Succes!quote:Op donderdag 4 februari 2010 14:35 schreef Co_OL het volgende:
Had hem dicht gegooid met:
Hier nog steeds een baby in de buik
Dat word op de uitgerekende datum
Als je vanavond even progastedingest wel ja.quote:Op donderdag 4 februari 2010 14:35 schreef Co_OL het volgende:
Ik zit nu op me werk tot 21:00 uur dus ze wacht maar ff tot ik thuis benquote:Op donderdag 4 februari 2010 14:36 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Als je vanavond even progastedingest wel ja.
Ik hoop het voor julliequote:Op donderdag 4 februari 2010 14:35 schreef Co_OL het volgende:
Dat dusquote:Op donderdag 4 februari 2010 14:39 schreef Co_OL het volgende:
[..]
Ik zit nu op me werk tot 21:00 uur dus ze wacht maar ff tot ik thuis ben
Heb geen zin om te haasten naar huis, gewoon klaar met me werk en dan komen
Als je 'm gewoon zachtjes en stil erin schuift hoef je dr niet eens wakker te maken.quote:Op donderdag 4 februari 2010 14:39 schreef Co_OL het volgende:
[..]
Ik zit nu op me werk tot 21:00 uur dus ze wacht maar ff tot ik thuis ben
Heb geen zin om te haasten naar huis, gewoon klaar met me werk en dan komen
Oh die kleinequote:Op donderdag 4 februari 2010 14:41 schreef Keshet het volgende:
Dan moet je wel even pannenkoeken eten!
Met mijn kleine Teigetje gaat het naar omstandigheden goed. Ze heeft een stabiele nacht gehad maar is vandaag wat onrustig. Ik hoop dat ze snel weer wat rustiger is, dat is beter voor d'r!
Mag ik trouwens uit het lijstje?
Ja nu nog wel, als je ben bevallen is het alsof je een komkommer de gang in flikkert.quote:Op donderdag 4 februari 2010 14:42 schreef DJRandall het volgende:
Ik vermoed dat ze elke activiteit daar beneden wel in de gaten zal hebben.....Alleen verwacht ze er iets uit i.p.v. in....
quote:Op donderdag 4 februari 2010 14:43 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Ja nu nog wel, als je ben bevallen is het alsof je een komkommer de gang in flikkert.
quote:
Niet mee eensquote:Op donderdag 4 februari 2010 14:43 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Ja nu nog wel, als je ben bevallen is het alsof je een komkommer de gang in flikkert.
ow, gelukkig.....zat me al zorgen te maken....quote:Op donderdag 4 februari 2010 14:47 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Nou, ik durfde pas erg laat weer wat te ondernemen.
Het trekt wel weer bij hoor.
Ja maar Leandertje van klein en TARA zal wel een piemel van 20+ hebbenquote:Op donderdag 4 februari 2010 14:47 schreef freecell het volgende:
[..]
Niet mee eens
TARA en ik hebben nooit enig verschil kunnen voelen
Sterker nog; de eerste keer was nog een beetje gevoelig en daar werd het eerder strakker van
Anders vraag je de verloskundige gewoon of ze een hechtinkje extra zet.quote:Op donderdag 4 februari 2010 14:48 schreef DJRandall het volgende:
[..]
ow, gelukkig.....zat me al zorgen te maken....
quote:Op donderdag 4 februari 2010 14:43 schreef Ticootje het volgende:
[..]
quote:Op donderdag 4 februari 2010 14:48 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Ja maar Leandertje van klein en TARA zal wel een piemel van 20+ hebben
Nee joh, jij moet gewoon wachten op de 14e. 14e is een goede dag om jarig te zijn. Trust me I know.quote:Op donderdag 4 februari 2010 14:49 schreef octopussy het volgende:
[..]
![]()
![]()
Met het rommelen van afgelopen tijd is het sowieso een no-go area geweest voor liefMaar ja, nu is het rustig en is meneer natuurlijk naar zijn werk
![]()
Zal ik hem gewoon even bellen dat ie naar huis moet komen
IK denk dat ie heel snel is met de telefoon opnemen, maar het zal de eerste keer zijn dat hij het een domper vindt als je zegt: zullen we sexen?quote:Op donderdag 4 februari 2010 14:49 schreef octopussy het volgende:
[..]
![]()
![]()
Met het rommelen van afgelopen tijd is het sowieso een no-go area geweest voor liefMaar ja, nu is het rustig en is meneer natuurlijk naar zijn werk
![]()
Zal ik hem gewoon even bellen dat ie naar huis moet komen
Maar een keertje extra prostaldingessen moet kunnen....Goed voor de bekkenbodem....en de hormonen...en de relatie....Waarom niet eigenlijk???quote:Op donderdag 4 februari 2010 14:50 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Nee joh, jij moet gewoon wachten op de 14e. 14e is een goede dag om jarig te zijn. Trust me I know.
uiteraard, maakt dat verschil?quote:Op donderdag 4 februari 2010 14:48 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Ja maar Leandertje van klein en TARA zal wel een piemel van 20+ hebben
quote:Op donderdag 4 februari 2010 14:49 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Anders vraag je de verloskundige gewoon of ze een hechtinkje extra zet.
Eigenlijk moeten aanstaande vaders ook gewoon wat zwangerschapsverlof krijgen 'ter ondersteuning'quote:Op donderdag 4 februari 2010 14:54 schreef DJRandall het volgende:
[..]
Maar een keertje extra prostaldingessen moet kunnen....Goed voor de bekkenbodem....en de hormonen...en de relatie....Waarom niet eigenlijk???
Eensquote:Op donderdag 4 februari 2010 14:59 schreef octopussy het volgende:
[..]
Eigenlijk moeten aanstaande vaders ook gewoon wat zwangerschapsverlof krijgen 'ter ondersteuning'
Oneens... Asjeblieft niet zeg!quote:Op donderdag 4 februari 2010 14:59 schreef octopussy het volgende:
[..]
Eigenlijk moeten aanstaande vaders ook gewoon wat zwangerschapsverlof krijgen 'ter ondersteuning'
Alleen maar als ze dan ook lekkere dingetjes halen waar je zin in hebt!quote:Op donderdag 4 februari 2010 14:59 schreef octopussy het volgende:
[..]
Ja, dat zal het vooral zijn. Dat jij dan ook nog even drinken voor hem pakt..quote:Op donderdag 4 februari 2010 15:03 schreef Asyniur het volgende:
[..]
Alleen maar als ze dan ook lekkere dingetjes halen waar je zin in hebt!
Anders kan ie net zo goed op zijn werk blijven
Wat fijn, het lijkt me zo spannend, zo'n minimensje. Hopelijk kan ze in alle rust snel groter en zwaarder worden.quote:Op donderdag 4 februari 2010 14:41 schreef Keshet het volgende:
Met mijn kleine Teigetje gaat het naar omstandigheden goed. Ze heeft een stabiele nacht gehad maar is vandaag wat onrustig. Ik hoop dat ze snel weer wat rustiger is, dat is beter voor d'r!
Ik bedoel meer dat hij naar mcdonalds ofzo rijdt omdat jij het niet meer kan...quote:Op donderdag 4 februari 2010 15:04 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Ja, dat zal het vooral zijn. Dat jij dan ook nog even drinken voor hem pakt..
Ik ook niet hoor. Ik ben erg blij met een vent die dus niet zo over zich heen laat lopen en zich niet al te veel aantrekt van hysterische hormoonacties of absurde suggesties.quote:Op donderdag 4 februari 2010 15:10 schreef Asyniur het volgende:
[..]
Ik bedoel meer dat hij naar mcdonalds ofzo rijdt omdat jij het niet meer kan...
maar zo'n man heb ik dus niet![]()
Ik heb om die reden twee flesjes gaviscon gekocht. Eén keer mijn flesje vergeten op vrijdagavond op het werk. Ik stond de zaterdag vrij vlug in de apotheekquote:Op donderdag 4 februari 2010 15:58 schreef Ticootje het volgende:
Jeee maagzuur, en mn rennies die ik gister gevonden had liggen thuis. Ik ben wat dom..
Mag ik hier alvast een joker inzettenquote:Op donderdag 4 februari 2010 16:05 schreef amaranta het volgende:
@ vlinder, je zou niet de 1 e zijn die na 6 weken alweer aantelt
Er zijn echt mannen die eisen dat ze 2/3 dagen na een bevalling er weer op kunnen..quote:Op donderdag 4 februari 2010 16:08 schreef amaranta het volgende:
Ik heb nog geeneens geslachtgemeenschap gehad. Vandeweek nog een stuk hechting verloren.
Mijn man wil 2 weken vrij na de geboorte. Whaaa 2 weken lang BOEMBOEMSCHIETKNAL aan mn hoofdquote:Op donderdag 4 februari 2010 14:59 schreef octopussy het volgende:
[..]
quote:Op donderdag 4 februari 2010 16:30 schreef Ticootje het volgende:
Ik twijfel wel heel erg over de kraamzorg wat ik zal aanvragen... Je kan namelijk minder doen, aangezien ik niet van vreemden in huis hou. Maar misschie vind ik het deze keer wel fijn en gaat ze fruitsaladesvoor me maken ofzo...
Ik lees nu pas dat je meisje geboren is! Gefeliciteerd!quote:Op donderdag 4 februari 2010 14:41 schreef Keshet het volgende:
Dan moet je wel even pannenkoeken eten!
Mag ik trouwens uit het lijstje?
Het idee van een kraamverzorgster is toch dat ze elke dag ontbijt op bed voor je maakt en elke dag je beddegoed wast? Dat verwacht ik van de kraamzorg... Oh ja, en ze moet ons natuurlijk even leren hoe je de navel schoon houd. De rest lukt wel....quote:Op donderdag 4 februari 2010 16:30 schreef Ticootje het volgende:
Ik twijfel wel heel erg over de kraamzorg wat ik zal aanvragen... Je kan namelijk minder doen, aangezien ik niet van vreemden in huis hou. Maar misschie vind ik het deze keer wel fijn en gaat ze fruitsaladesvoor me maken ofzo...
Ik stond expres vroeger op om te stofzuigen omdat ik het niet fijn vond dat zei dat ging doen.quote:Op donderdag 4 februari 2010 16:33 schreef pessie het volgende:
[..]
Het idee van een kraamverzorgster is toch dat ze elke dag ontbijt op bed voor je maakt en elke dag je beddegoed wast? Dat verwacht ik van de kraamzorg... Oh ja, en ze moet ons natuurlijk even leren hoe je de navel schoon houd. De rest lukt wel....
Ah kijk, ervaringsverhalen.quote:Op donderdag 4 februari 2010 16:34 schreef Ticootje het volgende:
Flugel, 6 uur vind ik een hele dag hoor. Ze komt dan om half 9 en gaat weg als jij gaat rusten.. Als je opstaat is je man weer thuis.
Martijn is wel iets langer van huis op de gemiddelde werkdag...quote:Op donderdag 4 februari 2010 16:34 schreef Ticootje het volgende:
Flugel, 6 uur vind ik een hele dag hoor. Ze komt dan om half 9 en gaat weg als jij gaat rusten.. Als je opstaat is je man weer thuis.
Het is toch wel handig om je bezoek even te laten bellen voordat ze komen... En het is ook wel handig om bepaalde rusttijden aan te houden..quote:Op donderdag 4 februari 2010 16:35 schreef Morretje het volgende:
[..]
Ah kijk, ervaringsverhalen.![]()
Ik schrok namelijk even van Flugels post, maar een middenweg kan natuurlijk ook prima, dan komt meneer toch een uurtje eerder thuis?
Ligt eraan hoeveel je in de kreukels ligt...quote:Op donderdag 4 februari 2010 16:36 schreef flugeltje het volgende:
[..]
Martijn is wel iets langer van huis op de gemiddelde werkdag...
Maar je hebt gelijk, met 6 uur zou het nog wel te redden zijn. Ik vrees het meest voor de vakantieperikelen. Hoorde vorig jaar van een collega ook al dat ze flink op uren gekort was omdat er gewoon niet voldoende kraamverzorgsters voorhanden waren in de vakantieperiode.
Hoe lang rust je eigenlijk op zo'n dag?
Ah kijk, dat vind ik ook wel herkenbaar. Ik zie mezelf ook wel op tijd opstaan om ervoor te zorgen dat in ieder geval de kattenbakken schoon zijn en de vloeren gedweild...quote:Op donderdag 4 februari 2010 16:35 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Ik stond expres vroeger op om te stofzuigen omdat ik het niet fijn vond dat zei dat ging doen.
Je mag haar toch altijd wegsturen als je het niet meer nodig hebt of vindt?quote:Op donderdag 4 februari 2010 16:30 schreef Ticootje het volgende:
Nou... daar deed ze best moeilijk over. Met heel veel moeite heb ik haar de laatste dag eerder weg kunnen sturen...quote:Op donderdag 4 februari 2010 16:43 schreef DJRandall het volgende:
[..]
Je mag haar toch altijd wegsturen als je het niet meer nodig hebt of vindt?
Hier moet je er op tijd bijzijn wil je nog recht hebben op het volledig aantal uren. Als je pas na de 16e week opgeeft kun je geloof ik alleen nog het minimale aantal uren krijgen ofzoiets... (ik heb zelf dan ook al rond 8 weken maar aangemeld)quote:Op donderdag 4 februari 2010 17:00 schreef Ticootje het volgende:
Vanaf wanneer is het normaal om kraamzorg te regelen? (ff kwijt is)
Hier niet hoor. Alleen als blijkt dat drinken niet goed gaat, kan er een herindicatie komen na een aantal dagen en dan krijg je evt. extra uren, maar niet standaard.quote:Op donderdag 4 februari 2010 17:30 schreef amaranta het volgende:
[..]
Je moet ze trouwens bellen dat je borstvoeding wil gaan geven, dan krijg je meer uren.
Ik ben ook heel blij met mijn man hoor!quote:Op donderdag 4 februari 2010 15:10 schreef Asyniur het volgende:
[..]
Ik bedoel meer dat hij naar mcdonalds ofzo rijdt omdat jij het niet meer kan...
maar zo'n man heb ik dus niet![]()
Jeutje, dat is snel.quote:Op donderdag 4 februari 2010 18:39 schreef tessie het volgende:
Thanx meiden
Amarantha, Graeme is nu 7,5 maand
Nu moet ik denken aan die reclamequote:Op donderdag 4 februari 2010 19:27 schreef tessie het volgende:
Leonieke, volgens mij kwam jjij net 1 topic nadat ik bevallen was
DJRandall(znvrouw:D), de gyn dacht eerst dat het een mola zwangerschap was, had daar eerder over gepost, misschien dat je dat onthouden hebt... Maar het bleek uiteindelijk dus toch gewoon een goede zwangerschap!Wonderbaarlijk, dat wel. Safe sex is blijkbaar niet altijd zo safe als je denkt
(niet dat we niet wilden, maar ik mocht niet zwanger worden ivm post partum thyrioditis)
Qua timing zit je inderdaad perfectquote:Op donderdag 4 februari 2010 20:03 schreef tessie het volgende:
@Leonieke, een uur voor mijn positieve test belde de internist dat mijn schildklier bijna weer normaal werkte, en na de 2e echo ben ik ook gelijk weer bloed gaan prikken en toen werkte mijn schildklier precies weer normaal. Moet nu wel regelmatig bloed gaan prikken om te kijken of het zo blijft, maar nu is het dus geen probleem. Timing he!
ok, bedankt voor je duidelijke uitleg. Ben wel super blij voor je dat het goed is.quote:Op donderdag 4 februari 2010 19:27 schreef tessie het volgende:
Leonieke, volgens mij kwam jjij net 1 topic nadat ik bevallen was
DJRandall(znvrouw:D), de gyn dacht eerst dat het een mola zwangerschap was, had daar eerder over gepost, misschien dat je dat onthouden hebt... Maar het bleek uiteindelijk dus toch gewoon een goede zwangerschap!Wonderbaarlijk, dat wel. Safe sex is blijkbaar niet altijd zo safe als je denkt
(niet dat we niet wilden, maar ik mocht niet zwanger worden ivm post partum thyrioditis)
Jij bent heul geen stresskonijn. Anders had je al lang een kamertje, en alles in huis.....Jij bent super relaxed!quote:Op donderdag 4 februari 2010 22:46 schreef leonieke het volgende:
Oh, maar ik kan me voorstellen dat je heel erg gelukkig bent (zou ik ook zijn, maar ik zou waarschijnlijk meer tijd nodig hebben), maar ik ben waarschijnlijk gewoon een groter stresskonijn dan de meeste mensen
![]()
Maar als jullie idd al allebei vlug een tweede kindje wilden, zal je wel makkelijker alles op een rijtje kunnen zetten.
Lichtgewichtje!quote:Op vrijdag 5 februari 2010 08:15 schreef freecell het volgende:
Gisteren alleen een zak chips leeggegeten
Vanmorgen weegschaal 80,3
Ik schommel al sinds eind december rond de 80 en als je kijkt wat ik eet is dat heel interessant
Niks voorzichtig! Welkom kaatje!quote:Op vrijdag 5 februari 2010 08:34 schreef kaatjejannie het volgende:
* kaatjejannie komt hier heel voorzichtig om het hoekje kijken...
ik sta gewoon in het update topic...quote:Op vrijdag 5 februari 2010 08:37 schreef Asyniur het volgende:
[..]
Niks voorzichtig! Welkom kaatje!![]()
Hoever ben je nu?
lees het SC topic maarquote:Op vrijdag 5 februari 2010 08:39 schreef leonieke het volgende:
Welkom kaatjejannie![]()
En freecell en Asyniur, wat doen jullie hier op dit uur?Als ik thuis ben vanaf volgende week dinsdag vraag ik me af wanneer ik hier eens zal binnenstrompelen en jullie zitten hier bijna vroeger dan ik
ja, ik heb het gelezen.. arme jij, maar ik zou terug in mijn bed duiken, denk ik, of op de zetel verder slapenquote:Op vrijdag 5 februari 2010 08:41 schreef Asyniur het volgende:
[..]
lees het SC topic maar![]()
en ik ben eigenlijk altijd een vrij vroege vogel
Nou uhm... Een dreumes die gewoon om 7 uur wakker is bijvoorbeeld?quote:Op vrijdag 5 februari 2010 08:39 schreef leonieke het volgende:
Welkom kaatjejannie![]()
En freecell en Asyniur, wat doen jullie hier op dit uur?Als ik thuis ben vanaf volgende week dinsdag vraag ik me af wanneer ik hier eens zal binnenstrompelen en jullie zitten hier bijna vroeger dan ik
Ik wou net zeggen: terug in bed is geen optie. Daar is meneer zojuist weer terug in gekropen nadat ik de boodschappen voor het weekend gehaald heb...quote:Op vrijdag 5 februari 2010 08:42 schreef leonieke het volgende:
[..]
ja, ik heb het gelezen.. arme jij, maar ik zou terug in mijn bed duiken, denk ik, of op de zetel verder slapen
Ow shoppen dat zou ik graag weer eens doen, maar helaas...quote:Op vrijdag 5 februari 2010 08:54 schreef flugeltje het volgende:
Ach Asy toch, mannen kunnen zo enorm ziek zijn af en toeStop 'm lekker onder met een kop soep en ga dan lekker effe wat shoppen ofzo, anders blijf je lopen vermoed ik
Hier nog steeds in onwaarschijnlijk niemandsland. De derde week van het grote niets, gelukkig over anderhalve week de pretecho. Eerst maar eens zien dat er nog wel iets in me zit en ik het niet onderweg verloren ben ofzo...
Jaaaaa!quote:Op vrijdag 5 februari 2010 10:01 schreef mama_papa het volgende:
ik lig hier in t ziekenhuis met t mooiste meisje in mn armen, eindelijk knuffelen! op 5 februari om 0:58 is onze tessa marlinde pascalle (roepnaam tessa) geboren! met het gewicht 2360 en 49cm. ik werd ingeleid omdat ik zw.vergiftiging had. van 2cm ontsluiting om 4 uur smiddags naar 10cm om 12uur! het was echt n droombevalling, wel mett knip, maar geen pijn! we mogen op zn vroegst op maandag weg, maar nu elk uur gecontroleerd worden. we zzijn enorm gelukkig en vormen nu eindelijk n gezin! rest vertel ik later. x van de dolgelukkige mama en papa
gefeliciteerd jullie!!!!quote:Op vrijdag 5 februari 2010 10:01 schreef mama_papa het volgende:
ik lig hier in t ziekenhuis met t mooiste meisje in mn armen, eindelijk knuffelen! op 5 februari om 0:58 is onze tessa marlinde pascalle (roepnaam tessa) geboren! met het gewicht 2360 en 49cm. ik werd ingeleid omdat ik zw.vergiftiging had. van 2cm ontsluiting om 4 uur smiddags naar 10cm om 12uur! het was echt n droombevalling, wel mett knip, maar geen pijn! we mogen op zn vroegst op maandag weg, maar nu elk uur gecontroleerd worden. we zzijn enorm gelukkig en vormen nu eindelijk n gezin! rest vertel ik later. x van de dolgelukkige mama en papa
Ja hoor, maar dat doe ik al weken. Da's niks nieuws.quote:Op vrijdag 5 februari 2010 10:02 schreef freecell het volgende:
Asy, jij de weekendboodschappen aan het doen?
Ook geen succes!
Ik heb serieus wel eens de neiging om mannen voor een dag of 2 een zak van 15 KG aardappels voor te binden met iets er in wat beweegt. En dan mogen ze niet piepen dat de banden snijden
Hier ook steeds meer vocht. Vooral in mijn voeten/enkels. Maar ik was maar 0,2 kilo aangekomen.quote:Op vrijdag 5 februari 2010 12:37 schreef octopussy het volgende:
Het aankomen gaat hier ineens ook wat harder, en ik heb het idee dat ik wat vocht vasthoud. Nouja, de laatste loodjes zijn het zwaarst enzo![]()
Co_OL, nog geen actie bij mevrouw Co_OL? Gefeliciteerd met jullie 40 weken mijlpaal
Ik kon er anders niet om lachen, die weeen. En om de voorweeen ook niet. Die dus peanuts zijn vergeleken met ontsluitingsweeen.quote:Op vrijdag 5 februari 2010 12:26 schreef ymme het volgende:
Als zoiets gebeurd zit ik echt met een bick smile op mijn bedJa, nu komt ie hoor. Ik voel het gewoon. Nu is het echt. Niet dus....
Nog lang niet joh!quote:Op vrijdag 5 februari 2010 12:52 schreef pinquit het volgende:
Tessagefeli mama_papa!!
enneh, asy, wanneer moet jij es bevallen johik heb het gevoel dat je al een jaar zwanger bent
Ik heb een hoge pijngrens gelukkig.quote:Op vrijdag 5 februari 2010 12:48 schreef amaranta het volgende:
[..]
Ik kon er anders niet om lachen, die weeen. En om de voorweeen ook niet. Die dus peanuts zijn vergeleken met ontsluitingsweeen.
quote:Op vrijdag 5 februari 2010 12:55 schreef Asyniur het volgende:
[..]
Nog lang niet joh!![]()
Ik ben pas 38 weken...![]()
En de baby komt pas 26 februari. Dat hebben we namelijk met hem afgesproken en wij hebben nou eenmaal een braaf kind
Dat zal het wel zijn dan, ik heb namelijk geen pijngrens.quote:Op vrijdag 5 februari 2010 12:59 schreef ymme het volgende:
[..]
Ik heb een hoge pijngrens gelukkig.En ach, dat het allemaal heel veel pijn gaat doen. Tja, dat weten we van te voren zeg ik steeds maar. Voor wat, hoort wat.
Hahhah, heeeeeeel herkenbaar, hier precies hetzelfde, alleen heb ik er eigenlijk de hele zwangerschap last van en niet alleen in het beginquote:Op vrijdag 5 februari 2010 11:28 schreef tessie het volgende:
Ik was echt vergeten dat je als je net zwanger bent (nou ja, ik dan, ik weet niet of anderen dat ook hebben) je zoveel boeren laat. En dat in combinatie met die vieze pillen van kruitvat met visolie... bah!
Oja, dat was ik inderdaad ook vergeten te 'zeggen' ja!quote:Op vrijdag 5 februari 2010 13:03 schreef happyme28 het volgende:
Mama_papa, jaaaaaaaa jullie meisje is er! Gefeliciteerd met de geboorte van Tessa. Was wel onverwacht die zwangerschapsvergiftiging of niet? Waren er wel signalen?
[..]
Hahhah, heeeeeeel herkenbaar, hier precies hetzelfde, alleen heb ik er eigenlijk de hele zwangerschap last van en niet alleen in het begin
Wij bestaan natuurlijk ook gewoonquote:Op vrijdag 5 februari 2010 14:12 schreef Saskia1982 het volgende:
Al geprobeerd op een zwangerschapsforum te kijken, daar vind je misschien meer lotgenoten devil.
Zelf ben ik nu alweer 10 weken moeder en vind het heerlijk, wat de kosten betreft valt het de eerste tijd idd erg mee
Toch van harte gefeliciteerd met je zwangerschap!
Dank je freecell! Dat voelt een stuk beter!quote:Op vrijdag 5 februari 2010 14:09 schreef freecell het volgende:
Welkom devilish!
Vervelende situatie zegIk snap dat je je alleen voelt staan hierin!
Ten eerste: jullie hebben nog een maand of 8 om er aan te wennenWaarschijnlijk groei je er dan wel in!
Ten tweede: Zoveel geld kost een baby de eerste tijd toch niet? Tenminste, ik vind het heel erg meevallen
Ik zou zeggen: lees en post lekker mee, dan mag je gezellig samen met ons zwanger zijn ipv in je uppie
Lastige situatie. Waarschijnlijk heeft je vriend, iets meer tijd nodig om aan het idee te wennen. Komt vast allemaal goed meid.quote:Op vrijdag 5 februari 2010 13:25 schreef devilishbaby het volgende:
Hallo,
Mag ik me voorstellen? Devilishbaby en zwanger van mijn 3e.
Niet helemaal gepland, of beter gezegd helemaal niet! Mijn vriend had al een afspraak staan om zich te laten steriliseren en nu dus toch zwanger.
Ik voel me erg eenzaam in mijn zwangerschap, ook al is het pril, we moeten er het beste van maken lijkt mij. Mijn vriend is er helemaal niet blij mee, hopenlijk komt dat nog. Het enige wat hij steeds zegt is dat het nog wel 1000% keer mis kan gaan.
Zoals ik al zei ik voel me eenzaam in mijn zwangerschap, alle veranderingen die ik nu al voel zoals het groeien van mijn borsten, het trekkende gevoel in mijn buik, de misselijkheid... Ik kan ze (nu nog) niet delen met mijn vriend. Hij is zelf nog nooit papa geworden, ik heb 2 kindjes uit een vorige relatie. We vonden het prima zo. De 2 kindjes die ik al had zijn met behulp van het ziekenhuis gekomen omdat normaal zwanger worden niet lukte en het probleem bij mij lag. We zijn dus ook niet voorzichtig met sex om gegaan omdat de kans toch klein was dat het zou gebeuren en hebben toen steeds gezegd het komt zoals het komt.
En toen werd ik eerder zwanger en vond hij het eigenlijk helemaal niks, het koste toch weer allemaal extra geld en we zouden wel weer de komende jaren erg gebonden zijn. We hebben toen besloten dat we voor een sterilisatie zouden gaan maar verder eigenlijk niks gedaan om te voorkomen dat ik weer zwanger zou worden.
En dat is dus nu gebeurd. Afgelopen maandag een positieve test en gisteren de sterilisatie. Sindsdien is mijn vriend niet te genieten en erg negatief over de zwangerschap. Aan de andere kant zegt hij wel dat hij het niet erg vind maar zijn doen en laten showen iets anders.
We hebben ons net een huis gekocht waar we binnenkort heen zullen verhuizen, gelukkig een huis met 4 slaapkamers. Maar dat betekend wel een extra uitgave ivm. verbouwing er moet een stuk schuur aan het huis gebouwd worden waar de wasmachine en droger heen kunnen gaan en dan moet de zolderkamer weer in oude staat hersteld worden. Dat is nu een bar met DJ ruimte en ze hebben daarom een extra stuk afgetimmerd. Natuurlijk heeft hij ergens gelijk, maar hij had ook kunnen zeggen we gebruiken condooms als hij het echt zo erg vind. En natuurlijk moeten we onze plannen weer een beetje aanpassen aan deze nieuwe situatie, maar ook dat lijkt me niet het grootste probleem.
Ik denk dat het allemaal wel goed gaat komen, voor nu heeft hij tijd nodig. Maar ik zou mijn zwangerschap zo graag willen delen met iemand. En wanneer vertel je het nu aan de ouders en de omgeving? Ook iets wat ik erg moeilijk vind en als ik dat aan hem vraag krijg ik als antwoord dat ik dat zelf maar moet weten. En hoe vertel ik het dan? Ik weet dat zijn ouders het geweldig zullen vinden, mijn ouders zijn wat moeilijker te peilen daarin maar zullen het vast ook wel leuk vinden. Komende zondag komen beide ouders op visite, ergens zou ik het dan best willen vertellen maar misschien is het ook nog wat aan de vroege kant, ben dan net 5w en 1 dag zwanger volgens de berekening.
Dilemma's...
Voor nu hoop ik eigenlijk hier een beetje mijn ei kwijt te kunnen.
Ik ben verder niet zo bekend met dit forum, las alleen al wel heel lang mijn nieuws hier en soms een forum berichtje, nooit actief deelgenomen hieraan.
Wij zitten op bijstandsniveau, maar we redden het makkelijk hoorquote:Op vrijdag 5 februari 2010 14:21 schreef devilishbaby het volgende:
[..]
Dank je freecell! Dat voelt een stuk beter!
En natuurlijk heeft hij nog een tijd om er aan te gaan wennen, hopenlijk draait hij dus ook snel bij en dan zou ik het leuk vinden als hij toch een trotse papa zal worden.
Kinderen kosten geld, nu en later... Hij is een dood goeie vent, hij wil het beste voor mijn kinderen (die hij ook als eigen ziet), mij en natuurlijk ons (hem zelf). Maar het is een knul die erg over financiën nadenkt (niks mis mee!) en dan niet alleen voor nu maar ook voor de toekomst zoals studie's enzo. Persoonlijk denk ik ook het loopt allemaal wel los, als mensen in de bijstand het kunnen redden... Dan kunnen wij dat zeker!
Kijk dat je niet wakker wordt met ijs aan jequote:Op vrijdag 5 februari 2010 14:18 schreef Orea het volgende:
Dat windenmidden in de winter met je slaapkamerraam open slapen omdat het anders niet te harden is
Als het ons kent ons is, in een dorp. En je wilt het echt geheim houden nog eventjes. Kun je inderdaad beter nog even alleen zelf genieten met dit nieuws. Misschien ook beter voor je vriend ja, voordat hij nu al op straat enzo aangesproken gaat worden. Eerst samen gaan genieten.quote:Op vrijdag 5 februari 2010 14:27 schreef devilishbaby het volgende:
Winden en boeren??? Pfff daar heb ik soms zo al last van hoefde ik niet eens zwanger voor te zijnMaar ik kan me niet meer heugen dat dat erger werd tijdens de zwangerschap, over enkele maanden kan ik het misschien wel vertellen:)
Heb me ook aangemeld op zwanger-forum bedoel je die?
Ik wil het wel op een originele manier vertellen aan de ouders en weet nog niet echt hoe ik dat zal gaan doen (als iemand nog ideetjes heeft...???).
Voor de rest van de wereld houd ik het sowieso voor mezelf t/m de 12e week. Dan heb je toch ook nog tijd genoeg om kraamhulp aan te vragen? Dit omdat een vriendin van ons kraamverzorgende is en ik met haar wil overleggen of ze het leuk zou vinden om bij ons de kraamhulp te doen. Ze heeft zelf wel eens gezegd dat ze dat bij ons zou willen, maar ze zegt soms ook dat ze juist niet bij bekenden wil. Dus overleg hierin lijkt me het beste en dan is de keuze aan haar...
Schoonmoeder is wel een flapuit en woont in hetzelfde plaatsje als waar wij wonen... Klein dorp en ons kent onsDus misschien beter om nog even te wachten.
3 en 5 jaar en beiden meiden. Dus wie weet dit maal een knul...???quote:Op vrijdag 5 februari 2010 14:26 schreef freecell het volgende:
[..]
Wij zitten op bijstandsniveau, maar we redden het makkelijk hoorEn dit wordt onze tweede
Hoe oud zijn je andere kinderen?
Oh ja, die uitspraken komen hier ook wel eens voor. Dom, lomp en boers.quote:Op vrijdag 5 februari 2010 14:32 schreef devilishbaby het volgende:
[..]
3 en 5 jaar en beiden meiden. Dus wie weet dit maal een knul...???
Dat heeft mijn vriend wel eens gezegd in een dronken bui in het cafe (iets wat grof..)"als ik zeker wist dat ik een zoon zou krijgen dan pompte ik hem er vanavond nog in"
Boeren gehucht dus soms komen de dingen er ook iets wat boers uitrelativeren werkt dan erg goed of doen alsof je niks gehoord hebt :p
wat kan jij een ongelooflijke doos zijn zeg, kolere.quote:Op vrijdag 5 februari 2010 12:59 schreef ymme het volgende:
[..]
Ik heb een hoge pijngrens gelukkig.En ach, dat het allemaal heel veel pijn gaat doen. Tja, dat weten we van te voren zeg ik steeds maar. Voor wat, hoort wat.
Ik had em in de post, maar loop ongeveer 2 weken voor op jou he. Ben nu 15 weken 3 dagen.quote:Op vrijdag 5 februari 2010 15:08 schreef Orea het volgende:
Nu al Pessie?? Heb je die per mail gehad of per post? Ik heb me ook aangemeld maar nog niks gehoord....
Hoezo, heb jij een pijnloze bevalling gehad dan?quote:Op vrijdag 5 februari 2010 15:07 schreef Kleurdoos het volgende:
[..]
wat kan jij een ongelooflijke doos zijn zeg, kolere.
Goed verwoord!quote:Op vrijdag 5 februari 2010 15:51 schreef octopussy het volgende:
Ymme, het komt ontzettend degraderend over als je zegt dat je een hoge pijngrens hebt en de indruk wekt dat je die bevalling 'wel even doet'. Daar doe je iedereen onrecht mee die wel een pijnlijke bevalling heeft gehad.
Bovendien wekt het de indruk dat je erg naïef bent in wat je te wachten staat.
ja. vraag dan niet om uitleg doos. als je dan toch gewoon gezellig bot doorgaat. weet je wat: ik gun je van harte net zo'n bevaling als die ik had met selene. ga maar zoeken in de bevallingsverhalenquote:Op vrijdag 5 februari 2010 16:21 schreef ymme het volgende:
Ach ja, scheelt dat ik de hele zwangerschap nog geen pijn heb hoeven hebben enzo
En tja, zwaar op de hand enzo. Niet tegen een geintje kunnen blablabla.
En er is geen ene bevalling die geen pijn doet, dus mazzel of pech, pijn doet het!
quote:Op vrijdag 5 februari 2010 15:52 schreef Kleurdoos het volgende:
Maak maar een homevideo voor ons waar je smakelijk om je weeen lacht, ik ben erg benieuwd.
Heb geen pijntje in mijn eerste zwangerschap gehad en in de tweede ook niet eigenljjk alleen mijn hart ging van de leg af ietwat lastig en toch ben ik echt niet zwaar op de hand.quote:Op vrijdag 5 februari 2010 16:21 schreef ymme het volgende:
Ach ja, scheelt dat ik de hele zwangerschap nog geen pijn heb hoeven hebben enzo
En tja, zwaar op de hand enzo. Niet tegen een geintje kunnen blablabla.
En er is geen ene bevalling die geen pijn doet, dus mazzel of pech, pijn doet het!
Die vraag was dus bedoelt voor mensen die thuis bevallen zijn.quote:Op vrijdag 5 februari 2010 16:25 schreef Books het volgende:
Ymme verkeerde indruk of niet naief of niet je komt soms over als een .... koe! Zo nu mag ik er eindelijk ook eens wat van zeggen (zit al zolang op mijn vingers). Zoals laatst dan lees ik je vraag van is er al wel eens iemand thuisbevallen en dan denk ik van: Sjeeeeesss je leest hier toch ook en dan weet je toch dat er mensen thuisbevallen gepland of ongepland? Ik heb ook een hele hoge pijngrengs maar geloof me ineens kan hij verdwenen zijn als je je persweeen op moet houden omdat je kind klem zit.
Vergeten doe je het niet, maar de impact van die pijn kun je wel vrij snel vergeten als je je kindje eenmaal vast hebt. Daar staat tegenover dat er ook mensen met een helse bevalling zijn die niet eens nog eenkeer zwanger durven worden, omdat ze de pijn niet kunnen vergeten.quote:Op vrijdag 5 februari 2010 16:29 schreef ymme het volgende:
[..]
Die vraag was dus bedoelt voor mensen die thuis bevallen zijn.
En hoge pijngrens, of lage, pijn doet het zowiezo. Of is er iemand hier, die niets gevoelt heeft van de bevalling? Lijkt mij niet toch. Ik wil er alleen mee zeggen, dat ik en andere niet zwanger willen worden, omdat het pijn doet. Dat is gewoon een stukje wat bij een bevalling hoort. En heel cliché, maar iedereen zegt toch altijd, dat ben je toch vergeten als je je baby daarna op je buik hebt liggen. Naja, vergeten als het erg veel pijn heeft gedaan, lijkt me niet. Maar je weet waarvoor je het doet. En je weet van te voren, dat het pijn gaat doet.
Verder probeer ik er niets mee te zeggen, iemand te kwetsen of aan te vallen. En als ik geen geintjes over gemaakt mogen worden, zal ik dat niet meer doen. Ben gewoon erg nuchter eronder.
Maar iemand een hele pijnlijke bevalling wensen, gaat mij te ver.
Net zoals iemand een zwangerschap wensen, zoals ik heb met het bekken.
Mensen, zien jullie nu echt de smiley niet.quote:Op vrijdag 5 februari 2010 12:59 schreef ymme het volgende:
[..]
dan moet je niet impliceren dat de mensen die wel zo'n hele pijnlijke bevalling gehad hebben maar een stelletje aanstellers zijn die blijkbaar niet snappen dat pijn erbij hoort.quote:Op vrijdag 5 februari 2010 16:29 schreef ymme het volgende:
[..]
Maar iemand een hele pijnlijke bevalling wensen, gaat mij te ver.
Net zoals iemand een zwangerschap wensen, zoals ik heb met het bekken.
Dat komen ze er misschien voor jullie ogen, wat beroerd uit.quote:Op vrijdag 5 februari 2010 16:33 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Vergeten doe je het niet, maar de impact van die pijn kun je wel vrij snel vergeten als je je kindje eenmaal vast hebt. Daar staat tegenover dat er ook mensen met een helse bevalling zijn die niet eens nog eenkeer zwanger durven worden, omdat ze de pijn niet kunnen vergeten.
Je zult het allemaal niet zo naar bedoelen, maar jeetje, wat kunnen dingen er bij jou beroerd uitkomen
Ik bemoei me verder lekker nergens mee, maar die knipoog komt eerder sarcastisch over, dan als 'allemaal niet te serieus nemen'.quote:Op vrijdag 5 februari 2010 16:33 schreef ymme het volgende:
[..]
Mensen, zien jullie nu echt de smiley niet.knipoog, niet serieus nemen.
Ik wens in geen ene post van mij, iemand een pijnlijk bevalling toe. Maar om de pijn kun je helaas niet heen. Ik heb dan ook niemand een aansteller genoemd, of dit willen suggereren.quote:Op vrijdag 5 februari 2010 16:34 schreef simmu het volgende:
[..]
dan moet je niet impliceren dat de mensen die wel zo'n hele pijnlijke bevalling gehad hebben maar een stelletje aanstellers zijn die blijkbaar niet snappen dat pijn erbij hoort.
bevallen is gewoon voor iedereen anders. je woordkeuze was dusdanig dat andere mensen zich (imho) terecht aangesproken voelden. dan moet je niet zeiken als je weerwoord krijgt.
dan moet je leren je anders uit te drukken. mensen voelen zich niet voor niets massaal geroepen om te reageren.quote:Op vrijdag 5 februari 2010 16:36 schreef ymme het volgende:
[..]
Ik wens in geen ene post van mij, iemand een pijnlijk bevalling toe. Maar om de pijn kun je helaas niet heen. Ik heb dan ook niemand een aansteller genoemd, of dit willen suggereren.
Zo is ie dan niet bedoeld.quote:Op vrijdag 5 februari 2010 16:36 schreef Orea het volgende:
[..]
Ik bemoei me verder lekker nergens mee, maar die knipoog komt eerder sarcastisch over, dan als 'allemaal niet te serieus nemen'.
Ja het is echt dramatisch! *zich een vuilnisbak voelt*quote:Op vrijdag 5 februari 2010 16:38 schreef Books het volgende:
Orea ik ken dat nog wel hoor! Hele bakken chips en dan rustig daarna bij het avondeten twee keer opscheppen ook (schaamsmiley!).
En dit zijn met stip de meest wijze woorden van de dag!quote:Op vrijdag 5 februari 2010 16:41 schreef YPPY het volgende:
Books, ga even wat anders doen.Het gaat al jaren zo, niks aan te doen.
![]()
Ik heb het momenteel met drop, honingkorfjes... En die mag ik dus eigenlijk helemaal niet hebben...quote:Op vrijdag 5 februari 2010 16:43 schreef Orea het volgende:
[..]
Ja het is echt dramatisch! *zich een vuilnisbak voelt*![]()
Maargoed, ik neig de laatste dagen ineens heel erg naar groenvoer, groente en fruit enzo en daar geef ik maar aan toe. En de overige dingen, chips, koekjes, chocola (water loopt me al in de mond) probeer ik een beetje te beperken nu.
Vingers zitten is soms best cool...quote:Op vrijdag 5 februari 2010 16:44 schreef Books het volgende:
Hahaha Yp ik was al weg en had haar al veel succes gewenst. Goed he! Zit alweer op mijn vingers.
Flugeltje![]()
Ik ben natuurlijk van oorsprong Tilbabwaans he, dat verklaart veel.quote:Op vrijdag 5 februari 2010 16:43 schreef flugeltje het volgende:
[..]
En dit zijn met stip de meest wijze woorden van de dag!
begrijp ik nu dat je niet meer gaat posten?quote:Op vrijdag 5 februari 2010 16:43 schreef ymme het volgende:
Vind het echt jammer, dat er door moeders en as moeders zo gereageerd kan worden zeg.
Jammer, vond het altijd een leuk topic. Maar gelukkig (gezien mijn pm-box) ben ik niet de enige die het erg jammer vind, dat er zo op je reagereerd wordt hier.
Dit is allemaal erg offtopic. Wens iedereen nog een fijne zwangerschap. En een voorspoedige bevalling toe.
Alle nieuwe succes en alle LLMérs, ook succes met de laatste loodjes. Voor bepaalde personen, zal ik hier wel blijven lezen, want door de maanden heen, krijg je toch een bepaalde interesse hoe het met die gene gaat enzo.
helemaal mee eens!!quote:Op vrijdag 5 februari 2010 16:50 schreef flugeltje het volgende:
Ik ga ALLE pijnbestrijding nemen die voorhanden is...
Als ik in twee stukken scheur wil ik er zo min mogelijk van merken...
Als ik binnen 24 uur beval wil ik geen pijnbestrijding. Hoorde laatst weer een verhaal over een mislukte ruggeprik. Daarbij ben ik doodsbang voor naalden. Pijnbestrijding betekent automatisch naalden, of nog erger, een infuus. Daarbij een ruggeprik: die komt incl. katheter en infuus. Brr...quote:Op vrijdag 5 februari 2010 16:50 schreef flugeltje het volgende:
Ik ga ALLE pijnbestrijding nemen die voorhanden is...
Als ik in twee stukken scheur wil ik er zo min mogelijk van merken...
Oe ja, ik ga ook voor deze....quote:Op vrijdag 5 februari 2010 16:53 schreef Orea het volgende:
Ik beval nietik word op een ochtend wakker en dan heeft de ooievaar mijn kind gebracht
![]()
ik ben er niet bang voor, maar ik denk er ook lekker nog even niet over na, dat komt over een paar maanden wel!
DeMajoor vond haar bevalling ook meevallen, bij haar was vooral het stuk na de bevalling traumatiserend (vind ik).quote:Op vrijdag 5 februari 2010 16:59 schreef Beessie-Jen het volgende:
mompelt iets over eigen stortbevalling... die weeenstorm was errrrrg heftig en pijnlijk... maar voor de rest is de bevalling mij enorm meegevallen...
Wat overigens niet wil zeggen dat ik de bevalling van de andere dames onderschat hoor.. ik denk gewoon dat ik redelijk wat geluk heb gehad.
Ymme heeft het nooit over pijnloos gehadquote:Op vrijdag 5 februari 2010 17:02 schreef flugeltje het volgende:
Ow damn, ymme heeft dus wél gelijk. Het kan gewoon allemaal pijnloos....
* vast postbode inseint, ooievaarsnest op schoorsteen bouwt en bloemkolentuintje aanlegt
Sorry dames, de weekendmeligheid is gearriveerd
Bij wijze van sprekenquote:Op vrijdag 5 februari 2010 17:04 schreef pessie het volgende:
[..]
Ymme heeft het nooit over pijnloos gehad
ook fijn.quote:Op vrijdag 5 februari 2010 17:03 schreef YPPY het volgende:
Ticootje, ik moest plassen, maar de verpleegsters waren nog aan het eten.
Ik ben in 45 minuten van 0 naar 10 cm gegaan, en moet je inderdaad zeggen dat ik de bevalling niet als vervelend heb ervaren. Nou was mijn meisje ook wel erg klein natuurlijk, dat maakt het bevallen zelf ook wel makkelijker denk ik.quote:Op vrijdag 5 februari 2010 17:03 schreef pessie het volgende:
[..]
DeMajoor vond haar bevalling ook meevallen, bij haar was vooral het stuk na de bevalling traumatiserend (vind ik).
Maar ik hoor wel vaker dat mensen die in 2 uur een weeënstorm hebben en vervolgens een kind baren het minder erg vinden dan mensen die 4 dagen bezig zijn. Ook al is een weeënstorm fysiek en geestelijk heel zwaar.
Ow, dat was bij mij ookquote:Op vrijdag 5 februari 2010 16:53 schreef Orea het volgende:
Ik beval nietik word op een ochtend wakker en dan heeft de ooievaar mijn kind gebracht
![]()
ik ben er niet bang voor, maar ik denk er ook lekker nog even niet over na, dat komt over een paar maanden wel!
tegen de tijd dat je op het einde loopt maakt je dat niet meer uit hoor.quote:Op vrijdag 5 februari 2010 17:08 schreef flugeltje het volgende:
Dank voor de ervaringsverhalen....
Ik durf niet meer
KOmt vanzelf goedquote:Op vrijdag 5 februari 2010 17:08 schreef flugeltje het volgende:
Ik durf niet meer
quote:Op vrijdag 5 februari 2010 17:08 schreef flugeltje het volgende:
Ik durf niet meer
Dat idee heb ik ook wel hoor, maar als ik de verhalen zo soms eens hoor vind ik het best eng zo'n bevalling. Ik lees ook bewust het bevallingstopic niet meer.... Niet dat ik echt bang ben voor het moment, maar ik ben ook wel heel benieuwd hoe ik ga reageren op de pijn, of ik ook in roes raak zoals je zo vaak hoor en of de pijn echt wegvalt als je kind op je buik ligt. (zoals m'n moeder vol blijft houden) En met name wat voor pijn het dan is en of ik zo stoer kan blijven als ik zelf denk dat ik ben of na een paar uur jankend om m'n moeder roep... Meer dat soort dingen eigenlijk. Meer dat ik het niet kán dan dat ik echt bang ben voor de pijn...quote:Op vrijdag 5 februari 2010 17:10 schreef Ticootje het volgende:
[..]
tegen de tijd dat je op het einde loopt maakt je dat niet meer uit hoor.
O die jaquote:Op vrijdag 5 februari 2010 17:13 schreef Books het volgende:
Flugeltje nog effe ene dooddoener: er is er nog nooit eentje blijven zitten...
Ik vond die foto's tijdens de bevalling sowieso verschrikkelijk, ogen open of nietquote:Op vrijdag 5 februari 2010 17:20 schreef YPPY het volgende:
En de belangrijkste tip van mijn yogajuf (niet vergeten!!!): tijdens het persen niet je ogen dichtknijpen, dat ziet er verschrikkelijk uit op foto's.
Het gaat om de foto's na de bevalling, van het gelukkig gezinnetje. Als je knijpt op je ogen, wordt het rood en dan zie je eruit al een panda die het warm heeft. Geen gezicht volgens de yogajuf.quote:Op vrijdag 5 februari 2010 17:22 schreef Raissa het volgende:
[..]
Ik vond die foto's tijdens de bevalling sowieso verschrikkelijk, ogen open of niet
Ik ga bijna zeker weten wel om m'n moeder gillen. Ik dacht van mezelf dat ik niet zo'n moederskindje was, maar toen ik vorig jaar bijna dood lag te gaan in het ziekenhuis heb ik huilend om m'n 'papa en en mama' gevraagd (letterlijk die benamingen, terwijl ik ze normaal bij vreemden als 'vader en moeder' aanduidtquote:Op vrijdag 5 februari 2010 17:13 schreef flugeltje het volgende:
[..]
Dat idee heb ik ook wel hoor, maar als ik de verhalen zo soms eens hoor vind ik het best eng zo'n bevalling. Ik lees ook bewust het bevallingstopic niet meer.... Niet dat ik echt bang ben voor het moment, maar ik ben ook wel heel benieuwd hoe ik ga reageren op de pijn, of ik ook in roes raak zoals je zo vaak hoor en of de pijn echt wegvalt als je kind op je buik ligt. (zoals m'n moeder vol blijft houden) En met name wat voor pijn het dan is en of ik zo stoer kan blijven als ik zelf denk dat ik ben of na een paar uur jankend om m'n moeder roep... Meer dat soort dingen eigenlijk. Meer dat ik het niet kán dan dat ik echt bang ben voor de pijn...
Gewoon even wat komkommertjes erop opleggen en daarna pas foto's makenquote:Op vrijdag 5 februari 2010 17:23 schreef YPPY het volgende:
[..]
Het gaat om de foto's na de bevalling, van het gelukkig gezinnetje. Als je knijpt op je ogen, wordt het rood en dan zie je eruit al een panda die het warm heeft. Geen gezicht volgens de yogajuf.
Een pandaquote:Op vrijdag 5 februari 2010 17:23 schreef YPPY het volgende:
[..]
Het gaat om de foto's na de bevalling, van het gelukkig gezinnetje. Als je knijpt op je ogen, wordt het rood en dan zie je eruit al een panda die het warm heeft. Geen gezicht volgens de yogajuf.
oh ik heb wel foto's van na de bevalling en ik zag er idd redelijk verlopen uitquote:Op vrijdag 5 februari 2010 17:25 schreef Raissa het volgende:
[..]
Een panda![]()
Maar die foto's heb ik dan weer niet dus daar kan ik niet over oordelen
Ik ben bang voor mijn schoonvader en zijn videocameraquote:Op vrijdag 5 februari 2010 17:29 schreef octopussy het volgende:
Shit, ja er worden natuurlijk ook foto's gemaakt na de bevalling![]()
* octopussy gaat snel alles epileren, waterproof make-uppen, hydrateren, nagels lakken en NIET...OP...DE....OGEN...PERSEN
garpje hoor
Ik zeg: als Nicole Richie het kan, dan kan ik het ook (of andere magere celebrity die wél vaginaal bevalt)quote:Op vrijdag 5 februari 2010 17:20 schreef YPPY het volgende:
Wat mij hielp, was om eraan te denken dat een vrouwenlichaam gemaakt is om te baren. En daar naar te luisteren en geen weerstand te bieden. Het te laten komen. Je weet pas na afloop het het is gegaan.
En de belangrijkste tip van mijn yogajuf (niet vergeten!!!): tijdens het persen niet je ogen dichtknijpen, dat ziet er verschrikkelijk uit op foto's.
euh, dat ben ik dan weer nietquote:Op vrijdag 5 februari 2010 17:34 schreef RockabeIIa het volgende:
Ja, maar amaranta... als je ook al zo uitgewoond bent
gewoon wegjagen.quote:Op vrijdag 5 februari 2010 17:30 schreef CrazyPrincess het volgende:
[..]
Ik ben bang voor mijn schoonvader en zijn videocamera
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.van die foto's die je níét inplakt in het babyalbum maar die wél leuk zijn om te bewaren.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
hij is ook liefquote:Op vrijdag 5 februari 2010 17:40 schreef octopussy het volgende:
Huup, ik vind het eigenlijk een hele mooie foto (je kijkt zo liefdevol naar je kindje)
quote:Op vrijdag 5 februari 2010 17:37 schreef huuphuup het volgende:
[..]
gewoon wegjagen.![]()
en anders de kraamzorg voor je karretje spannen. Die hebben dr geen probleem mee mensen te zeggen dingen te doen![]()
![]()
hier kiektan![]()
ik moet nog steeds lachen om die driedubbelevochtrol onder mn kin.Dat ken ikSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.van die foto's die je níét inplakt in het babyalbum maar die wél leuk zijn om te bewaren.![]()
*knip*
[ Bericht 4% gewijzigd door Vlinder op 06-02-2010 14:22:32 ]♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
quote:Op vrijdag 5 februari 2010 17:43 schreef Vlindur het volgende:
[..]
Dat ken ik
oe tieten!!!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op vrijdag 5 februari 2010 17:43 schreef RockabeIIa het volgende:
Vooral niet in je fotoalbum plakken maar wel op fok![]()
*drukt op bewaar*
Euh, euh.. Welke was dat ook alweer?quote:Op vrijdag 5 februari 2010 17:48 schreef Kleurdoos het volgende:
ik heb al die prachtige exemplaren mooi op een HD gemikt, ergens in de krochten van eh ergens
ik heb alleen die foto met mn make-up erop (waarvan iedereen dacht dat ik me even snel na t persen had opgemaakt)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |