abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220315498
Eens met de rest idd, als het op voorhand al zoveel verdriet is dan is de kans dat het uiteindelijk een leuke dag wordt ook kleiner. Met zoveel prikkels bij elkaar en vermoeidheid er bovenop, lijkt een dagje rust mij heel fijn voor haar. Zeker als er morgen een dag pretpark op de planning staat :*
pi_220316857
Ik ben er voor de oudste makkelijker in geworden, voor de jongste nog een beetje zoekende.

Uiteindelijk waren de tranen op tijd weg en heb ik beloofd om te brengen en halen en toen wilde ze dan toch wel.
Heeft het leuk gehad en ze was om half 1 weer thuis.

Wel vol zo'n week, dan had ze maandag al overgeslagen omdat ze vorige week ziek was en niet helemaal fit nog (nog steeds niet).
Ze heeft het plan om zaterdag met vriendje te gaan shoppen, misschien maar even kijken hoe haalbaar dat is...
Fake it till you make it...
pi_220328764
Wat knap dat ze toch is gegaan Nijna, en wat fijn dat ze het leuk heeft gehad. Voelt ze zich daarna ook trots dat ze heeft doorgezet? En hoe is het gegaan bij het pretpark, had ze daar ook een fijne dag?

Ik wilde een tip delen. De 9 jarige slaapt altijd tussen ons in want haar eigen bed voelt niet veilig. Nu heeft ze op Youtube een 'aardappelbed' gezien wat ze wilde uitproberen. Dit is voor haar zo'n succes dat ze al 3 avonden in haar eigen bed is gaan liggen. Uiteindelijk eindigt ze 's avonds toch in ons bed, maar dat ze het 1e uur in haar eigen bed ligt voelt al als een overwinning (ook al zijn dit soort successen vaak van korte duur) O+ Een aardappelbed is het hoeslaken omgekeerd op bed leggen en daar het deken en het kussen (en in Jewels geval een berg aan knuffels) in leggen. Zo ontstaat een soort van 'nestje' (vergelijkbaar met een babynestje, als dat bij jullie bekend is). Volgens Jewel voelt het heel veilig en klein. Wellicht heeft iemand van jullie hier ook wat aan, daarom dat ik het even wilde delen.
pi_220361055
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2026 17:48 schreef Hupje het volgende:
Wat fijn @:Cygne
Hoe gaat het op school?
Ik probeer steeds te antwoorden maar dan komt er weer wat tussen en is mijn sessie verlopen. Maar op school gaat het goed! Ze hebben echt nog wat werk te doen qua zelfvertrouwen en dan voornamelijk bij rekenen. Hij gaat elke dag met veel plezier naar school.
pi_220363504
Cygne, wat ontzettend fijn om te lezen, hopelijk geeft jullie dat ook weer wat vertrouwen en rust O+

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_220363564
Het ligt niet aan jou :D vooral duidelijk grenzen stellen!
Carpe diem, quam minimum credula postero.
  dinsdag 17 maart 2026 @ 11:22:09 #157
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_220363586
Schanu, dit ligt niet aan jou. Mijn kinderen hebben geen ASS/ zitten op een reguliere school, en ook bij hen zou ik dit een heel vreemde gang van zaken vinden. Een speelafspraak is hier altijd maximaal een uur of 3 geweest (uitzonderingen daargelaten als ze bijvoorbeeld in de zomer de hele dag buiten zijn met vriendjes die in de buurt wonen).

Je kind 's ochtends droppen bij een ouder die je niet kent voor een eerste speelafspraak is m.i. gewoon zoeken naar een goedkope manier van kinderopvang en misbruik maken van iemand. Ik had hierop denk ik een stuk minder vriendelijk/ begripvol gereageerd (maar ik ben sociaal dan soms ook wat te direct in dit soort zaken...)
  dinsdag 17 maart 2026 @ 11:41:22 #158
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_220363701
Dit klinkt als een verkapte 'ik moet werken, kan mijn kind bij jou'.
  dinsdag 17 maart 2026 @ 12:15:42 #159
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_220363860
Ik zou hier ook een instant error van krijgen @Schanu en instant stress omdat ik weet dat mijn meiden zoveel onduidelijkheid echt niet zouden trekken. Zelf zou ik -in onze situatie, en als ik jouw verhalen zo lees, ook niet in jouw situatie- ook echt geen playdate willen waarbij de ouders werken en waarbij je een kind dus niet terug naar huis kan sturen wanneer het echt niet gaat.
pi_220363900
Stress lijkt me niet nodig, want jij hebt niks fout gedaan. Maar wel een heel duidelijke 'nee dat kan niet'. Je bent geen kinderopvang :D
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_220363941
Je bent duidelijk geweest, als dat voor die ouder niet uitkomt is dat haar probleem en niet het jouwe.
Je doet het zorgvuldig voor Jewel en dat lijkt me echt helemaal prima!
Ik zou hier trouwens ook stress en twijfels van krijgen... :*
Fake it till you make it...
pi_220364487
Wow @Schanu, lijkt me inderdaad verkapte opvang. Wel fijn dat ze zo goed in de groep ligt.
pi_220364675
Fijn om te lezen dat ik niet gek ben :+
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_220365055
Verstandig die Jewel.

SPOILER
  dinsdag 17 maart 2026 @ 14:38:40 #165
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_220365074
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2026 11:06 schreef Schanu het volgende:
Cygne, wat ontzettend fijn om te lezen, hopelijk geeft jullie dat ook weer wat vertrouwen en rust O+

SPOILER
Oh, meteen goed afkappen deze fratsen zodra ze over de grens gaan. Ooit ook een tijdje zo'n type aan mijn fiets hebben hangen. Die had ook altijd van dit soort vage dingen met speelafspraakjes van X tot Y uur en als ik dan aan de deur stond om Y zei ze doodleuk: "Nee, ze kijken de film eerst even uit, duurt nog een uurtje." of dan vroeg ze of dochter kon spelen op zaterdag en dan "Okay, ik haal haar om 7:00 op!" :D

Gelukkig bloedde die vriendschap vanzelf dood (waarschijnlijk omdat ik zelf vanaf het begin gewoon nee verkocht dus dat doe jij heel goed), want ik werd op het laatst doodmoe als ik weer met haar te maken moest hebben want elke keer moest ik echt alles dichttimmeren voordat er gespeeld kon worden anders zou ik mijn kind bijna niet mee krijgen of zat ik ineens op een achterlijke tijd met een kind van een ander.

Het gaat erom dat het leuk is voor jouw dochter en niet hoe zij het voor zich ziet of hoe het haar uitkomt uitsluitend.
  dinsdag 17 maart 2026 @ 21:10:14 #166
344469 Amsel
zonder t
pi_220368261
Ik vond speelafspraakjes op een nieuwe school ook wel een ding, vooral omdat je de ouders nog niet kent. Op de oude school kende ik de meeste mensen wel van een praatje op het schoolplein, gewoon omdat je kinderen van kleuter (of sommigen vanaf de crèche al) samen opgroeien. Maar op de nieuwe school leek het me heel gek om mijn kind zomaar mee te geven voor een speelafspraak bij mensen die ik helemaal niet kende. Dus waren de eerste speeldates "ik drink een kop koffie met de mama/papa van klasgenoot terwijl jullie samen spelen", ook zodat we als ouders eerst onderling de handleiding van onze kinderen konden bespreken. Pas daarna liet ik het los. En nog steeds is de afspraak dat ze tot een bepaald tijdstip spelen "tenzij één van de twee al eerder op is want dan stoppen we gewoon". Blij dat het zo gaat.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')