quote:Op maandag 9 maart 2009 23:28 schreef Slaapmeisje het volgende:
De pokken zijn ons huis gelukkig weer voorbij getrokken. Gelukkig maar, want het was behoorlijk heftig bij Milo. Vooral de zware koorts die hij erbij had maakte het niet makkelijk voor hem. Hoe kun je nou aan een kleintje van 2 uitleggen waarom hij zich zo voelt. Leermomentje voor anderen... Calendula heeft hier totaal niet gewerkt. Havermout leek wel te werken, maar hebben we maar 1 x gedaan omdat hij met zijn koortsige koppie niet graag in bad zat. Wel veel met hem onder de douche geweest en dat vond hij wel erg fijn. Verder vond ik de mentholpoeder een groot succes. De dienstdoende arts op de avondpost vertelde mij dat er geen mentholpoeder voor kinderen onder de 3 jaar was en dat het werd afgeraden. Bij de drogist was het wel gewoon te verkrijgen en er stond op de verpakking dat het voor kindjes boven de 2 jaar te gebruiken was. Tja, wat moet je als je kind niet meer weet waar hij het zoeken moet van de jeuk. Juist, toch mentholpoeder proberen en dat hielp echt goed. Natuurlijk hebben we niet in het wildeweg gestrooid om te voorkomen dat hij het te veel zou inhaleren, maar ik vond het toch een aanrader.
Deze dus:
Mentho 10 Kinderpoeder
Mentho 10 Kinderpoeder: Mentholpoeder voor dagelijks gebruik voor kinderen. Te gebruiken bij zweetvoeten, koude voeten, bij een klamme en/of geïrriteerde huid. Werkt vochtabsorberend en licht verkoelend. Tevens geschikt voor het stillen van jeuk bij waterpokken. Voor oudere kinderen is er Mentho-10 Mentholpoeder verkrijgbaar. Is huidneutraal en vrij van parfum. Zuivere talkpoeder met 0,2% menthol. Verkrijgbaar bij apotheek en drogist. Flacon 75 gram
quote:Op maandag 9 maart 2009 23:54 schreef bixister het volgende:
fijn dat dat dan in elk geval wel hielp, slaapmeisje! en milo is weer beter, olé!
toch blijf ik zelf erg huiverig voor dat mentholpoeder, en ik zou denk ik eerder nog middeltjes als 'lotio alba' proberen. (ook hier al eens genoemd volgens mij, schijnt ook goed te werken als de 'gewone' middeltjes niet helpen). was eerst alleen op recept verkrijgbaar, maar tegenwoordig (dacht ik?) ook direct bij de apotheek.
Rachel is 15 maanden nu Bixister.quote:Op dinsdag 10 maart 2009 14:45 schreef bixister het volgende:
maffemuts, hoe oud is rachel nu dan? misschien juist maar beter als jullie 't nu allebei krijgen, heb je dat maar gehad!
Senks lieffie!!!quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |