abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_77155601
Het kleine babietjestopic deel 17

Kleine babietjes

25 juli 2009: Dewi, dochter van Urla
01 augustus 2009: Timo Ruben, zoon van Chan
03 augustus 2009: Iris, dochter van Nijna
07 augustus 2009: Roy, zoon van Bar
08 augustus 2009: Willow, dochter van Innepin
23 augustus 2009: Thomas, zoon van Ca.ra
*** 23 augustus 2009: Evi Mare, dochter van DuchessX en Juup©***
*** 24 augustus 2009: Oscar Morrison, zoon van Brighteyes en Stinkie ***
25 augustus 2009: Amélie, dochter van Huuphuup
27 augustus 2009: Toby Benjamin, zoon van Kersjes
30 augustus 2009: Dorien, dochter van Hi_flyer en Bromfly_er
31 augustus 2009: Lena, dochter van Poppedein
11 september 2009: Lars, zoon van XXXKarinXXX
17 september 2009: Esmee, dochter van stiemie
20 september 2009: Lotte, dochter van Linda2205
23 september 2009: Lente, dochter van Ssserpente
27 september 2009: Rocker, zoon van RockabeIIa
28 september 2009: Driekus, zoon van mefke79
29 september 2009: Xeentje, dochter van Xenia
02 oktober 2009: Alexa, dochter van Takkembah
02 oktober 2009: Sem Yesse, zoon van Rekkie
08 oktober 2009: minisproetje, dochter van sproet-je
12 oktober 2009: Isabeau, dochter van sorbootje
16 oktober 2009: Jamie, zoon van martine1984
19 oktober 2009: Jochem Tobias Aaron, zoon van Troel en Bert
22 oktober 2009: Niels, zoon van Twinkly
06 november 2009: Xandy, dochter van lunastar
13 november 2009: Ivan, zoon van Claudia_x
16 november 2009: Thomas, zoon van Aoraki
24 november 2009: Stef, zoon van Incantrix
27 november 2009: Ties, zoon van Ziggyziggyziggy
05 december 2009: Evie Elleke, dochter van Beessie-Jen
10 december 2009: Wolf, zoon van Poppejans
15 december 2009: Elyas Yaël, zoon van Tan
17 december 2009: Rienk Bowe, zoon van Vlindur
20 december 2009: Fabian, zoon van amaranta
23 december 2009: Minke, dochter van lijnloos
07 januari 2010: Aviva Gabriëlle, dochter van DaviniaHR en PhysicsRules
15 januari 2010: Dijon Trevor, zoon van faja-lobi

*** vermeldingen zijn officiele fokbaby's
(Een fokbaby is een baby geboren uit een relatie waar de ouders elkaar hebben leren kennen op/door Fok)

En de laatste berichtjes:
quote:
Op vrijdag 22 januari 2010 20:41 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ik heb echt nog niets verontrustends gelezen, ik vind het alleen heel vervelend voor jou. Maar ik wil ook uitkijken met je geruststellen en voorhouden dat alles wel goedkomt, want er valt natuurlijk geen 'diagnose' te stellen via een beeldscherm. Ik kan alleen vertellen over mijn ervaring.

Ik vind je hoeveelheid vragen trouwens ook niet opvallend. Het blijft giswerk met een baby. Ik zou eerder opkijken als je geen vragen had en alles als vanzelfsprekend goed ging.

Badderze!
quote:
Op vrijdag 22 januari 2010 20:42 schreef Vlindur het volgende:
Zo, ik tiep wel erg traag

Stiemie: Daarom wil ik dus ook FV testen, om te kijken of hij nog honger heeft.
En 3 maanden.. Dat is nog heel ver!

Karin, mijn moeder vond mij ook altijd een drukte maker, maar zo druk was ik niet. Ik ben benieuwd Fijn dat Lars iig niet uitdroogd Sterkte verder met je kleine vriendje

Twinkly, hij ligt wel goed volgens mij. Ik kan hem 4 keer op de zelfde manier aanleggen en hij kan er rustig 3 keer van loslaten, terwijl hij de 4e keer wel zitten blijft

Claudia, die frustratie kan ik idd wel inkomen. Ik doe nu 8 stappen en sta naast zn bed, dan ga ik in de stoel zitten met mn fleecedeken en dan zitten we lekker samen warm. Straks zou ik dan helemaal naar beneden moeten.. Brr, koud!
En het wordt beter? Waarom zijn ze niet gelijk 3 maanden dan

Meneer zit weer te hikken. In de wipstoel die ik redelijk rechtopper heb gezet. Maar hij is er flauw van. We gaan in bad!

Tot snel en echt super, super bedankt voor jullie steun!
quote:
Op vrijdag 22 januari 2010 20:44 schreef Stiemie het volgende:
Zelfs bij een 2e stik je nog van de vragen hoor Vlindur Heb ik me erg op verkeken in het begin. dat ik dacht "Joh we hebben ervaring en deze doen we er gewoon even bij " Niet dus... Elk kindje heeft gewoon een eigen gebruiksaanwijzing (en jijzelf ook) en die krijg je er helaas niet bijgeleverd.

Ben trouwens soms wel een beetje jaloers op al die mensen die met hun baby in bad gaan
en de laatste waarmee ik hem dichtgooide:
quote:
Op vrijdag 22 januari 2010 20:50 schreef XXXKarinXXX het volgende:

[..]

Karin knikt instemmend
[..]

Ooooh ik ook!!! Kan me nu al verheugen op volgend jaar, verhuizen!!!
Een bad is echt wel een voorwaarde!
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_77156087
Wij zijn niet zo lang geleden verhuisd en een bad was toch ook wel een voorwaarde. Mijn lief is er nog niet één keer in geweest, maar ik vind het zo lekker om in bad te gaan. Met kind is het bovendien heel knus.

Met kind onder de douche heb ik nog niet geprobeerd. Ik begrijp niet zo goed waarom mensen dat doen? Ik vind het babybadje dan toch weer makkelijker.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  vrijdag 22 januari 2010 @ 21:07:01 #3
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_77156261
xenia, ik was in amstelland zkh

stiemie, je trauma! naja, dat gebeurt je idd ook maar 1x. ik ben ook een keer de flesje bij mn kolf vergeten...

karin, fijn dat lars niet is uitgedroogd! nu maar hopen dat hij snel beter wordt!

aviva heeft ook regelmatig de hik na een voeding, maar dat is heel duidelijk een boertje die 'scheef' gaat, zeg maar. er komt iets een beetje terug, en daardoor krijgt ze de hik. naja, ze is verder supertevreden, dus daar maak ik me dan dus niet heel erg zorgen om.

vlindur, hopelijk geeft een kv-experiment je de nodige rust!

stiemie, als je wil mag je wel een keertje bij ons komen badderen
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_77156318
Als ze groter worden vind ik de douche weer makkelijker, nu liever het badje inderdaad. Ben zo bang dat ze glibberig wordt onder de douche
pi_77156423
Je woont in Amsterdam? Je mag hier ook wel komen badderen. Maar wel de deur op slot, hè? Ik kan hier geen vrouwen hebben die m'n lief verleiden.
pi_77156446
Hahah ja kom ik aan met mijn hele hebben en houden om bij jou in bad te gaan Zie me aankomen...
We moeten gewoon ook maar eens op zoek naar een huis met een bad. Of flink veel gaan centerparken

Had je m'n pm nog gelezen?
pi_77156471
Hahaha nog een bad-aanbod. Kijk maar uit straks maak ik er nog eens gebruik van Sta ik ineens in badjas met kind en badeendje voor je deur
pi_77156526
En hier weer verder

vlindur, ik kan je niet van advies voorzien maar wil je wel een dikke knuffel geven... Het is ook wat, een kindje groot brengen. en ik heb natuurlijk makkelijk praten, maar schaam je niet voor je gedachtes over fv. Je hebt in elk geval bv gedaan en als het voor jullie beter is of voelt dan mag je gewoon overstappen hoor.

Oh een bad, wil ik ook! Volgende week gaan we een weekendje weg in een hotel met bad! Ik ga daar zo lekker in liggen (en minke mag ook mee een keer ) onder douche vond ik ook wel leuk met haar, maar ik vind het zon gedoe, je moet wel iemand hebben om die kleine snel aan te pakken en af te drogen.

Wij gaan richting bed, man is ziek (lees: flink verkouden) en minke is zwaan-kleef-aan vandaag... Heerlijk vooruitzicht van mijn nachtrust
pi_77156805
Claudia ik ging in het begin met Timo onder de douche omdat hij het badje een drama vond en de douche heel fijn. Sinds we een badzitje hebben vindt hij het badje ook fijn

Iemand vroeg nog wat stevig ouderschap is, ik weet niet meer wie, maar in het kort is het een programma waarbij je 6 keer een gesprek hebt (laatste gesprek als je kind 1,5 jaar is) met iemand over de opvoeding en ontwikkeling van je kind. Bij elk gesprek blik je vooruit op de komende periode en je hebt het over de dingen waar je tegenaan denkt te gaan lopen en hoe je daar mee om zou kunnen gaan. Er is ook alle ruimte om alle vragen te stellen die je maar hebt. Om aan het programma mee te kunnen doen moet je na je bevalling een vragenlijst invullen. (met absurd persoonlijke kort-door-de-bocht gestelde vragen overigens , waardoor veel mensen er volgens mij al een beeld van krijgen dat het bedoeld is om potentiële kindermishandelaars op te sporen, dat zouden ze mijns inziens wel een beetje anders aan kunnen pakken.. ) Als aan de hand van die vragenlijst blijkt dat je er voor in aanmerking komt bellen ze je met de vraag of je mee wilt doen.
  vrijdag 22 januari 2010 @ 21:23:07 #10
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_77156999
Klinkt mij als zeer nuttig en boeiend in de oren!
Ik heb een peutercursus gedaan via het cb en dat vond ik ook echt leuk om te doen.
pi_77157274
Oh Claudia, wat is dat heerlijk hè, samen met je baby in bad. Isabeau kraait het altijd uit van plezier als we samen badderen
pi_77157341
Chan ik vroeg het inderdaad in het vorige topic

Klinkt best interessant. Heb je dat gesprek dan emt iemand van bv een CB of echt met een opvoeddeskundige?

Klinkt ook leuk BE zo'n peutercursus. Hier is binnenkort bij het kinderdagverblijf een workshop positief opvoeden. Dat wordt door ons cb gegeven en dat weerhoudt me er dan toch weer van
pi_77158007
Het gesprek is met een jeugdgezondheidszorgverpleegkundige (dat is toch gewoon een wijkverpleegkundige?) die daarnaast nog een extra training heeft gehad. Ik vind het ook erg "leuk" om te doen, in elk geval fijn. Leuk tussen aanhalingstekens omdat de nadruk van de gesprekken toch wel ligt op leren wat een gezonde gezinssituatie is en daarbij komt natuurlijk een hoop oud zeer naar boven.

Cursussen en workshops over positief opvoeden en peutercursusen en zo lijken me trouwens ook erg interessant, zelfs als ze door het cb georganiseerd worden, maar ik heb ook echt heel veel geluk met ons cb geloof ik, allemaal erg vriendelijke mensen met goede adviezen

Ohh en over dat samen badderen, hier in de buurt zit een hotel en ik heb laatst overwogen een kamer te reserveren puur voor het bad, maar ik durfde niet Het eerstvolgende huis dat ik koop heeft hoe dan ook een bad of ruimte voor een bad
  vrijdag 22 januari 2010 @ 21:48:30 #14
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_77158182
quote:
Op vrijdag 22 januari 2010 21:30 schreef Stiemie het volgende:
Chan ik vroeg het inderdaad in het vorige topic

Klinkt best interessant. Heb je dat gesprek dan emt iemand van bv een CB of echt met een opvoeddeskundige?

Klinkt ook leuk BE zo'n peutercursus. Hier is binnenkort bij het kinderdagverblijf een workshop positief opvoeden. Dat wordt door ons cb gegeven en dat weerhoudt me er dan toch weer van
Die cursus van mij was 'Peuter in zicht' en wordt landelijk gegeven door/bij/op consultatiebureau's.
Het waren 1 wvk's en een groepje van 6 ouders, niks dwingends of engs aan verder hoor.
pi_77158294
Oooh moeders met een bad, ik ben jaloers!!! Eindelijk komt de nacontrole bij de gyn in zicht, volgende week, en daarna mag ik hopelijk ook weer in bad En dat ga ik dan ook meteen doen met Wolf bij mn moeder, ik wil zo graag badderen met hem!
Begin feb een midweekje naar bungalowpark (in Limburg) en dan ook lekker bewust huisje met bad

Vlindur, tips heb ik niet, alleen een klinkt echt best zwaar

Beterschap voor Lars
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
pi_77158335
Tsja ik denk dat het ook erg afhankelijk is van je cb hoor. Als het goed klikt, dan is het zeker interessant. Hier heb ik soms het idee dat het cb ook niet altijd raad weet en dat ik meer aan de ervaringen van mijn mede-fokkers heb

Toen Esmee in het begin steeds maar heel weinig en hele kleine porties wilde drinken en we er niet achter kwamen waarom ze dat deed, zei de wvk dat ze ook nog even na ons bezoek wat had opgezocht en dat dat ook wel voorkwam bij borstvoedingskindjes. "Ja het heet iets als eeehh clus... eeehh" waarop ik vroeg of ze clusteren bedoelde want dat was hier allang ter sprake gekomen. Ook de reflux van Esmee hebben we via fok ontdekt want zowel volgens huisarts als volgens cb kon dat eeeeeecht niet hoor

Maar wel heel goed dat het er is en dat het jou/jullie helpt want zo te lezen heb je het zelf vroeger niet altijd makkelijk gehad en het is fijn als je dat voor je kindje wel kunt doen
pi_77158410
quote:
Op vrijdag 22 januari 2010 21:48 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Die cursus van mij was 'Peuter in zicht' en wordt landelijk gegeven door/bij/op consultatiebureau's.
Het waren 1 wvk's en een groepje van 6 ouders, niks dwingends of engs aan verder hoor.

Nou ja ik ben niet bang voor mijn CB hoor Heb alleen niet altijd het idee dat ze "meer" weten terwijl ze daar zelf wel van overtuigd zijn.

[ Bericht 47% gewijzigd door Stiemie op 22-01-2010 22:17:05 (klaagzang weggehaald i.v.m. offtopic) ]
  zaterdag 23 januari 2010 @ 06:51:06 #18
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_77169810
Vlindur, ik moet toch nog even reageren want ik herken wel een aantal dingen uit je verhaal.

De angst dat Rienk te kort komt aan de borst, is dat omdat hij heel vaak wil drinken? En drinkt hij dan kleine beetjes? En is het dan een half uurtje na iedere voeding weer huilen? Want dat hadden we bij Thomas (inclusief het onrustige, draaien en vechten aan de borst, niet plat willen liggen, niet liggend vast gehouden worden, veel dingen die jij ook omschrijft) en dat kwam uiteindelijk van de reflux. Ik zag ook al reacties van andere 'reflux-mama's' dus volgens mij zijn er meer mensen die die kant op denken.

Ik zeg niet dat het zeker reflux is, maar het is wel iets om in je achterhoofd te houden zeg maar.

En wat staan Thomas en ik ineens akelig hoog in het lijstje! Vandaag al 5 maanden. Of 'maar' 5 maanden. Ik kan haast niet voorstellen dat het 'pas' 5 maanden is, Thomas hoort zo ontzettend bij ons dat ik me haast niet kan indenken dat hij er niet was.

Een voordeel van dit topic is in ieder geval dat je niet vroegtijdig doorgeschopt kunt worden naar het volgende topic, in tegenstelling tot Z&G....

[ Bericht 0% gewijzigd door Ca.ra op 23-01-2010 13:32:57 ]
Time is the quality of nature that keeps events from happening all at once. Lately, it doesn't seem to be working.
pi_77169902
Goedemorgen dames! allemaal alvast een fijn weekend gewenst!

@badderen; wij hebben wel een ligbad en ik moet zeggen dat ik het wel heerlijk vind. Vriendlief is er, in de ruim 5 jaar dat we hier wonen, misschien 5 keer in geweest... maar ik ga dr in de winter normaal gesproken toch wel elke week of om de week lekker even in... lekker badschuimpje, muziekje aan. HeerlijK! maar met Evie nog niet gedaan; misschien toch maar eens proberen..

@Vlindur: hoe ging het vannacht met Rienk? heeft hij wel een beetje geslapen? ik hoop het echt voor je!
en overstappen op FV is geen schande hoor?
(en als je een tussenweg zoekt kan je ook nog altijd gaan kolven?)

en jeetje Ca.Ra.; de tijd gaat snel he? 5 maanden zijn zo voorbij...en moet je straks alweer door naar de
grote beebjes! (en is je kleine mannetje alweer een half jaar!)
ik heb pas gisteren positief getest en mijn meisje is ook ineens 7 weken...

@Claudia en BE; die cursussen klinken erg interessant.. en natuurlijk leerzaam.
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
pi_77170005
Ca.Ra wat gaat de tijd snel he? Het lijkt zo'n cliche totdat je zelf ook een kindje hebt en merkt dat het ECHT snel gaat

Vlindur hoe vond Rienk het bad? En heeft ie nog goed geslapen?

BJ zeker eens proberen hoor dat bad samen met Evie

Esmee is gisteren naar de opvang geweest en daar had ze in totaal maar anderhalf uur geslapen. Om 16 uur kwam ik haar halen en toen kreeg ze net nog een flesje. Thuisgekomen was ze zo moe dat we haar vrij snel naar bed hebben gedaan dus ze lag er rond half 6 in. En toen werd ze vanmorgen pas om 7.30 uur wakker voor een voeding Die zal vandaag wel wat vaker willen drinken om in te halen
  zaterdag 23 januari 2010 @ 08:49:24 #21
35189 Troel
scherp en bot
pi_77170090
Ik gebruik het bad veel te vaak, zeker tegen het einde van de zwangerschap, dat was de enige manier om de voorweeen en harde buiken door te komen. Je wilt dus ook niet weten wat wij bij moesten betalen
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_77170129
Wij hebben helaas geen bad! En douchen met Isa lijkt mij eigenlijk wat eng, nog niet geprobeerd maar lijkt mij ook zo'n gedoe!

Sinds een week geven wij Isa Infacol tegen de krampjes. Dit lijkt echt goed te helpen, alleen lijkt ze nu ontzettend last te hebben van windjes die vast zitten. Ze zit continu te drukken en scheetjes te laten en krijgt hierbij een vuurrood hoofd. Heel zielig!! Nu zit ik te denken om toch maar te stoppen met de Infacol, omdat dit ook niet opschiet, ze heeft zo ook pijn lijkt het wel!
pi_77170871
goedemorgen

Wij hebben wel een bad maar ik kan me niet meer herinneren wanneer ik daar voor het laatst in geweest ben. Is zeker 6 jaar geleden.

Ik vind het vreselijk!

de kinderen gaan er wel heel vaak in
pi_77170933
oh, Leah heeft gisteren en ook vandaag nog geen poepluier gehad.
Is dat niet wat vroeg? (ze is 4,5 week)
pi_77170957
Goeiemorgen!

Het is wel goed gegaan. Het bad was machtig. We zijn maar een half uurtje er in geweest, toen was het wel weer mooi zat Beneden nog gedronken en toen sliep hij in mijn vriends armen Snel in bed gelegd en toen kwam hij om 22:30 weer. Om 00:30 naar bed gegaan, weer gegeven en toen sliep hij tot 03:30. Bezig geweest tot een uur of 4:40. Toen om 7:30 weer en om 9:30 weer. En toen heb ik hem maar aangekleed en nu zitten we beneden. Dat vaak drinken doet hij elke ochtend, maar nu heb ik een vent in bed en die wil uitslapen Nu ligt Rienk te kermen in de box, dus ik leg hem zo maar weer es aan, eerst mn ontbijt ff naar binnen schuiven.

Cara. Reflux komt wel in me op, maar kan het andere kant niet echt plaatsen. Maar ik hou het zeker in mijn achterhoofd

Beessie, kolven heb ik al gedaan, maar Rienk wil de fles niet. Nu heb ik een avent fles en ik wil nu nog zo'n drifax proberen (iemand anders nog tips?) en de KV is meer om te testen of hij dan anders word
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_77171220
Vlindur, misschien is zo'n Breastflow fles wat voor jullie? Daar drinken ze weer heel anders uit dan een gewone fles.
pi_77171929
Evie drinkt ook alleen de Difrax S-fles tnt. Die raden ze mij in het ziekenhuis aan.

En jeetje Vlindur; das best een gebroken nacht zeg! Ik hoop dat jij vanmiddag nog ff lekker een dutje kan doen?

Evie heeft een goede nacht gehad; Fles om 22 uur; toen om 2:15 en toen pas weer om 7 uur .
Gister heeft ons meisje van haar tante een wipstoel gekregen, dus die is direct in gebruik genomen. Geloof dat ze het wel leuk vindt...
pi_77172324
Vlindur, het klinkt wel alsof jij genoeg melk hebt voor Rienk. Ik heb mijn bv afgebouwd, en wilde 1 voeding per week door de fles vervangen. Helaas holde mijn productie achteruit en zat hij binnen 1,5 week al volledig op de fles. Dit sterkte miij wel in de gedachte dat ik niet meer voldoende melk voor hem had. Hij wilde namelijk ook constant drinken, vooral in de namiddag en avond en dat voor 2 weken lang (vermoeiend!). En ik moet nu zeggen dat ik heel blij ben met de fles. Ons mannetje is veel vrolijker dan voorheen (logisch, want hij heeft niet steeds honger). Ik ben blij dat ik hem 2 volledige maanden bv heb kunnen geven, maar het moet voor jezelf ook nog leuk blijven. Ik merkte dat mijn geduld (en idd voornamelijk 's nachts) behoorlijk begon op te raken...

mmm, ik denk dat ik binnenkort ook eens ga badderen met ons mannetje. Ik dacht dat hij nog te klein was, maar ik lees hier dat jongere kindjes het ook doen.

Vannacht heeft thomas zichzelf overtroffen: om 20.30 laatste fles en hij werd pas om 6.00 wakker Het is nu al 4 dagen achter elkaar dat hij er minimaal 8 uur tussen laat (zou het dan toch?). Nu nog een beter ritme, want vanaf 18.00 t/m 2.00 heb ik niet zo veel aan
pi_77172657
quote:
Op zaterdag 23 januari 2010 11:53 schreef Aoraki het volgende:
Vlindur, het klinkt wel alsof jij genoeg melk hebt voor Rienk. Ik heb mijn bv afgebouwd, en wilde 1 voeding per week door de fles vervangen. Helaas holde mijn productie achteruit en zat hij binnen 1,5 week al volledig op de fles. Dit sterkte miij wel in de gedachte dat ik niet meer voldoende melk voor hem had. Hij wilde namelijk ook constant drinken, vooral in de namiddag en avond en dat voor 2 weken lang (vermoeiend!). En ik moet nu zeggen dat ik heel blij ben met de fles. Ons mannetje is veel vrolijker dan voorheen (logisch, want hij heeft niet steeds honger). Ik ben blij dat ik hem 2 volledige maanden bv heb kunnen geven, maar het moet voor jezelf ook nog leuk blijven. Ik merkte dat mijn geduld (en idd voornamelijk 's nachts) behoorlijk begon op te raken...

mmm, ik denk dat ik binnenkort ook eens ga badderen met ons mannetje. Ik dacht dat hij nog te klein was, maar ik lees hier dat jongere kindjes het ook doen.

Vannacht heeft thomas zichzelf overtroffen: om 20.30 laatste fles en hij werd pas om 6.00 wakker Het is nu al 4 dagen achter elkaar dat hij er minimaal 8 uur tussen laat (zou het dan toch?). Nu nog een beter ritme, want vanaf 18.00 t/m 2.00 heb ik niet zo veel aan
hey wat goed van Thomax Aoraki!! super!
en ik denk dat ik dat badderen ook deze week eens ga proberen.

En Evie is ook veel tevredener sinds ze flesje drinkt; kost veel minder inspanning en raakt idd ook echt vol en voldaan...
(maar dat van Evie was natuurlijk ook omdat ze prematuur was..)
wel wel ik in elk geval tot einde van mijn verlof moedermelk blijven geven..
(tenminste als dat lukt)
pi_77174301
pfff dames ik weet echt niet waar ik de tijd vandaan moet halen om bij te lezen en te posten. 2 kids is druk en Fabi is veel wakker overdag. Baal dr van, heb zoveel met jullie gedeeld in Z&G en nu laat ik het helemaal afweten. Hoop dat ik snel in een lekker ritme kom en dat Fabi meer gaat slapen overdag want ik mis jullie wel.
pi_77174352
quote:
Op zaterdag 23 januari 2010 11:31 schreef Beessie-Jen het volgende:
Gister heeft ons meisje van haar tante een wipstoel gekregen, dus die is direct in gebruik genomen. Geloof dat ze het wel leuk vindt...
Leah zit net ook voor het eerst in een wipstoeltje. Het mag nog niet te lang, meen ik, maar ze vindt het ook wel leuk
pi_77174395
quote:
Op vrijdag 22 januari 2010 21:18 schreef Chan het volgende:
Claudia ik ging in het begin met Timo onder de douche omdat hij het badje een drama vond en de douche heel fijn. Sinds we een badzitje hebben vindt hij het badje ook fijn

Iemand vroeg nog wat stevig ouderschap is, ik weet niet meer wie, maar in het kort is het een programma waarbij je 6 keer een gesprek hebt (laatste gesprek als je kind 1,5 jaar is) met iemand over de opvoeding en ontwikkeling van je kind. Bij elk gesprek blik je vooruit op de komende periode en je hebt het over de dingen waar je tegenaan denkt te gaan lopen en hoe je daar mee om zou kunnen gaan. Er is ook alle ruimte om alle vragen te stellen die je maar hebt. Om aan het programma mee te kunnen doen moet je na je bevalling een vragenlijst invullen. (met absurd persoonlijke kort-door-de-bocht gestelde vragen overigens , waardoor veel mensen er volgens mij al een beeld van krijgen dat het bedoeld is om potentiële kindermishandelaars op te sporen, dat zouden ze mijns inziens wel een beetje anders aan kunnen pakken.. ) Als aan de hand van die vragenlijst blijkt dat je er voor in aanmerking komt bellen ze je met de vraag of je mee wilt doen.
Het was inderdaad een nogal kort door de bocht gaande vragenlijst. En bij wekte het inderdaad de indruk op dat ze wilden weten hoe vaak ik mijn kind tegen de muur aan zou rammen ofzo.
pi_77174493
quote:
Op zaterdag 23 januari 2010 10:27 schreef lily het volgende:
oh, Leah heeft gisteren en ook vandaag nog geen poepluier gehad.
Is dat niet wat vroeg? (ze is 4,5 week)
Nou, Fabi poepte dus ook niet uit zichzelf. Als wij hem niet hielpen (thermometer) dan poepte hij goed 3 dagen niet.
CB hierover gebeld en die raadden het thermometeren af omdat hij anders neit zelf leert poepen. Sinds eergisteren poept hij gelukkig weer. En hoe! Soms wel 3 of 4 keer perdag. En dat klinkt misschien weinig maar voor iemand die nooit poepte vind ik het veel.

CBmevrouw zij dat borstsgevoede babies vanaf 4 weken soms maar 1 keer per week poepen. BVpoep is snel verteerbaar en licht dus dat was geen probleem.
pi_77174523
Wat ziet Leah er schattig uit!!!
pi_77174542
Ik heb Fabi ook een paar keer in de wip gestoel gelegd, maar hij vind er nog geen zak aan.
pi_77174569
quote:
Op zaterdag 23 januari 2010 13:29 schreef amaranta het volgende:
CBmevrouw zij dat borstsgevoede babies vanaf 4 weken soms maar 1 keer per week poepen. BVpoep is snel verteerbaar en licht dus dat was geen probleem.
ah oke, vanaf 4 weken dus (ik dacht later).
ik gebruik nooit een thermometer verder....
  zaterdag 23 januari 2010 @ 13:35:40 #37
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_77174638
quote:
Op zaterdag 23 januari 2010 10:29 schreef Vlindur het volgende:

Beessie, kolven heb ik al gedaan, maar Rienk wil de fles niet. Nu heb ik een avent fles en ik wil nu nog zo'n drifax proberen (iemand anders nog tips?) en de KV is meer om te testen of hij dan anders word
En zo'n tommie tippee closer to nature fles?
  zaterdag 23 januari 2010 @ 13:42:31 #38
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_77174811
Leah, wat ben je een mooi fijn poppetje, Elyas zit heel wat krapper in de wipstoel (of mijn wipper is kleiner, dat kan ook).

Zie nu ook pas in de OP dat Faja al lang en breed is bevallen! Gefeliciteerd!
  zaterdag 23 januari 2010 @ 13:50:42 #39
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_77175002
quote:
Op zaterdag 23 januari 2010 13:35 schreef Asyniur het volgende:

[..]

En zo'n tommie tippee closer to nature fles?
Die hebben wij, en het is de enige fles waar Thomas tot nu toe aan wil drinken. De houding van het mondje is ook compleet het zelfde als aan de borst.
Time is the quality of nature that keeps events from happening all at once. Lately, it doesn't seem to be working.
pi_77175159
damn mijn bericht staat echt bol van de fouten
pi_77175185
quote:
Op zaterdag 23 januari 2010 13:32 schreef lily het volgende:

[..]

ah oke, vanaf 4 weken dus (ik dacht later).
ik gebruik nooit een thermometer verder....
Mja ik ben ook geen voorstander, maar ik zag gewoon dat Fabi enorme buikpijn had, buik was superhard, dus even een handje geholpen
Maar gelukkig poept hij nu uit zichzelf
pi_77175838
ooo Lea; wat ben je mooi in je romantische outfit
En dat wipstoeltje ziet er ook erg prettig uit!

Evie poept ook veeeeel minder als in het begin...
pi_77175896
het heeft niks met babies te maken maareh...
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_77175962
jeeeeuj Amaranta; dat kan flink opluchten
pi_77176111
Mogen baby's pas vanaf een aantal weken in een wipstoeltje?
Deze kunnen (de stoeltjes) toch ook helemaal plat, en als ze iets groter/ouder zijn steeds meer beetje bij beetje overeind gezet worden. (maar volgens mij heb ik het nu dus helemaal verkeerd begrepen).
pi_77176440
Oh Leah
Wat een tof jurkje (Innepin en Kleurdoos zullen dat vast beamen )
Zomerkind &lt;3 & Winterkind &lt;3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  zaterdag 23 januari 2010 @ 14:48:40 #47
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_77176587
Ik heb hier een heel blij jongetje net de muziekmobiel gekregen die ik voor een tientje (en geen verzendkosten want iemand die hem voor me meenam) op marktplaats heb gescored Hij is zo leuk

Na drie keer opwinden had hij het wel weer gezien, maar hij vond hem in het begin reuze interessant
pi_77176782
Dat bevestigings ding!! wat leuk!

Amélie heeft de mobiel wel een beetje gehad nu geloof ik. Als ik hem aandoe begint ze er steeds vaker geluid naar te maken, geen leuk gebrabbel zoals eerst maar meer n beetje protesteren. En pas als ik hem uitzet is ze weer rustig
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_77177809
quote:
Op zaterdag 23 januari 2010 13:23 schreef lily het volgende:

[..]

Leah zit net ook voor het eerst in een wipstoeltje. Het mag nog niet te lang, meen ik, maar ze vindt het ook wel leuk
[ afbeelding ]
Jaaa het jurkje Wat lief en schattig etcetera

Wat een leuke mobiel Tan! En wat een mooi jochie eronder
POLLETJE PREE MUURSCHILDERINGEN! Facebook en website
pi_77178068
die mobile is te leuk Tan!
pi_77181115
Ik mis ook een bad Maarrrr de douche is ook heerlijk! Wij nemen Emma zo'n 2 keer per week mee onder de douche en dat vindt ze prachtig

Ymme dat van die wipstoel had ik gevraagd aan de wijkverpleegkundige van het cb en die zat me een beetje glazig aan te kijken. Doe het een beetje op gevoel zou ik zeggen, maar op zich heeft een heel jong kindje ook gewoon niks aan de wipstoel. Die wil graag bij mama of papa zijn! Hier werd het pas na een week of 5 gewaardeerd en inmiddels is 'ie geupgrade naar poepstoel, want het knetteren werkt pas echt goed als je erbij kan schommelen
pi_77188746
Wij gaan vanaf nu ook vaker met Lars douchen, want hij past niet meer fatsoenlijk in zijn babybadje...
Als hij zijn beentjes strekt komt hij met zijn hoofd tegen de achterkant...
Hij wordt groot!
En in de tummytub gaat hij steeds staan....en een lol dattie dan heeft!
Alleen staat hij dan maar tot zijn middel in het water, dus dat schiet dan ook niet erg op.

Hoera hoera, want Lars is vandaag een stuk beter te pas!
Koortsvrij!!!! Drinkt beter!!!! Blijer!!!!!! Hij klinkt nog wel als een ronkende kettingzaag, maar we zijn op de goeie weg!
pi_77188878
Fijn, Karin
pi_77189023
Karin wat fijn zeg! En dat hij ook beter drinkt is ook heel fijn. Scheelt hopelijk ook meteen een heleboel zorgen

Esmee is er vandaag rond half 5 ingegaan en ze slaapt nog steeds We hebben hier gewoon een slaapkopje, al kan de wet van fok daar natuurlijk vannacht verandering inbrengen Ze heeft alleen pas 3 flessen gedronken vandaag dus nu twijfel ik wel een beetje of we haar nog wakker moeten maken... Voordat ze weer zo'n mega-tuk gaat doen als afgelopen nacht.
pi_77191614
Lars, wat fijn dat je beter wordt!
Stiemie, ik zou haar laten liggen. Oke, met de kans dat ze om drie uur komt, dat wel. Maar hier werkt wakker maken voor een fles niet. Dan drinkt ie niet echt goed en slaapt ie daarna ook niet echt lekker.
Vlindur, alleen jij kan de keuze maken om te stoppen met de bv. Je hebt het toch geprobeerd? Ik was er van te voren van overtuigd dat ik borstvoeding zou gaan geven, was juist bang dat het niet zou lukken door mijn borstverkleining. En toen het wel lukte vond ik er bijzonder weinig aan. Toen Driekus dan ook te weinig leek te hebben en ik er niet vrolijker op werd, was de keuze hier snel gemaakt en zijn we gedeeltelijk overgestapt op de fles. Echt bij de eerste nachtvoeding met de fles ben ik er bijna zingend uitgegaan, gewoon omdat ik zo blij was dat ik vanaf dat moment niet meer alle nachten verantwoordelijk was voor zijn voeding. Toch jammer dat daarna mijn borstvoeding achteruit holde. Ik blijf me ook afvragen of ie wel genoeg gehad heeft die eerste weken, vooral omdat ie ook niet lekker groeide. Maar goed, genoeg over mij. Jij moet de keuze maken en volg je hart, even schijt aan al het commentaar, niet iedereen is in de wieg gelegd voor borstvoeding. Je ventje heeft meer aan de vrolijke moeder die flesvoeding geeft dan aan een twijfelende moeder die bv geeft. En vragen hebben we allemaal, je wilt niet weten hoe vaak ik hier spiek of iets vraag of dat ik mijn moeder bel om iets simpels. Stom he, je moet een rijbewijs halen om auto te mogen rijden, maar niemand krijgt een cursus ouderschap. Komt goed!

Speciaal even voor Bar Hoe is het met je manneke?
Ik zag en heel lief meisje in een wipstoel en een mooi manneke onder een mobiel, wat zijn ze nog klein vergeleken bij mijn knul.
O, meiden het gaat zo hard. Driekus wordt ineens weer heel snel groot. Zijn wieg is opgeruimd en de eerste maat 62 past niet meer. Ik had het er vandaag echt even moeilijk mee, vooral ook omdat ik die eerste weken niet echt heb kunnen genieten en overdoen gaat ook niet.
We zijn vandaag gaan babyzwemmen voor het eerst, hij vond het schitterend. Mooi, want mama vond het ook heel speciaal en leuk. Op zo'n moment voel ik me echt zo in en in gelukkig met mijn ventje en ben ik zo blij dat ik dat gevoel ook (eindelijk) heb. Ik ben gewoon mama
(sorry hoor, hormonen he, ik ben echt zo'n doos geworden. Moet je voorstellen, ik heb niet eens gedronken )
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_77191658
O ja ik ben Leah helemaal vergeten En het is nog wel zo'n prachtig meisje
pi_77191851
Herkenbaar hoor Mefke dat hormoongedoe En is Driekus nu al uit 62 aan het groeien? Esmee groeit er juist in Oh ik vind het zo leuk om al die oude kleertjes van Linde weer uit te zoeken en te bedenken wanneer ze het droeg enzo Morgen krijgt Esmee ook een spijkerovergooiertje van haar grote zus aan. Kan niet wachten om te zien hoe het staat.

En Esmee slaapt nog steeds. Dus wij gaan zo maar naar bed. Gelukkig heeft mijn vriend vannacht nachtdienst, ik was afgelopen nacht Toen sliep ze van 17.30 tot 7.30 Ben bang dat dat vannacht niet echt gaat lukken met maar 3 flesjes
  zaterdag 23 januari 2010 @ 23:06:00 #58
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_77192999
Dan zal ik maar niet verklappen dat Thomas zo nu en dan al een 74 draagt. Okee, alleen het kleiner vallende spul, maar toch. En de eerste 68's zijn al in de doos verdwenen..

Zo nu en dan horen we Thomas even mekkeren in zijn slaap, maar meer dan een of twee keer op een week is dat niet. Vanavond zat ik te kolven toen er ineens een BRUL te horen was, de babyfoon sloeg helemaal uit tot de rode lampjes. Ik vloog nog net niet van de bank af. En meteen daarna wat gesmak en een zucht en toen sliep hij weer. Gekke smurf.

Larsje, word maar lekker snel beter! En Stiemie alvast sterkte voor de evt. voeding vannacht. Maar wie weet verrast ze je wel...
pi_77193193
aaah wat een popje is Leah! Echt een prachtig plaatje om te zien

En nog zo'n leuke foto van Elyas, wat een beertje en wat een superleuke mobile!! Die ziet er tenminste niet zo plasticfantastic uit

Over flesjes, ik heb dan wel nooit bv gegeven, maar Wolf drinkt geweldig uit de S-fles(sen) van Difrax en heeft eigenlijk zelden tot nooit last van krampjes. Maar goed dat is ook per kind verschillend en daar kan een fles ook niet alles aan voorkomen.

Wolf vertelt sinds gisteren ineens hele ''verhalen'' echt brabbelende geluidjes tegen de mobile, en hij schrikt een beetje van zichzelf 9gefronst rimpelhoofd) als hij door zn enthousiasme soms een figuurtje van de mobile raakt
Oja, en hij vindt de tv machtig interessant, hij werd helemaal wild in de wipper van de Teletubbies
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
pi_77193242
quote:
Op zaterdag 23 januari 2010 22:35 schreef Stiemie het volgende:
En is Driekus nu al uit 62 aan het groeien? Esmee groeit er juist in
is het zo'n klein poppetje dan?
Wolf zit ook in 62
pi_77193311
Go Lars! Wat fijn dat het beter gaat, Karin!

Cara, Thomas alweer aan de 74, woei Hier zitten we aan de 62/68, voornamelijk 68. En dan lijkt alles in maatje 74 nog zóóó groot...

Stiemie, kom je ook naar de kledingruilbeurs? Ik heb nog wel wat leuk meisjesspul in maat 62 liggen
pi_77194412
Hellow!
Lars aan de beternde hand! wat fijn! Nu nog uitroggelen en je hebt je kleine vriendje weer helemaal terug Karin.
Esmee slaapkopje... Heerlijk toch (als ze idd wel genoeg te drinken krijgt, maar ze zal zich vanzelf wel melden)!
Grote kindjes in maat 62/68/74 kan me er nog niks bij voorstellen... Hier is 50/56 nog leading... Mijn kleine ding!

Wij zijn vandaag voor het eerst effe lekker met zijn 2-tjes een avondje uit geweest naar het theater... Mijn moeder heeft opgepast (trotse oma) en heeft dé truuk ontdekt... Na honderd keer naar boven te zijn gelopen omdat minke maar niet wilde slapen of bleef slapen, die kleine heeft gewoon echt veel last van haar buikje als ze plat ligt. Mijn moeder heeft haar lekker een beetje half tegen/in een kussen gelegd en sindsdien ligt ze al bijna 3 uur lekker te slapen, zonder hikjes of boertjes of krampjes. Dat kussen gaat dus echt mee naar boven vannacht! Als dat de remedie is en we op die manier weer een beetje nachtrust kunnen krijgen, so be it! Ze ligt hier nu ook echt heerlijk tevreden en lief te slapen... Terwijl de laatste fles om 6 uur was...
Ben benieuwd!
pi_77194671
Nou ja, Driekus is een centimeter of 65-66 (ik heb het effe niet meer gemeten, maar ik gok op een groeispurtje van 1 cm sinds de vorige meetbeurt) en zal ongeveer 7300 gram zijn ofzo. Hema maat 62 gaat niet meer, villa hap spijkerbroekje 62 is echt te klein, maar esprit broekje gaat prima. Mexx broekje is ook nog 62, zijn simply colors shirt in 62-68 gaat prima, dat van esprit in 62 verzuipt ie in. Dus veeg mij maar op, ik zie door de bomen het bos niet meer. Ik heb er maar een gewoonte van gemaakt om elke week even de voorraad door te lopen en te kijken wat er zou moeten passen. En voor alles wat klein lijkt staat er een bak op het washok, daar gaat het dan na de was meteen in en als zo'n bak vol is, gaat er een papiertje bij met de inhoud. Daarna deksel erop en dan naar zolder, ik houd van overzicht

Thomas al weer in 74! Ah, ca.ra doe nog eens een foto van je beer vent dan. Jij geeft gewoon slagroom, dat is duidelijk!
pi_77194837
Karin, wat fijn dat het vandaag weer beter ging met Lars!!

Hier ook nog maatje 56...maar ik kan niet wachten tot hij 62 past, daar hebben we zoveel kleertjes van (bijna alle kleertjes die we van kraambezoek kregen waren in deze maat).
pi_77195853
quote:
Op zaterdag 23 januari 2010 23:57 schreef Meimeltje het volgende:
Karin, wat fijn dat het vandaag weer beter ging met Lars!!

Hier ook nog maatje 56...maar ik kan niet wachten tot hij 62 past, daar hebben we zoveel kleertjes van (bijna alle kleertjes die we van kraambezoek kregen waren in deze maat).
dat was bij ons ook zo, echt geweldig! Alleen jammer haast dat je dan nog ff moet wachten tot ze het ook echt aan kunnen
  zondag 24 januari 2010 @ 09:03:07 #66
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_77201735
Karin, wat fijn dat Lars weer opknapt... ik vind zieke kindjes altijd zó zielig... ik denk altijd als ze op z'n ziekst zijn dat het nooit meer goed komt En ben dan zo blij als ze eindelijk weer beter ogen.

50/56 heeft het hier, net als bij de meeste van mijn kinderen, vier weken uitgehouden. Elyas zit nu op maat 62... maar ik heb spijt dat ik zoveel leuke pakjes in maat 62 heb gekocht want het zit niet eens ruim of zo En Elyas is zo zwaar nog helemaal niet, hij is gewoon lang (vooral een lang bovenlijf, net als zijn vader en broers), dus met veel pakjes zitten ze wel wijd maar trekken de knoopjes onderin helemaal strak.

En vwb badderen, Elyas is voor de tweede keer in zijn leventje onder de douche geweest, heb het idee dat hij dat veel fijner vindt. Badje vindt hij prima, maar douchen helemaal geweldig
  zondag 24 januari 2010 @ 10:08:01 #67
35189 Troel
scherp en bot
pi_77202203
Jochem is ook helemaal gek op badderen en douchen, in tegenstelling tot Ruben, die vond dat verschrikkelijk (en vind de douchekop nog steeds verschrikkelijk ).
Jochem heeft trouwens echt wel een groeidip gehad door dat RS-virusje, maarja, dan past ie wat langer in leuke kleertjes
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  zondag 24 januari 2010 @ 10:28:42 #68
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_77202458
Roy vind de box niet meer leuk, want in een box kun je als je nog niet zitten kan kun je alleen maar liggen,en liggen is voor babies en dat ben ik niet meer

Zet hem in de wipstoel... Roy braaf aan het spelen en vrolijk enzo
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
pi_77202537
quote:
Op zondag 24 januari 2010 09:03 schreef Tan het volgende:

50/56 heeft het hier, net als bij de meeste van mijn kinderen, vier weken uitgehouden. Elyas zit nu op maat 62... maar ik heb spijt dat ik zoveel leuke pakjes in maat 62 heb gekocht want het zit niet eens ruim of zo En Elyas is zo zwaar nog helemaal niet, hij is gewoon lang (vooral een lang bovenlijf, net als zijn vader en broers), dus met veel pakjes zitten ze wel wijd maar trekken de knoopjes onderin helemaal strak.
Herkenbaar. Ik heb gister een pakje maat 68 (!) van Kidscase in een doos op kunnen bergen. Hij had het nog niet één keer gedragen. Dit probleem doet zich altijd voor bij boxpakjes terwijl ik die juist zo leuk vind. Ik vind het merkwaardig, want hij heeft nog wel maat 56 bovenkleding van de Hema aan; hij heeft vooral lange benen.

Ivan heeft vannacht 6 uur geslapen! Mijn lichaam was daar duidelijk niet op ingesteld.
pi_77202917
hihi ontplofte je Claudia?

Fijn dat Lars weer aan het opknappen is Karin!

Hier bovenkleding 68 en broekjes 62 (Hema), maar die 68 is nodig in de breedte, in de lengte nog niet
Jumpsuitjes vind ik geweldig maar ik heb zo'n vermoeden dat die niet voor zijn lijf gemaakt zijn, die van GMK paste hij bij zijn geboorte al amper (in de breedte).

Wij hebben sinds gisteren de luiers van Nature Babycare en ze lijken tot nu toe heel fijn. De enorme poepbroek van vanmorgen kwam niet voorbij de pijpjes terwijl dat bij Pampers wel vaak zo is en ze ruiken neutraal naar papier ipv chemisch. Ik vind ze alleen wel lastig met weggooien, de plakkertjes plakken niet op de buitenkant zodat er geen makkelijk pakketje van te maken is, of ik heb iets ove rhet hoofd gezien
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
pi_77203104
quote:
Op zondag 24 januari 2010 10:57 schreef Twinkly het volgende:
hihi ontplofte je Claudia?
Ik had er niet eens bij stilgestaan dat dat ook nog kon! Nee, mijn inwendige klok is ingesteld op 1 nachtvoeding die ongeveer 4-5 uur na de laatste avondvoeding komt. Ik lag dus echt op hem te wachten.

Hij heeft het trouwens voor elkaar gekregen om ondanks zijn Puckababy de dekens van zich af te schoppen. Ik vond het zo onwaarschijnlijk dat het in mijn hoofd niet anders kon of er was toch echt iemand binnengekomen om hem te stelen. Ik heb zelfs nog achter de gordijnen gekeken.
quote:
Hier bovenkleding 68 en broekjes 62 (Hema), maar die 68 is nodig in de breedte, in de lengte nog niet
Jumpsuitjes vind ik geweldig maar ik heb zo'n vermoeden dat die niet voor zijn lijf gemaakt zijn, die van GMK paste hij bij zijn geboorte al amper (in de breedte).
Niels! Beefcake! Hier zit juist alles in de breedte veel te groot.

Hoe slaapt Niels nu trouwens 's nachts? Hij had pas een paar keer lang geslapen, was daar toen mee gestopt, maar hoe staat het er inmiddels voor?
pi_77205416
Jeetje, wat een reuzen allemaal. Claudia, Ivan is maar 3 dagen eerder geboren dan Thomas. Thomas is pas sinds vorige week uit de laatste maat 50, en kan nog lang niet in 62. (heel jammer want daar hebben wij ook het meeste en het leukste van). Natuurlijk was Thomas maar 2700 gr bij geboorte, maar hij zit dus nu al meer dan 2 maanden in maat 50/56! (en mijn collega maar zeggen tijdens mijn zwangerschap:"nee, je moet niks in 50/56 kopen, daar kunnen ze vaak niet eens in")
pi_77205469
Claudia, lekker ...6 uur aan een stuk slapen

Ik heb van 00.00 tot 3.00 geslapen, gevoed tot 4.00 en daarna Leah getroost tot 8.00 uur. Ze heeft van 4.00 tot 8.00 krampjes gehad.
Om 7.00 uur toch maar beneden de infacol gehaald en om 8.00 sliep ze (tot 11.00)

Hier trouwens nog maat 56 (50 is te klein/kort). Ze heeft wel lange benen maar kleine voetjes want de kleinste sokjes zijn nog te groot.

Morgen voor het eerst naar het CB (was eigenlijk vorige week). Ze is al weken niet meer gewogen.
  zondag 24 januari 2010 @ 12:45:01 #74
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_77205644
hey meiden

ff snel online; ben gisteren door mijn rug gegaan.. erg vervelend, kan dus ook bijna niet zitten..
(pijjjnnn )...
van8 heeft vriendlief dan ook alle voedingen gedaan...

Evie heeft ook pas sinds deze week maat 50-56 aan en soms 56...
(en is inmiddels 7 weken) ook een klein meisje...
  zondag 24 januari 2010 @ 12:59:03 #75
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_77206098
Beterschap BJ, bekend fenomeen voor mij, had na alle zwangerschap een periode van spit (rugpijn), en op zich ook niet zo raar natuurlijk. Maar wel heel vervelend, vooral als je alleen maar paracetamol kunt nemen (wat niet helpt).

[ongevraagd advies modus]Klinkt raar als je bijna niet kunt lopen, maar zowel HA als fysio als Mensendiecktherapeute als manueel therapeut adviseerden me min of meer te blijven bewegen, ook als je alleen maar gebukt kunt lopen (kruipen ). Zoveel mogelijk blijven bewegen, afwisselen met max. 20 minuten liggen en dat weer afwisselen met 20 minuten zitten. Ik heb gemerkt dat het pijn doet, maar dat het daardoor ook sneller over gaat.[/oam]
pi_77206598
Dat zijn fijne luiers hè, Twink. Wij hebben ze ook altijd. In eerste instante omdat we geitenwollensokken zijn , maar ze blijken ook nog eens het minst vaak door te lekken (itt Pampers idd). Dichtplakken gaat iets lastiger idd. Maar de plakkertjes plakken wel op elkaar, dus op die manier kun je er alsnog een pakketje van maken.
  zondag 24 januari 2010 @ 13:40:19 #77
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_77207537
Wat kosten die luiers dan per pak (hoeveel gaan er in een pak) en waar koop je ze?
Ik ben wel tevreden over pampers.
pi_77208821
Voor midi (4-9 kg) 8.49 voor 44 stuks. Volgens mij nog goedkoper dan Pampers dus.
  zondag 24 januari 2010 @ 14:16:07 #79
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_77209070
quote:
Op zondag 24 januari 2010 12:59 schreef Tan het volgende:
Beterschap BJ, bekend fenomeen voor mij, had na alle zwangerschap een periode van spit (rugpijn), en op zich ook niet zo raar natuurlijk. Maar wel heel vervelend, vooral als je alleen maar paracetamol kunt nemen (wat niet helpt).

[ongevraagd advies modus]Klinkt raar als je bijna niet kunt lopen, maar zowel HA als fysio als Mensendiecktherapeute als manueel therapeut adviseerden me min of meer te blijven bewegen, ook als je alleen maar gebukt kunt lopen (kruipen ). Zoveel mogelijk blijven bewegen, afwisselen met max. 20 minuten liggen en dat weer afwisselen met 20 minuten zitten. Ik heb gemerkt dat het pijn doet, maar dat het daardoor ook sneller over gaat.[/oam]
bedankt Tan; maar jammer genoeg ben ik ook uitgebreid bekend met rugklachten...
heel opmerkelijk de hele zwangerschap geen klachten gehad; maar in het verleden met grote regelmaat ischias gehad. Heb namelijk een versleten/ verdunde tussenwervelschijf...(en een lichte scoliose)
en lopen blijf ik ook doen hoor. Het is het zitten wat het meeste pijn doet... maar het gaat gelukkig al wel ietsje beter dan gisteravond en van8. Gelukkig is vriendlief vandaag en morgen vrij; dus kan wel een beetje bijtrekken voordat ik dinsdag weer alleen ben...
pi_77209604
BJ, beterschap joh

Over luiers gesproken, Minke had net weer der hele rug onderzitten, maar gelukkig had ik het op tijd door (as it happened) en kon ik der meteen verschonen voor het hele pak vies was. Alleen de romper hoeft in de was
  zondag 24 januari 2010 @ 15:00:02 #81
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_77210772
quote:
Op zondag 24 januari 2010 14:16 schreef Beessie-Jen het volgende:

[..]

bedankt Tan; maar jammer genoeg ben ik ook uitgebreid bekend met rugklachten...
heel opmerkelijk de hele zwangerschap geen klachten gehad; maar in het verleden met grote regelmaat ischias gehad. Heb namelijk een versleten/ verdunde tussenwervelschijf...(en een lichte scoliose)
en lopen blijf ik ook doen hoor. Het is het zitten wat het meeste pijn doet... maar het gaat gelukkig al wel ietsje beter dan gisteravond en van8. Gelukkig is vriendlief vandaag en morgen vrij; dus kan wel een beetje bijtrekken voordat ik dinsdag weer alleen ben...
ja, dat is helaas bij mij ook het probleem, veroorzaakt (waarschijnlijk) door jarenlange scheefstand van mijn bekken.
Maar er speelt bij mij meer, dat wordt nog onderzocht maar het zit in de reumahoek (volgens bloedtests), maar daar zijn ze pas sinds vorig jaar achter en toen was ik zwanger en had ik inderdaad geen klachten Nu ben ik bevallen en beginnen de pijntjes weer. Ook in mijn knieën en schouders en een paar andere gewrichten... vaag. Wel lastig allenaal, vooral als je een pijnaanval hebt en dan nog met een babytje zit

Sterkte ermee in ieder geval.
pi_77215298
Ik kom even melden dat mini sproetje weer thuis is! Gister de hele dag geen voeding via de sonde gehad en nadat ze vanochtend ook goed had gedronken mocht ze mee.
En nu heb ik een heel ander kindje Ze hoeft niet meer ingebakerd en afgelopen nacht sliep ze in het ziekenhuis van 22 uur tot 6. (ipv 3 keer per nacht drinken). Alleen stinkt ze nu naar de neo cate, dat is de voeding en die is viesssss..... Ach als dat alles is hahaha.
Beter 10 sproetjes op je neus dan 1 in de lucht
pi_77215952
Ca.Ra dat was zeker schrikken zo'n brul en dan gewoon verder slapen Esmee doet dat wel eens 's nachts en dan zijn wij klaar wakker en zij slaapt lekker door. En draagt Thomas al in maat 74 Nou Esmee is geen klein poppetje, maar ze past nu helemaal prima in maat 62 en heeft ook nog wel grote dingen in maat 56 die passen.

Poppejans kijkt Wolf al naar de Teletubbies! Wat lief he dat gebrabbel Wij hebben ook die S-fles van Difrax. Moet zeggen dat ik het zelf een rot-les vindt. Heb vaak ruzie met die losse onderkanten en ventieltjes. We hebben al 4x tijdens het voeden gehad dat we een luide "plop" hoorden en dan stroomt alles er zo uit Bij de kinderopvang willen ze 'm liever ook niet gebruiken omdat er een ervaring was van iemand die de fles in een flessenwamer had gedaan en dan komt er dus heet water tussen bij de onderkant dat bij het voeden op je kindje drupt... Daar hebben we nu dus een "gewone" difrax-fles. Bij Linde gebruikten we altijd Avent-flessen, maar Esmee weigert daar uit te drinken. Jammer want we hebben nog zo'n 10 flessen liggen.
quote:
Op zaterdag 23 januari 2010 23:14 schreef innepin het volgende:
Stiemie, kom je ook naar de kledingruilbeurs? Ik heb nog wel wat leuk meisjesspul in maat 62 liggen
Het lijkt me beter om nog even niet te veel aan te schaffen... Volgens mij heb ik per volgende maten nog 2 plastic kratten vol kleertjes van Linde liggen...

Lijnloos wat fijn dat je moeder gewoon DE truuk gevonden heeft! En was jullie avondje uit ook leuk?

Bar Esmee zit ook graag in de wipstoel want die wil ook veel te graag alles zien. Gisteren emt de draagdoek in de tram geweest en ze keek haar ogen uit.

Claudia wat goed dat Ivan 6 uur sliep! En dan moet je er zelf weer op instellen Eigenlijk is het ook nooit goed he wat onze ukkies doen En ik moest erg lachen dat je achter het gordijn had gekeken. Ik was in het begin bij Linde zo bang dat ze haar buiten uit de kinderwagen zouden pikken dus ik herken je angst wel

BJ sterkte met je rug! Gelukkig kon je vriend de flesjes geven

En mini-sproetje wat goehoed zeg! En wat een verandering! Wisten ze in het ziekenhuis hoe dat zo kan?

Helaas geen -berichten over vannacht. Allereerst werd mijn vriend vlak na mijn laatste berichtje ziek dus was ik toch de sjaak wat betreft de nachtvoedingen... Ik lag er om 23 uur in en ze kwam om 12 uur voor de eerste fles waarna ze het zooo gezellig vond om alleen met mama op te zijn en alle keelgeluiden op alle geluidssterktes te oefenen die ze kent Dus toen lagen we er om 1.30 weer in. En vervolgens kon ik er om 6 uur weer uit en toen hebben we lekker samen naar Het kleine huis op de prairie gekeken tot 8 uur. Nou ja was ook heel gezellig zo toch?
  zondag 24 januari 2010 @ 18:02:09 #84
95408 Incantrix
0118 999 88199 9119 725....
pi_77216807
Karin, wat fijn dat Lars koortsvrij is!

BJ, betrrschap met je rug, balen zeg

Baby-Sproetje weer thuis én veel lekkerder in haar velletje, wat enorm fijn zeg!! Ben blij voor jullie, daar heb je dan zo'n luchtje wel voor over ja, whehe!

Lijnloos, lekker zeg, samen even op pad! Leuk!

Claudia, haha, je nachtrust ontwend.. Maar volgens mij went het deze kant op sneller als de andere kant op

Dikke voor de rest, ik heb bijgelezen, maar veel vlijft niet plakken

Hiero lekker drukke dagen, gisteren hadden we kraamvisite en eergisteren ben ik op pad geweest de hele dag en heb ik allemaal 'van die dingen' gekocht. Stef heeft nu een slaapzakje zodat hij niet meer op kan kruipen in zijn wieg (erg grappig, hij is grijs-wit gestreept en de mouwen zijn veels te lang, dus ik moest meteen aan Beetlejuice denken toen ik hem met zijn armpjes zag flapperen ), ik heb eindelijk een elektrische kolf en we hebben de ikea leeggekocht We hadden nl. nog geen matras voor Stef's ledikant en dat hebben we vandaag maar eens in elkaar gezet, nu kan hij overdag alvast tukjes in zijn eigen kamer in zijn grote bed doen om er te wennen, die wieg zal niet meer zo lang duren..

Mijn baby wordt al zo groot! Hij heeft er vanmiddag al even in gelegen en hij vond het prachtig, lag maar te glunderen naar de vilten schaapjes boven het bedje en heeft er vervolgens prinsheerlijk liggen ronken. Zodadelijk vind hij het daar briljant en zit ik te huilen omdat ik mijn kleine baby mis op mijn slaapkamer, let maar op
3!
pi_77223645
Sproetje, wat zul je opgelucht zijn! Enorm fijn dat je kleine meisje weer lekker thuis is!

O Incantrix, dat zal vast even wennen zijn, Stef niet meer naast je.... maar aan de andere kant ook wel weer fijn hoor. En als je hem mist ga je gewoon even kijken...

Lijnloos, wat een poepmonstertje heb jij!! Maar gelukkig maar dat het er uitkomt, en niet blijft zitten zoals bij anderen hier.

Makes me think... Huup hoe is het met Amelie met poepen?

Wat groeit iedereen hard hier!! Goed zo!!!
Lars heeft van broekjes 62, van shirtjes 68
(Vlindur, ik heb de boel bij elkaar gezocht, nu nog foto's maken)

BJ, beterschap, wat naar voor je!

Claudia, je maakt me aan het lachen met je achter het gordijn-kijkactie!

Stiemie, nog genoten van Esmee in een Linde-outfit?

Wij zijn vanmorgen naar de camping geweest waar we komend zomer heen gaan. (Lars was bij opa en oma) En eigenlijk moet jij daar ook heen Poppejans....
Het is namelijk Camping De Kleine Wolf

Nou iedereen bedankt voor het jompelen voor mijn koortsvrije Larsje. Vandaag heeft ie weer koorts....
En hij zit met de dag voller met slijm.
Hij is nu al een week ziek, maar om nou weer naar de dokter te gaan...
Ze kan toch niks doen, en dan kom ik daar weer weg met het uitzieken-advies....
Ik wil ook niet als een overbezorgde moeder overkomen.
pi_77224292
Agos, Stef in z'n ledikantje. Wat worden ze groot he, Trix. Elke dag overvalt me wel even dat nostalgische gevoel bij de gedachte dat ze nooit meer zo klein als nu en als ze was zal zijn. Dat ze alleen maar groter wordt. En da's maar goed ook natuurlijk!

Och Larsje. Vind het zo sneu. Niet bang zijn dat de ha je overbezorgd vindt hoor. En ook al vindt ze het? So what? Niet druk om maken en doen waarbij jij je prettig voelt. 't Is d'r werk hoor, ze krijgt ervoor betaald. En niet te weinig ook.
pi_77224423
Trix! Ik moest vanmiddag aan je denken. Ze hebben hier bij de Mediamarkt Marioknuffels
Lotte!
Noah!
pi_77227213
Idd, als Lars nu weer koorts heeft en meer snot of slijm zou ik gewoon weer bellen hoor!

Oh en het avondje uit was heel leuk, hebben echt ff genoten en ik heb mijn moeder maar 1 keer gebeld...
en zon poepmonster is het nou ook weer niet, ze poept maar 1x per dag, maar dan wel meteeen goed
pi_77227378
Fijn dat jullie zo'n leuke avond hadden Lijnloos!

Ik sprak net een vriendin die in het kinderziekenhuis werkt, en zij denkt aan het RSvirus, nu moeten ze dat ook uitzieken, maar ze zei dat ik Lars wel beter even weer kon laten zien, om te checken of zijn longetjes niet vol zitten inmiddels. Dus ik bel morgen maar weer eens.

Ik vind mijn huisarts best oke, maar dat ze een kleine baby oproept bij de achternaam vind ik zo stom en formeel!!
pi_77228809
quote:
Op zondag 24 januari 2010 21:50 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Fijn dat jullie zo'n leuke avond hadden Lijnloos!

Ik sprak net een vriendin die in het kinderziekenhuis werkt, en zij denkt aan het RSvirus, nu moeten ze dat ook uitzieken, maar ze zei dat ik Lars wel beter even weer kon laten zien, om te checken of zijn longetjes niet vol zitten inmiddels. Dus ik bel morgen maar weer eens.

Ik vind mijn huisarts best oke, maar dat ze een kleine baby oproept bij de achternaam vind ik zo stom en formeel!!
Daar was ik al bang voor toen je het vorige keer omschreef RS virus is echt zo'n rot virus. Ik ben inmiddels zelf ook aangestoken en dan merk je helemaal goed hoe rot het is. Ik heb nog nooit zo'n verstopte neus gehad door verkoudheid als nu. Ik zit uren achter elkaar met mijn neus tegen een ui omdat ik anders gewoon echt geen lucht meer krijg - en ik heb al continu een bloedneus door het teveel spuiten met otrivin.
En dan bedenk ik me hoe mijn kleine meisje zich moet voelen... Die is nog steeds erg ziek. Hoest de longetjes uit haar kleine lijf. Wil ook nog steeds maar minimaal drinken door de keelpijn. En van de zetpillen moet ze twee uur achter elkaar ontroostbaar huilen. Zo vreselijk zielig. En door de constante diarree zijn haar billetjes zo ontzettend rood. Vanmorgen bloedde het gewoon Vandaag de hele dag zonder luier en het gaat iets beter. Maar het doet nog steeds veel pijn als ik haar billetjes schoon maak. Vooral die smetplekjes blijven zo pijnlijk. Net mijn halve vriendenkring afgebeld of ze maizena in huis hebben (tip van BE toch?) en iemand gevonden die nog een paar lepels had. Hopelijk helpt dat inderdaad.
Wat is het vreselijk zwaar om mijn kleine lieve meisje zo ontzettend ziek en in pijn te zien.
pi_77229006
He bah Xenia, dat jouw kleintje ook nog steeds ziek is, idd hardnekkig virus.
Ik wou dat ik het van hem kon overnemen.
Zie dat jij die poging ook al doet, maar nu deel je het leed zeg maar. dat is dan weer niet zo handig.

Met die zetpilletjes bedoel je paracetamol?
Of heb je nog iets anders gekregen?
Mijn vriendin zei dat ik anders moest vragen om iets wat het slijm oplost, ze wist niet of dat er voor die kleintjes ook al was.

Lars wordt geloof ik hyper de piep van zetpillen, koorts is dan weg, maar Lars is dan net zo actief. Gaat echt niet slapen enzo. Vaaaaaaaaaaaaaaag jonkie
pi_77229352
Karin en Xenia beterschap voor jullie kleintjes

Xenia wat zielig voor je meisje We gebruiken hier trouwens billenbalsem van Weleda en allebei de meisjes hebben nog nooit kapotte billen gehad. Misschien toeval, maar we zijn er heel tevreden over.

Karin ik heb hier nog wel eens van iemand gehoord die vertelde dat haar kindje hyper werd van zetpillen. Geen idee alleen meer wie Ik zag laatst bij Etos van eigen merk een slijmoplossende neusspray voor baby's. Misschien is dat iets?
pi_77229510
Paracetamol bedoel ik inderdaad. En die doen haar zo'n pijn dat ze net zo lang blijft persen tot die eruit is. Ook al blijf ik 10 minuten lang haar billetjes dicht houden, dan nog komt die er daarna gewoon uit. En maar huilen... Ik doe dat niet meer. Ik verpulver nu een kwart van een 500mg pil en doe dat door haar melk. Kan het niet meer aanzien hoeveel pijn het haar doet. Vloeibare paracetamol is er niet volgens de apotheek hier.

Ik heb verder niks anders gekregen. Alle kindjes op het kdv wel. Die hebben peniciline gekregen en pufjes. Maar volgens de artsen zal de peniciline niet werken omdat het geen bacterie is en pufjes heeft ze gelukkig nog niet nodig omdat ze niet dermate benauwd is nog (thank god for small favors).

Sterkte voor jou en Lars Karin
pi_77229670
Ik ga morgen zeker even kijken naar de billenbalsem en naar de neusspray die slijm op moet lossen. Bedankt voor de tip Stiemie. Alle tips zijn momenteel welkom.
pi_77229722
quote:
Op zondag 24 januari 2010 22:23 schreef Xenia het volgende:
Vloeibare paracetamol is er niet volgens de apotheek hier.
Er is bij kruidvat en Etos Sinaspril te koop. Dat is vloeibare paracetamol en dat mag vanaf 3 maanden.

Hier meer info: http://www.zelfzorg.nl/product.php?id=205
pi_77229757
quote:
Op zondag 24 januari 2010 22:23 schreef Xenia het volgende:
Vloeibare paracetamol is er niet volgens de apotheek hier.

waar zit jij dan?
Ik weet dat het er voor peuters wel is, maar voor baby's weet ik niet
Edit: stiemie hielp al mee, met dank!

Als ik morgen voor Lars nog iets krijg aan medicijn-achtig iets dan laat ik het je weten.

Jee dat ze die zetpil er zoweer uitknalt, Lars deed dat laatst ook, ik was helemaal verbaasd, ken ik niet van Meike. Maar toen ik het gaatje even dichthield was en bleef ie wel weg.

Ook sterkte daar...
pi_77230461
quote:
Op zondag 24 januari 2010 22:26 schreef Stiemie het volgende:
Er is bij kruidvat en Etos Sinaspril te koop. Dat is vloeibare paracetamol en dat mag vanaf 3 maanden.

Hier meer info: http://www.zelfzorg.nl/product.php?id=205
Wow... mijn vriend gaat het morgenochtend voor zijn werk meteen halen. Bedankt
Echt ongelovelijk dat die apotheek hier gewoon zegt dat het niet bestaat... Dat deden ze ook al toen ik om Otrivin voor baby's vroeg, notabene voorgeschreven door de kinderarts in het ziekenhuis. Ik moest echt 10 minuten praten om het mee te krijgen.

En als je morgen nog iets medicijn achtigs krijgt dan hoor ik het inderdaad heel erg graag Karin.
Ik heb nu dus zoutoplossing en Otrivin. En ik heb van VSM Nisykind Forte druppels om de keel te verzachten en de luchtwegen vrij te maken (dit laatste dus niet op recept ofzo).
pi_77230731
Wat vaag zeg van de apotheek Als je vriend het bij de apotheek gaat kopen, dan is het misschien handig om meteen een spuitje mee te nemen. Je moet het namelijk toedienen met een maatlepeltje, maar dat gaat bij een liggende baby natuurlijk niet handig (ook niet bij een tegenstribbelende peuter trouwens ). Op het flesje zit onder de dop een soort extra dopje dat er heel makkelijk afgaat en dan kan je gewoon het spuitje erin doen en de juiste hoeveelheid opzuigen.
pi_77231149
quote:
Op zondag 24 januari 2010 22:42 schreef Stiemie het volgende:
Wat vaag zeg van de apotheek Als je vriend het bij de apotheek gaat kopen, dan is het misschien handig om meteen een spuitje mee te nemen. Je moet het namelijk toedienen met een maatlepeltje, maar dat gaat bij een liggende baby natuurlijk niet handig (ook niet bij een tegenstribbelende peuter trouwens ). Op het flesje zit onder de dop een soort extra dopje dat er heel makkelijk afgaat en dan kan je gewoon het spuitje erin doen en de juiste hoeveelheid opzuigen.
Ok, spuitjes heb ik nog.
Ik heb net de dienstdoende apotheek gebeld en we kunnen het ophalen als het voor 23.00 uur is. Bij hoge uitzondering, want het is eigenlijk alleen voor spoedeisende recepten, maar ik heb de situatie uitgelegd en we mogen het ophalen Wat een timing. Vriend is meteen in de auto gesprongen en nu onderweg. Super bedankt voor de tip nogmaals Stiemie
pi_77231243
quote:
Op zondag 24 januari 2010 22:37 schreef Xenia het volgende:

[..]

Echt ongelovelijk dat die apotheek hier gewoon zegt dat het niet bestaat... Dat deden ze ook al toen ik om Otrivin voor baby's vroeg, notabene voorgeschreven door de kinderarts in het ziekenhuis. Ik moest echt 10 minuten praten om het mee te krijgen.

En als je morgen nog iets medicijn achtigs krijgt dan hoor ik het inderdaad heel erg graag Karin.
Ik heb nu dus zoutoplossing en Otrivin. En ik heb van VSM Nisykind Forte druppels om de keel te verzachten en de luchtwegen vrij te maken (dit laatste dus niet op recept ofzo).
Lang leve Fok dan maar weer, wat een irritante apotheek zeg!!!
Ik hou je op de hoogte....!

Ik hoop voor je op een goede nacht.
Lars is de hele avond al erg onrustig, slaapt wel, maar moet ongeveer elke 10 min hoesten.
Vermoeiend voor het manneke zo, ik ga zo proberen of hij nog wat wil drinken en dan zelf ook maar wat slaap pakken. Afgelopen nacht was het weer 4.45 uur toen Lars zich meldde....
  zondag 24 januari 2010 @ 22:53:10 #101
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_77231420
quote:
Op zondag 24 januari 2010 22:48 schreef Xenia het volgende:
Ok, spuitjes heb ik nog.
Ik heb net de dienstdoende apotheek gebeld en we kunnen het ophalen als het voor 23.00 uur is. Bij hoge uitzondering, want het is eigenlijk alleen voor spoedeisende recepten, maar ik heb de situatie uitgelegd en we mogen het ophalen Wat een timing. Vriend is meteen in de auto gesprongen en nu onderweg. Super bedankt voor de tip nogmaals Stiemie
Oh wat fijn zeg! Hopelijk helpt het je meisje beter dan de zetpilletjes!
pi_77231457
quote:
Op zondag 24 januari 2010 22:50 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Lang leve Fok dan maar weer, wat een irritante apotheek zeg!!!
Ik hou je op de hoogte....!

Ik hoop voor je op een goede nacht.
Lars is de hele avond al erg onrustig, slaapt wel, maar moet ongeveer elke 10 min hoesten.
Vermoeiend voor het manneke zo, ik ga zo proberen of hij nog wat wil drinken en dan zelf ook maar wat slaap pakken. Afgelopen nacht was het weer 4.45 uur toen Lars zich meldde....
Lang leve Fok inderdaad
Ja dat hoesten is zo zielig
Hier voed ik al sinds ze ziek is twee tot drie keer per nacht. 's Nachts drinkt ze meer dan overdag, dus ik zet mijn wekker ervoor.
Sterkte vannacht en succes morgen!
pi_77232641
Xenia, fijn dat je meteen terecht kon! Hopelijk helpt het Xeentje. voor jullie, wat piep trouwens dat jij ook dat rs hebt gekregen... Niet tof !
pi_77238222
goedemorgen mama's en babies
quote:
Op zondag 24 januari 2010 22:12 schreef Xenia het volgende:
Wat is het vreselijk zwaar om mijn kleine lieve meisje zo ontzettend ziek en in pijn te zien.
Dat geloof ik graag
arm meiske...en arme jij..

ook beterschap voor Lars trouwens
  maandag 25 januari 2010 @ 08:16:39 #105
35189 Troel
scherp en bot
pi_77238653
quote:
Op zondag 24 januari 2010 22:37 schreef Xenia het volgende:

[..]

Er is ook Xylo voor baby's, van de collegabereider vasn de apotheker, 0.25 per mg. Kost ruim 6 euro, maar is wel tijdelijk te gebruiken bij kleine baby's!
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  maandag 25 januari 2010 @ 09:16:58 #106
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_77239409
Aggos, wat sneu die zieke kleintjes... Beterschap! En sterkte voor de mama's.
pi_77239821
Goedemorgen allemaal!

Allereerst een voor de zieke kindjes...en ook eentje voor de rug van BJ, sterkte meid!

Isabeau is ook snipverkouden, klinkt als een dieseltrein. Verder geen koorts gelukkig. Maar ik vind dit al zielig, kan me voorstellen hoe hartverscheurend het moet zijn als je kindje zo ziek is!

Sproetje, fijn dat je mini weer thuis is!

Ik ben weer op m'n werk, lief is thuis met Isabeau. Wie weet.. misschien vandaag flesjessucces?! Dochtertje van vriendin heeft gisteren voorgedaan hoe het moest: "Isabeau...ga jij nou morgen ook uit een flesje drinken? Moet je wel doen hoor, is heeeeel lekker!"
pi_77241271
Xenia, wat verschrikkelijk zielig voor je meisje... Heel veel sterkte, en heus, het gaat een keer over

Karin, ook een zieke beeb. Ook heel veel sterkte!

BJ, succes met je rug.

Hier is alles prima. Meneer is bezig met zijn 8 weken sprong (hij is vandaag 10 weken, maar 2,5 week te vroeg geboren). Gisteravond kwam hij erachter dat zijn vuistjes bij zijn lijf hoorden, zo schetig . Alles wat in oei, ik groei staat is te herkennen. Leuk is dat.

Het wordt steeds leuker, het mama zijn. Ik miste in het begin echt de interactie. Maar nu hij kan lachen, en zichzelf eventjes kan vermaken, begin ik steeds meer te genieten
pi_77241667
Agossie, arme zieke kindjes. Lijkt me zo vreselijk sneu om te zien. Vooral ook omdat je gewoon niets kunt doen.

Sorbo, ik duim met je mee voor een flessensuccesje! Kan me voorstellen dat dat jullie zo veel meer rust zal geven!

Lief hè, Aoraki. Leuk ook dat ie het volgens het boekje doet. Ik ga ook steeds meer genieten van het moeder zijn. Het wordt elke dag leuker!

Lente is aan het spoken en regelen. Het regelen begon volgens mij afgelopen woensdag al. Maar toen was ik aan het werk tot vrijdag, dus hebben m'n borsten zich niet kunnen aanpassen. Ze heeft toen in twee dagen tijd bijna m'n hele extra voorraadje uit de vriezer opgedronken.

En slapen lijkt ze ook maar zonde van d'r tijd te vinden. Gister heeft ze overdag één keer een half uurtje geslapen en op schoot op een verjaardag nog een kwartiertje . Ik had verwacht dat ze wel moe zou zijn van al die indrukken, maar ze ging 's avonds pas laat slapen en lag om vier uur vannacht alweer lol te trappen in d'r bedje. Hard gillen en schaterlachen van plezier.

Heb 'r maar even gevoed en tussenin genomen. Maar een paar uur later werd ik alweer wakker van een harde bonk. Had ze zich omgedraaid (van rug naar buik) en was ze daarbij met d'r koppie tegen het houten hoofdeind van het bed gekukeld! Zeer deed het gelukkig niet, ze lag er vooral erg trots bij te kijken.

Ons Wippertje Stekel kan dus rollen! Hoewel in wel vermoed dat ze dankbaar gebruik heeft gemaakt van de sleuf tussen de twee matrassen. Sssst...
  maandag 25 januari 2010 @ 11:44:26 #110
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_77242904
Even snel wat drukdruk, maar ik wilde het toch even zeggen. Oscar zijn koppie is iets verbeterd! Van 111,8% naar 110,6% Dat is dus wel positief!
Ben benieuwd wat de arts nu volgende week gaat zeggen. Het is een grensgevalletje denk ik.
  maandag 25 januari 2010 @ 11:50:18 #111
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_77243090
Lars en Xeentje, heel veel beterschap! Ook sterkte voor jullie mama’s!

Mini-sproet, fijn dat je uit het zkh bent!

voor Oscar! Hoe komt het dat hij ineens verbeterd is? Fysio? Fijn iig!

Aviva past ook al maat 62! Van 2 truitje waar eigenlijk 56 in zou moeten staan Verder is het 0 – 3 months, grote verrassing

Het gaat echt supergoed hier! Aviva is superlief en Eli is superlief, wel wat aanhankelijk, maar verder echt heel lief voor zijn zusje. Als ik aan het voeden ben, komt hij aan met de speen en probeer ook meteen het zoogcompres ertussen te duwen. En bij de minste piep van madam springt hij op, graait met de meest halsbrekende toeren de speen van waar hij ligt, en perst die in Aviva’s gesloten lippen. Ze is niet zo spenerig, maar Eli vindt dat ze een speen moet hebben, dus dat geeft mooie rituelen.

En ik geniet echt enorm. Aviva krijgt al spekkies, en dan kijk ik, en dan word ik helemaal week van de gedachte dat dat allemaal van mijn bloed komt! Eerst via de placenta, nu via mijn melk. Mijn meisje is zo mooi en groot en lief geworden door mijn bloed! Mijn lichaam! Doet het toch nog iets goed. Ik vind het zo mooi hoe alles werkt met de bv! Ze sliep vannacht 2x 5 uur achter elkaar, dus ik had ‘s ochtends ploftiet, en dan is het zo mooi om te zien hoe ze volledig geconcentreerd mij “ont-ploft”. Zij voldaan, ik weer terug naar semi-normale proprties. Zo mooi!
Nooit gedacht dat ik zo kon genieten van het moederen! Naja, ik geniet ook van het feit dat ik weer kan staan, en weer sneller loop (ipv waggel) dan de gemiddelde bejaarde, dus het is ook een groot deel genieten van het feit dat ik niet meer zwanger ben. En dat ik een enorme toeschietreflex krijg als ik mijn kinders op de achterbank zie zitten. Mijn rijkdom. Op de achterbank gezellig samen. Zwijmel, zwijmel, zucht!
Ik vind zelfs haar snotjes schattig! (Eli is verkouden, dus daar krijgt ze wat van mee. Goed voor de weerstand )

Gister zijn we op een verjaardagsfeestje geweest, alwaar ze uiteraard het aankleedkussen van die mensen volledig heeft ondergepiest! En ik had er echt een luier onder liggen! Lang leve het back-up pakje.

Eigenlijk zou ik poepbroek 3 van de dag moeten verschonen, maar ze slaapt… Ik eet nu activia’s en dadels voor mezelf, met als resultaat dat Aviva 84x op een dag poept… Ach ja, de luiers zijn geloof ik in de aanbieding bij DA, maar ff kijken of ze nog maat 1 hebben
pi_77243632
Ff een snelle ego post vanaf het werk

Gister met Jamie naar de HAP geweest, hij was benauwd. Gelukkig geen RS, maar een zware verkoudheid en een irritatie van het bovenste stukje luchtwegen. Nu weer aan de pufjes en neusspray. Vanacht werd hij een paar krijsend wakker, pure paniek omdat zn neusje verstopt zit. Flesje drinken ging niet zo geweldig, kost een hoop geduld om hem een hele fles te laten drinken. Jamie is nu op het kdv en ik op mn werk. Ben doodmoe
pi_77244191
oeh Oscar, ben benieuwd. Zou mooi zijn als het zonder helm goed komt

wat klink je heerlijk gelukkig, Davinia

Vanochtend zijn we voor het eerst op het CB geweest. Leah is morgen 5 weken.
Alles prima. Ze weegt 4560 en is 56 cm.
Wij zijn ook aan het regelen volgens mij. Mijn borsten kunnen het te goed aan want ze staan voortdurend op knappen (doet best pijn). Ik zou nu eigenlijk een voorraadje moeten kolven maar ik moet de handleiding nog lezen van het apparaat enzo en daar heb ik dan weer geen zin in...

Verder gaat alles hier uitstekend
pi_77244376
Als ik jou was, zou ik nu toch beginnen met het aanleggen van een voorraadje, Lily. Ik heb er spijt van dat ik het toen niet gedaan heb. Ik kolfde nl rond die periode superveel tussen twee voedingen in. En nu krijg ik er met moeite 20 cc uitgeperst. Vraag en aanbod zijn nu gewoon iets 'te' goed op elkaar afgestemd.
  maandag 25 januari 2010 @ 12:34:14 #115
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_77244426
Wat goed zeg Leah, grote meid al, je leek véél kleiner dan Elyas, maar hij was twee weken geleden ongeveer net zo (4420 gram met 56 cm). Elyas is ook aan het regelen volgens mij, hij is morgen 6 weken. Ik heb geen idee wanneer die regeldagen ook alweer zijn, ik heb in mijn hoofd 3 weken, 6 weken, 12 weken, 4,5 maand... zoiets... maar geen idee meer eigenlijk.

Beterschap voor de zieken, wel vaag van die paracetamol, dat wist ik zelfs nog dat dat ook in vloeibare vorm was, dat ze datbij de apotheek dan niet weten snap ik echt niks van. Sinaspril was er al toen ik zelf nog klein was.
pi_77244461
Ja, maar doen dan...
De kolf zit nog in de doos en ik moet alle onderdelen checken, hoe het werkt enzo...
Ik zit nu gewoon steeds op haar te wachten met ploftieten

oh, dan is Elyas precies 1 week ouder
pi_77244549
quote:
Op maandag 25 januari 2010 12:35 schreef lily het volgende:
Ja, maar doen dan...
De kolf zit nog in de doos en ik moet alle onderdelen checken, hoe het werkt enzo...
Ik zit nu gewoon steeds op haar te wachten met ploftieten

oh, dan is Elyas precies 1 week ouder
Irritant hè, ik kon me dara ook niet toe zetten. En toen ik 'm eenmaal uitgepakt had, werd ik zo moedeloos van al die onderdelen en die vage gebruiksaanwijzing, dat ie vervolgens alsnog een week utgepakt op tafel heeft gelegen.
pi_77244645
Ja, precies.
Ik heb hem gekregen en uitgepakt waar de gevers bijzaten en de moed zonk me al in de schoenen van al die prullaria in dat pakket.
Ik heb de neiging mijn oude handkolf even te pakken
  maandag 25 januari 2010 @ 12:41:51 #119
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_77244649
Sneu dat Jamie toch weer zo verkouden is Martine!

En Davinia, wat klink je heerlijk!
pi_77245511
He bah Jamie nu ook al ziek....beterschap.
Matrasje iets ophogen kan ook fijner zijn met slapen. Ik heb hier een opgerolde handdoek onder het hoofdeind liggen. Boeken onder de poten is ook een goeie.

Davinia, dat klinkt super! Fijn dat je zo geniet!

Oscar gaat de goede kant op met zijn hoofdje, ik ben ook benieuwd hoe nu verder.

Lars heeft het RS virus waarschijnlijk, in principe doen ze daar niks aan. Uitzieken is het motto. Het gros van de kindjes doet dat thuis en is binnen 7-10 dagen weer hersteld.
Lars zijn longetjes waren niet helemaal schoon meer, maar de dokter vond het gelukkig nog niet zo zorgelijk dat ze hem opnemen. We hebben tot woensdag de tijd gekregen om het thuis te redden, woensdag terug naar de huisarts, en indien het dan nog niet beter gaat vrees ik voor een ziekenhuisopname, dus duimen jullie alsjeblieft?
  maandag 25 januari 2010 @ 13:25:55 #121
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_77245934
goedemiddag dames

Ik smelt helemaal bij het lezen van die heerlijk post van Davinia... wat klink jij heerlijk gelukkig! en wat fijn dat je je zoveel beter voelt nu. En Aviva krijgt ook al moooooie spekkies fijn om te zien he?
ik ben ook helemaal *trots* dat Evie van die lekkere dikke wangen krijgt enzo..

@karin; ook al RS... jeetje! ik hoop echt dat het snel opknapt en je mannetje niet naar het ziekenhuis hoeft uiteindelijk...

andere zieke kindjes ook een dikke en veel beterschap gewenst....

en ooo Evie begint nu natuurlijk net flink te huilen; dus ik sleep mezelf die kant op...
mijn rug gaat wel ietsje beter; maar is flink lastig zo met dat kleine meisje...
  maandag 25 januari 2010 @ 14:46:51 #122
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_77248848
nog ff verder hier; jeuj voor Oscar en zijn hoofdje; fijn dat het de goede kant op gaat

@lily; is het al gelukt met je kolf???

jeuj voor Leah en Elyas! jullie groeien goed zeg!! (Evie is ws nog flink kleiner dan jullie beide... );

Ssserpente voor de regeldagen van Lente... vermoeiend zijn die dagen he???

@Aoraki; wat klinkt dat leuk! ik heb ook echt al zin om meer reactie van Evie te krijgen en nog meer contact te maken enzo. Nog even geduld hebben dus...

ik kan dus weer een klein beetje bewegen; Ik kan Evie weer oppakken en tillen. Dus verschonen en flesjes geven gaat wel weer. Heb nu het waskussen enzo gewoon beneden in de huiskamer, zodat ik niet steeds de trap op en af hoef.
Als vriendlief straks terug is van zijn tandarts en kapperbezoek wil ik voor het eerst eens met Evie in bad.

[ Bericht 20% gewijzigd door Beessie-Jen op 25-01-2010 14:52:50 ]
  maandag 25 januari 2010 @ 15:15:29 #123
35189 Troel
scherp en bot
pi_77250127
Jochem is goedgekeurd door de kinderarts. Ze dacht even een ruisje te horen, maar de andere kinderarts hoorde niets (gelukkig!) en kon precies uitleggen waarom ze het dacht te horen, dus ben wat dat betreft ook weer gerust gesteld.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  maandag 25 januari 2010 @ 15:19:32 #124
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_77250368
Even een voor alle zieke kindertjes en hun mama's (en papa's)

En Davinia, wat klink je heerlijk verliefd op je kinders!
en doe nog eens een foto in het daarvoor bestemde topic
pi_77250434
Wat fijn Troel!

en BJ badder ze, leuk! Ben gister met mijn beide kids in bad geweest bij mijn ouders, da's pas quality time!
pi_77250595
Karin, bedje is al omhoog. dank je voor de tip. Net ff gebeld met het kdv, benauwdheid schijnt over te zijn en hij hoest ook al niet meer. Vandaag de pufjes nog maar even volhouden en dan morgen maar weer zonder proberen. Hopelijk slaapt hij vanacht beter... dan kunnen mn lief en ik ook weer slapen.

Troel wat fijn dat alles goed is met Jochem.
BJ sterkte met je rug
Leah wat wordt je al groot meid
  maandag 25 januari 2010 @ 15:35:31 #127
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_77251153
Bij gebrek aan tijd even een voor alle zieke beebs en mama's

BE, wat fijn van Oscars hoofdje!!!

Het gaat hier zo goed dat ik niets te melden heb en bang ben voor de wet van Fok!
Alexa en Seth zijn lief
See everything; overlook a great deal; correct a little
  maandag 25 januari 2010 @ 15:39:14 #128
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_77251314
Fijn Troel!
Hier probeert de cb arts al 3 controles lang zijn hartje te controleren omdat ze het niet zeker hoor, maar iedere keer reutelt (snot en slijm) of kletst Oscar er tussendoor. Ze zei de laatste keer, de 90% die ik kan horen zijn in orde en het zou wel heel erg toeval zijn als er net in die 10% nog iets zou zitten.
Nou ja, daar ga ik dan maar vanuit he!
Ik hoop wel dat ze het nou de volgende keer wel goed kan horen.
  maandag 25 januari 2010 @ 16:53:52 #129
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_77254674
@Martine;
wat fijn dat het goed gaat met je kleintje!

@BE; vervelend dat ze je mannetje nog niet goed hebben kunnen checken op het CB....

en het bad was heeeeeerlijk! zowel voor mams als voor Evie.

foto's komen in kinderfototopic...
pi_77255059
quote:
Op maandag 25 januari 2010 14:46 schreef Beessie-Jen het volgende:
@lily; is het al gelukt met je kolf???
Neuh, niet. Is er niet meer van gekomen. Ik moest nog wat regelen voor het kinderfeestje van jongste zoon nu woensdag en daarna weer naar school. De dagen gaan snel...

Maar morgen ga ik ermee aan de slag
pi_77255337
Beterschap voor alle zieke kindjes.
Iris is weer aan het opknappen, gelukkig. Alleen drinkt ze nog niet zoals eerst, halve flesjes of driekwart. Op zich krijgt ze genoeg binnen hoor. En we mogen (moesten toch onderhand maar eens van het cb) een fles laten vallen, maar als ze niet zo lekker drinkt ben ik daar eigenlijk nog niet zo voorstander van...

Mochten ze van opvolgmelk nou niet meer dan 4 flessen van 200ml? Want ik heb nog 1 pak 1 staan... maar even zien hoe het gaat.
We zijn ook even helemaal gestopt met bijvoeden (waren net begonne met wat proberen), omdat ze gewoon echt niet lekker was, dat gaan we de komende dagen maar weer voorzichtigjes oppakken (niet in het tempo wat het cb aangaf, want dan mocht ze al groente en fruit en af en toe een broodkorst (maar met brood moesten we nog maar wat maandjes wachten... , ik weet niet waar de korst van gemaakt is, maar ik dacht toch altijd van brood... )).

[ Bericht 1% gewijzigd door Nijna op 25-01-2010 17:14:28 ]
Fake it till you make it...
pi_77259830
Ik heb effe geen tijd om bij te lezen, maar wil wel alle zieke kindjes even beterschap wensen. Vanavond naar de oudercommissie van ons kdv en morgen lekker vrij, kan ik effe bijlezen.
  maandag 25 januari 2010 @ 19:50:48 #133
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_77262025
Wij vonden dat Oscar zo veel sliep de laatste dagen.
Geen wonder bedachten we daarstraks als je ziet hoe beweeglijk hij is als hij wakker is. De muziekmobiel wordt totaal uit zijn voegen getrokken en ook de activiteitenboog heeft het zwaar te verduren. En dan nog eens het rollen erbij. Dat is natuurlijk heel veel voor zo'n klein ventje.
Herkenbaar voor de andere mama's?
pi_77262599
Zieke kindjes Beterschap
Nijna, ze mogen niet meer dan 1 liter, wat neerkomt op 5 flessen van 200...

BE, het veel bewegen is wel herkenbaar, hoewel hier niet zo zeer wordt gesloopt. Wel bewogen, gedraaid, gerold, naar achter verschoven/verkeerd getijgerd, gehapt, gegraaid, gelachen...
Maar het vele slapen lijkt ze alleen maar te doen op de dagen dat D. thuis is
pi_77266744
voor alle zieke kindjes.. Hopelijk zijn ze heel snel weer beter! Zieke kindjes zijn zo zielig

ik las nog ergens iets over dat het met Oscar zn hoofd alweer ietsjes beter gaat!

Ik herken helemaal niks van veelslapende kindjes Timo slaapt 's nachts weer prima, maar overdag doet hij amper een oog dicht op het moment..

Dewi van harte met je verhalfjaardag

Nog maar 1 week, dan is Timo ook een grote baby Waar blijft de tijd
pi_77269018
BE, gefeliciteerd met het beter hoofdje van Oscar! ben ook wel benieuwd hoe jullie gesprek zal gaan. En of ie dan een helm moet of dat deze daling doorzet. Ik help je duimen (voor de door jullie gewenste uitslag natuurlijk)!

Chan, Timo alweer bijna een grote baby... gaat snel !

Voor alle beebjes met RS of verkoudheden, een dikke

Hihi, mijn poepmonster is vandaag een plasmonster geworden. Eerder vanavond al bij het verschonen door mijn man besloot ze op het moment van nieuwe luier onder kont nog een beetje extra te plassen... met als gevolg nieuwe luier en nieuwe romper. Nou was ze net weer aan het knetteren met consumptie dus besloot ik meteen maar een nieuwe luier te doen en ja hoor... op het moment dat ik nog even op de naschokken aan het wachten was (luier dus uit) vond mevrouw het nodig nog even te pplassen... romper weer nat. En ja hoor, zelfs daarna moest er nog een beetje uit. En getuige de grote glimlach, denk ik dat ze het expres doet. Zwelgje!
Oh maar vannacht heeft ze gewoon echt goed geslapen... tot wel half 7, en daarna na flesje en schone broek, gewoon weer tot half 11! Ik ben helemaal bijgeslapen weer en zij duidelijk ook. Lekker blij ding vandaag.
  maandag 25 januari 2010 @ 21:54:29 #137
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_77269162
quote:
Op zaterdag 23 januari 2010 23:52 schreef mefke79 het volgende:
Thomas al weer in 74! Ah, ca.ra doe nog eens een foto van je beer vent dan. Jij geeft gewoon slagroom, dat is duidelijk!
Ik had een druk weekend, zaterdag moeten werken en gisteren de verjaardag van mijn man gevierd (die was eigenlijk zaterdag....)

Wat ik al aan Asy PM-de:
Ik had het fototoestel op de keukentafel liggen en Manlief kwam vragen waar hij dat op moest bergen. Nou heeft hij het niet gelegd waar ik gezegd heb. Sterker nog, hij zegt dat hij het hele fototoestel niet gehad heeft. En nu kunnen we het niet meer vinden

En Thomas zag er zo leuk uit vandaag (=zaterdag) in zijn broekje met bretels! Het is echt mijn snoepje. Hij was ook heel lief vandaag. Op een gegeven moment wel een beetje overprikkeld, maar toen nam Manlief hem even tegen zich aan en toen kwam hij weer wat tot rust. Totdat mijn oma in zijn oor begon te tetteren. 'Lekker he, bij papa. Ja, lekker he bij papa.' dat soort kreten. Mja het is een lief menske, maar soms....

Mijn ouders hebben nog een Ikea-kinderstoel meegebracht die ze hebben gekregen van een vroegere buurvrouw. Thomas is er al helemaal weg van! Het voordeel is dat het een redelijk klein zitje is, waardoor zo'n kleintje niet wegschuift.

Wegens gebrek aan fototoestel heb ik vanochtend maar een snelle foto gemaakt met mijn telefoon. En omdat Mefke het zo lief vraagt ga ik dadelijk lekker spammen in het fototopic. En daarna snel verder lezen, want verder dan jouw post van zaterdag ben ik nog niet gekomen.
  maandag 25 januari 2010 @ 22:31:42 #138
95408 Incantrix
pi_77271148
Hullo Ik kom even snel gedag zeggen en een dikke brengen voor al die arme zieke kindjes en hun mama's, wat naar zeg!

En dikke 's voor Oscar, BE, wat fijn dat het beter gaat met zijn hoofd! Ik hoop dat dit doorzet joh!

Ca.ra, wilde net iets gaan zeggen over foto's met telefoon, maar dat had je zelf ook al bedacht

Linda, haha, wat cool! En wat lief dat je aan mij dacht

En Lijnloos, haha, kleine deugniet heb jij

Karin Te vroeg gejompeld dus Sowwy..

Davinia!! Ben blij te lezen dat het je fysiek beter gaat en nog veel blijer om te lezen hoe gelukkig je bent

Ssserpente, haha, jij bent ook al zo'n emotionele doos geworden? Pardon my french hoor, maar zo voel ik het echt, ik sta soms echt met de tranen in mijn ogen te kijken en te bedenken hoe hard het gaat.. Mijn hemel, I'm turning into my mom!

Hiero gaat het ok, Stef heeft vandaag zijn eerste prikjes gehad (en ik kon me redelijk inhouden, heb niet zó hard gehuild, dat ging maar op halve sterkte ) en heeft nu verhoging. Hij is huilerig en heeft echt van die zielige glazige oogjes, vind het zo sneu.. Hoop dat hij zich morgen beter voelt, want heb vanavond een überhippe babygym gehaald voor hem Overigens vonden ze hem bij het CB érg groot en zwaar, hij is nu 59 cm. en 5745 gram. Ze liet zijn groeicurve zien en de stijgende lijn is echt gigantisch. Na eerst weken van wegen en zorgen is hij nu in 6 weken tijd 1,8 kilo aangekomen

Hij had er overigens nog wel last van krampjes (as ever ) en mede gezien de krampjes, zijn gigantische groei, zijn verslikken, teruggeven van melk en boeren denkt het CB nu ook dat ik teveel melk produceer. Moet proberen om voor elke voeding eerst even een beetje te kolven danwel zijn hongersignalen net even voor te zijn (owja, dat wordt leuk) om te kijken of dat beter gaat.. Had ik het toch niet zo mis, uiteindelijk. Het is nu wel fijn te weten waar zijn krampjes vandaan komen, kunnen we hopelijk wel iets mee (Davinia, jij had ergens gepost dat je productie bij het kolven niet zo veel zegt over ev. hyperlactatie maar ik baseerde het ook niet zo zeer daarop, maar op alle voornoemde factoren bij elkaar, alleen had ik zelf nog niet bedacht dat dit ook weer iets kon betekenen voor zijn krampjes )
3!
  dinsdag 26 januari 2010 @ 04:06:09 #139
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_77278874
goedenacht dames

@Trix; wat fijn dat Stef het zo goed doet. Wel jammer dat er aan wordt gedacht dat jij teveel melk produceert. Ik heb dr hier wel vaker wat over gelezen en ook dat is geen pretje. Ik ben benieuwd of Stef rustiger gaat drinken als je vtv afkolft..En die stijgende lijn in de groeicurve; heerlijk toch??
(Evie was ook 1,5 kg in 4(!) weken aangekomen.. ik mag over een week weer heen... dus ben benieuwd).

@Ca.Ra; ik zag net hele mooie foto's van je kleine man in het kinderfototopic; wat een mooie lach heeft ie.

@lijnloos; lastig dat plassen van je kleine meisje onder het verschonen he? Helaas is het mij ook al een paar keer overkomen.. en ook al een aantal keer met poep..

over poep gesproken; poste ik hier een aantal dagen geleden dat Evie ook steeds minder ging poepen; hadden we zaterdag ineens tijdens het verschonen de enormste poepluier.. Ik wist niet dat zo'n kleintje zoveel kon poepen zeg! en het ging ook nog door onder het verschonen.. volgens mij heeft ze het gewoon een week opgespaard ofzo..
  dinsdag 26 januari 2010 @ 07:18:03 #140
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_77279260
BJ volgens mij was ik Evie vergeten in mijn lijstje schattige Fokmeisjes. Maar dat kleine kontje in bad is echt schattig. En ze is al goede spekjes aan het kweken!

Wij hebben een nacht gehad van 45 min slapen - kwartier troosten etc. Fijnnnn
  dinsdag 26 januari 2010 @ 07:27:43 #141
95408 Incantrix
pi_77279294
BJ, is zéker fijn om te horen, ik voelde me erg trots om eerlijk te zijn, dat komt allemaal door míjn melk! En dat Evie ook zo veel aan is gekomen verbaast me niet, die drinkt volgens mij ook best veel voor zo'n kleine meid Doe jij eigenlijk voedingen op verzoek, of op schema? De reden van de tip die ze gaf over nét iets eerder proberen te voeden dan dat Stef aangeeft dat hij honger heeft is omdat ze dan minder gulzig gaan drinken en dan niet over-eten zeg maar (net als wanneer je zelf heel erg honger hebt en jezelf dan soms aftopt ). Best een goeie op zich (al lijkt me dat enorm moeilijk, Stef voeden als hij nog niet echt honger heeft is een ramp), want als we hem een fles geven van 160 cc is hij ook tevreden, terwijl 190 cc ook schoon op gaat als we het erin stoppen..

Ik zal strax even een screenie posten van zijn curve zoals die site van het CB 'm weergeeft, daarop is het best duidelijk dat hij enorm gestegen is in korte tijd
3!
pi_77279954
Minke lekkere kliederkont

Ca.ra heb je het fototoestel al teruggevonden? Ik ga straks even Thomas kijken in het fototopic En wat een nacht hebben jullie gehad zeg Is Thomas ziekig? Of wilde hij gewoon niet slapen?

Och arme Stef, de eerste prikjes.. Voelt hij zich alweer wat beter? En wat een beertje wordt hij zeg Ik ben benieuwd naar zn stijgende lijntje

Timo heeft het vannacht geweldig gedaan, om 21:00 sliep hij en om 07:00 pas weer wakker voor de voeding, ik ben helemaal trots op hem Alleen een beetje jammer dat ik dan wel om 03:00 wakker werd omdat ik zo'n dorst had
pi_77280097
voor alle goed slapende kindjes

Beterschap voor de minder lekkere kindjes!

Wij hebben onze gebroken nachten weer terug
pi_77280514
Jamie heeft vanacht beter geslapen van 2200 tot 0510 (normaal tot 0600) Dus aangekleed flesje er in. Tijdens het flesje drinken zie ik in eens zn kop vertrekken En ja hoor een hele hoop herrie komt er uit zn luier, de stront zat tot halverwege zn rug. Dus dat werd weer wassen en schone kleren Als met gevolg dat ik dus een half uur later op mn werk was dan normaal...

voor iedereen die het nodig heeft
pi_77281164
Hoe is het met Xeentje nu?

Voelt Lars zich al wat beter? Wat een naar idee dat het toch het RS-virus is. Ik duim dat hij morgen weer een stuk opgeknapt is.

Heeft Isabeau uit het flesje gedronken gisteren Sorbootje?

Lente kan rollen

Wat fijn dat Oscars koppie weer wat ronder geworden is BE! En wat klinkt dat geweldig zo'n bewegelijk kereltje!! Logisch dat hij daar van uit moet rusten

Davinia!!! Wat lief, schattig en geweldig allemaal!!

Jamie ook al ziekig. Voelt hij zich alweer wat beter vandaag? In ieder geval goed genoeg voor een enorme poepluier Heerlijk joh!

Leah wat doe je het goed!

Voor je rug BJ

Wat fijn dat er toch geen hartruisje te horen was bij Jochem Troel!

Hihi Minke, trokken ze je steeds de verkeerde kleren aan? Tja dan moet je ze dat toch duidelijk maken he!

Icantrix wat groeit Stef goed! Wel rot dat hij toch wat last van de prikjes heeft, zielig is dat he. Hebben ze zijn groeilijn wel in de borstvoedingsgrafiek gezet? Want bv kindjes lijken de eerste maanden te hard te groeien en lijken na 4 maanden te langzaam te groeien in de grafiek waar vooral de groeilijnen van flesvoedingskindjes zijn verwerkt.
Verder kun je beter je toeschietreflex weg laten lopen in een doekje dan van te voren te kolven, door het kolven loop je kans dat je productie verder verhoogd wordt.

Ik ben sinds zondag weer begonnen met melkproducten en ik weet weer niet of Niels erop reageert. Hij spuugt meer (misschien ?), heeft groene slijmerige poep (maar dat heeft hij anders ook wel eens). SJUCHT!
Vrijdag moet hij wennen op het kinderdagverblijf en hij kan nog steeds niet uit een flesje drinken Ik ben zo bang dat hij de hele tijd gaat huilen daar...
En ik ben heel moe
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
pi_77281314
Whehe Chan Irritant hè? Ik heb dat hier vaak dat Amélie doorslaapt maar dat lief zo hard snurkt dat k nog geen oog dicht doe

voor alle zieke kindjes en hun papa's en mama's. Zo zielig heel veel beterschap en hopelijk knappen de kindjes snel op

BE voor Oscars koppie! Wat ontzettend fijn dat er een afname duidelijk is.

Voor de mama's met zo'n bumbo met playtray geval. Of voor mama's die een kinderstoel hebben gewoon...
wij hebben sinds gister dit ding en het is een grooooot succes

Het ding zit met een zuignap vast op de tray en kan aan alle kanten draaien en rammelen enzo.
Hij is nu in de aanbieding bij Bart Smit voor 6 euro nog wat (zag ik nadat ik hem bij ToysXL had gekocht ) wie weet heeft iemand er iets aan!
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_77281631
Goedemorgen!

Ik meld me na een goede nacht. Heb me alleen wel verslapen en moest haasten. Isabeau werd zo uit d'r slaap aan de borst geslingerd en daarna de kinderwagen in naar het KDV. Ik zou als ik haar was van minder in de stress schieten, maar ze bleef maar lachen

Huup, welk ding bedoel je precies?
pi_77281932
zie je geen foto sorbo?
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_77281994
Ik zie ook geen foto, maar heb even gezocht op de site van bartsmit en het is inderdaad een leuk ding!

Althans, als je deze bedoelt
pi_77281997
quote:
Op dinsdag 26 januari 2010 10:22 schreef huuphuup het volgende:
zie je geen foto sorbo?
Ik ook niet
Toen heb ik maar gegoogled Is het een ding met 3 beestjes eraan?
edit: hihi Chan, die dacht ik ook idd
pi_77282047
Heuh wat gek ik zie hem wel. Nouja het is idd dat ding geloof ik
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_77282101
Nee ik zag idd ook geen foto. Maar dat ding is leuk! Isabeau heeft een rammelaar met dat kikkertje, ook van fisher price en dat is een echte hit! Dus ik weet waar ik in mijn lunchpauze uithang
pi_77282205
Hoe gaat het nu met uit de fles drinken Sorbootje?
  dinsdag 26 januari 2010 @ 11:01:42 #154
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_77282938
hellow dames

@icantrix; ik ben benieuwd naar die groeicurve en je mag zeker heel trots zijn dat Stef zo goed groeit en dat allemaal en alleen door jouw voeding! *supervoeding*

@Ca.Ra; dat kontje in bad was idd wel erg vertederend en ik heb nu alweer zin in de volgende keer. Voelde erg prettig zo samen... En ik geloof dat Evie het ook echt een succes vond.
Wat balen dat je zo'n bezige nacht hebt gehad...

@Huup; dat speeldingetje ziet er inderdaad leuk uit!

jeuj voor Timo! wat goed zeg! en wat heerlijk voor je mama!

@nijna; ook weer wakker snachts... jullie konden al doorslapen normaal? dan is het extra vervelend lijkt mij??

Oeee Jamie; dat zal vast en zeker opgelucht hebben ....

@karin; hoe is het met jouw kleintje? gaat het al wat beter? hoop echt dat jullie niet naar het ziekenhuis hoeven uiteindelijk....

Ik heb Evie voor het eerst echt wakker in de wipstoel zitten. Ze heeft een fles gehad bijna 1,5 uur geleden en normaal valt ze bijna altijd vrij snel erna in slaap; maar zit nu klaarwakker te zijn.. Dat ken ik helemaal niet; maar wel gezellig. Dus Evie op tafel achter de laptop (en komt ie weer: ondertussen kan mama mooi ff kolven).
  dinsdag 26 januari 2010 @ 11:17:03 #155
95408 Incantrix
pi_77283397
Goodmornings! Zo heej, eindelijk weer eens een dagje niksen en bij-internetten Stef kijkt vanochtend echt een stuk beter uit zijn ogen als gisteravond, maar schijn bedriegt: zijn temp was gisteren 37,5, nu 37,7. Wij blijven dus lekker een dagje binnen. Hij is wel goed te pas hoor, ligt nu heel chill in zijn box naar zijn Nijntjes te graaien en hij lacht aan één stuk door. Wil hem eigenlijk in zijn nieuwe speelgym leggen, maar ik durf hem niet koortsig op de grond te leggen eigenlijk (of zou dat gewoon ok zijn? Er ligt een kleed onder enzo?). Ik vind het zó leuk om speelgoed voor hem te kopen!! Huup, dat dingetje heb ik vandeweek in mijn handen gehad toen ik ging kijken wat er te koop was aan babygym-gebeuren maar heb 'm teruggelegd omdat Stef daar nog te klein voor is en ik niet wist waar ik 'm aan zou moeten zuignappen. Maar is dus een groot succes?

Qua groeicurve weet ik inderdaad niet of ze wel een bv-curve hebben gedaan, Twinkly.. Nooit over nagedacht, maar nu je het zo zegt Ik denk van wel, elke keer voor ze allerlei controles enzo gaan doen vragen ze of ik borstvoeding geef en of ik op verzoek voed, dus ik neem dan aan van wel, maar je weet nooit.. Nouja, op de groeiop-site van het CB heb ik in elk geval zijn geboortegewicht, zijn gewicht en lengte van de eerste controle (17-12) en zijn gewicht en lengte van gisteren ingevuld en dan zie je dit. Deze curve zit hij nog verder bovenaan in het groene deel als in het scherm op het CB, maar dit is wel wat ze bedoelde. Vind het bizar, maar tegelijk, heel stiekum, ook wel iets heel bijzonders: dit kindje groeit zó goed, en dat allemaal van mijn melk!

BJ, gezellig is dat he, als ze bij je kunnen zitten in de wipstoel? Stef heeft het ook helemaal ontdekt, die sleep ik de hele dag het huis door. Mee afwassen, mee douchen, helemaal leuk! En lachen dat hij dan doet! Best fijn, een huis (practisch) zonder drempels, ik duw hem zo van kamer naar kamer Wacht maar, je meissie gaat nu steeds alerter worden en overdag lekker bij je zijn
3!
  dinsdag 26 januari 2010 @ 11:21:08 #156
95408 Incantrix
pi_77283528
Owja, en Twinkly, thnx voor je tip aangaande vooraf kolven, ik zat er zelf ook al over te twijfelen.. Nu had ik er sowieso nog niets mee gedaan want mijn handkolf is stuk en ik zit te wachten op een vervangend onderdeel, dus tot die binnen is.. Ik ga me niet elke voeding vooraf aan de elektrische kolf hangen hoor, voor kleine beetjes kolven is de handkolf veel handiger. Maar hoe laat jij de tsr weglopen dan? 'S-nachts gaat dat compleet vanzelf bij mij (ben vannacht nog door 4 lagen badstof heengelekt ), maar overdag komt de tsr niet altíjd op gang voor Stef is aangelegd (en zo wel ben ik meestal net te laat met dat doekje).. Borstcompressie? Of komt de tsr bij jou altijd vanzelf op gang voor je Niels aanlegt?

Had ik trouwens al eens gezegd hoe gezegend ik me voel met Stef? Hij is zó makkelijk en lief en schattig
3!
pi_77283623
Ja, dat is zo bijzonder he, wat Davinia ook al zei, je kindje groeit van jouw bloed! Ik ben wel benieuwd naar zijn curve wanneer je die invult op deze site

Je hoeft denk ik niet bang te zijn hem op de grond te leggen, als je zorgt dat het niet tocht kan het geen kwaad denk ik. Gave babygym! Niels heeft er eentje die erop lijkt en die vindt hij super tof, ligt dan te trappelen met zijn beentjes en te lachen naar de beestjes
pi_77283684
quote:
Op dinsdag 26 januari 2010 10:33 schreef Twinkly het volgende:
Hoe gaat het nu met uit de fles drinken Sorbootje?
Niet
pi_77283721
quote:
Op dinsdag 26 januari 2010 11:21 schreef Incantrix het volgende:
Owja, en Twinkly, thnx voor je tip aangaande vooraf kolven, ik zat er zelf ook al over te twijfelen.. Nu had ik er sowieso nog niets mee gedaan want mijn handkolf is stuk en ik zit te wachten op een vervangend onderdeel, dus tot die binnen is.. Ik ga me niet elke voeding vooraf aan de elektrische kolf hangen hoor, voor kleine beetjes kolven is de handkolf veel handiger. Maar hoe laat jij de tsr weglopen dan? 'S-nachts gaat dat compleet vanzelf bij mij (ben vannacht nog door 4 lagen badstof heengelekt ), maar overdag komt de tsr niet altíjd op gang voor Stef is aangelegd (en zo wel ben ik meestal net te laat met dat doekje).. Borstcompressie? Of komt de tsr bij jou altijd vanzelf op gang voor je Niels aanlegt?

Had ik trouwens al eens gezegd hoe gezegend ik me voel met Stef? Hij is zó makkelijk en lief en schattig
Awh, dat IS hij ook!!

Ik laat Niels de TSR opwekken en dan laat ik het weglopen, vindt Niels ook niet zo erg hoor, hij laat vaak zelf al los omdat er teveel melk in een keer komt. Voor 's nachts gebruik ik Lily Pads zodat ik niet lek, ik vind ze helemaal fantastisch Alleen moet ik wel op de andere tepel drukken wanneer Niels drinkt want anders glijdt de Lily Pad aan die kant eraf door de melk ,daarom gebruik ik ze ook niet overdag.
Hihi heb je zo woest gekolft dat je je kolf gemold hebt
pi_77283767
quote:
Op dinsdag 26 januari 2010 11:26 schreef Sorbootje het volgende:

[..]

Niet
En nu? Haalt ze het 's nachts in?
Bluh...
pi_77284008
Even vanaf mn werk, internet thuis was te traag het is idd dat ding uit het linkje van Chan.

en zo gebruiken wij hem. Ze kan hem dan draaien en er tegenaan meppen enzo maar niet eraf duwen, dat doet ze wel (per ongeluk) met al het andere speelgoed dat op dat blad ligt
Trix, ik denk dat ie misschien ook wel leuk is voor in bad? Geen idee of ie daar tegen kan eigenlijk, en hij kan sowieso ook op het blad van een gewone kinderstoel. Ik ben fan, ik vind hem leuk

En over curve's, op het CB gebruiken ze curves van TNO geloof ik en die zijn gebasseerd op alle kindjes in Nederland. Maar aangezien geloof ik 70% van de kindjes vanaf een maand of 3 flesgevoed wordt is de curve dus eigenlijk een beetje vertekenend voor kindjes die vanaf die leeftijd nog borstvoeding krijgen. Als je volledige borstvoeding geeft kan ik je aanraden om de curve uit het linkje van Twinkly bij te houden. Gewoon voor jezelf, om inzicht in zn groei te hebben. Die curve's zijn van de WHO.

Isabeautje doe ns drinken meiske
Sorbo, als t troost, als t goed is heb je vanmiddag een pakje iets met schijtpostkantoor met storingen enzo
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_77284076
quote:
Op dinsdag 26 januari 2010 11:28 schreef Twinkly het volgende:

[..]

En nu? Haalt ze het 's nachts in?
Bluh...
Ze haalt het 's avonds in. Ze drinkt voor ze naar bed gaat drie keer. Da's dus drie keer tussen vier en half 9. Meestal meldt ze zich een uurtje later nog één keer en drinkt ze nog wat en dan slaapt ze tot een uur of 5/6. Daarna slaapt ze nog tot kwart over zeven en dan tank ik er nog wat melk in voor ik haar wegbreng. Zo komt ze op 6 voedingen per dag, alleen wat raar verdeeld. Maar ze lijkt het prima te redden op deze manier.

Op niet-kdv dagen heeft ze een normaler ritme en drinkt ze gewoon om de 3 a 4 uur.
pi_77284205
Sterk willetje, die Isabeau

voelt het voor jou verder ook goed, Sorbo?
pi_77284309
Huup-pakje

Net telefoontje van kleertjes.com dat de winterjas die ik voor mijn stiefzoon had besteld niet meer leverbaar is. En ik had hem al blijgemaakt met 't vooruitzicht.. Dus een huup-pakje is echt wel goed voor 't humeur..
En in mijn pauze maar op jassenjacht ipv bart smit.
pi_77284452
Nou Lily, goed...dat niet, want ik wilde de bv afbouwen en dat gaat nu niet gebeuren, wat betekent dat ik niet mag lijnen. Dat klinkt misschien heel ijdel, maar ik heb in het verleden behoorlijk wat overgewicht gehad en ben toen heel veel (35kg) afgevallen. Door mijn zwangerschap ben ik weer flink gegroeid en daar heb ik het écht heel moeilijk mee. Door de bv val ik wel wát af, maar niet genoeg naar mijn smaak.

Maar goed, mijn belang komt nu even op de tweede plaats en ik blijf bv geven zolang het nodig is. Isabeau lijkt er niet onder te lijden en dat is het belangrijkst (en ik neem aan dat je daar ook op doelde ). Ideaal is het niet, maar ze blijft op zo'n dag best vrolijk, ze slaapt alleen wat meer (spaarstand?)
pi_77284556
Ah zo, hmm, ja....dat is minder.

Tja, jouw belang komt wel op de tweede plaats maar goed; flesvoeding zou natuurlijk ook prima zijn voor haar.

Vervelend

Ik vind het trouwens niet ijdel ofzo. Niks mis mee met je lichaaam weer terug willen lijkt me.
Ik pas geen enkele jeansbroek nog en ondanks dat het pas 5 weken geleden is baal ik er ook al van.
pi_77287766
He jammer Sorbootje, dat Isabeau er nog steeds geen zin in heeft. Zeker als je gewoon graag wilt gaan afbouwen met bv (overigens zeker niet ijdel maar logisch)... Ik blijf gewoon duimen voor jullie dat ze snel de fles gaat pakken en dat jij ook wat rustiger kan zitten op je werk terwijl zijn naar het kdv is.

Trix, wat lekker dat het zo goed gaat met Stef, lekker blijhoofd! Lijkt me zo leuk om te zien hoe ze dan helemaal los gaan in een box of een wipper... Minke kijkt al wel naar de beestjes aan de wipper, maar veel meer is het ook nog niet. Nog effe wachten!

BJ, ook lekker met Evie aan het wip-wappen...

Hihi, Huup, die foto is weer geweldig hoor! Amelie kan wel lekker spelen zo (*zet op verlanglijstje voor over een paar maanden).

Wij zijn vandaag voor het eerst naar het cb geweest en Minke is helemaal goedgekeurd. Ze is nu 53 cm en 4 kilo schoon aan de haak. Ze zit een fractie onder de gemiddelde lijn, dus helemaal prima (alleen heeft ze een groot hoofd , maar da's ook niet van een vreemde). Verder vond de arts dat ze echt super alert was, geniaal dat ze al blij lachte en ook bij de verdere controles kreeg ze het gevoel met een kind van 8 weken te maken te hebben... hmm, ons kleine blije ding is dus lekker snel in der ontwikkeling (Dat heeft ze denk ik wel van een vreemde als ik de verhalen van mijn moeder moet geloven).

Net lekker in bad gedaan en nu ligt ze lief te slapen boven in haar eigen bedje onder begeleiding van de buurmans saxofoon-geluiden.
pi_77287854
Zoooo he. Dit is niet bij te houden als je weer werkt! Ik ga even kijken wat ik nog weet:

Sorbo ik kan me je frustratie van je kilo's goed voorstellen. Ik heb voor Driekus een miskraam gehad en de kilo's die er toen aangekomen zijn zitten er nog. En dan ben ik op heupniveau goed bijgetrokken, maar er hangt zo'n rol boven en die wil maar niet weg. Tuurlijk wil je je lichaam terug!

Huup, waar heb jij je tray vandaan van de bumbo? Ik wil er ook graag eentje, maar kan er op marktplaats geen vinden. En dat speeltje lijkt me ideaal!
Een voor Jochem, fijn dat er niks aan de hand is!
Een voor de nachten van Nijna. Hopelijk is het snel weer over!
Stef heel goed gegroeid, dat is fijn. En die 1,8 kilo in 6 weken is toch netjes na een moeilijke start mbt drinken? Driekus krijgt dan wel de fles, maar hij heeft ook een inhaalslagje gemaakt na de eerste weken nauwelijks aankomen. En prikjes zijn niet leuk. Ik weet inmiddels dat het bij Driekus uitdraait op huilerig zijn en koorts, ongeveer een dag lang.

En Driekus en ik zijn aan het bijkomen van een roerige ochtend. Ik moest om 9 uur bij de schoonheidsspecialiste zijn en had keurig de wekker gezet om half 8. Die wekker heb ik ook keurig twee keer laten snoozen en toen uitgezet om vervolgens om 8.10 weer wakker te worden. En dus heb ik in een half uurtje gedoucht, aangekleed, ontbeten en Driekus uit bed gevist. Dat was me een aantal weken geleden nooit gelukt. En na de schoonheidsspecialiste hebben we de stad onveilig gemaakt. Driekus helemaal ingepakt, want pff het is echt te koud hoor. Maar wel leuke dingen gescoord.

Nou, ik ga maar weer eens op zoek naar zo'n tray...babydump hopelijk.
pi_77287968
Mef ik heb mijne met playtray gekocht. (tweedehands en getuige de thee-kringen die erin zitten is het ding niet gebouwd op hete mokken enzo... welke idioot zet er dan ook een hete mok op zo'n ding magoe.)

http://www.debabykraam.nl/nl/bumbo-playtray.html

hier is ie te bestellen voor een tientje. En als je googelt op playtray bumbo kom je wel meer webwinkels tegen die hem hebben.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_77288001
quote:
Op dinsdag 26 januari 2010 13:17 schreef Lijnloos het volgende:
Verder vond de arts dat ze echt super alert was, geniaal dat ze al blij lachte
oh, leuk

Ik wacht met smart op een lach van Leah
  dinsdag 26 januari 2010 @ 13:28:18 #171
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_77288227
ik pas wel mn jeans, maar ik krijg er bekkenpijn van, dus ik kan ze niet aan.

sorbo, je mag dan wel niet echt lijnen, maar je kan toch wel sporten? zachtjesaan? wel irritant dat isabeau zo blijft weigeren!

trixie, wel ironisch dat stef nu te hard groeit! succes met het weg laten stromen van je tsr!

aviva is verkouden. heb vannacht geen oog dichtgedaan hopelijk wordt het vannacht beter. ga ff wat afkolven en dat kunnen we dan in dr neusje druppelen.
  dinsdag 26 januari 2010 @ 13:32:30 #172
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_77288404
quote:
Op dinsdag 26 januari 2010 11:48 schreef Sorbootje het volgende:
Nou Lily, goed...dat niet, want ik wilde de bv afbouwen en dat gaat nu niet gebeuren, wat betekent dat ik niet mag lijnen. Dat klinkt misschien heel ijdel, maar ik heb in het verleden behoorlijk wat overgewicht gehad en ben toen heel veel (35kg) afgevallen. Door mijn zwangerschap ben ik weer flink gegroeid en daar heb ik het écht heel moeilijk mee. Door de bv val ik wel wát af, maar niet genoeg naar mijn smaak.

Maar goed, mijn belang komt nu even op de tweede plaats en ik blijf bv geven zolang het nodig is. Isabeau lijkt er niet onder te lijden en dat is het belangrijkst (en ik neem aan dat je daar ook op doelde ). Ideaal is het niet, maar ze blijft op zo'n dag best vrolijk, ze slaapt alleen wat meer (spaarstand?)
heel herkenbaar...
ik ben ook voor mijn zwangerschap enorm afgevallen... (ruim 50 kg).. en ik vind het ook erg moeilijk dat ik nu nog steeds een aantal kg's dikker ben dan ervoor...
voel me al snel 'dik'.
(eigen heel raar, aangezien ik nu nog steeds meer dan 40 kg lichter ben dan ik ooit geweest ben...)

@Lily; dat spijkerbroekenprobleem heb ik dus ook, en dat frustreert enorm..
(ik had jeansmaat 28/36 en kom nu alleen nog in maat 30/36....)
pi_77289306
BJ, ik snap dat jij er mee zit dat je niet meer in een 28 kan, maar ik kan alleen maar dromen van een 30 aankunnen! Tis hier 33 en dat wordt zelfs met veel afvallen hoogstens een 32
  dinsdag 26 januari 2010 @ 14:11:06 #174
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_77289926
quote:
Op dinsdag 26 januari 2010 13:55 schreef mefke79 het volgende:
BJ, ik snap dat jij er mee zit dat je niet meer in een 28 kan, maar ik kan alleen maar dromen van een 30 aankunnen! Tis hier 33 en dat wordt zelfs met veel afvallen hoogstens een 32
ik mag ook niet klagen eigenlijk.. ik weet het heb zelf een periode gehad dat ik maat 48 kleding aan had...
(en op mijn slankst was dat maat 36; maar dat was dan eigenlijk weer net te dun...)
maar toch vind ik het erg zonde dat ik mijn kleren niet meer pas.. (zijn zoveel mooie dingen bij!).
het is dus: of afvallen (en eigenlijk weet ik ook stiekem wel dat dat niet echt nodig is...en mager ook niet mooi is...) of nieuwe kleren kopen...
pi_77290139
Ik draag normaal maat 38 en nu maat 44. En dat is gewoon k*t. Sporten kan idd wel (en doe ik ook als de sneeuw weg is. hardlopen durf ik nu even niet) en ik let ook wel op mijn voeding. Ik val ook wel af, maar tergend langzaam.
pi_77291493
quote:
Op dinsdag 26 januari 2010 14:16 schreef Sorbootje het volgende:
Ik draag normaal maat 38 en nu maat 44. En dat is gewoon k*t. Sporten kan idd wel (en doe ik ook als de sneeuw weg is. hardlopen durf ik nu even niet) en ik let ook wel op mijn voeding. Ik val ook wel af, maar tergend langzaam.
Sorbo heel herkenbaar, hier psies het zelfde. Ik baal er ook verschrikkelijk van (nu ook 44 terwijl voor mn zwangerschap 38) Ik was 28 kilo aangekomen, inmiddels zijn er al 16/17 kilo af. Maar het gaat mij ook niet snel genoeg.
pi_77291871
quote:
Op dinsdag 26 januari 2010 11:48 schreef Sorbootje het volgende:
Ik begrijp het ook heel goed! Ik ben in het verleden ruim 50 kilo afgevallen en ik ben tijdens de zwangerschap flink aangekomen. Nu ben ik alweer veel gewicht kwijt maar ik zit nog niet op het gewicht dat ik voor de zwangerschap had. Ik zou er wel iets mee willen doen, maar ik vind het moeilijk om te bepalen wat verstandig is. Afvallen mag niet maar gezond eten wel, maar wat als ik daar nu van afval? En hardlopen mag wel, maar ik moet uitkijken omdat mijn botten nog verweekt zijn en ik moet net na een voeding rennen want anders verzuurt de melk (?). Ik voel me niet lekker met dit gewicht, maar ik voel me ook schuldig als ik aan afvallen denk en daarmee de borstvoeding mogelijk compromitteer. Afijn, ik moet niet zeuren want Ivan drinkt wel uit de fles dus ik zou af kunnen bouwen. Ook ijdel: ik heb een buikwandcorrectie gehad en ben ontzettend blij dat mijn buik nog intact is na de bevalling.

Genoeg over mezelf. Ivan is echt zo leuk. Hij brabbelt meer en meer, hij stopt zijn handje in zijn mond en hij begint te grijpen. We hebben een beetje een ritme inmiddels, op de middagen na want die zijn vrij onvoorspelbaar. Vannacht heeft hij 6 uur en een kwartier geslapen, dus hij lijkt dat steeds meer uit te bouwen. Om 22:15 uur krijgt hij zijn laatste voeding, dan komt hij nog voor een nachtvoeding en zijn eerst ochtendvoeding is om 7:15 uur. Het grappige is dat hij telkens weer om 7:15 uur wakker wordt, hoe laat hij de voeding ervoor ook heeft gehad.
pi_77291967
Goh en ik maar denken dat ik raar ben dat ik er zo van baal... En daarom houd ik zo van OUD!
pi_77292033
quote:
Op dinsdag 26 januari 2010 14:11 schreef Beessie-Jen het volgende:

[..]

ik mag ook niet klagen eigenlijk.. ik weet het heb zelf een periode gehad dat ik maat 48 kleding aan had...
(en op mijn slankst was dat maat 36; maar dat was dan eigenlijk weer net te dun...)
maar toch vind ik het erg zonde dat ik mijn kleren niet meer pas.. (zijn zoveel mooie dingen bij!).
het is dus: of afvallen (en eigenlijk weet ik ook stiekem wel dat dat niet echt nodig is...en mager ook niet mooi is...) of nieuwe kleren kopen...
Natuurlijk mag je wel klagen. Je hebt heel hard geknokt voor alle kilo's die je bent afgevallen en dat is een geweldige prestatie geweest. Ik denk dat het voor ons allemaal moeilijk te accepteren is dan ontzwangeren in de regel een tijdje duurt en we geduld moeten hebben. Als buitenstaander zou ik tegen mezelf zeggen dat ik niet zo streng voor mezelf moet zijn, want de bevalling is nog maar 10 weken geleden.
pi_77292328
quote:
Op dinsdag 26 januari 2010 15:03 schreef Sorbootje het volgende:
Goh en ik maar denken dat ik raar ben dat ik er zo van baal... En daarom houd ik zo van OUD!
Onwijs herkenbaar hoor Sorbootje, Ik was juist zo blij dat ik maar (relatief) weinig was aangekomen tijdens de zwangerschap en misschien is het er ook wel af intussen, maar ik wil een heel stuk verder weer naar beneden (richting mijn postuur ongeveer 3 jaar geleden). Ik kan ook niet wachten om weer te gaan sporten, maar eigenlijk moet ik gewoon nu al wat meer gaan doen. Voel me inmiddels wel zo goed dat ik er weer aan kan gaan denken om te gaan sporten. Skinny me, here I come!
  dinsdag 26 januari 2010 @ 15:14:29 #181
35189 Troel
scherp en bot
pi_77292431
ik durfde geen bwc omdat ik graag nog een tweede wil, maar hoor inderdaad vaker dat dat niet uit hoeft te maken. Maarja, hier komt geen derde, dus nu kan ik los
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_77292924
Ik kan nog niet helemaal in mijn oude spijkerbroeken. Maar over het afvallen mag ik niet klagen. Ben tijdens de zwangerschap zo'n kleine 9 kilo aangekomen. Na 3 dagen was er al zo'n 7 kilo af, en ongeveer 2 weken na de bevalling waren deze er al helemaal af. (weeg eigenlijk al jaaaaren zo'n 50 kilo).
  dinsdag 26 januari 2010 @ 15:27:01 #183
35189 Troel
scherp en bot
pi_77292977
Ow, ik pas ook niet meer in mijn oude kleren. Ik ben teveel afgevallen tijdens de zwangerschap. Ik moet dus echt nieuwe kleren hebben.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  dinsdag 26 januari 2010 @ 15:33:36 #184
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_77293238
claudia, eht gaat erom dat je niet superhard gaat hongeren, want dan komen de giftige stoffen die in je vet zijn opgeslagen in 1x allemaal vrij. als je "gewoon" afvalt (een pond per week, max, meen ik mij te herinneren) door gezond eten en wat meer bewegen, is niks mis mee.
en mbt verzuurde melk, als je woest gaat sporten, komt er melkzuur in je bloed, wellicht dat dat ook in de melk komt?

nweuser, "gelukkig" heb ik een medestander die ook alles in 1x kwijt is ben k niet de enige
pi_77294692
Huup, thanks voor de tip. Die winkel zit (fysiek dan he) bij mijn schoonouders om de hoek, dus ik heb even een mailtje naar België gestuurd met de vraag of zij em willen halen en mee willen brengen. Hier in de buurt hadden ze em niet op voorraad en je kan ze alleen bestellen tegelijk met de bumbo zelf, dus die moesten wachten op een nieuwe bestelling.

Juist daarvoor heb je OUD Sorbo. Zodat we je kunnen vertellen dat het niet raar is dat je je lichaam terug wilt. Ik wil ook! Ik ben inmiddels zo ver dat ik laatst gewoon moest janken in een pashok omdat er weeeeer iets helemaal niet zat wat op de hanger zo leuk leek. Ik ben dan ook druk bezig op marktplaats om een crosstrainer te kopen. Ik moet namelijk altijd met de auto om naar de sportschool te gaan en ik ken mezelf, ik ga dan dus niet.
  dinsdag 26 januari 2010 @ 16:06:25 #186
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_77294773
hey Claudia; die BWC zou ik tzt ook nog erg graag willen... maar ik heb het een beetje net als Troel; ik wil ook wachten tot er een eventuele 2e is..
Maar ik heb ook een beetje teveel vel...(het jammere is; ik heb dat ook op mijn bovenbenen...)
maar met kleren aan mag ik eigenlijk ook niet klagen hoor.
En ik ben pas 7 weken geleden bevallen natuurlijk en moet ook weer uiteindelijk actief gaan volleyballen.
(voor de zwangerschap woog ik 72 kg en ik zit nu op 77,5, dus dat valt best mee... ooit woog ik 119,8 en op mijn lichts was ik 68,5 kg. Ben wel erg lang; 185 cm)

en nog ff ontopic: mijn meisje slaapt in een hangmat... zoooo lief zal zo eens een foto uploaden; want het lijkt zooo leuk!

ooo crosstrainer... schaam schaam die staat hier ook te verstoffen... misschien moet ik daar maar eens weer op

[ Bericht 15% gewijzigd door Beessie-Jen op 26-01-2010 16:11:43 ]
pi_77295074
BJ, doe mij jouw 77,5 dan ben ik al een heel eind en ik ben een centimetertje korter. Ik heb niet meer op de weegschaal gestaan sinds Driekus van de borst af is. Maar dat is omdat de batterij leeg is.

Kwijlen jullie beebs ook werkelijk alles onder? Ik heb em op zijn buik liggen nu en er vormt zich langzaam een enorme natte vlek op het kleed.
pi_77295522
Leuke hangmat Evie!! Dat zal vast lekker liggen!

Waar bestellen jullie trouwens die kleertjes met een naam erop??
  dinsdag 26 januari 2010 @ 16:23:00 #189
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_77295636
quote:
Op dinsdag 26 januari 2010 16:20 schreef NieuweUser het volgende:
Leuke hangmat Evie!! Dat zal vast lekker liggen!

Waar bestellen jullie trouwens die kleertjes met een naam erop??

www.goodmoodkid.nl
leuke site, mooie kleertjes..
pi_77296172
quote:
Op dinsdag 26 januari 2010 16:23 schreef Beessie-Jen het volgende:

[..]

www.goodmoodkid.nl
leuke site, mooie kleertjes..
Dankje! Ik ga eens kijken!!

Edit: Daar wordt ik hebberig van!!!
pi_77296772
NieuweUser ik heb kleertjes van goodmoodkid en van simply colors en bij beide kan het en zijn de shirtjes zelf leuk.
pi_77297035
Jamie maar er een sport van om zijn moeder onder te kwijlen. Heb iedere dag natte plekken op mn kleren En als hij de kans krijgt dan sabbelt hij overal op... zn handen, hydrofiel die onder zn hoofd in zn bedje ligt, spuugdoekje, slabbers, de kraag van zn jas etc etc. Af en toe hangen de kwijl slierten er bij
pi_77298985
Even snel een vraagje tussendoor, Amélie heeft al een paar dagen een kriebelhoestje. T klinkt heel naar, bijna alsof er iets achterin haar keel zit dat ze probeert op te hoesten ofzo. Er zit niets, we hebben uiteraard gekeken. Ik denk echter wel dat ze er last van heeft, ze is een beetje humeurig en wordt ook vaak wakker 's nachts.
Is er iets dat ik haar kan geven? Is er een hoestsiroop ofzo die geschikt is voor haar leeftijd (5 maanden) en tegen kriebelhoest? Ze is ook flink verkouden. Zielepietje.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_77299312
quote:
Op dinsdag 26 januari 2010 16:12 schreef mefke79 het volgende:
BJ, doe mij jouw 77,5 dan ben ik al een heel eind en ik ben een centimetertje korter. Ik heb niet meer op de weegschaal gestaan sinds Driekus van de borst af is. Maar dat is omdat de batterij leeg is.

Kwijlen jullie beebs ook werkelijk alles onder? Ik heb em op zijn buik liggen nu en er vormt zich langzaam een enorme natte vlek op het kleed.
kwijl? waar waar??!!!

Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_77301780
haha, huup (die benaming in het foto-topic van je: kwylie minogue )
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  dinsdag 26 januari 2010 @ 18:49:48 #196
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_77301842
@ lily
  dinsdag 26 januari 2010 @ 18:55:23 #197
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_77302087
zonder bijgelezen te hebben.

@ Lilly wat een plaatje, en blijf het zeggen hoor, ze kan haar broers niet liegen

Alle zieke kindjes beterschap

Hier is Roy rustig aan het bijkomen van de hectiek van vorige week.
Wel is hij sinds vorige week tussen 18 uur en 19 uur best wel wat onrustig, gelukkig helpt de afzuigkap techniek nog steeds, zodat hij in slaap valt.
Vannacht voor het eerst weer doorgeslapen.
Heeft toch echt meer inpackt gehad op hem, dan wat ik verwacht had.

Gisteren met Roy weer naar de ha geweest, en hij mag nog 2maand die medicatie drinken.
pi_77302270
quote:
Op dinsdag 26 januari 2010 18:55 schreef _Bar_ het volgende:
@ Lilly wat een plaatje, en blijf het zeggen hoor, ze kan haar broers niet liegen
De baby op de kwijlfoto is David

Fijn dat Roy weer heeft doorgeslapen (slaap jij wel een beetje?)
  dinsdag 26 januari 2010 @ 19:01:30 #199
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_77302383
Nou ja, het zijn broer en zus toch

mhaw gisternacht in elk geval wel, maar was dan ook weer erg moe.
pi_77305611
quote:
Op dinsdag 26 januari 2010 17:37 schreef huuphuup het volgende:
Even snel een vraagje tussendoor, Amélie heeft al een paar dagen een kriebelhoestje. T klinkt heel naar, bijna alsof er iets achterin haar keel zit dat ze probeert op te hoesten ofzo. Er zit niets, we hebben uiteraard gekeken. Ik denk echter wel dat ze er last van heeft, ze is een beetje humeurig en wordt ook vaak wakker 's nachts.
Is er iets dat ik haar kan geven? Is er een hoestsiroop ofzo die geschikt is voor haar leeftijd (5 maanden) en tegen kriebelhoest? Ze is ook flink verkouden. Zielepietje.
Je zou Nisykind Forte druppels van VSM kunnen poberen. Is een plantibioticum voor keel, neus en luchtwegen. Hier staat er meer over: http://www.purelijfkracht.nl/nisykind_forte_druppels
Bij Xeentje lijkt het goed te werken. Ik geef het sinds zaterdag en ze is al een stuk beter vandaag Twee maal daags 8 druppels via een theelepeltje en ze vindt het niet eens vies.
Bisolvon heeft ook druppels voor baby's vanaf 0 maanden, voor vastzittende hoest. Maar die ken ik verder niet: http://www.bisolvon.nl/nl(...)ls_voor_Kinderen.pdf
Nisykind Forte lijkt me beter voor Amelie nu omdat ze ook verkouden is.
Sterkte

Lily die foto
pi_77306785
Thanks Xenia

ze heeft nu al een paar keer wat overgegeven ook lijkt zich niet zo lekker te voelen maar verder geen verhoging ofzo.
Ff lekker in bad dan maar samen. (ze ruikt zuur nu )
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  dinsdag 26 januari 2010 @ 20:36:54 #202
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_77307089
Late reactie voor Trix: dat veel kunnen drinken hadden wij ook met Thomas toen we vanwege de reflux over gingen op bv via fles. Hij klokte zo 220 cc weg, maar ging dan wel meer spugen. In ons geval was het vanwege zijn zuigbehoefte dat hij zoveel dronk, met 150 cc was hij ook tevreden. En zoals jullie hebben kunnen zien groeide hij daar ook hard genoeg op

Hoe het nou kwam dat de nacht zo slecht ging weet ik eigenlijk niet. Misschien nog overprikkeld van zondag? Hij viel snel genoeg tegen mijn schouder in slaap telkens, maar werd iedere keer wakker als ik hem dan plat wilde leggen. Zijn eigen beb, mijn bed, vasthouden en samen gaan liggen, allemaal niet goed.

BE ik wou nog even zeggen dat ik duim dat de positieve trend zich gaat doorzetten wb Oscar's hoofdje.
En beterschap voor alle zieken, zowel de kleine als de grote mensen!
pi_77308441
Ik heb vanmiddag vrij genomen om bij mijn zieke kleine vriendje te kunnen zijn. Samen zijn we in het grote bed gekropen, toen we wakker werden was Lars veranderd in een kleine gloeiworm, 39.6 graden....
Verder is het nog steeds behoorlijk hoesten, piepen en huilen.
O ja en slecht drinken. Maar hij is nog niet uitgedroogd.
Morgen weer naar de huisarts.....ik hou mijn hart vast voor wat er komen gaat....
pi_77308603
Jee Karin dat zal spannend worden zeg! Succes morgen voor jou en je kleine vriendje
pi_77309191
quote:
Op dinsdag 26 januari 2010 20:31 schreef huuphuup het volgende:
Thanks Xenia

ze heeft nu al een paar keer wat overgegeven ook lijkt zich niet zo lekker te voelen maar verder geen verhoging ofzo.
Ff lekker in bad dan maar samen. (ze ruikt zuur nu )
Het begon hier ook met hangerig en overgeven, verhoging kwam pas 4 dagen later. Maar wel meteen heel slecht drinken. Drinkt ze wel goed?

Karin heel veel sterkte morgen! (en bij ons werkt die Nisykind Forte echt heel goed lijkt het, misschien voor jullie ook het proberen waard?)
pi_77309739
quote:
Op dinsdag 26 januari 2010 21:15 schreef Xenia het volgende:

[..]

Het begon hier ook met hangerig en overgeven, verhoging kwam pas 4 dagen later. Maar wel meteen heel slecht drinken. Drinkt ze wel goed?

Karin heel veel sterkte morgen! (en bij ons werkt die Nisykind Forte echt heel goed lijkt het, misschien voor jullie ook het proberen waard?)
Ik zag vandaag ook al aan advertentie van Tussikind, maar als ik dat zo lees dan heeft Nisykind een wat bredere werking, dus dat zou een optie kunnen zijn. Eerst maar even afwachten wat de ha zegt.
Ik geef Lars nu ook maar steeds een zetpil om de koorts laag te houden (en een 120 mg zetpil heeft gelukkig wel effect!) maar wat moet ik nou voor morgen?
Want dan gaat hij natuurlijk gezellig lopen doen bij de dokter, door die zetpil.
pi_77311468
quote:
Op dinsdag 26 januari 2010 21:15 schreef Xenia het volgende:

[..]

Oh hmm ik weet het niet. Ze drinkt wel rommelig maar ik heb het idee dat dat vooral komt doordat haar neusje vol zit. Ik doe de laatste twee dagen haar neusje sprayen een minuut of vijf voor ik een voeding verwacht, dan gaat het wel redelijk.

Ze heeft wel eens beter en makkelijker gedronken maar ik moet zeggen dat ik me nog niet echt zorgen maak. Alleen dat hoestje klinkt zo sneu voor haar, echt alsof ze een kriebeltje in haar keel heeft en die weg probeert te kuchen.
Ze ligt nu op bed, nadat we samen uitgebreid gebadderd hebben en ze heeft net nog wat gedronken dus ik hoop dat ze nu een nachtje goed slaapt, dan knapt ze hopelijk een beetje op gewoon van het slapen an sich zeg maar.

Karin wat naar zeg beterschap voor je mannetje.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_77313749
Karin heel veel succes morgen! Ik hoop dat Lars vannacht wat opknapt. En ik denk dat ik gewoon geen zetpil zou geven, dan oogt ie maar wat zieker. Wel sneu natuurlijk, maar wel beter te beoordelen door de arts. Ik hoop voor jullie dat het allemaal mee valt.
Huup, hopelijk is het bij jou ook een gewone ordinaire verkoudheid en niks anders.

Ik klop het effe af, Driekus lijkt voor het eerst sinds weken (echt van voor Kerst al) geen snotneus meer te hebben. En hij begint echt op mij te lijken want snotneus weg en eczeem gesignaleerd op zijn wangetjes. Ach, hij lijkt er gelukkig geen last van te hebben.

Goede nacht allemaal!
  dinsdag 26 januari 2010 @ 23:03:47 #209
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_77315102
Ach nee Huup gij ook al. Of nouja Amelie dan.... Hopelijk valt het mee. Ik duim voor jullie allemaal.

Morgen heb ik mijn vrije dag. Ik ben benieuwd of Thomas me laat uitslapen... Vast niet! Hij is de laatste tijd vrij consequent half 6 wakker.
pi_77315423
dikke voor alle zieke kindjes

en truste voor alle mama's
  woensdag 27 januari 2010 @ 03:43:48 #211
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_77321109
he wat sneu al die zieke kindjes.. allemaal heel veel beterschap en hoop dat ze snel weer opknappen..
  woensdag 27 januari 2010 @ 03:54:53 #212
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_77321136
Hi. Ben al vanaf 2,30 bezig:'(
ben moe
  woensdag 27 januari 2010 @ 04:07:45 #213
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_77321167
quote:
Op woensdag 27 januari 2010 03:54 schreef amaranta het volgende:
Hi. Ben al vanaf 2,30 bezig:'(
ben moe
ooo sterkte ermee
ik ben ook moe.... moet zo Evie nog doen...
zo raar is dat; ik word wakker omdat Evie wakker is en geluidjes maakt enzo; dus ik denk; dan ga ik vast beneden kolven; kan ik haar daarna ophalen (net voordat ze echt gaat huilen zeg maar) en nu slaapt ze weer... en dit is niet de eerste keer haha
pi_77321239
Hè meiden, ik mag hopen voor jullie dat je alweer lekker in je bed ligt... Ga ik zo ook weer doen

Karin dikke voor jou en je vriendje straks bij de ha... Wat klote dat hij maar niet beter wil worden.

En een algemene voor alle ziekjes!
  woensdag 27 januari 2010 @ 07:43:01 #215
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_77321646
ik ben dr alweer uit
maar ga zo nog wel weer proberen te slapen na de voeding.. ben moe en heb de hele dag van alles te doen..
(mijn zus is jarig en vanavond heb ik een bijscholing...)
  woensdag 27 januari 2010 @ 08:44:50 #216
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_77322369
Jeetje wat sneu zeg, al die zieke kleine kindjes...

Bij ons geen zieke kindjes, alleen een zeer blij een vrolijk manneke! Al een paar nachten achter elkaar om 4 uur 's nachts!
En gewoon een uur lang liggen gillen en kraaien en keten in bed en niet in slaap te krijgen.
Op zich prima natuurlijk, ware het niet dat hij zoveel herrie maakt dat ik er dus niet weer terug van in slaap val en we bang zijn dat Sasha er wakker van wordt...
Ik hoop dat hij snel weer doorheeft dat doorslapen veel fijner is.
pi_77322594
Hahaha die Oscar, kleine clown! Maar kan me voorstellen dat jij er niet vorlijk van wordt.!

Hoe is het vandaag met de zieke kindjes?

Oh en Isabeau heeft gisteren een beetje uit de fles gedronken op het KDV (toen ze door had dat het de fles was stopte ze accuut, maar toch!!)
pi_77322769
Blij en vrolijk is goed (maar niet om 4.00 uur )

Een beginnetje, Sorbo?

Zo, kinderen zitten op school en vanmiddag om 12.30 eerste kinderfeestje van David Ik moet nog wat dingetjes voorbereiden...
pi_77322821
Jeetje wat een ziekenboeg hier! Sterkte voor iedereen.

BE, wat goed dat Oscar zijn hoofdje weer wat ronder is geworden!

Sorboo, wat balen dat de fles nog steeds niet gaat, gelukkig haalt ze het in de avond in en niet in de nacht... Tja hier is het het ziekenhuis gelukt om haar aan de fles te krijgen maar dat kan ik je niet aanraden.
En over dat afvallen ik vond de borstvoeding daarvoor juist wel fijn. Ik kon normaal eten en viel toch af. Dus op dat gebied baal ik een beetje andersom... Nu moet ik weer echt op dieet om af te vallen.

Ooohhh ik zie nu dat ze een paar slokjes heeft gehad, het is een begin!

Hier gaat het met ups en downs. Gister heeft ze haar minimum van 600 ml niet gehaald en zonet dronk ze ook maar 20 ml dus ik wacht nog even volgende fles af en is dat weer niets dan ga ik maar weer eens bellen... pffff, ik zou het toch zo fijn vinden als dat hele drinken geen zorg meer was. Nu draait de hele dag om het voeden, krijgt ze genoeg enz..
Beter 10 sproetjes op je neus dan 1 in de lucht
pi_77322897
Vervelend he? Om daar zo mee bezig te zijn, terwijl je daar helemaal niet steeds op wilt focussen.
  woensdag 27 januari 2010 @ 09:23:19 #221
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_77323130
quote:
Op woensdag 27 januari 2010 08:58 schreef Sorbootje het volgende:
Hahaha die Oscar, kleine clown! Maar kan me voorstellen dat jij er niet vorlijk van wordt.!

Hoe is het vandaag met de zieke kindjes?

Oh en Isabeau heeft gisteren een beetje uit de fles gedronken op het KDV (toen ze door had dat het de fles was stopte ze accuut, maar toch!!)
Hebben jullie wel eens geprobeerd haar gewoon slokjes te geven?
Soms als Oscar aan het eind een beetje aan het rommelen is met het laatste restje van de fles (is dan een soort van cappuccino schuim ) dan draai ik de speen eraf en giet ik kleine beetjes in zijn mondje. Vindt hij helemaal prachtig.
pi_77323147
Sproetje, is het alleen nog het drinken wat een probleem is? Of ook nog koorts of hoesten of verkouden of diarree of iets dergelijks?
Want Xeentje lijkt beter te zijn, behalve dan dat ze nog steeds te weinig drinkt en dat ze poept tijdens iedere fles.
pi_77323520
Dat zou ik nog kunnen proberen BE! (echt ik denk iedere keer dat ik alles geprobeerd heb en dan krijg ik weer zo'n volstrekt logische tip en dan vraag ik me af waarom ik dat zelf nog niet bedacht heb... waarschijnlijk omdat ik zo gebrand ben op dat drinken uit de fles)
pi_77323552
Hoera voor Xeentje!
  woensdag 27 januari 2010 @ 09:47:44 #225
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_77323749
quote:
Op woensdag 27 januari 2010 09:38 schreef Sorbootje het volgende:
Dat zou ik nog kunnen proberen BE! (echt ik denk iedere keer dat ik alles geprobeerd heb en dan krijg ik weer zo'n volstrekt logische tip en dan vraag ik me af waarom ik dat zelf nog niet bedacht heb... waarschijnlijk omdat ik zo gebrand ben op dat drinken uit de fles)
Ja, maar dat is ook logisch hoor, kleine kindjes horen uit de borst of uit de fles te drinken. Die geef je niet meteen een lekkere mok zeg maar.
Want ik kon wel goed merken aan Oscar dat gewoon zomaar slikken zonder eerst daaraan voorafgaand zuigen wel iets was wat hij even moest oefenen zeg maar.
pi_77323852
Ik ga het proberen! Wat je zegt daar kan ik me idd ook wel wat bij voorstellen. 't Is allemaal een kwestie van oefenen! (daarom heb ik er nog steeds wel vertrouwen in dat het ooit goed gaat komen met die fles)
pi_77324180
Goeiemorgen

Wat een boel zieke kindjes zeg... Timo en ik zijn ook niet helemaal fit, hij is al een week heel erg spugerig en hangerig. En samen zijn we enorm verkouden.. Vannacht werd hij om de haverklap wakker omdat hij zn speen miste..

voor alle zieke kindjes..

Sorbo wat is je meisje toch lekker eigenwijs, maar gewoon blijven proberen, het zal vast wel een keer gaan lukken met die fles
pi_77324250
Weet je wat ook leuk is... met je speen langs de spijlen van je bed rammelen midden in de nacht, vindt mama grappig . Oscar kan er dus ook wat van pretletter...

Beterschap voor de zieke kindjes!

Isabeau woehoe!!!!!
pi_77324500
Isabeau het begin is er Goede tip BE van die slokjes! Ga ik ook proberen als Esmee ineens vindt dat ze zo wel genoeg heeft gehad, maar de halve fles zit nog vol. Ze geeft prima aan als ze echt niet meer wil, maar soms is er gewoon teveel afleiding (wat wil je ook als je zus besluit dat ze best spontaan een dansuitvoering kan geven of een hele volle duplo-krat omkiepert tijdens de fles ) en dan drinkt ze ook niet verder.

Een voor alle zieke kindjes. Pff dan is de zomer echt een leuker seizoen hoor, weg met al die snottebellen!

Als ik al die spenen-kwijt verhalen hoor, ben ik zo blij dat Esmee geen speen wil. Nu alleen Linde nog van haar speen afhelpen

En ik heb net met pijn in mijn hart mijn schatjes bij de kinderopvang achtergelaten. Geen idee waarom, maar ik had het er even zo moeilijk mee. Maar het is vandaag echt nuttig dat ze gaan want ik heb straks een sollicitatie voor een hele leuke baan!
pi_77324516
jeetje wat een hoop zieke kindjes weer Sterkte!

Jamie heeft heerlijk geslapen en ik dus ook, van 2215 aan een stuk tot 0545 . Kom ik vanmorgen al laat aan op het kdv, heeft meneer zn luier nog even vol gewerkt. Aangezien de leidster het eerste uur altijd alleen is zou Jamie moeten wachten op een schone luier. En dus heb ik het zelf maar gedaan, het was via zn beentje gaan lekken. Romper en broek onder.... en stinken . Hij kwijlt ook heel veel en stopt de hele dag zn handen in zn mond om op de sabbellen. Kan hij het zijn dat hij tanden krijgt? Hij is pas 3,5 maand en ik heb tot dus ver nog geen witte puntjes kunnen ontdekken. Gister had hij ook al last van krampen volgens de leidster (heeft hij nooit)
pi_77324528
quote:
Op woensdag 27 januari 2010 10:07 schreef Nijna het volgende:
Weet je wat ook leuk is... met je speen langs de spijlen van je bed rammelen midden in de nacht, vindt mama grappig . Oscar kan er dus ook wat van pretletter...
Heel leuk is dat inderdaad, Timo deed dat gewoon met zn hand toen hij nog in de wieg naast mijn bed lag.. En een lol dat hij had. Ik verbaas me er nog steeds over dat het kennelijk geen pijn deed.. Het was de reden dat hij naar zn eigen slaapkamertje is verhuisd.
  woensdag 27 januari 2010 @ 10:25:19 #232
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_77324708
Oh Martine, dat klinkt idd wel een beetje als tandenpoep idd!
Maar het feit dat ze het hebben wil nog niet zeggen dat ze eraan komen.
Oscar had laatst een enorme dikke paarse bult op zijn tandvlees, ik dacht echt zeker dat zijn boventand eraan kwam maar nu is het helemaal rustig weer.
pi_77324793
Stiemie! Succes, ik zal voor je duimen!
  woensdag 27 januari 2010 @ 10:42:01 #234
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_77325182
Nou, ik kan me aansluiten bij de zieken Was er op wachten, er waren er al een boel ziek geweest bij ons in huis en het kon ook niet zo zijn dat ik gespaard zou blijven. Lekker verkouden en flink spierpijn ook erbij Elyas is ook niet fit. Verstopt neusje en voor zijn doen huilerig. Maar goed, gaat wel weer over. Zomer is wat dat betreft dan zeker beter, maar dan hebben we hier weer last van hooikoorts en heel, héél veel muggen... weet niet wat ik erger vind
  woensdag 27 januari 2010 @ 10:57:36 #235
95408 Incantrix
pi_77325755
Hullo allen

Pfff, kleine mannen met krampjes, best vermoeiend hoor! Ik ben wel heel blij dat we een draagdoek hebben, Stef slaapt nu eindelijk Jammer dat ik nog niet zo goed ben in het knopen ervan, maar dat komt vast als ik vaker geoefend heb enzo. En blind kunnen typen is ineens ook een hele waardevolle eigenschap Alleen dat douchen, tja..

Sorry, ik heb nog niet bijgelezen!

Ben ook heel benieuwd wat ik ook al weer bij de Prenatal moest hebben, tjonge nou.
3!
pi_77326248
quote:
Op woensdag 27 januari 2010 10:57 schreef Incantrix het volgende:
Hullo allen

Pfff, kleine mannen met krampjes, best vermoeiend hoor! Ik ben wel heel blij dat we een draagdoek hebben, Stef slaapt nu eindelijk Jammer dat ik nog niet zo goed ben in het knopen ervan, maar dat komt vast als ik vaker geoefend heb enzo. En blind kunnen typen is ineens ook een hele waardevolle eigenschap Alleen dat douchen, tja..

Sorry, ik heb nog niet bijgelezen!

Ben ook heel benieuwd wat ik ook al weer bij de Prenatal moest hebben, tjonge nou.
Douchen is voor watjes

Sterkte meid
  woensdag 27 januari 2010 @ 11:12:28 #237
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_77326279
Fijn hè die draagdoek... Elyas kan nog zo verdrietig zijn, maar ik hijs hem in de doek en hij is stil. Drie maal raden hoe ik er nu bij zit al is een draagdoek minder als je zelf spierpijn hebt
pi_77326302
Goeiemoge allen!

Isabeau, ga je dan toch uit de fles drinken meid... goed zo!
Nog een extra -je voor alle zieke en verkouden kindjes hier.
Karin, hoe gaat het met Lars....?
Jeuj voor Xeentje!
Trix, dat knopen komt vast goed... en met Stef ook natuurlijk, maar lastig is het wel.

Hier ligt mevrouw weer lekker naar de beestjes van de wipper te meppen en heen en weer te schommelen. Lekker ding! Ze had gisteravond weinig zin om te gaan slapen, maar uiteindelijk gaf ze het toch op en was ze weg... Wel hebben we weer een beetje uitgeslapen!
Oh en al die leuke babygym dingen, daar moet ik ook eens naar gaan kijken. We hebben van mijn collega's een flinke prenatalcadeaubon gekregen waar we wat leuke dingen voor kunnen uitzoeken. Ook meteen maar eens een mobiel voor aan de box kopen dan.
pi_77326995
Wow Minke al aan het spelen, wat is ze al groot!
Beterschap voor alle zieke kindjes
En Xeentje weer beter!!!!!!!!!! En nu toch een hele lange tijd gezond blijven hoor!
Voor Isabeau die een beetje uit de fles gedronken heeft. Nu nog het echte werk meis!
Wat fijn dat je een draagdoek hebt voor Stef Icantrix, dat helpt hier ook heel goed. Alleen wel lastig douchen idd

Wij zijn net weer terug van het consultatiebureau. Niels is weer helemaal goedgekeurd
Hij is nu 60 cm lang en weegt 6330 gram. We moesten er zijn op een tijdstip dat hij normaal slaapt, dus hij was "niet zo vrolijk" En toen kreeg hij ook nog zijn tweede set prikken. Thuis viel hij na het voeden, en een paracetamolletje voor het geval dat, als een blok in slaap in zijn bedje.
Voor het slordig drinken en niet uit de fles willen drinken raadde de cb-arts aan om contact op te nemen met een prelogopediste Ze vond het een teken dat Niels zijn mondspieren niet goed gebruikt. En dat we maar beter niet aan de Rapley methode van voedselintroductie kunnen beginnen met zijn mond... 0_o
Ik vind het eerlijk gezegd een beetje ver gezocht.
pi_77327137
Echt Twinkly, ik ben zó klaar met die malloten van de consultatiebureaus. Trek alsjeblieft lekker je eigen plan.
  woensdag 27 januari 2010 @ 11:55:46 #241
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_77328065
Dat gaat wel gelijk tien stappen verder om meteen Rapley ook maar af te keuren dan.
Lijkt me dat je dat dan toch ook over laat aan de prelogopediste.

Persoonlijke zeur-note over je 'paracetamolletje voor het geval dat'.
Het is, dacht ik, beter om dat niet te doen, want op deze manier kan je niet werkelijk zien of Niels last ervan heeft of niet. Als hij ergens last van heeft wordt dat nu meteen onderdrukt en kan je dus ook niet meer reageren mocht het wel nodig zijn.
Beter is het dan om te wachten tot hij echt merkbaar pijn of koorts krijgt zeg maar.
pi_77328266
quote:
Op woensdag 27 januari 2010 10:17 schreef martine1984 het volgende:
jeetje wat een hoop zieke kindjes weer Sterkte!

Jamie heeft heerlijk geslapen en ik dus ook, van 2215 aan een stuk tot 0545 . Kom ik vanmorgen al laat aan op het kdv, heeft meneer zn luier nog even vol gewerkt. Aangezien de leidster het eerste uur altijd alleen is zou Jamie moeten wachten op een schone luier. En dus heb ik het zelf maar gedaan, het was via zn beentje gaan lekken. Romper en broek onder.... en stinken . Hij kwijlt ook heel veel en stopt de hele dag zn handen in zn mond om op de sabbellen. Kan hij het zijn dat hij tanden krijgt? Hij is pas 3,5 maand en ik heb tot dus ver nog geen witte puntjes kunnen ontdekken. Gister had hij ook al last van krampen volgens de leidster (heeft hij nooit)
Ivan heeft nu precies hetzelfde. Die produceert de laatste dagen aan het eind van de middag vreselijke luiers waardoor we hem soms wel 2 keer schone kleren aan moeten trekken. Hij heeft dan ook last van krampen en sabbelt nu veel op z'n knuistje. In zijn geval zijn er geen tandjes te bespeuren. Ik sta er niet zo bij stil dat het wel eens 'iets' zou kunnen zijn.

voor de moeders van de zieke baby's.
  woensdag 27 januari 2010 @ 12:00:32 #243
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_77328295
Wat fijn dat Xeentje beter is...!

Een voor alle zieke beebs en mama's.

Alexa heeft sinds gisteren haar duim ontdekt... Ze kan nu zelf gaan tutten dus! Legde haar gisteren om half negen in bed, om negen uur opeens een kraai, kom ik boven, ligt ze gewoon lekker te tutten op haar eigen duim I f*cking love her. En vanochtend werd ze pas om 0900 weer wakker voglens manlief
Alexa en Seth zijn lief
See everything; overlook a great deal; correct a little
pi_77328558
quote:
Op woensdag 27 januari 2010 10:17 schreef Stiemie het volgende:

En ik heb net met pijn in mijn hart mijn schatjes bij de kinderopvang achtergelaten. Geen idee waarom, maar ik had het er even zo moeilijk mee. Maar het is vandaag echt nuttig dat ze gaan want ik heb straks een sollicitatie voor een hele leuke baan!
Succes!
pi_77328662
Ohh BE ok, dankje. En dat vind ik niet zeuren hoor Het was zo dat hij de vorige keer zo'n pijn had na de prikjes, dat wilde ik voorkomen

Stiemie ik had eroverheen gelezen, heel veel succes!! Ik duim voo rje dat je de baan krijgt!!!
pi_77328819
Ik weet niet goed wat prelogopedie inhoudt, maar is het zo'n raar voorstel dan? Is het niet juist fijn als er gekeken wordt naar de mondmotoriek?
  woensdag 27 januari 2010 @ 12:14:25 #247
35189 Troel
scherp en bot
pi_77328902
quote:
Op woensdag 27 januari 2010 12:09 schreef Twinkly het volgende:
Ohh BE ok, dankje. En dat vind ik niet zeuren hoor Het was zo dat hij de vorige keer zo'n pijn had na de prikjes, dat wilde ik voorkomen

Stiemie ik had eroverheen gelezen, heel veel succes!! Ik duim voo rje dat je de baan krijgt!!!
Ik weet nu zeker dat de last die Jochem bij de vorige prikjes had, door de RS kwam Van deze prikjes heeft ie helemaal geen last gehad
Stiemie, hopelijk heb je net zoveel succes als ik van de week had, ik duim voor je!

En prelogopedie? Ow please Als je Jochem een grotere speen geeft, dan knoeit hij ook veel, met een kleinere speen doet hij dat niet. Ligt het dan een de mondspieren of aan een verkeerde speen
(Maarja, de kleine speen zuigt ie echt helemaal in elkaar, dus dan maar met een slabbetje werken toch? )
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  woensdag 27 januari 2010 @ 12:15:51 #248
35189 Troel
scherp en bot
pi_77328961
Oja en alsof je met drie maanden al gaat beginnen met Rapley

Ja, hij mag zelf je borst vastpakken en hem proberen in zijn mond te krijgen
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_77329034
Maar wat kan er dan wel op duiden dat er problemen zijn met de mondmotoriek? Of is die hele prelogopedie-business kwakzalverij?

Ik vind dit bijvoorbeeld vrij plausibel klinken:

"Uiteindelijk zijn we terecht gekomen bij een pre-logopedist: een logopedist die gespecialiseerd is in de behandeling van eet- en drinkproblemen (nog voordat het spreken begint). Zij is bij ons thuis komen observeren en constateerde dat Ieke problemen heeft met het afwisselen van zuigtechniek bij borst- en flesvoeding. Hoewel bij mondonderzoek bleek dat de zuigreflex nog aanwezig was, had Ieke moeite met het omsluiten van de speen met de tong. De tong maakte allerlei zijwaartse bewegingen in de mond, waardoor de speen steeds uit de mond schoot of kokhalzen opriep . Hierdoor werd Ieke onrustig en begon dan uiteindelijk te huilen. We hebben tips en adviezen gekregen over de houding tijdens de voeding en hoe we het zuigen kunnen stimuleren als we Ieke de fles willen geven." (Bron)
pi_77329141
quote:
Op woensdag 27 januari 2010 12:12 schreef Claudia_x het volgende:
Ik weet niet goed wat prelogopedie inhoudt, maar is het zo'n raar voorstel dan? Is het niet juist fijn als er gekeken wordt naar de mondmotoriek?
Oh, dat wel hoor. Maar ik heb er een paar weken terug met de lactatiekundige over gesproken en het eerste wat zij vroeg was "hij is vast 12 weken he?" Het schijnt dus dat veel kindjes dan slordiger gaan drinken en aanhappen. En ik denk dat hij niet uit de fles drinkt omdat hij er boos van wordt.
pi_77329211
quote:
Op woensdag 27 januari 2010 12:17 schreef Claudia_x het volgende:
Maar wat kan er dan wel op duiden dat er problemen zijn met de mondmotoriek? Of is die hele prelogopedie-business kwakzalverij?

"Uiteindelijk zijn we terecht gekomen bij een pre-logopedist: een logopedist die gespecialiseerd is in de behandeling van eet- en drinkproblemen (nog voordat het spreken begint). Zij is bij ons thuis komen observeren en constateerde dat Ieke problemen heeft met het afwisselen van zuigtechniek bij borst- en flesvoeding. Hoewel bij mondonderzoek bleek dat de zuigreflex nog aanwezig was, had Ieke moeite met het omsluiten van de speen met de tong. De tong maakte allerlei zijwaartse bewegingen in de mond, waardoor de speen steeds uit de mond schoot of kokhalzen opriep . Hierdoor werd Ieke onrustig en begon dan uiteindelijk te huilen. We hebben tips en adviezen gekregen over de houding tijdens de voeding en hoe we het zuigen kunnen stimuleren als we Ieke de fles willen geven." (Bron)
Ah, dankje. Ik ben ook niet direct erop tegen hoor! Vraag me alleen af of het niet gewoon simpel de leeftijd is
  woensdag 27 januari 2010 @ 12:22:02 #252
35189 Troel
scherp en bot
pi_77329218
quote:

had Ieke moeite met het omsluiten van de speen met de tong.
En zoals ik zeg: ligt dat aan het kind of aan een verkeerde speen?
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_77329275
Maar goed, ik bel zometeen weer met de lactatiekundige. Als we er niet uit komen dan schakel ik de prelogopediste in. Misschien heeft die nog wel tips om Niels wel uit de fles te laten drinken
pi_77329408
quote:
Op woensdag 27 januari 2010 12:20 schreef Twinkly het volgende:

[..]

Oh, dat wel hoor. Maar ik heb er een paar weken terug met de lactatiekundige over gesproken en het eerste wat zij vroeg was "hij is vast 12 weken he?"
Oh, Ivan drinkt ook vrij slordig, hoor. Dat doet hij vooral overdag. 's Nachts is hij een voorbeeldig drinker. Ik vermoed dat dat te maken heeft met de Puckababy, en misschien ook wel met het feit dat het dan donker en rustig is en ik geen contact met hem leg.
quote:
Het schijnt dus dat veel kindjes dan slordiger gaan drinken en aanhappen. En ik denk dat hij niet uit de fles drinkt omdat hij er boos van wordt.
Ik wil je niets aanpraten, hoor, maar hoe weet je dat het een kwestie is van niet willen in plaats van niet kunnen? Is het niet mogelijk dat hij misschien boos wordt omdat hij niet goed eruit kan drinken? Ik opper maar wat, hoor. Ik begrijp alleen niet goed waarom het inschakelen een lactatiekundige toegejuicht wordt terwijl het inschakelen van een prelogopedist dubieus gevonden wordt. Als het alleen om de borstvoeding zou gaan zou ik begrijpen dat je niet zoveel met zo'n verwijzing kunt of wilt, maar aangezien hij niet uit de fles drinkt is het misschien niet zo'n gekke suggestie van het consultatiebureau? (De opmerking over Rapley begrijp ik ook niet goed, maar ik weet dan ook niet wat de context was.)
pi_77329526
quote:
Op woensdag 27 januari 2010 11:59 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ivan heeft nu precies hetzelfde. Die produceert de laatste dagen aan het eind van de middag vreselijke luiers waardoor we hem soms wel 2 keer schone kleren aan moeten trekken. Hij heeft dan ook last van krampen en sabbelt nu veel op z'n knuistje. In zijn geval zijn er geen tandjes te bespeuren. Ik sta er niet zo bij stil dat het wel eens 'iets' zou kunnen zijn.

voor de moeders van de zieke baby's.
Ik wil dus altijd alles verklaren, dat is mijn afwijking
pi_77329569
quote:
Op woensdag 27 januari 2010 12:22 schreef Troel het volgende:

[..]

En zoals ik zeg: ligt dat aan het kind of aan een verkeerde speen?
Ik vind dat eigenlijk niet zo'n interessante vraag. Het lijkt mij goed mogelijk dat een baby niet de goede techniek heeft om uit een flesje te drinken, maar dat het veranderen van speen zoveel mogelijk de borst kan benaderen waardoor het drinken beter gaat. Ligt het dan aan het kind of aan de speen? Ach, als het drinken maar beter gaat.
pi_77329667
quote:
Op woensdag 27 januari 2010 12:29 schreef martine1984 het volgende:

[..]

Ik wil dus altijd alles verklaren, dat is mijn afwijking
Mwah, het lijkt me eerder een afwijking van het ouderschap. Alles draait om het interpreteren van signalen van je kind. Wat betekent dit huiltje? Waarom wil hij nu niet slapen? Wat wil een verandering van poepkleur zeggen? Baby's zijn enigma's.
pi_77329739
Dat zou ook kunnen ja, ik heb overproductie en een sterke TSR dus Niels hoeft volgens mij niet eens heel netjes aan te liggen, hij krijgt zijn melk wel. Wellicht dat hij daardoor nooit de juiste techniek aangeleerd heeft.
Maar bij het uit de fles drinken wordt hij heel boos wanneer hij zuigt en er komt melk in zijn mondje. Ik denk dat hij gewoon vindt dat melk alleen uit de borst mag komen.
We kwamen op het onderwerp mondmotoriek omdat zijn mondje paars was van de gentiaanviolet, maar dat de spruw in mijn bosten, of iig de pijn, niet weg gaat. De lactatiekundige had me aangeraden er weer mee te beginnen, maar dat ik me afvraag of het wel echt spruw is omdat het dus niet verdwijnt. Ik had de lactatiekundige een paar weken terug gebeld omdat Niels steeds loslaat en dan weer (verkeerd) aanhapt.
Maar ik heb niets tegen de prelogopediste hoor, helemaal niet! Als de lactatiekundige meegekeken heeft en geen andere tips heeft om hem beter aan te leggen dan schakel ik de prelogopediste in.
pi_77329807
quote:

En dat is dus voor mij weer een feest der herkenning! Isabeau fliebert haar tong ook zo door haar mond als we de fles proberen te geven!
pi_77329881
quote:
Op woensdag 27 januari 2010 12:36 schreef Sorbootje het volgende:

[..]

En dat is dus voor mij weer een feest der herkenning! Isabeau fliebert haar tong ook zo door haar mond als we de fles proberen te geven!
Niels ook! En dat kokhalzen doet hij ook.
pi_77329956
Dat klinkt mij heel verstandig in de oren, Twinkly! Ach, die Niels toch, wat maakt hij het z'n moeder lastig. Maar hij is zo leuk!

Toen Ssserpente moeite had om Lente uit de fles te laten drinken hadden we het er nog over of er ook zoiets als een lactatiekundige voor flesvoeding bestond. Dat zal wel dan de prelogopedist zijn! Zijn we daar ook weer uit.
pi_77330202
quote:
Op woensdag 27 januari 2010 12:39 schreef Claudia_x het volgende:
Dat klinkt mij heel verstandig in de oren, Twinkly! Ach, die Niels toch, wat maakt hij het z'n moeder lastig. Maar hij is zo leuk!

Toen Ssserpente moeite had om Lente uit de fles te laten drinken hadden we het er nog over of er ook zoiets als een lactatiekundige voor flesvoeding bestond. Dat zal wel dan de prelogopedist zijn! Zijn we daar ook weer uit.

Ik had er ook nog nooit van gehoord! Klinkt wel als een leuk beroep
Nu even bij Niels kijken en dan was opvouwen ( )
pi_77330221
Ik ga me daar eens even in verdiepen (nee Sorbo, niet tijdens werktijd )
pi_77330330
quote:
Op woensdag 27 januari 2010 12:46 schreef Twinkly het volgende:

Nu even bij Niels kijken en dan was opvouwen ( )
Hé, zo ziet mijn leven er tegenwoordig ook uit.

Mag ik deze nog even spammen? (Het filmpjestopic is zo stil.)

Nou, die ging dus mooi niet slapen, hè?

[ Bericht 10% gewijzigd door Claudia_x op 27-01-2010 12:58:26 ]
pi_77330539
quote:
Op woensdag 27 januari 2010 12:49 schreef Claudia_x het volgende:

OOOOOOOOOOOOOOWH
quote:
Hé, zo ziet mijn leven er tegenwoordig ook uit.
leuk he...

*vertoond wasopvouw-vermijdend-gedrag
pi_77331374
Nou de eerste prikken zitten erin hoor. Ik heb het alleen ook niet helemaal droog gehouden
Emma was goed gegroeid: 4822 gram en 56,5 cm, precies volgens de curve. Ach en Twinkly, jij niet aan de Rapley en ik moet haar gewoon in bed laten liggen als ze niet wil slapen... Ene oor in en andere weer uit toch Ze was wel onder de indruk van de itti bitti

Incantrix 1,8 kilo Behalve je tsr weg laten lopen, is het misschien ook wel een idee om te gaan blokvoeden?

Huup en lily lekkere foto's hoor

Claudia ik heb je spam nog niet bekeken, want madam ligt nu op mn arm te suffen. Zal straks eens spieken
pi_77331896
Goed gegroeide kindjes zie ik hier, keep op the good work mums!

Twinkly, jammer dat je er een beetje onzeker van wordt zo, wie weet heeft zo iemand de gouden tip voor het drinken van Niels. Soms kunnen ze het op het cb alleen zo lekker tactvol brengen he.

En een hoeraatje voor Isabeau die stiekem uit de fles ging drinken. Het begin is er!

De dokter vond Lars niet veranderd bij maandag, dus niet beter, niet slechter.
Opname was medisch gezien dus niet noodzakelijk.
De dokter vroeg zich alleen af in hoeverre ik het zelf nog trok.
Hij vond me er erg slecht en vermoeid uitzien. Mwoh kan kloppen na 3 nachten op rij niet geslapen te hebben....
Dit kon ook de reden zijn om Lars te laten opnemen, maar die keus liet hij bij mij.
Nou niet zo'n moeilijke keus dan, ik laat hem niet opnemen omdat IK moe ben.
Dus we zijn weer thuis met kleine vriendje.
Vrijdag moeten we weer terug komen bij de dokter.

Morgen gaan de kids naar mijn mam en dan kan ik de hele dag bijtanken, heb dr nu al zin in.
  woensdag 27 januari 2010 @ 13:28:23 #268
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_77331928
Weet je, zonder Rapley gaan ze ook eten. Ik wilde met Eva ook aan de rapley maar het ging niet altijd even fijn. En 'fijner' eten vond ze gewoon prettiger. Banaan en brood gingen wel goed maar verder...
Dus gewoon geprakt en Eva eet nu ook alles en goed en ze kan goed kauwen en ..... en....
Dus ook zonder Rapley komt het helemaal goed hoor
pi_77332103
Arme Lars. Ik hoop dat het snel beter gaat met je kleine man Karin.

Oh en nog over babygyms: ik heb er toevallig gisteren eentje gekocht bij de babydump:

We hebben de boxspiraal ook van deze serie, ik vind ze zo leuk!
  woensdag 27 januari 2010 @ 13:34:15 #270
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_77332196
Nou. Ik zit er even goed doorheen hoor.
Fabian is heus een lieve baby, maar hij is gruwelijk veel wakker. Gisteren van 6.30 tot 19.00 met daar tussenin wat hazenslaapjes van 5 minuten. En alleen als bij mama op de borst ligt. Wat ik prima vind... maar het kan gewoon niet altijd. Hij moet soms ook even in de box liggen, of in bed. Maarnee. Het huis is dan te klein. Hij gaat dan huilen. Huilen. Huilen. En iklaat hem ook wel huilen, maar als hij wéér paars aanloopt, dan pak ik hem.
Meteen blij en stil.
En dan...dan valt hij in slaap, maar zodra ik hem wegleg, is hij binnen 10 tellen weer wakker.

Ik leg hem regelmatig aan, want ik kan helaas nog geen onderscheid maken tussen honger/verdriet. Hij eet dan goed. Maar..... dan valt hij weer in slaap. Leg ik hem weg. En weer, binnen 10 seconden wakker.
Dan blijft hij jammeren en jammeren tot ik hem weer aanleg. En.....weer hetzelfde verhaal.
Hij geeft ook soms eten terug, wellicht toch teveel gevoed?

En dan ... snachts dus ook. Hij slaapt dan gelukkig wel een paar uur achter elkaar (soms wel 6!!!!) maar... als hij wakker is... ben ik ruim anderhalf uur bezig om hem weer terug in slaap te krijgen in zn bak. Hij valt pas in slaap bij ons op bed en bij een van ons op de borst.

Ik ben echt helemaal aan het einde van mijn latijn. Nu al. EN hij is pas 5 wk. Het punt is. Ik wil met alle liefde 24 uur met hem op mn arm lopen, maar ik heb ook nog een lief meisje van 2 dat ook heel graag aandacht wil....

Nou.. moest het even van me afschrijven.
pi_77332219
Amaranta daar gaat het niet om. Natuurlijk gaan ze ook goed eten zonder Rapley! En als je niet aan Rapley doet of ermee stopt, dan doe je je kind ook echt helemaal niks te kort. Het gaat om het ongefundeerde en zeer onlogische advies van het cb en dat ook nog eens bij 3 maanden...
pi_77332301
Jeetje dat klinkt wel heel zwaar ja. Emma slaapt ook erg weinig, maar kan wel heel tevreden in haar wipstoel zitten. Zou je iets hebben aan een draagdoek? Dan heb je toch je handen vrij en kan Fabian lekker bij je zijn en slapen.
  woensdag 27 januari 2010 @ 13:39:00 #273
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_77332410
Ohja, draagdoek heb ik gisteren geprobeerd en hij bleef maar brullen. Maar ik ben daar nog niet zo behendig in.
Oveigens slaapt hij nu wel. Moest met de auto even weg en hij is gelukkig in slaap gevallen.
  woensdag 27 januari 2010 @ 13:40:49 #274
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_77332478
Ik was net op bezoek bij de kindjes op school (groep 6).
Juf: 'HIJ KRIJGT AL TANDEN!!!!'
Juf: 'Draagt hij nou mascara en oogschaduw? Zijn ogen zijn zo roze'

woensdag 27 januari 2010 @ 13:43:22 #275
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_77332602
A
quote:
Op woensdag 27 januari 2010 13:34 schreef WupWup het volgende:
Amaranta daar gaat het niet om. Natuurlijk gaan ze ook goed eten zonder Rapley! En als je niet aan Rapley doet of ermee stopt, dan doe je je kind ook echt helemaal niks te kort. Het gaat om het ongefundeerde en zeer onlogische advies van het cb en dat ook nog eens bij 3 maanden...
Ah, ik zie het, had niet ver genoeg terug gelezen.
pi_77332635
Zei iemand hier op kraamvisite ook toen Lars zo aan het huilen was..."hij heeft denk ik last van tandjes"
yeah right
  woensdag 27 januari 2010 @ 13:46:32 #277
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_77332732
quote:
Op woensdag 27 januari 2010 13:44 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Zei iemand hier op kraamvisite ook toen Lars zo aan het huilen was..."hij heeft denk ik last van tandjes"
yeah right
maar dat was vast geen kind van 10.
"ja maar ik zie iets wits in zijn mond"
pi_77333412
Voor Lars! Wel fijn dat ie thuis mag blijven, en dat je morgen even een bijtankdagje hebt!

Amarante, druk ding heb je! Hij wil wel heel graag bij mama zijn dan... maar kan me voorstellen dat jij ook lekker met Eva wilt zijn/spelen/knuffelen.

Emma goedgekeurd!

Twinkly, wat een gedoe om Niels en wat een adviezen... weet je zelf nog wat te doen en hoe? voor jullie!
pi_77333976
Hoe is het trouwens met Wolf en zijn wel/niet kies?
pi_77335626
Amaranta, ik herken het wel heel erg, hoor. Ivan kon ik wekenlang ook amper wegleggen, hij wilde alleen bij iemand op school liggen. Heel vermoeiend. En ook hij deed lang over het drinken. Zijn hongersignaal herken ik nu eerlijk gezegd nog amper. Hij drinkt altijd wel als ik hem aanleg en ik laat het nooit zo ver komen dat hij hysterisch huilt.

Voor wat het waard is: het is hier beter geworden. Zomaar, stapje voor stapje. Ineens sliep hij 's nachts beter in zijn eigen bed en kon ik hem overdag in zijn eigen bed leggen. Hij deed toen nog maar heel korte slaapjes en het kostte me meer tijd om hem in slaap te krijgen dan hij daadwerkelijk sliep. Maar hij raakte er gauw aan gewend en valt nu zelf in slaap. Ik hoef er niet meer naast te blijven en loop hooguit een paar keer terug om hem een speentje te geven. Hij is ook steeds langer gaan slapen. Inmiddels slaapt hij 's ochtends 3 uur en doet hij 's middags nog een dutje van in ieder geval een uur. 's Avonds laat ik hem maar bij me liggen omdat hij dan last heeft van krampen.

Het is heel zwaar, maar het is hoogstwaarschijnlijk een fase. Op een bepaald moment is hij er ook aan toe om zijn moeder wat meer los te laten en dat zal dan voor jou een bevrijding zijn, al bedoel ik dat niet zo negatief als het klinkt. Je wilt soms gewoon even iets zonder je baby kunnen doen, en je hebt die andere kleine nog rondlopen natuurlijk. Het is doorbijten geblazen.
pi_77337463
Claudia wat een ontzettend schattig filmpje
quote:
Op woensdag 27 januari 2010 13:27 schreef XXXKarinXXX het volgende:
De dokter vond Lars niet veranderd bij maandag, dus niet beter, niet slechter.
Opname was medisch gezien dus niet noodzakelijk.
De dokter vroeg zich alleen af in hoeverre ik het zelf nog trok.
Hij vond me er erg slecht en vermoeid uitzien. Mwoh kan kloppen na 3 nachten op rij niet geslapen te hebben....
Dit kon ook de reden zijn om Lars te laten opnemen, maar die keus liet hij bij mij.
Nou niet zo'n moeilijke keus dan, ik laat hem niet opnemen omdat IK moe ben.
Dus we zijn weer thuis met kleine vriendje.
Vrijdag moeten we weer terug komen bij de dokter.
Gelukkig dat hij niet opgenomen hoeft te worden Karin. Heeft de dokter longetjes geluisterd en gekeken of hij niet uitgedroogd is enzo?

Hebben ze al eens een kweek gemaakt van Lars zijn ontlasting?

Ik kreeg vandaag de uitslag van de kweek en er is alweer helemaal niets gevonden. Zelfs geen virus. Vorige keer had ze drie weken diarree en toen was er ook al niets gevonden. Onbegrijpelijk vind ik het. Alle 10 de baby's uit haar groep van het kdv hebben het RS virus, maar ondanks dat en alle verschijnselen mag ik daar bij Xeentje niet vanuit gaan want er is niks in de kweek gevonden. [insert haaruitkoptreksmiley]

Ik heb helaas te vroeg gejuicht. Ze is weer erg aan het hoesten en waterdunne diarree.
Morgen gaan we sowieso naar het ziekenhuis voor de echo van haar heupjes (vanwege de stuitligging) en daarna meteen een afspraak met de kinderarts. Hopelijk kan die nu eens wat duidelijk geven over de uitslag van de kweek. Want geen geen pathogenen, geen bacterien en geen parasieten gevonden rijmt toch echt niet met koorts, verkoudheid, ontstoken oortjes, ontstoken keel, waterdunne diarree, niet willen drinken en enorm hoesten.
pi_77340262
Och Xenia wat een gedoe! Hoe kan het nou dat ze alle symptomen van een infectie heeft maar er geen ziekteverwekker aanwezig is Bah, ik hoop dat ze snel opknapt! Voor jullie!

Heel herkenbaar Amaranta, dat is zo vermoeiend. En dan heb ji jook nog een ander hummeltje rondlopen. Hier was de oplossing de draagdoek.

Gelukkig mag Lars thuisblijven Karin, hopelijk knapt hij snel op. Pff al 3 nachten niet geslapen joh, ik wens je een heerljke slaapdag toe morgen als je lekker alleen bent

Wup idd ene oor in andere uit
quote:
Op woensdag 27 januari 2010 13:34 schreef WupWup het volgende:
Dat ja.
Ik belde net de lactatiekundige en die moest ook diep zuchten.

Morgen komt de lk langs om nog een keer te kijken hoe Niels drinkt.
En kijk eens wat Niels kan sinds vanmorgen!!!! Mijlpaaltje!!

Bekijk deze YouTube-video

(hoe krijg ik het filmpje ingebed in het forum zoals jij gedaan hebt Claudia?)
pi_77341591
Och Xenia, is het einde nou nog niet in zicht? Vervelend dat ze nu nog niet hebben ontdekt wat er met haar is. Hoe naar zo'n virus ook is, het is wél fijn om te weten wat eraan scheelt. Als het je niet lekker zit moet je vooral bij de kinderarts aan blijven kloppen! Dit is toch niet normaal. Veel sterkte voor jou en de kleine knapperd.

Twinkly, dat filmpje is zo herkenbaar! De bewegingen met z'n arm, niet meer zo houterig als voorheen maar ook nog niet helemaal vloeiend. Het samenknijpen van zijn handjes en het heel gecontroleerd grijpen naar een speeltje. En misschien nog wel het allerleukst: het trappelen met de beentjes. Ik vind dat zo schattig! Wat ik niet herken is zijn formaat. Heerlijk, zo'n grote baby. Ivan begint inmiddels zelfs gewoon dun te worden.

Ik post gewoon de link zonder er iets mee te doen. Dat gaat soms trouwens ook niet goed en ik weet niet waar dat aan ligt.
  woensdag 27 januari 2010 @ 17:21:53 #284
95408 Incantrix
pi_77342014
quote:
Op woensdag 27 januari 2010 14:15 schreef WupWup het volgende:
Hoe is het trouwens met Wolf en zijn wel/niet kies?
Moest ik vanochtend trouwens ook nog aan denken..

Lieve dames sorry, maar ik hrb nog steeds niet bijgelezen. Stef is echt ontzettend huilerig en is dan niet alleen aan het huilen, maar hij raakt ook echt verschrikkelijk van streek, gillen erbij, de hele rataplan Nu doet hij dat al sind hij zijn prikjes kreeg en daar weet ik het eigenlijk aan, maar ondertussen heeft hij weer een normale temperatuur en sinds we bij het CB waren doet hij nog iets anders dat ik nog nooit gezien heb bij hem: hij houdt zijn hoofd telkens scheef (dus zeg maar met zijn oor naar zijn schouder), zowel liggend als in zijn wipstoel en maxicosi.. Pas nu ik erover nadenk vraag ik me af of het niet met elkaar te maken heeft, dat enorme huilen en dat koppie scheef telkens. Iemand enig idee wat dit kan zijn? Krampjes heeft hij volgens mij niet, dat dacht ik omdat ze dat op het CB hadden gezegd maar dit is anders volgens mij.. Ik weet echt ff niet wat ik ermee moet, hij is telkens zo gruwelijk overstuur, soms blijft hij erin en ademt hij niet meer en ik moet gewoon met hem meehuilen, het is zo zielig Help
3!
pi_77342053
Claudia en Twinkly wat een smeltfilmpjes

Xeentje
pi_77342189
Och Intantrix en Stef Het klinkt alsof hij echt pijn heeft in zn nek.. Misschien heeft hij iets verrekt of zo? Dat kan bij baby's ook gewoon lijkt me? Was het nou gisteren of vandaag dat hij zn prikjes gehad heeft? Als je het idee hebt dat hij pijn heeft of dat er iets niet in orde is (en zo klink je) zou ik toch even de hap bellen denk ik.. Want ik zou niet weten wat je anders kunt doen..
pi_77342267
quote:
Op woensdag 27 januari 2010 17:21 schreef Incantrix het volgende:

[..]

Moest ik vanochtend trouwens ook nog aan denken..

Lieve dames sorry, maar ik hrb nog steeds niet bijgelezen. Stef is echt ontzettend huilerig en is dan niet alleen aan het huilen, maar hij raakt ook echt verschrikkelijk van streek, gillen erbij, de hele rataplan Nu doet hij dat al sind hij zijn prikjes kreeg en daar weet ik het eigenlijk aan, maar ondertussen heeft hij weer een normale temperatuur en sinds we bij het CB waren doet hij nog iets anders dat ik nog nooit gezien heb bij hem: hij houdt zijn hoofd telkens scheef (dus zeg maar met zijn oor naar zijn schouder), zowel liggend als in zijn wipstoel en maxicosi.. Pas nu ik erover nadenk vraag ik me af of het niet met elkaar te maken heeft, dat enorme huilen en dat koppie scheef telkens. Iemand enig idee wat dit kan zijn? Krampjes heeft hij volgens mij niet, dat dacht ik omdat ze dat op het CB hadden gezegd maar dit is anders volgens mij.. Ik weet echt ff niet wat ik ermee moet, hij is telkens zo gruwelijk overstuur, soms blijft hij erin en ademt hij niet meer en ik moet gewoon met hem meehuilen, het is zo zielig Help
Ohh wat zielig Kom ik weer aan met mijn reflux hoor maar, lijkt het op?

en nu staat het filmpje wel in de post
pi_77342269
Incantrix waarom ga je niet even langs de HAP? Dan kunnen ze even in zijn oortjes kijken enzo. Misschien heeft hij daar pijn. Of ergens anders. Baby's huilen in ieder geval nooit om niks. Ik vind het heel naar klinken en zou zelf zeker even de HAP bellen. Sterkte
pi_77342304
Oh Icantrix, ik heb echt geen idee. Ik kan je wel vertellen dat Ivan soms ineens heel hard krijst en dat altijd door krampen komt, maar jouw gevoel vertelt je dat dit anders is en daar moet je gewoon op afgaan. Ik zou echt even met de huisarts bellen, hoor! In het ergste geval moet je even langskomen en in het gunstigste geval krijg je geruststelling. Een huisarts kan rationeel symptomen met je doornemen. Ik vind dat altijd heel fijn.
pi_77342305
quote:
Op woensdag 27 januari 2010 17:28 schreef Xenia het volgende:
Incantrix waarom ga je niet even langs de HAP? Dan kunnen ze even in zijn oortjes kijken enzo. Misschien heeft hij daar pijn. Of ergens anders. Baby's huilen in ieder geval nooit om niks. Ik vind het heel naar klinken en zou zelf zeker even de HAP bellen. Sterkte
Ja, oorpijn kan natuurlijk ook!
pi_77342480
Ach, wat zielig dat filmpje, Twinkly. Als het reflux is, zou het dan moeten helpen om zijn hoofdeinde iets te verhogen? En als het oorpijn is, zou het dan moeten helpen om hem niet te laten liggen maar overeind te houden?

Icantrix, heb je zelf een idee wanneer hij gilt, wat het verergert en wat hem helpt?
  woensdag 27 januari 2010 @ 17:49:43 #292
95408 Incantrix
pi_77343000
Thnx you guys, fijn om ff een klankbord te hebben.. Oorpijn had ik idd ook al op gegoogled, maar ik kan nergens vinden waar je oorpijn aan herkent. Nekpijn zou ook kunnen inderdaad, pfff.. De enoge momenten dat hij echt stil is is als ik hem aa het voeden ben en als hij in beweging is (in de auto, in de wagen, op mijn arm rondjes lopend) maar zelfs dan is hij voor zijn doen heel snel weer wakker.

Zat te twijfelen om inderdadd de HAP te bellen, eerst maar even uitsnotteren en dan bel ik toch maar eens. Ow, en daar gaat hij weer, ik ga maar weer lopen met hem..
3!
  woensdag 27 januari 2010 @ 17:52:20 #293
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_77343073

niet gelezen; sorry daarvoor en kom pas morgen weer online... ben helemaal gesloopt..
van8 al vanaf 3 uur wakker... (en nadien alleen liggen dommelen)
en verjaardag van zus gehad; 16:30 thuis, voeden, kolven, eten maken...
en nu zo eten; dan omkleden en op naar het ziekenhuis voor bijscholing....
pi_77343208
He Trix wat naar ik zou idd ook even de HA bellen. Wat naar.

En Xeentje toch arm dingetje. Zo sneu.

Even voor de goede orde, mijn meisje is verder niet ziek hoor, ze is alleen wat verkouden en snotterig enzo. En dat waren lief en ik ook de afgelopen week dus op zich is dat niet zo gek. Ik maak me er niet zo'n zorgen om, vind het alleen voor haar zelf wel vervelend, ik vind verkouden zijn ook altijd irritant dus daarom
Ze schrok zich vanmiddag trouwens lam van een of ander speeltje waar geluid uit komt dikke pruillip enzo. Die gaat dus nog maar even in de doos met speelgoed-voor-later... En verder is ze zo leuk mijn meisje ze brabbelt en kraait zoveel. Wandelt het hele kleed over zonder te rollen En ik mag zo graag met haar knuffelen en aan haar haartjes ruiken en en en *zucht*
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_77343611
Wat is het toch naar als die kleintjes wat hebben, bah.

En helemaal als je niet weet wat er aan de hand is. Het is een verademing als je kind wat ouder is en het eindelijk kan aangeven wat hij/zij voelt (in geval van ziekte).

sterkte met de zieke babies en ik hoop echt dat ze snel weer hun oude zelf zijn!
  woensdag 27 januari 2010 @ 18:10:30 #296
95408 Incantrix
pi_77343713
Nou, het is echt ongelooflijk. Hij slaapt. In zijn bóx. Niet op mijn arm, terwijl ik rondjes loop (damn, mijn arm doet zeer zo onderhand )! Ga nu meteen weer twijfelen aan mezelf: moet ik nu wel of niet bellen met de HAP?

Twinkly, eindelijk even dat filmpje kunnen kijken en dat is het niet precies, dat kindje trekt zijn koppie schuin naar achteren meer (naar filmpje om te zien trouwens, moest ervan huilen, wat zielig! ), Stef houdt 'm echt opzij. Zo, en zo. Het valt me extra op omdat het tegen zijn voorkeurshouding in is, had het gisteren nog tegen mijn lief gezegd dat het zo raar was.. Waarom bedenk ik nou nú pas weer dat er misschien een verband is tussen het huilen en dat scheve hoofdje? Zucht..
3!
pi_77343763
quote:
Op woensdag 27 januari 2010 18:07 schreef lily het volgende:
Het is een verademing als je kind wat ouder is en het eindelijk kan aangeven wat hij/zij voelt (in geval van ziekte).
Mam, ik heb een SOA
pi_77343808
Incantrix, zo heeft Isabeau haar hoofd ook bijna altijd in de wipper..

Edit: ik zet de wipper dan altijd in een plattere stand.
pi_77343852
altijd dezelfde kant op Incantrix?
zou idd het nekje kunnen zijn, Kiss kinderen zijn soms ook scheef.
Kijk hier eens: http://www.kisskids.nl/
  woensdag 27 januari 2010 @ 18:14:59 #300
95408 Incantrix
pi_77343857
quote:
Op woensdag 27 januari 2010 18:13 schreef Sorbootje het volgende:
Incantrix, zo heeft Isabeau haar hoofd ook bijna altijd in de wipper..
Ik dacht eerst ook dat het meer wegzakken was, maar voorheen hield hij zijn hoofd wel gewoon rechtop. En hij doet het liggend dus ook..

Enn hij is weer wakker.. Even aftellen tot de sirene weer gaat. Als lief zo thuis is ga ik bellen, zo ga ik de avond niet in, is niet handig denk ik..
3!
  woensdag 27 januari 2010 @ 18:15:41 #301
95408 Incantrix
pi_77343877
quote:
Op woensdag 27 januari 2010 18:14 schreef XXXKarinXXX het volgende:
altijd dezelfde kant op Incantrix?
zou idd het nekje kunnen zijn, Kiss kinderen zijn soms ook scheef.
Kijk hier eens: http://www.kisskids.nl/
Yup, altijd tegen zijn voorkeurshouding in. Heel raar.. Hmm, thnx! Kan dat ook plotseling optreden? Even lezen!
3!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')