abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_77254354
Vorige deel:
Draagdoeken 70

Ringslings, Tricotdoeken met rek, geweven doeken zonder rek, Mei Tai's om zelf te maken, en hoe gebruik je al die doeken.

Handige links:
Wikipedia over de sling
Draagmethodes bij het Mamatoto project
Draagdoekinstructie filmpjes op YouTube
Ringsling zelf maken
Mei Tai zelf maken
Uitgebreide info over doeken en dragen
Uitgebreide uitleg over verschillende draagmethodes
Draagdoekenpagina op de FOK! wiki

Handleidingen knoopmethodes in pdf
Knoopmethodes tricot doek (pdf)
Duidelijke fotohandleiding met draagmanieren (pdf)
Vergelijking rekkende doek en niet rekkende doek

Als je wilt weten waar de afkortingen voor staan, klik op het plusje hieronder.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wie hebben er allemaal welke draagdoek?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Graag bij het openen van een nieuw topic de informatie uit de wiki halen, die vind je HIER

Als je een update van jouw doekenlijstje wil, graag zelf in de wiki doen, dan wordt het vanzelf meegenomen in een volgend topic.
Hardloper.
IG @webkim
pi_77254410
terugvinddoek;)
  maandag 25 januari 2010 @ 16:57:43 #3
238474 Jeetjejom
Miracles do happen (twice)
pi_77254902
Hey Webkim, ik wist dus niet dat dit zo slecht was, vooral omdat ik bij de uitleg van mijn doek deze houding ook zat (nu moet ik zeggen dat ik haar nooit uren in de draagdoek heb gedragen, dus ik ben ook niet zo heel bang dat ik haar beschadigd heb hoor!), maar op de rug vind ik nog een beetje eng om te doen, wil haar graag zien en voelen. Waarschijnlijk als ze ouder is wel, maar nu nog niet.... en op de heup weet ik niet of ze dat nu al lang prettig vind en of ik dat lang prettig vind of dat ik het gevoel heb dat ik haar nog veel moet ondersteunen. Ik weet dat dit maar een gevoel is, maar toch..... Had ik toen ik begon met de draagdoek ook, steeds het gevoel dat ik haar toch nog moest 'tillen' zeg maar, terwijl het helemaal niet nodig is, en het juist zo fijn is om beide handen vrij te hebben
Hou me gewoon maar even vast
Jouw warmte is genoeg
  maandag 25 januari 2010 @ 16:58:08 #4
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_77254932
Mooie MT Huup!
Doet me er aan denken dat ik die van mij eindelijk eens af moet maken
I`m not weird. I`m limited edition.
pi_77255089
Ben weinig aan het dragen op het moment. Laatst geprobeerd om Iris op mijn rug te knopen, maar dat lukte nog niet zo goed. Ben gewend aan een kind wat iets beter meewerkt op mn rug
Fake it till you make it...
pi_77255287
Heb ik over de leeftijd van je dochter heengelezen Jeetjejom? Kon het met teruglezen zo gauw niet vinden, maar het geeft wel een wat beter beeld. Er zijn heupdraagmethodes die vanaf dag 1 al kunnen hoor, zoals de hüftschlinge;

Rugdragen is inderdaad best een avontuur, dat de meeste mensen met een eerste 'draagkind' niet voor een maand of 5, 6 aangaan. Sommigen omdat ze het niet durven met een kleintje, anderen omdat ze buikdragen gewoon veel knusser vinden.
Hardloper.
IG @webkim
pi_77255815
Maar Kim, moet je overstappen op rugdragen na een tijdje of kan buikdragen altijd?
Lotte!
Noah!
pi_77255843
Ik heb geld voor een draagdoek lalalalalalalalla
Ik kan alleen niet kiezen, de Ellipsen aida of de uiltjes dus ik denk nu beide
pi_77256147
Huup, ben je aan het improviseren geweest of heb je een handleiding gebruikt? M'n moeder is momenteel werkeloos en die kan wél naaien.

Ik zie nu pas de link in de OP.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_77256942
Hey Huup, jij hebt een mooie meitai gemaakt!!
En Tessie de draagjas staat jullie goed! Ik heb dezelfde zaterdag binnengekregen en ben er ook erg blij mee en ben direct weer voor een wat langere periode de deur uit gegaan.
Ik heb trouwens nog een dure aankoop gedaan, maar ik hoop er veel draagplezier van te krijgen!

pi_77257575
quote:
Op maandag 25 januari 2010 17:27 schreef Claudia_x het volgende:
Huup, ben je aan het improviseren geweest of heb je een handleiding gebruikt? M'n moeder is momenteel werkeloos en die kan wél naaien.

Ik zie nu pas de link in de OP.
Ik heb je gepmd

Ik heb deze gratis tutorial gebruikt:
http://stilllearninglife.(...)ei-tai-tutorial.html

misschien dat er andere geinteresseerden zijn.

Zweefvliegje
supertof!!!
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  maandag 25 januari 2010 @ 18:14:19 #12
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_77257812
Mooie MT Huup!

Ik vind ze echt zo mooi, maar ik draag zo weinig dat ik niet weet of het voor hier de moeite waard is zeg maar...
*twijfelt...
pi_77259538
quote:
Op maandag 25 januari 2010 17:17 schreef Linda2205 het volgende:
Maar Kim, moet je overstappen op rugdragen na een tijdje of kan buikdragen altijd?
Je moet niks.
Maar buikdragen wordt wel zwaarder naarmate je kind groter wordt en op een gegeven moment heb je dan ook nog eens volcontinue een hoofd in je blikveld. Maar Thomas wil nu en dan nog steeds op de buik hoor (nu wel héél letterlijk) met zijn 23 mnd. en 15 kg.
Hardloper.
IG @webkim
pi_77259774
Huup, die is mooi! En zweefvliegje, dat is een echte meisjes MT, die is ook gaaaaf!

Ssserpente, was jij nou aan het kijken voor iets anders dan die rekbare doek? Driekus, ik en de rekbare doek van draagdoek.nl zijn geen vriendjes meer. Driekus wordt te zwaar. Omdat ik dat knopen ook maar onhandig vind heb ik nou dus een Mei Tai in bestelling. Ben erg benieuwd, dat lijkt me sneller te knopen dat een gewone doek. Het duurt alleen nog wel anderhalve week voor ie komt. Nou ja, als er weer sneeuw komt deze week durf ik toch niet.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
  maandag 25 januari 2010 @ 19:42:20 #15
238474 Jeetjejom
pi_77261563
@webkim, mijn dochter wordt overmorgen alweer 7 maanden (:( toch steeds minder baby, hoewel ik wel lang baby heb gehad, maar dat is een ander verhaal), dus ze hoeft niet meer zo ontzettend veel ondersteund te worden. Ze kan ook al zelf zitten, dus het is meer iets van mij uit hoor.... Ga me eens verdiepen in het heupdragen!
Jouw warmte is genoeg
pi_77263975
quote:
Op maandag 25 januari 2010 19:07 schreef mefke79 het volgende:
Huup, die is mooi! En zweefvliegje, dat is een echte meisjes MT, die is ook gaaaaf!

Ssserpente, was jij nou aan het kijken voor iets anders dan die rekbare doek? Driekus, ik en de rekbare doek van draagdoek.nl zijn geen vriendjes meer. Driekus wordt te zwaar. Omdat ik dat knopen ook maar onhandig vind heb ik nou dus een Mei Tai in bestelling. Ben erg benieuwd, dat lijkt me sneller te knopen dat een gewone doek. Het duurt alleen nog wel anderhalve week voor ie komt. Nou ja, als er weer sneeuw komt deze week durf ik toch niet.
Jups! Ik zit dus te dubben tussen een MT en een ringsling. Nog steeds. Heb met beide geen ervaring, dus heb geen idee wat het beste bij mij past.

Is er nog iemand die wat voordelen kan opnoemen? Of is het puur een kwestie van smaak?
  maandag 25 januari 2010 @ 20:29:51 #17
108648 cattie
lieve moeder
pi_77264433
Ringsling: snel, klein op te vouwen, ideaal voor erin/eruit situaties.
MT: symmetrisch, misschien iets sneller dan een draagdoek (al denk ik dat dat meevalt als je het dragen goed onder de knie hebt), papavriendelijker/stoerder, fijner voor langere stukken dan een rs.
pi_77264628
Thanks! Dan wordt het ws een ringsling. Vooral voor het erin/eruit gemak. Dan kan er voor de langere stukken alsnog een MT komen.
pi_77264793
Mooie MT Huup!

Ik heb ook een MT besteld, eigenlijk zou ze hem zaterdag al naar het postkantoor gebracht hebben, maar er kwam wat tussen, dus nu verstuurt ze hem pas morgen. Moet dus nog even geduld hebben. Hij is wel met roze, maar ik vond hem zó tof Graeme kan dat roze best hebben, en ik ben toch een meisje, dus roze kan best vind ik
...and together we'll stand on the threshold of a dream[
pi_77265114
Haha, roze kan prima, Tess. ben je jezelf nog aan het overtuigen?
pi_77267317
Hahhahaha ja Maar ik vond hem zo mooi. En eigenlijk vind ik het ook gewoon raar dat roze alleen voor meisjes is, wie heeft dat bedacht? Maar ik wil niet dat mensen straks dan gaan denken dat Graeme een meisje is ofzo. Nahja, ik vind hem mooi en dat is het belangrijkste. Euh, en dat ie lekker draagt, hoop ik natuurlijk ook Anders ligt ie hier alleen mooi te zijn, dat zou dan weer een beetje jammer zijn.
  maandag 25 januari 2010 @ 23:22:36 #22
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_77273750
quote:
Op maandag 25 januari 2010 19:42 schreef Jeetjejom het volgende:
@webkim, mijn dochter wordt overmorgen alweer 7 maanden (:( toch steeds minder baby, hoewel ik wel lang baby heb gehad, maar dat is een ander verhaal), dus ze hoeft niet meer zo ontzettend veel ondersteund te worden. Ze kan ook al zelf zitten, dus het is meer iets van mij uit hoor.... Ga me eens verdiepen in het heupdragen!
Succes, heupdragen is ook fijn. Rugdragen met een rekbare doek wordt in de meeste gevallen ook afgeraden, meen ik.

En ik zag nog een paar mooie mei tais voorbij komen! Ik had de mijne gekocht omdat ik hoopte dat ik dat gemakkelijk of sneller kon knopen dan een doek. Maar ik denk dat ik met de doek sneller knoop (rugzak). Toch heeft 'ie weer andere voordelen: ik vind het fijn dat ik de armen veel vrijer kan bewegen dan met een doek. En het zit altijd goed.
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
  dinsdag 26 januari 2010 @ 10:51:42 #23
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_77282611
Mooie aanschaf ssserpente!
oeh, nu kan ik weer gaan denken of ik die roze gradation MT van owlet overneem...
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
  dinsdag 26 januari 2010 @ 11:01:32 #24
35189 Troel
scherp en bot
pi_77282930
quote:
Op maandag 25 januari 2010 20:35 schreef tessie het volgende:
Mooie MT Huup!

Ik heb ook een MT besteld, eigenlijk zou ze hem zaterdag al naar het postkantoor gebracht hebben, maar er kwam wat tussen, dus nu verstuurt ze hem pas morgen. Moet dus nog even geduld hebben. Hij is wel met roze, maar ik vond hem zó tof Graeme kan dat roze best hebben, en ik ben toch een meisje, dus roze kan best vind ik
De doek moet toch gewoon bij je kleren kleuren, ongeacht of er een jongen, een meisje of een hond inzit?
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_77283037
quote:
Op dinsdag 26 januari 2010 11:01 schreef Troel het volgende:

[..]

De doek moet toch gewoon bij je kleren kleuren, ongeacht of er een jongen, een meisje of een hond inzit?
of kat, je vergeet de kat!!!

Mijn kleren kleuren bij mijn doek...
<a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank">Niels</a> en <a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank">Sam</a>
  dinsdag 26 januari 2010 @ 11:06:41 #26
35189 Troel
scherp en bot
pi_77283085
quote:
Op dinsdag 26 januari 2010 11:05 schreef Twinkly het volgende:

[..]

of kat, je vergeet de kat!!!

Mijn kleren kleuren bij mijn doek...
Of cavia
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_77283245
quote:
Op dinsdag 26 januari 2010 11:06 schreef Troel het volgende:

[..]

Of cavia
"squeek squeek squeek squeek squeek"
<a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank">Niels</a> en <a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank">Sam</a>
pi_77288585
Indio Viola

En nog even mijn sling

en hierom heb ik een sling, klein, handig maar vooral klein mee te nemen

pi_77289512
Mrien wat een ontzettend toffe sling!
Herken ik daar nou n ikea stofje of lijkt ie er gewoon op? Ik vind em gaaf!

En je doek is ook mooi
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  dinsdag 26 januari 2010 @ 14:38:31 #30
238474 Jeetjejom
pi_77291038
Die MT's zien er inderdaad ook wel papavriendelijk uit! Alhoewel manlief er totaal geen moeite mee heeft om de doek te dragen (die is wel saaigrijs, denk niet dat ie een roze met bloemen snel zou dragen), misschien dat als smoesje gebruiken om ook en MT naast de sling aan te schaffen
Jouw warmte is genoeg
pi_77291238
Is inderdaad een ikea stofje wat ik begreep Huup, ik kwam hem pas ook tegen in de ikea
  † In Memoriam † dinsdag 26 januari 2010 @ 15:23:18 #32
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_77292814
Jeetjejom, er zijn ook Mei-tai's die aan de ene kant een ander stofje hebben dan aan de andere kant. Dan kan je een kant voor jezelf kiezen en de andere kant voor manlief
DancingPhoebe op <a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" >23/10/09</a>:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
  dinsdag 26 januari 2010 @ 18:12:32 #33
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_77300303
Een vriendin van me heeft een poppendraagdoek gemaakt voor Junah als dank voor het lenen van de tricotslen. Zo lief en zo leuk Junah is helemaal gelukkig!

dinsdag 26 januari 2010 @ 18:16:04 #34
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_77300426
Die ringsling met ikeastofje is echt heel mooi! Prachtig!
pi_77301886
quote:
Op dinsdag 26 januari 2010 14:44 schreef mrien het volgende:
Is inderdaad een ikea stofje wat ik begreep Huup, ik kwam hem pas ook tegen in de ikea
toch goed gespot!
ja bij Ikea hangen voorbeeld-prikbordjes. Dat stofje maar dan over een prikbord heen gespannen zeg maar. Heb je een leuk prikbord/schilderij. Ik wil nog zoiets maken voor op Amélie's kamer.

En ze hebben echt heel veel hele leuke stofjes bij Ikea hoor! Voor de hobbyisten, alles staat ook online maar vaak hebben ze nog meer in de winkel. Ik ga in ieder geval binnenkort ns kijken voor MT stofjes en misschien maak ik ook wel een sling.
Ik vind deze echt supertof iig!

En die poppendoek voor Junah ooooh wat leuk

[ Bericht 0% gewijzigd door huuphuup op 26-01-2010 19:52:14 (poppendoek!! geen poependoek! :')) ]
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_77304643
Tada
ANNAMOA

Vond het wel lastig te kiezen welke ik wilde, er waren veel leuke opties, en ook niet duur (30 euro)

Viola is echt heerlijk zacht, ik ben nu ook gelijk Indio fan

Wat een lieve poppendoek Tan!
  dinsdag 26 januari 2010 @ 20:10:52 #37
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_77305712
*dingdong*
De cashmere en wollen doeken bij Didymos zijn in de aanbieding! 20 % korting

Junah met je poppendoek
pi_77377677
Oeh mijn mei-tai is net binnen gekomen! En hij is zo mooi Heb hem gelijk even uitgeprobeerd, en het buikdragen knoopt heel makkelijk en zit ook gelijk lekker. Het rugdragen wou nog niet lukken, maar daar ga ik me nog ff in verdiepen.
Kan je een meitai eigenlijk ook binnenstebuiten gebruiken? (ik zie mijn man nog niet lopen met dat roze, blije stofje...). De binnenkant is gewoon rood en ziet er gewoon goed uit....
  † In Memoriam † donderdag 28 januari 2010 @ 15:52:34 #39
141844 Macka66
pi_77379688
quote:
Op donderdag 28 januari 2010 15:00 schreef tessie het volgende:
Oeh mijn mei-tai is net binnen gekomen! En hij is zo mooi Heb hem gelijk even uitgeprobeerd, en het buikdragen knoopt heel makkelijk en zit ook gelijk lekker. Het rugdragen wou nog niet lukken, maar daar ga ik me nog ff in verdiepen.
Kan je een meitai eigenlijk ook binnenstebuiten gebruiken? (ik zie mijn man nog niet lopen met dat roze, blije stofje...). De binnenkant is gewoon rood en ziet er gewoon goed uit....
Als de binnenkant mooi afgewerkt is kan dat gewoon hoor
Actiefoto graag! Mag van allebei de kanten, als Graeme er maar in zit
DancingPhoebe op <a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" >23/10/09</a>:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
  † In Memoriam † donderdag 28 januari 2010 @ 15:53:13 #40
141844 Macka66
pi_77379712
Oh, en het elfenmeisje met haar poppendoek
pi_77380002
fotooooooooo Tessie!

Ik was wel van plan om mijn MT ook met de binnenkant buiten te gaan gebruiken.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_77380496
TVP..

Wil me ook eens gaan verdiepen in wat voor doek ik zou willen straks, als eind mei ons meisje is geboren. Ik heb geen enkele ervaring met knopen, ken niemand met een draagdoek in de buurt en jullie meets zijn allemaal zo ver weg voor mij (Woon in prov. Groningen)
Ik zie door de bomen het bos niet meer, maar dat zullen jullie wel vaker hier lezen van mogelijk nieuwe dragers.
Voor de zomer in elk geval maar eens op zoek naar een niet te warme doek denk ik, misschien zelf maken? Wat adviseren jullie?
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
pi_77380660
Afgelopen weekend heb ik Toby heel even op mijn rug gehad in een rucksack!
Hij vond het wel grappig geloof ik, maar ik een stuk minder.
Veel te ver weg, geen mogelijkheid tot kusjes geven en toen ik na 10 minuten rugpijn begon te krijgen vond ik het welletjes en ging hij er weer uit.
Rugpijn = gewoon omdat ik niet straks genoeg geknoopt heb, maar voorlopig blijft hij nog lekker voor hangen hoor, veeeeeel gezelliger
.... met gevoel voor drama....
pi_77380781
Morretje, op youtube staan zat filmpjes waar je het makkelijk van kan afkijken! En oefening baart kunst, als je straks een doek hebt uitgezocht gewoon lekker veel oefenen met een knuffel ofzo, en dan straks eind mei met je dochter
.... met gevoel voor drama....
pi_77381111
quote:
Op donderdag 28 januari 2010 16:17 schreef Kersjes het volgende:
Morretje, op youtube staan zat filmpjes waar je het makkelijk van kan afkijken! En oefening baart kunst, als je straks een doek hebt uitgezocht gewoon lekker veel oefenen met een knuffel ofzo, en dan straks eind mei met je dochter
Ik zat net inderdaad de linkjes in dit topic al eens door te neuzen. Maar ja, op basis waarvan kies je dan een bepaalde doek? Eigenlijk komt het er op neer dat je aan 1 doen niet genoeg hebt als je bijvoorbeeld in huis en buiten, zomer en winter, korte en lange afstanden bezig bent... Toch?
Kom vooralsnog, na het bekijken van de site van doekentheek tot een sling en torsodrager... De eerste omdat ik een kleintje inderdaad nog niet graag op m'n rug zou moeten doen, en de 2e omdat als de baby al wat groter is en mijn lijf weer hersteld, ik graag wandel maar wel rugspieren heb die graag protesteren..
pi_77384356
Foto's!

Hier kan je het leuke printje wat beter zien

Eén poppetje heeft ook een kindje op haar rug, maar dat kan je hier niet zo goed zien. Weinig licht en met flits zag je al helemaal niks meer.

En nog een lieve foto van gisteren:
  † In Memoriam † donderdag 28 januari 2010 @ 18:42:56 #47
141844 Macka66
pi_77385980
Leuke MT tessie!~En die laatste foto van Graeme
Zinnober is echt een toverdoek
pi_77386015
oooooh Tessie hij is echt supertof!!
Volgens mij heb ik zelfs nog bij dat plaatje zitten kwijlen op de site Staat je super!!

En die doek is mooooi
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  † In Memoriam † donderdag 28 januari 2010 @ 18:44:19 #49
141844 Macka66
pi_77386023
Morretje, freecell draagt ook dus misschien kan zij je eens helpen.
pi_77390444
Davinia, nijna en Tessel hebben een binana dacht ik toch?

Dat was echt mn droomdoek voor 'als ik nog een kindje kreeg'. Ik heb mijn 2 tricot doeken van bij Floortje allebei verkocht omdat ik graag een nieuwe wilde kopen tzt.

Nou ben ik begin juni uitgerekend...

Hebben jullie ervaring met binana in de zomer?
En davinia, hoe is de tanin kwa kleur? Heb je een foto misschien, hij lijkt me zo mooi!

Tanin, of mastic...
Jammer dat die plaatjes op de site zo klein zijn...
pi_77393409
quote:
Op donderdag 28 januari 2010 18:44 schreef Macka66 het volgende:
Morretje, freecell draagt ook dus misschien kan zij je eens helpen.
Dank je wel Macka. Ik zal haar eens vragen tzt.

Tessie, die is mooi!!!
  vrijdag 29 januari 2010 @ 11:50:01 #52
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_77410114
tessie, mooie MT!
en leuke inhoud, uiteraard

DeLiedje, hij is echt bruin-bruin. Een hele mooie donkerbruin tint, dark chocolate, zeg maar.
Hij heeft wel een felgroene draad aan de rand, dia kan je goed zien bij de tweede en derde foto

pi_77413409
Die 2e foto Davinia Die blik van je dochter!
pi_77413508
Davinia
pi_77417981
Oh kijk dat propje nou in die erug mooie doek!
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
pi_77448013
vandaag in de winkel wezen kijken en meteen van mijn schoonouders gekregen: de bondolino!
Webkim en Macka dank nog voor de adviezen, hij zit echt heerlijk, goed voor mn rug en zitten gaat prima!

nu moet ik nog heeeeeel lang wachten voordat ik hem kan gaan gebruiken.
Voor in huis wil ik er wel nog doek(en) bij maar nog tijd zat
pi_77450310
Wat fijn draculettetje! Ik ben ook heel benieuwd hoe hij je in de praktijk zal bevallen. Welke kleur heb je gekozen?
En dat lange wachten valt wel mee, als ik je ticker zo eens zie.
Hardloper.
IG @webkim
pi_77451645
Wat lief dat je de Bondolino van je schoonouders gekregen hebt draculettetje! Die gaat je vast goed bevallen Mijn lief heeft er ook een en hij en mijn moeder dragen Niels daar bijna iedere dag in. Ik ben ook wel benieuwd welke kleur je gekozen hebt, wij hebben de groene. Ikzelf gebruik een doek, ik vind het fijner wanneer hij strak tegen me aan zit geknoopt en ik vind het makkelijker de doek symmetrisch te krijgen.
pi_77452187
Stel, he, stel: je krijgt een baby eind augustus en wilt die graag snel en veel dragen. In welke richting kun je dan het beste zoeken? Ik ben nog erg vroeg, maar dan kan ik het vast even bij mijn man in de week zetten, ook omdat het nogal wat kost.

Zo'n sling* vind ik er bijvoorbeeld superhandig uitzien voor als je een newbie bent. Maar zitten er ook nadelen aan?

* Deze bijvoorbeeld:

Verder lijkt een "gewone" doek* me ook erg fijn omdat het gewicht dan (zo te zien) meer verdeeld is. Dat lijkt me comfortabeler als je een tijd achter elkaar draagt.

* Deze bijvoorbeeld:

Als je die twee dingen hebt, kan je dan voorlopig vooruit?

En wat is jullie ervaring met dragende mannen (die, in mijn geval, niet van gedoe houden)? Is zo'n doek dan wat, of maak je ze blijer met een mei-tai of een draagzak?
  zaterdag 30 januari 2010 @ 17:27:25 #60
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_77453947
quote:
Op zaterdag 30 januari 2010 16:31 schreef Cantare het volgende:
Stel, he, stel: je krijgt een baby eind augustus en wilt die graag snel en veel dragen. In welke richting kun je dan het beste zoeken? Ik ben nog erg vroeg, maar dan kan ik het vast even bij mijn man in de week zetten, ook omdat het nogal wat kost.

Zo'n sling* vind ik er bijvoorbeeld superhandig uitzien voor als je een newbie bent. Maar zitten er ook nadelen aan?

* Deze bijvoorbeeld:

[ afbeelding ]

Verder lijkt een "gewone" doek* me ook erg fijn omdat het gewicht dan (zo te zien) meer verdeeld is. Dat lijkt me comfortabeler als je een tijd achter elkaar draagt.

* Deze bijvoorbeeld:

[ afbeelding ]

Als je die twee dingen hebt, kan je dan voorlopig vooruit?

En wat is jullie ervaring met dragende mannen (die, in mijn geval, niet van gedoe houden)? Is zo'n doek dan wat, of maak je ze blijer met een mei-tai of een draagzak?
Ik heb nog geen draagervaring want de baby zit nog in de buik, maar ik heb wel al draagdoeken aangeschaft. MIjn man heeft me eerst er mee uitgelachen en ook gezegd dat hij niet ging dragen met een draagdoek 'want dat is zo'n gedoe en derdewereldlandachtig etc'. En hoewel ik er nooit meer woorden aan vuil heb gemaakt dan mijn opmerking 'prima hoor, dan neem jij de kinderwagen toch mee', kwam hij een tijd terug met de opmerking dat het hem toch wel heel handig leek zo'n draagdoek.
Kind altijd bij je in de buurt, geen geleur met kinderwagen, neemt stukken minder plek in en je bent zelf veel mobieler. Kortom waarschijnlijk gaat mijn man toch wel dragen.
pi_77454050
Leuk om te horen! Welke doeken heb je aangeschaft?
  zaterdag 30 januari 2010 @ 17:43:26 #62
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_77454414
quote:
Op zaterdag 30 januari 2010 17:31 schreef Cantare het volgende:
Leuk om te horen! Welke doeken heb je aangeschaft?
Ik heb een tricotdoek, 2 Storchenwieges (Ulli en Albert) en een Didymos Millefiori Kapok.
pi_77454465
Mijn man draagt ook gewoon. Hij vind het harstikke leuk en handig. Het scheelt echt, want zo'n kinderwagen is vaak echt wel onhandig, omdat je gewoon lang niet zo wendbaar bent. En als hij alleen met Graeme in de doek op stap krijgt, krijgt hij ook nog allemaal opmerkingen van vrouwen die het zó leuk en zó schattig vinden, en dat vind hij natuurlijk alleen maar leuk
Die tweede doek die je liet zien, die gebruikt hij meestal.

Een ringsling heb ik geen ervaring mee, maar wel met een gewone doek en een mei tai. De mei tai is heel makkelijk om te knopen vind ik, en zit eigenlijk gelijk goed. Een gewone doek vergt ietsjes meer oefening, maar zit wel knusser en fijner vind ik. Ook al draagt de mei tai ook heel lekker hoor!
pi_77454603
Ik vraag me nu ook af: zou een rekbare doek niet makkelijker/fijner zijn als je baby nog heel klein is?
Alleen las ik her en der dat een tricot slen bijvoorbeeld nogal warm is voor in de zomer. Zijn er alternatieven?

[ Bericht 4% gewijzigd door Cantare op 30-01-2010 17:59:46 ]
  zaterdag 30 januari 2010 @ 18:44:04 #65
108648 cattie
lieve moeder
pi_77456299
Tricot is lekker zacht voor een kleintje, maar een geweven doek kan ook al prima hoor! Er zijn geen koelere rekbare doeken volgens mij.
Beginnen met een ringsling en een doek is prima! Een mt of soft structured carrier is meer voor iets oudere kindjes (vanaf een paar maanden volgens mij), niet voor echt pas geborenen. Die zou ik niet van te voren aanschaffen.

[ Bericht 4% gewijzigd door cattie op 30-01-2010 19:13:04 ]
pi_77458976
Leuke fotos DaviniaHR en Tessie. Tessie wat leuk dat Graeme nog in de doek slaapt. Bij Jair lukt dat al een tijdje niet meer. Hij vond in de doek zitten ook niet leuk meer. Maar ik denk vooral omdat hij de armvrijheid mist. Davinia moeten nog eens de rugknoop oefenen, vorige keer dat ik hem deed ging het vreselijk mis.

Ik wil dragen weer tot kunst verheven. Meneer gaat binnenkort in een grotere autostoel. Dacht dat het nu nog handig is nu hij nog in de maxicosi past en ik hem op de arm naar de auto kan nemen en als ik de bakkerij inga en verder nergens anders heen om hem gewoon met stoel mee te nemen. Alleen meneer vindt van niet. Laatst heeft hij zich half uit de maxicosi gewerkt omdat hij er niet in wilde zitten. Op de grond zitten wilde hij ook niet. Dus ik denk dan toch maar in de doek. Dus ik wil eigenlijk nog een tweede doek voor in de auto.

Nu heb ik een paar keer de FWCC geknoopt en de doek van zijn schouders af geschoven totdat die onder zijn oksels zit. Alleen dit voelt niet echt stevig. Hij kan dan ondanks de buikband die achter zijn rug zit en de schoudergedeelten onder zijn armen best ver naar achteren leunen. Ik weet niet of deze foto duidelijk genoeg is om te laten zien wat ik bedoel. Ik moest hem ervan weerhouden zijn handje voor de lens te houden en tegelijkertijd een scherpe foto maken, dat is niet helemaal gelukt.

Heeft iemand tips om deze knoop steviger te krijgen of een andere knoop die dan voor hem leuk is? Op de heup was tot nu toe niet zo'n succes.

[ Bericht 9% gewijzigd door Tinuviel op 30-01-2010 20:24:25 ]
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_77459089
quote:
Op zaterdag 30 januari 2010 15:30 schreef Webkim het volgende:
Wat fijn draculettetje! Ik ben ook heel benieuwd hoe hij je in de praktijk zal bevallen. Welke kleur heb je gekozen?
En dat lange wachten valt wel mee, als ik je ticker zo eens zie.
het klinkt nog ver weg in ieder geval!

we hebben erg getwijfeld tussen rood of de beige, toch maar de beige gekozen, zwart vond ik voor half mei en de zomer door te donker! En aangezien we niet willen) weten past beige straks ook bij de meeste kleren waarschijnlijk ha ha

op zich lijkt me een doek ook fijn hoor twinkly, maar om de hond met de scoot mobiel uit te laten hoef ik nu niet steeds enorm te knopen enzo. En ook in de rolstoel geen knoop in mn rug is natuurlijk ook een groot voordeel! Maar een doek komt ook echt nog wel in huis hoor!

[ Bericht 3% gewijzigd door draculettetje op 30-01-2010 21:03:38 ]
  zaterdag 30 januari 2010 @ 20:24:19 #68
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_77459520
cantare, zie je de baardgroei bij de onderste foto? das draagpapa
en de binana, rekbare doek, is van bamboe, dus dat schijnt koeler te zijn dan tricot. al vindt aviva het nog wel heel warm, een gewone fwcc, dus ik doe nu de koele variant, zoals het filmpje van macka in de OP.

tinu, de buidel (horizontale band waar je jair in laat zakken) moet echt strak zijn, dus dat is een kwestie van goed aantrekken als je de schuine banden doet. in principe is eea stevig genoeg, mits goed genoeg aangetrokken. dus als je knoopt, moet hij echt strak tegen je aan zitten. bij het afknopen verlies je dan ietsjes stevigheid, maar omdat je zo strak begint, hou je voldoende stevigheid over.

ben ik trouwens raar dat ik die binana niet goed strak krijg? of is het gewoon gewenning vanuit de geweven doek? in het begin heb ik hem strak, en na een tijdje gaat het dan toch lubberen... iemand tips?
pi_77461090
quote:
Op zaterdag 30 januari 2010 20:24 schreef DaviniaHR het volgende:
cantare, zie je de baardgroei bij de onderste foto? das draagpapa
en de binana, rekbare doek, is van bamboe, dus dat schijnt koeler te zijn dan tricot. al vindt aviva het nog wel heel warm, een gewone fwcc, dus ik doe nu de koele variant, zoals het filmpje van macka in de OP.

tinu, de buidel (horizontale band waar je jair in laat zakken) moet echt strak zijn, dus dat is een kwestie van goed aantrekken als je de schuine banden doet. in principe is eea stevig genoeg, mits goed genoeg aangetrokken. dus als je knoopt, moet hij echt strak tegen je aan zitten. bij het afknopen verlies je dan ietsjes stevigheid, maar omdat je zo strak begint, hou je voldoende stevigheid over.

ben ik trouwens raar dat ik die binana niet goed strak krijg? of is het gewoon gewenning vanuit de geweven doek? in het begin heb ik hem strak, en na een tijdje gaat het dan toch lubberen... iemand tips?
Hoe krijg ik mijn kind erin gepropt als die zo strak zit? OK. Ik ga hem volgende keer strakker aantrekken. Daarna kan ik dan de stukken die over de schouder zaten ervan af schuiven zoals ik dat eerder heb gedaan?
Carpe Diem- Pluk de Dag
  zaterdag 30 januari 2010 @ 21:27:28 #70
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_77461563
quote:
Op zaterdag 30 januari 2010 21:12 schreef Tinuviel het volgende:

[..]

Hoe krijg ik mijn kind erin gepropt als die zo strak zit? OK. Ik ga hem volgende keer strakker aantrekken. Daarna kan ik dan de stukken die over de schouder zaten ervan af schuiven zoals ik dat eerder heb gedaan?
buidel helemaal strak tegen je aan, buidel naar beneden duwen, terug omhoog en dan proppen.
en als je dan de schuine banden doet, kan je ook verder gaan met sjorren
pi_77461670
Ik zag die foto van Junah met haar poppendoek, en dat is ook net wat voor Meike.
Hoe lang is een poppendoek en hoe breed?
Verder nog bepaalde dingen waar het aan moet voldoen?
Dan zet ik mijn schoonmoeder weer aan het werk
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
  zondag 31 januari 2010 @ 14:17:08 #72
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_77476848
bij didymos zijn poppendoeken 35cm breed en 3 m lang
pi_77476940
Tussendoor (na het aanspannen) even springen wil ook helpen voor het strakker krijgen. Daarna wel weer opnieuw aanspannen
pi_77478729
Iemand overigens een idee? Ik draag regelmatig met de Ocah (Mei Tai) en mijn Manduca (SSC). Met de Ocah kan ik Lotte gerust anderhalf uur dragen zonder last van m'n rug te krijgen. Met de Manduca krijg ik veel sneller last van m'n rug terwijl ik niet echt weet waar dit vandaan komt. Hij zit goed strak en stevig afgesteld.
pi_77483701
Ik ben helemaal verbaast, mijn Lief vind de mei tai helemaal geweldig! Zelfs het roze stofje maakt hem niet uit We gingen net naar de stad, en hij wou per se Graeme dragen in de mei-tai Hij vind het veel lekkerder dragen dan een gewone doek (ws. omdat hij net zo heel netjes knoopt ) dus hij is er helemaal blij mee. En Graeme ook, want die heeft heerlijk geslapen onderweg Zo leuk, zo'n draagpapa
  zondag 31 januari 2010 @ 18:46:26 #76
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_77484286
Mag ik jullie nog even op de hoogte brengen van de twitterveiling. Alle opbrengsten gaan naar Haiti? Daar worden nl draagdoeken aangeboden van draagdoek.nl
Er kan tot vanavond 21.00u geboden worden.
I'm so glamourous I piss glitter!
pi_77484320
Ik loop hopeloos achter en gebruik nooit twitter.. maar waar kan ik die twitterveiling vinden dan?

Oooh er staat nu een linkje bij! Thanx
pi_77523695
Ik kwam net op de site www.gewoonborstvoeding.nl en ik zag dat ze daar Afrikaanse shorties hebben voor weinig!! Er zijn meerdere kleuren dus vast voor ieder wel wat leuks.

De lengte weet ik niet, maar de prijs is nu slechts 16,50 ex 2,20 verzenden.
Voor 5 euro meer heb je er ook nog 2 slingringen bij!
Dus voor 23,70 inclusief heb je een mooie sling!
pi_77524178
Volgens mij heeft Llewella daar een doek van
  † In Memoriam † maandag 1 februari 2010 @ 19:35:42 #80
141844 Macka66
pi_77524252
quote:
Op zondag 31 januari 2010 15:19 schreef mrien het volgende:
Iemand overigens een idee? Ik draag regelmatig met de Ocah (Mei Tai) en mijn Manduca (SSC). Met de Ocah kan ik Lotte gerust anderhalf uur dragen zonder last van m'n rug te krijgen. Met de Manduca krijg ik veel sneller last van m'n rug terwijl ik niet echt weet waar dit vandaan komt. Hij zit goed strak en stevig afgesteld.
Mijn ervaring met de Manduca: de band moet redelijk laag op de heupen vgl met een Mei-tai, en als je het kind te strak tegen je aantrekt zit het niet echt goed met de billen op de bodem van het zitje.
DancingPhoebe op &lt;a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" &gt;23/10/09&lt;/a&gt;:[/b]
pi_77524428
quote:
Op maandag 1 februari 2010 19:35 schreef Macka66 het volgende:

[..]

Mijn ervaring met de Manduca: de band moet redelijk laag op de heupen vgl met een Mei-tai, en als je het kind te strak tegen je aantrekt zit het niet echt goed met de billen op de bodem van het zitje.
Thx
Zal er eens op letten want dit is wel jammer zeg maar
Denk dat de heupband wellicht inderdaad niet laag genoeg zit
pi_77524721
quote:
Op zondag 31 januari 2010 18:23 schreef tessie het volgende:
Ik ben helemaal verbaast, mijn Lief vind de mei tai helemaal geweldig! Zelfs het roze stofje maakt hem niet uit We gingen net naar de stad, en hij wou per se Graeme dragen in de mei-tai Hij vind het veel lekkerder dragen dan een gewone doek (ws. omdat hij net zo heel netjes knoopt ) dus hij is er helemaal blij mee. En Graeme ook, want die heeft heerlijk geslapen onderweg Zo leuk, zo'n draagpapa
wat tof!!

ik heb een klein beetje hoop dat mijn lief de MT ook leuker vindt dan een doek en dat ie het dan toch wil proberen
Zomerkind &lt;3 & Winterkind &lt;3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_77525198
Oh dat zou leuk zijn Huup, als hij op die manier dan toch ook gaat dragen!
pi_77526147
Mijn nieuwe didymos nautilus olivia draagt echt geweldig ik ben zo blij
En woensdag komt mijn wollen rode vogels
pi_77526286
Oeh wollen rode vogels! En die andere ken ik niet, ga ik eens opzoeken. Maar Nieuwe doeken zijn altijd fijn!
pi_77526925
Ja ik voel me sinds een aantal dagen weer helemaal zonnig en happy.
En de stomme sneeuw is helemaal weg (hier in ieder geval) dus ik vier een draagdoekenfeestje.

olijf nautilus met ramie en zijde
pi_77529259
Wat is jouw dochter alweer groot Pvoesss!
Heb je ook een foto waar de kleuren van deze doek duidelijk op te zien zijn? Want via de site van Didymos word ik ook niet zoveel wijzer!
  dinsdag 2 februari 2010 @ 09:33:06 #88
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_77541260
Ik kan niet zo goed overweg met mijn ringsling. Dus ik had hem op MP gezet en nu kreeg ik als ruilaanbod een girasol #12
Is dat een goede ruil? Een Storchenwiege ringsling tegen een girasol#12?
pi_77541767
Welke maat is die Girasol? (Hoe lang dus)
  dinsdag 2 februari 2010 @ 10:06:34 #90
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_77541976
ze mailt 4,15 maar ik denk dat ze 4,2 bedoelt
  dinsdag 2 februari 2010 @ 10:07:38 #91
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_77541996
als ik ruil dan komt ze langs, dus ik koop sowieso niet een kat in de zak
pi_77542028
lijkt mij een leuke ruil!
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  † In Memoriam † dinsdag 2 februari 2010 @ 10:19:42 #93
141844 Macka66
pi_77542337
Ik weet niet of het echt een goede ruil is Amarantha. Ligt aan de lengte van de doek. De meest gebruikte knoop om een geweven doek te knopen met een kleintje is de FWCC. Als je confectiemaat boven maat 36 ligt zal dat je niet gaan lukken met een doek van 4.2 m., dan heb je een 4.5 m. of langer nodig.
Als je al een 4.5 hebt zou het wel een leuke ruil kunnen zijn.
Wat lukt er niet met de ringsling? Misschien kunnen we wat tips geven.
DancingPhoebe op &lt;a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" &gt;23/10/09&lt;/a&gt;:[/b]
pi_77542391
quote:
Op dinsdag 2 februari 2010 10:19 schreef Macka66 het volgende:
Ik weet niet of het echt een goede ruil is Amarantha. Ligt aan de lengte van de doek. De meest gebruikte knoop om een geweven doek te knopen met een kleintje is de FWCC. Als je confectiemaat boven maat 36 ligt zal dat je niet gaan lukken met een doek van 4.2 m., dan heb je een 4.5 m. of langer nodig.
Als je al een 4.5 hebt zou het wel een leuke ruil kunnen zijn.
Wat lukt er niet met de ringsling? Misschien kunnen we wat tips geven.
4.2 is toch maat 5?

Ik heb geen maat 36, maar ik knoop toch wel een FWCC met een 5..
pi_77542551
idd. ik heb nu 36 (geen 34 meer ) en knoop m met een 4..dus een 5 is denk ik vanaf 38/40

en ik heb een indio zwartwit en een indionaturmetlinnen on the way (die laatste wordt puderpink!)
  † In Memoriam † dinsdag 2 februari 2010 @ 10:45:21 #96
141844 Macka66
pi_77543055
Als je mooi glad en strak kunt knopen kan een FWCC bij maat 38 met een doek van 4.2 of 4.1 best lukken. Zeker als de doek niet te dik is.
Maar mooi glad en strak knopen is iets dat je moet leren.
Dus ik raad voor een eerste geweven doek bij maat 38 en hoger toch echt minstens een 4.5 aan.
  dinsdag 2 februari 2010 @ 10:45:51 #97
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_77543070
Ik ben een 36/38
Met mijn BBslen 4,90 hou ik wel wat over,maar ik weet niet of dat 70cm is.

Ik twijfel dus nog. Wat ik ook wil weten is of de girasol een goede 'zomerdoek' is. Ik heb het idee dat de bbslen die ik nu heb te dik is voor de zomer.
pi_77543071
quote:
Op dinsdag 2 februari 2010 10:45 schreef Macka66 het volgende:
Als je mooi glad en strak kunt knopen kan een FWCC bij maat 38 met een doek van 4.2 of 4.1 best lukken. Zeker als de doek niet te dik is.
Maar mooi glad en strak knopen is iets dat je moet leren.
Dus ik raad voor een eerste geweven doek bij maat 38 en hoger toch echt minstens een 4.5 aan.
Dat is wel zo.
  † In Memoriam † dinsdag 2 februari 2010 @ 10:51:42 #99
141844 Macka66
pi_77543228
quote:
Op dinsdag 2 februari 2010 10:45 schreef amaranta het volgende:
Ik ben een 36/38
Met mijn BBslen 4,90 hou ik wel wat over,maar ik weet niet of dat 70cm is.

Ik twijfel dus nog. Wat ik ook wil weten is of de girasol een goede 'zomerdoek' is. Ik heb het idee dat de bbslen die ik nu heb te dik is voor de zomer.
Girasol is net zo min een zomerdoek als BBslen. Voor de zomer zit je beter met een ringsling.

Je kunt de Girasol vast wel uitproberen voor je besluit te ruilen.
pi_77543900
quote:
Op maandag 1 februari 2010 19:24 schreef Zweefvliegje het volgende:
Ik kwam net op de site www.gewoonborstvoeding.nl en ik zag dat ze daar Afrikaanse shorties hebben voor weinig!! Er zijn meerdere kleuren dus vast voor ieder wel wat leuks.

De lengte weet ik niet, maar de prijs is nu slechts 16,50 ex 2,20 verzenden.
Voor 5 euro meer heb je er ook nog 2 slingringen bij!
Dus voor 23,70 inclusief heb je een mooie sling!
Leuk! Jammer alleen dat het plaatje zo onduidelijk is. Ik kan niet echt zien hoe ie eruit ziet.

Edit: heb gemaild en ze stuurt vanavond een duidelijkere foto.

Thanks voor de tip, Zweefvliegje!

[ Bericht 5% gewijzigd door Ssserpente op 02-02-2010 12:09:53 ]
  dinsdag 2 februari 2010 @ 12:51:15 #101
160944 DeLiedje
trotse mama
pi_77547216
Dank je wel nog Davinia, hij is wel mooi! Wel echt bruin bruin... Niet zo zomers .

Ik kreeg een mailtje van de vrouw achter binana dat ze momenteel bezig zijn met een hele nieuwe stofsoort voor de doeken te ontwikkelen, dus ik heb nog even geduld op de nieuwe collectie!
pi_77552497
quote:
Op dinsdag 2 februari 2010 11:17 schreef Ssserpente het volgende:

[..]

Leuk! Jammer alleen dat het plaatje zo onduidelijk is. Ik kan niet echt zien hoe ie eruit ziet.

Edit: heb gemaild en ze stuurt vanavond een duidelijkere foto.

Thanks voor de tip, Zweefvliegje!
Geen probleem!
"Bij de buren" heb ik foto's gevonden van de doeken, en ik weet inmiddels dat ze 2 meter lang zijn en 90 cm breed. Heb zelf gisteravond de roze-witte gekocht (met ringen). Direct via iDeal betaald, en tot m'n schrik stond hij diezelfde avond al op status verzonden! Dus hij zal morgen wel al met de post komen!

Foto's:

pi_77553406
chauffeur is onderweg *dansje doet*
pi_77553982
oh ik vind die rode eigk wel erg mooi!
maar ik ben niet zo bekend met ringslingen. Die lengte doek met ringen erbij is ook nog geschikt voor n groter kindje toch? (ik denk dan aan de zomer zeg maar, dan s Amélie zo 10 maanden tot een jaar ongeveer.)
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_77555136
oeh spannend ik heb gewoon besteld
ben benieuwd. Zomaar zo'n impulsaankoop...
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_77555214
Juh, mijn mei tai is binnen

In actie voor de spiegel (let niet op mijn haar, kleren en het ontbreken van bril enzo, ik heb een binnendagje)

Het kleurtje van het lijfje, lekker stoer. De banden zijn zwart. De banden zijn nog wat stug, komt vast goed. Driekus heeft em goedgekeurd, hij sabbelt lekker.
pi_77555369
oh wauw mef! Mooie kleur zeg
tof! en hij staat jullie leuk
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_77555916
Heel erg tof Mefke!! Ik ben heel benieuwd hoe je t vind dragen ook!

En Huups, gij impulsieve Ik vind ze ook erg mooi, ze zich er heerlijk fluffy en luchtig uit, ben benieuwd of ze dat ook zijn!

Kleurdoos, zijn je nieuwe aanwinsten dr al?

Ik moet hier nog even showen dat wij ook heel erg blij zijn met de door Owlet gemaakte Hopp Conversion

* Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje...*
pi_77556013
pi_77556102
Hij draagt écht heerlijk Owlet!! Ik vind een Mei-tai echt ideaal voor erbij!
pi_77556142
supertof Poppedein!!

Mja keiimpulsief ja and paying for it... mn betaling is alleen niet helemaal goed gegaan en nu heb ik twee keer betaald en zij maar 1 keer ontvangen muh. Wel heel netjes, ik werd gelijk opgebeld en het wordt geregeld enzo, dat dan weer wel.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_77556258
O Poppedein die is mooi! Doe je em gewoon over je jas? Ook met deze temperaturen? Ik wacht al de hele dag op een droog moment. Wil naar buiten en liever met doek dan met wagen, maar tis niet echt warm he.
pi_77556268
Gaaf poppedein en owlet!! Welke hopp is dat?

Mooi Mefke!
pi_77556468
Ohhh Owlet...help es! Het is in ieder geval een geverfde Hopp Mrien, en heel mooi geverfd ook van licht naar donkerroze toe!

Mefke, ik doe haar óf over mijn jas met het winterjasje aan wat ze op de foto ook aan heeft, óf onder mijn draagtrui zonder haar eigen jasje met mijn eigen jas daar losje en niet dicht geknoopt overheen. Ik vind het met die kou steeds zelf zo koud om mn jas uit te trekken buiten om haar te kunnen knopen, dus dan maar erover heen..
pi_77556567
Ow die
Die is inderdaad mooi, die wil ik wel een keer in het echt zien

Met deze kou knoop ik ook over mijn jas heen hoor..
pi_77556910
Oeh die is mooi Mefke, stoere kleuren idd!
En die van jou is ook erg tof Poppedein. Roze
pi_77557315
Mooooie meitais Mefke en Poppedein!
En leuk Huup, heb je de rode gekozen? Ik twijfelde tussen rood en roze/wit, maar aangezien ik hem hartje zomer wil gaan gebruiken durfde ik de witte aan.
pi_77557783
Over maten, ik wil als de reisdoek bevalt, ook voor een geweven gaan. Ik heb nu maat 42/44, welke lengte doek moet ik dan hebben?

En met wat voor doek kun je dan het beste beginnen?

En heeft iemand nog 1 te koop? Die zijn dan al lekker ingelopen

En wat gaaf, die mei tai's
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_77558076
Chauffeur is onderweg 02-02-2010 Alkmaar , pakkettendistributie
Geen gehoor bij 1 ste afleverpoging 02-02-2010 Alkmaar , pakkettendistributie

en ik was gewoon thuis he

assholeTNT
pi_77558225
bellen KD! Ik heb dat ook zó vaak gehad en dan bel ik en zegt de TNT mevrouw dat ze niets kan doen behalve de klacht doorgeven maar ineens staat de chaffeur dan vaak toch nog 's avonds voor de deur stomme drol

Zweefvliegje ik heb idd die rode besteld. Wit vind ik supermooi maar ik ben zo slecht met wit ik maak overal vlekken in op een of andere manier en om te voorkomen dat mn mooie nieuwe doek er straks gelijk alweer smoezelig uitziet kies ik maar voor een kleurtje
Ik ben wel benieuwd! Ik was eigenlijk juist net op zoek naar iets handzamers om mee te nemen dan mn zara omdat Amélie straks op de fiets mee mag maar ik geen buggy heb om mee te zeulen. Voor boodschappen met de fiets lijkt een sling me echt ideaal.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_77558265
quote:
Op dinsdag 2 februari 2010 17:30 schreef huuphuup het volgende:
bellen KD! Ik heb dat ook zó vaak gehad en dan bel ik en zegt de TNT mevrouw dat ze niets kan doen behalve de klacht doorgeven maar ineens staat de chaffeur dan vaak toch nog 's avonds voor de deur stomme drol

Zweefvliegje ik heb idd die rode besteld. Wit vind ik supermooi maar ik ben zo slecht met wit ik maak overal vlekken in op een of andere manier en om te voorkomen dat mn mooie nieuwe doek er straks gelijk alweer smoezelig uitziet kies ik maar voor een kleurtje
Ik ben wel benieuwd! Ik was eigenlijk juist net op zoek naar iets handzamers om mee te nemen dan mn zara omdat Amélie straks op de fiets mee mag maar ik geen buggy heb om mee te zeulen. Voor boodschappen met de fiets lijkt een sling me echt ideaal.
ehm waar bel ik dan naartoe?
pi_77558289
quote:
Op dinsdag 2 februari 2010 17:31 schreef Kleurdoos het volgende:

[..]

ehm waar bel ik dan naartoe?
euh tnt klantenservice, nummer staat op hun site ergens. Maar je moet wel goed zoeken idd

wacht ik kijk wel ff.

hier: telefoon (058) 233 33 33
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_77558466
thnx
pi_77558934
quote:
Op dinsdag 2 februari 2010 17:17 schreef Vlindur het volgende:
Over maten, ik wil als de reisdoek bevalt, ook voor een geweven gaan. Ik heb nu maat 42/44, welke lengte doek moet ik dan hebben?

Je hebt PM
--

Kleurdoos, wat een sukkels bij TNT!! Op welke doek(en) wacht je?
pi_77559083
2 indio's
zwart wit en een natuur met linnen
pi_77559206
Cool! Ben alleen bang dat ze op dat telefoonnr. wat Huup gaf weinig voor je kunnen betekenen.. heb nog een tijdje op die afdeling gewerkt
pi_77559786
ik heb al een klachtenmail verzonden. Normaal ben ik niet zo'n mierenneuker..maar al mn doeken zijn uit logeren en ik zit dus zonder ook de kinderwagen is verkocht omdat ik die nooit gebruikte. Maar zo zit ik wel vast aan huis. En een doek is toch wel fijn met een ziek kind.
Dus daarom hoopte ik zo ontzettend op vandaag ! (gisteren is mn zara fresh de deur uit gegaan)
pi_77559996
hahaha binnen!

chauffeur kreeg bericht en moest omdraaien

lallallalalla *uitpak*
pi_77560030
ah t 'is zwart wit
pi_77560146
and i love it
  dinsdag 2 februari 2010 @ 18:28:50 #131
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_77560195
Hé owlet, maak je toch weer mei tais voor derden?
dit in achterhoofd houdt...
pi_77560258
quote:
Op dinsdag 2 februari 2010 17:17 schreef Vlindur het volgende:

En wat gaaf, die mei tai's
Ik denk dat je dan zeker een maat 6 (4.6 meter) doek moet hebben, dezelfde maat als je nu als reisdoek hebt. Kijk maar eens of je veel stof overhoudt met knopen (en dat knopen gaat steeds netter en strakker) en of je nu de knoop op je rug kunt krijgen of niet.
Ik ben begonnen met 5.2 m doeken maar inmiddels kan ik het met 4.6 doeken af.
pi_77560677
Ik hoop dan dat ik morgen de doek binnen krijg. Hij is vandaag niet gekomen terwijl Pvoess hem gister wel gepost heeft. Klote TNT

Morgen moet ik naar het CB, zul je zien dat de etters dan voor de deur staan

Maargoed, ik zal hem iig eerst goed beoordelen
pi_77560818
Briefje op de deur plakken dat ze hem bij afwezigheid bij de buren brengen? Helpt hier nog weleens, ene keer geven ze hem namelijk wel af en de andere keer niet.
Hopelijk komt hij morgen inderdaad binnen, anders even de track/trace code aan Pvoesss vragen om te kijken waar hij uithangt

Welke doek heb je binnen gekregen Kleurdoos?
pi_77561033
ah nice Kleurdoos!
Ik heb het hier ook gehad, ze zeggen idd dat ze niets voor je kunnen doen maar t is frappant dat de chauffeur dan toch snel voor de deur staat Gelukkig maar, lijkt me inderdaad niet handig als je helemaal niets hebt.
Maak je een foto als je zielepietje weer wat opgeknapt is?
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_77561173
Orka's dragen ook

Thomas wilde eindelijk weer eens in de doek naar buiten: "Mama eten kopen 'haakdoek'!" Daar zei ik geen nee tegen natuurlijk.
Hardloper.
IG @webkim
pi_77561277
wat lief Webkim
En niets te Orka-en
pi_77561436
Fijn dat je doek alsnog is binnen gekomen KD! Die zwart witte vind ik echt super mooi!

Kim, wat gezellig zo, met je ene kindje op je rug en je andere kindje in je buik
En toffe jas
pi_77563521

met ziekdingetje
pi_77563697
oh die doek is mooi!

arm dingetje
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_77563779
i knows
en ze wil er nog wel heel wijs bovenuit piepen
  dinsdag 2 februari 2010 @ 19:50:11 #142
108648 cattie
lieve moeder
pi_77563860
Leuke foto's Webkim. Niets orka hoor.
Zielig meisje in een mooie doek Kd.
pi_77564032
Mooie Mei Tai's Mefke en Poppedein!

Webkim, leuke foto's! Thomas heeft zo'n stoer koppie.

Mooi KD. Arm dingetje heeft wel hele mooie oogjes.
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
  dinsdag 2 februari 2010 @ 20:00:07 #144
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_77564406
Ik ga ook een MeiTai Diyen!
  dinsdag 2 februari 2010 @ 20:08:49 #145
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_77564879
webkim, super tof dat je zo hoogzwanger nog draagt hoor! niks orka.
KD, lief meisje heb jedaar hoor! Mooie oogjes ook.
pi_77565444
quote:
Op dinsdag 2 februari 2010 18:28 schreef Asyniur het volgende:
Hé owlet, maak je toch weer mei tais voor derden?
dit in achterhoofd houdt...
ja, maar PM maar voor meer details want ik wil geen reclame maken
pi_77565493
die foto's weer *zwijmel*

Mijn MisterMirko meitai gaat op reis, mevrouw wil alleen nog lopen. Je kunt je nog aanmelden als je ook mee wilt doen om eens te proberen hoe zoiets zit.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_77565530
Mooooi KD! Met je kleine zieke mup

Webkim...heeeeerlijk in Balans En mens, met je Orka... je ziet er hartstikke goed uit man!
  dinsdag 2 februari 2010 @ 20:21:24 #149
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_77565647
quote:
Op dinsdag 2 februari 2010 20:18 schreef YPPY het volgende:
die foto's weer *zwijmel*

Mijn MisterMirko meitai gaat op reis, mevrouw wil alleen nog lopen. Je kunt je nog aanmelden als je ook mee wilt doen om eens te proberen hoe zoiets zit.
Hoe gaat dat in zn werk? Wat zijn de spelregels?
pi_77565774
quote:
Op dinsdag 2 februari 2010 20:21 schreef amaranta het volgende:

[..]

Hoe gaat dat in zn werk? Wat zijn de spelregels?
Je krijgt een doek (mei tai nu dus) opgestuurd en na een week ongeveer stuur je hem door.

Regel 1: niet kapot knippen
Regel 2: niet in de vuilnisbak gooien
Regel 3: wel gebruiken
Regel 4: foto's maken
Regel 5: alleen wassen indien nodig
Regel 6: iets leuks in het dagboekje schrijven
Regel 7: genoeg postzegels plakken als je hem doorstuurt.

Zoiets?
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
*OUD heilige*
  dinsdag 2 februari 2010 @ 20:24:38 #151
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_77565852
Oke, dan meld ik me aan!
En is het pakketpost of brievenbuspost? NIet dat dat uitmaakt maar een pakket verstuur je natuurlijk veiliger.
  dinsdag 2 februari 2010 @ 20:25:35 #152
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_77565906
Regel 6:
En dan een verhaal zoals Flip de Beer van Luchtbel
pi_77565971
Pakketpost. Wil je ook even in het reistopic reageren? Dan is het wat makkelijker overzicht houden en er staan leuke foto's in van een doek die nu op reis is.
*OUD heilige*
  dinsdag 2 februari 2010 @ 20:27:13 #154
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_77565998
check!
  dinsdag 2 februari 2010 @ 20:28:59 #155
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_77566087
quote:
Op dinsdag 2 februari 2010 20:17 schreef owlet het volgende:

[..]

ja, maar PM maar voor meer details want ik wil geen reclame maken
Ik hou het even in mijn achterhoofd.
Eerst die baby eruit en mijn doeken gebruiken
pi_77566822
Mooie doek, Kleurdoos!

Hoe komen jullie trouwens aan zoveel doeken? Ik bedoel, mijn man snapt dus echt niet dat het handig is om 2 of meer doeken te hebben. Het is me gelukt hem wijs te maken dat 2 verschillende (bijvoorbeeld een sling en een knoopdoek) veel voordelen heeft, maar hij vond het maar Protesteren die van jullie niet?
  dinsdag 2 februari 2010 @ 20:47:01 #157
108648 cattie
lieve moeder
pi_77567082
1 was leuk, 2 prima, bij 3 begon hij te zuchten, bij 4 te zeuren en te kreunen en bij nummer 5 en verder heeft hij me opgegeven! (Ik koop ze van mijn eigen geld, dus hij moet ook niet zeuren.)
pi_77570154
1 was prima, 2 beetje moeilijk en nu heb ik inmiddels 3 lange doeken, 1 ringsling, een mei tai en een ssc in huis en doek nummer 3 heeft hij niet eens gemerkt dat hij nieuw is Die werd gisteren in zijn aanwezigheid gebruikt en hij zei er niets van hihi
Hij groeit mee zeg maar
pi_77571451
haha

Mijn rekbare doek vond hij onzin maar whatever als jij het wilt proberen... Die kocht ik toen ik nog zwanger was. Toen hij had gezien hoe knus en fijn ze erin hing vond hij het ineens best ok. (zolang hij maar niet hoefde).
Mn geweven doek vond hij "nodig" in die zin dat ik altijd had gezegd dat de tricot bedoelt was om te proberen, als het zou bevallen zou ik een geweven kopen. Dus vooruit, na wat reisdoeken en de tricot was de aankoop van een geweven doek aanvaardbaar.
Een MT heb ik zelf gemaakt uit een oud gordijn en een stukje stof. Vond ie prima onzin, maar wel prima verder. Achteraf toen het ding klaar was vond hij een MT veeeel praktischer eruit zien dan een doek

En nu heb ik een sling besteld van die aanbieding. Hij vond het totaal onzinnig tot ik hem vertelde van de fietsen enzo, dat we geen fietsbuggy hebben en dat een doek ook niet zo handig is voor even snel-snel en toen was ie overstag

geen moeilijk gedoe hier dus
maar ik moet zeggen dat ik ook gewoon met mijn geld doe wat ik wil daar heeft hij verder niets over te zeggen. Ik zeur ook niet als hij weer een nieuwe pc-game koopt.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_77571690
Mijn man snapt er niet zo heel veel van maar hij vind het ook wel weer prima. Ook dat mijn collectie inmiddels uit 20 doeken, diverse ssc`s en wat mei tais bestaat
On zeh laptop
pi_77571878
Mijn Lief vind meerdere doeken ook onnodig. Daarom heb ik er ook 'maar' drie (en een MT). Anders had ik er wel meer
pi_77572497
Masr met 2 kleintjes heb je natuurlijk wel meer doeken nodig Tessie

Owja ik heb ook nog een rekkende doek (2e hands gekocht, nooit zelf gebruikt voor uitleendoeleiden en straks hopelijk ooit consultant doeleinden)
pi_77573169
Haha, dat zijn hoopvolle berichten.

Tsja, over eigen geld, wij maken daar eigenlijk geen onderscheid in (zijn geld/mijn geld). Alles is van ons samen. En als we zouden splitsen dan kom ik er niet al te best vanaf: het leeuwendeel brengt hij in, aangezien ik weinig werk vanwege mijn studie. Maargoed, ik geloof niet dat dat nu het "probleem" is, hoor, volgens mij is het meer "wat de boer niet kent dat vreet 'ie niet". Misschien wordt 'ie vanzelf wel enthousiast als hij ziet hoe fijn en handig het is.Of vind ik er onverwacht niks aan!

In elk geval, ik ga me eerst maar eens op een ringsling oriënteren. Gelukkig vind ik er heel veel niet mooi, want ik houd niet zo van hysterisch, Jozef-achtig, pastel of priegelig, en het moet een beetje bij mijn stijl passen. Tot nu toe springen qua uiterlijk de Girasol Ring Sling 25

en de Hoppediz Kairo

eruit. Ik heb alleen geen idee hoe die dingen nou "voelen", wat het prettigst is. T.z.t. moet ik maar eens een consult nemen of eens naar een meet komen, als die weer gehouden wordt.

[ Bericht 0% gewijzigd door Cantare op 02-02-2010 22:56:32 ]
pi_77575011
Mijn mannetje draagt ook gezellig, dus niet zoveel gezeik als ik weer meen dat er iets nieuws moet komen.

Momenteel ben ik bezig met een goede buidelsling te maken (handig voor onderweg, thuis en boodschapjes enzo). Vandaag de eerste testversie gemaakt, nog niet helemaal goed op maat, misschien morgen poging 2 (als dochterlief dat goed vindt).
Zag deze en oh wat is ie mooi, maar dat kan ik zelf ook vind ik

Wil ook zelf nog een ringsling maken maar wat voor stof kan ik daarvoor het beste gebruiken?
En als strax over een tijdje de reis-meitai van YPPY bevalt ook nog een meitai maken, vond die van Huuphuup er erg mooi uitzien. (hoelang ben je ermee bezig geweest Huup?)
Dochterlief vind het allemaal wel ok, zolang ze maar gedragen wordt.
Al vind ze de Beco niet echt geweldig, ook niet in de infant insert.. dus die leen ik zo nu en dan maar uit, voor 'draag-missiewerk'.
Ikzelf vind die gespen niet zo fijn, geef mij maar een doek. Maar eigenlijk alle mensen om me heen vinden dat dragen met die doek maar raar en vinden het ineens heel normaal als ik met de beco loop.

even in hormoon-status
Dankzij jullie allemaal en de bovenbuurvrouw ben ik gaan dragen en ik ben daar zooooooo blij mee.
Oja en een ode aan de filmpjes van Webkim. Dank je Kim, heerlijk kalm uitgelegd.
speech alsof ik een Oscar heb gewonnen

En ik heb ook besloten dat ik een 2de doek moet (ik weet dat het daarna fout gaat en dat ik doeken zal blijven kopen ben ik bang). Een mooie effen doek. Ik aas op een Jim pink denk ik. Ik wacht mn kansen braaf af op het 'andere forum'. Of toch die Bio Taupe van Neobulle....
Tijd voor wat anders.. maar wat dan..
pi_77579992
ik heb 8 doeken en nog 1 onderweg
pi_77580422
Yppie zou ik ook nog op de reislijst van de mei-tai mogen. Wil graag manlief laten proberen of hij een mei-tai of een Yamo handiger vind dan onze girasol. Sowieso wil ik zelf ook graag een tweede doek/ mei-tai of yamo hebben. Eigenlijk moet ik er meer dan een hebben. Eentje wil ik in de auto laten. Dan heb ik dus in ieder geval nog een handig klein iets nodig als ik met de fiets ergens heen ga en als variatie op de girasol. Is mijn enige doek en dat is echt niet handig. Heb dan nog wel iemand nodig voor instructies voor het dragen met mei-tai maar dat kan ik misschien ook hier in de buurt vinden. Ik post ook even in het reistopic.
Carpe Diem- Pluk de Dag
  woensdag 3 februari 2010 @ 09:34:31 #167
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_77581243
quote:
Op dinsdag 2 februari 2010 23:20 schreef wickie het volgende:
En ik heb ook besloten dat ik een 2de doek moet (ik weet dat het daarna fout gaat en dat ik doeken zal blijven kopen ben ik bang). Een mooie effen doek. Ik aas op een Jim pink denk ik. Ik wacht mn kansen braaf af op het 'andere forum'. Of toch die Bio Taupe van Neobulle....
Jim Pink is een hele fijne doek vind ik, lekker dun en wordt snel zacht. Lekker voor in de zomer straks! Dus als je de kans krijgt zou ik hem zeker grijpen
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
pi_77581423
Mag ik aub een link van dat 'andere forum' in mn PM? Ik ben nu wel heel benieuwd
pi_77581599
Ik ook svp kan het reisdoeken forum nu niet meer vinden.

Edit wel gevonden.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_77584241
Ik heb twee doeken, maar die tweede is er mede dankzij m'n lief. Hij vond dat een roze ons leuk zou staan . (En dan kon hij de groene inpikken, want hij wil ook dragen... door het k-weer is het er alleen nog niet van gekomen om te oefenen)

En ik weet vrij zeker dat er nog wel meer komen.
pi_77587671
Haha Mrien Goed punt. Maar ik wacht eerst de echo nog even af

Ik wil trouwens nog wel heel graag een ringsling, denk ik... Maar misschien eerst maar even kijken of ik die van iemand een keer kan uitproberen ofzo, geen idee of ik dat wat ga vinden, zo op één schouder... En is het nu echt veel sneller dan een gewone doek knopen? (ja ik weet dat sommigen in een minuut een fwcc knopen, maar ik doe er toch nog steeds langer over )
pi_77589638
Ik wil ook graag meedoen bij het ringsling uitproberen. En misschien ook nog een yamo als iemand die heeft.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_77590289
ik heb mn ringsling binnen!!

of nouja eigenlijk heb ik die afrikaanse doek binnen die zweefvliegje postte van gewoonborstvoeding.com en een setje extra ringen erbij.

Hij is moooooi!
Alleen nu moet ik nog even uitvogelen hoe ik dat doe met die ringen moet ik die vastnaaien? Ik ben niet van plan om de doek geknoopt te gebruiken, echt alleen als ringsling.
En ook nog even uitvissen hoe ik mn gebakje het beste heupdraag in de sling.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  † In Memoriam † woensdag 3 februari 2010 @ 18:10:04 #174
141844 Macka66
pi_77599583
Mijn nieuwe draagdoek is een hele kleine.
SPOILER
pi_77599808
quote:
Op woensdag 3 februari 2010 14:07 schreef huuphuup het volgende:
ik heb mn ringsling binnen!!

of nouja eigenlijk heb ik die afrikaanse doek binnen die zweefvliegje postte van gewoonborstvoeding.com en een setje extra ringen erbij.

Hij is moooooi!
Alleen nu moet ik nog even uitvogelen hoe ik dat doe met die ringen moet ik die vastnaaien? Ik ben niet van plan om de doek geknoopt te gebruiken, echt alleen als ringsling.
En ook nog even uitvissen hoe ik mn gebakje het beste heupdraag in de sling.
Naaien hoeft niet per se Huupske. Je kan em ook als no sew ringsling rijgen, dan heb je altijd nog de optie om hem ook als doek te gebruiken, voor bijv. heup- of torsodragen.

Mijn nieuwste aanwinst is een paarse Nati Sweet Place met wol. Een lange versie. Ik viel voor het patroontje geloof ik.

Aanvulling:
Buikdragen is geen doen meer, zo blijkt.
Thomas komt ondoenlijk hoog óp mijn buik te zitten en zijn knietjes kunnen nergens heen. Maar hee, hij wilde 'kluffelen in de haakdoek'.

[ Bericht 16% gewijzigd door Webkim op 03-02-2010 18:42:14 ]
Hardloper.
IG @webkim
  woensdag 3 februari 2010 @ 19:16:50 #176
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_77601840
Wat een schattige beertjes Macka

Webkim Kan nooit comfortabel zijn, maar tegen 'kluffelen in de haakdoek' kun je natuurlijk geen nee zeggen

Ik had vandaag Noah eens in de draagdoek Even boodschappen gedaan zo werd heel raar aangekeken onderweg Op zich viel het me heel erg mee met hoe zwaar het was. Maar bij m'n rechter schouder zat iets niet lekker, mn bh-bandje of een stukje stof dubbel ofzow, dus dat ging al snel pijn doen. Maar bij m'n linker schouder had ik nergens last van.

©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
pi_77602253
Stoer!
Hardloper.
IG @webkim
pi_77603392
hm..ik wil mezelf graag in het lijstje zetten via de wikki, maar het lukt me niet, kan de wijzingenknop niet vinden. kan iemand me effe helpen?
Webkim, leuke foto's! Maar het lijkt me niet lekker zitten nee, zo op je buik.
pi_77603495
Ohh Webkim wat schattig

hihi Noah lekker op de hakkepak!
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
pi_77606002
Tex en Webkim wat stoer die grote mannen zo!

Webkim thanks voor de link!

uitermate oncharmant maar och...

het is gelukt!
toch denk ik dat ik hem wel nog vastzet want ik vind het geen fijn idee dat ie zo los zit.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_77606307
Tex, wow!

Mooi Huup! lekker vrolijk!
pi_77606461
quote:
Op woensdag 3 februari 2010 20:48 schreef huuphuup het volgende:
Amélie lijkt hier een kapsel à la Henk Vonhoff te ambiëren.

Leuk, die draagfoto's! Het ziet er heel gezellig uit, texelonia. Ik kan me haast niet voorstellen dat je daar nu vreemde blikken mee kunt krijgen. En Webkim, ik vind die tweede foto zo lief. Wat lijkt me dat een overweldigend besef, dat je daar gewoon beide kinderen bij je draagt. En Huup, da's gewoon een sling voor een diva! Lekkere knalkleuren. Hoe bevalt de sling zo bij het eerste uitproberen? Heb je de ring er trouwens niet te laag zitten? (Ach, alsof ik er ook maar enig verstand van heb.)
pi_77606808
Mooi Huup! En Tex, wat een stoere leukerd heb jij op je rug! En Webkim een stoere leukerd bovenop de buik!

Goh, ik had weer een rare ervaring. Mijn vriend heeft een vriend, die ook net een baby heeft, 6 maanden oud. Hij is een echte sjaggeraar, het mag allemaal niets kosten. Niks mis mee, best leuk eigenlijk.
Hij vond dragen ook wel interessant. Hij werkt op de markt en zijn vrouw ook en ze nemen hun kind altijd mee. Dus hij wilde een heupknoop leren zodat hij ook kon werken en zijn kind kon dragen.

Nou, had hij een tricot doek gekregen/geritseld. En een BBslen boekje. Dus hij kwam bij ons oefenen. Hij begon met het boekje, maar veranderde al snel zijn ideeen: Ah ik snap het al het moet zo. En ik weet nog steeds niet wat hij deed maar het jongetje hing opeens op kniehoogte.

Uiteindelijk heb ik m.b.v het filmpje van Webkim de heupknoop voor lange doek met hem doorgenomen. Het zag er werkelijk niet uit met die rekdoek en zware baby.

Maar hij wilde absoluut geen geweven doek of ringsling van ons proberen. 'Dit is mijn doek en hier doe ik het mee.' Zelfs mijn argumenten dat een doek echt niet veel hoeft te kosten veegde hij van tafel.
Ik moest daarna weg maar op de fiets had ik echt een knoop in mijn buik. Ik was geneigd om een doek voor hem te kopen, zo zielig vond ik het voor zijn kindje.

Oh, het is wel een lang verhaal, mijn excuses...
pi_77607067
nee hoor klopt Claudia, de ring zit nog niet goed. Ik moet nog even oefenen met het slingdragen. Ik vond het ook nog een beetje onwennig, ze zat wel heel goed in de buidel zeg maar, maar het voelde toch nog een beetje gek.

En dat haar, jah, dat krijg je als je het niet direct kamt na het douchen coupe einstein
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_77607890
Oh Amélie.

Ik merk dat mijn ringsling al heel gauw niet lekker zit. Als de ring te laag zit zakt Ivan steeds verder omlaag, als ik de schouderband niet goed om mijn schouder heb dan krijg ik al gauw last van het dragen, en als de doek niet goed door de ringen zit dan kan ik niet goed aantrekken. Zo heel makkelijk vind ik een ringsling dus niet, maar ik heb nog veel oefening nodig. Zo vaak ben ik niet met de ringsling op pad geweest. (Zo'n beetje tijdens m'n hele verlof heeft er sneeuw gelegen. )

Een tip die trouwens in mijn handleiding staat is dat je met de ring heel hoog moet beginnen; uitendelijk zakt die toch nog wat naar beneden en dan zit 'ie gewoon goed.
  woensdag 3 februari 2010 @ 22:01:14 #186
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_77609229
Webkim, gaaf patroon inderdaad.

Claudia, ik sprak zondag mamamerel op een beurs. En zij demonstreerde een ringsling. Zij begon met de ring helemaal op de schouder. Hij zakt idd vanzelf
pi_77609332
quote:
Op woensdag 3 februari 2010 21:30 schreef Claudia_x het volgende:
Oh Amélie.

Ik merk dat mijn ringsling al heel gauw niet lekker zit. Als de ring te laag zit zakt Ivan steeds verder omlaag, als ik de schouderband niet goed om mijn schouder heb dan krijg ik al gauw last van het dragen, en als de doek niet goed door de ringen zit dan kan ik niet goed aantrekken. Zo heel makkelijk vind ik een ringsling dus niet, maar ik heb nog veel oefening nodig. Zo vaak ben ik niet met de ringsling op pad geweest. (Zo'n beetje tijdens m'n hele verlof heeft er sneeuw gelegen. )

Een tip die trouwens in mijn handleiding staat is dat je met de ring heel hoog moet beginnen; uitendelijk zakt die toch nog wat naar beneden en dan zit 'ie gewoon goed.
ja zoiets had ik ook gezien ja in een filmpje. Ik moet nog even een paar filmpjes gaan bekijken en wat plaatjes enzo, heb nog niet helemaal goed ingelezen.
Ik wilde graag een ringsling voor erbij, voor kleine stukjes zoals van de fiets naar de supermarkt en weer terug naar de fiets ofzo. Daar is deze wel erg geschikt voor. De doek is echt uitermate licht! Wat dun ook wel maar das misschien ook wel fijn voor de zomer.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  woensdag 3 februari 2010 @ 22:08:03 #188
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_77609563
Huup, je sling lijkt een beetje op mijn storch anna. (die ik wil verkopen overigens, heb er constant ruzie mee)
  † In Memoriam † woensdag 3 februari 2010 @ 22:14:36 #189
141844 Macka66
pi_77609919
quote:
Op woensdag 3 februari 2010 22:01 schreef amaranta het volgende:
Webkim, gaaf patroon inderdaad.

Claudia, ik sprak zondag mamamerel op een beurs. En zij demonstreerde een ringsling. Zij begon met de ring helemaal op de schouder. Hij zakt idd vanzelf
Hij zakt door het gewicht van het kind dat in de doek komt. Als je de ring op een betere plek wilt doen kun je je kind plus doek onder het achterwerk optillen en dan de ringsling rustig verschikken.
  woensdag 3 februari 2010 @ 23:34:39 #190
190853 RockabeIIa
pi_77613741
Macka, even voor de duidelijkheid he. Een kind in een ringsling, dan heb je het gewicht letterlijk aan 1 kant hangen? Voelt dat ook zo? Ik denk daarom dat het niet geschikt is voor mij maar mooi vind ik het absoluut. Vandaar mijn vraag... En tot hoeveel kg kan dat een beetje?
pi_77614198
Mooi Huup! Staat jullie goed! De mijne is ook binnen! Maar heb nog niet getest want moest werken tot 20.00 uur. Morgen maar eens testen!
  woensdag 3 februari 2010 @ 23:51:11 #192
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_77614364
Rocka je kunt met een ringsling ook goed voor je dragen dus dan heb je het gewicht niet aan de zijkant hangen.
Ik ben dan wel niet zo instabiel meer als jij nu bent, maar voor mij is het goed te doen voor kortere stukjes. Het voelt niet alsof al het gewicht aan 1 kant hangt vind ik, zolang je zorgt dat de baan stof over je rug goed breed is uitgespreid en je je kindje hoog genoeg draagt.
pi_77634392
quote:
[b]Op woensdag 3 februari 2010 20:48 schreef huuphuup het volgende:[/]
[ afbeelding ]

het is gelukt!
toch denk ik dat ik hem wel nog vastzet want ik vind het geen fijn idee dat ie zo los zit.
Ik twijfel of ik ook zo eentje ga kopen. Zou wel de handige doek zijn voor het meenemen met de fiets en zoals jij zegt Huup voor korte stukjes naar de winkels toe met fiets of auto of zo. Maar de vorige keer was heupdragen niet zo'n succes en ik heb nog helemaal geen ervaring (ook nog niet geprobeerd op een meet, stom van me) met ringsling of andere knopen met zulke korte doeken verder. Moet ik het dan wel of niet doen?
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_77635557
Wij hebben ontzettend veel plezier binnenshuis van de Tri-Cotti die ooit van Rocka was!
Is meneer huilerig, hup in de doek en binnen 1 minuut letterlijk altijd stil!
Als het voorjaar eraan komt me maar eens orienteren voor een mooie doek die ik goed buiten gebruiken kan voor langere einden

“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
  † In Memoriam † donderdag 4 februari 2010 @ 17:20:21 #195
141844 Macka66
pi_77635679
quote:
Op woensdag 3 februari 2010 23:34 schreef RockabeIIa het volgende:
Macka, even voor de duidelijkheid he. Een kind in een ringsling, dan heb je het gewicht letterlijk aan 1 kant hangen? Voelt dat ook zo? Ik denk daarom dat het niet geschikt is voor mij maar mooi vind ik het absoluut. Vandaar mijn vraag... En tot hoeveel kg kan dat een beetje?
Het gewicht zit aan een kant. Hangt het dan heb je iets verkeerd gedaan Als je het kind goed op je heup zet en ringsling mooi aanspant valt het gewicht en de kracht die uitgeoefend wordt op je schouder alles mee. Het is wel echt een draagmethode voor korte stukken en snel. Van de fiets af en dan je kind mee in de ringsling een winkel in, of van de trap af met kind in de ringsling en een mand met wasgoed. Handig en snel dus, en niet te lang achter elkaar. Kan tot 20 kg als je ringsling stevig genoeg is en zolang kind en jij het okee vinden.
  donderdag 4 februari 2010 @ 17:34:00 #196
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_77636070
Misschien is het vaker gevraagd, maar is er een maximum draaguur per dag voor de doek? Heb hier te maken met een draagdoekjunkie... hij wil alleen nog maar in de geweven doek, ook niet meer in de tricotslen Maar hij zit er nu weer in na vanochtend ook al ruim vier uur in de doek geslapen te hebben.
pi_77636103
Bij ons was het 13,98 uur per dag soms.
*OUD heilige*
pi_77636215
quote:
Op donderdag 4 februari 2010 16:44 schreef Tinuviel het volgende:

[..]

Ik twijfel of ik ook zo eentje ga kopen. Zou wel de handige doek zijn voor het meenemen met de fiets en zoals jij zegt Huup voor korte stukjes naar de winkels toe met fiets of auto of zo. Maar de vorige keer was heupdragen niet zo'n succes en ik heb nog helemaal geen ervaring (ook nog niet geprobeerd op een meet, stom van me) met ringsling of andere knopen met zulke korte doeken verder. Moet ik het dan wel of niet doen?
ik had het ook nog nooit geprobeerd maar had me bedacht dat ik voor die prijs best een gokje kon nemen.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  † In Memoriam † donderdag 4 februari 2010 @ 17:39:33 #199
141844 Macka66
pi_77636224
quote:
Op donderdag 4 februari 2010 17:34 schreef Tan het volgende:
Misschien is het vaker gevraagd, maar is er een maximum draaguur per dag voor de doek? Heb hier te maken met een draagdoekjunkie... hij wil alleen nog maar in de geweven doek, ook niet meer in de tricotslen Maar hij zit er nu weer in na vanochtend ook al ruim vier uur in de doek geslapen te hebben.
Zolang je 'm rechtop draagt met de beentjes goed gehoekt (en achterwerk lager dan de knietjes) is er eigenlijk geen maximum.
(Lief he, zo'n draagdoekjunkie )
pi_77636291
quote:
Op donderdag 4 februari 2010 17:34 schreef Tan het volgende:
Niels heeft vanaf dat mijn bekkenbodem het aankon tot ongeveer 3 weken geleden alle slaapjes overdag in de draagdoek gedaan. Hij was nog niet toe aan in een bedje slapen en nu gaat dat steeds beter. Er zit geen maximum aan hoor, als je kindje goed en symmetrisch zit en jij hebt er geen last van is het alleen maar goed voor hem. Wij mensen zijn draagdieren
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
  donderdag 4 februari 2010 @ 17:48:51 #201
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_77636489
Dank jullie voor de snelle antwoorden Dat stelt me weer gerust... In mijn omgeving zijn ze van mening dat ik hem verwen met die draagdoek.
Maar ja als hij de draagdoek al ruikt gaat 'ie slapen , maar in het bedje steeds minder. Ik vind het niet erg hoor. Hij zit rechtop, met zijn benen in een hartvormpje zeg maar en inderdaad (even gevoeld) de billen lager dan de knieën en zijn hoofdje draagt hij meestal naar links gedraaid, maar ook vaak naar rechts.
pi_77637126
Hij slaapt nu ook heerlijk in de doek. Hij wilde de hele dag niet in zijn bedje slapen omdat hij niet zo lekker is vandaag. En ik, ik vind het heerlijk Ik mis hem echt als hij in zijn bedje ligt.
Maarja, sommige huishoudelijke dingen lukken niet met hem in de doek. Ik moet echt wel leren rugdragen! Ik heb wel boekjes bij de doeken waar instaat hoe dat moet maar ik durf het niet alleen...
  donderdag 4 februari 2010 @ 21:13:49 #203
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_77644679
quote:
Op woensdag 3 februari 2010 22:08 schreef amaranta het volgende:
Huup, je sling lijkt een beetje op mijn storch anna. (die ik wil verkopen overigens, heb er constant ruzie mee)
Je hebt PM!
  donderdag 4 februari 2010 @ 21:21:24 #204
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_77645020
quote:
Op donderdag 4 februari 2010 18:10 schreef Twinkly het volgende:
Hij slaapt nu ook heerlijk in de doek. Hij wilde de hele dag niet in zijn bedje slapen omdat hij niet zo lekker is vandaag. En ik, ik vind het heerlijk Ik mis hem echt als hij in zijn bedje ligt.
Maarja, sommige huishoudelijke dingen lukken niet met hem in de doek. Ik moet echt wel leren rugdragen! Ik heb wel boekjes bij de doeken waar instaat hoe dat moet maar ik durf het niet alleen...
Woon je in (de buurt van) Arnhem? Dan zou je hier wel een keertje kunnen langskomen.
pi_77646122
Ik heb een trageschule dresden sommer 4.7
pi_77646304
Welke is dat, Pvoess?

Lief Poppenjans, dat hij er zo van geniet!

Vandaag mijn ringsling gebruikt na alle verhalen over ringslings hier. Nu hij wat groter is vind ik het eigenlijk fijner!
En een bekentenis: Huup, ik heb die afrikaanse sling die jij hebt ook besteld! Impulsaankoop!

Draagdieren.
pi_77646702

Dat is deze
  donderdag 4 februari 2010 @ 22:01:44 #208
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_77647096
Ziet er leuk uit Pvoesss, ben benieuwd hoe die is als je hem draagt.
pi_77647127
dames consultant, wanneer is een goed moment voor een consult? voor of na de geboorte?
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
  donderdag 4 februari 2010 @ 22:03:45 #210
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_77647212
Je bent wel weer lekker bezig he Pvoesss?
©Dumbo
  donderdag 4 februari 2010 @ 22:05:58 #211
190853 RockabeIIa
pi_77647339
TF en Macka tnx voor de antwoorden Zou misschien iets kunnen zijn op den duur maar nu nog even niet. Ik ga het morgen proberen, de stad in met de MT. Het is niet meer glad dusch... hij moet er aan geloven.

Poppejans, wat onwijs leuk dat je er net als ik over denk (zo te lezen) Fijne doekjes met zo'n kleine he? <3
pi_77647849
quote:
Op donderdag 4 februari 2010 22:03 schreef texelonia het volgende:
Je bent wel weer lekker bezig he Pvoesss?
Hahahaha ja is het je opgevallen
pi_77648094
quote:
Op donderdag 4 februari 2010 22:02 schreef simmu het volgende:
dames consultant, wanneer is een goed moment voor een consult? voor of na de geboorte?
Na.
Oefenen met je real life baby is veel beter voor je zelfvertrouwen dan alleen maar met een pop.
Bovendien zit op het einde van je zwangerschap je buik te erg in de weg om een goed beginnersconsult te kunnen volgen en als je het al voor de helft doet is je kennis ws. weggezakt tegen de tijd dat je bent bevallen.

My 2 cents.
Hardloper.
IG @webkim
pi_77670538
Even jubelen, de Boba Organic Carrier is binnen:

Yara en ik zijn er helemaal blij mee! Hij zit lekker voor ons allebei. ML wil hem ook nog uitproberen met Yara
She said you can paint your sky any colour
And you can paint your dark as dark as you need
And you can paint your light as light as you please
It's all up to you
pi_77681315
Gave kleur zeg!! Heel mooi!

Zit er een soort van voetensteuntje aan of lijkt dat nou zo?
pi_77681772
Nee er zit inderdaad een soort voetensteuntje aan zodat de beentjes niet los hoeven te bungelen. Een soort stijgbeugels zeg maar Ik wist eerst niet zeker of dat wel een succes zou zijn maar Yara vindt het heel fijn om haar voeten in de steuntjes te hebben dus we laten ze maar hangen (je kunt ze ook wegstoppen als je het liever niet hebt)
She said you can paint your sky any colour
And you can paint your dark as dark as you need
And you can paint your light as light as you please
It's all up to you
pi_77682102
Die is heel leuk Tearsong! Die stijbeugels.

En Pvoess, ik ben ook benieuwd hoe hij er geknoopt uit ziet. Ik vind het een mooie kleur.

Langdraagsters, wat is nu de beste draagoptie voor een meisje van 3?
Ze is vrij klein, maar wel al drie. Ik wil ze mijn mei tai laten proberen, maar ik weet niet of dat het beste is.
  vrijdag 5 februari 2010 @ 20:36:08 #218
108648 cattie
lieve moeder
pi_77682273
Oeke, dat hangt van de mt af. Wij dragen Ive alleen nog in de yamo. Al zou een draagdoek ook nog wel kunnen hoor.
pi_77689123
Oeh wow Pvoess, die is echt heel mooi! Had ik nog nooit gezien.

Tearsong, wat stoer die boba carier, mooie kleur ook. En die stijgbeugels!

Ik ging vandaag met Graeme in de mei tai naar buiten, en de vorige keren vond ik de banden wat te veel in mijn nek zitten, dus had ze nu speciaal wat meer naar de buitenkant van mijn schouders gedaan met het knopen. Maar toen ik mijn draagjas aandeed en dus mijn armen wat omhoog moest doen, gleden die banden alsnog weer richting mn nek, en toen kreeg ik ze dus ook niet meer terug geschoven... Hoe kan ik dit nu beter doen??

Oh en is er trouwens ergens een lijstje met draagconsulentes te vinden? En komt ze dan bij je thuis, of moet je dan naar haar toe?
pi_77695026
De (geschoolde) bij de consulentenvereniging aangesloten draagconsulenten vind je hier.

Sommigen komen ook aan huis, dat is allemaal bespreekbaar.
Hardloper.
IG @webkim
pi_77695067
quote:
Op donderdag 4 februari 2010 21:54 schreef Pvoesss het volgende:
[ afbeelding ]
Dat is deze
Ik ben jaloers Mooiiiiii
pi_77701386
ja en ik vond het ook nog een koopje ook

Ik weet niet of mensen er interesse in hebben maar de schelpjes aka slakjes heb ik nog vergelijkings foto's van. Nautilus olivia VS Silber Gecko's

zaterdag 6 februari 2010 @ 15:43:16 #223
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_77704347
voor de dames die al eens zelf een maitai gemaakt hebben, is dat beetje goed te doen?
En zo ja welke stof hebben jullie ervoor gebruikt?
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
  zaterdag 6 februari 2010 @ 17:28:08 #224
190853 RockabeIIa
pi_77707304
Volop genoten Hij zat zo lief te kijken naar me...

zaterdag 6 februari 2010 @ 19:12:52 #225
108648 cattie
lieve moeder
pi_77710328
Rocka, wat enorm schattig!
pi_77710433
Ach, kijk die joekeloekus nou!
Hardloper.
IG @webkim
  zaterdag 6 februari 2010 @ 19:32:22 #227
190853 RockabeIIa
pi_77710883
Ik vind em ook zo'n cutey, continu aan zijn mutsje likken en zo

Zo grappig vandaag. Mijn moeder zei me dat ze dat gedoe met 'die draagdoeken en lappen stof' maar niks vond (terwijl ik het zo typisch iets voor haar vind omdat ze vaak dingen door de ogen van kinderen bekijkt voor ze een oordeel over gedrag heeft). Ze zei: 'Als hij in de wagen ligt kan hij jou toch ook zien.' Ze snapt wel dat het voor mij lichamelijk niet mogelijk is de wagen lang te drukken, hoor, maar ze gaf haar algemene mening over draagdoeken, denk ik.
Later sprak ik daarover met mijn jongste broer en die wuifde het allemaal zo weg: 'Ach, dat zie je toch zo dat dat heerlijk is voor een kind. Lekker meekijken met degeen die hem draagt, lekker warm en knus. Luister er maar niet naar.'
Ik stond paf! Wat een held, zo'n stoere kerel maar hij snapt het gewoon.
pi_77711202
quote:
Op zaterdag 6 februari 2010 15:43 schreef _Bar_ het volgende:
voor de dames die al eens zelf een maitai gemaakt hebben, is dat beetje goed te doen?
ik vond het goed te doen, heb een oud gordijn en een restje (meubel)stof gebruikt. Belangrijkste is denk ik dat je stevige niet te dunne stof gebruikt.

Rocks wat een lieve foto

Tearsong wauw! Wat een mooie kleur zeg <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_77714267
Rocka, die foto is echt lief, wat kijkt hij cute

Webkim, thanx voor het linkje!
pi_77715433
de sling is vastgenaaid (vond het toch wat engig zonder zekering.) en we hebben het gelijk even uitgeprobeerd met t gebakje

*kuch* let vooral op de zooi, opruimen is mn sterkste kant

en nog eentje voor de gnorfheid ervan

Ik ben erg blij met de doek/sling, lang geleden dat ik zo'n kleur rood droeg en ik geloof dat ik het stiekem toch wel een erg mooie kleur vind
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  zaterdag 6 februari 2010 @ 21:50:35 #231
108648 cattie
lieve moeder
pi_77715498
Staat jullie mooi hoor! En wat een cutie is je meisje..
pi_77715597
Huup, je ziet er fantastisch uit! Ohja, die sling is ook mooi.

Rocka, wat lief! Volgens mij hebben wij zowel hetzelfde mutsje als hetzelfde jasje.
pi_77715599
Die staat jullie idd heel mooi Huup En wat een leuke vrolijke foto's! (en wat fijn om te zien dat het bij andere mensen ook niet altijd netjes is )
pi_77715978
Rockertje wat ben je leuk! En wat een lieve oom heb je stiekem.

Huup, die laatste foto! Wat zijn jullie lekker vrolijk! Mooi staat hij jullie.

De mijne is ook binnen en ik ben er heel blij mee! Vroeger had ik zulke gordijnen, lange doeken die ik nog in Afrika had gekocht, maar in dit huis hangen ze niet op. Nu heb ik ze weer een beetje bij me in slingvorm.
  zaterdag 6 februari 2010 @ 22:49:13 #235
190853 RockabeIIa
pi_77717185
Leuk Huup, is de kleur echt zoals op de foto? Bijzonder rood/rozig/oranjerig (?)
En kun je dat vastgenaaide dan ook snel weer lospulken ofzo? Of is dat uberhaupt niet de bedoeling?

Oeke, ja stiekem een beetje leuk doen he? Ik vond het wel speciaal eerlijk gezegd.

Claudia, mutsje kan maar jasje is een bodywarmertje. Deze droeg Brent 3 jaar terug ook al dus ik heb er twijfels over.
pi_77717247
quote:
Op zaterdag 6 februari 2010 22:49 schreef RockabeIIa het volgende:
Leuk Huup, is de kleur echt zoals op de foto? Bijzonder rood/rozig/oranjerig (?)
En kun je dat vastgenaaide dan ook snel weer lospulken ofzo? Of is dat uberhaupt niet de bedoeling?

Oeke, ja stiekem een beetje leuk doen he? Ik vond het wel speciaal eerlijk gezegd.

Claudia, mutsje kan maar jasje is een bodywarmertje. Deze droeg Brent 3 jaar terug ook al dus ik heb er twijfels over.
de kleur is zoals op de middelste foto, inderdaad een beetje een midden tussen rood en fuchsia ofzo.

En losmaken kan wel als het echt moet maar in principe is het de bedoeling om de ringen aan de bovenkant gewoon vast te laten zitten.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_77717295
Rocak, dat vastgenaaide hoort dan vast te blijven, het andere uiteinde trek je door de ringen. Zo kun je hem aan trekken of losmaken.
Ik vind dat ook speciaal. Bijzonder blijft dat toch, als iemand precies begrijpt waarom dragen zo speciaal kan zijn.
Oh en de kleur is echt zo.

Sorry, spuit elf.
  zondag 7 februari 2010 @ 04:04:53 #238
283712 Basboussa
Tuo neito noita on
pi_77723172
Oh, ik ga de volgende keer ook dragen! Ik zie hier bijna niemand rondstappen met doek enzo (sowieso loopt hier niemand, want waarom lopen als je een auto hebt), maar lijkt me in Jordanie wel echt veel handiger.....

Nu nog de man overtuigen dat niet alleen 'exotische mensen' baby's dragen. En dan bedoel dragen, en niet rondslepen in een dikke wollen deken, zodat ze dat dus in Jordanie doen. Vrouw, waar ga je met die deken naartoe!

Trouwens wel een dure grap zeg, die doeken, en ik ben ook totaal niet handig....
Ne ne placha az,veche niamam glas
niamam nishto az na tozi sviat.
Amali dayman kan ya baladi Enni argaelek ya baladi
Wafdal dayman gambek alatoul
pi_77723888
quote:
Op donderdag 4 februari 2010 17:39 schreef huuphuup het volgende:

[..]

ik had het ook nog nooit geprobeerd maar had me bedacht dat ik voor die prijs best een gokje kon nemen.
Is deze doek dan ook nog goed geschikt voor een eenjarige met een gewicht van 8,5 of 9kg? Moet dan toch nog even kijken wat de andere kleuren waren. Die kleur van jouw is gaaf Huup maar ik vind hem toch erg meisjesachtig.

De Boba carrier ziet er erg leuk uit, zeker ook voor wat oudere kindjes. Wat is precies het verschil met de yamo. Ik had het idee van de fotos dat die op de yamo lijkt maar kon het niet precies zien.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_77724100
Tinuviel, Lianne is 10+kg en die draag ik ook met die ringsling die Huup daar heeft (oke, met een andere kleur, maar even om het idee).
En Huup, goed idee om hem vast te naaien zeg! Misschien moet ik dat ook maar (laten) doen. De kans dat ik ga torsodragen of heupdragen met een schuifknoop is denk ik niet zo groot! Heb je nog een detailfoto van hoe je dat vast hebt gezet misschien? Hij staat jullie iig erg goed, en ik vind de kleur mooier dan de website laat lijken!
pi_77724815
Handleiding ringsling naaien. Het knippen kan je dus overslaan, maar je rijgt hem (als in: de stof door de ringen) en maakt 3 evenwijdige stiksels. Neem stevig garen (Gutermann bijv.).

[ Bericht 17% gewijzigd door Webkim op 07-02-2010 11:51:53 ]
Hardloper.
IG @webkim
pi_77725275
quote:
Op zaterdag 6 februari 2010 15:43 schreef _Bar_ het volgende:
Ik heb voornamelijk voor het rugpand en de banden canvas gebruikt
Het rugpand bestaat bij mij uit een dubbele laag canvas en een laagje sierstof.
En voor iemand die nog nooit een naaimachien had aangeraakt vond ik het erg leuk om te maken
  zondag 7 februari 2010 @ 12:53:39 #243
100412 mefke79
komt goed!
pi_77726980
Mijn mei tai is zojuist ingewijd en goed gekeurd! Volgende keer geef ik Driekus wel zijn wantjes aan, hij had met toch koude handen. Maar het lopen zelf bevalt prima, mijn rug en bekken vinden dit geen probleem.
Rocka, hier ook een moeder die het maar niets vindt. Die me zelfs nog liever een draagzak van Nomad cadeau gaf dan een mei-tai.
pi_77734356
Hoe kun je met de ringsling/ korte afrikaanse draagdoek rugdragen? Heeft iemand misschien handleidingen voor de heup/kangaroo/rugdraagknoop voor de doek/ ringsling voor me?
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_77734966
Hardloper.
IG @webkim
pi_77738127
Super bedankt Webkim.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_77743306
Dat kusje van Thomas.
pi_77743742
Weet niet of iemand interesse heeft, maar ik zag net op de website van babydump tricot slens met korting
Lotte!
Noah!
pi_77744681
Mooi Huup! Die kleuren staan je goed ook!

Da's toch ook wel een redelijk korte sling? Op de sites die ik tegenkom zie ik nl alleen maar plaatjes van veel langere. Weet iemand waar ze korte ringslings verkopen? Lijkt me handiger.
pi_77744852
quote:
Op zondag 7 februari 2010 21:29 schreef Ssserpente het volgende:

Da's toch ook wel een redelijk korte sling? Op de sites die ik tegenkom zie ik nl alleen maar plaatjes van veel langere. Weet iemand waar ze korte ringslings verkopen? Lijkt me handiger.
Je kunt gewoon vragen of ze de staart kort houden voor je. Dat heb ik ook gedaan.
pi_77749357
Didymos heeft verschillende maten.
Ook kant en klare slings.. ik heb een maatje 0
Dat is de kleinste en groter moet ik hem ook echt niet hebben

en ik ben zo blij mijn sommer is onderweg Ik hoop morgen en anders dinsdag

Zending gesorteerd in sorteercentrum 05-02-2010 Arnhem , sorteren aangetekenden
Bestelling uitgesteld servicekader 06-02-2010 Wateringen , pakkettendistributie
Zending zit in afleverroute 06-02-2010 Wateringen , pakkettendistributie
pi_77774195
Helemaal zelf Graeme in de mei tai op mn rug gekregen!

Hij zat best lekker, dus ik dacht, we kunnen wel gelijk even zo boodschappen gaan doen. Dus draagjas omgebouwd voor rugdragen, en na twee pogingen die ook aangekregen (hij bleef op Graeme zn hoofd hangen ) en toen bedacht ik me ineens dat ik niet meer bij Graeme zn hoofd kon komen om hem een mutsje op te zetten
Dus uiteindelijk maar met een gewone doek en FWCC boodschappen gaan doen
  † In Memoriam † maandag 8 februari 2010 @ 17:41:45 #253
141844 Macka66
pi_77775774
Wat goed dat het je gelukt is Tessie!
En Graeme is zo'n lekkertje
pi_77775803
Wat een geweldige foto tessie, wat is het al een grote bink
Ja stom is dat he met die mutsjes daarom heb ik er 1 die niet afgaat bij het rugknopen

Ziekjes, ik had dr in de doek maar ze wilde liggen..
pi_77776725
Ja ik ben ook zo blij dat het gelukt is! Dankzij Jelief die me op de meeting heeft geholpen
Ik heb ook wel een mutsje wat goed blijft zitten en ook met touwtjes onder de kin langs, maar ik had er ook echt niet over nagedacht. Had vantevoren ook niet bedacht dat ie gelijk zo lekker zou zitten en dat ik wel naar buiten kon gaan zo Maar dat komt morgen of overmorgen dan wel

Ahhww wat kijkt het kitten er ook zielig bij. Maar wel lekker knus, zo onder de doek
  maandag 8 februari 2010 @ 18:21:19 #256
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_77777169
Wat goed dat het je gelukt is Tessie!

En ja, dat rugdragen vond ik ook wel even wennen. Jas eroverheen zien te krijgen. Bij mij bleef ie juist aan de onderkant hangen, onder d'r kont Of de kraag werd naar binnen gevouwen. Of het mutsje ging voor d'r ogen. Etc.
©Dumbo
  maandag 8 februari 2010 @ 18:28:02 #257
190853 RockabeIIa
pi_77777489
Arme Graeme (niet op de foto hoor, maar je actie ) Ziet er super uit! Hoeveel weegt hij nu eigenlijk?
pi_77777938
Haha gelukkig vind ie kiekeboe spelletjes leuk
Ik weet niet hoeveel hij nu weegt, we moeten toevallig morgen weer naar het CB, ben heel benieuwd. Vorige keer, in december, was ie iets meer dan 8 kilo.
  maandag 8 februari 2010 @ 18:45:05 #259
190853 RockabeIIa
pi_77778331
Ah, L. is ook ongeveer zo zwaar, denk ik. Lijkt me nl. wel lekker om te dragen op de rug (maar nog niet heel erg noodzakelijk hier).
ps. kiekeboe-spelletjes zijn heel goed voor kindjes. Ze worden daardoor minder bang als je uit hun buurt bent, schijnt.

[ Bericht 22% gewijzigd door RockabeIIa op 09-02-2010 18:44:30 ]
pi_77778439
Ja ik dacht als ik straks een dikke(re ) buik heb, dan moet ik hem toch op mn rug gaan dragen. En dat kan ik maar beter nu leren, zonder extra buik-obstakel.
  maandag 8 februari 2010 @ 18:58:13 #261
190853 RockabeIIa
pi_77778833
Misschien vind je het dan wel veel te warm om een kind in je en ook nog tegen je aan te dragen
pi_77778900
Haha ja dat kan ook, maar ik dacht, als ie uit zn hum is en ik heb geen fut om hem gewoon te tillen, dan is het toch wel handig. Dus vandaar dat ik het wel heel graag toch wou kunnen
pi_77784067
Wat is het goed gelukt Tessie.

Arm kitten, ze ziet er idd niet erg lekker uit. Beterschap.

Ik ga nog eens kijken hoe kort die afrikaanse shorties waren en dan kijken hoe lang de korte doek is die ik hier heb en dan eerst even oefenen of het een goede lengte is. Weet je iemand hoe lang die aanbieding bij gewoonborstvoeding gaat lopen?
Carpe Diem- Pluk de Dag
  maandag 8 februari 2010 @ 20:49:35 #264
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_77784166
rocka, je hebt de naam van jongste voluit staan... typfoutje?

tessie,wat goed dat je zelf graeme op je rug hebt gekregen!
  dinsdag 9 februari 2010 @ 11:17:40 #265
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_77800688
hallo dames; ik zit er ook sterk over na te denken om een doek aan te schaffen. Ik merk de laatste weken dat Evie het erg prettig vindt om lekker bij mij te liggen of te hangen; ik vind dat ook wel fijn; maar kan vervolgens geen kant op...
denk dat het wel handig is om dr lekker dicht tegen me aan te hebben in een doek; en zo kan ik toch tussendoor wat kleine dingen in huis doen (beetje was vouwen en dat soort dingen).
Hebben jullie aanraders? tips? sites waar ik het best doeken kan kopen?

(wil graag een doek met zwart/grijs/wit oid.. makkelijk te combineren in elk geval)
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
  dinsdag 9 februari 2010 @ 11:26:20 #266
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_77800984
draagdoek.nl heeft zwarte doeken. is rekbaar, dus tot een kilootje of 8. geweven kan tot het kind niet meer wil

afgelopen vrijdag

"jahaa, eli doek! eli doek!"
  dinsdag 9 februari 2010 @ 11:27:30 #267
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_77801022
mooooi Davinia het lijkt mij ook erg lekker en handig.
Ik ben al even druk de links in de OP aan het bestuderen... is het een beetje makkelijk om te leren?

ik heb een doek gevonden die ik erg mooi vind: Hoppediz Timbuktu; mooi zwart met gekleurde streepjes.

is besteld
ondertussen ga ik de topics mooi nog even doorlezen... heb dr helemaal zin in ineens

[ Bericht 21% gewijzigd door Beessie-Jen op 09-02-2010 17:19:04 ]
  dinsdag 9 februari 2010 @ 16:59:58 #268
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_77813690
de techniek is niet moeilijk, het is meer de kunst om gevoel te krijgen bij de doek en de boel goed en op de juiste manier strak te te trekken en houden.
maar, oefening baart kunst, en als je het goed doet, en evie blijft het waarderen kan je haar in je nwe hopp heel erg lang dragen.

de hoppediz timbuktu is idd wel lekker kleurrijk, maar ook veel zwart. leuk!
pi_77814386
Zo gister had ik mijn dresden sommer gekregen en vandaag mijn Wollen vogels..
Dat is 3fluffy's in 1 week
pi_77815596
hier alvast een foto met sommer
  dinsdag 9 februari 2010 @ 18:07:28 #271
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_77816046
Leuk Davinia! Wat straal je! Heerlijk om te zien!
En wat ben je alweer mooi slank!
pi_77837372
Het is je aan te zien Davinia hoeveel het jou betekent, dat meneer graag in de doek wil.

Sommer staat jullie mooi Pvoess!

[ Bericht 10% gewijzigd door Tinuviel op 10-02-2010 11:18:16 ]
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_77852956
Bedankt Webkim voor de Demo filmpjes. Net even snel twee knopen gedaan. De heupknoop was absoluut geen succes omdat meneer zijn benen steeds lang uitstrekte en ik zo ontzettend veel moeite had om de doekbanen aan te spannen. De rub was al wat beter. Wat heb jij met Thomas gedaan dat die zo rustig bleef liggen op je rug? BIj mij was het een en al gewiebel. Doodeng. Zometeen even het resultaat posten, dan kunnen jullie misschien nog wat tips geven?
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_77854308
Bij deze de fotos. Als ik het zelf zo bekijk denk ik, dat ik de buidel nog wat mooier had kunnen maken, beter onder zijn kont schuiven. Ik weet alleen niet precies hoe?

Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_77854964
quote:
Op woensdag 10 februari 2010 18:45 schreef Tinuviel het volgende:
Bij deze de fotos. Als ik het zelf zo bekijk denk ik, dat ik de buidel nog wat mooier had kunnen maken, beter onder zijn kont schuiven. Ik weet alleen niet precies hoe?

De meeste draagsters doen dat door de onderrand van de doek heel diep onder de billen te schuiven, tussen jullie in.

Ik doe het tegenwoordig zo:

- Span de rails aan de kant van je nek heel goed aan.
- Grijp de onderrand van de doek (op je rug) en trek die een stuk naar beneden; houdt stevig vast.
- Draai met een hand de staart van de doek 1 of 2 keer naar binnen.
- Breng die 'staart' onder je arm door naar achteren en gebruik hem om de onderrand van de doek te 'zekeren'.
- Herhaal aan de andere kant.

Hardloper.
IG @webkim
pi_77862221
Bedankt voor de heldere uitleg en de fantastische fotos ter ondersteuning Webkim. Nu nog uitvogelen hoe ik dat achter mijn rug zo mooi voor mekaar krijg met een wiebelend kind.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_77863716
quote:
Op maandag 8 februari 2010 17:02 schreef tessie het volgende:
Helemaal zelf Graeme in de mei tai op mn rug gekregen!
[ afbeelding ]

Hij zat best lekker, dus ik dacht, we kunnen wel gelijk even zo boodschappen gaan doen. Dus draagjas omgebouwd voor rugdragen, en na twee pogingen die ook aangekregen (hij bleef op Graeme zn hoofd hangen ) en toen bedacht ik me ineens dat ik niet meer bij Graeme zn hoofd kon komen om hem een mutsje op te zetten
Dus uiteindelijk maar met een gewone doek en FWCC boodschappen gaan doen
blijkbaar heb ik het goed uitgelegd
Zoiets gebeurt mij ook regelmatig, kind in drager, muts opmuts op, kind indrager, jas erover, muts af
of kind indrager, muts opmuts op, kind in drager,jas aan, kind spuugt de boel onder
of zoals vandaag, kind in Mt op mijn buik want we gaan met de bus, jas aan, muts op- shit ikmoet mijn schoenen nog aan- kind dwars en huilen, weet je wat? we nemen de wagen wel. kind boos , ik humeurig

[ Bericht 1% gewijzigd door Jelief op 10-02-2010 23:44:46 ]
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
  woensdag 10 februari 2010 @ 23:07:35 #278
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_77866860
quote:
Op woensdag 10 februari 2010 22:08 schreef Jelief het volgende:(..)
Zoiets gebeurt mij ook regelmatig, kind in drager, muts op, jas erover, muts af
(..)
Herkenbaar. Gelukkig werkt mijn man meestal thuis en deed hij vaak het mutsje op, maar ik heb eens bij de buren aangebeld of zij het mutsje even op konden doen, omdat mijn man niet thuis was...
  donderdag 11 februari 2010 @ 11:05:57 #279
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_77875960
tinu, mooie doek
leuk dattie gebruikt wordt.
wellicht kan je zolang jair nog niet volledig gewend is chantagemiddelen zoals soepstengels of halve liga's gebruiken
verder, oefenen, oefenen, oefenen...

jelief!

eli wenst niet meer van de auto naar het kdv te lopen, nee, meneer moet gedragen worden
maar hij is toch wel zwaar! krijghem nauwelijkls meer van de grond eenmaal op de rug gaat het prima, het mag weer wat strakker, maar dat eerste optillen

kwam er nog een workshop tandemdragen?
pi_77876595
ik hoop dat de postbode vandaag mijn doek komt brengen! heb zo'n zin om te oefenen...
pi_77881072
Ik had vannacht gedroomd dat ik mee moest doen in een hele grote toneelvoorstelling met hele bekende acteurs en die ook opgenomen werd voor tv, omdat ik met een draagdoek kon dragen

En nadat ik zondag Jelief en cattie bezig heb gezien in de keuken met kind op de rug, heb ik vandaag besloten dat ik dat ook wil proberen dus als Senna straks wakker wordt (jaja, ze slaapt ) en ze heeft wat gegeten en/of gedronken en heeft goede zin, gaan we eens oefenen...denk ik
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_77883344
draagprimeur:

allereerste poging

Geloof dat dat stuk in haar nek nog wat strakker kan.. maar verder lijkt het wel aardig?

vind het trouwens een moooooie doek... blij met de kleuren
pi_77884014
Dat duimpje!
Mooie doek ook!

Een tip die ik kreeg was een spuugdoekje oprollen en in de nek er bij rollen. Heb je ook meer stevigheid
  donderdag 11 februari 2010 @ 16:06:55 #284
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_77887004
Netjes geknoopt hoor!
En de tip wat Vlindur zei van het spuugdoekje..

Dat duuuuuuuuuuuuuuuuuuiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiimpjeeeeeeeeeeeee......
Maxi, Midi & Mini
(My) Timing sucks.... Always.
Al lang niet meer aan het ontzwangeren. En nog steeds NIET voor rede vatbaar!
pi_77888524
nou het is wel een succes deze eerste poging.. Evie zit nu bijna 2 uur in de doek en heeft alleen maar liggen slapen
En ik heb eindelijk weer eens lekker in een boek zitten lezen...
  donderdag 11 februari 2010 @ 16:51:48 #286
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_77888625
meteen vanuit het babietjestopic hier naar toe gerend voor BJ's doek
ziet er goed uit BJ!
zo op de foto in het cht issie leuker dan ik dacht!
zit de horizontale band in zijn geheel strak genoeg? als je haar rugje nog naar je toe kan duwen en het geeft echt mee, dan moettie iets strakker. maar ziet er goed uit, hoor!

miss, als je wil, en eli het toelaat, kunnen we zaterdag even oefenen
pi_77888965
quote:
Op donderdag 11 februari 2010 16:51 schreef DaviniaHR het volgende:
meteen vanuit het babietjestopic hier naar toe gerend voor BJ's doek
ziet er goed uit BJ!
zo op de foto in het cht issie leuker dan ik dacht!
zit de horizontale band in zijn geheel strak genoeg? als je haar rugje nog naar je toe kan duwen en het geeft echt mee, dan moettie iets strakker. maar ziet er goed uit, hoor!

miss, als je wil, en eli het toelaat, kunnen we zaterdag even oefenen
ga haar straks, na het kolven opnieuw proberen erin te doen en dan nog ietsie strakker denk ik... en zal de tip van het spuugdoekje ook even proberen...
maar ik vond het nu al lekker! en makkelijk..
(kon gewoon ff een bakje brinta maken en eten en even lezen...)

en ik ben ook echt blij met hoe de doek eruit ziet! echt een doek voor mij. Goede kleurstelling! en toch lekker vrolijk ook
pi_77889211
Leuke doek, BJ! En het ziet er heerlijk uit voor de kleine prinses. Dat duimpje is inderdaad erg schattig. (Heb ik Ivan nog niet zien doen! Die probeert altijd zijn hele vuist in z'n mond te beuken. )
pi_77892249
ja dat duimpje is idd erg schattig om te zien.. ik hoop dat ze die een beetje blijft vinden; makkelijker dan een speentje.. (hoewel het wel weer slechter voor de kaak/ tanden schijnt te zijn en moeilijk af te leren; want niet af te pakken....)

Zit stiekem online al ff te gluren naar een 2e doek...
pi_77893555
Webkim het laatste filmpje dat je had gepost met het torsodragen deed het niet meer. Zou je die nog eens kunnen posten of mij vertellen wat ik moet doen om hem te zien svp?
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_77894232
Hier doet -ie het gewoon Tinuviel.
Hardloper.
IG @webkim
pi_77894821
Ah kijk Evie nou zitten

Tessie, wat knap van je

Ik kan echt niet wachten op de zomer. Joep en ik hebben het rugdragen hier in huis al 1 keer getest... maar ik heb geen draagjas en kan met dit weer dus echt niet zo naar buiten. Dus voorlopig nog lekker knus tegen mijn buik aan.
Niet mieten! Door gieten!
pi_77897690
Hij speelde gewoon niet direct af. Maar nu heb ik het voor mekaar gekregen.

Ik denk niet, dat ik de afrikaanse korte doek ga kopen. Hij is nog geen twee meter lang. Dat lijkt me toch wel erg kort. Ik heb nu met een doek van 3,20m geoefend. Met veel minder denk ik dat ik niet goed kan knopen.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_77899375
BJ wat een mooie doek! en wat een geweldig mooi gezicht jullie saampjes
Nu is het nog boekje lezen en brinta maken, over een paar daagjes is het lekker naar buiten en op stap.
Ik dacht ook 'handig een doek voor af en toe, voor erbij omdat Ukkie zoveel last heeft van krampen en melk opgeven, kan ik ook weer wat'. Inmiddels gebruik ik eigenlijk alleen maar de doek.

Ik heb vandaag echt dikke pech op ebay, 2 doeken en een ringsling aan me neus voorbij gegaan... Allen in de laatste seconden en ook echt een euro boven mn bod... Ben beetje erg gefrustreerd nu...

Vanaf wanneer kan je gaan rugdragen? Ukkie is nog klein en licht voor haar leeftijd (3,5 maand), maar wil het al vroeg gaan introduceren, het lijkt me erg fijn rugdragen. En met welke knoop kan ik het beste beginnen en kan die met een nummertje 6 lengte (heb alleen een 6)?
Tijd voor wat anders.. maar wat dan..
pi_77910150
quote:
Op donderdag 11 februari 2010 11:05 schreef DaviniaHR het volgende:
tinu, mooie doek
leuk dattie gebruikt wordt.
wellicht kan je zolang jair nog niet volledig gewend is chantagemiddelen zoals soepstengels of halve liga's gebruiken
verder, oefenen, oefenen, oefenen...

jelief!

eli wenst niet meer van de auto naar het kdv te lopen, nee, meneer moet gedragen worden
maar hij is toch wel zwaar! krijghem nauwelijkls meer van de grond eenmaal op de rug gaat het prima, het mag weer wat strakker, maar dat eerste optillen

kwam er nog een workshop tandemdragen?
was er niet ooit sprake van dat je hem wilde verkopen.

Geinteresseerde koper meldt zich

Dat rugdragen heeft al redelijk bevallen gisteren. Denk dat ik van het weekend ook maar dat torsodragen ga proberen. Heupdragen was helaas nog geen succes. Misschien als ik van het weekend met manlief samen kan gaan doen dat het beter werkt. Maar waar ik nog moeite mee had bij het heupdragen was het helemaal doortrekken van de bovenste doekbaan. Ik heb het net zoals in Webkims filmpje naar achteren geleid, kreeg het ook door het eerste stukje van de knoop weg maar waar moet ik het dan verder weg trekken? Kan iemand dat goed uitleggen? En ik vond het een beetje eng omdat meneer zijn benen strekte en ik bang was dat die zich toch uit de doek zou kunnen werken.

BJ wat een prachtige doek. Ziet er erg mooi geknoopt uit. En je kleine Evie in de doek slapend met haar duimpje in haar mond
Carpe Diem- Pluk de Dag
  vrijdag 12 februari 2010 @ 09:46:01 #296
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_77910465
tinu had dat dan net gezegd aan de telefoon! ik ga me beraden op een prijs

welke heupknoop deed je? dat helpt met tips geven
  Moderator vrijdag 12 februari 2010 @ 09:48:49 #297
5428 crew  miss_sly
pi_77910538
Mooie doek BJ En dat duimpje ik heb een zo'n foto van Senna, maar die heeft het daarna nooit meer gedaan. ziet er zoo schattig uit

Davinia, kijken of het lukt morgen

Senna past nu perfect in haar Tragwerkpakje, alleen zijn de mouwen nog wat lang. Het is niet alleen een fijn pakje voor in de draagdoek, maar ook om lekker op de grond te spelen:

En het kleurt perfect bij de Bumbo seat :

And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_77910779
quote:
Op vrijdag 12 februari 2010 09:46 schreef DaviniaHR het volgende:
tinu had dat dan net gezegd aan de telefoon! ik ga me beraden op een prijs

welke heupknoop deed je? dat helpt met tips geven
Heb ik net bedacht toen ik bij de computer zat, toen kwam dat idee aanwaaien. Daarnaast had jij erg haast, madam had honger.

Oh en wat betreft de heupknoop. Die uit het filmpje van webkim. Staat dacht ik op pagina 4 of 5 van dit topic.

Offtopic: De bestelde roze slofjes kunnen niet meer worden geleverd. Ik stuur je per mail door wat ik heb gekregen met een linkje voor de voorraadige dingen. Als wij iets anders in de plaats willen uit hun voorraad krijgen wij 2,50 extra cadeau. Ik stuur je alles per mail.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_77913997
quote:
Op vrijdag 12 februari 2010 09:48 schreef miss_sly het volgende:

Senna past nu perfect in haar Tragwerkpakje, alleen zijn de mouwen nog wat lang. Het is niet alleen een fijn pakje voor in de draagdoek, maar ook om lekker op de grond te spelen:

[ afbeelding ]

En het kleurt perfect bij de Bumbo seat :

[ afbeelding ]
Mooi pakje en kleurt idd mooi met de bumbo seat. Is dat trouwens wat zo'n bumbo seat. Voor welke leeftijd kinderen is het ongeveer bedoeld. Wel hebben wij al een wippertje. Voor Jair is het sowieso niet meer nodig. Misschien bij een volgende kind.
Carpe Diem- Pluk de Dag
  vrijdag 12 februari 2010 @ 12:14:02 #300
190853 RockabeIIa
pi_77914974
Miss_sly, heb je geen grotere foto? <3 Ben benieuwd naar het pakje nl, maar zie het bijna niet...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')