quote:Arctic Monkeys is een Britse indie-rockband uit Sheffield, Engeland en actief sinds 2002. De band bestaat uit zanger/gitarist Alex Turner, gitarist Jamie Cook, bassist Nick O'Malley en drummer Matthew Helders. Tot 2006 was Andy Nicholson bassist van de band.
In 2004 en 2005 kreeg de band bekendheid door het verspreiden van hun demo's via het internet. Dit zorgde voor een mediahype rondom Arctic Monkeys en maakte hun debuutalbum Whatever People Say I Am, That’s What I’m Not in 2006 het best verkopende debuut ooit in het Verenigd Koninkrijk. Evenals het album bereikten de singles "I Bet You Look Good On The Dancefloor" en "When The Sun Goes Down" de nummer 1-positie in het land. Een jaar later volgde het tweede album Favourite Worst Nightmare, met leadsingle "Brianstorm". In 2009 verscheen het derde album Humbug, geproduceerd door Josh Homme en James Ford.
De band werd op hun debuutalbum gekenmerkt door hun snelle, agressieve post-punk en Turner's teksten die gebaseerd waren op eigen observaties en ervaringen in Sheffield. Met de komst van hun twee laatste albums evolueerde het geluid meer richting psychedelische- en alternatieve rock.
Ik wou net posten dat hij in het spaans ladies roeptquote:Op zondag 14 februari 2010 00:05 schreef hallo-daar het volgende:
Is MOEEEHHs (ofzo) spaans voor ladies?
quote:Op zondag 14 februari 2010 00:28 schreef hallo-daar het volgende:
Bij de komende drie nummers is Aisumasen in gedachte bij ons.
Niet minder dan gemiddeld allemaal.quote:Op zondag 14 februari 2010 00:49 schreef Xrenity het volgende:
JamieDie was niet heel enthousiast vandaag of wel
Sowieso waren ze niet bijster energiekWel weer goed, maar toch.
Ja, ik was het dus allemaal aan het opnemen, krijg ik net op het einde een error. Grmblquote:
Ook zo vaak gehadquote:Op zondag 14 februari 2010 00:54 schreef Arn0 het volgende:
[..]
Ja, ik was het dus allemaal aan het opnemen, krijg ik net op het einde een error. Grmbl![]()
Weinig bijzonders? Heb jij hetzelfde gezien?quote:Op zondag 14 februari 2010 12:12 schreef Leonos het volgende:
Weer weinig bijzonders gister dat optreden
Standaard optreden inderdaad. Wel voor het eerst Catapult in goeie kwaliteit, maar die komt wel op youtube met de rest van het optreden erbij.quote:Op zondag 14 februari 2010 18:04 schreef Haunter het volgende:
Veel gemist gister?Of was het een standaard optredentje?
Ja ? Zelfde als alle andere optredens...quote:Op zondag 14 februari 2010 14:10 schreef Arn0 het volgende:
[..]
Weinig bijzonders? Heb jij hetzelfde gezien?
Reading en Liquidroom zijn ook compleet te vinden, die heb jij toch ook gechecked? Verder is er gewoon een zooi aan losse opnames van tv-shows en zo.quote:Op zondag 14 februari 2010 19:40 schreef Arn0 het volgende:
Ik heb anders nog niet veel videos gezien van de Humbug tour. Ik vond het gewoon een erg goed, dynamisch optreden. Setlist was voorspelbaar maar dan nog was het erg tof om te zien.
Humbug tour heb je ook vaak genoeg live kunnen zien, en dan vind ik zo'n videotje natuurlijk een stuk minder.quote:Op zondag 14 februari 2010 19:40 schreef Arn0 het volgende:
Ik heb anders nog niet veel videos gezien van de Humbug tour. Ik vond het gewoon een erg goed, dynamisch optreden. Setlist was voorspelbaar maar dan nog was het erg tof om te zien.
Ja, dat weet ikquote:Op zondag 14 februari 2010 19:52 schreef hallo-daar het volgende:
[..]
Reading en Liquidroom zijn ook compleet te vinden, die heb jij toch ook gechecked? Verder is er gewoon een zooi aan losse opnames van tv-shows en zo.
Nee. Audio is wel beschikbaar maar de video nog niet. Het wordt over twee weken wel uitgezonden op MTV Spanje iig.quote:Op zondag 14 februari 2010 20:58 schreef Assassin92 het volgende:
Kut gemist. Kan ik die ergens terugvinden? Want ik zou het wel graag willen zien
Heb het ook altijd vet gevonden, maar vond het opvallend dat ze die paar tracks in de set met sentimentele waarde van het debuutalbum, niet gewoon met rust kunnen latenquote:Op zaterdag 13 februari 2010 23:38 schreef hallo-daar het volgende:
Fuck Aisumasen, nieuwe bridge in styh is echt veeet:P
Waar ik op dat moment was zag het er toen ook uit als een zaal na afloop van de confetti-cue, dus ik heb met jullie meegeleefd!quote:Op zondag 14 februari 2010 00:28 schreef hallo-daar het volgende:
Bij de komende drie nummers is Aisumasen in gedachte bij ons.
quote:Op zondag 14 februari 2010 00:12 schreef MilanILF het volgende:
Toch blijft het Cornerstone einde van 10 November en de preview het best.
Afgeschoten na 3 jaar vaste prik als afsluiter in de herfst van 2007, na een volksopstand kort daarna gereanimeerd in een ingekorte versie midden in de set, toen wéér afgeschoten, en daarna nog één keertje voor het laatst gesalueerd voor de opnames van de live-DVD tijdens hun laatste optreden van dat jaar in Manchester.quote:Op zondag 14 februari 2010 00:05 schreef Shadow_NL het volgende:
Spelen ze A Certain Romance eigelijk nog wel eens?
Dat is echt een nummer wat ik een keer live gezien moet hebben.
Klopt. "Only You Know" past zo perfect, en lijkt er voor geschreven. "Strange" haalt de hele sfeer weg uit het nummer.quote:Op zondag 14 februari 2010 00:54 schreef portie het volgende:
Pfff Jamie en Nick hebben 0,0 podium uitstraling als je dat op video ziet. Muzikaal weer in orde, alleen dat tussenstuk van Fluorescend adolescend is wel achteruit gegaan.
Aldus een Colombiaanse vriend van me.quote:*Fans van Alex Turner zitten in een geweldige periode. Voor Humburg moesten we een paar jaar wachten voor we weer van de rockers uit Sheffield konden genieten, maar dat hoeft nu niet voor een van de twee groepen van Turner>
2e alinea niet boeiend.
En dan dat ie dit jaar 2 albums uitbrengt, een met elke groep waar hij leider van is. album van the last shadow puppets is spodig klaar, Arctic Monkeys deze zomer op weinig festivals, omdat ze bezig gaan met opnames.
*en verder dat ie wat nieuwe liedjes akkoestisch heeft gespeeld
quote:Op zaterdag 20 februari 2010 20:44 schreef Aisumasen het volgende:
Een volledige akoestische versie van "Only You Know"![]()
![]()
.
Nouja, na een stilte van een jaar ofzo?quote:Op zaterdag 20 februari 2010 20:58 schreef hallo-daar het volgende:
Wat boffen we toch dat onze favo band zo productief is
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |