abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_77843125
MeNicole, wat naar dat er alsnog nu niks gedaan wordt zeg.

Hier valt het verschonen gelukkig wel mee. Ik zing meestal een liedje en dat vind ie wel leuk en verder idd een speeltje geven werkt hier nog wel

Graeme werd vannacht een paar keer huilend wakker. Echt ook gelijk heel hard huilend. Volgens mij had ie nachtmerries ofzo, wel heel zielig. Gelukkig liet ie zich steeds heel snel troosten en viel hij dan gewoon weer in slaap.
...and together we'll stand on the threshold of a dream[
  woensdag 10 februari 2010 @ 20:16:55 #200
80319 seilram
Mijn Sickje!
pi_77857873
MeNicole, echt heul veul ben je er dus niet mee opgeschoten.... gaan ze nu verder nog iets doen? Of moet je nog terug? Kan me voorstellen dat je hem niet daar laat opnemen voor een nacht, zeker als ie gewoon naar opa of oma kan!

HIer ook een wild-spartelend-poep-trappelend-kind

Ik heb net via traphekjes.nl een 2-deurstraphekje besteld. Hoop dat ie snel komt
Niet mieten! Door gieten!
pi_77867031
MeNicole vervelend dat je eigenlijk nog niks bent opgeschoten. Heeft het niet groeien en aankomen hier ook mee te maken?

Zoals ik al verwachtte is het slapen van Finn nu weer drama. Speciaal een nieuwe slaapzak gekocht, maar vandaag overdag heeft hij niks in zijn eigen bed geslapen alleen maar liggen krijsen en nu ben ik ook alweer 1,5 uur met hem bezig. Uitgerekend nu heeft mijn vriend ook nog eens avond dienst en is pas laat thuis.
Mouwen vast spelden durf ik nu ook niet meer Mikoxx, hij draait zich steeds op zijn buik en dan kan hij natuurlijk zijn armen nog niet bewegen.

Met het verschonen Finn ook vaak druk Chan! Ik geef hem zoals de rest altijd iets om hem mee bezig te houden, meestal een bal.
pi_77872352
Ja het niet aankomen kan zijn doordat ie zo druk is. Of omdat ie gewoon weinig eet!!
Good mums have sticky floors, dirty ovens and happy kids!!
  donderdag 11 februari 2010 @ 16:55:07 #203
238474 Jeetjejom
Miracles do happen (twice)
pi_77888743
Heb niet helemaal bijgelezen sorry, maar zag dat jullie het ook over brood 's morgens hadden. Van het cb mag Jorja eigenlijk nog maar 1 fles per dag, de fles voor het slapen gaan. De fles van 1 uur moet nu pap worden, maar ze vertikt het gewoon.... Nu zit ik met het volgende dillema, toch doorzetten en dan heeft ze maar minder dan de 500cc melkproducten binnen of toch nog maar de fles geven totdat ze het wel wil?
Wel bedankt voor jullie tips met broodproducten! Inderdaad roomkaas had ik zelf nog niet aangedacht!

Ook waren ze op het cb er niet over te spreken dat mijn mevrouwtje niet vrijwillig omrolt. Ze rolt eigenlijk alleen maar van de buik naar de rug en als enige reden omdat ze echt echt echt niet op haar buik wil liggen. Nu ben ik dus eigenlijk al de hele week aan het oefenen, maar ze houdt zich helemaal stijf en vertikt het om ook maar net te doen alsof ze snapt wat ik wil. Heb al geprobeerd met speelgoed en papiertjes en de hele rambam, maar het boeit haar echt allemaal niet.... Iemand van jullie misschien nog tips?
Hou me gewoon maar even vast
Jouw warmte is genoeg
  donderdag 11 februari 2010 @ 17:27:50 #204
248986 MamaNik
Kleuter en Peuter Tweelingmama
pi_77889783
Jeetjejom; niet druk over maken komt vanzelf dat hokjes geduw van het Cb is soms om gek van te worden. Wat wanneer moet pff M van mij is nu 2 1/2 en praat pas sinds een half jaar maar lult dan ook letterlijk nu de oren van mijn hoofd. Vond het Cb ook zorgwekkend. Is goedgekomen. Nu met de tweeling vind ik het wel prima ik ga er heen luister en sommige dingen gaan het ene oor in en het andere weer uit. Misschien gaat zij wel weer heel snel praten. Bij M lag de focus voor hem op motoriek hij liep met 11 mnd en bij andere misschien weer op spraak. Niet druk maken.
  donderdag 11 februari 2010 @ 17:34:31 #205
238474 Jeetjejom
pi_77890037
Ik weet het eigenlijk ook wel, ieder kind is anders en die van mij zit heel stevig alleen en staat al tegen de tafel aan, terwijl het draaimonstertje van mijn vriendin (1 week jonger dan Jorja) nog helemaal omvalt als je haar al tegen de bank op zet.... Dus de een is daar weer sneller in dan de ander.
Heb er alleen zo'n schurfhekel aan dat ze bij mij altijd overal commentaar op hebben en als lief gaat is het allemaal jubeldejubel.... Durven ze gewoon nix tegen mannen te zeggen en zijn ze al lang blij dat die zich daar eens laten zien ofzow?
Jouw warmte is genoeg
  donderdag 11 februari 2010 @ 18:26:58 #206
283712 Basboussa
Tuo neito noita on
pi_77891687
Jeetjejom, wat ontzettend vervelend. Verder doet ze het toch hardstikke goed? Mevrouw hier deed ook heel lang over 'echt omrollen'. Vond het ook op haar rug wel best, en deed meer pogingen om te gaan zitten, dan om te rollen

Beisan zet haar eerste stapjes los... Heel voorzichtig, en vooral als je net niet kijkt... Joehoe!
Ne ne placha az,veche niamam glas
niamam nishto az na tozi sviat.
Amali dayman kan ya baladi Enni argaelek ya baladi
Wafdal dayman gambek alatoul
  donderdag 11 februari 2010 @ 18:29:14 #207
238474 Jeetjejom
pi_77891762
Woehoe Basboussa!!!! Haar eerste stapjes alleen in de grote wereld!
Jouw warmte is genoeg
pi_77894117
Jeetjejom, ik zou me er niet teveel van aantrekken...of liever gezegd: niets
Ze groeit netjes, doet van alles, ontwikkelt zich en is een blije baby, toch? Nou, dan rolt ze toch lekker nog niet!

Basboussa, wat goed

Hier gaat alles lekker. Ons lief klein babietje is echt aan het veranderen in een grote baby en tegelijkertijd in een enorme woelwater ongelofelijk, wat kan dat kind bewegen en bezig zijn. Het kunstje van deze week is achterover gaan hangen en je hoofd dan laten hangen. En ze komt ook gewoon terug omhoog Ik dacht dat dat never nooit nog niet ging lukken, dus had haar een keer diep achterover laten buigen, maar ze heeft betere buikspieren dan mama

Ze is zoo leuk
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_77894294
Jeetjejom, ook de jouwe gaat heus wel rollen hoor! En anders slaat ze dat gewoon over, gaat ze heel snel lopen ofzo. Of praten.

Basboussa Wow. Lopende baby's

Senna aan de buikspieroefeningen

Mijn lieftallige baby heeft mij gister opengekrabt tijdens haar favoriete hobby: vrolijk kirren (lees: gillen) en dan m'n wangen/oren/haren heeeeel hard knijpen en dan in m'n neus bijten. AU!
En ze doet het alleen bij mij Is vast lief bedoeld. Ofzo.
POLLETJE PREE MUURSCHILDERINGEN! Facebook en website
pi_77894499
Miss, leuk is dat hè al die vooruitgang. Ik vind dat ook zo prachtig om te zien

Beisan wat knap!!

Joep probeert nu zijn knieën onder zijn kont te krijgen. Het lukt nog absoluut niet, maar zo mooi om te zien. Hij kan ook steeds beter zelf blijven zitten. Ik ben helemaal trots. En als ik nu heb gewerkt en ik kom thuis, dan straalt ie helemaal en begint wild te trappelen en wapperen
pi_77894566
Zo leuk die vooruitgang!

Tess zit nu steeds op d'r knieen en wil dan haar ene been onder haar kont doorgooien om te gaan zitten, alleen lukt het nog niet.

Ze heeft vandaag gegeten als een bootwerker!! Wij aten vanavond broccoli dus ze at wat stukjes mee, daarnaast hadden we vis en daar heeft ze ook nog wat van meegegeten, toennog d'r eigen prut en als toetje nog een bordje vla.. klein vreetmonster
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  donderdag 11 februari 2010 @ 19:53:17 #212
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_77894805
Beisan Knappe meid!!

Innepin , vast lief bedoeld!!!

Tess op d'r knieen? Die is er vroeg bij

Bij T. staat tand nr 3 op springen en , hij gaat voor een 3-2 geloof ik!
pi_77894814
ja wel als ze steun aiets heeft hoor
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_77894914
Wow Vicky, wat knap van haar! En wat heeft die meid gegeten inderdaad zeg, lekker toch

vla? mogen ze gewone vla hebben? dan ga ik dat ook proberen
pi_77894987
yoghurt mag wel, vla geen idee eigenlijk
Ze heeft eenpaar happen op iig
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_77895975
Hihi tess vreetzakje

WAHHHOMMGGG m'n ieniemieniekleinebabytje ligt op haar buik op het speelkleed, en ik leg een speeltje voor haar neer, nét te ver zodat ze er niet bij kan. Wat doet madame? Handen/ellebogen op de grond, en woosh, zo twintig centimeter naar voren getijgerd en grijp!
  donderdag 11 februari 2010 @ 20:27:34 #217
238474 Jeetjejom
pi_77896108
Hier wordt ook regelmatig een lepeltje vla meegegeten hoor. Of het helemaal pedagogisch verantwoord is..... Vast niet, maar ik vind het ook lekker om af en toe iets te eten wat niet goed voor me is
Jouw warmte is genoeg
pi_77896163
Go Willow!!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  donderdag 11 februari 2010 @ 20:30:27 #219
238474 Jeetjejom
pi_77896231
Nou Innepin, weet je dat ook alvast he, Willow laat niet met zich spotten
Jouw warmte is genoeg
pi_77896693
Willow Wat goed!

Senna beweegt wel, achteruit. Vanmiddag een vierkantje, waardoor ze uiteindelijk met nog een extra draai weer in beginstand uitkwam. Ze vond het zelf maar raar
pi_77898423
Wow Willow, zet je de turbo erop?!
Iris draait wel rondjes op haar buik, maar vooruit komen... neuh dat nog niet
Fake it till you make it...
pi_77902995
Ik probeer van het weekend helemaal bij te lezen hoor meiden, maar door de weeks heb ik amper tijd meer voor andere bezigheden.

Roy zijn haartjes beginnen nu echt te groeien
En het word zoals miss ook al aangaf echt een grote baby nu, heerlijk de wereld ontdekken

Geniet er ook weer zo met volle teugen van, ben gewoon weer mama van een baby
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
pi_77909374
Leander valt tijdens het kruipen nog vaak om. Hebben die van jullie dat ook? Dan wil ie zijn hand verzetten en achterom kijken. En dat gaat niet samen Maar het gaat al steeds beter. Hij word met de dag sneller
pi_77911542
Willow jeumig

Timo rolt nog niet eens.. Ik rol hem wel eens om en dat vindt hij prachtig, maar hij heeft niet door dat hij het zelf ook best kan doen, of hij is er te lui voor, ik weet het niet.. Maar hij probeert het nog niet eens.. En ik maak me daar eigenlijk best wel zorgen om, vooral als ik hier dan lees over wat al jullie supersnelle turbobabies alweer kunnen.. Nou ja, zal wel goed komen nog voor hij 18 is toch?

Bar wat fijn dat je er zo van kunt genieten nu

Timo is al sinds dinsdagavond ziek, telkens tegen de 40 graden koorts.. En ik heb nu al 3 nachten amper geslapen, dat begin je wel te merken dan zeg
pi_77911789
Willow, wat goed zeg, jeumig!

Chan, ik kreeg vorige week mijn eigen groeiboekje onder ogen en zag dat ik met 11 maanden pas ging rollen Nou moet ik zeggen dat er af en toe momenten zijn dat ik er nog steeds wel wat moeite mee heb, maar over het algemeen is t toch best goed gekomen met mij Geen zorgen om maken hoor!
* Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje...*
pi_77912241
Dankje voor de geruststelling Nou ja, ik weet ook wel dat het nog niet iets is om me zorgen om te maken, maar toch, je blijft natuurlijk vergelijken met wat andere kindjes al kunnen..
  Moderator vrijdag 12 februari 2010 @ 10:50:41 #227
5428 crew  miss_sly
pi_77912283
Chan, niet doen, vergelijken Gewoon kijken naar hoe jouw eigen mannetje zich ontwikkelt en alles wat hij nieuw leert geweldig vinden, op welk moment het ook is dat hij dat leert. En verder genieten van wat hij kan en wat hij doet
pi_77912614
Chan, ik snap je helemaal.

Mijn oudste zoon liep pas met 25 maanden! Serieus
Hij was een billenschuiver.

Gek werd ik ervan (van ongerustheid)
pi_77915031
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  vrijdag 12 februari 2010 @ 20:03:47 #230
80319 seilram
Mijn Sickje!
pi_77931173
Chan wat naar dat ie zo ziek is. Hoe gaat het met hem? Enne Joep rolt ook nog niet zo heel lang hoor, hij heeft het pas net ruim 3 weken echt goed onder de knie en rolt nu volop heel de kamer door, maar eerst was dat ook maar sporadisch.

MeNicole, hier nog net geen kruiper, maar wel leunen idd op 1 arm, achterom kijken en dan omvallen
pi_77933596
Ahh, die Tess
Beisan en Willow, knap hoor!

Chan, beterschap voor Timo. Kan me ook goed voorstellen dat je je rot kan voelen als hij voor je gevoel dingen nog niet doet waarvan je denk dat hij dat al zou moeten kunnen (ookal weet je zelf ook dat ieder kindje in zijn eigen tempo gaat ) Onze oudste was ook heel laat met rollen, staan en lopen. Het lijkt erop dat hij een perfectionistje is. Hij wacht bij alles gewoon net zo lang tot hij het echt goed kan, en gaat dan als een speer

Mees is echt het andere uiterste. Die trekt zich aan alles op sinds gisteren, en was vandaag erg gefrustreerd dat het loopfietsje van zijn broer daarbij niet bleef staan
pi_77947768
Chan je moet echt niet gaan vergelijken met andere kindjes hoor. Als ik hier kijk naar de oudste die deed met 6 maand ook nog helemaal niks. Rollen heeft ie nooit gedaan. Ja toen ie al ruim een jaar was pas. Hij was net als de oudste van Lily een konteschuiver. Hij vond het gewoon niks aan op zijn buik, dus waarom doen? Komt allemaal vanzelf wel
pi_77949119
Goeiemorgen allemaal!
Ik zie dat Guus alweer 1 jaar is, gefeliciteerd!

Jeetje, en zo staat mijn grote kleine meid alweer bovenaan

Edit: Chan, ik begrijp dat je je afvraagt of het allemaal wel goed komt, maar heus, dat komt het zeker!
Lianne is toen ze 5 maanden was eens wezen omrollen (heel snel dus), maar vervolgens heeft ze het nooit meer gedaan.. Ze vond het gewoon niet tof. Vervolgens is ze juist wel snel gaan kruipen/staan en dergelijke, maar qua geluiden zijn er babietjes die een hoop meer brabbelen, daar is zij juist weer wat traag in.
Ieder z'n eigen tempo zal ik maar zeggen.. de ene doet dit weer sneller, de andere dat weer!
pi_77949681
Guus 1 jaar van harte

Even een vraagje, vanaf wanneer mag je ook alweer brood introduceren?
pi_77950471
Gefeliciteerd Guus!

Chan, makkelijker gezegd dan gedaan natuurlijk he, dat niet vergelijken. Ik doe dat zelf ook wel eens, en dan maak ik me ook zorgen. Maar als je ook kijkt naar die lijstjes wanneer een kindje wat moet kunnen, noemen ze die periodes ook altijd heel ruim hoor, zo van tussen de 5 en 9 maanden ofzo. Uiteindelijk kunnen ze toch alles wel, of ze het nu snel of laat geleerd hebben. Gewoon proberen te genieten van de dingen die hij doet en blij zijn als hij weer wat nieuws kan. Komt goed!

Graeme is zo verkouden, alweer! We hebben nu voor het eerst neusspray, maar dat vind hij echt vreselijk. Gister toen we het voor het eerst deden, moest hij zó huilen. Dikke tranen, het was zo zielig, ik moest er zelf ook van huilen. Ik vind neusspray ook altijd zo naar voelen, en hij snapt natuurlijk ook helemaal niet waar het voro is enzo. En i kben een watje, dat ook

Bar, wij geven brood vanaf 6,5 of 7 maanden ofzo... en broodkorstjes vanaf 6 maanden.
pi_77950636
Gefeliciteerd Guus
Oh tessie, ja neusspray is altijd drama hè... arm snottebelletje
pi_77950867
Guus gefeliciteerd

innepin, jij en Willow ook al hier?

Die neusspray vond Senna in het begin ook helemaal niets. Echt drama om het een beetje in haar neus te krijgen. Tegenwoordig laat ik haar eerst even het flesje zien, zeg dat ik in haar neusje ga spuiten en doe het dan pas. En ik weet niet of ze inmiddels doorheeft dat ze zich fijner voelt erna, of dat het duidelijk aangeven wat ik ga doen een verschil maakt, maar ze laat het tegenwoordig eigenlijk 9 van d e10 keer wel goed toe. Wel met dichtgeknepen oogjes en een vies gezicht, maar geen drama meer of wegdraaien van het hoofd ofzo.
pi_77951634
Het erin krijgen was nog niet eens zo erg. Maar ik denk dat ik dat juist zo zielig vond. Dat ie het gewoon vol vertrouwen toe liet en er daarna zo om moest huilen. Ach jee, ik ben écht een zacht ei, ik zou er haast zo om kunnen huilen weer. Nahja, ik gooi het maar op de hormonen.

We hebben zo 'reunie' van de pufclub. Leuk om alle baby's weer eens te zien, ben benieuwd hoe groot ze allemaal geworden zijn!
pi_77952616
Sly Word je vergeetachtig? Zie hieronder bijvoorbeeld.
quote:
Op donderdag 11 februari 2010 20:43 schreef miss_sly het volgende:
Willow Wat goed!
pi_77952735
Ow wat erg en ja, ik word vergeetachtig, iets dat ik absoluut niet ken van mezelf.
Of nee, ik dacht dat ik vergeetachtig werd, maar dat was toch niet zo (op mijn werk gisteren).
Anyway, ik ben niet meer zo fris en coherent als ik geweest ben
pi_77952777
ow en dan heb ik nog iets.

Geven jullie al drinken naast de melkvoedingen?
pi_77953597
Wij hebben Iris wat water gegeven vandaag, het was nog geen tijd voor melk en ze was zo aan het mopperen... ze dronk t gretig op!
pi_77953690
hehehe dan weet ik genoeg

Durfde het nog niet goed
pi_77954062
Willow krijgt af en toe zo'n pyjamapapje, wat eigenlijk ook gewoon een soort melkvoeding is. En ik probeerde gisteren diksap, maar dat ging er mooi niet in Drrraaamaaaaa.

Miss Sly toch
pi_77954614
Tja, ik weet niet of het al "mag", maar ik wist ook ff geen andere oplossing... . Nou ja, het zal wel goed zijn denk ik dan...
pi_77954686
ik zie er geen kwaad in hoor Nijna.
pi_77954715
Ik zou ook niet wten waarom het niet zou mogen Nijna!
Tess krijgt soms water met een paar druppels diksap erin.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_77960578
Graeme krijgt ook al water, en soms hele slappe venkelthee.
  zaterdag 13 februari 2010 @ 20:27:50 #249
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_77963939
Hier ook al sterk verdund diksap of slappe thee idd. Het cb adviseerde de thee te geven met evt een klein beetje suiker en een paar schepjes poeder(melk)
pi_77964024
Waarom dan Mikoxx? (die suiker en poedermelk door de thee?)
pi_77964091
Suiker vind ik echt een raar advies, eigenlijk
poedermelk kan ik me nog iets bij voorstellen, thee met melk schijnt toch gezonder te zijn dan zonder.
pi_77964248
Oh dat wist ik niet dat thee met melk gezonder is, had ik nog nooit van gehoord.
Maar dat van dat suiker erin, begrijp ik ook niet zo goed. Juist omdat er steeds overal zo op gehamerd word dat er geen extra suikers zijn toegevoegd enzo.... Daarom ben ik zo benieuwd waarom ze voor de thee juist wel suiker aanraden.
  zaterdag 13 februari 2010 @ 20:41:14 #253
283712 Basboussa
Tuo neito noita on
pi_77964436
Hier krijgt mevrouw eigenlijk alleen water, en een beetje sap (naast melk)... Misschien toch eens thee proberen...

Ik snap het van het suiker ook niet zo..
pi_77987751
Hmm ik geloof dat het huis onder handen genomen moet worden. Tess is op de 1e trede van het trapje naar de keuken geklommen
en als ze steun heeft gaat ze op haar knieen zitten o
vervolgens haar voeten op de grond te zetten
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_77988964
Dank voor alle geruststellingen Nou ja ik weet het dus ook wel, maar soms is het wel even fijn om van anderen te horen dat ik me echt geen zorgen hoef te maken Brabbelen doet hij trouwens wel echt heel erg veel en hij heeft van de week schreeuwen ontdekt

Vicky wat knap van Tess!! En wat eng ook, zo op dat trapje
  zondag 14 februari 2010 @ 17:41:34 #256
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_77989110
quote:
Op zaterdag 13 februari 2010 20:32 schreef miss_sly het volgende:
Suiker vind ik echt een raar advies, eigenlijk
poedermelk kan ik me nog iets bij voorstellen, thee met melk schijnt toch gezonder te zijn dan zonder.
Ze zei dat ze suiker ook nodig hebben voor de groei.... suiker is natuurlijk niet alleen maar slecht...!
  zondag 14 februari 2010 @ 17:43:15 #257
283712 Basboussa
Tuo neito noita on
pi_77989174
Lekker he, Chan, zo'n krijskind

En wat gaat Tess opeens snel Vicky!
pi_77989213
Nee suiker is ook niet alleen maar slecht, maar suikers en koolhydraten zitten toch ook al in andere etenswaren, dan is het toch niet nodig om het nog extra toe te voegen aan de thee lijkt mij?

En VIcky, Tess gaat echt snel!!
  zondag 14 februari 2010 @ 17:44:07 #259
283712 Basboussa
Tuo neito noita on
pi_77989214
quote:
Op zondag 14 februari 2010 17:41 schreef mikoxx het volgende:

[..]

Ze zei dat ze suiker ook nodig hebben voor de groei.... suiker is natuurlijk niet alleen maar slecht...!
Zit in fruit niet genoeg suiker dan?
pi_77989261
Het wordt nog leuker...
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  zondag 14 februari 2010 @ 17:49:33 #261
283712 Basboussa
Tuo neito noita on
pi_77989419
heerlijke beentjes, die Tess, en leuk hoor, Vicky! Heb je uberhaupt nog tijd voor iets anders, behalve mevrouw overal vandaan te plukken?
  zondag 14 februari 2010 @ 18:06:56 #262
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_77989943
Tja... ik weet het ook niet, kreeg alleen als 'advies' om ze zo af en toe een beetje suiker door de thee te geven

Tess, wat ga je hárd meid! Wow... waar is dat kleine meiske gebleven Vicky?

Vanaf wanneer kan je je kindje eigenlijk koolsoorten en prei geven? Is dat pas ná het eerste jaar? En vanaf wanneer ga je eten prakken ipv in de staafmixer?

Vandaag trouwens 8 maanden wow!!! En ik wordt echt steeds verliefder geloof ik. Heb er nu ook veel meer moeite mee om te gaan werken bijv. Erg he?
  zondag 14 februari 2010 @ 18:15:53 #263
283712 Basboussa
Tuo neito noita on
pi_77990200
quote:
Op zondag 14 februari 2010 18:06 schreef mikoxx het volgende:
Tja... ik weet het ook niet, kreeg alleen als 'advies' om ze zo af en toe een beetje suiker door de thee te geven

Tess, wat ga je hárd meid! Wow... waar is dat kleine meiske gebleven Vicky?

Vanaf wanneer kan je je kindje eigenlijk koolsoorten en prei geven? Is dat pas ná het eerste jaar? En vanaf wanneer ga je eten prakken ipv in de staafmixer?

Vandaag trouwens 8 maanden wow!!! En ik wordt echt steeds verliefder geloof ik. Heb er nu ook veel meer moeite mee om te gaan werken bijv. Erg he?
Ik prak geen eten hier, maar ik denk dat dat een beetje afhankelijk is met wat je klaarmaakt. Ik zeg: Gewoon proberen wat werkt bij jouw jongens... Keertje prakken en kijken of dat goed gaat. Anders kan het altijd nog door de staafmixer!
Koolsoorten krijgt ze hier wel, met mate, maar dat gaat eigenlijk best goed. Nooit problemen mee gehad. Vanaf 9 maanden ongeveer gedaan. We eten niet veel kool overigens, met uitzondering van bloemkool.

En over het cb: het lijkt me onnodig advies, maar als jij je er prettig bij voelt. Je geeft ze natuurlijk niet meteen een fles cola ofzo .
pi_77993853
Tess, wat doe je ondernemend type Vicky !

Hoeveel slapen jullie ukken zo ongeveer op de dag? Iris kan een uur of 2 wakker zijn en dan begint ze vaak toch wel weer te mopperen. We zitten 's avonds steeds een beetje met de fles.
Zoals vandaag, kwam ze om 4 uur uit bed, fles gehad. Om 6 uur gegeten en dan zou ze eigenlijk rond 8 uur nog een fles krijgen, maar dat haalt ze gewoon niet. En met een beetje rekken lukt het dan wel tot 7 uur en dan gaat 'ie er ook goed in, maar ik vind het lastig zo. Het komt allemaal net niet lekker uit . Maar dat verandert ook wel weer... Maar hoe doen jullie dat?
Ik weet het niet meer van Mirte eigenlijk...
  Moderator zondag 14 februari 2010 @ 20:01:17 #265
5428 crew  miss_sly
pi_77993970
Die Tess Wat een heerlijke meid heb je toch, Vick, maar je zult er idd wel je handen aan vol hebben!
  Moderator zondag 14 februari 2010 @ 20:05:39 #266
5428 crew  miss_sly
pi_77994158
Hier trouwens ook de tweede ondertand, vrijwel helemaal door. Meteen weer duidelijk waar de onrust en het slechtere slapen weer vandaan kwam.

Nijna, wij hebben ook een beetje dat probleem, zeker omdat we even aan het uitproberen zijn hoe Senna het doet met een rijstebloempapje. Nou geef ik wel bv, dus ik kan er wel nog een extra voeding ingooien als dat zo uitkomt, maar een beetje slapen op zijn tijd is ook wel lekker, maar dat is best lastig te realiseren met alles wat moet enzo.
Slapen doet ze tegenwoordig wel wat beter overdag, dus dat is fijn, maar echt een schema hebben we hier niet.
pi_77994245
Tess is idd een hele ondernemende tante. Zo had Amber drempelvrees maar Tess sjeest over alle drempels heen. Als je even niet oplet zit ze in de gang of is ze, zoals vanmiddag een paar keer, op de 1e trede geklommen. Ze trekt ook de kasten en laatjes open, doet de deurtjes dicht, trekt de la van mijn computer open en als we op Ambers kamer zijn trekt ze altijd ALLE boeken uit de kast... soms word ik er kierewiet van .

Nijna, Tess d'r dag is ongeveer zo:
6.30/7.00 wakker en fles
9.00 naar bed
10.00/10.15 wakker en fruit/brood
11.30 fles
12.15 naar bed
14.30 wakker
16.00 fles
17.30 groente
19.30 fles en naar bed.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_77994575
Waah die Tess! Wat een ondernemend meisje is het! Ik vind Ko al zo'n woelwater, maar Tess is echt het kwadraat!

Poeh, suiker adviseren. Wat raar. Zeker nu ze het steeds over overgewicht bij baby's hebben. Een van de eerste hits op google over suiker en baby's zegt dat ze zelfs darmkrampen van de vergistende werking van suiker kunnen krijgen.
Maar goed, alle adviezen zijn weer anders geloof ik.

En over kool, in het introductieschema van Kleintjes word aangeraden met deze soorten te wachten tot 1,5 jaar:
boerenkool
maïs
prei
savooiekool
spitskool
ui
witte en rode kool

Dus bloemkool kan prima.
En wat heerlijk dat je zo verliefd bent Mikoxx!

Ko slaapt niet veel Nijna. 's ochtend 1 uur of soms 2 en 's middags hetzelfde. En soms ineens heel veel en dan weinig.

Ik zie zo uit naar vrijdag, dan heb ik eindelijk weer wat meer tijd voor mijn jongetje. Ik merk dat hij me mist en dat vind ik zo verdrietig.
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
pi_77994743
wat grappig dat mais afgeraden wordt onder de 1,5 jaar.
In het Opperdepopboek staan recepten met mais en dan volgens mij vanaf 7 maanden.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_77994769
Nog 1 week en mijn dochter Yulisa is ook 6 maand :-)

We zijn al begonnen met avondpapjes die voor 6 maand bedoeld zijn. Niet elke avond.
pi_77995227
Ja er zit heel veel verschil in wanneer ze wat aanraden
Beetje lastig om dan toch ergens voor te kiezen..
Ik heb dan ook met bijna alles gewoon lang gewacht er is zoveel keus
pi_77995497
Wat zijn echt goede boeken om te kopen om zelf potjes klaar te maken? Vrouw is binnenkort jarig namelijk en we houden er van om zelf potjes te maken.

Het is gezonder en vaak ook wel lekkerder volgens mij.
pi_77995870
quote:
Op zondag 14 februari 2010 20:28 schreef Pvoesss het volgende:
Ja er zit heel veel verschil in wanneer ze wat aanraden
Beetje lastig om dan toch ergens voor te kiezen..
Ik heb dan ook met bijna alles gewoon lang gewacht er is zoveel keus
Dat wachten doen wij ook geloof ik. Vriendlief is bijvoorbeeld voor veel dingen allergisch en ik heb best last van mijn darmen af en toe, dus neem ik maar het zekere voor het onzekere wat voeding betreft.
Ik hoorde laatst trouwens dat een kind met sinterklaastijd net zoveel suiker krijgt als een middeleeuwer in zijn hele leven, dat vond ik best heftig eigenlijk.
Wat is je dochter trouwens al een groot mooi meisje!
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
  zondag 14 februari 2010 @ 20:58:34 #274
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_77996735
quote:
Op zondag 14 februari 2010 19:58 schreef Nijna het volgende:
Tess, wat doe je ondernemend type Vicky !

Hoeveel slapen jullie ukken zo ongeveer op de dag? Iris kan een uur of 2 wakker zijn en dan begint ze vaak toch wel weer te mopperen. We zitten 's avonds steeds een beetje met de fles.
Zoals vandaag, kwam ze om 4 uur uit bed, fles gehad. Om 6 uur gegeten en dan zou ze eigenlijk rond 8 uur nog een fles krijgen, maar dat haalt ze gewoon niet. En met een beetje rekken lukt het dan wel tot 7 uur en dan gaat 'ie er ook goed in, maar ik vind het lastig zo. Het komt allemaal net niet lekker uit . Maar dat verandert ook wel weer... Maar hoe doen jullie dat?
Ik weet het niet meer van Mirte eigenlijk...
Uhmm overdag mogen we blij zijn als Roy max 1,5 uur slaapt.

En vanmiddag bij m'n pa wilde hij helemaal niet slapen en was het de hele middag drama qua huilen.

Het rare ook weer is dat hij wederom bij m'n pa wakker geworden snachts

Doet hij serieus bij ons nooit, en bij de andere opa en oma ook nooit.
  zondag 14 februari 2010 @ 21:42:41 #275
283712 Basboussa
Tuo neito noita on
pi_77999073
Nijna, hier slaapt dochter weinig overdag, en ook niet heel veel 's nachts. Bij elkaar minder dan 11 uur meestal. Is volgens de dokter heel normaal, maar wel wat weinig. Als ze het verder goed deed, en niet erg moe is, dan moet ik me daar gewoon bij neerleggen. Sommige kindjes hebben heel veel slaap nodig, anderen heel weinig. Beisan heeft altijd weinig geslapen, zelfs als baby was ze overdag op wat hazeslaapjes na, gewoon wakker. 's Nachts gaat eigenlijk goed, als er geen tanden doorkomen.
  maandag 15 februari 2010 @ 09:52:48 #276
80319 seilram
Mijn Sickje!
pi_78010802
Tess Knap zeg!

Even een vraagje: mogen kindjes van 9 maanden biologische hazelnootpasta? Dat zijn echt alleen maar gepureerde hazelnoten. Niks anders. Joep eet nl niet zoveel brood, maar met die hazelnootpasta erop lust ie het wel!
pi_78011121
Hier slaapt dochterlief tussen elke fles wel een half uurtje tot een uur. En na de laatste fles van 22u slaapt ze meestal door tot de volgende ochtend 10u Afgezien van vorige week, toen ze elke zeventig minuten wakker werd de hele nacht door, een paar nachten achter elkaar.

Tess Waahhh!

Hoe krijgen jullie je kindjes aan de groente? Fruit - zowel potjes als vers gepureerd, en af en toe een stuk in de hand om op te sabbelen - gaat er prima in, maar groente... Ze kan heel vieze gezichten trekken, zeg maar
pi_78011325
Nijna Timo slaapt heel onregelmatig overdag.. soms slaapt hij wel 2 tot 3 uur achter elkaar 's ochtends en dan 's middags ook nog een uurtje of zelfs 2 keer een uurtje, maar soms slaapt hij ook over de hele dag heen maar een uurtje of 2..

Tess jeetje zeg, wat knap van je!

Seilram ik heb geen idee eigenlijk hoe dat zit met noten..

Innepin geen flauw idee, hier hetzelfde.. Fruit is heerlijk, maar groente..

Hier weer een zware nacht gehad, Timo wilde niet slapen en ik ben behoorlijk ziek.. Geen fijne combinatie Gisteravond deed Timo wel iets nieuws, als hij op zn buik ligt zn voeten onder zn billen werken, en daarna heel boos doen als hij niet vooruit komt
pi_78011367
Oehh Timo is op weg naar kruipen, Chan Voor je het weet sjeest ie de kamer door
En beterschap voor jou
pi_78011501
Uhh "lastig" Innepin.
Ik heb een vuilnisvat en die eet dus echt ALLES!

vannacht was weer een gezellige nacht. Tess is verkouden en weer aan het hoesten.
Ze was gisteravond al wakker geworden en we kregen haar niet stil in d'r eigen bed. Hebben haar bij ons in bed genomen en toen sliep ze praktisch meteen. TOen eer overgelegd maar om 5 uur werd ze weer wakker, en liet zich weer niet troosten in haar eigen bed. Toen weer in ons bed genomen en ze sliep meteen.
Guppie is gewoon niet lekker en er zitten volgens mij wat tanden dwars.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_78011554
Ach gut, guppie
Vuilnisvat Ik vind Tess zo'n leuk kindje
pi_78011624
Ze is ook leuk!

Maar tis echt een vuilnisvat hoor! Alles wat ik haar geeft eet ze op. Brood, fruit, groente, vis, tomatensoep, vla, stoofpeer

Willow is ook zo'n lekker grietje!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_78016319
Hier ook een klein vuilnisvatje... bij groente is het wel zo dat ze de eerste paar happen een rare kop trekt, maar daarna zit ze echt te smikkelen.
  maandag 15 februari 2010 @ 15:23:16 #284
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_78020110
Tomatensoep Haha! Lekker eter Vicky Alleen maar fijn! Hier ook lekkere eters, al wil T. nieuwe dingen standaard NIET, na een paar keer proberen gaat het wel beter.
Brood gaat ook lekker, de flessen zijn niet meer lekker

Ik begin te twijfelen aan suiker, door jullie lastig vind ik al die verschillende adviezen hoor Irritant....

Hier ook nog steeds heftige nachten, we hebben nu geloof ik zeker vier weken geen enkele nacht 'gewoon' geslapen. Er staan bij beide ook echt meerdere tandjes op springen. Laat ze dan maar allemaal doorkomen hoor zijn we er maar vanaf

Innepin, geen idee eerlijk gezegd. Heb je t echt met álle soorten? Hier gingen worteltjes in t begin meteen als een tierelier
pi_78021676
Leander slaapt nu op aanraden van de ka met een kussen. En tis niet te geloven maar hij slaapt stukken beter Hij gaat om 20:00 naar bed en word om 03:30 wakker voor een flesje en slaapt daarna door tot 07:45. Net zo lekker. En overdag slaapt ie nu ook rustig 2 uur achter elkaar. Nu maar hopen dat het door blijft zetten
  maandag 15 februari 2010 @ 16:58:53 #286
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_78023070
Met een kussen MeNicole? Hoe moet ik dat zien? .

Wat fijn dat het slapen beter gaat!
  maandag 15 februari 2010 @ 19:47:23 #287
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_78028336
Heeft iemand ervaring met rode plekjes in de knieholte? T. heeft dat al een tijdje, op advies van de ha ben ik miconazolcreme (daktarin) gaan smeren, maar dat hielp niet echt. Op advies van de cb arts smeer ik nu bepanthen, maar t lijkt ook niet echt te helpen...
pi_78028815
Graeme heeft dat ook Mikoxx, en idd werd er ook eerst bepanthen geadviseerd, maar dat deed niks, dus nu zeiden ze dat we Vaseline Lanette moesten proberen, maar ik heb dat nog niet gekocht, dus weet niet of het ook gaat werken.
  maandag 15 februari 2010 @ 19:59:20 #289
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_78028871
Oké. Dan wacht ik dat eventjes af Tessie... ben benieuwd dan!
  maandag 15 februari 2010 @ 21:00:10 #290
248986 MamaNik
pi_78031710
@Mikoxx: shake hands het ging bij ons heel goed met slapen maar pffff het is weer over met de pret.
misschien toch nog een keer naar de osteopaat.

Woensdag CB ben zo benieuwd wat ze wegen en wat ze te melden hebben. Heb jij dat ook dat je helemaal de hemel wordt ingeprezen op het Cb met de jongens ?? Vind het zo raar bij M hadden ze altijd wel wat te "zeuren" maar met de tweeling helemaal niet. Vind het apart net of 2 tegelijk zoveel zwaarder is dan 1.
  maandag 15 februari 2010 @ 21:44:30 #291
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_78033996
NEe toch Mamanik? Oeh... bah... je zou ze toch Idd, mss kan de osteopaat iets voor jullie doen.
BIj mij 'zeuren' ze idd niet echt bij t cb, en er wordt regelmatig gezegd dat ik het zo knap doe en zo ( is toch ook zo ). Maar ik heb natuurlijk geen vergelijkingsmateriaal zoals jij
  dinsdag 16 februari 2010 @ 05:24:29 #292
248986 MamaNik
pi_78046273
Nee dat is waar maar vind het altijd zo rot overkomen voor de andere moeders. Is natuurlijk altijd leuk om complimenten te krijgen maar ben geen godswonder of zo toch?? Heb toch geen keus om het goed te doen en druk te hebben en ook nog te werken.
pi_78046783
quote:
Op maandag 15 februari 2010 16:58 schreef mikoxx het volgende:
Met een kussen MeNicole? Hoe moet ik dat zien? .

Wat fijn dat het slapen beter gaat!
Gewoon een kussen voor in bed. En daar ligt ie dan zo'n beetje met zijn bovenlichaam helemaal op. Hij snurkt het uit. Dat deed ie eerder nooit. Dus het helpt wel.
pi_78047350
Mikoxx, ik smeer cetomacrogol creme (gewoon vette creme, bij de apotheek) en ik merk wel dat als we consequent blijven smeren het minder rood wordt.
Maar als we dan weer even stoppen met smeren laait het ook zo weer op .

MeNicole, wat lekker zeg dat Leander zo beter slaapt!
  dinsdag 16 februari 2010 @ 10:37:43 #295
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_78049210
quote:
Op dinsdag 16 februari 2010 09:08 schreef Nijna het volgende:
Mikoxx, ik smeer cetomacrogol creme (gewoon vette creme, bij de apotheek) en ik merk wel dat als we consequent blijven smeren het minder rood wordt.
Maar als we dan weer even stoppen met smeren laait het ook zo weer op .

MeNicole, wat lekker zeg dat Leander zo beter slaapt!
* mikoxx noteert dank je!

Hier is de stand 3-2 qua tandjes M. heeft nr 3 door. En volgens mij staan er nu bij hem nog 2 op springen. Bij T. ook zeker nog twee Doorbreken die hap!

Wanneer mogen ze eigenlijk van die doosjes rozijntjes hebben?
pi_78049313
Vannacht een HELE goede nacht!! Tess lag rond 19.30 en werd pas om 6.45 wakker!!
Maar volgens mij heeft mijn muppetje last van haar tandjes. Ze zit maar met haar vingers in haar mond.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  dinsdag 16 februari 2010 @ 10:48:34 #297
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_78049460
voor Tess!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')