abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_77736007
Och arme WIllow.. Ik heb alleen geen tips voor je, sorry.. Timo poept als een tierelier sinds hij groente en fruit krijgt..
pi_77736827
Ik kan jullie helaas ook niet helpen Innepin, hier hetzelfde als bij Chan en Timo.
...and together we'll stand on the threshold of a dream[
  Moderator zondag 7 februari 2010 @ 18:59:55 #102
5428 crew  miss_sly
pi_77737776
Wat voor fruithapjes geef je, innepin?
Misschien iig even die waar banaan in zit niet geven, en juist bijvoorbeeld peer. Ik las laatst ergens dat peer wat meer laxerend werkt. En geef je het gepureerd of geprakt? If so, misschien dat als je wat grotere stukjes geeft en ze die doorslikt, de darmpjes ook beter gaan werken?

Het zijn maar wat ideetjes, hoor, hier niet echt last ergens van. Senna poepte eens in de aantal dagen en nu eens in de 2 dagen ongeveer, dus dat is een vooruitgang. Ze lijkt ook nergens last van te hebben verder.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_77738543
Wij zijn een beetje aan het vanallesennogwatten. Kant-en-klare hapjes van Friso en Olvarit, maar ook af en toe geprakt fruit. Zal inderdaad eens opletten dat ze wat minder banaan krijgt, die vindt ze namelijk als enige erg lekker
Maar dat poepen is wel vreemd, het waren echt minidrolletjes zeg maar En ze krijgt nog geen half potje fruit per dag.
POLLETJE PREE MUURSCHILDERINGEN! Facebook en website
pi_77743389
Hoi Joshua,

Wat heeft Joshua allemaal gekregen voor zijn eerste verjaardag.
  zondag 7 februari 2010 @ 21:13:13 #105
267164 ik80lll
leer mij het zelf te doen
pi_77743703
Oh cadeautjes voor de eerste verjaardag. Ben hier ook hard aan het denken maar ik weet echt nog niks.
Misschien zon wheelybug, maar zelfs dat weet ik nog niet zeker. Hebben jullie ideen?
We hebben al zo veel. Aan de viste vragen we vooral kleertjes.

Oh wet van Fok, Lola gaat eindelijk echt goede nachten slapen heerlijk, voel me als herboren (over 2 weken wordt ze 1 jaar, haar zus sliep door met 8 weken)
pi_77744192
quote:
Op zondag 7 februari 2010 21:07 schreef winniethepooh het volgende:
Hoi Joshua,

Wat heeft Joshua allemaal gekregen voor zijn eerste verjaardag.

Joshua is een topic verhuist, en je kan ook gewoon op het envelopje drukken voor een pm'etje.
Of voor een spiegel gaan staan praten.
  zondag 7 februari 2010 @ 21:51:19 #107
283712 Basboussa
Tuo neito noita on
pi_77746220
Innepin, keuteltjes zijn heel normaal als je met vaste voeding, hoe gepureerd dan ook gaat beginnen. Het werkte bij mij goed om daarnaast wat water te geven, flesje, beker, hoe je het liefst hebt. Kijk uit met banaan, peer werkt laxerend, en avocado is hier ook erg populair...
Ne ne placha az,veche niamam glas
niamam nishto az na tozi sviat.
Amali dayman kan ya baladi Enni argaelek ya baladi
Wafdal dayman gambek alatoul
pi_77751743
even zonder de rest te hebben bijgelezen
@innepin hier had Finn daar ook last van toen hij een paar dagen achter elkaar Olvarit had gekregen (van die danoontje bakjes zeg maar)(en dan niet eens met banaan erin). Ik ben toen eerst helemaal gestopt totdat hij weer poepte zoals normaal en nu krijgt hij meestal vers fruit en zo af en toe nog eens een potje en dat gaat wel goed. Volgens het cb zou het te maken kunnen hebben met de conserveringsmiddelen die erin zitten.
Als Finn nu nog zo'n potje fruit krijgt, dan krijg hij er altijd wat water bij in zijn beker. Sindsdien geen last meer van gehad!

Bar en Roy, Welkom
pi_77751864
Dank voor de tips dames! Heb wat extra water bij haar laatste fles gedaan en prompt daarna poepte ze d'r hele luier vol
FTA, ik moet dinsdag naar het cb en zal het daar ook nog wel even overleggen, maar dat klinkt iig goed!

En nou ga ik weer weg want ik hoor pas over een uurtje thuis in dit topic
pi_77759013
Innepin en Willow welkom

Hier wisseld het poepen nogal met wat er gegeten is, maar ik heb nog niet helemaal in de gaten wat nou zorgt voor meer smeuiigheid... .
Heb de indruk dat peer wel zorgt voor een vlotte doorstroming . 2 dagen bloemkool gehad en na een dag niet poepen moest het er natuurlijk vannacht uit. Tja en als mama je dan uit bed haalt om je te verschonen, dan ga je natuurlijk protesteren als ze je teruglegt... ookal zegt mama dat het nog donker is en het tijd is om te slapen (half 5 ). Uiteindelijk om half 6 toch maar een fles gemaakt zodat wij zelf ook nog even konden slapen
Fake it till you make it...
pi_77759153
Ik wals even over iedereen heen omdat ik pmmetjes krijg waar ik ben.

We zijn deze week druk geweest met ziekenhuis bezoeken voor Leander. De ka vond het toch een beetje raar hoe Leander in elkaar stak zeg maar en wilde een paar dingen testen. Ze hebben hem zo'n beetje leeg geprikt, overal echo's van gemaakt, meerdere hartfilmpjes, nog meer echo's, nog meer bloedgeprikt maar ze konden niks raars vinden. Maar omdat we er toch wel een klein beetje door heen zaten qau slapen hebben ze een nachtopname gedaan. Daaruit bleek dat Leander snachts heel erg vaak stopt met ademhalen. En daardoor dus wakker word (gelukkig maar). Maar daarna kan ie dus moeilijk in slaap komen omdat zijn ademhaling dan anders is dan normaal.
Ook is Leander overdag heel erg druk en dat merken ze in zijn slapen ook. Hij is waarschijnlijk zo bezig met het verwerken dat hij zich daar zo druk om maakt en "vergeet" adem te halen. Ze gaan dus nu kijken of dat misschien met elkaar te maken kan hebben. Zo ja dan willen ze wat aan dat drukke gaan doen. Hij is echt heel erg druk. hij wappert bijvoorbeeld de hele dag met zijn armen, kruipt al en probeert nu steeds te gaan staan.Vooral dat wapperen met die armen en handen heeft ie heel erg. Alsof ie wil gaan vliegen
Maar daar zijn we dus de laatste tijd druk mee. Gelukkig hebben we nog paar dagen rust want woensdag moet ie weer. Leander is en blijft gelukkig de vrolijkerd die alles wel goed vind. Hij lacht tegen alles en iedereen en vind alles wat er gebeurd wel best. Hij word er steeds makkelijker in!
Good mums have sticky floors, dirty ovens and happy kids!!
  maandag 8 februari 2010 @ 10:31:26 #112
80319 seilram
Mijn Sickje!
pi_77760995
Welkom Innepin!

Menicole, wat lijkt me dat akelig om te horen zeg... dat hij stopt met ademhalen. Lijkt me dood eng als je dan in bed gaat liggen... Ik zou volgens mij onderhand om de 10 minuten op zijn kamer staan.
Wel fijn dat Leander gewoon zijn vrolijke zelf is!! Ben benieuwd wat er verder uit de onderzoeken komt. Sterkte

Joep mocht vanmorgen weer naar het cb: 8040 gram en 69 cm met zijn 9 maanden. Hij groeit volgens zijn eigen lijn goed. Hij mag van de mevrouw voortaan voorop op de fiets. Ze vond hem erg sterk . Het brood gaat nog niet zo goed en eten met stukjes vind ie niks. Ze bellen over een maand op en als het dan nog niet goed gaat dan krijgen we een verwijzing voor een soort logopodist.
Niet mieten! Door gieten!
  maandag 8 februari 2010 @ 10:55:42 #113
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_77761543
Innepin

MeNicole, wat een verhaal..... klinkt best eng eerlijk gezegd, dat vergeten te ademen... goed dat jullie naar het zkh zijn gegaan! Ben benieuwd hoe t verder zal gaan...

Seilram, met Joep op de fiets Leuk!! Als je het brood een beetje sopt in melk oid, wil hij het dan misschien? En, fijn dat hij zo goed groeit joh! Beertje M en T waren de vorige keer 7400 en 7300 gram en 70 cm

Hier weer een heerlijke nacht getsie...! Wakker: schreeuwen brullen huilen. Elkaar wakker maken We zijn opnieuw van 12 tot 2 in touw geweest, toen maar een zetpil gegeven en daarna nog geslapen tot 7u. Pff
Ons cb adviseerde ook 's morgens brood aan te bieden. Ivm een 'echt' ontbijtje enzo. Zijn er meer mensen die dat doen? Ze willen daarna de fles nl niet helemaal (wat op zich natuurlijk wel logisch is). De fles van 12u gaat ook half. Eigenlijk gaat alleen de fles van 19u goed. Die mocht er over een paar weekjes af zei ze. Hoe hebben andere mama's dat aangepakt?
pi_77761628
Leander krijgt hier ook 2 keer brood. 's Morgens om 8 uur en tussen de middag. Maar dit is meer omdat ie de flessen niet meer goed wil (of kan). Hij krijgt ook 2 keer fruit. Om half 11 en om half 3. En warm eten om 17:00. En dan om 20:00 een fles en om 04:00 ongeveer een fles. Tussendoor krijgt ie koekje (liga, rijstewafel, cracker) en drinken uit een tuitbeker.
  maandag 8 februari 2010 @ 11:02:24 #115
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_77761734
Hoe heb je Leander leren drinken uit een tuitbeker?? Ik krijg dat er hier maar niet in. Ze houden m ook niet lekker zelf vast en drinken, , bijten en knabbelen
  maandag 8 februari 2010 @ 11:03:08 #116
248986 MamaNik
Kleuter en Peuter Tweelingmama
pi_77761754
Jeetje MeNicole, dat is schrikken, ik zou ook niet meer kunnen slapen, als het dan stil zou zijn zou ik me bed uit vliegen denk ik. R&V hebben dat 2x gehad vlak na hun geboorte maar dat hoorde bij hun prematuur heid maar vond het al dood eng!!

Seilram leuk mee op de fiets! en goed gegroeid.

Mikoxx, wij geven ook geen fles meer s'ochtends wij maken nu een bord pap met opvolgmelk en dan tussen de middag brood en een flesje van 100cc en dan om eind van de middag wat lekkers met een flesje van 100 en dan s'avonds groente en toetje en dan voordat ze naar bed gaan een fles van 200 maar die gaat vaak niet helemaal meer op.
Moet volgende week weer naar CB, 9 maanden check!! Jeetje waar blijft de tijd. Nog even en ik ben hun verjaardag aan het plannen! Wordt een druk maandje mei, eerst M 7 mei en dan de jongens op 20 mei!!
pi_77761800
quote:
Op maandag 8 februari 2010 11:02 schreef mikoxx het volgende:
Hoe heb je Leander leren drinken uit een tuitbeker?? Ik krijg dat er hier maar niet in. Ze houden m ook niet lekker zelf vast en drinken, , bijten en knabbelen
Nee zelf vasthouden doet Leander ook niet. Maar als ik hem vasthoud drinkt hij gewoon. Viel hier niks aan te leren, hij deed het gewoon.
  maandag 8 februari 2010 @ 11:07:40 #118
248986 MamaNik
pi_77761881
Ja als ik de beker beet houd dan drinken ze wel, maar zelf vasthouden ho maar! Ze gaan met de mond open zitten en wachten af wat erin komt.
pi_77761916
jeutje MeNicole, das ff pittig!

De nachten gaan hier gelukkig weer goed

Innepin, wat sneu voor Willow! Misschien een druppie olijfolie aan d'r flesje toevoegen.

Tess is vandaag naar haar grote autostoel gegaan
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_77761975
quote:
Op maandag 8 februari 2010 11:08 schreef Vicky het volgende:
jeutje MeNicole, das ff pittig!

De nachten gaan hier gelukkig weer goed

Innepin, wat sneu voor Willow! Misschien een druppie olijfolie aan d'r flesje toevoegen.

Tess is vandaag naar haar grote autostoel gegaan
Och Tess wat groot ben je zo. Leander zit sinds deze week ook in de grote stoel. Het was iedere keer zo''n geprop met zijn dikke jas aan. En steeds dat gesjouw naar het ziekenhuis. Dit is voor nu veel makkelijker!! En hij zeurt meteen niet meer als ie in de auto zit!!
pi_77761993
Ik had steeds ruzie met d'r in de maxi cosi zetten
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_77762013
quote:
Op maandag 8 februari 2010 11:11 schreef Vicky het volgende:
Ik had steeds ruzie met d'r in de maxi cosi zetten
Ja in banaanhouding
  maandag 8 februari 2010 @ 11:13:56 #123
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_77762066
quote:
Op maandag 8 februari 2010 11:07 schreef MamaNik het volgende:
Ja als ik de beker beet houd dan drinken ze wel, maar zelf vasthouden ho maar! Ze gaan met de mond open zitten en wachten af wat erin komt.

Nou, precies dat dus! Wij hebben trouwens ook een tijdje pap geprobeerd 's morgens, maar ik vind dat wel een gedoe hoor en t duurt ook megalang. Ze eten dan samen 200cc op, maar die andere 200c blijft dus over. Daarom zijn we in eerste instantie terug gegaan naar een fles 's morgens en nu dus een broodje. 's Middags bij een tussendoortje een flesje is wel een goed idee trouwens. Dat ga ik eens uitproberen! Hoe is het met de waterpokken daar Mamanik?
  maandag 8 februari 2010 @ 11:15:24 #124
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_77762112
Tess grote meid Ziet er heerlijk comfi uit Vicky . Heb jij trouwens het belletje van het speenkoordje gehaald? Wanneer mogen ze eigenlijk naar een andere stoel?
pi_77762247
Nou denk dat dit het laatste topic is in deze reeks waarin in post.
Guus wordt vrijdag 1.
pi_77762312
quote:
Op maandag 8 februari 2010 11:15 schreef mikoxx het volgende:
Tess grote meid Ziet er heerlijk comfi uit Vicky . Heb jij trouwens het belletje van het speenkoordje gehaald? Wanneer mogen ze eigenlijk naar een andere stoel?
er zat geen belletje aan mijn spenenkoord..

volgens mij mogen ze met 9kg in een andere stoel.

Tess is vandaag trouwens al weer 8 maanden
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  maandag 8 februari 2010 @ 11:25:34 #127
248986 MamaNik
pi_77762430
quote:
Op maandag 8 februari 2010 11:13 schreef mikoxx het volgende:

[..]

Nou, precies dat dus! Wij hebben trouwens ook een tijdje pap geprobeerd 's morgens, maar ik vind dat wel een gedoe hoor en t duurt ook megalang. Ze eten dan samen 200cc op, maar die andere 200c blijft dus over. Daarom zijn we in eerste instantie terug gegaan naar een fles 's morgens en nu dus een broodje. 's Middags bij een tussendoortje een flesje is wel een goed idee trouwens. Dat ga ik eens uitproberen! Hoe is het met de waterpokken daar Mamanik?
De laatste korstjes moeten nog oplossen maar het ergste is weg! Al lijkt V er het meeste last van te hebben.
Oh hier gaat de pyama pap ontbijt, met biscuit erin als "zoete"koek hoor, maar het per bordje en dat eten ze dan samen maar het is krijsen als er 1 op is. Ben nu in 15 min klaar met flessen bijna een half uur
  maandag 8 februari 2010 @ 11:32:54 #128
80319 seilram
Mijn Sickje!
pi_77762663
Mikoxx, hier ook een fles in de ochtend. Joep is vaak te hongerig om echt goed uit een bord te eten. Ik heb dat net op het cb nog gevraagd en ze vond het niet erg. Ze zei dat ie het zelf wel aan zou geven als hij het uit een bordje wilde hebben. Net als de fles van 19.00, die mag er officieel af, maar omdat hij hem zelf nog graag wil en nog geen volledige broodmaaltijd eet, mag ie dan gewoon nog hebben totdat hij hem zelf niet meer wil.

En drinken uit een tuitbeker is hier ook nog geen groot succes. De ene dag gaat beter dan de andere. Soms drinkt ie kei goed en soms zit ie gewoon met die beker op tafel te "rellen".

Soppen in de melk heb ik geprobeerd, jam erop, smeerkaas erop, appelstroop erop. Zelf vast houden, ik geven. Maar als ik er 2 kleine stukjes in krijg, dan is het veel. Ach ja, ik maak me er zelf niet zo druk om. Komt vast wel. Ze vroeg ook of ik nu al naar de logopodist wilde, maar dat vond ik zelf wat snel. Dus we mogen nog een maand oefenen
Niet mieten! Door gieten!
pi_77762937
Wat geven jullie die kleintje eigenlijk steeds op brood? Ik ben een beetje door de ideeen heen
pi_77762978
quote:
Op maandag 8 februari 2010 11:40 schreef MeNicole2 het volgende:
Wat geven jullie die kleintje eigenlijk steeds op brood? Ik ben een beetje door de ideeen heen
uhh eigenlijk van alles..
banaan, appel, peer, mango, appelstroop, fruithap...
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  maandag 8 februari 2010 @ 11:42:21 #131
248986 MamaNik
pi_77762981
smeerkaas, leverpastei af en toe en appelstroop.. Of iets van fruit
pi_77763231
quote:
Op maandag 8 februari 2010 11:42 schreef MamaNik het volgende:
smeerkaas, leverpastei af en toe en appelstroop.. Of iets van fruit
Fruit doe ik niet omdat Leander al 2 keer fruit krijgt. Maar ik kom ook niet verder dan smeerkaas, soms pate, appelstroop soms, soms van die zonder suiker jam, roomkaas. En dat was het wel zo'n beetje!! Oh en soms ook alleen boter!
pi_77763343
Hier op brood idd fruit, banaan, appel, peer of mango, of gewoon boter.
pi_77763357
Ik doe best veel jam erop.
pi_77763564
Menicole, ik pureer fruit en dat doe ik op een boterham. De fruit die over is gaat ook nog d'r mond in.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_77763686
quote:
Op maandag 8 februari 2010 11:59 schreef Vicky het volgende:
Menicole, ik pureer fruit en dat doe ik op een boterham. De fruit die over is gaat ook nog d'r mond in.
Ja ik snap hoe je fruit op brood doet Maar aangezien Leander al 2 keer fruit zo krijgt en ik vaker niet wil geven omdat daar iets te snel aan went.
pi_77763733
quote:
Op maandag 8 februari 2010 12:02 schreef MeNicole2 het volgende:

[..]

Ja ik snap hoe je fruit op brood doet Maar aangezien Leander al 2 keer fruit zo krijgt en ik vaker niet wil geven omdat daar iets te snel aan went.
ik bedoel dat ze fruit en brood na elkaar krijgt, dus maar 1x per dag, gecombineerd dus.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_77763804
Waarom is het erg als je kind teveel aan fruit went? Fruit is toch juist goed..
pi_77763878
Hoi allemaal,

Ik wil iedereen bedanken voor alle leuke felicitaties.
Joshua heeft een hele leuke verjaardag gehad.
Alle foto,s van zijn kadootjes zal ik van de week wel even plaatsen.
Dan kan iedereen zien wat hij allemaal heeft gekregen.
pi_77763918
quote:
Op maandag 8 februari 2010 12:05 schreef tessie het volgende:
te veel fruit niet

fruit bevat ook suiker..
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_77763929
quote:
Op maandag 8 februari 2010 12:05 schreef tessie het volgende:
Teveel fruit is ook niet goed. Iets met suikers enzo. Maar Leander wil al heel moeilijk warm eten. En als ie steeds maar lekker zoet fruit krijgt wil ie straks helemaal niet meer!!
pi_77764039
Dan zou ik het zo doen wat Vicky zei, zo doe ik het ook. Fruit op de boterham en de rest zo opeten. En op andere eetmomenten dan toch wat meer groente proberen. Misschien bijvoorbeeld courgette, dat is ook licht zoet van smaak.
Of avocado op brood kan je ook nog doen trouwens.
pi_77764081
komkommer raspen en op brood doen...
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_77764083
quote:
Op maandag 8 februari 2010 12:13 schreef tessie het volgende:
Dan zou ik het zo doen wat Vicky zei, zo doe ik het ook. Fruit op de boterham en de rest zo opeten. En op andere eetmomenten dan toch wat meer groente proberen. Misschien bijvoorbeeld courgette, dat is ook licht zoet van smaak.
Of avocado op brood kan je ook nog doen trouwens.
Oh nee ik ga echt niet weer veranderen van schema Ik ben blij dat we nu ergens een ritme in krijgen.
pi_77764106
quote:
Op maandag 8 februari 2010 12:14 schreef Vicky het volgende:
komkommer raspen en op brood doen...
Ja dat heb ik ook al paar keer gedaan. En ook kaas geraspt en even met broodje in de magnetron.
pi_77775829
Hallo!
Ik heb ook een grote baby

En dan kom ik hier binnenvallen en gaat het al over grote autostoelen en wat doe je op brood en kruipen enzo *LALALALALA vingers in oren stopt* Mijn baby groeit heul nie zo hard op hoor.
  maandag 8 februari 2010 @ 17:57:56 #147
283712 Basboussa
Tuo neito noita on
pi_77776332
Innepin, u zijt wellekome! En de Willow ook natuurlijk!

En op brood? Hummus! Lekker, gezond en plakt goed!
  maandag 8 februari 2010 @ 18:05:00 #148
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_77776554
Wij mochten ook zo af en toe jam op brood geven. En smeerkaas, en ... de rest is geloof ik wel zo'n beetje genoemd. Wij geven de stukjes in de mond, zelf pakken lukt nog niet zo
Hier brabbelt T iets wat toch verdacht veel op 'papa' begint te lijken
pi_77776807
Welkom Innepin en Willow! En je hebt wel de kleinste grote baby hoor

Humus doen wij sowieso voorlopig nog niet. Mn Lief is super allergisch voor sesam, dus dat geven we Graeme denk ik pas als hij 1 jaar is.

Morgen naar het CB. Ben zo benieuwd hoeveel hij nu weegt en of ie ook langer is geworden. Heb het idee dta hij alleen maar in de breedte is gegroeid
  maandag 8 februari 2010 @ 18:19:08 #150
283712 Basboussa
Tuo neito noita on
pi_77777066
quote:
Op maandag 8 februari 2010 18:12 schreef tessie het volgende:
Welkom Innepin en Willow! En je hebt wel de kleinste grote baby hoor

Humus doen wij sowieso voorlopig nog niet. Mn Lief is super allergisch voor sesam, dus dat geven we Graeme denk ik pas als hij 1 jaar is.

Morgen naar het CB. Ben zo benieuwd hoeveel hij nu weegt en of ie ook langer is geworden. Heb het idee dta hij alleen maar in de breedte is gegroeid
Hummus kan ook zonder tahini. Gewoon een soort puree maken van kikkererwten, komijn, knoflook en citroen. Goed te doen!
pi_77777659
Willow en Innepin welkom

Timo krijgt voorlopig niks op brood, eerst maar eens brood zo los eten, over een maandje

Hij is trouwens erg zielig, hij huilt de laatste tijd in zn slaap en wil alleen nog maar op schoot hangen. Ik hoop zo dat hij snel weer zichzelf is.. Vind het maar moeilijk zo, als ik niet weet wat hij nou wil..
  maandag 8 februari 2010 @ 18:31:44 #152
283712 Basboussa
Tuo neito noita on
pi_77777697
quote:
Op maandag 8 februari 2010 18:31 schreef Chan het volgende:
Willow en Innepin welkom

Timo krijgt voorlopig niks op brood, eerst maar eens brood zo los eten, over een maandje

Hij is trouwens erg zielig, hij huilt de laatste tijd in zn slaap en wil alleen nog maar op schoot hangen. Ik hoop zo dat hij snel weer zichzelf is.. Vind het maar moeilijk zo, als ik niet weet wat hij nou wil..
Klinkt als: Tandjes!
pi_77777992
Ow zelf maken, daar had ik niet eens aan gedacht Ik ben niet zo goed in de keuken maar kan het natuurlijk wel eens proberen, wie weet is het makkelijk
  maandag 8 februari 2010 @ 18:42:01 #154
283712 Basboussa
Tuo neito noita on
pi_77778203
Heul makkelijk

Men neme een blik kikkererwten en spoelt die af. Zonder water in de keukenmachine. Men schilt twee teentjes knoflook en voegt die toe. Komijn, hoe veel u wilt. Ik ben dol op komijn, dus halve eetlepel vind ik wel lekker. Beetje citroen/limoensap, scheut olijfolie, keukenmachine aan, en voila. Kan ook met een staafmixer overigens. Paprika kan er ook nog in,
pi_77778305
Oh dat klinkt wel als iets wat ik kan Ga ik binnenkort eens proberen.
  maandag 8 februari 2010 @ 19:04:16 #156
283712 Basboussa
Tuo neito noita on
pi_77779094
quote:
Op maandag 8 februari 2010 18:44 schreef tessie het volgende:
Oh dat klinkt wel als iets wat ik kan Ga ik binnenkort eens proberen.
Wel tussendoor proeven! Kikkererwten zijn goede smaakdragers, maar hebben van zichzelf niet veel smaak, dus experimenteer een beetje. Zonder tahini kan het al gauw een beetje flauw worden. Denk aan zon/ovengedroogde tomaatjes, geroosterde paprika, ed! Kan niets mis gaan!
  maandag 8 februari 2010 @ 20:45:32 #157
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_77783969
Oef... wat een lekkere tips Basboussa!

Is er hier iemand die een fietskar heeft? Die van ons komt komend weekend bij de fietsenmeneer binnen. Heb nu al zin om te gaan fietsen met de mannen! Maar ja, t weer laat t niet helemaal toe. Ik vroeg me af of je de voetenzakken van de maxicosi erin kan doen. Maar even proberen. Zodra ik m getest heb, krijgen jullie verslag edit: er zijn heul geen fietssmilies
pi_77787237
Helemaal vergeten.
Beter laat dan helemaal niet Joshua nog gefeliciteerd met je eerste verjaardag.
Tot snel in het dreumes topic.
Nu dan nog een keertje Hiep Hiep Hoera.
pi_77787573
quote:
Op maandag 8 februari 2010 21:47 schreef Bommel. het volgende:
Helemaal vergeten.
Beter laat dan helemaal niet Joshua nog gefeliciteerd met je eerste verjaardag.
Tot snel in het dreumes topic.
Nu dan nog een keertje Hiep Hiep Hoera.

Even uit mn lurkhol hoor :

Wat lief dat je je speciaal hebt geregistreerd om dit te melden!
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_77788908
Echt...

Maar nog ff over de humus, komijn en knoflook, kan dat wel al voor een kindje van 7,5 maand?
pi_77789163
quote:
Op maandag 8 februari 2010 18:31 schreef Basboussa het volgende:

[..]

Klinkt als: Tandjes!
Hij krijgt inderdaad tandjes.. Er zijn er 2 doorgekomen in een week tijd.. Nou ja, hopelijk blijft het dus even bij die twee..
  maandag 8 februari 2010 @ 23:07:14 #162
283712 Basboussa
Tuo neito noita on
pi_77791193
quote:
Op maandag 8 februari 2010 22:23 schreef tessie het volgende:
Echt...

Maar nog ff over de humus, komijn en knoflook, kan dat wel al voor een kindje van 7,5 maand?
.... bij mij doet ze het nog gewoon.... Komijn lijkt me geen probleem, hit me if I am wrong, maar je kan knoflook er ook gewoon uitlaten en dan vervangen door een ander smakie.

Moet er wel bij zeggen dat ik het nooit zo nou genomen heb met wat wel en niet mag. Natuurlijk, heb haar niet meteen worst gegeven met 6 maanden ofzo, maar als het op groenten en fruit aankomt, heb ik nooit erg ingewikkeld gedaan. Wel uitgekeken met kool enzo, ivm scheetjes en opgeblazen gevoel. Niet teveel banaan, want ik zit zo ook verstopt en verder heel erg afgetast wat Beisan lekker vond, en wat goed viel.
pi_77796566
reageer er nou gewoon niet op...

Iris heeft 2 rode wangen, maar ja ik roep al maanden dat het vast tandjes zijn als ze weer enorm kwijlt enzo dus eerst maar zien voordat we iets gaan roepen
pi_77796891
Mijn bijna 7 maanden oude zoon is helemaal gek van K3 Nu al!!
  Moderator dinsdag 9 februari 2010 @ 09:22:49 #165
5428 crew  miss_sly
pi_77797511
MeNicole, wat een gedoe met Leander. Sterkte ermee!
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  dinsdag 9 februari 2010 @ 10:33:30 #166
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_77799409
Tandjes.... fijn he? barbaars gedoe

Hier een redelijke nacht. M. wel ondanks een zetpil in slaap (werd om 12u weer krijsend en gierend wakker, maar er staan boven ook twee snijtanden op springen, mén wat zijn die groot zeg!). T. heeft vanaf half 8 geslapen en die heb ik er vanmorgen om 8.45 maar eens uitgevist. Gekkerd.

K3
pi_77799432
hier ook een redelijke nacht...
uiteindleijk is Tess in ons bed terecht gekomen.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_77800470
MeNicole, wat vervelend dat je nog steeds niet helemaal duidelijkheid hebt wat er nou precies aan de hand is. Gelukkig is Leander wel gewoon vrolijk! Ik hoop dat er snel meer duidelijkheid komt voor jullie uit de onderzoeken.

Innepin welkom!

Bij Finn is nu een eerste streepje van een tandje zichtbaar, kauwen op de vingers doet dan ook ineens pijn

Gister had Finn een heerlijke nacht! Hij lag om half 11 op bed, werd om 12 uur weer wakker maar toen heb ik hem even laten huilen en 10 minuten later viel hij weer in slaap, om vervolgens pas om 5 uur weer te komen!
Vannacht helaas weer een stuk slechter.
Bijkomend probleem, Finn probeert zich ingebakerd op zijn buik te draaien, vanaf vandaag dus maar niet meer inbakeren, ik ben benieuwd welke drama's we nu weer krijgen!
  dinsdag 9 februari 2010 @ 11:35:52 #169
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_77801310
FTA, vicky heeft bij Tess toen de mouwen van de slaapzak vastgemaakt. Misschien is dat handig als overgang? Bij ons was het trouwens niet echt een probleem, dat overstappen. We zijn in 1x overgestapt van pucka naar slaapzak (met mouwen, dat wel). Succes!
  dinsdag 9 februari 2010 @ 12:11:28 #170
248986 MamaNik
pi_77802586
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 10:33 schreef mikoxx het volgende:
Hier een redelijke nacht. M. wel ondanks een zetpil in slaap (werd om 12u weer krijsend en gierend wakker, maar er staan boven ook twee snijtanden op springen, mén wat zijn die groot zeg!). T. heeft vanaf half 8 geslapen en die heb ik er vanmorgen om 8.45 maar eens uitgevist. Gekkerd.

K3
Hier een mega goede nacht gehad voor ons doen. 11 uur 1x V wakker en om half 5 1xwakker en toen was het 6 uur. R in 1x door. Heerlijk ben gewoon uitgerust op mijn werk nu!! Snap er geen h*l van waarom de ene nacht goed en de andere nacht is het weer bal. Ze kunnen het dus wel.

K3 is ook bij mijn mannen de hit. Wilde altijd graag een dochter om naar dat soort dingen te gaan. Maar nu kan ik alsnog met mijn 3 jongens. Eerst maar eens in maart naar Plop in het theater. :-)
pi_77802654
FTA, misschien gaat het wel heel makkelijk! Succes!
Wij zijn ook ineens overgestapt op een gewone slaapzak en dat ging eigenlijk best goed. We gebruikten een pacco.
pi_77804826
K3 Toen dat programma nog op tv was van K2 zoekt K3 (ja dat keek ik ) begon Timo steevast te huilen zodra het begon Geen fan dus

Hier vannacht ineens weer een goede nacht gehad, precies weer als ik zelf een beroerde nacht heb.. Maar nou ja, Timo werd pas om half 6 wakker!

Mamanik ik snap er ook niks van, hier ook dan weer ineens een goede nacht, dan weer een paar slechte nachten..

Iris ik ben benieuwd of je tandjes er nu wel echt door gaan komen!

FTA succes met overstappen naar een slaapzak, hopelijk valt het mee..
pi_77804958
quote:
Op maandag 8 februari 2010 23:07 schreef Basboussa het volgende:

[..]

.... bij mij doet ze het nog gewoon.... Komijn lijkt me geen probleem, hit me if I am wrong, maar je kan knoflook er ook gewoon uitlaten en dan vervangen door een ander smakie.

Moet er wel bij zeggen dat ik het nooit zo nou genomen heb met wat wel en niet mag. Natuurlijk, heb haar niet meteen worst gegeven met 6 maanden ofzo, maar als het op groenten en fruit aankomt, heb ik nooit erg ingewikkeld gedaan. Wel uitgekeken met kool enzo, ivm scheetjes en opgeblazen gevoel. Niet teveel banaan, want ik zit zo ook verstopt en verder heel erg afgetast wat Beisan lekker vond, en wat goed viel.
Ik moest toch naar het CB, dus ik dacht ik vraag het daar nog even voor de zekerheid. "Humus? Wat is dat dan? Daar heb ik nog nooit van gehoord. "
Toen ik vertelde wat het was, keek ze nog raarder, en zei ze dat ze het niet wist, omdat er ook niet zoveel alternatieve mensen hier in de wijk wonen
pi_77805037
Alternatieve mensen? Nou zeg! haha

Is Graeme weer goed gegroeid?
pi_77805323
Ja humus eten is wel heel alternatief toch
Hij weegt nu 8330 en is 72,5cm lang. (begin december was is 8005 en 70cm) Het lijntje boog iets af zei ze, maar omdat hij zo beweeglijk is, is dat gewoon normaal.
pi_77806584
Tessie Gij alternatieveling Wel goed idee trouwens, humus, voor over een tijdje als we brood gaan geven

Willow is weer helemaal goedgekeurd bij het CB. 7370 gram, 66cm, precies op de gemiddelde lijntjes En verder was de dokter vol lof over m'n muppet. Ik weet niet of ze gewoon zin had om mij een egoboost te geven of dat ze echt onder de indruk was, maar ze ging maar door met complimentjes geven, dat m'n dochter zo sterk was en zo snel ontwikkelt en alles doet wat ze moet doen op deze leeftijd, en meer. *trots is*
"Rolt ze al om?" Uhm, ja, al drie maanden "ECHT? Wow! Wat goed!"
Muppet zelf ging zich ook uitsloven want ik moest haar neerleggen, maar zette haar voor het gemak eerst een beetje in zitstand... blijft ze gewoon zitten Vond de dokter ook al heel knap Zegt ze "Als jij haar even ondersteunt, kan ik haar oogjes zo ook wel checken". Maar dat ondersteunen was niet nodig want madame bleef heel mooi zitten, voeten vastgrijpend voor steun.

Ik heb gewoon een heel indrukwekkend kind
pi_77806974
Go Willow! Kan ze dat uitsloven niet ff aan Graeme leren? Die had ineens geen zin meer om normaal te zitten juist bij het CB Dat mens ook gelijk: "Oh zitten lukt nog niet echt he?" Hij zat er echt bij als een zoutzak
pi_77807391
Mijn baby heeft de laatste tijd constant van deze lachbuien. Nou, dan ga je vanzelf meedoen
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
pi_77808479
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 13:23 schreef tessie het volgende:
Ja humus eten is wel heel alternatief toch
Hij weegt nu 8330 en is 72,5cm lang. (begin december was is 8005 en 70cm) Het lijntje boog iets af zei ze, maar omdat hij zo beweeglijk is, is dat gewoon normaal.
Dat is grappig! Zo lang en zwaar was Thijs de laatste keer ook!
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
pi_77808597
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 14:16 schreef McLaura het volgende:
Mijn baby heeft de laatste tijd constant van deze lachbuien. Nou, dan ga je vanzelf meedoen
Oh het is precies Leander Die lacht ook zo. E dan de hik erbij krijgen en heel soms moet ie ervan spugen
pi_77809338
Ja, hier ook inderdaad
  dinsdag 9 februari 2010 @ 15:34:09 #182
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_77810383
lachebekken

Tessie, wat een goede scores! Zitten als een zoutzak is herkenbaar, al kunnen ze t hier gewoon nog niet hoor. Ze vinden het wel leuk, en lachen ook als ze dan omvallen En tja, dat je een beetje alternatief was....
  dinsdag 9 februari 2010 @ 16:24:37 #183
283712 Basboussa
Tuo neito noita on
pi_77812319
Innepin, wat fijn te horen dat Willow het zo goed doet

En veel beebs een goede nacht gehad. Hier ook. Kind zit nu te headbangen op 'schuitje varen' . Erg gezellig.
pi_77823699
Wat een lief lachebekje
Innepin en Willow, welkom nog!

Tessie, dat consulatiebureau

Wij zijn weer terug van een weekendje centerparcs. Heerlijk weekendje met zijn viertjes gehad, en Mees heeft genoten van het zwemmen Zo'n park op zich was wel even wennen, zwaar gedateerde huisjes , en een bomvol zwembad. Maar best te doen voor een paar dagen en handig alles in de buurt

En ook hier weer een tand op komst, met bijbehorende slapeloze nachten En gisteren trok Mees zich op tot staan, mijn kleine baby
  dinsdag 9 februari 2010 @ 22:18:53 #185
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_77827351
totaal niet bijgelezen, want zit hier haast te slapen.

Roy heeft last van zijn darmpjes, echt zo sneu, en dan na een paar dagen niet kunnen poepen, komt het er gelukkig ineens wel uit (lang leve de olijfolie)
En Roy is beetje in de war met zijn flessen vind het ineens weer nodig om snachts wat te willen drinken
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
pi_77835063
Zo alles en iedereen klaar voor weer een ochtend rondje ziekenhuis. Hopen dat we ergens komen. Kind heeft in zijn leven al meer ziekenhuis gezien dan ik

We hadde vannacht trouwens een best wel goeie nacht. Om half 3 een flesje en daarna geslapen tot nu net half 8 Alleen jammer dat ik er al veel eerder uit moest
  woensdag 10 februari 2010 @ 08:20:10 #187
248986 MamaNik
pi_77835114
MeNicole2, heel veel succes vandaag in het ziekenhuis! Hoop dat er iets uitkomt voor jullie.

Fijn dat je in ieder geval een goede nacht hebt gehad!!

SUCCES
pi_77837315
Nou we zijn er al weer en nog geen steek verder Wel paar nieuwe dingen in ieder geval. Hij heeft nog een veel te grote fontanel , ik dacht dat dat pas met een jaar ofzo dicht moest gaan zitten maar de ka vond dat het nu toch wel kleiner moest worden. En dat word bij hem maar niet. Maar daar kunnen ze niks tegen doen. Verder heeft ie waarschijnlijk een te slap strottehoofd. Dat is allemaal van kraakbeen maar ze denken dat dat bij hem te slap kraakbeen is. Daardoor gaat dat klapperen met ademen dus daar kan het benauwde weg komen. Het stoppen met ademen durven ze eigenlijk niet zo goed iets aan te doen. Hij kan daar prima zelf uit komen en ze zijn bang dat als ze met medicijnen of iets gaan proberen dat het heel anders kan gaan. Voor het hele drukke dat ie heeft moeten we terug komen als ie een jaar is. Leander is wel overactief maar ja dat is iets waar ze nu niks aan doen. Enige is dat ie dus wel snel veel zou kunnen. En dan merken we zelf ook wel. Als ie een jaar is geweest en nog zo wapperig is gaan we kijken of we er iets aan kunnen doen.
Het slechte slapen kan dus door 3 dingen komen. Het stoppen met ademen, zijn fontanel (met misschien hoofdpijn als ie ligt) of omdat ie zo druk is. En aan alle 3 niks te doen. Enige wat de ka aanbood was om leander dan af en toe een nachtopname te laten doen zodat wij kunnen bij slapen. Maar das niet nodig want hij kan ook gewoon naar opa en oma.
Volgende afspraak is over 3 maand weer.
  woensdag 10 februari 2010 @ 11:09:11 #189
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_77838649
MeNicole Wel fijn dat Leander weer met jullie naar huis kan! En ook super dat jullie opa en oma in kunnen schakelen ipv nachtopname
pi_77839336
MeNicole, wat rot dat er van alles wordt geconstateerd maar dat er niet direct een oplossing is en ik had helemaal gemist dat je mannetje ook alweer een half jaar is, welkom nog!

En Bar, jullie ook nog welkom hier! En 's nachts willen drinken is best , als ze daarna weer lekker slapen
pi_77839544
Oh, MeNicole, ik was even in de war, Leander is al bijna 7 maanden....'het is nog vroeg' is om half 12 geen excuus meer he
pi_77839565
quote:
Op woensdag 10 februari 2010 11:39 schreef Jula het volgende:
Oh, MeNicole, ik was even in de war, Leander is al bijna 7 maanden....'het is nog vroeg' is om half 12 geen excuus meer he
Ligt eraan hoe je nachten zijn
pi_77839644
Haha, gebroken
pi_77839763
Dan mag het!!
pi_77840131
Fijn dat Graeme weer goed gegroeid was

Willow Ik vind het echt knap wat ze allemaal al kan!

Thijs Heerlijk Timo heeft die buien heel soms en dan duren ze niet zo heel lang helaas.. Maar áls hij dat dan doet dan rollen de tranen echt over mn wangen van het lachen

Roy arme jochie, darmkrampjes zijn naar..

Jula leuk dat het een geslaagd weekend was En Mees al staan! Goedzo

MeNicole wat een gedoe zeg zo.. Wat naar dat ze van alles constateren waar (op dit moment) niks aan te doen is..

Heeft iemand nog tips om een wilde baby te verschonen? Timo had een enorme poepluier en hij heeft er echt een bende van gemaakt.. Zodra ik de luier af deed meteen met zn handen er in graaien en toen ik dat aan het schoonmaken was, terwijl ik zn voeten ook nog probeerde vast te houden, zn voet lostrekken en in de poepluier stampen.. Overal zat poep Ik wist niet hoe snel ik hem in bad moest stoppen, maar nu is hij weer schoon en hij ligt in bed te slapen, kan ik even bijkomen
Hij is trouwens ziek Hij sliep heel onrustig en werd telkens bijna wakker gisteravond en uiteindelijk helemaal wakker.. Maar drinken wilde hij niet.. Hij had 39,5 graden koorts ook ineens.. Vanmorgen wilde hij ook amper drinken.. Maar inmiddels is zn temperatuur wel weer gezakt.. Nog wel wat verhoging, maar niet meer zo eng hoog.. Hopelijk gaat hij vanmiddag wel weer wat beter drinken...
pi_77840170
Chan, ik krijg er de schijt van, van dat verschonen! Tess ligt ook voor geen meter stil Het enige dat een beetje helpt is een speeltje geven..
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_77840943
Ja ik geef Leander ook altijd iets wat ie alleen mee mag spelen tijdens het verschonen. Vaak gewoon een tube creme of een luierzakje of zijn haarborstel!! Werkt altijd net lang genoeg zodat ik snel kan verschonen!
  woensdag 10 februari 2010 @ 12:30:24 #198
248986 MamaNik
pi_77841285
Pfff bij liggen ze wel stil maar wat is dat toch met jongens dat ze altijd gelijk naar hun zaakie graaien ;-) altijd en het liefst met een poepluier natuurlijk.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')