abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 1 december 2010 @ 17:25:36 #101
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_89393102
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 november 2010 22:02 schreef LXIV het volgende:

[..]

Mensen die boven het maaiveld uitsteken wordt helemaal niet de kop afgehakt, hem is juist ontzettend lang de hand boven het hoofd gehouden!
Als het zo'n belangrijk punt was geweest dan was het al opgekomen bij de screening voor hij de MWO kreeg. In plaats daarvan heeft men hem pas op de korrel gekregen toen hij al in de schijnwerpers stond. Dat is dus de kop boven het maaiveld afhakken.
quote:
Zijn drugsgebruik en overige activiteiten zijn een schande. Niet alleen voor de KL maar ook voor iedere militair die daar geweest is. Wat dat betreft heeft hij niet alleen de MWO bezoedelt, maar ons allemaal.
Zijn vermeende drugsgebruik en vermeende overige activiteiten. Laten we even terug gaan naar waar het OM mee begon: drugs- en wapenhandel. Dat is vrij hoog ingezet voor wat er overblijft: vermeend drugsgebruik en het voor handen hebben van één of twee tasers.

En niet de eerste keer hoor: Het OM heeft ook bij Erik O. flink aan verdachtmakingen gewerkt, onder andere door zijn deelname aan geheime operaties te laten lekken, waardoor hij over moest komen als een gewetenloze killer.

Voorlopig heeft niet HIJ, maar het OM met haar verdachtmakingen bezoedeld. Zoals het OM dat wel vaker doet door er gelijk op te wijzen richting pers dat het om militarien gaat. Alsof er geen drugssmokkelende sinaasappelhandelaren zijn, of mishandelende VWO-studenten. Nee, bij Militairen moet dat gelijk in het persbericht, en als de verdachte een MWO heeft dan moet het zeker hard van de daken geschreeuwd worden, zodat de Majesteit er ook gelijk in wordt meegetrokken (Guilty by association immers?).

quote:
Vergeet niet dat er duizenden militairen naar Afghanistan toe zijn geweest en zich daar moedig gedragen hebben. Ongelukkigerwijs is Kroon uitgekozen voor de MWO.
Of dat wel of niet gelukkig is staat nog te bezien, voorlopig is hij nog niet veroordeeld. En het OM is wel vaker hard op het gelaat gevallen bij op het oog ijzersterke zaken. Er past dus wel wat matiging op je uitspraken. :{w

quote:
Het is niet zo dat hij daarom buiten de wet staat of speciale voorrechten heeft. Integendeel, noblesse oblige. Hij had juist een voorbeeld moeten zijn.
Wat dat betreft heb ik heel wat meer sympathie voor Yoeri van Gelder, die is tenminste nog eerlijk geweest. Maar voortdurend beweren nooit drugs gebruikt te hebben, dan met wazige complottheorien komen zonder bewijs, al je haren overal afscheren zodat niet getest kan worden, beweren dat je jas, met cokesporen, eigenlijk van een cafebezoeker is, komop. Iedere andere gewone soldaat was met zulke zwakke smoesjes er allang uitgetrapt.
Als je nou eens netjes net als ieder ander afwacht wat er van die bewijzen over blijft? Het OM is al vaker onderuit gegaan omdat ze tunnelvisie hadden. Je haar afscheren zodat er niet getest kan worden? ten eerste is lichaamshaar afscheren al zeker 10 jaar absoluut niet ongewoon, ook niet bij mannen, ten tweede strookt dat niet met de stelling dat er coke-sporen in zijn borsthaar zou zijn aangetroffen. En in een kroeg loop je kans met Coke in aanraking te komen, ook als je dat niet wilt, of je er niet van bewust bent. In een kroeg loop je (zeker als eigenaar) kans dat er spullen van je bezoek blijven liggen. Je mag dat onwaarschijnlijk vinden, maar het is geen direct bewijs, hooguit indirect.
- "Blind faith in your leaders, or in anything, will get you killed" Bruce Springsteen - War
- Door controle aan de landsgrenzen op te heffen kan men nu grenzenloos gaan controleren...
- Privacy Matters
  woensdag 1 december 2010 @ 17:26:34 #102
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_89393147
quote:
1s.gif Op woensdag 1 december 2010 12:58 schreef avaz het volgende:
Ik vind Kroon een held, maar dat verhaal over de xtc sporen op zijn borsthaar, en het gedoe met die jas....het ruikt er toch echt n beetje naar dat hij fout zat(al hoop ik van niet).
Natuurlijk pleit het niet voor hem. Maar dat maakt hem nog niet direct schuldig, zo werkt het recht niet. Het moet nog steeds bewezen worden.
- "Blind faith in your leaders, or in anything, will get you killed" Bruce Springsteen - War
- Door controle aan de landsgrenzen op te heffen kan men nu grenzenloos gaan controleren...
- Privacy Matters
  woensdag 1 december 2010 @ 17:30:17 #103
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_89393298
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 november 2010 22:03 schreef LXIV het volgende:
Kortom: zijn drugsgebruik is niet minder erg door zijn MWO maar juist veel erger.
Mag ik je een vraag stellen?

Laten we eens aannemen dat hij alle bewijzen weet te keren, en wordt vrijgesproken. Het OM heeft prutswerk geleverd, of hij heeft het echt niet gedaan, dat laten we even in het midden.

Moeten er dan strafmaatregelen getroffen worden tegen de persoon/personen bij het OM die de Koningin slechte pers hebben bezorgd door iemand die nauw met haar geassocieerd wordt vals/fout te beschuldigen?

Want jouw logica er op loslatend: Juist vanwege zijn MWO hadden ze er VEEL zorgvuldiger mee om moeten gaan voor het in de pers kon komen.
- Privacy Matters
  woensdag 1 december 2010 @ 19:26:45 #104
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_89398154
quote:
1s.gif Op woensdag 1 december 2010 17:30 schreef RonaldV het volgende:

[..]

Mag ik je een vraag stellen?

Laten we eens aannemen dat hij alle bewijzen weet te keren, en wordt vrijgesproken. Het OM heeft prutswerk geleverd, of hij heeft het echt niet gedaan, dat laten we even in het midden.

Moeten er dan strafmaatregelen getroffen worden tegen de persoon/personen bij het OM die de Koningin slechte pers hebben bezorgd door iemand die nauw met haar geassocieerd wordt vals/fout te beschuldigen?

Want jouw logica er op loslatend: Juist vanwege zijn MWO hadden ze er VEEL zorgvuldiger mee om moeten gaan voor het in de pers kon komen.
Nee, het is de taak van het OM om strafbare feiten aan de rechtbank voor te leggen. De rechter beslist uiteindelijk. Als het OM fout zit kunnen ze daar natuurlijk niet voor bestraft worden!

Maar neem maar aan dat ze er heel zorgvuldig mee omgegaan zijn. Veel en veel zorgvuldiger dan met een 'gewone' militair het geval zou zijn. Als ze de kans hadden gekregen dan hadden ze het allemaal het liefst in de doofpot gestopt.
Anderzijds: iedereen is voor de wet gelijk en daarom kun je het hier ook niet door de vingers kijken.
The End Times are wild
  Moderator woensdag 1 december 2010 @ 20:00:44 #105
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_89400091
deze man oneacht wat hij gedaan heeft zit naast de koningin als de mogelijkheid zich voordoet
hij is niet voor de wet gelijk aan de rest van Nederland ... Natuurlijk gaat er een vergrootglas op zijn leventje, je wil niet hebben dat er een drugsdealer ergens binnenwandelt en de hele krijgsmacht opstaat en salueert

hij moet zich verre van dit soort dingen houden, ik vind het dom dat hij uberhaupt een cafe runt

van een beetje schnabbelen hier en daar kan hij de rest van zijn leven ook wel goed rondkomen

daarnaast heb ik ook totaal geen vertrouwen in het OM, zeker niet als het militairen aangaat en begint het idd net als bij Eric O. weer op een heksenjacht te lijken

quote:
2s.gif Op maandag 20 september 2010 16:57 schreef fathank het volgende:

[..]

Want Eric O. heeft niet gericht geschoten...?
niet voor zover jij en ik weten en niet volgens de rechter
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  woensdag 1 december 2010 @ 20:10:01 #106
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_89400652
quote:
1s.gif Op woensdag 1 december 2010 20:00 schreef sp3c het volgende:
deze man oneacht wat hij gedaan heeft zit naast de koningin als de mogelijkheid zich voordoet
hij is niet voor de wet gelijk aan de rest van Nederland ... Natuurlijk gaat er een vergrootglas op zijn leventje, je wil niet hebben dat er een drugsdealer ergens binnenwandelt en de hele krijgsmacht opstaat en salueert

hij moet zich verre van dit soort dingen houden, ik vind het dom dat hij uberhaupt een cafe runt

van een beetje schnabbelen hier en daar kan hij de rest van zijn leven ook wel goed rondkomen

daarnaast heb ik ook totaal geen vertrouwen in het OM, zeker niet als het militairen aangaat en begint het idd net als bij Eric O. weer op een heksenjacht te lijken

[..]

niet voor zover jij en ik weten en niet volgens de rechter
Dat hele verhaal Eric O. is ook uiterst dubieus. Als je je daar in verdiept dan zie je dat hij gewoon de geweldsinstructie genegeerd heeft, hier een dode bij is gevallen, hij zijn ondergeschikten geintimideerd heeft om vooral niks te vertellen, en dat uiteindelijk het bewijs niet rond kwam.
Dat heeft niks met heksenjacht te maken.

Ik moet altijd zo :') voor burgers die het in dit geval opnemen voor de betreffende militair. Dat zijn vaak van die halve zolen die je op landmachtdagen e.d. ook ziet en die graag in het leger gewild hadden maar het wegens hun zwakke psyche niet mochten. Die hebben het leger dan als hobby en stellen je vragen over materieel die je als beroeps niet beantwoorden kunt omdat het je niks boeit.
Enfin, dat soort gasten denkt dat 'loyaal' te zijn door het blindelings op te nemen voor Eric O., Marco K., Yoeri et cetera. Terwijl wanneer je vanuit professioneel standpunt kijkt gewoon ziet dat deze mensen helemaal voorkeur verdienen, maar juist een trap onder hun *, omdat ze de krijgsmacht, jij en ik, allemaal te kijk zetten als drugsgebruikers, leugenaars et cetera.

Er waren ook mensen die het opnamen voor mariniers die in Irak allerlei misdaden begaan hadden. Zogenaamd om te laten zien hoe ze achter het leger stonden. Ik zeg: als je achter het leger staat, sta dan achter de rechtgeaarde, goede militairen. En niet achter diegenen die het niet waard zijn het uniform te dragen.
The End Times are wild
  Moderator woensdag 1 december 2010 @ 20:14:56 #107
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_89400917
oftie schuldig was weet ik niet maar het blijft een heksenjacht en dat vond ik nogal kwalijk en ik begin hier een deja vu gevoel te krijgen

als ze daadwerkelijk wat kunnen bewijzen dan mag Marco Kroon wmb de dienst uit en de bak in en dan moeten ze zijn onderscheiding weer afpakken maar het OM moet niet iedere keer zo spraakzaam zijn zodra er een groen pak in beeld komt, daar stoor ik me aan
  woensdag 1 december 2010 @ 20:21:59 #108
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_89401284
quote:
1s.gif Op woensdag 1 december 2010 20:14 schreef sp3c het volgende:
oftie schuldig was weet ik niet maar het blijft een heksenjacht en dat vond ik nogal kwalijk en ik begin hier een deja vu gevoel te krijgen

als ze daadwerkelijk wat kunnen bewijzen dan mag Marco Kroon wmb de dienst uit en de bak in en dan moeten ze zijn onderscheiding weer afpakken maar het OM moet niet iedere keer zo spraakzaam zijn zodra er een groen pak in beeld komt, daar stoor ik me aan
Maar laten we nu reeel zijn: allereerst getuigen die zeggen dat hij gebruikt en handelt. Vervolgens sporen in zijn haren en kleding. Vervolgens scheert hij al zijn lichaamshaar af en beweert dat die jas van 'een klant' was. Verwarde verhalen over allerlei bedreigingen, maar niet in staat om een brief of dreig-sms-je te overhandigen. Verhalen over complotten en vreemden die hem onbekende stukjes cake (met wellicht drugs :') erin komen aanbieden) Kom op. Hoe ver wil je gaan om hem te blijven geloven?
The End Times are wild
  Moderator woensdag 1 december 2010 @ 20:25:51 #109
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_89401509
ik geloof hem sowieso niet, eigenlijk vanaf dat 'ik wist niet dat tazers illegaal waren?' verhaal

maar ik geloof het OM ook niet
  woensdag 1 december 2010 @ 20:27:09 #110
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_89401574
quote:
1s.gif Op woensdag 1 december 2010 20:25 schreef sp3c het volgende:
ik geloof hem sowieso niet, eigenlijk vanaf dat 'ik wist niet dat tazers illegaal waren?' verhaal

maar ik geloof het OM ook niet
Wat is het belang van het OM om hem aan te klagen, behalve dat het hun werk is om aan te klagen als ze wetsovertredingen en misdrijven constateren? Helemaal niks hoor.
Netto is het negatief voor Nederland en de krijgsmacht.
The End Times are wild
  Moderator woensdag 1 december 2010 @ 20:27:58 #111
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_89401616
het OM wil iets te graag winnen imo

ze streeft daarmee het doel voorbij
  woensdag 1 december 2010 @ 20:32:32 #112
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_89401890
quote:
1s.gif Op woensdag 1 december 2010 20:27 schreef sp3c het volgende:
het OM wil iets te graag winnen imo

ze streeft daarmee het doel voorbij
Het OM constateert gewoon een mogelijk strafbaar feit en daarop is ze verplicht aan te klagen. Er valt niks te winnen. Als de rechter bepaalt dat de verdachte schuldig is, heeft het OM niks gewonnen of verloren.
Netto is deze hele affaire voor iedereen een verlies-situatie. Uiteindelijk slecht voor nl, dus ook voor het OM.
The End Times are wild
  Moderator woensdag 1 december 2010 @ 20:35:02 #113
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_89402023
zo zou het moeten zijn idd

maar ik krijg er toch een ander gevoel bij, het is wat RonaldV ook zegt
er moet koste wat kost een veroordeling komen, al is het voor wildplassen en dat noem ik een heksenjacht
  woensdag 1 december 2010 @ 20:37:10 #114
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_89402175
quote:
1s.gif Op woensdag 1 december 2010 20:32 schreef LXIV het volgende:

[..]

Het OM constateert gewoon een mogelijk strafbaar feit en daarop is ze verplicht aan te klagen. Er valt niks te winnen. Als de rechter bepaalt dat de verdachte schuldig is, heeft het OM niks gewonnen of verloren.
Netto is deze hele affaire voor iedereen een verlies-situatie. Uiteindelijk slecht voor nl, dus ook voor het OM.
Sinds wanneer is het OM verplicht om aan te klagen?

Voor de carriere van de aanklager is het winnen van zo'n zaak natuurlijk geweldig, die heeft alleen maar te winnen.
  woensdag 1 december 2010 @ 20:37:15 #115
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_89402187
quote:
1s.gif Op woensdag 1 december 2010 20:35 schreef sp3c het volgende:
zo zou het moeten zijn idd

maar ik krijg er toch een ander gevoel bij, het is wat RonaldV ook zegt
er moet koste wat kost een veroordeling komen, al is het voor wildplassen en dat noem ik een heksenjacht
Dit is toch net even van een ander kaliber dan wildplassen.
The End Times are wild
  woensdag 1 december 2010 @ 20:38:02 #116
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_89402233
quote:
7s.gif Op woensdag 1 december 2010 20:37 schreef Nobu het volgende:

[..]

Sinds wanneer is het OM verplicht om aan te klagen?

Voor de carriere van de aanklager is het winnen van zo'n zaak natuurlijk geweldig, die heeft alleen maar te winnen.
Sinds het OM bestaat.

Nee, dit is helemaal niet geweldig, voor niemand. Iedereen had deze hele toestand het liefst ontweken.
The End Times are wild
  woensdag 1 december 2010 @ 20:39:40 #117
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_89402332
quote:
1s.gif Op woensdag 1 december 2010 20:38 schreef LXIV het volgende:

[..]

Sinds het OM bestaat.

Nee, dit is helemaal niet geweldig, voor niemand. Iedereen had deze hele toestand het liefst ontweken.
Nee hoor, het OM heeft geen vervolgingsplicht.
  Moderator woensdag 1 december 2010 @ 20:39:45 #118
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_89402339
quote:
1s.gif Op woensdag 1 december 2010 20:37 schreef LXIV het volgende:

[..]

Dit is toch net even van een ander kaliber dan wildplassen.
bijwijze van spreken
  woensdag 1 december 2010 @ 20:44:21 #119
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_89402598
quote:
7s.gif Op woensdag 1 december 2010 20:39 schreef Nobu het volgende:

[..]

Nee hoor, het OM heeft geen vervolgingsplicht.
Werkelijk niet? Wat vreemd.

Enfin, maar het is niet het OM dat die coke door die neus gezogen heeft. Dat heeft betrokkene toch echt zelf gedaan.
The End Times are wild
  Moderator woensdag 1 december 2010 @ 20:47:22 #120
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_89402788
hahaha, iemand heeft het volgens de betrokkene welgeprobeert ... kan net zo goed he OM zijn *)
  woensdag 1 december 2010 @ 20:49:25 #121
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_89402930
quote:
1s.gif Op woensdag 1 december 2010 20:44 schreef LXIV het volgende:

[..]

Werkelijk niet? Wat vreemd.

Enfin, maar het is niet het OM dat die coke door die neus gezogen heeft. Dat heeft betrokkene toch echt zelf gedaan.
Net als honderdduizenden anderen, maar daar doet het OM niets mee. Toen duidelijk was dat het hele verhaal over dealen niet te bewijzen was hadden ze er mee op moeten houden. In mijn ogen gaan ze alleen door met procederen omdat ze niet af willen gaan in een zaak met zo veel publiciteit. Publiciteit die ze er eerst zelf aan gegeven hebben trouwens.
  woensdag 1 december 2010 @ 22:12:47 #122
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_89407852
quote:
7s.gif Op woensdag 1 december 2010 20:49 schreef Nobu het volgende:

[..]

Net als honderdduizenden anderen, maar daar doet het OM niets mee. Toen duidelijk was dat het hele verhaal over dealen niet te bewijzen was hadden ze er mee op moeten houden. In mijn ogen gaan ze alleen door met procederen omdat ze niet af willen gaan in een zaak met zo veel publiciteit. Publiciteit die ze er eerst zelf aan gegeven hebben trouwens.
Dat dus. Het is het Monica Lewinski schandaal in het klein. Je beschulidgt iemand van iets groots, en dan blijf je net zo lang kammen tot je iets vindt, zelfs al heeft dat er niks mee te maken. Dat is hoe een aantal leden van het OM zich al jarenlang profileert. Zelfs de politie ergert zich er aan, want zo handelt het OM namelijk ook naar agenten.
En je zit er naast: medewerkers van het OM doen dit wel degelijk als prestige-strijd. Werk jezelf flink in beeld, dat is goed voor je carrière. En geef vooral niet toe dat je er naast hebt gezeten.
- Privacy Matters
  woensdag 1 december 2010 @ 22:17:58 #123
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_89408124
Maar Monica Lewinski had Clinton toch ook gewoon gepijpt? Dat Clinton eerst wekenlang alles gewoon ontkent en letterlijk zegt: "I DID NOT HAVE SEX WITH THAT WOMAN", en vervolgens écht niet meer om de feiten heen kan en zegt:"Ja, maar pijpen is eigenlijk geen sex en een sigaar in de kut van een stagaire duwen ook niet.", dat is toch niet blijven kammen? Het is volstrekt logisch dat de media hierop duiken, kom op, dat is hun taak.

Verder had Clinton wat mij betreft gerust mogen blijven zitten als president omdat hij de stagaire gepakt had. Maar dat hij onder ede en naar het hele Amerikaanse volk liegt, dat kan dus niet in mijn visie.
The End Times are wild
pi_89409613
wo 1 dec. 21:17
Willekeur bij justitie met drugstest haren

Justitie meet met twee maten door in de zaak tegen militair Marco Kroon wél haaronderzoek op harddrugs in te brengen, maar dat per se niet te willen tegen politieman Sander V. die het twaalfjarige meisje Milly Boele uit Dordrecht om het leven bracht.

Dat zeggen advocaten die bij deze zaken betrokken zijn. De Telegraaf onthulde onlangs dat het OM bij V. geen haartest op harddrugs verrichtte, hoewel op Milly’s trui xtc- en urinesporen zitten die vrijwel zeker van de politieman afkomstig zijn. Volgens justitie bleef een haartest bij V. achterwege omdat die geen indicatie zou geven voor het moment waarop xtc werd geslikt. In de uitspraak tegen V. voegde de rechtbank daaraan toe dat een haaranalyse evenmin uitwijst hoeveel xtc is gebruikt.

Maar bij militair Marco Kroon, die eerder deze week voor de rechtbank in Arnhem verscheen, voert hetzelfde openbaar ministerie wél haartesten aan als bewijs voor harddrugsgebruik. Het OM gaat zelfs zover om te stellen dat de aangetroffen hoeveelheid xtc in haarmonsters van de militair neerkomt op een gebruik van twee à drie tabletten per maand.

„Onbegrijpelijk dat het OM de gegevens in de zaak-Kroon als waarheid presenteert, terwijl justitie in de zaak tegen V. een totaal andere schijn ophoudt”, vindt advocaat Geert-Jan Knoops, raadsman van Kroon. „Om nog maar niet te spreken over het oordeel van de rechters die in de uitspraak tegen V. aan haaronderzoek geen enkele waarde toekennen. Justitie spreekt duidelijk met twee tongen en handelt al naar gelang dat in haar straatje te pas komt.”

Ook advocaat Frank van Ardenne die de ouders van Milly bijstaat, wil de kwestie tot op de bodem uitgezocht zien. Eerder verklaarden forensisch experts tegenover deze krant dat haaronderzoek wél zin heeft. „De informatie uit de Kroon-zaak is aanleiding voor Fred en Tineke Boele om dit aan de orde te stellen in een aanstaand gesprek met justitie.”Als V. xtc innam, zet dat zijn zaak en de betrouwbaarheid van zijn verklaringen in een compleet ander daglicht. De xtc in urine kan bovendien passen bij het sporenpatroon van een vorm van misbruik waarvan justitie V. verdenkt, maar waarvan hij eerder werd vrijgesproken.

Bron: www.telegraaf.nl
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
  woensdag 1 december 2010 @ 23:37:47 #125
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_89412687
quote:
1s.gif Op woensdag 1 december 2010 22:17 schreef LXIV het volgende:
Maar Monica Lewinski had Clinton toch ook gewoon gepijpt? Dat Clinton eerst wekenlang alles gewoon ontkent en letterlijk zegt: "I DID NOT HAVE SEX WITH THAT WOMAN", en vervolgens écht niet meer om de feiten heen kan en zegt:"Ja, maar pijpen is eigenlijk geen sex en een sigaar in de kut van een stagaire duwen ook niet.", dat is toch niet blijven kammen? Het is volstrekt logisch dat de media hierop duiken, kom op, dat is hun taak.

Verder had Clinton wat mij betreft gerust mogen blijven zitten als president omdat hij de stagaire gepakt had. Maar dat hij onder ede en naar het hele Amerikaanse volk liegt, dat kan dus niet in mijn visie.
Ware het niet dat het onderzoek naar hem niet ging over vreemdgaan.
Clinton werd het slachtoffer van suggesties gevoed vanuit de Republikeinse partij over vermeende voorkennis van Clinton (of liever: zijn vrouw) over een vastgoed deal waar ze uitgestapt waren, genaamd Whitewater. De Clintons hadden in zijn tijd als gouverneur van Arkansas geïnvesteerd in onroerend goed. Daar waren ze (met verlies overigens) uit gestapt. Een paar politieke vijanden bleven maar hameren op zijn vermeende leugenachtigheid, en deden aangifte van handel met voorkennis. Dat onderzoek liep op niks uit. Maar de aanklager bleef steeds maar aandringen op vergroting en verlening van zijn opdracht, want hij had steeds maar weer nieuwe losse eindjes, zo zei hij. Juridisch ging het toen al lang niet meer over Whitewater, hij wilde alleen nog aan kunnen tonen dat Clinton/de Clintons wel eens logen, om zo de stelling dat ze over Whitewater logen meer geloofwaardigheid te geven.

Een secretaresse van het Witte Huis kwam vlak voor de aanklager echt door al zijn opties heen was met een prachtbericht: een stagière op het Witte Huis beweerde een relatie met de president te hebben, en sterker nog: ze zou bewijs hebben in de vorm van een spermavlek op een jurk die ze als aandenken bewaard had. Clinton zat klem: hoe kon hij toegeven zijn vrouw te bedriegen? Hoe kon hij niet liegen en zo een afzettingsprocedure voorkomen?

Clinton is gewoon gesnaaid op iets wat talloze presidenten voor hem ook al gedaan hadden. En hij loog om zijn vrouw niet te hoeven vertellen dat hij vreemd ging.

En dat was waar ik het over had: je kunt iedereen beschuldigen, en een onderzoek beginnen. En bij iedereen kun je bij zo'n onderzoek wel iets vinden wat niet hoort. Een belastingaangifte waar in de marge mee gerommeld is bijvoorbeeld. Een peuk die je uit het raam van je auto hebt gegooid. Bedenk maar iets. Iedereen doet wel eens iets wat niet mag, of komt in contact met iets wat niet mag. Zeker als je een kroeg runt. En mocht je zelf niet iets gedaan hebben dan heb je wel gasten die in het circuit zitten, en dus ben je verdacht omdat je een onderwereldkroeg runt.
- Privacy Matters
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')