Wat is nu de schoolsituatie eigenlijk? Ik moet eerlijk zeggen dat ik niet helemaal begrijp wat een schakelklas isquote:Op donderdag 19 februari 2026 20:14 schreef Kyara het volgende:
Fijn dat de leerkrachten ook zien dat het goed gaat en dat ze kan opbouwen
Volgens mij gaat het rapport aan de basis staan van verdere behandeling en gaat de gezinscoach en/of de systeemtherapeut dat verder met ons oppakken. Ondertussen ook weer terug naar de oude medicatie want deze is drama.
Even in een spoiler.quote:Op donderdag 19 februari 2026 20:40 schreef livelink het volgende:
[..]
Wat is nu de schoolsituatie eigenlijk? Ik moet eerlijk zeggen dat ik niet helemaal begrijp wat een schakelklas is
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 14% gewijzigd door Kyara op 20-02-2026 15:23:03 ]
Proberen kan altijd, mooi verwoord van die psychiater!quote:Op vrijdag 20 februari 2026 11:53 schreef Schanu het volgende:
Wij hebben na een kort gesprek met de psychiater vanmorgen besloten toch weer medicatie te proberen. Deze psychiater gaf aan dat de resperidal geen gebruikelijke medicatie was om mee te beginnen en verbaasde zich erover dat de vorige praktijk dit zonder enige onderbouwing en diagnose heeft kunnen voorschrijven. De aripripazol begreep hij beter, maar hij snapte het ook dat Jewel daar bijwerkingen van kreeg omdat haar brein heel gevoelig is. Voor nu hebben we dus gekozen om te kijken wat methylfenidaat gaat doen, we beginnen met de langwerkende 8 uur en kijken wat dat doet. Hij gaf aan dat de kans aanwezig is dat het alsnog een combinatie wordt van aripripazol en methylfenidaat, omdat dat vaak het beste effect heeft, maar eerst maar eens kijken wat alleen dit laatste gaat doen.
Over 2 weken hebben we de 1e meet/weeg/bloeddruk afspraak zodat de dosering kan worden vastgesteld en gaan we beginnen. Dan is het alleen hopen dat Jewel ondertussen wat positiever tegenover het slikken van medicatie staat (ze weigerde op een gegeven moment om de aripripazol verder te slikken, want 'vies' en ze wilde 'normaal' zijn). De psychiater verwoorde het heel mooi: deze medicatie werkt als een soort onzichtbare koptelefoon tegen prikkels. En Jewel kan echt niet zonder haar koptelefoon, vindt zelfs de sterkste van de bouwmarkt niet sterk genoeg, dus dit kan haar nog wel eens over de streep trekken.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |