abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_77306785
Thanks Xenia

ze heeft nu al een paar keer wat overgegeven ook lijkt zich niet zo lekker te voelen maar verder geen verhoging ofzo.
Ff lekker in bad dan maar samen. (ze ruikt zuur nu )
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  dinsdag 26 januari 2010 @ 20:36:54 #202
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_77307089
Late reactie voor Trix: dat veel kunnen drinken hadden wij ook met Thomas toen we vanwege de reflux over gingen op bv via fles. Hij klokte zo 220 cc weg, maar ging dan wel meer spugen. In ons geval was het vanwege zijn zuigbehoefte dat hij zoveel dronk, met 150 cc was hij ook tevreden. En zoals jullie hebben kunnen zien groeide hij daar ook hard genoeg op

Hoe het nou kwam dat de nacht zo slecht ging weet ik eigenlijk niet. Misschien nog overprikkeld van zondag? Hij viel snel genoeg tegen mijn schouder in slaap telkens, maar werd iedere keer wakker als ik hem dan plat wilde leggen. Zijn eigen beb, mijn bed, vasthouden en samen gaan liggen, allemaal niet goed.

BE ik wou nog even zeggen dat ik duim dat de positieve trend zich gaat doorzetten wb Oscar's hoofdje.
En beterschap voor alle zieken, zowel de kleine als de grote mensen!
Time is the quality of nature that keeps events from happening all at once. Lately, it doesn't seem to be working.
pi_77308441
Ik heb vanmiddag vrij genomen om bij mijn zieke kleine vriendje te kunnen zijn. Samen zijn we in het grote bed gekropen, toen we wakker werden was Lars veranderd in een kleine gloeiworm, 39.6 graden....
Verder is het nog steeds behoorlijk hoesten, piepen en huilen.
O ja en slecht drinken. Maar hij is nog niet uitgedroogd.
Morgen weer naar de huisarts.....ik hou mijn hart vast voor wat er komen gaat....
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_77308603
Jee Karin dat zal spannend worden zeg! Succes morgen voor jou en je kleine vriendje
pi_77309191
quote:
Op dinsdag 26 januari 2010 20:31 schreef huuphuup het volgende:
Thanks Xenia

ze heeft nu al een paar keer wat overgegeven ook lijkt zich niet zo lekker te voelen maar verder geen verhoging ofzo.
Ff lekker in bad dan maar samen. (ze ruikt zuur nu )
Het begon hier ook met hangerig en overgeven, verhoging kwam pas 4 dagen later. Maar wel meteen heel slecht drinken. Drinkt ze wel goed?

Karin heel veel sterkte morgen! (en bij ons werkt die Nisykind Forte echt heel goed lijkt het, misschien voor jullie ook het proberen waard?)
pi_77309739
quote:
Op dinsdag 26 januari 2010 21:15 schreef Xenia het volgende:

[..]

Het begon hier ook met hangerig en overgeven, verhoging kwam pas 4 dagen later. Maar wel meteen heel slecht drinken. Drinkt ze wel goed?

Karin heel veel sterkte morgen! (en bij ons werkt die Nisykind Forte echt heel goed lijkt het, misschien voor jullie ook het proberen waard?)
Ik zag vandaag ook al aan advertentie van Tussikind, maar als ik dat zo lees dan heeft Nisykind een wat bredere werking, dus dat zou een optie kunnen zijn. Eerst maar even afwachten wat de ha zegt.
Ik geef Lars nu ook maar steeds een zetpil om de koorts laag te houden (en een 120 mg zetpil heeft gelukkig wel effect!) maar wat moet ik nou voor morgen?
Want dan gaat hij natuurlijk gezellig lopen doen bij de dokter, door die zetpil.
pi_77311468
quote:
Op dinsdag 26 januari 2010 21:15 schreef Xenia het volgende:

[..]

Oh hmm ik weet het niet. Ze drinkt wel rommelig maar ik heb het idee dat dat vooral komt doordat haar neusje vol zit. Ik doe de laatste twee dagen haar neusje sprayen een minuut of vijf voor ik een voeding verwacht, dan gaat het wel redelijk.

Ze heeft wel eens beter en makkelijker gedronken maar ik moet zeggen dat ik me nog niet echt zorgen maak. Alleen dat hoestje klinkt zo sneu voor haar, echt alsof ze een kriebeltje in haar keel heeft en die weg probeert te kuchen.
Ze ligt nu op bed, nadat we samen uitgebreid gebadderd hebben en ze heeft net nog wat gedronken dus ik hoop dat ze nu een nachtje goed slaapt, dan knapt ze hopelijk een beetje op gewoon van het slapen an sich zeg maar.

Karin wat naar zeg beterschap voor je mannetje.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_77313749
Karin heel veel succes morgen! Ik hoop dat Lars vannacht wat opknapt. En ik denk dat ik gewoon geen zetpil zou geven, dan oogt ie maar wat zieker. Wel sneu natuurlijk, maar wel beter te beoordelen door de arts. Ik hoop voor jullie dat het allemaal mee valt.
Huup, hopelijk is het bij jou ook een gewone ordinaire verkoudheid en niks anders.

Ik klop het effe af, Driekus lijkt voor het eerst sinds weken (echt van voor Kerst al) geen snotneus meer te hebben. En hij begint echt op mij te lijken want snotneus weg en eczeem gesignaleerd op zijn wangetjes. Ach, hij lijkt er gelukkig geen last van te hebben.

Goede nacht allemaal!
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
  dinsdag 26 januari 2010 @ 23:03:47 #209
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_77315102
Ach nee Huup gij ook al. Of nouja Amelie dan.... Hopelijk valt het mee. Ik duim voor jullie allemaal.

Morgen heb ik mijn vrije dag. Ik ben benieuwd of Thomas me laat uitslapen... Vast niet! Hij is de laatste tijd vrij consequent half 6 wakker.
Time is the quality of nature that keeps events from happening all at once. Lately, it doesn't seem to be working.
pi_77315423
dikke voor alle zieke kindjes

en truste voor alle mama's
  woensdag 27 januari 2010 @ 03:43:48 #211
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_77321109
he wat sneu al die zieke kindjes.. allemaal heel veel beterschap en hoop dat ze snel weer opknappen..
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
  woensdag 27 januari 2010 @ 03:54:53 #212
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_77321136
Hi. Ben al vanaf 2,30 bezig:'(
ben moe
  woensdag 27 januari 2010 @ 04:07:45 #213
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_77321167
quote:
Op woensdag 27 januari 2010 03:54 schreef amaranta het volgende:
Hi. Ben al vanaf 2,30 bezig:'(
ben moe
ooo sterkte ermee
ik ben ook moe.... moet zo Evie nog doen...
zo raar is dat; ik word wakker omdat Evie wakker is en geluidjes maakt enzo; dus ik denk; dan ga ik vast beneden kolven; kan ik haar daarna ophalen (net voordat ze echt gaat huilen zeg maar) en nu slaapt ze weer... en dit is niet de eerste keer haha
pi_77321239
Hè meiden, ik mag hopen voor jullie dat je alweer lekker in je bed ligt... Ga ik zo ook weer doen

Karin dikke voor jou en je vriendje straks bij de ha... Wat klote dat hij maar niet beter wil worden.

En een algemene voor alle ziekjes!
  woensdag 27 januari 2010 @ 07:43:01 #215
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_77321646
ik ben dr alweer uit
maar ga zo nog wel weer proberen te slapen na de voeding.. ben moe en heb de hele dag van alles te doen..
(mijn zus is jarig en vanavond heb ik een bijscholing...)
  woensdag 27 januari 2010 @ 08:44:50 #216
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_77322369
Jeetje wat sneu zeg, al die zieke kleine kindjes...

Bij ons geen zieke kindjes, alleen een zeer blij een vrolijk manneke! Al een paar nachten achter elkaar om 4 uur 's nachts!
En gewoon een uur lang liggen gillen en kraaien en keten in bed en niet in slaap te krijgen.
Op zich prima natuurlijk, ware het niet dat hij zoveel herrie maakt dat ik er dus niet weer terug van in slaap val en we bang zijn dat Sasha er wakker van wordt...
Ik hoop dat hij snel weer doorheeft dat doorslapen veel fijner is.
pi_77322594
Hahaha die Oscar, kleine clown! Maar kan me voorstellen dat jij er niet vorlijk van wordt.!

Hoe is het vandaag met de zieke kindjes?

Oh en Isabeau heeft gisteren een beetje uit de fles gedronken op het KDV (toen ze door had dat het de fles was stopte ze accuut, maar toch!!)
pi_77322769
Blij en vrolijk is goed (maar niet om 4.00 uur )

Een beginnetje, Sorbo?

Zo, kinderen zitten op school en vanmiddag om 12.30 eerste kinderfeestje van David Ik moet nog wat dingetjes voorbereiden...
pi_77322821
Jeetje wat een ziekenboeg hier! Sterkte voor iedereen.

BE, wat goed dat Oscar zijn hoofdje weer wat ronder is geworden!

Sorboo, wat balen dat de fles nog steeds niet gaat, gelukkig haalt ze het in de avond in en niet in de nacht... Tja hier is het het ziekenhuis gelukt om haar aan de fles te krijgen maar dat kan ik je niet aanraden.
En over dat afvallen ik vond de borstvoeding daarvoor juist wel fijn. Ik kon normaal eten en viel toch af. Dus op dat gebied baal ik een beetje andersom... Nu moet ik weer echt op dieet om af te vallen.

Ooohhh ik zie nu dat ze een paar slokjes heeft gehad, het is een begin!

Hier gaat het met ups en downs. Gister heeft ze haar minimum van 600 ml niet gehaald en zonet dronk ze ook maar 20 ml dus ik wacht nog even volgende fles af en is dat weer niets dan ga ik maar weer eens bellen... pffff, ik zou het toch zo fijn vinden als dat hele drinken geen zorg meer was. Nu draait de hele dag om het voeden, krijgt ze genoeg enz..
Beter 10 sproetjes op je neus dan 1 in de lucht
pi_77322897
Vervelend he? Om daar zo mee bezig te zijn, terwijl je daar helemaal niet steeds op wilt focussen.
  woensdag 27 januari 2010 @ 09:23:19 #221
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_77323130
quote:
Op woensdag 27 januari 2010 08:58 schreef Sorbootje het volgende:
Hahaha die Oscar, kleine clown! Maar kan me voorstellen dat jij er niet vorlijk van wordt.!

Hoe is het vandaag met de zieke kindjes?

Oh en Isabeau heeft gisteren een beetje uit de fles gedronken op het KDV (toen ze door had dat het de fles was stopte ze accuut, maar toch!!)
Hebben jullie wel eens geprobeerd haar gewoon slokjes te geven?
Soms als Oscar aan het eind een beetje aan het rommelen is met het laatste restje van de fles (is dan een soort van cappuccino schuim ) dan draai ik de speen eraf en giet ik kleine beetjes in zijn mondje. Vindt hij helemaal prachtig.
pi_77323147
Sproetje, is het alleen nog het drinken wat een probleem is? Of ook nog koorts of hoesten of verkouden of diarree of iets dergelijks?
Want Xeentje lijkt beter te zijn, behalve dan dat ze nog steeds te weinig drinkt en dat ze poept tijdens iedere fles.
pi_77323520
Dat zou ik nog kunnen proberen BE! (echt ik denk iedere keer dat ik alles geprobeerd heb en dan krijg ik weer zo'n volstrekt logische tip en dan vraag ik me af waarom ik dat zelf nog niet bedacht heb... waarschijnlijk omdat ik zo gebrand ben op dat drinken uit de fles)
pi_77323552
Hoera voor Xeentje!
  woensdag 27 januari 2010 @ 09:47:44 #225
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_77323749
quote:
Op woensdag 27 januari 2010 09:38 schreef Sorbootje het volgende:
Dat zou ik nog kunnen proberen BE! (echt ik denk iedere keer dat ik alles geprobeerd heb en dan krijg ik weer zo'n volstrekt logische tip en dan vraag ik me af waarom ik dat zelf nog niet bedacht heb... waarschijnlijk omdat ik zo gebrand ben op dat drinken uit de fles)
Ja, maar dat is ook logisch hoor, kleine kindjes horen uit de borst of uit de fles te drinken. Die geef je niet meteen een lekkere mok zeg maar.
Want ik kon wel goed merken aan Oscar dat gewoon zomaar slikken zonder eerst daaraan voorafgaand zuigen wel iets was wat hij even moest oefenen zeg maar.
pi_77323852
Ik ga het proberen! Wat je zegt daar kan ik me idd ook wel wat bij voorstellen. 't Is allemaal een kwestie van oefenen! (daarom heb ik er nog steeds wel vertrouwen in dat het ooit goed gaat komen met die fles)
pi_77324180
Goeiemorgen

Wat een boel zieke kindjes zeg... Timo en ik zijn ook niet helemaal fit, hij is al een week heel erg spugerig en hangerig. En samen zijn we enorm verkouden.. Vannacht werd hij om de haverklap wakker omdat hij zn speen miste..

voor alle zieke kindjes..

Sorbo wat is je meisje toch lekker eigenwijs, maar gewoon blijven proberen, het zal vast wel een keer gaan lukken met die fles
pi_77324250
Weet je wat ook leuk is... met je speen langs de spijlen van je bed rammelen midden in de nacht, vindt mama grappig . Oscar kan er dus ook wat van pretletter...

Beterschap voor de zieke kindjes!

Isabeau woehoe!!!!!
Fake it till you make it...
pi_77324500
Isabeau het begin is er Goede tip BE van die slokjes! Ga ik ook proberen als Esmee ineens vindt dat ze zo wel genoeg heeft gehad, maar de halve fles zit nog vol. Ze geeft prima aan als ze echt niet meer wil, maar soms is er gewoon teveel afleiding (wat wil je ook als je zus besluit dat ze best spontaan een dansuitvoering kan geven of een hele volle duplo-krat omkiepert tijdens de fles ) en dan drinkt ze ook niet verder.

Een voor alle zieke kindjes. Pff dan is de zomer echt een leuker seizoen hoor, weg met al die snottebellen!

Als ik al die spenen-kwijt verhalen hoor, ben ik zo blij dat Esmee geen speen wil. Nu alleen Linde nog van haar speen afhelpen

En ik heb net met pijn in mijn hart mijn schatjes bij de kinderopvang achtergelaten. Geen idee waarom, maar ik had het er even zo moeilijk mee. Maar het is vandaag echt nuttig dat ze gaan want ik heb straks een sollicitatie voor een hele leuke baan!
pi_77324516
jeetje wat een hoop zieke kindjes weer Sterkte!

Jamie heeft heerlijk geslapen en ik dus ook, van 2215 aan een stuk tot 0545 . Kom ik vanmorgen al laat aan op het kdv, heeft meneer zn luier nog even vol gewerkt. Aangezien de leidster het eerste uur altijd alleen is zou Jamie moeten wachten op een schone luier. En dus heb ik het zelf maar gedaan, het was via zn beentje gaan lekken. Romper en broek onder.... en stinken . Hij kwijlt ook heel veel en stopt de hele dag zn handen in zn mond om op de sabbellen. Kan hij het zijn dat hij tanden krijgt? Hij is pas 3,5 maand en ik heb tot dus ver nog geen witte puntjes kunnen ontdekken. Gister had hij ook al last van krampen volgens de leidster (heeft hij nooit)
pi_77324528
quote:
Op woensdag 27 januari 2010 10:07 schreef Nijna het volgende:
Weet je wat ook leuk is... met je speen langs de spijlen van je bed rammelen midden in de nacht, vindt mama grappig . Oscar kan er dus ook wat van pretletter...
Heel leuk is dat inderdaad, Timo deed dat gewoon met zn hand toen hij nog in de wieg naast mijn bed lag.. En een lol dat hij had. Ik verbaas me er nog steeds over dat het kennelijk geen pijn deed.. Het was de reden dat hij naar zn eigen slaapkamertje is verhuisd.
  woensdag 27 januari 2010 @ 10:25:19 #232
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_77324708
Oh Martine, dat klinkt idd wel een beetje als tandenpoep idd!
Maar het feit dat ze het hebben wil nog niet zeggen dat ze eraan komen.
Oscar had laatst een enorme dikke paarse bult op zijn tandvlees, ik dacht echt zeker dat zijn boventand eraan kwam maar nu is het helemaal rustig weer.
pi_77324793
Stiemie! Succes, ik zal voor je duimen!
  woensdag 27 januari 2010 @ 10:42:01 #234
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_77325182
Nou, ik kan me aansluiten bij de zieken Was er op wachten, er waren er al een boel ziek geweest bij ons in huis en het kon ook niet zo zijn dat ik gespaard zou blijven. Lekker verkouden en flink spierpijn ook erbij Elyas is ook niet fit. Verstopt neusje en voor zijn doen huilerig. Maar goed, gaat wel weer over. Zomer is wat dat betreft dan zeker beter, maar dan hebben we hier weer last van hooikoorts en heel, héél veel muggen... weet niet wat ik erger vind
  woensdag 27 januari 2010 @ 10:57:36 #235
95408 Incantrix
0118 999 88199 9119 725....
pi_77325755
Hullo allen

Pfff, kleine mannen met krampjes, best vermoeiend hoor! Ik ben wel heel blij dat we een draagdoek hebben, Stef slaapt nu eindelijk Jammer dat ik nog niet zo goed ben in het knopen ervan, maar dat komt vast als ik vaker geoefend heb enzo. En blind kunnen typen is ineens ook een hele waardevolle eigenschap Alleen dat douchen, tja..

Sorry, ik heb nog niet bijgelezen!

Ben ook heel benieuwd wat ik ook al weer bij de Prenatal moest hebben, tjonge nou.
3!
pi_77326248
quote:
Op woensdag 27 januari 2010 10:57 schreef Incantrix het volgende:
Hullo allen

Pfff, kleine mannen met krampjes, best vermoeiend hoor! Ik ben wel heel blij dat we een draagdoek hebben, Stef slaapt nu eindelijk Jammer dat ik nog niet zo goed ben in het knopen ervan, maar dat komt vast als ik vaker geoefend heb enzo. En blind kunnen typen is ineens ook een hele waardevolle eigenschap Alleen dat douchen, tja..

Sorry, ik heb nog niet bijgelezen!

Ben ook heel benieuwd wat ik ook al weer bij de Prenatal moest hebben, tjonge nou.
Douchen is voor watjes

Sterkte meid
  woensdag 27 januari 2010 @ 11:12:28 #237
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_77326279
Fijn hè die draagdoek... Elyas kan nog zo verdrietig zijn, maar ik hijs hem in de doek en hij is stil. Drie maal raden hoe ik er nu bij zit al is een draagdoek minder als je zelf spierpijn hebt
pi_77326302
Goeiemoge allen!

Isabeau, ga je dan toch uit de fles drinken meid... goed zo!
Nog een extra -je voor alle zieke en verkouden kindjes hier.
Karin, hoe gaat het met Lars....?
Jeuj voor Xeentje!
Trix, dat knopen komt vast goed... en met Stef ook natuurlijk, maar lastig is het wel.

Hier ligt mevrouw weer lekker naar de beestjes van de wipper te meppen en heen en weer te schommelen. Lekker ding! Ze had gisteravond weinig zin om te gaan slapen, maar uiteindelijk gaf ze het toch op en was ze weg... Wel hebben we weer een beetje uitgeslapen!
Oh en al die leuke babygym dingen, daar moet ik ook eens naar gaan kijken. We hebben van mijn collega's een flinke prenatalcadeaubon gekregen waar we wat leuke dingen voor kunnen uitzoeken. Ook meteen maar eens een mobiel voor aan de box kopen dan.
pi_77326995
Wow Minke al aan het spelen, wat is ze al groot!
Beterschap voor alle zieke kindjes
En Xeentje weer beter!!!!!!!!!! En nu toch een hele lange tijd gezond blijven hoor!
Voor Isabeau die een beetje uit de fles gedronken heeft. Nu nog het echte werk meis!
Wat fijn dat je een draagdoek hebt voor Stef Icantrix, dat helpt hier ook heel goed. Alleen wel lastig douchen idd

Wij zijn net weer terug van het consultatiebureau. Niels is weer helemaal goedgekeurd
Hij is nu 60 cm lang en weegt 6330 gram. We moesten er zijn op een tijdstip dat hij normaal slaapt, dus hij was "niet zo vrolijk" En toen kreeg hij ook nog zijn tweede set prikken. Thuis viel hij na het voeden, en een paracetamolletje voor het geval dat, als een blok in slaap in zijn bedje.
Voor het slordig drinken en niet uit de fles willen drinken raadde de cb-arts aan om contact op te nemen met een prelogopediste Ze vond het een teken dat Niels zijn mondspieren niet goed gebruikt. En dat we maar beter niet aan de Rapley methode van voedselintroductie kunnen beginnen met zijn mond... 0_o
Ik vind het eerlijk gezegd een beetje ver gezocht.
<a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank">Niels</a> en <a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank">Sam</a>
pi_77327137
Echt Twinkly, ik ben zó klaar met die malloten van de consultatiebureaus. Trek alsjeblieft lekker je eigen plan.
  woensdag 27 januari 2010 @ 11:55:46 #241
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_77328065
Dat gaat wel gelijk tien stappen verder om meteen Rapley ook maar af te keuren dan.
Lijkt me dat je dat dan toch ook over laat aan de prelogopediste.

Persoonlijke zeur-note over je 'paracetamolletje voor het geval dat'.
Het is, dacht ik, beter om dat niet te doen, want op deze manier kan je niet werkelijk zien of Niels last ervan heeft of niet. Als hij ergens last van heeft wordt dat nu meteen onderdrukt en kan je dus ook niet meer reageren mocht het wel nodig zijn.
Beter is het dan om te wachten tot hij echt merkbaar pijn of koorts krijgt zeg maar.
pi_77328266
quote:
Op woensdag 27 januari 2010 10:17 schreef martine1984 het volgende:
jeetje wat een hoop zieke kindjes weer Sterkte!

Jamie heeft heerlijk geslapen en ik dus ook, van 2215 aan een stuk tot 0545 . Kom ik vanmorgen al laat aan op het kdv, heeft meneer zn luier nog even vol gewerkt. Aangezien de leidster het eerste uur altijd alleen is zou Jamie moeten wachten op een schone luier. En dus heb ik het zelf maar gedaan, het was via zn beentje gaan lekken. Romper en broek onder.... en stinken . Hij kwijlt ook heel veel en stopt de hele dag zn handen in zn mond om op de sabbellen. Kan hij het zijn dat hij tanden krijgt? Hij is pas 3,5 maand en ik heb tot dus ver nog geen witte puntjes kunnen ontdekken. Gister had hij ook al last van krampen volgens de leidster (heeft hij nooit)
Ivan heeft nu precies hetzelfde. Die produceert de laatste dagen aan het eind van de middag vreselijke luiers waardoor we hem soms wel 2 keer schone kleren aan moeten trekken. Hij heeft dan ook last van krampen en sabbelt nu veel op z'n knuistje. In zijn geval zijn er geen tandjes te bespeuren. Ik sta er niet zo bij stil dat het wel eens 'iets' zou kunnen zijn.

voor de moeders van de zieke baby's.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  woensdag 27 januari 2010 @ 12:00:32 #243
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_77328295
Wat fijn dat Xeentje beter is...!

Een voor alle zieke beebs en mama's.

Alexa heeft sinds gisteren haar duim ontdekt... Ze kan nu zelf gaan tutten dus! Legde haar gisteren om half negen in bed, om negen uur opeens een kraai, kom ik boven, ligt ze gewoon lekker te tutten op haar eigen duim I f*cking love her. En vanochtend werd ze pas om 0900 weer wakker voglens manlief
Alexa en Seth zijn lief
See everything; overlook a great deal; correct a little
pi_77328558
quote:
Op woensdag 27 januari 2010 10:17 schreef Stiemie het volgende:

En ik heb net met pijn in mijn hart mijn schatjes bij de kinderopvang achtergelaten. Geen idee waarom, maar ik had het er even zo moeilijk mee. Maar het is vandaag echt nuttig dat ze gaan want ik heb straks een sollicitatie voor een hele leuke baan!
Succes!
pi_77328662
Ohh BE ok, dankje. En dat vind ik niet zeuren hoor Het was zo dat hij de vorige keer zo'n pijn had na de prikjes, dat wilde ik voorkomen

Stiemie ik had eroverheen gelezen, heel veel succes!! Ik duim voo rje dat je de baan krijgt!!!
<a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank">Niels</a> en <a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank">Sam</a>
pi_77328819
Ik weet niet goed wat prelogopedie inhoudt, maar is het zo'n raar voorstel dan? Is het niet juist fijn als er gekeken wordt naar de mondmotoriek?
  woensdag 27 januari 2010 @ 12:14:25 #247
35189 Troel
scherp en bot
pi_77328902
quote:
Op woensdag 27 januari 2010 12:09 schreef Twinkly het volgende:
Ohh BE ok, dankje. En dat vind ik niet zeuren hoor Het was zo dat hij de vorige keer zo'n pijn had na de prikjes, dat wilde ik voorkomen

Stiemie ik had eroverheen gelezen, heel veel succes!! Ik duim voo rje dat je de baan krijgt!!!
Ik weet nu zeker dat de last die Jochem bij de vorige prikjes had, door de RS kwam Van deze prikjes heeft ie helemaal geen last gehad
Stiemie, hopelijk heb je net zoveel succes als ik van de week had, ik duim voor je!

En prelogopedie? Ow please Als je Jochem een grotere speen geeft, dan knoeit hij ook veel, met een kleinere speen doet hij dat niet. Ligt het dan een de mondspieren of aan een verkeerde speen
(Maarja, de kleine speen zuigt ie echt helemaal in elkaar, dus dan maar met een slabbetje werken toch? )
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  woensdag 27 januari 2010 @ 12:15:51 #248
35189 Troel
scherp en bot
pi_77328961
Oja en alsof je met drie maanden al gaat beginnen met Rapley

Ja, hij mag zelf je borst vastpakken en hem proberen in zijn mond te krijgen
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_77329034
Maar wat kan er dan wel op duiden dat er problemen zijn met de mondmotoriek? Of is die hele prelogopedie-business kwakzalverij?

Ik vind dit bijvoorbeeld vrij plausibel klinken:

"Uiteindelijk zijn we terecht gekomen bij een pre-logopedist: een logopedist die gespecialiseerd is in de behandeling van eet- en drinkproblemen (nog voordat het spreken begint). Zij is bij ons thuis komen observeren en constateerde dat Ieke problemen heeft met het afwisselen van zuigtechniek bij borst- en flesvoeding. Hoewel bij mondonderzoek bleek dat de zuigreflex nog aanwezig was, had Ieke moeite met het omsluiten van de speen met de tong. De tong maakte allerlei zijwaartse bewegingen in de mond, waardoor de speen steeds uit de mond schoot of kokhalzen opriep . Hierdoor werd Ieke onrustig en begon dan uiteindelijk te huilen. We hebben tips en adviezen gekregen over de houding tijdens de voeding en hoe we het zuigen kunnen stimuleren als we Ieke de fles willen geven." (Bron)
pi_77329141
quote:
Op woensdag 27 januari 2010 12:12 schreef Claudia_x het volgende:
Ik weet niet goed wat prelogopedie inhoudt, maar is het zo'n raar voorstel dan? Is het niet juist fijn als er gekeken wordt naar de mondmotoriek?
Oh, dat wel hoor. Maar ik heb er een paar weken terug met de lactatiekundige over gesproken en het eerste wat zij vroeg was "hij is vast 12 weken he?" Het schijnt dus dat veel kindjes dan slordiger gaan drinken en aanhappen. En ik denk dat hij niet uit de fles drinkt omdat hij er boos van wordt.
pi_77329211
quote:
Op woensdag 27 januari 2010 12:17 schreef Claudia_x het volgende:
Maar wat kan er dan wel op duiden dat er problemen zijn met de mondmotoriek? Of is die hele prelogopedie-business kwakzalverij?

"Uiteindelijk zijn we terecht gekomen bij een pre-logopedist: een logopedist die gespecialiseerd is in de behandeling van eet- en drinkproblemen (nog voordat het spreken begint). Zij is bij ons thuis komen observeren en constateerde dat Ieke problemen heeft met het afwisselen van zuigtechniek bij borst- en flesvoeding. Hoewel bij mondonderzoek bleek dat de zuigreflex nog aanwezig was, had Ieke moeite met het omsluiten van de speen met de tong. De tong maakte allerlei zijwaartse bewegingen in de mond, waardoor de speen steeds uit de mond schoot of kokhalzen opriep . Hierdoor werd Ieke onrustig en begon dan uiteindelijk te huilen. We hebben tips en adviezen gekregen over de houding tijdens de voeding en hoe we het zuigen kunnen stimuleren als we Ieke de fles willen geven." (Bron)
Ah, dankje. Ik ben ook niet direct erop tegen hoor! Vraag me alleen af of het niet gewoon simpel de leeftijd is
  woensdag 27 januari 2010 @ 12:22:02 #252
35189 Troel
scherp en bot
pi_77329218
quote:

had Ieke moeite met het omsluiten van de speen met de tong.
En zoals ik zeg: ligt dat aan het kind of aan een verkeerde speen?
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_77329275
Maar goed, ik bel zometeen weer met de lactatiekundige. Als we er niet uit komen dan schakel ik de prelogopediste in. Misschien heeft die nog wel tips om Niels wel uit de fles te laten drinken
pi_77329408
quote:
Op woensdag 27 januari 2010 12:20 schreef Twinkly het volgende:

[..]

Oh, dat wel hoor. Maar ik heb er een paar weken terug met de lactatiekundige over gesproken en het eerste wat zij vroeg was "hij is vast 12 weken he?"
Oh, Ivan drinkt ook vrij slordig, hoor. Dat doet hij vooral overdag. 's Nachts is hij een voorbeeldig drinker. Ik vermoed dat dat te maken heeft met de Puckababy, en misschien ook wel met het feit dat het dan donker en rustig is en ik geen contact met hem leg.
quote:
Het schijnt dus dat veel kindjes dan slordiger gaan drinken en aanhappen. En ik denk dat hij niet uit de fles drinkt omdat hij er boos van wordt.
Ik wil je niets aanpraten, hoor, maar hoe weet je dat het een kwestie is van niet willen in plaats van niet kunnen? Is het niet mogelijk dat hij misschien boos wordt omdat hij niet goed eruit kan drinken? Ik opper maar wat, hoor. Ik begrijp alleen niet goed waarom het inschakelen een lactatiekundige toegejuicht wordt terwijl het inschakelen van een prelogopedist dubieus gevonden wordt. Als het alleen om de borstvoeding zou gaan zou ik begrijpen dat je niet zoveel met zo'n verwijzing kunt of wilt, maar aangezien hij niet uit de fles drinkt is het misschien niet zo'n gekke suggestie van het consultatiebureau? (De opmerking over Rapley begrijp ik ook niet goed, maar ik weet dan ook niet wat de context was.)
pi_77329526
quote:
Op woensdag 27 januari 2010 11:59 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ivan heeft nu precies hetzelfde. Die produceert de laatste dagen aan het eind van de middag vreselijke luiers waardoor we hem soms wel 2 keer schone kleren aan moeten trekken. Hij heeft dan ook last van krampen en sabbelt nu veel op z'n knuistje. In zijn geval zijn er geen tandjes te bespeuren. Ik sta er niet zo bij stil dat het wel eens 'iets' zou kunnen zijn.

voor de moeders van de zieke baby's.
Ik wil dus altijd alles verklaren, dat is mijn afwijking
pi_77329569
quote:
Op woensdag 27 januari 2010 12:22 schreef Troel het volgende:

[..]

En zoals ik zeg: ligt dat aan het kind of aan een verkeerde speen?
Ik vind dat eigenlijk niet zo'n interessante vraag. Het lijkt mij goed mogelijk dat een baby niet de goede techniek heeft om uit een flesje te drinken, maar dat het veranderen van speen zoveel mogelijk de borst kan benaderen waardoor het drinken beter gaat. Ligt het dan aan het kind of aan de speen? Ach, als het drinken maar beter gaat.
pi_77329667
quote:
Op woensdag 27 januari 2010 12:29 schreef martine1984 het volgende:

[..]

Ik wil dus altijd alles verklaren, dat is mijn afwijking
Mwah, het lijkt me eerder een afwijking van het ouderschap. Alles draait om het interpreteren van signalen van je kind. Wat betekent dit huiltje? Waarom wil hij nu niet slapen? Wat wil een verandering van poepkleur zeggen? Baby's zijn enigma's.
pi_77329739
Dat zou ook kunnen ja, ik heb overproductie en een sterke TSR dus Niels hoeft volgens mij niet eens heel netjes aan te liggen, hij krijgt zijn melk wel. Wellicht dat hij daardoor nooit de juiste techniek aangeleerd heeft.
Maar bij het uit de fles drinken wordt hij heel boos wanneer hij zuigt en er komt melk in zijn mondje. Ik denk dat hij gewoon vindt dat melk alleen uit de borst mag komen.
We kwamen op het onderwerp mondmotoriek omdat zijn mondje paars was van de gentiaanviolet, maar dat de spruw in mijn bosten, of iig de pijn, niet weg gaat. De lactatiekundige had me aangeraden er weer mee te beginnen, maar dat ik me afvraag of het wel echt spruw is omdat het dus niet verdwijnt. Ik had de lactatiekundige een paar weken terug gebeld omdat Niels steeds loslaat en dan weer (verkeerd) aanhapt.
Maar ik heb niets tegen de prelogopediste hoor, helemaal niet! Als de lactatiekundige meegekeken heeft en geen andere tips heeft om hem beter aan te leggen dan schakel ik de prelogopediste in.
pi_77329807
quote:

En dat is dus voor mij weer een feest der herkenning! Isabeau fliebert haar tong ook zo door haar mond als we de fles proberen te geven!
pi_77329881
quote:
Op woensdag 27 januari 2010 12:36 schreef Sorbootje het volgende:

[..]

En dat is dus voor mij weer een feest der herkenning! Isabeau fliebert haar tong ook zo door haar mond als we de fles proberen te geven!
Niels ook! En dat kokhalzen doet hij ook.
pi_77329956
Dat klinkt mij heel verstandig in de oren, Twinkly! Ach, die Niels toch, wat maakt hij het z'n moeder lastig. Maar hij is zo leuk!

Toen Ssserpente moeite had om Lente uit de fles te laten drinken hadden we het er nog over of er ook zoiets als een lactatiekundige voor flesvoeding bestond. Dat zal wel dan de prelogopedist zijn! Zijn we daar ook weer uit.
pi_77330202
quote:
Op woensdag 27 januari 2010 12:39 schreef Claudia_x het volgende:
Dat klinkt mij heel verstandig in de oren, Twinkly! Ach, die Niels toch, wat maakt hij het z'n moeder lastig. Maar hij is zo leuk!

Toen Ssserpente moeite had om Lente uit de fles te laten drinken hadden we het er nog over of er ook zoiets als een lactatiekundige voor flesvoeding bestond. Dat zal wel dan de prelogopedist zijn! Zijn we daar ook weer uit.

Ik had er ook nog nooit van gehoord! Klinkt wel als een leuk beroep
Nu even bij Niels kijken en dan was opvouwen ( )
pi_77330221
Ik ga me daar eens even in verdiepen (nee Sorbo, niet tijdens werktijd )
pi_77330330
quote:
Op woensdag 27 januari 2010 12:46 schreef Twinkly het volgende:

Nu even bij Niels kijken en dan was opvouwen ( )
Hé, zo ziet mijn leven er tegenwoordig ook uit.

Mag ik deze nog even spammen? (Het filmpjestopic is zo stil.)

Nou, die ging dus mooi niet slapen, hè?

[ Bericht 10% gewijzigd door Claudia_x op 27-01-2010 12:58:26 ]
pi_77330539
quote:
Op woensdag 27 januari 2010 12:49 schreef Claudia_x het volgende:

OOOOOOOOOOOOOOWH
quote:
Hé, zo ziet mijn leven er tegenwoordig ook uit.
leuk he...

*vertoond wasopvouw-vermijdend-gedrag
pi_77331374
Nou de eerste prikken zitten erin hoor. Ik heb het alleen ook niet helemaal droog gehouden
Emma was goed gegroeid: 4822 gram en 56,5 cm, precies volgens de curve. Ach en Twinkly, jij niet aan de Rapley en ik moet haar gewoon in bed laten liggen als ze niet wil slapen... Ene oor in en andere weer uit toch Ze was wel onder de indruk van de itti bitti

Incantrix 1,8 kilo Behalve je tsr weg laten lopen, is het misschien ook wel een idee om te gaan blokvoeden?

Huup en lily lekkere foto's hoor

Claudia ik heb je spam nog niet bekeken, want madam ligt nu op mn arm te suffen. Zal straks eens spieken
pi_77331896
Goed gegroeide kindjes zie ik hier, keep op the good work mums!

Twinkly, jammer dat je er een beetje onzeker van wordt zo, wie weet heeft zo iemand de gouden tip voor het drinken van Niels. Soms kunnen ze het op het cb alleen zo lekker tactvol brengen he.

En een hoeraatje voor Isabeau die stiekem uit de fles ging drinken. Het begin is er!

De dokter vond Lars niet veranderd bij maandag, dus niet beter, niet slechter.
Opname was medisch gezien dus niet noodzakelijk.
De dokter vroeg zich alleen af in hoeverre ik het zelf nog trok.
Hij vond me er erg slecht en vermoeid uitzien. Mwoh kan kloppen na 3 nachten op rij niet geslapen te hebben....
Dit kon ook de reden zijn om Lars te laten opnemen, maar die keus liet hij bij mij.
Nou niet zo'n moeilijke keus dan, ik laat hem niet opnemen omdat IK moe ben.
Dus we zijn weer thuis met kleine vriendje.
Vrijdag moeten we weer terug komen bij de dokter.

Morgen gaan de kids naar mijn mam en dan kan ik de hele dag bijtanken, heb dr nu al zin in.
  woensdag 27 januari 2010 @ 13:28:23 #268
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_77331928
Weet je, zonder Rapley gaan ze ook eten. Ik wilde met Eva ook aan de rapley maar het ging niet altijd even fijn. En 'fijner' eten vond ze gewoon prettiger. Banaan en brood gingen wel goed maar verder...
Dus gewoon geprakt en Eva eet nu ook alles en goed en ze kan goed kauwen en ..... en....
Dus ook zonder Rapley komt het helemaal goed hoor
pi_77332103
Arme Lars. Ik hoop dat het snel beter gaat met je kleine man Karin.

Oh en nog over babygyms: ik heb er toevallig gisteren eentje gekocht bij de babydump:

We hebben de boxspiraal ook van deze serie, ik vind ze zo leuk!
  woensdag 27 januari 2010 @ 13:34:15 #270
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_77332196
Nou. Ik zit er even goed doorheen hoor.
Fabian is heus een lieve baby, maar hij is gruwelijk veel wakker. Gisteren van 6.30 tot 19.00 met daar tussenin wat hazenslaapjes van 5 minuten. En alleen als bij mama op de borst ligt. Wat ik prima vind... maar het kan gewoon niet altijd. Hij moet soms ook even in de box liggen, of in bed. Maarnee. Het huis is dan te klein. Hij gaat dan huilen. Huilen. Huilen. En iklaat hem ook wel huilen, maar als hij wéér paars aanloopt, dan pak ik hem.
Meteen blij en stil.
En dan...dan valt hij in slaap, maar zodra ik hem wegleg, is hij binnen 10 tellen weer wakker.

Ik leg hem regelmatig aan, want ik kan helaas nog geen onderscheid maken tussen honger/verdriet. Hij eet dan goed. Maar..... dan valt hij weer in slaap. Leg ik hem weg. En weer, binnen 10 seconden wakker.
Dan blijft hij jammeren en jammeren tot ik hem weer aanleg. En.....weer hetzelfde verhaal.
Hij geeft ook soms eten terug, wellicht toch teveel gevoed?

En dan ... snachts dus ook. Hij slaapt dan gelukkig wel een paar uur achter elkaar (soms wel 6!!!!) maar... als hij wakker is... ben ik ruim anderhalf uur bezig om hem weer terug in slaap te krijgen in zn bak. Hij valt pas in slaap bij ons op bed en bij een van ons op de borst.

Ik ben echt helemaal aan het einde van mijn latijn. Nu al. EN hij is pas 5 wk. Het punt is. Ik wil met alle liefde 24 uur met hem op mn arm lopen, maar ik heb ook nog een lief meisje van 2 dat ook heel graag aandacht wil....

Nou.. moest het even van me afschrijven.
pi_77332219
Amaranta daar gaat het niet om. Natuurlijk gaan ze ook goed eten zonder Rapley! En als je niet aan Rapley doet of ermee stopt, dan doe je je kind ook echt helemaal niks te kort. Het gaat om het ongefundeerde en zeer onlogische advies van het cb en dat ook nog eens bij 3 maanden...
pi_77332301
Jeetje dat klinkt wel heel zwaar ja. Emma slaapt ook erg weinig, maar kan wel heel tevreden in haar wipstoel zitten. Zou je iets hebben aan een draagdoek? Dan heb je toch je handen vrij en kan Fabian lekker bij je zijn en slapen.
  woensdag 27 januari 2010 @ 13:39:00 #273
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_77332410
Ohja, draagdoek heb ik gisteren geprobeerd en hij bleef maar brullen. Maar ik ben daar nog niet zo behendig in.
Oveigens slaapt hij nu wel. Moest met de auto even weg en hij is gelukkig in slaap gevallen.
  woensdag 27 januari 2010 @ 13:40:49 #274
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_77332478
Ik was net op bezoek bij de kindjes op school (groep 6).
Juf: 'HIJ KRIJGT AL TANDEN!!!!'
Juf: 'Draagt hij nou mascara en oogschaduw? Zijn ogen zijn zo roze'

woensdag 27 januari 2010 @ 13:43:22 #275
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_77332602
A
quote:
Op woensdag 27 januari 2010 13:34 schreef WupWup het volgende:
Amaranta daar gaat het niet om. Natuurlijk gaan ze ook goed eten zonder Rapley! En als je niet aan Rapley doet of ermee stopt, dan doe je je kind ook echt helemaal niks te kort. Het gaat om het ongefundeerde en zeer onlogische advies van het cb en dat ook nog eens bij 3 maanden...
Ah, ik zie het, had niet ver genoeg terug gelezen.
pi_77332635
Zei iemand hier op kraamvisite ook toen Lars zo aan het huilen was..."hij heeft denk ik last van tandjes"
yeah right
  woensdag 27 januari 2010 @ 13:46:32 #277
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_77332732
quote:
Op woensdag 27 januari 2010 13:44 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Zei iemand hier op kraamvisite ook toen Lars zo aan het huilen was..."hij heeft denk ik last van tandjes"
yeah right
maar dat was vast geen kind van 10.
"ja maar ik zie iets wits in zijn mond"
pi_77333412
Voor Lars! Wel fijn dat ie thuis mag blijven, en dat je morgen even een bijtankdagje hebt!

Amarante, druk ding heb je! Hij wil wel heel graag bij mama zijn dan... maar kan me voorstellen dat jij ook lekker met Eva wilt zijn/spelen/knuffelen.

Emma goedgekeurd!

Twinkly, wat een gedoe om Niels en wat een adviezen... weet je zelf nog wat te doen en hoe? voor jullie!
pi_77333976
Hoe is het trouwens met Wolf en zijn wel/niet kies?
pi_77335626
Amaranta, ik herken het wel heel erg, hoor. Ivan kon ik wekenlang ook amper wegleggen, hij wilde alleen bij iemand op school liggen. Heel vermoeiend. En ook hij deed lang over het drinken. Zijn hongersignaal herken ik nu eerlijk gezegd nog amper. Hij drinkt altijd wel als ik hem aanleg en ik laat het nooit zo ver komen dat hij hysterisch huilt.

Voor wat het waard is: het is hier beter geworden. Zomaar, stapje voor stapje. Ineens sliep hij 's nachts beter in zijn eigen bed en kon ik hem overdag in zijn eigen bed leggen. Hij deed toen nog maar heel korte slaapjes en het kostte me meer tijd om hem in slaap te krijgen dan hij daadwerkelijk sliep. Maar hij raakte er gauw aan gewend en valt nu zelf in slaap. Ik hoef er niet meer naast te blijven en loop hooguit een paar keer terug om hem een speentje te geven. Hij is ook steeds langer gaan slapen. Inmiddels slaapt hij 's ochtends 3 uur en doet hij 's middags nog een dutje van in ieder geval een uur. 's Avonds laat ik hem maar bij me liggen omdat hij dan last heeft van krampen.

Het is heel zwaar, maar het is hoogstwaarschijnlijk een fase. Op een bepaald moment is hij er ook aan toe om zijn moeder wat meer los te laten en dat zal dan voor jou een bevrijding zijn, al bedoel ik dat niet zo negatief als het klinkt. Je wilt soms gewoon even iets zonder je baby kunnen doen, en je hebt die andere kleine nog rondlopen natuurlijk. Het is doorbijten geblazen.
pi_77337463
Claudia wat een ontzettend schattig filmpje
quote:
Op woensdag 27 januari 2010 13:27 schreef XXXKarinXXX het volgende:
De dokter vond Lars niet veranderd bij maandag, dus niet beter, niet slechter.
Opname was medisch gezien dus niet noodzakelijk.
De dokter vroeg zich alleen af in hoeverre ik het zelf nog trok.
Hij vond me er erg slecht en vermoeid uitzien. Mwoh kan kloppen na 3 nachten op rij niet geslapen te hebben....
Dit kon ook de reden zijn om Lars te laten opnemen, maar die keus liet hij bij mij.
Nou niet zo'n moeilijke keus dan, ik laat hem niet opnemen omdat IK moe ben.
Dus we zijn weer thuis met kleine vriendje.
Vrijdag moeten we weer terug komen bij de dokter.
Gelukkig dat hij niet opgenomen hoeft te worden Karin. Heeft de dokter longetjes geluisterd en gekeken of hij niet uitgedroogd is enzo?

Hebben ze al eens een kweek gemaakt van Lars zijn ontlasting?

Ik kreeg vandaag de uitslag van de kweek en er is alweer helemaal niets gevonden. Zelfs geen virus. Vorige keer had ze drie weken diarree en toen was er ook al niets gevonden. Onbegrijpelijk vind ik het. Alle 10 de baby's uit haar groep van het kdv hebben het RS virus, maar ondanks dat en alle verschijnselen mag ik daar bij Xeentje niet vanuit gaan want er is niks in de kweek gevonden. [insert haaruitkoptreksmiley]

Ik heb helaas te vroeg gejuicht. Ze is weer erg aan het hoesten en waterdunne diarree.
Morgen gaan we sowieso naar het ziekenhuis voor de echo van haar heupjes (vanwege de stuitligging) en daarna meteen een afspraak met de kinderarts. Hopelijk kan die nu eens wat duidelijk geven over de uitslag van de kweek. Want geen geen pathogenen, geen bacterien en geen parasieten gevonden rijmt toch echt niet met koorts, verkoudheid, ontstoken oortjes, ontstoken keel, waterdunne diarree, niet willen drinken en enorm hoesten.
pi_77340262
Och Xenia wat een gedoe! Hoe kan het nou dat ze alle symptomen van een infectie heeft maar er geen ziekteverwekker aanwezig is Bah, ik hoop dat ze snel opknapt! Voor jullie!

Heel herkenbaar Amaranta, dat is zo vermoeiend. En dan heb ji jook nog een ander hummeltje rondlopen. Hier was de oplossing de draagdoek.

Gelukkig mag Lars thuisblijven Karin, hopelijk knapt hij snel op. Pff al 3 nachten niet geslapen joh, ik wens je een heerljke slaapdag toe morgen als je lekker alleen bent

Wup idd ene oor in andere uit
quote:
Op woensdag 27 januari 2010 13:34 schreef WupWup het volgende:
Dat ja.
Ik belde net de lactatiekundige en die moest ook diep zuchten.

Morgen komt de lk langs om nog een keer te kijken hoe Niels drinkt.
En kijk eens wat Niels kan sinds vanmorgen!!!! Mijlpaaltje!!

Bekijk deze YouTube-video

(hoe krijg ik het filmpje ingebed in het forum zoals jij gedaan hebt Claudia?)
pi_77341591
Och Xenia, is het einde nou nog niet in zicht? Vervelend dat ze nu nog niet hebben ontdekt wat er met haar is. Hoe naar zo'n virus ook is, het is wél fijn om te weten wat eraan scheelt. Als het je niet lekker zit moet je vooral bij de kinderarts aan blijven kloppen! Dit is toch niet normaal. Veel sterkte voor jou en de kleine knapperd.

Twinkly, dat filmpje is zo herkenbaar! De bewegingen met z'n arm, niet meer zo houterig als voorheen maar ook nog niet helemaal vloeiend. Het samenknijpen van zijn handjes en het heel gecontroleerd grijpen naar een speeltje. En misschien nog wel het allerleukst: het trappelen met de beentjes. Ik vind dat zo schattig! Wat ik niet herken is zijn formaat. Heerlijk, zo'n grote baby. Ivan begint inmiddels zelfs gewoon dun te worden.

Ik post gewoon de link zonder er iets mee te doen. Dat gaat soms trouwens ook niet goed en ik weet niet waar dat aan ligt.
  woensdag 27 januari 2010 @ 17:21:53 #284
95408 Incantrix
pi_77342014
quote:
Op woensdag 27 januari 2010 14:15 schreef WupWup het volgende:
Hoe is het trouwens met Wolf en zijn wel/niet kies?
Moest ik vanochtend trouwens ook nog aan denken..

Lieve dames sorry, maar ik hrb nog steeds niet bijgelezen. Stef is echt ontzettend huilerig en is dan niet alleen aan het huilen, maar hij raakt ook echt verschrikkelijk van streek, gillen erbij, de hele rataplan Nu doet hij dat al sind hij zijn prikjes kreeg en daar weet ik het eigenlijk aan, maar ondertussen heeft hij weer een normale temperatuur en sinds we bij het CB waren doet hij nog iets anders dat ik nog nooit gezien heb bij hem: hij houdt zijn hoofd telkens scheef (dus zeg maar met zijn oor naar zijn schouder), zowel liggend als in zijn wipstoel en maxicosi.. Pas nu ik erover nadenk vraag ik me af of het niet met elkaar te maken heeft, dat enorme huilen en dat koppie scheef telkens. Iemand enig idee wat dit kan zijn? Krampjes heeft hij volgens mij niet, dat dacht ik omdat ze dat op het CB hadden gezegd maar dit is anders volgens mij.. Ik weet echt ff niet wat ik ermee moet, hij is telkens zo gruwelijk overstuur, soms blijft hij erin en ademt hij niet meer en ik moet gewoon met hem meehuilen, het is zo zielig Help
3!
pi_77342053
Claudia en Twinkly wat een smeltfilmpjes

Xeentje
pi_77342189
Och Intantrix en Stef Het klinkt alsof hij echt pijn heeft in zn nek.. Misschien heeft hij iets verrekt of zo? Dat kan bij baby's ook gewoon lijkt me? Was het nou gisteren of vandaag dat hij zn prikjes gehad heeft? Als je het idee hebt dat hij pijn heeft of dat er iets niet in orde is (en zo klink je) zou ik toch even de hap bellen denk ik.. Want ik zou niet weten wat je anders kunt doen..
pi_77342267
quote:
Op woensdag 27 januari 2010 17:21 schreef Incantrix het volgende:

[..]

Moest ik vanochtend trouwens ook nog aan denken..

Lieve dames sorry, maar ik hrb nog steeds niet bijgelezen. Stef is echt ontzettend huilerig en is dan niet alleen aan het huilen, maar hij raakt ook echt verschrikkelijk van streek, gillen erbij, de hele rataplan Nu doet hij dat al sind hij zijn prikjes kreeg en daar weet ik het eigenlijk aan, maar ondertussen heeft hij weer een normale temperatuur en sinds we bij het CB waren doet hij nog iets anders dat ik nog nooit gezien heb bij hem: hij houdt zijn hoofd telkens scheef (dus zeg maar met zijn oor naar zijn schouder), zowel liggend als in zijn wipstoel en maxicosi.. Pas nu ik erover nadenk vraag ik me af of het niet met elkaar te maken heeft, dat enorme huilen en dat koppie scheef telkens. Iemand enig idee wat dit kan zijn? Krampjes heeft hij volgens mij niet, dat dacht ik omdat ze dat op het CB hadden gezegd maar dit is anders volgens mij.. Ik weet echt ff niet wat ik ermee moet, hij is telkens zo gruwelijk overstuur, soms blijft hij erin en ademt hij niet meer en ik moet gewoon met hem meehuilen, het is zo zielig Help
Ohh wat zielig Kom ik weer aan met mijn reflux hoor maar, lijkt het op?

en nu staat het filmpje wel in de post
pi_77342269
Incantrix waarom ga je niet even langs de HAP? Dan kunnen ze even in zijn oortjes kijken enzo. Misschien heeft hij daar pijn. Of ergens anders. Baby's huilen in ieder geval nooit om niks. Ik vind het heel naar klinken en zou zelf zeker even de HAP bellen. Sterkte
pi_77342304
Oh Icantrix, ik heb echt geen idee. Ik kan je wel vertellen dat Ivan soms ineens heel hard krijst en dat altijd door krampen komt, maar jouw gevoel vertelt je dat dit anders is en daar moet je gewoon op afgaan. Ik zou echt even met de huisarts bellen, hoor! In het ergste geval moet je even langskomen en in het gunstigste geval krijg je geruststelling. Een huisarts kan rationeel symptomen met je doornemen. Ik vind dat altijd heel fijn.
pi_77342305
quote:
Op woensdag 27 januari 2010 17:28 schreef Xenia het volgende:
Incantrix waarom ga je niet even langs de HAP? Dan kunnen ze even in zijn oortjes kijken enzo. Misschien heeft hij daar pijn. Of ergens anders. Baby's huilen in ieder geval nooit om niks. Ik vind het heel naar klinken en zou zelf zeker even de HAP bellen. Sterkte
Ja, oorpijn kan natuurlijk ook!
pi_77342480
Ach, wat zielig dat filmpje, Twinkly. Als het reflux is, zou het dan moeten helpen om zijn hoofdeinde iets te verhogen? En als het oorpijn is, zou het dan moeten helpen om hem niet te laten liggen maar overeind te houden?

Icantrix, heb je zelf een idee wanneer hij gilt, wat het verergert en wat hem helpt?
  woensdag 27 januari 2010 @ 17:49:43 #292
95408 Incantrix
pi_77343000
Thnx you guys, fijn om ff een klankbord te hebben.. Oorpijn had ik idd ook al op gegoogled, maar ik kan nergens vinden waar je oorpijn aan herkent. Nekpijn zou ook kunnen inderdaad, pfff.. De enoge momenten dat hij echt stil is is als ik hem aa het voeden ben en als hij in beweging is (in de auto, in de wagen, op mijn arm rondjes lopend) maar zelfs dan is hij voor zijn doen heel snel weer wakker.

Zat te twijfelen om inderdadd de HAP te bellen, eerst maar even uitsnotteren en dan bel ik toch maar eens. Ow, en daar gaat hij weer, ik ga maar weer lopen met hem..
3!
  woensdag 27 januari 2010 @ 17:52:20 #293
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_77343073

niet gelezen; sorry daarvoor en kom pas morgen weer online... ben helemaal gesloopt..
van8 al vanaf 3 uur wakker... (en nadien alleen liggen dommelen)
en verjaardag van zus gehad; 16:30 thuis, voeden, kolven, eten maken...
en nu zo eten; dan omkleden en op naar het ziekenhuis voor bijscholing....
pi_77343208
He Trix wat naar ik zou idd ook even de HA bellen. Wat naar.

En Xeentje toch arm dingetje. Zo sneu.

Even voor de goede orde, mijn meisje is verder niet ziek hoor, ze is alleen wat verkouden en snotterig enzo. En dat waren lief en ik ook de afgelopen week dus op zich is dat niet zo gek. Ik maak me er niet zo'n zorgen om, vind het alleen voor haar zelf wel vervelend, ik vind verkouden zijn ook altijd irritant dus daarom
Ze schrok zich vanmiddag trouwens lam van een of ander speeltje waar geluid uit komt dikke pruillip enzo. Die gaat dus nog maar even in de doos met speelgoed-voor-later... En verder is ze zo leuk mijn meisje ze brabbelt en kraait zoveel. Wandelt het hele kleed over zonder te rollen En ik mag zo graag met haar knuffelen en aan haar haartjes ruiken en en en *zucht*
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_77343611
Wat is het toch naar als die kleintjes wat hebben, bah.

En helemaal als je niet weet wat er aan de hand is. Het is een verademing als je kind wat ouder is en het eindelijk kan aangeven wat hij/zij voelt (in geval van ziekte).

sterkte met de zieke babies en ik hoop echt dat ze snel weer hun oude zelf zijn!
  woensdag 27 januari 2010 @ 18:10:30 #296
95408 Incantrix
pi_77343713
Nou, het is echt ongelooflijk. Hij slaapt. In zijn bóx. Niet op mijn arm, terwijl ik rondjes loop (damn, mijn arm doet zeer zo onderhand )! Ga nu meteen weer twijfelen aan mezelf: moet ik nu wel of niet bellen met de HAP?

Twinkly, eindelijk even dat filmpje kunnen kijken en dat is het niet precies, dat kindje trekt zijn koppie schuin naar achteren meer (naar filmpje om te zien trouwens, moest ervan huilen, wat zielig! ), Stef houdt 'm echt opzij. Zo, en zo. Het valt me extra op omdat het tegen zijn voorkeurshouding in is, had het gisteren nog tegen mijn lief gezegd dat het zo raar was.. Waarom bedenk ik nou nú pas weer dat er misschien een verband is tussen het huilen en dat scheve hoofdje? Zucht..
3!
pi_77343763
quote:
Op woensdag 27 januari 2010 18:07 schreef lily het volgende:
Het is een verademing als je kind wat ouder is en het eindelijk kan aangeven wat hij/zij voelt (in geval van ziekte).
Mam, ik heb een SOA
pi_77343808
Incantrix, zo heeft Isabeau haar hoofd ook bijna altijd in de wipper..

Edit: ik zet de wipper dan altijd in een plattere stand.
pi_77343852
altijd dezelfde kant op Incantrix?
zou idd het nekje kunnen zijn, Kiss kinderen zijn soms ook scheef.
Kijk hier eens: http://www.kisskids.nl/
  woensdag 27 januari 2010 @ 18:14:59 #300
95408 Incantrix
pi_77343857
quote:
Op woensdag 27 januari 2010 18:13 schreef Sorbootje het volgende:
Incantrix, zo heeft Isabeau haar hoofd ook bijna altijd in de wipper..
Ik dacht eerst ook dat het meer wegzakken was, maar voorheen hield hij zijn hoofd wel gewoon rechtop. En hij doet het liggend dus ook..

Enn hij is weer wakker.. Even aftellen tot de sirene weer gaat. Als lief zo thuis is ga ik bellen, zo ga ik de avond niet in, is niet handig denk ik..
3!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')