Ik kwam vroeger wel in cafe's en ga me nu niet vertellen dat er in cafe's geen alcohol wordt geschonken of mensen niet meer dronken worden of er drugs op de wc's wordt verhandeld, want dat was 40 jaar geleden al, en ik mag aannemen dat het nog steeds gebeurt.quote:Op vrijdag 14 januari 2011 15:11 schreef Bouke-p het volgende:
[..]
je komt nooit inurgercafe's maar weet toch dat er vanalles gebeurd dat niet ok is? das hetzelfde als het welbekende linkse riedeltje dat militairen stuk voor stuk moordernaars zijn.
en als ik zo de verhalen in de krant mag geloven, dan heeft kapitein Kroon van een niet zo goed bekend staand cafe een veel nettere tent zonder overlast gemakt en zijn er plannen om de hele boel te verbouwen.
Al met al niks mis mee. Daarnaast is defensie ook maar een baan, net als erg veel andere. En ja, we hebben een voorbeeldfunctie maar daar zitten echt grenzen aan.
Alcohol schenken en drinken gebeurt in elke onderdeelsbar, dus dat is al geen reden. De kans dat iemand in de onderdeelsbar dronken wordt is zelfs groter, aangezien je legering op loopafstand is, en je dus geen rekening hoeft te houden met terugrijden.quote:Op vrijdag 14 januari 2011 22:36 schreef Clan het volgende:
[..]
Ik kwam vroeger wel in cafe's en ga me nu niet vertellen dat er in cafe's geen alcohol wordt geschonken of mensen niet meer dronken worden of er drugs op de wc's wordt verhandeld, want dat was 40 jaar geleden al, en ik mag aannemen dat het nog steeds gebeurt.
Ik ben niet naief
Die regel bestond eigenlijk vooral om te voorkomen dat een officier als bijbaantje putjesschepper werd.quote:Op vrijdag 14 januari 2011 22:34 schreef Clan het volgende:
[..]
Dat zou kunnen, maar ik heb naast mijn baan bij Defensie ook bij een particuliere rijschool les gegeven, en dat moest ik doorgeven aan Defensie, dat viel onder, ik meen artikel 125 of 128 van het militair ambtenaren recht, en daar stond nadrukkelijk in dat het werk naar de stand van de rang moest zijn, dit natuurlijk om Defensie niet in verlegenheid te brengen.
Maar Defensie is de laatste 20 jaar zo onderhevig aan veranderingen dat het kan zijn dat ze dat hebben moeten schrappen.
Of pooier..quote:Op zaterdag 15 januari 2011 12:58 schreef RonaldV het volgende:
[..]
Die regel bestond eigenlijk vooral om te voorkomen dat een officier als bijbaantje putjesschepper werd.
Jawel, maar het mag toch niet. In de jaren 90 werden twee medewerkers van de Kon. Marine om zo'n bijbaan ontslagen.quote:Op zaterdag 15 januari 2011 14:39 schreef jeroen25 het volgende:
Pooier is toch ook een leidinggevende functie?
Een MWO is geen vrijbrief om je niet aan de wet te houden. Als het OM denkt te kunnen bewijzen dat je strafbare feiten hebt gepleegd mag je je voor de rechter verantwoorden. En die zal oordelen of jij schuldig bent of niet. Drager van de MWO of niet.quote:Op woensdag 16 februari 2011 16:14 schreef rubje het volgende:
Blijft het raar vinden dat zo iemand in Nl voor de rechter wordt gedaagd.![]()
trouwens.. klopt het dan zijn uniform met de medaille intussen in een museum hangt?ik ving zoiets op .
Je bedoelt de Ridderorde, een medaille is een rondevormige onderscheiding.quote:Op woensdag 16 februari 2011 16:14 schreef rubje het volgende:
Blijft het raar vinden dat zo iemand in Nl voor de rechter wordt gedaagd.![]()
trouwens.. klopt het dan zijn uniform met de medaille intussen in een museum hangt?ik ving zoiets op .
Stukje 'kennis' wat ik hier geefquote:Op zaterdag 19 februari 2011 19:01 schreef sp3c het volgende:
muggenziften mijn reet ... we hebben het hier niet over dat speldje dat je voor de duinenmars kreeg
volgens mij praten we langs elkaar heenquote:Op zaterdag 19 februari 2011 19:01 schreef sp3c het volgende:
muggenziften mijn reet ... we hebben het hier niet over dat speldje dat je voor de duinenmars kreeg
Omdat het zo achterlijk lang duurt (vind ik)quote:
Alle dataverkeer wordt toch opgeslagen? Waarom kijken ze niet gewoon wie deze dreig-SMS-jes verstuurd heeft? Dan kunnen ze de groep die dit complot smeedde en Kroon op heimelijke wijze allerlei soorten drugs toediende toch oppakken?quote:Marco Kroon: Ik ben gedrogeerd
Drugssporen in borsthaar aangetroffen
Marco Kroon © ANP
UPDATE Marco Kroon, de militair die wegens heldenmoed met de Willemsorde is onderscheiden, moet volgende week voor de militaire rechtbank in Arnhem verschijnen. Volgens het Openbaar Ministerie (OM) is aangetoond dat Kroon drugs in zijn lichaam heeft gehad.
Kroon ontkent dat hij ooit actief drugs heeft ingenomen. De militair meent dat er mensen zijn die tegen hem samenzweren. Zij zouden hem hebben bedreigd en geïntimideerd met pamfletten en sms'jes, met teksten als: ,,Hee HERO, je bent bijna weer een ZERO. Haha. We konden t niet weerstaan om je te zeggen dat we ons kostelijk vermaken! Schaakmat!!!!''
Bij het complot hoort volgens hem dat hij minstens één keer is gedrogeerd zonder dat hij het wist. De aanwezigheid van drugs in Kroons lichaam is volgens het OM aangetoond door het Nederlands Forensisch Instituut (NFI), dat zes borstharen van de man onderzocht.
Er was te weinig haar om gedetailleerde conclusies te trekken over de hoeveelheid drugs en de periode waarin die zouden zijn genomen. Het OM wilde wel meer onderzoek laten doen, maar toen bleek dat Kroon al zijn lichaamshaar had afgeschoren.
Maandag en dinsdag behandelt de rechtbank de zaak die draait om bezit van cocaïne, xtc en stroomstootwapens. Tijdens een niet-inhoudelijke zitting op 29 november zei officier van justitie Mariska Wijnbelt dat het waarschijnlijk niet waar is dat Kroon dat elke week afschoor, zoals hij heeft gezegd. Er bestaan namelijk foto's waarop Kroon staat met zichtbaar lichaamshaar. Het OM gelooft niet in de samenzweringstheorie van Kroon.
Ook al klinkt de theorie over het complot tegen de militair onwaarschijnlijk, toch moet dat scenario serieus onderzocht worden, vindt advocaat Knoops. Hij vindt dat het OM aan tunnelvisie lijdt, nu het alternatieve scenario's uitsluit. (ANP/EBO)
Zijn bezoek tijdens een opleiding van mij in het leger heeft veel indruk gemaakt, daardoor ben ik niet helemaal objectief misschien. Ik hoop ook op een goede afloop.. en laat ik hopen dat de beste man niet zo dom is geweest als waarvoor hij wordt beschuldigd.quote:Op dinsdag 29 maart 2011 15:04 schreef Sloggi het volgende:
Jij lijkt wel erg overtuigd van zijn onschuld.
Het is niet unlikely dat je wel eens wordt gedrogeerd als je vaak in een pub zit. Zo moeilijk is het niet om een pilletje of wat dan ook ergens in te doen en men kan je rare dingen laten doen op het moment dat je bezopen bent.quote:Op maandag 4 april 2011 12:45 schreef paintmeester het volgende:
tja wat moeten we hier nu van denken![]()
Nooit actief drugs ingenomen...gedrogeerd dus...?
En snel je lichaamshaar afscheren als het OM om een haar sample vraagt. Dan heb je wel de schijn tegen
Omdat lachgas wellicht volgens het OM ook onder de noemer "drugs" valt?quote:Op maandag 4 april 2011 13:45 schreef hoogvlieger het volgende:
Waarom gaan ze in godsnaam naar ballontjes lachgas vragen?.
Volgens de wet niet.quote:Op maandag 4 april 2011 14:16 schreef Lotusss het volgende:
[..]
Omdat lachgas wellicht volgens het OM ook onder de noemer "drugs" valt?
Misschien had ik het anders moeten verwoorden... het is wel een middel wat invloed heeft op je geest. Het OM wil die info van Kroon ws gebruiken om aannemelijker te maken dat hij wellicht meer heeft geëxperimenteerd dan alleen met lachgas...quote:
normale dosis heeft ongeveer 5 minuten invloed. Daarin lig je dan wel op de grond te spartellen met tranen in je ogen, en een flinke decibelproductiequote:Op maandag 4 april 2011 14:28 schreef Lotusss het volgende:
[..]
Misschien had ik het anders moeten verwoorden... het is wel een middel wat invloed heeft op je geest. Het OM wil die info van Kroon ws gebruiken om aannemelijker te maken dat hij wellicht meer heeft geëxperimenteerd dan alleen met lachgas...
Het is geen boef , is en blijft een oorlogsheld.quote:Op maandag 4 april 2011 18:57 schreef Renaldo het volgende:
ach het is toch gewoon een boef, lijkt me duidelijk. Desalniettemin blijft de Willemsorde terecht en mogen ze hem zeker niet afnemen.
Vrijwel alles wijst tot nu toe richting onschuld voor Kroon. Maar laten we hem toch maar als boef afschilderenquote:Op maandag 4 april 2011 18:57 schreef Renaldo het volgende:
ach het is toch gewoon een boef, lijkt me duidelijk. Desalniettemin blijft de Willemsorde terecht en mogen ze hem zeker niet afnemen.
als het een boef is MOETEN ze hem die Willemsorde afnemenquote:Op maandag 4 april 2011 18:57 schreef Renaldo het volgende:
Het zou voor defensie veel beter zijn geweest als het niet zo'n langlopend geheel geworden was. Gewoon in het begin toegegeven, zand erover. Dan had nu niemand het er meer over.quote:Op dinsdag 5 april 2011 13:20 schreef sp3c het volgende:
[..]
als het een boef is MOETEN ze hem die Willemsorde afnemen
we hebben het niet over een lintje dat je van de burgemeester krijgt als je iemand zijn hond uit het water trekt ofzo
Hij komt inderdaad behoorlijk onschuldig over ja: verboden wapenbezit, cocaïnegebruik (al dan niet vrijwillig)...quote:Op dinsdag 5 april 2011 13:15 schreef vannilesoep het volgende:
[..]
Vrijwel alles wijst tot nu toe richting onschul voor Kroon. Maar laten we hem toch maar als boef afschilderen
truequote:Op dinsdag 5 april 2011 13:25 schreef LXIV het volgende:
[..]
Het zou voor defensie veel beter zijn geweest als het niet zo'n langlopend geheel geworden was. Gewoon in het begin toegegeven, zand erover. Dan had nu niemand het er meer over.
klopt er moest ergens 'vind ik' tussenquote:Overigens is het niet zo dat die Willemsorde teruggegeven moet worden bij drugsgebruik. Dat staat nergens vermeldt. Enkel bij het doen van een misdrijf waarvoor je meer dan een jaar gevangenisstraf krijgt. En dat lijkt me zeer overdone in dit geval. Terecht ook, want die Willemsorde staat toch los van wat hij daarna gedaan heeft.
Ja, dat laatste is eigenlijk erger dan het drugsgebruik zelf. Het is wel onder ede, etc. Maar dan nog staat de affaire als geheel los van Afghanistan.quote:Op dinsdag 5 april 2011 13:40 schreef sp3c het volgende:
[..]
true
[..]
klopt er moest ergens 'vind ik' tussen
ik vind dat ze het ding af moeten pakken zodra blijkt dat hij keihard in de rechtbank over zijn drugsgeruik heeft staan te liegen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |