quote:Op zaterdag 23 januari 2010 14:05 schreef A-mineur het volgende:
Die ulver heb ik laatst nog geluisterd(komen in 013 over 3 weken).
quote:Op zaterdag 23 januari 2010 14:28 schreef Bosbeetle het volgende:
die fennesz hoes past ook zo goed bij de muziek
Een leraar van mij op de middelbare school was altijd helemaal weg van Iron Maiden. Hij had zijn hele lokaal volhangen met posters en afbeeldingen van alle albumcoversquote:
Wat een held !quote:Op zaterdag 23 januari 2010 14:33 schreef Thomas B. het volgende:
[..]
Een leraar van mij op de middelbare school was altijd helemaal weg van Iron Maiden. Hij had zijn hele lokaal volhangen met posters en afbeeldingen van alle albumcovers
Misschien moet er een "slechste hoezen" topic geopend wordenquote:Op zaterdag 23 januari 2010 22:24 schreef wallofdolls het volgende:
Wtf heeft dit voor zin. Ik ga weer precies dezelfde hoezen poste nals de vorige topic met dit onderwerp
Dan komen waarschijnlijk dezelfde hoeven langs, allen door andere mensen gepostquote:Op zaterdag 23 januari 2010 22:25 schreef Arn0 het volgende:
[..]
Misschien moet er een "slechste hoezen" topic geopend worden
I second that.quote:Op zondag 24 januari 2010 11:19 schreef trebremmit het volgende:
Sun Araw en Fu Manchu!! Schitterende hoezen en geweldige albums.
quote:
De muziek bijna net zo mooiquote:Op zaterdag 23 januari 2010 14:51 schreef Meursault het volgende:
[ afbeelding ]
Eigenlijk is het jammer dat er tekst op staat..
Goeie keusquote:Op zaterdag 23 januari 2010 18:32 schreef Arn0 het volgende:
De wellicht meest bekende en een van de meest geparodieerde covers ooit;
ik vind het nog steeds jammer dat Hitler er van EMI niet op mocht
[ afbeelding ]
Daar vind ik dan weer niets geils aan.quote:Op maandag 25 januari 2010 17:14 schreef schaap001 het volgende:
Inderdaad niet fraai, neem dan deze (voor zover er ook maar 1 mooie Scorpions-hoes bestaat....)
[ afbeelding ]
Die Virgin Killer wel dan?quote:Op maandag 25 januari 2010 17:18 schreef DrDentz het volgende:
Daar vind ik dan weer niets geils aan.
Die bovenstequote:Op zondag 24 januari 2010 14:56 schreef trebremmit het volgende:
A storm of light is ook een meester in het maken van mooie hoezen.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Haha Virgin Killer is CLASSIC! Fantastische hoes, alles eraan klopt!quote:Op maandag 25 januari 2010 17:47 schreef Desunoto het volgende:
[..]
Als je dat een mooie hoes vindt...
Ook toevallig, ik hoor net dat Scorpions ermee stopt.quote:Op maandag 25 januari 2010 18:32 schreef Dorstlessend het volgende:
[..]
Haha Virgin Killer is CLASSIC! Fantastische hoes, alles eraan klopt!
quote:Op maandag 25 januari 2010 21:08 schreef cafca het volgende:
Toch valt het me op dat het veelal progrock is, met die mooie hoezen. Is dat omdat die nummers zo lang zijn dat je je halverwege gaat vervelen en dan maar naar de hoes gaat kijken?
Dan heb je tenminste nog één reden om 't album te kopen.quote:Op maandag 25 januari 2010 21:08 schreef cafca het volgende:
Toch valt het me op dat het veelal progrock is, met die mooie hoezen. Is dat omdat die nummers zo lang zijn dat je je halverwege gaat vervelen en dan maar naar de hoes gaat kijken?
Als je later groot bent leer je dat allemaal nog welquote:Op maandag 25 januari 2010 21:08 schreef cafca het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
Lijkt voor m'n gevoel op op Jay-z Blueprint 3quote:Op dinsdag 26 januari 2010 09:42 schreef schaap001 het volgende:
[ afbeelding ]
Secret Machines - Now Here Is Nowhere
quote:Op dinsdag 26 januari 2010 09:42 schreef schaap001 het volgende:
[ afbeelding ]
Secret Machines - Now Here Is Nowhere
... hun koppen in digitale weergave (let op: in 1981 was het allemaal nog niet zo hi-techquote:Op donderdag 28 januari 2010 23:21 schreef Dorstlessend het volgende:
Die van The Police is gaaf, maar ik heb het gevoel dat ik er iets in moet zien wat ik er niet in zie. Is het iets?
Haha jaja! Prachtig! Daar was ik echt nooit opgekomen maar nu zie ik het duidelijkquote:Op vrijdag 29 januari 2010 09:11 schreef schaap001 het volgende:
[..]
... hun koppen in digitale weergave (let op: in 1981 was het allemaal nog niet zo hi-tech) in onderstaande volgorde:
[ afbeelding ]
...of bedoel je dat niet?
quote:
quote:Op donderdag 28 januari 2010 23:21 schreef Dorstlessend het volgende:
Die van The Police is gaaf, maar ik heb het gevoel dat ik er iets in moet zien wat ik er niet in zie. Is het iets?
Ah, dat zat ik me ook al af te vragen toen ik hem voor het eerst zag.quote:Op vrijdag 29 januari 2010 09:11 schreef schaap001 het volgende:
[..]
... hun koppen in digitale weergave (let op: in 1981 was het allemaal nog niet zo hi-tech) in onderstaande volgorde:
[ afbeelding ]
...of bedoel je dat niet?
zo jammer van de laatstequote:Op vrijdag 29 januari 2010 22:03 schreef Cascade het volgende:
En voor een redelijke eenheid van opeenvolgende albums:
[ afbeelding ][ afbeelding ][ afbeelding ][ afbeelding ][ afbeelding ][ afbeelding ]
Björk
quote:
quote:Op zondag 24 januari 2010 09:59 schreef krioro het volgende:
[ afbeelding ]
Madlib - Beat Konducta Vol. 5: Dil Cosby Suite
[ afbeelding ]
Madlib - Beat Konducta Vol. 6: Dil Withers Suite
QFT btw.quote:Op zaterdag 23 januari 2010 13:49 schreef Bosbeetle het volgende:
(ohja het is in mijn geval een beetje een combi van goede muziek en mooie hoezen)
als we het over vogels willen hebben, vind ik deze de mooiste:quote:
Die is gewoon heel erg slecht.quote:
Deze heeft wel wat.quote:Op vrijdag 5 februari 2010 08:23 schreef Beregd het volgende:
[..]
als we het over vogels willen hebben, vind ik deze de mooiste:
[ afbeelding ]
quote:
Oh nee.... alsjeblieft...quote:
Hoe de fack is dat nou geniaal? wit met zwarte letters? whooquote:Op maandag 15 februari 2010 13:00 schreef wallofdolls het volgende:
[..]
[..]
Oh nee.... alsjeblieft.... Neeeeeeee. Is het echt zo slecht gesteld?
Kom op mensen. Dit is éen van de meest geniale hoezen die er is gemaakt. Daar kunnen veel van die kitscherige semi-artistieke kleurenknutselaars nog wat van leren.
Qua Beatles komt wat mij betreft alleen Revolver in de buurt, voor de rest vind ik t ook niet heel veel soeps, overigens. Ja het idee van Abbey road is goed, maar om nou te zeggen dat ie mooi is.
Het is geniaal omdat zoiets in 1968 nog nooit gedaan was. Men was weinig anders gewend dan een fraaie groepsfoto of een mooie tekening. Een lege hoes!? Je moest het maar durven, want 'zoiets zou natuurlijk nooit verkopen' en zou 'onmogelijk' zijn om te marketen. Het tegendeel bleek waar.quote:Op maandag 15 februari 2010 13:28 schreef FalleNk810i het volgende:
[..]
Hoe de fack is dat nou geniaal? wit met zwarte letters? whoo
Ja oke, vergeleken met de rest van de Beatles covers is tie mooi omdat de rest zoooooooooooooooo erg lelijk is.
maarja MIJN mening he(zal maar niet over de muziek zelf beginnen)
Tuurlijk, maar in 2010 is het gewoon een witte hoes, die qua vormgeving geen ruk voorstelt. The design didn't stand the test of time. Klaar.quote:Op dinsdag 16 februari 2010 13:05 schreef webfreak het volgende:
[..]
Het is geniaal omdat zoiets in 1968 nog nooit gedaan was. Men was weinig anders gewend dan een fraaie groepsfoto of een mooie tekening.
Bullshit. Iets dat artistiek is blijft artistiek.quote:Op dinsdag 16 februari 2010 13:15 schreef Captain_Fabulous het volgende:
[..]
Tuurlijk, maar in 2010 is het gewoon een witte hoes, die qua vormgeving geen ruk voorstelt. The design didn't stand the test of time. Klaar.
Ik heb geen idee wat het is, maar het is echt geniaalquote:Op dinsdag 16 februari 2010 14:40 schreef Bosbeetle het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
en dan vooral daarbij de inside artwork die niet echt te vinden zijn op internet. Maar ik vind ze erg mooi vooral op LP formaat. Het zijn foto's van diverse chirurgische ingrepen. Vooral de oogoperatie is mooi en gruwelijk tegelijk. (je moet ze denk ik zien om de mooiheid ervan te begrijpen het is niet zo plat als ik hier zeg)
Ha toch gevonden op low res.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Deze staan zonder de rechterkant op de sleeves van mijn LP op glanzend karton
zal t eens opzoeken. instrumental? industrial ziet het eruit..quote:Op dinsdag 16 februari 2010 14:54 schreef Bosbeetle het volgende:
De muziek past er ook erg bij trouwens een lang nummer met veel elementen uit ziekenhuizen. Erg inspirerende plaat.
in hetzelfde categorie, ook een prachtige cover, waar niet eens meer de bandnaan wordt genoemd (kregen dezelfde reactie, dat verkoopt nooit!)quote:Op dinsdag 16 februari 2010 13:05 schreef webfreak het volgende:
[..]
Het is geniaal omdat zoiets in 1968 nog nooit gedaan was. Men was weinig anders gewend dan een fraaie groepsfoto of een mooie tekening. Een lege hoes!? Je moest het maar durven, want 'zoiets zou natuurlijk nooit verkopen' en zou 'onmogelijk' zijn om te marketen. Het tegendeel bleek waar.
instrumentaal ja maar met zangerquote:Op dinsdag 16 februari 2010 15:01 schreef FalleNk810i het volgende:
[..]
zal t eens opzoeken. instrumental? industrial ziet het eruit..
Gelul. Iets dat in zijn eigen tijd artistiek wordt gevonden kan best later een sof blijken, en andersom.quote:Op dinsdag 16 februari 2010 14:33 schreef wallofdolls het volgende:
[..]
Bullshit. Iets dat artistiek is blijft artistiek.
Minimalistisch of niet. 'Mooi' is niet het equivalent van 'rijkgevuld'. Een minimalistische aanpak kan net zo mooi zijn als een gedetailleerd grafisch meesterwerk. Nee sterker, de mensen die dat maken hebben veel meer kans om foutjes te maken die het net niet mooi genoeg maken (wat mij dus ook opvalt bij heel veel hoezen, vaak overdadig in kleuren, maar nét niet goed genoeg).
Overigens vind ik het gewoon van verwend pubergedrag getuigen als mensen iets niet waarderen omdat het minder uitgebreid uitgewerkt is dan andere objecten.
Het heeft geen fuck te maken met eerste of laatste of origineelste of nieuwstequote:Op dinsdag 16 februari 2010 15:32 schreef FalleNk810i het volgende:
kut gebla bla over dat ze zo origineel waren, en de eerste bla bla. ja misschien wel whatever maar nu is het gewoon zoals Hans Teeuwen ooit zo mooi heeft gezegd over de jostiband: Ongeinspireerde bagger
(zal nu wel een shitload haters over me heen krijgen)
Hate Crew Deathrollquote:Op dinsdag 16 februari 2010 15:54 schreef Tunafish het volgende:
[ afbeelding ]
![]()
En het boekje in Moonsorrow's Tulimyrsky is ook erg gaaf. Met de CD dicht zie je alleen het logo van de band en de bergen en zee, als je hem dan openvouwt het schip met soldaten op de grond, dan het brandende kasteel, het brandende dorp en dan de vluchtende dorpelingen. Enigzins bruut, maar wel cool dat het een verhaal lijkt te vertellen naarmate je het verder openvouwt
Cover: http://www.dragon-product(...)300%20dpi%5B5%5D.jpg
True thatquote:Op dinsdag 16 februari 2010 16:07 schreef wallofdolls het volgende:
Ik vind deze 4 wel mooi:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
pfiew, 4 eens, 1 oneensquote:
Gast, je luistert naar Linkin Park, Papa Roach en Good Charlotte, en je wilt het over ongeïnspireerd hebben? Dat je de cover van The Beatles (of The White Album) niks vindt kan ik begrijpen, het is maar een witte hoes met zwarte letters (though destijds wel gewaagd), maar begin niet over de muziek (of muziek in het algemeen) terwijl jouw Last.fm door iedereen gezien kan worden.quote:Op dinsdag 16 februari 2010 15:32 schreef FalleNk810i het volgende:
kut gebla bla over dat ze zo origineel waren, en de eerste bla bla. ja misschien wel whatever maar nu is het gewoon zoals Hans Teeuwen ooit zo mooi heeft gezegd over de jostiband: Ongeinspireerde bagger
(zal nu wel een shitload haters over me heen krijgen)
En waar is deze mooie foto van?quote:
Ehm, het is Something Wild?quote:Op dinsdag 16 februari 2010 15:59 schreef FalleNk810i het volgende:
[..]
Hate Crew Deathrollboekje daarvan is niet echt boeiend CD destemeer
je pikt er nu ook niet bepaald de allerbeste artiesten tussenuit, dat moet ik toegeven.quote:Op dinsdag 16 februari 2010 18:51 schreef psychedelicate het volgende:
[..]
Gast, je luistert naar Linkin Park, Papa Roach en Good Charlotte, en je wilt het over ongeïnspireerd hebben? Dat je de cover van The Beatles (of The White Album niks vindt kan ik begrijpen, het is maar een witte hoes met zwarte letters (though destijds wel gewaagd), maar begin niet over de muziek (of muziek in het algemeen) terwijl jouw Last.fm door iedereen gezien kan worden.
yeah I know, bedoelde meer zo van jeej COB en dan Hatecrew Deathrollquote:Op dinsdag 16 februari 2010 19:38 schreef Tunafish het volgende:
[..]
Ehm, het is Something Wild?De cover van Hatecrew Deathroll vind ik nou niet bijzonder mooi
Maar hij heeft nog meer mooie hoezen:quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Al Stewart- Year of the Cat
Ringo Starr - Ringo
U2 - War
En dan nog niets gesproken over de muziek die achter dit artwork schuilt
graag verwijderen
Dit meen je toch niet echt of wel?quote:Op maandag 15 februari 2010 13:00 schreef wallofdolls het volgende:
[..]
[..]
Oh nee.... alsjeblieft.... Neeeeeeee. Is het echt zo slecht gesteld?
Kom op mensen. Dit is éen van de meest geniale hoezen die er is gemaakt. Daar kunnen veel van die kitscherige semi-artistieke kleurenknutselaars nog wat van leren.
Al de derde of vierde keer dat die voorbij komtquote:
True, ziet er altijd zo mooi uit in iTunes=Dquote:Op dinsdag 16 februari 2010 21:45 schreef PWSteal.Ldpinch.D het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Het heeft wel wat
Ik zal het nog éen keer uitleggen: genialiteit zit hem niet in de technische moeilijkheidsgraad. Genialiteit zit hem in bepaalde effecten die je bereikt door middel van het evenwicht dat je creëert. Of dit evenwicht nou minimalistisch of hyperbolisch van aard is, dat doet er dan toch totaal niks toe?quote:Op dinsdag 16 februari 2010 20:02 schreef Desunoto het volgende:
[..]
Dit meen je toch niet echt of wel?
Zoals al gezegd: wit papier met zwarte letters. Als dat alles is wat je moet doen om "geniaal" te zijn is die standaard wel heel erg laag.
ja hier ben ik het mee eensquote:Op dinsdag 16 februari 2010 22:52 schreef Dorstlessend het volgende:
Gas. Wazige muziek was dat. Prachtige hoezen idd. Rest ook weer
Ook even aandacht schenken aan de cd's die ik zaterdag ga ophalen. Gitzwarte, arabische dub van Skull Disco heeft altijd fantastische artwork.
Soundboy Punishments
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Soundboy's Gravestone Get's Desecrated by Vandals
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
En de artwork van alle 12"ers tezamen, die ik overigens niet heb omdat ze me wat te prijzig zijn.
[ afbeelding ]
Hmm, ik vind eigenlijk alleen de derde mooi.quote:Op woensdag 17 februari 2010 02:00 schreef J0ttem het volgende:
Hier nog wat mooie van Biosphere (past goed bij de muziek)![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
3de en 4dequote:Op woensdag 17 februari 2010 11:18 schreef wallofdolls het volgende:
[..]
Hmm, ik vind eigenlijk alleen de derde mooi.
omdat er negers op staan??quote:Op woensdag 17 februari 2010 15:24 schreef Arn0 het volgende:
Deze is niet bepaald mooi maar wou hem wel posten omdat het (volgens mij) de allereerste gebande cover ooit is. Wat waren ze toch preuts in de jaren 50..![]()
[ afbeelding ]
Ik zie 'm niet?quote:Op woensdag 17 februari 2010 15:24 schreef Arn0 het volgende:
Deze is niet bepaald mooi maar wou hem wel posten omdat het (volgens mij) de allereerste gebande cover ooit is. Wat waren ze toch preuts in de jaren 50..![]()
[ afbeelding ]
Nogmaals. Waarom moet er veel te zien zijn om spanning op te roepenquote:Op vrijdag 19 februari 2010 16:35 schreef Dorstlessend het volgende:
Ik wil toch even reageren nog op de witte beatles hoes. Ik ben het eens met de persoon die zei dat het welliswaar een gedurfd ontwerp was in der tijd; in 2010 is het gewoon een witte hoes met zwarte letters. Als je je in de tijdsgeest verplaatst en de positie van de beatles in die tijd erbij betrekt, komt de hoes echter weer in een ander beeld te staan. Desalniettemin doet het mij werkelijk helemaal niets. Er is TE weinig TE ZIEN; het minimalisme grenst aan het nihilisme, er ontstaat geen spanning, er lost geen spanning op. LEUK, maar MOOI? Nah....
Ok, misschien een verkeerde verwoording van mij. In veel minimalistische kunst is weinig TE ZIEN, maar als je tussen de regels/lijnen/verspetters doorkijkt is er WEL veel te zien; bij de Beatles plaat heb ik dat niet. Ik waardeer de hoes overigens wel, en vind het ook wel INDRUKWEKKEND dat de hoes op die manier is vormgegeven, en vind 'm ook niet misplaatst in dit topic, maar het is wel zo'n plaat waar onvermijdelijk discussie rond ontstaat, wat ik ook weer goed vind. Doch, ook voor een minimalistisch kunstwerk vind ik dit, buiten de vernieuwing en progressie om, niet mooi, noch interessant. Volgens mij is dit overigens JUIST het soort discussie dat minimalistische kunst past (niet dat ik er wat van afweet); wat is er afgebeeld en waarom. Minimalisme is het zwarte schaap binnen de esthetiek misschien?quote:Op zaterdag 20 februari 2010 14:18 schreef wallofdolls het volgende:
[..]
Nogmaals. Waarom moet er veel te zien zijn om spanning op te roepen. Het lijkt wel alsof kunst alleen zo mag genoemd als er veel concrete prikkeling is.
Vind dit de mooiste Pink Floyd cover.quote:
quote:Op dinsdag 16 februari 2010 19:43 schreef FalleNk810i het volgende:
[..]
yeah I know, bedoelde meer zo van jeej COB en dan Hatecrew Deathrollsorry beetje vaag
Oké, Dat is duidelijk.quote:Op zaterdag 20 februari 2010 16:59 schreef Dorstlessend het volgende:
[..]
Ok, misschien een verkeerde verwoording van mij. In veel minimalistische kunst is weinig TE ZIEN, maar als je tussen de regels/lijnen/verspetters doorkijkt is er WEL veel te zien; bij de Beatles plaat heb ik dat niet. Ik waardeer de hoes overigens wel, en vind het ook wel INDRUKWEKKEND dat de hoes op die manier is vormgegeven, en vind 'm ook niet misplaatst in dit topic, maar het is wel zo'n plaat waar onvermijdelijk discussie rond ontstaat, wat ik ook weer goed vind. Doch, ook voor een minimalistisch kunstwerk vind ik dit, buiten de vernieuwing en progressie om, niet mooi, noch interessant. Volgens mij is dit overigens JUIST het soort discussie dat minimalistische kunst past (niet dat ik er wat van afweet); wat is er afgebeeld en waarom. Minimalisme is het zwarte schaap binnen de esthetiek misschien?
Ja klopt ook wel, hoewel ik het de laatste paar pagina's wel vindt meevallen. En zelfs voor de kleurrijke, quasi-veelzeggende valt wat te zeggen; muziek zelf is ook niet altijd gewichtig of doorwrocht.quote:Op zondag 21 februari 2010 07:11 schreef wallofdolls het volgende:
[..]
Oké, Dat is duidelijk.
Toch zie ik in dit topic heel (erg veel te) veel covers langskomen die heel kleurrijk en quasi-veelzeggend zijn, maar tegelijkertijd echt de leegheid zelve zijn.
het bewijst alleen dat de Beatles na 40 jaar nog steeds op de radar staan. Als een andere, 13 in dozijn band uit de jaren 60 die hoes had gebruikt, waren we hem nu al wel vergeten.quote:Op zaterdag 20 februari 2010 14:47 schreef DO2 het volgende:
Met het simpele feit dat die hoes ruim 40 jaar na dato nog altijd de gemoederen bezig weet te houden,
heeft ie z'n strepen wel verdiend, lijkt me zo.
Geniaal dat minimalisme.quote:Op maandag 22 februari 2010 16:24 schreef Bosbeetle het volgende:
[ afbeelding ]Spiñal tap - smell the glove
Mwah. Ik vind t een beetje kinderlijk. Een ontwerp moet krachtig zijn. Dat zie ik daarin totaal niet terug. Het is een beetje eh... er gebeurt wel veel en het ziet er allemaal heel flitsend en cool uit, maar het leidt er tegelijk vanaf dat het gewoon een matig design is.quote:Op maandag 22 februari 2010 19:21 schreef Desunoto het volgende:
[ afbeelding ]
Even serieus, iets artiestieks als bijvoorbeeld dit:
[ afbeelding ]
Is tenminste mooi als cover. Staat leuk in je collectie. Een cover met 1 kleurtje niet.
Evenals dit.. er is we lveel te zien, maar ze proberen meer te prikkelen dan dat er echt iets eh, moois staat.quote:Op maandag 22 februari 2010 19:37 schreef Desunoto het volgende:
Oh je vindt de cover niet mooi? Ach het heeft in ieder geval wat.
Deze ook:
[ afbeelding ]
Juist...en? Dus de Beatles waren groter dan hun hoezen. Dat zeg ik al een tijdje...quote:Op maandag 22 februari 2010 16:19 schreef DO2 het volgende:
Een 13 in een dozijn band uit de jaren 60 kon zich zo'n hoes destijds helemaal niet permitteren.
Dat is nu juist het punt.
En het is fucking bullshit om te zeggen dat iets waar minder te zien is minder knap gemaakt is dan iets waar veel te zien is. Dat zeg ik al een tijdje.quote:Op dinsdag 23 februari 2010 08:48 schreef Captain_Fabulous het volgende:
[..]
Juist...en? Dus de Beatles waren groter dan hun hoezen. Dat zeg ik al een tijdje...
Uiteraard, daarom zijn albumhoezen ook doorgaans niet van verbijsterend veel kwaliteitquote:Op dinsdag 23 februari 2010 01:13 schreef Desunoto het volgende:
edit: maar niet dat de hoes super belangrijk is natuurlijk, want dat is het dan ook weer niet. Het draait om de muziek, en de hoes is slechts een bonus. Hoewel het leuker is als je mooie hoezen in je collectie hebt staan dan lelijke natuurlijk. Dus bij het kopen weegt het een heel klein beetje mee.
Ja. En dat brul je dus zo hard dat je andere argumenten niet wil horen. Het white album heeft in mijn opinie gewoon geen goed artwork. Het zegt niets en doet niets.quote:Op dinsdag 23 februari 2010 10:07 schreef wallofdolls het volgende:
[..]
En het is fucking bullshit om te zeggen dat iets waar minder te zien is minder knap gemaakt is dan iets waar veel te zien is. Dat zeg ik al een tijdje.
Ik zou ze allemaal als even slecht of goed willen beschouwen. Dat scheelt een hoop gezeur.quote:Kwaliteit heeft niks te maken met veel of weinig en er zijn honderden, zo niet duizenden, hoezen waarop een egale kleur als achtergrond dient voor een klein stukje tekst. Die zijn toch allemaal net niet zo goed als The White Album.
Ok je bent dus niet zo'n verblinde Beatlesfan als ik dacht, wat dat betreft stel ik m'n mening over je smaak bij...maar het is duidelijk dat we op het gebied van hoezen nog topics vol kunnen ruzienquote:Overigens is het totaal onredelijk om te roepen dat The Beatles groter dan hun hoezen waren; ze waren namelijk geen hoezenband, maar een muziekband.
....
zo veel bijzondere hoezen hebben The Beatles nou ook weer niet in hun collectie. En de meeste worden dan ook terecht niet mooi gevonden.
Geef mij een onderwerp en ik kan er dagen, weken, maanden of jaren over ruziënquote:Op dinsdag 23 februari 2010 11:06 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Ok je bent dus niet zo'n verblinde Beatlesfan als ik dacht, wat dat betreft stel ik m'n mening over je smaak bij...maar het is duidelijk dat we op het gebied van hoezen nog topics vol kunnen ruzien
Die 2 die ik zie vind ik mooi (Fink en Editors). Waarom zie ik de rest nietquote:Op dinsdag 23 februari 2010 10:34 schreef zodiakk het volgende:
Wat een hoop spuuglelijke hoezen komen hier langs zeg... Ikzelf vind dit mooie hoezen:
[ afbeelding ]
Fink - Distance And Time
[ afbeelding ]
Charles Webster - Born On the 24th Of July
[ afbeelding ]
Pjusk - Sart
[ afbeelding ]
Blue States - Nothing Changes Under The Sun
[ afbeelding ]
Editors - In This Light And On This Evening
[ afbeelding ]
Ryoji Ikeda - Test Pattern
Maar om nog éen keer mijn statement duidelijk te maken... het gaat mij er dus niet om dat mensen het niet mooi vinden... het gaat mij erom dat mensen als argument aandragen dat er weinig te zien is en dat het dáarom slecht is. Snap je?quote:Op dinsdag 23 februari 2010 11:06 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Ja. En dat brul je dus zo hard dat je andere argumenten niet wil horen. Het white album heeft in mijn opinie gewoon geen goed artwork. Het zegt niets en doet niets.
Was inderdaad niet de beste tijd voor hoezen. Toch zaten er wel mooie bij.quote:Op dinsdag 23 februari 2010 09:35 schreef wallofdolls het volgende:
Hé, jammer, mist er alleen 1 van de jaren '80
Gast krijg de tyfus ik zit hier met m'n onderkaak op m'n toetsenbord jonge. Waar komt DAT vandaan, wat voor muziek is dat bv. Green on Red? Ik ga het geeneens opzoeken maar je de gelegenheid geven erover te praten, zo mooi vind ik die hoes.quote:Op dinsdag 23 februari 2010 15:11 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
[..]
Was inderdaad niet de beste tijd voor hoezen. Toch zaten er wel mooie bij.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Beterschapquote:Op dinsdag 23 februari 2010 20:37 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Sorry, ik ben wat verzwakt door de tyfus...ga het toch maar even zelf opzoeken.
Mooi!quote:Op woensdag 24 februari 2010 22:47 schreef trebremmit het volgende:
Lightning Dust - Infinite Light
[ afbeelding ]
Nee, de Beatles waren grenzenverleggend, en die hoes is daar een goed voorbeeld van.quote:Op dinsdag 23 februari 2010 08:48 schreef Captain_Fabulous het volgende:
[..]
Juist...en? Dus de Beatles waren groter dan hun hoezen. Dat zeg ik al een tijdje...
Niet weer..ik ga niet meer in discussie met Beatles vedwaazden, 1 per topic is genoeg.quote:Op donderdag 25 februari 2010 17:52 schreef DO2 het volgende:
[..]
Nee, de Beatles waren grenzenverleggend, en die hoes is daar een goed voorbeeld van.
Geweldige plaat ook.quote:
Dat vind ik zo ongeveer de lelijkst cover uit dit topic.quote:Op maandag 22 februari 2010 19:21 schreef Desunoto het volgende:
[ afbeelding ]
Even serieus, iets artiestieks als bijvoorbeeld dit:
[ afbeelding ]
Is tenminste mooi als cover. Staat leuk in je collectie. Een cover met 1 kleurtje niet.
Wat is er mis met Iron Maiden covers? Of bedoel je enkel de namaak? Iron Maiden covers zijn vaak erg mooi. Ze balanceren op het randje van de kitsch maar ik vind ze vaak erg geslaagd.quote:Op donderdag 25 februari 2010 18:23 schreef pfaf het volgende:
[..]
Geweldige plaat ook.
[..]
Dat vind ik zo ongeveer de lelijkst cover uit dit topic.
Net als al die walgelijke Iron Maiden-achtige covers met beestjes en monsters. Een grotere wansmaak is er gewoon niet.
Over Iron Maiden covers heb je gelijk... maar deze daarmee vergelijken raakt kant noch wal.quote:Op donderdag 25 februari 2010 18:23 schreef pfaf het volgende:
[..]
Dat vind ik zo ongeveer de lelijkst cover uit dit topic.
Net als al die walgelijke Iron Maiden-achtige covers met beestjes en monsters. Een grotere wansmaak is er gewoon niet.
De echte zijn ook het summum van wansmaak.quote:Op vrijdag 26 februari 2010 10:05 schreef Dorstlessend het volgende:
[..]
Wat is er mis met Iron Maiden covers? Of bedoel je enkel de namaak? Iron Maiden covers zijn vaak erg mooi. Ze balanceren op het randje van de kitsch maar ik vind ze vaak erg geslaagd.
Dan heb ik een slechte smaak, ach, er zijn ergere dingen om mee te moeten levenquote:Op vrijdag 26 februari 2010 20:10 schreef pfaf het volgende:
[..]
De echte zijn ook het summum van wansmaak.
Dat zeg je ook alleen maar omdat jouw topic gesloten werd en je hiernaartoe verwezen werd.quote:Op maandag 20 februari 2012 22:47 schreef Computerfluisteraar het volgende:
[ afbeelding ]
Dit topic is behoorlijk kickwaardig.
Wat is daar mis mee dan?quote:Op maandag 20 februari 2012 22:54 schreef bas-beest het volgende:
[..]
Dat zeg je ook alleen maar omdat jouw topic gesloten werd en je hiernaartoe verwezen werd.
Deze afbeelding achtervolgt me de laatste dagen, iedere dag zie ik het ergens anders op.. stukje op tv over Georges Melies, in de film Hugo, op tijdschriften, platenhoes nu..quote:
Jeujeuj, La Dispute.quote:Op zaterdag 25 februari 2012 13:03 schreef Trollscience het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
quote:
Hoe wil je aan de buitenkant kunnen zien wat een T of B lymfo is? Gezien de grootte van de cellen in vergelijking met de rode bloedcel zijn het iid geheid lymfo's maar erg knap als je dan nog verder zo kan zien van welke lijn ze zijn, of heb je de hoes door een flowcytometer gehaald?quote:Op maandag 27 februari 2012 11:05 schreef Bosbeetle het volgende:
De nieuwe peter gabriel is ook wel mooi
[ afbeelding ]Scanning Electron Microscopy
![]()
Kleine discrepantie de titel van de plaat is 'new blood' en wat je op het plaatje ziets is al iets ouder bloed, als hij echt new bloed had willen laten zien hadden er wat voorloper cellen bij gemoeten, dit is eigenlijk volwassen bloed.
(op het plaatje zie je 2 rode bloedcellen, 2 witte bloedcellen ik gok een t-cel en een b-cel, een paar bloedplaatjes, en een macrofaag (?) maar een expert weet het waarschijnlijk beter)
Dat was trouwens de deluxe versie de normale versie is ook mooi een bloedcel op een naald.
[ afbeelding ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |