abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_78093941
Venlo, stad en gemeente in de regio Noord-Limburg, gelegen in de Nederlandse provincie Limburg met ruim 106.000 inwoners (waaronder Fratsman).

Naam
De oorsprong van de naam Venlo is niet zeker. Een gangbare theorie is dat \"ven\" moeras betekent, en \"lo\" bos, dus \"een moeras in het bos\". Merk op dat Leuven een zelfde betekenis heeft.

Wapenspreuk
De wapenspreuk van Venlo is Festina lente, cauta fac omnia mente, hetgeen betekent: Haast je langzaam, doe alles met verstand. De Venlose vertaling is Spooj dich lanksaam, gebro�k diene kie�bus.

Geschiedenis
De eerste bewoners waarvan sporen zijn achtergebleven zijn van boeren uit de bronstijd en vroege ijzertijd zoals verscheidene grafheuvels getuigen. De best onderzochte bevinden zich in het Jammerdal dicht bij de Duitse grens. Venlo is sinds de Romeinse tijd bewoond. Dit is recentelijk aangetoond door opgravingen langs de maasboulevard. Waarschijnlijk is de bewoning sindsdien min of meer continu gebleven wegens een belangrijke kruising van wegen en een oversteekplaats over de Maas waar zelfs resten van een romeinse houten brug zijn gevonden. Tijdens de chaotische Grote Volksverhuizing werd het Maasdal en ook Venlo grotendeels ontvolkt maar toen de rust weergekeerd was toen de Franken hun macht hadden geconsolideerd begon de bevolking en de regionale handel zich weer langzaam te herstellen. In de bisschoppelijke archieven van Keulen wordt Venlo in de 8ste eeuw alweer genoemd als een centrum van handel aan de Maas.

In de Middeleeuwen was Venlo een van de belangrijkere stapelplaatsen aan de Maas, die behoorde tot het Gelderse Overkwartier en die lid was van de Hanze. In 1343 verleende hertog Reinald II van Gelre stadsrechten aan Venlo.

Het hertogdom Gelre kwam als laatste gewest bij de val van Venlo in 1543 de facto, en bij het Tractaat van Venlo de jure in handen van keizer Karel V, die het met de rest van zijn Nederlandse bezittingen verenigde. Tijdens de Tachtigjarige Oorlog werd geregeld slag geleverd om de stad en de Vrede van M�nster wees in 1648 het Overkwartier en daarmee Venlo toe aan Spanje.

In de 17de eeuw was Venlo afwisselend Spaans en Staats bezit; tot aan de Spaanse Successieoorlog, die leidde tot het Barri�retractaat, waarbij het Overkwartier tijdens de Vrede van Utrecht 1713 werd opgedeeld tussen Pruisen, Oostenrijk en de Nederlandse Republiek.De stad werd onderdeel van de Republiek en kwam te liggen in het het generaliteitsland Staats-Opper-Gelre.

Heel Staats-Oppergelre werd in 1795 door het Franse revolutionaire leger veroverd. Gedurende deze \'Franse tijd\' werd de Venlose sociale, bestuurlijke en maatschappelijke structuur grondig op zijn kop gezet door de nieuwe revolutionaire machthebbers. Dit was trouwens in alle landen het geval die door hen en iets later Napoleon veroverd werden. Na het definitieve vertrek van de Fransen in 1814 bleven veel vernieuwingen gehandhaafd en ging Venlo tot de nieuwgevormde provincie Limburg behoren, die in 1839 gesplitst werd in een Belgisch en Nederlands deel. Anders dan de rest van het gebied, dat omschreven kan worden als het huidige Limburg, werd Venlo (evenals Maastricht) geen lid van de Duitse Bond.

In 1867 werd besloten om de stadswallen te slechten en kon Venlo beginnen met uitbreiding. Dit was hard nodig om het overbevolkte stadscentrum te ontlasten. Ook kon Venlo eindelijk beginnen met de aanleg van een fatsoenlijke infrastructuur. Hierna maakte de stad een stormachtige groei door.

Op 9 november 1939 vond in Venlo het Venlo-incident plaats. Aan het eind van de Tweede Wereldoorlog leed Venlo veel schade, mede doordat de frontlinie 3 maanden lang door het centrum liep. Tot oktober 1944 was Venlo nauwelijks getroffen door de oorlog maar dat veranderde toen de gevechtsfronten Limburg naderden. Bij hevige geallieerde bombardementen op de strategische Maasbrug en het nabije Duitse vliegveld, werd ook het stadscentrum deels verwoest en kwamen veel burgers om. De stad werd op 1 maart 1945 bevrijd door de Amerikanen.

Cultuur
Door deze bombardementen tijdens de oorlog zijn veel historische gebouwen uit de Venlose binnenstad verdwenen. Gelukkig is Venlo's voornaamste monument, het 17e eeuwse stadhuis aan de sfeervolle Markt, ongeschonden gebleven. Ook het middeleeuwse stratenplan van de binnenstad is, vrij zeldzaam voor Nederland, goed bewaard gebleven. In de gemeente zijn vele culturele verenigingen actief waaronder de carnavalsvereniging Jocus en vele muziek- en toneelverenigingen. Op sportgebied is voetbalclub VVV-Venlo landelijk bekend. Het Limburgs Museum is van nationale betekenis voor de geschiedenis en cultuur van Limburg. Het museum vam Bommel van Dam is een museum voor moderne beeldende kunst, waar u kennis kunt maken met de artistieke ontwikkelingen in Nederland, de regio en de Eurregio. In de zomermaand Augustus vindt in Venlo het gratis toegankelijke Zomerparkfeest plaats; een festival voor muziek, (straat-)theater, film en kunst.

Venlo is ook bekend vanwege zijn Vastelaovend.

Valuas is ook eeuwenlang verbonden met de Venlose cultuur. Nadat omstreeks 1740 de bisschop van Roermond verboden had Goliath (en zijn vrouw) in de Venlose processies mee te laten lopen, werd Goliath omgetoverd tot de legende Valuas. Hij zou in 96 na Christus gevlucht zijn naar een vruchtbaar stuk grond aan de maas, waar hij Venlo gesticht zou hebben.

Economie
Bekende Venlose bedrijven zijn kopieer- en printergigant Oc� en vervoersbedrijf Frans Maas. Vooral in de vervoersbranche werd Venlo aan het begin van de twintigste eeuw groot, door een strategische ligging aan de grens op een kruising van de Maas en het spoor. De grootste bedrijven-terreinen zijn gelegen in stadsdeel Blerick aan de snelwegen A73 en A67 (Knooppunt Zaarderheiken). Hier ligt ook de grote groente- en fruitveiling ZON. Er is een goede verbinding met de Duitse A61 (de Linksrheinische Autobahn) en de A40, richting Duisburg. De Maas wordt tegenwoordig in mindere mate gebruikt als vervoersinfrastructuur. Daarnaast is Venlo het centrum van de Nederlandse enveloppenfabricage.

In de binnenstad wordt veel verdiend aan Duitsers die Venlo bezoeken. Deze komen uit de Duitse grensstreek om in Venlo op koopjesjacht te gaan. Vooral op Duitse feestdagen is het vaak druk in Venlo. In bepaalde winkels, in de zgn. Duitse- hoek, wordt men vaak eerst in het Duits aangesproken, alvorens op het Nederlands of dialect over te gaan. Ook de prijzen stonden bij deze winkels tot voor de invoering van de euro vermeld in de eertijdse munteenheid Duitse Mark (DM). Vooral groente en fruit zijn geliefd bij de Duitse bezoekers. Opmerkelijk is dat het Venlose dialect ook wordt gesproken in het Duitse gebied tot kilometers over de grens.

Groot-Venlo
In 2001 vond wederom een herindeling plaats. Ditmaal werden Tegelen (met zijn dorp Steyl) en Belfeld toegevoegd aan de gemeente Venlo.

In het kader van de gemeentelijke herindeling in Noord-Limburg hebben de gemeenteraden van Arcen en Velden en Venlo op 13 maart 2008 unaniem ingestemd met een fusie van beide gemeenten, die op 1 januari 2010 plaatsvond. Daarmee bereikte de gemeente Venlo het inwonertal van 106.000. Zij is na Maastricht nu de grootste gemeente van Nederlands Limburg.

Tegelen was van oorsprong onderdeel van het hertogdom Gulik terwijl Venlo een Gelders verleden heeft. Sommigen beweren dat de Venlose taal tot de Brabantse dialecten behoort, terwijl het Tegels het noordelijkste Limburgse dialect zou zijn, (vgl. \'mooi\': \'schoe�n\' in het Venloos en \'sjoe�n\' in het Tegels) anderen wijzen op de verschillen tussen het Venloos en het Brabants om aan te tonen dat het wel een Limburgs dialect zou zijn.

Onze jongens:

en de vervanger:

Mascotte:

Beroemde Venlonaren
Frans Boermans (liedjesschrijver, zanger)
Harry Bordon
Willy Caron (zanger)
Mathieu Cordang (Wielrenner)
Paul Cox (regisseur, producer, acteur)
Sef Derkx (weam kint um neet )
Guusje Eybers (actrice)
Carolus Antonius Fodor (componist)
Hendrick Goltzius (schilder en graveur 1558-1617)
Saskia Linssen (actrice)
Mgr Willem Nolens (bisschop, politicus, formateur)
Puteanus (wetenschapper)
Fransz Rombouts (oprichter ZPF)
Ruut Rombouts (Uberfrietbakker op het station)
Frank Scheffer (regisseur, producer, schrijver)
Reinier Selen (producer)
Edward Stelder (acteur, schrijver)
Evert Thielen (society schilder)
Boris Titulaer winnaar (2004) van het TV programma Idols
Chriet Titulaer (wetenschapsgoeroe en voormalig media persoon)
Sjuulke Titulaer (zangeres)
Lex Uiting (presentator bij de VARA)
Bende van Venlo (beruchte moordenaars bende)
Jan van Venlo (schilder)
Fratsman (hij wou er niet meer instaan)
Geert Wilders (politicus)
Mark Verheijen (politicus, jong politicus van het jaar 2005)
Jan Klaassens (voetballer)
Glenn Corneille (pianist)
Myra Ward (actrice)
Jeu Sprengers, KNVB-voorzitter

Beroemde Tegelenaren/ Venlonaren
André van den Heuvel (acteur)
Chantal Janzen (musicalster, actrice, zangeres, presentatrice van o.a. Idols, Staatsloterij �100.000 Show)
Huub Stapel (acteur)
Carla Beurskens (*1952), Nederlands atlete
Ben Verbong, Nederlands filmregisseur

Beroemde Belfeldenaren:
Sander Schutgens - atleet
Marco Gielen - atleet

Toekomstbeeld: :

Maar vooral;

[img]ttp://mattus.web-log.nl/vibe_visual_brand_experie/images/2009/06/25/venlove.jpg[/img]

Game on!!

vorige delen:
Venlo, stedje van lol en plezeer
Venlo, stedje van lol en plezeer!! deel 2
[Venlo, Stedje van lol en plezeer #3] Veur alle Venlonaere
[Venlo, Stedje van lol en plezeer #4]Parkfeesten!
[Venlo, Stedje van lol en plezeer #5] Bijna vastelaovend!
[Venlo, Stedje van lol en plezeer #6] En we houwe op die kis
Venlo #7 Waar VVV gaat promoveren
Venlo # 8 Waar import een topic maakt
Venlo #10 halen we voor Vasteloavend nummertje 11?
Venlo #11 "Zien de daag van Joeks, Van gek doon en Humor!"

[ Bericht 0% gewijzigd door Ruder op 18-02-2010 12:32:44 ]
pi_78093980
Zoo het zit er weer op. Was nog best emotioneel moment daar bij ons mooie Stadhuis met op de achtergrond de prachtige zang van Sjuulke

Daarna nog ff flink gefeest bij 6 om het goed af te sluiten

Nu wil ik die Raaf ff niet meer horen of zien
  woensdag 17 februari 2010 @ 12:18:10 #3
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_78094124
Wel toepasselijk, carnaval voorbij, nu met schone lei beginnen
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
pi_78094181
We hebben gisteren een vlag van de Naate Raaf gejat in de Steinstroat

[ Bericht 1% gewijzigd door ganzenherder op 17-02-2010 12:27:22 ]
Patat Friet
pi_78094275
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 12:18 schreef Klonk het volgende:
Wel toepasselijk, carnaval voorbij, nu met schone lei beginnen
Inderdaad, en dit wordt een spannende editie

Want Frats gaat eigenhandig uitvogelen wat het volgende evemement van Venlo wordt...

Spanning en Sensatie allemaal in topic nummer 12!
  woensdag 17 februari 2010 @ 12:31:11 #6
112339 MPG
Slaverplaatser / Koffiemanager
pi_78094568
KSC JUBILEUM topic
"Sleep: A completely inadequate substitute for caffeine"
#TeamHumbug
Heeft patent op Mosterd-Maaltijd situaties
pi_78097775
Naamtopic!

Maarre, volgens mij de venloop toch? (langs de kant bier drinken that is, ik ga die 21, 5 km echt niet rennen.)

Ganzenherder! Ik heb nog steeds geen antwoord van je! Liepen jullie maandag nou achter ons met de optoch? Zo ja, ik heb nog wat foto's van jullie groep.

Enne Ruder, niks mis met de Raaf! Ik zei maandag nog toen Pollux voorbij rende met die staaf; Daar komen we nooit meer vanaf.

edit:
Torres in de OP. Het moet niet gekker worden!
  woensdag 17 februari 2010 @ 13:57:01 #8
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_78097817
nee, eerst nog de voorjaarsloop, die is de 27ste
pi_78098222
quote:
Op dinsdag 16 februari 2010 11:33 schreef fratsman het volgende:

[..]

Herder, liepen jullie gisteren nou achter ons met d'n ellefden man? Wat waren jullie irritant met die muziek! Onze Joekskepel kon hun eigen liedjes bijna niet meer volgen.

Dalijk de laatste dag alweer...
Wij liepen in Venlo inderdaad achter een joekskepel ja, met een ingebouwde tap. Tevens was onze geluidsinstallatie zwaar bagger dit jaar en kwam er teringherrie uit, excuses

Op een gegeven moment danste de helft van onze groep op de muziek van jullie joekskepel en de andere helft op onze eigen bagger. Naatje Pet van onze eigen zangers heb ik ook 100x gehoord
Patat Friet
pi_78099269
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 14:06 schreef ganzenherder het volgende:

[..]

Wij liepen in Venlo inderdaad achter een joekskepel ja, met een ingebouwde tap. Tevens was onze geluidsinstallatie zwaar bagger dit jaar en kwam er teringherrie uit, excuses

Op een gegeven moment danste de helft van onze groep op de muziek van jullie joekskepel en de andere helft op onze eigen bagger. Naatje Pet van onze eigen zangers heb ik ook 100x gehoord
Haha! Dat waren wij inderdaad. Erg handig zo'n ingebouwde tap. Ik zal ff kijken dat ik een dezer dagen die foto's van jullie upload. Zijn er een stuk of 3-4 van jullie groep.

En als het goed is heeft Andy van Vastelaovesfotoos.nl jullie ook vastgelegd! Venlo 2010 pagina 3 bijna onderaan. Je moet de foto's wel bestellen als je ze wilt hebben, je kunt ze niet van de site downloaden.
pi_78103798

Club van Ganzenherder
pi_78104009
Waar komt die hele raaf eigenlijk vanaf? Dat heb ik namelijk een beetje gemist!
Aids.
pi_78104022
Haha, tof dat je foto's van ons hebt genomen. Sta er alleen niet zichtbaar op
Patat Friet
pi_78104446
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 16:24 schreef Mss het volgende:
Waar komt die hele raaf eigenlijk vanaf? Dat heb ik namelijk een beetje gemist!
Die hele raaf is gebaseerd op een krantenartikeltje uit 1865 over het zgn. Bal der naate raaf" Het in bier dopen van een dode vogel, 11 dagen voor de vastelaovend. Blijkbaar heeft het Pollux-clubje dit vorig jaar opgepikt, en er een hele cultus omheen verzonnen. Joekskepel Sjiengeleboem werd opgetrommeld om samen het nummer op te nemen, en dit werd vrij te downloaden aangeboden. Resultaat: we komen nooit meer van die Naate Raaf af tijdens de Venlose Vastelaovend. Niet erg, want het is lang geleden dat ik zo'n aanstekelijk Vastelaovesnummer heb gehoord!
quote:
De raaf!, de raaf! de raaf!
Dae zit weer op de staaf!
Hauw aope noow det vaat!
En maak zien vaere naat!

De raaf!, de raaf!, de raaf!
Dae zit weer op de staaf!
Geit vleege 11 daag,
Wiesdet ut neet mier maag!
  woensdag 17 februari 2010 @ 17:05:29 #15
248754 HairyArsedIrishman
I just raped your sheep...
pi_78105802
Manne, waat duur Torres doa?
Allemoal trouwes eine joekse Vastelaovend gehad?
Messin' with the Kid.
Alt en gries durf ge werre, bloos neej vrèk...
Celtic FC | VVV Venlo | Nijmegen Devils | Edmonton Oilers | FC Nordsjælland
pi_78105999
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 16:34 schreef fratsman het volgende:

[..]

Die hele raaf is gebaseerd op een krantenartikeltje uit 1865 over het zgn. Bal der naate raaf" Het in bier dopen van een dode vogel, 11 dagen voor de vastelaovend. Blijkbaar heeft het Pollux-clubje dit vorig jaar opgepikt, en er een hele cultus omheen verzonnen. Joekskepel Sjiengeleboem werd opgetrommeld om samen het nummer op te nemen, en dit werd vrij te downloaden aangeboden. Resultaat: we komen nooit meer van die Naate Raaf af tijdens de Venlose Vastelaovend. Niet erg, want het is lang geleden dat ik zo'n aanstekelijk Vastelaovesnummer heb gehoord!
[..]

Ik heb het vaak genoeg gezongen de afgelopen dagen
pi_78106104
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 17:05 schreef HairyArsedIrishman het volgende:
Manne, waat duur Torres doa?
Allemoal trouwes eine joekse Vastelaovend gehad?
Vraag dat aan Ruder. Ik heb het wel een beetje gehad met die kerel.

Maarre, het was weer een topper! en bij jou?
pi_78106171
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 17:12 schreef fratsman het volgende:

[..]

Hij staat er voor de lol

Ook al moest ik vaak overdag werken, Vasteloavend was toch erg geslaagd (H) en niet álleen vanwege het bier
  woensdag 17 februari 2010 @ 17:20:05 #19
112339 MPG
pi_78106419
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 16:34 schreef fratsman het volgende:

[..]

[..]

KSC JUBILEUM topic
#TeamHumbug
pi_78106532
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 17:14 schreef Ruder het volgende:

[..]

Hij staat er voor de lol

Ook al moest ik vaak overdag werken, Vasteloavend was toch erg geslaagd (H) en niet álleen vanwege het bier
Eens. Behalve maandag, dat was iets teveel van het goeie. Voor de rest niet al te gek, maar wel 4 toffe dagen!

@MPG

Ik kon hem al niet vinden! Thnx!
pi_78107203
Heeft er nog iemand het moeiste meadje van de huule stad gekust
pi_78107871
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 17:40 schreef Ruder het volgende:
Ik niet
Aids.
pi_78109338
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 17:58 schreef Mss het volgende:

[..]

Ik niet
De moeiste jong?
pi_78110290
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 17:40 schreef Ruder het volgende:
Iedere avond.

En jij? Nog gescoord?
pi_78111006
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 18:42 schreef Ruder het volgende:

[..]

De moeiste jong?
Ik heb me voor de verandering eens een jaartje netjes gedragen
Aids.
pi_78111138
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 19:09 schreef fratsman het volgende:

[..]

Iedere avond.

En jij? Nog gescoord?
ja uiteraard

alleen mijn avonturen ga ik niet op het www posten
  woensdag 17 februari 2010 @ 19:32:48 #27
112339 MPG
pi_78111329
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 19:25 schreef Mss het volgende:

[..]

Ik heb me voor de verandering eens een jaartje netjes gedragen
Braaf aan de sinas geweest ja?
KSC JUBILEUM topic
#TeamHumbug
pi_78111472
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 19:32 schreef MPG het volgende:

[..]

Braaf aan de sinas geweest ja?
Dat niet

Maar M, jij nog gescoord?
Aids.
  woensdag 17 februari 2010 @ 19:42:34 #29
112339 MPG
pi_78111758
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 19:35 schreef Mss het volgende:

[..]

Dat niet

Maar M, jij nog gescoord?
Whehe.

Behalve een boel pilskes heb ik niks gescoord
KSC JUBILEUM topic
#TeamHumbug
pi_78111815
Die OP moet veranderd worden. Venlo heeft nu toch al meer dan 100.000 inwoners? Tevens vraag ik me af, als ik die advertentie van de Naate Raaf eens wat beter bekijk, hoe de nummering van de Straten in de binnenstad was in de 19e eeuw. Vleeschstraat No. 874, Steenstraat 671...
  donderdag 18 februari 2010 @ 10:49:05 #31
pi_78131816
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 17:12 schreef fratsman het volgende:

[..]

Het was weer geweldig. Mooi, mooi.
Messin' with the Kid.
pi_78133934
De OP is aangepast
pi_78134613
quote:
Op donderdag 18 februari 2010 11:56 schreef Ruder het volgende:
De OP is aangepast
Doe dat helemaal bovenaan ook nog even.
pi_78135050
quote:
Op donderdag 18 februari 2010 12:19 schreef fratsman het volgende:

[..]

Doe dat helemaal bovenaan ook nog even.
Zo beter

Is iedereen weer nuchter in Venlo?

Dit weekend zal wel niks worden in de stad vrees ik.
pi_78135105
quote:
Op donderdag 18 februari 2010 12:33 schreef Ruder het volgende:

[..]

Zo beter

Is iedereen weer nuchter in Venlo?

Dit weekend zal wel niks worden in de stad vrees ik.
pi_78135156
Op naar de ZPF
All you know about me is what I've sold you, dumb fuck
  donderdag 18 februari 2010 @ 14:00:25 #37
262052 TaMieke
Bah-a-la-la-la-la-la
pi_78137823
ff schaamteloze tpv

geen carnaval gevierd.....bevind met dan ook niet echt meer in omgeving venlo, maar dat veranderd wel weer...
Op woensdag 13 juni 2018 15:27 schreef gcjoel het volgende:
JIj bent raar, dat snap je wel he? :D
pi_78147441
Kan iemand officieel bevestigen dat BDW officieel dicht is nu?

Ik heb vrijdag namelijk voor 40 euro aan muntjes gekocht daar in de veronderstelling dat ze daar ook venlonearkes verkochten En heb er nu nog 10 over bij gebrek aan BDW bezoek tijdens de vastelaovend....

Personeel vertelde me dat het allemaal onzin was dinsdag, logisch opzich dat ze het ontkennen. Maar ik weet het nog niet helemaal zeker dus...
Patat Friet
pi_78148180
quote:
Op donderdag 18 februari 2010 12:37 schreef HostiMeister het volgende:
Op naar de ZPF
Ik kan nooit kiezen wat ik leuker vind, Vastelaovend of ZPF. "Kees ZPF, Kees ZPF Zo'n schoene partie, nog schoener as Dref!"

Tevens een hele goeie column van Ruud Stikkelboks op de site van de umroop. Ik sluit me daar voor de volle 100% bij aan.

Het digitale geweten.

[ Bericht 15% gewijzigd door fratsman op 18-02-2010 20:39:56 ]
pi_78189397
Motdomme, iedereen weer aan het werk hier?
pi_78189467
quote:
Op vrijdag 19 februari 2010 16:31 schreef fratsman het volgende:
Motdomme, iedereen weer aan het werk hier?
Jij niet dan?
pi_78189680
quote:
Op vrijdag 19 februari 2010 16:32 schreef Ruder het volgende:

[..]

Jij niet dan?
Ik ben blij dat het nu weer even wat rustiger is. Allemaal die gamers zijn blij dat ze weer naar buiten mogen.
  vrijdag 19 februari 2010 @ 16:40:05 #43
112339 MPG
pi_78189791
quote:
Op vrijdag 19 februari 2010 16:37 schreef fratsman het volgende:

[..]

Ik ben blij dat het nu weer even wat rustiger is. Allemaal die gamers zijn blij dat ze weer naar buiten mogen.
Gamers? Buiten?
KSC JUBILEUM topic
#TeamHumbug
pi_78189866
quote:
Op vrijdag 19 februari 2010 16:40 schreef MPG het volgende:

[..]

Gamers? Buiten?

Natuurlijk voor hun portie nieuwe games/WoW timecards.

Mijn PS3 heeft al meer dan een anderhalve week niet aangestaan.
pi_78190079
Zal het zaterdag dood zijn in de stad of gaat dat meevallen?
pi_78190335
quote:
Op vrijdag 19 februari 2010 16:48 schreef Ruder het volgende:
Zal het zaterdag dood zijn in de stad of gaat dat meevallen?
Ik denk het wel, maar je hebt altijd die-hards die niet thuis kunnen blijven. Wel zal het in Club 6 en Yuuuuize wat drukker zijn omdat dat soort volk normaliter geen vastelaovend viert.
pi_78190670
quote:
Op vrijdag 19 februari 2010 16:55 schreef fratsman het volgende:

[..]

Ik denk het wel, maar je hebt altijd die-hards die niet thuis kunnen blijven. Wel zal het in Club 6 en Yuuuuize wat drukker zijn omdat dat soort volk normaliter geen vastelaovend viert.
Ik wil iemand treffen hehe

ehh niet club 6 met Juize vergelijken he, dat is appels met peren vergelijken
pi_78200257
Frats ik heb ook respect voor jou jongen, alleen mis ik een leuke Gamemania foto van je op hyves
pi_78202498
quote:
Op vrijdag 19 februari 2010 21:11 schreef Ruder het volgende:
Frats ik heb ook respect voor jou jongen, alleen mis ik een leuke Gamemania foto van je op hyves
Ik heb wel wat kekke vastelaovesfoto's staan.
pi_78205098
quote:
Op vrijdag 19 februari 2010 21:46 schreef fratsman het volgende:

[..]

Ik heb wel wat kekke vastelaovesfoto's staan.
Ik heb een hele zatte van mij gevonden, die is het plaatsen niet waard
pi_78221427
Kabinet gevallen!

En nu? Venlose MP?

zaterdag 20 februari 2010 @ 10:28:13 #52
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_78221524
Gelukkig niet, dat Wilders de grootste wordt is ongeveer net zo reeel als laten we zeggen een carnaval van 4 maanden lang optochten en zittingen, dat klinkt leuk maar niemand overleeft het
pi_78221643
quote:
Op zaterdag 20 februari 2010 10:28 schreef Klonk het volgende:
Gelukkig niet, dat Wilders de grootste wordt is ongeveer net zo reeel als laten we zeggen een carnaval van 4 maanden lang optochten en zittingen, dat klinkt leuk maar niemand overleeft het
Laat hem lekker in de oppositie blijven. Niets ergers dan wederom zo'n LPF-debacle. Maar ja, wat dan? De PVDA gaat een monsterverlies leiden, dus alleen met een godswonder komen die terug in de coalitie. Wat dan? CDA-VVD-D66? Laat D66 dadelijk weer de hele boel klappen.

Dat hele coalitiegebeuren in dit land is plat gezegd gewoon klote. Partijen gaan nu weer allerlei beloftes doen, maar kunnen bijna niks waarmaken omdat ze bijna altijd voor de anderen water bij de wijn moeten doen. Resultaat; Altijd ontevreden kiezers.

Maar ja, we zullen wel zien.
pi_78221765
In ieder geval hoop ik dat we Balkenende nu niet meer terug zien. 4 kabinetten die de eindstreep niet haalden. Incompetente zak hooi.
  zaterdag 20 februari 2010 @ 10:41:20 #55
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_78221854
Iets zonder Balkende zou wel fijn zijn ja

Maar verder, er zijn wel mogelijkheden met VVD-PVV-TON-SGP (uit mijn blote koppie) maar of dat nu is waar heel Nederland gelukkig van gaat worden...
pi_78222073
quote:
Op zaterdag 20 februari 2010 10:41 schreef Klonk het volgende:
Iets zonder Balkende zou wel fijn zijn ja

Maar verder, er zijn wel mogelijkheden met VVD-PVV-TON-SGP (uit mijn blote koppie) maar of dat nu is waar heel Nederland gelukkig van gaat worden...
TON!

Je maakt een geintje hoop ik? Damn wat was Rita asociaal bezig in dat debat. Daar komt helemaal niks van terecht. SGP of in ieder geval van der Vlies vond ik juist zeer goed, het is alleen jammer dat ze van die middeleeuwse standpunten hebben.

Hetzelfde geldt voor Pechtold met zijn D66. Die man is een fantastisch debater, maar heeft denkbeelden die lijnrecht tegenover die van mij staan. ( "Laat de politie in de nieuwjaarsnacht thuis. we moeten de relschoppers niet provoceren!" ) Ook zijn ze me veel te positief wat Europa betreft.
  zaterdag 20 februari 2010 @ 10:54:40 #57
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_78222203
Van der Vlies is een held, het is echt jammer dat hij er wat ouderwetsche standpunten op nahoud anders zou ik wel weten wie ik als MP zou willen zien.

Ik zou de laatste peilingen zo snel niet weten maar rechts en midden rechts staan er wel goed voor, CDA heeft zich aardig gered en kan de PVDA nu fijn de zwarte piet toeschuiven. Mijn voorspelling we krijgen een rechtse regering, en die valt door LPF achtige taferelen ook binnen de kortste tijd
  zaterdag 20 februari 2010 @ 10:56:45 #58
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_78222282
Mogelijke coalities staan de laatste peilingen en mogelijkheden
pi_78222443
quote:
Op zaterdag 20 februari 2010 10:54 schreef Klonk het volgende:
Mijn voorspelling we krijgen een rechtse regering, en die valt door LPF achtige taferelen ook binnen de kortste tijd
Als dat zo is, laten we dan hopen dat ze daarvan geleerd hebben. Ik wilde eerst PVV stemmen, maar ik neig steeds meer richting VVD.
  zaterdag 20 februari 2010 @ 11:04:53 #60
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_78222515
gelukkig maar
pi_78222811
Geert staat te glunderen als een aap met 7 staarten!
  zaterdag 20 februari 2010 @ 11:15:38 #62
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_78222839
Ik zag hem net op het nieuws ja
  zaterdag 20 februari 2010 @ 11:20:49 #63
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_78223006
ff spammen : http://www.buitenleven.nl(...)rijs_stemmen.nl.html

hier even stemmen, voor:

Maaiwerktuigen
voor het onderhoud van de nieuwe amfibieën- en reptielenbiotopen op voormalige
landbouwgrond bij Aalsbeek (Limburg).
pi_78223118
quote:
Op zaterdag 20 februari 2010 11:20 schreef Klonk het volgende:

hier even stemmen, voor:

Maaiwerktuigen

Check!
  zaterdag 20 februari 2010 @ 14:02:11 #65
pi_78228118
Wilders kan de grootste worden en in de oppositie blijven.

Ik dacht vanmorgen nog. Met de problemen in Griekenland krijgen we dan de Gulden terug met het hoofd van 'n onkel Geert erop.
Messin' with the Kid.
  zaterdag 20 februari 2010 @ 14:03:10 #66
pi_78228151
quote:

hier even stemmen, voor:

Maaiwerktuigen

Gedoan. Haupelik winse det waal.
Messin' with the Kid.
pi_78261821
quote:

hier even stemmen, voor:

Maaiwerktuigen

Done, staat ver bovenaan!
The way that you flip your hair gets me overwhelmed.
  zondag 21 februari 2010 @ 13:47:51 #68
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_78261857
ja mooi toch, en het is zo´n prachtig klein gebiedje maar o zo waardevol, als je in de buurt ben moeten jullie echt eens gaan kijken
pi_78330302
Ik mis de vasteloavend
Aids.
  dinsdag 23 februari 2010 @ 09:48:12 #70
112339 MPG
pi_78333716
quote:
Op dinsdag 23 februari 2010 01:50 schreef Mss het volgende:
Ik mis de vasteloavend
Ik ook. Kan mezelf niet aanpassen aan een normaal ritme. Maar dat kan ook zijn omdat ik van de afgelopen 11 dagen er 9 op stap ben geweest .
KSC JUBILEUM topic
#TeamHumbug
  dinsdag 23 februari 2010 @ 09:58:39 #71
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_78334014
Weet iemand trouwens waarom ze in Blerick maar een beeld van een half paard in de kloosterstraat hebben staan ?
pi_78334075
quote:
Op dinsdag 23 februari 2010 09:58 schreef Klonk het volgende:
Weet iemand trouwens waarom ze in Blerick maar een beeld van een half paard in de kloosterstraat hebben staan ?
Dat heeft iets met de Paerdskoel te maken, maar wat precies weet ik ook niet. Als ik weer eens bij m'n moeder ben zal ik het wel ff vragen, ik krijg in Venlo de Blerickse krant niet.
  dinsdag 23 februari 2010 @ 10:08:55 #73
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_78334311
ah, op zich best mooi hoor, maar ik had zoiets van waarom geen heel paard, geld op ? op afbetaling gekocht ? kunstenaar dood halverwege ofzo ?
pi_78335635
quote:
Op dinsdag 23 februari 2010 10:08 schreef Klonk het volgende:
ah, op zich best mooi hoor, maar ik had zoiets van waarom geen heel paard, geld op ? op afbetaling gekocht ? kunstenaar dood halverwege ofzo ?
All you know about me is what I've sold you, dumb fuck
pi_78337056
Doesborgh in bloemlezing Komrij.

Hou es op om die omhooggevallen hippie aandacht te geven. Zelfs het pand van Hemingway is al verprutst met zijn "proza".
pi_78340642
quote:

hier even stemmen, voor:

Maaiwerktuigen

Ik heb ook maar even gestemd. Staat wel lekker ver voor
pi_78362803
quote:
Op dinsdag 23 februari 2010 11:37 schreef fratsman het volgende:
Doesborgh in bloemlezing Komrij.

Hou es op om die omhooggevallen hippie aandacht te geven. Zelfs het pand van Hemingway is al verprutst met zijn "proza".
Het is best een aardige jongen

Alleen versta ik hem bijna nooit

Binnenkort kom ik op de radio, dat wordt genieten!
pi_78365091
quote:
Op dinsdag 23 februari 2010 21:28 schreef Ruder het volgende:

[..]

Het is best een aardige jongen

Alleen versta ik hem bijna nooit

Binnenkort kom ik op de radio, dat wordt genieten!
Wat ga je doen dan?
pi_78365144
quote:
Op dinsdag 23 februari 2010 22:00 schreef fratsman het volgende:

[..]

Wat ga je doen dan?
Programma over Duitsland met Marcel 'Haringwurst' Tabbers
pi_78365761
quote:
Op dinsdag 23 februari 2010 22:00 schreef Ruder het volgende:

[..]

Programma over Duitsland met Marcel 'Haringwurst' Tabbers
Heeft ie nog steeds die Pruusemat in z'n nek?
pi_78366072
quote:
Op dinsdag 23 februari 2010 22:10 schreef fratsman het volgende:

[..]

Heeft ie nog steeds die Pruusemat in z'n nek?
Uiteraard
pi_78366780
quote:
Op dinsdag 23 februari 2010 22:14 schreef Ruder het volgende:

[..]

Uiteraard
Hoort eigenlijk ook wel bij hem. Ik hoorde vandaag trouwens dat Omroep Venlo vanaf zondag digitaal gaat! Dan hoef ik dus niks meer analoog te kijken!
  woensdag 24 februari 2010 @ 06:49:57 #83
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_78380989
ah, mooi, idd goed nieuws.

ik had alleen de digitale zooi maar aangesloten dus al een jaar of twee geen stadsomroep gezien
pi_78381334
quote:
Op woensdag 24 februari 2010 06:49 schreef Klonk het volgende:
ah, mooi, idd goed nieuws.

ik had alleen de digitale zooi maar aangesloten dus al een jaar of twee geen stadsomroep gezien
Geen analoge kabel aangesloten? En wat keek je dan als ziggo eruit lag?
  woensdag 24 februari 2010 @ 08:10:39 #85
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_78381342
Nooit geen storingen gehad met de digitale zooi
  woensdag 24 februari 2010 @ 13:04:00 #86
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_78389295
Goed plan van de gemeente Venlo dit: http://www.limburger.nl/a(...)pen_in_bouwput_Venlo
pi_78389718
quote:
Op woensdag 24 februari 2010 13:04 schreef Klonk het volgende:
Goed plan van de gemeente Venlo dit: http://www.limburger.nl/a(...)pen_in_bouwput_Venlo
Ja ik zag het laatst toen ik er langs kwam. Zag er behoorlijk ongemakkelijk uit. Is het zo moeilijk daar een loopbrug te plaatsen?
  woensdag 24 februari 2010 @ 13:23:52 #88
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_78389978
dat was een zelfde drama geworden, alleen heeft de gemeente nu geld weten uit te sparen op de poten, verder is het een vergelijkbare constructie, alleen ondersteboven
  woensdag 24 februari 2010 @ 13:28:29 #89
112339 MPG
pi_78390166
quote:
Op woensdag 24 februari 2010 13:23 schreef Klonk het volgende:
dat was een zelfde drama geworden, alleen heeft de gemeente nu geld weten uit te sparen op de poten, verder is het een vergelijkbare constructie, alleen ondersteboven

Puinding ja. Ik kan nu elke dag omfietsen langs de C&A .
KSC JUBILEUM topic
#TeamHumbug
  woensdag 24 februari 2010 @ 13:29:50 #90
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_78390210
ik zou toch zonder voor het omfietsen kiezen

maar echt, de ambtenaar die dat zo bedacht heeft
pi_78392968
Een loopbrug is wel netter, zo'n stijle trap is toch geen doen voor oudere mensen.

Gemeente Venlo doe er wat aan en snel!

[ Bericht 0% gewijzigd door Ruder op 24-02-2010 15:48:58 ]
  woensdag 24 februari 2010 @ 14:48:29 #92
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_78393386
een trap zal daar waarschijnlijk net zo beroerd zijn
  woensdag 24 februari 2010 @ 14:50:12 #93
112339 MPG
pi_78393447
quote:
Op woensdag 24 februari 2010 14:48 schreef Klonk het volgende:
een trap zal daar waarschijnlijk net zo beroerd zijn
KSC JUBILEUM topic
#TeamHumbug
  woensdag 24 februari 2010 @ 14:59:24 #94
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_78393835
gezien de beperkte ruimte en het beperkte denkvermogen van de ambtenaren zullen ze op hetzelfde stuk willen werken, en die ruimte is beperkt, dus flikker je daar ook een rottige trap neer, logsich toch ?
  woensdag 24 februari 2010 @ 15:05:06 #95
112339 MPG
pi_78394077
quote:
Op woensdag 24 februari 2010 14:59 schreef Klonk het volgende:
gezien de beperkte ruimte en het beperkte denkvermogen van de ambtenaren zullen ze op hetzelfde stuk willen werken, en die ruimte is beperkt, dus flikker je daar ook een rottige trap neer, logsich toch ?
Ik beheers de kunst van het denken als een ambtenaar niet .
KSC JUBILEUM topic
#TeamHumbug
  woensdag 24 februari 2010 @ 15:07:03 #96
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_78394150
gewoon het tegenovergestelde denken van wat een normaal mens denkt
pi_78399679
quote:
Op woensdag 24 februari 2010 15:07 schreef Klonk het volgende:
gewoon het tegenovergestelde denken van wat een normaal mens denkt
Ja maar dit is wel erg asociaal, moeten allen bejaarden 1 kilometer omlopen (ik moet trouwens ook flink omfietsen )

Want met de fiets daar omlaag is geen doen

Dat Kloeken.nl is wel echt een dood forum trouwens, zelfs dit topic is nog levendiger
  woensdag 24 februari 2010 @ 18:11:56 #98
pi_78401796
Jongens, waardoor zijn jullie in de veronderstelling dat ambtenaren denken?
Messin' with the Kid.
  woensdag 24 februari 2010 @ 18:18:27 #99
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_78401992
nou, dat is heel simpel, mijn vriendin is ambtenaar, en ik weet zeker dat ze vanmorgen nog na heeft gedacht
pi_78427181
quote:
Ad Pollux stopt definitief bij Venlostad.com

donderdag 25 februari 2010, 09:58
Ad Pollux stopt definitief als voorzitter van ondernemersvereniging Venlostad.com. Zijn opvolger is Toine Schreinemachers.

Pollux maakte in januari bekend tijdelijk terug te treden. Die keuze had te maken met het faillissement van groentehandel De Mop, waarvan hij directeur was. Pollux, die sinds 2003 voorzitter was van de ondernemersvereniging, heeft nu besloten niet terug te keren.

Opvolger Toine Schreinemachers is eigenaar van een slagerij in de Gasthuisstraat. Hij neemt de functie van voorzitter per direct op zich. De afgelopen vier jaar was Schreinemachers al bestuurslid van Venlostad.com.
Hopelijk weet Toine meer te bereiken dan Pollux. (En hopelijk gaat zijn winkel er niet onder lijden. Fijne slagerij! )
quote:
Op woensdag 24 februari 2010 17:13 schreef Ruder het volgende:

Dat Kloeken.nl is wel echt een dood forum trouwens, zelfs dit topic is nog levendiger
En moderators waar geen fatsoenlijke discussie mee te voeren is.

[ Bericht 7% gewijzigd door fratsman op 25-02-2010 11:38:20 ]
pi_78474852
Damn wat loopt er in Venlo toch een gigantisch percentage low-lifes rond. Allemaal van die kutsteuntrekkers die nog naar bier stinken, en lopen te zeiken dat ik geen betalingsregeling voor een 2ehands console met hun af wil spreken.

Of van die debiele stellen met volgehangen kinderwagen die, helemaal happy dat de uitkering weer binnen is, een hele stapel ps2-spellen meenemen. "Wat is je adres? ja nou nog stichting Doortocht op de Straelseweg, maar die zijn nou bezig een huis voor mij te regelen."

Bijna weekend mensen, bijna weekend....
  vrijdag 26 februari 2010 @ 12:06:46 #102
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_78474942
een betalingsregeling voor een gebruikte console
pi_78475001
quote:
Op vrijdag 26 februari 2010 12:06 schreef Klonk het volgende:
een betalingsregeling voor een gebruikte console
Dat dus. En dan kijk je ze aan in de veronderstelling dat ze een grapje maken, maar ze zijn doodserieus! "Anders krijg ik het niet gedraaid met de uitkering!"
  vrijdag 26 februari 2010 @ 12:09:20 #104
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_78475051
omg, daar ken ik zelfs al linkseboomknuffelhippie maar een smiley voor en dat is deze
  vrijdag 26 februari 2010 @ 12:11:58 #105
112339 MPG
pi_78475152
quote:
Op vrijdag 26 februari 2010 12:09 schreef Klonk het volgende:
omg, daar ken ik zelfs al linkseboomknuffelhippie maar een smiley voor en dat is deze
Vergeet niet!
KSC JUBILEUM topic
#TeamHumbug
  vrijdag 26 februari 2010 @ 12:12:52 #106
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_78475185
quote:
Op vrijdag 26 februari 2010 12:11 schreef MPG het volgende:

[..]

Vergeet niet!
ja, ik moest kiezen, maar je hebt wel gelijk
  vrijdag 26 februari 2010 @ 12:13:38 #107
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_78475227
gat in de markt trouwens, gebruikte consoles verkopen tegen woekerrente
  vrijdag 26 februari 2010 @ 12:15:17 #108
112339 MPG
pi_78475290
quote:
Op vrijdag 26 februari 2010 12:13 schreef Klonk het volgende:
gat in de markt trouwens, gebruikte consoles verkopen tegen woekerrente
Als je graag láááááng op je centen wacht
KSC JUBILEUM topic
#TeamHumbug
pi_78475292
quote:
Op vrijdag 26 februari 2010 12:09 schreef Klonk het volgende:
Juist. Er komt hier een jongen en die is al vaste klant sinds we hier geopend zijn. Elke week kocht ie wel wat. nu zit ie in de WW omdat ie in de bouw op dit moment nergens aan de bak komt. Solliciteert zich een slag in de rondte, maar het wil maar niet lukken. Die krijgt af en toe wel korting van me.

Maar van dat profiteursvolk die het wel best vinden om thuis te zitten, en menen dat ze voor een dubbeltje op de eerste rang mogen zitten, die kunnen me m'n rug op! Leg je prioriteiten en uitgaven maar eens anders, voordat je aan gamen gaat denken.

Een vriendin van ons werkt bij Doortocht en als je af en toe die verhalen hoort... Aan het werk SCHOPPEN moeten ze dat volk.
pi_78492461
In Venlo wonen best veel uitkeringstrekkers als ik zie wat hier rondloopt zo af en toe, campingvolk genoeg. En winkels als de Action en de Aldi floreren in Venlo terwijl normalere winkels sluiten
Patat Friet
pi_78492546
Oja, nog een opmerkelijk bericht van Kloeken:
quote:
Venlonaren trotser op Limburg dan op eigen stad
Nieuwsfoto

Uit een kiezersonderzoek van de Universiteit van Leiden is gebleken dat Venlonaren niet trots zijn op hun eigen stad.

Venlonaren zijn er namelijk trotser op om Limburger of Nederlander te zijn. Uit het onderzoek blijkt verder dat Venlonaren weinig gevoel hebben voor de lokale eigenwaarde. Ook blijkt dat Venlonaren positiever zijn over de lokale bestuurders dan over de landelijke bestuurders in Den Haag.

Veel Venlonaren vinden dat de landelijke bestuurders sneller het contact verliezen met de burger, terwijl dit bij lokale bestuurders minder het geval is. MM
Totaal niet herkenbaar. Ik vind Venlo echt niet een geweldige stad om in te wonen ofzo maar toch voel ik me eerder Venlonaar dan Limburger hoor
Zeker met Zuid-Limburg heb ik niet erg veel affiniteit...

Hoe zit het met jullie?
Patat Friet
  vrijdag 26 februari 2010 @ 20:12:02 #112
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_78492925
quote:
Op vrijdag 26 februari 2010 19:59 schreef ganzenherder het volgende:
In Venlo wonen best veel uitkeringstrekkers als ik zie wat hier rondloopt zo af en toe, campingvolk genoeg. En winkels als de Action en de Aldi floreren in Venlo terwijl normalere winkels sluiten
nah, aldi en action hebben niets met arm of rijk te maken, geef ook liever minder geld uit aan dagelijkse dingen zodat ik geld over hou voor leuke dingen
  vrijdag 26 februari 2010 @ 20:16:31 #113
112339 MPG
pi_78493113
quote:
Op vrijdag 26 februari 2010 20:01 schreef ganzenherder het volgende:
[..]

Totaal niet herkenbaar. Ik vind Venlo echt niet een geweldige stad om in te wonen ofzo maar toch voel ik me eerder Venlonaar dan Limburger hoor

Hoe zit het met jullie?
Venlonaer. Absoluut.
KSC JUBILEUM topic
#TeamHumbug
pi_78493147
quote:
Op vrijdag 26 februari 2010 20:01 schreef ganzenherder het volgende:
[..]

Hoe zit het met jullie?
Eerst Venlonaar, dan Limburger, en een heel heel héél eind daarachter Nederlander. (en dan heb ik het niet eens over Hollander. ) Had me dit vorige week gevraagd en ik was er zelfs kwaad over geworden! (Ben heel chauvinistisch met Vastelaovend. )
pi_78505063
Ik voel me meer Limburger, maar dat komt ook omdat ik een aantal jaar in Maastricht heb gewoond. En nu zit ik in de randstad en daar kennen ze het verschil tussen Venlo en Maastricht niet eens dus voor hun ben ik gewoon een Limburger .
Aids.
pi_78516422
In principe wel een Venlonaar, maarre buiten Limburg, wordt je al gauw als Limburger gezien en zien ze het verschil niet tussen noord, midden en zuid
pi_78517652
quote:
Op zaterdag 27 februari 2010 12:43 schreef Ruder het volgende:
In principe wel een Venlonaar, maarre buiten Limburg, wordt je al gauw als Limburger gezien en zien ze het verschil niet tussen noord, midden en zuid
Als een Randstedeling zeikt over mijn accent haal ik gewoon even flink mijn neus op. "Zo klinkt het bij jou." Einde discussie.
pi_78518185
quote:
Op zaterdag 27 februari 2010 13:24 schreef fratsman het volgende:

[..]

Als een Randstedeling zeikt over mijn accent haal ik gewoon even flink mijn neus op. "Zo klinkt het bij jou." Einde discussie.
Heb je een video als bewijs?
pi_78518203
quote:
Op zaterdag 27 februari 2010 13:43 schreef Ruder het volgende:

[..]

Heb je een video als bewijs?
Meerdere mensen op het hoofdkantoor van FRS. Sowieso als je in de Randstad Venlo noemt dan is het al heel snel "Oww de bende van!" en dan kijken ze je zo heel triomfantelijk aan.
pi_78518257
edit
pi_78547034
Hondeweer, niks te doen, VVV verloren... Dit gaat weer een lammezondagbankhangdag worden.
pi_78567611
Mensen, Stadsomroep! nu! Superinteressante documentaires over de bevrijding van Venlo met authentieke beelden.
  zondag 28 februari 2010 @ 21:21:41 #123
112339 MPG
pi_78567710
quote:
Op zondag 28 februari 2010 21:20 schreef fratsman het volgende:
Mensen, Stadsomroep! nu! Superinteressante documentaires over de bevrijding van Venlo met authentieke beelden.
Al vanaf 18.30 uur ofzo .
KSC JUBILEUM topic
#TeamHumbug
pi_78567831
quote:
Op zondag 28 februari 2010 21:21 schreef MPG het volgende:

[..]

Al vanaf 18.30 uur ofzo .
Ze zijn om 20.30 opnieuw begonnen.
  maandag 1 maart 2010 @ 09:19:04 #125
pi_78580700
quote:
Op zaterdag 27 februari 2010 13:24 schreef fratsman het volgende:

[..]

Ik schraap mijn keel dan, om er vervolgens een vreselijke randstedelijke ewwwwr achteraan te gooien en weer mijn keel te schrapen. 'Zo, dat is jullie spraakgebrek.'

Ik voel me vooral Limburger. Nederlander eigenlijk zelden. Vaak schaam ik me (zeker op vakantie) dusdanig voor mijn landgenoten dat ik me maar als Vlaming of Scandinaviër voorstel, ze horen het verschil met Limburgs toch zelden.
Messin' with the Kid.
pi_78581288
quote:
Op maandag 1 maart 2010 09:19 schreef HairyArsedIrishman het volgende:

[..]

Ik voel me vooral Limburger. Nederlander eigenlijk zelden. Vaak schaam ik me (zeker op vakantie) dusdanig voor mijn landgenoten dat ik me maar als Vlaming of Scandinaviër voorstel, ze horen het verschil met Limburgs toch zelden.
Op vakantie in Frankrijk dacht men altijd dat we Denen waren als ze ons onderling dialect hoorden praten.
  maandag 1 maart 2010 @ 10:03:50 #127
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_78581617
ik ben bang dat ik Duitser ga worden, had zaterdagmiddag in Duitsland een Duitse herder in mijn broek en been hangen
pi_78588618
quote:
Op maandag 1 maart 2010 10:03 schreef Klonk het volgende:
ik ben bang dat ik Duitser ga worden, had zaterdagmiddag in Duitsland een Duitse herder in mijn broek en been hangen
Heb je dat beest geschopt?
  maandag 1 maart 2010 @ 14:40:41 #129
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_78591255
knal voor z´n kop gegeven omdat ie niet los wou laten en de baas voor leugenaar en rotte vis uitgemaakt (en ik ken een heleboel duitse scheldwoorden) omdat ie zei dat ie normaal z´n hond nooit los liet lopen

boeit me verder ook niet, ik bedoel het buitengebied tussen Kaldenkerken en de grens is ideaal om je hond eens te laten rennen, maar dan moet je dat kutbeest wel onder controle hebben, gelukkig een paar kleine wondjes (voelt aan als een schaafwondje) en geen kapotte kleding, heb vanmorgen voor de zekerheid ff een tetanusspuitje gehaald en daarmee is het voor mij gedaan.

tante doc vroeg of ik geen aangifte had gedaan, nah, niets kapot, teveel werk om niets.
pi_78596519
Ik ben dol op honden, maar in zo'n geval zou ik zo'n beest echt lens schoppen. En de eigenaar mag ook wel wat meer zijn verantwoordelijkheid nemen, als een hond echt (dus niet speels) bijt is ie slecht opgevoed.

MPG! Bandenprikker weer bij jou in de straat? Ik hoorde dat ie op de Helbeek had toegeslagen.
  maandag 1 maart 2010 @ 16:50:37 #131
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_78596612
eigenaar bleef zelfs sorry zeggen toen ik hem voor rotte vis uitmaakte

was waarschijnlijk doodsbang dat ik aangifte zou doen en dat zijn hond een wesenstest moest ondergaan
pi_78596666
quote:
Op maandag 1 maart 2010 16:50 schreef Klonk het volgende:
eigenaar bleef zelfs sorry zeggen toen ik hem voor rotte vis uitmaakte

was waarschijnlijk doodsbang dat ik aangifte zou doen en dat zijn hond een wesenstest moest ondergaan
Als je door had gezet hadden ze het beest moeten laten inslapen. Mwah, beetje rigoureus voor een schaafwondje, maar toch! voed je hond op! (En leer ze meteen af om in je gezicht te likken, ben ik ook geen fan van. )
  maandag 1 maart 2010 @ 16:54:15 #133
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_78596770
Duitsers kennende gaan ze in een kampje en dan onder de douche

foei, foei, foei Klonk, foei
pi_78597271
quote:
Op maandag 1 maart 2010 16:54 schreef Klonk het volgende:
Duitsers kennende gaan ze in een kampje en dan onder de douche

foei, foei, foei Klonk, foei
  maandag 1 maart 2010 @ 18:58:53 #135
112339 MPG
pi_78602083
quote:
Op maandag 1 maart 2010 16:48 schreef fratsman het volgende:
Ik ben dol op honden, maar in zo'n geval zou ik zo'n beest echt lens schoppen. En de eigenaar mag ook wel wat meer zijn verantwoordelijkheid nemen, als een hond echt (dus niet speels) bijt is ie slecht opgevoed.

MPG! Bandenprikker weer bij jou in de straat? Ik hoorde dat ie op de Helbeek had toegeslagen.
Ja, tweede keer dat die bij ons achter bezig is geweest .
Gelukig stond mijn auto vannacht in de garage .
KSC JUBILEUM topic
#TeamHumbug
pi_78676190
Het is lekker weer in Venlo!

Eindelijk!

pi_78676294
Ja heerlijk weer. Ik moest vanochtend wel weer krabben in Kessel
En dan rij je op de snelweg en moet je de zonnebril opzetten. Helaas wordt het van het weekend weer minder. Ik kan niet wachten op de zomer
  woensdag 3 maart 2010 @ 12:22:37 #138
pi_78676705
quote:
Op maandag 1 maart 2010 09:48 schreef fratsman het volgende:

[..]

Op vakantie in Frankrijk dacht men altijd dat we Denen waren als ze ons onderling dialect hoorden praten.
For fanden da også!
Messin' with the Kid.
pi_78677159
quote:
Op woensdag 3 maart 2010 12:11 schreef Timmetjuhs het volgende:
Ja heerlijk weer. Ik moest vanochtend wel weer krabben in Kessel
En dan rij je op de snelweg en moet je de zonnebril opzetten. Helaas wordt het van het weekend weer minder. Ik kan niet wachten op de zomer
Ja in Kessel ja
  woensdag 3 maart 2010 @ 12:40:46 #140
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_78677352
We krijgen nieuwe vuilnisbakken
quote:
Venlo schakelt snel over op duo-container
woensdag 3 maart 2010, 11:05

Begin april wisselen de eerste Venlonaren hun afvalbak in voor een nieuwe duo-container. Zes tot acht weken later heeft iedereen een nieuwe container.

Het omwisselen gebeurt per wijk. Mensen krijgen een brief met uitleg een week voordat hun straat aan de beurt is.

Het komt er op neer dat de huidige container op de normale ophaaldag buiten moet worden gezet, deze wordt dan geleegd. Mensen moeten de container vervolgens gewoon aan de straat laten staan, waar hij binnen 48 uur wordt opgehaald. In die tijd komt ook de nieuwe duo-container.
  woensdag 3 maart 2010 @ 12:47:36 #141
112339 MPG
pi_78677679
quote:
Op woensdag 3 maart 2010 12:40 schreef Klonk het volgende:
[..]
Alweer ?
Hebben ze godverdomme niks beters te doen?

Zo lang hebben we die grijze bak met plastic-vak erin nog niet .

Of krijgt iedereen nu de bak die wij al hebben?
KSC JUBILEUM topic
#TeamHumbug
pi_78677746
quote:
Op woensdag 3 maart 2010 12:47 schreef MPG het volgende:

[..]

Alweer ?
Hebben ze godverdomme niks beters te doen?

Zo lang hebben we die grijze bak met plastic-vak erin nog niet .

Of krijgt iedereen nu de bak die wij al hebben?
Wij in het centrum hebben een ondergrondse container

[ Bericht 0% gewijzigd door Ruder op 03-03-2010 13:14:51 ]
  woensdag 3 maart 2010 @ 12:49:36 #143
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_78677765
ik denk dat iedereen de bak krijgt die jullie nu al hebben, we moeten plastic helden gaan worden zodat een enge oranje vent ons komt bedanken...
  woensdag 3 maart 2010 @ 12:50:11 #144
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_78677791
quote:
Op woensdag 3 maart 2010 12:49 schreef Ruder het volgende:

[..]

Wij in het centrum hebben een ondergronde container
wees er maar blij mee, mag je binnenkort met een extra plastic plastic zak over straat lopen
pi_78678883
quote:
Op woensdag 3 maart 2010 12:50 schreef Klonk het volgende:

[..]

wees er maar blij mee, mag je binnenkort met een extra plastic plastic zak over straat lopen
Hij is ook ideaal om lijken in te dumpen
pi_78679384
quote:
Op woensdag 3 maart 2010 12:40 schreef Klonk het volgende:
[..]

Daar hebben wij een paar weken geleden al een brief van gekregen, en ik dacht dat wij die dingen een maand geleden ofzo al zouden krijgen, maar ik er nog steeds niets van gezien...
  woensdag 3 maart 2010 @ 13:30:12 #147
112339 MPG
pi_78679661
quote:
Op woensdag 3 maart 2010 12:49 schreef Klonk het volgende:
ik denk dat iedereen de bak krijgt die jullie nu al hebben, we moeten plastic helden gaan worden zodat een enge oranje vent ons komt bedanken...
Ow, op die fiets. Ik dacht al .
KSC JUBILEUM topic
#TeamHumbug
pi_78680880
Ik woon in een flat. Ik mag alles in die ondergrondse container dumpen.
pi_78690635
Ik heb mijn evenement gevonden!

http://www.kloeken.nl/nieuws/5056

pi_78754778
quote:
Op woensdag 3 maart 2010 17:28 schreef fratsman het volgende:
Ik heb mijn evenement gevonden!

http://www.kloeken.nl/nieuws/5056

You go girl!
pi_78754965
quote:
Op donderdag 4 maart 2010 23:29 schreef Ruder het volgende:

[..]

You go girl!

Maar lijkt me echt een tof feestje! Als ze nou voor genoeg tap-punten en personeel zorgen (dus niet zo'n drama als vorig jaar bij Disco Inferno) word dit een topfeestje! (en goed weer natuurlijk. )
pi_78762010
quote:
Op donderdag 4 maart 2010 23:34 schreef fratsman het volgende:

[..]

Maar lijkt me echt een tof feestje! Als ze nou voor genoeg tap-punten en personeel zorgen (dus niet zo'n drama als vorig jaar bij Disco Inferno) word dit een topfeestje! (en goed weer natuurlijk. )
Maar geen 'Ersatz' voor Free Funk vind ik

Ik denk dat Rock Werchter mijn Ersatz voor Free Funk wordt
pi_78762227
quote:
Op vrijdag 5 maart 2010 09:02 schreef Ruder het volgende:

[..]

Maar geen 'Ersatz' voor Free Funk vind ik

Ik denk dat Rock Werchter mijn Ersatz voor Free Funk wordt
Voor FF waren genoeg gegadigden die dat voort wilden zetten, ik vind het wel héél opvallend dat de gemeente dan ineens kiest voor een "culinair festival" á la het Preuvenemint in Mestreech. Er zullen wel weer teveel klachten van geluidsoverlast zijn binnengekomen. Stelletje Greeke
  vrijdag 5 maart 2010 @ 11:57:48 #154
130479 ganzenherder
Ganse herder
pi_78768084
quote:
Op vrijdag 5 maart 2010 09:12 schreef fratsman het volgende:

[..]

Voor FF waren genoeg gegadigden die dat voort wilden zetten, ik vind het wel héél opvallend dat de gemeente dan ineens kiest voor een "culinair festival" á la het Preuvenemint in Mestreech. Er zullen wel weer teveel klachten van geluidsoverlast zijn binnengekomen. Stelletje Greeke
Dat dus

Venlovergrijst
Patat Friet
pi_78768230
Mensen die niet tegen herrie kunnen moeten oprotten uit de binnenstad. Als je daar niet tegen kunt koop je maar een kavel op Nieuw-Stalberg. De enige reden dat ik niet in de binnenstad woon is het gehannes met de auto. Anders zou ik er zo gaan wonen.

Je weet gewoon als inwoner van de binnenstad, dat je iedere zaterdag, ieder jaar met Vastelaovend, Zomperparkfeesten, voorheen FreeFunk, de Venloop, Duitse feestagen en weet ik wat al niet meer aan evenementen,dat je daar HINDER van ondervind. Deal with it, of tyf op.

Mensen die hier (zogenaamd) hinder van ondervinden, boycotten de plannen van mensen die van Venlo een bruisende stad willen maken. Dat zien men aan het afvlakken van de Paradefeesten. De klachten bij A day in the Park, en de 5000 euro boete voor FF 2 jaar geleden.

Hutje. Hei.

[ Bericht 21% gewijzigd door fratsman op 05-03-2010 12:11:21 ]
  vrijdag 5 maart 2010 @ 14:05:13 #156
112339 MPG
pi_78773204
quote:
Op vrijdag 5 maart 2010 12:01 schreef fratsman het volgende:
Mensen die niet tegen herrie kunnen moeten oprotten uit de binnenstad. Als je daar niet tegen kunt koop je maar een kavel op Nieuw-Stalberg. De enige reden dat ik niet in de binnenstad woon is het gehannes met de auto. Anders zou ik er zo gaan wonen.

Je weet gewoon als inwoner van de binnenstad, dat je iedere zaterdag, ieder jaar met Vastelaovend, Zomperparkfeesten, voorheen FreeFunk, de Venloop, Duitse feestagen en weet ik wat al niet meer aan evenementen,dat je daar HINDER van ondervind. Deal with it, of tyf op.

Mensen die hier (zogenaamd) hinder van ondervinden, boycotten de plannen van mensen die van Venlo een bruisende stad willen maken. Dat zien men aan het afvlakken van de Paradefeesten. De klachten bij A day in the Park, en de 5000 euro boete voor FF 2 jaar geleden.

Hutje. Hei.
Amen.
KSC JUBILEUM topic
#TeamHumbug
  vrijdag 5 maart 2010 @ 14:05:54 #157
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_78773237
ik hou van Belfeld
pi_78773255
quote:
Op vrijdag 5 maart 2010 14:05 schreef MPG het volgende:

[..]

Amen.
idem, amen.

Aan rode broeken hebben we niks!
pi_78817474
Ruder, krijgen we morgen een verslag hoe het was bij dr. Lektroluv?
pi_78817846
Gisteren bij Destine geweest in perron55. Was zeker niet verkeerd. Alleen die schreeuwende meiden
pi_78823144
quote:
Op zaterdag 6 maart 2010 16:23 schreef fratsman het volgende:
Ruder, krijgen we morgen een verslag hoe het was bij dr. Lektroluv?
Ja

Ik ga eerst Hertog Jannen bij de loco

en vervolgens zorg ik dat ik rond 0.00 bij het perron ben

De Dr. hoeft pas om 0.15 te draaien

uiteraard een mooi verslag en evt met foto's
pi_78880647
Dr Lektroluv was

Perron 55 blijft een beetje een net-niet poppodium. Topdrukte en 2 mensen achter de bar

Foto copyright: www.djguide.nl
  maandag 8 maart 2010 @ 16:08:48 #163
218688 Androo
Limburg!
pi_78893451
quote:
Op vrijdag 5 maart 2010 14:05 schreef Klonk het volgende:
ik hou van Belfeld
kom je uit Belfeld?:O

ik oook
Tis un kwestie van geduld,
Rustig wachten op de dag,
Dat heel Holland Limburgs lult!
  maandag 8 maart 2010 @ 16:52:14 #164
130479 ganzenherder
Ganse herder
pi_78895464
quote:
Op maandag 8 maart 2010 10:52 schreef Ruder het volgende:
Dr Lektroluv was

Perron 55 blijft een beetje een net-niet poppodium. Topdrukte en 2 mensen achter de bar

[ afbeelding ]

Foto copyright: www.djguide.nl
Allemaal vrijwillgers daar he...Ik zou er ook niet voor niks willen staan
Patat Friet
pi_78904311
quote:
Op maandag 8 maart 2010 16:52 schreef ganzenherder het volgende:

[..]

Allemaal vrijwillgers daar he...Ik zou er ook niet voor niks willen staan
Ja dat is nou precies het nadeel van de meeste poppodia, allemaal van die suffe vrijwilligers :p
pi_78934769
Die nieuwe Jan Linders in Venlo-Zuid is best wel fijn
pi_78942447
quote:
Op dinsdag 9 maart 2010 16:33 schreef Ruder het volgende:
Die nieuwe Jan Linders in Venlo-Zuid is best wel fijn
Niet moeilijk in vergelijking met die ouwe.
pi_78950469
quote:
Op dinsdag 9 maart 2010 19:48 schreef fratsman het volgende:

[..]

Niet moeilijk in vergelijking met die ouwe.
Die vond ik ook wel wat hebben

Maar nu vind ik hem echt luxe geworden, echt een goede supermarkt.

Maar Plus blijft toch nog ff favoriet (omdat ik daar alles het snelste kan vinden )

Super De Boer is veruit de minste op dit moment.
pi_78950846
quote:
Op dinsdag 9 maart 2010 22:20 schreef Ruder het volgende:

[..]

Die vond ik ook wel wat hebben

Maar nu vind ik hem echt luxe geworden, echt een goede supermarkt.

Maar Plus blijft toch nog ff favoriet (omdat ik daar alles het snelste kan vinden )

Super De Boer is veruit de minste op dit moment.
Super de Boer gaat weg, heb ik uit welingelichte bron vernomen. Dat word weer een C1000. Voor de rest gewoon Benders. Ik ben een tijdje bij de AH XL geweest, maar die is zo gigantisch crap qua vers, dat we weer zeer snel terug zijn gegaan.
pi_78960863
Ze willen van het pand van de Tijger een winkel maken... Kan iemand in Venlo met veel geld ff ingrijpen, aub!
pi_78961593
quote:
Op woensdag 10 maart 2010 10:01 schreef fratsman het volgende:
Ze willen van het pand van de Tijger een winkel maken... Kan iemand in Venlo met veel geld ff ingrijpen, aub!
ik wens ze succes;o

van zon smal pand een winkel maken...
alleen achterin is het een beetje breed

-koopt de tijger-
  woensdag 10 maart 2010 @ 10:26:55 #172
112339 MPG
pi_78961712
quote:
Op woensdag 10 maart 2010 10:01 schreef fratsman het volgende:
WTF???
KSC JUBILEUM topic
#TeamHumbug
pi_78961817
quote:
Op woensdag 10 maart 2010 10:26 schreef MPG het volgende:

[..]

WTF???
http://www.kloeken.nl/nieuws/5070

woensdag 10 maart 2010 @ 12:14:22 #174
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_78966060
Die zijn gek
pi_79090640
Het is weereens dood hier

Is Frats op vakantie ofzo?

Was ist Los?!
pi_79090694
quote:
Op zaterdag 13 maart 2010 11:02 schreef Ruder het volgende:
Het is weereens dood hier

Is Frats op vakantie ofzo?

Was ist Los?!
Er gebeurt gewoon echt geen fuck in Venlo op dit moment. En nee, voor ik vakantie heb, zitten we rond de Parkfeesten.
pi_79091109
Hier in Blerick krijgen we weer een Lidl erbij
Veel pauperwinkels nu in Venlo: 2 Aldi's, 2 actions, 2 wibra's, 2/3 Lidl's....
Niet dat ik iets tegen die winkels heb, in de meeste ben ik zelf ook vaak genoeg te vinden....Maar het geeft wel aan hoe Venlo zich aan het ontwikkelen is
Patat Friet
  zaterdag 13 maart 2010 @ 11:52:11 #178
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_79091740
Of hoe mensen zich aan het ontwikkelen zijn dat ze zien dat ze hun spul ook voor de helft van de prijs kunnen krijgen, vanmorgen nog langs de Lidl in Reuver gefietst, stond duurder spul qua auto´s dan op de parkeerplaats van de AH

Valt me juist op de de AH de laatste tijd paupervolk in trainingsbroeken als klanten heeft
pi_79092546
quote:
Op zaterdag 13 maart 2010 11:52 schreef Klonk het volgende:
Of hoe mensen zich aan het ontwikkelen zijn dat ze zien dat ze hun spul ook voor de helft van de prijs kunnen krijgen, vanmorgen nog langs de Lidl in Reuver gefietst, stond duurder spul qua auto´s dan op de parkeerplaats van de AH

Valt me juist op de de AH de laatste tijd paupervolk in trainingsbroeken als klanten heeft
Ik moet oppassen dat mijn winkel niet de naam "paupertent" krijgt. Gisteren ook weer zo'n figuur. "Ik wil graag een componentenkabel voor de xbox 360. Kan ik nu een tientje betalen, en dan kom ik je die resterende 20 brengen als mijn uitkering binnen is."

Ik vind het qua levensmiddelen een ander verhaal. Mijn ouders kwamen altijd bij de aldi, en zelf gaan wij er ook geregeld heen (In Genooi nog wel! ) Maar het is kwalitatief gewoon goed spul. Net als de Lidl.
pi_79092958
quote:
Op zaterdag 13 maart 2010 12:24 schreef fratsman het volgende:

[..]

Ik moet oppassen dat mijn winkel niet de naam "paupertent" krijgt. Gisteren ook weer zo'n figuur. "Ik wil graag een componentenkabel voor de xbox 360. Kan ik nu een tientje betalen, en dan kom ik je die resterende 20 brengen als mijn uitkering binnen is."

Ik vind het qua levensmiddelen een ander verhaal. Mijn ouders kwamen altijd bij de aldi, en zelf gaan wij er ook geregeld heen (In Genooi nog wel! ) Maar het is kwalitatief gewoon goed spul. Net als de Lidl.
Ik vind het ook prima winkels. Maar toch is het paupergehalte daar nog net ietsje hoger dan wanneer je naar een C1000 gaat ofzo.
Patat Friet
pi_79093063
quote:
Op zaterdag 13 maart 2010 12:39 schreef ganzenherder het volgende:

[..]

Ik vind het ook prima winkels. Maar toch is het paupergehalte daar nog net ietsje hoger dan wanneer je naar een C1000 gaat ofzo.
Laatste tijd nog wel eens in het Vastenavondkamp geweest bij de C1000?
pi_79097446
quote:

[..]

Deutschland über Alles he

Ik vind juist dat Venlo een heel gevarieerd aanbod aan supermarkten heeft, je hebt de wat luxere (de Ah's, Plusmarkt, Super de Boer, Jan Linders), je hebt een hele grote voor Duitsers (2Bruder ) , wat Aldi en Lidl's en wat twijfelgevallen (de C1000's en Spar's )
pi_79097529
quote:

[..]

Welke winkel precies?

De enige supermarkt die wij hier hebben is de coop. Geen verkeerde supermarkt alleen vrij weinig keus Voor de drank voorraad etc. Gaan we meestal naar de aldi in baarlo toe. Lekker goedkoop en gewoon goed spul.
pi_79097726
quote:
Op zaterdag 13 maart 2010 15:20 schreef Timmetjuhs het volgende:

[..]

Welke winkel precies?

De enige supermarkt die wij hier hebben is de coop. Geen verkeerde supermarkt alleen vrij weinig keus Voor de drank voorraad etc. Gaan we meestal naar de aldi in baarlo toe. Lekker goedkoop en gewoon goed spul.
GameMania op de klaasstraat.

Vuul Pruuse weer vanmiddag.
pi_79099123
quote:
Op zaterdag 13 maart 2010 15:27 schreef fratsman het volgende:

[..]

GameMania op de klaasstraat.

Vuul Pruuse weer vanmiddag.
Ahh daar ik zal de volgende keer als ik in de stad ben wel eens kijken wat jullie in de aanbieding hebben
Heb me daarstraks Bad company 2 besteld ^^ ben benieuwd.
  zaterdag 13 maart 2010 @ 16:25:40 #186
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_79099435
quote:

[..]

je zou er bijna een gloednieuwe kabel voor uit de verpakking en halen en voor zijn ogen in twee stukken knippen en dan een helft meegeven
  zaterdag 13 maart 2010 @ 16:56:13 #187
112339 MPG
pi_79100240
quote:
Op zaterdag 13 maart 2010 16:25 schreef Klonk het volgende:

[..]

je zou er bijna een gloednieuwe kabel voor uit de verpakking en halen en voor zijn ogen in twee stukken knippen en dan een helft meegeven
KSC JUBILEUM topic
#TeamHumbug
pi_79101491
quote:
Op zaterdag 13 maart 2010 16:25 schreef Klonk het volgende:

[..]

!! Ik bel Bananaspilt alvast.
pi_79101871
Je zou er trouwens zo een leuke (matige) grap voor bij de GameMania omheen kunnen verzinnen!

"Mijn kabel, wat doe je!??! Ja, je hebt hem toch half gekocht? whehehehe!"

pi_79200276
Venlove heeft zijn toppunt bereikt, zondag deelde ze allemaal van die klapdingen uit, die in vele voetbalstadions al verboden zijn vanwege de irritante herrie.

En die deelt de gemeente hier zomaar uit voor die blije Venloop hier
pi_79200445
Ik kom al te lang op Fok! Niemand snapt mijn grap.
pi_79200700
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 10:14 schreef fratsman het volgende:
Ik kom al te lang op Fok! Niemand snapt mijn grap.
Ik snap hem wel hoor, ben alleen te lui om te reageren
Patat Friet
pi_79201465
Ook leuk trouwens. Zondag voetbal kijken in de kroeg, terwijl achter je de Venloop voorbij komt!
  dinsdag 16 maart 2010 @ 11:47:14 #194
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_79203474
De Venlose pliesie is tof, was aan het fietsen en zag op de Gelissensingel een aangereden eend liggen, was nog vrij vers zullen we maar zeggen. Dus ik stap af en leg de eend in de berm, en had zoiets van tja en nu, dierenambulance maar daar heb ik het nummer niet van.

Net op dat moment komt de pliesie voorbij, die stoppen vragen wat er is en ik zeg zo eend enzo, dus die gasten gelijk de portofoon pakken, meldkamer kan er met spoed ff een dierenambulance komen, aangereden eend.

Was zo tof, echt een beer van een agent, kale kop, dubbeldeurs koelkast model
pi_79208036
Ruder had net de halve Lidl op en aan zijn fiets hangen op de Straelseweg!

en inderdaad, toffe woute!
  dinsdag 16 maart 2010 @ 13:43:23 #196
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_79208069
hopelijk had ie de straatkrantenverkoper niet meegenomen
  dinsdag 16 maart 2010 @ 16:20:00 #197
112339 MPG
pi_79215088
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 10:23 schreef ganzenherder het volgende:

[..]

Ik snap hem wel hoor, ben alleen te lui om te reageren
Wat die herder zegt .
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 11:47 schreef Klonk het volgende:
De Venlose pliesie is tof, was aan het fietsen en zag op de Gelissensingel een aangereden eend liggen, was nog vrij vers zullen we maar zeggen. Dus ik stap af en leg de eend in de berm, en had zoiets van tja en nu, dierenambulance maar daar heb ik het nummer niet van.

Net op dat moment komt de pliesie voorbij, die stoppen vragen wat er is en ik zeg zo eend enzo, dus die gasten gelijk de portofoon pakken, meldkamer kan er met spoed ff een dierenambulance komen, aangereden eend.

Was zo tof, echt een beer van een agent, kale kop, dubbeldeurs koelkast model
Toffe wout, inderdaad .
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 10:47 schreef fratsman het volgende:
Ook leuk trouwens. Zondag voetbal kijken in de kroeg, terwijl achter je de Venloop voorbij komt!
Prima toch ?
KSC JUBILEUM topic
#TeamHumbug
pi_79227684
Gans Venlo zonder tillevisie!
pi_79227869
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 21:14 schreef fratsman het volgende:
Haha lekker rustig! Hier werkt alles

Woon dan ook niet meer in Venlo
The way that you flip your hair gets me overwhelmed.
  dinsdag 16 maart 2010 @ 21:23:09 #200
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_79228220
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 21:14 schreef fratsman het volgende:
heel ziggo verzorgingsgebied, kijk maar eens in KLB van Groningen via Zwolle, alles plat
pi_79229465
Mijn vader gaf mij al de schuld

Waarom gaat het ook nu eruit, ik wil gvd CL kijken. Doe het dan s middags ofzo
Patat Friet
pi_79229482
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 13:42 schreef fratsman het volgende:
Ruder had net de halve Lidl op en aan zijn fiets hangen op de Straelseweg!

en inderdaad, toffe woute!
wahaha

Ja, denk je ff snel energydrink en wat boodschappen te halen bij de Lidl

Was ik alweer vergeten dat ze daar werkelijk alles in grootverpakkingen hebben

Maarre ik ben veilig thuisgekomen hoor Frats

Zondag werken, allemaal die hongerige hardlopers frikandellen te eten geven
  dinsdag 16 maart 2010 @ 21:56:02 #203
112339 MPG
pi_79230294
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 21:23 schreef Klonk het volgende:

[..]

heel ziggo verzorgingsgebied, kijk maar eens in KLB van Groningen via Zwolle, alles plat
Grote storing Ziggo
KSC JUBILEUM topic
#TeamHumbug
pi_79230941
Ik zit van ellende naar het irritante enthousiasme van Eefke den Dekker te kijken. Ik ga een beetje de hele week op sportschoenen lopen.
pi_79231873
Tv doet het weer.
pi_79232707
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 22:06 schreef fratsman het volgende:
Ik zit van ellende naar het irritante enthousiasme van Eefke den Dekker te kijken. Ik ga een beetje de hele week op sportschoenen lopen.
Eefje den Dekker was geyl

[ Bericht 0% gewijzigd door Ruder op 16-03-2010 23:17:14 ]
pi_79232751
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 22:35 schreef Ruder het volgende:

[..]

Eefje denk Dekker was geyl
Wat zit jij te roken?
pi_79235198
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 22:36 schreef fratsman het volgende:

[..]

Wat zit jij te roken?

Weet iemand waar ik in Venlo, leuke simlockvrije telefoons kan kopen voor een zacht prijsje?

Of ben ik bij voorbaat al op de Kijkshop aangewezen
pi_79236803
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 23:18 schreef Ruder het volgende:

[..]

Weet iemand waar ik in Venlo, leuke simlockvrije telefoons kan kopen voor een zacht prijsje?

Of ben ik bij voorbaat al op de Kijkshop aangewezen
Internet, zelfs in Venlo
Patat Friet
pi_79237129
Honda schiet CSKA naar de volgende ronde in de CL. Terwijl ik hem vorig jaar nog tegenkwam op Freefunk, en hij wekelijks speelde tegen clubs als Omniworld en Eindhoven. Het kan snel gaan zeg
Patat Friet
pi_79237279
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 00:00 schreef ganzenherder het volgende:
Honda schiet CSKA naar de volgende ronde in de CL. Terwijl ik hem vorig jaar nog tegenkwam op Freefunk, en hij wekelijks speelde tegen clubs als Omniworld en Eindhoven. Het kan snel gaan zeg
Wat een goal! ik zag het daarstraks in de samenvatting! Van VVV-Venlo naar kwartfinale CL in een paar maanden!
pi_79237386
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 00:03 schreef fratsman het volgende:

[..]

Wat een goal! ik zag het daarstraks in de samenvatting! Van VVV-Venlo naar kwartfinale CL in een paar maanden!
Hij was niet echt geweldig ingeschoten, de keeper had hem eigenlijk moeten hebben. Maar het was echt een typische zwabberbal die Honda wel vaker produceerde. Meer keepers in de eredivisie kunnen er over meepraten hoe lastig die zijn
Patat Friet
pi_79237422
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 00:06 schreef ganzenherder het volgende:

[..]

Hij was niet echt geweldig ingeschoten, de keeper had hem eigenlijk moeten hebben. Maar het was echt een typische zwabberbal die Honda wel vaker produceerde. Meer keepers in de eredivisie kunnen er over meepraten hoe lastig die zijn
Dat ja, echt zo'n schot wat ie in (het begin van ) de eredivisie al liet zien.
pi_79260004
Het centrum van Venlo leek net, net klein Marokko
pi_79260207
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 16:48 schreef Ruder het volgende:
Het centrum van Venlo leek net, net klein Marokko
Hoezo? Ik heb er vandaag welgeteld eentje in m'n winkel gehad. Waren er ergens rellen?
pi_79265746
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 16:53 schreef fratsman het volgende:

[..]

Hoezo? Ik heb er vandaag welgeteld eentje in m'n winkel gehad. Waren er ergens rellen?
Bij de Mac stond een hele berg en over de Lomstraat liepen er ook een heleboel

Ik hoorde je net nog via de telefoon Frats
pi_79279376
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 19:23 schreef Ruder het volgende:

[..]

Bij de Mac stond een hele berg en over de Lomstraat liepen er ook een heleboel

Ik hoorde je net nog via de telefoon Frats
Hoe bedoel je?
pi_79283542
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 23:58 schreef fratsman het volgende:

[..]

Hoe bedoel je?
Ik belde een vriend die in de Gamemania stond en ik hoorde jou op de achtergrond schreeuwen
pi_79284388
quote:
Op donderdag 18 maart 2010 08:45 schreef Ruder het volgende:

[..]

Ik belde een vriend die in de Gamemania stond en ik hoorde jou op de achtergrond schreeuwen
Op die manier....

En wat een weertje ineens!
pi_79346491
quote:
Op donderdag 18 maart 2010 09:22 schreef fratsman het volgende:

[..]

Op die manier....

En wat een weertje ineens!
Ik was gisteren de hele dag in Nijmegen, maar het weer was er niet minder om
pi_79348162
Wie gaat er zondag allemaal langs de kant bier hijsen?
  vrijdag 19 maart 2010 @ 19:38:50 #222
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_79349071
ik ga zondag zo ver mogelijk de andere kant uit en hopen dat er een bom op het parcour valt, scheelt gelijk een hoop hardloopjosti´s
pi_79349189
quote:
Op vrijdag 19 maart 2010 19:38 schreef Klonk het volgende:
ik ga zondag zo ver mogelijk de andere kant uit en hopen dat er een bom op het parcour valt, scheelt gelijk een hoop hardloopjosti´s
Je moet wat op die dag. Niks is bereikbaar, dus dan maar ertussenin.
  vrijdag 19 maart 2010 @ 19:42:19 #224
112339 MPG
pi_79349242
quote:
Op vrijdag 19 maart 2010 19:18 schreef fratsman het volgende:
Wie gaat er zondag allemaal langs de kant bier hijsen?
Dat was ik graag komen doen, maar ik moet thuis al bier hijsen .
KSC JUBILEUM topic
#TeamHumbug
  vrijdag 19 maart 2010 @ 19:44:34 #225
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_79349375
quote:
Op vrijdag 19 maart 2010 19:41 schreef fratsman het volgende:

[..]

gelukkig blijft de ellende uit de buurt van Belfeld
  vrijdag 19 maart 2010 @ 19:47:41 #226
112339 MPG
pi_79349522
quote:
Op vrijdag 19 maart 2010 19:44 schreef Klonk het volgende:

[..]

Mazzelpik!
Ik moet zondag verdomme en naar blerick en naar Venlo-Zuid. Feest .
KSC JUBILEUM topic
#TeamHumbug
pi_79349554
quote:
Op vrijdag 19 maart 2010 19:44 schreef Klonk het volgende:

[..]

Volgend jaar een hele marathon. Let maar op, In Venlo starten, Blerick, Tegelen, Belfeld, Tegelen boven over de hei, door het Ven, Schandelo, Arcen Lomm, Arcen, Velden en dan finish.
pi_79354771
quote:
Op vrijdag 19 maart 2010 19:41 schreef fratsman het volgende:

[..]

Als ik maar fatsoenlijk op mijn werk kom, anders fiets ik gewoon door het parcours heen, wat kan mij het schelen.

Die Keniaan is vast al lang gefinisht als ik moet werken
  zaterdag 20 maart 2010 @ 22:48:31 #229
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_79389975
weet iemand eigenlijk of de zuiderbrug morgen begaanbaar is voor fietsers ?
pi_79394947
volgens Buienradar komt er morgen een gigantische bui over Venlo, dus dat wordt nog wat

En Buienradar heeft het meestal wel goed, want vandaag ging stipt om 22.15 een fikse bui over het Ruhrgebiet heen
pi_79398463
quote:
Op zondag 21 maart 2010 01:52 schreef Ruder het volgende:
volgens Buienradar komt er morgen een gigantische bui over Venlo, dus dat wordt nog wat

En Buienradar heeft het meestal wel goed, want vandaag ging stipt om 22.15 een fikse bui over het Ruhrgebiet heen
Schei maar uit met je fikse bui, Ik was drijfnat toen ik vannacht thuis kwam. Hopen dat het vanmiddag droog blijft.
quote:
Op zaterdag 20 maart 2010 22:48 schreef Klonk het volgende:
weet iemand eigenlijk of de zuiderbrug morgen begaanbaar is voor fietsers ?
Denk het niet. De renners gaan van Blerick naar Tegelen via de Zuiderbrug.
  zondag 21 maart 2010 @ 11:26:19 #232
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_79398548
Ik heb al ruzie gehad met de eerste venloop josti´s

Op een niet afgesloten weg, waren ze bezig dingen op te bouwen waardoor ze weg compleet blokkeerde, dus ik zeg niet zo handig op een weg waar nog gewoon verkeer over heen komt, zeggen ze: ja maar de Venloop komt hier langs

Dus ik zeg ja komt, wil niet zeggen dat je de weg nu al kunt blokkeren, toen begonnen ze te schelden
pi_79398646
quote:
Op zondag 21 maart 2010 11:26 schreef Klonk het volgende:

Op een niet afgesloten weg, waren ze bezig dingen op te bouwen waardoor ze weg compleet blokkeerde, dus ik zeg niet zo handig op een weg waar nog gewoon verkeer over heen komt, zeggen ze: ja maar de Venloop komt hier langs

Dus ik zeg ja komt, wil niet zeggen dat je de weg nu al kunt blokkeren, toen begonnen ze te schelden
de 21 km start pas om 13.30.
  zondag 21 maart 2010 @ 11:31:36 #234
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_79398679
ja, dat dus

en ze waren allemaal rommel aan het opbouwen die ze ook ergens in de berm op konden bouwen, maar nee het moest midden op de weg, echt sommige mensen...

ik denk dat ik vanmiddag maar ver van Venlo en Tegelen vandaan blijf, anders gaan er dooien vallen
pi_79398884
quote:
Op zondag 21 maart 2010 11:31 schreef Klonk het volgende:
ja, dat dus

en ze waren allemaal rommel aan het opbouwen die ze ook ergens in de berm op konden bouwen, maar nee het moest midden op de weg, echt sommige mensen...

ik denk dat ik vanmiddag maar ver van Venlo en Tegelen vandaan blijf, anders gaan er dooien vallen
Inderdaad. Fiets maar de andere kant uit, dan weet je tenminste zeker dat je er geen last van hebt.
  zondag 21 maart 2010 @ 11:40:45 #236
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_79398937
Gisteren nog even naar Roermond gefietst, Klonkette wou naar het retailpark (een nieuwe winkel bekijken), tering wat is dat toch een pauperbende...

Alles ingericht voor de auto´s en de fietsers mogen hun kostbare eigendom, ergens ver weg van de ingang parkeren, mooi niet dus, recht voor de deur met twee extra sloten
  zondag 21 maart 2010 @ 12:24:55 #237
112339 MPG
pi_79400357
quote:
Op zondag 21 maart 2010 11:26 schreef Klonk het volgende:

Ik ben vanmorgen om 8 uur al van dat schorem tegengekomen dat dacht dat de openbare weg al van hun was .
Als je wilt hardlopen, prima, doe dat dan op de hei ofzo, Maar NIET OP DE OPENBARE WEG, bij de Roermondse Poort als ik daar met 50 km/u aan kom rijden .
KSC JUBILEUM topic
#TeamHumbug
  zondag 21 maart 2010 @ 15:51:40 #238
130479 ganzenherder
Ganse herder
pi_79407511
Stelletje zeikerds hiero, 1 keertje per jaar de Venloop, op een zondag nota bene. Dan weet je gewoon dat je nergens heen kan met de auto voor een paar uurtjes.

Prima evenement die Venloop
Patat Friet
  zondag 21 maart 2010 @ 16:04:01 #239
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_79408020
quote:
Op zondag 21 maart 2010 15:51 schreef ganzenherder het volgende:
Stelletje zeikerds hiero, 1 keertje per jaar de Venloop, op een zondag nota bene. Dan weet je gewoon dat je nergens heen kan met de auto voor een paar uurtjes.

Prima evenement die Venloop
ik fiets

en ik zeik niet over de venloop, dat heeft moeder natuur al genoeg gedaan, ik zeik over al die josti´s die denken dat de olympische spelen in Venlo zijn en denken dat ze daardoor alles mogen
  zondag 21 maart 2010 @ 16:11:22 #240
130479 ganzenherder
Ganse herder
pi_79408266
quote:
Op zondag 21 maart 2010 16:04 schreef Klonk het volgende:

[..]

ik fiets

en ik zeik niet over de venloop, dat heeft moeder natuur al genoeg gedaan, ik zeik over al die josti´s die denken dat de olympische spelen in Venlo zijn en denken dat ze daardoor alles mogen
ik geloof best dat het irritant is als je ergens heen moet ja, maar komop 1 keertje per jaar zo'n evenement is toch niet teveel gevraagd?
Patat Friet
  zondag 21 maart 2010 @ 16:15:08 #241
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_79408415
quote:
Op zondag 21 maart 2010 16:11 schreef ganzenherder het volgende:

[..]

ik geloof best dat het irritant is als je ergens heen moet ja, maar komop 1 keertje per jaar zo'n evenement is toch niet teveel gevraagd?
ff je leesbrilletje op, ik heb niets tegen de Venloop, integendeel leuk voor diegene die het leuk vinden, wel tegen de tokkies die denken dat ze alles mogen omdat de Venloop langskomt / meedoen
pi_79418093
Ik heb de hele middag bier gedronken, en geen hol van die hele Venloop gezien. (VVV 1 punt, hopen dat het positief blijft. )
pi_79439780
De Venloop wordt toch als excuus gebruikt om veel te zuipen en een beetje te gek te doen op hoempa pa muziek?

een soort verminkte versie van Vasteloavend?

Wel een leuk evenement voor de mensen die mee doen, maar alles eromheen

Maar het positieve eraan, we hadden wel weer wat extra klanten.

We moesten die stoere hardlopers natuurlijk wel van een vette hap voorzien

Het viel me op dat er veel mensen van buitenaf waren, dus hoe Venlo is die Venloop eigenlijk
pi_79440260
quote:
Op maandag 22 maart 2010 10:35 schreef Ruder het volgende:
De Venloop wordt toch als excuus gebruikt om veel te zuipen en een beetje te gek te doen op hoempa pa muziek?

een soort verminkte versie van Vasteloavend?

Wel een leuk evenement voor de mensen die mee doen, maar alles eromheen

Maar het positieve eraan, we hadden wel weer wat extra klanten.

We moesten die stoere hardlopers natuurlijk wel van een vette hap voorzien

Het viel me op dat er veel mensen van buitenaf waren, dus hoe Venlo is die Venloop eigenlijk
De Venloop was ook weer een overtuigend bewijs dat joekskepelle alleen maar Vastelaovesmuziek op hun repertoire hebben.
  maandag 22 maart 2010 @ 11:28:49 #245
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_79441242
Venloop is leuk, als je van hardlopen houdt

Maar ff zonder gekheid als ik om me heen kijk zie ik 10/11 mensen die ik ken en die er aan mee hebben gedaan, en die zijn stuk voor stuk gezonder gaan leven, dus als dat het gevolg is van iemand die roept bluf dat je de Venloop doet, dan is dat mooi meegenomen
  dinsdag 23 maart 2010 @ 18:52:56 #246
112339 MPG
pi_79501460
Poederbrief afgeleverd bij politie Venlo
quote:
Bij een politiebureau in Venlo is vanochtend een poederbrief bezorgd. De brief werd aan de balie aangeboden. Een woordvoerder van de politie kon niet zeggen of dat is gedaan door bijvoorbeeld een postbode, een bezorgde burger of iemand met kwade bedoelingen.

De brief werd rond 11.00 uur geopend, waarna het bureau aan het Mgr. Nolensplein werd ontruimd. De brandweer en politie onderzoeken of het poeder gevaar oplevert.
KSC JUBILEUM topic
#TeamHumbug
pi_79503703
volgens DE TELEGRAAF!!!!!! Is ook het bureau aan de Rijnbeekstraat afgesloten! Dat dit kan in Nederland Venlo!

http://www.telegraaf.nl/b(...)j_hoofdbureau__.html
pi_79503733
Bakmeel of poedersuiker.
pi_79508708
Dat jullie niet alle vrijwillgers van de Venloop even aardig vinden kan ik begrijpen. Maar dat jullie dan meteen poederbrieven gaan versturen vind ik ietwat te ver gaan
Patat Friet
pi_79508822
quote:
Op dinsdag 23 maart 2010 21:28 schreef ganzenherder het volgende:
Dat jullie niet alle vrijwillgers van de Venloop even aardig vinden kan ik begrijpen. Maar dat jullie dan meteen poederbrieven gaan versturen vind ik ietwat te ver gaan
Komt de Venloop al door Velden dan?
pi_79508867
quote:
Op dinsdag 23 maart 2010 21:31 schreef fratsman het volgende:

[..]

Komt de Venloop al door Velden dan?
Net of alle vrijwilligers uit Venlo komen
Patat Friet
pi_79508968
quote:
Op dinsdag 23 maart 2010 21:32 schreef ganzenherder het volgende:

[..]

Net of alle vrijwilligers uit Venlo komen

Maar inderdaad, je vraagt je af waarom deze mensen zo'n poederbrief hebben gekregen?
  dinsdag 23 maart 2010 @ 21:44:18 #253
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_79509487
gewoon uitdelen bij roots, op de parkeerplaats, scheelt een hoop junkies en drugstoeristen
pi_79612965
Dood topic komop we moeten naar topique 13

Gaat er ook iemand Prinsheerlycken hier?
pi_79613980
quote:
Op vrijdag 26 maart 2010 16:02 schreef Ruder het volgende:
Dood topic komop we moeten naar topique 13

Gaat er ook iemand Prinsheerlycken hier?
Ja het is overal mauw. Zelfs in het Venlo-topic.

Ik ga op koninginnedag op een terrasstoel zitten en daar blijf ik zitten tot ik weer naar huis ga. Wat stelt dat hele koninginnedag in venlo voor? Ja, over de köp laupe in Blerick.
pi_79614022
nope,
pi_79614114
quote:
Op vrijdag 26 maart 2010 16:27 schreef fratsman het volgende:

[..]

Ja het is overal mauw. Zelfs in het Venlo-topic.

Ik ga op koninginnedag op een terrasstoel zitten en daar blijf ik zitten tot ik weer naar huis ga. Wat stelt dat hele koninginnedag in venlo voor? Ja, over de köp laupe in Blerick.
Club6kevin organiseert Prinsheerlyk, op 29 en 30 april, met op 30 april zelfs een paar bekende dj's (Real El Canario en Billy The Klit)

Maar dan zit ik waarschijnlijk in Amsterdam, een betere optie omdat je daar meer Koniginnendagfeelings meekrijgt en omdat ik dan kan zeggen dat ik op 30 april in a'dam geweest ben en op 1 mei in Berlijn (Tag der Arbeit)

Best ruig vind ik zelf
pi_79614267
Genieten van een vrije dag, en de volgende dag weer vroeg op want dan breekt de spreekwoordelijke hel weer los hier in Venlo! Dat is mijn koninginnedag.
pi_79622054
quote:
Op vrijdag 26 maart 2010 16:34 schreef fratsman het volgende:
Genieten van een vrije dag, en de volgende dag weer vroeg op want dan breekt de spreekwoordelijke hel weer los hier in Venlo! Dat is mijn koninginnedag.
Ach zo erg is het nou ook weer niet
  vrijdag 26 maart 2010 @ 22:33:58 #261
164755 Mss
kutHOEr
pi_79629473
Ik blijf Koninginnedag ook in Amsterdam
Aids.
pi_79749068
saai hier
pi_79756550
quote:
Op dinsdag 30 maart 2010 15:45 schreef Ruder het volgende:
saai hier
Er gebeurt echt niks de laatste tijd.
  dinsdag 30 maart 2010 @ 18:54:47 #264
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_79756581
zal ik eens wat spannends vertellen dan, ik ben vandaag in Blerick en Venlo geweest
pi_79756632
quote:
Op dinsdag 30 maart 2010 18:54 schreef Klonk het volgende:
zal ik eens wat spannends vertellen dan, ik ben vandaag in Blerick en Venlo geweest
En hoe voelde dat? Beschaving?
  dinsdag 30 maart 2010 @ 18:58:18 #266
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_79756722
quote:
Op dinsdag 30 maart 2010 18:56 schreef fratsman het volgende:

[..]

En hoe voelde dat? Beschaving?
je bedoelt de straatkranten verkopers, de zwervers op een bankje, bontkraagjes op scooters en algemene pauperfiguren ?
pi_79756839
quote:
Op dinsdag 30 maart 2010 18:58 schreef Klonk het volgende:

[..]

je bedoelt de straatkranten verkopers, de zwervers op een bankje, bontkraagjes op scooters en algemene pauperfiguren ?
Inderdaad. Venlo is af en toe een echte grote stad. Tegenwoordig loopt er door de Klaasstraat de hele dag eentje die bij iedereen zit te schooien voor "15 cent voor een kop koffie." Je stuurt hem één keer weg en de volgende dag staat ie er weer.
pi_79765374
quote:
Op dinsdag 30 maart 2010 19:01 schreef fratsman het volgende:

[..]

Inderdaad. Venlo is af en toe een echte grote stad. Tegenwoordig loopt er door de Klaasstraat de hele dag eentje die bij iedereen zit te schooien voor "15 cent voor een kop koffie." Je stuurt hem één keer weg en de volgende dag staat ie er weer.
Dat is al een heel oud fenomeen hoor, alleen in Venlo zijn ze beleefd en zullen ze je niet snel wat te doen.

In Eindhoven heb ik een keer op het station meegemaakt dat ik zo'n pauper diie ¤1,50 (!) vroeg 50 eurocent gaf omdat hij mij zo doordringend aankeek en zo van vraag de rest maar aan andere mensen. Die gooide hij vervolgens op de grond en ging me uitschelden voor van alles en nog wat :S Gelukkig jaagde 2 aardige Marokaanse jongens (Ja het kan Geert! ) hem weg en gaven mij die 50 eurocent terug

In Venlo zijn ze wel meestal blij met wat ze krijgen, Knienkie was echt hemels gelukkig met die 12 sauzijzenbroodjes, die hij een keer van ons had gekregen
pi_79769973
Wtf is een Knienkie?
  woensdag 31 maart 2010 @ 05:56:16 #270
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_79775256
Ik moet gelijk aan een konijn denken, maar die zullen wel niet gelukkig worden van 12 sauzijzenbroodjes

Ik denk dat het een koosnaampje is van een of andere zwerver
pi_79775544
quote:
Op dinsdag 30 maart 2010 23:04 schreef fratsman het volgende:
Wtf is een Knienkie?
De Zwerver van Belfeld!

Heeft wel gewoon een huis

Maar zwerft er graag op los met een Jan Linders tas, heeft half lang grijs haar en is vaak in Venlo-Centrum en in de buurt van het station te vinden

Ken je zwervers, Frats!
  woensdag 31 maart 2010 @ 07:31:18 #272
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_79775575
ik ken er eigenlijk maar eentje, en die kom je echt door heel Venlo tegen, geen flauw idee of dat Knienkie is, heeft een hele tijd met een broek rond gelopen die eigenlijk te kort voor hem was, en heeft wat vettig haar, dun manneke, is dat Knienkie ?
pi_79775646
quote:
Op woensdag 31 maart 2010 07:31 schreef Klonk het volgende:
ik ken er eigenlijk maar eentje, en die kom je echt door heel Venlo tegen, geen flauw idee of dat Knienkie is, heeft een hele tijd met een broek rond gelopen die eigenlijk te kort voor hem was, en heeft wat vettig haar, dun manneke, is dat Knienkie ?
Hij is niet ielig

Dat half lange grijze haar en die Jan Linders tas, daar moet je hem van herkennen.

In Belfeld zelf schijnt ie vaak in de bossen rond te lopen

Hij was eigenlijk best rijk, maar toen op eens, ging hij zwerven, ja dat heb je wel eens
  woensdag 31 maart 2010 @ 07:45:27 #274
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_79775669
ik denk dat we het over dezelfde hebben, maar in Belfeld ben ik hem echt nog nooit tegen gekomen, laat staan in de bossen
  woensdag 31 maart 2010 @ 08:07:48 #275
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_79775843
zo, en nu ga ik naar Brabant Koningslust
pi_79777763
Ik ken alleen Herman, en dat vind ik meer dan voldoende...
  woensdag 31 maart 2010 @ 12:32:30 #277
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_79783413
het waait buiten
pi_79787041
quote:
Op woensdag 31 maart 2010 12:32 schreef Klonk het volgende:
het waait buiten
Maar je hebt wel je dagelijkse marathon op de fiets voltooid?
  woensdag 31 maart 2010 @ 14:07:13 #279
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_79787474
quote:
Op woensdag 31 maart 2010 13:56 schreef fratsman het volgende:

[..]

Maar je hebt wel je dagelijkse marathon op de fiets voltooid?
ikke wel
pi_79788693
quote:
Op woensdag 31 maart 2010 09:49 schreef fratsman het volgende:
Ik ken alleen Herman, en dat vind ik meer dan voldoende...
Herman is geen zwerver
pi_79790325
quote:
Op woensdag 31 maart 2010 14:34 schreef Ruder het volgende:

[..]

Herman is geen zwerver
Jajaja, oke, Je hebt gelijk. Herman's moeder heeft geld genoeg zodat hij niet op straat hoeft te slapen.
pi_79791011
quote:
Op woensdag 31 maart 2010 15:13 schreef fratsman het volgende:

[..]

Jajaja, oke, Je hebt gelijk. Herman's moeder heeft geld genoeg zodat hij niet op straat hoeft te slapen.
Hij drinkt altijd merkbier: Grolsch, Heineken, Amstel of Brand

Hij heeft een auto (een Mercedes Benz zelfs )

en hij gaf mij en een vriendje heel lang geleden eens 50 gulden om bier van te halen en we mochten het wisselgeld (was zo'n 20 gulden) houden

En owjah hij kocht een keer een dvd (Braveheart t ) voor 7 euro zo dat hij bij de vanLeest binnen mocht staan tijdens een regenbui

Herman is cool
pi_79807436
Kom nog 18 posts en dan is dit topic vol

Frats laat je van je beste kant zien
pi_79807759
quote:
Op woensdag 31 maart 2010 21:58 schreef Ruder het volgende:
Kom nog 18 posts en dan is dit topic vol

Frats laat je van je beste kant zien
Waarom moet het van mij afhangen? Vroeger waren er veel meer Venlonaren actief hier.
pi_79809601
quote:
Op woensdag 31 maart 2010 22:04 schreef fratsman het volgende:

[..]

Waarom moet het van mij afhangen? Vroeger waren er veel meer Venlonaren actief hier.
Jij bent de BigBoss nu

Hostimeister is overgelopen naar Nijmegen
pi_79811803
quote:
Op woensdag 31 maart 2010 22:37 schreef Ruder het volgende:

[..]

Jij bent de BigBoss nu

Hostimeister is overgelopen naar Nijmegen
Klonk heeft meer posts dan mij.
  woensdag 31 maart 2010 @ 23:21:23 #287
112339 MPG
pi_79811952
quote:
Op woensdag 31 maart 2010 23:19 schreef fratsman het volgende:

[..]

Klonk heeft meer posts dan mij.
Maar die post op dit tijdstip niet meer
KSC JUBILEUM topic
#TeamHumbug
pi_79816440
quote:
Op woensdag 31 maart 2010 23:21 schreef MPG het volgende:

[..]

Nee, die staat om 05.30 naast z'n bed om om 07.00 na een bord Brinta aan de Tour de Limbourg te beginnen.
  donderdag 1 april 2010 @ 06:55:56 #289
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_79817756
quote:
Op woensdag 31 maart 2010 23:21 schreef MPG het volgende:

[..]

dan slaap ik al zelfs

zodat ik elke dag weer lekker vroeg kan beginnen
  donderdag 1 april 2010 @ 06:57:52 #290
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_79817769
quote:
Op donderdag 1 april 2010 01:26 schreef fratsman het volgende:

[..]

Nee, die staat om 05.30 naast z'n bed om om 07.00 na een bord Brinta aan de Tour de Limbourg te beginnen.
ik doe veel meer dan fietsen

vrijwilligerswerk, huishouden, boodschappen, mantelzorg, voor mij zitten te weinig uren in een dag en dat allemaal zonder red bull, maar met koffie

ik zou alleen iets meer aan mijn tuin mogen doen
pi_79819786
quote:
Op donderdag 1 april 2010 06:57 schreef Klonk het volgende:

[..]

ik doe veel meer dan fietsen

vrijwilligerswerk, huishouden, boodschappen, mantelzorg, voor mij zitten te weinig uren in een dag en dat allemaal zonder red bull, maar met koffie

ik zou alleen iets meer aan mijn tuin mogen doen
Klonk for President

Ik moet vandaag wat mensen door Venlo rondleiden. Alleen mijn inspiratie komt niet verder dan de 2Bruder en het stadhuis

Iemand nog sugesties?
pi_79820800
quote:
Op donderdag 1 april 2010 09:31 schreef Ruder het volgende:

[..]

Klonk for President

Ik moet vandaag wat mensen door Venlo rondleiden. Alleen mijn inspiratie komt niet verder dan de 2Bruder en het stadhuis

Iemand nog sugesties?
De bruder... Het is wel ernstig met je gesteld he? Maarre... Stadhuis, Ald Weishoes, Iets verder huize Schreurs, (Dan heb je al een gedeelte oude gebouwen gehad.) Misschien nog wat geveltjesstaren op de Parade. Neem voor de vorm de duitse hoek mee, en loop dan meteen door naar de in aanbouw zijnde maasboulevard. Misschien is er in jou woonhoekje nog wel een leuke expositie.
pi_79862575
quote:
Op donderdag 1 april 2010 10:09 schreef fratsman het volgende:

[..]

De bruder... Het is wel ernstig met je gesteld he? Maarre... Stadhuis, Ald Weishoes, Iets verder huize Schreurs, (Dan heb je al een gedeelte oude gebouwen gehad.) Misschien nog wat geveltjesstaren op de Parade. Neem voor de vorm de duitse hoek mee, en loop dan meteen door naar de in aanbouw zijnde maasboulevard. Misschien is er in jou woonhoekje nog wel een leuke expositie.
De Bruder moet je wel gezien hebben als je in Venlo geweest bent

Ik heb ze ook nog een fritesei laten eten en Geer Van der Veer (wat een greeke werke daar) en Sounds laten zien
  vrijdag 2 april 2010 @ 11:35:51 #294
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_79863234
Neem ze ook mee naar toffe onverwachte plekjes, Wilhelminapark, en als ze een klein beetje van kunst houden moet je ze meesleuren naar Bommel van Dam of het Limburgs Museum. (het eerste is een van mijn favoriete musea in de regio, geweldig mooie collectie moderne kunst
  vrijdag 2 april 2010 @ 13:46:16 #295
112339 MPG
pi_79868001
Steven Seagal op zièn Horsters:

KSC JUBILEUM topic
#TeamHumbug
pi_79872063
quote:
Op vrijdag 2 april 2010 13:46 schreef MPG het volgende:
Steven Seagal op zièn Horsters:

Die is al oud

wel humor

@ Klonk, we hadden niet zoveel tijd

en het Fritesei viel goed in de smaak duss
pi_79873145
Weet er iemand of er met Pasen ook iets bijzonders te doen is in de Gemeinde Venlo?
  vrijdag 2 april 2010 @ 16:10:53 #298
112339 MPG
pi_79873239
quote:
Op vrijdag 2 april 2010 16:07 schreef Ruder het volgende:
Weet er iemand of er met Pasen ook iets bijzonders te doen is in de Gemeinde Venlo?
Zaterdagavond Ted Bemmer in de Loco, verder geen idee .
KSC JUBILEUM topic
#TeamHumbug
pi_79875212
quote:
Op vrijdag 2 april 2010 16:10 schreef MPG het volgende:

[..]

Zaterdagavond Ted Bemmer in de Loco, verder geen idee .
Ted Bemmer zijn dat niet die gasten die zich zelf mega ruig vinden en gewoon standaard electrospul draaien?

Owjah: kan diegene die topic 13 aanmaakt, enig evenwicht geven tegen die arrogante mensen uit Roermond
pi_79880926
Bwahahaha! Hoofdstad van Limburg.
pi_79897057
quote:
Op vrijdag 2 april 2010 20:13 schreef fratsman het volgende:
Bwahahaha! Hoofdstad van Limburg.
De hoofdstad van Midden-Limburg misschien
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')