abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 8 juli 2026 @ 12:22:00 #151
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_221274228
Wat een prutsers zeg. Onbegrijpelijk dat er niet wordt geluisterd, zeker na de go van de gemeente.
  Redactie Frontpage woensdag 8 juli 2026 @ 15:47:42 #152
35189 crew  Troel
scherp en bot
pi_221275785
Wat een @#$*(@^&#$. Maar helaas is dat wel herkenbaar hoor bij dat soort bedrijven.
[b]troel (de ~ (v.), ~en)[/b]
[i]1 [inf.] vrouw of meisje[/i]
[i]2 trut[/i]
pi_221277521
Wat een tegenvaller is dat zeg. Dat ze gewoon zonder overleg toch iets anders opsturen. Dat je ook niet de kans hebt om uit te leggen waarom de aangedragen opties de enige mogelijkheid zijn en iets anders niet. Terwijl je eigenlijk ook zou verwachten dat als je dat de eerste keer onderbouwt hebt dat het dan duidelijk moet zijn.

Hopelijk gaat er wel een andere/goede oplossing komen, maar daar heb je nu, zo vlak voor de vakantie helemaal niks aan. Ik kan me helemaal voorstellen dat je compleet over de flos bent!!
pi_221278211
Wat een prutsers dan ook bij zo'n bedrijf... Ben je lekker mee.

Vandaag is bij de oudste haar beugel geplaatst, slotjes in de bovenkaak, alleen 2 kaaskiezen die ze toch nog even extra wil laten nakijken voor ze er een slotje opplakt van mogen we vrijdag nog weer terug...

Qua pijn valt het nu nog mee, t zeurt n beetje zegt ze. Hopenlijk morgen ook alles kalm want dan mag ze trakteren omdat ze in de vakantie jarig is..
S. 2014
J. 2016
pi_221280922
@Schanu wat een domper! :* succes weer met het overal achteraan bellen...

@gewoonmezelf87 fijn dat het lijkt mee te vallen met de pijn!
Mijn niet zo snel piepende jongste had veel pijn van de beugel, die heb ik ibuprofen naast de paracetamol gegeven, want ze had zo veel last. Maar het is het allemaal wel waard geweest, ze heeft nu zo'n mooi gebit O+ .

Dagbesteding voor oudste nog altijd niet wezen kijken, wordt nu eind deze maand. Steeds komt er iets tussen (dan is t 2x te warm, dan is oudste ziek, nou ja. Eind van de maand nieuwe poging...
Fake it till you make it...
pi_221291713
De WMO medewerkster mailde gisteren terug, heel netjes en snel. Ze gaat contact opnemen met RSR om te kijken wat er nodig is om een geschikt hulpmiddel te krijgen en of dit voor volgende week vrijdag kan ivm onze vakantie (daar weet ik het antwoord natuurlijk al wel op :')). We mogen de huidige houden als backup, zodat we in ieder geval iets hebben.

Ze laat vandaag weten wat er uit het gesprek met RSR komt, ik ga er zeker niet van uit dat ze binnen een week een geschikte buggy kunnen leveren, maar hopelijk kunnen we in ieder geval een constructieve afspraak maken zodat we de zekerheid hebben dat er uiteindelijk een geschikte buggy komt. Bijvoorbeeld dat ze eerst met ons afstemmen welke ze willen bestellen voordat ze daadwerkelijk gaan bestellen. Of, gewoon een gek idee, dat ze misschien een passessie komen doen zodat we in ieder geval ook zeker weten dat de geleverde buggy groot genoeg is 8)7

Niet blij met Welzorg/RSR, wel blij met onze gemeente, dat geeft in ieder geval een beetje hoop en nu hoef ik het gevecht met RSR niet zelf aan te gaan.

Gewoonmezelf, wat fijn dat het plaatsen van de beugel goed ging. Valt het nog steeds mee met de pijn? En hoe ging het trakteren gisteren? O+

Mijn 9 jarige zal uiteindelijk ook een keer een beugel moeten, maar ze duimt nog steeds en daar zie ik haar niet mee stoppen. Daar komt bij dat haar mond een gevoelig iets is voor haar, tandenpoetsen is al een drama en toen er tanden getrokken moesten worden durfde zelfs de Vogellanden dat niet aan en hebben ze het onder narcose in het ziekenhuis laten doen. Hopelijk plaatsen ze ook beugels onder narcose :')

Nijna, jammer maar begrijpelijk dat jullie nog niet hebben kunnen kijken bij de dagbesteding, hopelijk gaat de afspraak die nu staat wel door!
  vrijdag 10 juli 2026 @ 12:22:54 #157
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_221292505
Fijn dat de gemeente zo goed meedenkt @Schanu Dat maakt toch dat je er minder alleen voor staat.

Beugels.....zo blij dat de beugel van D1 eruit is. Naar afspraken gaan was altijd gedoe en altijd wel een medewerker die toch niet helemaal begreep dat je niet naderhand moet uitleggen maar vooraf. Maar, D1 is heel braaf met elastiekjes enzo. Wil het graag goed doen dus draagt nu ook consequent haar nachtbeugel.

D2 kan slecht tegen pijnprikkels. Dus als er ook maar iets niet lekker zit dan draagt ze haar elastiekjes niet meer. Laatst heeft ze met een schaar eigenhandig een of ander vlechtwerkje uit haar beugel geknipt :X Nu afgesproken dat we niet voor perfectie gaan maar voor goed genoeg. Dus na de vakantie gaat die beugel er ook uit *O* Nachtbeugel zal ze waarschijnlijk ook niet gaan dragen :')
  vrijdag 10 juli 2026 @ 12:27:04 #158
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_221292533
Wij hebben het vermoeden dat D2 naast ASS ook ADHD heeft. Dat is helaas nooit getest. D1 is wel op alles getest maar D2 alleen op ASS. We overwegen nu om toch ook het ADHD stuk uit te laten zoeken. Er is natuurlijk wel overlap met ASS dus de vraag is een beetje of het meerwaarde heeft om het toch te testen. Voor haarzelf, maar ook voor school en voor in de toekomst.

We lopen hier al langer mee maar omdat we de overslap van behandeling naar persoonlijke begeleiding gaan maken, hebben we straks geen directe lijntjes meer met testmogelijkheden dus vandaar dat het nu weer boven komt drijven.

Iemand hier ervaring mee? Of gedachten over?
  Redactie Frontpage vrijdag 10 juli 2026 @ 12:53:54 #159
35189 crew  Troel
scherp en bot
pi_221292845
quote:
2s.gif Op vrijdag 10 juli 2026 12:27 schreef Kyara het volgende:
Wij hebben het vermoeden dat D2 naast ASS ook ADHD heeft. Dat is helaas nooit getest. D1 is wel op alles getest maar D2 alleen op ASS. We overwegen nu om toch ook het ADHD stuk uit te laten zoeken. Er is natuurlijk wel overlap met ASS dus de vraag is een beetje of het meerwaarde heeft om het toch te testen. Voor haarzelf, maar ook voor school en voor in de toekomst.

We lopen hier al langer mee maar omdat we de overslap van behandeling naar persoonlijke begeleiding gaan maken, hebben we straks geen directe lijntjes meer met testmogelijkheden dus vandaar dat het nu weer boven komt drijven.

Iemand hier ervaring mee? Of gedachten over?
Bij jongste kregen we al meteen bij de ass diagnose te horen dat we waarschijnlijk wel binnen een jaar terug zouden zijn voor adhd. Bij oudste zien we ook kenmerken, maar die lijkt minder last te hebben, dus nooit verder laten onderzoeken. Ik kreeg het zelf pas rond mijn 30e te horen en pas toen vielen de puzzelstukjes voor mij in elkaar. Het gaat echt heel, heel, heel, heel vaak samen en vooral bij meisjes is het lastig diagnosticeren omdat het vaak in het hoofd zit qua drukte en niet in het lijf zeg maar. Maar des te belangrijker om het wel te weten, want het vreet je op van binnen uit.
[i]2 trut[/i]
  vrijdag 10 juli 2026 @ 13:07:55 #160
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_221293031
Kun je iets meer vertellen waarom het belangrijk is om tijdig te testen? Was voor jou vooral het weten belangrijk? Of zijn er dingen waar je anders mee omgaat nu? Anders dan met ass?
pi_221293755
De gemeente heeft contact gehad met RSR, de adviseur die in ons dossier heeft besloten is met vakantie en de onderbouwing staat nergens genoteerd. Nu ligt dus het verzoek bij hem dat hij hierover contact opneemt met ons. Gezellig als we in Frankrijk zitten :+ Benieuwd hoe dat gaat, aangezien de gemeente zich er nu dus tussenuit trekt (met de woorden dat ze hoopt dat het is opgelost als zij zelf terug is van vakantie) en wij het rechtstreeks met RSR mogen oppakken. Is wel de kortste klap, maar hopelijk wordt er dan wel geluisterd. Afwachten maar weer.

Kyara, hier ook een vermoedelijke combinatie. Mijn moeder heeft ADHD, mijn vader ASS. Bij Jewel is toen zij 5 jaar was ADHD (type voormalige ADD) vastgesteld maar omdat de vorige praktijk hier niets mee deed en bij de huidige praktijk alleen naar het stuk ASS is gekeken, weet ik niet of ze nu dan een dubbele diagnose heeft of alleen ASS. Ik herken wel ook ADHD bij haar. En ook bij mijzelf, ook al vanuit mijn jeugd, maar ik loop zelf bij een ASS kenniscentrum waar ze dus ook niet verder kijken dan ASS.

Ik weet niet of het voor Jewel of voor mijzelf verschil zou maken om het officieel bevestigd te zien of niet. Als je het van jezelf weet kan je er naar handelen, maar anderzijds moet je dan wel weten hoe te handelen. En dan kan het fijn zijn als de diagnoses beiden bekend zijn zodat de hulpverlening met beide diagnoses rekening kan houden. ADHD en ASS kunnen elkaar namelijk vreselijk in de weg zitten, ook al gaat het vaak samen. De prikkelbehoefte versus prikkelgevoeligheid of behoefte aan structuur maar deze moeilijk zelf kunnen toepassen bijvoorbeeld. Met begeleiding alleen gericht op ASS richt je je dan op één van beiden, terwijl het allemaal invloed op elkaar heeft. Dat vergt dus waarschijnlijk ook weer een andere vorm van begeleiding.

Het lijkt mij sowieso geen kwaad kunnen om iets zeker te weten, dus alleen al in het kader van baadt het niet dan schaadt het niet zou je het kunnen laten uitzoeken. Of jullie daar dan verder wat mee willen of kunnen, kan je altijd daarna nog bekijken.
  Redactie Frontpage vrijdag 10 juli 2026 @ 14:51:42 #162
35189 crew  Troel
scherp en bot
pi_221294071
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2026 13:07 schreef Kyara het volgende:
Kun je iets meer vertellen waarom het belangrijk is om tijdig te testen? Was voor jou vooral het weten belangrijk? Of zijn er dingen waar je anders mee omgaat nu? Anders dan met ass?
Ahja, ik was hier aan het typen toen ik aan het wachten was bij de fysio :D

Ik heb heel veel gegooid op ASS terwijl het ADHD was. Ik wist niet beter. Pas toen ik wist dat het ADHD was, had ik echt handvatten waar ik wat mee kon. Want ik heb de structuur nodig, die probeerde ik zoveel mogelijk te regelen, maar nu was het ook duidelijk WAAROM me dat nooit lukte.
Aan de ene kant wil je rust (ASS), aan de andere kant ben je altijd op zoek naar de prikkels omdat dat ervoor zorgt dat je aan de slag kunt (ADHD). En inmiddels is er heel veel meer over bekend.

Ik heb heel veel gehad aan Alex Partridge, ook al is hij met name met ADHD bezig. Wellicht heb je wat aan deze video? Bekijk deze YouTube-video of deze? Bekijk deze YouTube-video
En anders toch zeker Rich en Rox Pink.
[i]2 trut[/i]
  vrijdag 10 juli 2026 @ 16:14:05 #163
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_221294746
Dank voor jullie antwoorden @Schanu en @Troel . Hier kan ik ook veel mee in de communicatie naar de behandelaar. Ik ben ook van meten is weten en baadt het niet dan schaadt het niet maar de praktijk heeft meer argumentatie nodig.

Ik herken ook wel eea bij mezelf en zou daar ook wel wat in uit willen zoeken maar weet ook niet zo goed waar te starten.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')