abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_77206598
Dat zijn fijne luiers hè, Twink. Wij hebben ze ook altijd. In eerste instante omdat we geitenwollensokken zijn , maar ze blijken ook nog eens het minst vaak door te lekken (itt Pampers idd). Dichtplakken gaat iets lastiger idd. Maar de plakkertjes plakken wel op elkaar, dus op die manier kun je er alsnog een pakketje van maken.
  zondag 24 januari 2010 @ 13:40:19 #77
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_77207537
Wat kosten die luiers dan per pak (hoeveel gaan er in een pak) en waar koop je ze?
Ik ben wel tevreden over pampers.
pi_77208821
Voor midi (4-9 kg) 8.49 voor 44 stuks. Volgens mij nog goedkoper dan Pampers dus.
  zondag 24 januari 2010 @ 14:16:07 #79
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_77209070
quote:
Op zondag 24 januari 2010 12:59 schreef Tan het volgende:
Beterschap BJ, bekend fenomeen voor mij, had na alle zwangerschap een periode van spit (rugpijn), en op zich ook niet zo raar natuurlijk. Maar wel heel vervelend, vooral als je alleen maar paracetamol kunt nemen (wat niet helpt).

[ongevraagd advies modus]Klinkt raar als je bijna niet kunt lopen, maar zowel HA als fysio als Mensendiecktherapeute als manueel therapeut adviseerden me min of meer te blijven bewegen, ook als je alleen maar gebukt kunt lopen (kruipen ). Zoveel mogelijk blijven bewegen, afwisselen met max. 20 minuten liggen en dat weer afwisselen met 20 minuten zitten. Ik heb gemerkt dat het pijn doet, maar dat het daardoor ook sneller over gaat.[/oam]
bedankt Tan; maar jammer genoeg ben ik ook uitgebreid bekend met rugklachten...
heel opmerkelijk de hele zwangerschap geen klachten gehad; maar in het verleden met grote regelmaat ischias gehad. Heb namelijk een versleten/ verdunde tussenwervelschijf...(en een lichte scoliose)
en lopen blijf ik ook doen hoor. Het is het zitten wat het meeste pijn doet... maar het gaat gelukkig al wel ietsje beter dan gisteravond en van8. Gelukkig is vriendlief vandaag en morgen vrij; dus kan wel een beetje bijtrekken voordat ik dinsdag weer alleen ben...
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
pi_77209604
BJ, beterschap joh

Over luiers gesproken, Minke had net weer der hele rug onderzitten, maar gelukkig had ik het op tijd door (as it happened) en kon ik der meteen verschonen voor het hele pak vies was. Alleen de romper hoeft in de was
  zondag 24 januari 2010 @ 15:00:02 #81
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_77210772
quote:
Op zondag 24 januari 2010 14:16 schreef Beessie-Jen het volgende:

[..]

bedankt Tan; maar jammer genoeg ben ik ook uitgebreid bekend met rugklachten...
heel opmerkelijk de hele zwangerschap geen klachten gehad; maar in het verleden met grote regelmaat ischias gehad. Heb namelijk een versleten/ verdunde tussenwervelschijf...(en een lichte scoliose)
en lopen blijf ik ook doen hoor. Het is het zitten wat het meeste pijn doet... maar het gaat gelukkig al wel ietsje beter dan gisteravond en van8. Gelukkig is vriendlief vandaag en morgen vrij; dus kan wel een beetje bijtrekken voordat ik dinsdag weer alleen ben...
ja, dat is helaas bij mij ook het probleem, veroorzaakt (waarschijnlijk) door jarenlange scheefstand van mijn bekken.
Maar er speelt bij mij meer, dat wordt nog onderzocht maar het zit in de reumahoek (volgens bloedtests), maar daar zijn ze pas sinds vorig jaar achter en toen was ik zwanger en had ik inderdaad geen klachten Nu ben ik bevallen en beginnen de pijntjes weer. Ook in mijn knieën en schouders en een paar andere gewrichten... vaag. Wel lastig allenaal, vooral als je een pijnaanval hebt en dan nog met een babytje zit

Sterkte ermee in ieder geval.
pi_77215298
Ik kom even melden dat mini sproetje weer thuis is! Gister de hele dag geen voeding via de sonde gehad en nadat ze vanochtend ook goed had gedronken mocht ze mee.
En nu heb ik een heel ander kindje Ze hoeft niet meer ingebakerd en afgelopen nacht sliep ze in het ziekenhuis van 22 uur tot 6. (ipv 3 keer per nacht drinken). Alleen stinkt ze nu naar de neo cate, dat is de voeding en die is viesssss..... Ach als dat alles is hahaha.
Beter 10 sproetjes op je neus dan 1 in de lucht
pi_77215952
Ca.Ra dat was zeker schrikken zo'n brul en dan gewoon verder slapen Esmee doet dat wel eens 's nachts en dan zijn wij klaar wakker en zij slaapt lekker door. En draagt Thomas al in maat 74 Nou Esmee is geen klein poppetje, maar ze past nu helemaal prima in maat 62 en heeft ook nog wel grote dingen in maat 56 die passen.

Poppejans kijkt Wolf al naar de Teletubbies! Wat lief he dat gebrabbel Wij hebben ook die S-fles van Difrax. Moet zeggen dat ik het zelf een rot-les vindt. Heb vaak ruzie met die losse onderkanten en ventieltjes. We hebben al 4x tijdens het voeden gehad dat we een luide "plop" hoorden en dan stroomt alles er zo uit Bij de kinderopvang willen ze 'm liever ook niet gebruiken omdat er een ervaring was van iemand die de fles in een flessenwamer had gedaan en dan komt er dus heet water tussen bij de onderkant dat bij het voeden op je kindje drupt... Daar hebben we nu dus een "gewone" difrax-fles. Bij Linde gebruikten we altijd Avent-flessen, maar Esmee weigert daar uit te drinken. Jammer want we hebben nog zo'n 10 flessen liggen.
quote:
Op zaterdag 23 januari 2010 23:14 schreef innepin het volgende:
Stiemie, kom je ook naar de kledingruilbeurs? Ik heb nog wel wat leuk meisjesspul in maat 62 liggen
Het lijkt me beter om nog even niet te veel aan te schaffen... Volgens mij heb ik per volgende maten nog 2 plastic kratten vol kleertjes van Linde liggen...

Lijnloos wat fijn dat je moeder gewoon DE truuk gevonden heeft! En was jullie avondje uit ook leuk?

Bar Esmee zit ook graag in de wipstoel want die wil ook veel te graag alles zien. Gisteren emt de draagdoek in de tram geweest en ze keek haar ogen uit.

Claudia wat goed dat Ivan 6 uur sliep! En dan moet je er zelf weer op instellen Eigenlijk is het ook nooit goed he wat onze ukkies doen En ik moest erg lachen dat je achter het gordijn had gekeken. Ik was in het begin bij Linde zo bang dat ze haar buiten uit de kinderwagen zouden pikken dus ik herken je angst wel

BJ sterkte met je rug! Gelukkig kon je vriend de flesjes geven

En mini-sproetje wat goehoed zeg! En wat een verandering! Wisten ze in het ziekenhuis hoe dat zo kan?

Helaas geen -berichten over vannacht. Allereerst werd mijn vriend vlak na mijn laatste berichtje ziek dus was ik toch de sjaak wat betreft de nachtvoedingen... Ik lag er om 23 uur in en ze kwam om 12 uur voor de eerste fles waarna ze het zooo gezellig vond om alleen met mama op te zijn en alle keelgeluiden op alle geluidssterktes te oefenen die ze kent Dus toen lagen we er om 1.30 weer in. En vervolgens kon ik er om 6 uur weer uit en toen hebben we lekker samen naar Het kleine huis op de prairie gekeken tot 8 uur. Nou ja was ook heel gezellig zo toch?
  zondag 24 januari 2010 @ 18:02:09 #84
95408 Incantrix
0118 999 88199 9119 725....
pi_77216807
Karin, wat fijn dat Lars koortsvrij is!

BJ, betrrschap met je rug, balen zeg

Baby-Sproetje weer thuis én veel lekkerder in haar velletje, wat enorm fijn zeg!! Ben blij voor jullie, daar heb je dan zo'n luchtje wel voor over ja, whehe!

Lijnloos, lekker zeg, samen even op pad! Leuk!

Claudia, haha, je nachtrust ontwend.. Maar volgens mij went het deze kant op sneller als de andere kant op

Dikke voor de rest, ik heb bijgelezen, maar veel vlijft niet plakken

Hiero lekker drukke dagen, gisteren hadden we kraamvisite en eergisteren ben ik op pad geweest de hele dag en heb ik allemaal 'van die dingen' gekocht. Stef heeft nu een slaapzakje zodat hij niet meer op kan kruipen in zijn wieg (erg grappig, hij is grijs-wit gestreept en de mouwen zijn veels te lang, dus ik moest meteen aan Beetlejuice denken toen ik hem met zijn armpjes zag flapperen ), ik heb eindelijk een elektrische kolf en we hebben de ikea leeggekocht We hadden nl. nog geen matras voor Stef's ledikant en dat hebben we vandaag maar eens in elkaar gezet, nu kan hij overdag alvast tukjes in zijn eigen kamer in zijn grote bed doen om er te wennen, die wieg zal niet meer zo lang duren..

Mijn baby wordt al zo groot! Hij heeft er vanmiddag al even in gelegen en hij vond het prachtig, lag maar te glunderen naar de vilten schaapjes boven het bedje en heeft er vervolgens prinsheerlijk liggen ronken. Zodadelijk vind hij het daar briljant en zit ik te huilen omdat ik mijn kleine baby mis op mijn slaapkamer, let maar op
3!
pi_77223645
Sproetje, wat zul je opgelucht zijn! Enorm fijn dat je kleine meisje weer lekker thuis is!

O Incantrix, dat zal vast even wennen zijn, Stef niet meer naast je.... maar aan de andere kant ook wel weer fijn hoor. En als je hem mist ga je gewoon even kijken...

Lijnloos, wat een poepmonstertje heb jij!! Maar gelukkig maar dat het er uitkomt, en niet blijft zitten zoals bij anderen hier.

Makes me think... Huup hoe is het met Amelie met poepen?

Wat groeit iedereen hard hier!! Goed zo!!!
Lars heeft van broekjes 62, van shirtjes 68
(Vlindur, ik heb de boel bij elkaar gezocht, nu nog foto's maken)

BJ, beterschap, wat naar voor je!

Claudia, je maakt me aan het lachen met je achter het gordijn-kijkactie!

Stiemie, nog genoten van Esmee in een Linde-outfit?

Wij zijn vanmorgen naar de camping geweest waar we komend zomer heen gaan. (Lars was bij opa en oma) En eigenlijk moet jij daar ook heen Poppejans....
Het is namelijk Camping De Kleine Wolf

Nou iedereen bedankt voor het jompelen voor mijn koortsvrije Larsje. Vandaag heeft ie weer koorts....
En hij zit met de dag voller met slijm.
Hij is nu al een week ziek, maar om nou weer naar de dokter te gaan...
Ze kan toch niks doen, en dan kom ik daar weer weg met het uitzieken-advies....
Ik wil ook niet als een overbezorgde moeder overkomen.
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_77224292
Agos, Stef in z'n ledikantje. Wat worden ze groot he, Trix. Elke dag overvalt me wel even dat nostalgische gevoel bij de gedachte dat ze nooit meer zo klein als nu en als ze was zal zijn. Dat ze alleen maar groter wordt. En da's maar goed ook natuurlijk!

Och Larsje. Vind het zo sneu. Niet bang zijn dat de ha je overbezorgd vindt hoor. En ook al vindt ze het? So what? Niet druk om maken en doen waarbij jij je prettig voelt. 't Is d'r werk hoor, ze krijgt ervoor betaald. En niet te weinig ook.
pi_77224423
Trix! Ik moest vanmiddag aan je denken. Ze hebben hier bij de Mediamarkt Marioknuffels
Lotte!
Noah!
pi_77227213
Idd, als Lars nu weer koorts heeft en meer snot of slijm zou ik gewoon weer bellen hoor!

Oh en het avondje uit was heel leuk, hebben echt ff genoten en ik heb mijn moeder maar 1 keer gebeld...
en zon poepmonster is het nou ook weer niet, ze poept maar 1x per dag, maar dan wel meteeen goed
pi_77227378
Fijn dat jullie zo'n leuke avond hadden Lijnloos!

Ik sprak net een vriendin die in het kinderziekenhuis werkt, en zij denkt aan het RSvirus, nu moeten ze dat ook uitzieken, maar ze zei dat ik Lars wel beter even weer kon laten zien, om te checken of zijn longetjes niet vol zitten inmiddels. Dus ik bel morgen maar weer eens.

Ik vind mijn huisarts best oke, maar dat ze een kleine baby oproept bij de achternaam vind ik zo stom en formeel!!
pi_77228809
quote:
Op zondag 24 januari 2010 21:50 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Fijn dat jullie zo'n leuke avond hadden Lijnloos!

Ik sprak net een vriendin die in het kinderziekenhuis werkt, en zij denkt aan het RSvirus, nu moeten ze dat ook uitzieken, maar ze zei dat ik Lars wel beter even weer kon laten zien, om te checken of zijn longetjes niet vol zitten inmiddels. Dus ik bel morgen maar weer eens.

Ik vind mijn huisarts best oke, maar dat ze een kleine baby oproept bij de achternaam vind ik zo stom en formeel!!
Daar was ik al bang voor toen je het vorige keer omschreef RS virus is echt zo'n rot virus. Ik ben inmiddels zelf ook aangestoken en dan merk je helemaal goed hoe rot het is. Ik heb nog nooit zo'n verstopte neus gehad door verkoudheid als nu. Ik zit uren achter elkaar met mijn neus tegen een ui omdat ik anders gewoon echt geen lucht meer krijg - en ik heb al continu een bloedneus door het teveel spuiten met otrivin.
En dan bedenk ik me hoe mijn kleine meisje zich moet voelen... Die is nog steeds erg ziek. Hoest de longetjes uit haar kleine lijf. Wil ook nog steeds maar minimaal drinken door de keelpijn. En van de zetpillen moet ze twee uur achter elkaar ontroostbaar huilen. Zo vreselijk zielig. En door de constante diarree zijn haar billetjes zo ontzettend rood. Vanmorgen bloedde het gewoon Vandaag de hele dag zonder luier en het gaat iets beter. Maar het doet nog steeds veel pijn als ik haar billetjes schoon maak. Vooral die smetplekjes blijven zo pijnlijk. Net mijn halve vriendenkring afgebeld of ze maizena in huis hebben (tip van BE toch?) en iemand gevonden die nog een paar lepels had. Hopelijk helpt dat inderdaad.
Wat is het vreselijk zwaar om mijn kleine lieve meisje zo ontzettend ziek en in pijn te zien.
pi_77229006
He bah Xenia, dat jouw kleintje ook nog steeds ziek is, idd hardnekkig virus.
Ik wou dat ik het van hem kon overnemen.
Zie dat jij die poging ook al doet, maar nu deel je het leed zeg maar. dat is dan weer niet zo handig.

Met die zetpilletjes bedoel je paracetamol?
Of heb je nog iets anders gekregen?
Mijn vriendin zei dat ik anders moest vragen om iets wat het slijm oplost, ze wist niet of dat er voor die kleintjes ook al was.

Lars wordt geloof ik hyper de piep van zetpillen, koorts is dan weg, maar Lars is dan net zo actief. Gaat echt niet slapen enzo. Vaaaaaaaaaaaaaaag jonkie
pi_77229352
Karin en Xenia beterschap voor jullie kleintjes

Xenia wat zielig voor je meisje We gebruiken hier trouwens billenbalsem van Weleda en allebei de meisjes hebben nog nooit kapotte billen gehad. Misschien toeval, maar we zijn er heel tevreden over.

Karin ik heb hier nog wel eens van iemand gehoord die vertelde dat haar kindje hyper werd van zetpillen. Geen idee alleen meer wie Ik zag laatst bij Etos van eigen merk een slijmoplossende neusspray voor baby's. Misschien is dat iets?
pi_77229510
Paracetamol bedoel ik inderdaad. En die doen haar zo'n pijn dat ze net zo lang blijft persen tot die eruit is. Ook al blijf ik 10 minuten lang haar billetjes dicht houden, dan nog komt die er daarna gewoon uit. En maar huilen... Ik doe dat niet meer. Ik verpulver nu een kwart van een 500mg pil en doe dat door haar melk. Kan het niet meer aanzien hoeveel pijn het haar doet. Vloeibare paracetamol is er niet volgens de apotheek hier.

Ik heb verder niks anders gekregen. Alle kindjes op het kdv wel. Die hebben peniciline gekregen en pufjes. Maar volgens de artsen zal de peniciline niet werken omdat het geen bacterie is en pufjes heeft ze gelukkig nog niet nodig omdat ze niet dermate benauwd is nog (thank god for small favors).

Sterkte voor jou en Lars Karin
pi_77229670
Ik ga morgen zeker even kijken naar de billenbalsem en naar de neusspray die slijm op moet lossen. Bedankt voor de tip Stiemie. Alle tips zijn momenteel welkom.
pi_77229722
quote:
Op zondag 24 januari 2010 22:23 schreef Xenia het volgende:
Vloeibare paracetamol is er niet volgens de apotheek hier.
Er is bij kruidvat en Etos Sinaspril te koop. Dat is vloeibare paracetamol en dat mag vanaf 3 maanden.

Hier meer info: http://www.zelfzorg.nl/product.php?id=205
pi_77229757
quote:
Op zondag 24 januari 2010 22:23 schreef Xenia het volgende:
Vloeibare paracetamol is er niet volgens de apotheek hier.

waar zit jij dan?
Ik weet dat het er voor peuters wel is, maar voor baby's weet ik niet
Edit: stiemie hielp al mee, met dank!

Als ik morgen voor Lars nog iets krijg aan medicijn-achtig iets dan laat ik het je weten.

Jee dat ze die zetpil er zoweer uitknalt, Lars deed dat laatst ook, ik was helemaal verbaasd, ken ik niet van Meike. Maar toen ik het gaatje even dichthield was en bleef ie wel weg.

Ook sterkte daar...
pi_77230461
quote:
Op zondag 24 januari 2010 22:26 schreef Stiemie het volgende:
Er is bij kruidvat en Etos Sinaspril te koop. Dat is vloeibare paracetamol en dat mag vanaf 3 maanden.

Hier meer info: http://www.zelfzorg.nl/product.php?id=205
Wow... mijn vriend gaat het morgenochtend voor zijn werk meteen halen. Bedankt
Echt ongelovelijk dat die apotheek hier gewoon zegt dat het niet bestaat... Dat deden ze ook al toen ik om Otrivin voor baby's vroeg, notabene voorgeschreven door de kinderarts in het ziekenhuis. Ik moest echt 10 minuten praten om het mee te krijgen.

En als je morgen nog iets medicijn achtigs krijgt dan hoor ik het inderdaad heel erg graag Karin.
Ik heb nu dus zoutoplossing en Otrivin. En ik heb van VSM Nisykind Forte druppels om de keel te verzachten en de luchtwegen vrij te maken (dit laatste dus niet op recept ofzo).
pi_77230731
Wat vaag zeg van de apotheek Als je vriend het bij de apotheek gaat kopen, dan is het misschien handig om meteen een spuitje mee te nemen. Je moet het namelijk toedienen met een maatlepeltje, maar dat gaat bij een liggende baby natuurlijk niet handig (ook niet bij een tegenstribbelende peuter trouwens ). Op het flesje zit onder de dop een soort extra dopje dat er heel makkelijk afgaat en dan kan je gewoon het spuitje erin doen en de juiste hoeveelheid opzuigen.
pi_77231149
quote:
Op zondag 24 januari 2010 22:42 schreef Stiemie het volgende:
Wat vaag zeg van de apotheek Als je vriend het bij de apotheek gaat kopen, dan is het misschien handig om meteen een spuitje mee te nemen. Je moet het namelijk toedienen met een maatlepeltje, maar dat gaat bij een liggende baby natuurlijk niet handig (ook niet bij een tegenstribbelende peuter trouwens ). Op het flesje zit onder de dop een soort extra dopje dat er heel makkelijk afgaat en dan kan je gewoon het spuitje erin doen en de juiste hoeveelheid opzuigen.
Ok, spuitjes heb ik nog.
Ik heb net de dienstdoende apotheek gebeld en we kunnen het ophalen als het voor 23.00 uur is. Bij hoge uitzondering, want het is eigenlijk alleen voor spoedeisende recepten, maar ik heb de situatie uitgelegd en we mogen het ophalen Wat een timing. Vriend is meteen in de auto gesprongen en nu onderweg. Super bedankt voor de tip nogmaals Stiemie
pi_77231243
quote:
Op zondag 24 januari 2010 22:37 schreef Xenia het volgende:

[..]

Wow... mijn vriend gaat het morgenochtend voor zijn werk meteen halen. Bedankt
Echt ongelovelijk dat die apotheek hier gewoon zegt dat het niet bestaat... Dat deden ze ook al toen ik om Otrivin voor baby's vroeg, notabene voorgeschreven door de kinderarts in het ziekenhuis. Ik moest echt 10 minuten praten om het mee te krijgen.

En als je morgen nog iets medicijn achtigs krijgt dan hoor ik het inderdaad heel erg graag Karin.
Ik heb nu dus zoutoplossing en Otrivin. En ik heb van VSM Nisykind Forte druppels om de keel te verzachten en de luchtwegen vrij te maken (dit laatste dus niet op recept ofzo).
Lang leve Fok dan maar weer, wat een irritante apotheek zeg!!!
Ik hou je op de hoogte....!

Ik hoop voor je op een goede nacht.
Lars is de hele avond al erg onrustig, slaapt wel, maar moet ongeveer elke 10 min hoesten.
Vermoeiend voor het manneke zo, ik ga zo proberen of hij nog wat wil drinken en dan zelf ook maar wat slaap pakken. Afgelopen nacht was het weer 4.45 uur toen Lars zich meldde....
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')