes gekocht. Oeps.
Het is zo iets "futiels" (in onze ogen dan) dat je er ook niet goed gericht naar kan vragen he? Net zoals ik geen glazen bol heb waarmee ik had kunnen voorkomen dat een kind flippend op de grond zijgt omdat er geen ravioli wordt geserveerd. Heb je werkelijk overal aan gedacht, zijn schema op de minuut gevolgd en dan ineens IIIIIHHHHH! RAVIOLI!!! RAVIOLI!!! NIET HUTSPOT!! IIIIIHHHH!!!

achter in mijn keukenkast ligt dus al-tijd een noodrantsoen ravioli sinds jaren
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
  Jubileum moderator dinsdag 30 maart 2010 @ 21:12:12 #172
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_79763392
Het kan ook nog iets tactiels zijn, bijv een broek die te strak zit, een maillot die vervelend afzakt, ofzelfs (echt echt waar) een touwtje aan een broek waar de strik uit is.
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  dinsdag 30 maart 2010 @ 21:16:05 #173
1762 YPPY
Yppiaans
pi_79763599
En voor zo'n kind is het dan echt verschrikkelijk ontzettend dramatisch. Bij het logeerhuis hadden ze verzonnen kunst op te hangen van logees. Einde logeren voor een paar maanden.

En in het logeerhuis waar ik vrijwilliger was hadden ze magneten met foto's van begeleiders, zodat iedereen kon zien wie er zou werken. Handig hoor, maar je moet dan niet als begeleider lekker heftig naar de kapper gaan.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  dinsdag 30 maart 2010 @ 21:20:38 #174
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_79763861
Dat het zo ver kan gaan zeg..om iets wat in onze ogen zo klein is!
Ik heb vorige week de papieren op de post gedaan maar gen bevestiging gehad. Weet niet of dat wel zou moeten dus ga morgen voor de zekerheid maar even bellen
Beetje vinger aan de pols houden enzo
I`m not weird. I`m limited edition.
  dinsdag 30 maart 2010 @ 21:29:10 #175
1762 YPPY
Yppiaans
pi_79764323
Heel goed TF. Breng het positief 'ik wilde even zeker weten of het goed gedaan is" en dan regelmatig navragen hoe het zit. Ook voor je eigen geruststelling, dat je voor jezelf weet dat je probeert het goed in de gaten te houden.

Wanneer gaan jullie nu weer naar de psychiater Lois? (toch, nu jullie weer klaar zijn bij het slaapcentrum)
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  Jubileum moderator dinsdag 30 maart 2010 @ 21:32:49 #176
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_79764517
Als de psych mij eindelijk eens terugbelt Yp we hebben intensief voicemailcontact maar tot nu toe is geen enkele belafspraak echt van de grond gekomen/nagekomen.
Morgen trek ik weer aan de bel
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
pi_79764747
quote:
Op dinsdag 30 maart 2010 21:32 schreef Lois het volgende:
Als de psych mij eindelijk eens terugbelt Yp we hebben intensief voicemailcontact maar tot nu toe is geen enkele belafspraak echt van de grond gekomen/nagekomen.
Morgen trek ik weer aan de bel
Succes! Leuter ze plat, ik straal en duim mee op afstand!
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
  dinsdag 30 maart 2010 @ 21:47:40 #178
1762 YPPY
Yppiaans
pi_79765388
quote:
Op dinsdag 30 maart 2010 21:32 schreef Lois het volgende:
Als de psych mij eindelijk eens terugbelt Yp we hebben intensief voicemailcontact maar tot nu toe is geen enkele belafspraak echt van de grond gekomen/nagekomen.
Morgen trek ik weer aan de bel
Ik zou echt gaan gillen als ik eindelijk iemand sprak.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  dinsdag 30 maart 2010 @ 22:07:29 #179
20790 Yvonnetje
Mooi hè, alles.....
pi_79766543
quote:
Op dinsdag 30 maart 2010 21:16 schreef YPPY het volgende:
En voor zo'n kind is het dan echt verschrikkelijk ontzettend dramatisch. Bij het logeerhuis hadden ze verzonnen kunst op te hangen van logees. Einde logeren voor een paar maanden.

En in het logeerhuis waar ik vrijwilliger was hadden ze magneten met foto's van begeleiders, zodat iedereen kon zien wie er zou werken. Handig hoor, maar je moet dan niet als begeleider lekker heftig naar de kapper gaan.
Het kan idd om zulke kleine dingen gaan. Als ik (als begeleider) bijvoorbeeld mijn haren had geverfd, nieuwe ring/ketting/horloge of wat dan ook, dan kon niet iedereen daar 'zo goed mee om gaan'. Ik heb het nemen van een totaal ander kapsel dan ook maar uitgesteld totdat ik een andere baan had
Geluk is een richting, geen punt
pi_79776066
Heftig hoor, dat ze zo overstuur kunnen zijn van, in onze ogen, futiele zaken.
Kom er dan maar eens achter...
bijvoorbeeld strik uit touwtje enzo
pi_79777192
Kim was van de week mega overstuur. Bleek uiteindelijk dat het kaartje (labeltje) van de onderbroek eruit moest.
  Jubileum moderator woensdag 31 maart 2010 @ 18:55:37 #182
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_79798931
Het kan dus ook iets simpels zijn als een wiebeltand
1e echte wiebeltand bij Eva (de rest is steeds getrokken preventief) en ze raakt er helemaal hyperdepiep van.
Paniek net, want ze kon niet stoppen met wiebelen, dus toen trok ze hem zelf maar met het nodige geweld eruit
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
pi_79799122
quote:
Op woensdag 31 maart 2010 18:55 schreef Lois het volgende:
Het kan dus ook iets simpels zijn als een wiebeltand
1e echte wiebeltand bij Eva (de rest is steeds getrokken preventief) en ze raakt er helemaal hyperdepiep van.
Paniek net, want ze kon niet stoppen met wiebelen, dus toen trok ze hem zelf maar met het nodige geweld eruit
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
  woensdag 31 maart 2010 @ 19:07:24 #184
267540 Books
Vorige Mibosmama's
pi_79799327
Ai Lois dat lijkt me niet lekker om te zien. Hoe is het vandaag gegaan met je bellen? Heb je al ipv voicemailcontact echt contact gehad?
  Jubileum moderator woensdag 31 maart 2010 @ 20:02:28 #185
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_79801553
Dan had ik hier wel juichend gepost Books
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  woensdag 31 maart 2010 @ 21:26:44 #186
267540 Books
Vorige Mibosmama's
pi_79805880
Ja nou ik dacht misschien vergat je het even door het Eva zelf tandartsje spelen . Heeft ze er nog last van gehad door hem er ineens uit te trekken.
  woensdag 31 maart 2010 @ 22:37:52 #187
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_79809603
Auww, Eva. Laatst had Cas van Moussy ook al met geweld een tand bij zichzelf eruit getrokken. Kennelijk kan dat dus echt een drang zijn om van zo'n wiebeltand verlost te zijn.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  woensdag 31 maart 2010 @ 22:48:37 #188
1762 YPPY
Yppiaans
pi_79810184
Een wiebeltand is toch ook stom? Tanden zitten altijd vast, tanden horen vast te zitten. Dus wiebeltanden zijn fout. Eigenlijk is dat gewoon logisch.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  donderdag 1 april 2010 @ 13:20:08 #189
73004 Oxymoron
zoekt rust en ruimte
pi_79827810
quote:
Op woensdag 31 maart 2010 22:48 schreef YPPY het volgende:
Een wiebeltand is toch ook stom? Tanden zitten altijd vast, tanden horen vast te zitten. Dus wiebeltanden zijn fout. Eigenlijk is dat gewoon logisch.
Precies !
Er is geen land over dat ik nog ontdekken kan. Er is alleen het eiland dat ik heet. - Ted van Lieshout
OUD Gouden Toetsenbord Award 2010!
pi_80122367
We hebben van de week op school een gesprek met de ib-er, juf en orthopedagoog gehad. Kim krijgt als ze ongeveer 6 is een iq test. Dat heeft op deze leeftijd nog niet veel nut.
Het gaat gelukkig heel goed op school. Ze is echt gegroeid ten opzichte van hoe ze binnen kwam. (eind november begonnen) Ze heeft veel doorzettingsvermogen, maar alleen als ze iets echt leuk vind. Ze durft alles. Is wel houterig, kunnen ze met gym goed zien. Dat houden ze extra in de gaten. Ook het nog steeds niet kunnen fietsen op een driewieler. Het tekenen gaat iets beter, ze probeert rondjes etc te maken. En lijntjes. Knippen doet ze met de speciale schaar samen met juf.

Kim net ineens panisch, er is een dikke spin in huis! Ik vind spinnen best eng, dus schrok, want we hebben weleens hele grote gehad. Was er een mini vliegje. Vorig jaar was ze bang voor een mier. Lastig uit te leggen dat ze niet bang hoeft te zijn. We hebben samen weg vlieg gedaan en dan met je arm zwaaien, dat hielp wel wat.
pi_80124595
Fijn dat het zo goed gaat met Kim op school.

Maar hoezo heeft een IQ-test nog niet zoveel nut voor haar??? Mijn jongens waren nog geen 4 toen ze getest zijn. En die test heeft een heleboel duidelijkheid gegeven. Niet alleen de diagnose kon gesteld worden maar ook hoe je ze het beste kunt aanpakken, wat hun sterke punten zijn en welke dingen nog verder ontwikkeld moeten worden. Ik zou juist vragen om zo een test om daarachter te komen.
As Admiral Grace Hopper once said, “I believe in having an open mind, but not so open that your brains fall out.”
pi_80124667
Ik weet het niet precies. Ze willen het nu nog niet doen iig.
  vrijdag 9 april 2010 @ 16:25:35 #193
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_80127982
een IQ-test is op deze leeftijd nog niet zo heel betrouwbaar (vanaf 6 jaar beter te meten inderdaad). en als intelligentie niet direct het grootste probleem lijkt te zijn is het ook niet zo zinvol om haar aan zo'n inspannende test te onderwerpen.
in de haak.
  vrijdag 9 april 2010 @ 16:26:14 #194
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_80128013
nieslief, misschien bestond er bij jouw jongens veel directer een vraag over hun cognitieve capaciteiten.
in de haak.
pi_80128704
Ik zal het nog eens navragen waarom nu niet zon iq test. Volgens mij ook omdat het op school nu goed gaat.
Net de brief binnen voor kennismakingsgesprek voor de maandagochtendgroep. 19 april en dan dacht ze dat het na de meivakantie zou beginnen. Maar dat horen we dan wel.
pi_80129485
Ik herken een aantal zaken bij Kim in onze zoon toen, Ingrid. Het doorzettingsvermogen bij zaken die ze interesseren, het houterige lichaam en de problemen met de motoriek.
Bij D is ook een IQ test afgenomen toen hij 5 of 6 was (zou ik even moeten opzoeken). Dat haalde toen bij hem niks uit. Gedurende de test (op de helft ofzo) kreeg hij er genoeg van en deed niet meer mee, antwoordde niet meer en ging gek doen (op de grond liggen enzo). Zonde van de tijd van de orthopedagoge en de diagnose in het rapport (er kwam toen een iq van 105 uit want het rapport werd toch opgesteld maar wat heb je daar nu aan?)
pi_80130860
Meestal willen scholen graag dat de WISC wordt afgenomen. Dat is de bekendste iq-test en voor hen het betrouwbaarst, en die begint bij 6 jaar. Juliette is met 2,5jr getest met de SON-R (doet mee aan een onderzoek bij de universiteit). Dat ging prima, en daar kwam een voor dat moment betrouwbaar iq uitrollen.
Bij autistische kinderen geeft de WISC vaak een te lage uitslag vanwege het grote verbale gehalte, en is de SON (bijv die voor kinderen vanaf 5,5jr) een beter idee volgens Peter Tellegen http://www.medicalfacts.n(...)sie-wajong-autisten/
pi_80137968
Als je nou formulieren in moet vullen en terug moet sturen..vergeet dan niet op te schrijven om wie het gaat en waar die woont enzo
On zeh laptop
  Jubileum moderator vrijdag 9 april 2010 @ 20:54:53 #199
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_80138208
oh oh TF

Bij Eva is ook meerdere malen de SON-R afgenomen, de verbale en de niet verbale versie (als ik dat goed zeg). Dat was ook nodig om bepaalde indicaties te krijgen maar er is ook bijverteld dat het beeld beter is als ze zelf goed kan praten.
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
pi_80138303
Ja was echt heel stom..ben aan die brieven begonnen en heb ze een tijd weggelegd. Daarna weer opgepakt en doorgegaanen nooit meer die basisgegevens ingevuld. Maar het is opgelost, gelukkig
On zeh laptop
  vrijdag 9 april 2010 @ 21:26:23 #201
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_80139763
Wij moeten nu ook een iq-test bij Job laten afnemen om het rugzakje te verkrijgen. En ik ben zo anti al die testen op jonge leeftijd , maar helaas pindakaas. Ik verwacht dat het ongeveer zo zal gaan als bij D.
We zien het wel. In mei en juni is het gepland. In 2x, om de kans te verkleinen dat hij er halverwege geen zin meer in heeft.

TF , het is vast een onbewust verzet tegen de formulieren geweest. Wat erg dat je er nu weer mee wordt geconfronteerd. Hopelijk heb je ze nu voor het laatst gezien. Alhoewel, ik weet niet hoeveel formulieren ik al niet heb moeten invullen voor Job. Als je eenmaal in die molen zit.........
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_80140596
Lukas ziet zelfs kans de SON-R te foppen
Dit jaar hebben ze hem maar niet meer gedaan, hij is toch niet in een score uit te drukken.
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_80140635
Bij mijn jongens is idd een SON test afgenomen de minder verbale variant aangezien ze ver onder niveau lagen met praten terwijl er wel aanwijzingen waren voor een hogere intelligentie. Er waren daarnaast ook gedragsproblemen in de peuterspeelzaal die wezen op autisme of op ADHD.

En als het op school zo goed gaat zou het best kunnen dat ze de toegevoegde waarde van een IQ test niet zien. Voor ons was vooral de vraag: hoe gaan we de heren aanpakken want praten doen ze niet of nauwelijks en als ze het al doen is het in het 'tweelings'. tenminste toendertijd was dat zo. We zijn nu een jaar verder (ze zitten nu een jaar op dagbehandeling de test is een half jaar geleden gedaan) en ze praten voor ons iig verstaanbaar maar een buitenstaander maakt er nog niks van.
As Admiral Grace Hopper once said, “I believe in having an open mind, but not so open that your brains fall out.”
  maandag 12 april 2010 @ 20:21:01 #204
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_80239476
onze cato heeft de laatste tijd de neiging om alles wat ze zegt nog eens zachtjes te herhalen. alsof ze nog even terug wil horen wat ze nou ook alweer gezegd heeft. het is wel schattig, ('t is net of ze zich telkens verbaast over haar eigen woorden) maar ik hoop toch wel dat ze 't ook weer een keer afleert want 't komt voor anderen misschien niet zo handig over. dit valt zeker ook onder echolalie. [edit]onee, ik heb 't meteen maar even opgezocht maar dat noemt men 'palilalie'... [.edit]. doen jullie kinderen dit ook wel eens?
in de haak.
  Jubileum moderator maandag 12 april 2010 @ 20:25:47 #205
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_80239734
Weleens? Doorlopend! Het is soms heel schattig, bij vlagen superirritant maar vooral iets wat heel erg bij Eva hoort.

(en nee nog steeds geen psych. te pakken gehad aan de telefoon)
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
pi_80245678
Nou nee dat herken ik niet wel is het liedje papegaaitje leefje nog hier de godganse dag te horen. Mininiesje 1 is ons aan het napraten. Zelfs als ik (of mr.lief) aan het mopperen ben op mininiesje 2. Vreselijk irritant vandaar dat we er maar een liedje bij zingen dat voorkomt iig dat we door vermoeidheid, te ver opgerekte stress gehalte en mijn whiplash erbij ook nog eens onnodig op ons papegaaitje gaan mopperen.
As Admiral Grace Hopper once said, “I believe in having an open mind, but not so open that your brains fall out.”
pi_80245887
Kim zei wel vanmorgen tegen werkelijk iedereen die we onderweg tegen kwamen "ik ga eindelijk weer naar school, leuk he ".
Soms herhaalt ze zichzelf wel, maar vooral bij het spelen met de poppen.
  donderdag 15 april 2010 @ 13:22:43 #208
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_80341447
Vandaag de ontvangstbevestiging gehad en ook de mededeling dat ze hem besproken hebben in het indicatieteam en het naar aanleidinig daarvan nodig achten hem op de wachtlijst te zetten.
Dus nog meer wachten. Maar om de tijd te doden mogen we nog meer vragenlijsten invullen
I`m not weird. I`m limited edition.
  Jubileum moderator donderdag 15 april 2010 @ 19:59:40 #209
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_80356282
Alles kopieren TF, al die formulieren want die vragen gaan nog 100x keer terugkomen

Denk je alles gehad te hebben, blijkt er vanmorgen een wat ouder meisje in de taxibus helemaal uit haar dakje te zijn gegaan, chauffeur te hebben bedreigd en aangevallen etc.
Eva heeft dat alles meegemaakt en moest er verschrikkelijk om huilen....
Ik hoorde dat vanmiddag toen ze werd thuis gebracht en gelukkig dat het me verteld was want Eva heeft sindsdien alleen maar gezegd "morgen ga ik niet naar school!"
Dat zal de nodige drama gaan geven vrees ik, om haar weer in de taxi te krijgen.... Het meisje gaat overigens niet meer mee, maar voor Eva die drempel weer eens over is...
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
pi_80356380
En als je meegaat het busje in?
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  Jubileum moderator donderdag 15 april 2010 @ 20:03:01 #211
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_80356409
We gaan gewoon proberen de taxi in te gaan, lukt het niet breng ik haar zelf en proberen we het maandag weer.
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
pi_80356457
Wel shit! Het ging toch even goed.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  donderdag 15 april 2010 @ 20:45:09 #213
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_80358336
Dat is toch wel erg ellendig, Lois. Wat moet Eva zich onveilig hebben gevoeld
Ik hoop dat ze het morgen toch weer aandurft. Sterkte!

ik durf maar niet te vragen naar het gesprek met de psych

Wat een goede tip trouwens om formulieren te kopieren. Helaas voor mij heb ik daar nou nooit aan gedacht en heb ik nu al 100x hetzelfde ingevuld. Hoe lang is de wachtlijst ongeveer, TF?
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  donderdag 15 april 2010 @ 21:43:45 #214
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_80361566
Kopiëren..bedankt voor de tip!
Ik weet eerlijk gezegd niet precies hoe lang de wachtlijst is livelink, maar via iemand hier hoorde ik dat het op ongeveer 4 maanden ligt.

Lois wat vervelend dat Eva heeft besloten dat ze niet naar school wil! Hoop dat je haar toch weer snel met de taxi meekrijgt!
I`m not weird. I`m limited edition.
  donderdag 15 april 2010 @ 22:02:50 #215
11682 Moonah
Jolie femme
pi_80362855
Ach gosh, wat zielig voor Eva. Ik zou dat zelf ook heel akelig vinden om mee te maken.

Taart, wachten duurt laaaaaaang.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  Jubileum moderator vrijdag 16 april 2010 @ 08:43:00 #216
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_80372329
Eva was echt ongelooflijk bang vanmorgen maarwe hebben veel geknuffeld en gepraat. De verzekering van de chauffeuse dat het betreffende meisje niet meer in de bus komt als ze zo'n bui heeft heeft ook geholpen en ze is dapper ingestapt en weggereden.
Viel mee, pak van mijn hart
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  vrijdag 16 april 2010 @ 08:45:24 #217
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_80372375
Knap van Eva!
pi_80373720
Applaus voor Eva da's echt niet makkelijk.
As Admiral Grace Hopper once said, “I believe in having an open mind, but not so open that your brains fall out.”
  vrijdag 16 april 2010 @ 10:51:17 #219
35189 Troel
scherp en bot
pi_80376062
Goed zo Eva!
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  vrijdag 16 april 2010 @ 11:28:59 #220
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_80377419
lois, wat rot dat eva dat mee moest maken.. superstoer dat ze vanmorgen toch de bus ingegaan is!
in de haak.
pi_80377651
Goedzo Eva!

We hebben maandag een soort intake voor de cursus. Ik hoop dat het snel begint, want het gaat aardig bagger hier.
Kim is ineens weer veel agressief tegen Tyler. En dat maakt mij weer boos. Kan er zo weinig aan doen. Als ze Tyler weer eens pijn doet, moet ik me erg beheersen om het niet bij Kim terug te doen. Ik kan nu al tegen de zomervakantie op zien.

[ Bericht 47% gewijzigd door _Ingrid_ op 16-04-2010 12:20:38 ]
pi_80377826
Wat superknap van Eva!, ook dat ze er toch ''iets'' van kon vertellen dat er wat gebeurd was.
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
  vrijdag 16 april 2010 @ 17:38:38 #223
11682 Moonah
Jolie femme
pi_80392156
Wat fijn Lois. En wat knap van Eva.
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 11:34 schreef _Ingrid_ het volgende:
We hebben maandag een soort intake voor de cursus. Ik hoop dat het snel begint, want het gaat aardig bagger hier.
Kim is ineens weer veel agressief tegen Tyler. En dat maakt mij weer boos. Kan er zo weinig aan doen. Als ze Tyler weer eens pijn doet, moet ik me erg beheersen om het niet bij Kim terug te doen. Ik kan nu al tegen de zomervakantie op zien.
Ingrid, dat lijkt me lastig om te zien, dat Kim zo naar tegen Tyler doet. Maar blijf aub heel erg je best doen om Kim niet hetzelfde terug te doen. Want dan raak je denk ik van de wal in het schip. Immers, waarom zou zij Tyler geen pijn mogen doen als mama het wél terug zou mogen doen bij haar? Dat zou erg verwarrend voor haar zijn. Hou dat voor ogen op zo'n lastig moment. Duidelijk zijn in je grenzen, er achter proberen te komen waarom ze zo doet (Negatief aandacht vragen? Zit Tyler aan haar spulletjes? Reageert ze zich af op hem?). Probeer je geduld te bewaren, hoe moeilijk soms ook.
En sorry als dit ongevraagde advies te bemoeierig is.
Sterkte iig.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  vrijdag 16 april 2010 @ 20:08:41 #224
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_80397198
Wat een opluchting dat Eva het toch aandurfde om mee te gaan. Wat ongelooflijk dapper van haar!

Ingrid, over de agressie. Je eerste taak is om Tyler te beschermen tegen de agressie van Kim. Dat kan alleen door er continue bovenop te zitten. Ik heb ook echt moeten leren om zelf heel kalm te blijven. Wel heel duidelijk maken dat agressie niet getolereerd wordt, maar niet zelf gaan schreeuwen of slaan. Dat was een leerproces, dat geef ik toe. En van elke agressieve bui van Job leer ik weer wat meer en inmiddels herken ik heel veel voortekenen en kan ik het bijna altijd voor zijn. En als het tegenwoordig mis gaat, is het omdat ik of J. de kalmte verloor. Dan escaleert het en achteraf kan ik er zo de vinger op leggen waar het fout is gegaan.

Sowieso is het zinvol om elke agressieve bui van Kim later op een rustig moment even voor jezelf terug te spelen, het geeft veel inzicht in de frustratie die er aan vooraf is gegaan. Althans bij Job is dat zo. Of dat bij Kim ook zo duidelijk is, weet ik natuurlijk niet.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_80398736
Oh dat herinnert me aan de eerste dagen dat Lukas' broertje er was. Lukas had precies door wanneer de handen niet vrij had omdat ik er een kind aan mijn mem hing. Hij noemde zijn broertje ook "Eh-eh-eeeeh" naar het hongerhuiltje uit die tijd, als we het toch over echolalie hebben

Hij ging dus elke keer als ik zat te voeden in een streep naar iets wat niet mocht en deed het dan toch. Ja, totdat hij om een reactie uit te lokken net buiten mijn bereik aan de baby ging zitten. Vet lachen, mama die probeerde je handje weg te wapperen terwijl ze zo min mogelijk probeerde te bewegen, want elke millimeter beweging werd doorgerekend aan de Afdeling Tepel

Voor de grande finale had hij bedacht dat hij me zou besluipen en ineens op zijn babybroertje zou springen.
Hij: IIIHHH *bonk* HAHAHA!
Ik: AAAH! *schuif* *duw* *pets*
Hij: Jank!
Broertje: Jank!
Ik: Jank! Ik heb mijn kind geslagen (in een reflex)

Nou ja, vanaf dat moment dus altijd als een havik op de baby gepast, want tja...hij was ertoe in staat...
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_80398863
Oh wat naar voor Eva zeg...en wat goed dat jullie haar weer rustig in dat busje hebben gekregen Superouders!
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_80402641
Bedankt voor de reacties. Ik geef toe dat ik weleens een tik heb gegeven op haar hand. Waar ik me schuldig om voel. En ik schreeuw wel eens terug, wat natuurlijk niet goed is. En niet helpt.
Gelukkig kan ik me meestal wel rustig houden. Ik ben de kalme en Djeez de drukke.
Ik vind het gewoon erg moeilijk de laatste tijd om ermee om te gaan.
Vandaag bv was er echt geen aanleiding. En dan kun je niks voorkomen.
En ik voel me daar een hele slechte moeder door. Heb dan ook meegehuild met Kim.

Gelukkig zijn er wel goede momenten/dagen. Ze wil graag Tylers handje vast houden, "voert" hem en hij krijgt veel kusjes en knuffels. En ze kunnen naast elkaar spelen. Dan is het helemaal jammer als het daarna mis gaat. Je weet dat het leuk kan zeg maar. Heb het idee dat ik warrig ben nu. Ik ben de laatste week ook erg moe. Denk ook wel mede hierdoor.
Ik hoop dat de cursus van Accare ons hier goed mee kan helpen.

[ Bericht 41% gewijzigd door _Ingrid_ op 16-04-2010 22:14:05 ]
  vrijdag 16 april 2010 @ 22:27:33 #228
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_80403478
Ik snap het wel Ingrid. Job kan ook ontzettend lief en knuffelig zijn (gelukkig), maar ook dan grijp ik in. Alles gaat bij hem heftig, ook het knuffelen. En bij andere kinderen kan dat ook heel bedreigend overkomen. En bovendien kan het ook omslaan en dus wil ik liever wat echte afstand creeeren.

Hoe reageert Tyler eigenlijk op Kim?

Ik begrijp best dat je moe bent, trouwens. Het is ook ontzettend vermoeiend.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_80555389
*spam*

Linkjes posten als allereerste reactie is niet helemaal de bedoeling. Als je wilt adverteren verwijs ik je graag naar pr@fok.nl

[ Bericht 83% gewijzigd door BE op 21-04-2010 13:59:50 ]
pi_80939188
Beetje late reactie ahum. Tyler reageert goed op Kim. Verbazingwekkend vind ik het. Als er weer wat is gebeurd, slaan bijvoorbeeld, komt hij na een paar minuten naar Kim om te knuffelen. Hij wil ook altijd graag spelen met haar. Een paar hele leuke, goede dagen gehad, maar de "straf" is nu dag 2 dat er veel incidenten zijn. Ik denk het constant op je hoede zijn, dat je daardoor ook sneller moe bent.
Wel heel fijn is dat Djeez komende week vrij heeft, om mij een beetje te ontlasten zeg maar. Jammer dat het nu k*t weer is.
Ohja, 10 mei begint de groep. We moeten nog wel aan het boek Sociaal onhandig zien te komen.
  dinsdag 4 mei 2010 @ 08:22:49 #231
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_80996140
Moin' mensen....

Kreeg een tip van Rewimo me hier eens te melden, ik zit namelijk met een probleem.

even vooraf:
Wij wonen in Duitsland en hebben sinds april vorig jaar naast onze zoon Thijs een dochtertje Lenthe. Lenthe is geboren met verschillende syndromale afwijkingen en heeft door allerlei problemen nu zo'n 24 weken in het 3 verschillende Duitse ziekenhuizen gelegen en we zijn er nog lang niet mee klaar.
Nu heeft Lenthe o.a. door Balkenagensie en aquaductstenose een ontwikkelingsachterstand, zowel lichamelijk als geestelijk. Hoe ze zich verder ontwikkeld is nog erg onduidelijk, ze zal beperkingen hebben, maar wat, hoe en in welke mate, dat is de vraag nog...

Probleem:
Nu probeer ik een PGB aan te vragen voor haar, maar aangezien ze in Duitsland woont en geen basisverzekering heeft in NL in feite, kan ik geen pgb voor haar aanvragen.
We willen Lenthe namelijk een aantal dagen in de week naar een medisch dagopvang in Nederland hebben en daar hebben we een PGB voor nodig. Lenthe is gewoon die opvang nodig, Petra moet straks weer werken na haar ouderschapsverlof en daarbij komt dat Lenthe echt gestimuleerd moet worden en dat kunnen wij zelf niet goed genoeg.
Medisch dagopvang voor zulke kleintjes is bij ons in Duitsland hier in de buurt gewoon niet te vinden, anders hadden we dat daar wel geregeld.
Daar we beide in NL werken leek ons dus voor de hand liggen dat we hier in de buurt in NL opvang zoeken, en hebben we overigens ook gevonden.

Ik heb bij de CIZ een indicatieaanvraag al compleet gedaan, maar krijg hem keihard terug met het verhaal dat we het via onze eigen zorgverzekeraar(IZZ) moeten aanvragen. De IZZ geeft echter niet thuis en zegt dat die zorg uit de basisverzekering moet komen en die heeft Lenthe dus niet in NL. Lenthe is overigens wel via een E106 formulier verzekerd zowel in NL als is Dld.

Heeft iemand hier enig idee, via het CVZ of Agis misschien?

Eigenlijk is het belachelijk, wij als ouders werken beide in NL, dragen onze sociale lasten daar, maar kunnen geen PGB uit de AWBZ aanvragen voor medische dagopvang in NL voor ons dochtertje....

Groeten,

Arnaud...

even voor de beeldvorming, dit is ons schatje...
  dinsdag 4 mei 2010 @ 08:25:57 #232
265732 Keshet
Alle kleuren van de regenboog
pi_80996176
Bel even naar Per Saldo! www.pgb.nl
Ik denk dat zij je verder kunnen helpen!
A grand adventure has begun.
  dinsdag 4 mei 2010 @ 08:34:05 #233
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_80996272
Dank, ik zal het daar nog eens proberen.

We hebben namelijk via Petra's werk enige tijd geleden een mantelzorgster toegewezen gekregen die daar ook heeft geinformeerd, maar kwam daar eigenlijk ook niet verder. De mantelzorgster hebben we helaas nu niet meer, dus moet nu alles weer zelf uitzoeken. En ik heb inmiddels al alle kastjes en alle muren van de instanties gezien. Ik zie het niet meer, en heb de tijd tot september om alles te regelen.
  dinsdag 4 mei 2010 @ 08:38:48 #234
66397 tries
ehm.......
pi_80996336
Als ik jullie was, zou ik contact op nemen met Stichting MEE. Uit de verhalen hier, moet je het daar wel net treffen, maar mijn persoonlijke ervaring is, dat ik een consulent had, die echt het onderste uit de kan haalde.
Succes en sterkte met alles!
doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg!
  dinsdag 4 mei 2010 @ 22:02:43 #235
1762 YPPY
Yppiaans
pi_81028990
Jieha, moeten jullie kijken! Hebben jullie deze al????


Zo'n kraal, maar dan speciaal over autisme. En ze zijn er van heel veel goede doelen.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  woensdag 5 mei 2010 @ 11:02:49 #236
73004 Oxymoron
zoekt rust en ruimte
pi_81042984
Dat diamantje is mooi erbij.
En de verbroken tralies (rechts aan de buitenkant). Of zie ik dat er alleen maar in, en is het iets anders?
Er is geen land over dat ik nog ontdekken kan. Er is alleen het eiland dat ik heet. - Ted van Lieshout
OUD Gouden Toetsenbord Award 2010!
pi_81076885
quote:
Op dinsdag 4 mei 2010 22:02 schreef YPPY het volgende:
Jieha, moeten jullie kijken! Hebben jullie deze al????

[ afbeelding ]
Zo'n kraal, maar dan speciaal over autisme. En ze zijn er van heel veel goede doelen.
ik heb hem....maar zonder diamantje.... en ik heb hem ook al aan de peettante van mijn zoon gegeven....
uit een aspergernest
pi_81077242
quote:
Op woensdag 5 mei 2010 11:02 schreef Oxymoron het volgende:
Dat diamantje is mooi erbij.
En de verbroken tralies (rechts aan de buitenkant). Of zie ik dat er alleen maar in, en is het iets anders?
Het is de wereld van autisme ( de puzzelstukjes) in de gewone wereld. Je ziet daar nog net Afrika liggen....
uit een aspergernest
  donderdag 6 mei 2010 @ 10:33:17 #239
35189 Troel
scherp en bot
pi_81078048
quote:
Op donderdag 6 mei 2010 09:49 schreef wendytje het volgende:

[..]

ik heb hem....maar zonder diamantje.... en ik heb hem ook al aan de peettante van mijn zoon gegeven....
Hij is er dus ook zonder diamantje? Waar kan je die kopen, ik heb hem enkel met diamantje kunnen vinden (of ik kijk niet goed)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_81111102
quote:
Op donderdag 6 mei 2010 10:33 schreef Troel het volgende:

[..]

Hij is er dus ook zonder diamantje? Waar kan je die kopen, ik heb hem enkel met diamantje kunnen vinden (of ik kijk niet goed)
misschien is dit een nieuwere versie?
bij ons had de juwelier ze gewoon..... moet ik eens kijken voor je?
uit een aspergernest
  vrijdag 7 mei 2010 @ 08:49:49 #241
35189 Troel
scherp en bot
pi_81119950
quote:
Op donderdag 6 mei 2010 23:13 schreef wendytje het volgende:

[..]

misschien is dit een nieuwere versie?
bij ons had de juwelier ze gewoon..... moet ik eens kijken voor je?
Graag! Want ik ben niet zo heel erg diamanterig!
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  vrijdag 7 mei 2010 @ 13:15:42 #242
143848 huuphuup
Dorksided
pi_81128789
quote:
Op dinsdag 4 mei 2010 08:22 schreef ueberduitser het volgende:
Moin' mensen....

Kreeg een tip van Rewimo me hier eens te melden, ik zit namelijk met een probleem.

even vooraf:
Wij wonen in Duitsland en hebben sinds april vorig jaar naast onze zoon Thijs een dochtertje Lenthe. Lenthe is geboren met verschillende syndromale afwijkingen en heeft door allerlei problemen nu zo'n 24 weken in het 3 verschillende Duitse ziekenhuizen gelegen en we zijn er nog lang niet mee klaar.
Nu heeft Lenthe o.a. door Balkenagensie en aquaductstenose een ontwikkelingsachterstand, zowel lichamelijk als geestelijk. Hoe ze zich verder ontwikkeld is nog erg onduidelijk, ze zal beperkingen hebben, maar wat, hoe en in welke mate, dat is de vraag nog...

Probleem:
Nu probeer ik een PGB aan te vragen voor haar, maar aangezien ze in Duitsland woont en geen basisverzekering heeft in NL in feite, kan ik geen pgb voor haar aanvragen.
We willen Lenthe namelijk een aantal dagen in de week naar een medisch dagopvang in Nederland hebben en daar hebben we een PGB voor nodig. Lenthe is gewoon die opvang nodig, Petra moet straks weer werken na haar ouderschapsverlof en daarbij komt dat Lenthe echt gestimuleerd moet worden en dat kunnen wij zelf niet goed genoeg.
Medisch dagopvang voor zulke kleintjes is bij ons in Duitsland hier in de buurt gewoon niet te vinden, anders hadden we dat daar wel geregeld.
Daar we beide in NL werken leek ons dus voor de hand liggen dat we hier in de buurt in NL opvang zoeken, en hebben we overigens ook gevonden.

Ik heb bij de CIZ een indicatieaanvraag al compleet gedaan, maar krijg hem keihard terug met het verhaal dat we het via onze eigen zorgverzekeraar(IZZ) moeten aanvragen. De IZZ geeft echter niet thuis en zegt dat die zorg uit de basisverzekering moet komen en die heeft Lenthe dus niet in NL. Lenthe is overigens wel via een E106 formulier verzekerd zowel in NL als is Dld.

Heeft iemand hier enig idee, via het CVZ of Agis misschien?

Eigenlijk is het belachelijk, wij als ouders werken beide in NL, dragen onze sociale lasten daar, maar kunnen geen PGB uit de AWBZ aanvragen voor medische dagopvang in NL voor ons dochtertje....

Groeten,

Arnaud...

even voor de beeldvorming, dit is ons schatje...
[ afbeelding ]
Ik heb geen tips, sorry, maar wat een poppetje is jullie Lenthe toch
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  zondag 9 mei 2010 @ 11:57:04 #243
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_81206850
Een mooi interview tussen moeder en zoon op de weblog vanochtend. Ik vond hem hier ook wel op zijn plaats.
Moederdag!
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_81228424
Lois hoe gaat het nu met slapen?

Kim is de laatste 3 weken ca al om 6.00 wakker, voor ons vroeg. Moederdagcadeau van Kim was pas om 7.30 wakker worden.
OMG! Kim lijkt onderin (alweer) een gaatje hebben. Voel me er behoorlijk k*t onder.
Morgen meteen de tandarts bellen. Tis ook nog steeds een heel gedoe om haar tandjes te poetsen.
Ze is erg paniekerig onder en moet nog steeds vaak in de houdgreep. Volgens de tandarts kom je daardoor overal niet goed bij. Hij zei dat het bij autistische kindjes vaker voorkomt, dat zei de leiding bij Accare ook.
Volgende week maandag begint de maandagochtendgroep, hopelijk hebben ze hier ook een tip voor.
Maar ik ben benieuwd hoe hij het gaatje kan fixen.
pi_81539241
Daar was ik weer.
Kent iemand het boek sociaal onhandig? Dat moeten we aanschaffen voor de cursus.
Ze werken ook een beetje met geef me de 5 oid. Vandaag veel uitleg gehad over pdd-nos. Kennismaking met iedereen en huiswerk gehad. (positieve punten opschrijven en als er dingen gedegaan complimenten geven heel bewust.
  maandag 17 mei 2010 @ 18:54:13 #246
11682 Moonah
Jolie femme
pi_81545853
Hoe gaat het op de groep/cursus Ingrid? Kim gaat daar toch vanaf 10 mei naar toe, staat me bij? Een dagdeel, een dag? Wat moet ik me erbij voorstellen?
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_81549093
Het heet ouder-kindtraining PDD-NOS.
We zouden vorige week beginnen maar was verschoven. Vandaag was de eerste dag.
Het begint om 9.30 met koffie en thee en theorie. Vandaag uitleg pdd-nos en de doelen bespreken.
De kinderen gaan dan naar een andere ruimte waar ze met 2 begeleiders gaan spelen. Er zijn 2 andere kinderen. Daar gaan ze spelenderwijs dingen testen en kijken hoe ze met elkaar om gaan, of ze kunnen luisteren etc.
Dan is er fruit eten met iedereen. Daarna ga je samen spelen waarbij er iig vandaag gefilmd werd. Kim koos een puzzel uit van 50 stukjes. Met behulp van ons en haar bij de puzzel te houden lukte het. Daarna opruimen en brood eten met iedereen. Na het eten is het vrij spelen en dan gaan we napraten en krijgen we huiswerk voor de volgende keer. Nu is het opschrijven / in de gaten houden wat ze kan en wat lukt. De positieve dingen dus. Op het gewenste gedrag letten en prijzen. Bv dat ze voorzichtig doet met Tyler. en dat je dan zegt dat ze het goed doet.
En dan snel naar mijn zusje Tyler weer ophalen en Kim naar school brengen.
Wat wel leuk is, is dat ze op een stuk linnen de kinderen hadden overgetrokken. En dan komen daarbij de vaardigheden te staan. Elke keer komt er iets bij. Op het eind krijg je dat mee.
Het boek sociaal onhandig gaan we bij bol.com bestellen, die kunnen we verder nergens vinden. Hadden we nog niet nodig gelukkig. We moeten trouwens van dat boek hoofdstuk 1 lezen.
  Jubileum moderator maandag 17 mei 2010 @ 20:09:05 #248
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_81549619
Het klinkt heel erg goed Ingrid!

Hier eindelijk nieuws Na een hopeloze frustrerende lijdensweg hebben we dankzij de hulp van een hele lieve kruiwagen eindelijk een afspraak gekregen bijde kinderpsychologe en die was vandaag
Een hele doortastende kinderpsychologe, waar we een diepgaand gesprek mee hebben gehad over Eefje, en haar gedrag en het niet-slapen.
Alles samengevoegd leverde een heel duidelijk ADHD beeld op en daarop is een plan van aanpak gemaakt.
Volgende week hebben we een afspraak bij de psychiater, die gaat Eva instellen op medicijnen.
Die medicijnen moeten er voor gaan zorgen dat ze rustiger wordt en dan ook beter gaat slapen.
Er is een kans dat ze totaal niet gaat reageren (deze combinatie autisme-adhd is niet makkelijk te behandelen, 50% reageert nl. niet op medicijnen) maar we gaan gewoon uit van het meest positieve scenario en anders zijn er nog meer mogelijkheden.
We gaan in ieder geval intensief begeleid worden de komende tijd om dit probleem eindelijk op te lossen
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
pi_81549679
HOERA!
On zeh laptop
  maandag 17 mei 2010 @ 20:18:02 #250
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_81550122
Oh Lois wat een prachtig nieuws dat er nu schot in de zaak zit! Niet meer alleen afwachten, maar er gaat iets gebeuren!
  maandag 17 mei 2010 @ 20:19:02 #251
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_81550182
Lois, eindelijk! EINDELIJK!!!!
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_81550558
Wat fijn Lois!
  maandag 17 mei 2010 @ 20:28:05 #253
4177 Jojogirl
Curves in all the right places
pi_81550672
Wat een super nieuws
pi_81551276
Lois wat goehoeeeed!!!!!!! Eindelijk zeg!! Ik duim voor een snel effect van de medicijnen en dat jullie dat snel weer allemaal lekker kunnen slapen 's nachts
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
pi_81551446
Loïs, ik ben ontzettend blij voor jullie
Jullie komen er wel!
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
  maandag 17 mei 2010 @ 20:55:24 #256
1762 YPPY
Yppiaans
pi_81552387
Nou ja, je weet het, ik ben bijna net zo blij als jullie Lois.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  maandag 17 mei 2010 @ 20:57:56 #257
11682 Moonah
Jolie femme
pi_81552539
Lois, gefeliciteerd. Heel fijn! Wel erg spannend lijkt me, medicatie.

Ingrid, dat klinkt als een goed traject waar jullie veel baat bij kunnen hebben. Is Djeez er ook elke keer bij?
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  maandag 17 mei 2010 @ 20:58:31 #258
11682 Moonah
Jolie femme
pi_81552579
Oh en TF, al meer gehoord?
Wij hebben volgende week een hele rits onderzoeken. Ik ben erg benieuwd wat daar uit gaat komen.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  Moderator maandag 17 mei 2010 @ 21:04:42 #259
5428 crew  miss_sly
pi_81552980
Lois wat een goed nieuws
Ik hoop zo dat er voor jullie eindelijk wat meer nachtrust aan zit te komen!
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_81553185
quote:
Op maandag 17 mei 2010 20:58 schreef Moonah het volgende:
Oh en TF, al meer gehoord?
Wij hebben volgende week een hele rits onderzoeken. Ik ben erg benieuwd wat daar uit gaat komen.
eind juli hebben wij de eerste afspraak staan En voor de zomervakantie gaan ze hem een dagdeel in de klas observeren. Het loopt dus
On zeh laptop
  maandag 17 mei 2010 @ 21:08:55 #261
274310 agenda
altijd vol!
pi_81553263
Lois
  maandag 17 mei 2010 @ 21:10:24 #262
73004 Oxymoron
zoekt rust en ruimte
pi_81553362
O Lois, als Eva net zo goed reageert, op de medicatie (krijgt ze Concerta/Ritalin?) als ik, dan is het geweldig! Voor mij is er een wereld open gegaan (letterlijk) nu ik sinds een jaar ook, voor mijn (ook hevig aanwezige) ADHD, behandeld word. Niet meer wakker tot half 2 's nachts, maar ''gewoon'' slapen, en eindelijk, eindelijk leerbaar worden!

Ik ben niet lastig
Ik ben soms druk
Bij mij is de dopamine stuk

Niet expres
En niet bewust
Verbreek ik soms mijn eigen rust

Met piekergedachten
Die ernaar smachten
Me neerwaarts te halen

Maar ook al ben ik
Soms een lastig mens
Vooral voor mijzelf
Ik leef heel intens

En binnen de grenzen
Voel ik me vrij
Zie jij mij

Daar staan in de storm
Lach dan niet met de anderen mee
Het komt door mijn ADHD

Dat het soms zo wankel is
Het evenwicht
Ik vraag je om vergiffenis

Hoogstens voor mijzelf
Want elke dag is een belevenis


© Oxymoron, juni 2009

Er is geen land over dat ik nog ontdekken kan. Er is alleen het eiland dat ik heet. - Ted van Lieshout
OUD Gouden Toetsenbord Award 2010!
pi_81553454
Oxymoron wat een geweldig stuk!
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
  maandag 17 mei 2010 @ 21:12:13 #264
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_81553497
Oh, Lois, ik hoop dat jullie dezelfde bevrijding voor Eva mogen ervaren als Oxy hier zo mooi beschrijft.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  Jubileum moderator maandag 17 mei 2010 @ 21:13:21 #265
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_81553573
Oh Oxy wat mooi weer
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
pi_81554852
Hoera
#lintjevoordekruiwagen

En wat een mooi gedicht van Oxy!
Hier had uw advertentie kunnen staan :P
pi_81555173
Oxy, mooi gedicht!

Lois, wat ontzettend fijn dat er nu wat gedaan gaat worden. En ik duim dat het gewoon werkt voor Eva en voor jullie
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_81555640
Wat fijn Lois!
POLLETJE PREE MUURSCHILDERINGEN! Facebook en website
  maandag 17 mei 2010 @ 21:48:37 #269
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_81555766
Oxy, wat een mooi gedicht.

Ik ben zó blij voor julie Lois Voor Eva ook, het moet voor haar toch ook verschrikkelijk moeilijk zijn, die storm in haar hoofd.
Fijn dat het een doortastend iemand was, nu eindelijk. En die kruiwagen is er een om te zoenen en koesteren.
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
  maandag 17 mei 2010 @ 21:48:38 #270
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_81555767
Lois ik vind het zo geweldig voor jullie!
  † In Memoriam † maandag 17 mei 2010 @ 21:49:17 #271
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_81555806
Lois, zo fijn dat het eindelijk zo ver is en dat het zo'n goede psychologe is
DancingPhoebe op &lt;a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" &gt;23/10/09&lt;/a&gt;:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
  maandag 17 mei 2010 @ 21:52:46 #272
1762 YPPY
Yppiaans
pi_81556040
Oxy, dat gedichtje, wat gevat weer! Die ga ik laten lezen aan wat mensen die ik ken, met je naam erbij, het klopt zo.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  maandag 17 mei 2010 @ 22:06:44 #273
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_81556873
Lois wat onwijs fijn , en kruiwagen-van-lois wat onwijs fijn dat je hebt kunnen helpen.

Oxy mooi , ik vind ddat jou gedichten vaak het begrijpelijker maken om iets te snappen van wat het inhoud als je er niet mee bekend bent.

Ingrid klinkt goed

TF en Moonah succes met het traject !
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_81559338
EINDELIJK......

Fijn, Lois...... hoop dat de medicatie goed gaat werken....
uit een aspergernest
  maandag 17 mei 2010 @ 23:15:20 #275
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_81560899
Lois
Fijn dat jullie er nu gericht jullie schouders onder kunnen zetten.
I'm so glamourous I piss glitter!
pi_81566707
LOIS WAT SUPER !
ik hop dat eva bij de 50 hoort waarbij de medicijnen wel aanslaan !
soms moet je iets achter laten om verder te komen, soms moet je heel veel achter je laten om een ander mens te worden
  dinsdag 18 mei 2010 @ 08:12:39 #277
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_81566814
Lois, wat heerlijk!
***
pi_81568560
quote:
Op maandag 17 mei 2010 20:57 schreef Moonah het volgende:
Lois, gefeliciteerd. Heel fijn! Wel erg spannend lijkt me, medicatie.

Ingrid, dat klinkt als een goed traject waar jullie veel baat bij kunnen hebben. Is Djeez er ook elke keer bij?
Ja, hij begint al een tijdje een half uur vroeger, zodat hij geen vrije dagen hoeft in te leveren.
In principe past mijn zusje elke keer op Tyler. Als ze niet kan, blijft 1 van ons bij Tyler.
  dinsdag 18 mei 2010 @ 11:08:02 #279
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_81571204
quote:
Op maandag 17 mei 2010 20:09 schreef Lois het volgende:
Het klinkt heel erg goed Ingrid!

Hier eindelijk nieuws Na een hopeloze frustrerende lijdensweg hebben we dankzij de hulp van een hele lieve kruiwagen eindelijk een afspraak gekregen bijde kinderpsychologe en die was vandaag
Een hele doortastende kinderpsychologe, waar we een diepgaand gesprek mee hebben gehad over Eefje, en haar gedrag en het niet-slapen.
Alles samengevoegd leverde een heel duidelijk ADHD beeld op en daarop is een plan van aanpak gemaakt.
Volgende week hebben we een afspraak bij de psychiater, die gaat Eva instellen op medicijnen.
Die medicijnen moeten er voor gaan zorgen dat ze rustiger wordt en dan ook beter gaat slapen.
Er is een kans dat ze totaal niet gaat reageren (deze combinatie autisme-adhd is niet makkelijk te behandelen, 50% reageert nl. niet op medicijnen) maar we gaan gewoon uit van het meest positieve scenario en anders zijn er nog meer mogelijkheden.
We gaan in ieder geval intensief begeleid worden de komende tijd om dit probleem eindelijk op te lossen
eindelijk!!
Het gaat gewoon goed komen met dat slapen hoor!
  dinsdag 18 mei 2010 @ 12:28:43 #280
35189 Troel
scherp en bot
pi_81574357
Wat fijn dat er eindelijk weer schot in de zaak lijkt te zitten!
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_81593003
Wat ontzettend goed nieuws, Lois! Ik hoop dat Eva de bevrijding zal ervaren die Oxy beschrijft.

Wat een prachtig gedicht, Oxy!
This life was not for you
though I learned from you
that beauty need only be a whisper
  dinsdag 18 mei 2010 @ 22:04:32 #282
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_81599544
Wat fijn lois, dat er eindelijk weer eens actie wordt ondernomen! Hopelijk heeft het een goed effect .
En Oxy, wat een prachtige gedichten maak je telkens weer, ik heb er bijna altijd tranen van in de ogen. Ze raken me.
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
pi_81735453
Ik heb eigenlijk alleen maar meegelurkt over Eva, maar wat een supernieus Lois!
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
pi_81738517
Wow Lois wat geweldig. ik ga voor jullie duimen.

En Oxy wat weet je het weer mooi te verwoorden.
As Admiral Grace Hopper once said, “I believe in having an open mind, but not so open that your brains fall out.”
pi_81739582
Ik heb er ook nog één uit mijn eigen oude doos.... rond de diagnose....

Noem het ADHD, noem het ASS
Voor jou is het lastig, voor mij is’t een pest
Vind je mij lastig als ik geen rust vind?
Neem je het me kwalijk, ik ben maar een kind!

Weet je hoe het voelt om nooit ‘doorsnee’ te zijn?
Je mag met me ruilen, dan voel jij eens de pijn
Nooit hoor ik erbij, ze vinden me stom
Ik ben irritant, en weet je waarom?

Volgens de dokter heb ik ADHD
Daarom doe ik in de les nooit gewoon mee
Jan schuift met zijn voeten, de meester veegt het bord
Denk je dat mijn concentratie daar beter van wordt?

Het liefst zat ik alleen, in een grote lege klas
Met een meester die onzichtbaar was
En een boek waarin staat wat IK wil leren
Zouden we dat niet eens kunnen proberen?

Iedereen heeft last van mensen met ADHD
Ik moet een pil, maar daar red ik het niet mee
Weet je wat mij nou enorm zou verrassen?
Als de wereld zich eens aan mij zou aanpassen!

©Laura V
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
pi_81739854
Oxy en Laura ik ben niet zo van de gedichten , maar deze vind ik wel heel mooi.
  Jubileum moderator woensdag 26 mei 2010 @ 21:22:30 #287
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_81941329
Vandaag het gesprek met de kinderpsychiater.
Besloten is te starten met Ritalin in een opbouwschema.
Zaterdag starten we, en ik ben ongelooflijk benieuwd wat er gaat gebeuren....

(ben wat kort van stof, beetje mixed emotions over deze stap)
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  woensdag 26 mei 2010 @ 21:29:15 #288
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_81941888
Lijkt me ook wel moeilijk inderdaad Lois. Hou je maar vast aan de ervaring van Oxy. Dat neemt misschien wat van sommige emoties weg. Veel succes en geluk voor jullie allen bij deze nieuwe stap
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  woensdag 26 mei 2010 @ 21:34:18 #289
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_81942262
Heftige stap Lois! Hoop dat je alles een beetje een plekje kan geven én dat de Ritalin het beoogde resultaat heeft!
I`m not weird. I`m limited edition.
  woensdag 26 mei 2010 @ 21:44:21 #290
73004 Oxymoron
zoekt rust en ruimte
pi_81943109
@ Lois - Ik zal je zo even een PM sturen!
Er is geen land over dat ik nog ontdekken kan. Er is alleen het eiland dat ik heet. - Ted van Lieshout
OUD Gouden Toetsenbord Award 2010!
pi_81946982
Lijkt me moeilijk Lois, ik hoop dat jullie al snel een goed effect zullen zien bij Eva!
pi_81955438
Lois, ik heb je een PM gestuurd
soms moet je iets achter laten om verder te komen, soms moet je heel veel achter je laten om een ander mens te worden
  donderdag 27 mei 2010 @ 09:18:18 #293
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_81957303
Dat dubbele kan ik me heel goed voorstellen Lois. Hopelijk helpt het haar héél goed om lekker weer een slaapritme te krijgen. En dat daardoor andere dingen wellicht ook anders worden. (Kan me niet voorstellen dat ze zelf geen last heeft van slaapgebrek?)
En als het dan helpt dat het dan een beetje minder dubbel is allemaal.
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_81985162
Lijkt me moeilijk Lois. Ik hoop dat jullie snel goed resultaat merken.
  Jubileum moderator zondag 30 mei 2010 @ 00:00:25 #295
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_82084251
De eerste dag ritalin zit erop.
Vanmorgen was het even spannend omdat Eva pertinent weigerde het hapje appelmoes te nemen (op die manier dienen wij alles toe maar dat is meestal 's avonds dus het paste niet in het patroon).
Maar met veel geduld is het Jeroen wel gelukt later.
Ik ben met haar gaan wandelen en brood halen en ik vond haar echt heel mak, heel rustig.
Normaliter hebben we wel stevige strijd zo'n 2-3 keer per uur maar nu helemaal niets.
Bij de 2e dosis was Jeroen weer thuis en die vond haar ook rustiger, minder snel in de hysterie en ook meer "aanwezig".
Grote test was boodschappen inde supermarkt, en ook daar was ze rustig, helemaal niet aan het fiepen, gewoon zen.
3e dosis ging ook prima, en ze is rustig gaan slapen rond 7uur.
En toen werd ze wakker om half 10 en is dat nog steeds
al die energie komt nu los volgens mij want ze zit bijzonder enthousiast heen en weer te springen op de bank

qua dag zagen we toch verbetering, qua nacht nog even niet

een week deze dosis volhouden en dan gaan we verhogen, zal mij benieuwen.
We zijn al dolblij dat het iets doet, en niet averechts werkt gelijk

[ Bericht 0% gewijzigd door Lois op 30-05-2010 00:05:28 ]
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  zondag 30 mei 2010 @ 00:15:48 #296
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_82085191
Ik ben blij voor jullie Lois, so far so good
Hopelijk in een stijgende lijn richting een goede nachtrust.

Wij zijn de avondvierdaagse aan het bezuren. Vrijdag ging het weer helemaal mis op school met Job en vandaag thuis ook weer. Rust en regelmaat blijven de toverwoorden, maar tegelijkertijd heeft hij zo genoten van het lopen van de vierdaagse. Ik worstel iedere keer met de vraag wat wijsheid is. Moeten we hem weghouden van alles wat buiten het ritme valt of moeten we hem dit soort zaken niet ontzeggen en de gevolgen maar accepteren?
Ik weet het niet, het is ook een continue discussie tussen ons onderling.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  Jubileum moderator zondag 30 mei 2010 @ 00:24:27 #297
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_82085644
Ik denk dat dat altijd moeilijk blijft livelink. Het is ook iets waarvan je vooraf vaak de gevolgen wel kan inschatten maar ze kunnen je ook zo weer verrassen. Het blijft een continue afweging vrees ik. Is het het waard? Of is het beter om het niet te doen?
Vaak is het bij eva dan ook nog zo dat ze helemaal niet reageert op dingen waarbij ww het wel incalculeren en van andere dingen onverwachts toch weer van het padje af is.
Moeilijk!
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  zondag 30 mei 2010 @ 03:12:23 #298
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_82089973
Nou ja, dan werkt het overdag tenminste goed Lois Ze heeft natuurlijk wel een hele tijd zo'n idioot slaapritme gehad, het zal misschien ook wat tijd kosten om dat te doorbreken. Dat vind ik zelf zelfs moeilijk.

Ik blijf voor jullie duimen
pi_82090766
Lois wat fijn dat het erop lijkt dat de Ritalin overdag een positief effect geeft zodat ze haar rust kan vinden.
Ik denk inderdaad dat, zoals Gaoxing zegt, ze nog zo in het oude slaapritme zit en dat dat niet een-twee-drie veranderd. Ik duim voor jullie allemaal dat ze snel beter en langer zal slapen 's nachts
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
pi_82090900
Lois het klinkt heel bekend dat kinderen ineens wakker worden om vervolgens totaal klaar wakker te zijn tot heeeel laat... Maar wat fijn dat het overdag in elk geval effect heeft !!
*zet duimen aan voor betere nachten*
soms moet je iets achter laten om verder te komen, soms moet je heel veel achter je laten om een ander mens te worden
pi_82091214
Fijn dat ze het in ieder geval goed oppikt Lois Dat scheelt misschien al iets qua gevoel, dat je weet dat het een positief effect heeft. En 's nachts...tja...ik denk/hoop idd dat het een kwestie is van het patroon doorbreken en dus van de lange adem. Lukas is hier in de loop van tweeëneenhalf jaar zindelijk geworden bijvoorbeeld, en qua slapen hebben ze hem eindelijk eindelijk aangeleerd dat hij gaat spelen met wat er naast bij bed klaarligt als hij wakker wordt (nieuwe patroon) in plaats van dat hij heel hard gillend en zingend lekker zijn beddengoed aan repen scheurde en dan verder ging met het behang en de gordijnen (oude patroon).
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
  Jubileum moderator zondag 30 mei 2010 @ 11:49:01 #302
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_82093758
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')