Ik zie 'm niet?quote:Op woensdag 17 februari 2010 15:24 schreef Arn0 het volgende:
Deze is niet bepaald mooi maar wou hem wel posten omdat het (volgens mij) de allereerste gebande cover ooit is. Wat waren ze toch preuts in de jaren 50..![]()
[ afbeelding ]
Nogmaals. Waarom moet er veel te zien zijn om spanning op te roepenquote:Op vrijdag 19 februari 2010 16:35 schreef Dorstlessend het volgende:
Ik wil toch even reageren nog op de witte beatles hoes. Ik ben het eens met de persoon die zei dat het welliswaar een gedurfd ontwerp was in der tijd; in 2010 is het gewoon een witte hoes met zwarte letters. Als je je in de tijdsgeest verplaatst en de positie van de beatles in die tijd erbij betrekt, komt de hoes echter weer in een ander beeld te staan. Desalniettemin doet het mij werkelijk helemaal niets. Er is TE weinig TE ZIEN; het minimalisme grenst aan het nihilisme, er ontstaat geen spanning, er lost geen spanning op. LEUK, maar MOOI? Nah....
Ok, misschien een verkeerde verwoording van mij. In veel minimalistische kunst is weinig TE ZIEN, maar als je tussen de regels/lijnen/verspetters doorkijkt is er WEL veel te zien; bij de Beatles plaat heb ik dat niet. Ik waardeer de hoes overigens wel, en vind het ook wel INDRUKWEKKEND dat de hoes op die manier is vormgegeven, en vind 'm ook niet misplaatst in dit topic, maar het is wel zo'n plaat waar onvermijdelijk discussie rond ontstaat, wat ik ook weer goed vind. Doch, ook voor een minimalistisch kunstwerk vind ik dit, buiten de vernieuwing en progressie om, niet mooi, noch interessant. Volgens mij is dit overigens JUIST het soort discussie dat minimalistische kunst past (niet dat ik er wat van afweet); wat is er afgebeeld en waarom. Minimalisme is het zwarte schaap binnen de esthetiek misschien?quote:Op zaterdag 20 februari 2010 14:18 schreef wallofdolls het volgende:
[..]
Nogmaals. Waarom moet er veel te zien zijn om spanning op te roepen. Het lijkt wel alsof kunst alleen zo mag genoemd als er veel concrete prikkeling is.
Vind dit de mooiste Pink Floyd cover.quote:
quote:Op dinsdag 16 februari 2010 19:43 schreef FalleNk810i het volgende:
[..]
yeah I know, bedoelde meer zo van jeej COB en dan Hatecrew Deathrollsorry beetje vaag
Oké, Dat is duidelijk.quote:Op zaterdag 20 februari 2010 16:59 schreef Dorstlessend het volgende:
[..]
Ok, misschien een verkeerde verwoording van mij. In veel minimalistische kunst is weinig TE ZIEN, maar als je tussen de regels/lijnen/verspetters doorkijkt is er WEL veel te zien; bij de Beatles plaat heb ik dat niet. Ik waardeer de hoes overigens wel, en vind het ook wel INDRUKWEKKEND dat de hoes op die manier is vormgegeven, en vind 'm ook niet misplaatst in dit topic, maar het is wel zo'n plaat waar onvermijdelijk discussie rond ontstaat, wat ik ook weer goed vind. Doch, ook voor een minimalistisch kunstwerk vind ik dit, buiten de vernieuwing en progressie om, niet mooi, noch interessant. Volgens mij is dit overigens JUIST het soort discussie dat minimalistische kunst past (niet dat ik er wat van afweet); wat is er afgebeeld en waarom. Minimalisme is het zwarte schaap binnen de esthetiek misschien?
Ja klopt ook wel, hoewel ik het de laatste paar pagina's wel vindt meevallen. En zelfs voor de kleurrijke, quasi-veelzeggende valt wat te zeggen; muziek zelf is ook niet altijd gewichtig of doorwrocht.quote:Op zondag 21 februari 2010 07:11 schreef wallofdolls het volgende:
[..]
Oké, Dat is duidelijk.
Toch zie ik in dit topic heel (erg veel te) veel covers langskomen die heel kleurrijk en quasi-veelzeggend zijn, maar tegelijkertijd echt de leegheid zelve zijn.
het bewijst alleen dat de Beatles na 40 jaar nog steeds op de radar staan. Als een andere, 13 in dozijn band uit de jaren 60 die hoes had gebruikt, waren we hem nu al wel vergeten.quote:Op zaterdag 20 februari 2010 14:47 schreef DO2 het volgende:
Met het simpele feit dat die hoes ruim 40 jaar na dato nog altijd de gemoederen bezig weet te houden,
heeft ie z'n strepen wel verdiend, lijkt me zo.
Geniaal dat minimalisme.quote:Op maandag 22 februari 2010 16:24 schreef Bosbeetle het volgende:
[ afbeelding ]Spiņal tap - smell the glove
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |