abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_78467395
quote:
Op vrijdag 26 februari 2010 03:59 schreef Buzios het volgende:

[..]

Nou weet ik niet voor welke partij jouw voorkeur uitgaat. Maar hoe zou je erover denken dat de partij op wie jij zou stemmen in dezelfde situatie zou verkeren als de PVV.
Dus veel stemmen van lager opgeleide mensen. Zou je er dan nog steeds zo een punt van maken, dat de achterban van jouw partij voornamelijk uit lager opgeleiden bestaat ?

Vind je dat er een IQ drempel moet komen voor mensen om te stemmen ?
Heb je het echt zo moeilijk met je IQ?
Er worden echt talloze onderzoekjes gehouden om aan te tonen dat PVV stemmers geen randdebielen zijn maar succesvolle jongeren hoor. Het taboe is er allang af.
Maar in welk land woon jij? Of is het antwoord te pijnlijk voor je dat je deze vraag almaar negeert?
  vrijdag 26 februari 2010 @ 04:12:16 #202
284877 Buzios
Mr Inside Information
pi_78467402
quote:
Op vrijdag 26 februari 2010 04:05 schreef scanman1 het volgende:

[..]

Ik vind dat er niet zozeer een IQ drempel moet zijn, maar misschien wel een drempel voor wat de mensen weten van politiek. Er zijn bijvoorbeeld ook zat mensen die stemmen op Wouter Bos of Maruk Rutte omdat ze hem wel leuk vinden. Het is onhaalbaar, dat weet ik ook, maar misschien zou je een soort van politieke test moeten doen voordat je mag stemmen. Dat kan natuurlijk niet, dus iedereen heeft stemrecht. En zo hoort het ook, maar bij sommige stemmers vraag ik me echt af of dat wel goed is.
Maar ondanks dat er mensen zijn met een laag of lager IQ tov gemiddeld. Is het niet arrogant van mensen met een hoger IQ om deze groep zomaar eventjes af te doen als: jullie zijn bewezen dom (niet door stemgedrag, maar b.v. door een IQ test), dus jullie mogen niet stemmen. OF, wie niet door de politieke test heen komt die mag niet stemmen.

Zo creer je dus een groep in de samenleving die wordt gediscrimineerd. En er zijn velen die discriminatie als argument tegen Wilders gebruiken.
Wilders is tegen de Islam, en in jouw geval ontstaat er dus een groep die tegen mensen met een laag IQ is.
Ik zeg express tegen, want dat is de manier waarop deze laag IQ groep het gaat opvatten.
Op dezelfde manier zoals anderen opvatten dat Wilders discrimineert of haat zou zaaien.
"She puts whiskey in the coffee, she puts whiskey in the tea,
She puts whiskey in the whiskey and the rest of it in me."
pi_78467423
quote:
Op vrijdag 26 februari 2010 04:12 schreef Buzios het volgende:

[..]

Maar ondanks dat er mensen zijn met een laag of lager IQ tov gemiddeld. Is het niet arrogant van mensen met een hoger IQ om deze groep zomaar eventjes af te doen als: jullie zijn bewezen dom (niet door stemgedrag, maar b.v. door een IQ test), dus jullie mogen niet stemmen. OF, wie niet door de politieke test heen komt die mag niet stemmen.

Zo creer je dus een groep in de samenleving die wordt gediscrimineerd. En er zijn velen die discriminatie als argument tegen Wilders gebruiken.
Wilders is tegen de Islam, en in jouw geval ontstaat er dus een groep die tegen mensen met een laag IQ is.
Ik zeg express tegen, want dat is de manier waarop deze laag IQ groep het gaat opvatten.
Op dezelfde manier zoals anderen opvatten dat Wilders discrimineert of haat zou zaaien.
Ik denk dat ik iets meer weet van de mensen die ik 'discrimineer' dan Wilders.

Maar realiseer je wel even dat Wilders dus het 'verboden te discrimineren' uit de grondwet wil halen.
Maar waar ik op wil 'discrimineren' staat volgens mij niet in de grondwet. Wel dat je gewoonweg niet mag discrimineren en daar ben ik het in principe ook wel mee eens, maar dat mensen mogen stemmen die eigenlijk geen flauw idee hebben waar ze precies op stemmen doet me wel pijn.
My soul is painted like the wings of butterflies
  vrijdag 26 februari 2010 @ 04:30:59 #204
284877 Buzios
Mr Inside Information
pi_78467436
quote:
Op vrijdag 26 februari 2010 04:22 schreef scanman1 het volgende:

[..]

Ik denk dat ik iets meer weet van de mensen die ik 'discrimineer' dan Wilders.

Maar realiseer je wel even dat Wilders dus het 'verboden te discrimineren' uit de grondwet wil halen.
Maar waar ik op wil 'discrimineren' staat volgens mij niet in de grondwet. Wel dat je gewoonweg niet mag discrimineren en daar ben ik het in principe ook wel mee eens, maar dat mensen mogen stemmen die eigenlijk geen flauw idee hebben waar ze precies op stemmen doet me wel pijn.
Ok, het is dus sentiment. Daar kan ik wel bij inkomen, alleen vraag ik me dus af in hoeverre je het ook pijnlijk zou vinden wanneer de jouw partij in dezelfde positie zou zitten qua peilingen als de PVV.

Maar jij denkt dat je meer over het stemvolk van de PVV weet dan Wilders. Dat kan, alleen het valt niet te bewijzen en mag je er dus niet van uitgaan. Maar nogmaals, ik zeg niet dat het zo is of niet zo is, ik kan dat al helemaal niet beoordelen.
Maar...op basis van je argumenten kun je niet ontkennen dat Wilders wel degelijk veel van zijn achterban afweet...volgens jouw kan het niet zijn om zijn sterke argumenten...maar hij weet dan toch meesterlijk zijn achterban te bespelen en te manipuleren, en dit kan alleen als je ook heel goed weet uit wie je achterban bestaat.
Zelf denk ik dat dat trouwens niet het geval is, ik denk dat hij een grote achterban heeft omdat hij goede standpunten heeft. Niet allemaal even goed, maar over het algemeen wel. Maar dat is slechts mijn mening.
"She puts whiskey in the coffee, she puts whiskey in the tea,
She puts whiskey in the whiskey and the rest of it in me."
pi_78467440
Na het gillen en capslockkrijsen gaat Buzios geen antwoord geven op vragen.
Okee. .
pi_78467595
quote:
Op vrijdag 26 februari 2010 04:30 schreef Buzios het volgende:

Zelf denk ik dat dat trouwens niet het geval is, ik denk dat hij een grote achterban heeft omdat hij goede standpunten heeft. Niet allemaal even goed, maar over het algemeen wel. Maar dat is slechts mijn mening.
Ik hoop het toch werkelijk niet. Wilders heeft sommige standpunten die toch een flink racistisch en hardvochtig ondertoontje hebben (wat dus ook door wetenschappers zo is beredeneerd, maar ach dan zijn het opeens "politieke" uitspraken - ben benieuwd wat de rechter gaat doen met Wilders).

Dus een geinformeerde kiezer die tóch het vakje met Wilders roodkleurt is in mijn ogen eigenlijk een "racist". Als ik zo op straat om me heen kijk zie ik daarentegen vrijwel alleen maar sympathieke aardige mensen. Daarom hoop ik werkelijk dat het een soort gebrek aan politiek besef is dat mensen naar Wilders drijft.

En ja, gelukkig blijkt dit maar al te vaak als ik met mensen over politiek praat.
  vrijdag 26 februari 2010 @ 07:33:23 #207
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_78467916
Moet ik hier nou om lachen of om huilen?: Speech Geert Wilders bij PVV-avond in Almere
Winnaar Agnes Kant knuffel 2010.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
  vrijdag 26 februari 2010 @ 07:46:52 #208
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_78467955
quote:
Op vrijdag 26 februari 2010 07:33 schreef ethiraseth het volgende:
Moet ik hier nou om lachen of om huilen?: Speech Geert Wilders bij PVV-avond in Almere
Een toespraak die - wederom - alleen maar gaat over moslims en de islam. Ik wordt er een beetje moe van. Heeft die man werkelijk niets anders om over te praten? Het is leuk dat zijn programma andere punten heeft, maar als hij spreekt gaat het echt altijd en alleen - wellicht een enkele uitzondering - over moslims, islam, immigratie, allochtonen, etc.....

En dan ook nog zo'n uitspraak geven:

"Als er vanavond mensen van de PvdA aanwezig zijn: hier is een boodschap voor jullie. Ik zal na afloop de tekst van deze speech in het Arabisch verspreiden zodat ook jullie kunnen begrijpen wat ik gezegd heb. "

Komop.... ik moet echt weinig van de PvdA hebben, maar dit is wel heel erg slap gelul. Wellicht was het als humor bedoeld om het ijs te breken of zo....
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  vrijdag 26 februari 2010 @ 08:00:00 #209
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_78468017
quote:
Op vrijdag 26 februari 2010 04:05 schreef scanman1 het volgende:
Ik vind dat er niet zozeer een IQ drempel moet zijn, maar misschien wel een drempel voor wat de mensen weten van politiek. Er zijn bijvoorbeeld ook zat mensen die stemmen op Wouter Bos of Maruk Rutte omdat ze hem wel leuk vinden. Het is onhaalbaar, dat weet ik ook, maar misschien zou je een soort van politieke test moeten doen voordat je mag stemmen. Dat kan natuurlijk niet, dus iedereen heeft stemrecht. En zo hoort het ook, maar bij sommige stemmers vraag ik me echt af of dat wel goed is.
Je realiseert je echt niet dat je daarmee eigenlijk net zo'n apartheid creëert als Wilders zou willen? Alleen zijn de burgers die "minder burgerrechten" zouden moeten krijgen in jouw visie geen moslims, maar mensen die niet over een bepaalde kennis van de politiek beschikken.

Je bent wellicht terug gekomen op je eerdere retoriek waarbij je zelfs zo ver ging om er een IQ aan te hangen - wat me sterk doet denken aan de VS tussen 1865 en 1962, waar de stem van een zwarte burger slechts voor twee-derde telde - maar het blijft een hele enge gedachte, dat "stembewijs".
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  vrijdag 26 februari 2010 @ 08:01:01 #210
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_78468024
Andere vraag: scanman1, wat ga je doe als Wilders ook daadwerkelijk de verkiezingen wint? Emigreren?
-
  vrijdag 26 februari 2010 @ 08:03:27 #211
292730 Grinderman
no pussy blues
pi_78468044
quote:
Op vrijdag 26 februari 2010 07:46 schreef maartena het volgende:
"Als er vanavond mensen van de PvdA aanwezig zijn: hier is een boodschap voor jullie. Ik zal na afloop de tekst van deze speech in het Arabisch verspreiden zodat ook jullie kunnen begrijpen wat ik gezegd heb. "

Komop.... ik moet echt weinig van de PvdA hebben, maar dit is wel heel erg slap gelul. Wellicht was het als humor bedoeld om het ijs te breken of zo....
Slaat op een relletje rond verkiezingsflyers van de PvdA, in het Turks en Arabisch.
STFU
  vrijdag 26 februari 2010 @ 08:07:30 #212
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_78468081
quote:
Op vrijdag 26 februari 2010 08:03 schreef Grinderman het volgende:
Slaat op een relletje rond verkiezingsflyers van de PvdA, in het Turks en Arabisch.
Ja, blijkbaar kan dat niet in Nederland, informatie verstrekken in andere talen. Maar wellicht ben ik ook de VS gewend, waar het heel normaal is om informatie te verstrekken in een variëteit aan talen.... Je kunt dan ook theorieexamen doen voor je rijbewijs in 30 talen, en praktijk in een stuk of 6. - En zelfs je naturalisatiepapieren kun je in meerdere talen invullen.

Wilders zou morgenochtend nog kamervragen gaan stellen als hij op weg naar huis een reclamebord langs de snelweg zou zien staan in een andere taal dan het Nederlands. Als hij de spontane hartverzakking overleeft natuurlijk.
-
  vrijdag 26 februari 2010 @ 08:20:39 #213
292730 Grinderman
no pussy blues
pi_78468187
Wat mij betreft is het ook niet echt een probleem, maar het is natuurlijk koren op de molen van Wilders. En hij buit dat uit. Ik postte het fyi, was me niet duidelijk of je dat wist.
STFU
pi_78468272
quote:
Op vrijdag 26 februari 2010 08:07 schreef maartena het volgende:

[..]

Ja, blijkbaar kan dat niet in Nederland, informatie verstrekken in andere talen.
Volgens Dominic Schrijer, de PvdA-lijsttrekker in Rotterdam, zijn verkiezingsposters in een andere taal in strijd met de interne partijlijn.
De oud-minister van Integratie, PvdA-er van der Laan, vindt dat er geen verkiezingsposters opgehangen mogen worden in andere talen behalve het Nederlands. Zeker politici zouden moeten uitdragen dat iedereen Nederlands moet spreken, vindt hij.
De PvdA zelf heeft zulke posters teruggehaald en de belofte gedaan dat dit niet meer voor gaat komen.
If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
pi_78468332
quote:
Op vrijdag 26 februari 2010 08:07 schreef maartena het volgende:

[..]

Ja, blijkbaar kan dat niet in Nederland, informatie verstrekken in andere talen. Maar wellicht ben ik ook de VS gewend, waar het heel normaal is om informatie te verstrekken in een variëteit aan talen.... Je kunt dan ook theorieexamen doen voor je rijbewijs in 30 talen, en praktijk in een stuk of 6. - En zelfs je naturalisatiepapieren kun je in meerdere talen invullen.

Wilders zou morgenochtend nog kamervragen gaan stellen als hij op weg naar huis een reclamebord langs de snelweg zou zien staan in een andere taal dan het Nederlands. Als hij de spontane hartverzakking overleeft natuurlijk.
Gek toch dat de PvdA geen verkiezingsposters verspreid in wereldtalen als het Engels, Frans, Duits en Spaans, maar wel in het Turks (en wellicht Arabisch).
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_78468360
quote:
Op vrijdag 26 februari 2010 01:56 schreef maartena het volgende:

[..]

Je zou zo bij de PVV kunnen met deze strategie!
Als je het niet meer weet, gewoon andersdenkenden linken aan lieden die je eerst als extreem-rechts bestempeld, ondanks mijn uitgebreid beargumenteerde weerzin tegen de PVV.

Trolletje
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

vrijdag 26 februari 2010 @ 08:36:40 #217
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_78468434
quote:
Op vrijdag 26 februari 2010 08:31 schreef El_Matador het volgende:
Gek toch dat de PvdA geen verkiezingsposters verspreid in wereldtalen als het Engels, Frans, Duits en Spaans, maar wel in het Turks (en wellicht Arabisch).
Heel gek idee: Zou dat misschien komen omdat de groep stemgerechtigden die Engels, Frans, etc spreken gewoon een heel stuk kleiner zijn dan de 400.000 Turken, en 400.000 Marokkanen?

In de VS worden ook geen verkiezingspamfletten in het Frans of Duits verspreid..... wel in het Spaans, Vietnamees, Koreaans, Chinees, en Tagalog.

Lijkt me ook niet heel moeilijk te begrijpen.
-
pi_78468482
quote:
Op vrijdag 26 februari 2010 08:36 schreef maartena het volgende:

[..]

Heel gek idee: Zou dat misschien komen omdat de groep stemgerechtigden die Engels, Frans, etc spreken gewoon een heel stuk kleiner zijn dan de 400.000 Turken, en 400.000 Marokkanen?

In de VS worden ook geen verkiezingspamfletten in het Frans of Duits verspreid..... wel in het Spaans, Vietnamees, Koreaans, Chinees, en Tagalog.

Er wonen meer Duitsers in Nederland dan Turken denk ik zo.

Maar blijf vooral volhouden. Vooral blijven denken dat migranten de taal niet hoeven leren... Kom je ver mee, dat soort mongolide gedachtes.

pi_78468483
quote:
Op vrijdag 26 februari 2010 08:36 schreef maartena het volgende:

[..]

Wat precies heeft Geert Wilders hiermee te maken als de PvdA zelf meent dat het anders moet en stelt dat zulke posters in strijd zijn met de interne partijlijn?
Of wordt je een beetje boos en verdrietig als er vervolgens een sneer over wordt gemaakt en moet dit uit je systeem?
  vrijdag 26 februari 2010 @ 08:44:50 #220
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_78468571
quote:
Op vrijdag 26 februari 2010 08:39 schreef El_Matador het volgende:
Maar blijf vooral volhouden. Vooral blijven denken dat migranten de taal niet hoeven leren... Kom je ver mee, dat soort mongolide gedachtes.
Ik ben zeker wel van mening dat migranten de taal moeten leren. Maar dat betekend niet dat ze daarom geen informatie mogen ontvangen in een andere taal dan het Nederlands. In de eigen taal kunnen ze bepaalde zaken wellicht beter begrijpen, wat zeker het geval is voor de oudere generatie.

Ik vind trouwens dat je wel weer je volwassenheid aan het verliezen bent met opmerkingen als "mongolide gedachten". Dat is niet de eerste keer.
-
  vrijdag 26 februari 2010 @ 08:48:05 #221
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_78468648
quote:
Op vrijdag 26 februari 2010 08:40 schreef damian5700 het volgende:
Wat precies heeft Geert Wilders hiermee te maken als de PvdA zelf meent dat het anders moet en stelt dat zulke posters in strijd zijn met de interne partijlijn?
Dat wist ik niet. Desalniettemin heb ik er geen problemen mee dat er NAAST de Nederlandse informatie die verstrekt wordt ook een vertaling wordt geleverd in de meest voorkomende migrantentalen. In een flinke hoeveelheid westerse landen is dat vrij normaal.
-
pi_78468692
quote:
Op vrijdag 26 februari 2010 08:44 schreef maartena het volgende:

[..]

Ik ben zeker wel van mening dat migranten de taal moeten leren. Maar dat betekend niet dat ze daarom geen informatie mogen ontvangen in een andere taal dan het Nederlands. In de eigen taal kunnen ze bepaalde zaken wellicht beter begrijpen, wat zeker het geval is voor de oudere generatie.
Een verkiezingsposter is een poster voor allen in Nederland die stemgerechtigd zijn. Als je stemgerechtigd ben en je beheerst de taal niet, dan moet je niet gaan stemmen.

Stemvee naar de stembus lokken met dit soort dhimmiprietpraat is nooit een oplossing.
quote:
Ik vind trouwens dat je wel weer je volwassenheid aan het verliezen bent met opmerkingen als "mongolide gedachten". Dat is niet de eerste keer.
Ik zal het volgende keer in het Turks zetten. Dan weet je precies wat ik bedoel.

pi_78468761
quote:
Op vrijdag 26 februari 2010 08:48 schreef maartena het volgende:

[..]

Dat wist ik niet.
Ik wist daarentegen dat jij meer onderbuikretoriek bezigde dan realiteit en feiten.
pi_78468822
quote:
Op vrijdag 26 februari 2010 08:31 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Ach het lijkt allemaal heel raar. Man in de straat hier tuigt zijn ramen altijd op met spullen uit het verleden die het thema van de week of van de maand weergeven. Daar hangen nu de chinese posters van het CDA, VVD etc op van 10-15 jaar geleden. We willen dat de wereld veranderd maar nederland niet. We moeten hier op klompen blijven lopen en de nederlandse vlag hijsen. Want owee we zouden toch eens een dubbele loyaliteit hebben hier in NL. Alsof de gewone nederlanderd zo ontzettend loyaal is. De rijke nederlander gaat, als het even kan zelfs over de grens wonen of zet zijn hoofdkantoortje neer in het buitenland zodat de loyale belastingcenten in ieder geval niet in de Nederlandse schatkist terecht komen. Over loyaal gesproken.
Wat dat betreft hebben ze het in Amerika beter geregeld.

Het niet verspreiden van Engels, Franse, Duitse en Spaanse posters kan erop duiden dat of de groep te klein is om dat te rechtvaardigen, of een groot gedeelte van de groep beter geintegreerd is en de taal beter spreekt. Meestal komen zij naar NL terwijl ze al een goede baan hebben. Ze staan iig niet op de stoep met hun koffer om vervolgens voor 6.50 per uur bouten van een ABS systeem in te schroeven in een autofabriek waar de hele werkvloer nauwelijks een woord nederlands spreekt. Meestal zullen ze ook een nederlandse man of vrouw hebben. De samenstelling van de groep lijkt me dus onvergelijkbaar.

En het enige wat wilders met zijn getetter bereikt is dat diezelfde posters er over 4 jaar weer hangen. Net nu die hele groep zich drastisch begint te veranderen (en al veranderd is) probeert hij ze weer in de ijskast te zetten. Ja we moeten trillen voor ze, die gevaarlijke turkse mensen en die o zo gevaarlijke moslims. We hebben al zoveel terreur over ons heen gekregen dat we wel bang moeten zijn hier in NL
Het is van eenzelfde soort stereotypering als wat oudere amerikaanse films waar de zwarte man altijd de bad guy was. Als je veel van die films gezien had, dan werd je vanzelf huiverig om s'avonds op een station te staan met een zwarte persoon op het perron. Voor sommige mensen is alleen het beeld genoeg om echt angst te voelen al heeft dat beeld elke band met de werkelijkheid verloren. Soms zo erg dat een splinterpartij ergens in ee dorp met +- 0.1% allochtonen roept dat zijn partij waakt over de islamisering van het dorp. Op de vraag waarom hij daarvoor bang is omdat er eigenlijk geen buitenlanders zijn, kijkt hij de interviewer is raar aan. Alsof hij even wakker wordt en een stapje in de realiteit zet.

Neem Almere als voorbeeld, 51 overvallen in een jaar, met 30% afgenomen door gevoerd beleid (bv t.o.v amsterdam 550) Maar de PVV moet de mensen daar eerst bang krijgen alvorens ze op hun stemmen. De PVV teert op het calimerogevoel, bangmakerij, stemmingmakelrij en polarisatie...en volgens mij is daar nog nooit iemand beter van geworden. Met hun plannetje over stadscommanda's, alsof Almere een jungle is.
De mensen in Almere stemmen dus niet omdat het zgn onveilig is, maar omdat ze zich onveilig voelen en van dat gevoel moet de PVV het hebben. Dat gevoel wakkeren ze aan waar het maar kan. Hoe verder gevoel en werkelijkheid uit elkaar liggen hoe beter voor de PVV. bovendien bekostigen ze al hun plannen met de pot goud die ze gevonden hebben aan het eind van de regenboog, nemen ze hun eigen kiezer niet serieus en hebben ze een uitgangspunt dat een kind in de 2de klas lagere school kan verzinnen (“Ons uitgangspunt is simpel: de islam is slecht, de regering is slecht, andere partijen zijn slecht. En de PVV is natuurlijk goed. Snap je?”)

Hier nog wat quotes uit het PVV hok:

Kamerlid Martin Bosma heeft een grote Israëlische vlag voor zijn raam hangen, hetgeen me niet verbaast omdat hij gisteren tijdens het fractie-uitje een sweater met de opdruk ‘Israel Defense Forces’ droeg

Ook zie ik in de gang een rijtje weinig subtiele anti-islamcartoons van Gregorius Nekschot.

Geen nood, De Roon neemt een uur later de taak op zich mij uitgebreid te informeren.
Hij onttrekt twee koppen koffie aan ons Senseo-apparaat en schuift zijn stoel dan naast de mijne. We tutoyeren meteen. “Kijk,” zegt hij op vaderlijke toon, “het is eigenlijk heel simpel. Niet te diep ingaan op de stof; het gaat om de media-aandacht die je ergens mee kunt verdienen. De islam is slecht, de regering is slecht, andere partijen zijn slecht. En de PVV is natuurlijk goed. Dat is het uitgangspunt.

Lekkere club Israelvrienden daarzo Veel hash roken op een Kibbutz heeft hem blijkbaar met zijn denken op het radicale spoor gezet

[ Bericht 1% gewijzigd door dramatiek op 26-02-2010 09:04:27 ]
http://www.mrwonkish.nl Eurocrisis, Documentaires, Economie
pi_78469005
quote:
Op vrijdag 26 februari 2010 03:22 schreef Buzios het volgende:

[..]

Wilders zegt: Hij is tegen de Islam, niet tegen de Moslims. Dat is een groot verschil. Je kunt een Moslim zijn die niet volledig achter de koran staat. Net zoals dat je genoeg Christenen hebt die hun geloof niet praktiseren.
Het is tegenwoordig populisme om maar te gillen dat Wilders alle moslims haat...want dan ben je "goed".
Goed om je eigen hypocriete straatje schoon te vegen misschien, maar niet voor een beter Nederland.

En ik ben persoonlijk trouwens niet direct tegen de Islam, wel tegen de buitenproportionele opkomst van de Islam. Maar als ik ergens tegen moet zijn (het bestaansrecht van links, ergens "tegen" zijn), dan is het vooral TEGEN links.
Dan ben jij het inhoudelijk dus niet met Wilders eens. Want waar ik mij kan herinneren dat Wilders enkele jaren terug nog de moeite nam om te verwoorden dat hij niets tegen de islam heeft maar alleen tegen de extreme islam verkondigde de PVV-er gisterenavond bij Nova aan tafel dat de islam een politieke stroming is die overal goed in de gaten gehouden en gewantrouwd moet worden, en hij zei dit dus in het algemeen nav een opmerking van zijn debat-opponent van de VVD dat de PVV tegenwoordig zich afzet tegen welke uiting van Islam dan ook ipv alleen de extreme en buitenproportionele vormen daarvan.

Maar goed, ik vind dat een partij die van verwerpelijke symboolpolitiek zoals een verbod op hoofddoekjes in de publieke ruimte en het tegengaan van nieuwe moskeeën zijn belangrijkste onderhandelpunten maakt zichzelf sowieso al buitenspel zet.

PVV stemmers moeten wel een beetje simpel zijn willen ze deze retoriek en symboolpolitiek allemaal slikken en denken dat je met dergelijke belachelijke voorstellen Nederland vooruit gaat helpen.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_78469020
quote:
Op vrijdag 26 februari 2010 08:49 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Een verkiezingsposter is een poster voor allen in Nederland die stemgerechtigd zijn. Als je stemgerechtigd ben en je beheerst de taal niet, dan moet je niet gaan stemmen.

Stemvee naar de stembus lokken met dit soort dhimmiprietpraat is nooit een oplossing.
[..]

Ik zal het volgende keer in het Turks zetten. Dan weet je precies wat ik bedoel.
Je zou niet moeten stemmen als je, omdat je de taal niet kent, niet weet waar een partij voor staat, maar stemmen als je niet weet waar een partij voor staat (afgezien van hetgeen de media je voorschotelt) omdat je je niet verdiept in de punten van een partij mag wel?

Bovenstaande is trouwens een vraag, ik probeer je geen woorden in de mond te leggen .
pi_78469573
quote:
Op vrijdag 26 februari 2010 04:30 schreef Buzios het volgende:

[..]

Een redelijk aantal van de standpunten van de PVV doen op het eerste gezicht goed aan, als je bijvoorbeeld kijkt naar (een paar van) hun standpunten in Almere: verlaging van de OZB, afschaffen rioolrecht/afvalstoffenheffing (wie wil dat nou niet, minder betalen!). Maar denk er eens over na: gaat de vuilnisdienst je afval gratis ophalen en verwerken?

Dat is trouwens iets waar het bij sommige kiezers over het hele spectrum nog wel eens aan schort: nadenken over de punten van de partij van hun keuze en de consequenties van die punten.
  vrijdag 26 februari 2010 @ 09:38:22 #228
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_78469662
De financiële onderbouwing van de PVV-plannen ontbreekt volledig. Dat geroep om "afschaffing van linkse hobbies" en "efficienter werken" ( ) is in elk geval geen onderbouwing.

Oh en het is wachten op het volgende gehuil van Wilders:
quote:
'Ambtenaar wil niet voor PVV werken'
Uitgegeven: 26 februari 2010 09:14
Laatst gewijzigd: 26 februari 2010 09:14
AMSTERDAM - Een op de drie ambtenaren overweegt op te stappen als hij onder een PVV-bestuurder moet werken. Zes op de tien heeft er problemen mee voor de PVV te werken.
23
© ANP

Dat concludeert het blad voor bestuurders en ambtenaren Binnenlands Bestuur uit een enquête onder ambtenaren van het Rijk, provincies en gemeenten.

Onder ambtenaren die GroenLinks en PvdA stemmen is de weerstand volgens het blad het grootst. Hoe kleiner een gemeente, hoe rechtser de voorkeur van de ambtenaren.

Een soortgelijk onderzoek leidde vorig jaar tot ophef. Uit een ledenpeiling van het ambtenarenblad Republic bleek toen dat ruim de helft niet wil werken onder een bewinspersoon van PVV-huize als de partij in de regering komt.

Kamervragen

PVV-leider Geert Wilders stelde daarop Kamervragen. Minister van Binnenlandse Zaken Guusje ter Horst (PvdA) gaf toen aan dat ambtenaren ook voor ministers of staatssecretarissen van de PVV moeten werken. Als een ambtenaar zich niet in het beleid kan vinden, moet hij volgens de minister ontslag nemen.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
pi_78469915
quote:
Op donderdag 25 februari 2010 13:46 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Door bepaalde teksten te selecteren geeft Wilders aan dat hij niet de hele koran een verwerpelijk boek vindt? Wat had Wilders in dat geval anders moeten doen? De hele koran citeren in de film Fitna?
[..]
Je kan best letterlijk zeggen: "ik hekel boek X". Zonder dat je iedere letter ook hekelt. Niet ieder woord of zin uit mein kampf is haatdragend.
quote:
Wie rukt wat uit de context? Ik geloof dat inmiddels de geciteerde teksten al zo vaak zijn weerlegd dat die discussie hier niet meer gevoerd hoeft te worden.
[..]
Zo lust ik er nog wel een paar. Het is hier in het topic een aantal keer geprobeerd, maar mij heb je nog niet overtuigd dat bepaalde koranpassages eigenljk toch maar niet haatdragend zijn.
quote:
Oh, Wilders gelooft wel in een gematigde islam?
Dat zeg ik nergens, maar jij beweert dat hij alle moslims haat en dat bestrijd ik. Dat is wel heel wat anders.
pi_78470164
quote:
Op donderdag 25 februari 2010 15:46 schreef maartena het volgende:

[..]

Lees dat nou ook eens zelf: "ik hekel de koran en de islam". Het is nogal logisch dat je daarmee ALLE moslims beledigd. Ook de moslims die alleen een paar positieve verzen uit de Koran gebruiken als leidraad voor het leven.
Ik vind dit nogal vreemd. Ik neem aan dat jij bepaalde passages uit de koran ook hekelt (correct me if i'm wrong). Hoe moet je dat dan duidelijk maken zonder alle moslims te beledigen. Ik hoor je al denken: "Alleen de relevante passages benoemen." Maar hoeveel negatieve passages moet een boek hebben om het boek als geheel te hekelen? Of misschien iets anders gezegd; hoe haatdragend moeten sommige passages zijn om een boek als geheel te hekelen? Ik neem aan dat je mein kampf ook hekelt. Dit terwijl er ook best neutrale of positieve alinea's in staan. Een argument wat je dan nog kan aanhalen is dat de hoeveelheid haatdragende passages in de koran te verwaarlozen zijn. Maar dan ga je kijken naar wat de grens is en die is voor iedereen anders.
quote:
Het lijkt mij gewoon een enorm SLECHT idee om een religieus boek, welke door 1 miljoen moslims in Nederland in mindere of meerdere mate en vaak slechts ten dele gebruikt wordt te gaan verbieden. Het verdwijnt dan compleet ondergronds, en dan heb je er geen vat meer op.
Ik zeg niet dat je de koran moet verbieden. Wilders heeft dat wel gezegd en dat jij het DAAR niet mee eens bent, neem ik voor kennisgeving aan en daar reageer ik niet op.
pi_78470331
quote:
Op vrijdag 26 februari 2010 08:40 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Of wordt je een beetje boos en verdrietig als er vervolgens een sneer over wordt gemaakt en moet dit uit je systeem?
Sorry, maar het was Wilders die de sneer maakte in zijn speech met de opmerking dat zijn speech in Arabisch vertaald zou worden, specifiek gericht aan de PvdA.

Val aub de juiste persoon aan op het leggen van die link?
  vrijdag 26 februari 2010 @ 10:47:24 #232
292081 PowerAdmin
Stop het communistische gevaar
pi_78471734
quote:
Op vrijdag 26 februari 2010 09:38 schreef ethiraseth het volgende:
De financiële onderbouwing van de PVV-plannen ontbreekt volledig. Dat geroep om "afschaffing van linkse hobbies" en "efficienter werken" ( ) is in elk geval geen onderbouwing.

Oh en het is wachten op het volgende gehuil van Wilders:
[..]

Dit is helemaal geen probleem 1 op de 3 ambtenaren moet toch weg omdat ze totaal overbodig zijn.
Nu hoeven er dus geen gedwongen ontslagen te vallen, deze huilies gaan er gewoon uit vanwege hun onprofessionaliteit.
pi_78471806
quote:
Op vrijdag 26 februari 2010 10:03 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Sorry, maar het was Wilders die de sneer maakte in zijn speech met de opmerking dat zijn speech in Arabisch vertaald zou worden, specifiek gericht aan de PvdA.

Val aub de juiste persoon aan op het leggen van die link?
Excuses zijn niet nodig.
Ik heb niet gesteld dat het anders zou zijn geweest.

Ik heb de juiste persoon te pakken, dankjewel.
  vrijdag 26 februari 2010 @ 10:56:18 #234
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_78472026
quote:
Op vrijdag 26 februari 2010 10:47 schreef PowerAdmin het volgende:

[..]

Dit is helemaal geen probleem 1 op de 3 ambtenaren moet toch weg omdat ze totaal overbodig zijn.
Nu hoeven er dus geen gedwongen ontslagen te vallen, deze huilies gaan er gewoon uit vanwege hun onprofessionaliteit.
Oh, en hoe weet je dat 1/3e overbodig is? Heb je onderzoeken? Of is dit weer PVV-stijl "we roepen maar iets" onderbouwd?

Je roept van alles, maar je kan helemaal niks onderbouwen, je hebt geen argumenten en je komt niet verder dan domme one-liners strooien, leugens verspreiden en doen alsof je weet hoe alles zit. Je bent het perfecte voorbeeld van waarom de PVV en haar stemmers als dom, incapabel en ronduit gevaarlijk wordt gezien.
pi_78472051
quote:
Op vrijdag 26 februari 2010 10:56 schreef ethiraseth het volgende:

[..]

Oh, en hoe weet je dat 1/3e overbodig is?
Dat weet toch iedereen!
pi_78472061
quote:
Op vrijdag 26 februari 2010 10:47 schreef PowerAdmin het volgende:

[..]

Jaja....dus alle kosten (en minder inkomsten) die gemaakt worden voor:

- Halveren parkeerbelasting en verlagen OZB. Afschaffen rioolrecht en afvalstoffenheffing (minder inkomsten gemeente)
- Het budget voor gehandicaptenvoorzieningen met 15% verhogen en in iedere wijk een ouderenloket.(extra ambetanaren)
- Bewoners niet laten betalen voor het parkeren in hun woonomgeving.(minder inkomsten gemeente)
- Meer politie op straat en extra veiligheid door nieuwe stadscommando’s; (extra ambtenaren, meer kosten)
- Onder toezichtstelling Moskeeen (extra ambtenaren, meer kosten)
- Politiebureaus 7 dagen per week dag en nacht geopend; (extra ambtenaren, meer kosten)
- inkomenstoets nieuwe bewoners (extra ambtenaren, meer kosten)
- Preventief fouilleren op wapens in de hele stad;(meerkosten)
- ;Keiharde aanpak dierenbeulen. (extra ambtenaren, meer kosten)
- De bezem door het woud aan regels en vergunningen;(dit gebeurt zeker ook gratis?)
- Gratis parkeervergunningen (ook in de blauwe zone, meer kosten);
- Extra schoonmaken van de winkelstraten (extra kosten, meer kosten)

En dat wordt allemaal betaald met 15% minder ambetanren (sowieso een percentage wat uit de lucht gegrepen is) Dat terwijl je eigenlijk andere structuren optuigt waar je weer extra ambtenaren nodig gaat hebben.

Het is een hoop gekakel, populistisch gekakel om iedereen tevreden te houden (met woorden) in een tijd waarbij gemeentes voor de grootste bezuinigingen ooit staan.
  vrijdag 26 februari 2010 @ 11:00:44 #237
292081 PowerAdmin
pi_78472175
quote:

[..]

Oh, en hoe weet je dat 1/3e overbodig is? Heb je onderzoeken? Of is dit weer PVV-stijl "we roepen maar iets" onderbouwd?
Dat is algemeen bekend he, en als je wilders zijn verkiezingsprogramma hebt gelezen weet je dat die al jaren plijt voor een kleiner ambtenaren leger.
Al stop je al die onnodige subsidies die hij wilt stoppen bespaar je al rond de 1/3 van al die ambtenaren.
Zo bespaar je 1/3 van wat was het 18 mijard ofzoiets wat ambtenaren verdienen per jaar.
En je bespaart nog een honderden mijoenen zo niet mijarden op al diie domme subsidies.

Als je iets wilt moet je ervoor betalen en niet de overheid.

Dus met alleen deze maatregel kan je al een heel groot gedeelte van die 35 miljard euro per jaar besparen.
pi_78472204
quote:
Op vrijdag 26 februari 2010 11:00 schreef PowerAdmin het volgende:

[..]

Dat is algemeen bekend he, en als je wilders zijn verkiezingsprogramma hebt gelezen weet je dat die al jaren plijt voor een kleiner ambtenaren leger.
Al stop je al die onnodige subsidies die hij wilt stoppen bespaar je al rond de 1/3 van al die ambtenaren.
Zo bespaar je 1/3 van wat was het 18 mijard ofzoiets wat ambtenaren verdienen per jaar.
En je bespaart nog een honderden mijoenen zo niet mijarden op al diie domme subsidies.

Dus met alleen deze maatregel kan je al een heel groot gedeelte van die 35 miljard euro per jaar besparen.
Alleen de kreet al "onnodige subsidies". Wie zou er nu voor onnodige subsidies zijn
  vrijdag 26 februari 2010 @ 11:02:31 #239
292081 PowerAdmin
pi_78472228
quote:
Op vrijdag 26 februari 2010 10:57 schreef dramatiek het volgende:

[..]

Jaja....dus alle kosten (en minder inkomsten) die gemaakt worden voor:

- Halveren parkeerbelasting en verlagen OZB. Afschaffen rioolrecht en afvalstoffenheffing (minder inkomsten gemeente)
- Het budget voor gehandicaptenvoorzieningen met 15% verhogen en in iedere wijk een ouderenloket.(extra ambetanaren)
- Bewoners niet laten betalen voor het parkeren in hun woonomgeving.(minder inkomsten gemeente)
- Meer politie op straat en extra veiligheid door nieuwe stadscommando’s; (extra ambtenaren, meer kosten)
- Onder toezichtstelling Moskeeen (extra ambtenaren, meer kosten)
- Politiebureaus 7 dagen per week dag en nacht geopend; (extra ambtenaren, meer kosten)
- inkomenstoets nieuwe bewoners (extra ambtenaren, meer kosten)
- Preventief fouilleren op wapens in de hele stad;(meerkosten)
- ;Keiharde aanpak dierenbeulen. (extra ambtenaren, meer kosten)
- De bezem door het woud aan regels en vergunningen;(dit gebeurt zeker ook gratis?)
- Gratis parkeervergunningen (ook in de blauwe zone, meer kosten);
- Extra schoonmaken van de winkelstraten (extra kosten, meer kosten)

En dat wordt allemaal betaald met 15% minder ambetanren (sowieso een percentage wat uit de lucht gegrepen is) Dat terwijl je eigenlijk andere structuren optuigt waar je weer extra ambtenaren nodig gaat hebben.

Het is een hoop gekakel, populistisch gekakel om iedereen tevreden te houden (met woorden) in een tijd waarbij gemeentes voor de grootste bezuinigingen ooit staan.
Als je gewoon de grenzen dicht doet en stopzetten van al die ijarden die buiten de eu worden doorgesluisd dan kan je al deze maatregelen treffen en nog geld overhouden inderdaad.
Nu is het tijd voor rechtse hobbies na 50 jaar Linkse hobby's
  vrijdag 26 februari 2010 @ 11:03:44 #240
292081 PowerAdmin
pi_78472265
quote:
Op vrijdag 26 februari 2010 11:01 schreef dramatiek het volgende:

[..]

Alleen de kreet al "onnodige subsidies". Wie zou er nu voor onnodige subsidies zijn
Linkse partij'en om zo zieltjes te winnen.
Simpele zieltjes die alleen al pvda stemmen omdat ze dan een uitkering krijgen en niet hoeven te werken of soliciteren of Nederlands te leren en ga maar door.
pi_78472272
quote:
Op vrijdag 26 februari 2010 11:00 schreef PowerAdmin het volgende:

[..]

Grappig, hoe ga jij nog werk krijgen als Wilders de subsidie stopt voor het aannemen van mensen met een handicap?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 26-02-2010 11:04:21 ]
pi_78472277
quote:

[..]

Je roept van alles, maar je kan helemaal niks onderbouwen, je hebt geen argumenten en je komt niet verder dan domme one-liners strooien, leugens verspreiden en doen alsof je weet hoe alles zit. Je bent het perfecte voorbeeld van waarom de PVV en haar stemmers als dom, incapabel en ronduit gevaarlijk wordt gezien.
De algemene Rijksuitkering voor gemeenten zal vanaf 2011 minder worden, dus er zal sowieso bezuinigd moeten worden en dan wordt er meestal in eerste instantie gekeken naar bijvoorbeeld overhead en extern advies.
pi_78472289
quote:
Op vrijdag 26 februari 2010 11:02 schreef PowerAdmin het volgende:

[..]

Als je gewoon de grenzen dicht doet en stopzetten van al die ijarden die buiten de eu worden doorgesluisd dan kan je al deze maatregelen treffen en nog geld overhouden inderdaad.
Ah, we hebben hier een papegaai te pakken. Gewoon de grenzen dicht doen hé. Ik zou het even doorbellen naar de grenspost, misschien kunnen ze de slagboom alvast laten zakken. Terug naar de jaren 20, lekker in ons zelf gekeerd wachten op een elfstedentocht. Ik denk dat open grenzen meer opleveren dan dat ze kosten.
  vrijdag 26 februari 2010 @ 11:04:40 #244
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_78472301
quote:
Op vrijdag 26 februari 2010 11:02 schreef PowerAdmin het volgende:

[..]

rechts heeft alleen de laatste 50 jaar geregeerd, dus eigenlijk zijn het allemaal rechtse hobbies geweest.
pi_78472336
quote:
Op vrijdag 26 februari 2010 11:04 schreef damian5700 het volgende:

De algemene Rijksuitkering voor gemeenten zal vanaf 2011 minder worden, dus er zal sowieso bezuinigd moeten worden en dan wordt er meestal in eerste instantie gekeken naar overhead en bijvoorbeeld extern advies.
Da's een lachertje, de overheid moet aan alle kanten externen inhuren omdat de politiek van alles wil maar tegelijkertijd minder ambtenaren in dienst wil hebben. De externen gaan alleen maar toenemen, en daarmee de kosten, als het aantal ambtenaren verminderd wordt.
pi_78472370
quote:
Op vrijdag 26 februari 2010 11:04 schreef ethiraseth het volgende:

[..]

rechts heeft alleen de laatste 50 jaar geregeerd, dus eigenlijk zijn het allemaal rechtse hobbies geweest.
Naast landelijke politiek kent Nederland ook gemeentepolitiek.
pi_78472381
quote:
Op vrijdag 26 februari 2010 11:04 schreef ethiraseth het volgende:

[..]

Geweldig. Veel rechtsmensen denken dat wanneer je maar hard genoeg roept dat links al 50 jaar de macht heeft, dat het dan plotseling ook zo is
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_78472401
quote:
Op vrijdag 26 februari 2010 11:06 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Naast landelijke politiek kent Nederland ook gemeentepolitiek.
Uiteraard, maar gemeenten baseren hun beleid op de grote lijnen die zijn uitgezet door Den Haag.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  vrijdag 26 februari 2010 @ 11:07:51 #249
292081 PowerAdmin
pi_78472405
quote:
Op vrijdag 26 februari 2010 11:04 schreef dramatiek het volgende:

[..]

Ah, we hebben hier een papegaai te pakken. Gewoon de grenzen dicht doen hé. Ik zou het even doorbellen naar de grenspost, misschien kunnen ze de slagboom alvast laten zakken. Terug naar de jaren 20, lekker in ons zelf gekeerd wachten op een elfstedentocht. Ik denk dat open grenzen meer opleveren dan dat ze kosten.
De wettelijke grenzen grapjas maart inderdaad ik ben een groot voorstander van een vredesmuur tussen Nederland en buurlanden als er green vredesgrens om EU komt.
Maar met de grenzen dicht wordt uiteraard bedoelt geen asielzoekers meer geen immigranten geen huwelijks import, geen families over laten komen, niet meer dan 1 vrouw per moslim. En illigaliteit als een misdrjif aanduiden en zo rond de 500 000 criminelen terug naar land van herkomst sturen.
pi_78472433
quote:
Op vrijdag 26 februari 2010 11:03 schreef PowerAdmin het volgende:

[..]

Linkse partij'en om zo zieltjes te winnen.
Simpele zieltjes die alleen al pvda stemmen omdat ze dan een uitkering krijgen en niet hoeven te werken of soliciteren of Nederlands te leren en ga maar door.
Gooi het er maar uit, bevrijd je calimerogevoel maar.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')