abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_78057100
Het grote babietjestopic 6-12 mnd, deel 9

De grote baby's:

28 maart 2009: James Joseph Danyel, zoon van Soepstengel
*** 30 maart 2009: Hannah Niesje, dochter van Texelonia en Micha ***
09 april 2009: Julian, zoon van nummer_zoveel
29 april 2009: Ties, zoon van Marlieske
12 mei 2009: Tessel Eloise, dochter van Noli
20 mei 2009: Robin en Viggo, zoons van MamaNik
05 juni 2009: Morris, zoon van Memmel
07 juni 2009: Kobus, zoon van Oeke
08 juni 2009: Tess, dochter van Vicky
14 juni 2009: "tweeling", zonen van mikoxx
20 juni 2009: Graeme James, zoon van Tessie
09 juli 2009: Finn, zoon van Flower-Ti-Amo
12 juli 2009: Thijs, zoon van McLaura
*** 20 juli 2009: Senna, dochter van miss_sly en het_fokschaap ***
25 juli 2009: Dewi, dochter van Urla
01 augustus 2009: Timo Ruben, zoon van Chan
03 augustus 2009: Iris, dochter van Nijna
07 augustus 2009: Roy, zoon van Bar
08 augustus 2009: Willow, dochter van Innepin
23 augustus 2009: Thomas, zoon van Ca.ra
*** 23 augustus 2009: Evi Mare, dochter van DuchessX en Juup©***
*** 24 augustus 2009: Oscar Morrison, zoon van Brighteyes en Stinkie ***
27 augustus 2009: Toby Benjamin, zoon van Kersjes
30 augustus 2009: Dorien, dochter van Hi_flyer en Bromfly_er
31 augustus 2009: Lena, dochter van Poppedein

*** vermeldingen zijn officiele fokbaby's
(Een fokbaby is een baby geboren uit een relatie waar de ouders elkaar hebben leren kennen op/door Fok.)

[ Bericht 3% gewijzigd door Lois op 01-03-2010 08:48:25 ]
POLLETJE PREE MUURSCHILDERINGEN! Facebook en website
pi_78057125
Waar Tess heerlijk heeft geslapen en Iris aan het tijgeren geslagen is

En de post waarmee ik 'm sloot:

Ik heb een kletskousje

pi_78057573
Willow

[ Bericht 37% gewijzigd door tessie op 16-02-2010 16:40:52 ]
...and together we'll stand on the threshold of a dream[
pi_78057608
Hoe zei je?
pi_78058723
Willow

Tess zit al een kwartier op haar billen te spelen met een bal
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  dinsdag 16 februari 2010 @ 15:31:27 #6
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_78059032
Hoi hoi, ben met Morris naar het cb geweest. 10 kilo en 5 gram! en 76 cm....omfg.
Het is een reus.

Ik moet wel erg lachen om hem, hij kruipt door de kamer, doet een barbatruuk en hupsa zit als een klein boedhaatje op zijn kont!
Cavia's zijn geen varkentjes en ze komen niet uit Guinea. Waarom cavia's dan toch als 'biggetjes' werden betiteld is onzeker maar dit heeft waarschijnlijk te maken met de piepende en knorrende geluiden die ze frequent maken.
  dinsdag 16 februari 2010 @ 15:32:48 #7
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_78059099
haha, goed zo Morris!

Vicky, kan Tess een dagje komen voordoen? Hier is het frustratie ten tóp op t moment
pi_78059286
Wow Morris!! Dikke beer

mikoxx, is goed hoor maar kruipen moeten ze maar van Morris leren, dat kan Tess nog niet.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_78059663
Willow lekker klessebessen en lippenblazen.

Hier is Roy een beetje ziekjes, flink verkouden en giga hoesten.
tussendoor wel vrolijk en blij.
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
  dinsdag 16 februari 2010 @ 16:12:08 #10
283712 Basboussa
Tuo neito noita on
pi_78060968
Wow, wat een beer, die Morris.

Beterschap, Roy.

Zit ik hier staalhard te beweren dat slapen 's nachts wel goed gaat, ben ik er vannacht van 12-1 en 2.45 - 5 uitgeweest. Ik zwijg verder....
Ne ne placha az,veche niamam glas
niamam nishto az na tozi sviat.
Amali dayman kan ya baladi Enni argaelek ya baladi
Wafdal dayman gambek alatoul
pi_78062346
Wat een beertje die Morris! En wat knap dat hij al zelf kan gaan zitten.

Bar, wat sneu voor Roy. Graeme had (of heeft nog een beetje) dat ook. Maar idd ook gewoon vrolijk.
Wij gaan volgende week lekker een paar daagjes naar Londen, maar zonder Graeme! Voor het eerst dat ik hem dan langer dan een dag niet zie!
pi_78063110
Peet is met Roy naar de ha geweest omdat de ha Roy even wilde zien.
Nu heeft Roy een puffer gekregen met ventolin, om hem wat te helpen met de benauwdheid.
pi_78063820
Roy, beterschap!

Morris, goedzo!!!

Tess, klimaapie!

Willow gezellige kletskous!
Fake it till you make it...
  dinsdag 16 februari 2010 @ 18:06:23 #14
283712 Basboussa
Tuo neito noita on
pi_78066058
Beisan gaat opeens staan zonder zich ergens aan vast te houden. Stapjes gaan ook steeds beter. Nog 1 maandje, en dan is ze alweer 1!

Wat gaat dat snel!
pi_78066116
Beisan, wat knap! En al bijna 1 jaar
  dinsdag 16 februari 2010 @ 19:35:02 #16
80319 seilram
Mijn Sickje!
pi_78069541
Beisan! Wat goed

Roy, beterschap jongen!

Willow

Hier ook een zieke. Veel mopperen, wel goed eten. En koorts. Gister nog zo 38,4 gemiddeld en vandaag 39,4 net voor het slapen gaan. Hij heeft een pcm gekregen. Hij eet wel goed, maar wil eigenlijk alleen maar in zijn wipstoeltje naar mij kijken, arm ventje. Vannacht ook een paar keer eruit gemoeten, hij was zo zielig echt zo vervelend dat ik het niet kan overnemen.
Niet mieten! Door gieten!
  woensdag 17 februari 2010 @ 11:00:02 #17
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_78091762
WIheoeoeoieheeaaaah!! De stand is 3 - 3 Mén wat gaat t hard met die tandjes! En er staan er nog steeds een paar op springen.. ik verlang naar een goede nachtrust nu 5 weken geen enkele goede nacht gehad hiero
  woensdag 17 februari 2010 @ 13:56:01 #18
248986 MamaNik
Kleuter en Peuter Tweelingmama
pi_78097781
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 11:00 schreef mikoxx het volgende:
WIheoeoeoieheeaaaah!! De stand is 3 - 3 Mén wat gaat t hard met die tandjes! En er staan er nog steeds een paar op springen.. ik verlang naar een goede nachtrust nu 5 weken geen enkele goede nacht gehad hiero
Mikoxx wat gaan die mannen van jou hard met hun tanden! Hier nog niks te bekennen!!
Die goede nachtrust kan ik inkomen pff sloopt je he!
Al mag ik niet klagen, vanacht geslapen van 21.30 tot 5 uur! En toen was het ochtend

Vanmorgen moest ik naar het CB en ze zijn weer goedgekeurd.
R. 9185 gr en 73 cm
V. 9330 gr en 73 cm

Vond ze al zo zwaar worden als ik ze naar de auto tilde in de maxi cosi!

Ik duim voor een goede nacht voor iedereen!
  woensdag 17 februari 2010 @ 16:23:06 #19
283712 Basboussa
Tuo neito noita on
pi_78103932
Grote jongens, MamaNik! Kun je voorstellen dat die allebei in je buik zaten? 9 maanden geleden? Ik vind dat altijd zo maf, hoe snel ze groeien

Mikoxx, hier is het na 6 tandjes rustig. Misschien nog 3 te gaan, en dan kan jij ook weer lekker slapen!

Gisteren werd ik toch wel even emo van mijn niet zo baby-baby. Haar neefje van 2,5 was op bezoek, en ze waren toch zo lekker aan het spelen samen. Ik was ze kwijt, zaten ze allebei naast elkaar achter het bed op de grond met elkaar te kletsen. Ja, als je een grote neef hebt die de deur voor je opendoet, dan kom je nog eens ergens. Schoonzus was helemaal onder de indruk van mijn grote kleine meid. Hoe trots kan een moeder zijn!
  woensdag 17 februari 2010 @ 16:29:31 #20
248986 MamaNik
pi_78104229
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 16:23 schreef Basboussa het volgende:
Grote jongens, MamaNik! Kun je voorstellen dat die allebei in je buik zaten? 9 maanden geleden? Ik vind dat altijd zo maf, hoe snel ze groeien

Mikoxx, hier is het na 6 tandjes rustig. Misschien nog 3 te gaan, en dan kan jij ook weer lekker slapen!

Gisteren werd ik toch wel even emo van mijn niet zo baby-baby. Haar neefje van 2,5 was op bezoek, en ze waren toch zo lekker aan het spelen samen. Ik was ze kwijt, zaten ze allebei naast elkaar achter het bed op de grond met elkaar te kletsen. Ja, als je een grote neef hebt die de deur voor je opendoet, dan kom je nog eens ergens. Schoonzus was helemaal onder de indruk van mijn grote kleine meid. Hoe trots kan een moeder zijn!
Ahhh wat lief Barboussa!! Handig zo'n grote neef ook!!

Ja grote jongens, nee kan het me niet meer voorstellen, het is dat ik de foto's en echo's nog heb.
Maar dat kon ik al niet meer toen ze 10 min oud waren. Snap er geen moer van hoe die 2 allebei binnen hebben kunnen zitten.. Bij de oudste (nu 2 1/2) dacht ik al dat moet toch krap zijn geweest laat staan met zijn 2-en...
  woensdag 17 februari 2010 @ 19:07:54 #21
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_78110240
ff snel, lees later ff bij... maar hoe zien waterpokken er in t beginstadium uit??
  woensdag 17 februari 2010 @ 19:11:06 #22
248986 MamaNik
pi_78110356
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 19:07 schreef mikoxx het volgende:
ff snel, lees later ff bij... maar hoe zien waterpokken er in t beginstadium uit??
zal ik je een foto sturen?? Als pukkeltjes met vocht eronder.
Vaak beetje rood.
  woensdag 17 februari 2010 @ 19:18:17 #23
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_78110675
Uhm ja... mag wel. En, wat te doen?? Ha bellen of niet? Ze hadden net .allebei een beetje hoge temp ook (37.9 en 37.8.) Dus een zetpil gegeven voor de nacht. T. heeft ook blaasjes met vocht, M. (nog) niet. Kan nog niet echt zeggen dat t snel uitbreidt ofzo, maar toch....
  woensdag 17 februari 2010 @ 19:18:54 #24
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_78110698
Mamanik!! Goede scores en idd, hoe heeft t oooooit gepast he?

Beisan
  woensdag 17 februari 2010 @ 19:25:18 #25
248986 MamaNik
pi_78110999
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 19:18 schreef mikoxx het volgende:
Uhm ja... mag wel. En, wat te doen?? Ha bellen of niet? Ze hadden net .allebei een beetje hoge temp ook (37.9 en 37.8.) Dus een zetpil gegeven voor de nacht. T. heeft ook blaasjes met vocht, M. (nog) niet. Kan nog niet echt zeggen dat t snel uitbreidt ofzo, maar toch....
nee hoor hoeft niet ha te bellen. Doet er niks aan. Zetpil is prima. Voor de jeuk mentholpoeder erop. Of poxclon halen ideaal spul. Verkoelend schuim! Ga even Milan opbed leggen dan mail ik je.
pi_78111438
Lekker gespeeld Beisan

Mikoxx, toevallig heeft Joep ook wat verhoging, ik had daar gister de ha voor gebeld en die zei: niet te snel pcm geven. Het lichaam moet ook antistoffen aanmaken en met pcm krijgt het daar de kans niet voor. Ze zei dat ik pas met 39 pcm hoefde te geven. Hij ligt dus nu ook met 37.7 in bed, zonder pcm. Heeft alleen vanmorgen eentje gehad, toen was het 39.2.
  woensdag 17 februari 2010 @ 19:37:39 #27
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_78111551
Dank je Seilram! Ze liggen nu al, de arts van het cb zei ook dat we ze niet onnodig koorts moesten laten hebben laatst. Maar goed, wel goed om te weten natuurlijk. Al houd ik er niet van, om ze te pas en te onpas pcm te geven.
  woensdag 17 februari 2010 @ 19:40:15 #28
283712 Basboussa
Tuo neito noita on
pi_78111654
Vervelend, Seilram, Joep nog steeds niet lekker Beterschap.

Mikoxx, waterpokjes bij jou? Misschien ook reden waarom het slapen nog steeds niet zo lekker gaat?
pi_78111788
Dat is ook hoor Mikoxx, onnodig heeft zeker niet, zeker niet als ze pijn of last hebben. Maar ik denk zelf idd ook dat je lichaam niet voor niks koorts heeft. Joep krijgt ook niet te snel pcm. Veel beterschap voor je kereltjes!
  woensdag 17 februari 2010 @ 19:46:31 #30
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_78111977
Ik weet niet of het waterpokken zijn hoor, maar t begint er verdacht veel op te lijken nu... ik hoop dat t meevalt natuurlijk. Maar tips zijn welkom iig! Zou t slechte slapen inderdaad verklaren basboussa.
pi_78112394
Kletsende Willow
Beertje Morris

Wat rot al die ziekige babietjes, beterschap!

En Beisan, knap hoor! Toch wel gek is dat he, als ze dan opeens gaan staan, bijna lopen, en allemaal dingen doen waardoor ze zo groot lijken al Bij Mees vind ik dat nu heel snel gaan, zijn koppie verandert ook echt, hij kan je zo heel wijs aankijken. En hij gaat driftig nee schudden als hij ergens aan wil komen wat niet mag
Hij is vandaag alleen wel vaak gevallen, en ook twee keer echt achterover op zijn hoofd Hij trekt zich dan op aan de box, of een kastje, maar hij kan nog niet goed gaan zitten vanuit staan. Hopelijk krijgt ie dat ook snel onder de knie...
  woensdag 17 februari 2010 @ 20:15:27 #32
248986 MamaNik
pi_78113462
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 19:46 schreef mikoxx het volgende:
Ik weet niet of het waterpokken zijn hoor, maar t begint er verdacht veel op te lijken nu... ik hoop dat t meevalt natuurlijk. Maar tips zijn welkom iig! Zou t slechte slapen inderdaad verklaren basboussa.
heb je een foto gemaild op je hotmail
  woensdag 17 februari 2010 @ 20:25:52 #33
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_78114028
Dank, reactie via mail!
  woensdag 17 februari 2010 @ 20:31:41 #34
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_78114343
Oh wat balen zeg waterpokken. Mijn ha zegt ook niet te snel PCM geven, het is ook wel ergens goed voor. Onder de 38 doe ik helemaal niets anders dan een keer extra tempen.

En hier is tand nummer 8 een feit! En een hoop stinkbroeken.
Cavia's zijn geen varkentjes en ze komen niet uit Guinea. Waarom cavia's dan toch als 'biggetjes' werden betiteld is onzeker maar dit heeft waarschijnlijk te maken met de piepende en knorrende geluiden die ze frequent maken.
pi_78116283
Och jee, waterpokken bij de nadere tweeling in dit topic. Hopelijk is het snel weer over Mikoxx.

Leuk Basboussa, zo'n onderonsje met de grote neef. Ko geniet ook altijd van zijn neefje en nichtje (3 en 5) als ze heel hard heen en weer rennen of andere truuks uithalen ligt hij te schateren van het lachen.

Mijn baby is zo lief en leuk, vandaag in de tram zat hij vanuit de draagdoek lekker te kletsen met een oudere marokkaanse dame, echt die twee waren op elkaar aan het reageren. In een latere tram zat hij weer te sjansen met een surinaamse mama. Leuk al die culturen bij elkaar.
Hij maakt een geluidje en dan maakt die ander een geluidje terug. Als het dan te lang duurt, maakt hij echt geluidjes om hun aandacht te trekken.
Vanzelfsprekend was ik de trotse mama.

[ Bericht 0% gewijzigd door oeke op 17-02-2010 21:34:23 ]
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
pi_78116605
Ach Ko Het is zo leuk hoe die kleintjes contact maken met iedereen! Dat ze zich ook over alles kunnen verwonderen, heerlijk is het om zo op pad te gaan
pi_78128975
Ko
pi_78129108
Ko
Och de tweeling aan de waterpokken

Ik heb de hele tijd het idee dat ik hier alleen maar mag lurken. Om dan te beseffen dat ik óók een Grote Baby heb Goedemorgen
  donderdag 18 februari 2010 @ 16:25:06 #39
283712 Basboussa
Tuo neito noita on
pi_78143275
Ja, kom op Innepin. Zeg eens even wat over dat schitterende kind van je!

Oh, Oeke, hoe leuk is dat! En dat gebabbel. Ik hoor dat de hele dag om me heen, het is nogal een kletskous, maar ik realiseer me pas echt hoe leuk dat is, als ik haar hoor 'praten' met iemand anders. Alsof het dan echt wordt ofzo...

Ja, Jula, dat koppie verandert zo snel. Met name als ze tandjes krijgen, het haar wat langer wordt en ze wat expressiever worden in het gezicht. Hopen dat Mees snel leert goed te zitten vanuit staan. Beisan laat zich gewoon vallen, die doet nergens moeilijk over. Ik heb haar nooit moeten helpen met gaan zitten ofzo, het is echt een beetje een rouwdouw (schrijf je dat zo?). Soms wel leuk, maar soms vraag ik me af waar ze nou weer die rode plek van heeft

Memmel, 8 tanden, dat is echt heul veul!
pi_78152404
OMG mijn baby gaat zo snel! Hij ging net gewoon naar papa zwaaien die wegging en nu is hij net gaan zitten.

Pas maar op Innepin, het gaat nu retevlug. Oeps, excusez le mot!
pi_78153214
quote:
Op donderdag 18 februari 2010 16:25 schreef Basboussa het volgende:
Ja, kom op Innepin. Zeg eens even wat over dat schitterende kind van je!
Hmmmmkay. Samenvatting dan maar?
Ze is übervrolijk, de hele dag door. Ze brabbelt en piept. Ze ligt 90% van de tijd dat ze wakker is op haar buik. Ze grijpt naar alles en weet alles haarfijn in haar mond te stoppen, maar heeft het liefst iets dat glimt, de kleine ekster. Ze kan al heel goed staan, als je d'r ondersteunt natuurlijk. Ze kan nog beter zitten, best lang voordat ze omkukelt. Ze draait rondjes op haar buik, en probeert zich af en toe voort te bewegen, en gaat steeds meer naar achteren toe

Maar dit heb jij allemaal allang al meegemaakt natuurlijk
Voor mij is het in elk geval allemaal nieuw en elke dag genieten

Ik zei laatst in een melige bui tegen D.: Frappant toch, zijn er zóveel babytjes, hebben wij de allerleukste gekregen!

Ko aan de zwaai! Wat gaaf
pi_78153765
Haha, Innepin, het leukste meisjes exemplaar dan toch, want het jongensexemplaar ligt hier heerlijk te slapen.

Ik vind het zo snel gaan ineens, kon Ko eerst goed op schoot zitten, daarna los zitten zonder ondersteuning en nu vanuit lig zelf gaan zitten. Je ziet het gewoon voor je ogen gebeuren.
Echt bijzonder om getuige van te zijn.

We zijn gaan zwaaien om het weggaan en terugkomen duidelijk te maken aan Ko, maar hij pikt het snel op, dat hij nu al zelf aan het zwaaien is. Ik werd er even helemaal week van.
  donderdag 18 februari 2010 @ 20:54:03 #43
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_78156206
Wow Oeke! Dat gaat idd snel!!! Knappe Ko

Enne, de leukste no way die heb ik al!

Verdachten we T. gister nog van waterpokken, vandaag is t duidelijk hoor. Ze zitten echt o-ve-ral. Zo zielig. Hij heeft er verder geen last van geloof ik. Hij slaapt alleen wel erg slecht op t moment. We kunnen niet veel doen, behalve verkoelen en de temp goed in de gaten houden. Zo sneu... mijn manneke.... En tja, M. zal er achteraan gaan komen....
pi_78157817
Ja, jij hebt er twee, dat is sowieso het allerleukst!
Wat naar die waterpokken. Hoe komen ze daar nou aan?
pi_78159976
hier vollop gekwijl, en vuurrode wangen, maar nog niks wat lijkt op tandjes.

En Roy knapt weer al lekker op
En de puffer lijkt zijn werk echt goed te doen, hij zaagt in elk geval snachts al geen bomen meer om.
pi_78166396
Wat Kobus al zelf gaan zitten?? Knap zeg Dat doet het meneertje hier nog niet hoor, die zit wel zelf... maar valt ook nog regelmatig om en zelf zitten en optrekken doet ie nog niet.

Innepin wat klink je

Hier een opknappend ventje . Wel een wipstoel beklimmer sinds vandaag
  donderdag 18 februari 2010 @ 23:57:23 #47
283712 Basboussa
Tuo neito noita on
pi_78167211
Fijn dat het betr gaat met Joep en Roy! En wipstoelbeklimmer? Gaat lekker!
En hopen dat het snel over is bij de bepokte mannetjes! Inderdaad sneu, en wat ben je dan machteloos, mikoxx, je kan er niets aan doen!

Oeke, mooi is dat om te zien he? Hier voorzichtige stapjes, en opeens ging de kont de lucht in en ging ze zelf staan. Nu pakt ze dingetjes op van de grond staand. Echt, als ze eenmaal beginnen dan is er geen houden meer aan. Ik vind het erg mooi om te zien, maar soms ook wel jammer. Het gaat zo snel en je kan het niet terug draaien.... Soms mis ik het babytje Beisan wel. Maar goed, ben ook wel erg dol op de bijna dreumes dame die ik nu door de kamer heb scharrelen. En het wordt gewoon steeds meer Beisan, hoe meer ze doen, hoe meer hun persoonlijkheid en voorkeuren naar voren komen. Ofzo.

En Innepin, natuurlijk gaan de kinders een soort zelfde proces door, maar de dame hier lag nooit graag op haar buik bijvoorbeeld Het is toch altijd een beetje anders. Elk kind doet zijn/haar eigen dingen op eigen manier en tijd. Dat vind ik erg leuk om te lezen. Niet als competitie, maar gewoon, je leert ze zo een beetje kennen ofzo
En een uebervrolijk meisje, volgens mij wordt jij daar ook uebervrolijk van!
pi_78171542
Zoiets Seilram?!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  vrijdag 19 februari 2010 @ 11:30:09 #49
80319 seilram
Mijn Sickje!
pi_78177187
Hahahaha die Tess Ja zo ongeveer wel, alleen dan zit het bandje nog vast

Joep heeft trouwens de 6e ziekte. Hij staat vol uitslag. Gelukkig is de koorts over, dus de huisarts zei dat het ergste al geweest is. Maar het jeukt wel, dus dadelijk even mentholpoeder halen.
pi_78177247
Tess was er echt opgeklommen

Beterschap met de 6e ziekte! Is niet leuk!!

Mijn draak heeft last van haar mondje maar die tanden willen nogniet doorkomen...
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  vrijdag 19 februari 2010 @ 12:01:45 #51
80319 seilram
Mijn Sickje!
pi_78178736
Vervelend Vicky, van die tandjes. Joep heeft ondertussen al een hele mond vol! Er zijn er nu al 7. En dank voor de beterschap. Het ergste hebben we nu gehad geloof ik, hij is ook gewoon blij en gaat straks lekker mee boodschappen doen, even eruit na een week binnen zitten.
pi_78178786
wij zitten nog steeds op 2 tanden.

Tess weet wel hoe ze uit een tuitbeker moet drinken
Ze drinkt minstens 1,5 beker extra vocht weg per dag.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  vrijdag 19 februari 2010 @ 16:19:04 #53
80319 seilram
Mijn Sickje!
pi_78188903
Knap zeg! Dat gaat hier ook nog niet zo soepel, maar als ik de tuit eraf haal, dan wil ie wel drinken maar daar moet ik echt wel bij helpen, anders is het manneke zeik nat hahaha.
  vrijdag 19 februari 2010 @ 18:03:02 #54
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_78192604
quote:
Op donderdag 18 februari 2010 21:31 schreef oeke het volgende:
Ja, jij hebt er twee, dat is sowieso het allerleukst!
Wat naar die waterpokken. Hoe komen ze daar nou aan?
Echt, geen idee! We hebben thuisopvang, dus kinderdagverblijf is niet aan de orde. Ik werk zelf in het onderwijs, weet niet of ik het over zou kunnen brengen Maar t is zo sneu.... hij slaapt ook echt megaslecht! M. heeft nog steeds geen plekjes, maar dat zal vast niet lang meer duren
Ik lees later ff bij hoor, nu spitsuur hiero!
  vrijdag 19 februari 2010 @ 20:21:09 #55
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_78197376
Iemand wel eens calendulan emulsie gebruikt bij waterpokken? Ervaringen? Hier bij de apotheek hebben ze alleen maar dat...
  vrijdag 19 februari 2010 @ 20:34:12 #56
267274 kapiteinpannekoek
dolle duo kleutermamma
pi_78197999
heb ik gebruikt, mikoxx. Was prima, maar echt effectief was het volgende.

Wat bij ons echt werkte was het badje met havermout. De havermout in een washand doen, elastiekje erom. Dichte washand in bad gooien en na een paar minuten het washandje uitknijpen. Komt een soort wiite creme uit dat de blaasjes doet uitdrogen. Na het bad je mannen gewoon laten opdrogen, niet met een handdoek, bedoel ik.

Nu ff heel heftig, maar ik ben blij dat mijn duo het gehad heeft. Het was op deze leeftijd een stuk lastiger geweest denk ik.

Ik heb me kapot gezocht naar de havermout in de AH...staat dus bij cornflakes enzo..

Succes !!!
  vrijdag 19 februari 2010 @ 20:44:20 #57
283712 Basboussa
Tuo neito noita on
pi_78198584
Even wat anders:

mijn dochter loenst best veel, en eigenlijk valt het me steeds meer op dat 1 oogje wat lastig meekomt. Trekt dat bij, of zal ik nu actie moeten ondernemen... Ik heb het er nog niet met de man over, want die zou er zo mee naar de eerste hulp gaan. Lekkere vent
pi_78200585
Mikoxx, ik vond dat calendulan best aardig werken. Althans, Mirte leek er niet zoveel last van te hebben. Maar lees idd ook veel succesverhalen over de havermout, daar zou ik geloof ik sowieso een pak van in huis halen , is niet zo duur en dan kan je het altijd proberen...

Basboussa, wat bedoel je met loenzen? Kijkt ze scheel? (een oog staat naar binnen of naar buiten tov het andere). Als het je opvalt zou ik het zeker even noemen op het CB (moet je daar binnenkort naartoe?) of het even overleggen met de huisarts/assistente.
Het is niet iets waar je NU mee naar de eerste hulp hoeft. Maar het is, zeker als je het idee hebt dat ze het vaker gaat doen, wel goed om het aan te geven bij CB of HA. Misschien sturen ze je door naar de orthoptist en die kan het goed bekijken.
Het risico van scheelzien is dat er een "lui oog" (oog wat minder ziet met de juiste correctie) ontwikkelt en hoe eerder je daarmee erbij bent, hoe makkelijker er nog wat aan te doen is.
Het is geen spoed, maar ik zou er wel wat mee doen.

(orthoptie gestudeerd (niet helemaal afgemaakt), maar vandaar mn reactie)
  vrijdag 19 februari 2010 @ 21:22:03 #59
283712 Basboussa
Tuo neito noita on
pi_78200989
Nijna, ze kijkt niet altijd scheel, volgens mij, maar met name als ze wat moe is of zich erg concentreert. Een oog staat idd meer naar binnen.

Moet over een maand naar de ha, ik zal het daar eens noemen, als de man er niet is, want die vindt het vreselijk. Hij kan dat echt niet aan, als zijn dochter iets mankeert. Ik weet datje daar niet voor naar de eerste hulp moet, maar hij is zo bezorgd,hij zou het bijna doen
  vrijdag 19 februari 2010 @ 21:30:48 #60
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_78201511
Hmm... havermout is zeker het proberen waard. Calendulan lijkt pijn te doen. Sommige blaasjes zijn open, dus misschien wel logisch, maar het aanbrengen is (bijna) niet te doen als je alleen intacte blaasjes mag 'raken'. Manneke zit nu nog bij ons, te huilen, oh wat is dit erg, als je kindje ziek is
pi_78201607
Beterschap voor je mannen Mikoxx!

Kobus die zelf zit
pi_78221071
Senna is vandaag 7 maanden
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_78221104
Mikoxx, hier staan ook tips: Waterpokkentopic deel 4
quote:
Op zaterdag 20 februari 2010 10:02 schreef miss_sly het volgende:
Senna is vandaag 7 maanden
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_78221178
Van dit kleine hoopje mens:

naar deze grote meid:

pi_78221356
Basboussa, lijkt me prima om het bij de huisarts te melden. Hihi, je man is gewoon zuinig op zn dochter (en terecht ).

Mikoxx, beterschap daar

Senna alweer 7 maanden, echt al een heel dametje zo he!
  zaterdag 20 februari 2010 @ 11:21:01 #66
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_78223015
Senna wat wordt je groot meid!

Vicky, dank voor je tip! T is zonet in een badje met havermout geweest, vond ie wel fijn geloof ik en ik heb wel het idee dat het een beetje verzacht. Calendulan hebben we maar even opzij gelegd. Ondertussen is ook nog tandje nr 4 doorgebroken, arme ziel... Vannacht had hij 38.8 graden koorts. Tot 40 graden is het nog niet heel erg ernstig, toch?
pi_78223031
wij ehbben bij Amber ook geen calendula gebruikt, dat deed alleen maar heel erg zeer.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  zaterdag 20 februari 2010 @ 11:28:18 #68
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_78223233
quote:
Op zaterdag 20 februari 2010 11:21 schreef Vicky het volgende:
wij ehbben bij Amber ook geen calendula gebruikt, dat deed alleen maar heel erg zeer.
dat dus hoe kunnen ze dat adviseren bij een apotheek
pi_78223259
quote:
Op zaterdag 20 februari 2010 11:28 schreef mikoxx het volgende:

[..]

dat dus hoe kunnen ze dat adviseren bij een apotheek
volgens mij mag dat alleen gesmeerd worden als er alleen blaasjes zijn en niet bij open plekjes.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  zaterdag 20 februari 2010 @ 11:31:03 #70
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_78223325
Maar dat is niet te doen! Dat zit door elkaar heen: open blaasjes en blaasjes die intact zijn. Stom spul, vind ik Tess drinkt uit een tuitbeker joh? Hoe heb je dat gefixt? Engelengeduld ofzo? Welke tuitbeker hebben jullie?

[ Bericht 3% gewijzigd door mikoxx op 20-02-2010 11:46:36 ]
  zaterdag 20 februari 2010 @ 11:44:55 #71
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_78223735
Hoe vaak doe je een kindje met waterpokken eigenlijk in een havermoutbad?
pi_78223958
quote:
Op zaterdag 20 februari 2010 11:31 schreef mikoxx het volgende:
Maar dat is niet te doen! Dat zit door elkaar heen: open blaasjes en blaasjes die intact zijn. Stom spul, vind ik Tess drinkt uit een tuitbeker joh? Hoe heb je dat gefixt? Engelengeduld ofzo? Welke tuitbeker hebben jullie?
ik heb een drinkbeker van Nuby gekocht, zo'n zachte met handsvaten. Heb m gewoon steeds aan d'r gegeven en nu drink ze m zonder problemen leeg
Spelenderwijs zeg maar.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_78258233
Lianne is gisteren 1 jaar geworden, dus ik moet verder naar het volgende topic!
Vandaag vieren we haar verjaardag, dus er komen later nog wat fotootjes van 0 tot nu!
Alvast
pi_78258327
Gefeliciteerd met Lianne! Veel plezier vandaag!
pi_78258421
Lianne gefeliciteerd! grote meid! ik vind Lianne zo'n leuke naam hè

Over vier daagjes komen wij ons ook hier melden het gaat zo hard!
Maar ehm... waar ik voor kwam... Ik voel bij Amélie nu dan ein-de-lijk na 3 maanden kwijlen, kauwen en rode wangen twee streepjes/bultjes in de onderkaak aan de voorkant. Vanaf wanneer ga je smeren met iets om de pijn te verlichten? Vanaf wanneer kan ik zeg maar verwachten dat ze er pijn aan heeft? Het is nu nog niet echt dik en rood ofzo maar wel duidelijk aanwezig. Ze ligt soms met iets te spelen op het kleed en begint dan ineens uit het niets een beetje te snikken en een minuutje later is het weer over. Ik snap er niets van kan het dan zijn dat ze er nu al pijn aan heeft en dat het verlichting biedt als ik er wat dentinox op smeer?
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  Moderator zondag 21 februari 2010 @ 12:29:22 #76
5428 crew  miss_sly
pi_78259108
huup, die tandjes zijn zo lastig. Wij hebben een paar slechte nachten gehad, veel willen drinken enzo. Overdag ging het wel, beetje hangerig enzo, maar niets waardoor we dachten: aah, tandjes! En ineens was daar een doorgekomen streepje dat ik per ongeluk ontdekte toen ze in mijn vinger beet en ik ineens wat scherps voelde

Ik heb wel Chamodent en dat een paar keer gebruikt, maar dat was meer op gevoel dan dat ik ook werkelijk wist dat dat het was wat ze wilde. Meer dat ik alles had gedaan en gegeven (borst, aandacht, slaap, spelen, rijstwafeltje, vit D, schone neus, schone luier) en er nog steeds iets was. Soms leek het wel dat na korte tijd het 'iets' over was, maar of het werkelijk met de tandjes te maken had

Anyway, eignelijk heb je niet veel aan mijn antwoord, bedenk ik me
  Moderator zondag 21 februari 2010 @ 12:30:25 #77
5428 crew  miss_sly
pi_78259139
Ow ja, als ze echt maar heel kort wat huilt, zou ik denk ik nog niet overgaan tot het opsmeren van dentinox.
pi_78268423
Lianne, gefeliciteerd!

Huup, bij ons gaat het een beetje zoals bij miss Sly, En de keren dat ik wel smeer helpt het niet snel genoeg naar mijn zin en leg ik hem aan, dat is bijna altijd goed. Wel vermoeiend af en toe, maar het troost hem enorm.
En ik moet eerlijk zeggen dat ik liever zo min mogelijk smeer. Er zit toch lidocaine in.

We zijn gister naar de kinderboerderij geweest en dat was al een heerlijk kijkfeest en vandaag gaan zwemmen. Hij geniet daar zo van, grote grijns, babbelen en wapperen met de armen. Vooral alle grotere kindjes zijn heel leuk om naar te kijken.
We zijn echt even tijd samen aan het inhalen, vanochtend hebben we samen een dutje gedaan, we lagen in het grote bed met de neuzen tegen elkaar aan. Letterlijk, ik had een rode zweetplek op mijn voorhoofd, waar we tegen elkaar aan lagen. Mijn jongetje.
pi_78272801
quote:
Op zondag 21 februari 2010 12:30 schreef miss_sly het volgende:
Ow ja, als ze echt maar heel kort wat huilt, zou ik denk ik nog niet overgaan tot het opsmeren van dentinox.
ja dat was gister, ik dacht eigenlijk dat dat voor vandaag ook wel op zou gaan... dikke echte tranen en hard kauwen enzo en als ze niet kauwt weer huilen. Keizielig. Aanleggen lukt ook lang niet altijd omdat ze dan een slok neemt en dan weer stopt en weer huilt en dan weer een slok enz enz. Ik heb nu een peer uit de koelkast die ik straks in stukjes ga geven, misschien verkoeld dat een beetje.
En vanavond voor ze gaat slapen smeer ik wat van dat spul.

Hoe lang achter elkaar werkt dat eigenlijk? Dat kan ik niet vinden namelijk. Op het potje staat dat je maximaal 4 keer per dag mag geven, kan ik daar dan uit opmaken dat het een uur of 6 werkt?
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_78275033
Op een wanhopige avond, want kiespijn, heb ik het op mijn tandvlees gesmeerd en het verdooft redelijk, maar niet heel lang voor mijn gevoel. Dus het beste is denk ik, om het voor het slapen gaan te geven omdat er dan weinig afleiding is en de pijn beter te voelen is.

Het is heel naar en volgens mij komt er bij Ko ook weer eentje door, echt zielig. Mijn tandarts vond alle middeltjes onzin, hij zei dat het beste is om ze iets hards te geven om op te bijten, het tandvlees moet namelijk open.
Ko vindt al mijn leuke koude bijtringen ook helemaal niet zo leuk, hij wil het liefst iets van hard plastic.

En het nare is dat er zoveel tanden in je mond zitten.
pi_78275119
Geen idee of er een maximum aanzit qua dagen achter elkaar... Maar ik neem aan dat het er wel op zou staan als dat zo was.
Ik heb geen idee hoe lang het werkt, 6 uur is wel lang volgens mij hoor. Heb het bij Iris nog niet gebruikt en bij Mirte maar een paar keer. Die had er niet zo heel veel last van gelukkig.
Bij die kleine nog niks gezien wat op tandjes lijkt, behalve dat ze al maanden erg veel kwijlt en sinds een week "kauwt" ze ook echt en klakken met haar tong. Maar of dat nou nadoen is of dat ze ergens last van heeft... geen idee.

Oeke
pi_78275290
Ik gebruik bij Tess heel af en toe Dentinox ipv Chamodent. Bij Amber hielp Chamo voor geen meter.

mijn mutsie stond daarstraks ineens aan de tafel!!
en toen viel ze om
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_78275667
Tess, heb je de turbo aan ofzo... .

Iris buikschuift, maar boven op de vloerbedekking werkt dat niet en dan zit ze echt zo te kijken van... huh zo kwam ik toch vooruit... wat doe ik nu verkeerd dan...
pi_78276022
quote:
Op zondag 21 februari 2010 20:31 schreef Nijna het volgende:
Tess, heb je de turbo aan ofzo... .

Iris buikschuift, maar boven op de vloerbedekking werkt dat niet en dan zit ze echt zo te kijken van... huh zo kwam ik toch vooruit... wat doe ik nu verkeerd dan...
ja volgens mij wel... Ze gaat echt veul te hard!!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  zondag 21 februari 2010 @ 22:53:30 #85
283712 Basboussa
Tuo neito noita on
pi_78283729
Huup, kauwe komkommer werkt ook goed... Vinden ze ook nog lekker. Ik smeer niet, ook niet gedaan, want mevrouw ging dat er meteen afzuigen. Heb wel wat in huis, maar ik heb ook het gevoel dat tandjes niet alleen lijdt tot pijnlijk tandvlees, maar verder voelen ze zich ook gewoon niet lekker. Daar kan niets tegen gesmeerd worden...
  zondag 21 februari 2010 @ 23:04:43 #86
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_78284371
Sneu de kindjes met het doorkrijgen van tandjes

Hier ondanks dat we echt wel een hele positieve tijd achter de rug hebben, toch nog om de paar dagen een paar mindere, en vervolgens nog slechtere dagen.

Roy is toch wel een speciaaltje

Wel zijn we ondertussen helemaal afgebouwd met het jbpm en met de combi met vaste voeding, hebben we het spugen nu echt wel goed onder controlle

Het slapen is nog steeds een klein drama, puur omdat Roy zich zelf in slaap krijst.
Maar toch komen er steeds meer dagen dat ook dat beter gaat.

En we mogen gaan afbouwen met de puffer, ipv 3x per dag nu een aantal dagen naar 2 x per dag.
Buiten dat is Roy toch wel veel opgeknapt gelukkig.

En het ontwikkelen gaat nu zo snel en alles is interesant, de box is voor kleine babies, alles word gekeurd doormiddel van de mond, bevalt iets dan word het uitgebreid getest
Hij tijgert meer en meer, alleen laminaat en glas dus geeft soms leuke situaties (kruipstand opnieuw ontdekt)

Kortom alles gaat super hier, met zo nu en dan wat mindere dagen waarin veel gehuild word, niets goed is, slapen dan helemaal moeilijk is

Morgen heb ik een vrije dag, dus hebben we tijd voor elkaar
pi_78292854
Fijne dag met je knul vandaag Bar . Hopelijk worden de betere dagen er steeds meer en de mindere/slechtere dagen er steeds minder!
Fijn dat het qua spugen ook beter gaat!
pi_78293233
Oeh ik heb alweer even niks gepost zie ik!

De tweeling van Mikoxx waterpokken Ik hoop dat het snel beter gaat!

Tess meisje wat ga je snel!

Senna ook alweer 7 maanden en Huup en Amélie ook alweer bijna hier!

Met Finn gaat het goed! Hij tijgert langzaam de kamer door en is enorm stout! Zijn tweede tandje is inmiddels ook door! Wij hebben nog niks gebruikt tegen de pijn omdat het lijkt dat hij er niet zo heel erg veel last van heeft!
Het slapen gaat nog niet echt geweldig, maar we hebben in ieder geval door dat hij vrijwel direct in slaap valt als we hem op zijn buik in bed leggen. Hij slaap nog niet door, maar het gaat langzaam beter!!
Nu gaan we even naar de cb eens kijken hoe hij gegroeid is.
pi_78293384
Leander zwaait Net zo lief. Nu heb ik het gefilmd kna ik stekkertje van de camera niet vinden
Good mums have sticky floors, dirty ovens and happy kids!!
  maandag 22 februari 2010 @ 09:25:03 #90
267164 ik80lll
leer mij het zelf te doen
pi_78293650
Hoera Lola is vandaag 1 jaar,
gister vierden we haar feestje.
Toen ze beneden kwam vond ze de slingers en balonnen eerst maar gek, maar toen ze eenmaal los was werd ze echt supervrolijk. Alsof ze in 1 dag 3 maanden ouder is geworden.
De visite vond ze eerst maar eng, ze is behoorlijk eenkennig. Maar na een uurtje kwam ze los en ging het wonder boven wonder heel goed. Ze is lekker verwend.
Dus Lola zwaait nog even naar jullie tot in een volgend topic!
  maandag 22 februari 2010 @ 09:54:55 #91
80319 seilram
Mijn Sickje!
pi_78294192
Proficiat Lola

Oeke, wat heerlijk, die zweetplek Ik vind dat altijd zo gezellig.

Mikoxx, hoe gaat het met de mannen?

Tess?? Staan? Jeuh wat ben jij goed bezig!

Hier een ventje wat net sinds een paar dagen een paar centimeter vooruit kan tijgeren onder luide aanmoediging van moeders Het hele weekend met kindjes gespeeld. Hij vind het super spannend, maar ook druk en dan wordt ie een beetje huilerig. Ik moet in de buurt blijven, mag niet bij de grote mensen gaan zitten, want dan is er een drama. Dus ik heb gezellig met alle kindjes op de grond gezeten en dat vonden alle kindjes wel gezellig. Ik leek wel een klimtoren mijn vrienden vond het wat minder gezellig geloof ik
  maandag 22 februari 2010 @ 10:47:00 #92
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_78295498
T. is aan de beterende hand, zoals ze dat zeggen. Hij is sinds gister koortsvrij. Ik ben benieuwd wanneer M. er achteraan komt. De incubatietijd is 14 tot 21 dagen en laten we nu net tegen die tijd een weekendje weggaan met vrienden .
Verder gaat t lekker hier Het slapen bij T. nog niet heel denderend, maar goed, dat heeft z'n redenen natuurlijk.

Tess Wow

En vooruit tijgeren MeNicole? En hebben die vrienden kinderen???
pi_78295520
Ik sluip nog even snel dit topic binnen omdat ik zie dat het over tandjes gaat.
Wat ik laatst heb aangeschaft is een bijtwortel.
Dit staat er over een bijtwortel:
quote:
Bijtwortel

Een oeroud middeltje om de pijn bij het doorkomen van tanden en kiezen te verlichten. Uw kind kan lekker knauwen op de harde wortel van de iris.
Het mooie is, je doet hem een paar seconden in kokend water en geeft hem dan. Werkt hier prima voor doorkomende tandjes!

pi_78295543
quote:
Op maandag 22 februari 2010 10:47 schreef mikoxx het volgende:
T. is aan de beterende hand, zoals ze dat zeggen. Hij is sinds gister koortsvrij. Ik ben benieuwd wanneer M. er achteraan komt. De incubatietijd is 14 tot 21 dagen en laten we nu net tegen die tijd een weekendje weggaan met vrienden .
Verder gaat t lekker hier Het slapen bij T. nog niet heel denderend, maar goed, dat heeft z'n redenen natuurlijk.

Tess Wow

En vooruit tijgeren MeNicole? En hebben die vrienden kinderen???
Psst dat waren wij niet. Dat was Joep!!

De mijne zwaait!!
  maandag 22 februari 2010 @ 10:52:36 #95
80319 seilram
Mijn Sickje!
pi_78295671
Hihi, inderdaad. De jouwe kan zwaaien, dat doet die van mij nog niet

Mikoxx, ja die vrienden hebben ook kinderen daarom snapte ik de opmerking over: je lijkt wel een kleuterleidster niet zo goed... iemand moet toch ook met de kindjes spelen en op ze letten. Nu konden zij (we waren met 6 volwassen) lekker kletsen, ach ja...
pi_78295720
Zwaaiende Leander
Tijgerende Joep
TurboTess

Gefeliciteerd Lola

Tandjeskindjes Hier nog he-le-maal niets....
  maandag 22 februari 2010 @ 13:12:12 #97
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_78300596
Oef... sorry Seilram Toen ik je post over die vrienden las, dacht ik dat die juist geen kids zouden hebben.. dus...

Leander *terugzwaait*
pi_78303005
Zo consultatiebureau hebben we ook weer gehad.
Finn was niet echt gegroeid ten opzichte van vorige maand.
19 jan: 65 cm en 8170gram
22 feb: 66 cm en 8270gram
Opzich was het niet erg en normaal bij borstvoedingskindjes zei ze.

Het is en blijft een kleintje, hij heeft wel even goed alles laten zien wat hij al kan. Omdraaien, staan, zitten, blokje van het ene handje naar de andere overpakken etc. Ze zag inderdaad de 2 tandjes die door zijn en 4 die er bijna aan zitten te komen.
pi_78304022
He Innepin, hier ook nog geen enkele tand of iets wat er op lijkt.
wel veel kwijlen enzo, soms vuur rode wangen, maar daar blijft het bij.

wij mogen eindelijk 16 maart weer naar het bureautje, ben ook benieuwd, heb ook het idee dat Roy een kleintje is qua lengte.

Iemand enig idee ofdat onderdelen van de wandelwagen ook los verkrijgbaar zijn?
Heb ondertussen wel al lopen zoeken, maar kan weinig vinden.
Sta op het punt om de leverancier op te bellen als ik van de week nog niks kan vinden erover.
pi_78304668
Wij mogen 2 maart alweer... ik dacht dat het zo rond 7,5 maand controle was, maar de 6 mnd hadden we ook al met 5,5 maand... Nou ja, zal wel goed zijn...

Bar, wat voor onderdeel zoek je?
Leverancier bellen lijkt me een goeie, zij weten in elk geval of iets wel los leverbaar is lijkt me en hoe je eraan kan komen...
  maandag 22 februari 2010 @ 16:10:52 #101
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_78307803
Ik zoek een beugel voor voorop de wandelwagen.

Het andere zijn van die beschermers voor de riempjes, maar die kan ik ook makkelijk zelf maken.
  maandag 22 februari 2010 @ 19:39:04 #102
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_78315324
Beugel Wat bedoel je precies Bar?
pi_78316310
Beugel? Wat voor wandelwagen...? Bedoel je zo'n beugel waar kind achter zit zeg maar?
pi_78331936
Even hoor, we hebben zo'n heerlijke nacht gehad! Finn sliep om kwart voor 9, toen werd hij rond kwart voor 12 wakker even gevoed en weer in bed gelegd. Heel even gemiept in bed daarna gaan slapen en toen werd hij om half 5 pas wakker door mij ook nog eens omdat ik even bij hem ging kijken en toen kraakte de deur enorm
Ik denk dat het ongeveer 4 of 5 maanden geleden is dat ik 4,5 uur achter elkaar heb kunnen slapen, heerlijk!
pi_78331954
Super FTA!!

Hier weer een minder prettige nacht...

Welkom Evi en Thomas
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  dinsdag 23 februari 2010 @ 11:05:29 #106
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_78335999
Evi en Thomas

FTA wat goed!! *jaloers is*

Vicky, shake hands....
pi_78337729
Dat begrijp ik mikoxx en dan heb jij er nog twee ook! Hier lijkt de oplossing echt hem op zijn buik leggen om te slapen.
pi_78338423
Ik was jullie kwijt! Maar ik heb het topic weer gevonden

FTA wat heerlijk zeg, een goede nacht!

Thomas en Evi van harte welkom!

Timo heeft vandaag voor het eerst gezwommen en het ging super! Hij was eerst heel erg bang om in bad te gaan en we hebben dat telkens een beetje opgebouwd.. eerst in de luieremmer, toen tummytub en nu badje met badzitje.. Als hij de bodem maar kan voelen gaat het wel goed nu.. Dus dat zwemmen vond ik wel heel erg spannend! Maar hij vond het dus heel erg leuk
Oh en hij rolt! Van zijn buik naar zn rug, zodra ik hem op zn buik leg rolt hij heel snel al naar zn rug.. En hij kletst ineens nóg meer dan hij al deed, ook op een andere manier.. Het is zó schattig Nou ja, het gaat gewoon heel goed hier
pi_78338478
Thomas en Evi welkom

FTA, heerlijk!

Timo lekker zwemmen
pi_78340184
FTA wat heerlijk! Op naar hele nachten, hoop ik voor je!
Hier ging het vannacht bagger. Madame is een beetje ziekjes, gister lichte verhoging en spugen, dus dat moest wel een dramanacht worden, en dat werd het ook.

Timo Lekker zwemmen. Dat wil ik ook zo graag doen!
pi_78342192
Bekijk deze YouTube-video

Ik krijg er geen beter filmpje van nog, want ik ben heel slecht in timen Maar dit doet mijn meiske nu dus.
"Oeh ik kan er niet bij. Maar ik wil het hebben! UHHHrhrhhhhhgggghhhh *tijgert* "

En dan kan ze zo rustig een metertje vooruit komen.
  dinsdag 23 februari 2010 @ 13:53:33 #112
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_78342323
Wat heb je toch een vlotte tante!
Ik zou de boel maar echt goed babyproef maken want dat duurt geen weekje meer of ze volgt je de hele kamer door!
En het is zo leuk als ze zelf naar je toe kunnen komen!
  Moderator dinsdag 23 februari 2010 @ 13:56:22 #113
5428 crew  miss_sly
pi_78342437
innepin dat is heul geenklein babietje meer! Wat knap, en wat mooi om te zien
pi_78344557
Ja ik zat ook al te denken aan babyproofen inderdaad Twee weken geleden ging ze alleen maar in rondjes, toen een dagje achteruit en de volgende dag zag ik d´r ineens een meter vooruit tijgeren.
Het gaat niet altijd even makkelijk, ook omdat de vloer glad is zoals je ziet in dat filmpje, maar jemig

Mijn grote baby
  dinsdag 23 februari 2010 @ 15:27:24 #115
238474 Jeetjejom
Miracles do happen (twice)
pi_78346065
Innepin, wat goed van haar zeg! En je ziet gewoon de frustratie van haar afstralen dat ze zich zoveel moeite moet doen! Hopelijk voelt ze zich wel al wat beter.....
Hou me gewoon maar even vast
Jouw warmte is genoeg
  dinsdag 23 februari 2010 @ 19:23:40 #116
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_78355652
quote:
Op maandag 22 februari 2010 19:39 schreef mikoxx het volgende:
Beugel Wat bedoel je precies Bar?

Hier zie je de beugel heel goed, idd wat Nijna al aangeeft
  dinsdag 23 februari 2010 @ 19:29:14 #117
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_78355974
Duidelijk Bar maar, ik kan je niet helpen...
  dinsdag 23 februari 2010 @ 20:37:00 #118
80319 seilram
Mijn Sickje!
pi_78359598
Thomas en Evi welkom

FTA, wat lekker zo'n goeie nacht. Goed van je kereltje zeg!

Wow Innepin, tjee ze is echt snel zeg! Lekker zo'n ontdekkend ding

Chan, Timo al aan het rollen! Ook al zo goed bezig!

Hier een mannetje wat ontdek dat je weg kunt gaan... zo zielig. Drama toen ik hem bij oma achterliet. Ben 2x terug naar binnen gegaan en drama toen ik hem in bed legde en na het voorlezen weg ging. Heb het even aangehoord en ben toen maar weer een stukje voor gaan lezen. Zo zielig, dat rode hoofdje, die traantjes. Ik wil hem zo graag dan uit bed halen, maar heb het niet gedaan. Ben bang dat ie dan daarna nog harder gaat huilen als ik weg ga en ik wil dat ie gewoon goed leert slapen.
  dinsdag 23 februari 2010 @ 20:41:37 #119
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_78359820
Och Seilram... ik denk dat je het goed hebt gedaan zo... het is ook een beetje de leeftijd he? Maar moeilijk, it is!
  dinsdag 23 februari 2010 @ 21:34:10 #120
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_78363213
*meld*

Hallo! Wat lief dat we hier al welkom worden geheten!
Ik ben de laatste tijd niet zo fanatiek meer met posten. Ik lees wel regelmatig, maar soms ook via de telefoon en dat typt wat lastiger dus dan ben ik wat korter in antwoorden dan wanneer ik een normaal toetsenbord ter beschikking heb. Maar ik leef wel met iedereen mee, ondanks dat ik niet overal op reageer.

Thomas zit echt lekker in zijn velletje de laatste tijd. Eigenlijk sinds de laatste behandeling bij de osteopaat gaat het erg lekker met hem. We zijn volop aan het oefenen met hapjes groente en fruit, en rijstewafels en natuuuurlijk stronkjes broccoli. En hij hoort zo ontzettend bij ons, dat we ons niet kunnen voorstellen dat hij er nog maar pas een half jaar is.
Vorig jaar rond deze tijd waren we nog druk de bruiloft aan het plannen. Wat een verschil!
Time is the quality of nature that keeps events from happening all at once. Lately, it doesn't seem to be working.
pi_78363571
Wat heerlijk FTA!

Evi en Thomas, welkom! Gezellig!

Chan wat fijn dat het goed gaat. En zwemmen! Zo leuk om met je baby te zwemmen vind ik.

Innepin, wat gaat je kleintje snel, leuk hoor, miss Willow aan de tijger!

Moeilijk Seilram, zo zielig.

Kobus is een zanger! Hij heeft een grote obsessie voor de stereo en als mijn vriend gitaar speelt gaat hij heel hard meezingen!
Ik vind hem zo leuk! En lief en grappig!
Morgen gaan we een grote reis maken, naar Terschelling heen en weer, locatie scouten voor Oerol. Ik ben benieuwd of hij het volhoudt. Vast wel. Mijn mannetje houdt van reizen en heel intens mensen bestuderen.
pi_78365958
Thomas, welkom!

Ohhh Ko de zanger! En hij ís al zo cute en charmant *smelt*
pi_78378858
* DuchessX meldt zich samen met haar meisje

23-02-2010: 6 maanden oud!

[ Bericht 76% gewijzigd door DuchessX op 24-02-2010 13:22:55 ]
#geen
pi_78378907
quote:
Op dinsdag 23 februari 2010 20:37 schreef seilram het volgende:
Thomas en Evi welkom

Dank u

Moet nog bijlezen maar dat wordt later deze week vrees ik...
#geen
  woensdag 24 februari 2010 @ 06:54:04 #125
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_78380997
Bijlezen gaat mij echt niet lukken hoor, gewoon inspringen en met de stroom meezwemmen.

Thomas is vandaag iets te vroeg wakker voor zijn fles van 7 uur maar ik ben bang dat ons hele schema in de war raakt als ik hem nu geef. (edit: typen heeft lang geduurd, dit was rond kwart over 6)

Om 9 uur moeten we bij het CB zijn en daarna springen we snel in de trein naar maastricht. Even kleren voor mijn man ophalen bij de langmensewinkel en snel een kop koffie op het vrijthof. Zo'n 36 urige werkweek is soms zo gek nog niet!

V heeft vrijdag een sollicitatiegesprek. Spannend!

[ Bericht 5% gewijzigd door Ca.ra op 24-02-2010 07:09:48 ]
Time is the quality of nature that keeps events from happening all at once. Lately, it doesn't seem to be working.
pi_78381012
Tess gaat vandaag ook alles omgooien ben ik bang. Ze was om 5 uur wakker geloof ik en weigerde te gaan slapen. Ze heeft om 6 uur de fles gehad ipv 7 uur.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_78382052
Ritme omgooiende kindjes... Iris doet het soms ook en soms blijf je dan de hele dag achter de feiten aanlopen. Maar soms laat ze er dan ook weer meer tijd tussen en komt alles op zn pootjes terecht...
Ze ligt hier nu op de vloer en wil alles wat zus heeft en dan het liefst in haar mond.
Met puzzels is dat niet zo handig dus hoog tijd dat peuter leert om dingen op te ruimen als ze ermee klaar is...
pi_78382599
Tess lag uiteindelijk om 8.40 in bed en werd na en half uurtje al weer wakker. Ik heb dr ff laten piepen en ze is weer in slaap gevsllen.

alvast welkom voor Oscar en BE
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_78382710
Welkom Evi!
Welkom Oscar!

Willow is niet meer het kleinste grote babytje
Ze is nog altijd wat ziekjes... snottebellen tot en met, niezen, hoesten, de fles niet leegdrinken, geen hapjes willen, slecht slapen....
pi_78382758
Och wat sneu voor je kleine meisje Ins!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_78383136
We hebben gisteravond weer gezwommen met Leander Hij vond het weer helemaal leuk. Enige nadeel was dat ie daarna weer zo hyper was als maar kan. Hij vloog nog net niet weg En slapen wilde ie dus ook niet
Maar kijk was ie wel kan
Loopauto
Oh en let niet op taalgebruik van lief
  woensdag 24 februari 2010 @ 10:06:23 #132
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_78383307
We zijn er hoor!

Sneu dat Willow ziek is Innepin.

Oscar is ook nog niet over de buikgriep heen. Vanochtend een totaal ondergespuugd bed, het onze (dekbed moet echt naar de stomerij dus binnenkort ) en bij het slapen daarna nog even fijn zijn eigen bed ondergepoept. De wasmachine draait dus al weer hier.
Hij ligt nu lekker te slapen.
pi_78383719
Oscar en BE welkom!

voor de zieke kindjes, gauw beter worden!

Leander knap hoor! En wat heb je een geweldig hysterische loopauto
pi_78384006
Beterschap voor Oscar!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_78384031
Och Oscar Wat sneu...
pi_78384268
Oscar, welkom! En gauw opknappen hoor vent!

Willow ook maar gauw opknappen!

Leander miep miep zoeffff
pi_78385142
Oh ik loop een beetje achter! Welkom Thomas, Evi en Oscar!

En beterschap voor de zieke kindjes!
  woensdag 24 februari 2010 @ 11:32:33 #138
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_78385826
Oscar

Hier ook weer een fijne nacht Herkennen jullie dat eigenlijk? Komt dat nu echt doordat ze met z'n tweeen zijn elkaar afwisselen? Mén wij hebben sinds ze geboren zijn denk ik een nacht of 10 helemaal kunnen doorslapen. Als het T niet is, is het M. En iedere keer wel een verklaring hoor, tandjes, waterpokken, honger, .... noem t maar op. Maar zo langzamerhand trekken we t zelf niet echt meer. Misschien eens zo'n avondpapje gaan proberen, of is dat puur commercieel denken jullie?

* einde klaagpost* sorry hoor

Leander Wow... knapperd!
pi_78386163
quote:
Op woensdag 24 februari 2010 11:32 schreef mikoxx het volgende:
Oscar

Hier ook weer een fijne nacht Herkennen jullie dat eigenlijk? Komt dat nu echt doordat ze met z'n tweeen zijn elkaar afwisselen? Mén wij hebben sinds ze geboren zijn denk ik een nacht of 10 helemaal kunnen doorslapen. Als het T niet is, is het M. En iedere keer wel een verklaring hoor, tandjes, waterpokken, honger, .... noem t maar op. Maar zo langzamerhand trekken we t zelf niet echt meer. Misschien eens zo'n avondpapje gaan proberen, of is dat puur commercieel denken jullie?

* einde klaagpost* sorry hoor

Leander Wow... knapperd!
Leander word ook gewoon weer om de 1,5 uur wakker. En waarom? We merken wel dat als ie 's avonds in de laatste fles elke avond iets anders krijgt ie wel beter slaapt. Dan word ie om de 3 uur wakker. Dus je kan altijd zo'n avondpapje proberen.
  woensdag 24 februari 2010 @ 11:43:02 #140
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_78386302
Elke avond iets anders? Hoe bedoel je dat en wat geef je dan MeNicole?
pi_78386463
quote:
Op woensdag 24 februari 2010 11:43 schreef mikoxx het volgende:
Elke avond iets anders? Hoe bedoel je dat en wat geef je dan MeNicole?
De ene avond krijgt ie pyamapapje, dan een avond goedennacht van nutrilon, dan gewoon flesje met nutriton, dan weer gewoonmet rijstebloem, dan avondpap. En zo gaan we steeds door. Moet wel zeggen dat ie meestal paar dagen zelfde krijgt. Totdat ie weer om het 1,5 uur wakker word. Dan stappen we over na iets anders
  woensdag 24 februari 2010 @ 11:54:15 #142
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_78386795
Oké, en dat lijkt voor Leander (en jullie!) dus te werken? Wat is daadwerkelijk het verschil tussen al die dingen dan? Weet je dat?

En, hoorde ik trouwens iets 'noordelijks' in het filmpje?
pi_78387672
quote:
Op woensdag 24 februari 2010 11:54 schreef mikoxx het volgende:
Oké, en dat lijkt voor Leander (en jullie!) dus te werken? Wat is daadwerkelijk het verschil tussen al die dingen dan? Weet je dat?

En, hoorde ik trouwens iets 'noordelijks' in het filmpje?
Ik weet niet wat het verschil is tussen die dingen allemaal. Ik denk dat het voor Leander werkt omdat het waarschijnlijk allemaal op een andere manier vult. Hij raakt er alleen snel aangewend.

Maar nee niks noordelijks hoor. Oosten
  woensdag 24 februari 2010 @ 12:17:41 #144
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_78387716
nou ja, noordoost... ? Me 2

Ik ga zo eens even naar de sdb...!
pi_78387903
quote:
Op woensdag 24 februari 2010 12:17 schreef mikoxx het volgende:
nou ja, noordoost... ? Me 2

Ik ga zo eens even naar de sdb...!
Waarvan dan?
pi_78389918
Ach Oscar ziek...beterschap kerel!

Ik zie dat ik weer es in het verkeerde topic foto's heb geplaatst Even weghalen hoor
#geen
  woensdag 24 februari 2010 @ 14:29:04 #147
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_78392673
Oscar is er gelukkig zelf niet ziek of huilerig van. Hij heeft zelfs nu zijn helmpje al 6 uur achter elkaar op! Gisteren wilde hij totaal niet dus ik was bang dat zijn humeurtje van gisteren ook aan de helm lag, maar vandaag vindt hij het allemaal weer helemaal prima. Ligt er nu lekker mee te slapen.
pi_78392814
super BE!!

Tess is echt niet in haar hummetje. Ze is pieperig en jengelig en wordt steeds wakker. Net lag ze weer nog geen uur en toen was het al weer huilen. Ze is uiteindelijk wel weer in slaap gevallen.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_78397028
Ik denk dat het in de lucht hangt Vicky!
Finn is ook de hele dag al aan het huilen en wil alleen maar bij me hangen. Slapen ging vannacht ook weer niet zo super maar ach we hebben weer even kunnen bijtanken.

Welkom voor alle nieuwe grote baby's Oscar, Evi, Thomas

Mikoxx ik kan me heel goed voorstellen dat het slopend is voor jullie! Wil je ze niet misschien eens ergens een nachtje laten logeren? Dan kunnen jullie even bijtanken!
Ik zou die pyamapapjes zeker eens proberen, wie weet werkt het wel! Ik heb er ook wel eens over gedacht om Finn dat te geven voor het slapen gaan, maar hij drinkt maximaal 100 ml flesvoeding op een dag, meer krijg ik er nog niet in.
  woensdag 24 februari 2010 @ 16:31:59 #150
248986 MamaNik
pi_78397694
@ Mikoxx, Weet precies wat je helaas meemaakt! SLOPEND die nachten. Maar het komt denk ik echt omdat wij er 2 tegelijk hebben. Bij M. heb ik het niet zo ervaren, en was ik dan een keer kapot, dan deed manlief het een nachtje en dan kon je bijtanken, maar vaak zijn we nu allebei de klos. Maar wij zijn inderdaad zoals Flower ti amo zegt makkelijker geworden met logeren hoor, en gelukkig vinden mijn ouders het niet erg om er s'nachts een nachtje vaak uit te zijn. Die zeggen ook voor ons is het maar 1 nacht voor jullie is het elke nacht!

Maar moet toegeven het gaat al 2 hele nachten goed! ~klopt af~ wel 2 hele nachten! hahaaha
en je voelt je dan gelijk een stuk beter. Maar de doorslaapnachten zijn ook hier nog op 2 handen te tellen hoor. (Buiten de logeerpartijen)

Pyjamapapje heb ik bij M wel eens gegeven maar bij R&V nog niet, maar die drinken nog maar 100 ongeveer s'avonds tegenwoordig. Ze krijgen ook ineens zoveel eind van de dag. Ze zitten gewoon vol.
Maar het pyjama papje Ontbijt is hier echt de hit! Heerlijke pap van een lepeltje eten.
Fles draaien ze echt de hoofd voor om s'ochtends.
  woensdag 24 februari 2010 @ 16:38:57 #151
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_78397971
Ja het logeren is een hele goede optie denk ik Tot nu toe nog niet gedaan Voel me dan meteen zo 'schuldig' omdat ik weet dat onze ouders dan een slechte nacht zullen hebben. Maar jullie hebben wel gelijk hoor, voor hen is het 1 nacht en voor ons al maanden. Zij kunnen de avond erna weer lekker op tijd gaan liggen en ze zijn dan zo weer bij.
De pyamapapjes van nutrilon heb ik laten liggen, wat zijn die dúúr! Ik heb wel pyamapapje van nestlé meegenomen. Maar eens zien of dat helpt. Ik zag ook nog nutrilon goede nacht, maar volgens mij zit daar alleen maar rijstebloem als extra in. Dat kan ik zelf ook natuurlijk (en dat werkt dus niet, haha!).

Mamanik, wat fijn, 2 nachten, Voel je je meteen een stuk beter van he? Heerlijk is dat.

Wat zijn er veel jengelige kindjes! Zou dat het begin van lente zijn ofzo? Dan heeft het iig nog een positieve reden!
  woensdag 24 februari 2010 @ 16:45:10 #152
248986 MamaNik
pi_78398275
quote:
Op woensdag 24 februari 2010 16:38 schreef mikoxx het volgende:
Ja het logeren is een hele goede optie denk ik Tot nu toe nog niet gedaan Voel me dan meteen zo 'schuldig' omdat ik weet dat onze ouders dan een slechte nacht zullen hebben. Maar jullie hebben wel gelijk hoor, voor hen is het 1 nacht en voor ons al maanden. Zij kunnen de avond erna weer lekker op tijd gaan liggen en ze zijn dan zo weer bij.
De pyamapapjes van nutrilon heb ik laten liggen, wat zijn die dúúr! Ik heb wel pyamapapje van nestlé meegenomen. Maar eens zien of dat helpt. Ik zag ook nog nutrilon goede nacht, maar volgens mij zit daar alleen maar rijstebloem als extra in. Dat kan ik zelf ook natuurlijk (en dat werkt dus niet, haha!).

Mamanik, wat fijn, 2 nachten, Voel je je meteen een stuk beter van he? Heerlijk is dat.

Wat zijn er veel jengelige kindjes! Zou dat het begin van lente zijn ofzo? Dan heeft het iig nog een positieve reden!
Ja die pyjama papjes zijn duur he!! Ik heb ze nog wel steeds in huis voor het geval ze een keer niet willen eten, dan zit er toch lekker wat in. Die nestle heb ik ook! M zou dat ook nog wel lusten hhaaha maar die krijgt ze echt niet. Die wil s'ochtends ook altijd een hapje pap van de jongens en een hapje fruit terug naar de babymaanden voor M.

Echt doen hoor Mikoxx, knap je echt van op!! Je ouders of schoonouders kunnen bij wijze van om 8 uur de volgende nacht naar bed. Je moet ook aan jezelf denken!! Bij M deed ik het ook minder snel hoor, voelde me toen ook schuldig
  woensdag 24 februari 2010 @ 16:47:27 #153
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_78398376
quote:
Op woensdag 24 februari 2010 16:45 schreef MamaNik het volgende:

[..]

Ja die pyjama papjes zijn duur he!! Ik heb ze nog wel steeds in huis voor het geval ze een keer niet willen eten, dan zit er toch lekker wat in. Die nestle heb ik ook! M zou dat ook nog wel lusten hhaaha maar die krijgt ze echt niet. Die wil s'ochtends ook altijd een hapje pap van de jongens en een hapje fruit terug naar de babymaanden voor M.

Echt doen hoor Mikoxx, knap je echt van op!! Je ouders of schoonouders kunnen bij wijze van om 8 uur de volgende nacht naar bed. Je moet ook aan jezelf denken!! Bij M deed ik het ook minder snel hoor, voelde me toen ook schuldig
Oh en als ik dit lees dan zou ik een ander ook zeker zeggen: gewoon doen maar voor jezelf voelt het zo anders.... stom he?

M. lekker meesmullen! Het is ook best lekker allemaal! In tegenstelling tot de flesvoeding van het begin zeg
  woensdag 24 februari 2010 @ 17:01:17 #154
248986 MamaNik
pi_78399079
quote:
Op woensdag 24 februari 2010 16:47 schreef mikoxx het volgende:

[..]

Oh en als ik dit lees dan zou ik een ander ook zeker zeggen: gewoon doen maar voor jezelf voelt het zo anders.... stom he?

M. lekker meesmullen! Het is ook best lekker allemaal! In tegenstelling tot de flesvoeding van het begin zeg
Klopt weet precies wat je bedoelt, vind het nu ook soms moeilijk en onnodig, vooral als we zelf geen feestje hebben of zo. Maar ja, ze hebben ook niks aan een zieke mama!
  woensdag 24 februari 2010 @ 17:12:45 #155
283712 Basboussa
Tuo neito noita on
pi_78399644
Mikoxx, wat ontzettend vervelend dat de nachten niet beter worden... En met 2 is het al gauw onrustiger, is het de een niet, is het de ander wel. Ik moet hier afkloppen, maar het gaat fantastisch. Niet altijd zo lang als ik zou willen, maar ze maakt wel hele nachten, en is weinig wakker. Zal volgende week wel even anders zijn, met tijdsverschil enzo, maar dat ging de vorige keer ook hardstikke goed eigenlijk...

MamaNik, lekker een paar nachten bij kunnen slapen.

Nieuwe baby's welkom
  woensdag 24 februari 2010 @ 20:49:46 #156
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_78408297
Hoi alle nieuwe baby's!

Hier alweer een paar dagen kommer en kwel. Morris heeft wéér een dubbele oorontsteking. De antibiotica sloeg niet echt aan, dus heen en weer naar de huisarts. Gelukkig vandaag weer wat beter. Maar....nu wil hij geen melkflessen meer drinken. Diksap, water gaat met bakken naar binnen evenals zijn fruit, prakkie en brood. Maar flessen ho maar. Wat is nu het minimum aan opvolgmelk dat ze met 8-9 maanden moeten binnenkrijgen?

En vandaag een vers babietje wezen snuffelen....zo lief, klein, rammmelllll
pi_78408414
Welkom alle nieuwe babietjes Zijn jullie ook al zo groot geworden?

En natuurlijk beterschap voor alle arme zieke kindjes
pi_78411351
Ik kan me je gevoel heel goed voorstellen hoor mikoxx! Ik zeg al bijna een maand tegen mijn vriend dat Finn echt eens een nachtje naar mijn moeder moet omdat ik echt slaap in te halen heb(schoonouders wonen aan de andere kant van het land, dat gaat me weer een beetje te ver), maar ik blijf het steeds uitstellen omdat ik het eigenlijk ook helemaal niet wil.

Memmel wat vervelend voor Morris dat hij weer een dubbele oorontsteking heeft. Ik hoop dat het snel over is!
Ik kan je niet helpen met het minimum, wel zei het cb hier dat ze vanaf 8 maanden 400-500 ml per dag adviseren.
  woensdag 24 februari 2010 @ 21:53:02 #159
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_78411550
Herkenning qua gevoel dus, toch fijn om te horen.

Pfff T. ligt nu ook weer te brullen in bed. Temp is goed, waarschijnlijk heeft hij last van zijn tandjes. Dentinox gesmeerd, maar t werd niet echt minder. Laatste fles wilde hij niet goed drinken, dus zonet even uit bed en flesje aangeboden, maar ook dat is niet goed. Hij heeft even bij me gezeten, dan is hij wel rustig, maar zodra hij weer in bed gaat is het mis. Pff.. ik wil ook graag naar bed

Morris alweer oorontsteking... daar word je ook niet blij van idd. Hopen dat het snel weer over, en dan ook echt over, is!
pi_78411979
Welkom Oscar!

Tjee, zwaar Mikoxx. Kan me voorstellen dat je moe bent. Maar ik ben wel jaloers op je 10 nachten doorslapen, ik heb nog geen enkele nacht doorgeslapen sinds Ko geboren is. En de laatste tijd maakt hij er helemaal een potje van. Volgens mij tandjespijn. En die dentinox helpt voor geen meter.

Memmel, wat zielig voor Morris. Ik weet hoeveel melk een kindje nodig heeft. Gek dat hij dat niet meer wil. Beterschap!

Vandaag een lange dag voor onze Ko. Even heen en weer naar Terschelling. Behoorlijk lange reis. Maar hij vond het leuk en er was veel te zien en lekker gek doen met Renzell. Hij heeft alleen wel erg weinig geslapen, 2x een half uur. En nu ligt hij al 2 uur knock out.
pi_78411982
Morris toch gauw opknappen hoor!

Mikoxx, ik vond het een hele stap om de kleine dame uit logeren te doen (de oudste is nog nooit uit logeren geweest ) en de eerste nacht vond ik het ook heel raar.
Maar het kan voor jezelf wel even heel fijn zijn om weer 1 of 2 fatsoenlijke nachten te kunnen maken, dan kan je ook weer wat meer hebben enzo...
Ik voelde me er ook wat schuldig over, maar uiteindelijk denk ik dat het voor ons allebei goed is geweest.
  woensdag 24 februari 2010 @ 22:04:18 #162
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_78412219
quote:
Op woensdag 24 februari 2010 22:00 schreef oeke het volgende:
Welkom Oscar!

Tjee, zwaar Mikoxx. Kan me voorstellen dat je moe bent. Maar ik ben wel jaloers op je 10 nachten doorslapen, ik heb nog geen enkele nacht doorgeslapen sinds Ko geboren is. En de laatste tijd maakt hij er helemaal een potje van. Volgens mij tandjespijn. En die dentinox helpt voor geen meter.

Memmel, wat zielig voor Morris. Ik weet hoeveel melk een kindje nodig heeft. Gek dat hij dat niet meer wil. Beterschap!

Vandaag een lange dag voor onze Ko. Even heen en weer naar Terschelling. Behoorlijk lange reis. Maar hij vond het leuk en er was veel te zien en lekker gek doen met Renzell. Hij heeft alleen wel erg weinig geslapen, 2x een half uur. En nu ligt hij al 2 uur knock out.
Och Oeke, maar zo bedoel ik het niet hoor. Het is een hartstikk egopost van mij maar ik ben t zo zat. En om je heen hoor je: slapen ze nu nog niet door, die van mij al sinds.... en dat trek ik even niet nu.

Fijn dat jullie dag zo gezellig was! Klinkt heel cosy allemaal1
pi_78412517
Snap ik wel hoor Mikoxx, maar toen ik dit las in mijn Oei, ik groei mailtje was ik al weer gerustgesteld:
quote:
Een van de meest gestelde (en erg domme) vragen is of je baby al doorslaapt. Je vraagt je af of jij de enige bent wiens kleintje ’s nachts nog wakker wordt. De twijfel slaat toe en door die simpele vraag wordt het ouderlijke twijfel-syndroom redelijk gestimuleerd. Om alle twijfel weg te nemen: het is slechts zelden dat een baby onder de 12 maanden doorslaapt. Wel kunnen 60% van de baby’s zichzelf in slaap krijgen als ze wakker worden. Ouders denken dan dat ze doorslapen, maar dat is dus niet zo.
En ik dacht dat het je misschien zou helpen te weten dat er ook mensen zijn die jaloers zijn op jou!

En het was een hele leuke dag! Terschelling
  woensdag 24 februari 2010 @ 22:12:12 #164
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_78412739

Ik heb me trouwens aangemeld voor de sprongenwekker, al maanden geleden, maar ik hoor maar zo af en toe iets.... is dat normaal? Kan je ook ergens online de sprongetjes bekijken?
  woensdag 24 februari 2010 @ 22:16:29 #165
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_78413012
Ik mag helemaal niet klagen, Oscar slaapt in principe van 11-5.45 meestal, maar als het dan soms een paar nachten minder is (als hij heel verkouden is slaapt hij gewoon slechter) dan ben ik zo brak en gesloopt... Sasha heeft dat nooit gehad, vanaf week 3 elke nacht van 22-07, ideaal, ik ben toen ook lang zo moe niet geweest als nu. Nu lijkt het wel alsof ik nooit uitgeslapen raak...
En als ik dan jullie verhalen lees... pfoe!

Memmel, wat sneu zeg, al weer zo ziek...
  woensdag 24 februari 2010 @ 22:53:38 #166
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_78415667
Memmel, beterschap voor Morris. Heeft hij veel last van zijn oren?

Thomas is vandaag weer door de APK gekomen, 8935 gram en 72 cm. Mijn prematuurtje

Hij is helemaal gek op rijstewafel op het moment (en idd Huup die passen mooi in dat blauwe doosje!). Ik vind het fantastisch om te zien hoe hij er iedere keer weer handiger mee wordt. Werden de eerste hapjes een week of twee terug nog vakkundig naar buiten gewerkt, tegenwoordig maakt meneertje al fanatieke kauwbegingen. Hilarisch, met dat tandeloze mondje.

Met zo'n doerak in huis heb je helemaal niks meer aan een tv, kindje kijken is veel leuker.

Doorslapen doen we hier ook niet hoor. Ergens toen hij twee of drie maanden was heeft hij het twee weken gedaan, maar we hebben ook weken gehad dat hij 2 of soms zelfs 3 nachtvoedingen wou. Tegenwoordig probeer ik de laatste fles rond 11 uur te geven en dan meld hij zich meestal ergens tussen 6 en 7 weer, soms nog wat eerder. Op zich genoeg tijd voor mij om redelijk bijgeslapen te blijven, maar ik ga tegenwoordig wel vaak op tijd naar bed.

alleen ga ik dan soms nog 'even' bijlezen op fok
pi_78420796
Mikoxx, mijn kerel ging juist voor het eerst doorslapen toen hij ging logeren . Later vertelde ik dat op het cb en die zeiden dat dat best kan komen door een andere omgeving, andere mensen. Dus wie weet.....

Thomas, geniet jij van rijstwafels kerel! Goed zeg! Joep wormt een rijstwafel heel hendig zijn mondje weer uit.

Welkom Oscar!

Oeke, wat een korte slaapjes! Dat doet Joep ook vaak als we ergens op af gaan, dan is het allemaal te spannend en leuk om te slapen en dan doet ie alleen de hoognodig slaapjes en dan gelijk door.
pi_78423239
Mems, beterschap voor Morris!!

Mikoxx, heftig die nachten.

Tess is afgelopen nacht wel een paar keer wakker geweest maar wel in dr eigen bed gebleven
over het algemeen slaapt Tess van 20.00 tot 6.30. Nu dus even niet omdat ze last heeft van dr mondje.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_78423390
Mikoxx ik zou ook zeggen gewoon uit logeren die jongens. En hele dikke kans dat ze bij je ouders wel gewoon doorslapen hoor. Als Leander (meestel om het weekend een nacht) bij mijn ouders is slaapt ie gewoon van 20:00 tot 07:00 zonder wakker te worden enzo. Ik wilde eerst ook niet omdat ik ze dat niet aan wilde doen. Maar niks niet wakker werd ie!
  donderdag 25 februari 2010 @ 08:05:28 #170
248986 MamaNik
pi_78423463
Te vroeg gejuicht over mijn 2 nachten doorslapen Vanacht was het raak met R. uiteindelijk maar bij ons in het campingbed gelegd en hij heeft geslapen tot kwart voor 6. V in 1x door tot 5 en toen nog even bij ons in bed tot kwart voor 6
  donderdag 25 februari 2010 @ 10:58:06 #171
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_78427452
Vannacht was een goede nacht. T is uiteindelijk rond 22.30 in slaap gevallen en ze meldden zich vanmorgen om 7 uur pas. Ik moet vaker klagen geloof ik . Hopen dat het nu doorzet voor bij M. de waterpokken uitbreken, zijn we iig een beetje uitgeruster en kunnen we er dan weer tegen. Mijn moeder komt vanmiddag hier, ik zal t er maar eens met haar over hebben, over logeren. Ik weet zeker dat zij het geweldig zou vinden hoor, maar ik wil mijn gevoel ook graag even uitspreken zeg maar.

En bij anderen wel doorslapen? Dat is niet eerlijk hoor

Mamanik
pi_78428151
quote:
Op donderdag 25 februari 2010 10:58 schreef mikoxx het volgende:

En bij anderen wel doorslapen? Dat is niet eerlijk hoor
Nee dat vind ik ook. En in het geval van Leander vind ik dus ook dat het niet slapen van hem helemaal niet iets medisch is
  donderdag 25 februari 2010 @ 11:17:02 #173
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_78428197
Haha, nee dat geeft een heel dubbel gevoel. Bij mijn ouders slapen de mannen overdag ook zo 1,5 uur aan een stuk, terwijl ze thuis overdag al-tijd 45 min slapen en dan fris en fruitig wakker worden. Ook zoiets... mijn moeder zei laatst al: kijk je wel goed op de klok????
pi_78430126
*binnensluipt*
Hallo grote baby's, wij komen ons bij jullie aansluiten!

Van dit:

gingen we naar een heus grote baby'tje:

Ze rolt en draait, speelt met haar speelgoed, eet met smaak van haar groente, fruit en rijstwafeltje en ze 'kletst' de oren van mn hoofd
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_78430174
En een voor alle vermoeide moeders.
Hier hetzelfde verhaal als bij BE (*afklopt). Over het algemeen gaat het goed, maar áls het dan een nachtje minder gaat ben ik zó enorm brak, kan me alleen maar voorstellen hoe jullie je voelen
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  donderdag 25 februari 2010 @ 12:12:41 #176
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_78430551
huup! Welkom bij de grote babies!
pi_78431522
Huup, is jouw kleine meid ook alweer zo groot . Wat gaat dat toch hard eigenlijk he, welkom
  donderdag 25 februari 2010 @ 12:55:20 #178
248986 MamaNik
pi_78432171
Welkom Huup met je mooie meisje!!
pi_78432264
Huup, dat vind ik gezellig jou hier te zien met je wonderschone dochter!

Fijn Mikoxx, dat je een goede nacht had.

Ik moet eerlijk zeggen dat ik niet zo'n last heb van die gebroken nachten hoor. Dat komt denk ik omdat ik er ondertussen aan gewend ben.
Als het je niet zo vaak gebeurt zoals bij BE of Huup dan moet het toch een stuk zwaarder zijn.
En ik ben wat het niet-doorslapen betreft zoveel mogelijk in een zen toestand. Accepterrrrrren, accepterrrrrennnnnn *boedhasmiley*
Werkt overigens niet altijd.
pi_78432905
Amélietje Welkom! grote meid
pi_78434058
Amélie wat ben je toch een mooi meisje
#geen
pi_78435170
Halloe allemaal
Even stiekem hoor, pas over 2 dagen horen we hier echt...
.... met gevoel voor drama....
pi_78435573
welkom Amélie en Huup!!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_78437151
quote:
Op donderdag 25 februari 2010 14:04 schreef Kersjes het volgende:
Halloe allemaal
Even stiekem hoor, pas over 2 dagen horen we hier echt...
Daar was je weer
pi_78437420
Amélie en Huup welkom

Kersjes en Toby welkom ook alvast hoor!
  donderdag 25 februari 2010 @ 15:50:52 #186
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_78439808
Welkom hier Amélie!

Morris is weer aan de beterende hand. Hij drinkt weer en hij eet ook weer lekker.
  donderdag 25 februari 2010 @ 16:15:24 #187
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_78440840
Oeh fijn Memmel!

Zen-stand is hier ook aangezet, al ging t vannacht goed. Het helpt mij écht als ik accepteerrrrrrrr
  donderdag 25 februari 2010 @ 16:17:02 #188
283712 Basboussa
Tuo neito noita on
pi_78440920
Welkom, nieuwe grote babies en mama's.

Fijn dat Morris zich weer wat beter voelt, Memmel.

Hier ligt het kind op de grond aan een flesje te lurken, terwijl ze Sesamestreet kijkt. Ze is nogal hangerig, anders heb ik de tv niet zo aan overdag, en ze ligt nooit op grond een beetje te liggen.... Weet niet zo goed of er iets aan de hand is, maar ik hou het in de gaten.

Vervelend, zo ken ik haar niet
pi_78441027
Kersjes en Toby! Lang niet gezien! Alvast welkom.

Memmel, fijn dat Morris zich weer beter voelt!

Haha, Mikoxx op de boedhistische toer! Ohm....

Hopelijk heeft ze gewoon een off-day, Basboussa en is er verder niks aan de hand.
Wat betekent jouw nick name eigenlijk?
  donderdag 25 februari 2010 @ 16:24:01 #190
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_78441218
Vanmorgen op het cb geweest met Oscar en gelukkig was de arts goed oplettend. Hij stond erop voor prikjes die hij pas met 11 maanden moet.
Nu dus gewoon een prikloos bezoekje. De arts was erg gecharmeerd van Oscar zijn ogen. Leuk om te horen.
Hij doet het goed, maar dat wist ik zelf ook wel.
Dat hij nog geen vast voedsel wil (understatement ) was geen probleem, gewoon een paar dagen wachten en dan weer eens proberen. Ik mocht gewoon op de 5 flessen blijven voorlopig.
Zoals ze zei: Voor hij naar de universiteit gaat is hij wel van die flessen af.
De stand: 8755gr en 71cm. Zijn lijntje buigt heel mooi af richting het gemiddelde. Zit nu ipv net boven de allerbovenste lijn precies op het midden van de bovenste helft en zijn lengte ook. Helemaal keurig in verhouding dus.

Huup en Amélie welkom hier!
En Kersjes ook uiteraard, wb!
  donderdag 25 februari 2010 @ 16:25:26 #191
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_78441272
quote:
Op donderdag 25 februari 2010 12:57 schreef oeke het volgende:
Huup, dat vind ik gezellig jou hier te zien met je wonderschone dochter!

Fijn Mikoxx, dat je een goede nacht had.

Ik moet eerlijk zeggen dat ik niet zo'n last heb van die gebroken nachten hoor. Dat komt denk ik omdat ik er ondertussen aan gewend ben.
Als het je niet zo vaak gebeurt zoals bij BE of Huup dan moet het toch een stuk zwaarder zijn.
En ik ben wat het niet-doorslapen betreft zoveel mogelijk in een zen toestand. Accepterrrrrren, accepterrrrrennnnnn *boedhasmiley*
Werkt overigens niet altijd.
Ik dacht vannacht 'ik ook altijd met mijn fok-posts... ' 03.40 was het. Klein flesje erin en daarna heeft hij nog tot 05.15 liggen kletsen ofzo.
pi_78441357
haha, dat kletsen, doet de mijne ook altijd. Aan de ene kant ultiem vervelend maar aan de andere kant ook heel vertederend. Wat heeft die nou weer allemaal te vertellen, denk ik dan.
  donderdag 25 februari 2010 @ 16:31:43 #193
283712 Basboussa
Tuo neito noita on
pi_78441570
quote:
Op donderdag 25 februari 2010 16:19 schreef oeke het volgende:

Hopelijk heeft ze gewoon een off-day, Basboussa en is er verder niks aan de hand.
Wat betekent jouw nick name eigenlijk?
Wij noemen Beisan vaak Basboussa, het is ook een zoete cake in het Arabisch, of een naam voor een poes (bisse -> basboussa) In Jordanie hoorde ik een leuk liedje over een poesje (basboussa) dat erg van een beer hield(dob -> dobdoubba) en toen ze de beer erg lief vond, zei ze miauw, miauw. Maar toen de beer vervolgens een andere beer lief vond, zei hij ook miauw, miauw...

En toen moest ik een nick bedenken...
pi_78441854
Leuk. Ik ben steeds erg benieuwd naar je verhaal, maar dat is een beetje off-topic hier.
pi_78442038
quote:
Op donderdag 25 februari 2010 16:24 schreef Brighteyes het volgende:
Vanmorgen op het cb geweest met Oscar en gelukkig was de arts goed oplettend. Hij stond erop voor prikjes die hij pas met 11 maanden moet.
Nu dus gewoon een prikloos bezoekje. De arts was erg gecharmeerd van Oscar zijn ogen. Leuk om te horen.
Hij doet het goed, maar dat wist ik zelf ook wel.
Dat hij nog geen vast voedsel wil (understatement ) was geen probleem, gewoon een paar dagen wachten en dan weer eens proberen. Ik mocht gewoon op de 5 flessen blijven voorlopig.
Zoals ze zei: Voor hij naar de universiteit gaat is hij wel van die flessen af.

De stand: 8755gr en 71cm. Zijn lijntje buigt heel mooi af richting het gemiddelde. Zit nu ipv net boven de allerbovenste lijn precies op het midden van de bovenste helft en zijn lengte ook. Helemaal keurig in verhouding dus.

Huup en Amélie welkom hier!
En Kersjes ook uiteraard, wb!
dan zit ie aan de flessen bier
fijn dat jullie goedgekeurd zijn!

En fijn ook dat Morris weer opknapt Memmel!

Mn meiske heeft weer gepoept *zweet van voorhoofd veegt* we begonnen het weer wat benauwd te krijgen, want het was alweer een week geleden. Eerst ging het supergoed met vast voedsel, maar toen weer een week niet. En wij vonden het eerst nog acceptabel dat bv 'helemaal opgebruikt' zou worden, maar bij vast voedsel wil ik toch wel dat ze eens per week ofzo poept hoor.
Vanmorgen drama toen ze wakker werd, brullen, ze wilde niet uit de borst drinken, deed resoluut dr mond dicht en daarna weer brullen. Legt mn lief haar op zijn buik met haar buikje, komt me er toch een wind uit hahaha serieus, dat zal idd wel behoorlijk pijn gedaan hebben. Arm ding. Maar goed, twee goeie luiers erachteraan dus we kunnen weer even vooruit!
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_78442079
quote:
Op donderdag 25 februari 2010 16:38 schreef oeke het volgende:
Leuk. Ik ben steeds erg benieuwd naar je verhaal, maar dat is een beetje off-topic hier.
ik ook...schoppen we het estafette-topic omhoog?
Lotte!
Noah!
  donderdag 25 februari 2010 @ 16:53:49 #197
283712 Basboussa
Tuo neito noita on
pi_78442463
quote:
Op donderdag 25 februari 2010 16:43 schreef huuphuup het volgende:

[..]

dan zit ie aan de flessen bier
fijn dat jullie goedgekeurd zijn!

En fijn ook dat Morris weer opknapt Memmel!

Mn meiske heeft weer gepoept *zweet van voorhoofd veegt* we begonnen het weer wat benauwd te krijgen, want het was alweer een week geleden. Eerst ging het supergoed met vast voedsel, maar toen weer een week niet. En wij vonden het eerst nog acceptabel dat bv 'helemaal opgebruikt' zou worden, maar bij vast voedsel wil ik toch wel dat ze eens per week ofzo poept hoor.
Vanmorgen drama toen ze wakker werd, brullen, ze wilde niet uit de borst drinken, deed resoluut dr mond dicht en daarna weer brullen. Legt mn lief haar op zijn buik met haar buikje, komt me er toch een wind uit hahaha serieus, dat zal idd wel behoorlijk pijn gedaan hebben. Arm ding. Maar goed, twee goeie luiers erachteraan dus we kunnen weer even vooruit!
Productieve morgen/middag, huup!
Wat ontzettend vervelend dat ze daar zoveel last van heeft... Geef je wat extra water nu ze ook vast voedsel geeft?
pi_78442556
quote:
Op donderdag 25 februari 2010 16:53 schreef Basboussa het volgende:

[..]

Productieve morgen/middag, huup!
Wat ontzettend vervelend dat ze daar zoveel last van heeft... Geef je wat extra water nu ze ook vast voedsel geeft?
mja we geven wel een slokje water uit een glas 's avonds. Maar de arts op het CB raadde ons aan om niet meer dan een paar slokjes te geven omdat ze anders teveel "loos vocht" binnenkrijgt in plaats van echte voeding zeg maar.
Ik kies wel expres 'vochtige' groente en fruit uit om te geven en dingen die laxeren zoals dat peer gebeuren.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  donderdag 25 februari 2010 @ 16:58:15 #199
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_78442620
Huup: en mandarijntjes
pi_78442707
quote:
Op donderdag 25 februari 2010 16:58 schreef mikoxx het volgende:
Huup: en mandarijntjes
ja? oh volgens de cb-arts kon ik beter wachten met citrusfruit tot minimaal 8 of 9 maanden omdat het nog te zuur is voor haar
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  donderdag 25 februari 2010 @ 17:01:48 #201
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_78442747
met ander citrusfruit heb ik ook gewacht hoor, maar mandarijntjes gaan vanaf t begin prima hier. Ik meng ze wel door ander fruit, dus niet alleen mandarijntjes. Maar bijv. met appel ofzo.
  donderdag 25 februari 2010 @ 17:03:23 #202
283712 Basboussa
Tuo neito noita on
pi_78442802
En geen rijstebloem (als je dat al zou gebruiken )
pi_78442902
quote:
Op donderdag 25 februari 2010 17:03 schreef Basboussa het volgende:
En geen rijstebloem (als je dat al zou gebruiken )
nee gebruik ik niet. Ze krijgt wel rijstwafel.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  donderdag 25 februari 2010 @ 17:22:38 #204
283712 Basboussa
Tuo neito noita on
pi_78443430
quote:
Op donderdag 25 februari 2010 17:06 schreef huuphuup het volgende:

[..]

Gaat met name om rijstebloem, maakt alles wat dikker en voller, en het uiteindelijke product wat eruit komt ook dus
  vrijdag 26 februari 2010 @ 09:59:58 #205
80319 seilram
Mijn Sickje!
pi_78470235
Huup en Amélie welkom!

Gister met Joep op de fiets naar de stad geweest en toen bij papa in de doek gegaan (Joep dan he! want ik wilde kleren passen en dat gaat niet zo hendig met Joep in doek. Veel reacties van vrouwen: leuk dat een man ook eens draagt na 9 maanden. Ik: eeeuuu ja, tis wel vechten hoor wie hem in de doek krijgt
  vrijdag 26 februari 2010 @ 12:27:12 #206
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_78475783
Op de fiets Ga je dan met Joep in de doek fietsen Seilram? Dat lijkt me best eng...

Wij zijn met de fietskar, kids erin, op pad geweest En zij, en wij, vonden het super!
  vrijdag 26 februari 2010 @ 14:57:59 #207
80319 seilram
Mijn Sickje!
pi_78481640
Nee Mikoxx, hij zit gewoon voorop in een stoeltje Zijn doek neem ik dan mee voor in de stad. Dan zetten we de fietsen weg en laden Joep over in de doek. Wat fijn dat je jongens het zo'n succes vonden! Leuk is het he.. fietsen
  vrijdag 26 februari 2010 @ 16:16:54 #208
283712 Basboussa
Tuo neito noita on
pi_78484743
Oh lekker op de fiets weg met het kind! Ik vind het zo jammer dat er hier zo weinig gefietst wordt, en het is ook helemaal niet op fietsen ingesteld. Erg gevaarlijk

Maar volgende week dus voor de eerste keer fietsen met de dame. En volgende week zondag, 7 maart, heeft ze haar eerste verjaardagsfeestje. De pre-party Ze is pas 17 maart 1, maar dat moet oma (en opa, en tantes en oom enzo) dus missen, en dochterlief is natuurlijk best 2 feestjes waard Spannend!
pi_78485071
Ik glim van trots, Timo rolt nu ook van zn rug naar zn buik Grappig genoeg draait hij altijd dezelfde kant op, doen jullie kindjes dat ook of gaan die wel beide kanten op? nou snap ik wel meteen waarom hij al een week of zo vréselijk humeurig is, t arme kind..

Fietsen, dat lijkt me ook zo fijn om te doen met Timo, straks in het voorjaar, ik hoop dat hij dan stevig genoeg zit daarvoor
  vrijdag 26 februari 2010 @ 16:42:25 #210
283712 Basboussa
Tuo neito noita on
pi_78485831
Chan, daar heb ik eigenlijk nooit opgelet. Geen idee dus!
pi_78486040
quote:
Op vrijdag 26 februari 2010 16:24 schreef Chan het volgende:
Ik glim van trots, Timo rolt nu ook van zn rug naar zn buik Grappig genoeg draait hij altijd dezelfde kant op, doen jullie kindjes dat ook of gaan die wel beide kanten op? nou snap ik wel meteen waarom hij al een week of zo vréselijk humeurig is, t arme kind..
99% van de tijd rolt ze over haar linkerzij heen als ze van haar rug naar haar buik rolt. En op dezelfde manier weer terug.
pi_78486052
Chan hier ook hoor, altijd dezelfde kant op. Ik denk dat ze nog even door moet krijgen dat het ook de andere kant op kan.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  vrijdag 26 februari 2010 @ 18:47:07 #213
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_78489679
Hier gingen ze in het begin ook 1 kant op, nu lukt het beide kanten op. Komt vast goed dus
pi_78492918
Leuk fietsen! Ko kan ook al behoorlijk lang zelf zitten, een half uur ofzo, dus wij gaan het binnenkort ook eens proberen.

Mijn zen was vannacht onder het bed gerold. Gossie, wat had ik een rotnacht, ik kon me er ook helemaal niet overheen zetten dat Ko niet wilde slapen. Nouja, nieuwe ronden nieuwe kansen.
  vrijdag 26 februari 2010 @ 20:25:41 #215
283712 Basboussa
Tuo neito noita on
pi_78493458
quote:
Op vrijdag 26 februari 2010 20:11 schreef oeke het volgende:
Leuk fietsen! Ko kan ook al behoorlijk lang zelf zitten, een half uur ofzo, dus wij gaan het binnenkort ook eens proberen.

Mijn zen was vannacht onder het bed gerold. Gossie, wat had ik een rotnacht, ik kon me er ook helemaal niet overheen zetten dat Ko niet wilde slapen. Nouja, nieuwe ronden nieuwe kansen.
Oh, lastig is dat he, dat onvoorwaardelijk overgeven aan de situatie Succes met het vinden van je zen (al in het gootsteenkastje gekeken?)
pi_78512431
Oeh Zen, verkopen ze dat ook in grootverpakkingen? Zo ja:waar dan?? Kan ook wel wat extra's gebruiken zo af en toe
Heeft Ko inmiddels weer door gekregen dat je 's nachts hoort te slapen?

Mijn kleine ventje alweer 6 maanden oud, de tijd vliegt!
De afgelopen dagen hebben we een beetje geëxperimenteerd met bijvoeding. Hij heeft al geproefd van banaan, gemagnetroniseerde appel, wortel, avocado en mango
Hij flipt zichzelf constant van rug naar buikligging maar kan nog niet teug draaien en dan is het heel hard mopperen tot mama je komt redden. En het lijkt erop dat hij een beetje achteruit kan tijgeren
pi_78512436
Welkom Toby en Kersjes!!

Gisternacht was eensupernacht, afgelopen nacht was weer drama... Tess is maar weer in ons bed geeindigd.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_78512638
Toby en Kers, welkom

Oei Tess, komende nacht weer zo'n supernacht?! vicky
pi_78512772
Toby en Kersjes welkom!

Oeke misschien ligt jouw zen bij het mijne.. Timo wilde ab-so-luut niet in zijn eigen bedje slapen.. zodra ik in zijn kamertje was om zijn speentje terug te geven of om te troosten was het helemaal prima en dikke pret, maar zodra ik dan weer de deur achter me dicht deed echt krijsen gillen brullen.. Honger was het niet want toen ik hem wilde aanleggen was het ook weer dikke pret en lol.. pfff.. ik wil hem niet laten huilen, maar op een andere manier valt hij ineens gewoon níet meer in slaap 's avonds dan, overdag zijn er geen problemen..

Vicky hopelijk vannacht weer een goeie nacht dan!
pi_78512911
Hah, Kers, dat deed Ko ook, alleen van rug naar buik. Nu kan hij gelukkig wel allebei. Wel zo rustig.
En al lekker aan de hapjes en snapjes. Wat gaat het dan ineens snel he?

Ach Vicky, vannacht hopelijk weer beter.

Chan, de mijne heb ik alweer gevonden! Vannacht gewoon om 2 uur, nadat hij al 3 keer wakker was geworden, hem in bed genomen. Vriend was uit dus we hadden de ruimte. Heerlijk geslapen. Als ik de weg van de minste weerstand kies heb ik zelf ook de beste nachten.

Hopelijk heeft Timo snel weer door hoe lekker slapen is.
  zaterdag 27 februari 2010 @ 13:20:37 #221
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_78517552
Oef... al die nachtbrakertjes * mikoxx zoekt naar zen...
  zaterdag 27 februari 2010 @ 19:58:31 #222
80319 seilram
Mijn Sickje!
pi_78529262
voor alle nachtbrakertjes. Voor ze 18 zijn...

Ben vandaag voor het eerst met Joep naar de kinderboederij geweest. Er was een haan die heel vals kukelde en Joep vond hem eng en moest er bijna van huilen. We zijn dus niet super lang gebleven. De geiten vond ie wel spannend, maar ik wilde dichterbij kijken, dus gingen we het gras op en toen kwam er iemand zeggen dat we niet op het gras mochten lopen, want "daar lagen uitwerpselen en die liepen we dan thuis op het tappijt en dan hebben wij het weer gedaan" Hhmmkee. Volgende keer een andere kinderboerderij.
pi_78529785
Tess is van slag, onrustig, huilen en heeft zich al 3x ondergepoept. Ik zie wel een tandje doorkomen.. net zoals bij Amber.. niet de voortanden maar een bovenste hoektand
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  zaterdag 27 februari 2010 @ 20:24:38 #224
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_78530358
quote:
Op zaterdag 27 februari 2010 19:58 schreef seilram het volgende:
voor alle nachtbrakertjes. Voor ze 18 zijn...

Ben vandaag voor het eerst met Joep naar de kinderboederij geweest. Er was een haan die heel vals kukelde en Joep vond hem eng en moest er bijna van huilen. We zijn dus niet super lang gebleven. De geiten vond ie wel spannend, maar ik wilde dichterbij kijken, dus gingen we het gras op en toen kwam er iemand zeggen dat we niet op het gras mochten lopen, want "daar lagen uitwerpselen en die liepen we dan thuis op het tappijt en dan hebben wij het weer gedaan" Hhmmkee. Volgende keer een andere kinderboerderij.

Tess en mama
pi_78534496
Agossie, Tess...

Hier ook de weg van de minste weerstand: na de eerste nachtvoeding blijft hij meestal bij ons in bed liggen. Als we hem terugleggen dan moeten we er alsnog minimaal 2 keer meer uit 's nachts, dan kan hij maar beter tussen ons in blijven: even laten drinken en hij slaapt weer verder. Als het goed is

Vandaag de eerste bijna-stik ervaring gehad, er bleef een stukje rijstwafel in zijn strot hangen. Gelukkig kon ik het er zonder problemen uitvissen en kon hij na even hoesten en kokhalzen weer verder knagen.
pi_78534614
quote:
Op donderdag 25 februari 2010 17:06 schreef huuphuup het volgende:

[..]

Rijstwafel stopt ook heel erg hoor. Is gewoon witte rijst. Dat vertelde de dokter ons toen voor Linde. Je hebt ze trouwens ook van zilvervliesrijst. Die zijn minder verstoppend heb ik begrepen.

En we geven Esmee sinds vandaag rijstebloem van Biobim. Dat is ook van zilvervliesrijst
pi_78534700
Zilvervliesrijst mag pas later omdat dat juist te zwaar is voor de darmen. staat in het opperdepopboek
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_78534841
Oh maar op de biobim staat dat het vanaf 5 maanden mag en dat zei de kinderarts ook . Nou ja we konden toch al niet meer wachten tot 6 maanden omdat we anders meer medicijnen moeten gaan geven. Lijkt me ook niet zo oke voor haar.

Edit: nog even snel het pak bekeken. Er staat volkoren rijstemeel dus geen zilvervliesrijst, maar volkoren.

[ Bericht 24% gewijzigd door Stiemie op 27-02-2010 22:49:34 ]
pi_78547177
Zo, ook wij maken de grote oversteek Lena is een half jaar vandaag, officieus dan, want eigenlijk 31 februari pas...maar dan komen we hier nooooit terecht...of betekent dat soms dat ze alllltijd mijn lieve kleine baby'tje blijft?

Van een verfrummeld baby'tje tot een minipeutertje, een echt meisje... de tijd gaat zo hard en tegelijkertijd vind het gewoon niet voor te stellen dat ik haar 'pas' een half jaar ken..

Echt pas een half jaar geleden...

* Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje...*
pi_78547414
Poppedein en Lena, welkom! Wat is Lena toch een leuke mooierd. Vind het zo leuk dat ik haar gister gezien heb.
pi_78550755
Welkom Lena en Poppedein Ik vind t ook erg leuk dr gezien te hebben Ze lijkt heel duidelijk op je Poppedein
  Moderator zondag 28 februari 2010 @ 13:58:46 #232
5428 crew  miss_sly
pi_78550833
Poppedein en Lena, welkom

Chan, ik wilde nog even zeggen dat ik je zo leuk vond. Je straalt iets heel liefs en rustigs uit en volgens mij doe je het als mama van Timo echt geweldig goed. Hij is ook zo op zijn gemakje en blij bij je. Vond het heel leuk om te zien!
  zondag 28 februari 2010 @ 14:09:48 #233
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_78551197
Wauw, wat een beauty is die Lena

M's zus is zwanger van de 2, begin oktober word ik weer tante! Dan zal Toby niet meer de kleinste zijn en tegen die tijd is hij gewoon al dik 1 jaar oud
Niet aan denken nog, gaat veel en veel te snel allemaal!
pi_78551749
quote:
Op zondag 28 februari 2010 13:58 schreef miss_sly het volgende:
Chan, ik wilde nog even zeggen dat ik je zo leuk vond. Je straalt iets heel liefs en rustigs uit en volgens mij doe je het als mama van Timo echt geweldig goed. Hij is ook zo op zijn gemakje en blij bij je. Vond het heel leuk om te zien!
Ja, dat vond ik ook. Dat heerlijke relaxen bij zijn mama was ook heel lief om te zien.
pi_78552105
Welkom Poppedein en Lena!
quote:
Op zaterdag 27 februari 2010 22:17 schreef Stiemie het volgende:
Oh maar op de biobim staat dat het vanaf 5 maanden mag en dat zei de kinderarts ook . Nou ja we konden toch al niet meer wachten tot 6 maanden omdat we anders meer medicijnen moeten gaan geven. Lijkt me ook niet zo oke voor haar.

Edit: nog even snel het pak bekeken. Er staat volkoren rijstemeel dus geen zilvervliesrijst, maar volkoren.
Ik heb gewone euroshopper rijstwafels en das ook met volkoren rijst.
(en persoonlijk eten wij dus echt nóóit zilvervliesrijst, ik vind het niet te vreten en volkoren pasta dat eten we ook nooit. Dus als we aan rijst en pasta beginnen tegen die tijd krijgt ze gewoon wat wij eten. Japanse rijst en gewone pasta, brood krijgt ze dan wel volkoren want dat eet ik ook.)

Maar thanks voor de tip, ik zal de rijstwafel iets achterwege lagen, wellicht helpt het.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_78552392
Ook hier even geen rijstwafel.
Het is alweer iets te lang geleden, 2 weken ofzo, en ik merk dat Ko er nu wel erg last van heeft, al een paar dagen. Hoop op een doorbraak vandaag. Wat kan dat je bezighouden.
Ik was ook helemaal verbaasd over het aantal volle luiers van Tess per dag, echt tegenovergesteld aan Ko.
  zondag 28 februari 2010 @ 14:55:22 #237
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_78552704
Hier is het poepen geen probleem, ondanks de vaste voeding waar we de afgelopen dagen mee begonnen zijn. Maar je merkt wel dat zijn darmpjes moeten omschakelen, hij is wat onrustig en laat vieze scheetjes waar hij dan zelf van schrikt
En ik denk (nu al ) met weemoed terug aan de bv-poepluiers die hij tot een paar dagen terug altijd had. Die luiers van nu zijn echt vies! Hoe ze eruit zien en hoe ze stinken, blegh... Maar dat betekent dus wel dat hij met al dat geknaag en gesabbel dat hij met zijn eten doet toch behoorlijk wat binnenkrijgt
  zondag 28 februari 2010 @ 18:02:39 #238
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_78559226
Morris zat ook een beetje verstopt van de ab kuur die heeft gehad vorige week. Maar vanochtend na een hoop gekreun
toch weer een flinke zure drol. En mijn kleine aapje knaagt aan de bovenkant van zijn Stokke stoel!! Hij draait zich om en gaat gewoon aan de knabbel! Er is al een heel kaal stukje te zien.
  zondag 28 februari 2010 @ 18:16:43 #239
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_78559598
Oeh, dat is zonde Memmel. En als je hem iets geeft als afleiding? Hier bijv. altijd een lepeltje in de hand (zelluf doen!) bij het eten.

Poppedein en Lena
pi_78560123
Welkom Poppedein en Lena

oei Mems, das nie fijn!

Ik heb vandaag een slechtere eter. Flessen gaan niet leeg wen de groente gaat er helemaal niet in. Er komt eel een tsnd door: de bovenste hoektand... Miss Dracula in da house dus. Het grappige is dat Amber ook eerst de twee ondertanden en toen een bovenste hoektand kreeg.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_78563230
Poppedein en Lena, welkom! .
pi_78564956
quote:
Op zondag 28 februari 2010 14:45 schreef oeke het volgende:
Ook hier even geen rijstwafel.
Het is alweer iets te lang geleden, 2 weken ofzo, en ik merk dat Ko er nu wel erg last van heeft, al een paar dagen. Hoop op een doorbraak vandaag. Wat kan dat je bezighouden.
Ik was ook helemaal verbaasd over het aantal volle luiers van Tess per dag, echt tegenovergesteld aan Ko.
Let dan ook goed op met soepstengel. Wij hadden bij de opvang aangegeven dat Linde even geen rijstwafel mocht ivm verstopping, zat ze wel soepstengel te knagen

En wij eten altijd volkoren pasta en zilvervliesrijst. Heb zelf een spastische darm dus tsja dan heb je weinig andere opties...
  zondag 28 februari 2010 @ 21:19:46 #243
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_78567592
quote:
Op zondag 28 februari 2010 18:02 schreef Memmel het volgende:
Morris zat ook een beetje verstopt van de ab kuur die heeft gehad vorige week. Maar vanochtend na een hoop gekreun
toch weer een flinke zure drol. En mijn kleine aapje knaagt aan de bovenkant van zijn Stokke stoel!! Hij draait zich om en gaat gewoon aan de knabbel! Er is al een heel kaal stukje te zien.
Hmmm, dit verklapt heel wat over Memmel d'r kookkunsten
pi_78568260
Muhh wat lief, Sly en Oeke! Ik word er verlegen van
  zondag 28 februari 2010 @ 23:47:19 #245
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_78575359
quote:
Op zondag 28 februari 2010 21:19 schreef Kersjes het volgende:

[..]

Hmmm, dit verklapt heel wat over Memmel d'r kookkunsten
Betrapt. Mijn kinderen knagen liever hun stoelen kaal...
pi_78579622
Leander kan gaan staan Gisteren zomaar ineens En nu staat ie de hele dag, overal En nu heeft ie net alweer een baluwe plek opgelopen. Er zullen er vast nog veel volgen

Beetje donker maar oke!!

Staan kan ie

[ Bericht 20% gewijzigd door MeNicole2 op 01-03-2010 07:57:38 ]
  maandag 1 maart 2010 @ 09:10:47 #247
80319 seilram
Mijn Sickje!
pi_78580542
Menicole, wat gaat je kleine ventje toch snel! Wat knap van hem zeg
  maandag 1 maart 2010 @ 11:01:33 #248
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_78582938
Leander, wat ga je hárd!!

Hier lijken de waterpokken in aantocht voor M. Dus toch... helaas. Had er wel rekening mee gehouden hoor, maar ik voel me haast schuldig ofzo, omdat ik weet wat mijn mannetje te wachten staat . Bah. Op zich is het positief als hij het nu krijgt, want over 2 weekjes gaan we een weekendje weg met vrienden en hun kids. En dat willen we niet missen natuurlijk.... Maar toch...
  maandag 1 maart 2010 @ 11:26:52 #249
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_78583686
Mikoxx, hopelijk valt het allemaal mee en zal hij er niet zo'n last van hebben
Maar hoe is het met zijn broertje? Als ie het niet heeft en M. steekt hem nu aan dan is de kans groot dat hij het ook gaat krijgen. Over 'n week of 2
  maandag 1 maart 2010 @ 11:28:07 #250
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_78583723
En applaus voor Leander
pi_78583782

Kijk dat bekkie aan het eind
  maandag 1 maart 2010 @ 11:40:13 #252
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_78584073
Wat een snelle is het! En nu zie ik echt wel gelijkenis met zijn grote broer
  maandag 1 maart 2010 @ 11:46:11 #253
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_78584226
quote:
Op maandag 1 maart 2010 11:26 schreef Kersjes het volgende:
Mikoxx, hopelijk valt het allemaal mee en zal hij er niet zo'n last van hebben
Maar hoe is het met zijn broertje? Als ie het niet heeft en M. steekt hem nu aan dan is de kans groot dat hij het ook gaat krijgen. Over 'n week of 2
Lach niet
T. heeft ze al gehad, M. is zeer waarschijnlijk aangestoken door T. Dus die vrees is onterecht (gelukkig maar)
  maandag 1 maart 2010 @ 11:46:38 #254
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_78584240
Leander! En trots kijken
  maandag 1 maart 2010 @ 11:53:12 #255
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_78584434
Mikoxx, ik lach niet
Niks zo naar als ziek zijn op vakantie. Gelukkig heeft T. ze al gehad en is M. tegen de tijd dat jullie weggaan al lang en breed weer beter.
pi_78584551
Kersjes en Toby en poppedein en Lena welkom!

Leander jeetje wat gaat dat snel, Finn is zo ver echt nog niet hoor!

Mikoxx wat vervelend dat M. er nu toch ook aan moet geloven

Bij Finn staan zijn 2 boventanden en een bovenste hoektand op doorkomen, hij is dan ook echt niet te genieten!
  maandag 1 maart 2010 @ 11:59:54 #257
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_78584674
quote:
Op maandag 1 maart 2010 11:53 schreef Kersjes het volgende:
Mikoxx, ik lach niet
Niks zo naar als ziek zijn op vakantie. Gelukkig heeft T. ze al gehad en is M. tegen de tijd dat jullie weggaan al lang en breed weer beter.
Zo is dat

Oh ja, tandjesstand is hier sinds vandaag 6 - 6
pi_78585196
Tandjes Dat heeft die van mij dan weer niet
  maandag 1 maart 2010 @ 12:28:01 #259
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_78585781
Wat balen van die waterpokken Mikoxx!

Hier net een openbaring. Oscar in de Ikea kinderstoel met een broodkorst en daar waar fruit en groente op kokhalzen konden rekenen is dit geloof ik best ok.
Alleen kan mijn duikelaartje eig. helemaal nog niet echt zitten dus ik ga hem er maar weer uit vissen.
  maandag 1 maart 2010 @ 12:37:48 #260
143848 huuphuup
Dorksided
pi_78586141
quote:
Op maandag 1 maart 2010 12:28 schreef Brighteyes het volgende:
Wat balen van die waterpokken Mikoxx!

Hier net een openbaring. Oscar in de Ikea kinderstoel met een broodkorst en daar waar fruit en groente op kokhalzen konden rekenen is dit geloof ik best ok.
Alleen kan mijn duikelaartje eig. helemaal nog niet echt zitten dus ik ga hem er maar weer uit vissen.

gek is dat hè, hoe ze soms echt wel een duidelijke voorkeur lijken te hebben.

En over die kinderstoel, ik prop er een handdoek in als versteviging zeg maar, zet Amélie erin en dan een in de lengte opgerolde handdoek over haar beentjes en bij de zijkanten ingestopt. Werkt tot nu toe best aardig. Okay niet helemaal ideaal natuurlijk maar net als gister waren we uit eten met de hele familie dus dan is t wel handig als ze eventjes in de stoel kan blijven zitten.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  maandag 1 maart 2010 @ 13:08:04 #261
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_78587137
Ja, hier ook met flinke handdoek erachter gepropt ook. Beetje stutten en dan gaat het best.
pi_78587644
Hihi wij zijn ook al aan het handdoekproppen

Leander Wow!
Mikoxx beterschap voor je uk

BE en Huup Ik vind het zo gezellig dat we weer in hetzelfde topic zitten
pi_78587812
Hier is de tandjesstress weer aangebroken: Thijs is geobsedeerd overal op aan het kluiven en het tandvlees wijkt al een beetje dus hopelijk is de tand er één dezer dagen door!
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
  maandag 1 maart 2010 @ 13:30:48 #264
143848 huuphuup
Dorksided
pi_78588068
quote:
Op maandag 1 maart 2010 13:20 schreef innepin het volgende:
Hihi wij zijn ook al aan het handdoekproppen

Leander Wow!
Mikoxx beterschap voor je uk

yay

oeh Thijs weer aan de tandjes ja?
Ik voel bij Amélie steeds harder en duidelijker een heel klein streepje zowel links als rechts onder in het midden. Dus ik gok erop dat haar ondertandjes vrij rap na elkaar door zullen komen. Links lijkt of er nu een heel klein rood/wit bobbeltje zit. Ik ben benieuwd. Kwam laatst een babyfoto van mezelf tegen met 2 ondertandjes alleen, ben benieuwd hoe het haar zal 'staan'
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  maandag 1 maart 2010 @ 13:38:01 #265
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_78588399
Spannend is dat toch ook steeds weer, die eerste tandjes.

Innepin! Leuk he! Ik was je echt even kwijt. Okok, ik had best hier kunnen kijken, maar ik kom zo weinig aan lezen toe.
  maandag 1 maart 2010 @ 14:23:39 #266
80319 seilram
Mijn Sickje!
pi_78590514
Kersjes, Huup en Poppedein welkom

Veel tandjes weer zeg. Joep heeft er al 7!

Joep en ik zijn voor het eerst eendjes gaan voeren. Naja, ik voerde ze maar hij vond het reuze spannend!
pi_78591057
Tandjes, hier nog steeds niks.
Maar ze zit wel al best goed in de kinderstoel (je kan niet alles hebben he ) en zit te sabbelen op een broodkorst en daar weet ze aardig raad mee. Morgen weer CB, ben benieuwd wat ze weegt!
pi_78591361
Hier al wel tandjes, maar zitten in de kinderstoel gaat nog niet echt, hij gaat helemaal scheef hangen.. Nou ja, dat komt wel een keer neem ik aan..
Hij begint de laatste dagen weer wat meer te kwijlen dus wie weet komt er binnenkort weer wat door..

Huup ik heb me ook af zitten vragen hoe die eerste tandjes Timo zouden staan en dacht dat ik wel zou moeten wennen eraan, maar het viel me gelukkig reuze mee, het staat hem super! Wel grappig dat jij je dat dus ook afvraagt, hoe het zal staan
  maandag 1 maart 2010 @ 15:03:59 #269
143848 huuphuup
Dorksided
pi_78592217
Hihi Chan
Ja ik weet niet wat het is, ik ben nu zo gewend aan haar gezichtje zo dat ik me er maar moeilijk twee tandjes bij voor kan stellen. Maar als ik dan mn eigen foto zie kan ik het me wel voorstellen. Hoe groter ze wordt nu hoe meer zo op mij als baby gaat lijken dus ik ben benieuwd of ik ook zo'n foto kan maken straks

Nijna je kan niet alles hebben haha
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  maandag 1 maart 2010 @ 15:18:35 #270
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_78592819
Ik kan nu trouwens via de site van het cb ook een curve maken voor Oscar:

Ik heb even gekeken en Sasha was 9 maanden toen hij woog wat Oscar nu weegt!
pi_78593621
Oeh, Leander, stoere!
quote:
Op maandag 1 maart 2010 13:20 schreef innepin het volgende:
Vind ik ook.
Fijn dat het hier weer volstroomt. De grote zomergeboortegolf zat toch net 2 maanden achter Ko.

Spannend al die tandjes. Hier ook weer gekwijl maar ik kan nog niets vinden. Ik vind het trouwens ook leuk, nu die 4 tandjes bovenin steeds meer naar beneden komen, zie je er ook meer van. Hij wordt steeds meer een jongetje.

Huup, dat waren dan toch geen kiezen, die je moeder aan voelde komen?

Jeetje BE, Oscar is inderdaad wel een beertje zeg. Vond het zo cute hoe hij lag te relaxen op de meet.

Wij hebben dus geen 9 maanden afspraak op het cb. Ze vonden het zo goed gaan dat we pas met 11 maanden hoeven te komen. Nou prima, maar ik wil wel weten hoe hij groeit. Dus binnenkort maar eens gaan wegen.

Ons manneke heeft zijn haartjes, hoe weinig ook, ontdekt. En nu trekt hij eraan. Wat is dat zielig zeg.
En vandaag zag ik echt drama gedrag. Hij wilde niet slapen, ging op zijn buik liggen met zijn hoofd op zijn handjes en heel hard huilen.

Hij slaapt het liefst op zijn zij. Met mijn T-shirt in zijn handjes.
  maandag 1 maart 2010 @ 15:42:01 #272
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_78593753
quote:
Op maandag 1 maart 2010 13:08 schreef Brighteyes het volgende:
Ja, hier ook met flinke handdoek erachter gepropt ook. Beetje stutten en dan gaat het best.
Ik heb de babyset alweer uit de Stokke moeten halen omdat Morris klem zat....
Mijn lekkere speklap
  maandag 1 maart 2010 @ 16:39:08 #273
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_78596155
haha, gestutte kindjes hier kan de handdoek er weer uit inmiddels, maar ook wij hebben in het begin dus gestut in de stokke. Morris

Vraagje, hoe gingen jullie van twee naar 1 slaapje overdag? Hier lijken twee slaapjes soms net even te veel van het goede, we willen wel graag de bedtijd van 19u/19.30u aanhouden eigenlijk. Nu gaan ze rond 11.30 tot 13.00 slapen en dan aan t einde van de middag nog een kort slaapje van 16.30 tot 17.15 ongeveer. Maar dan komen het warme hapje en de laatste fles zo dicht op elkaar....
pi_78598819
Mijn baby die net een kleine week van zn buik naar zn rug rolt en nog maar een paar dagen van zn rug naar zn buik was net woest omdat hij naar zijn zin niet makkelijk genoeg vooruit kwam al tijgerend/kruipend of iets wat daar voor door moet gaan.. Ik vind rupsend de beste omschrijving Hij heeft ineens haast gekregen
  maandag 1 maart 2010 @ 18:22:21 #275
143848 huuphuup
Dorksided
pi_78600408
quote:
Op maandag 1 maart 2010 17:43 schreef Chan het volgende:
Mijn baby die net een kleine week van zn buik naar zn rug rolt en nog maar een paar dagen van zn rug naar zn buik was net woest omdat hij naar zijn zin niet makkelijk genoeg vooruit kwam al tijgerend/kruipend of iets wat daar voor door moet gaan.. Ik vind rupsend de beste omschrijving Hij heeft ineens haast gekregen
Timo wat doe je!!

Filmpje!!!!!
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_78601547
Ja dat wilde ik dus gaan maken, maar toen deed ie het niet meer Althans, niet zoals daarvoor.. nog wel een heel klein beetje.. Misschien binnenkort een filmpje waar het goed op te zien is
pi_78604873
Oh Chan, dat gaat binnenkort vast nog wel op herhaling hoor! Wat rap gaat hij ineens dan!

Hier wordt druk geschoven op de buik en vanmorgen zat ze ineens op haar knietjes, heel even maar.
En als ze zit te eten dan worden er druk "mmmmmmm" "mmmmm" geluiden gemaakt
pi_78605342
Timo de rups Gaaf!

Mijn turbobaby wil dat ook. Het lukt nog niet, maar ze probeert het wel... en ik heb wel bewijs

pi_78606131
quote:
Op maandag 1 maart 2010 19:51 schreef innepin het volgende:
Timo de rups Gaaf!

Mijn turbobaby wil dat ook. Het lukt nog niet, maar ze probeert het wel... en ik heb wel bewijs

Willow, stoer wief! Goed oefenen hoor, morgenochtend, dan kan je 's middags aan Lotte leren hoe het moet
Lotte!
Noah!
pi_78606408
Wauw Chan, wat tof! En Willow ook al.

Hier is het ook feest want er is gepoept!
Hehe, dat was alweer heel erg lang geleden. En meneer was al 3 dagen aan het steunen en kreunen. Zo sneu. Maar papa en mama stonden net even te juichen bij de aankleedtafel.
pi_78607160
WIllow knappe dame Wat zij doet lijkt nog meer op kruipen, ze steunt veel meer op haar armen dan Timo.. Hij duikt echt met zn neus in het dekbed (hij lag op ons bed) en zet zn benen dan neer alsof hij wil gaan staan.. Als een soort piramide dus

Kobus goedzo jongen! Lucht op he, als je het weer kwijt bent! Die juichmomentjes hebben we hier ook nog geregeld, gisteravond was het ineens twee keer en vanmorgen ook nog een keer, nu is ie weer leeg voor een week of zo denk ik
pi_78607318
Piramide, rups, het gaat lekker bij jou, Chan

Ko, goedzo! Het blijft bij veel kindjes nogal een strijd he, om d'r wat uit te krijgen...
  maandag 1 maart 2010 @ 20:29:58 #283
143848 huuphuup
Dorksided
pi_78607416
hahahaha Timo

Willow snellerd! Dat zal idd niet lang meer duren

Oh Kobus dat zal opgelucht hebben. Die juichmomentjes klinken bekend ja
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  maandag 1 maart 2010 @ 20:46:08 #284
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_78608220
Tjonge, wat een knappe babies hiero! Super, maar gaan jullie niet veel te hard (vindt je mama?) Waar zijn die kleine babietjes toch gebleven?

Hier verschuiven de slaapjes, dat vind ik toch zo lastig. Nu komen de warme hap en de laatste fles zo dicht op elkaar. Hoe doen jullie dat?
pi_78608440
Mikoxx, hier om 16.00 een fles, om 17.30/18.00 groente en om 19.30/19.45 nog een fles en alles gaat zo goed als op.

Tess doet nog 2slaapjes. 1 van 9 tot 10 en 1 van 12.30
tot 14.30 en die heeft ze echt nodig. Als ze ze niet doet is ze strontchaga.

Ik heb ook een grote baby

maar soms ook weer een kleine baby
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  maandag 1 maart 2010 @ 20:52:48 #286
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_78608554
Ah, Vicky
Dank je! Bij jullie zitten groente en de laatste fles dus ook vrij dicht op elkaar en dat gaat prima? Is de laatste fles een gewone fles? Of doe je er nog iets doorheen.
Hier de slaapjes van 11.15 tot ongeveer 12.30 en van 16.30 tot 17.15 Warme hap dus ook rond 17.30 en laatste fles ook 19.30.
pi_78608634
De laatste fles zit rijstebloem doorheen.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  maandag 1 maart 2010 @ 20:56:17 #288
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_78608722
Waah, Vicky, jij hebt heul geen kleine baby meer! Tjonge, wat gaat ze enorrum hard! En kijk d'r eens blij zijn
pi_78610757
Willow, dat lijkt al echt op kruipen!!!
Iris trekt zich vooralsnog gewoon met haar armen vooruit op haar buik zeg maar .

Ko, dat ben je maar weer kwijt .

Timo de piramide!

Tess wat ga jij hard!

Mikoxx, hier is het ongeveer als volgt:
7.00: 200 ml en daarna nog ff terug in bed
9.30: fruit
11.00: 200 ml en weer naar bed
13.00: uit bed
15.00: 200 ml
15.30: naar bed
17.30: wakker
18.00: avondeten
19.00: 200 ml

Overigens gaan niet alle flessen helemaal leeg. We doen er niks anders in dan melk. Geen pap dus nog. Hebben we bij Mirte op een gegeven moment alleen in de ochtendfles gedaan toen ze nog geen brood at als ontbijt.
  maandag 1 maart 2010 @ 21:42:13 #290
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_78611465
Tess, wat goed
  maandag 1 maart 2010 @ 21:52:59 #291
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_78612152
Thomas gaat morgenavond logeren bij opa en oma. Gek idee is dat. Ik ben een tasje aan het inpakken met al zijn spulletjes (drie keer controleren of ik de nijntjebal echt niet vergeten ben...)

Hij is weer eens verkouden trouwens. En jengelig, niemeernormaal. Ik dacht dat dat door de verkoudheid kwam. Maar nou ik jullie over die tandjes hoor ga ik ineens denken, het zal toch niet? Hij zat wel ontzettend te kauwen op zijn rammelaar vandaag. Maar goed, dat doet hij wel vaker. Morgen maar weer eens voelen!
pi_78612441
Willow, wat knap! En Tess al aan het staan! Zo snel allemaal!

Ca.ra, gaat Thomas voor het eerst uit logeren?
Wij zijn net een paar daagjes naar Londen geweest, en Graeme is hier thuis gebleven waar oma kwam oppassen. Ik heb hem echt heel erg gemist, maar hij ons helemaal niet
En hij heeft ineens ook echt goed leren tijgeren toen wij weg waren! Eerst kon ie alleen heel langzaam steeds een klein stukje naar voren komen, nu issie binnen no time aan de andere kant van de kamer om de boeken uit de boekenkast te trekken!
  maandag 1 maart 2010 @ 22:36:54 #293
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_78615145
Oh Tessie dat klinkt leuk! Een kleine tijger.

Thomas komt nog niet verder dan op zijn zij rollen, en dan eigenlijk alleen nog maar naar rechts. Zo nu en dan per ongeluk van buik naar rug, maar dan kijkt hij heel geschrokken en dan gaat hij meestal huilen.
Zaterdag was hij even heel fanatiek aan het proberen om van zijn rug verder te rollen dan zijn zij, maar zijn arm zat steeds in de weg en daardoor raakte hij nogal gefrustreerd. Sindsdien is hij er niet meer zo mee bezig.

Chan, het is inderdaad de eerste keer logeren. Ik ben er echt soort van zenuwachtig over :S
En ik hoop voor mijn ouders dat zijn verkoudheid dan wat gezakt is en dat hij niet meer driehonderd keer op een nachts wakker wordt.

[ Bericht 19% gewijzigd door Ca.ra op 01-03-2010 22:42:30 ]
pi_78615277
Tess! Deugniet! Heerlijk he, als ze dan toch weer zo lekker klein zijn.

Spannend Ca.ra, uit logeren. Dat zal lekker knuffelen worden als je hem weer ziet.

Tessie, ik miste je al! WB. Leuk gehad? Ah, Graeme is vast heel blij dat jullie er weer zijn. En ook al aan het tijgeren. Goed hoor.

Ik moest laatst denken aan BE die zei dat ze dat beeld van een kindje wat speciaal naar jou toekomt als het verdriet heeft altijd voor ogen had. Ik zag mezelf laatst ook in zo'n oerbeeld. Zo'n beeld wat je altijd gezien hebt bij andere moeders.
Ko werd wakker en ik nam hem op de arm de woonkamer in. En Hij keek een beetje moeilijk rond, wreef in zijn oogjes en duwde daarna zijn gezichtje in mijn nek.
Ik smolt ter plekke. Dit is het, mijn kind, ik ben zijn mama.
  maandag 1 maart 2010 @ 22:47:01 #295
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_78615853
Thomas werd vandaag stil toen hij mij zag, terwijl mijn man al drie kwartier alles aan het proberen was om hem te troosten. En als ik hem vastpak dan kan hij soms echt even aan me snuffelen en zich dan met een grote zucht tegen me aan knuffen. Inderdaad een oermoedergevoel
pi_78616087
Oh erg is dat eigenlijk he, dat je kind stil kan worden als het je ziet, of wat bij mij vaak gebeurt, als een wildeman gaat trappelen en lachen en armzwaaien en proberen aan mijn haar te trekken en mijn neus op te eten. P. zegt heel vaak: Kom dan gaan we je favoriete spelletje doen, naar je mama kijken.
Dat vind ik soms heel zielig voor P. dat Ko zo'n mama's kindje is. Ach, het zal nog wel veranderen.
  maandag 1 maart 2010 @ 23:05:15 #297
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_78616969
Ja, wat kun je je dan speciaal voelen als je kleintje zo blij wordt als 'ie je weer ziet
Hier ook, toen ik vanavond thuiskwam van mijn werk had M. (maandag=papadag) het best even zwaar. Hij was tegelijkertijd in de pannen aan het roeren, aan het spelen met Devin en Toby aan het troosten die al zeker een uur constant aan het jengelen was zodra hij hem neerlegde. "Volgens mij wil hij heel graag drinken!" Niet dus, zodra ik hem vasthad begon hij helemaal blij te kirren en te lachen, legde zijn hoofdje tegen me aan... maar dorst had hij niet.
Ik denk dat hij gewoon even zijn mama miste
  dinsdag 2 maart 2010 @ 08:01:11 #298
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_78623337
quote:
Op maandag 1 maart 2010 22:38 schreef oeke het volgende:
Tess! Deugniet! Heerlijk he, als ze dan toch weer zo lekker klein zijn.

Spannend Ca.ra, uit logeren. Dat zal lekker knuffelen worden als je hem weer ziet.

Tessie, ik miste je al! WB. Leuk gehad? Ah, Graeme is vast heel blij dat jullie er weer zijn. En ook al aan het tijgeren. Goed hoor.

Ik moest laatst denken aan BE die zei dat ze dat beeld van een kindje wat speciaal naar jou toekomt als het verdriet heeft altijd voor ogen had. Ik zag mezelf laatst ook in zo'n oerbeeld. Zo'n beeld wat je altijd gezien hebt bij andere moeders.
Ko werd wakker en ik nam hem op de arm de woonkamer in. En Hij keek een beetje moeilijk rond, wreef in zijn oogjes en duwde daarna zijn gezichtje in mijn nek.
Ik smolt ter plekke. Dit is het, mijn kind, ik ben zijn mama.
Mooi he!

Jemig, wat gaan al die kindjes hier hard zeg, Tess, Willow, Timo, Greame!
Dan is mijn kleine zoutzakje Lief bedoeld echt nog maar een klein kereltje zeg! Klein kereltje van bijna 9 kilo.
pi_78623994
Wat BE zegt, wat een snelle kindjes hier allemaal!! Leuk om te zien!

Ik heb vandaag een sollicitatiegesprek op ongeveer een uur rijden vanaf hier. Finn gaat naar de buurvrouw, ik houd mijn hart vast! De laatste tijd hebben we haar niet zo heel veel meer gezien dus hij kent haar niet echt. Als hij bij mijn moeder moet blijven dan is dat niet erg, maar bij mensen die hij niet zo heel goed kent is het krijsen. Ik hoop maar dat het goed gaat! Morgen overigens nog een sollicitatie maar dan kan hij gelukkig bij papa thuis blijven.

Oeke Finn doet dat ook, alleen hij doet bij ons beiden. Als hij dan net bij mij zit en we vragen aan hem of hij bij papa wil zitten en de armen uitsteken dan is hij helemaal wild en 1 minuut later precies andersom!
  Moderator dinsdag 2 maart 2010 @ 09:33:26 #300
5428 crew  miss_sly
pi_78624732
Wat leuk om te lezen en te zien, al die kindjes en hun otnwikkeling.
En zo herkenbaar sommige dingen. Dat aanhankelijke, zo geweldig

ik ben deze week alleen met Senna, en hoewel ik dat wat eng vind, vind ik het ook speciaal. Vroeger als schaap een week weg was, vond ik dat best saai. Ik amuseerde me wel, maar toch...en nu heb ik gewoon mijn eigen gezelschapsdame OK, het is even werken om op tijd op mijn werk te zijn, maar wat is het gezellig samen

En vanavond gaan we even cammen met papa
  dinsdag 2 maart 2010 @ 09:48:58 #301
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_78625095
Miss_Sly, ik ben heel benieuwd naar de hereniging tussen Senna en papa over een week, lijkt me zo mooi! Die zullen elkaar echt enorm gaan missen de komende dagen

FTA, succes straks! En dat komt vast goed met Finn joh.

Hier ligt er weer een baby onder de bank. Hij begint op zijn speelkleed, maar werkt zichzelf steevast klem onder de bank als hij weer eens achteruit geschuifeld is. Dat hoofd he, dat past natuurlijk niet als hij hem rechtovereind blijft houden
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')