Wat, een reclamefilmpje van de zweedse overheid (oproep om je kijk- en luistergeld te betalen, kennelijk) waar iemand wat afbeeldingen van Wilders in heeft gemikt?quote:Op donderdag 25 februari 2010 14:16 schreef Gia het volgende:
Onderstaand filmpje geeft voldoende redenen om op Wilders te stemmen!
http://en.tackfilm.se/?id=1267103549609RA15
![]()
Lolquote:Op donderdag 25 februari 2010 14:16 schreef Gia het volgende:
Onderstaand filmpje geeft voldoende redenen om op Wilders te stemmen!
http://en.tackfilm.se/?id=1267103549609RA15
![]()
Je kunt er ook jezelf in zetten.quote:Op donderdag 25 februari 2010 14:23 schreef morg78 het volgende:
[..]
Wat, een reclamefilmpje van de zweedse overheid (oproep om je kijk- en luistergeld te betalen, kennelijk) waar iemand wat afbeeldingen van Wilders in heeft gemikt?
Hij is leuk!quote:Op donderdag 25 februari 2010 14:46 schreef Gia het volgende:
[..]
Je kunt er ook jezelf in zetten.
Is ook als grapje bedoeld, overigens.
Hadden we hier gisteren ook bij onze jongste gedaan. Hij zag het in het begin niet eens! En toen: "Hé, ben ik dat?"quote:Op donderdag 25 februari 2010 14:51 schreef Stali het volgende:
[..]
Hij is leuk!
Zag het aan het einde dat je er zelf eentje kunt maken. Heb er eentje voor mijn dochter gemaakt en ben benieuwd hoe ze straks zal reageren.
Ten eerste: bronnen voor die cijfers?quote:Op donderdag 25 februari 2010 15:27 schreef dinamite het volgende:Laten we wel zijn. De bestaansreden voor de PVV is dat alle andere partijen de onvrede "in den lande"over politieke keuzes niet zijn opgepikt. Als je het nieuws een beetje volgt weten we allemaal dat criminele (jeugd)bendes hun gang maar kunnen gaan. Optreden?? hard aanpakken? zwaar straffen?? nee dat doen we in een beschaafd land anders. We gaan ze begeleiden door de jeugdwerkers één op één in te zetten op deze criminelen. Zijn die ook weer van straat. Het is alang duidelijk dat deze aanpak in ieder geval niet werkt.
Het is ook bekend dat onze blauwe jongens 65% van hun werktijd achter het buro zitten om papierwerk af te handelen. Als je hiervoor administratief personeel inzet, kun je met hetzelfde aantal mensen het blauw weer op straat brengen. Dan hebben we nog maar één probleem over. Juist ja, de kwaliteit van deze mensen. Qua oplossingspercentage voor wat betreft de misdaden zweven we ergens helemaal onderaan in de EU. Ons openbaar ministerie verliest de ene naar de andere grote zaak door vormfouten en het manipuleren van het bewijsmateriaal. Ik zag enkele weken terug een documentaire over dit probleem, Officieren van justitie die de ene blunder na de andere produceren en dan ook nog gepromoveerd worden tot hoofdofficier of rechter. Er is hier iets gigantisch mis in dit land. Ik ben het lang niet in alles met Wilders eens, maar laten we in godsnaam met elkaar proberen om hem de kans te geven iets aan bovenstaand probleem te doen.
Ik voel me echt zo slecht he.quote:Op donderdag 25 februari 2010 14:53 schreef Gia het volgende:
[..]
Hadden we hier gisteren ook bij onze jongste gedaan. Hij zag het in het begin niet eens! En toen: "Hé, ben ik dat?"
Lees dat nou ook eens zelf: "ik hekel de koran en de islam". Het is nogal logisch dat je daarmee ALLE moslims beledigd.quote:Op woensdag 24 februari 2010 23:40 schreef poon het volgende:
Bijvoorbeeld de woorden: "ik hekel de koran en de islam". Volgens jullie is dat beledigend voor ALLE moslims. DAT lijkt mij nogal zwart/wit. Voor verdere uitleg verwijs ik naar mijn post hierboven.
Jij vind niet dat de Koran verboden moet worden, maar Wilders duidelijk wel.quote:Op donderdag 25 februari 2010 13:39 schreef poon het volgende:
Ik zeg nergens dat ik vind dat de koran verboden moet worden. Mijn punt was dat je de koran (of de islam) best kan hekelen zonder dat je daarmee ALLE moslims beledigd of over één kam scheert. En ik gaf aan dat Wilders niet ieder woord uit de koran haatzaaiend vindt. Dit geeft hij aan oa. door geselecteerde teksten die in fitna voorkomen.
Vlug veranderen, eigen foto erin en dan straks weer laten zien. Ben jij haar held.quote:Op donderdag 25 februari 2010 15:42 schreef Stali het volgende:
[..]
Ik voel me echt zo slecht he.
Die mond viel wagenwijd open en ging niet meer dicht. Vervolgens liep ze weg met traantjes in haar ogen omdat ze denkt de heldin van Zweden te zijn.
Ze is nu buiten spelen, weet zeker dat straks het hele dorp op de hoogte is..
Met dat verschil dat partijen als CDA, PvdA en VVD al vaker geregeerd hebben en niet deden wat ze bij de verkiezingen beweerden.quote:Op donderdag 25 februari 2010 16:03 schreef maartena het volgende:
[..]
Jij vind niet dat de Koran verboden moet worden, maar Wilders duidelijk wel.
En met een stem op de PVV geef je in ieder geval aan dat MOCHT hij de verkiezingen winnen, dat je het niet erg vindt dat dat gebeurd..... anders stemde je wel VVD, die toch voor 80% hetzelfde programma heeft, het grootste verschil met de VVD is alle moslim-onzin die Wilders de afgelopen jaren heeft uitgekraamd, en de oplossingen daarvoor.
De logica is echt onnavolgbaar "andere partijen hebben niet gedaan wat ze beloofden en dat gaat de PVV ook niet doen dus da's wel ok"quote:Op donderdag 25 februari 2010 16:26 schreef Gia het volgende:
[..]
Met dat verschil dat partijen als CDA, PvdA en VVD al vaker geregeerd hebben en niet deden wat ze bij de verkiezingen beweerden.
PVV zal echt wel matigen, zullen ze wel moeten, maar ik zou ze weleens in een regering willen zien.
Niet dat ik er echt op ga stemmen. Denk dat het vooralsnog TON wordt.
Het zou je sieren om je daar ook echt aan te houden.quote:Op donderdag 25 februari 2010 13:02 schreef Tijger_m het volgende:
Ik ben er klaar mee, als Wilders in de regering komt zet ik geen voet meer in Nederland, jullie zoeken het maar uit.
Dat is een gegeven bij de baan "politicus". Zelfs de meest eerlijke politici hebben wel eens een belofte moeten varen. Maar dat werkt zowel in je voordeel als je nadeel natuurlijk. Ik bedoel, als Wilders zegt dat hij geen Marokkanen zal gaan uitzetten, en het dan toch gaat doen..... zullen de meeste PVV-ers dat ook als een belofte-breuk zien?quote:Op donderdag 25 februari 2010 16:26 schreef Gia het volgende:
Met dat verschil dat partijen als CDA, PvdA en VVD al vaker geregeerd hebben en niet deden wat ze bij de verkiezingen beweerden.
Ben zelf ook niet echt een fan van Rita Verdonk eigenlijk, maar ze is al wel een heel stuk realistischer.quote:PVV zal echt wel matigen, zullen ze wel moeten, maar ik zou ze weleens in een regering willen zien.
Niet dat ik er echt op ga stemmen. Denk dat het vooralsnog TON wordt.
Nederig de sandalen van een gestoorde imam kussen. Diezelfde imam zou die rooie rat voor een halve kameel verhandelen, maar dat had Ellah even niet door. Baas in eigen buik en andere progressieve verworvenheden verdwenen als sneeuw voor de zon toen ze die Arabier in pisjurk voor zich zag staan.quote:Op woensdag 24 februari 2010 14:31 schreef Dichtpiet. het volgende:
[..]
waarop boog vogelaar precies?
en wie is de rijke?
Ga jij maar achterin het theater zitten. Moslims mogen voorin.quote:Op woensdag 24 februari 2010 16:34 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Nou nou, wat een islamisering. jezus zeg, je kan ook van bacteriën olifanten maken zeg.Kom maar terug zodra je verplicht wordt een baard te dragen.
Je begrijpt best wat ik bedoel.quote:En we zouden veel meer Eftelinggebouwen moeten hebben. Die zijn door de oerhollandse Anton Pieck ontworpen en ongeveer het mooiste wat er in Nederland staat.![]()
Oh, wees maar niet bevreesd, mijn vrouw weet niets van politiek laat staan de NL en zelfs die wil geen voet meer in NL zetten als Wilders macht krijgt.quote:Op donderdag 25 februari 2010 17:38 schreef sumerian het volgende:
[..]
Het zou je sieren om je daar ook echt aan te houden.
Alles wat je niet begrijpt afwijzen, dat is sterk.quote:Op donderdag 25 februari 2010 23:26 schreef El_Matador het volgende:
Heerlijke discussies met een Marokkaanse vriendin van me. Niks haatdragend. Ik buig alleen niet, dat is heel simpel. Gewoon alles wat je niet begrijpt "haat" noemen en dat als argument verkopen.
En die zijn nog streng geselecteerd ook !!quote:Op vrijdag 26 februari 2010 00:36 schreef Tomatenboer het volgende:
Wat ik tot nu toe heb meegekregen aan media-optredens van PVV-ers (oa bij P&W gisteren en vanavond bij Nova) belooft niet veel goeds. Wat een stel karikaturen bij elkaar zeg.
Alleen TROTS (jaja ik doe het goed) is weer echt zo'n toppers popie jopie kleinburgerlijk zootje. De PVV zie ik meer als een club verzuurde humorloze hardvochtige mensen.quote:Op donderdag 25 februari 2010 19:01 schreef maartena het volgende:
Ben zelf ook niet echt een fan van Rita Verdonk eigenlijk, maar ze is al wel een heel stuk realistischer.
Fijne relatie heb je dan.quote:Op vrijdag 26 februari 2010 00:00 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Oh, wees maar niet bevreesd, mijn vrouw weet niets van politiek laat staan de NL en zelfs die wil geen voet meer in NL zetten als Wilders macht krijgt.
quote:Op donderdag 25 februari 2010 23:26 schreef El_Matador het volgende:
Gewoon alles wat je niet begrijpt "haat" noemen en dat als argument verkopen.
De haat tegen moslims is groter dan we denken. Door de vele berichtgevingen over moslims denkt een bepaalde groep dat echt alle moslims slecht zijn. Dus het maakt niet uit hoe slecht PVV'ers overkomen. Zo lang ze maar blijven roepen dat het gevaar van de moslims komt en dat hun vrijheden (dragen van hoofddoekjes enzo) ingeperkt dienen te worden, loopt een bepaalde grote groep wel achter ze aan. De vele zetels voor de PVV komt voort uit angst (xenofobie) en aangeleerde haat.quote:Op vrijdag 26 februari 2010 01:11 schreef Dunckie het volgende:
Ik denk dat de PVV-doelgroep breder is dan je denkt, misschien zelfs dan ze zelf denken. Helaas. Dat zijn de geluiden die ik in trein, bus en andere openbare gelegenheden opvang. Het is anders toch ook niet verklaarbaar dat ze op 27 zetels staan ondanks de optredens van hun politici in de media?
Eens.quote:Op vrijdag 26 februari 2010 02:54 schreef scanman1 het volgende:
[..]
De haat tegen moslims is groter dan we denken. Door de vele berichtgevingen over moslims denkt een bepaalde groep dat echt alle moslims slecht zijn. Dus het maakt niet uit hoe slecht PVV'ers overkomen. Zo lang ze maar blijven roepen dat het gevaar van de moslims komt en dat hun vrijheden (dragen van hoofddoekjes enzo) ingeperkt dienen te worden, loopt een bepaalde grote groep wel achter ze aan. De vele zetels voor de PVV komt voort uit angst (xenofobie) en aangeleerde haat.
Is dat echt het enige argument dat links kan verzinnen tegen Wilders ?quote:Op vrijdag 26 februari 2010 02:54 schreef scanman1 het volgende:
[..]
De haat tegen moslims is groter dan we denken. Door de vele berichtgevingen over moslims denkt een bepaalde groep dat echt alle moslims slecht zijn. Dus het maakt niet uit hoe slecht PVV'ers overkomen. Zo lang ze maar blijven roepen dat het gevaar van de moslims komt en dat hun vrijheden (dragen van hoofddoekjes enzo) ingeperkt dienen te worden, loopt een bepaalde grote groep wel achter ze aan. De vele zetels voor de PVV komt voort uit angst (xenofobie) en aangeleerde haat.
Wat zit je nu te ouwehoeren over links?quote:Op vrijdag 26 februari 2010 03:07 schreef Buzios het volgende:
[..]
Is dat echt het enige argument dat links kan verzinnen tegen Wilders ?
Dat (de) "domme" mensen achter hem aanlopen en zich achter Wilders scharen, ongeacht wat hij zegt.
Hier lijkt het wel op, en het is ook nog eens bijzonder arrogant.
Want zo zijn er genoeg linkse figuren die domweg achter hun "leiders" aanlopen en lopen te gillen dat Wilders niet deugt, puur omdat de linkse partijgen dat ook roepen.
Dat is pas aangeleerde haat.
Zo te merken willen de linksen alleen maar stemrecht voor intellectuelen (geheel onterecht lopen de linksen altijd te paraderen met de illusie dat ze een intellectueel zijn omdat ze links stemmen).
Alsof de linkse achterban niet uit "gewone" mensen bestaat. Vuilnisdienst, medewerker administratie, magazijnchef etc... en dit zijn wel de mensen die links probeert belachtelijk te maken.
Nogmaals: links verwijt Wilders dat hij groepen in de samenleving in een kwaad daglicht probeert te zetten....maar waar is links nou eigenlijk zelf mee bezig ?
Het is onderzocht en bewezen door de statistieken dat er in verhouding veel meer laag opgeleide mensen stemmen op de PVV dan hoog opgeleide mensen. En op Groen Links stemmen juist in verhouding meer hoog opgeleide mensen. PVV'ers willen dat natuurlijk het liefst ontkennen, maar het is wel zo.quote:Op vrijdag 26 februari 2010 03:07 schreef Buzios het volgende:
Zo te merken willen de linksen alleen maar stemrecht voor intellectuelen (geheel onterecht lopen de linksen altijd te paraderen met de illusie dat ze een intellectueel zijn omdat ze links stemmen).
Ik reageerde niet op jouw post...maar goed.quote:Op vrijdag 26 februari 2010 03:14 schreef Stali het volgende:
[..]
Wat zit je nu te ouwehoeren over links?
Wat ik mee krijg uit mijn omgeving is dat men voor Wilders kiest omdat men geen behoefte heeft aan moslims. Niet dat ze er last van hebben, welnee maar ze lezen tegenwoordig op de dorpen wel kranten en dan voornamelijk het AD en Telegraaf.
Noem me arrogant maar op basis van deze kleine sample durf ik te stellen dat jij dom bent. En Wilders-stemmer neem ik ff aan.quote:Op vrijdag 26 februari 2010 03:07 schreef Buzios het volgende:
[..]
Is dat echt het enige argument dat links kan verzinnen tegen Wilders ?
Dat (de) "domme" mensen achter hem aanlopen en zich achter Wilders scharen, ongeacht wat hij zegt.
Hier lijkt het wel op, en het is ook nog eens bijzonder arrogant.
Want zo zijn er genoeg linkse figuren die domweg achter hun "leiders" aanlopen en lopen te gillen dat Wilders niet deugt, puur omdat de linkse partijen dat ook roepen.
Dat is pas aangeleerde haat.
Alsof de linkse achterban niet uit "gewone" mensen bestaat. Vuilnisdienst, medewerker administratie, magazijnchef etc... en dit zijn wel de mensen die links probeert belachelijk te maken.
Nogmaals: links verwijt Wilders dat hij groepen in de samenleving in een kwaad daglicht probeert te zetten....maar waar is links nou eigenlijk zelf mee bezig ?
Ik was niet zo persoonlijk tegen jou als jij tegen mij (volgens jou moet ik zelfs verhuizen, wheheehe) en nog iemand anders bent.quote:Op vrijdag 26 februari 2010 03:22 schreef Buzios het volgende:
[..]
Ik reageerde niet op jouw post...maar goed.
En wat is dat nou voor toon...typisch zeg.
Misschien zou verandering van omgeving je goed doen wanneer jij daadwerkelijk die conclusies trekt aan de hand van jouw omgeving. Erg triest.
Wilders zegt: Hij is tegen de Islam, niet tegen de Moslims. Dat is een groot verschil. Je kunt een Moslim zijn die niet volledig achter de koran staat. Net zoals dat je genoeg Christenen hebt die hun geloof niet praktiseren.
Het is tegenwoordig populisme om maar te gillen dat Wilders alle moslims haat...want dan ben je "goed".
Goed om je eigen hypocriete straatje schoon te vegen misschien, maar niet voor een beter Nederland.
En ik ben persoonlijk trouwens niet direct tegen de Islam, wel tegen de buitenproportionele opkomst van de Islam. Maar als ik ergens tegen moet zijn (het bestaansrecht van links, ergens "tegen" zijn), dan is het vooral TEGEN links.
Dat ontken ik niet. Het is alleen jammer dat elke linkse stemmer daardoor die geen intellectueelis wel de illusie heeft dat hij/zij een intellectueel is...dat vind ik arrogantie die typisch is voor links.quote:Op vrijdag 26 februari 2010 03:22 schreef scanman1 het volgende:
[..]
Het is onderzocht en bewezen door de statistieken dat er in verhouding veel meer laag opgeleide mensen stemmen op de PVV dan hoog opgeleide mensen. En op Groen Links stemmen juist in verhouding meer hoog opgeleide mensen. PVV'ers willen dat natuurlijk het liefst ontkennen, maar het is wel zo.
En het kan toch ook eigenlijk niet anders, want als je een enorme grote groep mensen (moslims) over één kam wilt scheren zonder dat je iets anders van ze weet dan dat ze moslim zijn, moet er toch intellectueel wel iets met je mis zijn.
Arrogant is dat zeker, en je bewijst mijn punt maar weer eens.quote:Op vrijdag 26 februari 2010 03:22 schreef Grinderman het volgende:
[..]
Noem me arrogant maar op basis van deze kleine sample durf ik te stellen dat jij dom bent. En Wilders-stemmer neem ik ff aan.
Ergo, je doet de zaak die je bepleit geen goed met zo'n post. Rolbevestigend.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."She puts whiskey in the coffee, she puts whiskey in the tea,
She puts whiskey in the whiskey and the rest of it in me."
Die opmerking over verandering van omgeving was naar aanleiding van JOUW post.quote:Op vrijdag 26 februari 2010 03:27 schreef Stali het volgende:
[..]
Ik was niet zo persoonlijk tegen jou als jij tegen mij (volgens jou moet ik zelfs verhuizen, wheheehe) en nog iemand anders bent.
Ik woon in West Brabant en nee, ik ga niet verhuizen en aanschouw het allemaal met veel belangstelling.
Jij gilt en schreeuwt in je posts en toevallig reageerde ik op een zo'n dukaatje van jou.
Ik ben daar zelfs van overtuigd. En dat de kans groot is dat dat zo is bewijst het onderzoek dat de PVV het vooral van de laag opgeleide mensen moet hebben. Ik durf een wedje met je te maken dat de gemiddelde PVV stemmer geen idee heeft welke standpunten, behalve de anti-islam, de PVV nog meer heeft. Dat heb ik zelf al in mijn omgeving meegemaakt. Als je mensen die op de PVV willen stemmen nog meer standpunten van die partij vertelt, wordt er 9 van de 10 keer gereageerd met: "Dat meen je niet??"quote:Op vrijdag 26 februari 2010 03:30 schreef Buzios het volgende:
Ook dat vind ik linkse arrogante. Links beweert namelijk dat het grootste gedeelte van de PVV stemmers domweg de uitspraken van WIlders naschreeuwen, dat ze vooral zelf niet kunnen nadenken.
HET BEWIJS DAT NIET ALLE LINKSEN EEN INTELLECTUEEL ZIJN...quote:
Lees even terug wil je?quote:Op vrijdag 26 februari 2010 03:39 schreef Buzios het volgende:
[..]
Die opmerking over verandering van omgeving was naar aanleiding van JOUW post.
En nu beweer je dat ik zeg dat je MOET verhuizen. Echt please...wat mega achterlijk.
Ik ga voortaan van al jullie linkse rakkers echt nog maar selectief reageren op posts, want er zitten gewoon teveel linkse druktemakers tussen die niet goed een post kunnen lezen...of gewoon heel hypocriet zijn.
Ik ben het vrijwel nooit eens met scanman1, maar volgens mij is hij een van de weinige hierzo die tenminste nog wel met zinnige argumenten komt.
Je capslock staat aan.quote:Op vrijdag 26 februari 2010 03:41 schreef Buzios het volgende:
[..]
HET BEWIJS DAT NIET ALLE LINKSEN EEN INTELLECTUEEL ZIJN...
STERKER NOG, ZIE HIER HET BEWIJS VAN EEN IMBECIEL...
BEDANKT VOOR HET BEKRACHTIGEN VAN MIJN BETOOG STALI !!
quote:Op vrijdag 26 februari 2010 03:35 schreef Buzios het volgende:
[..]
Arrogant is dat zeker, en je bewijst mijn punt maar weer eens.
Kijk hoe belachelijk je jezelf maakt door mij te veroordelen tot een dom persoon. Probeer er inhoudelijk op in te gaan.
Maar goed, om van een oliedom iemand te moeten horen dat ik dom ben....ach....
Je generaliseert bij de vleet = dom. Generaliseren is menselijk maar slimme mensen corrigeren zichzelf. Iedereen weet namelijk dat generaliseren slecht is. (Hoe vind je die generalisatie?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.)
Ik bewijs helemaal jouw punt niet, dat is weer een puntje gescoord. Ook al zou ik arrogant zijn, je hebt geen idee van mijn stemgedrag - m.a.w. je trekt conclusies op basis van je.. laten we zeggen onderbuik, lijkt me wel gepast - en al zou dat links zijn dan nog ga je weer de fout in dat dat te projecteren valt op iedereen met hetzelfde stemgedrag.
Het leukste is nog dat je exact doet waar je linkse intellectuelen als groep van beticht. Miljoenen stemmers over één kam scheren. Terwijl je daar nu juist zo hard tegen protesteert. Leg mij eens uit wat daar niet dom aan is!!!
P.S. Ik maak mezelf hooguit belachelijk door in discussie te gaan met een dom persoon, niet door een feit vast te stellen.STFU
Ik ken die onderzoeken niet, zo fanatiek hou ik me er niet mee bezig. Maar ik woon dan ook niet meer in Nederland.quote:Op vrijdag 26 februari 2010 03:40 schreef scanman1 het volgende:
[..]
Ik ben daar zelfs van overtuigd. En dat de kans groot is dat dat zo is bewijst het onderzoek dat de PVV het vooral van de laag opgeleide mensen moet hebben. Ik durf een wedje met je te maken dat de gemiddelde PVV stemmer geen idee heeft welke standpunten, behalve de anti-islam, de PVV nog meer heeft. Dat heb ik zelf al in mijn omgeving meegemaakt. Als je mensen die op de PVV willen stemmen nog meer standpunten van die partij vertelt, wordt er 9 van de 10 keer gereageerd met: "Dat meen je niet??"
Goh, dat is me wat zeg. Waar woon jij dan?quote:Op vrijdag 26 februari 2010 03:48 schreef Buzios het volgende:
[..]
Ik ken die onderzoeken niet, zo fanatiek hou ik me er niet mee bezig. Maar ik woon dan ook niet meer in Nederland.
Het gemiddelde IQ van de mens is al heel lang rond de 100. Het barst van de mensen die slim zijn, dus er zitten ook heel veel mensen onder de 100. En je kunt je afvragen in hoeverre die echt goed kunnen nadenken over wat het beste voor het land is. Iemand met een IQ van 80 (en dat zijn er genoeg) schijnen nauwelijks boven het IQ van een aap uit te komen. Die mensen stemmen dus ook en ik durf te beweren dat ze eigenlijk weinig idee hebben waarop ze precies stemmen. Natuulijk zijn er mensen met een IQ van 80- die zich wel bezighouden met meerdere partijpunten, maar ik schat in dat dat er niet al te veel zijn. En als ik dan krijg te horen dat een partij als de PVV het vooral van de laag opgeleide mens moet hebben, dan zie ik dat als enigszins zorgwekkend.quote:Op vrijdag 26 februari 2010 03:48 schreef Buzios het volgende:
[..]
Ik ken die onderzoeken niet, zo fanatiek hou ik me er niet mee bezig. Maar ik woon dan ook niet meer in Nederland.
Ik geloof je op je woord wat betreft de uitslag van die onderzoeken. Maar ondanks die uitslagen, het maakt toch niks uit ? Feit is dat de mening van een VMBO'er even hard telt als de mening van een WO'er, net als zijn stem tijdens de verkiezingen.
Wat jij in jouw omgeving meemaakt, hoeft niet representatief te zijn voor de Wilders aanhanger. Dit mbt dat de Wilders aanhangers maar bekend zouden zijn met maar bijzonder weinig standpunten.
Het maakt niet uit wie op hem stemt, een stem is een stem. Ik denk toch niet dat Groenlinks een stem zou weigeren, wetende dat het van een Tokkie komt die eigenlijk maar dom achter Femke aanholt.
Zo werkt politiek. Je kunt er hooguit voor pleiten dat het algemene ontwikkelingsniveau in Nederland bijzonder achteruit is gegaan, maar dat heeft niks met links of rechts te maken.
Nou weet ik niet voor welke partij jouw voorkeur uitgaat. Maar hoe zou je erover denken dat de partij op wie jij zou stemmen in dezelfde situatie zou verkeren als de PVV.quote:Op vrijdag 26 februari 2010 03:53 schreef scanman1 het volgende:
[..]
Het gemiddelde IQ van de mens is al heel lang rond de 100. Het barst van de mensen die slim zijn, dus er zitten ook heel veel mensen onder de 100. En je kunt je afvragen in hoeverre die echt goed kunnen nadenken over wat het beste voor het land is. Iemand met een IQ van 80 (en dat zijn er genoeg) schijnen nauwelijks boven het IQ van een aap uit te komen. Die mensen stemmen dus ook en ik durf te beweren dat ze eigenlijk weinig idee hebben waarop ze precies stemmen. Natuulijk zijn er mensen met een IQ van 80- die zich wel bezighouden met meerdere partijpunten, maar ik schat in dat dat er niet al te veel zijn. En als ik dan krijg te horen dat een partij als de PVV het vooral van de laag opgeleide mens moet hebben, dan zie ik dat als enigszins zorgwekkend.
Ik vind dat er niet zozeer een IQ drempel moet zijn, maar misschien wel een drempel voor wat de mensen weten van politiek. Er zijn bijvoorbeeld ook zat mensen die stemmen op Wouter Bos of Maruk Rutte omdat ze hem wel leuk vinden. Het is onhaalbaar, dat weet ik ook, maar misschien zou je een soort van politieke test moeten doen voordat je mag stemmen. Dat kan natuurlijk niet, dus iedereen heeft stemrecht. En zo hoort het ook, maar bij sommige stemmers vraag ik me echt af of dat wel goed is.quote:Op vrijdag 26 februari 2010 03:59 schreef Buzios het volgende:
[..]
Nou weet ik niet voor welke partij jouw voorkeur uitgaat. Maar hoe zou je erover denken dat de partij op wie jij zou stemmen in dezelfde situatie zou verkeren als de PVV.
Dus veel stemmen van lager opgeleide mensen. Zou je er dan nog steeds zo een punt van maken, dat de achterban van jouw partij voornamelijk uit lager opgeleiden bestaat ?
Vind je dat er een IQ drempel moet komen voor mensen om te stemmen ?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |