Goed verwoord!quote:Op vrijdag 5 februari 2010 15:51 schreef octopussy het volgende:
Ymme, het komt ontzettend degraderend over als je zegt dat je een hoge pijngrens hebt en de indruk wekt dat je die bevalling 'wel even doet'. Daar doe je iedereen onrecht mee die wel een pijnlijke bevalling heeft gehad.
Bovendien wekt het de indruk dat je erg naïef bent in wat je te wachten staat.
ja. vraag dan niet om uitleg doos. als je dan toch gewoon gezellig bot doorgaat. weet je wat: ik gun je van harte net zo'n bevaling als die ik had met selene. ga maar zoeken in de bevallingsverhalenquote:Op vrijdag 5 februari 2010 16:21 schreef ymme het volgende:
Ach ja, scheelt dat ik de hele zwangerschap nog geen pijn heb hoeven hebben enzo
En tja, zwaar op de hand enzo. Niet tegen een geintje kunnen blablabla.
En er is geen ene bevalling die geen pijn doet, dus mazzel of pech, pijn doet het!
quote:Op vrijdag 5 februari 2010 15:52 schreef Kleurdoos het volgende:
Maak maar een homevideo voor ons waar je smakelijk om je weeen lacht, ik ben erg benieuwd.
Heb geen pijntje in mijn eerste zwangerschap gehad en in de tweede ook niet eigenljjk alleen mijn hart ging van de leg af ietwat lastig en toch ben ik echt niet zwaar op de hand.quote:Op vrijdag 5 februari 2010 16:21 schreef ymme het volgende:
Ach ja, scheelt dat ik de hele zwangerschap nog geen pijn heb hoeven hebben enzo
En tja, zwaar op de hand enzo. Niet tegen een geintje kunnen blablabla.
En er is geen ene bevalling die geen pijn doet, dus mazzel of pech, pijn doet het!
Die vraag was dus bedoelt voor mensen die thuis bevallen zijn.quote:Op vrijdag 5 februari 2010 16:25 schreef Books het volgende:
Ymme verkeerde indruk of niet naief of niet je komt soms over als een .... koe! Zo nu mag ik er eindelijk ook eens wat van zeggen (zit al zolang op mijn vingers). Zoals laatst dan lees ik je vraag van is er al wel eens iemand thuisbevallen en dan denk ik van: Sjeeeeesss je leest hier toch ook en dan weet je toch dat er mensen thuisbevallen gepland of ongepland? Ik heb ook een hele hoge pijngrengs maar geloof me ineens kan hij verdwenen zijn als je je persweeen op moet houden omdat je kind klem zit.
Vergeten doe je het niet, maar de impact van die pijn kun je wel vrij snel vergeten als je je kindje eenmaal vast hebt. Daar staat tegenover dat er ook mensen met een helse bevalling zijn die niet eens nog eenkeer zwanger durven worden, omdat ze de pijn niet kunnen vergeten.quote:Op vrijdag 5 februari 2010 16:29 schreef ymme het volgende:
[..]
Die vraag was dus bedoelt voor mensen die thuis bevallen zijn.
En hoge pijngrens, of lage, pijn doet het zowiezo. Of is er iemand hier, die niets gevoelt heeft van de bevalling? Lijkt mij niet toch. Ik wil er alleen mee zeggen, dat ik en andere niet zwanger willen worden, omdat het pijn doet. Dat is gewoon een stukje wat bij een bevalling hoort. En heel cliché, maar iedereen zegt toch altijd, dat ben je toch vergeten als je je baby daarna op je buik hebt liggen. Naja, vergeten als het erg veel pijn heeft gedaan, lijkt me niet. Maar je weet waarvoor je het doet. En je weet van te voren, dat het pijn gaat doet.
Verder probeer ik er niets mee te zeggen, iemand te kwetsen of aan te vallen. En als ik geen geintjes over gemaakt mogen worden, zal ik dat niet meer doen. Ben gewoon erg nuchter eronder.
Maar iemand een hele pijnlijke bevalling wensen, gaat mij te ver.
Net zoals iemand een zwangerschap wensen, zoals ik heb met het bekken.
Mensen, zien jullie nu echt de smiley niet.quote:Op vrijdag 5 februari 2010 12:59 schreef ymme het volgende:
[..]
Ik heb een hoge pijngrens gelukkig.En ach, dat het allemaal heel veel pijn gaat doen. Tja, dat weten we van te voren zeg ik steeds maar. Voor wat, hoort wat.
dan moet je niet impliceren dat de mensen die wel zo'n hele pijnlijke bevalling gehad hebben maar een stelletje aanstellers zijn die blijkbaar niet snappen dat pijn erbij hoort.quote:Op vrijdag 5 februari 2010 16:29 schreef ymme het volgende:
[..]
Maar iemand een hele pijnlijke bevalling wensen, gaat mij te ver.
Net zoals iemand een zwangerschap wensen, zoals ik heb met het bekken.
Dat komen ze er misschien voor jullie ogen, wat beroerd uit.quote:Op vrijdag 5 februari 2010 16:33 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Vergeten doe je het niet, maar de impact van die pijn kun je wel vrij snel vergeten als je je kindje eenmaal vast hebt. Daar staat tegenover dat er ook mensen met een helse bevalling zijn die niet eens nog eenkeer zwanger durven worden, omdat ze de pijn niet kunnen vergeten.
Je zult het allemaal niet zo naar bedoelen, maar jeetje, wat kunnen dingen er bij jou beroerd uitkomen
Ik bemoei me verder lekker nergens mee, maar die knipoog komt eerder sarcastisch over, dan als 'allemaal niet te serieus nemen'.quote:Op vrijdag 5 februari 2010 16:33 schreef ymme het volgende:
[..]
Mensen, zien jullie nu echt de smiley niet.knipoog, niet serieus nemen.
Ik wens in geen ene post van mij, iemand een pijnlijk bevalling toe. Maar om de pijn kun je helaas niet heen. Ik heb dan ook niemand een aansteller genoemd, of dit willen suggereren.quote:Op vrijdag 5 februari 2010 16:34 schreef simmu het volgende:
[..]
dan moet je niet impliceren dat de mensen die wel zo'n hele pijnlijke bevalling gehad hebben maar een stelletje aanstellers zijn die blijkbaar niet snappen dat pijn erbij hoort.
bevallen is gewoon voor iedereen anders. je woordkeuze was dusdanig dat andere mensen zich (imho) terecht aangesproken voelden. dan moet je niet zeiken als je weerwoord krijgt.
dan moet je leren je anders uit te drukken. mensen voelen zich niet voor niets massaal geroepen om te reageren.quote:Op vrijdag 5 februari 2010 16:36 schreef ymme het volgende:
[..]
Ik wens in geen ene post van mij, iemand een pijnlijk bevalling toe. Maar om de pijn kun je helaas niet heen. Ik heb dan ook niemand een aansteller genoemd, of dit willen suggereren.
Zo is ie dan niet bedoeld.quote:Op vrijdag 5 februari 2010 16:36 schreef Orea het volgende:
[..]
Ik bemoei me verder lekker nergens mee, maar die knipoog komt eerder sarcastisch over, dan als 'allemaal niet te serieus nemen'.
Ja het is echt dramatisch! *zich een vuilnisbak voelt*quote:Op vrijdag 5 februari 2010 16:38 schreef Books het volgende:
Orea ik ken dat nog wel hoor! Hele bakken chips en dan rustig daarna bij het avondeten twee keer opscheppen ook (schaamsmiley!).
En dit zijn met stip de meest wijze woorden van de dag!quote:Op vrijdag 5 februari 2010 16:41 schreef YPPY het volgende:
Books, ga even wat anders doen.Het gaat al jaren zo, niks aan te doen.
![]()
Ik heb het momenteel met drop, honingkorfjes... En die mag ik dus eigenlijk helemaal niet hebben...quote:Op vrijdag 5 februari 2010 16:43 schreef Orea het volgende:
[..]
Ja het is echt dramatisch! *zich een vuilnisbak voelt*![]()
Maargoed, ik neig de laatste dagen ineens heel erg naar groenvoer, groente en fruit enzo en daar geef ik maar aan toe. En de overige dingen, chips, koekjes, chocola (water loopt me al in de mond) probeer ik een beetje te beperken nu.
Vingers zitten is soms best cool...quote:Op vrijdag 5 februari 2010 16:44 schreef Books het volgende:
Hahaha Yp ik was al weg en had haar al veel succes gewenst. Goed he! Zit alweer op mijn vingers.
Flugeltje![]()
Ik ben natuurlijk van oorsprong Tilbabwaans he, dat verklaart veel.quote:Op vrijdag 5 februari 2010 16:43 schreef flugeltje het volgende:
[..]
En dit zijn met stip de meest wijze woorden van de dag!
begrijp ik nu dat je niet meer gaat posten?quote:Op vrijdag 5 februari 2010 16:43 schreef ymme het volgende:
Vind het echt jammer, dat er door moeders en as moeders zo gereageerd kan worden zeg.
Jammer, vond het altijd een leuk topic. Maar gelukkig (gezien mijn pm-box) ben ik niet de enige die het erg jammer vind, dat er zo op je reagereerd wordt hier.
Dit is allemaal erg offtopic. Wens iedereen nog een fijne zwangerschap. En een voorspoedige bevalling toe.
Alle nieuwe succes en alle LLMérs, ook succes met de laatste loodjes. Voor bepaalde personen, zal ik hier wel blijven lezen, want door de maanden heen, krijg je toch een bepaalde interesse hoe het met die gene gaat enzo.
helemaal mee eens!!quote:Op vrijdag 5 februari 2010 16:50 schreef flugeltje het volgende:
Ik ga ALLE pijnbestrijding nemen die voorhanden is...
Als ik in twee stukken scheur wil ik er zo min mogelijk van merken...
Als ik binnen 24 uur beval wil ik geen pijnbestrijding. Hoorde laatst weer een verhaal over een mislukte ruggeprik. Daarbij ben ik doodsbang voor naalden. Pijnbestrijding betekent automatisch naalden, of nog erger, een infuus. Daarbij een ruggeprik: die komt incl. katheter en infuus. Brr...quote:Op vrijdag 5 februari 2010 16:50 schreef flugeltje het volgende:
Ik ga ALLE pijnbestrijding nemen die voorhanden is...
Als ik in twee stukken scheur wil ik er zo min mogelijk van merken...
Oe ja, ik ga ook voor deze....quote:Op vrijdag 5 februari 2010 16:53 schreef Orea het volgende:
Ik beval nietik word op een ochtend wakker en dan heeft de ooievaar mijn kind gebracht
![]()
ik ben er niet bang voor, maar ik denk er ook lekker nog even niet over na, dat komt over een paar maanden wel!
DeMajoor vond haar bevalling ook meevallen, bij haar was vooral het stuk na de bevalling traumatiserend (vind ik).quote:Op vrijdag 5 februari 2010 16:59 schreef Beessie-Jen het volgende:
mompelt iets over eigen stortbevalling... die weeenstorm was errrrrg heftig en pijnlijk... maar voor de rest is de bevalling mij enorm meegevallen...
Wat overigens niet wil zeggen dat ik de bevalling van de andere dames onderschat hoor.. ik denk gewoon dat ik redelijk wat geluk heb gehad.
Ymme heeft het nooit over pijnloos gehadquote:Op vrijdag 5 februari 2010 17:02 schreef flugeltje het volgende:
Ow damn, ymme heeft dus wél gelijk. Het kan gewoon allemaal pijnloos....
* vast postbode inseint, ooievaarsnest op schoorsteen bouwt en bloemkolentuintje aanlegt
Sorry dames, de weekendmeligheid is gearriveerd
Bij wijze van sprekenquote:Op vrijdag 5 februari 2010 17:04 schreef pessie het volgende:
[..]
Ymme heeft het nooit over pijnloos gehad
ook fijn.quote:Op vrijdag 5 februari 2010 17:03 schreef YPPY het volgende:
Ticootje, ik moest plassen, maar de verpleegsters waren nog aan het eten.
Ik ben in 45 minuten van 0 naar 10 cm gegaan, en moet je inderdaad zeggen dat ik de bevalling niet als vervelend heb ervaren. Nou was mijn meisje ook wel erg klein natuurlijk, dat maakt het bevallen zelf ook wel makkelijker denk ik.quote:Op vrijdag 5 februari 2010 17:03 schreef pessie het volgende:
[..]
DeMajoor vond haar bevalling ook meevallen, bij haar was vooral het stuk na de bevalling traumatiserend (vind ik).
Maar ik hoor wel vaker dat mensen die in 2 uur een weeënstorm hebben en vervolgens een kind baren het minder erg vinden dan mensen die 4 dagen bezig zijn. Ook al is een weeënstorm fysiek en geestelijk heel zwaar.
Ow, dat was bij mij ookquote:Op vrijdag 5 februari 2010 16:53 schreef Orea het volgende:
Ik beval nietik word op een ochtend wakker en dan heeft de ooievaar mijn kind gebracht
![]()
ik ben er niet bang voor, maar ik denk er ook lekker nog even niet over na, dat komt over een paar maanden wel!
tegen de tijd dat je op het einde loopt maakt je dat niet meer uit hoor.quote:Op vrijdag 5 februari 2010 17:08 schreef flugeltje het volgende:
Dank voor de ervaringsverhalen....
Ik durf niet meer
KOmt vanzelf goedquote:Op vrijdag 5 februari 2010 17:08 schreef flugeltje het volgende:
Ik durf niet meer
quote:Op vrijdag 5 februari 2010 17:08 schreef flugeltje het volgende:
Ik durf niet meer
Dat idee heb ik ook wel hoor, maar als ik de verhalen zo soms eens hoor vind ik het best eng zo'n bevalling. Ik lees ook bewust het bevallingstopic niet meer.... Niet dat ik echt bang ben voor het moment, maar ik ben ook wel heel benieuwd hoe ik ga reageren op de pijn, of ik ook in roes raak zoals je zo vaak hoor en of de pijn echt wegvalt als je kind op je buik ligt. (zoals m'n moeder vol blijft houden) En met name wat voor pijn het dan is en of ik zo stoer kan blijven als ik zelf denk dat ik ben of na een paar uur jankend om m'n moeder roep... Meer dat soort dingen eigenlijk. Meer dat ik het niet kán dan dat ik echt bang ben voor de pijn...quote:Op vrijdag 5 februari 2010 17:10 schreef Ticootje het volgende:
[..]
tegen de tijd dat je op het einde loopt maakt je dat niet meer uit hoor.
O die jaquote:Op vrijdag 5 februari 2010 17:13 schreef Books het volgende:
Flugeltje nog effe ene dooddoener: er is er nog nooit eentje blijven zitten...
Ik vond die foto's tijdens de bevalling sowieso verschrikkelijk, ogen open of nietquote:Op vrijdag 5 februari 2010 17:20 schreef YPPY het volgende:
En de belangrijkste tip van mijn yogajuf (niet vergeten!!!): tijdens het persen niet je ogen dichtknijpen, dat ziet er verschrikkelijk uit op foto's.
Het gaat om de foto's na de bevalling, van het gelukkig gezinnetje. Als je knijpt op je ogen, wordt het rood en dan zie je eruit al een panda die het warm heeft. Geen gezicht volgens de yogajuf.quote:Op vrijdag 5 februari 2010 17:22 schreef Raissa het volgende:
[..]
Ik vond die foto's tijdens de bevalling sowieso verschrikkelijk, ogen open of niet
Ik ga bijna zeker weten wel om m'n moeder gillen. Ik dacht van mezelf dat ik niet zo'n moederskindje was, maar toen ik vorig jaar bijna dood lag te gaan in het ziekenhuis heb ik huilend om m'n 'papa en en mama' gevraagd (letterlijk die benamingen, terwijl ik ze normaal bij vreemden als 'vader en moeder' aanduidtquote:Op vrijdag 5 februari 2010 17:13 schreef flugeltje het volgende:
[..]
Dat idee heb ik ook wel hoor, maar als ik de verhalen zo soms eens hoor vind ik het best eng zo'n bevalling. Ik lees ook bewust het bevallingstopic niet meer.... Niet dat ik echt bang ben voor het moment, maar ik ben ook wel heel benieuwd hoe ik ga reageren op de pijn, of ik ook in roes raak zoals je zo vaak hoor en of de pijn echt wegvalt als je kind op je buik ligt. (zoals m'n moeder vol blijft houden) En met name wat voor pijn het dan is en of ik zo stoer kan blijven als ik zelf denk dat ik ben of na een paar uur jankend om m'n moeder roep... Meer dat soort dingen eigenlijk. Meer dat ik het niet kán dan dat ik echt bang ben voor de pijn...
Gewoon even wat komkommertjes erop opleggen en daarna pas foto's makenquote:Op vrijdag 5 februari 2010 17:23 schreef YPPY het volgende:
[..]
Het gaat om de foto's na de bevalling, van het gelukkig gezinnetje. Als je knijpt op je ogen, wordt het rood en dan zie je eruit al een panda die het warm heeft. Geen gezicht volgens de yogajuf.
Een pandaquote:Op vrijdag 5 februari 2010 17:23 schreef YPPY het volgende:
[..]
Het gaat om de foto's na de bevalling, van het gelukkig gezinnetje. Als je knijpt op je ogen, wordt het rood en dan zie je eruit al een panda die het warm heeft. Geen gezicht volgens de yogajuf.
oh ik heb wel foto's van na de bevalling en ik zag er idd redelijk verlopen uitquote:Op vrijdag 5 februari 2010 17:25 schreef Raissa het volgende:
[..]
Een panda![]()
Maar die foto's heb ik dan weer niet dus daar kan ik niet over oordelen
Ik ben bang voor mijn schoonvader en zijn videocameraquote:Op vrijdag 5 februari 2010 17:29 schreef octopussy het volgende:
Shit, ja er worden natuurlijk ook foto's gemaakt na de bevalling![]()
* octopussy gaat snel alles epileren, waterproof make-uppen, hydrateren, nagels lakken en NIET...OP...DE....OGEN...PERSEN
garpje hoor
Ik zeg: als Nicole Richie het kan, dan kan ik het ook (of andere magere celebrity die wél vaginaal bevalt)quote:Op vrijdag 5 februari 2010 17:20 schreef YPPY het volgende:
Wat mij hielp, was om eraan te denken dat een vrouwenlichaam gemaakt is om te baren. En daar naar te luisteren en geen weerstand te bieden. Het te laten komen. Je weet pas na afloop het het is gegaan.
En de belangrijkste tip van mijn yogajuf (niet vergeten!!!): tijdens het persen niet je ogen dichtknijpen, dat ziet er verschrikkelijk uit op foto's.
euh, dat ben ik dan weer nietquote:Op vrijdag 5 februari 2010 17:34 schreef RockabeIIa het volgende:
Ja, maar amaranta... als je ook al zo uitgewoond bent
gewoon wegjagen.quote:Op vrijdag 5 februari 2010 17:30 schreef CrazyPrincess het volgende:
[..]
Ik ben bang voor mijn schoonvader en zijn videocamera
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.van die foto's die je níét inplakt in het babyalbum maar die wél leuk zijn om te bewaren.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
hij is ook liefquote:Op vrijdag 5 februari 2010 17:40 schreef octopussy het volgende:
Huup, ik vind het eigenlijk een hele mooie foto (je kijkt zo liefdevol naar je kindje)
quote:Op vrijdag 5 februari 2010 17:37 schreef huuphuup het volgende:
[..]
gewoon wegjagen.![]()
en anders de kraamzorg voor je karretje spannen. Die hebben dr geen probleem mee mensen te zeggen dingen te doen![]()
![]()
hier kiektan![]()
ik moet nog steeds lachen om die driedubbelevochtrol onder mn kin.Dat ken ikSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.van die foto's die je níét inplakt in het babyalbum maar die wél leuk zijn om te bewaren.![]()
*knip*
[ Bericht 4% gewijzigd door Vlinder op 06-02-2010 14:22:32 ]♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
quote:Op vrijdag 5 februari 2010 17:43 schreef Vlindur het volgende:
[..]
Dat ken ik
oe tieten!!!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op vrijdag 5 februari 2010 17:43 schreef RockabeIIa het volgende:
Vooral niet in je fotoalbum plakken maar wel op fok![]()
*drukt op bewaar*
Euh, euh.. Welke was dat ook alweer?quote:Op vrijdag 5 februari 2010 17:48 schreef Kleurdoos het volgende:
ik heb al die prachtige exemplaren mooi op een HD gemikt, ergens in de krochten van eh ergens
ik heb alleen die foto met mn make-up erop (waarvan iedereen dacht dat ik me even snel na t persen had opgemaakt)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |