abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_219964194
Wat fijn dat het leerlingvervoer geregeld is @Schanu ! Hoewel het nog steeds een boel gedoe en gepuzzel is zo te lezen. Hoe is de eerste week gegaan? En hoe vindt haar zusje het dat ze niet meer naar dezelfde school gaan?

De aanvraag voor de TLV is nu vrijwel helemaal rond voor D1 en dat is dan ook meteen het enige wat nog ontbreekt aan de aanmelding voor het vso voor volgend jaar. Nu duimen dat er nog een plekje in de schakelklas is. Wat de rest van het jaar voor haar gaat worden weet ik niet. Met alle uitval en uitstapjes zijn er nog 5 schooldagen voor de voorjaarsvakantie. De kans is groot dat dat haar laatste schooldagen van het schooljaar worden.

Voor D2 hebben we regulier onderwijs ook afgeschreven. We zijn nu aan het kijken of een symbioseklas voor haar passend is en anders wordt het toch dezelfde school als haar zus (maar dan in het reguliere vso). Ik denk wel dat we voor haar voor de TLV wat meer moeite moeten doen omdat het voor school minder zichtbaar is.
pi_219965203
Wij hebben de afspraak op school gehad, was op zich een goed gesprek. Informatie klopte niet helemaal die ze gaven, maar ik heb zelf uitgezocht hoe het zat.
We zijn er wel uit dat nog een jaar middelbare school niet goed is voor de oudste. We zien allemaal dat ze qua ontwikkeling stil staat en dat is niet ok.
En met dat we dit bespraken zag je dat ze een soort van opgelucht was dat er nog andere opties zijn dan nog een jaar deze martelgang.

Dus het plan is nu om naar mbo opleidingen te gaan kijken, kijken of we daar iets vinden wat ze zou kunnen gaan doen.

Verder is ze 18, dus een tussenjaar zou ook nog een optie kunnen zijn. Maar dan wel met een degelijk plan en de intentie om daarna wel iets van een opleiding te gaan doen, er is immers nog geen startkwalificatie.
Maar het geeft wel wat meer lucht.
Eerst maar eens mbo's bekijken, wie weet wat we tegenkomen...
Fake it till you make it...
  vrijdag 30 januari 2026 @ 19:16:39 #53
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_219965320
Allemaal spannende ontwikkelingen hier! Hopelijk gaat het leiden tot meer rust voor iedereen volgend schooljaar.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_219965848
Spannend @Nijna Heeft ze al een beetje een idee welke richting ze zou willen?
Ziet/begrijpt je man haar struggles nu ook meer?
pi_219966072
quote:
2s.gif Op vrijdag 30 januari 2026 20:20 schreef Kyara het volgende:
Spannend @:Nijna Heeft ze al een beetje een idee welke richting ze zou willen?
Ziet/begrijpt je man haar struggles nu ook meer?
Ze heeft niet heel erg een idee, we gaan nu kijken bij wat creatieve opleidingen, ze is wel creatief, maar of dat dan ook iets is waar ze een opleiding in zou willen doen is een tweede.
Maar ze was er zowaar voor te porren dus we gaan gewoon kijken. Als ze iets kan vinden waar ze zin in heeft denk ik dat we al veel gewonnen hebben. Zijn wel lange dagen zag ik en een uur enkele reis reistijd, dus wel intensief, maar goed dat zijn zorgen voor later.
Ik weet dat een oud basisschoolgenootje waar ze toen een klik mee had ook volgend jaar daar begint. Dus wellicht zou dat qua reizen nog wel wat steun aan elkaar kunnen geven.

Mijn man was niet mee naar het gesprek, maar ik heb hem het gespreksverslag van de begeleidster laten lezen, ik geloof dat dat beter overkomt dan wanneer ik dingen vertel ;) .

Spannend bij jullie ook nog @Kyara, fijn dat de TLV voor D1 rond is, ik duim mee voor een plekje in de schakelklas.
Nu D2, jullie zijn er maar druk mee :*

@Schanu, wat een gedoe dat leerlingvervoer.
Mooi dat het er is natuurlijk, maar ik hoor van anderen nogal wat haken en ogen. Blij dat wij daar zelf niet mee te maken hebben :*
Fake it till you make it...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')