quote:Op vrijdag 14 augustus 2026 08:25 schreef Schanu het volgende:
[..]
We zijn teruggebeld maar niet door de adviseur, en deze medewerker kende ons dossier niet en was uberhaupt niet op de hoogte dat er een nieuwe buggy zou worden geleverd. Kansloos gesprek van nog geen 2 minuten dus en ik zou opnieuw worden teruggebeld wat niet is gebeurd. De levering afgelopen woensdag dus maar afgewacht en we kregen de convaid ez rider geleverd. Ditmaal met een grote kap dus dat is echt perfect. Maar de rugleuning is niet aanpasbaar en deze buggy zit echt heel erg rechtop, dus Jewel ging meteen weer in verweer.
Ik merk dat ik vechtmoe ben geworden, misschien helpt het ook niet mee dat de avonden hier nonstop doffe ellende zijn omdat we elke avond minimaal van 8 tot 10 bezig zijn met Jewel op bed krijgen. Gisteren was ik het zo zat en deed ze mij zoveel pijn dat ik haar met onderbroek nog aan onder de koude douche heb gezet. Niet heel opvoedkundig correct en ik ben er niet trots op. Maar we zijn wel radeloos op dit moment.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Back to the buggy, we hebben een soort van kussen/knuffel gekocht die eigenlijk voor in de auto is maar waar je met je hoofd ook in/tegenaan kan liggen, zodat ze hopelijk toch lekkerder kan liggen in de buggy als ze wil slapen. Want ik heb de energie niet om het gevecht voort te zetten en ik denk ook niet dat wij het winnen. En deze buggy tikt alle boxjes verder wel aan, vooral ook die grote kap, en ik ben bang dat als we een andere krijgen dat dit op andere vlakken weer niet of minder voldoet. Dus we gaan hem uitproberen en kijken hoe het gaat.
Ik weet niet of bij jullie stichting mee zit om jullie te helpen in de communicatie richting Wmo en de hulpmiddelen leverancier.
Of schakel een ergotherapeut ik, die doen ook hierin ondersteunen en weten precies te onderbouwen wat nodig is op een manier dat de Wmo en leveranciers wel meewerken.Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.
Dale Carnegie
quote:Op vrijdag 14 augustus 2026 08:25 schreef Schanu het volgende:
[..]
We zijn teruggebeld maar niet door de adviseur, en deze medewerker kende ons dossier niet en was uberhaupt niet op de hoogte dat er een nieuwe buggy zou worden geleverd. Kansloos gesprek van nog geen 2 minuten dus en ik zou opnieuw worden teruggebeld wat niet is gebeurd. De levering afgelopen woensdag dus maar afgewacht en we kregen de convaid ez rider geleverd. Ditmaal met een grote kap dus dat is echt perfect. Maar de rugleuning is niet aanpasbaar en deze buggy zit echt heel erg rechtop, dus Jewel ging meteen weer in verweer.
Ik merk dat ik vechtmoe ben geworden, misschien helpt het ook niet mee dat de avonden hier nonstop doffe ellende zijn omdat we elke avond minimaal van 8 tot 10 bezig zijn met Jewel op bed krijgen. Gisteren was ik het zo zat en deed ze mij zoveel pijn dat ik haar met onderbroek nog aan onder de koude douche heb gezet. Niet heel opvoedkundig correct en ik ben er niet trots op. Maar we zijn wel radeloos op dit moment.Wat een gedoe met die buggy. Ik snap dat je daar het gevecht niet meer mee aan wil gaan. Is er niemand in jullie omgeving die dat stukje over kan nemen? Ik merk dat er vaak best mensen zijn die graag willen helpen maar niet weten hoe en in de dagelijkse praktijk ook wel lastig in te passen. Maar je tanden in zoiets zetten is misschien wel mogelijk? Of kan de wijkcoach daarin nog iets betekenen?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Back to the buggy, we hebben een soort van kussen/knuffel gekocht die eigenlijk voor in de auto is maar waar je met je hoofd ook in/tegenaan kan liggen, zodat ze hopelijk toch lekkerder kan liggen in de buggy als ze wil slapen. Want ik heb de energie niet om het gevecht voort te zetten en ik denk ook niet dat wij het winnen. En deze buggy tikt alle boxjes verder wel aan, vooral ook die grote kap, en ik ben bang dat als we een andere krijgen dat dit op andere vlakken weer niet of minder voldoet. Dus we gaan hem uitproberen en kijken hoe het gaat.
En herkenbaar om het allemaal niet meer te trekken. Hier gisteravond weer gezeik om het slikken van een pil. Ik trok het gewoon niet meer en ben naar bed gegaan en heb man het laten oplossen![]()
Wij hebben het bedritueel redelijk losgelaten. Dat wil zeggen, iedereen moet op een betaald moment bedklaar zijn en daarna schakel ik uit. Of ze gaan slapen of niet zoeken ze zelf maar uit maar blijf op je kamer en laat mij met rust. En ja, soms zit er eentje tot midden in de nacht nog te tekenen of moet ik om 3 uur s nachts nog even tegen D2 zeggen dat dit niet het moment is om keyboard te spelen. Maar soi. Ook niet opvoedkundig verantwoord maar qua hulpverlening kwamen we hierin ook niet veel verder.
De dagbesteding waar oudste heen zal gaan is voor de wmo alleen uit PGB en niet vanuit ZIN te financieren.quote:Op woensdag 19 augustus 2026 18:22 schreef Kyara het volgende:
Wat houdt pgb voor jullie in? Fijn dat er weer een hobbel is genomen en stapje dichterbij hulp.
Ja, wordt alweer 19 dit jaar. Dus niet meer zo kind... nou ja sociaal emotioneel valt ze nog wel in de categorie kind...quote:Op woensdag 19 augustus 2026 21:09 schreef Kyara het volgende:
Is jouw oudste meerderjarig inmiddels?
Is het ook. Gelukkig ziet oudste hier in dat ie hulp nodig heeft. Ik heb bij de gemeente gevraagd om mijn contactpersonen ook voor hem in te zetten. Dat scheelt weer. Hier wel zin overigens.quote:Op woensdag 19 augustus 2026 21:50 schreef Kyara het volgende:
Het lijkt me best heftig als je kind meerderjarig is en je als ouder niet meer zo eenvoudig hulp in kan schakelen.
Daarom hebben we ook mentorschap aangevraagd, zodat wij dit soort dingen kunnen regelen, ook huisarts e.d.quote:Op woensdag 19 augustus 2026 21:50 schreef Kyara het volgende:
Het lijkt me best heftig als je kind meerderjarig is en je als ouder niet meer zo eenvoudig hulp in kan schakelen.
Ja, wij! Onze meiden hebben allebei een hulphond. Ze hebben ook een tuigje met emotional support (elders aangeschaft). Deze honden gaan overal mee naar toe. Ook naar school. Ze bieden houvast en support, geven opening tot een gesprekje en zijn inmiddels een vast gegeven. Ze hebben tig andere knuffels en zitten nu ook in de Jellycat fase en nu in de zomer zijn de hulphonden vrij van dienst maar zodra er iets spannends op het programma staat, zijn de honden wel de knuffels die direct meegaan.quote:Op vrijdag 21 augustus 2026 11:08 schreef Schanu het volgende:
Iemand hier ervaring met een ESSA (Emotional Support Stuffed Animal)? Ik kwam er iets over tegen op Facebook en lees er goede dingen over. Ik vond een hele leuke betaalbare, de little of big paws. Maar nu vraag ik mij af of dat toegevoegde waarde zou zijn voor de 9 jarige. Zij is ontzettend into knuffels, haar lust en haar leven, maar ik vraag mij af of een ESSA knuffel iets anders biedt dan de honderden andere knuffels die ze al heeft. Of dat mijn 8 jarige er wat aan zou hebben, die lijdt steeds meer onder het gedrag van haar zus dus kan ook wel wat extra steun gebruiken. Maar werkt een ESSA ook echt als steun of is het slechts de zoveelste knuffel voor de knuffelverzameling?
Vooral op zoek naar ervaringen dus om beter af te kunnen wegen of het wat voor mijn meiden (of 1 van hun) zou zijn.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
quote:Op maandag 24 augustus 2026 21:35 schreef Troel het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op maandag 24 augustus 2026 23:13 schreef Kyara het volgende:
[..]SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
quote:Op maandag 24 augustus 2026 21:35 schreef Troel het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
Op dinsdag 25 augustus 2026 06:41 schreef Troel het volgende:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Quote verkloot maar goed. @Troel dus
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |