quote:
Op woensdag 13 mei 2026 22:17 schreef Kyara het volgende:Hier dus ook nog niks gehoord van CIZ. Behalve die brief dat ze gaan onderzoeken.
Maar met TLV zijn we inderdaad wel erg blij. Dat D2 nu dus ook naar het VSO kan.
Toch ook wel confronterend hoe snel dat gaat. Vorig jaar wees echt niks erop dat D2 ook op speciaal onderwijs zou zijn aangewezen. En voor D1 wordt het ook steeds pijnlijk duidelijk hoe ver zij afstaat van leeftijdsgenoten inmiddels. We zijn op een heel ander spoor beland dan we vooraf hadden bedacht. Dat vind ik af en toe echt nog wel heel lastig om te behappen.
Oh wat stom, ik heb m'n bericht 3x geëdit en nu loopt wat ik wilde zeggen over de kinderbijslag en de TLV helemaal door elkaar
Anyway, ik snap helemaal wat je zegt over dat het fijn is als hulp of een TLV wordt toegekend, maar tegelijkertijd confronterend is. Ik had het er laatst met een vriendin over dat het goed is om een positieve insteek te hebben en altijd van het beste uit te gaan, maar dat het gevolg ook is dat het elke keer weer zo tegenvalt als het allemaal toch een stuk lastiger blijkt te gaan.
Na de zomer gaat onze oudste naar de (reguliere) middelbare school. En ik schiet heen en weer tussen "yes, dit gaat een succes worden, nieuwe omgeving, nieuwe vriendinnen, she can do it!" en "dit wordt een ramp, sociaal veel te ingewikkeld, stress, ellende, dit wordt een rampjaar". Geen idee wat ons te wachten staat en of ze het aan kan.