quote:
Op woensdag 24 februari 2010 22:04 schreef k_man het volgende:[..]
Incidenteel een keertje komen opdraven - vooral als ze daar vanwege bijv verkiezingen o.i.d. belang bij hebben - is natuurlijk heel iets anders dan altijd maar komen opdraven als er iets politiekerigs te bespreken valt.
Het ging me ook voornamelijk om deze belangrijke politiek tijden, met de aanstaande gemeentelijke en landelijke verkiezingen. Het zou DWDD sieren om wat meer politiek evenwicht in het programma te brengen, aangezien ze behoorlijk veel kijkcijfers hebben. Maar uiteraard zijn ze tot niets verplicht.
quote:
[..]
Ik kan daar geen ja of nee op antwoorden. Ik ben meestal wat genuanceerder in m'n meningen. Er is meer dan alleen zwart en wit. Ik kan me best voorstellen dat er ook een rechtse rakker rondloopt die de rol van Rottenberg in DWDD minstens net zo goed kan vervullen. Ik zou echter zo niet weten wie dat dan zou moeten zijn en jij weet dat duidelijk ook niet. Dat laatste is wat merkwaardig voor iemand die op bovenstaande vraag kennelijk een duidelijk JA als antwoord in gedachten heeft.
Namen noemen vervuild de discussie zoals al eerder gebleken is, want dan ga jij tegenargumenten voor de betreffende persoon zoeken. En het gaat me niet om een specifiek persoon, het gaat mij enkel om het evenwicht.
Ik weet zeker dat als de wil er is bij DWDD dat ze dan een geschikte mediagenieke tegenhanger voor Rottenberg kunnen vinden. Helaas is die wil er niet, en dat is jammer om te zien.
quote:
[..]
Als je dat bedoelde te zeggen, heb je het wel buitengewoon onzorgvuldig geformuleerd. Jouw zin waarin je stelde dat er gehuild werd over de zendtijd voor de deugnieten van de Telegraaf, kende geen onderwerp. Uit die zin an sich werd dus niet duidelijk wie er huilt. Als lezer val je dan normaal gesproken terug op de vorige zin, waarin je het had over DWDD. Kennelijk verwees de zin over het huilen echter naar een nog eerdere zin, maar dat was uit de tekst niet op te maken.
Ik had het erover dat er op TV vaak wordt gerept over het niet bestaan van linkse media. Ik schuif die mening echt nergens in de schoenen van DWDD. Ik refereerde enkel aan een gast bij DWDD die dat daar verklaard heeft.
Even voor de duidelijkheid, Aad heeft er de afgelopen weken twee keer gezeten, dus ik weet niet wat jij wel of niet heb gezien.
quote:
Hoe dan ook, laten we het nu dan helder krijgen. Jij stelt dus - als ik het nu goed begrijp - dat Aad van den Heuvel, toen hij vorige week in DWDD te gast was, 'huilde' over de zendtijd voor Wakker Nederland en Powned?
Correct, behalve dat het een uitzending eerder met Aad betreft ( 22 jan ).
quote:
Als dat is wat je bedoelt, snap ik ten eerste niet waarom je het meldt in een discussie over de vermeende linksheid van DWDD. Het gaat hier dus om de mening van een bepaalde gast, over een heel ander onderwerp. Wat hebben de eventuele bezwaren van Aad van den Heuvel tegen het toekennen van zendtijd aan die twee omroepen te maken met het linkse gehalte van DWDD, als je zelf al stelt dat Aad van den Heuvel slechts een gast was en niet het standpunt van DWDD vertegenwoordigt? Voor zover DWDD überhaupt een standpunt heeft.
Waarom ik dat standpunt van Aad aanhaalde is omdat ik dat als een leuke tegenstrijdigheid zie. Eerst een gast (met een mening die je vaker hoort op de publieken) die verklaarde dat er niet zoiets bestaat als linkse media, en dat dan DWDD juist het tegenovergestelde bewijst.
Het programma bewijst dus het tegenovergestelde van de mening van een gast.
quote:
Ten tweede is het ook nog eens absoluut onjuist om te beweren dat Aad van den Heuvel daarover 'huilde'. In het hele item - dat ging over het opheffen van de gezamenlijke actualiteitenrubrieken en meer specifiek de gevolgen daarvan voor Clairy Polak - zijn de namen Powned en Wakker Nederland zelfs niet één keer tersprake gekomen. Het item ging ook niet over het toekennen van zendtijd aan rechts of links, maar over het voornemen om de gezamenlijk programma's op te splitsen, zodat je dadelijk weer een KRO Brandpunt krijgt, een Tros Actua, een VARA Nieuwslicht, een NPS Nieuwsuur, etc, etc. Het had totaal niets van doen met welke nieuwe omroep dan ook.
Dit is een misverstand die ik hierboven al aanhaalde, het gaat dus om een eerdere uitzending. Daarin zei van den Heuvel dat de aanstaande veranderingen bij de publieke omroepen een "knieval voor wilders" is. En dat er niet zoiets bestaat als linkse media.
Nadat hij zich zo fel uitliet over rechts, en de aanstaande (lichte)verrechtsing van de publieke omroepen, mocht hij uiteraard vrij snel weer een keer aanschuiven, en die aflevering zal jij gezien hebben denk ik.