quote:Op vrijdag 22 januari 2010 20:41 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik heb echt nog niets verontrustends gelezen, ik vind het alleen heel vervelend voor jou. Maar ik wil ook uitkijken met je geruststellen en voorhouden dat alles wel goedkomt, want er valt natuurlijk geen 'diagnose' te stellen via een beeldscherm. Ik kan alleen vertellen over mijn ervaring.
Ik vind je hoeveelheid vragen trouwens ook niet opvallend. Het blijft giswerk met een baby. Ik zou eerder opkijken als je geen vragen had en alles als vanzelfsprekend goed ging.
Badderze!
quote:Op vrijdag 22 januari 2010 20:42 schreef Vlindur het volgende:
Zo, ik tiep wel erg traag
Stiemie: Daarom wil ik dus ook FV testen, om te kijken of hij nog honger heeft.
En 3 maanden.. Dat is nog heel ver!![]()
Karin, mijn moeder vond mij ook altijd een drukte maker, maar zo druk was ik niet. Ik ben benieuwdFijn dat Lars iig niet uitdroogd
Sterkte verder met je kleine vriendje
![]()
Twinkly, hij ligt wel goed volgens mij. Ik kan hem 4 keer op de zelfde manier aanleggen en hij kan er rustig 3 keer van loslaten, terwijl hij de 4e keer wel zitten blijft![]()
Claudia, die frustratie kan ik idd wel inkomen. Ik doe nu 8 stappen en sta naast zn bed, dan ga ik in de stoel zitten met mn fleecedeken en dan zitten we lekker samen warm. Straks zou ik dan helemaal naar beneden moeten.. Brr, koud!
En het wordt beter? Waarom zijn ze niet gelijk 3 maanden dan![]()
Meneer zit weer te hikken. In de wipstoel die ik redelijk rechtopper heb gezet. Maar hij is er flauw van. We gaan in bad!
Tot snel en echt super, super bedankt voor jullie steun!![]()
en de laatste waarmee ik hem dichtgooide:quote:Op vrijdag 22 januari 2010 20:44 schreef Stiemie het volgende:
Zelfs bij een 2e stik je nog van de vragen hoor VlindurHeb ik me erg op verkeken in het begin. dat ik dacht "Joh we hebben ervaring en deze doen we er gewoon even bij
" Niet dus... Elk kindje heeft gewoon een eigen gebruiksaanwijzing (en jijzelf ook) en die krijg je er helaas niet bijgeleverd.
Ben trouwens soms wel een beetje jaloers op al die mensen die met hun baby in bad gaan
quote:Op vrijdag 22 januari 2010 20:50 schreef XXXKarinXXX het volgende:
[..]
Karin knikt instemmend![]()
[..]
Ooooh ik ook!!!Kan me nu al verheugen op volgend jaar, verhuizen!!!
Een bad is echt wel een voorwaarde!
Die cursus van mij was 'Peuter in zicht' en wordt landelijk gegeven door/bij/op consultatiebureau's.quote:Op vrijdag 22 januari 2010 21:30 schreef Stiemie het volgende:
Chan ik vroeg het inderdaad in het vorige topic![]()
Klinkt best interessant. Heb je dat gesprek dan emt iemand van bv een CB of echt met een opvoeddeskundige?
Klinkt ook leuk BE zo'n peutercursus. Hier is binnenkort bij het kinderdagverblijf een workshop positief opvoeden. Dat wordt door ons cb gegeven en dat weerhoudt me er dan toch weer van
Nou ja ik ben niet bang voor mijn CB hoorquote:Op vrijdag 22 januari 2010 21:48 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Die cursus van mij was 'Peuter in zicht' en wordt landelijk gegeven door/bij/op consultatiebureau's.
Het waren 1 wvk's en een groepje van 6 ouders, niks dwingends of engs aan verder hoor.
hey wat goed van Thomax Aoraki!! super!quote:Op zaterdag 23 januari 2010 11:53 schreef Aoraki het volgende:
Vlindur, het klinkt wel alsof jij genoeg melk hebt voor Rienk. Ik heb mijn bv afgebouwd, en wilde 1 voeding per week door de fles vervangen. Helaas holde mijn productie achteruit en zat hij binnen 1,5 week al volledig op de fles. Dit sterkte miij wel in de gedachte dat ik niet meer voldoende melk voor hem had. Hij wilde namelijk ook constant drinken, vooral in de namiddag en avond en dat voor 2 weken lang (vermoeiend!). En ik moet nu zeggen dat ik heel blij ben met de fles. Ons mannetje is veel vrolijker dan voorheen (logisch, want hij heeft niet steeds honger). Ik ben blij dat ik hem 2 volledige maanden bv heb kunnen geven, maar het moet voor jezelf ook nog leuk blijven. Ik merkte dat mijn geduld (en idd voornamelijk 's nachts) behoorlijk begon op te raken...
mmm, ik denk dat ik binnenkort ook eens ga badderen met ons mannetje. Ik dacht dat hij nog te klein was, maar ik lees hier dat jongere kindjes het ook doen.
Vannacht heeft thomas zichzelf overtroffen: om 20.30 laatste fles en hij werd pas om 6.00 wakker![]()
Het is nu al 4 dagen achter elkaar dat hij er minimaal 8 uur tussen laat (zou het dan toch?). Nu nog een beter ritme, want vanaf 18.00 t/m 2.00 heb ik niet zo veel aan
Leah zit net ook voor het eerst in een wipstoeltje. Het mag nog niet te lang, meen ik, maar ze vindt het ook wel leukquote:Op zaterdag 23 januari 2010 11:31 schreef Beessie-Jen het volgende:
Gister heeft ons meisje van haar tante een wipstoel gekregen, dus die is direct in gebruik genomen. Geloof dat ze het wel leuk vindt...
Het was inderdaad een nogal kort door de bocht gaande vragenlijst. En bij wekte het inderdaad de indruk op dat ze wilden weten hoe vaak ik mijn kind tegen de muur aan zou rammen ofzo.quote:Op vrijdag 22 januari 2010 21:18 schreef Chan het volgende:
Claudia ik ging in het begin met Timo onder de douche omdat hij het badje een drama vond en de douche heel fijn. Sinds we een badzitje hebben vindt hij het badje ook fijn
Iemand vroeg nog wat stevig ouderschap is, ik weet niet meer wie, maar in het kort is het een programma waarbij je 6 keer een gesprek hebt (laatste gesprek als je kind 1,5 jaar is) met iemand over de opvoeding en ontwikkeling van je kind. Bij elk gesprek blik je vooruit op de komende periode en je hebt het over de dingen waar je tegenaan denkt te gaan lopen en hoe je daar mee om zou kunnen gaan. Er is ook alle ruimte om alle vragen te stellen die je maar hebt. Om aan het programma mee te kunnen doen moet je na je bevalling een vragenlijst invullen. (met absurd persoonlijke kort-door-de-bocht gestelde vragen overigens, waardoor veel mensen er volgens mij al een beeld van krijgen dat het bedoeld is om potentiële kindermishandelaars op te sporen, dat zouden ze mijns inziens wel een beetje anders aan kunnen pakken.. ) Als aan de hand van die vragenlijst blijkt dat je er voor in aanmerking komt bellen ze je met de vraag of je mee wilt doen.
Nou, Fabi poepte dus ook niet uit zichzelf. Als wij hem niet hielpen (thermometer) dan poepte hij goed 3 dagen niet.quote:Op zaterdag 23 januari 2010 10:27 schreef lily het volgende:
oh, Leah heeft gisteren en ook vandaag nog geen poepluier gehad.
Is dat niet wat vroeg? (ze is 4,5 week)
ah oke, vanaf 4 weken dus (ik dacht later).quote:Op zaterdag 23 januari 2010 13:29 schreef amaranta het volgende:
CBmevrouw zij dat borstsgevoede babies vanaf 4 weken soms maar 1 keer per week poepen. BVpoep is snel verteerbaar en licht dus dat was geen probleem.
En zo'n tommie tippee closer to nature fles?quote:Op zaterdag 23 januari 2010 10:29 schreef Vlindur het volgende:
Beessie, kolven heb ik al gedaan, maar Rienk wil de fles niet. Nu heb ik een avent fles en ik wil nu nog zo'n drifax proberen (iemand anders nog tips?) en de KV is meer om te testen of hij dan anders word
Die hebben wij, en het is de enige fles waar Thomas tot nu toe aan wil drinken. De houding van het mondje is ook compleet het zelfde als aan de borst.quote:Op zaterdag 23 januari 2010 13:35 schreef Asyniur het volgende:
[..]
En zo'n tommie tippee closer to nature fles?
Mja ik ben ook geen voorstander, maar ik zag gewoon dat Fabi enorme buikpijn had, buik was superhard, dus even een handje geholpenquote:Op zaterdag 23 januari 2010 13:32 schreef lily het volgende:
[..]
ah oke, vanaf 4 weken dus (ik dacht later).
ik gebruik nooit een thermometer verder....
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Jaaa het jurkjequote:Op zaterdag 23 januari 2010 13:23 schreef lily het volgende:
[..]
Leah zit net ook voor het eerst in een wipstoeltje. Het mag nog niet te lang, meen ik, maar ze vindt het ook wel leuk
[ afbeelding ]
quote:Op zaterdag 23 januari 2010 22:35 schreef Stiemie het volgende:
En is Driekus nu al uit 62 aan het groeien? Esmee groeit er juist in
![]()
dat was bij ons ook zo, echt geweldig! Alleen jammer haast dat je dan nog ff moet wachten tot ze het ook echt aan kunnenquote:Op zaterdag 23 januari 2010 23:57 schreef Meimeltje het volgende:
Karin, wat fijn dat het vandaag weer beter ging met Lars!!
Hier ook nog maatje 56...maar ik kan niet wachten tot hij 62 past, daar hebben we zoveel kleertjes van(bijna alle kleertjes die we van kraambezoek kregen waren in deze maat).
Herkenbaar. Ik heb gister een pakje maat 68 (!) van Kidscase in een doos op kunnen bergen. Hij had het nog niet één keer gedragen. Dit probleem doet zich altijd voor bij boxpakjes terwijl ik die juist zo leuk vind. Ik vind het merkwaardig, want hij heeft nog wel maat 56 bovenkleding van de Hema aan; hij heeft vooral lange benen.quote:Op zondag 24 januari 2010 09:03 schreef Tan het volgende:
50/56 heeft het hier, net als bij de meeste van mijn kinderen, vier weken uitgehouden. Elyas zit nu op maat 62... maar ik heb spijt dat ik zoveel leuke pakjes in maat 62 heb gekocht want het zit niet eens ruim of zoEn Elyas is zo zwaar nog helemaal niet, hij is gewoon lang (vooral een lang bovenlijf, net als zijn vader en broers), dus met veel pakjes zitten ze wel wijd maar trekken de knoopjes onderin helemaal strak.
Ik had er niet eens bij stilgestaan dat dat ook nog kon! Nee, mijn inwendige klok is ingesteld op 1 nachtvoeding die ongeveer 4-5 uur na de laatste avondvoeding komt. Ik lag dus echt op hem te wachten.quote:Op zondag 24 januari 2010 10:57 schreef Twinkly het volgende:
hihi ontplofte je Claudia?
Niels! Beefcake!quote:Hier bovenkleding 68 en broekjes 62 (Hema), maar die 68 is nodig in de breedte, in de lengte nog niet![]()
![]()
Jumpsuitjes vind ik geweldig maar ik heb zo'n vermoeden dat die niet voor zijn lijf gemaakt zijn, die van GMK paste hij bij zijn geboorte al amper (in de breedte).
bedankt Tan; maar jammer genoeg ben ik ook uitgebreid bekend met rugklachten...quote:Op zondag 24 januari 2010 12:59 schreef Tan het volgende:
Beterschap BJ, bekend fenomeen voor mij, had na alle zwangerschap een periode van spit (rugpijn), en op zich ook niet zo raar natuurlijk. Maar wel heel vervelend, vooral als je alleen maar paracetamol kunt nemen (wat niet helpt).
[ongevraagd advies modus]Klinkt raar als je bijna niet kunt lopen, maar zowel HA als fysio als Mensendiecktherapeute als manueel therapeut adviseerden me min of meer te blijven bewegen, ook als je alleen maar gebukt kunt lopen (kruipen). Zoveel mogelijk blijven bewegen, afwisselen met max. 20 minuten liggen en dat weer afwisselen met 20 minuten zitten. Ik heb gemerkt dat het pijn doet, maar dat het daardoor ook sneller over gaat.[/oam]
ja, dat is helaas bij mij ook het probleem, veroorzaakt (waarschijnlijk) door jarenlange scheefstand van mijn bekken.quote:Op zondag 24 januari 2010 14:16 schreef Beessie-Jen het volgende:
[..]
bedankt Tan; maar jammer genoeg ben ik ook uitgebreid bekend met rugklachten...
heel opmerkelijk de hele zwangerschap geen klachten gehad; maar in het verleden met grote regelmaat ischias gehad. Heb namelijk een versleten/ verdunde tussenwervelschijf...(en een lichte scoliose)
en lopen blijf ik ook doen hoor. Het is het zitten wat het meeste pijn doet...maar het gaat gelukkig al wel ietsje beter dan gisteravond en van8. Gelukkig is vriendlief vandaag en morgen vrij; dus kan wel een beetje bijtrekken voordat ik dinsdag weer alleen ben...
Het lijkt me beter om nog even niet te veel aan te schaffen... Volgens mij heb ik per volgende maten nog 2 plastic kratten vol kleertjes van Linde liggen...quote:Op zaterdag 23 januari 2010 23:14 schreef innepin het volgende:
Stiemie, kom je ook naar de kledingruilbeurs? Ik heb nog wel wat leuk meisjesspul in maat 62 liggen
Daar was ik al bang voor toen je het vorige keer omschreefquote:Op zondag 24 januari 2010 21:50 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Fijn dat jullie zo'n leuke avond hadden Lijnloos!
Ik sprak net een vriendin die in het kinderziekenhuis werkt, en zij denkt aan het RSvirus, nu moeten ze dat ook uitzieken, maar ze zei dat ik Lars wel beter even weer kon laten zien, om te checken of zijn longetjes niet vol zitten inmiddels. Dus ik bel morgen maar weer eens.
Ik vind mijn huisarts best oke, maar dat ze een kleine baby oproept bij de achternaam vind ik zo stom en formeel!!
Er is bij kruidvat en Etos Sinaspril te koop. Dat is vloeibare paracetamol en dat mag vanaf 3 maanden.quote:Op zondag 24 januari 2010 22:23 schreef Xenia het volgende:
Vloeibare paracetamol is er niet volgens de apotheek hier.
waar zit jij dan?quote:Op zondag 24 januari 2010 22:23 schreef Xenia het volgende:
Vloeibare paracetamol is er niet volgens de apotheek hier.
Wow... mijn vriend gaat het morgenochtend voor zijn werk meteen halen. Bedanktquote:Op zondag 24 januari 2010 22:26 schreef Stiemie het volgende:
Er is bij kruidvat en Etos Sinaspril te koop. Dat is vloeibare paracetamol en dat mag vanaf 3 maanden.
Hier meer info: http://www.zelfzorg.nl/product.php?id=205
Ok, spuitjes heb ik nog.quote:Op zondag 24 januari 2010 22:42 schreef Stiemie het volgende:
Wat vaag zeg van de apotheekAls je vriend het bij de apotheek gaat kopen, dan is het misschien handig om meteen een spuitje mee te nemen. Je moet het namelijk toedienen met een maatlepeltje, maar dat gaat bij een liggende baby natuurlijk niet handig (ook niet bij een tegenstribbelende peuter trouwens
). Op het flesje zit onder de dop een soort extra dopje dat er heel makkelijk afgaat en dan kan je gewoon het spuitje erin doen en de juiste hoeveelheid opzuigen.
Lang leve Fok dan maar weer, wat een irritante apotheek zeg!!!quote:Op zondag 24 januari 2010 22:37 schreef Xenia het volgende:
[..]
Wow... mijn vriend gaat het morgenochtend voor zijn werk meteen halen. Bedankt![]()
Echt ongelovelijk dat die apotheek hier gewoon zegt dat het niet bestaat... Dat deden ze ook al toen ik om Otrivin voor baby's vroeg, notabene voorgeschreven door de kinderarts in het ziekenhuis. Ik moest echt 10 minuten praten om het mee te krijgen.
En als je morgen nog iets medicijn achtigs krijgt dan hoor ik het inderdaad heel erg graag Karin.
Ik heb nu dus zoutoplossing en Otrivin. En ik heb van VSM Nisykind Forte druppels om de keel te verzachten en de luchtwegen vrij te maken (dit laatste dus niet op recept ofzo).
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |