Werd van de week ergens wakker in m'n Big Nige-kostuum, en heb zo te lezen zaterdagavond weinig gemist aan het concert in Valencia. Moest wel lachen om Alex bij "Potion Approaching". Toch jammer dat Nick Cave z'n waardering over de "Red Right Hand"-cover heeft uitgesproken, want zo komen we nooit van die derderangs "Terror Pocket" af. En ik vind dat "Dangerous Animals" makkelijk in de set past.
quote:
Heb het ook altijd vet gevonden, maar vond het opvallend dat ze die paar tracks in de set met sentimentele waarde van het debuutalbum, niet gewoon met rust kunnen laten

. Blijven toch de meest indrukwekkende live-nummers. Ook het eerste moment in de set bij de HMH dat ik een beetje enthousiast werd was bij "Still Take You Home".
quote:
Waar ik op dat moment was zag het er toen ook uit als een zaal na afloop van de confetti-cue, dus ik heb met jullie meegeleefd!

quote:

Geniaal dat hij dat even speciaal voor ons deed

.
Vind sowieso dat bij de studio-opname "Cornerstone" wat kansen zijn laten liggen. Riep al sinds de allereerste (per ongeluk verschenen) preview van bijna een half jaar voor release van het album dat het de gedoodverfde single-kandidaat was. Maar ik had het toch wat anders in gedachten. Die geforceerde majeur-toon in de coupletten werkt niet zo goed, en
die harmonieën uit één van de video-dagboeken (die Alex en Matt 'live' zingen) hadden verdomme de brug moeten vormen! Die hele Phil Spector-vibe hoor je niet terug op de plaat, wat eeuwige zonde is. Live slaat het in ieder geval helemaal dood.
quote:
Op zondag 14 februari 2010 00:05 schreef Shadow_NL het volgende:Spelen ze A Certain Romance eigelijk nog wel eens?
Dat is echt een nummer wat ik een keer live gezien moet hebben.
Afgeschoten na 3 jaar vaste prik als afsluiter in de herfst van 2007, na een volksopstand kort daarna gereanimeerd in een ingekorte versie midden in de set, toen wéér afgeschoten, en daarna nog één keertje voor het laatst gesalueerd voor de opnames van de live-DVD tijdens hun laatste optreden van dat jaar in Manchester.
quote:
Op zondag 14 februari 2010 00:54 schreef portie het volgende:Pfff Jamie en Nick hebben 0,0 podium uitstraling als je dat op video ziet. Muzikaal weer in orde, alleen dat tussenstuk van Fluorescend adolescend is wel achteruit gegaan.
Klopt. "Only You Know" past zo perfect, en lijkt er voor geschreven. "Strange" haalt de hele sfeer weg uit het nummer.
Ik ben grote fan van early 60's muziek en ken véél zoetsappige pop-songs

, maar ik had eigenlijk ook wel moeten weten dat het niet origineel van een Boney M-remix uit de jaren '90 was...!
Zeg, is er iemand in de zaal die Spaans spreekt

?
Google Translate verteld mij uit
dit artikel:
"The British musician record announced two new releases this year, one with each of the bands he leads. "In brief" may be ready the new The Last Shadow Puppets, confirmed. On the other hand, admitted that Arctic Monkeys are not many festivals this summer because they want to concentrate on recording new material."Nieuwe TLSP lijkt me op dit moment erg onwaarschijnlijk, maar damn... Wat zou dat geweldig zijn!