abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_219265588
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 november 2025 13:00 schreef Schanu het volgende:
Wij hebben onze voorkeursschool (met structuurgroep, waar ook een vriendinnetje van Jewel op zit) gemaild en ze hebben nog een plekje over. We mogen dinsdagochtend al op rondleiding komen. Ergens voelt dit enorm spannend omdat we dinsdagmiddag het beslissende MDO op school hebben, en wat nu als blijkt dat school nog wel kansen ziet of onvoldoende dossier heeft voor een TLV aanvraag? Maar die 4 halve dagen school werken ook niet, vanmorgen heeft vrouwlief haar weer om 11 uur kunnen ophalen ipv de afgesproken 12 uur en dat gebeurt vaker. Dus als de school zelfs al moet bellen om haar voor die halve dag school voorbij is op te halen, omdat ook zij zien dat het echt niet gaat, dan blijkt daar toch al wel uit dat ze handelingsverlegen zijn?

Het gaat hard zo opeens, maar we beginnen er ook rust in te vinden dat dit nog wel eens de beste oplossing kan zijn. Ik vroeg aan Jewel wat ze liever zou willen, altijd halve dagen school en blijven waar ze nu zit, of volle dagen school in een kleinere klas met meer rust. Ze twijfelde geen seconde, gaf meteen voorkeur voor de 2e optie. Benoemde toen ook dat haar klasgenoten nu 's middags dingen doen en leren waar zij niet aan mee kan doen, en dat ze dat eigenlijk heel erg vindt. Dus het is ook niet zo dat ze gewoon geen zin heeft in school, ze wil juist echt heel graag maar het lukt haar gewoonweg niet in de huidige setting.

Wat zou het fijn zijn als we dit bizarre en moeilijke jaar met wat meer hoop voor het komende jaar kunnen afsluiten O+
Jewel is er dus ook gewoon aan toe, dat is dan ook "het juiste moment".
Dat was bij onze oudste ook, daar hadden we het er wel eerder al over gehad, maar toen was het nog een stellige nee. Op een gegeven moment was ze eraan toe, omdat ze het gewoon niet meer vol kon houden op de oude school. Ik gun het jullie zo, de rust!
Hopelijk een goed MDO volgende week en als het dan allemaal in gang gezet kan worden, dan hoop ik dat dat ook vlot kan gaan allemaal :*
Fake it till you make it...
pi_219265658
Dat gaat ineens heel snel zo Schanu. Zeker als ze het zelf ook al zo aangeeft. Succes met het MDO komende week.

Fijn ook dat jullie zo snel bij die school langs kunnen komen. Wij zitten daarvoor nog vast in de bureaucratisch rompslomp :')

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_219268125
Je noemt het bureaucratische rompslomp, maar het is in en in triest dat die school zo omgaat met toekomstige leerlingen. Juist met zo'n kwetsbare groep :N

Hoe snel duurt zo'n tlv aanvragen, en zou ze daarna alsnog snel kunnen instromen na een oriënterend gesprek? Of moet er in dat gesprek überhaupt nog gekeken worden of die school wat kan bieden?

Wat een frustratie voor jullie. En de onzekerheid daar bovenop, of het de oplossing gaat zijn of dat ze daar ook niet naar school wil, snap ik zo goed. Heel veel sterkte :*
pi_219268218
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 november 2025 21:29 schreef Schanu het volgende:
Je noemt het bureaucratische rompslomp, maar het is in en in triest dat die school zo omgaat met toekomstige leerlingen. Juist met zo'n kwetsbare groep :N

Hoe snel duurt zo'n tlv aanvragen, en zou ze daarna alsnog snel kunnen instromen na een oriënterend gesprek? Of moet er in dat gesprek überhaupt nog gekeken worden of die school wat kan bieden?

Wat een frustratie voor jullie. En de onzekerheid daar bovenop, of het de oplossing gaat zijn of dat ze daar ook niet naar school wil, snap ik zo goed. Heel veel sterkte :*
Thanks. Wij willen sowieso pas na dit schooljaar overstappen. Ook omdat elke beslissing voor de een, grote gevolgen heeft voor de ander. We zijn ook pas net gestart met de behandeling (we zitten nog in de observatie periode om de problematiek in kaart te brengen) dus we weten nog helemaal niet zo goed waar de behoeften liggen. Maar linksom of rechtsom moeten ze in maart wel bij een middelbare school staan ingeschreven.
pi_219268786
Wat een struggles allemaal, Helaas lijken we wel een beetje aan te mogen sluiten.
Mijn jongste heeft prikkelverwerkings problemen, al lange tijd maar nu loopt hij er op school ook mee vast, het is druk, luid, te veel... en daar bovenop zit een stukje verlatingsangst... maar goed er is nog geen diagnose en behalve dat hij dus vaak "ziek" is is er weinig uiting van weerstand bij hem.
School wil binnenkort aan tafel met de ib-er om te bekijken hoe nu verder... Hij heeft hulp van een jeugd psycholoog, enkele sessies emdr gehad en zij gaat ook de adhd en iq test nog doen..
En ik ben gewoon zo vreselijk moe dat ik soms zijn uitbarstingen van overprikkeling niet kan handelen en ook boos wordt, en me daar later weer schuldig over voelen...

Mijn verhaal valt in het niet bij jullie struggles maar weet ook niet waar ik t dan moet plaatsen...
S. 2014
J. 2016
pi_219270407
@Kyara, wat een gedoe zeg... :{ en dan loop je al op je tandvlees :*

@gewoonmezelf87 :* als je zelf zo moe bent dan kan je ook minder hebben. Je kan dingen op een onhandige manier doen, maar daarna heb je ook nog genoeg kansen om dat weer goed te maken is mij wel eens verteld.
Leg je jongste uit dat je soms zo boos wordt omdat je zelf zo moe bent, dat dat niet is wat je wilt.
Jij bent ook maar een mens.
Gaat de psycholoog ook mee naar het gesprek op school? Soms luisteren ze beter naar hulpverlening, helaas.
Fake it till you make it...
pi_219273393
@gewoonmezelf87 ach wat naar, is niet heel gek. Jullie hebben al zoveel op jullie bord. :*
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')