abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 4 februari 2010 @ 16:31:51 #51
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_77633946
De kraamhulp komt toch maar een beperkt aantal uurtjes per dag? Ik weet van vroeger bij m'n broers dat de kaarmhulp er dan de hele dag was, maar tegenwoordig is dat geloof ik maar max 5 of 6 uur en dan nog alleen als er tijd voor is bij het kraamzorgbureau. Aangezien ik midden in de vakantie uitgerekend ben vrees ik dat het aantal uren zomaar eens verminderd zal kunnen worden. Toch fijn als je dan achtervang in huis hebt en je niet zelf je bed uit hoeft te kruipen om beschuit met muisjes te regelen voor de visite en een hap eten op tafel te hebben
Op donderdag 12 oktober 2006 09:27 schreef SCH het volgende:
flugeltje is een kloon van yvonne toch?
pi_77633960
quote:
Op donderdag 4 februari 2010 16:30 schreef Ticootje het volgende:
Ik twijfel wel heel erg over de kraamzorg wat ik zal aanvragen... Je kan namelijk minder doen, aangezien ik niet van vreemden in huis hou. Maar misschie vind ik het deze keer wel fijn en gaat ze fruitsalades voor me maken ofzo...
Daar hoop ik eigenlijk ook op
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
pi_77634006
quote:
Op donderdag 4 februari 2010 14:41 schreef Keshet het volgende:
Dan moet je wel even pannenkoeken eten!

Met mijn kleine Teigetje gaat het naar omstandigheden goed. Ze heeft een stabiele nacht gehad maar is vandaag wat onrustig. Ik hoop dat ze snel weer wat rustiger is, dat is beter voor d'r!

Mag ik trouwens uit het lijstje?
Ik lees nu pas dat je meisje geboren is! Gefeliciteerd!
Ik hoop dat die kleine meisje mag uitgroeien tot een gezonde mooie meid!
  donderdag 4 februari 2010 @ 16:33:40 #54
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_77634021
quote:
Ik twijfel wel heel erg over de kraamzorg wat ik zal aanvragen... Je kan namelijk minder doen, aangezien ik niet van vreemden in huis hou. Maar misschie vind ik het deze keer wel fijn en gaat ze fruitsalades voor me maken ofzo...
Het idee van een kraamverzorgster is toch dat ze elke dag ontbijt op bed voor je maakt en elke dag je beddegoed wast? Dat verwacht ik van de kraamzorg... Oh ja, en ze moet ons natuurlijk even leren hoe je de navel schoon houd. De rest lukt wel....
pi_77634037
Flugel, 6 uur vind ik een hele dag hoor. Ze komt dan om half 9 en gaat weg als jij gaat rusten.. Als je opstaat is je man weer thuis.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_77634081
quote:
Op donderdag 4 februari 2010 16:33 schreef pessie het volgende:

[..]

Het idee van een kraamverzorgster is toch dat ze elke dag ontbijt op bed voor je maakt en elke dag je beddegoed wast? Dat verwacht ik van de kraamzorg... Oh ja, en ze moet ons natuurlijk even leren hoe je de navel schoon houd. De rest lukt wel....
Ik stond expres vroeger op om te stofzuigen omdat ik het niet fijn vond dat zei dat ging doen.
pi_77634102
quote:
Op donderdag 4 februari 2010 16:34 schreef Ticootje het volgende:
Flugel, 6 uur vind ik een hele dag hoor. Ze komt dan om half 9 en gaat weg als jij gaat rusten.. Als je opstaat is je man weer thuis.
Ah kijk, ervaringsverhalen.
Ik schrok namelijk even van Flugels post, maar een middenweg kan natuurlijk ook prima, dan komt meneer toch een uurtje eerder thuis?
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
  donderdag 4 februari 2010 @ 16:36:50 #58
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_77634140
quote:
Op donderdag 4 februari 2010 16:34 schreef Ticootje het volgende:
Martijn is wel iets langer van huis op de gemiddelde werkdag...

Maar je hebt gelijk, met 6 uur zou het nog wel te redden zijn. Ik vrees het meest voor de vakantieperikelen. Hoorde vorig jaar van een collega ook al dat ze flink op uren gekort was omdat er gewoon niet voldoende kraamverzorgsters voorhanden waren in de vakantieperiode.

Hoe lang rust je eigenlijk op zo'n dag?
pi_77634146
quote:
Op donderdag 4 februari 2010 16:35 schreef Morretje het volgende:

[..]

Ah kijk, ervaringsverhalen.
Ik schrok namelijk even van Flugels post, maar een middenweg kan natuurlijk ook prima, dan komt meneer toch een uurtje eerder thuis?
Het is toch wel handig om je bezoek even te laten bellen voordat ze komen... En het is ook wel handig om bepaalde rusttijden aan te houden..
6 uur op een dag is gewoon een hele dag hoor...
pi_77634180
quote:
Op donderdag 4 februari 2010 16:36 schreef flugeltje het volgende:

[..]

Martijn is wel iets langer van huis op de gemiddelde werkdag...

Maar je hebt gelijk, met 6 uur zou het nog wel te redden zijn. Ik vrees het meest voor de vakantieperikelen. Hoorde vorig jaar van een collega ook al dat ze flink op uren gekort was omdat er gewoon niet voldoende kraamverzorgsters voorhanden waren in de vakantieperiode.

Hoe lang rust je eigenlijk op zo'n dag?
Ligt eraan hoeveel je in de kreukels ligt... Ik denk niet dat je daar een standaard antwoord op krijgt.

Ik ging in de middag even liggen als kleine Jen even sliep.
  donderdag 4 februari 2010 @ 16:38:16 #61
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_77634186
quote:
Op donderdag 4 februari 2010 16:35 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Ik stond expres vroeger op om te stofzuigen omdat ik het niet fijn vond dat zei dat ging doen.
Ah kijk, dat vind ik ook wel herkenbaar. Ik zie mezelf ook wel op tijd opstaan om ervoor te zorgen dat in ieder geval de kattenbakken schoon zijn en de vloeren gedweild...
pi_77634377
quote:
Je mag haar toch altijd wegsturen als je het niet meer nodig hebt of vindt?
pi_77634481
Hoi
pi_77634519
Ik had 8 uur per dag hoor Zeker de eerste dagen!
pi_77634529
quote:
Op donderdag 4 februari 2010 16:43 schreef DJRandall het volgende:

[..]

Je mag haar toch altijd wegsturen als je het niet meer nodig hebt of vindt?
Nou... daar deed ze best moeilijk over. Met heel veel moeite heb ik haar de laatste dag eerder weg kunnen sturen...

Ik denk dat het ook gaat om afgesproken uren, declaraties en uurtje-factuurtje...
  donderdag 4 februari 2010 @ 16:58:12 #66
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_77634896
Ik heb 48 uur toegezegd gekregen en ook al beval ik in de zomerperiode, ze hebben goede/voldoende invalkrachten. Dus ik verwacht gewoon de uren te krijgen waar ik recht op heb. Het kan zijn dat het 2 uurtjes minder is, maar daar lig ik echt niet wakker van. En wat betreft stofzuigen, mag zij mooi doen! (Manlief denkt bij schoon altijd aan een zwiffer door huis halen ).
pi_77634990
Vanaf wanneer is het normaal om kraamzorg te regelen? (ff kwijt is)
pi_77635054
Zo vroeg mogelijk werd mij aangeraden.
  donderdag 4 februari 2010 @ 17:04:48 #69
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_77635176
Heb jij het aantal uren nu al toegezegd gekregen pessie? Dat wordt toch pas bepaald op een later moment in de zwangerschap?
  donderdag 4 februari 2010 @ 17:06:56 #70
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_77635244
quote:
Op donderdag 4 februari 2010 17:00 schreef Ticootje het volgende:
Vanaf wanneer is het normaal om kraamzorg te regelen? (ff kwijt is)
Hier moet je er op tijd bijzijn wil je nog recht hebben op het volledig aantal uren. Als je pas na de 16e week opgeeft kun je geloof ik alleen nog het minimale aantal uren krijgen ofzoiets... (ik heb zelf dan ook al rond 8 weken maar aangemeld)
pi_77635313
Hier is 49 uur standaard en daar gaat dan nog de uren in het ziekenhuis vanaf. Mij is verteld dat de kraam de eerste dag komt als je uit het ziekenhuis ontslagen wordt (dus rest van de dag), dan 2 of 3 dagen van 8 uur en dan afbouwen naar 5 en 3 uur. Huishouden hoeft ze voor mij niet te doen (al mag ze best af en toe een beschuit met muisjes bestrooien ) , maar vooral informatie geven en controle van de baby en mijzelf.

Tico, ik zit bij Careyn en daar werd gezegd aanvragen voor de 12e week...
  donderdag 4 februari 2010 @ 17:13:08 #72
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_77635435
Hier is 45 tot 49 uur de indicatie (exacte aantal uren wordt besloten rond de 34 weken) en is er ook een minimumpakket van 24 uur. Alles verdeeld over 8 dagen..

Overigens staat er heel duidelijk bij ons vermeld dat bij grote drukte de uren verminderd kunnen worden en je daar dan tijdig van de hoogte gesteld zult worden. De zomervakantie zal wel onder zo'n drukteperiode vallen gok ik zo....
pi_77635729
Hoi!
Mag ik ook in het lijstje? We houden het nu even op 27 september, over een week of 4 weten we de echte datum
...and together we'll stand on the threshold of a dream[
pi_77635993
quote:
Op donderdag 4 februari 2010 17:01 schreef ymme het volgende:
Zo vroeg mogelijk werd mij aangeraden.
Je moet ze trouwens bellen dat je borstvoeding wil gaan geven, dan krijg je meer uren.
pi_77636358
Tessie, gefeliciteerd. Welkom hier
pi_77636621
Van de kraamzorg is hier een aardige mevrouw op intake geweest, maar eerlijk gezegd is het hele urenverhaal een beetje langs me heen gegaan. Ik heb wel een boekje gekregen waar het ongetwijfeld in staat. Lief heeft op zijn werk geregeld dat hij een maand vrij is zodra de kleine wordt geboren. In de praktijk betekent dat ws dat hij het grootste deel van de dag wel achter de computer zit, maar dat vind ik niet zo erg. Zolang hij zeker in de kraamtijd maar zoveel mogelijk betrokken is bij de verzorging van de baby.
pi_77636734
quote:
Op donderdag 4 februari 2010 17:30 schreef amaranta het volgende:

[..]

Je moet ze trouwens bellen dat je borstvoeding wil gaan geven, dan krijg je meer uren.
Hier niet hoor. Alleen als blijkt dat drinken niet goed gaat, kan er een herindicatie komen na een aantal dagen en dan krijg je evt. extra uren, maar niet standaard.

Vriendinnetje heeft 14 uur extra gekregen na herindicatie omdat drinken niet lekker lukte.

Welkom terug Tessie wel lollig om 2 keer in mijn zwangerschap met je te posten en voor jou 2 verschillende zwangerschappen haha
pi_77636871
Whaha ja Happy, ik zat me net te bedenken met wie uit het lijstje ik al eerder had gepost hier in voor hun dezelfde zwangerschap en voor mij de volgende nu. Best bizar. Ben ook wel erg snel, had dat nooit verwacht, maar ben er zó blij mee!
pi_77636945
Hoe oud is Graeme nu?
  donderdag 4 februari 2010 @ 18:10:12 #80
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_77637127
tessie, welkom!!
quote:
Op donderdag 4 februari 2010 15:10 schreef Asyniur het volgende:

[..]

Ik bedoel meer dat hij naar mcdonalds ofzo rijdt omdat jij het niet meer kan...
maar zo'n man heb ik dus niet
Ik ben ook heel blij met mijn man hoor!
Maar soms zou het wel lekker zijn...

Het definitieve aantal kraamzorguren wordt pas vastgesteld als je bevallen bent. En zelfs dan nog kan het bijgesteld worden. Alles hangt af van hoe je bevalling gegaan is, van je herstel, ziekenhuisopname of niet, wat je zelf wil etc.
Ow en ik heb mijn intake al gehad met 6,5 maand zwangerschap. Verder hoor of zie ik niks meer van het kraambureau tot aan de bevalling. Ergens hier in huis moet nog een kopie liggen van het ingevulde formulier. Maar eens gaan zoeken

[ Bericht 15% gewijzigd door Asyniur op 04-02-2010 18:18:32 ]
pi_77637416
Voor de 12e week!! Nou dan ga ik dat maar eens regelen.
pi_77637581
Een laat, maar heeeeeel gemeend welkom voor het t kleine stoere meisje van Keshet! Wat zullen jullie ongelooflijk overvallen geweest zijn! T kleine mupke Denk ook goed om jezelf de komende tijd, maak heel veel foto's wat je maakt alles maar half mee en hopelijk blijft ze net zo'n vechtertje als ze al gebleken is en mogen jullie haar straks heerlijk mee naar huis nemen..wat een feestje zal dat zijn! Zet m op met zn 3tjes!
* Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje...*
pi_77637588
Hey Tessie, welkom terug!
  donderdag 4 februari 2010 @ 18:33:29 #84
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_77637861
tessie officieel in Z&G weer
pi_77638045
Thanx meiden

Amarantha, Graeme is nu 7,5 maand
pi_77638176
quote:
Op donderdag 4 februari 2010 18:39 schreef tessie het volgende:
Thanx meiden

Amarantha, Graeme is nu 7,5 maand
Jeutje, dat is snel.

Weet niet waarom, maar dacht eigenlijk dat je een miskraam had gehad. Maar je bent gewoon alweer heel snel opnieuw zwanger....
pi_77638446
tessie ik weet niet meer of ik je al ergens gefeliciteerd heb of niet, dus bij deze voor de zekerheid toch nog maar een keer Welkom terug Maar ik denk niet dat wij hier al samen gepost hebben

En het is trouwens officieel Vanaf dinsdag ben ik in verlof Ik kan er nog steeds niet bij , maar de gyn zei dat het héél vlug ging wennen (en vanmiddag al maar mijn eerste dutje gedaan, na het bezoekje aan de gyn ben ik maar niet meer gaan werken... word ik wakker, lag mijn man ook in de zetel te slapen )
pi_77638945
Keshet gefeliciteerd
Ik hoop dat alles goed blijft gaan.

En tessie ook gefeliciteerd. Wat leuk dat je weer zwanger bent!
Want ze lacht alleen nog naar mij!
pi_77639540
nieuwe aanwas
gefeliciteerd dames (of heren. wie zegt dat de kloon niet een heer is dan he! he! he!)
dinsdag al intake van de kraamzorg. wij krijgen ws wel extra, en we mogen ook extra 'inkopen' (en dat is dan weer aftrekbaar van de belasting). ik heb al een lijstje gemaakt wb we nodig hebben nog aan babyuitzet!
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_77639803
Leonieke, volgens mij kwam jjij net 1 topic nadat ik bevallen was

DJRandall(znvrouw:D), de gyn dacht eerst dat het een mola zwangerschap was, had daar eerder over gepost, misschien dat je dat onthouden hebt... Maar het bleek uiteindelijk dus toch gewoon een goede zwangerschap! Wonderbaarlijk, dat wel. Safe sex is blijkbaar niet altijd zo safe als je denkt (niet dat we niet wilden, maar ik mocht niet zwanger worden ivm post partum thyrioditis)
pi_77640566
Is dat laatste dan geen probleem, tessie?
pi_77640864
quote:
Op donderdag 4 februari 2010 19:27 schreef tessie het volgende:
Leonieke, volgens mij kwam jjij net 1 topic nadat ik bevallen was

DJRandall(znvrouw:D), de gyn dacht eerst dat het een mola zwangerschap was, had daar eerder over gepost, misschien dat je dat onthouden hebt... Maar het bleek uiteindelijk dus toch gewoon een goede zwangerschap! Wonderbaarlijk, dat wel. Safe sex is blijkbaar niet altijd zo safe als je denkt (niet dat we niet wilden, maar ik mocht niet zwanger worden ivm post partum thyrioditis)
Nu moet ik denken aan die reclame

" Nederland word steeds slimmer " LOI
pi_77640967
Jeetje joh Keshet! Gefeliciteerd met je dochter en sterkte de komende tijd!

Ik geloof dat ik ook een nieuwe zwangere langs zag komen, dus gefeliciteerd ook Ben wel benieuwd wie het is

Vandaag weer wat leuke kleertjes gekocht voor de baby haha. Zo leuk gericht dingen kunnen kopen
Mijn vriend kan na de bevalling vrij nemen wat ie wil denk ik (handig eigen baas ) Althans zijn compagnon had na de bevalling van zijn vrouw ook een tijdje vrij genomen. Hij zal wel af en toe wat moeten doen voor z'n werk. Ach zie wel hoe t gaat allemaal straks, kwa kraamzorg enzo.
Heb anders ook mijn moeder (en eventueel zus) nog.
pi_77641417
@Leonieke, een uur voor mijn positieve test belde de internist dat mijn schildklier bijna weer normaal werkte, en na de 2e echo ben ik ook gelijk weer bloed gaan prikken en toen werkte mijn schildklier precies weer normaal. Moet nu wel regelmatig bloed gaan prikken om te kijken of het zo blijft, maar nu is het dus geen probleem. Timing he!

Sonnetje, handig dat je man makkelijk vrij kan nemen straks! Mijn man is leraar, dus die heeft dan juist net de zomervakantie achter de rug. Toen Graeme geboren was, moest ie nog 1 week werken en toen had ie zomervakantie, dat kwam toen wel perfect uit.
  donderdag 4 februari 2010 @ 20:05:47 #95
1394 Tazz
Vakmanschap is... *hips*
pi_77641500
Ik heb nog niets in dit topic gelezen, maar wil even Keshet feliciteren met de geboorte van haar dochtertje. Ik hoop dat alles goed met jullie gaat!!

[ Bericht 11% gewijzigd door Tazz op 04-02-2010 22:44:49 ]
"ooit geweten wat je allemaal met de beugel van een Grolsch flesje kan doen???"
pi_77641667
Tessie: Ja das idd makkelijk haha, maar aan de andere kant werkt ie ook heeeel veel hoor
Ach ben blij dat het straks kan. (en hijs mijn vriend hoor, ben nog veeeel te jong voor een man )
Wel onhandig bij jou straks dat ie dan net vakantie heeft gehad, helemaal als je dan ook 2 van die kleintjes heb!
pi_77641812
Haha ja ik ben zelf zo oud, en ik projecteer
Maar komt vast wel goed na de bevalling hoor. Hij kan vast wel een weekje vrij krijgen ofzo, en dan is er nog kraamzorg en familie enzo. En draagdoeken
pi_77643217
Keshet, nog van harte gefeliciteerd met de geboorte van jullie dochter .

Dat noem ik nog eens voorkruipen...zo he 450 gram. Dat is gewoon ongelooflijk. Ik vind mijn kleine mied al zo klein maar dan te bedenken dat ze gewoon een reuas vergeleken met jouw meiske..
heel veel sterkte de komende tijd!

Ik zou graag de naam willen weten

Lijnloos, nog bedankt voor je felicitatie!
Yesterday is history, tomorrow is a mystery.
  donderdag 4 februari 2010 @ 21:18:23 #99
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_77644891
Tessie, mag ik uit je posts opmaken dat het allemaal helemaal goed lijkt en je er helemaal voor gaat zeg maar?? Wat fijn!!

* mikoxx* sluipt hier snel weer weg*
pi_77646443
Keshnet en man, van harte met jullie dochter
Duimt ook voor jullie sterke kleine meid!!!

Tessie wb en een hele fijne zwangerschap gewenst
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')