Same here. Vooral voor lezen/tijdschriften/kranten etc. Benieuwd welke titels meedoen.quote:Op woensdag 27 januari 2010 20:51 schreef nietzman het volgende:
Ik zie d'r wel een markt voor. Lijkt me een heerlijk makkelijk entertainmentapparaatje voor 'er bij'.
Ik wacht de eerste reviews even af maar kan geheel niet uitsluiten dat ik m'n creditcard voor zoiets trek.
Ben benieuwd naar de content-deals die gemaakt zijn.quote:Op woensdag 27 januari 2010 20:54 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Same here. Vooral voor lezen/tijdschriften/kranten etc. Benieuwd welke titels meedoen.
Ja maar dan moet je wel elke keer bv opnieuw surfen naar de website waar je eerst op zat. Youtube filmpje pauzeren om ff snel te mailen zit er niet in.quote:Op woensdag 27 januari 2010 20:52 schreef Citizen.Erased het volgende:
Ik zat net nog na te denken over het multitasking, maar dat heb je niet zo zeer nodig als het OS erg gestroomlijnd werkt. Dan kun je gewoon snel switchen tussen applicaties.
Ik zie wel mogelijkheden. Eerst maar eens op de apps werken. De iPhone is zonder apps ook weinig aan.quote:Op woensdag 27 januari 2010 20:55 schreef Blaxje het volgende:
De video is trouwens best overtuigend. De interface werkend zien verandert mijn mening al wel een beetje
Het is haast net alsof je zo'n ding een keer in handen moet hebben gehad alvorens een mening te vormen he?quote:Op woensdag 27 januari 2010 20:55 schreef Blaxje het volgende:
De video is trouwens best overtuigend. De interface werkend zien verandert mijn mening al wel een beetje
Dat zijn dingen waarbij men in de ontwikkeling rekening moet houden. Als je switcht van safari naar een andere app en vervolgens weer naar safari moet je in principe gewoon weer verder kunnen gaan waar je gebleven was.quote:Op woensdag 27 januari 2010 20:56 schreef -Techno- het volgende:
[..]
Ja maar dan moet je wel elke keer bv opnieuw surfen naar de website waar je eerst op zat. Youtube filmpje pauzeren om ff snel te mailen zit er niet in.
Streamen.quote:Op woensdag 27 januari 2010 20:57 schreef Merkie het volgende:
Ik zie Jarno al op de bank liggen met dat ding, even de vakantiekiekjes op een USB-stick bekijken op de iPad. Oh wacht, hij heeft geen USB-poorten.
Daar hebben we MobileMe voor. En de MobileMe Gallery-appquote:Op woensdag 27 januari 2010 20:57 schreef Merkie het volgende:
Ik zie Jarno al op de bank liggen met dat ding, even de vakantiekiekjes op een USB-stick bekijken op de iPad. Oh wacht, hij heeft geen USB-poorten.
Ja handig joh als je niet thuis bent.quote:
Zo'n stickje dat 99% van de bevolking gebruikt.quote:Op woensdag 27 januari 2010 21:01 schreef Jarno het volgende:
Wat is USB? Zijn dat al die apparaten die ik er net heb uitgeflikkerd omdat ik al mijn storage gecentraliseerd heb op een NAS zodat alles via het netwerk kan? Was dat USB?
Er is meer dan alleen harde schijven he.quote:Op woensdag 27 januari 2010 21:01 schreef Jarno het volgende:
Wat is USB? Zijn dat al die apparaten die ik er net heb uitgeflikkerd omdat ik al mijn storage gecentraliseerd heb op een NAS zodat alles via het netwerk kan? Was dat USB?
En wat heb je daar aan als je niet thuis bent? Thuis kan je toch net zo goed een pc,mac of een willekeurige laptop gebruiken?quote:Op woensdag 27 januari 2010 21:01 schreef Jarno het volgende:
Maar dat heeft in de toekomst niet zoveel meerwaarde. Ik maak al praktisch geen gebruik meer omdat alles online raadpleegbaar is tegenwoordig.quote:Op woensdag 27 januari 2010 21:01 schreef Merkie het volgende:
[..]
Zo'n stickje dat 99% van de bevolking gebruikt.
Als in, echt? Ik zie iedereen met zo'n ding aan z'n sleutelhanger maar volgens mij worden die dingen amper gebruikt. En kom op, je vergelijking zuigt gewoon ballen. Het is geen netbook, het is geen MBP, het is een tablet PC. Met z'n eigen doelgroep, eigen toepassingen. En nee, dat is dus niet via USB je vakantiekiekjes bekijken nee.quote:Op woensdag 27 januari 2010 21:01 schreef Merkie het volgende:
[..]
Zo'n stickje dat 99% van de bevolking gebruikt.
De nieuwste macbook is een paar maanden oud man.quote:Op woensdag 27 januari 2010 21:02 schreef Jahr00n het volgende:
Iemand een idee wanneer de macbooks nu komen? Of worden die gewoon in de komende weken onaangekondigd doorgevoerd?
Skype zal vast wel een mooie app bouwen. Jammer dat er geen camera in zit.quote:Op woensdag 27 januari 2010 20:58 schreef ebeaydojraes het volgende:
http://www.apple.com/ipad/specs/
Dutchaltijd goed. en toch Mic aansluiting. dus kunnen gaan phonen via MSN achtige toestanden. opzich goed
De nieuwe pro's dan, die zouden vandaag komen verdomme.quote:Op woensdag 27 januari 2010 21:03 schreef jakkop het volgende:
[..]
De nieuwste macbook is een paar maanden oud man.
Synchoniseren en daarna overal beschikbaar maken voor als je niet thuis bent.quote:Op woensdag 27 januari 2010 21:03 schreef -Techno- het volgende:
[..]
En wat heb je daar aan als je niet thuis bent? Thuis kan je toch net zo goed een pc,mac of een willekeurige laptop gebruiken?
Wat is de toegevoegde van de Ipad?
Nee hoor, zo werkt dat op een iPhone ook niet. De website of je email of waar je ook mee bezig was kun je gewoon 'pauzeren', als je terug komt in Safari of mail.app ga je gewoon verder waar je bezig was. Het kan alleen niet tegelijkertijd, maar dat wil je ook helemaal niet met deze UI.quote:Op woensdag 27 januari 2010 20:56 schreef -Techno- het volgende:
[..]
Ja maar dan moet je wel elke keer bv opnieuw surfen naar de website waar je eerst op zat.
quote:Op woensdag 27 januari 2010 21:02 schreef TwyLight het volgende:
Wat zijn we ook eigenlijk triest he, vroeger waren mensen blij met knikkers
Dat filmpje overtuigt welquote:Op woensdag 27 januari 2010 21:06 schreef broer het volgende:
Hm... Grappig apparaat. Ik vond hem op het eerste oog niet zo mooi, maar wat ik nu zie, bevalt eigenlijk best. Zo even dat filmpje bekijken.
De rumors doen ons zoveel laten verwachten dat het eigenlijk alleen nog maar kan tegenvallen. Ik ben nog steeds sceptisch over het apparaat, maar ik denk toch dat we gaan wennen aan het ding. De naam echter, zal nooit wennenquote:Op woensdag 27 januari 2010 21:02 schreef TwyLight het volgende:
Wat zijn we ook eigenlijk triest he, vroeger waren mensen blij met knikkers
volgens...jou?quote:Op woensdag 27 januari 2010 21:04 schreef Jahr00n het volgende:
[..]
De nieuwe pro's dan, die zouden vandaag komen verdomme.
Ik snap de doelgroep wel. Ik vind alleen zo'n opgeblazen iPhone OS totaal niet geschikt hiervoor. Een aangepaste versie van OS X had me veel geschikter geleken. Dan had ik hem misschien nog wel gekocht.quote:Op woensdag 27 januari 2010 21:03 schreef Jarno het volgende:
[..]
Als in, echt? Ik zie iedereen met zo'n ding aan z'n sleutelhanger maar volgens mij worden die dingen amper gebruikt. En kom op, je vergelijking zuigt gewoon ballen. Het is geen netbook, het is geen MBP, het is een tablet PC. Met z'n eigen doelgroep, eigen toepassingen. En nee, dat is dus niet via USB je vakantiekiekjes bekijken nee..
De video heeft me zelfs van mening doen veranderen. Ik wil er eenquote:
Wellicht dat dat komt, maar Mac OS X is nog niet echt geschikt voor al die gestures en zo.quote:Op woensdag 27 januari 2010 21:07 schreef Merkie het volgende:
[..]
Ik snap de doelgroep wel. Ik vind alleen zo'n opgeblazen iPhone OS totaal niet geschikt hiervoor. Een aangepaste versie van OS X had me veel geschikter geleken. Dan had ik hem misschien nog wel gekocht.
Ik ben bang van welquote:Op woensdag 27 januari 2010 21:08 schreef Terpentin07 het volgende:
Ben benieuwd of ze bij de prijzen het dollarteken gewoon vervangen door de euro.
Best akelig eigenlijk. Hoe een beetje leuk editten een wereld van verschil kan makenquote:
Bij mij ter vervanging van m'n MBP en naast m'n iMac.quote:Op woensdag 27 januari 2010 21:08 schreef fyah het volgende:
[..]
De video heeft me zelfs van mening doen veranderen. Ik wil er eenMaar als ik er een zou kopen zou het alleen voor gebruik naast een iMac ofzo zijn.
Met andere woorden applicaties sluiten eigenlijk nooit echt. Okee dan is het gebrek aan multitasking idd niet zo belangrijk.quote:Op woensdag 27 januari 2010 21:05 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Nee hoor, zo werkt dat op een iPhone ook niet. De website of je email of waar je ook mee bezig was kun je gewoon 'pauzeren', als je terug komt in Safari of mail.app ga je gewoon verder waar je bezig was. Het kan alleen niet tegelijkertijd, maar dat wil je ook helemaal niet met deze UI.
Ik heb er wel ernstig rekening mee gehouden dat die vandaag zouden komen ja. Met mij vele anderen.quote:
Mwah. Zo heb je wel meteen 140k apps beschikbaar.quote:Op woensdag 27 januari 2010 21:07 schreef Merkie het volgende:
[..]
Ik snap de doelgroep wel. Ik vind alleen zo'n opgeblazen iPhone OS totaal niet geschikt hiervoor. Een aangepaste versie van OS X had me veel geschikter geleken. Dan had ik hem misschien nog wel gekocht.
Wat bedoel je precies? Dat je gewoon OS X Apps kunt draaien of zo? Ik vind iPhone-apps veel logischer, eigenlijk. En onderhuids IS het iPhone-OS een aangepaste OS X..quote:Op woensdag 27 januari 2010 21:07 schreef Merkie het volgende:
[..]
Same here!! Mijn contract loopt tot 11 juli.quote:Op woensdag 27 januari 2010 21:08 schreef fyah het volgende:
[..]
De video heeft me zelfs van mening doen veranderen. Ik wil er eenMaar als ik er een zou kopen zou het alleen voor gebruik naast een iMac ofzo zijn.
USB heeft hij wel.quote:Op woensdag 27 januari 2010 21:09 schreef -Techno- het volgende:
[..]
Met andere woorden applicaties sluiten eigenlijk nooit echt. Okee dan is het gebrek aan multitasking idd niet zo belangrijk.
Het niet hebben van een USB poort vind ik dan weer wel een gemiste kans. Het ding is er groot genoeg voor....
Wat wil je met USBquote:Op woensdag 27 januari 2010 21:09 schreef -Techno- het volgende:
[..]
Met andere woorden applicaties sluiten eigenlijk nooit echt. Okee dan is het gebrek aan multitasking idd niet zo belangrijk.
Het niet hebben van een USB poort vind ik dan weer wel een gemiste kans. Het ding is er groot genoeg voor....
Nou, dan kun je bijv. multitasken en dan kan je alles doen wat een echte computer ook kan.quote:Op woensdag 27 januari 2010 21:10 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Wat bedoel je precies? Dat je gewoon OS X Apps kunt draaien of zo? Ik vind iPhone-apps veel logischer, eigenlijk. En onderhuids IS het iPhone-OS een aangepaste OS X..
Maar... het is geen echte computer.quote:Op woensdag 27 januari 2010 21:10 schreef Merkie het volgende:
[..]
Nou, dan kun je bijv. multitasken en dan kan je alles doen wat een echte computer ook kan.
Nee, dat maakt het nou juist zo nutteloos. 90% van wat dit ding kan kan je met een iPhone of iPod touch ook. Internetten is wel wat fijner op zo'n groot scherm, maar 1024x768 is nou ook weer niet echt een resolutie waarmee je van je stoel geblazen wordt. Dat hebben telefoons al bijna tegenwoordig.quote:Op woensdag 27 januari 2010 21:11 schreef Jarno het volgende:
[..]
Maar... het is geen echte computer.
Koeien melken nou goedquote:
Okee had anders begrepen hier... my badquote:USB zit er wel op trouwens.
In "mobiele situaties" dan beperk je jezelf vaak tot het gebruiken van 1 applicatie per keer. Multitasking is in die situatie niet echt noodzakelijk.quote:Op woensdag 27 januari 2010 21:10 schreef Merkie het volgende:
[..]
Nou, dan kun je bijv. multitasken en dan kan je alles doen wat een echte computer ook kan.
En het verschil in scherm, cpu kracht, etc doet je echt helemaal niks? Ben je nou aan het trollen ofzo?quote:Op woensdag 27 januari 2010 21:12 schreef Merkie het volgende:
[..]
Nee, dat maakt het nou juist zo nutteloos. 90% van wat dit ding kan kan je met een iPhone of iPod touch ook. Internetten is wel wat fijner op zo'n groot scherm, maar 1024x768 is nou ook weer niet echt een resolutie waarmee je van je stoel geblazen wordt. Dat hebben telefoons al bijna tegenwoordig.
http://www.apple.com/ipad/specs/quote:Op woensdag 27 januari 2010 21:10 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Wat wil je met USB
USB zit er wel op trouwens.
Kijk nou maar es eerst naar de video: http://www.apple.com/ipad/#videoquote:Op woensdag 27 januari 2010 21:12 schreef Merkie het volgende:
[..]
Nee, dat maakt het nou juist zo nutteloos. 90% van wat dit ding kan kan je met een iPhone of iPod touch ook. Internetten is wel wat fijner op zo'n groot scherm, maar 1024x768 is nou ook weer niet echt een resolutie waarmee je van je stoel geblazen wordt. Dat hebben telefoons al bijna tegenwoordig.
Maar dan zou je hem ook moeten kunnen bedienen als een 'echte computer', zou hij technisch een stuk zwaarder moeten zijn, etc. Plus dat je dan in plaats van de App Store allerlei nieuwe programma's moet krijgen, OS X apps werken tenslotte niet met deze interface. Nee, ik zie daar de meerwaarde niet van inquote:Op woensdag 27 januari 2010 21:10 schreef Merkie het volgende:
[..]
Natuurlijk wel, maar het blijft een grote iPod touch. Meer niet. Als je graag een grote iPod touch wilt zal dit ding ideaal zijn.quote:Op woensdag 27 januari 2010 21:13 schreef Jarno het volgende:
[..]
En het verschil in scherm, cpu kracht, etc doet je echt helemaal niks? Ben je nou aan het trollen ofzo?.
Laat maar Roel. Merkie wil geen iPad want hij ziet het nut niet. Deng, hadden ze bij Apple nou maar even gechecked met Merkie. Iedereen weet dat de markt doet wat Merkie wil! Gemiste kans Jobs!quote:Op woensdag 27 januari 2010 21:14 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Kijk nou maar es eerst naar de video: http://www.apple.com/ipad/#video
quote:Op woensdag 27 januari 2010 21:15 schreef Jarno het volgende:
[..]
Laat maar Roel. Merkie wil geen iPad want hij ziet het nut niet. Deng, hadden ze bij Apple nou maar even gechecked met Merkie. Iedereen weet dat de markt doet wat Merkie wil! Gemiste kans Jobs!
In termen van usability is dit toch een gigantische stap vooruit.quote:Op woensdag 27 januari 2010 21:15 schreef Merkie het volgende:
[..]
Natuurlijk wel, maar het blijft een grote iPod touch. Meer niet. Als je graag een grote iPod touch wilt zal dit ding ideaal zijn.
VAPORWAREquote:Op woensdag 27 januari 2010 21:12 schreef TwyLight het volgende:
LOL aan het einde van het filmpje staat er:
[ afbeelding ]
Een Core 2 Duo van 85 graden op schoot idd...quote:Op woensdag 27 januari 2010 21:17 schreef Mr.Noodle het volgende:
Nee, het maakt het juist ideaal. Meeste mensen zitten helemaal niet graag met een laptop op schoot
Bespaart me stookkostenquote:Op woensdag 27 januari 2010 21:18 schreef Jarno het volgende:
[..]
Een Core 2 Duo van 85 graden op schoot idd...
Dit dus!quote:Op woensdag 27 januari 2010 21:17 schreef Mr.Noodle het volgende:
Nee, het maakt het juist ideaal. Meeste mensen zitten helemaal niet graag met een laptop op schoot, die vinden het allemaal veel te moeilijk, opstarten, inloggen, programma's apart met CD/DVD installeren. wut?
De filosofische gedachte erachter om webpagina's te bezoeken zoals je bladert door een boek of dat je E-mail leest zoals je eigenlijk in een A4 krijgt, dat spreekt voor de mensen beter aan dan een "computer", want dat zijn ondinger die je voor je werk moet gebruiken...
VIa http://www.apple.com/ipad/ #video nietquote:Op woensdag 27 januari 2010 21:20 schreef Stevennn het volgende:
is er nog een andere link naar dat filmpje? ik kan 'm niet zien
De vellen hangen er al langs af.quote:Op woensdag 27 januari 2010 21:20 schreef Dibble het volgende:
Zijn de apple fanboys zich hier al inmiddels op aan het aftrekken?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |