SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Wie hebben er allemaal welke draagdoek?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Graag bij het openen van een nieuw topic de informatie uit de wiki halen, die vind je HIER
Als je een update van jouw doekenlijstje wil, graag zelf in de wiki doen, dan wordt het vanzelf meegenomen in een volgend topic.Hardloper.
IG @webkim
Ik heb je gepmdquote:Op maandag 25 januari 2010 17:27 schreef Claudia_x het volgende:
Huup, ben je aan het improviseren geweest of heb je een handleiding gebruikt? M'n moeder is momenteel werkeloos en die kan wél naaien.
Ik zie nu pas de link in de OP.
Je moet niks.quote:Op maandag 25 januari 2010 17:17 schreef Linda2205 het volgende:
Maar Kim, moet je overstappen op rugdragen na een tijdje of kan buikdragen altijd?
Jups!quote:Op maandag 25 januari 2010 19:07 schreef mefke79 het volgende:
Huup, die is mooi! En zweefvliegje, dat is een echte meisjes MT, die is ook gaaaaf!
Ssserpente, was jij nou aan het kijken voor iets anders dan die rekbare doek? Driekus, ik en de rekbare doek van draagdoek.nl zijn geen vriendjes meer. Driekus wordt te zwaar. Omdat ik dat knopen ook maar onhandig vind heb ik nou dus een Mei Tai in bestelling. Ben erg benieuwd, dat lijkt me sneller te knopen dat een gewone doek. Het duurt alleen nog wel anderhalve week voor ie komt. Nou ja, als er weer sneeuw komt deze week durf ik toch niet.
Succes, heupdragen is ook fijn. Rugdragen met een rekbare doek wordt in de meeste gevallen ook afgeraden, meen ik.quote:Op maandag 25 januari 2010 19:42 schreef Jeetjejom het volgende:
@webkim, mijn dochter wordt overmorgen alweer 7 maanden (:( toch steeds minder baby, hoewel ik wel lang baby heb gehad, maar dat is een ander verhaal), dus ze hoeft niet meer zo ontzettend veel ondersteund te worden. Ze kan ook al zelf zitten, dus het is meer iets van mij uit hoor.... Ga me eens verdiepen in het heupdragen!
De doek moet toch gewoon bij je kleren kleuren, ongeacht of er een jongen, een meisje of een hond inzit?quote:Op maandag 25 januari 2010 20:35 schreef tessie het volgende:
Mooie MT Huup!
Ik heb ook een MT besteld, eigenlijk zou ze hem zaterdag al naar het postkantoor gebracht hebben, maar er kwam wat tussen, dus nu verstuurt ze hem pas morgen. Moet dus nog even geduld hebben. Hij is wel met roze, maar ik vond hem zó tofGraeme kan dat roze best hebben, en ik ben toch een meisje, dus roze kan best vind ik
of kat, je vergeet de kat!!!quote:Op dinsdag 26 januari 2010 11:01 schreef Troel het volgende:
[..]
De doek moet toch gewoon bij je kleren kleuren, ongeacht of er een jongen, een meisje of een hond inzit?
Of caviaquote:Op dinsdag 26 januari 2010 11:05 schreef Twinkly het volgende:
[..]
of kat, je vergeet de kat!!!
Mijn kleren kleuren bij mijn doek...
"squeek squeek squeek squeek squeek"quote:
toch goed gespot!quote:Op dinsdag 26 januari 2010 14:44 schreef mrien het volgende:
Is inderdaad een ikea stofje wat ik begreep Huup, ik kwam hem pas ook tegen in de ikea
Als de binnenkant mooi afgewerkt is kan dat gewoon hoorquote:Op donderdag 28 januari 2010 15:00 schreef tessie het volgende:
Oeh mijn mei-tai is net binnen gekomen! En hij is zo mooiHeb hem gelijk even uitgeprobeerd, en het buikdragen knoopt heel makkelijk en zit ook gelijk lekker. Het rugdragen wou nog niet lukken, maar daar ga ik me nog ff in verdiepen.
![]()
Kan je een meitai eigenlijk ook binnenstebuiten gebruiken? (ik zie mijn man nog niet lopen met dat roze, blije stofje...). De binnenkant is gewoon rood en ziet er gewoon goed uit....
Ik zat net inderdaad de linkjes in dit topic al eens door te neuzen. Maar ja, op basis waarvan kies je dan een bepaalde doek? Eigenlijk komt het er op neer dat je aan 1 doen niet genoeg hebt als je bijvoorbeeld in huis en buiten, zomer en winter, korte en lange afstanden bezig bent... Toch?quote:Op donderdag 28 januari 2010 16:17 schreef Kersjes het volgende:
Morretje, op youtube staan zat filmpjes waar je het makkelijk van kan afkijken! En oefening baart kunst, als je straks een doek hebt uitgezocht gewoon lekker veel oefenen met een knuffel ofzo, en dan straks eind mei met je dochter
Dank je wel Macka. Ik zal haar eens vragen tzt.quote:Op donderdag 28 januari 2010 18:44 schreef Macka66 het volgende:
Morretje, freecell draagt ook dus misschien kan zij je eens helpen.
Ik heb nog geen draagervaring want de baby zit nog in de buik, maar ik heb wel al draagdoeken aangeschaft. MIjn man heeft me eerst er mee uitgelachen en ook gezegd dat hij niet ging dragen met een draagdoek 'want dat is zo'n gedoe en derdewereldlandachtig etc'. En hoewel ik er nooit meer woorden aan vuil heb gemaakt dan mijn opmerking 'prima hoor, dan neem jij de kinderwagen toch mee', kwam hij een tijd terug met de opmerking dat het hem toch wel heel handig leek zo'n draagdoek.quote:Op zaterdag 30 januari 2010 16:31 schreef Cantare het volgende:
Stel, he, stel: je krijgt een baby eind augustus en wilt die graag snel en veel dragen. In welke richting kun je dan het beste zoeken? Ik ben nog erg vroeg, maar dan kan ik het vast even bij mijn man in de week zetten, ook omdat het nogal wat kost.![]()
Zo'n sling* vind ik er bijvoorbeeld superhandig uitzien voor als je een newbie bent. Maar zitten er ook nadelen aan?
* Deze bijvoorbeeld:
[ afbeelding ]
Verder lijkt een "gewone" doek* me ook erg fijn omdat het gewicht dan (zo te zien) meer verdeeld is. Dat lijkt me comfortabeler als je een tijd achter elkaar draagt.
* Deze bijvoorbeeld:
[ afbeelding ]
Als je die twee dingen hebt, kan je dan voorlopig vooruit?
En wat is jullie ervaring met dragende mannen (die, in mijn geval, niet van gedoe houden)? Is zo'n doek dan wat, of maak je ze blijer met een mei-tai of een draagzak?
Ik heb een tricotdoek, 2 Storchenwieges (Ulli en Albert) en een Didymos Millefiori Kapok.quote:Op zaterdag 30 januari 2010 17:31 schreef Cantare het volgende:
Leuk om te horen! Welke doeken heb je aangeschaft?
het klinkt nog ver weg in ieder geval!quote:Op zaterdag 30 januari 2010 15:30 schreef Webkim het volgende:
Wat fijn draculettetje! Ik ben ook heel benieuwd hoe hij je in de praktijk zal bevallen. Welke kleur heb je gekozen?
En dat lange wachten valt wel mee, als ik je ticker zo eens zie.
Hoe krijg ik mijn kind erin gepropt als die zo strak zit?quote:Op zaterdag 30 januari 2010 20:24 schreef DaviniaHR het volgende:
cantare, zie je de baardgroei bij de onderste foto? das draagpapa
en de binana, rekbare doek, is van bamboe, dus dat schijnt koeler te zijn dan tricot. al vindt aviva het nog wel heel warm, een gewone fwcc, dus ik doe nu de koele variant, zoals het filmpje van macka in de OP.
tinu, de buidel (horizontale band waar je jair in laat zakken) moet echt strak zijn, dus dat is een kwestie van goed aantrekken als je de schuine banden doet. in principe is eea stevig genoeg, mits goed genoeg aangetrokken. dus als je knoopt, moet hij echt strak tegen je aan zitten. bij het afknopen verlies je dan ietsjes stevigheid, maar omdat je zo strak begint, hou je voldoende stevigheid over.
ben ik trouwens raar dat ik die binana niet goed strak krijg? of is het gewoon gewenning vanuit de geweven doek? in het begin heb ik hem strak, en na een tijdje gaat het dan toch lubberen... iemand tips?
buidel helemaal strak tegen je aan, buidel naar beneden duwen, terug omhoog en dan proppen.quote:Op zaterdag 30 januari 2010 21:12 schreef Tinuviel het volgende:
[..]
Hoe krijg ik mijn kind erin gepropt als die zo strak zit?OK. Ik ga hem volgende keer strakker aantrekken. Daarna kan ik dan de stukken die over de schouder zaten ervan af schuiven zoals ik dat eerder heb gedaan?
Mijn ervaring met de Manduca: de band moet redelijk laag op de heupen vgl met een Mei-tai, en als je het kind te strak tegen je aantrekt zit het niet echt goed met de billen op de bodem van het zitje.quote:Op zondag 31 januari 2010 15:19 schreef mrien het volgende:
Iemand overigens een idee? Ik draag regelmatig met de Ocah (Mei Tai) en mijn Manduca (SSC). Met de Ocah kan ik Lotte gerust anderhalf uur dragen zonder last van m'n rug te krijgen. Met de Manduca krijg ik veel sneller last van m'n rug terwijl ik niet echt weet waar dit vandaan komt. Hij zit goed strak en stevig afgesteld.
Thxquote:Op maandag 1 februari 2010 19:35 schreef Macka66 het volgende:
[..]
Mijn ervaring met de Manduca: de band moet redelijk laag op de heupen vgl met een Mei-tai, en als je het kind te strak tegen je aantrekt zit het niet echt goed met de billen op de bodem van het zitje.
wat tof!!quote:Op zondag 31 januari 2010 18:23 schreef tessie het volgende:
Ik ben helemaal verbaast, mijn Lief vind de mei tai helemaal geweldig!Zelfs het roze stofje maakt hem niet uit
We gingen net naar de stad, en hij wou per se Graeme dragen in de mei-tai
Hij vind het veel lekkerder dragen dan een gewone doek (ws. omdat hij net zo heel netjes knoopt
) dus hij is er helemaal blij mee. En Graeme ook, want die heeft heerlijk geslapen onderweg
Zo leuk, zo'n draagpapa
4.2 is toch maat 5?quote:Op dinsdag 2 februari 2010 10:19 schreef Macka66 het volgende:
Ik weet niet of het echt een goede ruil is Amarantha. Ligt aan de lengte van de doek. De meest gebruikte knoop om een geweven doek te knopen met een kleintje is de FWCC. Als je confectiemaat boven maat 36 ligt zal dat je niet gaan lukken met een doek van 4.2 m., dan heb je een 4.5 m. of langer nodig.
Als je al een 4.5 hebt zou het wel een leuke ruil kunnen zijn.
Wat lukt er niet met de ringsling? Misschien kunnen we wat tips geven.
Dat is wel zo.quote:Op dinsdag 2 februari 2010 10:45 schreef Macka66 het volgende:
Als je mooi glad en strak kunt knopen kan een FWCC bij maat 38 met een doek van 4.2 of 4.1 best lukken. Zeker als de doek niet te dik is.
Maar mooi glad en strak knopen is iets dat je moet leren.
Dus ik raad voor een eerste geweven doek bij maat 38 en hoger toch echt minstens een 4.5 aan.
Girasol is net zo min een zomerdoek als BBslen. Voor de zomer zit je beter met een ringsling.quote:Op dinsdag 2 februari 2010 10:45 schreef amaranta het volgende:
Ik ben een 36/38
Met mijn BBslen 4,90 hou ik wel wat over,maar ik weet niet of dat 70cm is.
Ik twijfel dus nog. Wat ik ook wil weten is of de girasol een goede 'zomerdoek' is. Ik heb het idee dat de bbslen die ik nu heb te dik is voor de zomer.
Leuk! Jammer alleen dat het plaatje zo onduidelijk is. Ik kan niet echt zien hoe ie eruit ziet.quote:Op maandag 1 februari 2010 19:24 schreef Zweefvliegje het volgende:
Ik kwam net op de site www.gewoonborstvoeding.nl en ik zag dat ze daar Afrikaanse shorties hebben voor weinig!! Er zijn meerdere kleuren dus vast voor ieder wel wat leuks.
De lengte weet ik niet, maar de prijs is nu slechts 16,50 ex 2,20 verzenden.
Voor 5 euro meer heb je er ook nog 2 slingringen bij!
Dus voor 23,70 inclusief heb je een mooie sling!
Geen probleem!quote:Op dinsdag 2 februari 2010 11:17 schreef Ssserpente het volgende:
[..]
Leuk! Jammer alleen dat het plaatje zo onduidelijk is. Ik kan niet echt zien hoe ie eruit ziet.
Edit: heb gemaild en ze stuurt vanavond een duidelijkere foto.![]()
Thanks voor de tip, Zweefvliegje!
ehm waar bel ik dan naartoe?quote:Op dinsdag 2 februari 2010 17:30 schreef huuphuup het volgende:
bellen KD! Ik heb dat ook zó vaak gehaden dan bel ik en zegt de TNT mevrouw dat ze niets kan doen behalve de klacht doorgeven maar ineens staat de chaffeur dan vaak toch nog 's avonds voor de deur
stomme drol
Zweefvliegje ik heb idd die rode besteld. Wit vind ik supermooi maar ik ben zo slecht met witik maak overal vlekken in op een of andere manier en om te voorkomen dat mn mooie nieuwe doek er straks gelijk alweer smoezelig uitziet kies ik maar voor een kleurtje
Ik ben wel benieuwd! Ik was eigenlijk juist net op zoek naar iets handzamers om mee te nemen dan mn zara omdat Amélie straks op de fiets mee mag maar ik geen buggy heb om mee te zeulen. Voor boodschappen met de fiets lijkt een sling me echt ideaal.
euh tnt klantenservice, nummer staat op hun site ergens. Maar je moet wel goed zoeken iddquote:
Je hebt PMquote:Op dinsdag 2 februari 2010 17:17 schreef Vlindur het volgende:
Over maten, ik wil als de reisdoek bevalt, ook voor een geweven gaan. Ik heb nu maat 42/44, welke lengte doek moet ik dan hebben?
En met wat voor doek kun je dan het beste beginnen?
En heeft iemand nog 1 te koop?Die zijn dan al lekker ingelopen
Ik denk dat je dan zeker een maat 6 (4.6 meter) doek moet hebben, dezelfde maat als je nu als reisdoek hebt. Kijk maar eens of je veel stof overhoudt met knopen (en dat knopen gaat steeds netter en strakker) en of je nu de knoop op je rug kunt krijgen of niet.quote:Op dinsdag 2 februari 2010 17:17 schreef Vlindur het volgende:
Over maten, ik wil als de reisdoek bevalt, ook voor een geweven gaan. Ik heb nu maat 42/44, welke lengte doek moet ik dan hebben?
En met wat voor doek kun je dan het beste beginnen?
En heeft iemand nog 1 te koop?Die zijn dan al lekker ingelopen
En wat gaaf, die mei tai's![]()
ja, maar PM maar voor meer details want ik wil geen reclame makenquote:Op dinsdag 2 februari 2010 18:28 schreef Asyniur het volgende:
Hé owlet, maak je toch weer mei tais voor derden?
dit in achterhoofd houdt...
Hoe gaat dat in zn werk? Wat zijn de spelregels?quote:Op dinsdag 2 februari 2010 20:18 schreef YPPY het volgende:
die foto's weer *zwijmel*
Mijn MisterMirko meitai gaat op reis, mevrouw wil alleen nog lopen. Je kunt je nog aanmelden als je ook mee wilt doen om eens te proberen hoe zoiets zit.
Je krijgt een doek (mei tai nu dus) opgestuurd en na een week ongeveer stuur je hem door.quote:Op dinsdag 2 februari 2010 20:21 schreef amaranta het volgende:
[..]
Hoe gaat dat in zn werk? Wat zijn de spelregels?
Ik hou het even in mijn achterhoofd.quote:Op dinsdag 2 februari 2010 20:17 schreef owlet het volgende:
[..]
ja, maar PM maar voor meer details want ik wil geen reclame maken
Jim Pink is een hele fijne doek vind ik, lekker dun en wordt snel zacht. Lekker voor in de zomer straks! Dus als je de kans krijgt zou ik hem zeker grijpenquote:Op dinsdag 2 februari 2010 23:20 schreef wickie het volgende:
En ik heb ook besloten dat ik een 2de doek moet (ik weet dat het daarna fout gaat en dat ik doeken zal blijven kopen ben ik bang). Een mooie effen doek. Ik aas op een Jim pink denk ik. Ik wacht mn kansen braaf af op het 'andere forum'. Of toch die Bio Taupe van Neobulle....
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.DancingPhoebe op <a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" >23/10/09</a>:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
Naaien hoeft niet per se Huupske. Je kan em ook als no sew ringsling rijgen, dan heb je altijd nog de optie om hem ook als doek te gebruiken, voor bijv. heup- of torsodragen.quote:Op woensdag 3 februari 2010 14:07 schreef huuphuup het volgende:
ik heb mn ringsling binnen!!
of nouja eigenlijk heb ik die afrikaanse doek binnen die zweefvliegje postte van gewoonborstvoeding.com en een setje extra ringen erbij.
Hij is moooooi!![]()
Alleen nu moet ik nog even uitvogelen hoe ik dat doe met die ringenmoet ik die vastnaaien? Ik ben niet van plan om de doek geknoopt te gebruiken, echt alleen als ringsling.
En ook nog even uitvissen hoe ik mn gebakje het beste heupdraag in de sling.
Amélie lijkt hier een kapsel à la Henk Vonhoff te ambiëren.quote:
ja zoiets had ik ook gezien ja in een filmpje. Ik moet nog even een paar filmpjes gaan bekijken en wat plaatjes enzo, heb nog niet helemaal goed ingelezen.quote:Op woensdag 3 februari 2010 21:30 schreef Claudia_x het volgende:
Oh Amélie.
Ik merk dat mijn ringsling al heel gauw niet lekker zit. Als de ring te laag zit zakt Ivan steeds verder omlaag, als ik de schouderband niet goed om mijn schouder heb dan krijg ik al gauw last van het dragen, en als de doek niet goed door de ringen zit dan kan ik niet goed aantrekken. Zo heel makkelijk vind ik een ringsling dus niet, maar ik heb nog veel oefening nodig. Zo vaak ben ik niet met de ringsling op pad geweest. (Zo'n beetje tijdens m'n hele verlof heeft er sneeuw gelegen.)
Een tip die trouwens in mijn handleiding staat is dat je met de ring heel hoog moet beginnen; uitendelijk zakt die toch nog wat naar beneden en dan zit 'ie gewoon goed.
Hij zakt door het gewicht van het kind dat in de doek komt. Als je de ring op een betere plek wilt doen kun je je kind plus doek onder het achterwerk optillen en dan de ringsling rustig verschikken.quote:Op woensdag 3 februari 2010 22:01 schreef amaranta het volgende:
Webkim, gaaf patroon inderdaad.
Claudia, ik sprak zondag mamamerel op een beurs. En zij demonstreerde een ringsling. Zij begon met de ring helemaal op de schouder. Hij zakt idd vanzelf
Ik twijfel of ik ook zo eentje ga kopen. Zou wel de handige doek zijn voor het meenemen met de fiets en zoals jij zegt Huup voor korte stukjes naar de winkels toe met fiets of auto of zo. Maar de vorige keer was heupdragen niet zo'n succes en ik heb nog helemaal geen ervaring (ook nog niet geprobeerd op een meet, stom van me) met ringsling of andere knopen met zulke korte doeken verder. Moet ik het dan wel of niet doen?quote:[b]Op woensdag 3 februari 2010 20:48 schreef huuphuup het volgende:[/]
[ afbeelding ]
uitermate oncharmant maar och...
het is gelukt!
toch denk ik dat ik hem wel nog vastzet want ik vind het geen fijn idee dat ie zo los zit.
Het gewicht zit aan een kant. Hangt het dan heb je iets verkeerd gedaanquote:Op woensdag 3 februari 2010 23:34 schreef RockabeIIa het volgende:
Macka, even voor de duidelijkheid he. Een kind in een ringsling, dan heb je het gewicht letterlijk aan 1 kant hangen? Voelt dat ook zo? Ik denk daarom dat het niet geschikt is voor mij maar mooi vind ik het absoluut. Vandaar mijn vraag... En tot hoeveel kg kan dat een beetje?
ik had het ook nog nooit geprobeerd maar had me bedacht dat ik voor die prijs best een gokje kon nemen.quote:Op donderdag 4 februari 2010 16:44 schreef Tinuviel het volgende:
[..]
Ik twijfel of ik ook zo eentje ga kopen. Zou wel de handige doek zijn voor het meenemen met de fiets en zoals jij zegt Huup voor korte stukjes naar de winkels toe met fiets of auto of zo. Maar de vorige keer was heupdragen niet zo'n succes en ik heb nog helemaal geen ervaring (ook nog niet geprobeerd op een meet, stom van me) met ringsling of andere knopen met zulke korte doeken verder. Moet ik het dan wel of niet doen?
Zolang je 'm rechtop draagt met de beentjes goed gehoekt (en achterwerk lager dan de knietjes) is er eigenlijk geen maximum.quote:Op donderdag 4 februari 2010 17:34 schreef Tan het volgende:
Misschien is het vaker gevraagd, maar is er een maximum draaguur per dag voor de doek? Heb hier te maken met een draagdoekjunkie... hij wil alleen nog maar in de geweven doek, ook niet meer in de tricotslenMaar hij zit er nu weer in na vanochtend ook al ruim vier uur in de doek geslapen te hebben.
Niels heeft vanaf dat mijn bekkenbodem het aankon tot ongeveer 3 weken geleden alle slaapjes overdag in de draagdoek gedaan. Hij was nog niet toe aan in een bedje slapen en nu gaat dat steeds beter. Er zit geen maximum aan hoor, als je kindje goed en symmetrisch zit en jij hebt er geen last van is het alleen maar goed voor hem. Wij mensen zijn draagdierenquote:Op donderdag 4 februari 2010 17:34 schreef Tan het volgende:
Misschien is het vaker gevraagd, maar is er een maximum draaguur per dag voor de doek? Heb hier te maken met een draagdoekjunkie... hij wil alleen nog maar in de geweven doek, ook niet meer in de tricotslenMaar hij zit er nu weer in na vanochtend ook al ruim vier uur in de doek geslapen te hebben.
Je hebt PM!quote:Op woensdag 3 februari 2010 22:08 schreef amaranta het volgende:
Huup, je sling lijkt een beetje op mijn storch anna. (die ik wil verkopen overigens, heb er constant ruzie mee)
Woon je in (de buurt van) Arnhem? Dan zou je hier wel een keertje kunnen langskomen.quote:Op donderdag 4 februari 2010 18:10 schreef Twinkly het volgende:
Hij slaapt nu ook heerlijk in de doek. Hij wilde de hele dag niet in zijn bedje slapen omdat hij niet zo lekker is vandaag. En ik, ik vind het heerlijkIk mis hem echt als hij in zijn bedje ligt.
Maarja, sommige huishoudelijke dingen lukken niet met hem in de doek. Ik moet echt wel leren rugdragen! Ik heb wel boekjes bij de doeken waar instaat hoe dat moet maar ik durf het niet alleen...
Hahahaha ja is het je opgevallenquote:Op donderdag 4 februari 2010 22:03 schreef texelonia het volgende:
Je bent wel weer lekker bezig he Pvoesss?
Na.quote:Op donderdag 4 februari 2010 22:02 schreef simmu het volgende:
dames consultant, wanneer is een goed moment voor een consult? voor of na de geboorte?
ik vond het goed te doen, heb een oud gordijn en een restje (meubel)stof gebruikt. Belangrijkste is denk ik dat je stevige niet te dunne stof gebruikt.quote:Op zaterdag 6 februari 2010 15:43 schreef _Bar_ het volgende:
voor de dames die al eens zelf een maitai gemaakt hebben, is dat beetje goed te doen?
En zo ja welke stof hebben jullie ervoor gebruikt?
de kleur is zoals op de middelste foto, inderdaad een beetje een midden tussen rood en fuchsia ofzo.quote:Op zaterdag 6 februari 2010 22:49 schreef RockabeIIa het volgende:
Leuk Huup, is de kleur echt zoals op de foto? Bijzonder rood/rozig/oranjerig (?)
En kun je dat vastgenaaide dan ook snel weer lospulken ofzo? Of is dat uberhaupt niet de bedoeling?
Oeke, ja stiekem een beetje leuk doen he?Ik vond het wel speciaal eerlijk gezegd.
Claudia, mutsje kan maar jasje is een bodywarmertje. Deze droeg Brent 3 jaar terug ook al dus ik heb er twijfels over.
Is deze doek dan ook nog goed geschikt voor een eenjarige met een gewicht van 8,5 of 9kg? Moet dan toch nog even kijken wat de andere kleuren waren. Die kleur van jouw is gaaf Huup maar ik vind hem toch erg meisjesachtig.quote:Op donderdag 4 februari 2010 17:39 schreef huuphuup het volgende:
[..]
ik had het ook nog nooit geprobeerd maar had me bedacht dat ik voor die prijs best een gokje kon nemen.
Ik heb voornamelijk voor het rugpand en de banden canvas gebruiktquote:Op zaterdag 6 februari 2010 15:43 schreef _Bar_ het volgende:
voor de dames die al eens zelf een maitai gemaakt hebben, is dat beetje goed te doen?
En zo ja welke stof hebben jullie ervoor gebruikt?
Je kunt gewoon vragen of ze de staart kort houden voor je. Dat heb ik ook gedaan.quote:Op zondag 7 februari 2010 21:29 schreef Ssserpente het volgende:
Da's toch ook wel een redelijk korte sling? Op de sites die ik tegenkom zie ik nl alleen maar plaatjes van veel langere. Weet iemand waar ze korte ringslings verkopen? Lijkt me handiger.
De meeste draagsters doen dat door de onderrand van de doek heel diep onder de billen te schuiven, tussen jullie in.quote:Op woensdag 10 februari 2010 18:45 schreef Tinuviel het volgende:
Bij deze de fotos. Als ik het zelf zo bekijk denk ik, dat ik de buidel nog wat mooier had kunnen maken, beter onder zijn kont schuiven. Ik weet alleen niet precies hoe?
quote:Op maandag 8 februari 2010 17:02 schreef tessie het volgende:
Helemaal zelf Graeme in de mei tai op mn rug gekregen!
![]()
[ afbeelding ]
Hij zat best lekker, dus ik dacht, we kunnen wel gelijk even zo boodschappen gaan doen. Dus draagjas omgebouwd voor rugdragen, en na twee pogingen die ook aangekregen (hij bleef op Graeme zn hoofd hangen) en toen bedacht ik me ineens dat ik niet meer bij Graeme zn hoofd kon komen om hem een mutsje op te zetten
![]()
![]()
Dus uiteindelijk maar met een gewone doek en FWCC boodschappen gaan doen
Herkenbaar. Gelukkig werkt mijn man meestal thuis en deed hij vaak het mutsje op, maar ik heb eens bij de buren aangebeld of zij het mutsje even op konden doen, omdat mijn man niet thuis was...quote:Op woensdag 10 februari 2010 22:08 schreef Jelief het volgende:(..)
Zoiets gebeurt mij ook regelmatig, kind in drager, muts op, jas erover, muts af![]()
(..)
ga haar straks, na het kolven opnieuw proberen erin te doen en dan nog ietsie strakker denk ik... en zal de tip van het spuugdoekje ook even proberen...quote:Op donderdag 11 februari 2010 16:51 schreef DaviniaHR het volgende:
meteen vanuit het babietjestopic hier naar toe gerend voor BJ's doek
ziet er goed uit BJ!
zo op de foto in het cht issie leuker dan ik dacht!![]()
zit de horizontale band in zijn geheel strak genoeg? als je haar rugje nog naar je toe kan duwen en het geeft echt mee, dan moettie iets strakker. maar ziet er goed uit, hoor!
miss, als je wil, en eli het toelaat, kunnen we zaterdag even oefenen
was er niet ooit sprake van dat je hem wilde verkopen.quote:Op donderdag 11 februari 2010 11:05 schreef DaviniaHR het volgende:
tinu, mooie doek
leuk dattie gebruikt wordt.
wellicht kan je zolang jair nog niet volledig gewend is chantagemiddelen zoals soepstengels of halve liga's gebruiken
verder, oefenen, oefenen, oefenen...
jelief!
eli wenst niet meer van de auto naar het kdv te lopen, nee, meneer moet gedragen worden
maar hij is toch wel zwaar!krijghem nauwelijkls meer van de grond
eenmaal op de rug gaat het prima, het mag weer wat strakker, maar dat eerste optillen
![]()
kwam er nog een workshop tandemdragen?
Heb ik net bedacht toen ik bij de computer zat, toen kwam dat idee aanwaaien. Daarnaast had jij erg haast, madam had honger.quote:Op vrijdag 12 februari 2010 09:46 schreef DaviniaHR het volgende:
tinuhad dat dan net gezegd aan de telefoon!
ik ga me beraden op een prijs
welke heupknoop deed je? dat helpt met tips geven
Mooi pakje en kleurt idd mooi met de bumbo seat. Is dat trouwens wat zo'n bumbo seat. Voor welke leeftijd kinderen is het ongeveer bedoeld. Wel hebben wij al een wippertje. Voor Jair is het sowieso niet meer nodig. Misschien bij een volgende kind.quote:Op vrijdag 12 februari 2010 09:48 schreef miss_sly het volgende:
Senna past nu perfect in haar Tragwerkpakje, alleen zijn de mouwen nog wat lang. Het is niet alleen een fijn pakje voor in de draagdoek, maar ook om lekker op de grond te spelen:
[ afbeelding ]
En het kleurt perfect bij de Bumbo seat:
[ afbeelding ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |