abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_77675390
Books:
  vrijdag 5 februari 2010 @ 17:02:35 #252
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_77675421
Ow damn, ymme heeft dus wél gelijk. Het kan gewoon allemaal pijnloos....

* vast postbode inseint, ooievaarsnest op schoorsteen bouwt en bloemkolentuintje aanlegt

Sorry dames, de weekendmeligheid is gearriveerd
Op donderdag 12 oktober 2006 09:27 schreef SCH het volgende:
flugeltje is een kloon van yvonne toch?
  vrijdag 5 februari 2010 @ 17:03:39 #253
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_77675452
quote:
Op vrijdag 5 februari 2010 16:59 schreef Beessie-Jen het volgende:
mompelt iets over eigen stortbevalling... die weeenstorm was errrrrg heftig en pijnlijk... maar voor de rest is de bevalling mij enorm meegevallen...
Wat overigens niet wil zeggen dat ik de bevalling van de andere dames onderschat hoor.. ik denk gewoon dat ik redelijk wat geluk heb gehad.

DeMajoor vond haar bevalling ook meevallen, bij haar was vooral het stuk na de bevalling traumatiserend (vind ik).

Maar ik hoor wel vaker dat mensen die in 2 uur een weeënstorm hebben en vervolgens een kind baren het minder erg vinden dan mensen die 4 dagen bezig zijn. Ook al is een weeënstorm fysiek en geestelijk heel zwaar.
pi_77675455
Ticootje, ik moest plassen, maar de verpleegsters waren nog aan het eten.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_77675469
Maar stinkt je kind dan ook zo naar bloemkool? Want anders blijft ie maar lekker zitten
  vrijdag 5 februari 2010 @ 17:04:15 #256
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_77675474
quote:
Op vrijdag 5 februari 2010 17:02 schreef flugeltje het volgende:
Ow damn, ymme heeft dus wél gelijk. Het kan gewoon allemaal pijnloos....

* vast postbode inseint, ooievaarsnest op schoorsteen bouwt en bloemkolentuintje aanlegt

Sorry dames, de weekendmeligheid is gearriveerd
Ymme heeft het nooit over pijnloos gehad
  vrijdag 5 februari 2010 @ 17:06:38 #257
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_77675552
quote:
Op vrijdag 5 februari 2010 17:04 schreef pessie het volgende:

[..]

Ymme heeft het nooit over pijnloos gehad
Bij wijze van spreken

Zoals gezegd, de weekendmeligheid was gearriveerd...
pi_77675557
Je kind stinkt? Daar heb ik dan weer niets van gemerkt. Dat hoor ik wel vaker.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  vrijdag 5 februari 2010 @ 17:06:47 #259
267540 Books
Vorige Mibosmama's
pi_77675558
Gut er komt niets uit de katheter. Nee raar he ik lig hier al een paar uur en het is druk en ik krijg geen drinken dus ja dan plas je ook niet volgens mij. Verpleegkundige Oja ik vergeet steeds uw drinken (was overigens niet onbeschofd ofzo maar enkel een beetje gaar van mijn kind met volledige ontsluiting 11 uur klem hebben zitten). Oh nee die van mij kwamen uit bloemkolen...
pi_77675574
quote:
Op vrijdag 5 februari 2010 17:03 schreef YPPY het volgende:
Ticootje, ik moest plassen, maar de verpleegsters waren nog aan het eten.
ook fijn.
pi_77675608
quote:
Op vrijdag 5 februari 2010 17:03 schreef pessie het volgende:

[..]

DeMajoor vond haar bevalling ook meevallen, bij haar was vooral het stuk na de bevalling traumatiserend (vind ik).

Maar ik hoor wel vaker dat mensen die in 2 uur een weeënstorm hebben en vervolgens een kind baren het minder erg vinden dan mensen die 4 dagen bezig zijn. Ook al is een weeënstorm fysiek en geestelijk heel zwaar.
Ik ben in 45 minuten van 0 naar 10 cm gegaan, en moet je inderdaad zeggen dat ik de bevalling niet als vervelend heb ervaren. Nou was mijn meisje ook wel erg klein natuurlijk, dat maakt het bevallen zelf ook wel makkelijker denk ik.
  vrijdag 5 februari 2010 @ 17:08:45 #262
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_77675628
Dank voor de ervaringsverhalen....

Ik durf niet meer
  Moderator vrijdag 5 februari 2010 @ 17:09:05 #263
5428 crew  miss_sly
pi_77675640
quote:
Op vrijdag 5 februari 2010 16:53 schreef Orea het volgende:
Ik beval niet ik word op een ochtend wakker en dan heeft de ooievaar mijn kind gebracht

ik ben er niet bang voor, maar ik denk er ook lekker nog even niet over na, dat komt over een paar maanden wel!
Ow, dat was bij mij ook
Is aan te bevelen
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_77675676
quote:
Op vrijdag 5 februari 2010 17:08 schreef flugeltje het volgende:

Ik durf niet meer
tegen de tijd dat je op het einde loopt maakt je dat niet meer uit hoor.
  Moderator vrijdag 5 februari 2010 @ 17:11:49 #265
5428 crew  miss_sly
pi_77675729
quote:

Ik durf niet meer
KOmt vanzelf goed
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  vrijdag 5 februari 2010 @ 17:12:08 #266
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_77675738
quote:

Ik durf niet meer
En dit waren dan nog de makkelijke bevallingen.
Voor iedereen die nog moet: sterkte.

Enne, oordeel niet te hard over mensen die nooit een bevalling hebben meegemaakt. Hoe het echt voelt en is, wat de echte implicaties zijn van het moeder zijn, weet je pas na de bevalling.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
  vrijdag 5 februari 2010 @ 17:13:23 #267
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_77675766
quote:
Op vrijdag 5 februari 2010 17:10 schreef Ticootje het volgende:

[..]

tegen de tijd dat je op het einde loopt maakt je dat niet meer uit hoor.
Dat idee heb ik ook wel hoor, maar als ik de verhalen zo soms eens hoor vind ik het best eng zo'n bevalling. Ik lees ook bewust het bevallingstopic niet meer.... Niet dat ik echt bang ben voor het moment, maar ik ben ook wel heel benieuwd hoe ik ga reageren op de pijn, of ik ook in roes raak zoals je zo vaak hoor en of de pijn echt wegvalt als je kind op je buik ligt. (zoals m'n moeder vol blijft houden) En met name wat voor pijn het dan is en of ik zo stoer kan blijven als ik zelf denk dat ik ben of na een paar uur jankend om m'n moeder roep... Meer dat soort dingen eigenlijk. Meer dat ik het niet kán dan dat ik echt bang ben voor de pijn...
  vrijdag 5 februari 2010 @ 17:13:54 #268
267540 Books
Vorige Mibosmama's
pi_77675777
Flugeltje nog effe ene dooddoener: er is er nog nooit eentje blijven zitten...

Echt elke bevalling is een ervaring opzich en ook niet met elkaar te vergelijken. Jij ervaart het zo en ik ervaar het heel anders en achteraf zeggen we misschien allebei van ach dat viel mee of tegen.

Ik zie het als een unieke ervaring per dochter en ben blij dat ik het twee keer mee heb mogen maken maar ben ook blij dat ik het nooit meer mee ga maken.
  vrijdag 5 februari 2010 @ 17:14:25 #269
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_77675787
quote:
Op vrijdag 5 februari 2010 17:13 schreef Books het volgende:
Flugeltje nog effe ene dooddoener: er is er nog nooit eentje blijven zitten...
O die ja

M'n moeder is dol op die uitspraak... (ze heeft er 5 gebaard)
pi_77675890
Ja maar punt is, je moet. Iedere bevalling is anders en je moet het toch zelf meemaken om te kunnen oordelen. Je kan nog zoveel verhalen lezen, jouw verhaal gaat er toch anders uitzien, jij gaat het toch anders ervaren.
En eerlijk, ik trap er zelfs een 2e keer in. Er zijn er, die trappen er 5 of 6 keer in. Dat zegt ook wel wat, toch?
pi_77675969
Wat mij hielp, was om eraan te denken dat een vrouwenlichaam gemaakt is om te baren. En daar naar te luisteren en geen weerstand te bieden. Het te laten komen. Je weet pas na afloop het het is gegaan.

En de belangrijkste tip van mijn yogajuf (niet vergeten!!!): tijdens het persen niet je ogen dichtknijpen, dat ziet er verschrikkelijk uit op foto's.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
*OUD heilige*
  vrijdag 5 februari 2010 @ 17:21:16 #272
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_77675984
Heb je ook wel een goed punt hoor Ticootje, ben ook wel doordrongen van het feit dat het zal moeten. Maar kan niet zeggen dat ik er naar uitkijk. Ik hou m'n ogen maar op de beloning aan het einde van de bevalling. De eerste keer dat ik mijn meisje of jongen in de armen kan sluiten
pi_77676006
Ik ben de laatste paar dagen alle bevallingsverhalen juist aan het lezen Ik weet dus nu dat het een verschrikkelijke ervaring kan zijn en dat je ontzettend geluk moet hebben met het verloop en de mensen die je helpen. En ik begrijp Ymme in zoverre dat ze niet opziet tegen de bevalling en dat het erbij hoort. Het gaat hoe dan ook gebeuren, en liever vandaag dan morgen. Liever zonder angst dan met angst.

Maar Ymme, je drukt je echt ongelukkig uit en je stoot mensen voor het hoofd. Als dat nu zo tegen je gezegd wordt, dan is het toch niet zo moeilijk om je te verontschuldigen? Probeer het eens!

Dat nieuwe tv programma 'generatie 2010' is trouwens ook wel even een hele grote realitycheck hoor. Ik zit echt soms te kijken wanneer ze moeten bevallen.
pi_77676036
quote:
Op vrijdag 5 februari 2010 17:20 schreef YPPY het volgende:
En de belangrijkste tip van mijn yogajuf (niet vergeten!!!): tijdens het persen niet je ogen dichtknijpen, dat ziet er verschrikkelijk uit op foto's.
Ik vond die foto's tijdens de bevalling sowieso verschrikkelijk, ogen open of niet
pi_77676074
quote:
Op vrijdag 5 februari 2010 17:22 schreef Raissa het volgende:

[..]

Ik vond die foto's tijdens de bevalling sowieso verschrikkelijk, ogen open of niet
Het gaat om de foto's na de bevalling, van het gelukkig gezinnetje. Als je knijpt op je ogen, wordt het rood en dan zie je eruit al een panda die het warm heeft. Geen gezicht volgens de yogajuf.
*OUD heilige*
  vrijdag 5 februari 2010 @ 17:23:33 #276
267540 Books
Vorige Mibosmama's
pi_77676082
FIjne avond allemaal en echt jullie kunnen het gewoon allemaal en nu ik er ineens zo aan denk:

Ticootje van harte met je tweede in aantocht. Volgens mij ben ik het gewoon echt helemaal vergeten eerder en anders is het beter twee keer dan geen keer.
pi_77676091
quote:
Op vrijdag 5 februari 2010 17:13 schreef flugeltje het volgende:

[..]

Dat idee heb ik ook wel hoor, maar als ik de verhalen zo soms eens hoor vind ik het best eng zo'n bevalling. Ik lees ook bewust het bevallingstopic niet meer.... Niet dat ik echt bang ben voor het moment, maar ik ben ook wel heel benieuwd hoe ik ga reageren op de pijn, of ik ook in roes raak zoals je zo vaak hoor en of de pijn echt wegvalt als je kind op je buik ligt. (zoals m'n moeder vol blijft houden) En met name wat voor pijn het dan is en of ik zo stoer kan blijven als ik zelf denk dat ik ben of na een paar uur jankend om m'n moeder roep... Meer dat soort dingen eigenlijk. Meer dat ik het niet kán dan dat ik echt bang ben voor de pijn...
Ik ga bijna zeker weten wel om m'n moeder gillen. Ik dacht van mezelf dat ik niet zo'n moederskindje was, maar toen ik vorig jaar bijna dood lag te gaan in het ziekenhuis heb ik huilend om m'n 'papa en en mama' gevraagd (letterlijk die benamingen, terwijl ik ze normaal bij vreemden als 'vader en moeder' aanduidt ).
pi_77676132
quote:
Op vrijdag 5 februari 2010 17:23 schreef YPPY het volgende:

[..]

Het gaat om de foto's na de bevalling, van het gelukkig gezinnetje. Als je knijpt op je ogen, wordt het rood en dan zie je eruit al een panda die het warm heeft. Geen gezicht volgens de yogajuf.
Gewoon even wat komkommertjes erop opleggen en daarna pas foto's maken
pi_77676134
quote:
Op vrijdag 5 februari 2010 17:23 schreef YPPY het volgende:

[..]

Een panda

Maar die foto's heb ik dan weer niet dus daar kan ik niet over oordelen
pi_77676192
Pff ja bevallen. Ik ben daar niet zo goed in geloof ik Ik hoop maar dat het deze keer beter zal gaan, je weet maar nooit. Zo, en nu ga ik daar tot begin september niet meer aan denken
...and together we'll stand on the threshold of a dream[
pi_77676233
Shit, ja er worden natuurlijk ook foto's gemaakt na de bevalling
* octopussy gaat snel alles epileren, waterproof make-uppen, hydrateren, nagels lakken en NIET...OP...DE....OGEN...PERSEN

garpje hoor
pi_77676246
quote:
Op vrijdag 5 februari 2010 17:25 schreef Raissa het volgende:

[..]

Een panda

Maar die foto's heb ik dan weer niet dus daar kan ik niet over oordelen
oh ik heb wel foto's van na de bevalling en ik zag er idd redelijk verlopen uit hoewel k mn ogen open had gehad tijdens het persen.
zo fruitig

oh en het fijne van alle bevallingsverhalen lezen vond ik juist dat ik een heel goed en realistisch beeld had van wat ik kon verwachten tijdens de bevalling. Vond ik zelf erg fijn. Maar dat scheelt per persoon natuurlijk.
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_77676270
quote:
Op vrijdag 5 februari 2010 17:29 schreef octopussy het volgende:
Shit, ja er worden natuurlijk ook foto's gemaakt na de bevalling
* octopussy gaat snel alles epileren, waterproof make-uppen, hydrateren, nagels lakken en NIET...OP...DE....OGEN...PERSEN

garpje hoor
Ik ben bang voor mijn schoonvader en zijn videocamera
  vrijdag 5 februari 2010 @ 17:32:37 #284
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_77676331
quote:
Op vrijdag 5 februari 2010 17:20 schreef YPPY het volgende:
Wat mij hielp, was om eraan te denken dat een vrouwenlichaam gemaakt is om te baren. En daar naar te luisteren en geen weerstand te bieden. Het te laten komen. Je weet pas na afloop het het is gegaan.

Ik zeg: als Nicole Richie het kan, dan kan ik het ook (of andere magere celebrity die wél vaginaal bevalt)
  vrijdag 5 februari 2010 @ 17:34:32 #285
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_77676376
Ja, maar amaranta... als je ook al zo uitgewoond bent
I'm so glamourous I piss glitter!
  vrijdag 5 februari 2010 @ 17:36:51 #286
190853 RockabeIIa
pi_77676447
Potjandikkie! We hebben gewoon een verse beeb en een nieuwe zwangere dame!

Kaatjejannie van harte gefeliciteerd met je zwangerschap! Dat je maar een mooie tijd mag hebben

En Mama_papa, nu echt mama en papa Van harte proficiat en heel veel geluk voor de toekomst!
  vrijdag 5 februari 2010 @ 17:36:58 #287
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_77676451
quote:
Op vrijdag 5 februari 2010 17:34 schreef RockabeIIa het volgende:
Ja, maar amaranta... als je ook al zo uitgewoond bent
euh, dat ben ik dan weer niet
pi_77676455
quote:
Op vrijdag 5 februari 2010 17:30 schreef CrazyPrincess het volgende:

[..]

Ik ben bang voor mijn schoonvader en zijn videocamera
gewoon wegjagen.
en anders de kraamzorg voor je karretje spannen. Die hebben dr geen probleem mee mensen te zeggen dingen te doen

hier kiektan
ik moet nog steeds lachen om die driedubbelevochtrol onder mn kin.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
van die foto's die je níét inplakt in het babyalbum maar die wél leuk zijn om te bewaren.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_77676543
Huup, ik vind het eigenlijk een hele mooie foto (je kijkt zo liefdevol naar je kindje )
pi_77676596
och huup, diestochleuk

over tig jaar wilde je dat je er nog zo uit zou zien wheh.

ik had eigenlijk best mooie foto's
recht in mn flamoes, mn tiet overal open en bloot op, bebloede geleiachtigegorerommelfoto's, ja echt, dol op mn knipgrage VK
  vrijdag 5 februari 2010 @ 17:42:16 #291
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_77676620
Die is inderdaad wel ernstig Huup. Maar eerlijk, mijn oog ging meteen naar je dochertje. En die kin viel me helemaal niet op.
ik heb ook zo'n foto maar als je dan goed kijkt dan zie je op de rand van de foto het bloed nog stromen
u bent gewaarschuwd, dus niet klikken als je niet tegen bloed kunt
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_77676629
quote:
Op vrijdag 5 februari 2010 17:40 schreef octopussy het volgende:
Huup, ik vind het eigenlijk een hele mooie foto (je kijkt zo liefdevol naar je kindje )
hij is ook lief maar ik heb charmantere
en ja, toen kon ik dr pas zien... ze hadden haar op zo'n manier op mn buik gelegd dat ik alleen tegen de bovenkant van haar hoofd aan kon kijken en t kwam niet bij me op dat het MIJN kind is dus dat ik haar best mocht verplaatsen als ik dat wilde
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  vrijdag 5 februari 2010 @ 17:43:02 #293
190853 RockabeIIa
pi_77676645
Vooral niet in je fotoalbum plakken maar wel op fok

*drukt op bewaar*
pi_77676664
quote:
Op vrijdag 5 februari 2010 17:37 schreef huuphuup het volgende:

[..]

gewoon wegjagen.
en anders de kraamzorg voor je karretje spannen. Die hebben dr geen probleem mee mensen te zeggen dingen te doen

hier kiektan
ik moet nog steeds lachen om die driedubbelevochtrol onder mn kin.
SPOILER
van die foto's die je níét inplakt in het babyalbum maar die wél leuk zijn om te bewaren.
Dat ken ik

*knip*

[ Bericht 4% gewijzigd door Vlinder op 06-02-2010 14:22:32 ]
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
  vrijdag 5 februari 2010 @ 17:45:00 #295
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_77676693
quote:
Op vrijdag 5 februari 2010 17:43 schreef Vlindur het volgende:

[..]

Dat ken ik
SPOILER
oe tieten!!!
  vrijdag 5 februari 2010 @ 17:47:17 #296
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_77676759
Van de bevalling van Eva zijn er trouwens super veel fotos, ook als ze 'vers' op de borst ligt, en van het knippen van de navelstreng en zo.
EN van Fabian helemaal niet. Maar dat was ook wat gecompliceerder. Daar baal ik van. Maarja, ik was ook niet in de situatie om aan de zuster te vragen: zeg Els, neem eens wat fotos.
De eerste foto van hem is als hij onderzocht wordt door de kinderarts.
pi_77676796
ik heb al die prachtige exemplaren mooi op een HD gemikt, ergens in de krochten van eh ergens

ik heb alleen die foto met mn make-up erop (waarvan iedereen dacht dat ik me even snel na t persen had opgemaakt)
pi_77676799
Vlindur, wat een ENORME foto
pi_77676821
quote:
Op vrijdag 5 februari 2010 17:43 schreef RockabeIIa het volgende:
Vooral niet in je fotoalbum plakken maar wel op fok

*drukt op bewaar*

geniet ervan

het is geen foto waar ik me voor schaam, en ik vind het een schattige foto, maar ik vind hem niet mooi genoeg voor een fotoalbum nee.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_77676828
quote:
Op vrijdag 5 februari 2010 17:48 schreef Kleurdoos het volgende:
ik heb al die prachtige exemplaren mooi op een HD gemikt, ergens in de krochten van eh ergens

ik heb alleen die foto met mn make-up erop (waarvan iedereen dacht dat ik me even snel na t persen had opgemaakt)
Euh, euh.. Welke was dat ook alweer?

verkapt, laat eens zien?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')