Een brief zou ze wel lezen, denk ik, maar ik ben er vrij van overtuigd dat er niets terug zou komen.quote:Op maandag 14 september 2026 21:44 schreef vlindertje89 het volgende:
@:-Spring ik bedenk me net: zou ze een brief wel lezen denk je? Zodat ze het op haar eigen tempo kan lezen en verwerken, en ook niet meteen hoeft te reageren zoals in een gesprek? En misschien dat ze ook makkelijker over haar gevoelens kan schrijven, zonder dat iemand haar aankijkt of erbij is, dan erover praten in een gesprek?
Jeetje wat klinkt de situatie waarin je zit heftig... Is het een optie om bij de instantie die autisme heeft gediagnosticeerd te informeren hierover? Anders sowieso een doorverwijzing naar een psycholoog aanvragen bij de huisarts alvast? (extra tip; je kan je bij alle geschikte psychologen tegelijk aanmelden voor de wachtlijst en dan degene die als eerste plek heeft echt gaan gebruiken). Voordat je aan de beurt bent duurt alweer zo lang dat je wellicht voor die tijd iig een ingang hebt gevonden bij haar?quote:
Terecht.quote:Op maandag 8 juni 2026 15:06 schreef Kyara het volgende:
Aan een autipas heb je dus geen bal in Walibi als je zelf niet mee wil (of kan!!) In de attractie. In verband met veiligheid. Diezelfde autist moet dus gewoon met haar broer in de rij. Meer kans op overprikkeling dus meer kans op gedoe bij evacuatie.tot zover de veiligheidsvoorschriften.
De Efteling heeft geen rij voor autistenquote:Op maandag 14 september 2026 22:20 schreef Elan het volgende:
[..]
Terecht.
In De Efteling was de rij voor autisten laatst langer dan de reguliere rij
Hoe moet ik me dit voorstellen.quote:Op maandag 14 september 2026 22:44 schreef Kyara het volgende:
[..]
De Efteling heeft geen rij voor autistenMaar sowieso heeft de efteling het anders geregeld met de faciliteitenkaart. Die kan iedereen aanvragen. Overigens gaat het ons ook niet om kortere rijen maar om een rustigere plek om te wachten. Dat maakt al veel verschil.
Dat verschilt per attractie. Bij de Baron is aan de achterkant, aan het einde van de miva ingang een rustig plekje waar je kunt zitten wachten. Bij bv Walibi krijg je een tijd waarop je je kunt melden waardoor je buiten de rij, elders in het park, kunt wachten.quote:Op maandag 14 september 2026 22:47 schreef Elan het volgende:
[..]
Hoe moet ik me dit voorstellen.
Waar moet je precies wachten dan waar het rustiger is? Dat hele park is toch superdruk?
Ik heb zelf geen ervaring met een kind met autisme. Ik vind het heel goed hoe je haar zenden ontvangt en ziet als verbinding. Het lijkt me een heel naar gevoel dat je bang bent je kind kwijt te raken en hoop heel erg dat je manieren vindt om dat te voorkomen.quote:Op maandag 14 september 2026 21:51 schreef -Spring het volgende:
[..]
Een brief zou ze wel lezen, denk ik, maar ik ben er vrij van overtuigd dat er niets terug zou komen.
Ze is op dit moment ook behoorlijk egocentrisch in haar contact.
Net bijvoorbeeld: ik kwam terug van buurtpreventie en ging even bij haar op haar kamer zitten. Vervolgens heeft ze een kwartier lang enthousiast tegen me aan zitten infodumpen. Helemaal prima, ik luister graag en vind dat juist fijn contact. Daarna vroeg ik één ding over mijn avond: of ze ons toevallig had zien lopen met de gelr hesjes. En meteen was ze weg uit het gesprek.
Het is momenteel heel erg what's in it for me. Over haar boeken, games en interesses kan ze eindeloos vertellen, maar zodra het gesprek ook maar even verschuift naar iets wat niet over haar of haar interesses gaat, haakt ze af.
Dus ik denk zeker dat een brief een minder confronterende manier zou zijn om iets aan haar te vertellen, maar ik verwacht niet dat ze hem zou beantwoorden of ineens haar gevoelens op papier zou zetten.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |