quote:Op vrijdag 22 januari 2010 20:41 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik heb echt nog niets verontrustends gelezen, ik vind het alleen heel vervelend voor jou. Maar ik wil ook uitkijken met je geruststellen en voorhouden dat alles wel goedkomt, want er valt natuurlijk geen 'diagnose' te stellen via een beeldscherm. Ik kan alleen vertellen over mijn ervaring.
Ik vind je hoeveelheid vragen trouwens ook niet opvallend. Het blijft giswerk met een baby. Ik zou eerder opkijken als je geen vragen had en alles als vanzelfsprekend goed ging.
Badderze!
quote:Op vrijdag 22 januari 2010 20:42 schreef Vlindur het volgende:
Zo, ik tiep wel erg traag
Stiemie: Daarom wil ik dus ook FV testen, om te kijken of hij nog honger heeft.
En 3 maanden.. Dat is nog heel ver!![]()
Karin, mijn moeder vond mij ook altijd een drukte maker, maar zo druk was ik niet. Ik ben benieuwdFijn dat Lars iig niet uitdroogd
Sterkte verder met je kleine vriendje
![]()
Twinkly, hij ligt wel goed volgens mij. Ik kan hem 4 keer op de zelfde manier aanleggen en hij kan er rustig 3 keer van loslaten, terwijl hij de 4e keer wel zitten blijft![]()
Claudia, die frustratie kan ik idd wel inkomen. Ik doe nu 8 stappen en sta naast zn bed, dan ga ik in de stoel zitten met mn fleecedeken en dan zitten we lekker samen warm. Straks zou ik dan helemaal naar beneden moeten.. Brr, koud!
En het wordt beter? Waarom zijn ze niet gelijk 3 maanden dan![]()
Meneer zit weer te hikken. In de wipstoel die ik redelijk rechtopper heb gezet. Maar hij is er flauw van. We gaan in bad!
Tot snel en echt super, super bedankt voor jullie steun!![]()
en de laatste waarmee ik hem dichtgooide:quote:Op vrijdag 22 januari 2010 20:44 schreef Stiemie het volgende:
Zelfs bij een 2e stik je nog van de vragen hoor VlindurHeb ik me erg op verkeken in het begin. dat ik dacht "Joh we hebben ervaring en deze doen we er gewoon even bij
" Niet dus... Elk kindje heeft gewoon een eigen gebruiksaanwijzing (en jijzelf ook) en die krijg je er helaas niet bijgeleverd.
Ben trouwens soms wel een beetje jaloers op al die mensen die met hun baby in bad gaan
quote:Op vrijdag 22 januari 2010 20:50 schreef XXXKarinXXX het volgende:
[..]
Karin knikt instemmend![]()
[..]
Ooooh ik ook!!!Kan me nu al verheugen op volgend jaar, verhuizen!!!
Een bad is echt wel een voorwaarde!
Die cursus van mij was 'Peuter in zicht' en wordt landelijk gegeven door/bij/op consultatiebureau's.quote:Op vrijdag 22 januari 2010 21:30 schreef Stiemie het volgende:
Chan ik vroeg het inderdaad in het vorige topic![]()
Klinkt best interessant. Heb je dat gesprek dan emt iemand van bv een CB of echt met een opvoeddeskundige?
Klinkt ook leuk BE zo'n peutercursus. Hier is binnenkort bij het kinderdagverblijf een workshop positief opvoeden. Dat wordt door ons cb gegeven en dat weerhoudt me er dan toch weer van
Nou ja ik ben niet bang voor mijn CB hoorquote:Op vrijdag 22 januari 2010 21:48 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Die cursus van mij was 'Peuter in zicht' en wordt landelijk gegeven door/bij/op consultatiebureau's.
Het waren 1 wvk's en een groepje van 6 ouders, niks dwingends of engs aan verder hoor.
hey wat goed van Thomax Aoraki!! super!quote:Op zaterdag 23 januari 2010 11:53 schreef Aoraki het volgende:
Vlindur, het klinkt wel alsof jij genoeg melk hebt voor Rienk. Ik heb mijn bv afgebouwd, en wilde 1 voeding per week door de fles vervangen. Helaas holde mijn productie achteruit en zat hij binnen 1,5 week al volledig op de fles. Dit sterkte miij wel in de gedachte dat ik niet meer voldoende melk voor hem had. Hij wilde namelijk ook constant drinken, vooral in de namiddag en avond en dat voor 2 weken lang (vermoeiend!). En ik moet nu zeggen dat ik heel blij ben met de fles. Ons mannetje is veel vrolijker dan voorheen (logisch, want hij heeft niet steeds honger). Ik ben blij dat ik hem 2 volledige maanden bv heb kunnen geven, maar het moet voor jezelf ook nog leuk blijven. Ik merkte dat mijn geduld (en idd voornamelijk 's nachts) behoorlijk begon op te raken...
mmm, ik denk dat ik binnenkort ook eens ga badderen met ons mannetje. Ik dacht dat hij nog te klein was, maar ik lees hier dat jongere kindjes het ook doen.
Vannacht heeft thomas zichzelf overtroffen: om 20.30 laatste fles en hij werd pas om 6.00 wakker![]()
Het is nu al 4 dagen achter elkaar dat hij er minimaal 8 uur tussen laat (zou het dan toch?). Nu nog een beter ritme, want vanaf 18.00 t/m 2.00 heb ik niet zo veel aan
Leah zit net ook voor het eerst in een wipstoeltje. Het mag nog niet te lang, meen ik, maar ze vindt het ook wel leukquote:Op zaterdag 23 januari 2010 11:31 schreef Beessie-Jen het volgende:
Gister heeft ons meisje van haar tante een wipstoel gekregen, dus die is direct in gebruik genomen. Geloof dat ze het wel leuk vindt...
Het was inderdaad een nogal kort door de bocht gaande vragenlijst. En bij wekte het inderdaad de indruk op dat ze wilden weten hoe vaak ik mijn kind tegen de muur aan zou rammen ofzo.quote:Op vrijdag 22 januari 2010 21:18 schreef Chan het volgende:
Claudia ik ging in het begin met Timo onder de douche omdat hij het badje een drama vond en de douche heel fijn. Sinds we een badzitje hebben vindt hij het badje ook fijn
Iemand vroeg nog wat stevig ouderschap is, ik weet niet meer wie, maar in het kort is het een programma waarbij je 6 keer een gesprek hebt (laatste gesprek als je kind 1,5 jaar is) met iemand over de opvoeding en ontwikkeling van je kind. Bij elk gesprek blik je vooruit op de komende periode en je hebt het over de dingen waar je tegenaan denkt te gaan lopen en hoe je daar mee om zou kunnen gaan. Er is ook alle ruimte om alle vragen te stellen die je maar hebt. Om aan het programma mee te kunnen doen moet je na je bevalling een vragenlijst invullen. (met absurd persoonlijke kort-door-de-bocht gestelde vragen overigens, waardoor veel mensen er volgens mij al een beeld van krijgen dat het bedoeld is om potentiële kindermishandelaars op te sporen, dat zouden ze mijns inziens wel een beetje anders aan kunnen pakken.. ) Als aan de hand van die vragenlijst blijkt dat je er voor in aanmerking komt bellen ze je met de vraag of je mee wilt doen.
Nou, Fabi poepte dus ook niet uit zichzelf. Als wij hem niet hielpen (thermometer) dan poepte hij goed 3 dagen niet.quote:Op zaterdag 23 januari 2010 10:27 schreef lily het volgende:
oh, Leah heeft gisteren en ook vandaag nog geen poepluier gehad.
Is dat niet wat vroeg? (ze is 4,5 week)
ah oke, vanaf 4 weken dus (ik dacht later).quote:Op zaterdag 23 januari 2010 13:29 schreef amaranta het volgende:
CBmevrouw zij dat borstsgevoede babies vanaf 4 weken soms maar 1 keer per week poepen. BVpoep is snel verteerbaar en licht dus dat was geen probleem.
En zo'n tommie tippee closer to nature fles?quote:Op zaterdag 23 januari 2010 10:29 schreef Vlindur het volgende:
Beessie, kolven heb ik al gedaan, maar Rienk wil de fles niet. Nu heb ik een avent fles en ik wil nu nog zo'n drifax proberen (iemand anders nog tips?) en de KV is meer om te testen of hij dan anders word
Die hebben wij, en het is de enige fles waar Thomas tot nu toe aan wil drinken. De houding van het mondje is ook compleet het zelfde als aan de borst.quote:Op zaterdag 23 januari 2010 13:35 schreef Asyniur het volgende:
[..]
En zo'n tommie tippee closer to nature fles?
Mja ik ben ook geen voorstander, maar ik zag gewoon dat Fabi enorme buikpijn had, buik was superhard, dus even een handje geholpenquote:Op zaterdag 23 januari 2010 13:32 schreef lily het volgende:
[..]
ah oke, vanaf 4 weken dus (ik dacht later).
ik gebruik nooit een thermometer verder....
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Jaaa het jurkjequote:Op zaterdag 23 januari 2010 13:23 schreef lily het volgende:
[..]
Leah zit net ook voor het eerst in een wipstoeltje. Het mag nog niet te lang, meen ik, maar ze vindt het ook wel leuk
[ afbeelding ]
quote:Op zaterdag 23 januari 2010 22:35 schreef Stiemie het volgende:
En is Driekus nu al uit 62 aan het groeien? Esmee groeit er juist in
![]()
dat was bij ons ook zo, echt geweldig! Alleen jammer haast dat je dan nog ff moet wachten tot ze het ook echt aan kunnenquote:Op zaterdag 23 januari 2010 23:57 schreef Meimeltje het volgende:
Karin, wat fijn dat het vandaag weer beter ging met Lars!!
Hier ook nog maatje 56...maar ik kan niet wachten tot hij 62 past, daar hebben we zoveel kleertjes van(bijna alle kleertjes die we van kraambezoek kregen waren in deze maat).
Herkenbaar. Ik heb gister een pakje maat 68 (!) van Kidscase in een doos op kunnen bergen. Hij had het nog niet één keer gedragen. Dit probleem doet zich altijd voor bij boxpakjes terwijl ik die juist zo leuk vind. Ik vind het merkwaardig, want hij heeft nog wel maat 56 bovenkleding van de Hema aan; hij heeft vooral lange benen.quote:Op zondag 24 januari 2010 09:03 schreef Tan het volgende:
50/56 heeft het hier, net als bij de meeste van mijn kinderen, vier weken uitgehouden. Elyas zit nu op maat 62... maar ik heb spijt dat ik zoveel leuke pakjes in maat 62 heb gekocht want het zit niet eens ruim of zoEn Elyas is zo zwaar nog helemaal niet, hij is gewoon lang (vooral een lang bovenlijf, net als zijn vader en broers), dus met veel pakjes zitten ze wel wijd maar trekken de knoopjes onderin helemaal strak.
Ik had er niet eens bij stilgestaan dat dat ook nog kon! Nee, mijn inwendige klok is ingesteld op 1 nachtvoeding die ongeveer 4-5 uur na de laatste avondvoeding komt. Ik lag dus echt op hem te wachten.quote:Op zondag 24 januari 2010 10:57 schreef Twinkly het volgende:
hihi ontplofte je Claudia?
Niels! Beefcake!quote:Hier bovenkleding 68 en broekjes 62 (Hema), maar die 68 is nodig in de breedte, in de lengte nog niet![]()
![]()
Jumpsuitjes vind ik geweldig maar ik heb zo'n vermoeden dat die niet voor zijn lijf gemaakt zijn, die van GMK paste hij bij zijn geboorte al amper (in de breedte).
bedankt Tan; maar jammer genoeg ben ik ook uitgebreid bekend met rugklachten...quote:Op zondag 24 januari 2010 12:59 schreef Tan het volgende:
Beterschap BJ, bekend fenomeen voor mij, had na alle zwangerschap een periode van spit (rugpijn), en op zich ook niet zo raar natuurlijk. Maar wel heel vervelend, vooral als je alleen maar paracetamol kunt nemen (wat niet helpt).
[ongevraagd advies modus]Klinkt raar als je bijna niet kunt lopen, maar zowel HA als fysio als Mensendiecktherapeute als manueel therapeut adviseerden me min of meer te blijven bewegen, ook als je alleen maar gebukt kunt lopen (kruipen). Zoveel mogelijk blijven bewegen, afwisselen met max. 20 minuten liggen en dat weer afwisselen met 20 minuten zitten. Ik heb gemerkt dat het pijn doet, maar dat het daardoor ook sneller over gaat.[/oam]
ja, dat is helaas bij mij ook het probleem, veroorzaakt (waarschijnlijk) door jarenlange scheefstand van mijn bekken.quote:Op zondag 24 januari 2010 14:16 schreef Beessie-Jen het volgende:
[..]
bedankt Tan; maar jammer genoeg ben ik ook uitgebreid bekend met rugklachten...
heel opmerkelijk de hele zwangerschap geen klachten gehad; maar in het verleden met grote regelmaat ischias gehad. Heb namelijk een versleten/ verdunde tussenwervelschijf...(en een lichte scoliose)
en lopen blijf ik ook doen hoor. Het is het zitten wat het meeste pijn doet...maar het gaat gelukkig al wel ietsje beter dan gisteravond en van8. Gelukkig is vriendlief vandaag en morgen vrij; dus kan wel een beetje bijtrekken voordat ik dinsdag weer alleen ben...
Het lijkt me beter om nog even niet te veel aan te schaffen... Volgens mij heb ik per volgende maten nog 2 plastic kratten vol kleertjes van Linde liggen...quote:Op zaterdag 23 januari 2010 23:14 schreef innepin het volgende:
Stiemie, kom je ook naar de kledingruilbeurs? Ik heb nog wel wat leuk meisjesspul in maat 62 liggen
Daar was ik al bang voor toen je het vorige keer omschreefquote:Op zondag 24 januari 2010 21:50 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Fijn dat jullie zo'n leuke avond hadden Lijnloos!
Ik sprak net een vriendin die in het kinderziekenhuis werkt, en zij denkt aan het RSvirus, nu moeten ze dat ook uitzieken, maar ze zei dat ik Lars wel beter even weer kon laten zien, om te checken of zijn longetjes niet vol zitten inmiddels. Dus ik bel morgen maar weer eens.
Ik vind mijn huisarts best oke, maar dat ze een kleine baby oproept bij de achternaam vind ik zo stom en formeel!!
Er is bij kruidvat en Etos Sinaspril te koop. Dat is vloeibare paracetamol en dat mag vanaf 3 maanden.quote:Op zondag 24 januari 2010 22:23 schreef Xenia het volgende:
Vloeibare paracetamol is er niet volgens de apotheek hier.
waar zit jij dan?quote:Op zondag 24 januari 2010 22:23 schreef Xenia het volgende:
Vloeibare paracetamol is er niet volgens de apotheek hier.
Wow... mijn vriend gaat het morgenochtend voor zijn werk meteen halen. Bedanktquote:Op zondag 24 januari 2010 22:26 schreef Stiemie het volgende:
Er is bij kruidvat en Etos Sinaspril te koop. Dat is vloeibare paracetamol en dat mag vanaf 3 maanden.
Hier meer info: http://www.zelfzorg.nl/product.php?id=205
Ok, spuitjes heb ik nog.quote:Op zondag 24 januari 2010 22:42 schreef Stiemie het volgende:
Wat vaag zeg van de apotheekAls je vriend het bij de apotheek gaat kopen, dan is het misschien handig om meteen een spuitje mee te nemen. Je moet het namelijk toedienen met een maatlepeltje, maar dat gaat bij een liggende baby natuurlijk niet handig (ook niet bij een tegenstribbelende peuter trouwens
). Op het flesje zit onder de dop een soort extra dopje dat er heel makkelijk afgaat en dan kan je gewoon het spuitje erin doen en de juiste hoeveelheid opzuigen.
Lang leve Fok dan maar weer, wat een irritante apotheek zeg!!!quote:Op zondag 24 januari 2010 22:37 schreef Xenia het volgende:
[..]
Wow... mijn vriend gaat het morgenochtend voor zijn werk meteen halen. Bedankt![]()
Echt ongelovelijk dat die apotheek hier gewoon zegt dat het niet bestaat... Dat deden ze ook al toen ik om Otrivin voor baby's vroeg, notabene voorgeschreven door de kinderarts in het ziekenhuis. Ik moest echt 10 minuten praten om het mee te krijgen.
En als je morgen nog iets medicijn achtigs krijgt dan hoor ik het inderdaad heel erg graag Karin.
Ik heb nu dus zoutoplossing en Otrivin. En ik heb van VSM Nisykind Forte druppels om de keel te verzachten en de luchtwegen vrij te maken (dit laatste dus niet op recept ofzo).
Oh wat fijn zeg! Hopelijk helpt het je meisje beter dan de zetpilletjes!quote:Op zondag 24 januari 2010 22:48 schreef Xenia het volgende:
Ok, spuitjes heb ik nog.
Ik heb net de dienstdoende apotheek gebeld en we kunnen het ophalen als het voor 23.00 uur is. Bij hoge uitzondering, want het is eigenlijk alleen voor spoedeisende recepten, maar ik heb de situatie uitgelegd en we mogen het ophalenWat een timing. Vriend is meteen in de auto gesprongen en nu onderweg. Super bedankt voor de tip nogmaals Stiemie
Lang leve Fok inderdaadquote:Op zondag 24 januari 2010 22:50 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Lang leve Fok dan maar weer, wat een irritante apotheek zeg!!!
Ik hou je op de hoogte....!
Ik hoop voor je op een goede nacht.
Lars is de hele avond al erg onrustig, slaapt wel, maar moet ongeveer elke 10 min hoesten.
Vermoeiend voor het manneke zo, ik ga zo proberen of hij nog wat wil drinken en dan zelf ook maar wat slaap pakken. Afgelopen nacht was het weer 4.45 uur toen Lars zich meldde....
Dat geloof ik graagquote:Op zondag 24 januari 2010 22:12 schreef Xenia het volgende:
Wat is het vreselijk zwaar om mijn kleine lieve meisje zo ontzettend ziek en in pijn te zien.
Er is ook Xylo voor baby's, van de collegabereider vasn de apotheker, 0.25 per mg. Kost ruim 6 euro, maar is wel tijdelijk te gebruiken bij kleine baby's!quote:Op zondag 24 januari 2010 22:37 schreef Xenia het volgende:
[..]
Wow... mijn vriend gaat het morgenochtend voor zijn werk meteen halen. Bedankt![]()
Echt ongelovelijk dat die apotheek hier gewoon zegt dat het niet bestaat... Dat deden ze ook al toen ik om Otrivin voor baby's vroeg, notabene voorgeschreven door de kinderarts in het ziekenhuis. Ik moest echt 10 minuten praten om het mee te krijgen.
En als je morgen nog iets medicijn achtigs krijgt dan hoor ik het inderdaad heel erg graag Karin.
Ik heb nu dus zoutoplossing en Otrivin. En ik heb van VSM Nisykind Forte druppels om de keel te verzachten en de luchtwegen vrij te maken (dit laatste dus niet op recept ofzo).
Irritant hè, ik kon me dara ook niet toe zetten. En toen ik 'm eenmaal uitgepakt had, werd ik zo moedeloos van al die onderdelen en die vage gebruiksaanwijzing, dat ie vervolgens alsnog een week utgepakt op tafel heeft gelegen.quote:Op maandag 25 januari 2010 12:35 schreef lily het volgende:
Ja, maar doen dan...
De kolf zit nog in de doos en ik moet alle onderdelen checken, hoe het werkt enzo...
Ik zit nu gewoon steeds op haar te wachten met ploftieten
oh, dan is Elyas precies 1 week ouder
Neuh, niet. Is er niet meer van gekomen. Ik moest nog wat regelen voor het kinderfeestje van jongste zoon nu woensdag en daarna weer naar school. De dagen gaan snel...quote:Op maandag 25 januari 2010 14:46 schreef Beessie-Jen het volgende:
@lily; is het al gelukt met je kolf???
Ik had een druk weekend, zaterdag moeten werken en gisteren de verjaardag van mijn man gevierd (die was eigenlijk zaterdag....)quote:Op zaterdag 23 januari 2010 23:52 schreef mefke79 het volgende:
Thomas al weer in 74! Ah, ca.ra doe nog eens een foto van je beer vent dan. Jij geeft gewoon slagroom, dat is duidelijk!
Ik ook nietquote:
Nietquote:Op dinsdag 26 januari 2010 10:33 schreef Twinkly het volgende:
Hoe gaat het nu met uit de fles drinken Sorbootje?
quote:Op dinsdag 26 januari 2010 11:21 schreef Incantrix het volgende:
Owja, en Twinkly, thnx voor je tip aangaande vooraf kolven, ik zat er zelf ook al over te twijfelen.. Nu had ik er sowieso nog niets mee gedaan want mijn handkolf is stuk en ik zit te wachten op een vervangend onderdeel, dus tot die binnen is.. Ik ga me niet elke voeding vooraf aan de elektrische kolf hangen hoor, voor kleine beetjes kolven is de handkolf veel handiger. Maar hoe laat jij de tsr weglopen dan? 'S-nachts gaat dat compleet vanzelf bij mij (ben vannacht nog door 4 lagen badstof heengelekt), maar overdag komt de tsr niet altíjd op gang voor Stef is aangelegd (en zo wel ben ik meestal net te laat met dat doekje).. Borstcompressie? Of komt de tsr bij jou altijd vanzelf op gang voor je Niels aanlegt?
Had ik trouwens al eens gezegd hoe gezegend ik me voel met Stef? Hij is zó makkelijk en lief en schattig
quote:
Ze haalt het 's avonds in. Ze drinkt voor ze naar bed gaat drie keer. Da's dus drie keer tussen vier en half 9. Meestal meldt ze zich een uurtje later nog één keer en drinkt ze nog wat en dan slaapt ze tot een uur of 5/6. Daarna slaapt ze nog tot kwart over zeven en dan tank ik er nog wat melk in voor ik haar wegbreng. Zo komt ze op 6 voedingen per dag, alleen wat raar verdeeld. Maar ze lijkt het prima te redden op deze manier.quote:Op dinsdag 26 januari 2010 11:28 schreef Twinkly het volgende:
[..]
En nu? Haalt ze het 's nachts in?
Bluh...
oh, leukquote:Op dinsdag 26 januari 2010 13:17 schreef Lijnloos het volgende:
Verder vond de arts dat ze echt super alert was, geniaal dat ze al blij lachte
heel herkenbaar...quote:Op dinsdag 26 januari 2010 11:48 schreef Sorbootje het volgende:
Nou Lily, goed...dat niet, want ik wilde de bv afbouwen en dat gaat nu niet gebeuren, wat betekent dat ik niet mag lijnen. Dat klinkt misschien heel ijdel, maar ik heb in het verleden behoorlijk wat overgewicht gehad en ben toen heel veel (35kg) afgevallen. Door mijn zwangerschap ben ik weer flink gegroeid en daar heb ik het écht heel moeilijk mee. Door de bv val ik wel wát af, maar niet genoeg naar mijn smaak.
Maar goed, mijn belang komt nu even op de tweede plaats en ik blijf bv geven zolang het nodig is. Isabeau lijkt er niet onder te lijden en dat is het belangrijkst (en ik neem aan dat je daar ook op doelde). Ideaal is het niet, maar ze blijft op zo'n dag best vrolijk, ze slaapt alleen wat meer (spaarstand?)
ik mag ook niet klagen eigenlijk.. ik weet hetquote:Op dinsdag 26 januari 2010 13:55 schreef mefke79 het volgende:
BJ, ik snap dat jij er mee zit dat je niet meer in een 28 kan, maar ik kan alleen maar dromen van een 30 aankunnen!Tis hier 33 en dat wordt zelfs met veel afvallen hoogstens een 32
Sorbo heel herkenbaar, hier psies het zelfde. Ik baal er ook verschrikkelijk van (nu ook 44 terwijl voor mn zwangerschap 38) Ik was 28 kilo aangekomen, inmiddels zijn er al 16/17 kilo af. Maar het gaat mij ook niet snel genoeg.quote:Op dinsdag 26 januari 2010 14:16 schreef Sorbootje het volgende:
Ik draag normaal maat 38 en nu maat 44. En dat is gewoon k*t. Sporten kan idd wel (en doe ik ook als de sneeuw weg is. hardlopen durf ik nu even niet) en ik let ook wel op mijn voeding. Ik val ook wel af, maar tergend langzaam.
Ik begrijp het ook heel goed! Ik ben in het verleden ruim 50 kilo afgevallen en ik ben tijdens de zwangerschap flink aangekomen. Nu ben ik alweer veel gewicht kwijt maar ik zit nog niet op het gewicht dat ik voor de zwangerschap had. Ik zou er wel iets mee willen doen, maar ik vind het moeilijk om te bepalen wat verstandig is. Afvallen mag niet maar gezond eten wel, maar wat als ik daar nu van afval? En hardlopen mag wel, maar ik moet uitkijken omdat mijn botten nog verweekt zijn en ik moet net na een voeding rennen want anders verzuurt de melk (?). Ik voel me niet lekker met dit gewicht, maar ik voel me ook schuldig als ik aan afvallen denk en daarmee de borstvoeding mogelijk compromitteer. Afijn, ik moet niet zeuren want Ivan drinkt wel uit de fles dus ik zou af kunnen bouwen. Ook ijdel: ik heb een buikwandcorrectie gehad en ben ontzettend blij dat mijn buik nog intact is na de bevalling.quote:Op dinsdag 26 januari 2010 11:48 schreef Sorbootje het volgende:
Nou Lily, goed...dat niet, want ik wilde de bv afbouwen en dat gaat nu niet gebeuren, wat betekent dat ik niet mag lijnen. Dat klinkt misschien heel ijdel, maar ik heb in het verleden behoorlijk wat overgewicht gehad en ben toen heel veel (35kg) afgevallen. Door mijn zwangerschap ben ik weer flink gegroeid en daar heb ik het écht heel moeilijk mee. Door de bv val ik wel wát af, maar niet genoeg naar mijn smaak.
Natuurlijk mag je wel klagen. Je hebt heel hard geknokt voor alle kilo's die je bent afgevallen en dat is een geweldige prestatie geweest. Ik denk dat het voor ons allemaal moeilijk te accepteren is dan ontzwangeren in de regel een tijdje duurt en we geduld moeten hebben. Als buitenstaander zou ik tegen mezelf zeggen dat ik niet zo streng voor mezelf moet zijn, want de bevalling is nog maar 10 weken geleden.quote:Op dinsdag 26 januari 2010 14:11 schreef Beessie-Jen het volgende:
[..]
ik mag ook niet klagen eigenlijk.. ik weet hetheb zelf een periode gehad dat ik maat 48 kleding aan had...
(en op mijn slankst was dat maat 36; maar dat was dan eigenlijk weer net te dun...)
maar toch vind ik het erg zonde dat ik mijn kleren niet meer pas.. (zijn zoveel mooie dingen bij!).
het is dus: of afvallen (en eigenlijk weet ik ook stiekem wel dat dat niet echt nodig is...en mager ook niet mooi is...) of nieuwe kleren kopen...
Onwijs herkenbaar hoor Sorbootje, Ik was juist zo blij dat ik maar (relatief) weinig was aangekomen tijdens de zwangerschap en misschien is het er ook wel af intussen, maar ik wil een heel stuk verder weer naar beneden (richting mijn postuur ongeveer 3 jaar geleden). Ik kan ook niet wachten om weer te gaan sporten, maar eigenlijk moet ik gewoon nu al wat meer gaan doen. Voel me inmiddels wel zo goed dat ik er weer aan kan gaan denken om te gaan sporten.quote:Op dinsdag 26 januari 2010 15:03 schreef Sorbootje het volgende:
Goh en ik maar denken dat ik raar ben dat ik er zo van baal...En daarom houd ik zo van OUD!
www.goodmoodkid.nlquote:Op dinsdag 26 januari 2010 16:20 schreef NieuweUser het volgende:
Leuke hangmat Evie!! Dat zal vast lekker liggen!
Waar bestellen jullie trouwens die kleertjes met een naam erop??
Dankje! Ik ga eens kijken!!quote:Op dinsdag 26 januari 2010 16:23 schreef Beessie-Jen het volgende:
[..]
www.goodmoodkid.nl
leuke site, mooie kleertjes..
quote:Op dinsdag 26 januari 2010 16:12 schreef mefke79 het volgende:
BJ, doe mij jouw 77,5 dan ben ik al een heel eind en ik ben een centimetertje korter. Ik heb niet meer op de weegschaal gestaan sinds Driekus van de borst af is. Maar dat is omdat de batterij leeg is.
Kwijlen jullie beebs ook werkelijk alles onder? Ik heb em op zijn buik liggen nu en er vormt zich langzaam een enorme natte vlek op het kleed.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De baby op de kwijlfoto is Davidquote:Op dinsdag 26 januari 2010 18:55 schreef _Bar_ het volgende:
@ Lilly wat een plaatje, en blijf het zeggen hoor, ze kan haar broers niet liegen
Je zou Nisykind Forte druppels van VSM kunnen poberen. Is een plantibioticum voor keel, neus en luchtwegen. Hier staat er meer over: http://www.purelijfkracht.nl/nisykind_forte_druppelsquote:Op dinsdag 26 januari 2010 17:37 schreef huuphuup het volgende:
Even snel een vraagje tussendoor, Amélie heeft al een paar dagen een kriebelhoestje. T klinkt heel naar, bijna alsof er iets achterin haar keel zit dat ze probeert op te hoesten ofzo. Er zit niets, we hebben uiteraard gekeken. Ik denk echter wel dat ze er last van heeft, ze is een beetje humeurig en wordt ook vaak wakker 's nachts.
Is er iets dat ik haar kan geven? Is er een hoestsiroop ofzo die geschikt is voor haar leeftijd (5 maanden) en tegen kriebelhoest? Ze is ook flink verkouden. Zielepietje.
Het begon hier ook met hangerig en overgeven, verhoging kwam pas 4 dagen later. Maar wel meteen heel slecht drinken. Drinkt ze wel goed?quote:Op dinsdag 26 januari 2010 20:31 schreef huuphuup het volgende:
Thanks Xenia
ze heeft nu al een paar keer wat overgegeven ooklijkt zich niet zo lekker te voelen maar verder geen verhoging ofzo.
Ff lekker in bad dan maar samen. (ze ruikt zuur nu)
Ik zag vandaag ook al aan advertentie van Tussikind, maar als ik dat zo lees dan heeft Nisykind een wat bredere werking, dus dat zou een optie kunnen zijn. Eerst maar even afwachten wat de ha zegt.quote:Op dinsdag 26 januari 2010 21:15 schreef Xenia het volgende:
[..]
Het begon hier ook met hangerig en overgeven, verhoging kwam pas 4 dagen later. Maar wel meteen heel slecht drinken. Drinkt ze wel goed?
Karin heel veel sterkte morgen! (en bij ons werkt die Nisykind Forte echt heel goed lijkt het, misschien voor jullie ook het proberen waard?)
Oh hmm ik weet het niet. Ze drinkt wel rommelig maar ik heb het idee dat dat vooral komt doordat haar neusje vol zit. Ik doe de laatste twee dagen haar neusje sprayen een minuut of vijf voor ik een voeding verwacht, dan gaat het wel redelijk.quote:Op dinsdag 26 januari 2010 21:15 schreef Xenia het volgende:
[..]
Het begon hier ook met hangerig en overgeven, verhoging kwam pas 4 dagen later. Maar wel meteen heel slecht drinken. Drinkt ze wel goed?
Karin heel veel sterkte morgen! (en bij ons werkt die Nisykind Forte echt heel goed lijkt het, misschien voor jullie ook het proberen waard?)
ooo sterkte ermeequote:Op woensdag 27 januari 2010 03:54 schreef amaranta het volgende:
Hi. Ben al vanaf 2,30 bezig:'(
ben moe
Hebben jullie wel eens geprobeerd haar gewoon slokjes te geven?quote:Op woensdag 27 januari 2010 08:58 schreef Sorbootje het volgende:
Hahaha die Oscar, kleine clown!Maar kan me voorstellen dat jij er niet vorlijk van wordt.!
Hoe is het vandaag met de zieke kindjes?
Oh en Isabeau heeft gisteren een beetje uit de fles gedronken op het KDV(toen ze door had dat het de fles was stopte ze accuut, maar toch!!)
Ja, maar dat is ook logisch hoor, kleine kindjes horen uit de borst of uit de fles te drinken. Die geef je niet meteen een lekkere mok zeg maar.quote:Op woensdag 27 januari 2010 09:38 schreef Sorbootje het volgende:
Dat zou ik nog kunnen proberen BE! (echt ik denk iedere keer dat ik alles geprobeerd heb en dan krijg ik weer zo'n volstrekt logische tip en dan vraag ik me af waarom ik dat zelf nog niet bedacht heb... waarschijnlijk omdat ik zo gebrand ben op dat drinken uit de fles)
Heel leuk is dat inderdaad, Timo deed dat gewoon met zn hand toen hij nog in de wieg naast mijn bed lag.. En een lol dat hij had. Ik verbaas me er nog steeds over dat het kennelijk geen pijn deed.. Het was de reden dat hij naar zn eigen slaapkamertje is verhuisd.quote:Op woensdag 27 januari 2010 10:07 schreef Nijna het volgende:
Weet je wat ook leuk is... met je speen langs de spijlen van je bed rammelen midden in de nacht, vindt mama grappig. Oscar kan er dus ook wat van pretletter...
Douchen is voor watjesquote:Op woensdag 27 januari 2010 10:57 schreef Incantrix het volgende:
Hullo allen![]()
Pfff, kleine mannen met krampjes, best vermoeiend hoor! Ik ben wel heel blij dat we een draagdoek hebben, Stef slaapt nu eindelijkJammer dat ik nog niet zo goed ben in het knopen ervan, maar dat komt vast als ik vaker geoefend heb enzo. En blind kunnen typen is ineens ook een hele waardevolle eigenschap
Alleen dat douchen, tja..
![]()
Sorry, ik heb nog niet bijgelezen!
Ben ook heel benieuwd wat ik ook al weer bij de Prenatal moest hebben, tjonge nou.
Ivan heeft nu precies hetzelfde. Die produceert de laatste dagen aan het eind van de middag vreselijke luiers waardoor we hem soms wel 2 keer schone kleren aan moeten trekken. Hij heeft dan ook last van krampen en sabbelt nu veel op z'n knuistje. In zijn geval zijn er geen tandjes te bespeuren. Ik sta er niet zo bij stil dat het wel eens 'iets' zou kunnen zijn.quote:Op woensdag 27 januari 2010 10:17 schreef martine1984 het volgende:jeetje wat een hoop zieke kindjes weer
Sterkte!
![]()
Jamie heeft heerlijk geslapen en ik dus ook, van 2215 aan een stuk tot 0545. Kom ik vanmorgen al laat aan op het kdv, heeft meneer zn luier nog even vol gewerkt. Aangezien de leidster het eerste uur altijd alleen is zou Jamie moeten wachten op een schone luier. En dus heb ik het zelf maar gedaan, het was via zn beentje gaan lekken. Romper en broek onder.... en stinken
![]()
. Hij kwijlt ook heel veel en stopt de hele dag zn handen in zn mond om op de sabbellen. Kan hij het zijn dat hij tanden krijgt? Hij is pas 3,5 maand en ik heb tot dus ver nog geen witte puntjes kunnen ontdekken. Gister had hij ook al last van krampen volgens de leidster (heeft hij nooit)
Succes!quote:Op woensdag 27 januari 2010 10:17 schreef Stiemie het volgende:
En ik heb net met pijn in mijn hart mijn schatjes bij de kinderopvang achtergelaten. Geen idee waarom, maar ik had het er even zo moeilijk mee. Maar het is vandaag echt nuttig dat ze gaan want ik heb straks een sollicitatie voor een hele leuke baan!
Ik weet nu zeker dat de last die Jochem bij de vorige prikjes had, door de RS kwamquote:Op woensdag 27 januari 2010 12:09 schreef Twinkly het volgende:
Ohh BE ok, dankje. En dat vind ik niet zeuren hoorHet was zo dat hij de vorige keer zo'n pijn had na de prikjes, dat wilde ik voorkomen
![]()
Stiemie ik had eroverheen gelezen, heel veel succes!! Ik duim voo rje dat je de baan krijgt!!!
Oh, dat wel hoor. Maar ik heb er een paar weken terug met de lactatiekundige over gesproken en het eerste wat zij vroeg was "hij is vast 12 weken he?" Het schijnt dus dat veel kindjes dan slordiger gaan drinken en aanhappen. En ik denk dat hij niet uit de fles drinkt omdat hij er boos van wordt.quote:Op woensdag 27 januari 2010 12:12 schreef Claudia_x het volgende:
Ik weet niet goed wat prelogopedie inhoudt, maar is het zo'n raar voorstel dan? Is het niet juist fijn als er gekeken wordt naar de mondmotoriek?
Ah, dankje. Ik ben ook niet direct erop tegen hoor! Vraag me alleen af of het niet gewoon simpel de leeftijd isquote:Op woensdag 27 januari 2010 12:17 schreef Claudia_x het volgende:
Maar wat kan er dan wel op duiden dat er problemen zijn met de mondmotoriek? Of is die hele prelogopedie-business kwakzalverij?
Ik vind dit bijvoorbeeld vrij plausibel klinken:
"Uiteindelijk zijn we terecht gekomen bij een pre-logopedist: een logopedist die gespecialiseerd is in de behandeling van eet- en drinkproblemen (nog voordat het spreken begint). Zij is bij ons thuis komen observeren en constateerde dat Ieke problemen heeft met het afwisselen van zuigtechniek bij borst- en flesvoeding. Hoewel bij mondonderzoek bleek dat de zuigreflex nog aanwezig was, had Ieke moeite met het omsluiten van de speen met de tong. De tong maakte allerlei zijwaartse bewegingen in de mond, waardoor de speen steeds uit de mond schoot of kokhalzen opriep . Hierdoor werd Ieke onrustig en begon dan uiteindelijk te huilen. We hebben tips en adviezen gekregen over de houding tijdens de voeding en hoe we het zuigen kunnen stimuleren als we Ieke de fles willen geven." (Bron)
En zoals ik zeg: ligt dat aan het kind of aan een verkeerde speen?quote:Op woensdag 27 januari 2010 12:17 schreef Claudia_x het volgende:
Maar wat kan er dan wel op duiden dat er problemen zijn met de mondmotoriek? Of is die hele prelogopedie-business kwakzalverij?
had Ieke moeite met het omsluiten van de speen met de tong.
Oh, Ivan drinkt ook vrij slordig, hoor. Dat doet hij vooral overdag. 's Nachts is hij een voorbeeldig drinker. Ik vermoed dat dat te maken heeft met de Puckababy, en misschien ook wel met het feit dat het dan donker en rustig is en ik geen contact met hem leg.quote:Op woensdag 27 januari 2010 12:20 schreef Twinkly het volgende:
[..]
Oh, dat wel hoor. Maar ik heb er een paar weken terug met de lactatiekundige over gesproken en het eerste wat zij vroeg was "hij is vast 12 weken he?"
Ik wil je niets aanpraten, hoor, maar hoe weet je dat het een kwestie is van niet willen in plaats van niet kunnen? Is het niet mogelijk dat hij misschien boos wordt omdat hij niet goed eruit kan drinken? Ik opper maar wat, hoor. Ik begrijp alleen niet goed waarom het inschakelen een lactatiekundige toegejuicht wordt terwijl het inschakelen van een prelogopedist dubieus gevonden wordt. Als het alleen om de borstvoeding zou gaan zou ik begrijpen dat je niet zoveel met zo'n verwijzing kunt of wilt, maar aangezien hij niet uit de fles drinkt is het misschien niet zo'n gekke suggestie van het consultatiebureau? (De opmerking over Rapley begrijp ik ook niet goed, maar ik weet dan ook niet wat de context was.)quote:Het schijnt dus dat veel kindjes dan slordiger gaan drinken en aanhappen. En ik denk dat hij niet uit de fles drinkt omdat hij er boos van wordt.
Ik wil dus altijd alles verklaren, dat is mijn afwijkingquote:Op woensdag 27 januari 2010 11:59 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ivan heeft nu precies hetzelfde. Die produceert de laatste dagen aan het eind van de middag vreselijke luiers waardoor we hem soms wel 2 keer schone kleren aan moeten trekken. Hij heeft dan ook last van krampen en sabbelt nu veel op z'n knuistje. In zijn geval zijn er geen tandjes te bespeuren. Ik sta er niet zo bij stil dat het wel eens 'iets' zou kunnen zijn.
voor de moeders van de zieke baby's.
Ik vind dat eigenlijk niet zo'n interessante vraag. Het lijkt mij goed mogelijk dat een baby niet de goede techniek heeft om uit een flesje te drinken, maar dat het veranderen van speen zoveel mogelijk de borst kan benaderen waardoor het drinken beter gaat. Ligt het dan aan het kind of aan de speen? Ach, als het drinken maar beter gaat.quote:Op woensdag 27 januari 2010 12:22 schreef Troel het volgende:
[..]
En zoals ik zeg: ligt dat aan het kind of aan een verkeerde speen?
Mwah, het lijkt me eerder een afwijking van het ouderschap.quote:Op woensdag 27 januari 2010 12:29 schreef martine1984 het volgende:
[..]
Ik wil dus altijd alles verklaren, dat is mijn afwijking
En dat is dus voor mij weer een feest der herkenning! Isabeau fliebert haar tong ook zo door haar mond als we de fles proberen te geven!quote:Op woensdag 27 januari 2010 12:17 schreef Claudia_x het volgende:
"Uiteindelijk zijn we terecht gekomen bij een pre-logopedist: een logopedist die gespecialiseerd is in de behandeling van eet- en drinkproblemen (nog voordat het spreken begint). Zij is bij ons thuis komen observeren en constateerde dat Ieke problemen heeft met het afwisselen van zuigtechniek bij borst- en flesvoeding. Hoewel bij mondonderzoek bleek dat de zuigreflex nog aanwezig was, had Ieke moeite met het omsluiten van de speen met de tong. De tong maakte allerlei zijwaartse bewegingen in de mond, waardoor de speen steeds uit de mond schoot of kokhalzen opriep . Hierdoor werd Ieke onrustig en begon dan uiteindelijk te huilen. We hebben tips en adviezen gekregen over de houding tijdens de voeding en hoe we het zuigen kunnen stimuleren als we Ieke de fles willen geven." (Bron)
Niels ook! En dat kokhalzen doet hij ook.quote:Op woensdag 27 januari 2010 12:36 schreef Sorbootje het volgende:
[..]
En dat is dus voor mij weer een feest der herkenning! Isabeau fliebert haar tong ook zo door haar mond als we de fles proberen te geven!
quote:Op woensdag 27 januari 2010 12:39 schreef Claudia_x het volgende:
Dat klinkt mij heel verstandig in de oren, Twinkly! Ach, die Niels toch, wat maakt hij het z'n moeder lastig. Maar hij is zo leuk!
Toen Ssserpente moeite had om Lente uit de fles te laten drinken hadden we het er nog over of er ook zoiets als een lactatiekundige voor flesvoeding bestond. Dat zal wel dan de prelogopedist zijn! Zijn we daar ook weer uit.
Hé, zo ziet mijn leven er tegenwoordig ook uit.quote:Op woensdag 27 januari 2010 12:46 schreef Twinkly het volgende:
Nu even bij Niels kijken en danwas opvouwen
(
)
OOOOOOOOOOOOOOWHquote:
leuk he...quote:Hé, zo ziet mijn leven er tegenwoordig ook uit.![]()
Ah, ik zie het, had niet ver genoeg terug gelezen.quote:Op woensdag 27 januari 2010 13:34 schreef WupWup het volgende:
Amaranta daar gaat het niet om. Natuurlijk gaan ze ook goed eten zonder Rapley! En als je niet aan Rapley doet of ermee stopt, dan doe je je kind ook echt helemaal niks te kort. Het gaat om het ongefundeerde en zeer onlogische advies van het cb en dat ook nog eens bij 3 maanden...
maar dat was vast geen kind van 10.quote:Op woensdag 27 januari 2010 13:44 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Zei iemand hier op kraamvisite ook toen Lars zo aan het huilen was..."hij heeft denk ik last van tandjes"
yeah right
Gelukkig dat hij niet opgenomen hoeft te worden Karin. Heeft de dokter longetjes geluisterd en gekeken of hij niet uitgedroogd is enzo?quote:Op woensdag 27 januari 2010 13:27 schreef XXXKarinXXX het volgende:
De dokter vond Lars niet veranderd bij maandag, dus niet beter, niet slechter.
Opname was medisch gezien dus niet noodzakelijk.
De dokter vroeg zich alleen af in hoeverre ik het zelf nog trok.
Hij vond me er erg slecht en vermoeid uitzien. Mwoh kan kloppen na 3 nachten op rij niet geslapen te hebben....
Dit kon ook de reden zijn om Lars te laten opnemen, maar die keus liet hij bij mij.
Nou niet zo'n moeilijke keus dan, ik laat hem niet opnemen omdat IK moe ben.
Dus we zijn weer thuis met kleine vriendje.
Vrijdag moeten we weer terug komen bij de dokter.
Dat ja.quote:Op woensdag 27 januari 2010 13:34 schreef WupWup het volgende:
Amaranta daar gaat het niet om. Natuurlijk gaan ze ook goed eten zonder Rapley! En als je niet aan Rapley doet of ermee stopt, dan doe je je kind ook echt helemaal niks te kort. Het gaat om het ongefundeerde en zeer onlogische advies van het cb en dat ook nog eens bij 3 maanden...
Moest ik vanochtend trouwens ook nog aan denken..quote:Op woensdag 27 januari 2010 14:15 schreef WupWup het volgende:
Hoe is het trouwens met Wolf en zijn wel/niet kies?
Ohh wat zieligquote:Op woensdag 27 januari 2010 17:21 schreef Incantrix het volgende:
[..]
Moest ik vanochtend trouwens ook nog aan denken..
Lieve dames sorry, maar ik hrb nog steeds niet bijgelezen. Stef is echt ontzettend huilerig en is dan niet alleen aan het huilen, maar hij raakt ook echt verschrikkelijk van streek, gillen erbij, de hele rataplanNu doet hij dat al sind hij zijn prikjes kreeg en daar weet ik het eigenlijk aan, maar ondertussen heeft hij weer een normale temperatuur en sinds we bij het CB waren doet hij nog iets anders dat ik nog nooit gezien heb bij hem: hij houdt zijn hoofd telkens scheef (dus zeg maar met zijn oor naar zijn schouder), zowel liggend als in zijn wipstoel en maxicosi.. Pas nu ik erover nadenk vraag ik me af of het niet met elkaar te maken heeft, dat enorme huilen en dat koppie scheef telkens. Iemand enig idee wat dit kan zijn? Krampjes heeft hij volgens mij niet, dat dacht ik omdat ze dat op het CB hadden gezegd maar dit is anders volgens mij.. Ik weet echt ff niet wat ik ermee moet, hij is telkens zo gruwelijk overstuur, soms blijft hij erin en ademt hij niet meer en ik moet gewoon met hem meehuilen, het is zo zielig
Help
Ja, oorpijn kan natuurlijk ook!quote:Op woensdag 27 januari 2010 17:28 schreef Xenia het volgende:
Incantrix waarom ga je niet even langs de HAP? Dan kunnen ze even in zijn oortjes kijken enzo. Misschien heeft hij daar pijn. Of ergens anders. Baby's huilen in ieder geval nooit om niks. Ik vind het heel naar klinken en zou zelf zeker even de HAP bellen. Sterkte
Mam, ik heb een SOAquote:Op woensdag 27 januari 2010 18:07 schreef lily het volgende:
Het is een verademing als je kind wat ouder is en het eindelijk kan aangeven wat hij/zij voelt (in geval van ziekte).
Ik dacht eerst ook dat het meer wegzakken was, maar voorheen hield hij zijn hoofd wel gewoon rechtop. En hij doet het liggend dus ook..quote:Op woensdag 27 januari 2010 18:13 schreef Sorbootje het volgende:
Incantrix, zo heeft Isabeau haar hoofd ook bijna altijd in de wipper..
Yup, altijd tegen zijn voorkeurshouding in. Heel raar.. Hmm, thnx! Kan dat ook plotseling optreden? Even lezen!quote:Op woensdag 27 januari 2010 18:14 schreef XXXKarinXXX het volgende:
altijd dezelfde kant op Incantrix?
zou idd het nekje kunnen zijn, Kiss kinderen zijn soms ook scheef.
Kijk hier eens: http://www.kisskids.nl/
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |