Same here. Vooral voor lezen/tijdschriften/kranten etc. Benieuwd welke titels meedoen.quote:Op woensdag 27 januari 2010 20:51 schreef nietzman het volgende:
Ik zie d'r wel een markt voor. Lijkt me een heerlijk makkelijk entertainmentapparaatje voor 'er bij'.
Ik wacht de eerste reviews even af maar kan geheel niet uitsluiten dat ik m'n creditcard voor zoiets trek.
Ben benieuwd naar de content-deals die gemaakt zijn.quote:Op woensdag 27 januari 2010 20:54 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Same here. Vooral voor lezen/tijdschriften/kranten etc. Benieuwd welke titels meedoen.
Ja maar dan moet je wel elke keer bv opnieuw surfen naar de website waar je eerst op zat. Youtube filmpje pauzeren om ff snel te mailen zit er niet in.quote:Op woensdag 27 januari 2010 20:52 schreef Citizen.Erased het volgende:
Ik zat net nog na te denken over het multitasking, maar dat heb je niet zo zeer nodig als het OS erg gestroomlijnd werkt. Dan kun je gewoon snel switchen tussen applicaties.
Ik zie wel mogelijkheden. Eerst maar eens op de apps werken. De iPhone is zonder apps ook weinig aan.quote:Op woensdag 27 januari 2010 20:55 schreef Blaxje het volgende:
De video is trouwens best overtuigend. De interface werkend zien verandert mijn mening al wel een beetje
Het is haast net alsof je zo'n ding een keer in handen moet hebben gehad alvorens een mening te vormen he?quote:Op woensdag 27 januari 2010 20:55 schreef Blaxje het volgende:
De video is trouwens best overtuigend. De interface werkend zien verandert mijn mening al wel een beetje
Dat zijn dingen waarbij men in de ontwikkeling rekening moet houden. Als je switcht van safari naar een andere app en vervolgens weer naar safari moet je in principe gewoon weer verder kunnen gaan waar je gebleven was.quote:Op woensdag 27 januari 2010 20:56 schreef -Techno- het volgende:
[..]
Ja maar dan moet je wel elke keer bv opnieuw surfen naar de website waar je eerst op zat. Youtube filmpje pauzeren om ff snel te mailen zit er niet in.
Streamen.quote:Op woensdag 27 januari 2010 20:57 schreef Merkie het volgende:
Ik zie Jarno al op de bank liggen met dat ding, even de vakantiekiekjes op een USB-stick bekijken op de iPad. Oh wacht, hij heeft geen USB-poorten.
Daar hebben we MobileMe voor. En de MobileMe Gallery-appquote:Op woensdag 27 januari 2010 20:57 schreef Merkie het volgende:
Ik zie Jarno al op de bank liggen met dat ding, even de vakantiekiekjes op een USB-stick bekijken op de iPad. Oh wacht, hij heeft geen USB-poorten.
Ja handig joh als je niet thuis bent.quote:
Zo'n stickje dat 99% van de bevolking gebruikt.quote:Op woensdag 27 januari 2010 21:01 schreef Jarno het volgende:
Wat is USB? Zijn dat al die apparaten die ik er net heb uitgeflikkerd omdat ik al mijn storage gecentraliseerd heb op een NAS zodat alles via het netwerk kan? Was dat USB?
Er is meer dan alleen harde schijven he.quote:Op woensdag 27 januari 2010 21:01 schreef Jarno het volgende:
Wat is USB? Zijn dat al die apparaten die ik er net heb uitgeflikkerd omdat ik al mijn storage gecentraliseerd heb op een NAS zodat alles via het netwerk kan? Was dat USB?
En wat heb je daar aan als je niet thuis bent? Thuis kan je toch net zo goed een pc,mac of een willekeurige laptop gebruiken?quote:Op woensdag 27 januari 2010 21:01 schreef Jarno het volgende:
Maar dat heeft in de toekomst niet zoveel meerwaarde. Ik maak al praktisch geen gebruik meer omdat alles online raadpleegbaar is tegenwoordig.quote:Op woensdag 27 januari 2010 21:01 schreef Merkie het volgende:
[..]
Zo'n stickje dat 99% van de bevolking gebruikt.
Als in, echt? Ik zie iedereen met zo'n ding aan z'n sleutelhanger maar volgens mij worden die dingen amper gebruikt. En kom op, je vergelijking zuigt gewoon ballen. Het is geen netbook, het is geen MBP, het is een tablet PC. Met z'n eigen doelgroep, eigen toepassingen. En nee, dat is dus niet via USB je vakantiekiekjes bekijken nee.quote:Op woensdag 27 januari 2010 21:01 schreef Merkie het volgende:
[..]
Zo'n stickje dat 99% van de bevolking gebruikt.
De nieuwste macbook is een paar maanden oud man.quote:Op woensdag 27 januari 2010 21:02 schreef Jahr00n het volgende:
Iemand een idee wanneer de macbooks nu komen? Of worden die gewoon in de komende weken onaangekondigd doorgevoerd?
Skype zal vast wel een mooie app bouwen. Jammer dat er geen camera in zit.quote:Op woensdag 27 januari 2010 20:58 schreef ebeaydojraes het volgende:
http://www.apple.com/ipad/specs/
Dutchaltijd goed. en toch Mic aansluiting. dus kunnen gaan phonen via MSN achtige toestanden. opzich goed
De nieuwe pro's dan, die zouden vandaag komen verdomme.quote:Op woensdag 27 januari 2010 21:03 schreef jakkop het volgende:
[..]
De nieuwste macbook is een paar maanden oud man.
Synchoniseren en daarna overal beschikbaar maken voor als je niet thuis bent.quote:Op woensdag 27 januari 2010 21:03 schreef -Techno- het volgende:
[..]
En wat heb je daar aan als je niet thuis bent? Thuis kan je toch net zo goed een pc,mac of een willekeurige laptop gebruiken?
Wat is de toegevoegde van de Ipad?
Nee hoor, zo werkt dat op een iPhone ook niet. De website of je email of waar je ook mee bezig was kun je gewoon 'pauzeren', als je terug komt in Safari of mail.app ga je gewoon verder waar je bezig was. Het kan alleen niet tegelijkertijd, maar dat wil je ook helemaal niet met deze UI.quote:Op woensdag 27 januari 2010 20:56 schreef -Techno- het volgende:
[..]
Ja maar dan moet je wel elke keer bv opnieuw surfen naar de website waar je eerst op zat.
quote:Op woensdag 27 januari 2010 21:02 schreef TwyLight het volgende:
Wat zijn we ook eigenlijk triest he, vroeger waren mensen blij met knikkers
Dat filmpje overtuigt welquote:Op woensdag 27 januari 2010 21:06 schreef broer het volgende:
Hm... Grappig apparaat. Ik vond hem op het eerste oog niet zo mooi, maar wat ik nu zie, bevalt eigenlijk best. Zo even dat filmpje bekijken.
De rumors doen ons zoveel laten verwachten dat het eigenlijk alleen nog maar kan tegenvallen. Ik ben nog steeds sceptisch over het apparaat, maar ik denk toch dat we gaan wennen aan het ding. De naam echter, zal nooit wennenquote:Op woensdag 27 januari 2010 21:02 schreef TwyLight het volgende:
Wat zijn we ook eigenlijk triest he, vroeger waren mensen blij met knikkers
volgens...jou?quote:Op woensdag 27 januari 2010 21:04 schreef Jahr00n het volgende:
[..]
De nieuwe pro's dan, die zouden vandaag komen verdomme.
Ik snap de doelgroep wel. Ik vind alleen zo'n opgeblazen iPhone OS totaal niet geschikt hiervoor. Een aangepaste versie van OS X had me veel geschikter geleken. Dan had ik hem misschien nog wel gekocht.quote:Op woensdag 27 januari 2010 21:03 schreef Jarno het volgende:
[..]
Als in, echt? Ik zie iedereen met zo'n ding aan z'n sleutelhanger maar volgens mij worden die dingen amper gebruikt. En kom op, je vergelijking zuigt gewoon ballen. Het is geen netbook, het is geen MBP, het is een tablet PC. Met z'n eigen doelgroep, eigen toepassingen. En nee, dat is dus niet via USB je vakantiekiekjes bekijken nee..
De video heeft me zelfs van mening doen veranderen. Ik wil er eenquote:
Wellicht dat dat komt, maar Mac OS X is nog niet echt geschikt voor al die gestures en zo.quote:Op woensdag 27 januari 2010 21:07 schreef Merkie het volgende:
[..]
Ik snap de doelgroep wel. Ik vind alleen zo'n opgeblazen iPhone OS totaal niet geschikt hiervoor. Een aangepaste versie van OS X had me veel geschikter geleken. Dan had ik hem misschien nog wel gekocht.
Ik ben bang van welquote:Op woensdag 27 januari 2010 21:08 schreef Terpentin07 het volgende:
Ben benieuwd of ze bij de prijzen het dollarteken gewoon vervangen door de euro.
Best akelig eigenlijk. Hoe een beetje leuk editten een wereld van verschil kan makenquote:
Bij mij ter vervanging van m'n MBP en naast m'n iMac.quote:Op woensdag 27 januari 2010 21:08 schreef fyah het volgende:
[..]
De video heeft me zelfs van mening doen veranderen. Ik wil er eenMaar als ik er een zou kopen zou het alleen voor gebruik naast een iMac ofzo zijn.
Met andere woorden applicaties sluiten eigenlijk nooit echt. Okee dan is het gebrek aan multitasking idd niet zo belangrijk.quote:Op woensdag 27 januari 2010 21:05 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Nee hoor, zo werkt dat op een iPhone ook niet. De website of je email of waar je ook mee bezig was kun je gewoon 'pauzeren', als je terug komt in Safari of mail.app ga je gewoon verder waar je bezig was. Het kan alleen niet tegelijkertijd, maar dat wil je ook helemaal niet met deze UI.
Ik heb er wel ernstig rekening mee gehouden dat die vandaag zouden komen ja. Met mij vele anderen.quote:
Mwah. Zo heb je wel meteen 140k apps beschikbaar.quote:Op woensdag 27 januari 2010 21:07 schreef Merkie het volgende:
[..]
Ik snap de doelgroep wel. Ik vind alleen zo'n opgeblazen iPhone OS totaal niet geschikt hiervoor. Een aangepaste versie van OS X had me veel geschikter geleken. Dan had ik hem misschien nog wel gekocht.
Wat bedoel je precies? Dat je gewoon OS X Apps kunt draaien of zo? Ik vind iPhone-apps veel logischer, eigenlijk. En onderhuids IS het iPhone-OS een aangepaste OS X..quote:Op woensdag 27 januari 2010 21:07 schreef Merkie het volgende:
[..]
Same here!! Mijn contract loopt tot 11 juli.quote:Op woensdag 27 januari 2010 21:08 schreef fyah het volgende:
[..]
De video heeft me zelfs van mening doen veranderen. Ik wil er eenMaar als ik er een zou kopen zou het alleen voor gebruik naast een iMac ofzo zijn.
USB heeft hij wel.quote:Op woensdag 27 januari 2010 21:09 schreef -Techno- het volgende:
[..]
Met andere woorden applicaties sluiten eigenlijk nooit echt. Okee dan is het gebrek aan multitasking idd niet zo belangrijk.
Het niet hebben van een USB poort vind ik dan weer wel een gemiste kans. Het ding is er groot genoeg voor....
Wat wil je met USBquote:Op woensdag 27 januari 2010 21:09 schreef -Techno- het volgende:
[..]
Met andere woorden applicaties sluiten eigenlijk nooit echt. Okee dan is het gebrek aan multitasking idd niet zo belangrijk.
Het niet hebben van een USB poort vind ik dan weer wel een gemiste kans. Het ding is er groot genoeg voor....
Nou, dan kun je bijv. multitasken en dan kan je alles doen wat een echte computer ook kan.quote:Op woensdag 27 januari 2010 21:10 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Wat bedoel je precies? Dat je gewoon OS X Apps kunt draaien of zo? Ik vind iPhone-apps veel logischer, eigenlijk. En onderhuids IS het iPhone-OS een aangepaste OS X..
Maar... het is geen echte computer.quote:Op woensdag 27 januari 2010 21:10 schreef Merkie het volgende:
[..]
Nou, dan kun je bijv. multitasken en dan kan je alles doen wat een echte computer ook kan.
Nee, dat maakt het nou juist zo nutteloos. 90% van wat dit ding kan kan je met een iPhone of iPod touch ook. Internetten is wel wat fijner op zo'n groot scherm, maar 1024x768 is nou ook weer niet echt een resolutie waarmee je van je stoel geblazen wordt. Dat hebben telefoons al bijna tegenwoordig.quote:Op woensdag 27 januari 2010 21:11 schreef Jarno het volgende:
[..]
Maar... het is geen echte computer.
Koeien melken nou goedquote:
Okee had anders begrepen hier... my badquote:USB zit er wel op trouwens.
In "mobiele situaties" dan beperk je jezelf vaak tot het gebruiken van 1 applicatie per keer. Multitasking is in die situatie niet echt noodzakelijk.quote:Op woensdag 27 januari 2010 21:10 schreef Merkie het volgende:
[..]
Nou, dan kun je bijv. multitasken en dan kan je alles doen wat een echte computer ook kan.
En het verschil in scherm, cpu kracht, etc doet je echt helemaal niks? Ben je nou aan het trollen ofzo?quote:Op woensdag 27 januari 2010 21:12 schreef Merkie het volgende:
[..]
Nee, dat maakt het nou juist zo nutteloos. 90% van wat dit ding kan kan je met een iPhone of iPod touch ook. Internetten is wel wat fijner op zo'n groot scherm, maar 1024x768 is nou ook weer niet echt een resolutie waarmee je van je stoel geblazen wordt. Dat hebben telefoons al bijna tegenwoordig.
http://www.apple.com/ipad/specs/quote:Op woensdag 27 januari 2010 21:10 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Wat wil je met USB
USB zit er wel op trouwens.
Kijk nou maar es eerst naar de video: http://www.apple.com/ipad/#videoquote:Op woensdag 27 januari 2010 21:12 schreef Merkie het volgende:
[..]
Nee, dat maakt het nou juist zo nutteloos. 90% van wat dit ding kan kan je met een iPhone of iPod touch ook. Internetten is wel wat fijner op zo'n groot scherm, maar 1024x768 is nou ook weer niet echt een resolutie waarmee je van je stoel geblazen wordt. Dat hebben telefoons al bijna tegenwoordig.
Maar dan zou je hem ook moeten kunnen bedienen als een 'echte computer', zou hij technisch een stuk zwaarder moeten zijn, etc. Plus dat je dan in plaats van de App Store allerlei nieuwe programma's moet krijgen, OS X apps werken tenslotte niet met deze interface. Nee, ik zie daar de meerwaarde niet van inquote:Op woensdag 27 januari 2010 21:10 schreef Merkie het volgende:
[..]
Natuurlijk wel, maar het blijft een grote iPod touch. Meer niet. Als je graag een grote iPod touch wilt zal dit ding ideaal zijn.quote:Op woensdag 27 januari 2010 21:13 schreef Jarno het volgende:
[..]
En het verschil in scherm, cpu kracht, etc doet je echt helemaal niks? Ben je nou aan het trollen ofzo?.
Laat maar Roel. Merkie wil geen iPad want hij ziet het nut niet. Deng, hadden ze bij Apple nou maar even gechecked met Merkie. Iedereen weet dat de markt doet wat Merkie wil! Gemiste kans Jobs!quote:Op woensdag 27 januari 2010 21:14 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Kijk nou maar es eerst naar de video: http://www.apple.com/ipad/#video
quote:Op woensdag 27 januari 2010 21:15 schreef Jarno het volgende:
[..]
Laat maar Roel. Merkie wil geen iPad want hij ziet het nut niet. Deng, hadden ze bij Apple nou maar even gechecked met Merkie. Iedereen weet dat de markt doet wat Merkie wil! Gemiste kans Jobs!
In termen van usability is dit toch een gigantische stap vooruit.quote:Op woensdag 27 januari 2010 21:15 schreef Merkie het volgende:
[..]
Natuurlijk wel, maar het blijft een grote iPod touch. Meer niet. Als je graag een grote iPod touch wilt zal dit ding ideaal zijn.
VAPORWAREquote:Op woensdag 27 januari 2010 21:12 schreef TwyLight het volgende:
LOL aan het einde van het filmpje staat er:
[ afbeelding ]
Een Core 2 Duo van 85 graden op schoot idd...quote:Op woensdag 27 januari 2010 21:17 schreef Mr.Noodle het volgende:
Nee, het maakt het juist ideaal. Meeste mensen zitten helemaal niet graag met een laptop op schoot
Bespaart me stookkostenquote:Op woensdag 27 januari 2010 21:18 schreef Jarno het volgende:
[..]
Een Core 2 Duo van 85 graden op schoot idd...
Dit dus!quote:Op woensdag 27 januari 2010 21:17 schreef Mr.Noodle het volgende:
Nee, het maakt het juist ideaal. Meeste mensen zitten helemaal niet graag met een laptop op schoot, die vinden het allemaal veel te moeilijk, opstarten, inloggen, programma's apart met CD/DVD installeren. wut?
De filosofische gedachte erachter om webpagina's te bezoeken zoals je bladert door een boek of dat je E-mail leest zoals je eigenlijk in een A4 krijgt, dat spreekt voor de mensen beter aan dan een "computer", want dat zijn ondinger die je voor je werk moet gebruiken...
VIa http://www.apple.com/ipad/ #video nietquote:Op woensdag 27 januari 2010 21:20 schreef Stevennn het volgende:
is er nog een andere link naar dat filmpje? ik kan 'm niet zien
De vellen hangen er al langs af.quote:Op woensdag 27 januari 2010 21:20 schreef Dibble het volgende:
Zijn de apple fanboys zich hier al inmiddels op aan het aftrekken?
Dit soort reacties ook:quote:Op woensdag 27 januari 2010 21:21 schreef Jarno het volgende:
Haha, even schaamteloos Swets retweeten, zooooo verschrikkelijk spot-on:
de reacties op de iPad doen me hieraan denken: http://forums.macrumors.com/showthread.php?t=500
quote:I really wanted to like it. Really. But do the math:
20GB hard drive: $199 from APS tech.
MP3 player: $50 from Best Buy.
You save $150 plus get an extra 15 Gig of storage!
neequote:Op woensdag 27 januari 2010 21:20 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
VIa http://www.apple.com/ipad/ #video niet
Ach, in het verleden meende veel knappe koppen dat de mobiele telefoon nooit een succes zou worden. Iedereen kon immers thuis bellen toch.quote:Op woensdag 27 januari 2010 21:21 schreef Jarno het volgende:
de reacties op de iPad doen me hieraan denken: http://forums.macrumors.com/showthread.php?t=500
Say Hi to himquote:Op woensdag 27 januari 2010 21:21 schreef Jarno het volgende:
juni/juliquote:Op woensdag 27 januari 2010 21:23 schreef no1uknow het volgende:
ben benieuwd wanneer we deze binnen gaan krijgen als voorraad.
Waarschijnlijk ja. 400 zal het niet worden ivm iPod Touch, maar volgens google:quote:Op woensdag 27 januari 2010 21:23 schreef Blaxje het volgende:
449 euro.
Even kijken of een bekende in de zomer naar de VS gaatquote:499 U.S. dollars = 354.604889 Euros
Er is ooit 'iemand' geweest die zei dat we niet meer dan 640 kB geheugen nodig hadden.......quote:Op woensdag 27 januari 2010 21:23 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Ach, in het verleden meende veel knappe koppen dat de mobiele telefoon nooit een succes zou worden. Iedereen kon immers thuis bellen toch.
Dankje Steve. Ik gok op een demo-model over 2/3 maanden, en over 4 maanden aantal voor verkoop.quote:
Internet Explorerquote:Op woensdag 27 januari 2010 21:23 schreef Stevennn het volgende:
[..]
nee
Quicktime heb ik niet zegt ie. MAar dat heb ik wel
Confirmed hoorquote:Op woensdag 27 januari 2010 21:25 schreef no1uknow het volgende:
[..]
Waarschijnlijk ja. 400 zal het niet worden ivm iPod Touch, maar volgens google:
[..]
Even kijken of een bekende in de zomer naar de VS gaat
quote:Op woensdag 27 januari 2010 21:23 schreef Stevennn het volgende:
[..]
nee
Quicktime heb ik niet zegt ie. MAar dat heb ik wel
Wedden dat ze dat op de gok doen, net zoalsquote:
quote:De Wi-Fi modellen zijn eind maart leverbaar. 3G modellen medio april.
Precies, en als het een beetje tegenzit tel je er nog een maand bij op.quote:Op woensdag 27 januari 2010 21:27 schreef nelisb het volgende:
Apple zegt juni:juli voor 3G modellen en zij praten over april. Erg geloofwaardig.
Ze zijn gewoon ingelicht door Apple Nederland hoorquote:Op woensdag 27 januari 2010 21:27 schreef no1uknow het volgende:
[..]
Wedden dat ze dat op de gok doen, net zoals
[..]
Ja, dat vind ik ook vreemd. Maar wifi moet redelijk makkelijk te zeggen zijn, heeft immers niks te maken met carriers.quote:Op woensdag 27 januari 2010 21:27 schreef nelisb het volgende:
Apple zegt juni:juli voor 3G modellen en zij praten over april. Erg geloofwaardig.
En verkleint de kans op kinderen, en die zijn pas echt duur.quote:
Van een dergelijke app maak ik nu al gebruikquote:Op woensdag 27 januari 2010 21:29 schreef Mr.Noodle het volgende:
Ik heb net het filmpje gezien, het is gvd dondersgoed in elkaar gezet. Ik zou d'r bijna van
Maar nee, deze 1e versie wordt em iig niet.
Maar toch he, ik zie echt wel meerdere mogelijkheden met dit ding en dan heb ik niet over "computertoepassingen" Logitech die gewoon een Harmony App gaat uitbrengen voor dit ding zodat je gewoon door je programma-gids van je D/PVR kan bladeren ofzo of je TV, of je Blue Ray speler of je Network Media Tank.
bron?quote:Op woensdag 27 januari 2010 21:28 schreef Blaxje het volgende:
[..]
Ze zijn gewoon ingelicht door Apple Nederland hoor
Onzin dat 3G alleen in US zal zijn.quote:Op woensdag 27 januari 2010 21:33 schreef nelisb het volgende:
Van nu.nl
3G
Het apparaat is beschikbaar in uitvoeringen met en zonder een mobiele dataverbinding via het telefoonnetwerk (3G). De versie met een 3G-verbinding is echter alleen in de Verenigde Staten verkrijgbaar. Wel zijn alle iPads uitgerust met een wifi-ontvanger.
Die hele thread is inderdaad hilarisch. Ik ken het beruchte Slashdot-bericht maar dit is nog beter.quote:
quote:Op woensdag 27 januari 2010 21:37 schreef Blaxje het volgende:
Engadget hands-on is niet echt positief: http://www.engadget.com/2010/01/27/apple-ipad-first-hands-on/
Da's idd weer jammer..quote:No multitasking means no streaming Pandora when you're working in Pages... you can figure it out. It's a real setback for this device.
Lijkt mij ook onzin, alleen moet 3g in NL nog volledige dekking krijgen.quote:Op woensdag 27 januari 2010 21:35 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Onzin dat 3G alleen in US zal zijn.
Lees jij hetzelfde bericht als ik? Het enige waar ze echt negatief over zijn is het gebrek aan multitasking. Verder is het keyboard 'goed maar niet geweldig' en zit er geen camera op, maar ze hebben het er ook over dat het ding echt supersnel is, de eBook-implementatie de beste ooit is en het scherm prachtig is.quote:Op woensdag 27 januari 2010 21:37 schreef Blaxje het volgende:
Engadget hands-on is niet echt positief: http://www.engadget.com/2010/01/27/apple-ipad-first-hands-on/
Het enige positieve gaat over het scherm.quote:Op woensdag 27 januari 2010 21:41 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Lees jij hetzelfde bericht als ik? Het enige waar ze echt negatief over zijn is het gebrek aan multitasking. Verder is het keyboard 'goed maar niet geweldig' en zit er geen camera op, maar ze hebben het er ook over dat het ding echt supersnel is, de eBook-implementatie de beste ooit is en het scherm prachtig is.
Het is geen jubelbericht, maar het is ook zeker geen negatief bericht.
En het is supersnel. En de beste eBook implementatie.quote:Op woensdag 27 januari 2010 21:43 schreef Blaxje het volgende:
[..]
Het enige positieve gaat over het scherm.
er zit gewoon een USB sync kabel bij, dus wat dat betreft gaat allles hetzelfde zoals bij een iPhone/iPodquote:Op woensdag 27 januari 2010 21:46 schreef Desmonkey het volgende:
Ik zie geen usb, lastig als je iets wil uitprinten of itunes library wil overzetten ofzo.
Zit een Dockconnector bij, werkt net zoals de iPod/iPhone..quote:Op woensdag 27 januari 2010 21:46 schreef Desmonkey het volgende:
Ik zie geen usb, lastig als je iets wil uitprinten of itunes library wil overzetten ofzo.
Ja een sync kabel, maar stel dat je on-the-go iets wil uitprinten en daar staat dan een printer met een usb kabel. Hoe moet je die zonder dock dan in je iPad inpluggen?quote:Op woensdag 27 januari 2010 21:47 schreef senderrr het volgende:
[..]
er zit gewoon een USB sync kabel bij, dus wat dat betreft gaat allles hetzelfde zoals bij een iPhone/iPod
Waarom uitprinten, als je het ook als A4-formaat als PDF op je display kan tonen. Scheelt weer papier. En als het echt moet dan printen ze het maar zelf uit. ik zie alle docenten en studenten op Stanford met die dinger lopen, kwestie van swipen om het naar een andere persoon te sturen. De toekomst is geen papier meer gebruiken!quote:Op woensdag 27 januari 2010 21:48 schreef Desmonkey het volgende:
[..]
Ja een sync kabel, maar stel dat je on-the-go iets wil uitprinten en daar staat dan een printer met een usb kabel. Hoe moet je die dan in je iPad inpluggen?
Waarom uitprinten? Omdat veel mensen dat ook willen. Mensen hebben in bepaalde situaties vaak ook voorkeur voor papier ipv dat ze alles weer moeten uitpakken uit hun tassenquote:Op woensdag 27 januari 2010 21:51 schreef Mr.Noodle het volgende:
[..]
Waarom uitprinten, als je het ook als A4-formaat als PDF op je display kan tonen. Scheelt weer papier. En als het echt moet dan printen ze het maar zelf uit. ik zie alle docenten en studenten op Stanford met die dinger lopen, kwestie van swipen om het naar een andere persoon te sturen. De toekomst is geen papier meer gebruiken!
Dat is het juist, mensen moeten afstappen van die gedachte om maar telkens papier te gebruiken. Je hebt nu iets dat gewoon een document in A4 formaat kan laten zien. Qua leesbaarheid is het prima en qua gebruik ook makkelijk hanteerbaar. Greenpeace, zal dit apparaat alleen maar promoten...quote:Op woensdag 27 januari 2010 21:55 schreef Desmonkey het volgende:
[..]
Waarom uitprinten? Omdat veel mensen dat ook willen. Mensen hebben in bepaalde situaties vaak ook voorkeur voor papier ipv dat ze alles weer moeten uitpakken uit hun tassen. Handouts bijvoorbeeld of een routebeschrijving of een rooster.
Op zich heb je wel een punt ja, ondanks dat ik schijt heb aan Greenpeace. Maar in sommige gevallen vind ik persoonlijk uitprinten op papier net iets praktischer.quote:Op woensdag 27 januari 2010 21:59 schreef Mr.Noodle het volgende:
[..]
Dat is het juist, mensen moeten afstappen van die gedachte om maar telkens papier te gebruiken. Je hebt nu iets dat gewoon een document in A4 formaat kan laten zien. Qua leesbaarheid is het prima en qua gebruik ook makkelijk hanteerbaar. Greenpeace, zal dit apparaat alleen maar promoten...
Je moet dat ding maar eens in je hand houden, als ie uitkomt. Een computer is irritant, sowieso niet makkelijk bladeren met een laptop idem. Met zo'n ding is het net alsof je een paar velletjes aan A4 in je handen hebt. Waarom denk je dat de Kindle zo goed verkoopt in de U.S.? Omdat het gewoon qua concept/ontwerp/constructie zo makkelijk in elkaar zit dat mensen het ook echt als boek/schrift/notitieblok gebruiken..quote:Op woensdag 27 januari 2010 22:02 schreef Desmonkey het volgende:
[..]
Op zich heb je wel een punt ja, ondanks dat ik schijt heb aan Greenpeace. Maar in sommige gevallen vind ik persoonlijk uitprinten op papier net iets praktischer.
Yup. En het lijkt ook erg op Delicious Library (App)quote:Op woensdag 27 januari 2010 22:02 schreef Angel_of_Dth het volgende:
iBooks lijkt overigens wel erg op een app die ik op de iPhone heb of had (Classics volgens mij).
Belangrijk verschil is natuurlijk wel dat een boek lezen op de iPhone klote is (ik lees voornamelijk korte nieuwsberichten en dergelijke op dat ding), maar op een groter scherm best ok zou zijn.quote:Op woensdag 27 januari 2010 22:05 schreef Walter_Sobchak het volgende:
[..]
Yup. En het lijkt ook erg op Delicious Library (App)
quote:Het valt mij zwaar tegen. Het is gewoon een iPod Deluxe, meer niet. Erg dom van Apple om het express voortijdig te laten uitlekken, het hele apparaat is nu overhyped!
Die film is inderdaad prachtig. Dat uit elkaar halen van die foto-stacks, die boekwinkel, de agenda, en vooral de vloeiendheid van het geheel. Ik begin het nut van dit apparaat toch steeds meer in te zien.quote:Op woensdag 27 januari 2010 21:56 schreef Jarno het volgende:
Filmpje is wel goed idd. Interface is enorm slick en bruikbaar zo te zien. Dat flip-over effect bijv. als je een foto even aan iemand anders wil laten zien, erg slim.
Leuk.
Telegraaf. Dan noem je ook iets.quote:Op woensdag 27 januari 2010 22:11 schreef Roel_Jewel het volgende:
Wat een domme mensen toch.
http://www.telegraaf.nl/d(...)pple_een_feit__.html
[..]![]()
Dat zat ik me net ook te bedenkenquote:Op woensdag 27 januari 2010 22:09 schreef Mr.Noodle het volgende:
Eigenlijk grappig, voor de Keynote had ik eigenlijk geen idee waarvoor je de iPad kan gebruiken. Nu heb ik ideeën joh..![]()
Misschien m'n cursus iPhone Apps ontwikkelen weer even uit het stof halen..
Ik kan niet wachten tot mijn iBook het begeeft.quote:Op woensdag 27 januari 2010 22:12 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Die film is inderdaad prachtig. Dat uit elkaar halen van die foto-stacks, die boekwinkel, de agenda, en vooral de vloeiendheid van het geheel. Ik begin het nut van dit apparaat toch steeds meer in te zien.
quote:Op woensdag 27 januari 2010 22:11 schreef Roel_Jewel het volgende:
Wat een domme mensen toch.
http://www.telegraaf.nl/d(...)pple_een_feit__.html
[..]![]()
En daarnaast, je kunt toch gewoon via WiFi printen? Dit apparaat lijkt me ook niet bedoeld om af en toe aan een usb-printer te hangen. Veel te veel gedoequote:Op woensdag 27 januari 2010 21:59 schreef Mr.Noodle het volgende:
[..]
Dat is het juist, mensen moeten afstappen van die gedachte om maar telkens papier te gebruiken. Je hebt nu iets dat gewoon een document in A4 formaat kan laten zien. Qua leesbaarheid is het prima en qua gebruik ook makkelijk hanteerbaar. Greenpeace, zal dit apparaat alleen maar promoten...
Verschillende developers die ik ken waren al een hele tijd bezig met mogelijk apps bedenkden voor de iPad. Morgen op het werk zullen die wel flink aan de slag gaan ga ik zo vanuit.quote:Op woensdag 27 januari 2010 22:09 schreef Angel_of_Dth het volgende:
[..]
Belangrijk verschil is natuurlijk wel dat een boek lezen op de iPhone klote is (ik lees voornamelijk korte nieuwsberichten en dergelijke op dat ding), maar op een groter scherm best ok zou zijn.
quote:Apple Rulez once again ! Ik denk dat ze bij Microsoft toe zijn aan een snipperdag alleen al om hiervan bij te komen. Apple zorgt voor kleur en voor vreugde. En voor de mensen die liever azijn drinken; Zonder Apple zouden jullie nog aan 16 kilobyte vast zitten want dat was volgens Bill Gates genoeg tot in lengte van dagen. Wie moet de wereld anders veranderen ? Microsof ?
Netbooks vallen tegenwoordig wel mee. Het is niet meer scrollen tot je er dood bij neervalt. Steeds meer netbooks kunnen al resoluties van 1366x768 aan.quote:Op woensdag 27 januari 2010 22:15 schreef Mr.Noodle het volgende:
Waarom vergelijken mensen nog steeds de internet-ervaring met een Netbook? Surfen op het internet met een Netbook is echt kuuuhhhhuuuuttt. Webformaten zijn kut en je moet me een potje scrollen de hele tijd met zo'n balkje aan de zijkant van je browser...
Op een iPhone is het al 10x relaxter, laat staan op een iPad, die gewoon alles in A4 formaat toont. Kranten worden nu ook zo gepubliceerd dat het makkelijk in A4 formaat te lezen is op zo'n ding.
Daarvoor hoef je niet naar de telegraaf site hoorquote:Op woensdag 27 januari 2010 22:16 schreef senderrr het volgende:
aaargh ik krijg echt hoofdpijn van die mensen op de telegraaf, zoveel van die mensen die wel eens even zullen zeggen hoe het allemaal gaat floppen enzo.... ik denk dat hij vrij succesvol zal zijn.
Ik zit nu ook (ziek) in bed met m'n PowerBook en dan lijkt zo'n iPad ineens enorm handig.quote:Op woensdag 27 januari 2010 22:13 schreef Angel_of_Dth het volgende:
[..]
Ik kan niet wachten tot mijn iBook het begeeft.
Snel afkloppen, iPad is helemaal nog niet leverbaar.
Nee, maar het is wel iets wat me bij die telegraaf comments altijd opvalt.quote:Op woensdag 27 januari 2010 22:19 schreef Jarno het volgende:
[..]
Daarvoor hoef je niet naar de telegraaf site hoor.
Die lees ik alleen als ik zin heb in zelfkastijding. (net als 80% van Fok trouwensquote:Op woensdag 27 januari 2010 22:21 schreef senderrr het volgende:
[..]
Nee, maar het is wel iets wat me bij die telegraaf comments altijd opvalt.
Tuurlijk wel, gewoon scherm roterenquote:Op woensdag 27 januari 2010 22:21 schreef Mr.Noodle het volgende:
Vertical-mode is 10x fijner, dan horizontal mode. Zeker qua lezen van Webpagina's/ Mail/documenten e.d. Dat ga je met een netbook niet voor elkaar krijgen. Omdat het vooral onhandig is..
Zie je het voor je? dat leest toch hartstikke kut man, alleen maar hoe je je netbook al moet vasthouden....quote:Op woensdag 27 januari 2010 22:24 schreef Desmonkey het volgende:
[..]
Tuurlijk wel, gewoon scherm roteren.
Ja met allerlei extra handelingen.quote:Op woensdag 27 januari 2010 22:24 schreef Desmonkey het volgende:
[..]
Tuurlijk wel, gewoon scherm roteren.
Dat is ook het absolute voordeel. De drempel is gewoon erg laag om een dergelijke apparaat even te gebruiken. Ben tot dusver wel onder de indruk van het product (en alles wat daarachter staat). Ook in mijn eigen vakgebied zijn er legio van toepassingen die ik nu kan bedenkenquote:Op woensdag 27 januari 2010 22:30 schreef Jarno het volgende:
Wat ik vooral interessant vind is het concept van 'even wegleggen'. Met een laptop is dat altijd anders. Een laptop 'zet' je weg (meestal in 'aan' stand dus) of klap je dicht om daarna weg te leggen. Ik pak om mijn mail of nu.nl te checken dan ook sneller mijn iPhone dan m'n laptop. Dus ik zie dat voordeel zeker wel.
Haha!quote:Op woensdag 27 januari 2010 22:30 schreef Roel_Jewel het volgende:
NYT: http://pogue.blogs.nytime(...)d-first-impressions/
quote:Today Apple finally unveiled its tablet computer, the iPad. Thus concludes Phase 1 of the standard Apple new-category roll-out: months of feverish speculation and hype online, despite any official indication by Apple that the product even exists.
Now Phase 2 can begin: the bashing by the bloggers who’ve never even tried it: “No physical keyboard!” “No removable battery!” “Way too expensive!” “Doesn’t multitask!” “No memory-card slot!”
That will last until the iPad actually goes on sale in April. Then Phase 3 will begin: positive reviews, people lining up to buy the thing, best-sellerdom, and the mysterious disappearance of the basher-bloggers.
Prima te doen, ik vond het net een boek back in the days toen ik er nog 1 hadquote:Op woensdag 27 januari 2010 22:28 schreef Mr.Noodle het volgende:
[..]
Zie je het voor je? dat leest toch hartstikke kut man, alleen maar hoe je je netbook al moet vasthouden....
Gewoon bij scherminstellingen in portraitmode zetten. That's it. Alhoewel het natuurlijk aanlonkelijker is als het automatisch zo doet.quote:Op woensdag 27 januari 2010 22:29 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Ja met allerlei extra handelingen.
en dan wil je het weer een slag draaien om de een of andere reden en dan heb je weer een extra handeling. Voor veel mensen maakt dat de drempel simpelweg te hoog. Zeker in het gebruik van ICT producten is ease of use erg belangrijk.quote:Op woensdag 27 januari 2010 22:33 schreef Desmonkey het volgende:
[..]
Gewoon bij scherminstellingen in portraitmode zetten. That's it. Alhoewel het natuurlijk aanlonkelijker is als het automatisch zo doet.
Ja we worden allemaal lui hequote:Op woensdag 27 januari 2010 22:34 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
en dan wil je het weer een slag draaien om de een of andere reden en dan heb je weer een extra handeling.
Dat speelt natuurlijk ook wel mee, maar men verwacht gewoon geen extra handelingen meer. Het moet allemaal "werken" zonder dat je daar moeite voor moet doen.quote:
Ik ga begin mei richting de VS.quote:Op woensdag 27 januari 2010 22:36 schreef Mr.Noodle het volgende:
M'n moeder wil geen Laptop, maar wel een iPad...![]()
Jammer dat ik begin maart weer terugvlieg vanuit U.S.
En zo is het toch ook. Anders koop ik toch geen Apple? It just works moet wel ergens op gebaseerd zijn natuurlijk.quote:Op woensdag 27 januari 2010 22:36 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Dat speelt natuurlijk ook wel mee, maar men verwacht gewoon geen extra handelingen meer. Het moet allemaal "werken" zonder dat je daar moeite voor moet doen.
In mijn ogen is dat de kracht van Apple, het werkt en sluit op elkaar aan. Dat heeft natuurlijk ook enkele beperkingen maar doordat bepaalde zaken zo goed in elkaar steken kun je daar wel overheen komen.quote:Op woensdag 27 januari 2010 22:40 schreef Jarno het volgende:
[..]
En zo is het toch ook. Anders koop ik toch geen Apple? It just works moet wel ergens op gebaseerd zijn natuurlijk.
Alhoewel je natuurlijk altijd mensen hebt die klagen dat techniek Xyz of specificatie ABC niet aanwezig is terwijl de 300 euro kostende "concurrent" dat aaaaaaaaallang heeft. Beroerd geimplementeerd uiteraard, maar daar hoor je ze niet over.quote:Op woensdag 27 januari 2010 22:42 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
In mijn ogen is dat de kracht van Apple, het werkt en sluit op elkaar aan. Dat heeft natuurlijk ook enkele beperkingen maar doordat bepaalde zaken zo goed in elkaar steken kun je daar wel overheen komen.
Dat klopt. Tablets bestaan al een jaar of 10-15 (als het niet langer is), maar met dit product herdefinieer je deze markt gewoon en zet je een nieuwe standaard neer.quote:Op woensdag 27 januari 2010 22:43 schreef Jarno het volgende:
[..]
Alhoewel je natuurlijk altijd mensen hebt die klagen dat techniek Xyz of specificatie ABC niet aanwezig is terwijl de 300 euro kostende "concurrent" dat aaaaaaaaallang heeft. Beroerd geimplementeerd uiteraard, maar daar hoor je ze niet over.
Ik vraag me af wie dat tegenwoordig gebruikt? Net als 'videobellen'. MSN heb ik al een jaar of wat niet meer opgestart. Bij mij gaat alles via twitter/facebook/enz., al dan niet via private message. Geen chatapp nodigquote:Op woensdag 27 januari 2010 22:59 schreef Blaxje het volgende:
Nog iets wat ik mis: iChat. Lijkt me een uitgelezen kans om op dit ding ook chatten mogelijk te maken. Straks moeten we het doen met een Beejive versie voor de iPad en kan je niet eens tegelijkertijd internetten
Al mijn vrienden zijn niet nerd/hip genoeg voor Twitterquote:Op woensdag 27 januari 2010 23:02 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Ik vraag me af wie dat tegenwoordig gebruikt? Net als 'videobellen'. MSN heb ik al een jaar of wat niet meer opgestart. Bij mij gaat alles via twitter/facebook/enz., al dan niet via private message. Geen chatapp nodig.
Ik chat nog steeds dagelijks via MSNquote:Op woensdag 27 januari 2010 23:02 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Ik vraag me af wie dat tegenwoordig gebruikt? Net als 'videobellen'. MSN heb ik al een jaar of wat niet meer opgestart. Bij mij gaat alles via twitter/facebook/enz., al dan niet via private message. Geen chatapp nodig.
quote:Op woensdag 27 januari 2010 23:03 schreef Blaxje het volgende:
[..]
Al mijn vrienden zijn niet nerd/hip genoeg voor Twitter
Ik zou het erg tof vinden als er videoconferencing mee kan. Zou er een usb camera aan kunnen? Wel een hippe he, niet zo'n cheapo Trust.quote:Op woensdag 27 januari 2010 23:02 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
quote:Op woensdag 27 januari 2010 23:05 schreef Tonio-mcdo het volgende:
Niet doorvertellen hoor, maar na het filmpje wil ik hem.
Ben ik weer.quote:Op woensdag 27 januari 2010 23:07 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
MENSEN, HEBBEN JULLIE HET GEHOORD? TONIO-MCDO WIL EEN IPAD!!!!!!!
Toch maar kopen dus?quote:Op woensdag 27 januari 2010 23:11 schreef PiRANiA het volgende:
Wow. Wat een ding. Dit had ik nooit verwacht.Zo enorm lelijk. Zo weinig features. Die naam
Hij is sowieso pas over twee maanden te koop, dus dat komt goed uitquote:Op woensdag 27 januari 2010 23:10 schreef Junkie het volgende:
[..]
Ben ik weer.
En ik zit ook beetje te twijfelen.![]()
Hij is alleen net iets te duur. En kan hem dan zowiezow pas tegen de lente kopen ivm geld.
Dit is geen PC. Het is een te grote iPhone.quote:Op woensdag 27 januari 2010 22:46 schreef Mr.Noodle het volgende:
Overigens is dit weer een Fuck You in het gezicht van HP/MSI/NEC/Toshiba/Dell/IBM met hun Tablet PC's.
Dit is gewoon de beste Tablet PC die te verkrijgen is.
kanker, dat is gewoon de meest autistische spelling van dat woord wat ik ooit heb gezienquote:Op woensdag 27 januari 2010 23:10 schreef Junkie het volgende:
[..]
Ben ik weer.
En ik zit ook beetje te twijfelen.![]()
Hij is alleen net iets te duur. En kan hem dan zowiezow pas tegen de lente kopen ivm geld.
Twittergebruik in Belgie is iets van 4% las ik.quote:Op woensdag 27 januari 2010 23:03 schreef Blaxje het volgende:
[..]
Al mijn vrienden zijn niet nerd/hip genoeg voor Twitter
Nee. Je kan er niet eens op multitaskenquote:Op woensdag 27 januari 2010 22:46 schreef Mr.Noodle het volgende:
Overigens is dit weer een Fuck You in het gezicht van HP/MSI/NEC/Toshiba/Dell/IBM met hun Tablet PC's.
jij bent echt een bosmongool, dit is geen tablet, dit is een ipodquote:Op woensdag 27 januari 2010 22:46 schreef Mr.Noodle het volgende:
Kijk http://www.apple.com/ipad/#videoquote:Op woensdag 27 januari 2010 23:11 schreef PiRANiA het volgende:
Wow. Wat een ding. Dit had ik nooit verwacht.Zo enorm lelijk. Zo weinig features. Die naam
AND AN INTERNET COMMUNICATOR !!quote:Op woensdag 27 januari 2010 23:14 schreef Shoombak het volgende:
[..]
jij bent echt een bosmongool, dit is een tablet, dit is een ipod
"Get Quicktime"quote:Op woensdag 27 januari 2010 23:14 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Kijk http://www.apple.com/ipad/#video
En wat is je reactie nu?
quote:Op woensdag 27 januari 2010 23:14 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Kijk http://www.apple.com/ipad/#video
En wat is je reactie nu?
Op welke gebieden faalt het dan volgens jou? In mijn ogen kan het juist in een behoefte voorzien.quote:Op woensdag 27 januari 2010 23:14 schreef PiRANiA het volgende:
[..]
Absoluut niet
Wat een faalding
(die reacties op twitter ook)
Welke USB-poort verwachtte je te gaan gebruiken.quote:Op woensdag 27 januari 2010 23:06 schreef Pheno het volgende:
[..]
Ik zou het erg tof vinden als er videoconferencing mee kan. Zou er een usb camera aan kunnen? Wel een hippe he, niet zo'n cheapo Trust.
Het zou toch niet zo zijn dat je hem ook als dienblad kan gebruiken?quote:Op woensdag 27 januari 2010 23:16 schreef PiRANiA het volgende:
Ik heb gehoord dat de volgende versie een camera heeft, ongeveer 25% van deze grootte is EN dat je er mee kan bellen
That's great son. Now go play.quote:Op woensdag 27 januari 2010 23:16 schreef PiRANiA het volgende:
Ik heb gehoord dat de volgende versie een camera heeft, ongeveer 25% van deze grootte is EN dat je er mee kan bellen
Jazeker, het kan in een behoefte voorzien. Internetten bijvoorbeeld. Maar dan kan je niet tegelijk muziek luisterenquote:Op woensdag 27 januari 2010 23:15 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Op welke gebieden faalt het dan volgens jou? In mijn ogen kan het juist in een behoefte voorzien.
Dan kan hij dus toch multitaskenquote:Op woensdag 27 januari 2010 23:16 schreef Desmonkey het volgende:
[..]
Het zou toch niet zo zijn dat je hem ook als dienblad kan gebruiken?.
quote:Op woensdag 27 januari 2010 23:16 schreef Tonio-mcdo het volgende:
[..]
Welke USB-poort verwachtte je te gaan gebruiken.
?quote:
Ja alleen die naamgeruchten geloof ik niet. Ik bedoel, iPhone?quote:Op woensdag 27 januari 2010 23:16 schreef PiRANiA het volgende:
Die behoefte om te multitasken is helemaal niet zo groot als je denkt. Zeker niet in "mobiele" gebruikssituaties. Je kunt trouwens wel muziek luisteren en internetten meen ik.quote:Op woensdag 27 januari 2010 23:17 schreef PiRANiA het volgende:
[..]
Jazeker, het kan in een behoefte voorzien. Internetten bijvoorbeeld. Maar dan kan je niet tegelijk muziek luisteren. En je kan geen flash er op afspelen (gelukkig gebruikt maar 90+% van de mensen dat)
Precies. En stel je dán voor hoe sneu het moet zijn om je diepgewortelde haat voor deze autisten te moeten verkondigen. Als een zware druk op de ketel. Dan zit er toch écht wat dwars.quote:Op woensdag 27 januari 2010 23:19 schreef Shoombak het volgende:
En al die autisten die dit gaan kopen ipv een netbook omdat er Apple op staat![]()
![]()
![]()
![]()
Op mijn telefoon doe ik MINSTENS die twee dingen tegelijk. Daarbij staat er soms nog een mailtje open waar ik in typ, een smsje (niet van toepassing op dit ding maar goed). Ik denk dat de vraag er wel is.quote:Op woensdag 27 januari 2010 23:19 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Die behoefte om te multitasken is helemaal niet zo groot als je denkt. Zeker niet in "mobiele" gebruikssituaties. Je kunt trouwens wel muziek luisteren en internetten meen ik.
WWDC is in maart toch? iPhone OS 4, iLife 2010?!quote:Op woensdag 27 januari 2010 23:20 schreef fyah het volgende:
Het enige waar ik om teleurgesteld ben is dat er geen iLife 2010 is. Maar die moet er toch tegen februari/maart komen normaal?
quote:Op woensdag 27 januari 2010 23:12 schreef Shoombak het volgende:
[..]
kanker, dat is gewoon de meest autistische spelling van dat woord wat ik ook heb gezien
Nee, dat is Macworld (normaal gesproken begin januari).quote:Op woensdag 27 januari 2010 23:24 schreef nelisb het volgende:
WWDC slaat Apple dat voortaan niet over?
Op basis van mijn ervaring kan ik zeggen dat de gemiddelde gebruiker dat niet doet. Op een iPad kun je ook mailtjes/websites hebben openstaan. Je kunt vrij snel switchen tussen applicaties.quote:Op woensdag 27 januari 2010 23:23 schreef PiRANiA het volgende:
[..]
Op mijn telefoon doe ik MINSTENS die twee dingen tegelijk. Daarbij staat er soms nog een mailtje open waar ik in typ, een smsje (niet van toepassing op dit ding maar goed). Ik denk dat de vraag er wel is.
Daarbij: geen flash. En het dan nog de BESTE manier van browsen durven te noemen
Niet om het gebrek aan flash goed te praten, maar een internet zonder flash is wel degelijk een fijner internetquote:Op woensdag 27 januari 2010 23:23 schreef PiRANiA het volgende:
[..]
Op mijn telefoon doe ik MINSTENS die twee dingen tegelijk. Daarbij staat er soms nog een mailtje open waar ik in typ, een smsje (niet van toepassing op dit ding maar goed). Ik denk dat de vraag er wel is.
Daarbij: geen flash. En het dan nog de BESTE manier van browsen durven te noemen
quote:Op woensdag 27 januari 2010 23:27 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Op basis van mijn ervaring kan ik zeggen dat de gemiddelde gebruiker dat niet doet. Op een iPad kun je ook mailtjes/websites hebben openstaan. Je kunt vrij snel switchen tussen applicaties.
In principe moeten alle websites zonder flash kunnen werken. Dat verschillende websites veel gebruik maken van flash maakt het nog niet een geschikte manier om websites te bouwen. Voor verschillende (web)applicaties is flash wél een geschikte techniek, alleen apple maakt gebruik van zijn eigen apps en appstore en wil dat gewoon zoveel mogelijk kunnen reguleren.
Flash is tegenwoordig gewoon een must. Dat HTML5 een goede oplossing is ben ik het mee eens, maar dat is er gewoon nog niet (genoeg). Het ontbreken van flash zie ik dan ook als één van de grotere redenen dat dit ding geen complete webervaring levert.quote:Op woensdag 27 januari 2010 23:27 schreef fyah het volgende:
[..]
Niet om het gebrek aan flash goed te praten, maar een internet zonder flash is wel degelijk een fijner internetHTML5 met AJAX dekt een aanzienlijk deel van de lading.
Trollen in een Apple-topic werkt niet..quote:Op woensdag 27 januari 2010 23:14 schreef Shoombak het volgende:
[..]
jij bent echt een bosmongool, dit is geen tablet, dit is een ipod
Dailymotion? Vimeo? Andere videosites? Muziekplayers? Bezoek je die nooit?quote:Op woensdag 27 januari 2010 23:28 schreef Jarno het volgende:
Flash! Nog nooit gemist. Heb ClickToFlash geinstalleerd op alle machines hier in huis en voel maar zeer zelden de drang om op flash content te klikken...
Nogmaals, open staan is niet hetzelfde als multitasken. Als je een mailtje typt, naar safari gaat en wat rondsurft, tussendoor een sms begint en vervolgens weer terug gaat staat je mail gewoon open, safari staat daarna ook nog op de pagina waar deze stond en ook je smsje staat er gewoon als je terugkomt. Multitasken is dat je dingen echt tegelijkertijd doet. Muziek luisteren tijdens gebruik, behalve bellen uiteraard, gaat gewoon.quote:Op woensdag 27 januari 2010 23:23 schreef PiRANiA het volgende:
[..]
Geen Flash is inderdaad wel vreemd. Goed, het is een wanproduct, maar het wordt nu eenmaal heel veel gebruikt en dan is het lastig als het niet ondersteund wordt.quote:Daarbij: geen flash. En het dan nog de BESTE manier van browsen durven te noemen
Youtube is gewoon raadpleegbaar met een iPhone.quote:Op woensdag 27 januari 2010 23:31 schreef PiRANiA het volgende:
[..]
Dailymotion? Vimeo? Andere videosites? Muziekplayers? Bezoek je die nooit?
Nou ja, ik gebruik het zelf ook niet, maar het gaat hier om 'de markt' en momenteel gebruikt die markt flash. Voor de argeloze gebruiker is het toch vreemd als zijn favoriete website ineens dat 'plugin missing' icoontje laat zien. Het doet wel af aan de 'het werkt gewoon' ervaring die Apple graag promoot.quote:Op woensdag 27 januari 2010 23:28 schreef Jarno het volgende:
Flash! Nog nooit gemist. Heb ClickToFlash geinstalleerd op alle machines hier in huis en voel maar zeer zelden de drang om op flash content te klikken...
Vimeo is inderdaad een gemis, daar staat veel mooi spul op.quote:Op woensdag 27 januari 2010 23:31 schreef PiRANiA het volgende:
[..]
Dailymotion? Vimeo? Andere videosites? Muziekplayers? Bezoek je die nooit?
Je legt het goed uitquote:Op woensdag 27 januari 2010 23:31 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Nogmaals, open staan is niet hetzelfde als multitasken. Als je een mailtje typt, naar safari gaat en wat rondsurft, tussendoor een sms begint en vervolgens weer terug gaat staat je mail gewoon open, safari staat daarna ook nog op de pagina waar deze stond en ook je smsje staat er gewoon als je terugkomt. Multitasken is dat je dingen echt tegelijkertijd doet. Muziek luisteren tijdens gebruik, behalve bellen uiteraard, gaat gewoon.
Dat is allemaal op een iPhone uiteraard, maar ik ga er van uit dat de iPad hetzelfde werkt.
[..]
Geen Flash is inderdaad wel vreemd. Goed, het is een wanproduct, maar het wordt nu eenmaal heel veel gebruikt en dan is het lastig als het niet ondersteund wordt.
Gaat nog wel even duren hoor. Minstens een half jaar. En ook na dat half jaar zou een duur apparaat als dit ook gewoon flash moeten ondersteunen.quote:Op woensdag 27 januari 2010 23:34 schreef no1uknow het volgende:
Flash wordt tegenwoordig eigenlijk alleen nog maar gebruikt in ads, dus zo erg mis ik het niet eens op bijvoorbeeld mijn iPhone.
Flash gaat er toch uit, HTML5 gaat het helemaal worden.
Dat beschermen van die appstore, vind je dat een pré? Ben je blij dat je 100% vast zit aan de keuzes van apple?quote:Op woensdag 27 januari 2010 23:34 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Je legt het goed uitjuist daarom is multitasken helemaal niet zo belangrijk in de realiteit.
De keuze om flash niet te ondersteunen is in mijn ogen logisch. Ze beschermen hiermee gewoon hun appstore en kunnen hiermee de kwaliteit van apps reguleren. Het is natuurlijk een beperking, maar in mijn ogen wel logisch verklaarbaar.
Vanuit hun bedrijfsstandpunt gezien inderdaad wel. Al is het alleen maar omdat ze het anders wel ondersteund hadden. Maar vanuit de gebruikerservaring gezien is het inderdaad, voor veel gebruikers, een vreemde 'waarom werkt dit niet?'quote:Op woensdag 27 januari 2010 23:34 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
De keuze om flash niet te ondersteunen is in mijn ogen logisch. Ze beschermen hiermee gewoon hun appstore en kunnen hiermee de kwaliteit van apps reguleren. Het is natuurlijk een beperking, maar in mijn ogen wel logisch verklaarbaar.
HTML5quote:Op woensdag 27 januari 2010 23:36 schreef Mr.Noodle het volgende:
Flash is gewoon één van de kutste, ouderwetse, energieslurpende mediums om videocontent weer te geven. Zolang Adobe, zo lame blijft met het optimaliseren of het herschrijven van de App, zie ik eerder dat HTML5 en of Silverlight de markt overneemt..
Ja absoluut. In het begin stond het me heel erg tegen maar juist door de appstore heb je een centraal platform voor applicaties. Juist door deze regulatie kun je een stukje kwaliteit garanderen en oneigenlijk gebruik inperken. In mijn ogen moet veel content wel vrij (gratis) beschikbaar zijnquote:Op woensdag 27 januari 2010 23:35 schreef PiRANiA het volgende:
[..]
Dat beschermen van die appstore, vind je dat een pré? Ben je blij dat je 100% vast zit aan de keuzes van apple?
Vergelijk de App Store eens met de beschikbare Apps voor Android / Windows Mobile / andere telefoons. Het is jammer dat er af en toe een App niet doorkomt inderdaad, maar in het geheel genomen ben ik blijer met het App Store-concept en -gemak dan met de op dit moment voor handen zijnde alternatieven, ja.quote:Op woensdag 27 januari 2010 23:35 schreef PiRANiA het volgende:
[..]
Dat beschermen van die appstore, vind je dat een pré? Ben je blij dat je 100% vast zit aan de keuzes van apple?
Toch merk je dat de vraag naar applicaties hier door vaak scheef loopt met wat apple toelaat. Terwijl de aanbieders van de apps waar vraag naar is een prima product kunnen bouwen. Ik bedoel dan bijvoorbeeld Google.quote:Op woensdag 27 januari 2010 23:37 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Ja absoluut. In het begin stond het me heel erg tegen maar juist door de appstore heb je een centraal platform voor applicaties. Juist door deze regulatie kun je een stukje kwaliteit garanderen en oneigenlijk gebruik inperken. In mijn ogen moet veel content wel vrij (gratis) beschikbaar zijn.
De appstore is ook mooi hoor, vanwege het aanbod. Maar dat maakt het principe niet geweldigquote:Op woensdag 27 januari 2010 23:39 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Vergelijk de App Store eens met de beschikbare Apps voor Android / Windows Mobile / andere telefoons. Het is jammer dat er af en toe een App niet doorkomt inderdaad, maar in het geheel genomen ben ik blijer met het App Store-concept en -gemak dan met de op dit moment voor handen zijnde alternatieven, ja.
Je hebt gelijk. Het kent natuurlijk ook zijn beperkingen.quote:Op woensdag 27 januari 2010 23:39 schreef PiRANiA het volgende:
[..]
Toch merk je dat de vraag naar applicaties hier door vaak scheef loopt met wat apple toelaat. Terwijl de aanbieders van de apps waar vraag naar is een prima product kunnen bouwen. Ik bedoel dan bijvoorbeeld Google.
Maar net zoals je gelijk hebt dat voor de gemiddelde gebruiker het ontbreken van Flash een vreemd gemis is, is voor diezelfde gemiddelde gebruiker het aanbod van de App Store ruim voldoende.quote:Op woensdag 27 januari 2010 23:39 schreef PiRANiA het volgende:
[..]
Toch merk je dat de vraag naar applicaties hier door vaak scheef loopt met wat apple toelaat. Terwijl de aanbieders van de apps waar vraag naar is een prima product kunnen bouwen. Ik bedoel dan bijvoorbeeld Google.
Ik dacht dat T-mobile kaarten er niet in konden? Of zou dat op de EU versies anders worden?quote:Op woensdag 27 januari 2010 23:41 schreef Junkie het volgende:
T-Mobile Laptop Prepaid:
Max E4,50 / per dag / Download: tot 3,6 MBps & Upload: tot 384 Kbps./ FUP
Dit lijkt me nog steeds een goede deal, en ook op de iPad.
Mee eens, maar zou je het ook niet als volgt kunnen zien?quote:Op woensdag 27 januari 2010 23:30 schreef PiRANiA het volgende:
[..]
[..]
Flash is tegenwoordig gewoon een must. Dat HTML5 een goede oplossing is ben ik het mee eens, maar dat is er gewoon nog niet (genoeg). Het ontbreken van flash zie ik dan ook als één van de grotere redenen dat dit ding geen complete webervaring levert.
10-20 euro per maand is ongeveer het maximaal dat een consument wil betalen.quote:Op woensdag 27 januari 2010 23:41 schreef Junkie het volgende:
T-Mobile Laptop Prepaid:
Max E4,50 / per dag / Download: tot 3,6 MBps & Upload: tot 384 Kbps./ FUP
Dit lijkt me nog steeds een goede deal, en ook op de iPad.
Shit, zie dat nu ook.quote:Op woensdag 27 januari 2010 23:43 schreef PiRANiA het volgende:
[..]
Ik dacht dat T-mobile kaarten er niet in konden? Of zou dat op de EU versies anders worden?
Je hebt gelijk. Maar aan de andere kant houdt Mozilla/Firefox Youtube weer tegen.quote:Op woensdag 27 januari 2010 23:43 schreef fyah het volgende:
[..]
Mee eens, maar zou je het ook niet als volgt kunnen zien?
Flash is nu algemeen aanvaard en vrij vaak gebruikt. Toch zijn bijna alle "vaakbezochte" sites volledig opgebouwd zonder flash. De tijd dat iedereen Flash-elementen op zijn site wilde hebben keerde een beetje rond 2005. Meestal als er nu flash wordt gedaan is het vooral voor banners, speciale onderdelen of je hebt een club die liefst elke zin op de site laat in- en uitfaden.
De enige site die echt iedereen bezoekt, en waar flash belangrijk is, is youtube. Maar die willen van Flash af en hebben nu al HTML5 players in de beta staan. Werkt prima bij mijEr is dus al jaren een langzame beweging om zo weinig mogelijk flash te implementeren. Het blijft een apart framework tussen de rest van de website, het is meer gehassle om die onderdelen te updaten, erg stroef qua client-server, performance-hungry etc.
Met HTML5 en AJAX zijn de belangrijkste stappen gezet om HTML en daarmee het web al van zichzelf een stuk uit te breiden, voor developers. Zonder de nood aan een add-on als flash. Flash ontstond door het gebrek aan bepaalde features in JS/HTML/CSS.
Natuurlijk, het heeft voor- en nadelen, maar de vraag was of we er blij mee waren en alles bij elkaar ben ik er inderdaad blij meequote:Op woensdag 27 januari 2010 23:41 schreef PiRANiA het volgende:
[..]
De appstore is ook mooi hoor, vanwege het aanbod. Maar dat maakt het principe niet geweldig.
Android is sterk aan het groeien. Daar springen developpers nu ook erg op. Verder is het principe van repositories naar mijn idee ook prettig voor telefoons/tablests/pc's et cetera. Repositories is een bewezen techniek, goed controleerbaar, maar mensen zijn wel vrij (indien ze dat willen) om eigen programma's toe te voegen
In Amerika is het $30 dacht ik voor data. Vind ik vrij prijzig, Dat komt nog naast je normale internet en mobiele aboquote:Op woensdag 27 januari 2010 23:43 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
10-20 euro per maand is ongeveer het maximaal dat een consument wil betalen.
Het concept appstore gaat nog veel harder groeien. Dat kan ik je wel verzekerenquote:Op woensdag 27 januari 2010 23:46 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Natuurlijk, het heeft voor- en nadelen, maar de vraag was of we er blij mee waren en alles bij elkaar ben ik er inderdaad blij mee
Overigens is bij de ontwikkeling van Android ook erg goed naar de App Store gekeken. Dat bedoel ik niet als 'Apple is zielig want ze kopieren alles van de iPhone', maar laat zien dat het wel degelijk een bijzonder principe was bij de lancering. Kijk eens naar de smartphone-applicatiemarkt vóór de App Store kwam..
Inderdaadquote:Op woensdag 27 januari 2010 23:48 schreef Mr.Noodle het volgende:
Sowieso moet heel dat micro-sim nog door de telecombedrijven geadopteerd worden..
Daarbij, als je lang genoeg in de trein zit om dit ding fatsoenlijk te gebruiken, kan je net zo goed eventjes je laptop(je) pakkenquote:Op woensdag 27 januari 2010 23:48 schreef nelisb het volgende:
Je moet wel heel veel in de trein zitten om dat te willn betalen maandelijks.
Ik werk vanuit huis, die Keer dat ik onderweg ben voor mijn werk red ik het wel met mijn iPhone.
3G voegt niet echt iets toe voor mij, wifi is genoeg voor thuis en BV met vakanties.
ja of juist niet meer...quote:Op woensdag 27 januari 2010 23:35 schreef PiRANiA het volgende:
[..]
Gaat nog wel even duren hoor. Minstens een half jaar. En ook na dat half jaar zou een duur apparaat als dit ook gewoon flash moeten ondersteunen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |