daarom mag je het niet te vaak geven...quote:Op woensdag 3 februari 2010 09:56 schreef Chan het volgende:
Miss welk boek is dat? Ik zou smeerworst nou ook niet echt snel geven denk ik, is toch niet alleen vanwege de vitamine A ongezond dacht ik?
Ik begin het nog eens leuk te vinden, ditquote:
quote:Op woensdag 3 februari 2010 10:08 schreef mikoxx het volgende:
Gefixt Nijna![]()
Maar waarom waarom waarom lukt het me niet om de laatste posts te quoten naar dit topic??![]()
Dan maar zo:
Hier mag de vlag ui!want T. z'n tandje is ein-de-lijk door! Hiephoera! En nu hopen dat de nachten ook een beetje beter gaan worden
Die krijg ik als het goed is van de week voor mn verjaardag, ik ben heel benieuwd ernaarquote:Op woensdag 3 februari 2010 09:58 schreef miss_sly het volgende:
Eten voor de kleintjes van borst tot boterham van Stefan Kleintjes.
Ik vind het een ideaal boek en een fijn introductieschema. En ze mogen ook volgens dat voorzichtige schema al heel snel heel veel, alleen sommige dingen gewoon wat later.
Wil je het echt weten hoe de nachten gaan?? KL*TE!! Op zijn Hollands gezegd. Na de osteo ging het 2 dagen goed met R en toen kreeg die de waterpokken dat is nu over maar nog steeds een paar keer wakker 's nachts V ging heel goed sliep door maar sinds de waterpokken zijn doorgebroken is het ook weer bal!! Vanacht 4 uur geslapen. Nu bij mijn ouders ga straks als M gaat slapen even mee doen mijn ouders de kleintjes even.quote:Op woensdag 3 februari 2010 10:54 schreef mikoxx het volgende:
Ah, MamaNik, da's irritant! Maar dan ben je er wel vanaf? Hoewel... ik heb wel eens ergens gelezen dat als je ze voor t eerste jaar krijgt....Maar, nee joh, dat geldt niet voor jou
![]()
Ik ga de foto eens even bekijken. Hoe loopt t daar qua nachten?
je kan je aanmelden voor de sprongenwekker en als je een Iphone hebt kan het ook daarop.quote:Op woensdag 3 februari 2010 11:17 schreef mikoxx het volgende:
Weet iemand of je de sprongetjes van oei ik groei ook online kan vinden? Of kan dat alleen na aanmelden? Ik vind die site maar vaag hoor...
Mila vindt dat nog steeds niet leuk... Nog erger als ze echt een loopneus heeft, dan moet ik dr zo'n beetje in de houdgreep leggenquote:Op woensdag 3 februari 2010 19:31 schreef seilram het volgende:voor alle tandjes!
Hebben jullie kindjes ook zo'n hekel aan hun neus schoonmakenJoep heeft soms van die harde snotjes... die zitten er soms wel 2 dagen in.... en als ze dan ver naar voren zitten en ik wil ze eruit halen, nou dan gilt ie alsof ik hem vermoord.
Shake hands Jeetjejomquote:Op donderdag 4 februari 2010 15:42 schreef Jeetjejom het volgende:
Miss Sly, wat heb jij dan nog een klein reusje ten opzichte van die van mij..... 6,5 maand, 62 cm en 6135 gram.... (Maar het mag bij haar, was bij de geboorte 42 cm en 1880 gram, ze raakt nu net de groeicurves)
Hier heeft mevrouwtje zich in haar hoofd gehaald dat ze 's nachts niet alleen wil zijn. Zodra ze wakker wordt meteen schreeuwen als een speenvarken en met geen mogelijkheid meer rustig te krijgen. Als we haar in bed proberen te troosten blijft ze schreeuwen, zodra je haar eruit pakt krijg je de liefste lach die ze maar heeft maar weer terug in bed gaan liggen, ho maar! Zelfs als ze op de arm in slaap gewiegd wordt en we leggen haar terug in bed (uiterst voorzichtig, doe er misschien wel 3 minuten over om over het bedje heen te buigen om haar er zo weinig mogelijk van te laten merken) meteen weer die ogen open en weer brullen alsof ze doodgaat.....Dorst heeft ze niet, want de fles wordt totaal genegeerd, ze wil alleen maar in ons bed slapen. Net alsof haar dat gerust stelt....
Het is pas een paar dagen bezig, maar het kan natuurlijk niet de bedoeling zijn dat dit weken gaat duren. Iemand hier een goede oplossing voor misschien?
Oh, miss, ik ben 1m82, en de man 1m88, maar ons meisje was met 6 maand 65 cm en net 7 kilo. Fijn dat alles goed was verder!quote:Op donderdag 4 februari 2010 11:27 schreef miss_sly het volgende:
Met 6,5 maand dus 64,5 cm en 7055 gram. zevolgt, behlalve de dip na het ziek zijn, keurig een eigen lijntje, dus dat ze klein was, vond de cb arts geen probleem!
ja ze hebben het al snel door hè hoe ze paps en mams om zijn of haar vinger kunnen windenquote:Op donderdag 4 februari 2010 15:54 schreef Jeetjejom het volgende:
@mamanik, ze is inderdaad vorige week wel ziek geweest, dus daar kan het wel mee te maken hebben. Toen heeft ze ook veel bij ons geslapen omdat ze door de verkoudheid bijna geen adem kreeg als ze plat lag. Bij ons sliep ze rechtop en dan sliep ze ook echt.
Maar die grote glimlach als je haar oppakt, ze weet gewoon dat ze dan gewonnen heeft, maar tegen zo'n snoetje kun je dan toch nix anders doen dan knuffelen....
Kan ook heel lastig/vervelend zijn hoor!! Hahahaquote:Op donderdag 4 februari 2010 15:52 schreef Basboussa het volgende:
En MamaNik, wat schattig dat ze elkaar zo missen. Dat lijkt me zo leuk aan een tweeling!
Wat zeg je dat mooiquote:Op donderdag 4 februari 2010 20:48 schreef oeke het volgende:
Ik geloof zelf niet zo in om je vinger winden. Ik geloof wel dat ze dan heel blij zijn dat ze vastgehouden worden. Dat ze meteen hun angstjes/pijn/verdrietjes vergeten als je ze tegen je aan houdt of als ze in je buurt zijn.
Het is ook niet wat, de grote wereld en ontdekken dat mama of papa niet altijd in je buurt kan zijn.
Spannend is dat he? Komt vast goed, maar het is toch best lastig, zo'n eerste keerquote:Morgen komt mijn moeder voor het eerst oppassen, ik ben benieuwd hoe het gaat.
Ik weet het, heb een tweeling en een drieling in de familie...quote:Op donderdag 4 februari 2010 16:20 schreef MamaNik het volgende:
[..]
Kan ook heel lastig/vervelend zijn hoor!! Hahaha
maar het is wel schattig dat ze zo zoeken naar elkaar
Beisan is helemaal niet zo'n knuffelkont of kroelkip. Ik zou dat weleens willen, gewoon lekker bij mama kunnen zitten. Ze zit wel graag bij mij of bij haar papa in de buurt, maar niet op schoot of in bed. En echt troosten met een knuffel lukt vaak ook niet, afleiding werkt het beste. Als ze moet kiezen tussen een knuffel of een interessant speeltje, dan wint het speeltje het wel.quote:Op donderdag 4 februari 2010 20:48 schreef oeke het volgende:
.
Ik geloof zelf niet zo in om je vinger winden. Ik geloof wel dat ze dan heel blij zijn dat ze vastgehouden worden. Dat ze meteen hun angstjes/pijn/verdrietjes vergeten als je ze tegen je aan houdt of als ze in je buurt zijn.
Het is ook niet wat, de grote wereld en ontdekken dat mama of papa niet altijd in je buurt kan zijn.
Grapig.quote:Op donderdag 4 februari 2010 20:56 schreef Basboussa het volgende:
[..]
Beisan is helemaal niet zo'n knuffelkont of kroelkip. Ik zou dat weleens willen, gewoon lekker bij mama kunnen zitten. Ze zit wel graag bij mij of bij haar papa in de buurt, maar niet op schoot of in bed. En echt troosten met een knuffel lukt vaak ook niet, afleiding werkt het beste. Als ze moet kiezen tussen een knuffel of een interessant speeltje, dan wint het speeltje het wel.
Ze zit nu onder mijn stoel een muts op te eten, waar je maar zin in hebt!
Oh, hoe leuk is dat!quote:Op vrijdag 5 februari 2010 20:38 schreef oeke het volgende:
Ik heb gister met Kootje geluncht. En hij zat als een prins in de kinderstoel, lekker op een korstje te knagen en om zich heen te kijken. Ik vond het zo leuk dat ik mijn vriend opbelde, om te zeggen dat ik zat te lunchen met mijn zoon.![]()
aanmaaklimonade, suikerbrood, krentenbollen, turkse worst,quote:Op vrijdag 5 februari 2010 20:40 schreef oeke het volgende:
Fijn zo'n compliment Basboussa!![]()
En lekker weer even in NL zijn straks, kaas kaas kaas was het geloof ik.
Gefeliciteerd!quote:Op zaterdag 6 februari 2010 21:36 schreef winniethepooh het volgende:![]()
![]()
![]()
Hiep Hiep Hoera.
![]()
Joshua is vandaag alweer 1 jaar.
Hartelijk gefeliciteerd hopelijk heeft hij veel gekregen.
Nog een keertje Hiep Hiep Hoera.
![]()
![]()
![]()
Joshua is een topic verhuist, en je kan ook gewoon op het envelopje drukken voor een pm'etje.quote:Op zondag 7 februari 2010 21:07 schreef winniethepooh het volgende:
Hoi Joshua,
Wat heeft Joshua allemaal gekregen voor zijn eerste verjaardag.
![]()
![]()
![]()
Nee zelf vasthouden doet Leander ook niet. Maar als ik hem vasthoud drinkt hij gewoon. Viel hier niks aan te leren, hij deed het gewoon.quote:Op maandag 8 februari 2010 11:02 schreef mikoxx het volgende:
Hoe heb je Leander leren drinken uit een tuitbeker?? Ik krijg dat er hier maar niet in. Ze houden m ook niet lekker zelf vast en drinken,, bijten en knabbelen
![]()
Och Tess wat groot ben je zo. Leander zit sinds deze week ook in de grote stoel. Het was iedere keer zo''n geprop met zijn dikke jas aan. En steeds dat gesjouw naar het ziekenhuis. Dit is voor nu veel makkelijker!! En hij zeurt meteen niet meer als ie in de auto zit!!quote:Op maandag 8 februari 2010 11:08 schreef Vicky het volgende:
jeutje MeNicole, das ff pittig!
De nachten gaan hier gelukkig weer goed
Innepin, wat sneu voor Willow! Misschien een druppie olijfolie aan d'r flesje toevoegen.
Tess is vandaag naar haar grote autostoel gegaan
Ja in banaanhoudingquote:Op maandag 8 februari 2010 11:11 schreef Vicky het volgende:
Ik had steeds ruzie met d'r in de maxi cosi zetten
quote:Op maandag 8 februari 2010 11:07 schreef MamaNik het volgende:
Ja als ik de beker beet houd dan drinken ze wel, maar zelf vasthouden ho maar! Ze gaan met de mond open zitten en wachten af wat erin komt.
er zat geen belletje aan mijn spenenkoord..quote:Op maandag 8 februari 2010 11:15 schreef mikoxx het volgende:
Tessgrote meid
Ziet er heerlijk comfi uit Vicky
. Heb jij trouwens het belletje van het speenkoordje gehaald? Wanneer mogen ze eigenlijk naar een andere stoel?
De laatste korstjes moeten nog oplossen maar het ergste is weg! Al lijkt V er het meeste last van te hebben.quote:Op maandag 8 februari 2010 11:13 schreef mikoxx het volgende:
[..]
Nou, precies dat dus! Wij hebben trouwens ook een tijdje pap geprobeerd 's morgens, maar ik vind dat wel een gedoe hooren t duurt ook megalang. Ze eten dan samen 200cc op, maar die andere 200c blijft dus over. Daarom zijn we in eerste instantie terug gegaan naar een fles 's morgens en nu dus een broodje. 's Middags bij een tussendoortje een flesje is wel een goed idee trouwens. Dat ga ik eens uitproberen! Hoe is het met de waterpokken daar Mamanik?
uhh eigenlijk van alles..quote:Op maandag 8 februari 2010 11:40 schreef MeNicole2 het volgende:
Wat geven jullie die kleintje eigenlijk steeds op brood? Ik ben een beetje door de ideeen heen
Fruit doe ik niet omdat Leander al 2 keer fruit krijgt. Maar ik kom ook niet verder dan smeerkaas, soms pate, appelstroop soms, soms van die zonder suiker jam, roomkaas. En dat was het wel zo'n beetje!! Oh en soms ook alleen boter!quote:Op maandag 8 februari 2010 11:42 schreef MamaNik het volgende:
smeerkaas, leverpastei af en toe en appelstroop.. Of iets van fruit
Ja ik snap hoe je fruit op brood doetquote:Op maandag 8 februari 2010 11:59 schreef Vicky het volgende:
Menicole, ik pureer fruit en dat doe ik op een boterham. De fruit die over is gaat ook nog d'r mond in.
ik bedoel dat ze fruit en brood na elkaar krijgt, dus maar 1x per dag, gecombineerd dus.quote:Op maandag 8 februari 2010 12:02 schreef MeNicole2 het volgende:
[..]
Ja ik snap hoe je fruit op brood doetMaar aangezien Leander al 2 keer fruit zo krijgt en ik vaker niet wil geven omdat daar iets te snel aan went.
te veel fruit nietquote:Op maandag 8 februari 2010 12:05 schreef tessie het volgende:
Waarom is het erg als je kind teveel aan fruit went? Fruit is toch juist goed..
Teveel fruit is ook niet goed. Iets met suikers enzo. Maar Leander wil al heel moeilijk warm eten. En als ie steeds maar lekker zoet fruit krijgt wil ie straks helemaal niet meer!!quote:Op maandag 8 februari 2010 12:05 schreef tessie het volgende:
Waarom is het erg als je kind teveel aan fruit went? Fruit is toch juist goed..
Oh nee ik ga echt niet weer veranderen van schemaquote:Op maandag 8 februari 2010 12:13 schreef tessie het volgende:
Dan zou ik het zo doen wat Vicky zei, zo doe ik het ook. Fruit op de boterham en de rest zo opeten. En op andere eetmomenten dan toch wat meer groente proberen. Misschien bijvoorbeeld courgette, dat is ook licht zoet van smaak.
Of avocado op brood kan je ook nog doen trouwens.
Ja dat heb ik ook al paar keer gedaan. En ook kaas geraspt en even met broodje in de magnetron.quote:Op maandag 8 februari 2010 12:14 schreef Vicky het volgende:
komkommer raspen en op brood doen...
Hummus kan ook zonder tahini. Gewoon een soort puree maken van kikkererwten, komijn, knoflook en citroen. Goed te doen!quote:Op maandag 8 februari 2010 18:12 schreef tessie het volgende:
Welkom Innepin en Willow!En je hebt wel de kleinste grote baby hoor
Humus doen wij sowieso voorlopig nog niet. Mn Lief is super allergisch voor sesam, dus dat geven we Graeme denk ik pas als hij 1 jaar is.
Morgen naar het CB. Ben zo benieuwd hoeveel hij nu weegt en of ie ook langer is geworden. Heb het idee dta hij alleen maar in de breedte is gegroeid![]()
Klinkt als: Tandjes!quote:Op maandag 8 februari 2010 18:31 schreef Chan het volgende:
Willow en Innepin welkom![]()
Timo krijgt voorlopig niks op brood, eerst maar eens brood zo los eten, over een maandje![]()
Hij is trouwens erg zielig, hij huilt de laatste tijd in zn slaap en wil alleen nog maar op schoot hangen. Ik hoop zo dat hij snel weer zichzelf is.. Vind het maar moeilijk zo, als ik niet weet wat hij nou wil..
Wel tussendoor proeven!quote:Op maandag 8 februari 2010 18:44 schreef tessie het volgende:
Oh dat klinkt wel als iets wat ik kanGa ik binnenkort eens proberen.
Even uit mn lurkhol hoorquote:Op maandag 8 februari 2010 21:47 schreef Bommel. het volgende:
Helemaal vergeten.
Beter laat dan helemaal niet Joshua nog gefeliciteerd met je eerste verjaardag.
Tot snel in het dreumes topic.
Nu dan nog een keertje Hiep Hiep Hoera.
![]()
![]()
![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hij krijgt inderdaad tandjes.. Er zijn er 2 doorgekomen in een week tijd.. Nou ja, hopelijk blijft het dus even bij die twee..quote:
.... bij mij doet ze het nog gewoon....quote:Op maandag 8 februari 2010 22:23 schreef tessie het volgende:
Echt...![]()
Maar nog ff over de humus, komijn en knoflook, kan dat wel al voor een kindje van 7,5 maand?
Hier een mega goede nacht gehad voor ons doen. 11 uur 1x V wakker en om half 5 1xwakker en toen was het 6 uur. R in 1x door. Heerlijk ben gewoon uitgerust op mijn werk nu!! Snap er geen h*l van waarom de ene nacht goed en de andere nacht is het weer bal. Ze kunnen het dus wel.quote:Op dinsdag 9 februari 2010 10:33 schreef mikoxx het volgende:
Hier een redelijke nacht. M. wel ondanks een zetpil in slaap (werd om 12u weer krijsend en gierend wakker, maar er staan boven ook twee snijtanden op springen, mén wat zijn die groot zeg!). T. heeft vanaf half 8 geslapen en die heb ik er vanmorgen om 8.45 maar eens uitgevist. Gekkerd.
K3![]()
Ik moest toch naar het CB, dus ik dacht ik vraag het daar nog even voor de zekerheid. "Humus? Wat is dat dan? Daar heb ik nog nooit van gehoord.quote:Op maandag 8 februari 2010 23:07 schreef Basboussa het volgende:
[..]
.... bij mij doet ze het nog gewoon....Komijn lijkt me geen probleem, hit me if I am wrong, maar je kan knoflook er ook gewoon uitlaten en dan vervangen door een ander smakie.
Moet er wel bij zeggen dat ik het nooit zo nou genomen heb met wat wel en niet mag. Natuurlijk, heb haar niet meteen worst gegeven met 6 maanden ofzo, maar als het op groenten en fruit aankomt, heb ik nooit erg ingewikkeld gedaan. Wel uitgekeken met kool enzo, ivm scheetjes en opgeblazen gevoel. Niet teveel banaan, want ik zit zo ook verstopt en verder heel erg afgetast wat Beisan lekker vond, en wat goed viel.
Dat is grappig! Zo lang en zwaar was Thijs de laatste keer ook!quote:Op dinsdag 9 februari 2010 13:23 schreef tessie het volgende:
Ja humus eten is wel heel alternatief toch![]()
Hij weegt nu 8330 en is 72,5cm lang. (begin december was is 8005 en 70cm) Het lijntje boog iets af zei ze, maar omdat hij zo beweeglijk is, is dat gewoon normaal.
Oh het is precies Leanderquote:Op dinsdag 9 februari 2010 14:16 schreef McLaura het volgende:
Mijn baby heeft de laatste tijd constant van deze lachbuien. Nou, dan ga je vanzelf meedoen
Ligt eraan hoe je nachten zijnquote:Op woensdag 10 februari 2010 11:39 schreef Jula het volgende:
Oh, MeNicole, ik was even in de war, Leander is al bijna 7 maanden....'het is nog vroeg' is om half 12 geen excuus meer he
Ze zei dat ze suiker ook nodig hebben voor de groei.... suiker is natuurlijk niet alleen maar slecht...!quote:Op zaterdag 13 februari 2010 20:32 schreef miss_sly het volgende:
Suiker vind ik echt een raar advies, eigenlijk
poedermelk kan ik me nog iets bij voorstellen, thee met melk schijnt toch gezonder te zijn dan zonder.
Zit in fruit niet genoeg suiker dan?quote:Op zondag 14 februari 2010 17:41 schreef mikoxx het volgende:
[..]
Ze zei dat ze suiker ook nodig hebben voor de groei.... suiker is natuurlijk niet alleen maar slecht...!
Ik prak geen eten hier, maar ik denk dat dat een beetje afhankelijk is met wat je klaarmaakt. Ik zeg: Gewoon proberen wat werkt bij jouw jongens... Keertje prakken en kijken of dat goed gaat. Anders kan het altijd nog door de staafmixer!quote:Op zondag 14 februari 2010 18:06 schreef mikoxx het volgende:
Tja... ik weet het ook niet, kreeg alleen als 'advies' om ze zo af en toe een beetje suiker door de thee te geven![]()
Tess, wat ga je hárd meid! Wow... waar is dat kleine meiske gebleven Vicky?
Vanaf wanneer kan je je kindje eigenlijk koolsoorten en prei geven? Is dat pas ná het eerste jaar? En vanaf wanneer ga je eten prakken ipv in de staafmixer?
Vandaag trouwens 8 maanden![]()
wow!!! En ik wordt echt steeds verliefder geloof ik. Heb er nu ook veel meer moeite mee om te gaan werken bijv. Erg he?
![]()
Dat wachten doen wij ook geloof ik. Vriendlief is bijvoorbeeld voor veel dingen allergisch en ik heb best last van mijn darmen af en toe, dus neem ik maar het zekere voor het onzekere wat voeding betreft.quote:Op zondag 14 februari 2010 20:28 schreef Pvoesss het volgende:
Ja er zit heel veel verschil in wanneer ze wat aanraden![]()
Beetje lastig om dan toch ergens voor te kiezen..
Ik heb dan ook met bijna alles gewoon lang gewacht er is zoveel keus
Uhmm overdag mogen we blij zijn als Roy max 1,5 uur slaapt.quote:Op zondag 14 februari 2010 19:58 schreef Nijna het volgende:
Tess, wat doe jeondernemend type Vicky
!
Hoeveel slapen jullie ukken zo ongeveer op de dag? Iris kan een uur of 2 wakker zijn en dan begint ze vaak toch wel weer te mopperen. We zitten 's avonds steeds een beetje met de fles.
Zoals vandaag, kwam ze om 4 uur uit bed, fles gehad. Om 6 uur gegeten en dan zou ze eigenlijk rond 8 uur nog een fles krijgen, maar dat haalt ze gewoon niet. En met een beetje rekken lukt het dan wel tot 7 uur en dan gaat 'ie er ook goed in, maar ik vind het lastig zo. Het komt allemaal net niet lekker uit. Maar dat verandert ook wel weer... Maar hoe doen jullie dat?
Ik weet het niet meer van Mirte eigenlijk...
Gewoon een kussen voor in bed. En daar ligt ie dan zo'n beetje met zijn bovenlichaam helemaal op. Hij snurkt het uit. Dat deed ie eerder nooit. Dus het helpt wel.quote:Op maandag 15 februari 2010 16:58 schreef mikoxx het volgende:
Met een kussen MeNicole? Hoe moet ik dat zien?.
Wat fijn dat het slapen beter gaat!
* mikoxx noteert dank je!quote:Op dinsdag 16 februari 2010 09:08 schreef Nijna het volgende:
Mikoxx, ik smeer cetomacrogol creme (gewoon vette creme, bij de apotheek) en ik merk wel dat als we consequent blijven smeren het minder rood wordt.
Maar als we dan weer even stoppen met smeren laait het ook zo weer op.
MeNicole, wat lekker zeg dat Leander zo beter slaapt!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |