Als het zo'n belangrijk punt was geweest dan was het al opgekomen bij de screening voor hij de MWO kreeg. In plaats daarvan heeft men hem pas op de korrel gekregen toen hij al in de schijnwerpers stond. Dat is dus de kop boven het maaiveld afhakken.quote:Op dinsdag 30 november 2010 22:02 schreef LXIV het volgende:
[..]
Mensen die boven het maaiveld uitsteken wordt helemaal niet de kop afgehakt, hem is juist ontzettend lang de hand boven het hoofd gehouden!
Zijn vermeende drugsgebruik en vermeende overige activiteiten. Laten we even terug gaan naar waar het OM mee begon: drugs- en wapenhandel. Dat is vrij hoog ingezet voor wat er overblijft: vermeend drugsgebruik en het voor handen hebben van één of twee tasers.quote:Zijn drugsgebruik en overige activiteiten zijn een schande. Niet alleen voor de KL maar ook voor iedere militair die daar geweest is. Wat dat betreft heeft hij niet alleen de MWO bezoedelt, maar ons allemaal.
Of dat wel of niet gelukkig is staat nog te bezien, voorlopig is hij nog niet veroordeeld. En het OM is wel vaker hard op het gelaat gevallen bij op het oog ijzersterke zaken. Er past dus wel wat matiging op je uitspraken.quote:Vergeet niet dat er duizenden militairen naar Afghanistan toe zijn geweest en zich daar moedig gedragen hebben. Ongelukkigerwijs is Kroon uitgekozen voor de MWO.
Als je nou eens netjes net als ieder ander afwacht wat er van die bewijzen over blijft? Het OM is al vaker onderuit gegaan omdat ze tunnelvisie hadden. Je haar afscheren zodat er niet getest kan worden? ten eerste is lichaamshaar afscheren al zeker 10 jaar absoluut niet ongewoon, ook niet bij mannen, ten tweede strookt dat niet met de stelling dat er coke-sporen in zijn borsthaar zou zijn aangetroffen. En in een kroeg loop je kans met Coke in aanraking te komen, ook als je dat niet wilt, of je er niet van bewust bent. In een kroeg loop je (zeker als eigenaar) kans dat er spullen van je bezoek blijven liggen. Je mag dat onwaarschijnlijk vinden, maar het is geen direct bewijs, hooguit indirect.quote:Het is niet zo dat hij daarom buiten de wet staat of speciale voorrechten heeft. Integendeel, noblesse oblige. Hij had juist een voorbeeld moeten zijn.
Wat dat betreft heb ik heel wat meer sympathie voor Yoeri van Gelder, die is tenminste nog eerlijk geweest. Maar voortdurend beweren nooit drugs gebruikt te hebben, dan met wazige complottheorien komen zonder bewijs, al je haren overal afscheren zodat niet getest kan worden, beweren dat je jas, met cokesporen, eigenlijk van een cafebezoeker is, komop. Iedere andere gewone soldaat was met zulke zwakke smoesjes er allang uitgetrapt.
Natuurlijk pleit het niet voor hem. Maar dat maakt hem nog niet direct schuldig, zo werkt het recht niet. Het moet nog steeds bewezen worden.quote:Op woensdag 1 december 2010 12:58 schreef avaz het volgende:
Ik vind Kroon een held, maar dat verhaal over de xtc sporen op zijn borsthaar, en het gedoe met die jas....het ruikt er toch echt n beetje naar dat hij fout zat(al hoop ik van niet).
Mag ik je een vraag stellen?quote:Op dinsdag 30 november 2010 22:03 schreef LXIV het volgende:
Kortom: zijn drugsgebruik is niet minder erg door zijn MWO maar juist veel erger.
Nee, het is de taak van het OM om strafbare feiten aan de rechtbank voor te leggen. De rechter beslist uiteindelijk. Als het OM fout zit kunnen ze daar natuurlijk niet voor bestraft worden!quote:Op woensdag 1 december 2010 17:30 schreef RonaldV het volgende:
[..]
Mag ik je een vraag stellen?
Laten we eens aannemen dat hij alle bewijzen weet te keren, en wordt vrijgesproken. Het OM heeft prutswerk geleverd, of hij heeft het echt niet gedaan, dat laten we even in het midden.
Moeten er dan strafmaatregelen getroffen worden tegen de persoon/personen bij het OM die de Koningin slechte pers hebben bezorgd door iemand die nauw met haar geassocieerd wordt vals/fout te beschuldigen?
Want jouw logica er op loslatend: Juist vanwege zijn MWO hadden ze er VEEL zorgvuldiger mee om moeten gaan voor het in de pers kon komen.
niet voor zover jij en ik weten en niet volgens de rechterquote:Op maandag 20 september 2010 16:57 schreef fathank het volgende:
[..]
Want Eric O. heeft niet gericht geschoten...?
Dat hele verhaal Eric O. is ook uiterst dubieus. Als je je daar in verdiept dan zie je dat hij gewoon de geweldsinstructie genegeerd heeft, hier een dode bij is gevallen, hij zijn ondergeschikten geintimideerd heeft om vooral niks te vertellen, en dat uiteindelijk het bewijs niet rond kwam.quote:Op woensdag 1 december 2010 20:00 schreef sp3c het volgende:
deze man oneacht wat hij gedaan heeft zit naast de koningin als de mogelijkheid zich voordoet
hij is niet voor de wet gelijk aan de rest van Nederland ... Natuurlijk gaat er een vergrootglas op zijn leventje, je wil niet hebben dat er een drugsdealer ergens binnenwandelt en de hele krijgsmacht opstaat en salueert
hij moet zich verre van dit soort dingen houden, ik vind het dom dat hij uberhaupt een cafe runt
van een beetje schnabbelen hier en daar kan hij de rest van zijn leven ook wel goed rondkomen
daarnaast heb ik ook totaal geen vertrouwen in het OM, zeker niet als het militairen aangaat en begint het idd net als bij Eric O. weer op een heksenjacht te lijken
[..]
niet voor zover jij en ik weten en niet volgens de rechter
Maar laten we nu reeel zijn: allereerst getuigen die zeggen dat hij gebruikt en handelt. Vervolgens sporen in zijn haren en kleding. Vervolgens scheert hij al zijn lichaamshaar af en beweert dat die jas van 'een klant' was. Verwarde verhalen over allerlei bedreigingen, maar niet in staat om een brief of dreig-sms-je te overhandigen. Verhalen over complotten en vreemden die hem onbekende stukjes cake (met wellicht drugsquote:Op woensdag 1 december 2010 20:14 schreef sp3c het volgende:
oftie schuldig was weet ik niet maar het blijft een heksenjacht en dat vond ik nogal kwalijk en ik begin hier een deja vu gevoel te krijgen
als ze daadwerkelijk wat kunnen bewijzen dan mag Marco Kroon wmb de dienst uit en de bak in en dan moeten ze zijn onderscheiding weer afpakken maar het OM moet niet iedere keer zo spraakzaam zijn zodra er een groen pak in beeld komt, daar stoor ik me aan
Wat is het belang van het OM om hem aan te klagen, behalve dat het hun werk is om aan te klagen als ze wetsovertredingen en misdrijven constateren? Helemaal niks hoor.quote:Op woensdag 1 december 2010 20:25 schreef sp3c het volgende:
ik geloof hem sowieso niet, eigenlijk vanaf dat 'ik wist niet dat tazers illegaal waren?' verhaal
maar ik geloof het OM ook niet
Het OM constateert gewoon een mogelijk strafbaar feit en daarop is ze verplicht aan te klagen. Er valt niks te winnen. Als de rechter bepaalt dat de verdachte schuldig is, heeft het OM niks gewonnen of verloren.quote:Op woensdag 1 december 2010 20:27 schreef sp3c het volgende:
het OM wil iets te graag winnen imo
ze streeft daarmee het doel voorbij
Sinds wanneer is het OM verplicht om aan te klagen?quote:Op woensdag 1 december 2010 20:32 schreef LXIV het volgende:
[..]
Het OM constateert gewoon een mogelijk strafbaar feit en daarop is ze verplicht aan te klagen. Er valt niks te winnen. Als de rechter bepaalt dat de verdachte schuldig is, heeft het OM niks gewonnen of verloren.
Netto is deze hele affaire voor iedereen een verlies-situatie. Uiteindelijk slecht voor nl, dus ook voor het OM.
Dit is toch net even van een ander kaliber dan wildplassen.quote:Op woensdag 1 december 2010 20:35 schreef sp3c het volgende:
zo zou het moeten zijn idd
maar ik krijg er toch een ander gevoel bij, het is wat RonaldV ook zegt
er moet koste wat kost een veroordeling komen, al is het voor wildplassen en dat noem ik een heksenjacht
Sinds het OM bestaat.quote:Op woensdag 1 december 2010 20:37 schreef Nobu het volgende:
[..]
Sinds wanneer is het OM verplicht om aan te klagen?
Voor de carriere van de aanklager is het winnen van zo'n zaak natuurlijk geweldig, die heeft alleen maar te winnen.
Nee hoor, het OM heeft geen vervolgingsplicht.quote:Op woensdag 1 december 2010 20:38 schreef LXIV het volgende:
[..]
Sinds het OM bestaat.
Nee, dit is helemaal niet geweldig, voor niemand. Iedereen had deze hele toestand het liefst ontweken.
bijwijze van sprekenquote:Op woensdag 1 december 2010 20:37 schreef LXIV het volgende:
[..]
Dit is toch net even van een ander kaliber dan wildplassen.
Werkelijk niet? Wat vreemd.quote:Op woensdag 1 december 2010 20:39 schreef Nobu het volgende:
[..]
Nee hoor, het OM heeft geen vervolgingsplicht.
Net als honderdduizenden anderen, maar daar doet het OM niets mee. Toen duidelijk was dat het hele verhaal over dealen niet te bewijzen was hadden ze er mee op moeten houden. In mijn ogen gaan ze alleen door met procederen omdat ze niet af willen gaan in een zaak met zo veel publiciteit. Publiciteit die ze er eerst zelf aan gegeven hebben trouwens.quote:Op woensdag 1 december 2010 20:44 schreef LXIV het volgende:
[..]
Werkelijk niet? Wat vreemd.
Enfin, maar het is niet het OM dat die coke door die neus gezogen heeft. Dat heeft betrokkene toch echt zelf gedaan.
Dat dus. Het is het Monica Lewinski schandaal in het klein. Je beschulidgt iemand van iets groots, en dan blijf je net zo lang kammen tot je iets vindt, zelfs al heeft dat er niks mee te maken. Dat is hoe een aantal leden van het OM zich al jarenlang profileert. Zelfs de politie ergert zich er aan, want zo handelt het OM namelijk ook naar agenten.quote:Op woensdag 1 december 2010 20:49 schreef Nobu het volgende:
[..]
Net als honderdduizenden anderen, maar daar doet het OM niets mee. Toen duidelijk was dat het hele verhaal over dealen niet te bewijzen was hadden ze er mee op moeten houden. In mijn ogen gaan ze alleen door met procederen omdat ze niet af willen gaan in een zaak met zo veel publiciteit. Publiciteit die ze er eerst zelf aan gegeven hebben trouwens.
Ware het niet dat het onderzoek naar hem niet ging over vreemdgaan.quote:Op woensdag 1 december 2010 22:17 schreef LXIV het volgende:
Maar Monica Lewinski had Clinton toch ook gewoon gepijpt? Dat Clinton eerst wekenlang alles gewoon ontkent en letterlijk zegt: "I DID NOT HAVE SEX WITH THAT WOMAN", en vervolgens écht niet meer om de feiten heen kan en zegt:"Ja, maar pijpen is eigenlijk geen sex en een sigaar in de kut van een stagaire duwen ook niet.", dat is toch niet blijven kammen? Het is volstrekt logisch dat de media hierop duiken, kom op, dat is hun taak.
Verder had Clinton wat mij betreft gerust mogen blijven zitten als president omdat hij de stagaire gepakt had. Maar dat hij onder ede en naar het hele Amerikaanse volk liegt, dat kan dus niet in mijn visie.
Misschien dat wij beiden dan toch een beetje andere kijk op het gebeuren hebben. Grappig ook dat dit hele geval om Whitewater door de New York Times aan het licht gebracht werd, een krant welke je nu niet anti-democratisch kan noemen. Ook wel grappig is dat alles en iedereen dat of die ook maar wat met Whitewater the doen hadden verdwenen. Je schrijnt echter ook te vergeten dat Monica Lewinski een ondergeschikte was van President Clinton, en dat als hij het met een andere dame had aangesteld er dan ook niets aan de hand geweest. Leuk ook dat zowel President Clinton als Secretary of State Rodham Clinton beide geen enkel nadelen hebben ondervonden, hij werd tot twee keer toe President en zij was het haast geworden maar is nu Secretary of State.quote:Op woensdag 1 december 2010 23:37 schreef RonaldV het volgende:
[..]
Ware het niet dat het onderzoek naar hem niet ging over vreemdgaan.
Clinton werd het slachtoffer van suggesties gevoed vanuit de Republikeinse partij over vermeende voorkennis van Clinton (of liever: zijn vrouw) over een vastgoed deal waar ze uitgestapt waren, genaamd Whitewater. De Clintons hadden in zijn tijd als gouverneur van Arkansas geïnvesteerd in onroerend goed. Daar waren ze (met verlies overigens) uit gestapt. Een paar politieke vijanden bleven maar hameren op zijn vermeende leugenachtigheid, en deden aangifte van handel met voorkennis. Dat onderzoek liep op niks uit. Maar de aanklager bleef steeds maar aandringen op vergroting en verlening van zijn opdracht, want hij had steeds maar weer nieuwe losse eindjes, zo zei hij. Juridisch ging het toen al lang niet meer over Whitewater, hij wilde alleen nog aan kunnen tonen dat Clinton/de Clintons wel eens logen, om zo de stelling dat ze over Whitewater logen meer geloofwaardigheid te geven.
Een secretaresse van het Witte Huis kwam vlak voor de aanklager echt door al zijn opties heen was met een prachtbericht: een stagière op het Witte Huis beweerde een relatie met de president te hebben, en sterker nog: ze zou bewijs hebben in de vorm van een spermavlek op een jurk die ze als aandenken bewaard had. Clinton zat klem: hoe kon hij toegeven zijn vrouw te bedriegen? Hoe kon hij niet liegen en zo een afzettingsprocedure voorkomen?
Clinton is gewoon gesnaaid op iets wat talloze presidenten voor hem ook al gedaan hadden. En hij loog om zijn vrouw niet te hoeven vertellen dat hij vreemd ging.
En dat was waar ik het over had: je kunt iedereen beschuldigen, en een onderzoek beginnen. En bij iedereen kun je bij zo'n onderzoek wel iets vinden wat niet hoort. Een belastingaangifte waar in de marge mee gerommeld is bijvoorbeeld. Een peuk die je uit het raam van je auto hebt gegooid. Bedenk maar iets. Iedereen doet wel eens iets wat niet mag, of komt in contact met iets wat niet mag. Zeker als je een kroeg runt. En mocht je zelf niet iets gedaan hebben dan heb je wel gasten die in het circuit zitten, en dus ben je verdacht omdat je een onderwereldkroeg runt.
Je mist het punt echt compleet.quote:Op donderdag 2 december 2010 15:42 schreef Sine_Pari het volgende:
[..]
Misschien dat wij beiden dan toch een beetje andere kijk op het gebeuren hebben. Grappig ook dat dit hele geval om Whitewater door de New York Times aan het licht gebracht werd, een krant welke je nu niet anti-democratisch kan noemen. Ook wel grappig is dat alles en iedereen dat of die ook maar wat met Whitewater the doen hadden verdwenen. Je schrijnt echter ook te vergeten dat Monica Lewinski een ondergeschikte was van President Clinton, en dat als hij het met een andere dame had aangesteld er dan ook niets aan de hand geweest. Leuk ook dat zowel President Clinton als Secretary of State Rodham Clinton beide geen enkel nadelen hebben ondervonden, hij werd tot twee keer toe President en zij was het haast geworden maar is nu Secretary of State.
Dan is het helemaal beneden zijn stand.quote:Op donderdag 13 januari 2011 09:58 schreef RonaldV het volgende:
Los daarvan: Het café is van zijn vriendin, niet van hem.
Dat is geen beroep, Voorheen, ik weet niet precies welk artikel van het militair ambtenarenrecht, stond dit duidelijk vermeld.quote:Op donderdag 13 januari 2011 19:21 schreef Rave_NL het volgende:
Je kan ook overdrijven..
Bij voetbalwedstrijden is er overlast van hooligans, zou ik Dan ook niet naar het stadion mogen om maar niet te schijn te wekken dat ik me met geweld inlaat?
Volgens mij is dat wel een beetje achterhaald. Als baas van een net café zonder drugstoestanden is er toch niks aan de hand? Wie bepaalt welk beroep er dan niet zou kunnen?quote:Op donderdag 13 januari 2011 20:55 schreef Clan het volgende:
[..]
Dat is geen beroep, Voorheen, ik weet niet precies welk artikel van het militair ambtenarenrecht, stond dit duidelijk vermeld.
Ja, en het is bekend dat de meerderheid van de cafés er zo voor staatquote:Op donderdag 13 januari 2011 19:02 schreef Clan het volgende:
Als er niets mis mee zou zijn, zou er nu geen discussie omtrent zijn persoon zijn, dat zegt dus al gnoeg. Café's trekken nu eenmaal veel louche types aan, drugshandel vind veel plaats op toiletten van café's. Als hij alle schijn had willen tegengaan had hij zich nooit moeten inlaten met het café van zijn vrouw.
Dit is ook de reden dat Defensie dit ook verwacht van zijn werknemers, je bent namelijk 24/7 in dienst van Defensie.
Waarom is hier dan een discussie omtrent Kapitein Kroon?quote:Op donderdag 13 januari 2011 21:00 schreef RonaldV het volgende:
[..]
Ja, en het is bekend dat de meerderheid van de cafés er zo voor staat
Als dat zo was zouden ze allemaal nog sneller gesloten zijn dan Yab Yum.
Die discussie gaat niet over 'zijn' kroeg, maar over zijn vermeende betrokkenheid bij drugs- en wapenhandel en drugsgebruik.quote:Op donderdag 13 januari 2011 21:05 schreef Clan het volgende:
[..]
Waarom is hier dan een discussie omtrent Kapitein Kroon?
Nee, je wordt 'aangevallen' op jouw interpretatie van die reglementen.quote:Jullie vallen mij aan op regelementen van Defensie terwijl ik die regelementen niet heb opgezet.
Zover ik heb vernomen was de aanklacht nu; vermeend druggebruik en bezit van stroomstootwapens. Dit neemt niet weg dat dit is gebeurt/heeft plaatsgevonden in de hoedanigheid als medewerker van een café. Als kapitein moet je je verre van dit soort werk afhouden, een kapitein hoort een bepaald aanzien te hebben. Mijn interpretatie is toch een logische. Ik heb mij op de cafe's van Defensie nooit vertoefd in een burgercafé, en dan ging ik nog op tijd naar bed, of dronk maar een paar glazen.quote:Op donderdag 13 januari 2011 22:39 schreef RonaldV het volgende:
[..]
Die discussie gaat niet over 'zijn' kroeg, maar over zijn vermeende betrokkenheid bij drugs- en wapenhandel en drugsgebruik.
[..]
Nee, je wordt 'aangevallen' op jouw interpretatie van die reglementen.
je komt nooit inurgercafe's maar weet toch dat er vanalles gebeurd dat niet ok is? das hetzelfde als het welbekende linkse riedeltje dat militairen stuk voor stuk moordernaars zijn.quote:Op donderdag 13 januari 2011 23:17 schreef Clan het volgende:
[..]
Zover ik heb vernomen was de aanklacht nu; vermeend druggebruik en bezit van stroomstootwapens. Dit neemt niet weg dat dit is gebeurt/heeft plaatsgevonden in de hoedanigheid als medewerker van een café. Als kapitein moet je je verre van dit soort werk afhouden, een kapitein hoort een bepaald aanzien te hebben. Mijn interpretatie is toch een logische. Ik heb mij op de cafe's van Defensie nooit vertoefd in een burgercafé, en dan ging ik nog op tijd naar bed, of dronk maar een paar glazen.
Nee, het was bekend toen hij werd voorgedragen voor de MWOquote:Op vrijdag 14 januari 2011 14:43 schreef jeroen25 het volgende:
Heeft defensie er eigenlijk een probleem mee dat hij in een cafe werkt?
Jammer dat jouw interpetatie niet de gouden standaard voor elke militair vormt. En dat niet elke militair streeft naar jouw ideaal.quote:Op donderdag 13 januari 2011 23:17 schreef Clan het volgende:
Mijn interpretatie is toch een logische. Ik heb mij op de cafe's van Defensie nooit vertoefd in een burgercafé, en dan ging ik nog op tijd naar bed, of dronk maar een paar glazen.
Nog nooit van gehoord... misschien antieke regelgeving die al een tijdje niet meer bestaat?quote:Op donderdag 13 januari 2011 02:12 schreef Clan het volgende:
Hoe dan ook, ik vind, en dat staat ook in de regelementen van Defensie, dat als je een baan neemt naast Defensie deze naar de stand van je rang moet zijn.
Dat zou kunnen, maar ik heb naast mijn baan bij Defensie ook bij een particuliere rijschool les gegeven, en dat moest ik doorgeven aan Defensie, dat viel onder, ik meen artikel 125 of 128 van het militair ambtenaren recht, en daar stond nadrukkelijk in dat het werk naar de stand van de rang moest zijn, dit natuurlijk om Defensie niet in verlegenheid te brengen.quote:Op vrijdag 14 januari 2011 20:51 schreef AchJa het volgende:
[..]
Nog nooit van gehoord... misschien antieke regelgeving die al een tijdje niet meer bestaat?
Ik kwam vroeger wel in cafe's en ga me nu niet vertellen dat er in cafe's geen alcohol wordt geschonken of mensen niet meer dronken worden of er drugs op de wc's wordt verhandeld, want dat was 40 jaar geleden al, en ik mag aannemen dat het nog steeds gebeurt.quote:Op vrijdag 14 januari 2011 15:11 schreef Bouke-p het volgende:
[..]
je komt nooit inurgercafe's maar weet toch dat er vanalles gebeurd dat niet ok is? das hetzelfde als het welbekende linkse riedeltje dat militairen stuk voor stuk moordernaars zijn.
en als ik zo de verhalen in de krant mag geloven, dan heeft kapitein Kroon van een niet zo goed bekend staand cafe een veel nettere tent zonder overlast gemakt en zijn er plannen om de hele boel te verbouwen.
Al met al niks mis mee. Daarnaast is defensie ook maar een baan, net als erg veel andere. En ja, we hebben een voorbeeldfunctie maar daar zitten echt grenzen aan.
Alcohol schenken en drinken gebeurt in elke onderdeelsbar, dus dat is al geen reden. De kans dat iemand in de onderdeelsbar dronken wordt is zelfs groter, aangezien je legering op loopafstand is, en je dus geen rekening hoeft te houden met terugrijden.quote:Op vrijdag 14 januari 2011 22:36 schreef Clan het volgende:
[..]
Ik kwam vroeger wel in cafe's en ga me nu niet vertellen dat er in cafe's geen alcohol wordt geschonken of mensen niet meer dronken worden of er drugs op de wc's wordt verhandeld, want dat was 40 jaar geleden al, en ik mag aannemen dat het nog steeds gebeurt.
Ik ben niet naief
Die regel bestond eigenlijk vooral om te voorkomen dat een officier als bijbaantje putjesschepper werd.quote:Op vrijdag 14 januari 2011 22:34 schreef Clan het volgende:
[..]
Dat zou kunnen, maar ik heb naast mijn baan bij Defensie ook bij een particuliere rijschool les gegeven, en dat moest ik doorgeven aan Defensie, dat viel onder, ik meen artikel 125 of 128 van het militair ambtenaren recht, en daar stond nadrukkelijk in dat het werk naar de stand van de rang moest zijn, dit natuurlijk om Defensie niet in verlegenheid te brengen.
Maar Defensie is de laatste 20 jaar zo onderhevig aan veranderingen dat het kan zijn dat ze dat hebben moeten schrappen.
Of pooier..quote:Op zaterdag 15 januari 2011 12:58 schreef RonaldV het volgende:
[..]
Die regel bestond eigenlijk vooral om te voorkomen dat een officier als bijbaantje putjesschepper werd.
Jawel, maar het mag toch niet. In de jaren 90 werden twee medewerkers van de Kon. Marine om zo'n bijbaan ontslagen.quote:Op zaterdag 15 januari 2011 14:39 schreef jeroen25 het volgende:
Pooier is toch ook een leidinggevende functie?
Een MWO is geen vrijbrief om je niet aan de wet te houden. Als het OM denkt te kunnen bewijzen dat je strafbare feiten hebt gepleegd mag je je voor de rechter verantwoorden. En die zal oordelen of jij schuldig bent of niet. Drager van de MWO of niet.quote:Op woensdag 16 februari 2011 16:14 schreef rubje het volgende:
Blijft het raar vinden dat zo iemand in Nl voor de rechter wordt gedaagd.![]()
trouwens.. klopt het dan zijn uniform met de medaille intussen in een museum hangt?ik ving zoiets op .
Je bedoelt de Ridderorde, een medaille is een rondevormige onderscheiding.quote:Op woensdag 16 februari 2011 16:14 schreef rubje het volgende:
Blijft het raar vinden dat zo iemand in Nl voor de rechter wordt gedaagd.![]()
trouwens.. klopt het dan zijn uniform met de medaille intussen in een museum hangt?ik ving zoiets op .
Stukje 'kennis' wat ik hier geefquote:Op zaterdag 19 februari 2011 19:01 schreef sp3c het volgende:
muggenziften mijn reet ... we hebben het hier niet over dat speldje dat je voor de duinenmars kreeg
volgens mij praten we langs elkaar heenquote:Op zaterdag 19 februari 2011 19:01 schreef sp3c het volgende:
muggenziften mijn reet ... we hebben het hier niet over dat speldje dat je voor de duinenmars kreeg
Omdat het zo achterlijk lang duurt (vind ik)quote:
Alle dataverkeer wordt toch opgeslagen? Waarom kijken ze niet gewoon wie deze dreig-SMS-jes verstuurd heeft? Dan kunnen ze de groep die dit complot smeedde en Kroon op heimelijke wijze allerlei soorten drugs toediende toch oppakken?quote:Marco Kroon: Ik ben gedrogeerd
Drugssporen in borsthaar aangetroffen
Marco Kroon © ANP
UPDATE Marco Kroon, de militair die wegens heldenmoed met de Willemsorde is onderscheiden, moet volgende week voor de militaire rechtbank in Arnhem verschijnen. Volgens het Openbaar Ministerie (OM) is aangetoond dat Kroon drugs in zijn lichaam heeft gehad.
Kroon ontkent dat hij ooit actief drugs heeft ingenomen. De militair meent dat er mensen zijn die tegen hem samenzweren. Zij zouden hem hebben bedreigd en geïntimideerd met pamfletten en sms'jes, met teksten als: ,,Hee HERO, je bent bijna weer een ZERO. Haha. We konden t niet weerstaan om je te zeggen dat we ons kostelijk vermaken! Schaakmat!!!!''
Bij het complot hoort volgens hem dat hij minstens één keer is gedrogeerd zonder dat hij het wist. De aanwezigheid van drugs in Kroons lichaam is volgens het OM aangetoond door het Nederlands Forensisch Instituut (NFI), dat zes borstharen van de man onderzocht.
Er was te weinig haar om gedetailleerde conclusies te trekken over de hoeveelheid drugs en de periode waarin die zouden zijn genomen. Het OM wilde wel meer onderzoek laten doen, maar toen bleek dat Kroon al zijn lichaamshaar had afgeschoren.
Maandag en dinsdag behandelt de rechtbank de zaak die draait om bezit van cocaïne, xtc en stroomstootwapens. Tijdens een niet-inhoudelijke zitting op 29 november zei officier van justitie Mariska Wijnbelt dat het waarschijnlijk niet waar is dat Kroon dat elke week afschoor, zoals hij heeft gezegd. Er bestaan namelijk foto's waarop Kroon staat met zichtbaar lichaamshaar. Het OM gelooft niet in de samenzweringstheorie van Kroon.
Ook al klinkt de theorie over het complot tegen de militair onwaarschijnlijk, toch moet dat scenario serieus onderzocht worden, vindt advocaat Knoops. Hij vindt dat het OM aan tunnelvisie lijdt, nu het alternatieve scenario's uitsluit. (ANP/EBO)
Zijn bezoek tijdens een opleiding van mij in het leger heeft veel indruk gemaakt, daardoor ben ik niet helemaal objectief misschien. Ik hoop ook op een goede afloop.. en laat ik hopen dat de beste man niet zo dom is geweest als waarvoor hij wordt beschuldigd.quote:Op dinsdag 29 maart 2011 15:04 schreef Sloggi het volgende:
Jij lijkt wel erg overtuigd van zijn onschuld.
Het is niet unlikely dat je wel eens wordt gedrogeerd als je vaak in een pub zit. Zo moeilijk is het niet om een pilletje of wat dan ook ergens in te doen en men kan je rare dingen laten doen op het moment dat je bezopen bent.quote:Op maandag 4 april 2011 12:45 schreef paintmeester het volgende:
tja wat moeten we hier nu van denken![]()
Nooit actief drugs ingenomen...gedrogeerd dus...?
En snel je lichaamshaar afscheren als het OM om een haar sample vraagt. Dan heb je wel de schijn tegen
Omdat lachgas wellicht volgens het OM ook onder de noemer "drugs" valt?quote:Op maandag 4 april 2011 13:45 schreef hoogvlieger het volgende:
Waarom gaan ze in godsnaam naar ballontjes lachgas vragen?.
Volgens de wet niet.quote:Op maandag 4 april 2011 14:16 schreef Lotusss het volgende:
[..]
Omdat lachgas wellicht volgens het OM ook onder de noemer "drugs" valt?
Misschien had ik het anders moeten verwoorden... het is wel een middel wat invloed heeft op je geest. Het OM wil die info van Kroon ws gebruiken om aannemelijker te maken dat hij wellicht meer heeft geëxperimenteerd dan alleen met lachgas...quote:
normale dosis heeft ongeveer 5 minuten invloed. Daarin lig je dan wel op de grond te spartellen met tranen in je ogen, en een flinke decibelproductiequote:Op maandag 4 april 2011 14:28 schreef Lotusss het volgende:
[..]
Misschien had ik het anders moeten verwoorden... het is wel een middel wat invloed heeft op je geest. Het OM wil die info van Kroon ws gebruiken om aannemelijker te maken dat hij wellicht meer heeft geëxperimenteerd dan alleen met lachgas...
Het is geen boef , is en blijft een oorlogsheld.quote:Op maandag 4 april 2011 18:57 schreef Renaldo het volgende:
ach het is toch gewoon een boef, lijkt me duidelijk. Desalniettemin blijft de Willemsorde terecht en mogen ze hem zeker niet afnemen.
Vrijwel alles wijst tot nu toe richting onschuld voor Kroon. Maar laten we hem toch maar als boef afschilderenquote:Op maandag 4 april 2011 18:57 schreef Renaldo het volgende:
ach het is toch gewoon een boef, lijkt me duidelijk. Desalniettemin blijft de Willemsorde terecht en mogen ze hem zeker niet afnemen.
als het een boef is MOETEN ze hem die Willemsorde afnemenquote:Op maandag 4 april 2011 18:57 schreef Renaldo het volgende:
Het zou voor defensie veel beter zijn geweest als het niet zo'n langlopend geheel geworden was. Gewoon in het begin toegegeven, zand erover. Dan had nu niemand het er meer over.quote:Op dinsdag 5 april 2011 13:20 schreef sp3c het volgende:
[..]
als het een boef is MOETEN ze hem die Willemsorde afnemen
we hebben het niet over een lintje dat je van de burgemeester krijgt als je iemand zijn hond uit het water trekt ofzo
Hij komt inderdaad behoorlijk onschuldig over ja: verboden wapenbezit, cocaïnegebruik (al dan niet vrijwillig)...quote:Op dinsdag 5 april 2011 13:15 schreef vannilesoep het volgende:
[..]
Vrijwel alles wijst tot nu toe richting onschul voor Kroon. Maar laten we hem toch maar als boef afschilderen
truequote:Op dinsdag 5 april 2011 13:25 schreef LXIV het volgende:
[..]
Het zou voor defensie veel beter zijn geweest als het niet zo'n langlopend geheel geworden was. Gewoon in het begin toegegeven, zand erover. Dan had nu niemand het er meer over.
klopt er moest ergens 'vind ik' tussenquote:Overigens is het niet zo dat die Willemsorde teruggegeven moet worden bij drugsgebruik. Dat staat nergens vermeldt. Enkel bij het doen van een misdrijf waarvoor je meer dan een jaar gevangenisstraf krijgt. En dat lijkt me zeer overdone in dit geval. Terecht ook, want die Willemsorde staat toch los van wat hij daarna gedaan heeft.
Ja, dat laatste is eigenlijk erger dan het drugsgebruik zelf. Het is wel onder ede, etc. Maar dan nog staat de affaire als geheel los van Afghanistan.quote:Op dinsdag 5 april 2011 13:40 schreef sp3c het volgende:
[..]
true
[..]
klopt er moest ergens 'vind ik' tussen
ik vind dat ze het ding af moeten pakken zodra blijkt dat hij keihard in de rechtbank over zijn drugsgeruik heeft staan te liegen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |