Dat is het juist, mensen moeten afstappen van die gedachte om maar telkens papier te gebruiken. Je hebt nu iets dat gewoon een document in A4 formaat kan laten zien. Qua leesbaarheid is het prima en qua gebruik ook makkelijk hanteerbaar. Greenpeace, zal dit apparaat alleen maar promoten...quote:Op woensdag 27 januari 2010 21:55 schreef Desmonkey het volgende:
[..]
Waarom uitprinten? Omdat veel mensen dat ook willen. Mensen hebben in bepaalde situaties vaak ook voorkeur voor papier ipv dat ze alles weer moeten uitpakken uit hun tassen. Handouts bijvoorbeeld of een routebeschrijving of een rooster.
Op zich heb je wel een punt ja, ondanks dat ik schijt heb aan Greenpeace. Maar in sommige gevallen vind ik persoonlijk uitprinten op papier net iets praktischer.quote:Op woensdag 27 januari 2010 21:59 schreef Mr.Noodle het volgende:
[..]
Dat is het juist, mensen moeten afstappen van die gedachte om maar telkens papier te gebruiken. Je hebt nu iets dat gewoon een document in A4 formaat kan laten zien. Qua leesbaarheid is het prima en qua gebruik ook makkelijk hanteerbaar. Greenpeace, zal dit apparaat alleen maar promoten...
Je moet dat ding maar eens in je hand houden, als ie uitkomt. Een computer is irritant, sowieso niet makkelijk bladeren met een laptop idem. Met zo'n ding is het net alsof je een paar velletjes aan A4 in je handen hebt. Waarom denk je dat de Kindle zo goed verkoopt in de U.S.? Omdat het gewoon qua concept/ontwerp/constructie zo makkelijk in elkaar zit dat mensen het ook echt als boek/schrift/notitieblok gebruiken..quote:Op woensdag 27 januari 2010 22:02 schreef Desmonkey het volgende:
[..]
Op zich heb je wel een punt ja, ondanks dat ik schijt heb aan Greenpeace. Maar in sommige gevallen vind ik persoonlijk uitprinten op papier net iets praktischer.
Yup. En het lijkt ook erg op Delicious Library (App)quote:Op woensdag 27 januari 2010 22:02 schreef Angel_of_Dth het volgende:
iBooks lijkt overigens wel erg op een app die ik op de iPhone heb of had (Classics volgens mij).
Belangrijk verschil is natuurlijk wel dat een boek lezen op de iPhone klote is (ik lees voornamelijk korte nieuwsberichten en dergelijke op dat ding), maar op een groter scherm best ok zou zijn.quote:Op woensdag 27 januari 2010 22:05 schreef Walter_Sobchak het volgende:
[..]
Yup. En het lijkt ook erg op Delicious Library (App)
quote:Het valt mij zwaar tegen. Het is gewoon een iPod Deluxe, meer niet. Erg dom van Apple om het express voortijdig te laten uitlekken, het hele apparaat is nu overhyped!
Die film is inderdaad prachtig. Dat uit elkaar halen van die foto-stacks, die boekwinkel, de agenda, en vooral de vloeiendheid van het geheel. Ik begin het nut van dit apparaat toch steeds meer in te zien.quote:Op woensdag 27 januari 2010 21:56 schreef Jarno het volgende:
Filmpje is wel goed idd. Interface is enorm slick en bruikbaar zo te zien. Dat flip-over effect bijv. als je een foto even aan iemand anders wil laten zien, erg slim.
Leuk.
Telegraaf. Dan noem je ook iets.quote:Op woensdag 27 januari 2010 22:11 schreef Roel_Jewel het volgende:
Wat een domme mensen toch.
http://www.telegraaf.nl/d(...)pple_een_feit__.html
[..]![]()
Dat zat ik me net ook te bedenkenquote:Op woensdag 27 januari 2010 22:09 schreef Mr.Noodle het volgende:
Eigenlijk grappig, voor de Keynote had ik eigenlijk geen idee waarvoor je de iPad kan gebruiken. Nu heb ik ideeën joh..![]()
Misschien m'n cursus iPhone Apps ontwikkelen weer even uit het stof halen..
Ik kan niet wachten tot mijn iBook het begeeft.quote:Op woensdag 27 januari 2010 22:12 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Die film is inderdaad prachtig. Dat uit elkaar halen van die foto-stacks, die boekwinkel, de agenda, en vooral de vloeiendheid van het geheel. Ik begin het nut van dit apparaat toch steeds meer in te zien.
quote:Op woensdag 27 januari 2010 22:11 schreef Roel_Jewel het volgende:
Wat een domme mensen toch.
http://www.telegraaf.nl/d(...)pple_een_feit__.html
[..]![]()
En daarnaast, je kunt toch gewoon via WiFi printen? Dit apparaat lijkt me ook niet bedoeld om af en toe aan een usb-printer te hangen. Veel te veel gedoequote:Op woensdag 27 januari 2010 21:59 schreef Mr.Noodle het volgende:
[..]
Dat is het juist, mensen moeten afstappen van die gedachte om maar telkens papier te gebruiken. Je hebt nu iets dat gewoon een document in A4 formaat kan laten zien. Qua leesbaarheid is het prima en qua gebruik ook makkelijk hanteerbaar. Greenpeace, zal dit apparaat alleen maar promoten...
Verschillende developers die ik ken waren al een hele tijd bezig met mogelijk apps bedenkden voor de iPad. Morgen op het werk zullen die wel flink aan de slag gaan ga ik zo vanuit.quote:Op woensdag 27 januari 2010 22:09 schreef Angel_of_Dth het volgende:
[..]
Belangrijk verschil is natuurlijk wel dat een boek lezen op de iPhone klote is (ik lees voornamelijk korte nieuwsberichten en dergelijke op dat ding), maar op een groter scherm best ok zou zijn.
quote:Apple Rulez once again ! Ik denk dat ze bij Microsoft toe zijn aan een snipperdag alleen al om hiervan bij te komen. Apple zorgt voor kleur en voor vreugde. En voor de mensen die liever azijn drinken; Zonder Apple zouden jullie nog aan 16 kilobyte vast zitten want dat was volgens Bill Gates genoeg tot in lengte van dagen. Wie moet de wereld anders veranderen ? Microsof ?
Netbooks vallen tegenwoordig wel mee. Het is niet meer scrollen tot je er dood bij neervalt. Steeds meer netbooks kunnen al resoluties van 1366x768 aan.quote:Op woensdag 27 januari 2010 22:15 schreef Mr.Noodle het volgende:
Waarom vergelijken mensen nog steeds de internet-ervaring met een Netbook? Surfen op het internet met een Netbook is echt kuuuhhhhuuuuttt. Webformaten zijn kut en je moet me een potje scrollen de hele tijd met zo'n balkje aan de zijkant van je browser...
Op een iPhone is het al 10x relaxter, laat staan op een iPad, die gewoon alles in A4 formaat toont. Kranten worden nu ook zo gepubliceerd dat het makkelijk in A4 formaat te lezen is op zo'n ding.
Daarvoor hoef je niet naar de telegraaf site hoorquote:Op woensdag 27 januari 2010 22:16 schreef senderrr het volgende:
aaargh ik krijg echt hoofdpijn van die mensen op de telegraaf, zoveel van die mensen die wel eens even zullen zeggen hoe het allemaal gaat floppen enzo.... ik denk dat hij vrij succesvol zal zijn.
Ik zit nu ook (ziek) in bed met m'n PowerBook en dan lijkt zo'n iPad ineens enorm handig.quote:Op woensdag 27 januari 2010 22:13 schreef Angel_of_Dth het volgende:
[..]
Ik kan niet wachten tot mijn iBook het begeeft.
Snel afkloppen, iPad is helemaal nog niet leverbaar.
Nee, maar het is wel iets wat me bij die telegraaf comments altijd opvalt.quote:Op woensdag 27 januari 2010 22:19 schreef Jarno het volgende:
[..]
Daarvoor hoef je niet naar de telegraaf site hoor.
Die lees ik alleen als ik zin heb in zelfkastijding. (net als 80% van Fok trouwensquote:Op woensdag 27 januari 2010 22:21 schreef senderrr het volgende:
[..]
Nee, maar het is wel iets wat me bij die telegraaf comments altijd opvalt.
Tuurlijk wel, gewoon scherm roterenquote:Op woensdag 27 januari 2010 22:21 schreef Mr.Noodle het volgende:
Vertical-mode is 10x fijner, dan horizontal mode. Zeker qua lezen van Webpagina's/ Mail/documenten e.d. Dat ga je met een netbook niet voor elkaar krijgen. Omdat het vooral onhandig is..
Zie je het voor je? dat leest toch hartstikke kut man, alleen maar hoe je je netbook al moet vasthouden....quote:Op woensdag 27 januari 2010 22:24 schreef Desmonkey het volgende:
[..]
Tuurlijk wel, gewoon scherm roteren.
Ja met allerlei extra handelingen.quote:Op woensdag 27 januari 2010 22:24 schreef Desmonkey het volgende:
[..]
Tuurlijk wel, gewoon scherm roteren.
Dat is ook het absolute voordeel. De drempel is gewoon erg laag om een dergelijke apparaat even te gebruiken. Ben tot dusver wel onder de indruk van het product (en alles wat daarachter staat). Ook in mijn eigen vakgebied zijn er legio van toepassingen die ik nu kan bedenkenquote:Op woensdag 27 januari 2010 22:30 schreef Jarno het volgende:
Wat ik vooral interessant vind is het concept van 'even wegleggen'. Met een laptop is dat altijd anders. Een laptop 'zet' je weg (meestal in 'aan' stand dus) of klap je dicht om daarna weg te leggen. Ik pak om mijn mail of nu.nl te checken dan ook sneller mijn iPhone dan m'n laptop. Dus ik zie dat voordeel zeker wel.
Haha!quote:Op woensdag 27 januari 2010 22:30 schreef Roel_Jewel het volgende:
NYT: http://pogue.blogs.nytime(...)d-first-impressions/
quote:Today Apple finally unveiled its tablet computer, the iPad. Thus concludes Phase 1 of the standard Apple new-category roll-out: months of feverish speculation and hype online, despite any official indication by Apple that the product even exists.
Now Phase 2 can begin: the bashing by the bloggers who’ve never even tried it: “No physical keyboard!” “No removable battery!” “Way too expensive!” “Doesn’t multitask!” “No memory-card slot!”
That will last until the iPad actually goes on sale in April. Then Phase 3 will begin: positive reviews, people lining up to buy the thing, best-sellerdom, and the mysterious disappearance of the basher-bloggers.
Prima te doen, ik vond het net een boek back in the days toen ik er nog 1 hadquote:Op woensdag 27 januari 2010 22:28 schreef Mr.Noodle het volgende:
[..]
Zie je het voor je? dat leest toch hartstikke kut man, alleen maar hoe je je netbook al moet vasthouden....
Gewoon bij scherminstellingen in portraitmode zetten. That's it. Alhoewel het natuurlijk aanlonkelijker is als het automatisch zo doet.quote:Op woensdag 27 januari 2010 22:29 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Ja met allerlei extra handelingen.
en dan wil je het weer een slag draaien om de een of andere reden en dan heb je weer een extra handeling. Voor veel mensen maakt dat de drempel simpelweg te hoog. Zeker in het gebruik van ICT producten is ease of use erg belangrijk.quote:Op woensdag 27 januari 2010 22:33 schreef Desmonkey het volgende:
[..]
Gewoon bij scherminstellingen in portraitmode zetten. That's it. Alhoewel het natuurlijk aanlonkelijker is als het automatisch zo doet.
Ja we worden allemaal lui hequote:Op woensdag 27 januari 2010 22:34 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
en dan wil je het weer een slag draaien om de een of andere reden en dan heb je weer een extra handeling.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |