abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_78464804
Ik denk dat de PVV-doelgroep breder is dan je denkt, misschien zelfs dan ze zelf denken. Helaas. Dat zijn de geluiden die ik in trein, bus en andere openbare gelegenheden opvang. Het is anders toch ook niet verklaarbaar dat ze op 27 zetels staan ondanks de optredens van hun politici in de media?
Ik weet het ook niet
pi_78465430
quote:
Op vrijdag 26 februari 2010 00:00 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Oh, wees maar niet bevreesd, mijn vrouw weet niets van politiek laat staan de NL en zelfs die wil geen voet meer in NL zetten als Wilders macht krijgt.
Fijne relatie heb je dan. .
  vrijdag 26 februari 2010 @ 01:56:36 #178
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_78465711
quote:
Op donderdag 25 februari 2010 23:26 schreef El_Matador het volgende:
Gewoon alles wat je niet begrijpt "haat" noemen en dat als argument verkopen.

Je zou zo bij de PVV kunnen met deze strategie!
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_78466649
quote:
Op vrijdag 26 februari 2010 01:11 schreef Dunckie het volgende:
Ik denk dat de PVV-doelgroep breder is dan je denkt, misschien zelfs dan ze zelf denken. Helaas. Dat zijn de geluiden die ik in trein, bus en andere openbare gelegenheden opvang. Het is anders toch ook niet verklaarbaar dat ze op 27 zetels staan ondanks de optredens van hun politici in de media?
De haat tegen moslims is groter dan we denken. Door de vele berichtgevingen over moslims denkt een bepaalde groep dat echt alle moslims slecht zijn. Dus het maakt niet uit hoe slecht PVV'ers overkomen. Zo lang ze maar blijven roepen dat het gevaar van de moslims komt en dat hun vrijheden (dragen van hoofddoekjes enzo) ingeperkt dienen te worden, loopt een bepaalde grote groep wel achter ze aan. De vele zetels voor de PVV komt voort uit angst (xenofobie) en aangeleerde haat.
My soul is painted like the wings of butterflies
pi_78466692
quote:
Op vrijdag 26 februari 2010 02:54 schreef scanman1 het volgende:

[..]

De haat tegen moslims is groter dan we denken. Door de vele berichtgevingen over moslims denkt een bepaalde groep dat echt alle moslims slecht zijn. Dus het maakt niet uit hoe slecht PVV'ers overkomen. Zo lang ze maar blijven roepen dat het gevaar van de moslims komt en dat hun vrijheden (dragen van hoofddoekjes enzo) ingeperkt dienen te worden, loopt een bepaalde grote groep wel achter ze aan. De vele zetels voor de PVV komt voort uit angst (xenofobie) en aangeleerde haat.
Eens.

[ Bericht 0% gewijzigd door Stali op 26-02-2010 02:58:51 (Met je post natuurlijk want zo ervaar ik het ook.) ]
  vrijdag 26 februari 2010 @ 03:07:50 #181
284877 Buzios
Mr Inside Information
pi_78466830
quote:
Op vrijdag 26 februari 2010 02:54 schreef scanman1 het volgende:

[..]

Is dat echt het enige argument dat links kan verzinnen tegen Wilders ?
Dat (de) "domme" mensen achter hem aanlopen en zich achter Wilders scharen, ongeacht wat hij zegt.

Hier lijkt het wel op, en het is ook nog eens bijzonder arrogant.
Want zo zijn er genoeg linkse figuren die domweg achter hun "leiders" aanlopen en lopen te gillen dat Wilders niet deugt, puur omdat de linkse partijen dat ook roepen.
Dat is pas aangeleerde haat.

Zo te merken willen de linksen alleen maar stemrecht voor intellectuelen (geheel onterecht lopen de linksen altijd te paraderen met de illusie dat ze een intellectueel zijn omdat ze links stemmen).
Alsof de linkse achterban niet uit "gewone" mensen bestaat. Vuilnisdienst, medewerker administratie, magazijnchef etc... en dit zijn wel de mensen die links probeert belachelijk te maken.

Nogmaals: links verwijt Wilders dat hij groepen in de samenleving in een kwaad daglicht probeert te zetten....maar waar is links nou eigenlijk zelf mee bezig ?

[ Bericht 0% gewijzigd door Buzios op 26-02-2010 03:13:45 ]
"She puts whiskey in the coffee, she puts whiskey in the tea,
She puts whiskey in the whiskey and the rest of it in me."
pi_78466944
quote:
Op vrijdag 26 februari 2010 03:07 schreef Buzios het volgende:

[..]

Dat (de) "domme" mensen achter hem aanlopen en zich achter Wilders scharen, ongeacht wat hij zegt.

Want zo zijn er genoeg linkse figuren die domweg achter hun "leiders" aanlopen en lopen te gillen dat Wilders niet deugt, puur omdat de linkse partijgen dat ook roepen.

Zo te merken willen de linksen alleen maar stemrecht voor intellectuelen (geheel onterecht lopen de linksen altijd te paraderen met de illusie dat ze een intellectueel zijn omdat ze links stemmen).
Alsof de linkse achterban niet uit "gewone" mensen bestaat. Vuilnisdienst, medewerker administratie, magazijnchef etc... en dit zijn wel de mensen die links probeert belachtelijk te maken.

Nogmaals: links verwijt Wilders dat hij groepen in de samenleving in een kwaad daglicht probeert te zetten....maar waar is links nou eigenlijk zelf mee bezig ?
Wat zit je nu te ouwehoeren over links?

Wat ik mee krijg uit mijn omgeving is dat men voor Wilders kiest omdat men geen behoefte heeft aan moslims. Niet dat ze er last van hebben, welnee maar ze lezen tegenwoordig op de dorpen wel kranten en dan voornamelijk het AD en Telegraaf.
pi_78467046
quote:
Het is onderzocht en bewezen door de statistieken dat er in verhouding veel meer laag opgeleide mensen stemmen op de PVV dan hoog opgeleide mensen. En op Groen Links stemmen juist in verhouding meer hoog opgeleide mensen. PVV'ers willen dat natuurlijk het liefst ontkennen, maar het is wel zo.
En het kan toch ook eigenlijk niet anders, want als je een enorme grote groep mensen (moslims) over één kam wilt scheren zonder dat je iets anders van ze weet dan dat ze moslim zijn, moet er toch intellectueel wel iets met je mis zijn.
  vrijdag 26 februari 2010 @ 03:22:22 #184
284877 Buzios
Mr Inside Information
pi_78467050
quote:
Op vrijdag 26 februari 2010 03:14 schreef Stali het volgende:

[..]

Wat zit je nu te ouwehoeren over links?

Wat ik mee krijg uit mijn omgeving is dat men voor Wilders kiest omdat men geen behoefte heeft aan moslims. Niet dat ze er last van hebben, welnee maar ze lezen tegenwoordig op de dorpen wel kranten en dan voornamelijk het AD en Telegraaf.
Ik reageerde niet op jouw post...maar goed.
En wat is dat nou voor toon...typisch zeg.

Misschien zou verandering van omgeving je goed doen wanneer jij daadwerkelijk die conclusies trekt aan de hand van jouw omgeving. Erg triest.
Wilders zegt: Hij is tegen de Islam, niet tegen de Moslims. Dat is een groot verschil. Je kunt een Moslim zijn die niet volledig achter de koran staat. Net zoals dat je genoeg Christenen hebt die hun geloof niet praktiseren.
Het is tegenwoordig populisme om maar te gillen dat Wilders alle moslims haat...want dan ben je "goed".
Goed om je eigen hypocriete straatje schoon te vegen misschien, maar niet voor een beter Nederland.

En ik ben persoonlijk trouwens niet direct tegen de Islam, wel tegen de buitenproportionele opkomst van de Islam. Maar als ik ergens tegen moet zijn (het bestaansrecht van links, ergens "tegen" zijn), dan is het vooral TEGEN links.
  vrijdag 26 februari 2010 @ 03:22:55 #185
292730 Grinderman
no pussy blues
pi_78467059
quote:

[..]

Want zo zijn er genoeg linkse figuren die domweg achter hun "leiders" aanlopen en lopen te gillen dat Wilders niet deugt, puur omdat de linkse partijen dat ook roepen.

Alsof de linkse achterban niet uit "gewone" mensen bestaat. Vuilnisdienst, medewerker administratie, magazijnchef etc... en dit zijn wel de mensen die links probeert belachelijk te maken.

Noem me arrogant maar op basis van deze kleine sample durf ik te stellen dat jij dom bent. En Wilders-stemmer neem ik ff aan.

Ergo, je doet de zaak die je bepleit geen goed met zo'n post. Rolbevestigend.
STFU
pi_78467112
quote:
Op vrijdag 26 februari 2010 03:22 schreef Buzios het volgende:

[..]

Ik reageerde niet op jouw post...maar goed.
En wat is dat nou voor toon...typisch zeg.

Misschien zou verandering van omgeving je goed doen wanneer jij daadwerkelijk die conclusies trekt aan de hand van jouw omgeving. Erg triest.
Wilders zegt: Hij is tegen de Islam, niet tegen de Moslims. Dat is een groot verschil. Je kunt een Moslim zijn die niet volledig achter de koran staat. Net zoals dat je genoeg Christenen hebt die hun geloof niet praktiseren.
Het is tegenwoordig populisme om maar te gillen dat Wilders alle moslims haat...want dan ben je "goed".
Goed om je eigen hypocriete straatje schoon te vegen misschien, maar niet voor een beter Nederland.

En ik ben persoonlijk trouwens niet direct tegen de Islam, wel tegen de buitenproportionele opkomst van de Islam. Maar als ik ergens tegen moet zijn (het bestaansrecht van links, ergens "tegen" zijn), dan is het vooral TEGEN links.
Ik was niet zo persoonlijk tegen jou als jij tegen mij (volgens jou moet ik zelfs verhuizen, wheheehe) en nog iemand anders bent.
Ik woon in West Brabant en nee, ik ga niet verhuizen en aanschouw het allemaal met veel belangstelling.

Jij gilt en schreeuwt in je posts en toevallig reageerde ik op een zo'n dukaatje van jou.
  vrijdag 26 februari 2010 @ 03:30:33 #187
284877 Buzios
Mr Inside Information
pi_78467151
quote:
Op vrijdag 26 februari 2010 03:22 schreef scanman1 het volgende:

[..]

Het is onderzocht en bewezen door de statistieken dat er in verhouding veel meer laag opgeleide mensen stemmen op de PVV dan hoog opgeleide mensen. En op Groen Links stemmen juist in verhouding meer hoog opgeleide mensen. PVV'ers willen dat natuurlijk het liefst ontkennen, maar het is wel zo.
En het kan toch ook eigenlijk niet anders, want als je een enorme grote groep mensen (moslims) over één kam wilt scheren zonder dat je iets anders van ze weet dan dat ze moslim zijn, moet er toch intellectueel wel iets met je mis zijn.
Dat ontken ik niet. Het is alleen jammer dat elke linkse stemmer daardoor die geen intellectueelis wel de illusie heeft dat hij/zij een intellectueel is...dat vind ik arrogantie die typisch is voor links.

Het is bijna denigrerend te noemen hoe links omgaat met wat zij de Tokkies noemen. Het maakt niet uit hoe je ze noemt, feit is dat het grootste gedeelte van Nederland uit deze Tokkies bestaat. En een linkse of rechte intellectueel heeft niet per definitie meer recht om zijn mening te uiten dan een VMBO'er. En ook de manier waarop die mening is gevormd is volledig aan de persoon zelf. Het is ook uitermate moeilijk voor een ander die de persoon niet kent om ook maar een idee te hebben waarop iemand een mening heeft gevormd.

Ook dat vind ik linkse arrogante. Links beweert namelijk dat het grootste gedeelte van de PVV stemmers domweg de uitspraken van WIlders naschreeuwen, dat ze vooral zelf niet kunnen nadenken.
Zo scheert links dus een heel groot deel van de Nederlandse bevolking over een kam...en tegelijkertijd verwijt men dus de PVV datzelfde te doen.

Dat vind ik hypocriet en arrogant van de linkse partijen.
  vrijdag 26 februari 2010 @ 03:35:39 #188
284877 Buzios
Mr Inside Information
pi_78467213
quote:
Op vrijdag 26 februari 2010 03:22 schreef Grinderman het volgende:

[..]

Noem me arrogant maar op basis van deze kleine sample durf ik te stellen dat jij dom bent. En Wilders-stemmer neem ik ff aan.

Ergo, je doet de zaak die je bepleit geen goed met zo'n post. Rolbevestigend.
Arrogant is dat zeker, en je bewijst mijn punt maar weer eens.
Kijk hoe belachelijk je jezelf maakt door mij te veroordelen tot een dom persoon. Probeer er inhoudelijk op in te gaan.
Maar goed, om van een oliedom iemand te moeten horen dat ik dom ben....ach....
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_78467232
OMG.

*lurk*
  vrijdag 26 februari 2010 @ 03:39:30 #190
284877 Buzios
Mr Inside Information
pi_78467244
quote:
Op vrijdag 26 februari 2010 03:27 schreef Stali het volgende:

[..]

Ik was niet zo persoonlijk tegen jou als jij tegen mij (volgens jou moet ik zelfs verhuizen, wheheehe) en nog iemand anders bent.
Ik woon in West Brabant en nee, ik ga niet verhuizen en aanschouw het allemaal met veel belangstelling.

Jij gilt en schreeuwt in je posts en toevallig reageerde ik op een zo'n dukaatje van jou.
Die opmerking over verandering van omgeving was naar aanleiding van JOUW post.
En nu beweer je dat ik zeg dat je MOET verhuizen. Echt please...wat mega achterlijk.

Ik ga voortaan van al jullie linkse rakkers echt nog maar selectief reageren op posts, want er zitten gewoon teveel linkse druktemakers tussen die niet goed een post kunnen lezen...of gewoon heel hypocriet zijn.
Ik ben het vrijwel nooit eens met scanman1, maar volgens mij is hij een van de weinige hierzo die tenminste nog wel met zinnige argumenten komt.
pi_78467247
quote:
Op vrijdag 26 februari 2010 03:30 schreef Buzios het volgende:

Ook dat vind ik linkse arrogante. Links beweert namelijk dat het grootste gedeelte van de PVV stemmers domweg de uitspraken van WIlders naschreeuwen, dat ze vooral zelf niet kunnen nadenken.
Ik ben daar zelfs van overtuigd. En dat de kans groot is dat dat zo is bewijst het onderzoek dat de PVV het vooral van de laag opgeleide mensen moet hebben. Ik durf een wedje met je te maken dat de gemiddelde PVV stemmer geen idee heeft welke standpunten, behalve de anti-islam, de PVV nog meer heeft. Dat heb ik zelf al in mijn omgeving meegemaakt. Als je mensen die op de PVV willen stemmen nog meer standpunten van die partij vertelt, wordt er 9 van de 10 keer gereageerd met: "Dat meen je niet??"
  vrijdag 26 februari 2010 @ 03:41:52 #192
284877 Buzios
Mr Inside Information
pi_78467261
quote:
Op vrijdag 26 februari 2010 03:37 schreef Stali het volgende:
OMG.

*lurk*
HET BEWIJS DAT NIET ALLE LINKSEN EEN INTELLECTUEEL ZIJN...
STERKER NOG, ZIE HIER HET BEWIJS VAN EEN IMBECIEL...

BEDANKT VOOR HET BEKRACHTIGEN VAN MIJN BETOOG STALI !!
pi_78467280
quote:
Op vrijdag 26 februari 2010 03:39 schreef Buzios het volgende:

[..]

Die opmerking over verandering van omgeving was naar aanleiding van JOUW post.
En nu beweer je dat ik zeg dat je MOET verhuizen. Echt please...wat mega achterlijk.

Ik ga voortaan van al jullie linkse rakkers echt nog maar selectief reageren op posts, want er zitten gewoon teveel linkse druktemakers tussen die niet goed een post kunnen lezen...of gewoon heel hypocriet zijn.
Ik ben het vrijwel nooit eens met scanman1, maar volgens mij is hij een van de weinige hierzo die tenminste nog wel met zinnige argumenten komt.
Lees even terug wil je?

Hoeft trouwens niet hoor, de ratio is in je hartstocht ver te zoeken maar het is nogal vermakelijk om te lezen.
pi_78467286
quote:
Op vrijdag 26 februari 2010 03:41 schreef Buzios het volgende:

[..]

HET BEWIJS DAT NIET ALLE LINKSEN EEN INTELLECTUEEL ZIJN...
STERKER NOG, ZIE HIER HET BEWIJS VAN EEN IMBECIEL...

BEDANKT VOOR HET BEKRACHTIGEN VAN MIJN BETOOG STALI !!
Je capslock staat aan. . Of ben je aan het schuimbekken? Nee toch zeker?
  vrijdag 26 februari 2010 @ 03:47:22 #195
292730 Grinderman
no pussy blues
pi_78467299
quote:
Op vrijdag 26 februari 2010 03:35 schreef Buzios het volgende:

[..]

Arrogant is dat zeker, en je bewijst mijn punt maar weer eens.
Kijk hoe belachelijk je jezelf maakt door mij te veroordelen tot een dom persoon. Probeer er inhoudelijk op in te gaan.
Maar goed, om van een oliedom iemand te moeten horen dat ik dom ben....ach....
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Je generaliseert bij de vleet = dom. Generaliseren is menselijk maar slimme mensen corrigeren zichzelf. Iedereen weet namelijk dat generaliseren slecht is. (Hoe vind je die generalisatie? )

Ik bewijs helemaal jouw punt niet, dat is weer een puntje gescoord. Ook al zou ik arrogant zijn, je hebt geen idee van mijn stemgedrag - m.a.w. je trekt conclusies op basis van je.. laten we zeggen onderbuik, lijkt me wel gepast - en al zou dat links zijn dan nog ga je weer de fout in dat dat te projecteren valt op iedereen met hetzelfde stemgedrag.

Het leukste is nog dat je exact doet waar je linkse intellectuelen als groep van beticht. Miljoenen stemmers over één kam scheren. Terwijl je daar nu juist zo hard tegen protesteert. Leg mij eens uit wat daar niet dom aan is!!!

P.S. Ik maak mezelf hooguit belachelijk door in discussie te gaan met een dom persoon, niet door een feit vast te stellen.
STFU
  vrijdag 26 februari 2010 @ 03:48:28 #196
284877 Buzios
Mr Inside Information
pi_78467306
quote:
Op vrijdag 26 februari 2010 03:40 schreef scanman1 het volgende:

[..]

Ik ben daar zelfs van overtuigd. En dat de kans groot is dat dat zo is bewijst het onderzoek dat de PVV het vooral van de laag opgeleide mensen moet hebben. Ik durf een wedje met je te maken dat de gemiddelde PVV stemmer geen idee heeft welke standpunten, behalve de anti-islam, de PVV nog meer heeft. Dat heb ik zelf al in mijn omgeving meegemaakt. Als je mensen die op de PVV willen stemmen nog meer standpunten van die partij vertelt, wordt er 9 van de 10 keer gereageerd met: "Dat meen je niet??"
Ik ken die onderzoeken niet, zo fanatiek hou ik me er niet mee bezig. Maar ik woon dan ook niet meer in Nederland.

Ik geloof je op je woord wat betreft de uitslag van die onderzoeken. Maar ondanks die uitslagen, het maakt toch niks uit ? Feit is dat de mening van een VMBO'er even hard telt als de mening van een WO'er, net als zijn stem tijdens de verkiezingen.
Wat jij in jouw omgeving meemaakt, hoeft niet representatief te zijn voor de Wilders aanhanger. Dit mbt dat de Wilders aanhangers maar bekend zouden zijn met maar bijzonder weinig standpunten.

Het maakt niet uit wie op hem stemt, een stem is een stem. Ik denk toch niet dat Groenlinks een stem zou weigeren, wetende dat het van een Tokkie komt die eigenlijk maar dom achter Femke aanholt.
Zo werkt politiek. Je kunt er hooguit voor pleiten dat het algemene ontwikkelingsniveau in Nederland bijzonder achteruit is gegaan, maar dat heeft niks met links of rechts te maken.
pi_78467320
quote:
Op vrijdag 26 februari 2010 03:48 schreef Buzios het volgende:

[..]

Ik ken die onderzoeken niet, zo fanatiek hou ik me er niet mee bezig. Maar ik woon dan ook niet meer in Nederland.
Goh, dat is me wat zeg. Waar woon jij dan?
pi_78467333
quote:
Op vrijdag 26 februari 2010 03:48 schreef Buzios het volgende:

[..]

Ik geloof je op je woord wat betreft de uitslag van die onderzoeken. Maar ondanks die uitslagen, het maakt toch niks uit ? Feit is dat de mening van een VMBO'er even hard telt als de mening van een WO'er, net als zijn stem tijdens de verkiezingen.
Wat jij in jouw omgeving meemaakt, hoeft niet representatief te zijn voor de Wilders aanhanger. Dit mbt dat de Wilders aanhangers maar bekend zouden zijn met maar bijzonder weinig standpunten.

Het maakt niet uit wie op hem stemt, een stem is een stem. Ik denk toch niet dat Groenlinks een stem zou weigeren, wetende dat het van een Tokkie komt die eigenlijk maar dom achter Femke aanholt.
Zo werkt politiek. Je kunt er hooguit voor pleiten dat het algemene ontwikkelingsniveau in Nederland bijzonder achteruit is gegaan, maar dat heeft niks met links of rechts te maken.
Het gemiddelde IQ van de mens is al heel lang rond de 100. Het barst van de mensen die slim zijn, dus er zitten ook heel veel mensen onder de 100. En je kunt je afvragen in hoeverre die echt goed kunnen nadenken over wat het beste voor het land is. Iemand met een IQ van 80 (en dat zijn er genoeg) schijnen nauwelijks boven het IQ van een aap uit te komen. Die mensen stemmen dus ook en ik durf te beweren dat ze eigenlijk weinig idee hebben waarop ze precies stemmen. Natuulijk zijn er mensen met een IQ van 80- die zich wel bezighouden met meerdere partijpunten, maar ik schat in dat dat er niet al te veel zijn. En als ik dan krijg te horen dat een partij als de PVV het vooral van de laag opgeleide mens moet hebben, dan zie ik dat als enigszins zorgwekkend.
  vrijdag 26 februari 2010 @ 03:59:48 #199
284877 Buzios
Mr Inside Information
pi_78467347
quote:
Op vrijdag 26 februari 2010 03:53 schreef scanman1 het volgende:

[..]

Het gemiddelde IQ van de mens is al heel lang rond de 100. Het barst van de mensen die slim zijn, dus er zitten ook heel veel mensen onder de 100. En je kunt je afvragen in hoeverre die echt goed kunnen nadenken over wat het beste voor het land is. Iemand met een IQ van 80 (en dat zijn er genoeg) schijnen nauwelijks boven het IQ van een aap uit te komen. Die mensen stemmen dus ook en ik durf te beweren dat ze eigenlijk weinig idee hebben waarop ze precies stemmen. Natuulijk zijn er mensen met een IQ van 80- die zich wel bezighouden met meerdere partijpunten, maar ik schat in dat dat er niet al te veel zijn. En als ik dan krijg te horen dat een partij als de PVV het vooral van de laag opgeleide mens moet hebben, dan zie ik dat als enigszins zorgwekkend.
Nou weet ik niet voor welke partij jouw voorkeur uitgaat. Maar hoe zou je erover denken dat de partij op wie jij zou stemmen in dezelfde situatie zou verkeren als de PVV.
Dus veel stemmen van lager opgeleide mensen. Zou je er dan nog steeds zo een punt van maken, dat de achterban van jouw partij voornamelijk uit lager opgeleiden bestaat ?

Vind je dat er een IQ drempel moet komen voor mensen om te stemmen ?
pi_78467371
quote:
Op vrijdag 26 februari 2010 03:59 schreef Buzios het volgende:

[..]

Nou weet ik niet voor welke partij jouw voorkeur uitgaat. Maar hoe zou je erover denken dat de partij op wie jij zou stemmen in dezelfde situatie zou verkeren als de PVV.
Dus veel stemmen van lager opgeleide mensen. Zou je er dan nog steeds zo een punt van maken, dat de achterban van jouw partij voornamelijk uit lager opgeleiden bestaat ?

Vind je dat er een IQ drempel moet komen voor mensen om te stemmen ?
Ik vind dat er niet zozeer een IQ drempel moet zijn, maar misschien wel een drempel voor wat de mensen weten van politiek. Er zijn bijvoorbeeld ook zat mensen die stemmen op Wouter Bos of Maruk Rutte omdat ze hem wel leuk vinden. Het is onhaalbaar, dat weet ik ook, maar misschien zou je een soort van politieke test moeten doen voordat je mag stemmen. Dat kan natuurlijk niet, dus iedereen heeft stemrecht. En zo hoort het ook, maar bij sommige stemmers vraag ik me echt af of dat wel goed is.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')