abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie vrijdag 14 augustus 2026 @ 09:44:12 #176
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_221568197
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 augustus 2026 08:25 schreef Schanu het volgende:

[..]
We zijn teruggebeld maar niet door de adviseur, en deze medewerker kende ons dossier niet en was uberhaupt niet op de hoogte dat er een nieuwe buggy zou worden geleverd. Kansloos gesprek van nog geen 2 minuten dus en ik zou opnieuw worden teruggebeld wat niet is gebeurd. De levering afgelopen woensdag dus maar afgewacht en we kregen de convaid ez rider geleverd. Ditmaal met een grote kap dus dat is echt perfect. Maar de rugleuning is niet aanpasbaar en deze buggy zit echt heel erg rechtop, dus Jewel ging meteen weer in verweer.

Ik merk dat ik vechtmoe ben geworden, misschien helpt het ook niet mee dat de avonden hier nonstop doffe ellende zijn omdat we elke avond minimaal van 8 tot 10 bezig zijn met Jewel op bed krijgen. Gisteren was ik het zo zat en deed ze mij zoveel pijn dat ik haar met onderbroek nog aan onder de koude douche heb gezet. Niet heel opvoedkundig correct en ik ben er niet trots op. Maar we zijn wel radeloos op dit moment.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Back to the buggy, we hebben een soort van kussen/knuffel gekocht die eigenlijk voor in de auto is maar waar je met je hoofd ook in/tegenaan kan liggen, zodat ze hopelijk toch lekkerder kan liggen in de buggy als ze wil slapen. Want ik heb de energie niet om het gevecht voort te zetten en ik denk ook niet dat wij het winnen. En deze buggy tikt alle boxjes verder wel aan, vooral ook die grote kap, en ik ben bang dat als we een andere krijgen dat dit op andere vlakken weer niet of minder voldoet. Dus we gaan hem uitproberen en kijken hoe het gaat.
:*

Ik weet niet of bij jullie stichting mee zit om jullie te helpen in de communicatie richting Wmo en de hulpmiddelen leverancier.
Of schakel een ergotherapeut ik, die doen ook hierin ondersteunen en weten precies te onderbouwen wat nodig is op een manier dat de Wmo en leveranciers wel meewerken.
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_221569860
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 augustus 2026 08:25 schreef Schanu het volgende:

[..]
We zijn teruggebeld maar niet door de adviseur, en deze medewerker kende ons dossier niet en was uberhaupt niet op de hoogte dat er een nieuwe buggy zou worden geleverd. Kansloos gesprek van nog geen 2 minuten dus en ik zou opnieuw worden teruggebeld wat niet is gebeurd. De levering afgelopen woensdag dus maar afgewacht en we kregen de convaid ez rider geleverd. Ditmaal met een grote kap dus dat is echt perfect. Maar de rugleuning is niet aanpasbaar en deze buggy zit echt heel erg rechtop, dus Jewel ging meteen weer in verweer.

Ik merk dat ik vechtmoe ben geworden, misschien helpt het ook niet mee dat de avonden hier nonstop doffe ellende zijn omdat we elke avond minimaal van 8 tot 10 bezig zijn met Jewel op bed krijgen. Gisteren was ik het zo zat en deed ze mij zoveel pijn dat ik haar met onderbroek nog aan onder de koude douche heb gezet. Niet heel opvoedkundig correct en ik ben er niet trots op. Maar we zijn wel radeloos op dit moment.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Back to the buggy, we hebben een soort van kussen/knuffel gekocht die eigenlijk voor in de auto is maar waar je met je hoofd ook in/tegenaan kan liggen, zodat ze hopelijk toch lekkerder kan liggen in de buggy als ze wil slapen. Want ik heb de energie niet om het gevecht voort te zetten en ik denk ook niet dat wij het winnen. En deze buggy tikt alle boxjes verder wel aan, vooral ook die grote kap, en ik ben bang dat als we een andere krijgen dat dit op andere vlakken weer niet of minder voldoet. Dus we gaan hem uitproberen en kijken hoe het gaat.
Wat een gedoe met die buggy. Ik snap dat je daar het gevecht niet meer mee aan wil gaan. Is er niemand in jullie omgeving die dat stukje over kan nemen? Ik merk dat er vaak best mensen zijn die graag willen helpen maar niet weten hoe en in de dagelijkse praktijk ook wel lastig in te passen. Maar je tanden in zoiets zetten is misschien wel mogelijk? Of kan de wijkcoach daarin nog iets betekenen?

En herkenbaar om het allemaal niet meer te trekken. Hier gisteravond weer gezeik om het slikken van een pil. Ik trok het gewoon niet meer en ben naar bed gegaan en heb man het laten oplossen :@

Wij hebben het bedritueel redelijk losgelaten. Dat wil zeggen, iedereen moet op een betaald moment bedklaar zijn en daarna schakel ik uit. Of ze gaan slapen of niet zoeken ze zelf maar uit maar blijf op je kamer en laat mij met rust. En ja, soms zit er eentje tot midden in de nacht nog te tekenen of moet ik om 3 uur s nachts nog even tegen D2 zeggen dat dit niet het moment is om keyboard te spelen. Maar soi. Ook niet opvoedkundig verantwoord maar qua hulpverlening kwamen we hierin ook niet veel verder.
pi_221572318
@Schanu wat een gedoe met die buggy. Kan me voorstellen dat je daar de energie niet meer voor hebt.
Misschien MEE eens vragen of die niet iets kunnen qua ondersteuning.
En dan maar even niet opvoedkundig verantwoord, je bent ook gewoon een mens, sterkte :*

Wij zijn intussen voor oudste zo ver dat we de indicatie voor de dagbesteding krijgen, ik moet wel eerst een pgb scan doen om te kijken of ik vertegenwoordiger kan zijn.
We hadden dit al voor de zomervakantie aangevraagd en uitgerekend in de weken dat de begeleidster van oudste op vakantie is, komen ze op gesprek... zucht. Dus dat moest ik alleen doen... ex had niet echt interesse om het pgb te beheren, dus dat mag ik doen.
En eigenlijk... eigenlijk ligt mn bordje al meer dan vol genoeg.

Ik heb een maand geleden nog eens gebeld of er voor de jongste al zicht was op een keukentafelgesprek, toen zouden we op de spoedlijst komen... ik blij dat het geen gillende spoed is.
Nog niks gehoord. Heb ik ook gezegd tegen die dame die voor de oudste kwam, maar die kwam namens de wmo en jongste is jeugdwet... En toen ik vroeg of we ook al naar het verlengen van de indicatie van oudste voor begeleiding moesten kijken, kreeg ik een tik op de vingers, want we hadden te vroeg geėvalueerd en dat hadden we nog helemaal niet mogen insturen, pas 8 weken van tevoren :')
En wij dachten mooi op tijd te zijn, want ze hebben het zo druk.
Schiet mij maar lek hoor.
Fake it till you make it...
pi_221591056
We hebben de buggy zaterdag voor het eerst uitgetest en ze zat er probleemloos in. Op een gegeven moment lukte het niet meer, toen hebben we een doek over de kap gehangen zodat ze een soort van tentje had. Dat vond ze echt heel fijn. Deze week komt de knuffel binnen die ik heb gekocht en kan ze die erbij uitproberen. Misschien komt het zo toch nog goed.

Kyara, slim dat jullie het bedritueel hebben losgelaten als dat helpt! Hier is het probleem dat Jewel er steeds uit blijft komen en naar ons toe gaat, of haar zusje wakker gaat maken. Wat mij betreft mag ze tot 12 uur 's nachts lezen in bed als ze dan in ieder geval maar blijft liggen, ze wordt vanzelf moe genoeg om in slaap te vallen, maar dat in bed liggen lukt haar dus al niet. Hopelijk slaapt ze nu weer wat sneller omdat school weer is begonnen.

Wat fijn dat er een indicatie komt voor dagbesteding voor de oudste Nijna, maar wat pittig dat dit er allemaal weer bijkomt voor jou. Klinkt ook als een moeizame samenwerking met de wmo/gemeente, het lijkt mij heel lastig dat beide kinderen onder een andere afdeling vallen en je dus nog meer contactlijntjes hebt om te moeten onderhouden. Heb je een consulente bij de gemeente die dit overkoepelend voor je zou kunnen oppakken zodat jij het wat meer los kan (proberen te) laten?
pi_221596613
@Schanu, hopelijk komt het zo toch goed met de buggy!

Ik trof nu een wmo consulent die wel wat dingen voor me is gaan uitzoeken, omdat ik in eerste instantie een beetje boos werd toen ze belde en vervolgens ventileerde dat dit er ook nog wel bij kon op het bord en de begeleidster op vakantie was enzo. Dus ze heeft wel eea uitgezocht, dus ik denk dat dat de boel wel iets versneld heeft.
pi_221608528
PGB scan gedaan en geslaagd, het leek meer een toets begrijpend lezen, maar goed het is gelukt dus die hobbel is genomen.

Heb daar ook nog even aangezwengeld dat we voor jongste wel erg lang aan het wachten waren en wonder boven wonder had ik 's middags iemand aan de telefoon om een afspraak te maken :+ .
Nu het gesprek nog... maar weer een stapje dichterbij voor hulp voor haar.
pi_221608689
Wat houdt pgb voor jullie in? Fijn dat er weer een hobbel is genomen en stapje dichterbij hulp.
pi_221608833
quote:
0s.gif Op woensdag 19 augustus 2026 18:22 schreef Kyara het volgende:
Wat houdt pgb voor jullie in? Fijn dat er weer een hobbel is genomen en stapje dichterbij hulp.
De dagbesteding waar oudste heen zal gaan is voor de wmo alleen uit PGB en niet vanuit ZIN te financieren.
Dus het is om de dagbesteding te financieren. Ik ga het beheer doen van het PGB omdat de oudste dat niet zelf kan. Zowel de financiėle kant als de zorginhoudelijke kant.
pi_221609749
Is jouw oudste meerderjarig inmiddels?
pi_221609926
quote:
0s.gif Op woensdag 19 augustus 2026 21:09 schreef Kyara het volgende:
Is jouw oudste meerderjarig inmiddels?
Ja, wordt alweer 19 dit jaar. Dus niet meer zo kind... nou ja sociaal emotioneel valt ze nog wel in de categorie kind...
pi_221610166
Het lijkt me best heftig als je kind meerderjarig is en je als ouder niet meer zo eenvoudig hulp in kan schakelen.
  Redactie Frontpage woensdag 19 augustus 2026 @ 22:35:38 #187
35189 crew  Troel
scherp en bot
pi_221610503
quote:
2s.gif Op woensdag 19 augustus 2026 21:50 schreef Kyara het volgende:
Het lijkt me best heftig als je kind meerderjarig is en je als ouder niet meer zo eenvoudig hulp in kan schakelen.
Is het ook. Gelukkig ziet oudste hier in dat ie hulp nodig heeft. Ik heb bij de gemeente gevraagd om mijn contactpersonen ook voor hem in te zetten. Dat scheelt weer. Hier wel zin overigens.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_221614339
quote:
2s.gif Op woensdag 19 augustus 2026 21:50 schreef Kyara het volgende:
Daarom hebben we ook mentorschap aangevraagd, zodat wij dit soort dingen kunnen regelen, ook huisarts e.d.

Bewind hebben we niet gedaan, omdat we denken dat we dat samen met haar kunnen en ze daar tot nu toe voor open staat. Als dat niet blijkt te werken kan dat altijd nog.
En straks ook met dat pgb, ik wil haar daar ook wel in meenemen, het gaat immers om haar toch ook.
pi_221618986
Iemand hier ervaring met een ESSA (Emotional Support Stuffed Animal)? Ik kwam er iets over tegen op Facebook en lees er goede dingen over. Ik vond een hele leuke betaalbare, de little of big paws. Maar nu vraag ik mij af of dat toegevoegde waarde zou zijn voor de 9 jarige. Zij is ontzettend into knuffels, haar lust en haar leven, maar ik vraag mij af of een ESSA knuffel iets anders biedt dan de honderden andere knuffels die ze al heeft. Of dat mijn 8 jarige er wat aan zou hebben, die lijdt steeds meer onder het gedrag van haar zus dus kan ook wel wat extra steun gebruiken. Maar werkt een ESSA ook echt als steun of is het slechts de zoveelste knuffel voor de knuffelverzameling?

Vooral op zoek naar ervaringen dus om beter af te kunnen wegen of het wat voor mijn meiden (of 1 van hun) zou zijn.
pi_221619618
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 augustus 2026 11:08 schreef Schanu het volgende:
Iemand hier ervaring met een ESSA (Emotional Support Stuffed Animal)? Ik kwam er iets over tegen op Facebook en lees er goede dingen over. Ik vond een hele leuke betaalbare, de little of big paws. Maar nu vraag ik mij af of dat toegevoegde waarde zou zijn voor de 9 jarige. Zij is ontzettend into knuffels, haar lust en haar leven, maar ik vraag mij af of een ESSA knuffel iets anders biedt dan de honderden andere knuffels die ze al heeft. Of dat mijn 8 jarige er wat aan zou hebben, die lijdt steeds meer onder het gedrag van haar zus dus kan ook wel wat extra steun gebruiken. Maar werkt een ESSA ook echt als steun of is het slechts de zoveelste knuffel voor de knuffelverzameling?

Vooral op zoek naar ervaringen dus om beter af te kunnen wegen of het wat voor mijn meiden (of 1 van hun) zou zijn.
Ja, wij! Onze meiden hebben allebei een hulphond. Ze hebben ook een tuigje met emotional support (elders aangeschaft). Deze honden gaan overal mee naar toe. Ook naar school. Ze bieden houvast en support, geven opening tot een gesprekje en zijn inmiddels een vast gegeven. Ze hebben tig andere knuffels en zitten nu ook in de Jellycat fase en nu in de zomer zijn de hulphonden vrij van dienst maar zodra er iets spannends op het programma staat, zijn de honden wel de knuffels die direct meegaan.

Het tuigje vonden wij trouwens erg fijn omdat het duidelijk maakt het dat het niet zomaar een knuffel is. Daardoor wordt er ook wat respectvoller mee omgegaan door andere kinderen en door volwassenen (ook op regulier onderwijs, waar op een "normale" knuffel wel eens werd gereageerd dat ze geen kleuters meer waren).
pi_221619946
Wat fijn dat het zo goed helpt voor jouw meiden Kyara, bedankt voor het delen O+
  Redactie Frontpage maandag 24 augustus 2026 @ 21:35:00 #192
35189 crew  Troel
scherp en bot
pi_221647690
SPOILER
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_221647711
En een echte hulphond is dat nog een optie kyara en schanu?
pi_221648366
Wellicht ooit. Het opleiden is zoveel gedoe vind ik. Een organisatie doet het ook pas vanaf 16 jaar.
pi_221648373
quote:
2s.gif Op maandag 24 augustus 2026 21:35 schreef Troel het volgende:
SPOILER
SPOILER
  Redactie Frontpage dinsdag 25 augustus 2026 @ 06:41:18 #196
35189 crew  Troel
scherp en bot
pi_221648739
quote:
0s.gif Op maandag 24 augustus 2026 23:13 schreef Kyara het volgende:

[..]
SPOILER
SPOILER
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_221649226
quote:
2s.gif Op maandag 24 augustus 2026 21:35 schreef Troel het volgende:
SPOILER
SPOILER
This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
pi_221649266
[quote]2s.gif Op dinsdag 25 augustus 2026 06:41 schreef Troel het volgende:

[..]

SPOILER
Quote verkloot maar goed. @Troel dus
pi_221649321
Mini-ToT is vorige week op een nieuwe, grotere school begonnen.
De kinderen daar zijn veel drukker en luidruchtiger dan op z'n oude school en hij is op het eind van de dag enorm overprikkeld en soms emotioneel.
Hij kan er ook echt niet tegen als hij ziet dat er regeltjes overtreden worden: "Ik zit in de klas om te leren, en die andere kinderen doen allemaal dingen die van de meester niet mogen!"
De andere kinderen van zijn oude school die nu ook naar deze school gaan, hebben het ook erg zwaar met de overgang. Maar ja; het is pas ook net iets meer dan een week he.

Ik heb met de leraar overlegd en hij krijgt nu gehoorbescherming om zich meer af te kunnen sluiten. Ook mag hij een boterhammetje eten als hij merkt dat zijn energieniveau laag aan het worden is.
Wat ook wel fijn is, is dat hij midden vooraan bij de leraar zit en zo dus iets minder meekrijgt van wat de andere kinderen allemaal doen.
  Redactie Frontpage dinsdag 25 augustus 2026 @ 11:38:38 #200
35189 crew  Troel
scherp en bot
pi_221649792
Wel prettig dat de docent meedenkt! Heb je contact ook met de andere ouders? Dat kan heel prettig zijn omdat jullie allemaal in hetzelfde schuitje zitten.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')