abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 2 februari 2010 @ 12:51:15 #101
160944 DeLiedje
trotse mama
pi_77547216
Dank je wel nog Davinia, hij is wel mooi! Wel echt bruin bruin... Niet zo zomers .

Ik kreeg een mailtje van de vrouw achter binana dat ze momenteel bezig zijn met een hele nieuwe stofsoort voor de doeken te ontwikkelen, dus ik heb nog even geduld op de nieuwe collectie!
pi_77552497
quote:
Op dinsdag 2 februari 2010 11:17 schreef Ssserpente het volgende:

[..]

Leuk! Jammer alleen dat het plaatje zo onduidelijk is. Ik kan niet echt zien hoe ie eruit ziet.

Edit: heb gemaild en ze stuurt vanavond een duidelijkere foto.

Thanks voor de tip, Zweefvliegje!
Geen probleem!
"Bij de buren" heb ik foto's gevonden van de doeken, en ik weet inmiddels dat ze 2 meter lang zijn en 90 cm breed. Heb zelf gisteravond de roze-witte gekocht (met ringen). Direct via iDeal betaald, en tot m'n schrik stond hij diezelfde avond al op status verzonden! Dus hij zal morgen wel al met de post komen!

Foto's:

pi_77553406
chauffeur is onderweg *dansje doet*
pi_77553982
oh ik vind die rode eigk wel erg mooi!
maar ik ben niet zo bekend met ringslingen. Die lengte doek met ringen erbij is ook nog geschikt voor n groter kindje toch? (ik denk dan aan de zomer zeg maar, dan s Amélie zo 10 maanden tot een jaar ongeveer.)
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_77555136
oeh spannend ik heb gewoon besteld
ben benieuwd. Zomaar zo'n impulsaankoop...
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_77555214
Juh, mijn mei tai is binnen

In actie voor de spiegel (let niet op mijn haar, kleren en het ontbreken van bril enzo, ik heb een binnendagje)

Het kleurtje van het lijfje, lekker stoer. De banden zijn zwart. De banden zijn nog wat stug, komt vast goed. Driekus heeft em goedgekeurd, hij sabbelt lekker.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_77555369
oh wauw mef! Mooie kleur zeg
tof! en hij staat jullie leuk
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_77555916
Heel erg tof Mefke!! Ik ben heel benieuwd hoe je t vind dragen ook!

En Huups, gij impulsieve Ik vind ze ook erg mooi, ze zich er heerlijk fluffy en luchtig uit, ben benieuwd of ze dat ook zijn!

Kleurdoos, zijn je nieuwe aanwinsten dr al?

Ik moet hier nog even showen dat wij ook heel erg blij zijn met de door Owlet gemaakte Hopp Conversion

* Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje...*
pi_77556013
pi_77556102
Hij draagt écht heerlijk Owlet!! Ik vind een Mei-tai echt ideaal voor erbij!
pi_77556142
supertof Poppedein!!

Mja keiimpulsief ja and paying for it... mn betaling is alleen niet helemaal goed gegaan en nu heb ik twee keer betaald en zij maar 1 keer ontvangen muh. Wel heel netjes, ik werd gelijk opgebeld en het wordt geregeld enzo, dat dan weer wel.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_77556258
O Poppedein die is mooi! Doe je em gewoon over je jas? Ook met deze temperaturen? Ik wacht al de hele dag op een droog moment. Wil naar buiten en liever met doek dan met wagen, maar tis niet echt warm he.
pi_77556268
Gaaf poppedein en owlet!! Welke hopp is dat?

Mooi Mefke!
pi_77556468
Ohhh Owlet...help es! Het is in ieder geval een geverfde Hopp Mrien, en heel mooi geverfd ook van licht naar donkerroze toe!

Mefke, ik doe haar óf over mijn jas met het winterjasje aan wat ze op de foto ook aan heeft, óf onder mijn draagtrui zonder haar eigen jasje met mijn eigen jas daar losje en niet dicht geknoopt overheen. Ik vind het met die kou steeds zelf zo koud om mn jas uit te trekken buiten om haar te kunnen knopen, dus dan maar erover heen..
pi_77556567
Ow die
Die is inderdaad mooi, die wil ik wel een keer in het echt zien

Met deze kou knoop ik ook over mijn jas heen hoor..
pi_77556910
Oeh die is mooi Mefke, stoere kleuren idd!
En die van jou is ook erg tof Poppedein. Roze
...and together we'll stand on the threshold of a dream[
pi_77557315
Mooooie meitais Mefke en Poppedein!
En leuk Huup, heb je de rode gekozen? Ik twijfelde tussen rood en roze/wit, maar aangezien ik hem hartje zomer wil gaan gebruiken durfde ik de witte aan.
pi_77557783
Over maten, ik wil als de reisdoek bevalt, ook voor een geweven gaan. Ik heb nu maat 42/44, welke lengte doek moet ik dan hebben?

En met wat voor doek kun je dan het beste beginnen?

En heeft iemand nog 1 te koop? Die zijn dan al lekker ingelopen

En wat gaaf, die mei tai's
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_77558076
Chauffeur is onderweg 02-02-2010 Alkmaar , pakkettendistributie
Geen gehoor bij 1 ste afleverpoging 02-02-2010 Alkmaar , pakkettendistributie

en ik was gewoon thuis he

assholeTNT
pi_77558225
bellen KD! Ik heb dat ook zó vaak gehad en dan bel ik en zegt de TNT mevrouw dat ze niets kan doen behalve de klacht doorgeven maar ineens staat de chaffeur dan vaak toch nog 's avonds voor de deur stomme drol

Zweefvliegje ik heb idd die rode besteld. Wit vind ik supermooi maar ik ben zo slecht met wit ik maak overal vlekken in op een of andere manier en om te voorkomen dat mn mooie nieuwe doek er straks gelijk alweer smoezelig uitziet kies ik maar voor een kleurtje
Ik ben wel benieuwd! Ik was eigenlijk juist net op zoek naar iets handzamers om mee te nemen dan mn zara omdat Amélie straks op de fiets mee mag maar ik geen buggy heb om mee te zeulen. Voor boodschappen met de fiets lijkt een sling me echt ideaal.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_77558265
quote:
Op dinsdag 2 februari 2010 17:30 schreef huuphuup het volgende:
bellen KD! Ik heb dat ook zó vaak gehad en dan bel ik en zegt de TNT mevrouw dat ze niets kan doen behalve de klacht doorgeven maar ineens staat de chaffeur dan vaak toch nog 's avonds voor de deur stomme drol

Zweefvliegje ik heb idd die rode besteld. Wit vind ik supermooi maar ik ben zo slecht met wit ik maak overal vlekken in op een of andere manier en om te voorkomen dat mn mooie nieuwe doek er straks gelijk alweer smoezelig uitziet kies ik maar voor een kleurtje
Ik ben wel benieuwd! Ik was eigenlijk juist net op zoek naar iets handzamers om mee te nemen dan mn zara omdat Amélie straks op de fiets mee mag maar ik geen buggy heb om mee te zeulen. Voor boodschappen met de fiets lijkt een sling me echt ideaal.
ehm waar bel ik dan naartoe?
pi_77558289
quote:
Op dinsdag 2 februari 2010 17:31 schreef Kleurdoos het volgende:

[..]

ehm waar bel ik dan naartoe?
euh tnt klantenservice, nummer staat op hun site ergens. Maar je moet wel goed zoeken idd

wacht ik kijk wel ff.

hier: telefoon (058) 233 33 33
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_77558466
thnx
pi_77558934
quote:
Op dinsdag 2 februari 2010 17:17 schreef Vlindur het volgende:
Over maten, ik wil als de reisdoek bevalt, ook voor een geweven gaan. Ik heb nu maat 42/44, welke lengte doek moet ik dan hebben?

Je hebt PM
--

Kleurdoos, wat een sukkels bij TNT!! Op welke doek(en) wacht je?
pi_77559083
2 indio's
zwart wit en een natuur met linnen
pi_77559206
Cool! Ben alleen bang dat ze op dat telefoonnr. wat Huup gaf weinig voor je kunnen betekenen.. heb nog een tijdje op die afdeling gewerkt
pi_77559786
ik heb al een klachtenmail verzonden. Normaal ben ik niet zo'n mierenneuker..maar al mn doeken zijn uit logeren en ik zit dus zonder ook de kinderwagen is verkocht omdat ik die nooit gebruikte. Maar zo zit ik wel vast aan huis. En een doek is toch wel fijn met een ziek kind.
Dus daarom hoopte ik zo ontzettend op vandaag ! (gisteren is mn zara fresh de deur uit gegaan)
pi_77559996
hahaha binnen!

chauffeur kreeg bericht en moest omdraaien

lallallalalla *uitpak*
pi_77560030
ah t 'is zwart wit
pi_77560146
and i love it
  dinsdag 2 februari 2010 @ 18:28:50 #131
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_77560195
Hé owlet, maak je toch weer mei tais voor derden?
dit in achterhoofd houdt...
pi_77560258
quote:
Op dinsdag 2 februari 2010 17:17 schreef Vlindur het volgende:

En wat gaaf, die mei tai's
Ik denk dat je dan zeker een maat 6 (4.6 meter) doek moet hebben, dezelfde maat als je nu als reisdoek hebt. Kijk maar eens of je veel stof overhoudt met knopen (en dat knopen gaat steeds netter en strakker) en of je nu de knoop op je rug kunt krijgen of niet.
Ik ben begonnen met 5.2 m doeken maar inmiddels kan ik het met 4.6 doeken af.
pi_77560677
Ik hoop dan dat ik morgen de doek binnen krijg. Hij is vandaag niet gekomen terwijl Pvoess hem gister wel gepost heeft. Klote TNT

Morgen moet ik naar het CB, zul je zien dat de etters dan voor de deur staan

Maargoed, ik zal hem iig eerst goed beoordelen
pi_77560818
Briefje op de deur plakken dat ze hem bij afwezigheid bij de buren brengen? Helpt hier nog weleens, ene keer geven ze hem namelijk wel af en de andere keer niet.
Hopelijk komt hij morgen inderdaad binnen, anders even de track/trace code aan Pvoesss vragen om te kijken waar hij uithangt

Welke doek heb je binnen gekregen Kleurdoos?
pi_77561033
ah nice Kleurdoos!
Ik heb het hier ook gehad, ze zeggen idd dat ze niets voor je kunnen doen maar t is frappant dat de chauffeur dan toch snel voor de deur staat Gelukkig maar, lijkt me inderdaad niet handig als je helemaal niets hebt.
Maak je een foto als je zielepietje weer wat opgeknapt is?
Zomerkind &lt;3 & Winterkind &lt;3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_77561173
Orka's dragen ook

Thomas wilde eindelijk weer eens in de doek naar buiten: "Mama eten kopen 'haakdoek'!" Daar zei ik geen nee tegen natuurlijk.
Hardloper.
IG @webkim
pi_77561277
wat lief Webkim
En niets te Orka-en
pi_77561436
Fijn dat je doek alsnog is binnen gekomen KD! Die zwart witte vind ik echt super mooi!

Kim, wat gezellig zo, met je ene kindje op je rug en je andere kindje in je buik
En toffe jas
pi_77563521

met ziekdingetje
pi_77563697
oh die doek is mooi!

arm dingetje
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_77563779
i knows
en ze wil er nog wel heel wijs bovenuit piepen
  dinsdag 2 februari 2010 @ 19:50:11 #142
108648 cattie
lieve moeder
pi_77563860
Leuke foto's Webkim. Niets orka hoor.
Zielig meisje in een mooie doek Kd.
pi_77564032
Mooie Mei Tai's Mefke en Poppedein!

Webkim, leuke foto's! Thomas heeft zo'n stoer koppie.

Mooi KD. Arm dingetje heeft wel hele mooie oogjes.
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
  dinsdag 2 februari 2010 @ 20:00:07 #144
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_77564406
Ik ga ook een MeiTai Diyen!
  dinsdag 2 februari 2010 @ 20:08:49 #145
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_77564879
webkim, super tof dat je zo hoogzwanger nog draagt hoor! niks orka.
KD, lief meisje heb jedaar hoor! Mooie oogjes ook.
pi_77565444
quote:
Op dinsdag 2 februari 2010 18:28 schreef Asyniur het volgende:
Hé owlet, maak je toch weer mei tais voor derden?
dit in achterhoofd houdt...
ja, maar PM maar voor meer details want ik wil geen reclame maken
pi_77565493
die foto's weer *zwijmel*

Mijn MisterMirko meitai gaat op reis, mevrouw wil alleen nog lopen. Je kunt je nog aanmelden als je ook mee wilt doen om eens te proberen hoe zoiets zit.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_77565530
Mooooi KD! Met je kleine zieke mup

Webkim...heeeeerlijk in Balans En mens, met je Orka... je ziet er hartstikke goed uit man!
  dinsdag 2 februari 2010 @ 20:21:24 #149
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_77565647
quote:
Op dinsdag 2 februari 2010 20:18 schreef YPPY het volgende:
die foto's weer *zwijmel*

Mijn MisterMirko meitai gaat op reis, mevrouw wil alleen nog lopen. Je kunt je nog aanmelden als je ook mee wilt doen om eens te proberen hoe zoiets zit.
Hoe gaat dat in zn werk? Wat zijn de spelregels?
pi_77565774
quote:
Op dinsdag 2 februari 2010 20:21 schreef amaranta het volgende:

[..]

Hoe gaat dat in zn werk? Wat zijn de spelregels?
Je krijgt een doek (mei tai nu dus) opgestuurd en na een week ongeveer stuur je hem door.

Regel 1: niet kapot knippen
Regel 2: niet in de vuilnisbak gooien
Regel 3: wel gebruiken
Regel 4: foto's maken
Regel 5: alleen wassen indien nodig
Regel 6: iets leuks in het dagboekje schrijven
Regel 7: genoeg postzegels plakken als je hem doorstuurt.

Zoiets?
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
*OUD heilige*
  dinsdag 2 februari 2010 @ 20:24:38 #151
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_77565852
Oke, dan meld ik me aan!
En is het pakketpost of brievenbuspost? NIet dat dat uitmaakt maar een pakket verstuur je natuurlijk veiliger.
  dinsdag 2 februari 2010 @ 20:25:35 #152
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_77565906
Regel 6:
En dan een verhaal zoals Flip de Beer van Luchtbel
pi_77565971
Pakketpost. Wil je ook even in het reistopic reageren? Dan is het wat makkelijker overzicht houden en er staan leuke foto's in van een doek die nu op reis is.
*OUD heilige*
  dinsdag 2 februari 2010 @ 20:27:13 #154
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_77565998
check!
  dinsdag 2 februari 2010 @ 20:28:59 #155
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_77566087
quote:
Op dinsdag 2 februari 2010 20:17 schreef owlet het volgende:

[..]

ja, maar PM maar voor meer details want ik wil geen reclame maken
Ik hou het even in mijn achterhoofd.
Eerst die baby eruit en mijn doeken gebruiken
pi_77566822
Mooie doek, Kleurdoos!

Hoe komen jullie trouwens aan zoveel doeken? Ik bedoel, mijn man snapt dus echt niet dat het handig is om 2 of meer doeken te hebben. Het is me gelukt hem wijs te maken dat 2 verschillende (bijvoorbeeld een sling en een knoopdoek) veel voordelen heeft, maar hij vond het maar Protesteren die van jullie niet?
  dinsdag 2 februari 2010 @ 20:47:01 #157
108648 cattie
lieve moeder
pi_77567082
1 was leuk, 2 prima, bij 3 begon hij te zuchten, bij 4 te zeuren en te kreunen en bij nummer 5 en verder heeft hij me opgegeven! (Ik koop ze van mijn eigen geld, dus hij moet ook niet zeuren.)
pi_77570154
1 was prima, 2 beetje moeilijk en nu heb ik inmiddels 3 lange doeken, 1 ringsling, een mei tai en een ssc in huis en doek nummer 3 heeft hij niet eens gemerkt dat hij nieuw is Die werd gisteren in zijn aanwezigheid gebruikt en hij zei er niets van hihi
Hij groeit mee zeg maar
pi_77571451
haha

Mijn rekbare doek vond hij onzin maar whatever als jij het wilt proberen... Die kocht ik toen ik nog zwanger was. Toen hij had gezien hoe knus en fijn ze erin hing vond hij het ineens best ok. (zolang hij maar niet hoefde).
Mn geweven doek vond hij "nodig" in die zin dat ik altijd had gezegd dat de tricot bedoelt was om te proberen, als het zou bevallen zou ik een geweven kopen. Dus vooruit, na wat reisdoeken en de tricot was de aankoop van een geweven doek aanvaardbaar.
Een MT heb ik zelf gemaakt uit een oud gordijn en een stukje stof. Vond ie prima onzin, maar wel prima verder. Achteraf toen het ding klaar was vond hij een MT veeeel praktischer eruit zien dan een doek

En nu heb ik een sling besteld van die aanbieding. Hij vond het totaal onzinnig tot ik hem vertelde van de fietsen enzo, dat we geen fietsbuggy hebben en dat een doek ook niet zo handig is voor even snel-snel en toen was ie overstag

geen moeilijk gedoe hier dus
maar ik moet zeggen dat ik ook gewoon met mijn geld doe wat ik wil daar heeft hij verder niets over te zeggen. Ik zeur ook niet als hij weer een nieuwe pc-game koopt.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_77571690
Mijn man snapt er niet zo heel veel van maar hij vind het ook wel weer prima. Ook dat mijn collectie inmiddels uit 20 doeken, diverse ssc`s en wat mei tais bestaat
On zeh laptop
pi_77571878
Mijn Lief vind meerdere doeken ook onnodig. Daarom heb ik er ook 'maar' drie (en een MT). Anders had ik er wel meer
pi_77572497
Masr met 2 kleintjes heb je natuurlijk wel meer doeken nodig Tessie

Owja ik heb ook nog een rekkende doek (2e hands gekocht, nooit zelf gebruikt voor uitleendoeleiden en straks hopelijk ooit consultant doeleinden)
pi_77573169
Haha, dat zijn hoopvolle berichten.

Tsja, over eigen geld, wij maken daar eigenlijk geen onderscheid in (zijn geld/mijn geld). Alles is van ons samen. En als we zouden splitsen dan kom ik er niet al te best vanaf: het leeuwendeel brengt hij in, aangezien ik weinig werk vanwege mijn studie. Maargoed, ik geloof niet dat dat nu het "probleem" is, hoor, volgens mij is het meer "wat de boer niet kent dat vreet 'ie niet". Misschien wordt 'ie vanzelf wel enthousiast als hij ziet hoe fijn en handig het is.Of vind ik er onverwacht niks aan!

In elk geval, ik ga me eerst maar eens op een ringsling oriënteren. Gelukkig vind ik er heel veel niet mooi, want ik houd niet zo van hysterisch, Jozef-achtig, pastel of priegelig, en het moet een beetje bij mijn stijl passen. Tot nu toe springen qua uiterlijk de Girasol Ring Sling 25

en de Hoppediz Kairo

eruit. Ik heb alleen geen idee hoe die dingen nou "voelen", wat het prettigst is. T.z.t. moet ik maar eens een consult nemen of eens naar een meet komen, als die weer gehouden wordt.

[ Bericht 0% gewijzigd door Cantare op 02-02-2010 22:56:32 ]
pi_77575011
Mijn mannetje draagt ook gezellig, dus niet zoveel gezeik als ik weer meen dat er iets nieuws moet komen.

Momenteel ben ik bezig met een goede buidelsling te maken (handig voor onderweg, thuis en boodschapjes enzo). Vandaag de eerste testversie gemaakt, nog niet helemaal goed op maat, misschien morgen poging 2 (als dochterlief dat goed vindt).
Zag deze en oh wat is ie mooi, maar dat kan ik zelf ook vind ik

Wil ook zelf nog een ringsling maken maar wat voor stof kan ik daarvoor het beste gebruiken?
En als strax over een tijdje de reis-meitai van YPPY bevalt ook nog een meitai maken, vond die van Huuphuup er erg mooi uitzien. (hoelang ben je ermee bezig geweest Huup?)
Dochterlief vind het allemaal wel ok, zolang ze maar gedragen wordt.
Al vind ze de Beco niet echt geweldig, ook niet in de infant insert.. dus die leen ik zo nu en dan maar uit, voor 'draag-missiewerk'.
Ikzelf vind die gespen niet zo fijn, geef mij maar een doek. Maar eigenlijk alle mensen om me heen vinden dat dragen met die doek maar raar en vinden het ineens heel normaal als ik met de beco loop.

even in hormoon-status
Dankzij jullie allemaal en de bovenbuurvrouw ben ik gaan dragen en ik ben daar zooooooo blij mee.
Oja en een ode aan de filmpjes van Webkim. Dank je Kim, heerlijk kalm uitgelegd.
speech alsof ik een Oscar heb gewonnen

En ik heb ook besloten dat ik een 2de doek moet (ik weet dat het daarna fout gaat en dat ik doeken zal blijven kopen ben ik bang). Een mooie effen doek. Ik aas op een Jim pink denk ik. Ik wacht mn kansen braaf af op het 'andere forum'. Of toch die Bio Taupe van Neobulle....
Tijd voor wat anders.. maar wat dan..
pi_77579992
ik heb 8 doeken en nog 1 onderweg
pi_77580422
Yppie zou ik ook nog op de reislijst van de mei-tai mogen. Wil graag manlief laten proberen of hij een mei-tai of een Yamo handiger vind dan onze girasol. Sowieso wil ik zelf ook graag een tweede doek/ mei-tai of yamo hebben. Eigenlijk moet ik er meer dan een hebben. Eentje wil ik in de auto laten. Dan heb ik dus in ieder geval nog een handig klein iets nodig als ik met de fiets ergens heen ga en als variatie op de girasol. Is mijn enige doek en dat is echt niet handig. Heb dan nog wel iemand nodig voor instructies voor het dragen met mei-tai maar dat kan ik misschien ook hier in de buurt vinden. Ik post ook even in het reistopic.
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
  woensdag 3 februari 2010 @ 09:34:31 #167
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_77581243
quote:
Op dinsdag 2 februari 2010 23:20 schreef wickie het volgende:
En ik heb ook besloten dat ik een 2de doek moet (ik weet dat het daarna fout gaat en dat ik doeken zal blijven kopen ben ik bang). Een mooie effen doek. Ik aas op een Jim pink denk ik. Ik wacht mn kansen braaf af op het 'andere forum'. Of toch die Bio Taupe van Neobulle....
Jim Pink is een hele fijne doek vind ik, lekker dun en wordt snel zacht. Lekker voor in de zomer straks! Dus als je de kans krijgt zou ik hem zeker grijpen
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
pi_77581423
Mag ik aub een link van dat 'andere forum' in mn PM? Ik ben nu wel heel benieuwd
pi_77581599
Ik ook svp kan het reisdoeken forum nu niet meer vinden.

Edit wel gevonden.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_77584241
Ik heb twee doeken, maar die tweede is er mede dankzij m'n lief. Hij vond dat een roze ons leuk zou staan . (En dan kon hij de groene inpikken, want hij wil ook dragen... door het k-weer is het er alleen nog niet van gekomen om te oefenen)

En ik weet vrij zeker dat er nog wel meer komen.
pi_77587671
Haha Mrien Goed punt. Maar ik wacht eerst de echo nog even af

Ik wil trouwens nog wel heel graag een ringsling, denk ik... Maar misschien eerst maar even kijken of ik die van iemand een keer kan uitproberen ofzo, geen idee of ik dat wat ga vinden, zo op één schouder... En is het nu echt veel sneller dan een gewone doek knopen? (ja ik weet dat sommigen in een minuut een fwcc knopen, maar ik doe er toch nog steeds langer over )
pi_77589638
Ik wil ook graag meedoen bij het ringsling uitproberen. En misschien ook nog een yamo als iemand die heeft.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_77590289
ik heb mn ringsling binnen!!

of nouja eigenlijk heb ik die afrikaanse doek binnen die zweefvliegje postte van gewoonborstvoeding.com en een setje extra ringen erbij.

Hij is moooooi!
Alleen nu moet ik nog even uitvogelen hoe ik dat doe met die ringen moet ik die vastnaaien? Ik ben niet van plan om de doek geknoopt te gebruiken, echt alleen als ringsling.
En ook nog even uitvissen hoe ik mn gebakje het beste heupdraag in de sling.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  † In Memoriam † woensdag 3 februari 2010 @ 18:10:04 #174
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_77599583
Mijn nieuwe draagdoek is een hele kleine.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
DancingPhoebe op &lt;a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" &gt;23/10/09&lt;/a&gt;:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
pi_77599808
quote:
Op woensdag 3 februari 2010 14:07 schreef huuphuup het volgende:
ik heb mn ringsling binnen!!

of nouja eigenlijk heb ik die afrikaanse doek binnen die zweefvliegje postte van gewoonborstvoeding.com en een setje extra ringen erbij.

Hij is moooooi!
Alleen nu moet ik nog even uitvogelen hoe ik dat doe met die ringen moet ik die vastnaaien? Ik ben niet van plan om de doek geknoopt te gebruiken, echt alleen als ringsling.
En ook nog even uitvissen hoe ik mn gebakje het beste heupdraag in de sling.
Naaien hoeft niet per se Huupske. Je kan em ook als no sew ringsling rijgen, dan heb je altijd nog de optie om hem ook als doek te gebruiken, voor bijv. heup- of torsodragen.

Mijn nieuwste aanwinst is een paarse Nati Sweet Place met wol. Een lange versie. Ik viel voor het patroontje geloof ik.

Aanvulling:
Buikdragen is geen doen meer, zo blijkt.
Thomas komt ondoenlijk hoog óp mijn buik te zitten en zijn knietjes kunnen nergens heen. Maar hee, hij wilde 'kluffelen in de haakdoek'.

[ Bericht 16% gewijzigd door Webkim op 03-02-2010 18:42:14 ]
Hardloper.
IG @webkim
  woensdag 3 februari 2010 @ 19:16:50 #176
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_77601840
Wat een schattige beertjes Macka

Webkim Kan nooit comfortabel zijn, maar tegen 'kluffelen in de haakdoek' kun je natuurlijk geen nee zeggen

Ik had vandaag Noah eens in de draagdoek Even boodschappen gedaan zo werd heel raar aangekeken onderweg Op zich viel het me heel erg mee met hoe zwaar het was. Maar bij m'n rechter schouder zat iets niet lekker, mn bh-bandje of een stukje stof dubbel ofzow, dus dat ging al snel pijn doen. Maar bij m'n linker schouder had ik nergens last van.

Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
pi_77602253
Stoer!
Hardloper.
IG @webkim
pi_77603392
hm..ik wil mezelf graag in het lijstje zetten via de wikki, maar het lukt me niet, kan de wijzingenknop niet vinden. kan iemand me effe helpen?
Webkim, leuke foto's! Maar het lijkt me niet lekker zitten nee, zo op je buik.
pi_77603495
Ohh Webkim wat schattig

hihi Noah lekker op de hakkepak!
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
pi_77606002
Tex en Webkim wat stoer die grote mannen zo!

Webkim thanks voor de link!

uitermate oncharmant maar och...

het is gelukt!
toch denk ik dat ik hem wel nog vastzet want ik vind het geen fijn idee dat ie zo los zit.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_77606307
Tex, wow!

Mooi Huup! lekker vrolijk!
pi_77606461
quote:
Op woensdag 3 februari 2010 20:48 schreef huuphuup het volgende:
Amélie lijkt hier een kapsel à la Henk Vonhoff te ambiëren.

Leuk, die draagfoto's! Het ziet er heel gezellig uit, texelonia. Ik kan me haast niet voorstellen dat je daar nu vreemde blikken mee kunt krijgen. En Webkim, ik vind die tweede foto zo lief. Wat lijkt me dat een overweldigend besef, dat je daar gewoon beide kinderen bij je draagt. En Huup, da's gewoon een sling voor een diva! Lekkere knalkleuren. Hoe bevalt de sling zo bij het eerste uitproberen? Heb je de ring er trouwens niet te laag zitten? (Ach, alsof ik er ook maar enig verstand van heb.)
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_77606808
Mooi Huup! En Tex, wat een stoere leukerd heb jij op je rug! En Webkim een stoere leukerd bovenop de buik!

Goh, ik had weer een rare ervaring. Mijn vriend heeft een vriend, die ook net een baby heeft, 6 maanden oud. Hij is een echte sjaggeraar, het mag allemaal niets kosten. Niks mis mee, best leuk eigenlijk.
Hij vond dragen ook wel interessant. Hij werkt op de markt en zijn vrouw ook en ze nemen hun kind altijd mee. Dus hij wilde een heupknoop leren zodat hij ook kon werken en zijn kind kon dragen.

Nou, had hij een tricot doek gekregen/geritseld. En een BBslen boekje. Dus hij kwam bij ons oefenen. Hij begon met het boekje, maar veranderde al snel zijn ideeen: Ah ik snap het al het moet zo. En ik weet nog steeds niet wat hij deed maar het jongetje hing opeens op kniehoogte.

Uiteindelijk heb ik m.b.v het filmpje van Webkim de heupknoop voor lange doek met hem doorgenomen. Het zag er werkelijk niet uit met die rekdoek en zware baby.

Maar hij wilde absoluut geen geweven doek of ringsling van ons proberen. 'Dit is mijn doek en hier doe ik het mee.' Zelfs mijn argumenten dat een doek echt niet veel hoeft te kosten veegde hij van tafel.
Ik moest daarna weg maar op de fiets had ik echt een knoop in mijn buik. Ik was geneigd om een doek voor hem te kopen, zo zielig vond ik het voor zijn kindje.

Oh, het is wel een lang verhaal, mijn excuses...
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
pi_77607067
nee hoor klopt Claudia, de ring zit nog niet goed. Ik moet nog even oefenen met het slingdragen. Ik vond het ook nog een beetje onwennig, ze zat wel heel goed in de buidel zeg maar, maar het voelde toch nog een beetje gek.

En dat haar, jah, dat krijg je als je het niet direct kamt na het douchen coupe einstein
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_77607890
Oh Amélie.

Ik merk dat mijn ringsling al heel gauw niet lekker zit. Als de ring te laag zit zakt Ivan steeds verder omlaag, als ik de schouderband niet goed om mijn schouder heb dan krijg ik al gauw last van het dragen, en als de doek niet goed door de ringen zit dan kan ik niet goed aantrekken. Zo heel makkelijk vind ik een ringsling dus niet, maar ik heb nog veel oefening nodig. Zo vaak ben ik niet met de ringsling op pad geweest. (Zo'n beetje tijdens m'n hele verlof heeft er sneeuw gelegen. )

Een tip die trouwens in mijn handleiding staat is dat je met de ring heel hoog moet beginnen; uitendelijk zakt die toch nog wat naar beneden en dan zit 'ie gewoon goed.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  woensdag 3 februari 2010 @ 22:01:14 #186
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_77609229
Webkim, gaaf patroon inderdaad.

Claudia, ik sprak zondag mamamerel op een beurs. En zij demonstreerde een ringsling. Zij begon met de ring helemaal op de schouder. Hij zakt idd vanzelf
pi_77609332
quote:
Op woensdag 3 februari 2010 21:30 schreef Claudia_x het volgende:
Oh Amélie.

Ik merk dat mijn ringsling al heel gauw niet lekker zit. Als de ring te laag zit zakt Ivan steeds verder omlaag, als ik de schouderband niet goed om mijn schouder heb dan krijg ik al gauw last van het dragen, en als de doek niet goed door de ringen zit dan kan ik niet goed aantrekken. Zo heel makkelijk vind ik een ringsling dus niet, maar ik heb nog veel oefening nodig. Zo vaak ben ik niet met de ringsling op pad geweest. (Zo'n beetje tijdens m'n hele verlof heeft er sneeuw gelegen. )

Een tip die trouwens in mijn handleiding staat is dat je met de ring heel hoog moet beginnen; uitendelijk zakt die toch nog wat naar beneden en dan zit 'ie gewoon goed.
ja zoiets had ik ook gezien ja in een filmpje. Ik moet nog even een paar filmpjes gaan bekijken en wat plaatjes enzo, heb nog niet helemaal goed ingelezen.
Ik wilde graag een ringsling voor erbij, voor kleine stukjes zoals van de fiets naar de supermarkt en weer terug naar de fiets ofzo. Daar is deze wel erg geschikt voor. De doek is echt uitermate licht! Wat dun ook wel maar das misschien ook wel fijn voor de zomer.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  woensdag 3 februari 2010 @ 22:08:03 #188
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_77609563
Huup, je sling lijkt een beetje op mijn storch anna. (die ik wil verkopen overigens, heb er constant ruzie mee)
  † In Memoriam † woensdag 3 februari 2010 @ 22:14:36 #189
141844 Macka66
pi_77609919
quote:
Op woensdag 3 februari 2010 22:01 schreef amaranta het volgende:
Webkim, gaaf patroon inderdaad.

Claudia, ik sprak zondag mamamerel op een beurs. En zij demonstreerde een ringsling. Zij begon met de ring helemaal op de schouder. Hij zakt idd vanzelf
Hij zakt door het gewicht van het kind dat in de doek komt. Als je de ring op een betere plek wilt doen kun je je kind plus doek onder het achterwerk optillen en dan de ringsling rustig verschikken.
DancingPhoebe op &lt;a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" &gt;23/10/09&lt;/a&gt;:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
  woensdag 3 februari 2010 @ 23:34:39 #190
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_77613741
Macka, even voor de duidelijkheid he. Een kind in een ringsling, dan heb je het gewicht letterlijk aan 1 kant hangen? Voelt dat ook zo? Ik denk daarom dat het niet geschikt is voor mij maar mooi vind ik het absoluut. Vandaar mijn vraag... En tot hoeveel kg kan dat een beetje?
I'm so glamourous I piss glitter!
pi_77614198
Mooi Huup! Staat jullie goed! De mijne is ook binnen! Maar heb nog niet getest want moest werken tot 20.00 uur. Morgen maar eens testen!
  woensdag 3 februari 2010 @ 23:51:11 #192
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_77614364
Rocka je kunt met een ringsling ook goed voor je dragen dus dan heb je het gewicht niet aan de zijkant hangen.
Ik ben dan wel niet zo instabiel meer als jij nu bent, maar voor mij is het goed te doen voor kortere stukjes. Het voelt niet alsof al het gewicht aan 1 kant hangt vind ik, zolang je zorgt dat de baan stof over je rug goed breed is uitgespreid en je je kindje hoog genoeg draagt.
I`m not weird. I`m limited edition.
pi_77634392
quote:
[b]Op woensdag 3 februari 2010 20:48 schreef huuphuup het volgende:[/]
[ afbeelding ]

het is gelukt!
toch denk ik dat ik hem wel nog vastzet want ik vind het geen fijn idee dat ie zo los zit.
Ik twijfel of ik ook zo eentje ga kopen. Zou wel de handige doek zijn voor het meenemen met de fiets en zoals jij zegt Huup voor korte stukjes naar de winkels toe met fiets of auto of zo. Maar de vorige keer was heupdragen niet zo'n succes en ik heb nog helemaal geen ervaring (ook nog niet geprobeerd op een meet, stom van me) met ringsling of andere knopen met zulke korte doeken verder. Moet ik het dan wel of niet doen?
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_77635557
Wij hebben ontzettend veel plezier binnenshuis van de Tri-Cotti die ooit van Rocka was!
Is meneer huilerig, hup in de doek en binnen 1 minuut letterlijk altijd stil!
Als het voorjaar eraan komt me maar eens orienteren voor een mooie doek die ik goed buiten gebruiken kan voor langere einden

“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
  † In Memoriam † donderdag 4 februari 2010 @ 17:20:21 #195
141844 Macka66
pi_77635679
quote:
Op woensdag 3 februari 2010 23:34 schreef RockabeIIa het volgende:
Macka, even voor de duidelijkheid he. Een kind in een ringsling, dan heb je het gewicht letterlijk aan 1 kant hangen? Voelt dat ook zo? Ik denk daarom dat het niet geschikt is voor mij maar mooi vind ik het absoluut. Vandaar mijn vraag... En tot hoeveel kg kan dat een beetje?
Het gewicht zit aan een kant. Hangt het dan heb je iets verkeerd gedaan Als je het kind goed op je heup zet en ringsling mooi aanspant valt het gewicht en de kracht die uitgeoefend wordt op je schouder alles mee. Het is wel echt een draagmethode voor korte stukken en snel. Van de fiets af en dan je kind mee in de ringsling een winkel in, of van de trap af met kind in de ringsling en een mand met wasgoed. Handig en snel dus, en niet te lang achter elkaar. Kan tot 20 kg als je ringsling stevig genoeg is en zolang kind en jij het okee vinden.
  donderdag 4 februari 2010 @ 17:34:00 #196
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_77636070
Misschien is het vaker gevraagd, maar is er een maximum draaguur per dag voor de doek? Heb hier te maken met een draagdoekjunkie... hij wil alleen nog maar in de geweven doek, ook niet meer in de tricotslen Maar hij zit er nu weer in na vanochtend ook al ruim vier uur in de doek geslapen te hebben.
pi_77636103
Bij ons was het 13,98 uur per dag soms.
*OUD heilige*
pi_77636215
quote:
Op donderdag 4 februari 2010 16:44 schreef Tinuviel het volgende:

[..]

Ik twijfel of ik ook zo eentje ga kopen. Zou wel de handige doek zijn voor het meenemen met de fiets en zoals jij zegt Huup voor korte stukjes naar de winkels toe met fiets of auto of zo. Maar de vorige keer was heupdragen niet zo'n succes en ik heb nog helemaal geen ervaring (ook nog niet geprobeerd op een meet, stom van me) met ringsling of andere knopen met zulke korte doeken verder. Moet ik het dan wel of niet doen?
ik had het ook nog nooit geprobeerd maar had me bedacht dat ik voor die prijs best een gokje kon nemen.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  † In Memoriam † donderdag 4 februari 2010 @ 17:39:33 #199
141844 Macka66
pi_77636224
quote:
Op donderdag 4 februari 2010 17:34 schreef Tan het volgende:
Misschien is het vaker gevraagd, maar is er een maximum draaguur per dag voor de doek? Heb hier te maken met een draagdoekjunkie... hij wil alleen nog maar in de geweven doek, ook niet meer in de tricotslen Maar hij zit er nu weer in na vanochtend ook al ruim vier uur in de doek geslapen te hebben.
Zolang je 'm rechtop draagt met de beentjes goed gehoekt (en achterwerk lager dan de knietjes) is er eigenlijk geen maximum.
(Lief he, zo'n draagdoekjunkie )
pi_77636291
quote:
Op donderdag 4 februari 2010 17:34 schreef Tan het volgende:
Niels heeft vanaf dat mijn bekkenbodem het aankon tot ongeveer 3 weken geleden alle slaapjes overdag in de draagdoek gedaan. Hij was nog niet toe aan in een bedje slapen en nu gaat dat steeds beter. Er zit geen maximum aan hoor, als je kindje goed en symmetrisch zit en jij hebt er geen last van is het alleen maar goed voor hem. Wij mensen zijn draagdieren
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')