abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 12 februari 2010 @ 11:09:41 #126
245536 Goldfoxx
As fast as lightning
pi_77912893
quote:
Op vrijdag 12 februari 2010 10:47 schreef Prenzlauer het volgende:
leuk als je samenwoont en 50 ct in het potje moet doen als je een biertje uit de koelkast pakt
En zou er dan bij de toiletten ook een schoteltje staan?
Nee, een automaat waar je voor ¤0,10 3 velletje papier krijgt
pi_77916125
quote:
Op vrijdag 12 februari 2010 10:07 schreef incognitoomuch het volgende:
Al bijna 12 uur lang niks meer van TS gehoord.... Go figure.
TS komt net brak uit bed. Ik reageer later vanmiddag nog wel...
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
  vrijdag 12 februari 2010 @ 13:14:10 #128
177079 incognitoomuch
Kin op je borst!
pi_77916712
TS heeft de hele nacht een verbaal gevecht moeten ondergaan?
[ tribute to Fedor ]
[ tribute to Jon Jones ]
Casual MMA fan :')
pi_77916879
quote:
Op vrijdag 12 februari 2010 13:14 schreef incognitoomuch het volgende:
TS heeft de hele nacht een verbaal gevecht moeten ondergaan?
nee het bed was 15 euro per nacht, dus moest hij op de grond slapen.
Doe eens lief!
pi_77917069
quote:
Op donderdag 11 februari 2010 15:31 schreef Hojdhopper het volgende:
Vanochtend kwam ik op school:

Klasgenoot: Weet je wat er nou toch was?
Ik: Nou?
Klasgenoot: Ik moet nu ineens gaan betalen aan mijn vriendin als ik daar blijf (avond) eten.
Ik: en 10 seconden later
Klasgenoot: Dat gaat toch helemaal nergens over.
Ik: Nee klopt dat slaat inderdaad nergens op.

Afijn, les gevolgd en zulks, en toen liepen we naar het station en toen kwamen we erop terug.
Het zit dus zo: zijn vriendin woont nog thuis en haar ouders zijn, zoals hij zegt, wat op de centen
hoewel ze wel veel geld hebben. Daarom moet zijn vriendin, nu ze een vaste baan heeft, elke
maand 80 eutjes bijdragen voor het eten en huishouden enzo. En nu vraagt ze hem ineens een
bijdrage voor als hij bij haar thuis blijft eten. Ik heb dus even zijn verhaal aangehoord: dat klonk
als x10 in het kwadraat.

En ik had ook zo iets van whadda? Ze hebben al langer dan een jaar en het kwam nu dus pas
dat hij zou moeten betalen.

Nu vroeg ik me dus af, wat vinden jullie van deze "geld-vragerij"om het zo even te noemen?

Tschüss

Jij bent zo te zien van Duitse afkomst gezien je groet? (Tschüss)

Als je het verhaal niet zo serieus vertelde dan had ik gedacht dat het een geintje was want laten we
eerlijk zijn dit is natuurlijk van de gekke. Ik kan geen enkele fatsoenlijk argument bedenken om dit
goed te praten en al helemaal niet als blijkt dat men het niet hoeft te doen voor het geld. Eigenlijk is
dit gierigheid en vrekkerigheid ten top.
75 topics = FIN
pi_77917420
quote:
Op vrijdag 12 februari 2010 01:30 schreef ondeugend het volgende:

[..]

Onzin, hoeft helemaal niet belachelijk te zijn.
Ik vind het heel terecht als je op je 24ste nog thuis woont en een baan hebt om kostgeld te betalen. Je zou het uit jezelf moeten betalen zelfs.

Nog een goed voorbeeld: Mijn broer was 20, woonde thuis, had een goede baan en verbraste al zijn geld aan de kroeg.. prima vonden mijn ouders zoalng hij niet halverwege de maand mijn ouders lief aan keek voor een paar centen. Mijn ouders lieten hem kostgeld betalen ipv hem geld te lenen. Wel deden ze het sparen en terugstorten toen hij het huis uit ging.

Aan je vriend een bijdrage in de kosten vragen als hij een keer komt eten thuis is van de zotte daarentegen.. dat ben ik wel met je eens.
Thank you!
Kostgeld moet gewoon een voorbereiding zijn van op jezelf gaan wonen (maandelijkse lasten dus)
Die vriendin van je is gewoon een gier.. Gaat ze trouwens weleens bij hem thuis eten?
Ben niet zo dom als ik eruit zie!
  vrijdag 12 februari 2010 @ 17:01:17 #132
177079 incognitoomuch
Kin op je borst!
pi_77925274
quote:
Op vrijdag 12 februari 2010 13:34 schreef Jooprules het volgende:

[..]

Thank you!
Kostgeld moet gewoon een voorbereiding zijn van op jezelf gaan wonen (maandelijkse lasten dus)
Die vriendin van je is gewoon een gier.. Gaat ze trouwens weleens bij hem thuis eten?
Die vriendin is een gier. De ouders zijn gieren.
Met Sint Maarten staan ze snoep uit te delen gevolgd door kassa bonnetjes voor de arme kinderen.
[ tribute to Fedor ]
[ tribute to Jon Jones ]
Casual MMA fan :')
pi_77925636
Wat vreemd om zoiets te vragen aan iemand die blijft eten, doen ze dat met andere gasten ook?
pi_77927699
Aha, ergens wel typisch Hollands om geld te vragen: ieder voor zich. Dat kan nooit een goede relatie worden. Sommige vrouwen denken echt dat een partner maakbaar is.
pi_77928616
quote:
Op donderdag 11 februari 2010 15:58 schreef Lienekien het volgende:
Ik ben eigenlijk wel benieuwd wat zijn vriendin rekent voor een maaltijd.
2x de helft...
You Don't Stop Playing Because You Get Old. But You Could Get Old If You Stop Playing.
  vrijdag 12 februari 2010 @ 19:20:24 #136
149074 Sala-adin
Knuffelmoslim
pi_77929421
Dat is wel heel erg Nederlands zeg , gelukkig ben ik niet zo goed ingeburgerd

Das om de ballen je broek uit te lachen
pi_77929721
Ik zou gewoon aanschuiven met een broodtrommel met broodje kaas en salami oid, thermoskan koffie meenemen, uiteraard wel in een meegebracht kopje schenken, anders gaan ze nog geld rekenen om het van hen gebruikte kopje af te wassen...
pi_77929977
Ik betaalde thuis ook kostgeld. Heb mn vriendjes echter nooit eten in rekening gebracht Het hangt er ook een beetje vanaf hoe vaak er meegegeten wordt, als dat 4 van de 7 avonden per week is.. Maar dan zou het vanuit die ouders moeten komen en niet vanuit vriendinlief.
pi_77930815
Zoiets vraag je niet aan een gast.. Ik zou er eens over met haar ouders beginnen. Grote kans dat zij nergens van weten en vriendinlief probeert zo het kostgeld wat te drukken ofzoiets.. Het klinkt me volkomen belachelijk in de oren iig..
  Moderator vrijdag 12 februari 2010 @ 20:10:04 #140
9859 crew  Karina
Woman
pi_77931413
quote:
Op vrijdag 12 februari 2010 17:15 schreef verleiding het volgende:
Wat vreemd om zoiets te vragen aan iemand die blijft eten, doen ze dat met andere gasten ook?
De vriendin doet het hoor, niet de ouders en 80 euro kostgeld per maand is echt niet veel als je fulltime werkt! Die vriendin houdt heel wat geld over per maand, in tegenstelling tot als ze op zichzelf zou wonen.

De ouders vragen dat kostgeld heus niet aan hun dochter omdat ze het geld nodig hebben, maar om haar te leren dat niet alles zomaar gratis komt aanwaaien.

Maar dat ZIJ vervolgens geld gaat vragen aan haar vriend, dat is echt belachelijk
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
pi_77932016
de ouders zijn dus welgesteld, volgens het verhaal. Het bedrag aan kostgeld is dan ook zeer laag.. Meer een opvoedkundige iets dus..
Maar toch geld vragen aan iemand die blijft meeëten?
Het verhaal rammelt eigenlijk best wel.
Of TS is iets op de mouw gespeld, of hij heeft het zelf verzonnen. Of er zit iets totaal anders achter dan die paar euro voor een maaltijd..
  Moderator vrijdag 12 februari 2010 @ 20:27:11 #142
9859 crew  Karina
Woman
pi_77932087
Mjah wel raar dat die vriendin geld vraagt, echt arm zal ze zelf ook niet worden van die 80 euro per maand die ze moet betalen. Maar misschien is het wel zo dat die vriend, de vriendin heel vaak voor dingen laat betalen en dat zij hem nu terug willen pakken? Zoiets.
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
  vrijdag 12 februari 2010 @ 20:33:36 #143
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_77932350
Ik moet er nog steeds om lachen.

²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
pi_77932467
Dat iemand kostgeld betaalt kan ik best begrijpen. Een bijdrage leveren als je zelf geld verdiend vind ik normaal. Dat je dan aan je vriend of vriendin geld vraagt voor eten is ronduit ziek en beledigend. Ik zou NOOIT meer bij je komen eten. NOOIT
"If you see someone without a smile, give them one of yours.”
pi_77932507
quote:
Op vrijdag 12 februari 2010 20:27 schreef Karina het volgende:
Mjah wel raar dat die vriendin geld vraagt, echt arm zal ze zelf ook niet worden van die 80 euro per maand die ze moet betalen. Maar misschien is het wel zo dat die vriend, de vriendin heel vaak voor dingen laat betalen en dat zij hem nu terug willen pakken? Zoiets.
Dat zou wel heel erg belachelijk zijn.
pi_77932606
quote:
Op donderdag 11 februari 2010 15:31 schreef Hojdhopper het volgende:
Klasgenoot: Ik moet nu ineens gaan betalen aan mijn vriendin als ik daar blijf (avond) eten.
pi_77932825
quote:
Op vrijdag 12 februari 2010 20:35 schreef Stuart het volgende:
Dat iemand kostgeld betaalt kan ik best begrijpen. Een bijdrage leveren als je zelf geld verdiend vind ik normaal. Dat je dan aan je vriend of vriendin geld vraagt voor eten is ronduit ziek en beledigend. Ik zou NOOIT meer bij je komen eten. NOOIT
Misschien is dat ook de bedoeling?
pi_77932863
quote:
Op vrijdag 12 februari 2010 20:43 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Misschien is dat ook de bedoeling?
Zo zou ik het in ieder geval wel opvatten
"If you see someone without a smile, give them one of yours.”
pi_77934416
Tja, in zekere zin is een relatie een kwestie van vraag en aanbod, niet
pi_77937105
Gatverdamme

Ik heb zo'n pleurishekel aan van die centenpikken

Als ik die gast was ging ik mooi op zoek naar een nieuwe vriendin. Wat een debiel wijf om geld te gaan vragen. Hoe moet dat als ze later samenwonen: "jij hebt voor 100 euro kleren gekocht deze week, en ik voor 80, ik heb dus nog recht op 20 euro"?

Optyfen met die centenneukers
*verwijderd door Admin*
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')