Ik heb nog geen draagervaring want de baby zit nog in de buik, maar ik heb wel al draagdoeken aangeschaft. MIjn man heeft me eerst er mee uitgelachen en ook gezegd dat hij niet ging dragen met een draagdoek 'want dat is zo'n gedoe en derdewereldlandachtig etc'. En hoewel ik er nooit meer woorden aan vuil heb gemaakt dan mijn opmerking 'prima hoor, dan neem jij de kinderwagen toch mee', kwam hij een tijd terug met de opmerking dat het hem toch wel heel handig leek zo'n draagdoek.quote:Op zaterdag 30 januari 2010 16:31 schreef Cantare het volgende:
Stel, he, stel: je krijgt een baby eind augustus en wilt die graag snel en veel dragen. In welke richting kun je dan het beste zoeken? Ik ben nog erg vroeg, maar dan kan ik het vast even bij mijn man in de week zetten, ook omdat het nogal wat kost.![]()
Zo'n sling* vind ik er bijvoorbeeld superhandig uitzien voor als je een newbie bent. Maar zitten er ook nadelen aan?
* Deze bijvoorbeeld:
[ afbeelding ]
Verder lijkt een "gewone" doek* me ook erg fijn omdat het gewicht dan (zo te zien) meer verdeeld is. Dat lijkt me comfortabeler als je een tijd achter elkaar draagt.
* Deze bijvoorbeeld:
[ afbeelding ]
Als je die twee dingen hebt, kan je dan voorlopig vooruit?
En wat is jullie ervaring met dragende mannen (die, in mijn geval, niet van gedoe houden)? Is zo'n doek dan wat, of maak je ze blijer met een mei-tai of een draagzak?
Ik heb een tricotdoek, 2 Storchenwieges (Ulli en Albert) en een Didymos Millefiori Kapok.quote:Op zaterdag 30 januari 2010 17:31 schreef Cantare het volgende:
Leuk om te horen! Welke doeken heb je aangeschaft?
het klinkt nog ver weg in ieder geval!quote:Op zaterdag 30 januari 2010 15:30 schreef Webkim het volgende:
Wat fijn draculettetje! Ik ben ook heel benieuwd hoe hij je in de praktijk zal bevallen. Welke kleur heb je gekozen?
En dat lange wachten valt wel mee, als ik je ticker zo eens zie.
Hoe krijg ik mijn kind erin gepropt als die zo strak zit?quote:Op zaterdag 30 januari 2010 20:24 schreef DaviniaHR het volgende:
cantare, zie je de baardgroei bij de onderste foto? das draagpapa
en de binana, rekbare doek, is van bamboe, dus dat schijnt koeler te zijn dan tricot. al vindt aviva het nog wel heel warm, een gewone fwcc, dus ik doe nu de koele variant, zoals het filmpje van macka in de OP.
tinu, de buidel (horizontale band waar je jair in laat zakken) moet echt strak zijn, dus dat is een kwestie van goed aantrekken als je de schuine banden doet. in principe is eea stevig genoeg, mits goed genoeg aangetrokken. dus als je knoopt, moet hij echt strak tegen je aan zitten. bij het afknopen verlies je dan ietsjes stevigheid, maar omdat je zo strak begint, hou je voldoende stevigheid over.
ben ik trouwens raar dat ik die binana niet goed strak krijg? of is het gewoon gewenning vanuit de geweven doek? in het begin heb ik hem strak, en na een tijdje gaat het dan toch lubberen... iemand tips?
buidel helemaal strak tegen je aan, buidel naar beneden duwen, terug omhoog en dan proppen.quote:Op zaterdag 30 januari 2010 21:12 schreef Tinuviel het volgende:
[..]
Hoe krijg ik mijn kind erin gepropt als die zo strak zit?OK. Ik ga hem volgende keer strakker aantrekken. Daarna kan ik dan de stukken die over de schouder zaten ervan af schuiven zoals ik dat eerder heb gedaan?
Mijn ervaring met de Manduca: de band moet redelijk laag op de heupen vgl met een Mei-tai, en als je het kind te strak tegen je aantrekt zit het niet echt goed met de billen op de bodem van het zitje.quote:Op zondag 31 januari 2010 15:19 schreef mrien het volgende:
Iemand overigens een idee? Ik draag regelmatig met de Ocah (Mei Tai) en mijn Manduca (SSC). Met de Ocah kan ik Lotte gerust anderhalf uur dragen zonder last van m'n rug te krijgen. Met de Manduca krijg ik veel sneller last van m'n rug terwijl ik niet echt weet waar dit vandaan komt. Hij zit goed strak en stevig afgesteld.
Thxquote:Op maandag 1 februari 2010 19:35 schreef Macka66 het volgende:
[..]
Mijn ervaring met de Manduca: de band moet redelijk laag op de heupen vgl met een Mei-tai, en als je het kind te strak tegen je aantrekt zit het niet echt goed met de billen op de bodem van het zitje.
wat tof!!quote:Op zondag 31 januari 2010 18:23 schreef tessie het volgende:
Ik ben helemaal verbaast, mijn Lief vind de mei tai helemaal geweldig!Zelfs het roze stofje maakt hem niet uit
We gingen net naar de stad, en hij wou per se Graeme dragen in de mei-tai
Hij vind het veel lekkerder dragen dan een gewone doek (ws. omdat hij net zo heel netjes knoopt
) dus hij is er helemaal blij mee. En Graeme ook, want die heeft heerlijk geslapen onderweg
Zo leuk, zo'n draagpapa
4.2 is toch maat 5?quote:Op dinsdag 2 februari 2010 10:19 schreef Macka66 het volgende:
Ik weet niet of het echt een goede ruil is Amarantha. Ligt aan de lengte van de doek. De meest gebruikte knoop om een geweven doek te knopen met een kleintje is de FWCC. Als je confectiemaat boven maat 36 ligt zal dat je niet gaan lukken met een doek van 4.2 m., dan heb je een 4.5 m. of langer nodig.
Als je al een 4.5 hebt zou het wel een leuke ruil kunnen zijn.
Wat lukt er niet met de ringsling? Misschien kunnen we wat tips geven.
Dat is wel zo.quote:Op dinsdag 2 februari 2010 10:45 schreef Macka66 het volgende:
Als je mooi glad en strak kunt knopen kan een FWCC bij maat 38 met een doek van 4.2 of 4.1 best lukken. Zeker als de doek niet te dik is.
Maar mooi glad en strak knopen is iets dat je moet leren.
Dus ik raad voor een eerste geweven doek bij maat 38 en hoger toch echt minstens een 4.5 aan.
Girasol is net zo min een zomerdoek als BBslen. Voor de zomer zit je beter met een ringsling.quote:Op dinsdag 2 februari 2010 10:45 schreef amaranta het volgende:
Ik ben een 36/38
Met mijn BBslen 4,90 hou ik wel wat over,maar ik weet niet of dat 70cm is.
Ik twijfel dus nog. Wat ik ook wil weten is of de girasol een goede 'zomerdoek' is. Ik heb het idee dat de bbslen die ik nu heb te dik is voor de zomer.
Leuk! Jammer alleen dat het plaatje zo onduidelijk is. Ik kan niet echt zien hoe ie eruit ziet.quote:Op maandag 1 februari 2010 19:24 schreef Zweefvliegje het volgende:
Ik kwam net op de site www.gewoonborstvoeding.nl en ik zag dat ze daar Afrikaanse shorties hebben voor weinig!! Er zijn meerdere kleuren dus vast voor ieder wel wat leuks.
De lengte weet ik niet, maar de prijs is nu slechts 16,50 ex 2,20 verzenden.
Voor 5 euro meer heb je er ook nog 2 slingringen bij!
Dus voor 23,70 inclusief heb je een mooie sling!
Geen probleem!quote:Op dinsdag 2 februari 2010 11:17 schreef Ssserpente het volgende:
[..]
Leuk! Jammer alleen dat het plaatje zo onduidelijk is. Ik kan niet echt zien hoe ie eruit ziet.
Edit: heb gemaild en ze stuurt vanavond een duidelijkere foto.![]()
Thanks voor de tip, Zweefvliegje!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |