Ingrid, dat lijkt me lastig om te zien, dat Kim zo naar tegen Tyler doet. Maar blijf aub heel erg je best doen om Kim niet hetzelfde terug te doen. Want dan raak je denk ik van de wal in het schip. Immers, waarom zou zij Tyler geen pijn mogen doen als mama het wél terug zou mogen doen bij haar? Dat zou erg verwarrend voor haar zijn. Hou dat voor ogen op zo'n lastig moment. Duidelijk zijn in je grenzen, er achter proberen te komen waarom ze zo doet (Negatief aandacht vragen? Zit Tyler aan haar spulletjes? Reageert ze zich af op hem?). Probeer je geduld te bewaren, hoe moeilijk soms ook.quote:Op vrijdag 16 april 2010 11:34 schreef _Ingrid_ het volgende:
We hebben maandag een soort intake voor de cursus. Ik hoop dat het snel begint, want het gaat aardig bagger hier.
Kim is ineens weer veel agressief tegen Tyler. En dat maakt mij weer boos. Kan er zo weinig aan doen. Als ze Tyler weer eens pijn doet, moet ik me erg beheersen om het niet bij Kim terug te doen. Ik kan nu al tegen de zomervakantie op zien.
ik heb hem....maar zonder diamantje.... en ik heb hem ook al aan de peettante van mijn zoon gegeven....quote:Op dinsdag 4 mei 2010 22:02 schreef YPPY het volgende:
Jieha, moeten jullie kijken! Hebben jullie deze al????
[ afbeelding ]
Zo'n kraal, maar dan speciaal over autisme. En ze zijn er van heel veel goede doelen.
Het is de wereld van autisme ( de puzzelstukjes) in de gewone wereld. Je ziet daar nog net Afrika liggen....quote:Op woensdag 5 mei 2010 11:02 schreef Oxymoron het volgende:
Dat diamantje is mooi erbij.![]()
En de verbroken tralies (rechts aan de buitenkant). Of zie ik dat er alleen maar in, en is het iets anders?
Hij is er dus ook zonder diamantje? Waar kan je die kopen, ik heb hem enkel met diamantje kunnen vinden (of ik kijk niet goed)quote:Op donderdag 6 mei 2010 09:49 schreef wendytje het volgende:
[..]
ik heb hem....maar zonder diamantje.... en ik heb hem ook al aan de peettante van mijn zoon gegeven....
misschien is dit een nieuwere versie?quote:Op donderdag 6 mei 2010 10:33 schreef Troel het volgende:
[..]
Hij is er dus ook zonder diamantje? Waar kan je die kopen, ik heb hem enkel met diamantje kunnen vinden (of ik kijk niet goed)
Graag! Want ik ben niet zo heel erg diamanterig!quote:Op donderdag 6 mei 2010 23:13 schreef wendytje het volgende:
[..]
misschien is dit een nieuwere versie?
bij ons had de juwelier ze gewoon..... moet ik eens kijken voor je?
Ik heb geen tips, sorry, maar wat een poppetje is jullie Lenthe tochquote:Op dinsdag 4 mei 2010 08:22 schreef ueberduitser het volgende:
Moin' mensen....
Kreeg een tip van Rewimo me hier eens te melden, ik zit namelijk met een probleem.
even vooraf:
Wij wonen in Duitsland en hebben sinds april vorig jaar naast onze zoon Thijs een dochtertje Lenthe. Lenthe is geboren met verschillende syndromale afwijkingen en heeft door allerlei problemen nu zo'n 24 weken in het 3 verschillende Duitse ziekenhuizen gelegen en we zijn er nog lang niet mee klaar.
Nu heeft Lenthe o.a. door Balkenagensie en aquaductstenose een ontwikkelingsachterstand, zowel lichamelijk als geestelijk. Hoe ze zich verder ontwikkeld is nog erg onduidelijk, ze zal beperkingen hebben, maar wat, hoe en in welke mate, dat is de vraag nog...
Probleem:
Nu probeer ik een PGB aan te vragen voor haar, maar aangezien ze in Duitsland woont en geen basisverzekering heeft in NL in feite, kan ik geen pgb voor haar aanvragen.
We willen Lenthe namelijk een aantal dagen in de week naar een medisch dagopvang in Nederland hebben en daar hebben we een PGB voor nodig. Lenthe is gewoon die opvang nodig, Petra moet straks weer werken na haar ouderschapsverlof en daarbij komt dat Lenthe echt gestimuleerd moet worden en dat kunnen wij zelf niet goed genoeg.
Medisch dagopvang voor zulke kleintjes is bij ons in Duitsland hier in de buurt gewoon niet te vinden, anders hadden we dat daar wel geregeld.
Daar we beide in NL werken leek ons dus voor de hand liggen dat we hier in de buurt in NL opvang zoeken, en hebben we overigens ook gevonden.
Ik heb bij de CIZ een indicatieaanvraag al compleet gedaan, maar krijg hem keihard terug met het verhaal dat we het via onze eigen zorgverzekeraar(IZZ) moeten aanvragen. De IZZ geeft echter niet thuis en zegt dat die zorg uit de basisverzekering moet komen en die heeft Lenthe dus niet in NL. Lenthe is overigens wel via een E106 formulier verzekerd zowel in NL als is Dld.
Heeft iemand hier enig idee, via het CVZ of Agis misschien?
Eigenlijk is het belachelijk, wij als ouders werken beide in NL, dragen onze sociale lasten daar, maar kunnen geen PGB uit de AWBZ aanvragen voor medische dagopvang in NL voor ons dochtertje....
Groeten,
Arnaud...
even voor de beeldvorming, dit is ons schatje...
[ afbeelding ]
eind juli hebben wij de eerste afspraak staanquote:Op maandag 17 mei 2010 20:58 schreef Moonah het volgende:
Oh en TF, al meer gehoord?
Wij hebben volgende week een hele rits onderzoeken. Ik ben erg benieuwd wat daar uit gaat komen.
Ja, hij begint al een tijdje een half uur vroeger, zodat hij geen vrije dagen hoeft in te leveren.quote:Op maandag 17 mei 2010 20:57 schreef Moonah het volgende:
Lois, gefeliciteerd.Heel fijn! Wel erg spannend lijkt me, medicatie.
Ingrid, dat klinkt als een goed traject waar jullie veel baat bij kunnen hebben. Is Djeez er ook elke keer bij?
eindelijk!!quote:Op maandag 17 mei 2010 20:09 schreef Lois het volgende:
Het klinkt heel erg goed Ingrid!
Hier eindelijk nieuwsNa een hopeloze frustrerende lijdensweg hebben we dankzij de hulp van een hele lieve kruiwagen eindelijk een afspraak gekregen bijde kinderpsychologe en die was vandaag
![]()
Een hele doortastende kinderpsychologe, waar we een diepgaand gesprek mee hebben gehad over Eefje, en haar gedrag en het niet-slapen.
Alles samengevoegd leverde een heel duidelijk ADHD beeld op en daarop is een plan van aanpak gemaakt.
Volgende week hebben we een afspraak bij de psychiater, die gaat Eva instellen op medicijnen.
Die medicijnen moeten er voor gaan zorgen dat ze rustiger wordt en dan ook beter gaat slapen.
Er is een kans dat ze totaal niet gaat reageren (deze combinatie autisme-adhd is niet makkelijk te behandelen, 50% reageert nl. niet op medicijnen) maar we gaan gewoon uit van het meest positieve scenario en anders zijn er nog meer mogelijkheden.
We gaan in ieder geval intensief begeleid worden de komende tijd om dit probleem eindelijk op te lossen![]()
![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |