Wij krijgen nu trouwens hulp van een door de gemeente gesubsidieerde mantelzorgmakelaar. Ik had MEE gemaild met de vraag waar ik in hemelsnaam moest beginnen om van onze gemeente duidelijkheid te krijgen over wat er aan mogelijke hulp bestaat, en toen verwezen ze me door naar hun collega's van mantelzorgondersteuning. En nu is er dus een mevrouw die allerlei uitzoekwerk voor ons doet, bezig is met aanvragen, achter de jeugdconsulent aanbelt als ze niet op tijd reageert, en zoveel mogelijk alle communicatie van ons overgenomen heeft. Ze is nu bezig om logeerweekenden te regelen en te kijken of we een vergoeding kunen krijgen omdat we wel recht hebben op leerlingenvervoer maar er geen gebruik van kunnen maken en dus zelf kosten maken. En ik hoef weinig tot niets zelf te doen! Echt een geschenk uit de hemel. En dus een tip voor iedereen om te kijken of je gemeente zoiets heeft.
Tegelijkertijd is het natuurlijk belachelijk dat de gemeente dus geld steekt in het bekostigen van iemand die je helpt om je weg te vinden door alle ingewikkelde regelingen, in plaats van dat ze gewoon al die ingewikkelde regelingen simpeler maken