quote:Op donderdag 11 februari 2010 15:35 schreef Biogarde het volgende:
Kostgeld.
En ik zou ook m'n vuile was inleveren. Incl. boxers met remsporen.
Een goede reden? Ze zijn gewoon gierig.quote:Op donderdag 11 februari 2010 15:34 schreef Q.E.D. het volgende:
Als de ouders dat eisen van hun dochter, dan zullen ze daar een goede reden voor hebben.
Wat een kutjoch als hij niet uit zichzelf meebetaalt.
Dit dus.quote:Op donderdag 11 februari 2010 15:35 schreef Sjeen het volgende:
Dat zijn vriendin kostgeld moet betalen, vind ik logisch... Dat zij hem eten in rekening gaat brengen, dan weer niet
Ik zou gewoon fijn mijn eigen boterham meenemen, kijken wat ze dan doet.
Dus jij legt na het eten uit jezelf altijd 2,50 (ik noem maar een bedrag) neer? Grapjas.quote:Op donderdag 11 februari 2010 15:34 schreef Q.E.D. het volgende:
Als de ouders dat eisen van hun dochter, dan zullen ze daar een goede reden voor hebben.
Wat een kutjoch als hij niet uit zichzelf meebetaalt.
Er staat duidelijk dat dat niet het geval is.quote:Op donderdag 11 februari 2010 15:38 schreef MarkoAlmelo het volgende:
Nou stel dat die ouders net rond kunnen komen? Niet iedereen heeft het luxe.
Al zit je diep in de bijstand, dat beetje groente en aardappels (niet dat ik dat eet), mag toch geen probleem zijn, kom op.quote:Op donderdag 11 februari 2010 15:38 schreef MarkoAlmelo het volgende:
Nou stel dat die ouders net rond kunnen komen? Niet iedereen heeft het luxe.
Het is waarschijnlijk simpel:quote:Op donderdag 11 februari 2010 15:36 schreef Marokkaanse18 het volgende:
[..]
Een goede reden? Ze zijn gewoon gierig.![]()
Ik vind het echt walgelijk. Heb er geen andere woorden voor.![]()
Zoiets vráág je toch niet.
Pussytax?quote:Op donderdag 11 februari 2010 15:40 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Die vriend mag allang blij zijn dat de vader geen geld vraagt voor elke keer dat hij over zijn vriendin is heen gegaan.
Hij vertelde er ook bij dat ie gisteren uit principe naar huis is gereden voor het avond eten om een uurtje later weer terug te komen. Natuurlijk is dit even veel of misschien wel meer aan benzinegeld maar het ging hem om het principe. Ik vond het wel een grappige actie eigenlijkquote:Op donderdag 11 februari 2010 15:39 schreef Q.E.D. het volgende:
[..]
Het is waarschijnlijk simpel:
Die ouders willen gewoon dat hun dochter op zichzelf gaat wonen want ze heeft een baan en is oud genoeg.
Die vriend van die dochter is een mafkees en die vriendin heeft de broek aan.
Daarom eist ze dat hij meebetaalt aan kostgeld.
Oplossing: Samenwonen of uit huis gaan (dochter) en die ouders geld vragen als ze op de koffie komen.
quote:Op donderdag 11 februari 2010 15:39 schreef Q.E.D. het volgende:
[..]
Het is waarschijnlijk simpel:
Die ouders willen gewoon dat hun dochter op zichzelf gaat wonen want ze heeft een baan en is oud genoeg.
Die vriend van die dochter is een mafkees en die vriendin heeft de broek aan.
Daarom eist ze dat hij meebetaalt aan kostgeld.
Oplossing: Samenwonen of uit huis gaan (dochter) en die ouders geld vragen als ze op de koffie komen.
quote:
toffe actiequote:Op donderdag 11 februari 2010 15:41 schreef Hojdhopper het volgende:
Hij vertelde er ook bij dat ie gisteren uit principe naar huis is gereden voor het avond eten om een uurtje later weer terug te komen. Natuurlijk is dit even veel of misschien wel meer aan benzinegeld maar het ging hem om het principe. Ik vond het wel een grappige actie eigenlijk
Naar haar ouders? Now thats some ballsquote:Op donderdag 11 februari 2010 15:45 schreef Hojdhopper het volgende:
Ik lees in ieder geval wel ongeveer dezelfde meningen. Nu even een linkje van dit topic naar emailen
Ja of naar haarzelf, maar dan ben ik dalijk de oorzaak van dat het uit is ofzo.quote:Op donderdag 11 februari 2010 15:46 schreef incognitoomuch het volgende:
[..]
Naar haar ouders? Now thats some balls
Lol, of je eigen afhaalmenu A van de Chinees meenemen. Afblijven! Zelf betaaldquote:Op donderdag 11 februari 2010 15:46 schreef Salatrel het volgende:
lekker pizza laten bezorgen op het adres van haar ouders
Je bent nu toch al begonnen, beter maak je het af.quote:Op donderdag 11 februari 2010 15:47 schreef Hojdhopper het volgende:
[..]
Ja of naar haarzelf, maar dan ben ik dalijk de oorzaak van dat het uit is ofzo.
Stiekum ook wel leuk!
Inderdaad, kwestie van prioriteiten stellen. Minder gaan shoppen en roken bijvoorbeeld.quote:Op donderdag 11 februari 2010 15:39 schreef Biogarde het volgende:
[..]
Al zit je diep in de bijstand, dat beetje groente en aardappels (niet dat ik dat eet), mag toch geen probleem zijn, kom op.
Beter schaffen we geld af en vechten we om voedsel.quote:Op donderdag 11 februari 2010 15:55 schreef FunkyHomosapien het volgende:
ik hou niet van geld, geld is de reden dat we vechten.
klinkt goed, TS begint.quote:Op donderdag 11 februari 2010 15:56 schreef Q.E.D. het volgende:
[..]
Beter schaffen we geld af en vechten we om voedsel.
Ik pak mijn Shuriken alvast (japanse 'boomerang' voor de n00bs).quote:Op donderdag 11 februari 2010 15:57 schreef FunkyHomosapien het volgende:
[..]
klinkt goed, TS begint.
Tja dat verschilt natuurlijk per maaltijd. Kalkoen of blik bruine bonen. Maargoed het ging hem ook niet om het geld (hij is niet gierigquote:Op donderdag 11 februari 2010 15:58 schreef Lienekien het volgende:
Ik ben eigenlijk wel benieuwd wat zijn vriendin rekent voor een maaltijd.
80 euro gedeeld door het aantal maaltijden dat vriendlief mee-eet.quote:Op donderdag 11 februari 2010 15:58 schreef Lienekien het volgende:
dan zou je met 1x mee-eten 80euro moeten betalenquote:Op donderdag 11 februari 2010 15:59 schreef Q.E.D. het volgende:
[..]
80 euro gedeeld door het aantal maaltijden dat vriendlief mee-eet.
Hoeveel kost dat nou? 3 Euro?quote:Op donderdag 11 februari 2010 15:58 schreef Lienekien het volgende:
Neeeeee...quote:Op donderdag 11 februari 2010 16:00 schreef FunkyHomosapien het volgende:
[..]
dan zou je met 1x mee-eten 80euro moeten betalen
sms net naar hem: Zou je het erg vinden als het door mijn toedoen uitging?quote:Op donderdag 11 februari 2010 15:46 schreef incognitoomuch het volgende:
[..]
Naar haar ouders? Now thats some balls
Daar koop je 2 hele blikken voor man.quote:Op donderdag 11 februari 2010 16:02 schreef incognitoomuch het volgende:
Of voor zo'n blik bruine bonen 80 cent op de eettafel neerleggen.
Ik dacht naar haar...?quote:Op donderdag 11 februari 2010 16:02 schreef Hojdhopper het volgende:
[..]
sms net naar hem: Zou je het erg vinden als het door mijn toedoen uitging?
Nee, mezelf even indekken.. jeweet!quote:Op donderdag 11 februari 2010 16:03 schreef incognitoomuch het volgende:
[..]
Ik dacht naar haar...?
Je doet het natuurlijk Killing me softly stylo
waarom precies?quote:Op donderdag 11 februari 2010 16:03 schreef Hojdhopper het volgende:
[..]
Nee, mezelf even indekken.. jeweet!
Straks heb ik ruzie met die kerel... We moeten nog samenwerken op school.quote:
omdat je een topic maakt hierover?quote:Op donderdag 11 februari 2010 16:05 schreef Hojdhopper het volgende:
[..]
Straks heb ik ruzie met die kerel... We moeten nog samenwerken op school.
Zou speciaal voor die ouder een koffie automaat aanschaffen.quote:Op donderdag 11 februari 2010 15:39 schreef Q.E.D. het volgende:
[..]
en die ouders geld vragen als ze op de koffie komen.
Je staat nu al met je verse schoenen in de bagger na dat verzonden smsje.quote:Op donderdag 11 februari 2010 16:05 schreef Hojdhopper het volgende:
[..]
Straks heb ik ruzie met die kerel... We moeten nog samenwerken op school.
Nee ik bedoel, als ik een linkje van dit topic naar haar of haar ouders zou sturen, dat het dan wellicht uit ging door mijn toe doen... Daarom stuurde ik hem voor de grap even dat smsje, om mezelf in te dekken. Stel hij had nou 'nee' gezegd (hij zij ja) dan had ik het best kunnen doenquote:Op donderdag 11 februari 2010 16:08 schreef FunkyHomosapien het volgende:
[..]
omdat je een topic maakt hierover?
ik snap hem niet.
Ik zei tussen neus en lippen door: 'ik zet het vanmiddag wel op fok!' maar dat hoorde ie niet. En hij vond het zelf toch al een stomme situatie dus wellicht heeft hij wel wat aan dit topicquote:Op donderdag 11 februari 2010 16:09 schreef incognitoomuch het volgende:
[..]
Je staat nu al met je verse schoenen in de bagger na dat verzonden smsje.
Die vriend van jou vraagt zich natuurlijk af waar jij je nu in godsnaam mee bezig houdt.
tegenstrijdig hè..... This is your concience speaking!
Dat is de mentaliteit waarmee ze al dat geld hebben verzameld. Ik had vroeger zo'n vriendin op de middelbare school. Duur huis, perzische tapijten, maar ze kocht haar kleren bij de Wibra, want dan hield ze over van haar kleedgeld.quote:Op donderdag 11 februari 2010 16:17 schreef Copycat het volgende:
Mensen die het het breedst hebben, zijn vaak de grootste vrekken en in dit geval lijkt de appel niet ver van de boom te vallen.
quote:Op donderdag 11 februari 2010 15:39 schreef Q.E.D. het volgende:
Yep. Zie ook al die enorme bakken bij de Lidl en andere prijsvechters.quote:Op donderdag 11 februari 2010 16:20 schreef Lienekien het volgende:
Dat is de mentaliteit waarmee ze al dat geld hebben verzameld. Ik had vroeger zo'n vriendin op de middelbare school. Duur huis, perzische tapijten, maar ze kocht haar kleren bij de Wibra, want dan hield ze over van haar kleedgeld.
quote:Op donderdag 11 februari 2010 16:22 schreef incognitoomuch het volgende:
Die vriend van haar kan zich eventueel ook aanbieden als afwasser.
quote:Op donderdag 11 februari 2010 16:24 schreef Lienekien het volgende:
En hij moet thuis van zijn ouders wel het geld terugvragen dat zij uitsparen omdat hij bij zijn vriendin gaat eten!
En niet vergeten een Euro garderobegeld vragen aan zijn vriendin wanneer ze haar jas wil ophangen als ze bij de vriend van TS thuis is, en toeristenbelasting als ze wil blijven slapen!quote:Op donderdag 11 februari 2010 15:39 schreef Q.E.D. het volgende:
Die ouders zijn inderdaad errug ongastvrij vertelde hij erbij. Maar dat kwam 'omdat ze van boven de rivieren kwamen'. Daar was ik het dus niet mee eens.quote:Op donderdag 11 februari 2010 16:33 schreef ki_ki het volgende:
ik vind het echt een ontzettend voorbeeld van kneuterige hollandsche ongastvrijheid,.
wat een fucking bullshit!
idd, heel triest en onbeschoft.quote:Op donderdag 11 februari 2010 16:33 schreef ki_ki het volgende:
ik vind het echt een ontzettend voorbeeld van kneuterige hollandsche ongastvrijheid,.
wat een fucking bullshit!
precies!quote:Op donderdag 11 februari 2010 16:39 schreef RedBitch het volgende:
[..]
idd, heel triest en onbeschoft.
Hier kan en mag altijd wel een vriend of vriendin van de kinderen blijven eten, graag weet ik het wel op tijd, zodat ik er in hoeveelheid eventueel rekening mee kan houden.
En is het spontaan, dan wordt er wat geimproviseerd of gewoon ieder wat minder.
quote:Op donderdag 11 februari 2010 16:38 schreef Hojdhopper het volgende:
[..]
Die ouders zijn inderdaad errug ongastvrij vertelde hij erbij. Maar dat kwam 'omdat ze van boven de rivieren kwamen'. Daar was ik het dus niet mee eens.Mensen van boven de rivieren kunnen net zo goed gastvrij zijn, en die van onder de rivieren ongastvrij. Maar dat is voor een ander topic.
Precies, ik vind het te gek voor woorden dat je de vriend of vriendin van je kind geld gaat vragen als ze bij jullie thuis eten.quote:Op donderdag 11 februari 2010 16:39 schreef RedBitch het volgende:
idd, heel triest en onbeschoft.
Hier kan en mag altijd wel een vriend of vriendin van de kinderen blijven eten, graag weet ik het wel op tijd, zodat ik er in hoeveelheid eventueel rekening mee kan houden.
En is het spontaan, dan wordt er wat geimproviseerd of gewoon ieder wat minder.
Die dochter zit er wel tussen. That poor thing.quote:Op donderdag 11 februari 2010 17:42 schreef Lienekien het volgende:
Het zijn toch niet de ouders die om geld vragen, maar hun dochter die het aan haar vriend vraagt?!
Maar het lijkt me niet dat ze dat zomaar doet. Dan moet ze waarschijnlijk van haar ouders meer betalen omdat haar vriend blijft eten, dus dan moet het eigenlijk wel van de ouders.quote:Op donderdag 11 februari 2010 17:42 schreef Lienekien het volgende:
Het zijn toch niet de ouders die om geld vragen, maar hun dochter die het aan haar vriend vraagt?!
In de OP staat dat ze een vaste baan heeft. Dat zal dus wel niet een bijbaantje in de supermarkt zijn.quote:Op donderdag 11 februari 2010 17:48 schreef heiden6 het volgende:
Nou, als ik het zo hoor neemt dat meisje het rare gedrag van haar ouders over. En iedereen roept hier wel dat het heel normaal is om kostgeld te vragen, terwijl niemand weet hoe oud dat meisje is, misschien is ze wel 15 of 16.
Dat waag ik te betwijfelen!quote:Op donderdag 11 februari 2010 17:48 schreef Captainblub het volgende:
[..]
Maar het lijkt me niet dat ze dat zomaar doet. Dan moet ze waarschijnlijk van haar ouders meer betalen omdat haar vriend blijft eten, dus dan moet het eigenlijk wel van de ouders.
Ze heeft een vaste baan, dus ze zal vast wel ouder zijnquote:Op donderdag 11 februari 2010 17:48 schreef heiden6 het volgende:
Nou, als ik het zo hoor neemt dat meisje het rare gedrag van haar ouders over. En iedereen roept hier wel dat het heel normaal is om kostgeld te vragen, terwijl niemand weet hoe oud dat meisje is, misschien is ze wel 15 of 16.
Des te triester om dan een paar euro te gaan vragen als je vriendje mee-eet, als je zelf al een volledig inkomen hebt en voor 80 euro per maand door papa en mama verzorgd wordt. Wat een paupers!quote:Op donderdag 11 februari 2010 17:50 schreef VaderVanJezus het volgende:
[..]
Ze heeft een vaste baan, dus ze zal vast wel ouder zijn
Het lijkt me niet dat ze denkt van: Hé, ik moet nu geld voor eten betalen, maar mijn vriend eet soms ook mee, dus laat ik hem maar vragen om mee te betalen. Als hij niet komt eten, moet ze dan minder betalen ofzo?quote:
Zij vraagt toch geld? Niet de ouders.quote:Op donderdag 11 februari 2010 17:57 schreef Nemephis het volgende:
Mijn ouders zitten ook op de centen, op het gierige af - maar geld vragen voor mee-eten? No way. Daar zou ik ze ook zeker op aanspreken.
hint: laat die ouders dit topic ' es lezen
Dan heb ik niet goed gelezen. Dan is zij niet helemaal 100%quote:Op donderdag 11 februari 2010 18:03 schreef VaderVanJezus het volgende:
[..]
Zij vraagt toch geld? Niet de ouders.
die ouders vragen geld van haar (80 euro per maand), dus wil ze van hem ook wat geld blijkbaar...quote:Op donderdag 11 februari 2010 18:03 schreef VaderVanJezus het volgende:
[..]
Zij vraagt toch geld? Niet de ouders.
Dat denk ik wel. Immers de 80 euro is een vast bedrag wat zij betaalt, en het is niet zo dat die vriend iedere avond mee eet. Ik denk niet dat die ouders van haar zeggen in oktober heb jij 24 avonden meegegeten en je vriend ook 2 keer dus dat is dan 83,10. En in november at jij 25 keer hier en je vriend 3x dus dat is dan 84,25. Volgens mij is het gewoon 80 euro per maand of ze nou thuis eet of niet, en probeert zij dat door te berekenen aan haar vriend omdat ze een domme klapkut is.quote:Op donderdag 11 februari 2010 17:51 schreef Captainblub het volgende:
Het lijkt me niet dat ze denkt van: Hé, ik moet nu geld voor eten betalen, maar mijn vriend eet soms ook mee, dus laat ik hem maar vragen om mee te betalen.
quote:Op donderdag 11 februari 2010 17:48 schreef heiden6 het volgende:
19 geloof ik. Sinds kort fulltime kapster.quote:Op donderdag 11 februari 2010 17:49 schreef Lienekien het volgende:
[..]
In de OP staat dat ze een vaste baan heeft. Dat zal dus wel niet een bijbaantje in de supermarkt zijn.
Zie hieronder.quote:Op donderdag 11 februari 2010 17:57 schreef Nemephis het volgende:
Mijn ouders zitten ook op de centen, op het gierige af - maar geld vragen voor mee-eten? No way. Daar zou ik ze ook zeker op aanspreken.
hint: laat die ouders dit topic ' es lezen
Opvallend trouwens dat iedereen het hier eigenlijk wel (met me) eens is dat dit gewoon te raar voor woorden is. Zou ze het zelf nou niet door hebben.quote:Op donderdag 11 februari 2010 15:45 schreef Hojdhopper het volgende:
Ik lees in ieder geval wel ongeveer dezelfde meningen. Nu even een linkje van dit topic naar emailen
Misschien wordt ze wel zo geïndoctrineerd door wat haar ouders vinden of weet ze niet anders, dat ze het normaal vindt.quote:Op donderdag 11 februari 2010 19:48 schreef Hojdhopper het volgende:
Opvallend trouwens dat iedereen het hier eigenlijk wel (met me) eens is dat dit gewoon te raar voor woorden is. Zou ze het zelf nou niet door hebben.
ja echt héquote:Op donderdag 11 februari 2010 20:25 schreef BansheeBoy het volgende:
Is dit serieus???????????????????
Schan-da-lig. Hollandse gierigheid in topvorm.²
Waarom triest van de ouders?quote:Op donderdag 11 februari 2010 21:25 schreef mgerben het volgende:
Het is echt übertriest. Van die ouders en van die vriendin. Gewoon omdat je meer schade aanricht dan je door die ¤2.37 vergoed krijgt.
Als hij echt wil stoken vraagt hij de bonnetjes en de gasmeterstand vóór en na het koken. En dan uitgebreid uitrekenen wat het precies kost. Een betere methode om die mensen te laten zien hoe triest dit is is er niet.
Ik denk dat laatste. Hallo ik ben geen holmaat, dus ik weet ook niet allesquote:Op donderdag 11 februari 2010 20:57 schreef Sorella het volgende:
Hoeveel keer per week eet hij bij zijn vriendin ?
Als het elke dag zou zijn zou ik ook wat vragen, is het 1 of 2 keer in de week dan niet.
Uit de OP:quote:Op donderdag 11 februari 2010 22:03 schreef SebasM het volgende:
Moet hij nou betalen aan zn vriendin of aan haar ouders?
Ja dat las ik ook, maar ik geloofde het gewoon niet.quote:Op donderdag 11 februari 2010 22:05 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Uit de OP:
En nu vraagt ze hem ineens een bijdrage voor als hij bij haar thuis blijft eten.
Ze=vriendin.
gast dit is toch belachelijk, stel jij komt bij je vriendin en die ouders zeggen zo dat is dan 12,40, Je krijgt toch geen menu kaart te zien ofzoquote:Op donderdag 11 februari 2010 23:25 schreef bertuspils het volgende:
zo hoort het ook de man moet gewoon betalen!
blijft raar dat hij haar moet betalen, voor wat haar ouders kopen en koken.quote:Op donderdag 11 februari 2010 15:31 schreef Hojdhopper het volgende:
Vanochtend kwam ik op school:
Klasgenoot: Weet je wat er nou toch was?
Ik: Nou?![]()
Klasgenoot: Ik moet nu ineens gaan betalen aan mijn vriendin als ik daar blijf (avond) eten.
Ik:en 10 seconden later
![]()
Klasgenoot: Dat gaat toch helemaal nergens over.
Ik: Nee klopt dat slaat inderdaad nergens op.
......................
Nu vroeg ik me dus af, wat vinden jullie van deze "geld-vragerij"om het zo even te noemen?
Tschüss
Maar voor zover ik uit de OP (en de rest van 't topic) begrijp gaat het hier niet om het 5 dagen per week sponsoren van eten... Als er incidenteel 'ns meegegeten wordt is het belachelijk er geld voor te vragen natuurlijk. Althans, dat de ouders kostgeld van hun dochter vragen is op zich niet vreemd, maar als zij dat vervolgens gaat 'doorberekenen' aan haar vriend is er toch echt iets mis denk ik.quote:Op donderdag 11 februari 2010 23:43 schreef PKfotografie het volgende:
[..]
blijft raar dat hij haar moet betalen, voor wat haar ouders kopen en koken.
als hij nu veel daar mee eet en de ouders netjes vragen of hij een deel mee wil betalen, dan is het niet meer als logisch.
wij eten bv. graag goed en lekker. als mensen blijven eten geen probleem.
maar om nu 5 dagen in de week eten te sponsoren vinden wij ook wat veel... biefstukjes van bambi zij niet echt gratis bv.
Onzin, hoeft helemaal niet belachelijk te zijn.quote:Op donderdag 11 februari 2010 15:37 schreef Sapstengel het volgende:
Ik vind het dom. Kostgeld vragen aan je eigen kinderen is al belachelijk, .....
Ga jij maar naar hookers.nl ofzo.quote:Op donderdag 11 februari 2010 23:25 schreef bertuspils het volgende:
zo hoort het ook de man moet gewoon betalen!
Dat dus.quote:Op vrijdag 12 februari 2010 01:30 schreef ondeugend het volgende:
[..]
Onzin, hoeft helemaal niet belachelijk te zijn.
Ik vind het heel terecht als je op je 24ste nog thuis woont en een baan hebt om kostgeld te betalen. Je zou het uit jezelf moeten betalen zelfs.
Nog een goed voorbeeld: Mijn broer was 20, woonde thuis, had een goede baan en verbraste al zijn geld aan de kroeg.. prima vonden mijn ouders zoalng hij niet halverwege de maand mijn ouders lief aan keek voor een paar centen. Mijn ouders lieten hem kostgeld betalen ipv hem geld te lenen. Wel deden ze het sparen en terugstorten toen hij het huis uit ging.
Aan je vriend een bijdrage in de kosten vragen als hij een keer komt eten thuis is van de zotte daarentegen.. dat ben ik wel met je eens.
TS is de vriend van de gozer wiens vriendin deze eis stelt ...quote:Op vrijdag 12 februari 2010 10:07 schreef incognitoomuch het volgende:
Al bijna 12 uur lang niks meer van TS gehoord.... Go figure.
Now theres a thought...quote:Op vrijdag 12 februari 2010 10:25 schreef Copycat het volgende:
[..]
TS is de vriend van de gozer wiens vriendin deze eis stelt ...
Zegt ie ...
Nee, een automaat waar je voor ¤0,10 3 velletje papier krijgtquote:Op vrijdag 12 februari 2010 10:47 schreef Prenzlauer het volgende:
leuk als je samenwoont en 50 ct in het potje moet doen als je een biertje uit de koelkast pakt
En zou er dan bij de toiletten ook een schoteltje staan?
TS komt net brak uit bed. Ik reageer later vanmiddag nog wel...quote:Op vrijdag 12 februari 2010 10:07 schreef incognitoomuch het volgende:
Al bijna 12 uur lang niks meer van TS gehoord.... Go figure.
nee het bed was 15 euro per nacht, dus moest hij op de grond slapen.quote:Op vrijdag 12 februari 2010 13:14 schreef incognitoomuch het volgende:
TS heeft de hele nacht een verbaal gevecht moeten ondergaan?
quote:Op donderdag 11 februari 2010 15:31 schreef Hojdhopper het volgende:
Klasgenoot: Ik moet nu ineens gaan betalen aan mijn vriendin als ik daar blijf (avond) eten.
![]()
Afijn, les gevolgd en zulks, en toen liepen we naar het station en toen kwamen we erop terug.
Het zit dus zo: zijn vriendin woont nog thuis en haar ouders zijn, zoals hij zegt, wat op de centen
hoewel ze wel veel geld hebben. Daarom moet zijn vriendin, nu ze een vaste baan heeft, elke
maand 80 eutjes bijdragen voor het eten en huishouden enzo. En nu vraagt ze hem ineens een
bijdrage voor als hij bij haar thuis blijft eten. Ik heb dus even zijn verhaal aangehoord: dat klonk
als![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
x10 in het kwadraat.
En ik had ook zo iets van whadda? Ze hebben al langer dan een jaar en het kwam nu dus pas
dat hij zou moeten betalen.
Nu vroeg ik me dus af, wat vinden jullie van deze "geld-vragerij"om het zo even te noemen?
Tschüss
Thank you!quote:Op vrijdag 12 februari 2010 01:30 schreef ondeugend het volgende:
[..]
Onzin, hoeft helemaal niet belachelijk te zijn.
Ik vind het heel terecht als je op je 24ste nog thuis woont en een baan hebt om kostgeld te betalen. Je zou het uit jezelf moeten betalen zelfs.
Nog een goed voorbeeld: Mijn broer was 20, woonde thuis, had een goede baan en verbraste al zijn geld aan de kroeg.. prima vonden mijn ouders zoalng hij niet halverwege de maand mijn ouders lief aan keek voor een paar centen. Mijn ouders lieten hem kostgeld betalen ipv hem geld te lenen. Wel deden ze het sparen en terugstorten toen hij het huis uit ging.
Aan je vriend een bijdrage in de kosten vragen als hij een keer komt eten thuis is van de zotte daarentegen.. dat ben ik wel met je eens.
Die vriendin is een gier. De ouders zijn gieren.quote:Op vrijdag 12 februari 2010 13:34 schreef Jooprules het volgende:
[..]
Thank you!![]()
Kostgeld moet gewoon een voorbereiding zijn van op jezelf gaan wonen (maandelijkse lasten dus)
Die vriendin van je is gewoon een gier.. Gaat ze trouwens weleens bij hem thuis eten?
2x de helft...quote:Op donderdag 11 februari 2010 15:58 schreef Lienekien het volgende:
De vriendin doet het hoor, niet de ouders en 80 euro kostgeld per maand is echt niet veel als je fulltime werkt! Die vriendin houdt heel wat geld over per maand, in tegenstelling tot als ze op zichzelf zou wonen.quote:Op vrijdag 12 februari 2010 17:15 schreef verleiding het volgende:
Wat vreemd om zoiets te vragen aan iemand die blijft eten, doen ze dat met andere gasten ook?
Dat zou wel heel erg belachelijk zijn.quote:Op vrijdag 12 februari 2010 20:27 schreef Karina het volgende:
Mjah wel raar dat die vriendin geld vraagt, echt arm zal ze zelf ook niet worden van die 80 euro per maand die ze moet betalen. Maar misschien is het wel zo dat die vriend, de vriendin heel vaak voor dingen laat betalen en dat zij hem nu terug willen pakken? Zoiets.
quote:Op donderdag 11 februari 2010 15:31 schreef Hojdhopper het volgende:
Misschien is dat ook de bedoeling?quote:Op vrijdag 12 februari 2010 20:35 schreef Stuart het volgende:
Dat iemand kostgeld betaalt kan ik best begrijpen. Een bijdrage leveren als je zelf geld verdiend vind ik normaal. Dat je dan aan je vriend of vriendin geld vraagt voor eten is ronduit ziek en beledigend. Ik zou NOOIT meer bij je komen eten. NOOIT
Zo zou ik het in ieder geval wel opvattenquote:Op vrijdag 12 februari 2010 20:43 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Misschien is dat ook de bedoeling?
Mijn vriend is ook zo'n ontzettende krent. Ik mag wedden dat hij zoiets zou doen als we zouden samenwonen, zo van "jij hebt shampoo gekocht, ik krijg geld van je want ik heb niets uit de gezamenlijke pot gekocht"quote:Op vrijdag 12 februari 2010 22:07 schreef JanJanJan het volgende:
Gatverdamme
Ik heb zo'n pleurishekel aan van die centenpikken
Als ik die gast was ging ik mooi op zoek naar een nieuwe vriendin. Wat een debiel wijf om geld te gaan vragen. Hoe moet dat als ze later samenwonen: "jij hebt voor 100 euro kleren gekocht deze week, en ik voor 80, ik heb dus nog recht op 20 euro"?
Optyfen met die centenneukers
Dan flikker je hem toch wel meteen op straat hoop ik?quote:Op vrijdag 12 februari 2010 22:09 schreef Karina het volgende:
[..]
Mijn vriend is ook zo'n ontzettende krent. Ik mag wedden dat hij zoiets zou doen als we zouden samenwonen, zo van "jij hebt shampoo gekocht, ik krijg geld van je want ik heb niets uit de gezamenlijke pot gekocht"
Ik wist dat die speculatie zou komenquote:
Nee alleen veul bier.quote:Op vrijdag 12 februari 2010 13:14 schreef incognitoomuch het volgende:
TS heeft de hele nacht een verbaal gevecht moeten ondergaan?
Halfquote:Op vrijdag 12 februari 2010 13:24 schreef FP128 het volgende:
Jij bent zo te zien van Duitse afkomst gezien je groet?(Tschüss)
![]()
Of mensen die graag uit logeren gaan; zogenaamd vanwege de gezelligheid maar in werkelijkheid omdat ze thuis niks te eten hebben.quote:Op zaterdag 13 februari 2010 00:16 schreef Zhe-AnGeL het volgende:
Er zijn ook plenty mensen die er misbruik van maken en altijd rond etenstijd komen!
Ik betaalde ¤150,- kostgeld en dat vind ik een mooi bedrag als ik zie wat ik nu allemaal betaal met mijn eigen huurhuisje + alles erop en eraan!quote:Op zaterdag 13 februari 2010 01:22 schreef Jumping-Skippy het volgende:
¤ 80,- kostgeld per maand als je een (vaste) fulltime baan hebt is een lachertje; ik betaal ruim drie keer zoveel. Toch zou ik wel eens willen weten waarom die vriendin geld vraagt aan haar vriend als hij blijft eten; dat vind ik nergens op slaan.
Ik woon niet samen en ben ook niet van plan dat ooit te gaan doenquote:Op vrijdag 12 februari 2010 22:17 schreef JanJanJan het volgende:
[..]
Dan flikker je hem toch wel meteen op straat hoop ik?
Haha, wil hij het niet dan? Is wel goedkoper om 1 keer woonlasten te hebben ....quote:Op zaterdag 13 februari 2010 09:46 schreef Karina het volgende:
[..]
Ik woon niet samen en ben ook niet van plan dat ooit te gaan doenAls hij gierig wil zijn, dan mag hij dat in een eigen huis doen.,
Precies.quote:Op zaterdag 13 februari 2010 10:09 schreef mirannie het volgende:
Samenwonen zou ik ook niet aan beginnen met zo iemand. Als ze nu al geld wil vragen als hij blijft eten, hoe gaat dat dan straks? Precies uitrekenen wie wat heeft gebruikt van de boodschappen?
"Maar jij hebt 6 van de 10 plakjes kaas gegeten, dus dan betaal jij 1,20 euro een ik 0,80 euro"
Als het andersom ook gebeurt, is het op het einde van de rit toch helemaal niet nodig?quote:Op zaterdag 13 februari 2010 10:30 schreef boem-dikkie het volgende:
Ik betaal mijn vriendin ook als we samen eten en zij heeft boodschappen gedaan. En andersom ook. Vind ik niet gek.
Nee. Daar heb je gelijk in. Het is ook niet zo dat we elke keer elkaar betalen. Meer dat ik de ene keer betaal, zij de andere keer. Maar we hebben nogal een onregelmatig eet patroon samen dus de ene keer doet zij een week lang boodschappen en ik helemaal niet.quote:Op zaterdag 13 februari 2010 10:31 schreef Krantenman het volgende:
[..]
Als het andersom ook gebeurt, is het op het einde van de rit toch helemaal niet nodig?
Oh hij zou het wel willen, maar pech voor hem en de huur kan ik makkelijk alleen opbrengen.quote:Op zaterdag 13 februari 2010 10:21 schreef JanJanJan het volgende:
[..]
Haha, wil hij het niet dan? Is wel goedkoper om 1 keer woonlasten te hebben ....
Maar moet de vriend van TS dat bedrag nu aan haar ouders, of aan háár betalen?quote:Op zondag 14 februari 2010 18:28 schreef Hojdhopper het volgende:
Nou hij heeft het hele topic gelezen en ben benieuwd of ie er wat mee gaat doen!
Gewoon aan haar volgens mij. Zo zei ie het wel in ieder geval.quote:Op zondag 14 februari 2010 19:04 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Maar moet de vriend van TS dat bedrag nu aan haar ouders, of aan háár betalen?
En waarom dan wel? Zulke mensen bestaan echt.quote:Op zondag 14 februari 2010 20:57 schreef BansheeBoy het volgende:
Dit is voor mij nu al het topic van het jaar. Dit is zo belachelijk, dit moet wel een grap zijn!²
mwoah, als jij elke ochtend een fucking goedemorgen drankje koopt met een versgemaakt broodje op het station terwijl ik wil bezuinigen kan je oprotten. en nee, dat heeft niks met gierigheid te maken.quote:Op vrijdag 12 februari 2010 22:09 schreef Karina het volgende:
[..]
Mijn vriend is ook zo'n ontzettende krent. Ik mag wedden dat hij zoiets zou doen als we zouden samenwonen, zo van "jij hebt shampoo gekocht, ik krijg geld van je want ik heb niets uit de gezamenlijke pot gekocht"
Klopt, daar heb je gelijk in , dat is zuinigheid en dat is wat anders dan gierigheid. Maar ik mag wedden dat ik nog zuiniger ben dan hem. Ik neem altijd een pakje brood mee naar mijn werk en haal zelfs niets in de kantine.quote:Op maandag 15 februari 2010 03:05 schreef FunkyHomosapien het volgende:
[..]
mwoah, als jij elke ochtend een fucking goedemorgen drankje koopt met een versgemaakt broodje op het station terwijl ik wil bezuinigen kan je oprotten. en nee, dat heeft niks met gierigheid te maken.
Een vrouw die voor minder aan kleren koopt dan de man bestaat?quote:Op vrijdag 12 februari 2010 22:07 schreef JanJanJan het volgende:
Gatverdamme
Ik heb zo'n pleurishekel aan van die centenpikken
Als ik die gast was ging ik mooi op zoek naar een nieuwe vriendin. Wat een debiel wijf om geld te gaan vragen. Hoe moet dat als ze later samenwonen: "jij hebt voor 100 euro kleren gekocht deze week, en ik voor 80, ik heb dus nog recht op 20 euro"?
Optyfen met die centenneukers
Dit dus. Mensen die gierig zijnquote:Op vrijdag 12 februari 2010 22:17 schreef JanJanJan het volgende:
[..]
Dan flikker je hem toch wel meteen op straat hoop ik?
Daarom heb je ook een gezamenlijke rekening en een eigen rekening! Van de gezamenlijke kan er eten, drinken en de vaste lasten worden betaald en dan kun je lekker met je eigen geld dure broodjes op het station, 300 paar schoenen en dure flessen whiskey kopen!quote:Op maandag 15 februari 2010 03:05 schreef FunkyHomosapien het volgende:
mwoah, als jij elke ochtend een fucking goedemorgen drankje koopt met een versgemaakt broodje op het station terwijl ik wil bezuinigen kan je oprotten. en nee, dat heeft niks met gierigheid te maken.
Ik weet dat je het slechts als voorbeeld stelt, maar: waar heb je in hemelsnaam 300 paar schoenen voor nodig?quote:Op maandag 15 februari 2010 09:53 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Daarom heb je ook een gezamenlijke rekening en een eigen rekening! Van de gezamenlijke kan er eten, drinken en de vaste lasten worden betaald en dan kun je lekker met je eigen geld dure broodjes op het station, 300 paar schoenen en dure flessen whiskey kopen!
Dat moet je aan mijn vriendin vragen!quote:Op maandag 15 februari 2010 13:00 schreef Jumping-Skippy het volgende:
Ik weet dat je het slechts als voorbeeld stelt, maar: waar heb je in hemelsnaam 300 paar schoenen voor nodig?
Die 300 paar schoenen idd ja.quote:Op maandag 15 februari 2010 14:47 schreef PinkCake het volgende:
Wat een onzin.
Mission accomplished!quote:Op dinsdag 23 maart 2010 17:13 schreef Hojdhopper het volgende:
Ondertussen is het alweer een maand uit tussen betreffende personen. Dus zeg maar een week of wat nadat ik het topic heb geopend.
Goed gedaan.quote:Op dinsdag 23 maart 2010 17:13 schreef Hojdhopper het volgende:
Ondertussen is het alweer een maand uit tussen betreffende personen. Dus zeg maar een week of wat nadat ik het topic heb geopend.
Hoe is dat precies verlopen dan?quote:Op dinsdag 23 maart 2010 17:13 schreef Hojdhopper het volgende:
Je bent nogal snel enthousiast.quote:Op woensdag 24 maart 2010 00:20 schreef BansheeBoy het volgende:
Nogmaals, dit is een legendarisch topic. Dit bestaat toch niet!![]()
![]()
²
Wegwezen daar en snel. Kom nou zeg.quote:Op donderdag 11 februari 2010 15:31 schreef Hojdhopper het volgende:
![]()
Afijn, les gevolgd en zulks, en toen liepen we naar het station en toen kwamen we erop terug. Het zit dus zo: zijn vriendin woont nog thuis en haar ouders zijn, zoals hij zegt, wat op de centen hoewel ze wel veel geld hebben. Daarom moet zijn vriendin, nu ze een vaste baan heeft, elke maand 80 eutjes bijdragen voor het eten en huishouden enzo. En nu vraagt ze hem ineens een bijdrage voor als hij bij haar thuis blijft eten. Ik heb dus even zijn verhaal aangehoord: dat klonk als![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
x10 in het kwadraat.
En ik had ook zo iets van whadda? Ze hebben al langer dan een jaar en het kwam nu dus pas dat hij zou moeten betalen.
Tschüss
Juist.. Dat zij kostgeld moet betalen omdat ze een vaste baan heeft vind ik logisch.. Maar kom op de vriend :|quote:Op donderdag 11 februari 2010 15:37 schreef Ronnie_bravo het volgende:
[..]
Dit dus.
Kostgeld betalen als kind is helemaal niet vreemd. Vroegah moest iedereen dat doen van mijn vrienden. Hoe het tegenwoordig gaat weet ik niet.
Maar dat hij als vriend van de vriendin moet betalen is natuurlijk lachwekkend. Ik zou zeggen , eetze en ik zie je daarna!
quote:Op donderdag 11 februari 2010 15:35 schreef Sjeen het volgende:
Dat zijn vriendin kostgeld moet betalen, vind ik logisch... Dat zij hem eten in rekening gaat brengen, dan weer niet
Ik zou gewoon fijn mijn eigen boterham meenemen, kijken wat ze dan doet.
Sorry he, had geen zin om het topic helemaal door te nemen.quote:Op woensdag 24 maart 2010 02:56 schreef StormWarning het volgende:
De vraag is natuurlijk of zij méér moet betalen als er mensen mee-eten of niet, kortom: betaalt ze naar verbruik, of gewoon een vast bedrag per maand. In het laatste geval is het gewoon een inhalige doos, en in het eerste geval.. eh, eigenlijk ook.
quote:Op dinsdag 23 maart 2010 17:13 schreef Hojdhopper het volgende:
Ik denk in dit geval nu een acceptgiro. Of wellicht Ideal?quote:Op donderdag 25 maart 2010 12:01 schreef Aneurism het volgende:
Na het neuken, moest ie dan ook even 50 euro neerleggen voordat ie zich omdraaide?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |