abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 3 februari 2010 @ 10:02:47 #1
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_77581826
En hier verder...

De grote baby's:

12 februari 2009: Guus, zoon van Koningin
20 februari 2009: Lianne Esmee, dochter van Zweefvliegje
22 februari 2009: Lola Sophie, dochter van Ik80
28 maart 2009: James Joseph Danyel, zoon van Soepstengel
*** 30 maart 2009: Hannah Niesje, dochter van Texelonia en Micha ***
09 april 2009: Julian, zoon van nummer_zoveel
29 april 2009: Ties, zoon van Marlieske
12 mei 2009: Tessel Eloise, dochter van Noli
20 mei 2009: Robin en Viggo, zoons van MamaNik
05 juni 2009: Morris, zoon van Memmel
07 juni 2009: Kobus, zoon van Oeke
08 juni 2009: Tess, dochter van Vicky
14 juni 2009: Max en Tygo, zonen van mikoxx
20 juni 2009: Graeme James, zoon van Tessie
09 juli 2009: Finn, zoon van Flower-Ti-Amo
12 juli 2009: Thijs, zoon van McLaura
*** 20 juli 2009: Senna, dochter van miss_sly en het_fokschaap ***
25 juli 2009: Dewi, dochter van Urla
01 augustus 2009: Timo Ruben, zoon van Chan
03 augustus 2009: Iris, dochter van Nijna
07 augustus 2009: Roy, zoon van Bar
08 augustus 2009: Willow, dochter van Innepin

*** vermeldingen zijn officiele fokbaby's
(Een fokbaby is een baby geboren uit een relatie waar de ouders elkaar hebben leren kennen op/door Fok.)

De bijdragen van Miss Sly:
Eten voor de kleintjes van borst tot boterham van Stefan Kleintjes.
Ik vind het een ideaal boek en een fijn introductieschema. En ze mogen ook volgens dat voorzichtige schema al heel snel heel veel, alleen sommige dingen gewoon wat later.

[ Bericht 50% gewijzigd door RockabeIIa op 08-02-2010 18:34:45 ]
pi_77581900
Miss, dat schema heb ik met Mirte ook grotendeels aangehouden, ik vind het wel prettig om dat als handvat te hebben! Het schema staat ook hier online.

Hé Mikoxx, kan je Timo en Iris er nog even bij zetten...

01 augustus 2009: Timo Ruben, zoon van Chan
03 augustus 2009: Iris, dochter van Nijna

Dank
Fake it till you make it...
  woensdag 3 februari 2010 @ 10:08:08 #3
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_77581955
Gefixt Nijna

Maar waarom waarom waarom lukt het me niet om de laatste posts te quoten naar dit topic??

Dan maar zo:

Hier mag de vlag ui! want T. z'n tandje is ein-de-lijk door! Hiephoera! En nu hopen dat de nachten ook een beetje beter gaan worden
  woensdag 3 februari 2010 @ 10:09:52 #4
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_77581995
McLaura kijk eens in de OP
pi_77582130
Dank Mikoxx .
Woehoe, tandje door!!!!
pi_77582170
quote:
Op woensdag 3 februari 2010 09:56 schreef Chan het volgende:
Miss welk boek is dat? Ik zou smeerworst nou ook niet echt snel geven denk ik, is toch niet alleen vanwege de vitamine A ongezond dacht ik?
daarom mag je het niet te vaak geven...
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_77582188
Mikoxx, Jair mag eraf.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  woensdag 3 februari 2010 @ 10:19:31 #8
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_77582287
quote:
Op woensdag 3 februari 2010 10:16 schreef Vicky het volgende:
Mikoxx, Jair mag eraf.
Ik begin het nog eens leuk te vinden, dit En degene die nu bovenaan staat, post die nog wel mee?? Of kan die ook geskipt?

[ Bericht 0% gewijzigd door mikoxx op 03-02-2010 10:25:52 ]
  woensdag 3 februari 2010 @ 10:22:35 #9
114177 Diaan73
Sinds 31-05-07: Peacewoman!!!
pi_77582410
quote:
Op woensdag 3 februari 2010 10:08 schreef mikoxx het volgende:
Gefixt Nijna

Maar waarom waarom waarom lukt het me niet om de laatste posts te quoten naar dit topic??

Dan maar zo:

Hier mag de vlag ui! want T. z'n tandje is ein-de-lijk door! Hiephoera! En nu hopen dat de nachten ook een beetje beter gaan worden
eindelijk!!
Make love, not war ☮
pi_77582486
Ah Timo staat in de OP dank dank
quote:
Op woensdag 3 februari 2010 09:58 schreef miss_sly het volgende:
Eten voor de kleintjes van borst tot boterham van Stefan Kleintjes.
Ik vind het een ideaal boek en een fijn introductieschema. En ze mogen ook volgens dat voorzichtige schema al heel snel heel veel, alleen sommige dingen gewoon wat later.
Die krijg ik als het goed is van de week voor mn verjaardag, ik ben heel benieuwd ernaar

Mikoxx fijn dat de tand er eindelijk door is
  woensdag 3 februari 2010 @ 10:48:30 #11
248986 MamaNik
Kleuter en Peuter Tweelingmama
pi_77583283
Mikoxx wat fijn dat het tandje eindelijk door is!! Hier in de verste verte nog geen tand bij beide te bekennen!
Wel waterpokken!! V is de laatste dan hebben ze het allemaal maar weer gehad, nu maar hopen dat ze het niet nog een keer gaan krijgen.

Net nog even een foto van vorige week gepost in het fototopic! Toen was V nog waterpok vrij en R had de restanten.
  woensdag 3 februari 2010 @ 10:54:11 #12
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_77583466
Ah, MamaNik, da's irritant! Maar dan ben je er wel vanaf? Hoewel... ik heb wel eens ergens gelezen dat als je ze voor t eerste jaar krijgt.... Maar, nee joh, dat geldt niet voor jou

Ik ga de foto eens even bekijken. Hoe loopt t daar qua nachten?
  woensdag 3 februari 2010 @ 11:11:26 #13
248986 MamaNik
pi_77583951
quote:
Op woensdag 3 februari 2010 10:54 schreef mikoxx het volgende:
Ah, MamaNik, da's irritant! Maar dan ben je er wel vanaf? Hoewel... ik heb wel eens ergens gelezen dat als je ze voor t eerste jaar krijgt.... Maar, nee joh, dat geldt niet voor jou

Ik ga de foto eens even bekijken. Hoe loopt t daar qua nachten?
Wil je het echt weten hoe de nachten gaan?? KL*TE!! Op zijn Hollands gezegd. Na de osteo ging het 2 dagen goed met R en toen kreeg die de waterpokken dat is nu over maar nog steeds een paar keer wakker 's nachts V ging heel goed sliep door maar sinds de waterpokken zijn doorgebroken is het ook weer bal!! Vanacht 4 uur geslapen. Nu bij mijn ouders ga straks als M gaat slapen even mee doen mijn ouders de kleintjes even.

Ze zitten inderdaad al helemaal los. V zit in de starthouding voor kruipen en staan is nu echt favoriet.
  woensdag 3 februari 2010 @ 11:14:16 #14
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_77584017
Zow dat gaat hard MamaNik! Wow! Ben benieuwd wanneer ze je woonkamer onveilig gaan maken dan. Het lijkt me superhandig als ze een beetje zelf kunnen zitten, maar hier zit dat er nog niet in hoor.

Die nachten he.. jullie rollen ook wel van t een in t ander! En vergeet niet, het is de afwisseling die het zwaar maakt. Slaapt de 1 goed, heeft de ander een ***nacht. Tenminste, da's mijn ervaring. Slaap ze strakjes!
  woensdag 3 februari 2010 @ 11:17:18 #15
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_77584114
Weet iemand of je de sprongetjes van oei ik groei ook online kan vinden? Of kan dat alleen na aanmelden? Ik vind die site maar vaag hoor...
  woensdag 3 februari 2010 @ 11:19:45 #16
248986 MamaNik
pi_77584206
quote:
Op woensdag 3 februari 2010 11:17 schreef mikoxx het volgende:
Weet iemand of je de sprongetjes van oei ik groei ook online kan vinden? Of kan dat alleen na aanmelden? Ik vind die site maar vaag hoor...
je kan je aanmelden voor de sprongenwekker en als je een Iphone hebt kan het ook daarop.
pi_77587963
voor het tandje van T! Wat fijn Mikoxx, en idd, hopelijk gaan de nachten nu ook beter. En McLaura zal ook wel blij zijn met jou
En MamaNik, wat vervelend die waterpokken zeg. Idd maar hopen dat ze het niet nog een keer gaan krijgen, één keer is toch wel genoeg!

Bij Graeme voel je zn tandje steeds meer omhoog komen, echt grappig! En het tandje ernaast is ook al een klein streepje aan het vormen, maar die voel je nog niet echt.
En hij probeert ook steeds om in zo'n kruiphouding te komen, maar het wil nog niet heel erg lukken. Lijkt nu meer op opdrukken. En soms komen zn knietjes wel op de goede plek, maar dan weet ie volgens mij niet wat ie nu verder moet. En dan doe ik heel enthousiast en dan zit ie me een beetje schaapachtig aan te kijken
Oh en net tijdens het eten brak hij zn soepstengel heel koel doormidden en keek er zoooo trots bij haha, was zo cute!
...and together we'll stand on the threshold of a dream[
  woensdag 3 februari 2010 @ 19:31:21 #18
80319 seilram
Mijn Sickje!
pi_77602487
voor alle tandjes!

Hebben jullie kindjes ook zo'n hekel aan hun neus schoonmaken Joep heeft soms van die harde snotjes... die zitten er soms wel 2 dagen in.... en als ze dan ver naar voren zitten en ik wil ze eruit halen, nou dan gilt ie alsof ik hem vermoord.
Niet mieten! Door gieten!
pi_77602563
quote:
Op woensdag 3 februari 2010 19:31 schreef seilram het volgende:
voor alle tandjes!

Hebben jullie kindjes ook zo'n hekel aan hun neus schoonmaken Joep heeft soms van die harde snotjes... die zitten er soms wel 2 dagen in.... en als ze dan ver naar voren zitten en ik wil ze eruit halen, nou dan gilt ie alsof ik hem vermoord.
Mila vindt dat nog steeds niet leuk... Nog erger als ze echt een loopneus heeft, dan moet ik dr zo'n beetje in de houdgreep leggen
  woensdag 3 februari 2010 @ 19:42:50 #20
283712 Basboussa
Tuo neito noita on
pi_77602994
Oh, Tessie herkenbaar! Beisan heeft volgens mij wekenlang zo op de knieen gezeten. En dan maar heen en weer wiegen. Ja, zo gaat het niet hard. Opeens had ze het door, en toen was de hek ook echt van de dam.

Mamanik, vervelend met de waterpokken! Hopen dat je er nu echt vanaf bent!

Beisan is verkouden, loopneus, yoghurt met snot eten. Bahbah!
Ne ne placha az,veche niamam glas
niamam nishto az na tozi sviat.
Amali dayman kan ya baladi Enni argaelek ya baladi
Wafdal dayman gambek alatoul
pi_77603684
Haha ja dat heen en weer wiegen deed hij ineens sinds vanmiddag. Dat vind ie al heel leuk geloof ik Ziet er wel heel cute uit.

En ik mag ook echt niet in buurt van Graeme zn neus komen hoor, dan wordt ie heel boos en hij blijft zn hoofd maar wegdraaien en mn handen wegduwen enzo.
pi_77604895
Grappig Tessie! Mees zit nu ook de hele tijd op handen en knieen, en dan driftig heen en weer wiebelen. Maar als hij vooruit wil komen glijdt hij op zijn buik en dan tijgeren met zijn armen Hij begint zich nu ook echt op te trekken aan de box en de onderste traptrede, en uit zichzelf zitten, het gaat echt snel nu

En laatst vroeg een vriendin: 'slaapt ie nou al door, hij is al bijna 1!?' Ehm, nee en hij is echt nog laaang geen 1! Mijn kleine beertje, 10 maanden is ie alweer, echt wel een baby nog die lekker op schoot in slaap kan vallen en er nog heel klein uitziet als hij uit de borst drinkt. Maar ook al een echt mannetje dat dingen snapt en probeert na te doen
En dat slapen, tja, dat blijft hij lastig vinden. Inmiddels wordt hij de meeste nachten maar 1 keer wakker, en daar valt prima mee te leven

En neus afvegen is hier ook echt niet favoriet!

Ik heb ook weer wat verjaardagen gemist zag ik, Lennon, Ruben, Danique en Jair, 1 jaar alweer! nog gefeliciteerd!
pi_77605182
Timo en Iris, welkom!

Fijn Mikoxx, het tandje door!

MamaNik, vervelend die waterpokken. Twee is natuurlijk dubbel leed, maar ook dubbel lol denk ik!

Hihi, al die wiebelende baby's, ik zie ze voor me. Ko doet nog geen wiebelen, maar wel heel snel om draaien en schuiven. Die verplaatst zich heel stiekem en snel.
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
  woensdag 3 februari 2010 @ 20:33:08 #24
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_77605314
Wiebelen lijkt me heel grappig om te zien!

Stiekeme Ko

Neus afvegen
pi_77605706
Het is ook een gek gezicht, hij zit dan echt in de gorillahouding, alsof hij elke moment vooruit kan gaan spurten, maar blijft haperen
Ko lekker draaien en schuiven

Mamanik, ik had over de waterpokken heengelezen, wat rot dat ze het zo achter elkaar te pakken hebben, hopelijk zijn jullie er snel weer vanaf!

En Mikoxx wat fijn dat het tandje door is! En vervelend dat ze dan zo slecht slapen erdoor, waarom die tandjes er toch zo lang over moeten doen telkens Hopelijk ook betere nachten nu!
pi_77605992
Neus afvegen... ik denk dat dat niet favoriet is, maar nog niet zo bij de hand gehad... Maar alles aan haar gezicht vind ze niks geloof ik. Vanavond even haar mond en wijde omgeving schoonmaken na het eten, BRUL... .

Ko stiekemerd!
pi_77619862
Neus, maar ook mond afvegen is hier ook zo'n drama, net een speenvarken!

Finn begint nu ook echt last te krijgen van doorkomende tandjes, hij slaapt heel onrustig en wordt steeds huilen wakken en gisteravond was hij echt heel hard aan het huilen en dan deed hij zijn hand in zijn mond en trok steeds aan zijn onderkaak, zo zielig om te zien!

Kruipen doet Finn nog niet echt, draaien over de grond wel. Ook kan hij wel al wat vooruit bewegen want ik wilde gisteren naast hem op de grond gaan zitten, dus ik zette mijn beker melk even op veilige afstand op de grond en liep nog even naar de keuken en toen hoorde ik de beker omvallen. Op de een of andere manier was hij er dus bij gekomen en was vrolijk in mijn melk aan het spetteren
pi_77621184
Neus afvegen wordt hier ook niet heel erg gewaardeerd, maar echt brullen doet hij niet, hij draait alleen zn hoofd de andere kant op..

Finn! Lekker in de melk te spetteren Wel heel zielig dat hij zo'n last heeft van doorkomende tandjes..
pi_77622368
Hiep hiep hoera Joanne gefeliciteerd met je verjaardag.
pi_77623368
op het cb was alles goed. ons kaboutermeisje mag klein zijn met haar kleine papa en mama, bv was prima, fruit en groente mee begonnen prima, oogjes, heupjes, nou ja alles gewoon goed!

Met 6,5 maand dus 64,5 cm en 7055 gram. zevolgt, behlalve de dip na het ziek zijn, keurig een eigen lijntje, dus dat ze klein was, vond de cb arts geen probleem!
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  donderdag 4 februari 2010 @ 11:40:01 #31
248986 MamaNik
pi_77623725
Fijn Miss Sly dat alles goed was met jullie meisje. Keurig gewicht en lengte toch..

HIer V nog steeds dik onder de waterpokken maar ze lijken al wat in te drogen dus hoop dat die morgen weer naar de creche kan! R&V missen elkaar echt als ze er 1 thuis is en 1 op KDV hebben we gemerkt. Dinsdag was V thuis en R naar KDV en hij was de hele dag chago geweest en rond zitten kijken waar zijn broer was, toen we thuis kwamen en naast elkaar in de kinderstoel zaten hadden ze hele verhalen!! zooo cute!!
en ze waren toch gezellig met zijn 2-en..

Neus afvegen of zo hier niet favoriet, V die laat het wel toe, maar R wordt woest!!
  donderdag 4 februari 2010 @ 15:42:15 #32
238474 Jeetjejom
Miracles do happen (twice)
pi_77632120
Miss Sly, wat heb jij dan nog een klein reusje ten opzichte van die van mij..... 6,5 maand, 62 cm en 6135 gram.... (Maar het mag bij haar, was bij de geboorte 42 cm en 1880 gram, ze raakt nu net de groeicurves)
Hier heeft mevrouwtje zich in haar hoofd gehaald dat ze 's nachts niet alleen wil zijn. Zodra ze wakker wordt meteen schreeuwen als een speenvarken en met geen mogelijkheid meer rustig te krijgen. Als we haar in bed proberen te troosten blijft ze schreeuwen, zodra je haar eruit pakt krijg je de liefste lach die ze maar heeft maar weer terug in bed gaan liggen, ho maar! Zelfs als ze op de arm in slaap gewiegd wordt en we leggen haar terug in bed (uiterst voorzichtig, doe er misschien wel 3 minuten over om over het bedje heen te buigen om haar er zo weinig mogelijk van te laten merken) meteen weer die ogen open en weer brullen alsof ze doodgaat.....Dorst heeft ze niet, want de fles wordt totaal genegeerd, ze wil alleen maar in ons bed slapen. Net alsof haar dat gerust stelt....
Het is pas een paar dagen bezig, maar het kan natuurlijk niet de bedoeling zijn dat dit weken gaat duren. Iemand hier een goede oplossing voor misschien?
Hou me gewoon maar even vast
Jouw warmte is genoeg
  donderdag 4 februari 2010 @ 15:47:28 #33
248986 MamaNik
pi_77632272
quote:
Op donderdag 4 februari 2010 15:42 schreef Jeetjejom het volgende:
Miss Sly, wat heb jij dan nog een klein reusje ten opzichte van die van mij..... 6,5 maand, 62 cm en 6135 gram.... (Maar het mag bij haar, was bij de geboorte 42 cm en 1880 gram, ze raakt nu net de groeicurves)
Hier heeft mevrouwtje zich in haar hoofd gehaald dat ze 's nachts niet alleen wil zijn. Zodra ze wakker wordt meteen schreeuwen als een speenvarken en met geen mogelijkheid meer rustig te krijgen. Als we haar in bed proberen te troosten blijft ze schreeuwen, zodra je haar eruit pakt krijg je de liefste lach die ze maar heeft maar weer terug in bed gaan liggen, ho maar! Zelfs als ze op de arm in slaap gewiegd wordt en we leggen haar terug in bed (uiterst voorzichtig, doe er misschien wel 3 minuten over om over het bedje heen te buigen om haar er zo weinig mogelijk van te laten merken) meteen weer die ogen open en weer brullen alsof ze doodgaat.....Dorst heeft ze niet, want de fles wordt totaal genegeerd, ze wil alleen maar in ons bed slapen. Net alsof haar dat gerust stelt....
Het is pas een paar dagen bezig, maar het kan natuurlijk niet de bedoeling zijn dat dit weken gaat duren. Iemand hier een goede oplossing voor misschien?
Shake hands Jeetjejom Hier precies hetzelfde geval, eerst rustig slapen en op de minuut nauwkeurig 21.30 krijsen en niet meer slapen totdat die bij ons in bed ligt! Nou gooi ik het bij op het ziek zijn.
Een week voordat ze ziek werden begon het en bij de 1 is het nu aan het afbouwen maar de ander zit er nog midden in erg vermoeiend
  donderdag 4 februari 2010 @ 15:48:36 #34
283712 Basboussa
Tuo neito noita on
pi_77632305
quote:
Op donderdag 4 februari 2010 11:27 schreef miss_sly het volgende:
Met 6,5 maand dus 64,5 cm en 7055 gram. zevolgt, behlalve de dip na het ziek zijn, keurig een eigen lijntje, dus dat ze klein was, vond de cb arts geen probleem!
Oh, miss, ik ben 1m82, en de man 1m88, maar ons meisje was met 6 maand 65 cm en net 7 kilo. Fijn dat alles goed was verder!
pi_77632331
Nog maar twee nachtjes slapen en dan is ons kleine mannetje alweer 1 jaar.
Wat is dat jaar toch snel gegaan.
  donderdag 4 februari 2010 @ 15:52:44 #36
283712 Basboussa
Tuo neito noita on
pi_77632439
Vervelend Jeetjejom en MamaNik, hier gelukkig geen dame die bij ons in bed wil slapen. Ze wordt wel regelmatig wakker, maar dat komt nu omdat ze 'gewoon' verkouden is. In bed slapen is hier trouwens niet zo'n succes. Kind heeft me al een keer bijna uit bed geworsteld, het is geen lekker kroelmeisje, heeft alle ruimte nodig...

En MamaNik, wat schattig dat ze elkaar zo missen. Dat lijkt me zo leuk aan een tweeling!

FTA, gaat snel met Finn! Dat wordt dus nu echt oppassen!
  donderdag 4 februari 2010 @ 15:54:15 #37
238474 Jeetjejom
pi_77632488
@mamanik, ze is inderdaad vorige week wel ziek geweest, dus daar kan het wel mee te maken hebben. Toen heeft ze ook veel bij ons geslapen omdat ze door de verkoudheid bijna geen adem kreeg als ze plat lag. Bij ons sliep ze rechtop en dan sliep ze ook echt.
Maar die grote glimlach als je haar oppakt, ze weet gewoon dat ze dan gewonnen heeft, maar tegen zo'n snoetje kun je dan toch nix anders doen dan knuffelen....
Jouw warmte is genoeg
pi_77632874
Mijn oppas kind heeft alvast een mooie tekening gemaakt voor Joshua.
  donderdag 4 februari 2010 @ 16:09:16 #39
238474 Jeetjejom
pi_77633117
Wat lief dat Joshua al het eerste cadeautje in the pocket heeft
Jouw warmte is genoeg
  donderdag 4 februari 2010 @ 16:16:48 #40
248986 MamaNik
pi_77633429
quote:
Op donderdag 4 februari 2010 15:54 schreef Jeetjejom het volgende:
@mamanik, ze is inderdaad vorige week wel ziek geweest, dus daar kan het wel mee te maken hebben. Toen heeft ze ook veel bij ons geslapen omdat ze door de verkoudheid bijna geen adem kreeg als ze plat lag. Bij ons sliep ze rechtop en dan sliep ze ook echt.
Maar die grote glimlach als je haar oppakt, ze weet gewoon dat ze dan gewonnen heeft, maar tegen zo'n snoetje kun je dan toch nix anders doen dan knuffelen....
ja ze hebben het al snel door hè hoe ze paps en mams om zijn of haar vinger kunnen winden
  donderdag 4 februari 2010 @ 16:20:32 #41
248986 MamaNik
pi_77633569
quote:
Op donderdag 4 februari 2010 15:52 schreef Basboussa het volgende:

En MamaNik, wat schattig dat ze elkaar zo missen. Dat lijkt me zo leuk aan een tweeling!
Kan ook heel lastig/vervelend zijn hoor!! Hahaha
maar het is wel schattig dat ze zo zoeken naar elkaar
  donderdag 4 februari 2010 @ 20:25:47 #42
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_77642493
Mamanik... how cute, dat ze elkaar zo missen! Maar ik snap wel dat het vervelend kan zijn. Dat is dus dat ene speciale lijntje....

Hier ook al een aantal nachten schreeuwen, brullen, tandjes?? Wij troosten wel in bed en laten ze desnoods even huilen als dat moet. Al vind ik dat niet makkelijk hoor. Hier s het nog niet nodig geweest ze bij ons in bed te nemen, al doen we dat wel eens gezellig op zondagochtend Maar: dat ze in de gaten hebben hoe ze papa en mama om de vinger kunnen winden: geen discussie over mogelijk!
pi_77643451
MamaNik, wat lief dat ze elkaar zo missen. Dat is echt speciaal.

Fijn Miss Sly, dat Senna haar eigen lijntje volgt en dus gewoon goed groeit, al is ze klein en fijn. Zal een hele opluchting voor je zijn geweest.

Jeetjejom, die van mij is nu bijna 8 maanden en met 6,5-7 was hij ook zo ontroostbaar, wilde graag bij ons in bed slapen. Ik had het gevoel dat het verlatingsangst was in combinatie met tandjes krijgen. Nu slaapt hij weer lekker en wordt nog maar 1-2 keer wakker om even te drinken en hoeft ook niet meer bij ons in bed.

Ik geloof zelf niet zo in om je vinger winden. Ik geloof wel dat ze dan heel blij zijn dat ze vastgehouden worden. Dat ze meteen hun angstjes/pijn/verdrietjes vergeten als je ze tegen je aan houdt of als ze in je buurt zijn.
Het is ook niet wat, de grote wereld en ontdekken dat mama of papa niet altijd in je buurt kan zijn.

Heerlijk he Mikoxx, die kindjes in bed in de ochtend. Ko komt elke ochtend even bij ons in bed, zijn vader op zijn gezicht slaan en zijn moeder aan haar haar trekken.

Morgen komt mijn moeder voor het eerst oppassen, ik ben benieuwd hoe het gaat.
pi_77643567
quote:
Op donderdag 4 februari 2010 20:48 schreef oeke het volgende:
Ik geloof zelf niet zo in om je vinger winden. Ik geloof wel dat ze dan heel blij zijn dat ze vastgehouden worden. Dat ze meteen hun angstjes/pijn/verdrietjes vergeten als je ze tegen je aan houdt of als ze in je buurt zijn.
Het is ook niet wat, de grote wereld en ontdekken dat mama of papa niet altijd in je buurt kan zijn.
Wat zeg je dat mooi precies zoals ik het ook denk en voel, alleen kon ik er de woorden niet voor vinden!
quote:
Morgen komt mijn moeder voor het eerst oppassen, ik ben benieuwd hoe het gaat.
Spannend is dat he? Komt vast goed, maar het is toch best lastig, zo'n eerste keer
  donderdag 4 februari 2010 @ 20:51:59 #45
283712 Basboussa
Tuo neito noita on
pi_77643637
quote:
Op donderdag 4 februari 2010 16:20 schreef MamaNik het volgende:

[..]

Kan ook heel lastig/vervelend zijn hoor!! Hahaha
maar het is wel schattig dat ze zo zoeken naar elkaar
Ik weet het, heb een tweeling en een drieling in de familie... Maar zo'n band, dat lijkt me zo mooi om te zien! Dat ze zoveel hebben aan elkaar!
  donderdag 4 februari 2010 @ 20:56:03 #46
283712 Basboussa
Tuo neito noita on
pi_77643816
quote:
Op donderdag 4 februari 2010 20:48 schreef oeke het volgende:
.

Beisan is helemaal niet zo'n knuffelkont of kroelkip. Ik zou dat weleens willen, gewoon lekker bij mama kunnen zitten. Ze zit wel graag bij mij of bij haar papa in de buurt, maar niet op schoot of in bed. En echt troosten met een knuffel lukt vaak ook niet, afleiding werkt het beste. Als ze moet kiezen tussen een knuffel of een interessant speeltje, dan wint het speeltje het wel.

Ze zit nu onder mijn stoel een muts op te eten, waar je maar zin in hebt!
pi_77644749
quote:
Op donderdag 4 februari 2010 20:56 schreef Basboussa het volgende:

[..]

Beisan is helemaal niet zo'n knuffelkont of kroelkip. Ik zou dat weleens willen, gewoon lekker bij mama kunnen zitten. Ze zit wel graag bij mij of bij haar papa in de buurt, maar niet op schoot of in bed. En echt troosten met een knuffel lukt vaak ook niet, afleiding werkt het beste. Als ze moet kiezen tussen een knuffel of een interessant speeltje, dan wint het speeltje het wel.

Ze zit nu onder mijn stoel een muts op te eten, waar je maar zin in hebt!
Grapig.
pi_77645103
Basboussa, Ko is ook niet zo'n kroeler hoor, als hij kan kiezen kiest hij ook voor het speeltje. Maar soms heeft hij wel van die tijden, dan wil hij alleen maar vastgehouden worden. Niet echt knuffelen maar wel dichtbij.

Lekker een muts!
pi_77645157
Bijna moet ik julie gaan verlaten dan ga ik verder bij het dreumes topic.
pi_77649437
Oeke ik ben het ook helemaal met je eens voor wat betreft het bij je willen zijn!
Finn slaapt ook bij ons in bed vanaf de eerste keer dat hij 's nachts wakker wordt. Niet ideaal, maar anders trek ik het ook niet zo goed meer en blijkbaar geeft het hem een veilig gevoel.

Wat ik trouwens ook heerlijk vind is dat wanneer iemand anders hem vast heeft hij soms echt heel duidelijk laat merken dat hij naar mij toe wil, zoveel mogelijk moeite doen om mij te zien en dan zijn armen uitstrekken naar mij Finn is trouwens ook een echte knuffelaar!
pi_77658306
Wat een kleine nachtbrakertjes hier! Heel herkenbaar ook, Mees heeft eigenlijk vanaf zijn geboorte slecht geslapen en het liefst bij ons gelegen. Nog steeds beland hij halverwege de nacht bij ons in bed, om dan lekker door te slapen. In het begin heb ik geprobeerd om hem de hele nacht in zijn eigen bedje te laten slapen, zonder succes . Nu vind ik het wel prima zo en slapen we in ieder geval allemaal genoeg. Over een tijdje slaapt hij vast lekker in zijn eigen bed, en tot die tijd geniet ik er dus maar lekker van zo!
Ik denk ook dat het een vrij natuurlijke behoefte is, lekker dicht bij je ouders willen zijn. En de ene baby is daar gewoon gemakkelijker in dan de andere

En nu ga ik tassen pakken, we gaan een weekendje naar center parcs! De laatste keer dat ik daar was, was ik zelf 7 ofzo. Ben benieuwd!
pi_77659259
Vanaf wanneer kunnen ze eigenlijk eenkennig worden?
Gisteren was de buurvrouw hier en die ging een beetje tegen Iris staan kletsen, BRUL. Ze pakte haar op, BRUL... en dat deed ze eerder niet... Misschien was het gewoon toeval hoor .
  Moderator vrijdag 5 februari 2010 @ 09:38:32 #53
5428 crew  miss_sly
pi_77659323
Ik lees altijd vanaf ene maand of 8, maar volgens mij kan dat ook wel eerder of later of niet. Een antwoord waar je niets aan hebt dus, sorry

Veel plezier Jula!

Senna belandt ook meestal in de nacht ergens bij ons. Komt ook door de kou, ik heb gewoon weinig trek in de kou op haar kamertje te gaan zitten voeden en haar dan in een inmiddels koud bedje terug te leggen. Dus dan maar bij ons, ook wel gezellig vind ik
pi_77659352
Jula, leuk naar Centerparcs, het wordt vast wel gezellig!

Miss Sly, weet je wat ik zo bijzonder vind, dat mijn vriend me vaak op een andere manier naar Ko laat kijken. Het heeft lang geduurd voor hij het aandurfde vader te worden, wegens het verleden, maar nu is hij zo'n leuke papa. Die zich zo goed in ons kindje kan verplaatsen. Klinkt misschien wazig maar dat haalt zoveel weg dat het ruimte geeft om echt naar Ko te kijken zonder eigen frustraties enzo.

Bij ons ook hoor FTA, als hij begint te pruttelen en miepen en ik krijg hem niet stil komt hij lekker tussen ons in liggen, dan slapen we tenminste allemaal.
Vannacht om 12 uur was Ko helemaal overstuur. Uiteindelijk Dentinox gegeven, hielp niet, daarna paracetamol en bij ons in bed, heerlijk geslapen alsnog.
  Moderator vrijdag 5 februari 2010 @ 09:50:46 #55
5428 crew  miss_sly
pi_77659657
Senna doet het nu alweer een paar dagen een stuk beter, slapen. Fijn! En ik ben twee dagen vroeg naar bed gegaan, dus ik voel me ook weer fitter.

oeke, heel herkenbaar! schaap had voor hij mij leerde kennen nog niet eens ooit nagedacht over kinderen, en hij is zo'nleuke papa. Idd kijkt hij soms op een andere manier naar haar, kan mij dan ook weer iets leren daarover, en dat kan idd frustraties weghalen. Ik vind het niet wazig klinken, maar bekend en erg fijn! Als ik soms ook dingen hoor of lees over andere vaders,dan ben ik nog blijer met mijn schaap dan ik normaal al ben
pi_77663900
Ik ben toch wel even blij te lezen dat er meer kindjes zijn die zo halverwege de nacht bij hun papa en mama in bed verder slapen. Timo heeft vannacht ook weer de halve nacht naast me gelegen.. Soms lukt het me wel hem weer terug in zijn bedje te leggen ´s nachts, maar vaak ook niet.. Nou ja, hij gaat vanzelf wel weer een keer beter slapen

Jula veel plezier, geniet ervan!
  vrijdag 5 februari 2010 @ 13:33:56 #57
80319 seilram
Mijn Sickje!
pi_77667131
Jula, heel veel plezier!

Joep en ik hebben samen gelunched bij de hema en hij was zo lief en had zoveel sjans en bekijks en hij zat de hele tijd heul hard te kleppen hihi. Mijn poepje
  vrijdag 5 februari 2010 @ 14:36:26 #58
238474 Jeetjejom
pi_77669522
Jula have fun! Vannacht was het hier weer raak, maar we zijn er nu een beetje tegen in aan het gaan dat ze bij ons komt liggen, ik vind het helemaal niet erg als ze om 4 uur wakker wordt en dan bij ons komt, maar ik heb het met eigen ogen gezien bij mijn oom en tante, toen mijn neefje 8 was sliep hij nog tussen hun in.... En dat is echt niet mijn bedoeling!
Ik weet even niet meer wie het zei, maar ik denk ook dat het een combinatie is tussen verlatingsangst (het is natuurlijk ook wel eng om in een lege, donkere, stille kamer wakker te worden), tandjes en misschien nog een beetje de naschokjes van een zware verkoudheid...
Ook heb ik eigenlijk al een tijdje het idee dat ze wat last heeft van hoofdpijn (ik heb zelf eigenlijk continu hoofdpijn, maar ben me er niet meer bewust van dus als ze op haar mama lijkt zou dat natuurlijk best kunnen), maar weet eigenlijk niet of baby's wel hoofdpijn kunnen hebben. Ze grijpt iedere keer naar haar achterhoofd, dus niet naar haar oren, maar echt helemaal zover haar armpjes kunnen komen.
Seilram, leuk he, die sjansende grote babietjes, Jorja kan er ook wat van hoor, heeeeeel lief lachen naar de mensen tot en met het verlegen wegdraaien aan toe dat ze waarschijnlijk later gaat doen om de jongens (of meisjes) in te palmen, het kleine krengetje
Jouw warmte is genoeg
  vrijdag 5 februari 2010 @ 20:35:33 #59
283712 Basboussa
Tuo neito noita on
pi_77682241
Vandaag even langs de dokter geweest, de man is zo'n bezorgde papa, en het was niet druk. Beisan is al een paar dagen verkouden, beetje koortsig 's middags, etc.etc. Maar goed niets aan de hand, wel even gewogen, 8,5 kilo met bijna 11 maanden. Netjes. Dokter zei wel dat we hele goede ouders waren... Was toch wel blij om dat te horen! (Niet dat ze ons vaak ziet ofzo.)

Nog 3 weken, en dan komen we naar NL Zo'n zin in!

Veel plezier Jula, lekker een paar daagjes ertussenuit!
pi_77682426
Oh Seilram, dat is zo leuk!
Ik heb gister met Kootje geluncht. En hij zat als een prins in de kinderstoel, lekker op een korstje te knagen en om zich heen te kijken. Ik vond het zo leuk dat ik mijn vriend opbelde, om te zeggen dat ik zat te lunchen met mijn zoon.

Vandaag heeft mijn moeder voor het eerst opgepast en ze vond het leuk en Ko heeft zich voorbeeldig gedragen. Hij heeft zelf uit het flesje gedronken. Het was wel water en geen melk maar toch...

Jeetjejom, ik ga er maar vanuit dat Ko op zijn 8ste niet meer tussen ons in slaapt. Maar dat ligt toch echt aan jezelf denk ik.
Zielig als ze last zou hebben van hoofdpijn, dat lijkt me heel pijnlijk voor zo'n kleintje.
pi_77682491
Fijn zo'n compliment Basboussa!
En lekker weer even in NL zijn straks, kaas kaas kaas was het geloof ik.
  vrijdag 5 februari 2010 @ 20:40:40 #62
283712 Basboussa
Tuo neito noita on
pi_77682523
quote:
Op vrijdag 5 februari 2010 20:38 schreef oeke het volgende:

Ik heb gister met Kootje geluncht. En hij zat als een prins in de kinderstoel, lekker op een korstje te knagen en om zich heen te kijken. Ik vond het zo leuk dat ik mijn vriend opbelde, om te zeggen dat ik zat te lunchen met mijn zoon.
Oh, hoe leuk is dat!
Ik geniet daar ook zo van. Een tafelgenote, dat is echt geen baby meer!
  vrijdag 5 februari 2010 @ 20:41:14 #63
283712 Basboussa
Tuo neito noita on
pi_77682553
quote:
Op vrijdag 5 februari 2010 20:40 schreef oeke het volgende:
Fijn zo'n compliment Basboussa!
En lekker weer even in NL zijn straks, kaas kaas kaas was het geloof ik.
aanmaaklimonade, suikerbrood, krentenbollen, turkse worst,
pi_77690165
Ja lunchen met je kindje, dat is zó leuk! Laatst waren we in een restaurantje, en daar hadden ze een soort kinderstoel die je in de gewone stoel moest hangen, dus toen zat Graeme echt zo bij ons aan tafel. Het zag er zo leuk uit, was heel gezellig zo.
Wat kan je toch verliefd zijn op je kindje he, ik ben er echt zo vol van hoe leuk hij is. Soms ligt hij ook in de box te spelen en een beetje te mopperen en als ik dan zijn naam roep en hij zich dan omdraait en mij ziet zitten, dan gaat ie altijd zo stralend lachen, dat vind ik zó lief! Of die hele gesprekjes die hij met me voert met al die lieve geluidjes, echt *smelt*

Oh ja, wat ik nog wou vragen, knijpen jullie kindjes ook zo hard? Graeme doet dat echt super hard, soms pakt ie ineens mn wang of mn arm ofzo, en zet ie zoveel kracht! En ook als ie aan mn haar trekt, gaat dat tegenwoordig echt zo hard, moet echt zn handje dan (voorzichtig) loswrikken. Zou haast overwegen om mn haar kort te knippen of voortaan in een knotje te dragen Ik probeer nu elke keer te zeggen dat ie zachtjes moet doen, maar dat komt natuurlijk nog helemaal niet aan.
  zaterdag 6 februari 2010 @ 11:25:32 #65
80319 seilram
Mijn Sickje!
pi_77697291
Tessie Hier ook een heel harde knijper, liefst in mijn neus of lip.
  zaterdag 6 februari 2010 @ 11:37:49 #66
238474 Jeetjejom
pi_77697508
Tessie ook hier een harentrekkertje en knijpertje! En wat ze ook graag doet is aan de oogleden trekken. Dus haar handjes erachter klemmen en maar heel hard naar beneden trekken. Dat ze dat bij haar zelf doet, prima, maar mij doet het echt serieus pijn... En inderdaad in de neus knijpen doet het ook goed, en gezien ik bijna chronisch puistjes in mijn neus heb (hoe fijn is dat) doet dat ook echt zeer!
En ze laat me er wel aan denken wanneer haar nageltjes geknipt moeten worden, want krabben kan ze ook al
Jouw warmte is genoeg
pi_77697546
hier ook een harentrekker/wangenknijpen/lippenbijter/oorbellentrekker...

oh we hebben vannacht weer zooooooooooooo'n leuke nacht gehad.. NOT!!!
Slapen, dat is voor mietjes!! Tess is flink aanhet spokengeweest en ook nog aan het spugen...
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  zaterdag 6 februari 2010 @ 11:53:11 #68
238474 Jeetjejom
pi_77697923
Ach Tess toch... of is het voor mama erger
Maar als ze ziek is, doet ze het heus niet voor jullie te plagen hoor. Maar ik heb er hier ook een die vindt dat slapen voor mietjes is, overdag slaapt ze ook al (bijna) niet meer op af en toe een hazenslaapje van een half uurtje na....
Veel sterkte ermee!
Jouw warmte is genoeg
pi_77698116
ze heeft alleen vannacht 1x gespuugd, ws ook omdat ze zich zo aan het opnaaien was.
Ze heeft nu alelen nog een dik tranend oogje..
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_77698238
Wat balen Vicky, weer zo'n rotnacht Hopelijk heeft ze vannacht wat in te halen en slaapt ze gewoon in één ruk door.

Ik ben blij om te horen (eh, klinkt wel krom zo) dat jullie kindjes ook zo knijpen en krabben en haren (en oogleden ) trekken. Dan hoort het er gewoon bij, en dan zal het ook wel gewoon ophouden wanneer hij snapt dat het niet zo leuk is om een ander pijn te doen. Ik ben wel verbaast hoe sterk Graeme is hoor, je merkt echt zo duidelijk dat hij het steeds harder doet allemaal. Hij trekt trouwens nu ook steeds zn speenkoord van zn trui af Kleine beer!

Vanmorgen lagen we lekker met zn drietjes (of viertjes eigenlijk ) in bed, was zo knus. Graeme lekker aan het kletsen en lachen enzo, hij bleef maar heen en weer kijken, dan weer naar mn Lief, dan weer naar mij, hij vond het duidelijk ook leuk zo. Echt weekend zo, gezellig!
  zaterdag 6 februari 2010 @ 12:21:48 #71
238474 Jeetjejom
pi_77698606
Jorja begint volgens mij het fenomeen spiegel te snappen.... Ze vond het al raar dat ze daar nog een papa en mama zag en dat die tegelijkertijd zowel haar als dat rare wezentje aan de andere kant kusjes konden geven, maar nu wordt ze helemaal enthousiast naar zichzelf toe en wil ze de spiegel ook aaien en knuffelen. Ze houdt nu al van zichzelf!
Jouw warmte is genoeg
pi_77701064
Seilram wat gezellig, zo samen lunchen

En sjansende baby’s, Timo kan er ook wat van, die lacht altijd naar vrouwen, en veel minder naar mannen

Oeke ook al aan het lunchen Dat klinkt echt zo gezellig, ik kan niet wachten tot Timo goed kan zitten, dan ga ik ook met hem lunchen

Tessie Timo is ook nogal ehm.. onvoorzichtig… Maar ik zeg dan wel elke keer “auw” en pak zijn handje vast want dan laat hij los. En ik heb het idee dat hij dat principe wel een beetje begint te begrijpen

Och Tess toch.. Ga vannacht maar weer wat beter slapen hoor!

Jeetjejom leuk is dat he, als ze zo blij zijn met dat kindje in de spiegel Timo lacht wat af naar zijn spiegelbeeld

Hier vandaag een speciale dag, de eerste keer dat ik jarig ben met Timo er bij (nou ja, uit mijn buik dan) Ik vond mijn verjaardag altijd maar suf, maar nu vind ik het echt leuk Hoewel hij er natuurlijk nog weinig van mee krijgt nu, maar ik kijk echt heel erg uit naar alle tekeningen en knutsels die er in de toekomst komen gaan
  zaterdag 6 februari 2010 @ 15:10:16 #73
80319 seilram
Mijn Sickje!
pi_77703408
Proficiat Chan! En dat vooruitzicht lijkt me ook inderdaad heel leuk!

Joep en ik hebben vanmiddag schaduw lol gehad De zon scheen heel erg in kamer, dus als hij rolde, dan bewoog zijn schaduw en dat was tuurlijk mega spannend. Dus deed ik met mijn hand een hondje in de schaduw, nou dat was dikke pret Zo leuk, dat ontdekken.
  zaterdag 6 februari 2010 @ 15:18:43 #74
238474 Jeetjejom
pi_77703641
Chan, Gefeliciteerd!!!! Ik heb mijn eerste mama-verjaardag al gehad, maar met 3 maanden verwachte ik nog geen knutselfrutsels hoor. Mijn is vlak na mij jarig dus die heeft ook niet meer dan een glimlach en een vieze melkboer gekregen Maar misschien ga ik nog wat knutselen met haar voor valentijnsdag (beetje verf op de handjes, groot vel papier en gaan met die banaan) de man in ons leven
Kan ik hem ook weer meteen een schuldgevoel bezorgen omdat ik weet dat hij er toch totaal niet aan denkt
Jouw warmte is genoeg
  zaterdag 6 februari 2010 @ 17:58:00 #75
283712 Basboussa
Tuo neito noita on
pi_77708192
Oh Jeetjejom, emotionele chantage! Ik ga niets maken met het kind, ik ga denk ik maar weer een kwijlerige kaart vol schrijven. Ik ben niet zo handig, en creatief, en het lijkt me zoveel gedoe, en vader geeft daar niet heel veel om, denk ik.

Verder hier ook een harentrekker, bijter en krabmeisje Pijnlijk!

Seilram, klinkt zo leuk, lekker met Joep spelen.

Chan, gefeliciteerd, en bedankt voor de taart! Inderdaad speciaal, eerste keer jarig met de kleine.

En Vicky, hoe gaat het nu met Tess? Hopen dat ze lekker slaapt vannacht...
  zaterdag 6 februari 2010 @ 20:08:07 #76
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_77712003
Oh Tessie dat vind ik ook zo gezellig in t weekend... lekker samen in bed.

Chan! Gefeliciteerd hoor En idd, da's een speciaal gevoel he?

Gaan jullie wel eens met je kindje samen op visite 's avonds? En nemen jullie hem/haar dan ook 's avonds weer mee naar huis? Wij doen dat wel eens nl, en dat gaat ook eigenlijk altijd prima, thuis weer lekker in bed en verder slapen. Maar afgelopen nacht was t misse boel. Uiteindelijk hebben we M een flesje gegeven en toen was t goed. Maar ja, toen was t wel half twee , terwijl we om 11u al thuis waren. Hoe doen jullie dat?
  zaterdag 6 februari 2010 @ 20:12:35 #77
283712 Basboussa
Tuo neito noita on
pi_77712121
Mikoxx, Beisan slaapt vaak pas om 10 uur, dus daarvoor gaan we weleens weg, al duurt het dan vaak wel langer om haar op bed te leggen, niet 3 uur, zoals bij jou, maar ik denk dat de spanning en de verandering toch wel vrij heftig is. Wij gaan eigenlijk alleen bij mijn schoonzus op bezoek, en die hebben een zoontje van 2,5 en daar speelt Beisan mee. Ze kruipt achter hem aan. Dus dat is erg (in)spannend. Ze slaapt dan vaak ook niet goed door, dus we doen het heel af en toe. Vaak gaat het de dag erna wel goed, maar soms is ze dan toch wel een beetje extra hangerig... Indrukken. Zoveel andere mensen ziet ze niet!
pi_77714118
Wij gaan de laatste tijd nergens meer op bezoek savonds Graeme gaat al om kwart over 6 naar bed, dus vind dat niet zo handig. Laat meestal gewoon mensen maar hier komen

Chan, ik ben nog op tijd! Gefeliciteerd met je eerste verjaardag als mama!
Ik ben tien dagen na Graeme jarig (en mijn man 5 dagen na Graeme) dus wij hadden dat al langgg gehad

Oh en trouwens, als ik auw zeg als Graeme me pijn doet, gaat ie lachen
pi_77715010
Mikoxx wij gaan soms ergens 's avonds op visite, maar Finn is eigenlijk ook 's avonds best wel lang wakker. Wat heerlijk Tessie dat Greame al op kwart over 6 op bed ligt. Op de een of andere manier krijg ik Finn 's avonds nooit z'n bed in.

MeNicole had toch gisteren die afspraak met de kinderarts voor Leander of is dat al geweest en heb ik dat gemist??
pi_77715049
Hiep Hiep Hoera.
Joshua is vandaag alweer 1 jaar.
Hartelijk gefeliciteerd hopelijk heeft hij veel gekregen.
Nog een keertje Hiep Hiep Hoera.
pi_77715068
Tess heeft vanmiddag behoorlijk lang geslapen en lag om 19.45 weer in bed. Ben benieuwd!
Ze heeft iig niet meer gespuugd.

Wij nemen Tess eigenlijk 's avonds niet mee. Sowieso omdat ik vind dat ze gewoon op tijd in bed moet liggen en daarnaast is ze best gevoelig voor drukte
Amber gaat heeeeeel soms mee.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_77715134
Mikoxx, laatst een keer bij mn ouders geweest en dan probeer ik het zo te doen dat we thuis nog een fles kunnen geven voor ze naar bed gaat, want in de auto valt ze meestal wel in slaap... maar dan gaan we dus na het eten weg (uurtje rijden). Omdat ze toch wakker wordt als we haar uit de MC halen en dan vind ik het wel fijn om nog wat te kunnen geven .

Mirte, maar die is al peuter, zet ik als het niet zo koud meer is, in pyama in de auto en die kieper ik thuis in bed, dan slaapt ze vrijwel altijd zo weer verder.

Als we gewoon thuis zijn is het tussen 7 en half 8 bedtijd. Behalve als Iris laat wakker was dan gaat ze iets later weer naar bed.
pi_77715261
Dank voor de felicitaties

Wij gaan 's avonds eigenlijk nooit weg.. En als we dat dan toch een keer doen, echt héél af en toe, dan gaat hij zo vanuit de maxicosi zn bedje in. Als hij dan wakker wordt dan drinkt hij nog even bij mij en gaat hij alsnog zn bedje in.. Maar de laatste keer dat we 's avonds ergens waren was rond kerst, dus misschien reageert hij inmiddels wel anders..
pi_77715290
FTA, hij slaapt overdag ook haast niet, dus zo rond 5 uur begint hij echt al heel erg moe te worden, en om 6 uur is het gewoon echt klaar voor hem. Wel fijn dat we gewoon de hele avond lekker voor zn tweetjes hebben, maar soms vind ik het ook wel jammer dat hij al zo vroeg naar bed gaat. Maar ik mag echt niet klagen hoor!

Als we eens een keer savonds ergens heen gaan (met kerst ofzo haha ) dan nemen we het campingbedje mee en dan doen we hetzelfde slaapritueel als thuis, alleen dan dus in een andere kamer in een ander bedje. En dan zo'n slaapzakje aan die ook in de maxicosi past. En dan hopen dat hij thuis verder slaapt, eventueel nog een klein flesje voor het hier naar bed gaan als hij te wakker is.
pi_77716462
Chan gefeliciteerd mama!

Wij gaan soms met hem weg in de avond en dat gaat meestal goed. Afkloppen. In de doek slaapt hij dan lekker, ik ga dan met de trein of tram, geen auto hier. En thuis trek ik dan zijn pyama aan en slaapzak, dan laat ik hem nog even drinken en dan gaat hij weer lekker slapen.
Maar dit doen we niet al te vaak hoor.

Oh, en tandje nummer 6 is in aantocht. Ik dacht dat we even rust hadden maar nee.
pi_77716541
De 6e alweer oeke? Wat veel al! Heeft hij er zelf erg veel last van?
Timo heeft er nu 1 die er door is en de tweede is in aantocht
pi_77716627
Pff, het gaat als een speer. Ik dacht dat dat wat meer verspreid ging. En bovendien had ik Seb en Elin als mijn voorbeelden.
Ja, hij drinkt dan slechter, het doet pijn en hij slaapt dan ook slechter. Helaas.
Veel huilbuitjes in zijn slaap ook.

Timo al aan de tweede, gaat ook best snel toch?
pi_77716660
Tandje 6 al Oeke? Wat is Ko snel zeg!!
Graeme heeft alleen maar twee streepjes onderin, die heel langzaam steeds een stukje meer omhoog komen.
pi_77716724
Och arme Ko, dat klinkt echt heel sneu, huilbuitjes in zn slaap..

Timo zn tandjes gaan tot nu toe precies gemiddeld volgens het boek van Stefan Kleintjes en ik hoop dat het zo blijft, want dan hebben we straks weer een paar maanden pauze.. Van de eerste is hij echt goed ziek geweest, maar tot nu toe heeft hij van de tweede nog niet zo heel veel last.. Maar ja, die is er ook nog niet door..
  zondag 7 februari 2010 @ 09:04:30 #90
238474 Jeetjejom
pi_77723697
Wat betreft het 's avonds weggaan, wij hebben dat vanaf het eerste moment gedaan. Reiswieg mee en ze slaapt overal. Vorige week hadden we een verjaardag waar we haar niet in de reiswieg konden leggen en toen hadden we de draagdoek meegenomen, mevrouw sliep er heerlijk in en had totaal geen last van de drukte... Het scheelt misschien dat ze niet zo gevoelig is voor drukte en vreemde omgevingen, dus we klappen in onze handjes....
Hier denken we al maanden dat er tandjes komen, maar niets zet door
Jouw warmte is genoeg
  zondag 7 februari 2010 @ 09:38:59 #91
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_77723902
Goede morgen,
Roy en ik komen ook naar hier verhuizen vanaf vandaag

Lees me eerst nog even in hier, want volgens mij gaat het hier al net zo snel als in het vorige topic.
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
pi_77724051
Roy en Bar, welkom hier
  zondag 7 februari 2010 @ 11:27:11 #93
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_77725104
quote:
Op zaterdag 6 februari 2010 21:36 schreef winniethepooh het volgende:
Hiep Hiep Hoera.
Joshua is vandaag alweer 1 jaar.
Hartelijk gefeliciteerd hopelijk heeft hij veel gekregen.
Nog een keertje Hiep Hiep Hoera.

Gefeliciteerd!

Dus toch.....
  zondag 7 februari 2010 @ 11:49:59 #94
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_77725524
Jeetjejom, dat was dus ook ons idee... als we dan vanaf het begin gaan doen, dan 'wennen' ze er wel aan. Wij nemen idd ook campingbedjes mee, of de deryan tentjes (ideale dingen trouwens ). En dat gaat prima, het slapen is geen probleem dan. Erg fijn! Vrijdagavond was voor t eerst dat t toen we thuis waren even mis ging. Helaas dus. Maar goed, dat was misschien ook wel gebeurd als we gewoon thuis waren geweest, wie zal t zeggen. Ik moet wel zeggen dat we ze niet meenemen naar enorme drukte hoor, maar gezellig een avondje naar opa en oma ofzo. Verder eigenlijk niet.
Tandjes, wow! Al zes voor Ko! Tjonge! Jij kan dan al flink knabbelen denk ik

Vicky, hoe is vannacht gegaan?
  zondag 7 februari 2010 @ 11:59:51 #95
238474 Jeetjejom
pi_77725736
Nou, wat betreft drukte, ik heb een hele grote familie, dus als we naar een verjaardag van mijn opa en oma gaan, zitten er al snel 20 man door elkaar te tetteren. En door die grote familie, hebben we natuurlijk ook veel verjaardagen. Ik moet zeggen, het is altijd goed gegaan tot nu toe. Natuurlijk nemen we haar niet mee naar bruiloften en dat soort dingen (ik gruwel er nog altijd van als de mensen de kinderwagen mee de kroeg innemen, kinderwagen onder de geluidsboxen parkeren en dan als je bij hun bent wel durven te zeggen dat je stil moet zijn want anders slaapt de kleine niet)....
Mikoxx, was waarschijnlijk gewoon iets eenmaligs, stom toeval dat jullie vrijdagavond weg zijn geweest. Vooral als je het al vaker hebt gedaan....
Het slapen heeft zich hier gelukkig weer herpakt, we maken haar gewoon niet meer om 10 uur wakker, blijkbaar scheelt dat al heel wat!
Jouw warmte is genoeg
pi_77730658
Welkom Roy en Bar! En gefeliciteerd met zn halfjaardag!
  Moderator zondag 7 februari 2010 @ 15:23:20 #97
5428 crew  miss_sly
pi_77730914
Bar, is Roy ook alweer een grote baby?
Gefeliciteerd en welkom!
pi_77731327
Bar en Roy van harte welkom!
pi_77735948
Dames, ik kom even illegaal binnenvallen want ik heb een grote-baby-probleem... muppet krijgt al wat fruithapjes enzo maar heeft er nu duidelijk last van met poepen, die harde poep gaat gepaard met en hele hoop gehuil, traantjes etcetera....heeft iemand tips? tis zo sneu...
POLLETJE PREE MUURSCHILDERINGEN! Facebook en website
pi_77736007
Och arme WIllow.. Ik heb alleen geen tips voor je, sorry.. Timo poept als een tierelier sinds hij groente en fruit krijgt..
pi_77736827
Ik kan jullie helaas ook niet helpen Innepin, hier hetzelfde als bij Chan en Timo.
  Moderator zondag 7 februari 2010 @ 18:59:55 #102
5428 crew  miss_sly
pi_77737776
Wat voor fruithapjes geef je, innepin?
Misschien iig even die waar banaan in zit niet geven, en juist bijvoorbeeld peer. Ik las laatst ergens dat peer wat meer laxerend werkt. En geef je het gepureerd of geprakt? If so, misschien dat als je wat grotere stukjes geeft en ze die doorslikt, de darmpjes ook beter gaan werken?

Het zijn maar wat ideetjes, hoor, hier niet echt last ergens van. Senna poepte eens in de aantal dagen en nu eens in de 2 dagen ongeveer, dus dat is een vooruitgang. Ze lijkt ook nergens last van te hebben verder.
pi_77738543
Wij zijn een beetje aan het vanallesennogwatten. Kant-en-klare hapjes van Friso en Olvarit, maar ook af en toe geprakt fruit. Zal inderdaad eens opletten dat ze wat minder banaan krijgt, die vindt ze namelijk als enige erg lekker
Maar dat poepen is wel vreemd, het waren echt minidrolletjes zeg maar En ze krijgt nog geen half potje fruit per dag.
pi_77743389
Hoi Joshua,

Wat heeft Joshua allemaal gekregen voor zijn eerste verjaardag.
  zondag 7 februari 2010 @ 21:13:13 #105
267164 ik80lll
leer mij het zelf te doen
pi_77743703
Oh cadeautjes voor de eerste verjaardag. Ben hier ook hard aan het denken maar ik weet echt nog niks.
Misschien zon wheelybug, maar zelfs dat weet ik nog niet zeker. Hebben jullie ideen?
We hebben al zo veel. Aan de viste vragen we vooral kleertjes.

Oh wet van Fok, Lola gaat eindelijk echt goede nachten slapen heerlijk, voel me als herboren (over 2 weken wordt ze 1 jaar, haar zus sliep door met 8 weken)
pi_77744192
quote:
Op zondag 7 februari 2010 21:07 schreef winniethepooh het volgende:
Hoi Joshua,

Wat heeft Joshua allemaal gekregen voor zijn eerste verjaardag.

Joshua is een topic verhuist, en je kan ook gewoon op het envelopje drukken voor een pm'etje.
Of voor een spiegel gaan staan praten.
  zondag 7 februari 2010 @ 21:51:19 #107
283712 Basboussa
Tuo neito noita on
pi_77746220
Innepin, keuteltjes zijn heel normaal als je met vaste voeding, hoe gepureerd dan ook gaat beginnen. Het werkte bij mij goed om daarnaast wat water te geven, flesje, beker, hoe je het liefst hebt. Kijk uit met banaan, peer werkt laxerend, en avocado is hier ook erg populair...
pi_77751743
even zonder de rest te hebben bijgelezen
@innepin hier had Finn daar ook last van toen hij een paar dagen achter elkaar Olvarit had gekregen (van die danoontje bakjes zeg maar)(en dan niet eens met banaan erin). Ik ben toen eerst helemaal gestopt totdat hij weer poepte zoals normaal en nu krijgt hij meestal vers fruit en zo af en toe nog eens een potje en dat gaat wel goed. Volgens het cb zou het te maken kunnen hebben met de conserveringsmiddelen die erin zitten.
Als Finn nu nog zo'n potje fruit krijgt, dan krijg hij er altijd wat water bij in zijn beker. Sindsdien geen last meer van gehad!

Bar en Roy, Welkom
pi_77751864
Dank voor de tips dames! Heb wat extra water bij haar laatste fles gedaan en prompt daarna poepte ze d'r hele luier vol
FTA, ik moet dinsdag naar het cb en zal het daar ook nog wel even overleggen, maar dat klinkt iig goed!

En nou ga ik weer weg want ik hoor pas over een uurtje thuis in dit topic
pi_77759013
Innepin en Willow welkom

Hier wisseld het poepen nogal met wat er gegeten is, maar ik heb nog niet helemaal in de gaten wat nou zorgt voor meer smeuiigheid... .
Heb de indruk dat peer wel zorgt voor een vlotte doorstroming . 2 dagen bloemkool gehad en na een dag niet poepen moest het er natuurlijk vannacht uit. Tja en als mama je dan uit bed haalt om je te verschonen, dan ga je natuurlijk protesteren als ze je teruglegt... ookal zegt mama dat het nog donker is en het tijd is om te slapen (half 5 ). Uiteindelijk om half 6 toch maar een fles gemaakt zodat wij zelf ook nog even konden slapen
pi_77759153
Ik wals even over iedereen heen omdat ik pmmetjes krijg waar ik ben.

We zijn deze week druk geweest met ziekenhuis bezoeken voor Leander. De ka vond het toch een beetje raar hoe Leander in elkaar stak zeg maar en wilde een paar dingen testen. Ze hebben hem zo'n beetje leeg geprikt, overal echo's van gemaakt, meerdere hartfilmpjes, nog meer echo's, nog meer bloedgeprikt maar ze konden niks raars vinden. Maar omdat we er toch wel een klein beetje door heen zaten qau slapen hebben ze een nachtopname gedaan. Daaruit bleek dat Leander snachts heel erg vaak stopt met ademhalen. En daardoor dus wakker word (gelukkig maar). Maar daarna kan ie dus moeilijk in slaap komen omdat zijn ademhaling dan anders is dan normaal.
Ook is Leander overdag heel erg druk en dat merken ze in zijn slapen ook. Hij is waarschijnlijk zo bezig met het verwerken dat hij zich daar zo druk om maakt en "vergeet" adem te halen. Ze gaan dus nu kijken of dat misschien met elkaar te maken kan hebben. Zo ja dan willen ze wat aan dat drukke gaan doen. Hij is echt heel erg druk. hij wappert bijvoorbeeld de hele dag met zijn armen, kruipt al en probeert nu steeds te gaan staan.Vooral dat wapperen met die armen en handen heeft ie heel erg. Alsof ie wil gaan vliegen
Maar daar zijn we dus de laatste tijd druk mee. Gelukkig hebben we nog paar dagen rust want woensdag moet ie weer. Leander is en blijft gelukkig de vrolijkerd die alles wel goed vind. Hij lacht tegen alles en iedereen en vind alles wat er gebeurd wel best. Hij word er steeds makkelijker in!
Good mums have sticky floors, dirty ovens and happy kids!!
  maandag 8 februari 2010 @ 10:31:26 #112
80319 seilram
Mijn Sickje!
pi_77760995
Welkom Innepin!

Menicole, wat lijkt me dat akelig om te horen zeg... dat hij stopt met ademhalen. Lijkt me dood eng als je dan in bed gaat liggen... Ik zou volgens mij onderhand om de 10 minuten op zijn kamer staan.
Wel fijn dat Leander gewoon zijn vrolijke zelf is!! Ben benieuwd wat er verder uit de onderzoeken komt. Sterkte

Joep mocht vanmorgen weer naar het cb: 8040 gram en 69 cm met zijn 9 maanden. Hij groeit volgens zijn eigen lijn goed. Hij mag van de mevrouw voortaan voorop op de fiets. Ze vond hem erg sterk . Het brood gaat nog niet zo goed en eten met stukjes vind ie niks. Ze bellen over een maand op en als het dan nog niet goed gaat dan krijgen we een verwijzing voor een soort logopodist.
  maandag 8 februari 2010 @ 10:55:42 #113
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_77761543
Innepin

MeNicole, wat een verhaal..... klinkt best eng eerlijk gezegd, dat vergeten te ademen... goed dat jullie naar het zkh zijn gegaan! Ben benieuwd hoe t verder zal gaan...

Seilram, met Joep op de fiets Leuk!! Als je het brood een beetje sopt in melk oid, wil hij het dan misschien? En, fijn dat hij zo goed groeit joh! Beertje M en T waren de vorige keer 7400 en 7300 gram en 70 cm

Hier weer een heerlijke nacht getsie...! Wakker: schreeuwen brullen huilen. Elkaar wakker maken We zijn opnieuw van 12 tot 2 in touw geweest, toen maar een zetpil gegeven en daarna nog geslapen tot 7u. Pff
Ons cb adviseerde ook 's morgens brood aan te bieden. Ivm een 'echt' ontbijtje enzo. Zijn er meer mensen die dat doen? Ze willen daarna de fles nl niet helemaal (wat op zich natuurlijk wel logisch is). De fles van 12u gaat ook half. Eigenlijk gaat alleen de fles van 19u goed. Die mocht er over een paar weekjes af zei ze. Hoe hebben andere mama's dat aangepakt?
pi_77761628
Leander krijgt hier ook 2 keer brood. 's Morgens om 8 uur en tussen de middag. Maar dit is meer omdat ie de flessen niet meer goed wil (of kan). Hij krijgt ook 2 keer fruit. Om half 11 en om half 3. En warm eten om 17:00. En dan om 20:00 een fles en om 04:00 ongeveer een fles. Tussendoor krijgt ie koekje (liga, rijstewafel, cracker) en drinken uit een tuitbeker.
  maandag 8 februari 2010 @ 11:02:24 #115
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_77761734
Hoe heb je Leander leren drinken uit een tuitbeker?? Ik krijg dat er hier maar niet in. Ze houden m ook niet lekker zelf vast en drinken, , bijten en knabbelen
  maandag 8 februari 2010 @ 11:03:08 #116
248986 MamaNik
pi_77761754
Jeetje MeNicole, dat is schrikken, ik zou ook niet meer kunnen slapen, als het dan stil zou zijn zou ik me bed uit vliegen denk ik. R&V hebben dat 2x gehad vlak na hun geboorte maar dat hoorde bij hun prematuur heid maar vond het al dood eng!!

Seilram leuk mee op de fiets! en goed gegroeid.

Mikoxx, wij geven ook geen fles meer s'ochtends wij maken nu een bord pap met opvolgmelk en dan tussen de middag brood en een flesje van 100cc en dan om eind van de middag wat lekkers met een flesje van 100 en dan s'avonds groente en toetje en dan voordat ze naar bed gaan een fles van 200 maar die gaat vaak niet helemaal meer op.
Moet volgende week weer naar CB, 9 maanden check!! Jeetje waar blijft de tijd. Nog even en ik ben hun verjaardag aan het plannen! Wordt een druk maandje mei, eerst M 7 mei en dan de jongens op 20 mei!!
pi_77761800
quote:
Op maandag 8 februari 2010 11:02 schreef mikoxx het volgende:
Hoe heb je Leander leren drinken uit een tuitbeker?? Ik krijg dat er hier maar niet in. Ze houden m ook niet lekker zelf vast en drinken, , bijten en knabbelen
Nee zelf vasthouden doet Leander ook niet. Maar als ik hem vasthoud drinkt hij gewoon. Viel hier niks aan te leren, hij deed het gewoon.
  maandag 8 februari 2010 @ 11:07:40 #118
248986 MamaNik
pi_77761881
Ja als ik de beker beet houd dan drinken ze wel, maar zelf vasthouden ho maar! Ze gaan met de mond open zitten en wachten af wat erin komt.
pi_77761916
jeutje MeNicole, das ff pittig!

De nachten gaan hier gelukkig weer goed

Innepin, wat sneu voor Willow! Misschien een druppie olijfolie aan d'r flesje toevoegen.

Tess is vandaag naar haar grote autostoel gegaan
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_77761975
quote:
Op maandag 8 februari 2010 11:08 schreef Vicky het volgende:
jeutje MeNicole, das ff pittig!

De nachten gaan hier gelukkig weer goed

Innepin, wat sneu voor Willow! Misschien een druppie olijfolie aan d'r flesje toevoegen.

Tess is vandaag naar haar grote autostoel gegaan
Och Tess wat groot ben je zo. Leander zit sinds deze week ook in de grote stoel. Het was iedere keer zo''n geprop met zijn dikke jas aan. En steeds dat gesjouw naar het ziekenhuis. Dit is voor nu veel makkelijker!! En hij zeurt meteen niet meer als ie in de auto zit!!
pi_77761993
Ik had steeds ruzie met d'r in de maxi cosi zetten
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_77762013
quote:
Op maandag 8 februari 2010 11:11 schreef Vicky het volgende:
Ik had steeds ruzie met d'r in de maxi cosi zetten
Ja in banaanhouding
  maandag 8 februari 2010 @ 11:13:56 #123
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_77762066
quote:
Op maandag 8 februari 2010 11:07 schreef MamaNik het volgende:
Ja als ik de beker beet houd dan drinken ze wel, maar zelf vasthouden ho maar! Ze gaan met de mond open zitten en wachten af wat erin komt.

Nou, precies dat dus! Wij hebben trouwens ook een tijdje pap geprobeerd 's morgens, maar ik vind dat wel een gedoe hoor en t duurt ook megalang. Ze eten dan samen 200cc op, maar die andere 200c blijft dus over. Daarom zijn we in eerste instantie terug gegaan naar een fles 's morgens en nu dus een broodje. 's Middags bij een tussendoortje een flesje is wel een goed idee trouwens. Dat ga ik eens uitproberen! Hoe is het met de waterpokken daar Mamanik?
  maandag 8 februari 2010 @ 11:15:24 #124
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_77762112
Tess grote meid Ziet er heerlijk comfi uit Vicky . Heb jij trouwens het belletje van het speenkoordje gehaald? Wanneer mogen ze eigenlijk naar een andere stoel?
pi_77762247
Nou denk dat dit het laatste topic is in deze reeks waarin in post.
Guus wordt vrijdag 1.
pi_77762312
quote:
Op maandag 8 februari 2010 11:15 schreef mikoxx het volgende:
Tess grote meid Ziet er heerlijk comfi uit Vicky . Heb jij trouwens het belletje van het speenkoordje gehaald? Wanneer mogen ze eigenlijk naar een andere stoel?
er zat geen belletje aan mijn spenenkoord..

volgens mij mogen ze met 9kg in een andere stoel.

Tess is vandaag trouwens al weer 8 maanden
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  maandag 8 februari 2010 @ 11:25:34 #127
248986 MamaNik
pi_77762430
quote:
Op maandag 8 februari 2010 11:13 schreef mikoxx het volgende:

[..]

Nou, precies dat dus! Wij hebben trouwens ook een tijdje pap geprobeerd 's morgens, maar ik vind dat wel een gedoe hoor en t duurt ook megalang. Ze eten dan samen 200cc op, maar die andere 200c blijft dus over. Daarom zijn we in eerste instantie terug gegaan naar een fles 's morgens en nu dus een broodje. 's Middags bij een tussendoortje een flesje is wel een goed idee trouwens. Dat ga ik eens uitproberen! Hoe is het met de waterpokken daar Mamanik?
De laatste korstjes moeten nog oplossen maar het ergste is weg! Al lijkt V er het meeste last van te hebben.
Oh hier gaat de pyama pap ontbijt, met biscuit erin als "zoete"koek hoor, maar het per bordje en dat eten ze dan samen maar het is krijsen als er 1 op is. Ben nu in 15 min klaar met flessen bijna een half uur
  maandag 8 februari 2010 @ 11:32:54 #128
80319 seilram
Mijn Sickje!
pi_77762663
Mikoxx, hier ook een fles in de ochtend. Joep is vaak te hongerig om echt goed uit een bord te eten. Ik heb dat net op het cb nog gevraagd en ze vond het niet erg. Ze zei dat ie het zelf wel aan zou geven als hij het uit een bordje wilde hebben. Net als de fles van 19.00, die mag er officieel af, maar omdat hij hem zelf nog graag wil en nog geen volledige broodmaaltijd eet, mag ie dan gewoon nog hebben totdat hij hem zelf niet meer wil.

En drinken uit een tuitbeker is hier ook nog geen groot succes. De ene dag gaat beter dan de andere. Soms drinkt ie kei goed en soms zit ie gewoon met die beker op tafel te "rellen".

Soppen in de melk heb ik geprobeerd, jam erop, smeerkaas erop, appelstroop erop. Zelf vast houden, ik geven. Maar als ik er 2 kleine stukjes in krijg, dan is het veel. Ach ja, ik maak me er zelf niet zo druk om. Komt vast wel. Ze vroeg ook of ik nu al naar de logopodist wilde, maar dat vond ik zelf wat snel. Dus we mogen nog een maand oefenen
pi_77762937
Wat geven jullie die kleintje eigenlijk steeds op brood? Ik ben een beetje door de ideeen heen
pi_77762978
quote:
Op maandag 8 februari 2010 11:40 schreef MeNicole2 het volgende:
Wat geven jullie die kleintje eigenlijk steeds op brood? Ik ben een beetje door de ideeen heen
uhh eigenlijk van alles..
banaan, appel, peer, mango, appelstroop, fruithap...
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  maandag 8 februari 2010 @ 11:42:21 #131
248986 MamaNik
pi_77762981
smeerkaas, leverpastei af en toe en appelstroop.. Of iets van fruit
pi_77763231
quote:
Op maandag 8 februari 2010 11:42 schreef MamaNik het volgende:
smeerkaas, leverpastei af en toe en appelstroop.. Of iets van fruit
Fruit doe ik niet omdat Leander al 2 keer fruit krijgt. Maar ik kom ook niet verder dan smeerkaas, soms pate, appelstroop soms, soms van die zonder suiker jam, roomkaas. En dat was het wel zo'n beetje!! Oh en soms ook alleen boter!
pi_77763343
Hier op brood idd fruit, banaan, appel, peer of mango, of gewoon boter.
pi_77763357
Ik doe best veel jam erop.
pi_77763564
Menicole, ik pureer fruit en dat doe ik op een boterham. De fruit die over is gaat ook nog d'r mond in.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_77763686
quote:
Op maandag 8 februari 2010 11:59 schreef Vicky het volgende:
Menicole, ik pureer fruit en dat doe ik op een boterham. De fruit die over is gaat ook nog d'r mond in.
Ja ik snap hoe je fruit op brood doet Maar aangezien Leander al 2 keer fruit zo krijgt en ik vaker niet wil geven omdat daar iets te snel aan went.
pi_77763733
quote:
Op maandag 8 februari 2010 12:02 schreef MeNicole2 het volgende:

[..]

Ja ik snap hoe je fruit op brood doet Maar aangezien Leander al 2 keer fruit zo krijgt en ik vaker niet wil geven omdat daar iets te snel aan went.
ik bedoel dat ze fruit en brood na elkaar krijgt, dus maar 1x per dag, gecombineerd dus.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_77763804
Waarom is het erg als je kind teveel aan fruit went? Fruit is toch juist goed..
pi_77763878
Hoi allemaal,

Ik wil iedereen bedanken voor alle leuke felicitaties.
Joshua heeft een hele leuke verjaardag gehad.
Alle foto,s van zijn kadootjes zal ik van de week wel even plaatsen.
Dan kan iedereen zien wat hij allemaal heeft gekregen.
pi_77763918
quote:
Op maandag 8 februari 2010 12:05 schreef tessie het volgende:
te veel fruit niet

fruit bevat ook suiker..
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_77763929
quote:
Op maandag 8 februari 2010 12:05 schreef tessie het volgende:
Teveel fruit is ook niet goed. Iets met suikers enzo. Maar Leander wil al heel moeilijk warm eten. En als ie steeds maar lekker zoet fruit krijgt wil ie straks helemaal niet meer!!
pi_77764039
Dan zou ik het zo doen wat Vicky zei, zo doe ik het ook. Fruit op de boterham en de rest zo opeten. En op andere eetmomenten dan toch wat meer groente proberen. Misschien bijvoorbeeld courgette, dat is ook licht zoet van smaak.
Of avocado op brood kan je ook nog doen trouwens.
pi_77764081
komkommer raspen en op brood doen...
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_77764083
quote:
Op maandag 8 februari 2010 12:13 schreef tessie het volgende:
Dan zou ik het zo doen wat Vicky zei, zo doe ik het ook. Fruit op de boterham en de rest zo opeten. En op andere eetmomenten dan toch wat meer groente proberen. Misschien bijvoorbeeld courgette, dat is ook licht zoet van smaak.
Of avocado op brood kan je ook nog doen trouwens.
Oh nee ik ga echt niet weer veranderen van schema Ik ben blij dat we nu ergens een ritme in krijgen.
pi_77764106
quote:
Op maandag 8 februari 2010 12:14 schreef Vicky het volgende:
komkommer raspen en op brood doen...
Ja dat heb ik ook al paar keer gedaan. En ook kaas geraspt en even met broodje in de magnetron.
pi_77775829
Hallo!
Ik heb ook een grote baby

En dan kom ik hier binnenvallen en gaat het al over grote autostoelen en wat doe je op brood en kruipen enzo *LALALALALA vingers in oren stopt* Mijn baby groeit heul nie zo hard op hoor.
  maandag 8 februari 2010 @ 17:57:56 #147
283712 Basboussa
Tuo neito noita on
pi_77776332
Innepin, u zijt wellekome! En de Willow ook natuurlijk!

En op brood? Hummus! Lekker, gezond en plakt goed!
  maandag 8 februari 2010 @ 18:05:00 #148
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_77776554
Wij mochten ook zo af en toe jam op brood geven. En smeerkaas, en ... de rest is geloof ik wel zo'n beetje genoemd. Wij geven de stukjes in de mond, zelf pakken lukt nog niet zo
Hier brabbelt T iets wat toch verdacht veel op 'papa' begint te lijken
pi_77776807
Welkom Innepin en Willow! En je hebt wel de kleinste grote baby hoor

Humus doen wij sowieso voorlopig nog niet. Mn Lief is super allergisch voor sesam, dus dat geven we Graeme denk ik pas als hij 1 jaar is.

Morgen naar het CB. Ben zo benieuwd hoeveel hij nu weegt en of ie ook langer is geworden. Heb het idee dta hij alleen maar in de breedte is gegroeid
  maandag 8 februari 2010 @ 18:19:08 #150
283712 Basboussa
Tuo neito noita on
pi_77777066
quote:
Op maandag 8 februari 2010 18:12 schreef tessie het volgende:
Welkom Innepin en Willow! En je hebt wel de kleinste grote baby hoor

Humus doen wij sowieso voorlopig nog niet. Mn Lief is super allergisch voor sesam, dus dat geven we Graeme denk ik pas als hij 1 jaar is.

Morgen naar het CB. Ben zo benieuwd hoeveel hij nu weegt en of ie ook langer is geworden. Heb het idee dta hij alleen maar in de breedte is gegroeid
Hummus kan ook zonder tahini. Gewoon een soort puree maken van kikkererwten, komijn, knoflook en citroen. Goed te doen!
pi_77777659
Willow en Innepin welkom

Timo krijgt voorlopig niks op brood, eerst maar eens brood zo los eten, over een maandje

Hij is trouwens erg zielig, hij huilt de laatste tijd in zn slaap en wil alleen nog maar op schoot hangen. Ik hoop zo dat hij snel weer zichzelf is.. Vind het maar moeilijk zo, als ik niet weet wat hij nou wil..
  maandag 8 februari 2010 @ 18:31:44 #152
283712 Basboussa
Tuo neito noita on
pi_77777697
quote:
Op maandag 8 februari 2010 18:31 schreef Chan het volgende:
Willow en Innepin welkom

Timo krijgt voorlopig niks op brood, eerst maar eens brood zo los eten, over een maandje

Hij is trouwens erg zielig, hij huilt de laatste tijd in zn slaap en wil alleen nog maar op schoot hangen. Ik hoop zo dat hij snel weer zichzelf is.. Vind het maar moeilijk zo, als ik niet weet wat hij nou wil..
Klinkt als: Tandjes!
pi_77777992
Ow zelf maken, daar had ik niet eens aan gedacht Ik ben niet zo goed in de keuken maar kan het natuurlijk wel eens proberen, wie weet is het makkelijk
  maandag 8 februari 2010 @ 18:42:01 #154
283712 Basboussa
Tuo neito noita on
pi_77778203
Heul makkelijk

Men neme een blik kikkererwten en spoelt die af. Zonder water in de keukenmachine. Men schilt twee teentjes knoflook en voegt die toe. Komijn, hoe veel u wilt. Ik ben dol op komijn, dus halve eetlepel vind ik wel lekker. Beetje citroen/limoensap, scheut olijfolie, keukenmachine aan, en voila. Kan ook met een staafmixer overigens. Paprika kan er ook nog in,
pi_77778305
Oh dat klinkt wel als iets wat ik kan Ga ik binnenkort eens proberen.
  maandag 8 februari 2010 @ 19:04:16 #156
283712 Basboussa
Tuo neito noita on
pi_77779094
quote:
Op maandag 8 februari 2010 18:44 schreef tessie het volgende:
Oh dat klinkt wel als iets wat ik kan Ga ik binnenkort eens proberen.
Wel tussendoor proeven! Kikkererwten zijn goede smaakdragers, maar hebben van zichzelf niet veel smaak, dus experimenteer een beetje. Zonder tahini kan het al gauw een beetje flauw worden. Denk aan zon/ovengedroogde tomaatjes, geroosterde paprika, ed! Kan niets mis gaan!
  maandag 8 februari 2010 @ 20:45:32 #157
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_77783969
Oef... wat een lekkere tips Basboussa!

Is er hier iemand die een fietskar heeft? Die van ons komt komend weekend bij de fietsenmeneer binnen. Heb nu al zin om te gaan fietsen met de mannen! Maar ja, t weer laat t niet helemaal toe. Ik vroeg me af of je de voetenzakken van de maxicosi erin kan doen. Maar even proberen. Zodra ik m getest heb, krijgen jullie verslag edit: er zijn heul geen fietssmilies
pi_77787237
Helemaal vergeten.
Beter laat dan helemaal niet Joshua nog gefeliciteerd met je eerste verjaardag.
Tot snel in het dreumes topic.
Nu dan nog een keertje Hiep Hiep Hoera.
pi_77787573
quote:
Op maandag 8 februari 2010 21:47 schreef Bommel. het volgende:
Helemaal vergeten.
Beter laat dan helemaal niet Joshua nog gefeliciteerd met je eerste verjaardag.
Tot snel in het dreumes topic.
Nu dan nog een keertje Hiep Hiep Hoera.

Even uit mn lurkhol hoor :

Wat lief dat je je speciaal hebt geregistreerd om dit te melden!
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_77788908
Echt...

Maar nog ff over de humus, komijn en knoflook, kan dat wel al voor een kindje van 7,5 maand?
pi_77789163
quote:
Op maandag 8 februari 2010 18:31 schreef Basboussa het volgende:

[..]

Klinkt als: Tandjes!
Hij krijgt inderdaad tandjes.. Er zijn er 2 doorgekomen in een week tijd.. Nou ja, hopelijk blijft het dus even bij die twee..
  maandag 8 februari 2010 @ 23:07:14 #162
283712 Basboussa
Tuo neito noita on
pi_77791193
quote:
Op maandag 8 februari 2010 22:23 schreef tessie het volgende:
Echt...

Maar nog ff over de humus, komijn en knoflook, kan dat wel al voor een kindje van 7,5 maand?
.... bij mij doet ze het nog gewoon.... Komijn lijkt me geen probleem, hit me if I am wrong, maar je kan knoflook er ook gewoon uitlaten en dan vervangen door een ander smakie.

Moet er wel bij zeggen dat ik het nooit zo nou genomen heb met wat wel en niet mag. Natuurlijk, heb haar niet meteen worst gegeven met 6 maanden ofzo, maar als het op groenten en fruit aankomt, heb ik nooit erg ingewikkeld gedaan. Wel uitgekeken met kool enzo, ivm scheetjes en opgeblazen gevoel. Niet teveel banaan, want ik zit zo ook verstopt en verder heel erg afgetast wat Beisan lekker vond, en wat goed viel.
pi_77796566
reageer er nou gewoon niet op...

Iris heeft 2 rode wangen, maar ja ik roep al maanden dat het vast tandjes zijn als ze weer enorm kwijlt enzo dus eerst maar zien voordat we iets gaan roepen
pi_77796891
Mijn bijna 7 maanden oude zoon is helemaal gek van K3 Nu al!!
  Moderator dinsdag 9 februari 2010 @ 09:22:49 #165
5428 crew  miss_sly
pi_77797511
MeNicole, wat een gedoe met Leander. Sterkte ermee!
  dinsdag 9 februari 2010 @ 10:33:30 #166
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_77799409
Tandjes.... fijn he? barbaars gedoe

Hier een redelijke nacht. M. wel ondanks een zetpil in slaap (werd om 12u weer krijsend en gierend wakker, maar er staan boven ook twee snijtanden op springen, mén wat zijn die groot zeg!). T. heeft vanaf half 8 geslapen en die heb ik er vanmorgen om 8.45 maar eens uitgevist. Gekkerd.

K3
pi_77799432
hier ook een redelijke nacht...
uiteindleijk is Tess in ons bed terecht gekomen.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_77800470
MeNicole, wat vervelend dat je nog steeds niet helemaal duidelijkheid hebt wat er nou precies aan de hand is. Gelukkig is Leander wel gewoon vrolijk! Ik hoop dat er snel meer duidelijkheid komt voor jullie uit de onderzoeken.

Innepin welkom!

Bij Finn is nu een eerste streepje van een tandje zichtbaar, kauwen op de vingers doet dan ook ineens pijn

Gister had Finn een heerlijke nacht! Hij lag om half 11 op bed, werd om 12 uur weer wakker maar toen heb ik hem even laten huilen en 10 minuten later viel hij weer in slaap, om vervolgens pas om 5 uur weer te komen!
Vannacht helaas weer een stuk slechter.
Bijkomend probleem, Finn probeert zich ingebakerd op zijn buik te draaien, vanaf vandaag dus maar niet meer inbakeren, ik ben benieuwd welke drama's we nu weer krijgen!
  dinsdag 9 februari 2010 @ 11:35:52 #169
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_77801310
FTA, vicky heeft bij Tess toen de mouwen van de slaapzak vastgemaakt. Misschien is dat handig als overgang? Bij ons was het trouwens niet echt een probleem, dat overstappen. We zijn in 1x overgestapt van pucka naar slaapzak (met mouwen, dat wel). Succes!
  dinsdag 9 februari 2010 @ 12:11:28 #170
248986 MamaNik
pi_77802586
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 10:33 schreef mikoxx het volgende:
Hier een redelijke nacht. M. wel ondanks een zetpil in slaap (werd om 12u weer krijsend en gierend wakker, maar er staan boven ook twee snijtanden op springen, mén wat zijn die groot zeg!). T. heeft vanaf half 8 geslapen en die heb ik er vanmorgen om 8.45 maar eens uitgevist. Gekkerd.

K3
Hier een mega goede nacht gehad voor ons doen. 11 uur 1x V wakker en om half 5 1xwakker en toen was het 6 uur. R in 1x door. Heerlijk ben gewoon uitgerust op mijn werk nu!! Snap er geen h*l van waarom de ene nacht goed en de andere nacht is het weer bal. Ze kunnen het dus wel.

K3 is ook bij mijn mannen de hit. Wilde altijd graag een dochter om naar dat soort dingen te gaan. Maar nu kan ik alsnog met mijn 3 jongens. Eerst maar eens in maart naar Plop in het theater. :-)
pi_77802654
FTA, misschien gaat het wel heel makkelijk! Succes!
Wij zijn ook ineens overgestapt op een gewone slaapzak en dat ging eigenlijk best goed. We gebruikten een pacco.
pi_77804826
K3 Toen dat programma nog op tv was van K2 zoekt K3 (ja dat keek ik ) begon Timo steevast te huilen zodra het begon Geen fan dus

Hier vannacht ineens weer een goede nacht gehad, precies weer als ik zelf een beroerde nacht heb.. Maar nou ja, Timo werd pas om half 6 wakker!

Mamanik ik snap er ook niks van, hier ook dan weer ineens een goede nacht, dan weer een paar slechte nachten..

Iris ik ben benieuwd of je tandjes er nu wel echt door gaan komen!

FTA succes met overstappen naar een slaapzak, hopelijk valt het mee..
pi_77804958
quote:
Op maandag 8 februari 2010 23:07 schreef Basboussa het volgende:

[..]

.... bij mij doet ze het nog gewoon.... Komijn lijkt me geen probleem, hit me if I am wrong, maar je kan knoflook er ook gewoon uitlaten en dan vervangen door een ander smakie.

Moet er wel bij zeggen dat ik het nooit zo nou genomen heb met wat wel en niet mag. Natuurlijk, heb haar niet meteen worst gegeven met 6 maanden ofzo, maar als het op groenten en fruit aankomt, heb ik nooit erg ingewikkeld gedaan. Wel uitgekeken met kool enzo, ivm scheetjes en opgeblazen gevoel. Niet teveel banaan, want ik zit zo ook verstopt en verder heel erg afgetast wat Beisan lekker vond, en wat goed viel.
Ik moest toch naar het CB, dus ik dacht ik vraag het daar nog even voor de zekerheid. "Humus? Wat is dat dan? Daar heb ik nog nooit van gehoord. "
Toen ik vertelde wat het was, keek ze nog raarder, en zei ze dat ze het niet wist, omdat er ook niet zoveel alternatieve mensen hier in de wijk wonen
pi_77805037
Alternatieve mensen? Nou zeg! haha

Is Graeme weer goed gegroeid?
pi_77805323
Ja humus eten is wel heel alternatief toch
Hij weegt nu 8330 en is 72,5cm lang. (begin december was is 8005 en 70cm) Het lijntje boog iets af zei ze, maar omdat hij zo beweeglijk is, is dat gewoon normaal.
pi_77806584
Tessie Gij alternatieveling Wel goed idee trouwens, humus, voor over een tijdje als we brood gaan geven

Willow is weer helemaal goedgekeurd bij het CB. 7370 gram, 66cm, precies op de gemiddelde lijntjes En verder was de dokter vol lof over m'n muppet. Ik weet niet of ze gewoon zin had om mij een egoboost te geven of dat ze echt onder de indruk was, maar ze ging maar door met complimentjes geven, dat m'n dochter zo sterk was en zo snel ontwikkelt en alles doet wat ze moet doen op deze leeftijd, en meer. *trots is*
"Rolt ze al om?" Uhm, ja, al drie maanden "ECHT? Wow! Wat goed!"
Muppet zelf ging zich ook uitsloven want ik moest haar neerleggen, maar zette haar voor het gemak eerst een beetje in zitstand... blijft ze gewoon zitten Vond de dokter ook al heel knap Zegt ze "Als jij haar even ondersteunt, kan ik haar oogjes zo ook wel checken". Maar dat ondersteunen was niet nodig want madame bleef heel mooi zitten, voeten vastgrijpend voor steun.

Ik heb gewoon een heel indrukwekkend kind
pi_77806974
Go Willow! Kan ze dat uitsloven niet ff aan Graeme leren? Die had ineens geen zin meer om normaal te zitten juist bij het CB Dat mens ook gelijk: "Oh zitten lukt nog niet echt he?" Hij zat er echt bij als een zoutzak
pi_77807391
Mijn baby heeft de laatste tijd constant van deze lachbuien. Nou, dan ga je vanzelf meedoen
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
pi_77808479
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 13:23 schreef tessie het volgende:
Ja humus eten is wel heel alternatief toch
Hij weegt nu 8330 en is 72,5cm lang. (begin december was is 8005 en 70cm) Het lijntje boog iets af zei ze, maar omdat hij zo beweeglijk is, is dat gewoon normaal.
Dat is grappig! Zo lang en zwaar was Thijs de laatste keer ook!
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
pi_77808597
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 14:16 schreef McLaura het volgende:
Mijn baby heeft de laatste tijd constant van deze lachbuien. Nou, dan ga je vanzelf meedoen
Oh het is precies Leander Die lacht ook zo. E dan de hik erbij krijgen en heel soms moet ie ervan spugen
pi_77809338
Ja, hier ook inderdaad
  dinsdag 9 februari 2010 @ 15:34:09 #182
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_77810383
lachebekken

Tessie, wat een goede scores! Zitten als een zoutzak is herkenbaar, al kunnen ze t hier gewoon nog niet hoor. Ze vinden het wel leuk, en lachen ook als ze dan omvallen En tja, dat je een beetje alternatief was....
  dinsdag 9 februari 2010 @ 16:24:37 #183
283712 Basboussa
Tuo neito noita on
pi_77812319
Innepin, wat fijn te horen dat Willow het zo goed doet

En veel beebs een goede nacht gehad. Hier ook. Kind zit nu te headbangen op 'schuitje varen' . Erg gezellig.
pi_77823699
Wat een lief lachebekje
Innepin en Willow, welkom nog!

Tessie, dat consulatiebureau

Wij zijn weer terug van een weekendje centerparcs. Heerlijk weekendje met zijn viertjes gehad, en Mees heeft genoten van het zwemmen Zo'n park op zich was wel even wennen, zwaar gedateerde huisjes , en een bomvol zwembad. Maar best te doen voor een paar dagen en handig alles in de buurt

En ook hier weer een tand op komst, met bijbehorende slapeloze nachten En gisteren trok Mees zich op tot staan, mijn kleine baby
  dinsdag 9 februari 2010 @ 22:18:53 #185
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_77827351
totaal niet bijgelezen, want zit hier haast te slapen.

Roy heeft last van zijn darmpjes, echt zo sneu, en dan na een paar dagen niet kunnen poepen, komt het er gelukkig ineens wel uit (lang leve de olijfolie)
En Roy is beetje in de war met zijn flessen vind het ineens weer nodig om snachts wat te willen drinken
pi_77835063
Zo alles en iedereen klaar voor weer een ochtend rondje ziekenhuis. Hopen dat we ergens komen. Kind heeft in zijn leven al meer ziekenhuis gezien dan ik

We hadde vannacht trouwens een best wel goeie nacht. Om half 3 een flesje en daarna geslapen tot nu net half 8 Alleen jammer dat ik er al veel eerder uit moest
  woensdag 10 februari 2010 @ 08:20:10 #187
248986 MamaNik
pi_77835114
MeNicole2, heel veel succes vandaag in het ziekenhuis! Hoop dat er iets uitkomt voor jullie.

Fijn dat je in ieder geval een goede nacht hebt gehad!!

SUCCES
pi_77837315
Nou we zijn er al weer en nog geen steek verder Wel paar nieuwe dingen in ieder geval. Hij heeft nog een veel te grote fontanel , ik dacht dat dat pas met een jaar ofzo dicht moest gaan zitten maar de ka vond dat het nu toch wel kleiner moest worden. En dat word bij hem maar niet. Maar daar kunnen ze niks tegen doen. Verder heeft ie waarschijnlijk een te slap strottehoofd. Dat is allemaal van kraakbeen maar ze denken dat dat bij hem te slap kraakbeen is. Daardoor gaat dat klapperen met ademen dus daar kan het benauwde weg komen. Het stoppen met ademen durven ze eigenlijk niet zo goed iets aan te doen. Hij kan daar prima zelf uit komen en ze zijn bang dat als ze met medicijnen of iets gaan proberen dat het heel anders kan gaan. Voor het hele drukke dat ie heeft moeten we terug komen als ie een jaar is. Leander is wel overactief maar ja dat is iets waar ze nu niks aan doen. Enige is dat ie dus wel snel veel zou kunnen. En dan merken we zelf ook wel. Als ie een jaar is geweest en nog zo wapperig is gaan we kijken of we er iets aan kunnen doen.
Het slechte slapen kan dus door 3 dingen komen. Het stoppen met ademen, zijn fontanel (met misschien hoofdpijn als ie ligt) of omdat ie zo druk is. En aan alle 3 niks te doen. Enige wat de ka aanbood was om leander dan af en toe een nachtopname te laten doen zodat wij kunnen bij slapen. Maar das niet nodig want hij kan ook gewoon naar opa en oma.
Volgende afspraak is over 3 maand weer.
  woensdag 10 februari 2010 @ 11:09:11 #189
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_77838649
MeNicole Wel fijn dat Leander weer met jullie naar huis kan! En ook super dat jullie opa en oma in kunnen schakelen ipv nachtopname
pi_77839336
MeNicole, wat rot dat er van alles wordt geconstateerd maar dat er niet direct een oplossing is en ik had helemaal gemist dat je mannetje ook alweer een half jaar is, welkom nog!

En Bar, jullie ook nog welkom hier! En 's nachts willen drinken is best , als ze daarna weer lekker slapen
pi_77839544
Oh, MeNicole, ik was even in de war, Leander is al bijna 7 maanden....'het is nog vroeg' is om half 12 geen excuus meer he
pi_77839565
quote:
Op woensdag 10 februari 2010 11:39 schreef Jula het volgende:
Oh, MeNicole, ik was even in de war, Leander is al bijna 7 maanden....'het is nog vroeg' is om half 12 geen excuus meer he
Ligt eraan hoe je nachten zijn
pi_77839644
Haha, gebroken
pi_77839763
Dan mag het!!
pi_77840131
Fijn dat Graeme weer goed gegroeid was

Willow Ik vind het echt knap wat ze allemaal al kan!

Thijs Heerlijk Timo heeft die buien heel soms en dan duren ze niet zo heel lang helaas.. Maar áls hij dat dan doet dan rollen de tranen echt over mn wangen van het lachen

Roy arme jochie, darmkrampjes zijn naar..

Jula leuk dat het een geslaagd weekend was En Mees al staan! Goedzo

MeNicole wat een gedoe zeg zo.. Wat naar dat ze van alles constateren waar (op dit moment) niks aan te doen is..

Heeft iemand nog tips om een wilde baby te verschonen? Timo had een enorme poepluier en hij heeft er echt een bende van gemaakt.. Zodra ik de luier af deed meteen met zn handen er in graaien en toen ik dat aan het schoonmaken was, terwijl ik zn voeten ook nog probeerde vast te houden, zn voet lostrekken en in de poepluier stampen.. Overal zat poep Ik wist niet hoe snel ik hem in bad moest stoppen, maar nu is hij weer schoon en hij ligt in bed te slapen, kan ik even bijkomen
Hij is trouwens ziek Hij sliep heel onrustig en werd telkens bijna wakker gisteravond en uiteindelijk helemaal wakker.. Maar drinken wilde hij niet.. Hij had 39,5 graden koorts ook ineens.. Vanmorgen wilde hij ook amper drinken.. Maar inmiddels is zn temperatuur wel weer gezakt.. Nog wel wat verhoging, maar niet meer zo eng hoog.. Hopelijk gaat hij vanmiddag wel weer wat beter drinken...
pi_77840170
Chan, ik krijg er de schijt van, van dat verschonen! Tess ligt ook voor geen meter stil Het enige dat een beetje helpt is een speeltje geven..
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_77840943
Ja ik geef Leander ook altijd iets wat ie alleen mee mag spelen tijdens het verschonen. Vaak gewoon een tube creme of een luierzakje of zijn haarborstel!! Werkt altijd net lang genoeg zodat ik snel kan verschonen!
  woensdag 10 februari 2010 @ 12:30:24 #198
248986 MamaNik
pi_77841285
Pfff bij liggen ze wel stil maar wat is dat toch met jongens dat ze altijd gelijk naar hun zaakie graaien ;-) altijd en het liefst met een poepluier natuurlijk.
pi_77843125
MeNicole, wat naar dat er alsnog nu niks gedaan wordt zeg.

Hier valt het verschonen gelukkig wel mee. Ik zing meestal een liedje en dat vind ie wel leuk en verder idd een speeltje geven werkt hier nog wel

Graeme werd vannacht een paar keer huilend wakker. Echt ook gelijk heel hard huilend. Volgens mij had ie nachtmerries ofzo, wel heel zielig. Gelukkig liet ie zich steeds heel snel troosten en viel hij dan gewoon weer in slaap.
  woensdag 10 februari 2010 @ 20:16:55 #200
80319 seilram
Mijn Sickje!
pi_77857873
MeNicole, echt heul veul ben je er dus niet mee opgeschoten.... gaan ze nu verder nog iets doen? Of moet je nog terug? Kan me voorstellen dat je hem niet daar laat opnemen voor een nacht, zeker als ie gewoon naar opa of oma kan!

HIer ook een wild-spartelend-poep-trappelend-kind

Ik heb net via traphekjes.nl een 2-deurstraphekje besteld. Hoop dat ie snel komt
pi_77867031
MeNicole vervelend dat je eigenlijk nog niks bent opgeschoten. Heeft het niet groeien en aankomen hier ook mee te maken?

Zoals ik al verwachtte is het slapen van Finn nu weer drama. Speciaal een nieuwe slaapzak gekocht, maar vandaag overdag heeft hij niks in zijn eigen bed geslapen alleen maar liggen krijsen en nu ben ik ook alweer 1,5 uur met hem bezig. Uitgerekend nu heeft mijn vriend ook nog eens avond dienst en is pas laat thuis.
Mouwen vast spelden durf ik nu ook niet meer Mikoxx, hij draait zich steeds op zijn buik en dan kan hij natuurlijk zijn armen nog niet bewegen.

Met het verschonen Finn ook vaak druk Chan! Ik geef hem zoals de rest altijd iets om hem mee bezig te houden, meestal een bal.
pi_77872352
Ja het niet aankomen kan zijn doordat ie zo druk is. Of omdat ie gewoon weinig eet!!
  donderdag 11 februari 2010 @ 16:55:07 #203
238474 Jeetjejom
pi_77888743
Heb niet helemaal bijgelezen sorry, maar zag dat jullie het ook over brood 's morgens hadden. Van het cb mag Jorja eigenlijk nog maar 1 fles per dag, de fles voor het slapen gaan. De fles van 1 uur moet nu pap worden, maar ze vertikt het gewoon.... Nu zit ik met het volgende dillema, toch doorzetten en dan heeft ze maar minder dan de 500cc melkproducten binnen of toch nog maar de fles geven totdat ze het wel wil?
Wel bedankt voor jullie tips met broodproducten! Inderdaad roomkaas had ik zelf nog niet aangedacht!

Ook waren ze op het cb er niet over te spreken dat mijn mevrouwtje niet vrijwillig omrolt. Ze rolt eigenlijk alleen maar van de buik naar de rug en als enige reden omdat ze echt echt echt niet op haar buik wil liggen. Nu ben ik dus eigenlijk al de hele week aan het oefenen, maar ze houdt zich helemaal stijf en vertikt het om ook maar net te doen alsof ze snapt wat ik wil. Heb al geprobeerd met speelgoed en papiertjes en de hele rambam, maar het boeit haar echt allemaal niet.... Iemand van jullie misschien nog tips?
Jouw warmte is genoeg
  donderdag 11 februari 2010 @ 17:27:50 #204
248986 MamaNik
pi_77889783
Jeetjejom; niet druk over maken komt vanzelf dat hokjes geduw van het Cb is soms om gek van te worden. Wat wanneer moet pff M van mij is nu 2 1/2 en praat pas sinds een half jaar maar lult dan ook letterlijk nu de oren van mijn hoofd. Vond het Cb ook zorgwekkend. Is goedgekomen. Nu met de tweeling vind ik het wel prima ik ga er heen luister en sommige dingen gaan het ene oor in en het andere weer uit. Misschien gaat zij wel weer heel snel praten. Bij M lag de focus voor hem op motoriek hij liep met 11 mnd en bij andere misschien weer op spraak. Niet druk maken.
  donderdag 11 februari 2010 @ 17:34:31 #205
238474 Jeetjejom
pi_77890037
Ik weet het eigenlijk ook wel, ieder kind is anders en die van mij zit heel stevig alleen en staat al tegen de tafel aan, terwijl het draaimonstertje van mijn vriendin (1 week jonger dan Jorja) nog helemaal omvalt als je haar al tegen de bank op zet.... Dus de een is daar weer sneller in dan de ander.
Heb er alleen zo'n schurfhekel aan dat ze bij mij altijd overal commentaar op hebben en als lief gaat is het allemaal jubeldejubel.... Durven ze gewoon nix tegen mannen te zeggen en zijn ze al lang blij dat die zich daar eens laten zien ofzow?
Jouw warmte is genoeg
  donderdag 11 februari 2010 @ 18:26:58 #206
283712 Basboussa
Tuo neito noita on
pi_77891687
Jeetjejom, wat ontzettend vervelend. Verder doet ze het toch hardstikke goed? Mevrouw hier deed ook heel lang over 'echt omrollen'. Vond het ook op haar rug wel best, en deed meer pogingen om te gaan zitten, dan om te rollen

Beisan zet haar eerste stapjes los... Heel voorzichtig, en vooral als je net niet kijkt... Joehoe!
  donderdag 11 februari 2010 @ 18:29:14 #207
238474 Jeetjejom
pi_77891762
Woehoe Basboussa!!!! Haar eerste stapjes alleen in de grote wereld!
Jouw warmte is genoeg
pi_77894117
Jeetjejom, ik zou me er niet teveel van aantrekken...of liever gezegd: niets
Ze groeit netjes, doet van alles, ontwikkelt zich en is een blije baby, toch? Nou, dan rolt ze toch lekker nog niet!

Basboussa, wat goed

Hier gaat alles lekker. Ons lief klein babietje is echt aan het veranderen in een grote baby en tegelijkertijd in een enorme woelwater ongelofelijk, wat kan dat kind bewegen en bezig zijn. Het kunstje van deze week is achterover gaan hangen en je hoofd dan laten hangen. En ze komt ook gewoon terug omhoog Ik dacht dat dat never nooit nog niet ging lukken, dus had haar een keer diep achterover laten buigen, maar ze heeft betere buikspieren dan mama

Ze is zoo leuk
pi_77894294
Jeetjejom, ook de jouwe gaat heus wel rollen hoor! En anders slaat ze dat gewoon over, gaat ze heel snel lopen ofzo. Of praten.

Basboussa Wow. Lopende baby's

Senna aan de buikspieroefeningen

Mijn lieftallige baby heeft mij gister opengekrabt tijdens haar favoriete hobby: vrolijk kirren (lees: gillen) en dan m'n wangen/oren/haren heeeeel hard knijpen en dan in m'n neus bijten. AU!
En ze doet het alleen bij mij Is vast lief bedoeld. Ofzo.
pi_77894499
Miss, leuk is dat hè al die vooruitgang. Ik vind dat ook zo prachtig om te zien

Beisan wat knap!!

Joep probeert nu zijn knieën onder zijn kont te krijgen. Het lukt nog absoluut niet, maar zo mooi om te zien. Hij kan ook steeds beter zelf blijven zitten. Ik ben helemaal trots. En als ik nu heb gewerkt en ik kom thuis, dan straalt ie helemaal en begint wild te trappelen en wapperen
pi_77894566
Zo leuk die vooruitgang!

Tess zit nu steeds op d'r knieen en wil dan haar ene been onder haar kont doorgooien om te gaan zitten, alleen lukt het nog niet.

Ze heeft vandaag gegeten als een bootwerker!! Wij aten vanavond broccoli dus ze at wat stukjes mee, daarnaast hadden we vis en daar heeft ze ook nog wat van meegegeten, toennog d'r eigen prut en als toetje nog een bordje vla.. klein vreetmonster
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  donderdag 11 februari 2010 @ 19:53:17 #212
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_77894805
Beisan Knappe meid!!

Innepin , vast lief bedoeld!!!

Tess op d'r knieen? Die is er vroeg bij

Bij T. staat tand nr 3 op springen en , hij gaat voor een 3-2 geloof ik!
pi_77894814
ja wel als ze steun aiets heeft hoor
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_77894914
Wow Vicky, wat knap van haar! En wat heeft die meid gegeten inderdaad zeg, lekker toch

vla? mogen ze gewone vla hebben? dan ga ik dat ook proberen
pi_77894987
yoghurt mag wel, vla geen idee eigenlijk
Ze heeft eenpaar happen op iig
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_77895975
Hihi tess vreetzakje

WAHHHOMMGGG m'n ieniemieniekleinebabytje ligt op haar buik op het speelkleed, en ik leg een speeltje voor haar neer, nét te ver zodat ze er niet bij kan. Wat doet madame? Handen/ellebogen op de grond, en woosh, zo twintig centimeter naar voren getijgerd en grijp!
  donderdag 11 februari 2010 @ 20:27:34 #217
238474 Jeetjejom
pi_77896108
Hier wordt ook regelmatig een lepeltje vla meegegeten hoor. Of het helemaal pedagogisch verantwoord is..... Vast niet, maar ik vind het ook lekker om af en toe iets te eten wat niet goed voor me is
Jouw warmte is genoeg
pi_77896163
Go Willow!!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  donderdag 11 februari 2010 @ 20:30:27 #219
238474 Jeetjejom
pi_77896231
Nou Innepin, weet je dat ook alvast he, Willow laat niet met zich spotten
Jouw warmte is genoeg
pi_77896693
Willow Wat goed!

Senna beweegt wel, achteruit. Vanmiddag een vierkantje, waardoor ze uiteindelijk met nog een extra draai weer in beginstand uitkwam. Ze vond het zelf maar raar
pi_77898423
Wow Willow, zet je de turbo erop?!
Iris draait wel rondjes op haar buik, maar vooruit komen... neuh dat nog niet
pi_77902995
Ik probeer van het weekend helemaal bij te lezen hoor meiden, maar door de weeks heb ik amper tijd meer voor andere bezigheden.

Roy zijn haartjes beginnen nu echt te groeien
En het word zoals miss ook al aangaf echt een grote baby nu, heerlijk de wereld ontdekken

Geniet er ook weer zo met volle teugen van, ben gewoon weer mama van een baby
pi_77909374
Leander valt tijdens het kruipen nog vaak om. Hebben die van jullie dat ook? Dan wil ie zijn hand verzetten en achterom kijken. En dat gaat niet samen Maar het gaat al steeds beter. Hij word met de dag sneller
pi_77911542
Willow jeumig

Timo rolt nog niet eens.. Ik rol hem wel eens om en dat vindt hij prachtig, maar hij heeft niet door dat hij het zelf ook best kan doen, of hij is er te lui voor, ik weet het niet.. Maar hij probeert het nog niet eens.. En ik maak me daar eigenlijk best wel zorgen om, vooral als ik hier dan lees over wat al jullie supersnelle turbobabies alweer kunnen.. Nou ja, zal wel goed komen nog voor hij 18 is toch?

Bar wat fijn dat je er zo van kunt genieten nu

Timo is al sinds dinsdagavond ziek, telkens tegen de 40 graden koorts.. En ik heb nu al 3 nachten amper geslapen, dat begin je wel te merken dan zeg
pi_77911789
Willow, wat goed zeg, jeumig!

Chan, ik kreeg vorige week mijn eigen groeiboekje onder ogen en zag dat ik met 11 maanden pas ging rollen Nou moet ik zeggen dat er af en toe momenten zijn dat ik er nog steeds wel wat moeite mee heb, maar over het algemeen is t toch best goed gekomen met mij Geen zorgen om maken hoor!
* Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje...*
pi_77912241
Dankje voor de geruststelling Nou ja, ik weet ook wel dat het nog niet iets is om me zorgen om te maken, maar toch, je blijft natuurlijk vergelijken met wat andere kindjes al kunnen..
  Moderator vrijdag 12 februari 2010 @ 10:50:41 #227
5428 crew  miss_sly
pi_77912283
Chan, niet doen, vergelijken Gewoon kijken naar hoe jouw eigen mannetje zich ontwikkelt en alles wat hij nieuw leert geweldig vinden, op welk moment het ook is dat hij dat leert. En verder genieten van wat hij kan en wat hij doet
pi_77912614
Chan, ik snap je helemaal.

Mijn oudste zoon liep pas met 25 maanden! Serieus
Hij was een billenschuiver.

Gek werd ik ervan (van ongerustheid)
pi_77915031
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  vrijdag 12 februari 2010 @ 20:03:47 #230
80319 seilram
Mijn Sickje!
pi_77931173
Chan wat naar dat ie zo ziek is. Hoe gaat het met hem? Enne Joep rolt ook nog niet zo heel lang hoor, hij heeft het pas net ruim 3 weken echt goed onder de knie en rolt nu volop heel de kamer door, maar eerst was dat ook maar sporadisch.

MeNicole, hier nog net geen kruiper, maar wel leunen idd op 1 arm, achterom kijken en dan omvallen
pi_77933596
Ahh, die Tess
Beisan en Willow, knap hoor!

Chan, beterschap voor Timo. Kan me ook goed voorstellen dat je je rot kan voelen als hij voor je gevoel dingen nog niet doet waarvan je denk dat hij dat al zou moeten kunnen (ookal weet je zelf ook dat ieder kindje in zijn eigen tempo gaat ) Onze oudste was ook heel laat met rollen, staan en lopen. Het lijkt erop dat hij een perfectionistje is. Hij wacht bij alles gewoon net zo lang tot hij het echt goed kan, en gaat dan als een speer

Mees is echt het andere uiterste. Die trekt zich aan alles op sinds gisteren, en was vandaag erg gefrustreerd dat het loopfietsje van zijn broer daarbij niet bleef staan
pi_77947768
Chan je moet echt niet gaan vergelijken met andere kindjes hoor. Als ik hier kijk naar de oudste die deed met 6 maand ook nog helemaal niks. Rollen heeft ie nooit gedaan. Ja toen ie al ruim een jaar was pas. Hij was net als de oudste van Lily een konteschuiver. Hij vond het gewoon niks aan op zijn buik, dus waarom doen? Komt allemaal vanzelf wel
pi_77949119
Goeiemorgen allemaal!
Ik zie dat Guus alweer 1 jaar is, gefeliciteerd!

Jeetje, en zo staat mijn grote kleine meid alweer bovenaan

Edit: Chan, ik begrijp dat je je afvraagt of het allemaal wel goed komt, maar heus, dat komt het zeker!
Lianne is toen ze 5 maanden was eens wezen omrollen (heel snel dus), maar vervolgens heeft ze het nooit meer gedaan.. Ze vond het gewoon niet tof. Vervolgens is ze juist wel snel gaan kruipen/staan en dergelijke, maar qua geluiden zijn er babietjes die een hoop meer brabbelen, daar is zij juist weer wat traag in.
Ieder z'n eigen tempo zal ik maar zeggen.. de ene doet dit weer sneller, de andere dat weer!
pi_77949681
Guus 1 jaar van harte

Even een vraagje, vanaf wanneer mag je ook alweer brood introduceren?
pi_77950471
Gefeliciteerd Guus!

Chan, makkelijker gezegd dan gedaan natuurlijk he, dat niet vergelijken. Ik doe dat zelf ook wel eens, en dan maak ik me ook zorgen. Maar als je ook kijkt naar die lijstjes wanneer een kindje wat moet kunnen, noemen ze die periodes ook altijd heel ruim hoor, zo van tussen de 5 en 9 maanden ofzo. Uiteindelijk kunnen ze toch alles wel, of ze het nu snel of laat geleerd hebben. Gewoon proberen te genieten van de dingen die hij doet en blij zijn als hij weer wat nieuws kan. Komt goed!

Graeme is zo verkouden, alweer! We hebben nu voor het eerst neusspray, maar dat vind hij echt vreselijk. Gister toen we het voor het eerst deden, moest hij zó huilen. Dikke tranen, het was zo zielig, ik moest er zelf ook van huilen. Ik vind neusspray ook altijd zo naar voelen, en hij snapt natuurlijk ook helemaal niet waar het voro is enzo. En i kben een watje, dat ook

Bar, wij geven brood vanaf 6,5 of 7 maanden ofzo... en broodkorstjes vanaf 6 maanden.
pi_77950636
Gefeliciteerd Guus
Oh tessie, ja neusspray is altijd drama hè... arm snottebelletje
pi_77950867
Guus gefeliciteerd

innepin, jij en Willow ook al hier?

Die neusspray vond Senna in het begin ook helemaal niets. Echt drama om het een beetje in haar neus te krijgen. Tegenwoordig laat ik haar eerst even het flesje zien, zeg dat ik in haar neusje ga spuiten en doe het dan pas. En ik weet niet of ze inmiddels doorheeft dat ze zich fijner voelt erna, of dat het duidelijk aangeven wat ik ga doen een verschil maakt, maar ze laat het tegenwoordig eigenlijk 9 van d e10 keer wel goed toe. Wel met dichtgeknepen oogjes en een vies gezicht, maar geen drama meer of wegdraaien van het hoofd ofzo.
pi_77951634
Het erin krijgen was nog niet eens zo erg. Maar ik denk dat ik dat juist zo zielig vond. Dat ie het gewoon vol vertrouwen toe liet en er daarna zo om moest huilen. Ach jee, ik ben écht een zacht ei, ik zou er haast zo om kunnen huilen weer. Nahja, ik gooi het maar op de hormonen.

We hebben zo 'reunie' van de pufclub. Leuk om alle baby's weer eens te zien, ben benieuwd hoe groot ze allemaal geworden zijn!
pi_77952616
Sly Word je vergeetachtig? Zie hieronder bijvoorbeeld.
quote:
Op donderdag 11 februari 2010 20:43 schreef miss_sly het volgende:
Willow Wat goed!
pi_77952735
Ow wat erg en ja, ik word vergeetachtig, iets dat ik absoluut niet ken van mezelf.
Of nee, ik dacht dat ik vergeetachtig werd, maar dat was toch niet zo (op mijn werk gisteren).
Anyway, ik ben niet meer zo fris en coherent als ik geweest ben
pi_77952777
ow en dan heb ik nog iets.

Geven jullie al drinken naast de melkvoedingen?
pi_77953597
Wij hebben Iris wat water gegeven vandaag, het was nog geen tijd voor melk en ze was zo aan het mopperen... ze dronk t gretig op!
pi_77953690
hehehe dan weet ik genoeg

Durfde het nog niet goed
pi_77954062
Willow krijgt af en toe zo'n pyjamapapje, wat eigenlijk ook gewoon een soort melkvoeding is. En ik probeerde gisteren diksap, maar dat ging er mooi niet in Drrraaamaaaaa.

Miss Sly toch
pi_77954614
Tja, ik weet niet of het al "mag", maar ik wist ook ff geen andere oplossing... . Nou ja, het zal wel goed zijn denk ik dan...
pi_77954686
ik zie er geen kwaad in hoor Nijna.
pi_77954715
Ik zou ook niet wten waarom het niet zou mogen Nijna!
Tess krijgt soms water met een paar druppels diksap erin.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_77960578
Graeme krijgt ook al water, en soms hele slappe venkelthee.
  zaterdag 13 februari 2010 @ 20:27:50 #249
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_77963939
Hier ook al sterk verdund diksap of slappe thee idd. Het cb adviseerde de thee te geven met evt een klein beetje suiker en een paar schepjes poeder(melk)
pi_77964024
Waarom dan Mikoxx? (die suiker en poedermelk door de thee?)
pi_77964091
Suiker vind ik echt een raar advies, eigenlijk
poedermelk kan ik me nog iets bij voorstellen, thee met melk schijnt toch gezonder te zijn dan zonder.
pi_77964248
Oh dat wist ik niet dat thee met melk gezonder is, had ik nog nooit van gehoord.
Maar dat van dat suiker erin, begrijp ik ook niet zo goed. Juist omdat er steeds overal zo op gehamerd word dat er geen extra suikers zijn toegevoegd enzo.... Daarom ben ik zo benieuwd waarom ze voor de thee juist wel suiker aanraden.
  zaterdag 13 februari 2010 @ 20:41:14 #253
283712 Basboussa
Tuo neito noita on
pi_77964436
Hier krijgt mevrouw eigenlijk alleen water, en een beetje sap (naast melk)... Misschien toch eens thee proberen...

Ik snap het van het suiker ook niet zo..
pi_77987751
Hmm ik geloof dat het huis onder handen genomen moet worden. Tess is op de 1e trede van het trapje naar de keuken geklommen
en als ze steun heeft gaat ze op haar knieen zitten o
vervolgens haar voeten op de grond te zetten
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_77988964
Dank voor alle geruststellingen Nou ja ik weet het dus ook wel, maar soms is het wel even fijn om van anderen te horen dat ik me echt geen zorgen hoef te maken Brabbelen doet hij trouwens wel echt heel erg veel en hij heeft van de week schreeuwen ontdekt

Vicky wat knap van Tess!! En wat eng ook, zo op dat trapje
  zondag 14 februari 2010 @ 17:41:34 #256
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_77989110
quote:
Op zaterdag 13 februari 2010 20:32 schreef miss_sly het volgende:
Suiker vind ik echt een raar advies, eigenlijk
poedermelk kan ik me nog iets bij voorstellen, thee met melk schijnt toch gezonder te zijn dan zonder.
Ze zei dat ze suiker ook nodig hebben voor de groei.... suiker is natuurlijk niet alleen maar slecht...!
  zondag 14 februari 2010 @ 17:43:15 #257
283712 Basboussa
Tuo neito noita on
pi_77989174
Lekker he, Chan, zo'n krijskind

En wat gaat Tess opeens snel Vicky!
pi_77989213
Nee suiker is ook niet alleen maar slecht, maar suikers en koolhydraten zitten toch ook al in andere etenswaren, dan is het toch niet nodig om het nog extra toe te voegen aan de thee lijkt mij?

En VIcky, Tess gaat echt snel!!
  zondag 14 februari 2010 @ 17:44:07 #259
283712 Basboussa
Tuo neito noita on
pi_77989214
quote:
Op zondag 14 februari 2010 17:41 schreef mikoxx het volgende:

[..]

Ze zei dat ze suiker ook nodig hebben voor de groei.... suiker is natuurlijk niet alleen maar slecht...!
Zit in fruit niet genoeg suiker dan?
pi_77989261
Het wordt nog leuker...
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  zondag 14 februari 2010 @ 17:49:33 #261
283712 Basboussa
Tuo neito noita on
pi_77989419
heerlijke beentjes, die Tess, en leuk hoor, Vicky! Heb je uberhaupt nog tijd voor iets anders, behalve mevrouw overal vandaan te plukken?
  zondag 14 februari 2010 @ 18:06:56 #262
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_77989943
Tja... ik weet het ook niet, kreeg alleen als 'advies' om ze zo af en toe een beetje suiker door de thee te geven

Tess, wat ga je hárd meid! Wow... waar is dat kleine meiske gebleven Vicky?

Vanaf wanneer kan je je kindje eigenlijk koolsoorten en prei geven? Is dat pas ná het eerste jaar? En vanaf wanneer ga je eten prakken ipv in de staafmixer?

Vandaag trouwens 8 maanden wow!!! En ik wordt echt steeds verliefder geloof ik. Heb er nu ook veel meer moeite mee om te gaan werken bijv. Erg he?
  zondag 14 februari 2010 @ 18:15:53 #263
283712 Basboussa
Tuo neito noita on
pi_77990200
quote:
Op zondag 14 februari 2010 18:06 schreef mikoxx het volgende:
Tja... ik weet het ook niet, kreeg alleen als 'advies' om ze zo af en toe een beetje suiker door de thee te geven

Tess, wat ga je hárd meid! Wow... waar is dat kleine meiske gebleven Vicky?

Vanaf wanneer kan je je kindje eigenlijk koolsoorten en prei geven? Is dat pas ná het eerste jaar? En vanaf wanneer ga je eten prakken ipv in de staafmixer?

Vandaag trouwens 8 maanden wow!!! En ik wordt echt steeds verliefder geloof ik. Heb er nu ook veel meer moeite mee om te gaan werken bijv. Erg he?
Ik prak geen eten hier, maar ik denk dat dat een beetje afhankelijk is met wat je klaarmaakt. Ik zeg: Gewoon proberen wat werkt bij jouw jongens... Keertje prakken en kijken of dat goed gaat. Anders kan het altijd nog door de staafmixer!
Koolsoorten krijgt ze hier wel, met mate, maar dat gaat eigenlijk best goed. Nooit problemen mee gehad. Vanaf 9 maanden ongeveer gedaan. We eten niet veel kool overigens, met uitzondering van bloemkool.

En over het cb: het lijkt me onnodig advies, maar als jij je er prettig bij voelt. Je geeft ze natuurlijk niet meteen een fles cola ofzo .
pi_77993853
Tess, wat doe je ondernemend type Vicky !

Hoeveel slapen jullie ukken zo ongeveer op de dag? Iris kan een uur of 2 wakker zijn en dan begint ze vaak toch wel weer te mopperen. We zitten 's avonds steeds een beetje met de fles.
Zoals vandaag, kwam ze om 4 uur uit bed, fles gehad. Om 6 uur gegeten en dan zou ze eigenlijk rond 8 uur nog een fles krijgen, maar dat haalt ze gewoon niet. En met een beetje rekken lukt het dan wel tot 7 uur en dan gaat 'ie er ook goed in, maar ik vind het lastig zo. Het komt allemaal net niet lekker uit . Maar dat verandert ook wel weer... Maar hoe doen jullie dat?
Ik weet het niet meer van Mirte eigenlijk...
  Moderator zondag 14 februari 2010 @ 20:01:17 #265
5428 crew  miss_sly
pi_77993970
Die Tess Wat een heerlijke meid heb je toch, Vick, maar je zult er idd wel je handen aan vol hebben!
  Moderator zondag 14 februari 2010 @ 20:05:39 #266
5428 crew  miss_sly
pi_77994158
Hier trouwens ook de tweede ondertand, vrijwel helemaal door. Meteen weer duidelijk waar de onrust en het slechtere slapen weer vandaan kwam.

Nijna, wij hebben ook een beetje dat probleem, zeker omdat we even aan het uitproberen zijn hoe Senna het doet met een rijstebloempapje. Nou geef ik wel bv, dus ik kan er wel nog een extra voeding ingooien als dat zo uitkomt, maar een beetje slapen op zijn tijd is ook wel lekker, maar dat is best lastig te realiseren met alles wat moet enzo.
Slapen doet ze tegenwoordig wel wat beter overdag, dus dat is fijn, maar echt een schema hebben we hier niet.
pi_77994245
Tess is idd een hele ondernemende tante. Zo had Amber drempelvrees maar Tess sjeest over alle drempels heen. Als je even niet oplet zit ze in de gang of is ze, zoals vanmiddag een paar keer, op de 1e trede geklommen. Ze trekt ook de kasten en laatjes open, doet de deurtjes dicht, trekt de la van mijn computer open en als we op Ambers kamer zijn trekt ze altijd ALLE boeken uit de kast... soms word ik er kierewiet van .

Nijna, Tess d'r dag is ongeveer zo:
6.30/7.00 wakker en fles
9.00 naar bed
10.00/10.15 wakker en fruit/brood
11.30 fles
12.15 naar bed
14.30 wakker
16.00 fles
17.30 groente
19.30 fles en naar bed.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_77994575
Waah die Tess! Wat een ondernemend meisje is het! Ik vind Ko al zo'n woelwater, maar Tess is echt het kwadraat!

Poeh, suiker adviseren. Wat raar. Zeker nu ze het steeds over overgewicht bij baby's hebben. Een van de eerste hits op google over suiker en baby's zegt dat ze zelfs darmkrampen van de vergistende werking van suiker kunnen krijgen.
Maar goed, alle adviezen zijn weer anders geloof ik.

En over kool, in het introductieschema van Kleintjes word aangeraden met deze soorten te wachten tot 1,5 jaar:
boerenkool
maïs
prei
savooiekool
spitskool
ui
witte en rode kool

Dus bloemkool kan prima.
En wat heerlijk dat je zo verliefd bent Mikoxx!

Ko slaapt niet veel Nijna. 's ochtend 1 uur of soms 2 en 's middags hetzelfde. En soms ineens heel veel en dan weinig.

Ik zie zo uit naar vrijdag, dan heb ik eindelijk weer wat meer tijd voor mijn jongetje. Ik merk dat hij me mist en dat vind ik zo verdrietig.
pi_77994743
wat grappig dat mais afgeraden wordt onder de 1,5 jaar.
In het Opperdepopboek staan recepten met mais en dan volgens mij vanaf 7 maanden.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_77994769
Nog 1 week en mijn dochter Yulisa is ook 6 maand :-)

We zijn al begonnen met avondpapjes die voor 6 maand bedoeld zijn. Niet elke avond.
pi_77995227
Ja er zit heel veel verschil in wanneer ze wat aanraden
Beetje lastig om dan toch ergens voor te kiezen..
Ik heb dan ook met bijna alles gewoon lang gewacht er is zoveel keus
pi_77995497
Wat zijn echt goede boeken om te kopen om zelf potjes klaar te maken? Vrouw is binnenkort jarig namelijk en we houden er van om zelf potjes te maken.

Het is gezonder en vaak ook wel lekkerder volgens mij.
pi_77995870
quote:
Op zondag 14 februari 2010 20:28 schreef Pvoesss het volgende:
Ja er zit heel veel verschil in wanneer ze wat aanraden
Beetje lastig om dan toch ergens voor te kiezen..
Ik heb dan ook met bijna alles gewoon lang gewacht er is zoveel keus
Dat wachten doen wij ook geloof ik. Vriendlief is bijvoorbeeld voor veel dingen allergisch en ik heb best last van mijn darmen af en toe, dus neem ik maar het zekere voor het onzekere wat voeding betreft.
Ik hoorde laatst trouwens dat een kind met sinterklaastijd net zoveel suiker krijgt als een middeleeuwer in zijn hele leven, dat vond ik best heftig eigenlijk.
Wat is je dochter trouwens al een groot mooi meisje!
  zondag 14 februari 2010 @ 20:58:34 #274
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_77996735
quote:
Op zondag 14 februari 2010 19:58 schreef Nijna het volgende:
Tess, wat doe je ondernemend type Vicky !

Hoeveel slapen jullie ukken zo ongeveer op de dag? Iris kan een uur of 2 wakker zijn en dan begint ze vaak toch wel weer te mopperen. We zitten 's avonds steeds een beetje met de fles.
Zoals vandaag, kwam ze om 4 uur uit bed, fles gehad. Om 6 uur gegeten en dan zou ze eigenlijk rond 8 uur nog een fles krijgen, maar dat haalt ze gewoon niet. En met een beetje rekken lukt het dan wel tot 7 uur en dan gaat 'ie er ook goed in, maar ik vind het lastig zo. Het komt allemaal net niet lekker uit . Maar dat verandert ook wel weer... Maar hoe doen jullie dat?
Ik weet het niet meer van Mirte eigenlijk...
Uhmm overdag mogen we blij zijn als Roy max 1,5 uur slaapt.

En vanmiddag bij m'n pa wilde hij helemaal niet slapen en was het de hele middag drama qua huilen.

Het rare ook weer is dat hij wederom bij m'n pa wakker geworden snachts

Doet hij serieus bij ons nooit, en bij de andere opa en oma ook nooit.
  zondag 14 februari 2010 @ 21:42:41 #275
283712 Basboussa
Tuo neito noita on
pi_77999073
Nijna, hier slaapt dochter weinig overdag, en ook niet heel veel 's nachts. Bij elkaar minder dan 11 uur meestal. Is volgens de dokter heel normaal, maar wel wat weinig. Als ze het verder goed deed, en niet erg moe is, dan moet ik me daar gewoon bij neerleggen. Sommige kindjes hebben heel veel slaap nodig, anderen heel weinig. Beisan heeft altijd weinig geslapen, zelfs als baby was ze overdag op wat hazeslaapjes na, gewoon wakker. 's Nachts gaat eigenlijk goed, als er geen tanden doorkomen.
  maandag 15 februari 2010 @ 09:52:48 #276
80319 seilram
Mijn Sickje!
pi_78010802
Tess Knap zeg!

Even een vraagje: mogen kindjes van 9 maanden biologische hazelnootpasta? Dat zijn echt alleen maar gepureerde hazelnoten. Niks anders. Joep eet nl niet zoveel brood, maar met die hazelnootpasta erop lust ie het wel!
pi_78011121
Hier slaapt dochterlief tussen elke fles wel een half uurtje tot een uur. En na de laatste fles van 22u slaapt ze meestal door tot de volgende ochtend 10u Afgezien van vorige week, toen ze elke zeventig minuten wakker werd de hele nacht door, een paar nachten achter elkaar.

Tess Waahhh!

Hoe krijgen jullie je kindjes aan de groente? Fruit - zowel potjes als vers gepureerd, en af en toe een stuk in de hand om op te sabbelen - gaat er prima in, maar groente... Ze kan heel vieze gezichten trekken, zeg maar
pi_78011325
Nijna Timo slaapt heel onregelmatig overdag.. soms slaapt hij wel 2 tot 3 uur achter elkaar 's ochtends en dan 's middags ook nog een uurtje of zelfs 2 keer een uurtje, maar soms slaapt hij ook over de hele dag heen maar een uurtje of 2..

Tess jeetje zeg, wat knap van je!

Seilram ik heb geen idee eigenlijk hoe dat zit met noten..

Innepin geen flauw idee, hier hetzelfde.. Fruit is heerlijk, maar groente..

Hier weer een zware nacht gehad, Timo wilde niet slapen en ik ben behoorlijk ziek.. Geen fijne combinatie Gisteravond deed Timo wel iets nieuws, als hij op zn buik ligt zn voeten onder zn billen werken, en daarna heel boos doen als hij niet vooruit komt
pi_78011367
Oehh Timo is op weg naar kruipen, Chan Voor je het weet sjeest ie de kamer door
En beterschap voor jou
pi_78011501
Uhh "lastig" Innepin.
Ik heb een vuilnisvat en die eet dus echt ALLES!

vannacht was weer een gezellige nacht. Tess is verkouden en weer aan het hoesten.
Ze was gisteravond al wakker geworden en we kregen haar niet stil in d'r eigen bed. Hebben haar bij ons in bed genomen en toen sliep ze praktisch meteen. TOen eer overgelegd maar om 5 uur werd ze weer wakker, en liet zich weer niet troosten in haar eigen bed. Toen weer in ons bed genomen en ze sliep meteen.
Guppie is gewoon niet lekker en er zitten volgens mij wat tanden dwars.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_78011554
Ach gut, guppie
Vuilnisvat Ik vind Tess zo'n leuk kindje
pi_78011624
Ze is ook leuk!

Maar tis echt een vuilnisvat hoor! Alles wat ik haar geeft eet ze op. Brood, fruit, groente, vis, tomatensoep, vla, stoofpeer

Willow is ook zo'n lekker grietje!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_78016319
Hier ook een klein vuilnisvatje... bij groente is het wel zo dat ze de eerste paar happen een rare kop trekt, maar daarna zit ze echt te smikkelen.
  maandag 15 februari 2010 @ 15:23:16 #284
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_78020110
Tomatensoep Haha! Lekker eter Vicky Alleen maar fijn! Hier ook lekkere eters, al wil T. nieuwe dingen standaard NIET, na een paar keer proberen gaat het wel beter.
Brood gaat ook lekker, de flessen zijn niet meer lekker

Ik begin te twijfelen aan suiker, door jullie lastig vind ik al die verschillende adviezen hoor Irritant....

Hier ook nog steeds heftige nachten, we hebben nu geloof ik zeker vier weken geen enkele nacht 'gewoon' geslapen. Er staan bij beide ook echt meerdere tandjes op springen. Laat ze dan maar allemaal doorkomen hoor zijn we er maar vanaf

Innepin, geen idee eerlijk gezegd. Heb je t echt met álle soorten? Hier gingen worteltjes in t begin meteen als een tierelier
pi_78021676
Leander slaapt nu op aanraden van de ka met een kussen. En tis niet te geloven maar hij slaapt stukken beter Hij gaat om 20:00 naar bed en word om 03:30 wakker voor een flesje en slaapt daarna door tot 07:45. Net zo lekker. En overdag slaapt ie nu ook rustig 2 uur achter elkaar. Nu maar hopen dat het door blijft zetten
  maandag 15 februari 2010 @ 16:58:53 #286
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_78023070
Met een kussen MeNicole? Hoe moet ik dat zien? .

Wat fijn dat het slapen beter gaat!
  maandag 15 februari 2010 @ 19:47:23 #287
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_78028336
Heeft iemand ervaring met rode plekjes in de knieholte? T. heeft dat al een tijdje, op advies van de ha ben ik miconazolcreme (daktarin) gaan smeren, maar dat hielp niet echt. Op advies van de cb arts smeer ik nu bepanthen, maar t lijkt ook niet echt te helpen...
pi_78028815
Graeme heeft dat ook Mikoxx, en idd werd er ook eerst bepanthen geadviseerd, maar dat deed niks, dus nu zeiden ze dat we Vaseline Lanette moesten proberen, maar ik heb dat nog niet gekocht, dus weet niet of het ook gaat werken.
  maandag 15 februari 2010 @ 19:59:20 #289
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_78028871
Oké. Dan wacht ik dat eventjes af Tessie... ben benieuwd dan!
  maandag 15 februari 2010 @ 21:00:10 #290
248986 MamaNik
pi_78031710
@Mikoxx: shake hands het ging bij ons heel goed met slapen maar pffff het is weer over met de pret.
misschien toch nog een keer naar de osteopaat.

Woensdag CB ben zo benieuwd wat ze wegen en wat ze te melden hebben. Heb jij dat ook dat je helemaal de hemel wordt ingeprezen op het Cb met de jongens ?? Vind het zo raar bij M hadden ze altijd wel wat te "zeuren" maar met de tweeling helemaal niet. Vind het apart net of 2 tegelijk zoveel zwaarder is dan 1.
  maandag 15 februari 2010 @ 21:44:30 #291
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_78033996
NEe toch Mamanik? Oeh... bah... je zou ze toch Idd, mss kan de osteopaat iets voor jullie doen.
BIj mij 'zeuren' ze idd niet echt bij t cb, en er wordt regelmatig gezegd dat ik het zo knap doe en zo ( is toch ook zo ). Maar ik heb natuurlijk geen vergelijkingsmateriaal zoals jij
  dinsdag 16 februari 2010 @ 05:24:29 #292
248986 MamaNik
pi_78046273
Nee dat is waar maar vind het altijd zo rot overkomen voor de andere moeders. Is natuurlijk altijd leuk om complimenten te krijgen maar ben geen godswonder of zo toch?? Heb toch geen keus om het goed te doen en druk te hebben en ook nog te werken.
pi_78046783
quote:
Op maandag 15 februari 2010 16:58 schreef mikoxx het volgende:
Met een kussen MeNicole? Hoe moet ik dat zien? .

Wat fijn dat het slapen beter gaat!
Gewoon een kussen voor in bed. En daar ligt ie dan zo'n beetje met zijn bovenlichaam helemaal op. Hij snurkt het uit. Dat deed ie eerder nooit. Dus het helpt wel.
pi_78047350
Mikoxx, ik smeer cetomacrogol creme (gewoon vette creme, bij de apotheek) en ik merk wel dat als we consequent blijven smeren het minder rood wordt.
Maar als we dan weer even stoppen met smeren laait het ook zo weer op .

MeNicole, wat lekker zeg dat Leander zo beter slaapt!
  dinsdag 16 februari 2010 @ 10:37:43 #295
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_78049210
quote:
Op dinsdag 16 februari 2010 09:08 schreef Nijna het volgende:
Mikoxx, ik smeer cetomacrogol creme (gewoon vette creme, bij de apotheek) en ik merk wel dat als we consequent blijven smeren het minder rood wordt.
Maar als we dan weer even stoppen met smeren laait het ook zo weer op .

MeNicole, wat lekker zeg dat Leander zo beter slaapt!
* mikoxx noteert dank je!

Hier is de stand 3-2 qua tandjes M. heeft nr 3 door. En volgens mij staan er nu bij hem nog 2 op springen. Bij T. ook zeker nog twee Doorbreken die hap!

Wanneer mogen ze eigenlijk van die doosjes rozijntjes hebben?
pi_78049313
Vannacht een HELE goede nacht!! Tess lag rond 19.30 en werd pas om 6.45 wakker!!
Maar volgens mij heeft mijn muppetje last van haar tandjes. Ze zit maar met haar vingers in haar mond.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  dinsdag 16 februari 2010 @ 10:48:34 #297
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_78049460
voor Tess!
pi_78055267
Tess .

Net nog eens even Iris haar mond bekeken en als ik moet gokken komt er eerst een boven snijtand, maar niet een van de middelsten, maar die rechts van het midden. Zou ze net als zuslief eerst een draculaatje worden?

En Iris schuift op haar buik vooruit. Ze trekt zich gewoon op haar handjes naar voren toe en komt waar ze wezen wil (mits het niet te ver weg is, ze moet er eigenlijk net niet bij kunnen dan schuift ze zichzelf ernaartoe zeg maar). Wij mogen wel weer wat beter gaan opruimen
pi_78055341
go Iris!

Het hek is van de dam..

mijn kleine baby is een klimgeitje

[ Bericht 57% gewijzigd door Vicky op 16-02-2010 14:06:55 ]
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_78055565
Tess
Iris
pi_78057063
Ik heb een kletskousje

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')