Jup... toevallig had ik t er net over met mijn moeder...quote:Op dinsdag 29 september 2026 13:58 schreef Kyara het volgende:
Herkennen jullie het gevoel om maar gewoon weg te gaan? De deur achter je dichttrekken en gewoon gaan?
Toen L kleiner was had ik die momenten zeker. Ik dacht alleen dat het aan mij lag, want volgens ex was er met haar niks aan de hand.quote:Op dinsdag 29 september 2026 13:58 schreef Kyara het volgende:
Herkennen jullie het gevoel om maar gewoon weg te gaan? De deur achter je dichttrekken en gewoon gaan?
Dat stukje over draagkracht herken ik wel ja... " je krijgt niet meer dan je aankan"... nou serieus ik weet soms niet welke debiel dit berekend maar er gaat iets mis...quote:Op woensdag 30 september 2026 09:34 schreef Schanu het volgende:
Heel herkenbaar C64, alleen in ons geval snauwen vrouw en ik beiden tegen elkaar. En inderdaad, dat maakt het niet bepaald beter want het gaat ten koste van de sfeer en de kinderen reageren daar ook weer op. Maar het is ook gewoon zwaar en daar rol je niet samen lachend doorheen. Het altijd aan moeten staan, altijd moe zijn, altijd jezelf voorbij moeten rennen en constant in moeten leveren op je eigen tijd/energie/geluk, draagt niet bij aan gelukkig zijn natuurlijk. Heb je het hier wel eens met je vrouw over gehad? Misschien ervaart zij hetzelfde gedrag bij jou en is dat ook een wisselwerking (want van jezelf kan je het soms niet eens door hebben). En misschien moeten jullie samen kijken naar een mogelijkheid om samen, of apart, meer rust te krijgen. Af en toe een adempauze kan al heel helend zijn. Dat is makkelijk gezegd, het lukt ons hier ook zelden, maar om daar in ieder geval bewust van te zijn en bewust mee bezig te zijn, is al een belangrijke eerste stap.
Kyara, ja dat herken ik heel goed. Vrouwlief roept vaak dat ze wil scheiden, dat ze het hele gezin zat is. Niet eens omdat ze bij mij weg wil, maar omdat we de kinderen dan om en om zouden hebben en niet meer constant. Volstrekt irrationeel natuurlijk, maar zo'n uitspraak komt wel voort uit het alles zo zat zijn dat je er aan wilt ontsnappen. De boel de boel willen laten en gewoon weglopen. En dat gevoel heb ik ook heel vaak. Niet omdat ik niet van de kinderen hou, maar omdat het vaak meer is dan ik kan dragen. En dan zeggen ze wel eens dat je lijden krijgt naar draagkracht, maar de enige reden dat je doorgaat is omdat je niet anders kan en wel door moet. Dat betekent niet dat je het beter aan zou kunnen dan een ander, dat je sterker zou zijn. Je hebt eenvoudigweg geen andere keus. En dat maakt mij vaak echt doodongelukkig.
ja!quote:Op dinsdag 29 september 2026 13:58 schreef Kyara het volgende:
Ja. En wat je schrijft, functioneren op verantwoordelijkheids- en schuldgevoel... heel herkenbaar.quote:Op dinsdag 29 september 2026 13:58 schreef Kyara het volgende:
Ik ga er ergens ook van uit dat het antwoord ja zal zijn, maar ik denk dat dit standaard procedure is omdat het voor langere tijd zal zijn en zij het dus moeten kunnen onderbouwen? Ik had gevraagd of we haar vanmiddag mochten ophalen omdat het zorgteam het nog niet heeft besproken en dat was geen probleem, dus dat blijven we sowieso doen tot er een terugkoppeling is.quote:Op vrijdag 2 oktober 2026 10:13 schreef Amsel het volgende:
Hey maar over die vrijdagmiddag, wat valt er te bespreken? Jullie komen haar gewoon op vrijdag eerder ophalen, punt. En als ze het daar niet mee eens zijn dan komt het benodigde gesprek daardoor vanzelf snel op gang.
Geen bekendheid met zo'n onderzoek zover ik weet. Wanneer ga je het vertellen van de vaccinatie? Ik vond dat altijd zo lastig met mijn zoon. Als ik het niet op tijd zei weigerde hij sowieso en als ik het wel op tijd zei maakte hij zich er enorm druk over en ging het ook meestal fout.quote:Op maandag 5 oktober 2026 20:53 schreef Schanu het volgende:
Hier weer een meisje dat de hele avond al overstuur is omdat ze morgen naar school moet. Ik weet nu al dat het niet zal lukken om haar zover te krijgen morgen. Dan heeft ze morgenmiddag ook nog eens de vaccinatie, wat ze nog niet eens weet maar wat er enorm in zal hakken ben ik bang.
De maandag na de herfstvakantie hebben we een mdo op school, de ambulant begeleider gaat Jewel daarnaast laten observeren op school op 3 verschillende momenten (bij alle 3 de docenten). Hopelijk komt daar wat concreets uit voort. En we overwegen een onderzoek naar emotionele leeftijd, omdat ze in gedrag (en interesses) eerder achteruit in leeftijd dan vooruit lijkt te gaan. Als ze overprikkeld is gaat ze zich ook gedragen en praten als een 3/4 jarige. Iemand hier bekend met zo'n onderzoek en of je ook wat kan met een eventuele uitkomst?
Ik ga het pas vertellen als we er heen gaan. Normaliter is voorbereiding heel belangrijk, maar in dit geval krijg ik haar dan écht niet meer mee en gaat de spanning zich ook alleen maar opbouwen. Het is eigenlijk kiezen uit kwaden en dan is dit hopelijk de minst kwade. Al zal ze achteraf gegarandeerd heel boos op mij zijnquote:Op maandag 5 oktober 2026 23:11 schreef livelink het volgende:
[..]
Geen bekendheid met zo'n onderzoek zover ik weet. Wanneer ga je het vertellen van de vaccinatie? Ik vond dat altijd zo lastig met mijn zoon. Als ik het niet op tijd zei weigerde hij sowieso en als ik het wel op tijd zei maakte hij zich er enorm druk over en ging het ook meestal fout.
Ongelooflijk lastig inderdaad. Ik hoop dat het uiteindelijk toch een beetje mee gaat vallen.quote:Op maandag 5 oktober 2026 23:36 schreef Schanu het volgende:
[..]
Ik ga het pas vertellen als we er heen gaan. Normaliter is voorbereiding heel belangrijk, maar in dit geval krijg ik haar dan écht niet meer mee en gaat de spanning zich ook alleen maar opbouwen. Het is eigenlijk kiezen uit kwaden en dan is dit hopelijk de minst kwade. Al zal ze achteraf gegarandeerd heel boos op mij zijn
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |