abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_77155601
Het kleine babietjestopic deel 17

Kleine babietjes

25 juli 2009: Dewi, dochter van Urla
01 augustus 2009: Timo Ruben, zoon van Chan
03 augustus 2009: Iris, dochter van Nijna
07 augustus 2009: Roy, zoon van Bar
08 augustus 2009: Willow, dochter van Innepin
23 augustus 2009: Thomas, zoon van Ca.ra
*** 23 augustus 2009: Evi Mare, dochter van DuchessX en Juup©***
*** 24 augustus 2009: Oscar Morrison, zoon van Brighteyes en Stinkie ***
25 augustus 2009: Amélie, dochter van Huuphuup
27 augustus 2009: Toby Benjamin, zoon van Kersjes
30 augustus 2009: Dorien, dochter van Hi_flyer en Bromfly_er
31 augustus 2009: Lena, dochter van Poppedein
11 september 2009: Lars, zoon van XXXKarinXXX
17 september 2009: Esmee, dochter van stiemie
20 september 2009: Lotte, dochter van Linda2205
23 september 2009: Lente, dochter van Ssserpente
27 september 2009: Rocker, zoon van RockabeIIa
28 september 2009: Driekus, zoon van mefke79
29 september 2009: Xeentje, dochter van Xenia
02 oktober 2009: Alexa, dochter van Takkembah
02 oktober 2009: Sem Yesse, zoon van Rekkie
08 oktober 2009: minisproetje, dochter van sproet-je
12 oktober 2009: Isabeau, dochter van sorbootje
16 oktober 2009: Jamie, zoon van martine1984
19 oktober 2009: Jochem Tobias Aaron, zoon van Troel en Bert
22 oktober 2009: Niels, zoon van Twinkly
06 november 2009: Xandy, dochter van lunastar
13 november 2009: Ivan, zoon van Claudia_x
16 november 2009: Thomas, zoon van Aoraki
24 november 2009: Stef, zoon van Incantrix
27 november 2009: Ties, zoon van Ziggyziggyziggy
05 december 2009: Evie Elleke, dochter van Beessie-Jen
10 december 2009: Wolf, zoon van Poppejans
15 december 2009: Elyas Yaël, zoon van Tan
17 december 2009: Rienk Bowe, zoon van Vlindur
20 december 2009: Fabian, zoon van amaranta
23 december 2009: Minke, dochter van lijnloos
07 januari 2010: Aviva Gabriëlle, dochter van DaviniaHR en PhysicsRules
15 januari 2010: Dijon Trevor, zoon van faja-lobi

*** vermeldingen zijn officiele fokbaby's
(Een fokbaby is een baby geboren uit een relatie waar de ouders elkaar hebben leren kennen op/door Fok)

En de laatste berichtjes:
quote:
Op vrijdag 22 januari 2010 20:41 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ik heb echt nog niets verontrustends gelezen, ik vind het alleen heel vervelend voor jou. Maar ik wil ook uitkijken met je geruststellen en voorhouden dat alles wel goedkomt, want er valt natuurlijk geen 'diagnose' te stellen via een beeldscherm. Ik kan alleen vertellen over mijn ervaring.

Ik vind je hoeveelheid vragen trouwens ook niet opvallend. Het blijft giswerk met een baby. Ik zou eerder opkijken als je geen vragen had en alles als vanzelfsprekend goed ging.

Badderze!
quote:
Op vrijdag 22 januari 2010 20:42 schreef Vlindur het volgende:
Zo, ik tiep wel erg traag

Stiemie: Daarom wil ik dus ook FV testen, om te kijken of hij nog honger heeft.
En 3 maanden.. Dat is nog heel ver!

Karin, mijn moeder vond mij ook altijd een drukte maker, maar zo druk was ik niet. Ik ben benieuwd Fijn dat Lars iig niet uitdroogd Sterkte verder met je kleine vriendje

Twinkly, hij ligt wel goed volgens mij. Ik kan hem 4 keer op de zelfde manier aanleggen en hij kan er rustig 3 keer van loslaten, terwijl hij de 4e keer wel zitten blijft

Claudia, die frustratie kan ik idd wel inkomen. Ik doe nu 8 stappen en sta naast zn bed, dan ga ik in de stoel zitten met mn fleecedeken en dan zitten we lekker samen warm. Straks zou ik dan helemaal naar beneden moeten.. Brr, koud!
En het wordt beter? Waarom zijn ze niet gelijk 3 maanden dan

Meneer zit weer te hikken. In de wipstoel die ik redelijk rechtopper heb gezet. Maar hij is er flauw van. We gaan in bad!

Tot snel en echt super, super bedankt voor jullie steun!
quote:
Op vrijdag 22 januari 2010 20:44 schreef Stiemie het volgende:
Zelfs bij een 2e stik je nog van de vragen hoor Vlindur Heb ik me erg op verkeken in het begin. dat ik dacht "Joh we hebben ervaring en deze doen we er gewoon even bij " Niet dus... Elk kindje heeft gewoon een eigen gebruiksaanwijzing (en jijzelf ook) en die krijg je er helaas niet bijgeleverd.

Ben trouwens soms wel een beetje jaloers op al die mensen die met hun baby in bad gaan
en de laatste waarmee ik hem dichtgooide:
quote:
Op vrijdag 22 januari 2010 20:50 schreef XXXKarinXXX het volgende:

[..]

Karin knikt instemmend
[..]

Ooooh ik ook!!! Kan me nu al verheugen op volgend jaar, verhuizen!!!
Een bad is echt wel een voorwaarde!
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_77156087
Wij zijn niet zo lang geleden verhuisd en een bad was toch ook wel een voorwaarde. Mijn lief is er nog niet één keer in geweest, maar ik vind het zo lekker om in bad te gaan. Met kind is het bovendien heel knus.

Met kind onder de douche heb ik nog niet geprobeerd. Ik begrijp niet zo goed waarom mensen dat doen? Ik vind het babybadje dan toch weer makkelijker.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  vrijdag 22 januari 2010 @ 21:07:01 #3
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_77156261
xenia, ik was in amstelland zkh

stiemie, je trauma! naja, dat gebeurt je idd ook maar 1x. ik ben ook een keer de flesje bij mn kolf vergeten...

karin, fijn dat lars niet is uitgedroogd! nu maar hopen dat hij snel beter wordt!

aviva heeft ook regelmatig de hik na een voeding, maar dat is heel duidelijk een boertje die 'scheef' gaat, zeg maar. er komt iets een beetje terug, en daardoor krijgt ze de hik. naja, ze is verder supertevreden, dus daar maak ik me dan dus niet heel erg zorgen om.

vlindur, hopelijk geeft een kv-experiment je de nodige rust!

stiemie, als je wil mag je wel een keertje bij ons komen badderen
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_77156318
Als ze groter worden vind ik de douche weer makkelijker, nu liever het badje inderdaad. Ben zo bang dat ze glibberig wordt onder de douche
pi_77156423
Je woont in Amsterdam? Je mag hier ook wel komen badderen. Maar wel de deur op slot, hè? Ik kan hier geen vrouwen hebben die m'n lief verleiden.
pi_77156446
Hahah ja kom ik aan met mijn hele hebben en houden om bij jou in bad te gaan Zie me aankomen...
We moeten gewoon ook maar eens op zoek naar een huis met een bad. Of flink veel gaan centerparken

Had je m'n pm nog gelezen?
pi_77156471
Hahaha nog een bad-aanbod. Kijk maar uit straks maak ik er nog eens gebruik van Sta ik ineens in badjas met kind en badeendje voor je deur
pi_77156526
En hier weer verder

vlindur, ik kan je niet van advies voorzien maar wil je wel een dikke knuffel geven... Het is ook wat, een kindje groot brengen. en ik heb natuurlijk makkelijk praten, maar schaam je niet voor je gedachtes over fv. Je hebt in elk geval bv gedaan en als het voor jullie beter is of voelt dan mag je gewoon overstappen hoor.

Oh een bad, wil ik ook! Volgende week gaan we een weekendje weg in een hotel met bad! Ik ga daar zo lekker in liggen (en minke mag ook mee een keer ) onder douche vond ik ook wel leuk met haar, maar ik vind het zon gedoe, je moet wel iemand hebben om die kleine snel aan te pakken en af te drogen.

Wij gaan richting bed, man is ziek (lees: flink verkouden) en minke is zwaan-kleef-aan vandaag... Heerlijk vooruitzicht van mijn nachtrust
pi_77156805
Claudia ik ging in het begin met Timo onder de douche omdat hij het badje een drama vond en de douche heel fijn. Sinds we een badzitje hebben vindt hij het badje ook fijn

Iemand vroeg nog wat stevig ouderschap is, ik weet niet meer wie, maar in het kort is het een programma waarbij je 6 keer een gesprek hebt (laatste gesprek als je kind 1,5 jaar is) met iemand over de opvoeding en ontwikkeling van je kind. Bij elk gesprek blik je vooruit op de komende periode en je hebt het over de dingen waar je tegenaan denkt te gaan lopen en hoe je daar mee om zou kunnen gaan. Er is ook alle ruimte om alle vragen te stellen die je maar hebt. Om aan het programma mee te kunnen doen moet je na je bevalling een vragenlijst invullen. (met absurd persoonlijke kort-door-de-bocht gestelde vragen overigens , waardoor veel mensen er volgens mij al een beeld van krijgen dat het bedoeld is om potentiële kindermishandelaars op te sporen, dat zouden ze mijns inziens wel een beetje anders aan kunnen pakken.. ) Als aan de hand van die vragenlijst blijkt dat je er voor in aanmerking komt bellen ze je met de vraag of je mee wilt doen.
  vrijdag 22 januari 2010 @ 21:23:07 #10
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_77156999
Klinkt mij als zeer nuttig en boeiend in de oren!
Ik heb een peutercursus gedaan via het cb en dat vond ik ook echt leuk om te doen.
pi_77157274
Oh Claudia, wat is dat heerlijk hè, samen met je baby in bad. Isabeau kraait het altijd uit van plezier als we samen badderen
pi_77157341
Chan ik vroeg het inderdaad in het vorige topic

Klinkt best interessant. Heb je dat gesprek dan emt iemand van bv een CB of echt met een opvoeddeskundige?

Klinkt ook leuk BE zo'n peutercursus. Hier is binnenkort bij het kinderdagverblijf een workshop positief opvoeden. Dat wordt door ons cb gegeven en dat weerhoudt me er dan toch weer van
pi_77158007
Het gesprek is met een jeugdgezondheidszorgverpleegkundige (dat is toch gewoon een wijkverpleegkundige?) die daarnaast nog een extra training heeft gehad. Ik vind het ook erg "leuk" om te doen, in elk geval fijn. Leuk tussen aanhalingstekens omdat de nadruk van de gesprekken toch wel ligt op leren wat een gezonde gezinssituatie is en daarbij komt natuurlijk een hoop oud zeer naar boven.

Cursussen en workshops over positief opvoeden en peutercursusen en zo lijken me trouwens ook erg interessant, zelfs als ze door het cb georganiseerd worden, maar ik heb ook echt heel veel geluk met ons cb geloof ik, allemaal erg vriendelijke mensen met goede adviezen

Ohh en over dat samen badderen, hier in de buurt zit een hotel en ik heb laatst overwogen een kamer te reserveren puur voor het bad, maar ik durfde niet Het eerstvolgende huis dat ik koop heeft hoe dan ook een bad of ruimte voor een bad
  vrijdag 22 januari 2010 @ 21:48:30 #14
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_77158182
quote:
Op vrijdag 22 januari 2010 21:30 schreef Stiemie het volgende:
Chan ik vroeg het inderdaad in het vorige topic

Klinkt best interessant. Heb je dat gesprek dan emt iemand van bv een CB of echt met een opvoeddeskundige?

Klinkt ook leuk BE zo'n peutercursus. Hier is binnenkort bij het kinderdagverblijf een workshop positief opvoeden. Dat wordt door ons cb gegeven en dat weerhoudt me er dan toch weer van
Die cursus van mij was 'Peuter in zicht' en wordt landelijk gegeven door/bij/op consultatiebureau's.
Het waren 1 wvk's en een groepje van 6 ouders, niks dwingends of engs aan verder hoor.
pi_77158294
Oooh moeders met een bad, ik ben jaloers!!! Eindelijk komt de nacontrole bij de gyn in zicht, volgende week, en daarna mag ik hopelijk ook weer in bad En dat ga ik dan ook meteen doen met Wolf bij mn moeder, ik wil zo graag badderen met hem!
Begin feb een midweekje naar bungalowpark (in Limburg) en dan ook lekker bewust huisje met bad

Vlindur, tips heb ik niet, alleen een klinkt echt best zwaar

Beterschap voor Lars
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
pi_77158335
Tsja ik denk dat het ook erg afhankelijk is van je cb hoor. Als het goed klikt, dan is het zeker interessant. Hier heb ik soms het idee dat het cb ook niet altijd raad weet en dat ik meer aan de ervaringen van mijn mede-fokkers heb

Toen Esmee in het begin steeds maar heel weinig en hele kleine porties wilde drinken en we er niet achter kwamen waarom ze dat deed, zei de wvk dat ze ook nog even na ons bezoek wat had opgezocht en dat dat ook wel voorkwam bij borstvoedingskindjes. "Ja het heet iets als eeehh clus... eeehh" waarop ik vroeg of ze clusteren bedoelde want dat was hier allang ter sprake gekomen. Ook de reflux van Esmee hebben we via fok ontdekt want zowel volgens huisarts als volgens cb kon dat eeeeeecht niet hoor

Maar wel heel goed dat het er is en dat het jou/jullie helpt want zo te lezen heb je het zelf vroeger niet altijd makkelijk gehad en het is fijn als je dat voor je kindje wel kunt doen
pi_77158410
quote:
Op vrijdag 22 januari 2010 21:48 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Die cursus van mij was 'Peuter in zicht' en wordt landelijk gegeven door/bij/op consultatiebureau's.
Het waren 1 wvk's en een groepje van 6 ouders, niks dwingends of engs aan verder hoor.

Nou ja ik ben niet bang voor mijn CB hoor Heb alleen niet altijd het idee dat ze "meer" weten terwijl ze daar zelf wel van overtuigd zijn.

[ Bericht 47% gewijzigd door Stiemie op 22-01-2010 22:17:05 (klaagzang weggehaald i.v.m. offtopic) ]
  zaterdag 23 januari 2010 @ 06:51:06 #18
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_77169810
Vlindur, ik moet toch nog even reageren want ik herken wel een aantal dingen uit je verhaal.

De angst dat Rienk te kort komt aan de borst, is dat omdat hij heel vaak wil drinken? En drinkt hij dan kleine beetjes? En is het dan een half uurtje na iedere voeding weer huilen? Want dat hadden we bij Thomas (inclusief het onrustige, draaien en vechten aan de borst, niet plat willen liggen, niet liggend vast gehouden worden, veel dingen die jij ook omschrijft) en dat kwam uiteindelijk van de reflux. Ik zag ook al reacties van andere 'reflux-mama's' dus volgens mij zijn er meer mensen die die kant op denken.

Ik zeg niet dat het zeker reflux is, maar het is wel iets om in je achterhoofd te houden zeg maar.

En wat staan Thomas en ik ineens akelig hoog in het lijstje! Vandaag al 5 maanden. Of 'maar' 5 maanden. Ik kan haast niet voorstellen dat het 'pas' 5 maanden is, Thomas hoort zo ontzettend bij ons dat ik me haast niet kan indenken dat hij er niet was.

Een voordeel van dit topic is in ieder geval dat je niet vroegtijdig doorgeschopt kunt worden naar het volgende topic, in tegenstelling tot Z&G....

[ Bericht 0% gewijzigd door Ca.ra op 23-01-2010 13:32:57 ]
Time is the quality of nature that keeps events from happening all at once. Lately, it doesn't seem to be working.
pi_77169902
Goedemorgen dames! allemaal alvast een fijn weekend gewenst!

@badderen; wij hebben wel een ligbad en ik moet zeggen dat ik het wel heerlijk vind. Vriendlief is er, in de ruim 5 jaar dat we hier wonen, misschien 5 keer in geweest... maar ik ga dr in de winter normaal gesproken toch wel elke week of om de week lekker even in... lekker badschuimpje, muziekje aan. HeerlijK! maar met Evie nog niet gedaan; misschien toch maar eens proberen..

@Vlindur: hoe ging het vannacht met Rienk? heeft hij wel een beetje geslapen? ik hoop het echt voor je!
en overstappen op FV is geen schande hoor?
(en als je een tussenweg zoekt kan je ook nog altijd gaan kolven?)

en jeetje Ca.Ra.; de tijd gaat snel he? 5 maanden zijn zo voorbij...en moet je straks alweer door naar de
grote beebjes! (en is je kleine mannetje alweer een half jaar!)
ik heb pas gisteren positief getest en mijn meisje is ook ineens 7 weken...

@Claudia en BE; die cursussen klinken erg interessant.. en natuurlijk leerzaam.
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
pi_77170005
Ca.Ra wat gaat de tijd snel he? Het lijkt zo'n cliche totdat je zelf ook een kindje hebt en merkt dat het ECHT snel gaat

Vlindur hoe vond Rienk het bad? En heeft ie nog goed geslapen?

BJ zeker eens proberen hoor dat bad samen met Evie

Esmee is gisteren naar de opvang geweest en daar had ze in totaal maar anderhalf uur geslapen. Om 16 uur kwam ik haar halen en toen kreeg ze net nog een flesje. Thuisgekomen was ze zo moe dat we haar vrij snel naar bed hebben gedaan dus ze lag er rond half 6 in. En toen werd ze vanmorgen pas om 7.30 uur wakker voor een voeding Die zal vandaag wel wat vaker willen drinken om in te halen
  zaterdag 23 januari 2010 @ 08:49:24 #21
35189 Troel
scherp en bot
pi_77170090
Ik gebruik het bad veel te vaak, zeker tegen het einde van de zwangerschap, dat was de enige manier om de voorweeen en harde buiken door te komen. Je wilt dus ook niet weten wat wij bij moesten betalen
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_77170129
Wij hebben helaas geen bad! En douchen met Isa lijkt mij eigenlijk wat eng, nog niet geprobeerd maar lijkt mij ook zo'n gedoe!

Sinds een week geven wij Isa Infacol tegen de krampjes. Dit lijkt echt goed te helpen, alleen lijkt ze nu ontzettend last te hebben van windjes die vast zitten. Ze zit continu te drukken en scheetjes te laten en krijgt hierbij een vuurrood hoofd. Heel zielig!! Nu zit ik te denken om toch maar te stoppen met de Infacol, omdat dit ook niet opschiet, ze heeft zo ook pijn lijkt het wel!
pi_77170871
goedemorgen

Wij hebben wel een bad maar ik kan me niet meer herinneren wanneer ik daar voor het laatst in geweest ben. Is zeker 6 jaar geleden.

Ik vind het vreselijk!

de kinderen gaan er wel heel vaak in
pi_77170933
oh, Leah heeft gisteren en ook vandaag nog geen poepluier gehad.
Is dat niet wat vroeg? (ze is 4,5 week)
pi_77170957
Goeiemorgen!

Het is wel goed gegaan. Het bad was machtig. We zijn maar een half uurtje er in geweest, toen was het wel weer mooi zat Beneden nog gedronken en toen sliep hij in mijn vriends armen Snel in bed gelegd en toen kwam hij om 22:30 weer. Om 00:30 naar bed gegaan, weer gegeven en toen sliep hij tot 03:30. Bezig geweest tot een uur of 4:40. Toen om 7:30 weer en om 9:30 weer. En toen heb ik hem maar aangekleed en nu zitten we beneden. Dat vaak drinken doet hij elke ochtend, maar nu heb ik een vent in bed en die wil uitslapen Nu ligt Rienk te kermen in de box, dus ik leg hem zo maar weer es aan, eerst mn ontbijt ff naar binnen schuiven.

Cara. Reflux komt wel in me op, maar kan het andere kant niet echt plaatsen. Maar ik hou het zeker in mijn achterhoofd

Beessie, kolven heb ik al gedaan, maar Rienk wil de fles niet. Nu heb ik een avent fles en ik wil nu nog zo'n drifax proberen (iemand anders nog tips?) en de KV is meer om te testen of hij dan anders word
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_77171220
Vlindur, misschien is zo'n Breastflow fles wat voor jullie? Daar drinken ze weer heel anders uit dan een gewone fles.
pi_77171929
Evie drinkt ook alleen de Difrax S-fles tnt. Die raden ze mij in het ziekenhuis aan.

En jeetje Vlindur; das best een gebroken nacht zeg! Ik hoop dat jij vanmiddag nog ff lekker een dutje kan doen?

Evie heeft een goede nacht gehad; Fles om 22 uur; toen om 2:15 en toen pas weer om 7 uur .
Gister heeft ons meisje van haar tante een wipstoel gekregen, dus die is direct in gebruik genomen. Geloof dat ze het wel leuk vindt...
pi_77172324
Vlindur, het klinkt wel alsof jij genoeg melk hebt voor Rienk. Ik heb mijn bv afgebouwd, en wilde 1 voeding per week door de fles vervangen. Helaas holde mijn productie achteruit en zat hij binnen 1,5 week al volledig op de fles. Dit sterkte miij wel in de gedachte dat ik niet meer voldoende melk voor hem had. Hij wilde namelijk ook constant drinken, vooral in de namiddag en avond en dat voor 2 weken lang (vermoeiend!). En ik moet nu zeggen dat ik heel blij ben met de fles. Ons mannetje is veel vrolijker dan voorheen (logisch, want hij heeft niet steeds honger). Ik ben blij dat ik hem 2 volledige maanden bv heb kunnen geven, maar het moet voor jezelf ook nog leuk blijven. Ik merkte dat mijn geduld (en idd voornamelijk 's nachts) behoorlijk begon op te raken...

mmm, ik denk dat ik binnenkort ook eens ga badderen met ons mannetje. Ik dacht dat hij nog te klein was, maar ik lees hier dat jongere kindjes het ook doen.

Vannacht heeft thomas zichzelf overtroffen: om 20.30 laatste fles en hij werd pas om 6.00 wakker Het is nu al 4 dagen achter elkaar dat hij er minimaal 8 uur tussen laat (zou het dan toch?). Nu nog een beter ritme, want vanaf 18.00 t/m 2.00 heb ik niet zo veel aan
pi_77172657
quote:
Op zaterdag 23 januari 2010 11:53 schreef Aoraki het volgende:
Vlindur, het klinkt wel alsof jij genoeg melk hebt voor Rienk. Ik heb mijn bv afgebouwd, en wilde 1 voeding per week door de fles vervangen. Helaas holde mijn productie achteruit en zat hij binnen 1,5 week al volledig op de fles. Dit sterkte miij wel in de gedachte dat ik niet meer voldoende melk voor hem had. Hij wilde namelijk ook constant drinken, vooral in de namiddag en avond en dat voor 2 weken lang (vermoeiend!). En ik moet nu zeggen dat ik heel blij ben met de fles. Ons mannetje is veel vrolijker dan voorheen (logisch, want hij heeft niet steeds honger). Ik ben blij dat ik hem 2 volledige maanden bv heb kunnen geven, maar het moet voor jezelf ook nog leuk blijven. Ik merkte dat mijn geduld (en idd voornamelijk 's nachts) behoorlijk begon op te raken...

mmm, ik denk dat ik binnenkort ook eens ga badderen met ons mannetje. Ik dacht dat hij nog te klein was, maar ik lees hier dat jongere kindjes het ook doen.

Vannacht heeft thomas zichzelf overtroffen: om 20.30 laatste fles en hij werd pas om 6.00 wakker Het is nu al 4 dagen achter elkaar dat hij er minimaal 8 uur tussen laat (zou het dan toch?). Nu nog een beter ritme, want vanaf 18.00 t/m 2.00 heb ik niet zo veel aan
hey wat goed van Thomax Aoraki!! super!
en ik denk dat ik dat badderen ook deze week eens ga proberen.

En Evie is ook veel tevredener sinds ze flesje drinkt; kost veel minder inspanning en raakt idd ook echt vol en voldaan...
(maar dat van Evie was natuurlijk ook omdat ze prematuur was..)
wel wel ik in elk geval tot einde van mijn verlof moedermelk blijven geven..
(tenminste als dat lukt)
pi_77174301
pfff dames ik weet echt niet waar ik de tijd vandaan moet halen om bij te lezen en te posten. 2 kids is druk en Fabi is veel wakker overdag. Baal dr van, heb zoveel met jullie gedeeld in Z&G en nu laat ik het helemaal afweten. Hoop dat ik snel in een lekker ritme kom en dat Fabi meer gaat slapen overdag want ik mis jullie wel.
pi_77174352
quote:
Op zaterdag 23 januari 2010 11:31 schreef Beessie-Jen het volgende:
Gister heeft ons meisje van haar tante een wipstoel gekregen, dus die is direct in gebruik genomen. Geloof dat ze het wel leuk vindt...
Leah zit net ook voor het eerst in een wipstoeltje. Het mag nog niet te lang, meen ik, maar ze vindt het ook wel leuk
pi_77174395
quote:
Op vrijdag 22 januari 2010 21:18 schreef Chan het volgende:
Claudia ik ging in het begin met Timo onder de douche omdat hij het badje een drama vond en de douche heel fijn. Sinds we een badzitje hebben vindt hij het badje ook fijn

Iemand vroeg nog wat stevig ouderschap is, ik weet niet meer wie, maar in het kort is het een programma waarbij je 6 keer een gesprek hebt (laatste gesprek als je kind 1,5 jaar is) met iemand over de opvoeding en ontwikkeling van je kind. Bij elk gesprek blik je vooruit op de komende periode en je hebt het over de dingen waar je tegenaan denkt te gaan lopen en hoe je daar mee om zou kunnen gaan. Er is ook alle ruimte om alle vragen te stellen die je maar hebt. Om aan het programma mee te kunnen doen moet je na je bevalling een vragenlijst invullen. (met absurd persoonlijke kort-door-de-bocht gestelde vragen overigens , waardoor veel mensen er volgens mij al een beeld van krijgen dat het bedoeld is om potentiële kindermishandelaars op te sporen, dat zouden ze mijns inziens wel een beetje anders aan kunnen pakken.. ) Als aan de hand van die vragenlijst blijkt dat je er voor in aanmerking komt bellen ze je met de vraag of je mee wilt doen.
Het was inderdaad een nogal kort door de bocht gaande vragenlijst. En bij wekte het inderdaad de indruk op dat ze wilden weten hoe vaak ik mijn kind tegen de muur aan zou rammen ofzo.
pi_77174493
quote:
Op zaterdag 23 januari 2010 10:27 schreef lily het volgende:
oh, Leah heeft gisteren en ook vandaag nog geen poepluier gehad.
Is dat niet wat vroeg? (ze is 4,5 week)
Nou, Fabi poepte dus ook niet uit zichzelf. Als wij hem niet hielpen (thermometer) dan poepte hij goed 3 dagen niet.
CB hierover gebeld en die raadden het thermometeren af omdat hij anders neit zelf leert poepen. Sinds eergisteren poept hij gelukkig weer. En hoe! Soms wel 3 of 4 keer perdag. En dat klinkt misschien weinig maar voor iemand die nooit poepte vind ik het veel.

CBmevrouw zij dat borstsgevoede babies vanaf 4 weken soms maar 1 keer per week poepen. BVpoep is snel verteerbaar en licht dus dat was geen probleem.
pi_77174523
Wat ziet Leah er schattig uit!!!
pi_77174542
Ik heb Fabi ook een paar keer in de wip gestoel gelegd, maar hij vind er nog geen zak aan.
pi_77174569
quote:
Op zaterdag 23 januari 2010 13:29 schreef amaranta het volgende:
CBmevrouw zij dat borstsgevoede babies vanaf 4 weken soms maar 1 keer per week poepen. BVpoep is snel verteerbaar en licht dus dat was geen probleem.
ah oke, vanaf 4 weken dus (ik dacht later).
ik gebruik nooit een thermometer verder....
  zaterdag 23 januari 2010 @ 13:35:40 #37
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_77174638
quote:
Op zaterdag 23 januari 2010 10:29 schreef Vlindur het volgende:

Beessie, kolven heb ik al gedaan, maar Rienk wil de fles niet. Nu heb ik een avent fles en ik wil nu nog zo'n drifax proberen (iemand anders nog tips?) en de KV is meer om te testen of hij dan anders word
En zo'n tommie tippee closer to nature fles?
  zaterdag 23 januari 2010 @ 13:42:31 #38
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_77174811
Leah, wat ben je een mooi fijn poppetje, Elyas zit heel wat krapper in de wipstoel (of mijn wipper is kleiner, dat kan ook).

Zie nu ook pas in de OP dat Faja al lang en breed is bevallen! Gefeliciteerd!
  zaterdag 23 januari 2010 @ 13:50:42 #39
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_77175002
quote:
Op zaterdag 23 januari 2010 13:35 schreef Asyniur het volgende:

[..]

En zo'n tommie tippee closer to nature fles?
Die hebben wij, en het is de enige fles waar Thomas tot nu toe aan wil drinken. De houding van het mondje is ook compleet het zelfde als aan de borst.
Time is the quality of nature that keeps events from happening all at once. Lately, it doesn't seem to be working.
pi_77175159
damn mijn bericht staat echt bol van de fouten
pi_77175185
quote:
Op zaterdag 23 januari 2010 13:32 schreef lily het volgende:

[..]

ah oke, vanaf 4 weken dus (ik dacht later).
ik gebruik nooit een thermometer verder....
Mja ik ben ook geen voorstander, maar ik zag gewoon dat Fabi enorme buikpijn had, buik was superhard, dus even een handje geholpen
Maar gelukkig poept hij nu uit zichzelf
pi_77175838
ooo Lea; wat ben je mooi in je romantische outfit
En dat wipstoeltje ziet er ook erg prettig uit!

Evie poept ook veeeeel minder als in het begin...
pi_77175896
het heeft niks met babies te maken maareh...
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_77175962
jeeeeuj Amaranta; dat kan flink opluchten
pi_77176111
Mogen baby's pas vanaf een aantal weken in een wipstoeltje?
Deze kunnen (de stoeltjes) toch ook helemaal plat, en als ze iets groter/ouder zijn steeds meer beetje bij beetje overeind gezet worden. (maar volgens mij heb ik het nu dus helemaal verkeerd begrepen).
pi_77176440
Oh Leah
Wat een tof jurkje (Innepin en Kleurdoos zullen dat vast beamen )
Zomerkind &lt;3 & Winterkind &lt;3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  zaterdag 23 januari 2010 @ 14:48:40 #47
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_77176587
Ik heb hier een heel blij jongetje net de muziekmobiel gekregen die ik voor een tientje (en geen verzendkosten want iemand die hem voor me meenam) op marktplaats heb gescored Hij is zo leuk

Na drie keer opwinden had hij het wel weer gezien, maar hij vond hem in het begin reuze interessant
pi_77176782
Dat bevestigings ding!! wat leuk!

Amélie heeft de mobiel wel een beetje gehad nu geloof ik. Als ik hem aandoe begint ze er steeds vaker geluid naar te maken, geen leuk gebrabbel zoals eerst maar meer n beetje protesteren. En pas als ik hem uitzet is ze weer rustig
Zomerkind &lt;3 & Winterkind &lt;3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_77177809
quote:
Op zaterdag 23 januari 2010 13:23 schreef lily het volgende:

[..]

Leah zit net ook voor het eerst in een wipstoeltje. Het mag nog niet te lang, meen ik, maar ze vindt het ook wel leuk
[ afbeelding ]
Jaaa het jurkje Wat lief en schattig etcetera

Wat een leuke mobiel Tan! En wat een mooi jochie eronder
POLLETJE PREE MUURSCHILDERINGEN! Facebook en website
pi_77178068
die mobile is te leuk Tan!
pi_77181115
Ik mis ook een bad Maarrrr de douche is ook heerlijk! Wij nemen Emma zo'n 2 keer per week mee onder de douche en dat vindt ze prachtig

Ymme dat van die wipstoel had ik gevraagd aan de wijkverpleegkundige van het cb en die zat me een beetje glazig aan te kijken. Doe het een beetje op gevoel zou ik zeggen, maar op zich heeft een heel jong kindje ook gewoon niks aan de wipstoel. Die wil graag bij mama of papa zijn! Hier werd het pas na een week of 5 gewaardeerd en inmiddels is 'ie geupgrade naar poepstoel, want het knetteren werkt pas echt goed als je erbij kan schommelen
pi_77188746
Wij gaan vanaf nu ook vaker met Lars douchen, want hij past niet meer fatsoenlijk in zijn babybadje...
Als hij zijn beentjes strekt komt hij met zijn hoofd tegen de achterkant...
Hij wordt groot!
En in de tummytub gaat hij steeds staan....en een lol dattie dan heeft!
Alleen staat hij dan maar tot zijn middel in het water, dus dat schiet dan ook niet erg op.

Hoera hoera, want Lars is vandaag een stuk beter te pas!
Koortsvrij!!!! Drinkt beter!!!! Blijer!!!!!! Hij klinkt nog wel als een ronkende kettingzaag, maar we zijn op de goeie weg!
pi_77188878
Fijn, Karin
pi_77189023
Karin wat fijn zeg! En dat hij ook beter drinkt is ook heel fijn. Scheelt hopelijk ook meteen een heleboel zorgen

Esmee is er vandaag rond half 5 ingegaan en ze slaapt nog steeds We hebben hier gewoon een slaapkopje, al kan de wet van fok daar natuurlijk vannacht verandering inbrengen Ze heeft alleen pas 3 flessen gedronken vandaag dus nu twijfel ik wel een beetje of we haar nog wakker moeten maken... Voordat ze weer zo'n mega-tuk gaat doen als afgelopen nacht.
pi_77191614
Lars, wat fijn dat je beter wordt!
Stiemie, ik zou haar laten liggen. Oke, met de kans dat ze om drie uur komt, dat wel. Maar hier werkt wakker maken voor een fles niet. Dan drinkt ie niet echt goed en slaapt ie daarna ook niet echt lekker.
Vlindur, alleen jij kan de keuze maken om te stoppen met de bv. Je hebt het toch geprobeerd? Ik was er van te voren van overtuigd dat ik borstvoeding zou gaan geven, was juist bang dat het niet zou lukken door mijn borstverkleining. En toen het wel lukte vond ik er bijzonder weinig aan. Toen Driekus dan ook te weinig leek te hebben en ik er niet vrolijker op werd, was de keuze hier snel gemaakt en zijn we gedeeltelijk overgestapt op de fles. Echt bij de eerste nachtvoeding met de fles ben ik er bijna zingend uitgegaan, gewoon omdat ik zo blij was dat ik vanaf dat moment niet meer alle nachten verantwoordelijk was voor zijn voeding. Toch jammer dat daarna mijn borstvoeding achteruit holde. Ik blijf me ook afvragen of ie wel genoeg gehad heeft die eerste weken, vooral omdat ie ook niet lekker groeide. Maar goed, genoeg over mij. Jij moet de keuze maken en volg je hart, even schijt aan al het commentaar, niet iedereen is in de wieg gelegd voor borstvoeding. Je ventje heeft meer aan de vrolijke moeder die flesvoeding geeft dan aan een twijfelende moeder die bv geeft. En vragen hebben we allemaal, je wilt niet weten hoe vaak ik hier spiek of iets vraag of dat ik mijn moeder bel om iets simpels. Stom he, je moet een rijbewijs halen om auto te mogen rijden, maar niemand krijgt een cursus ouderschap. Komt goed!

Speciaal even voor Bar Hoe is het met je manneke?
Ik zag en heel lief meisje in een wipstoel en een mooi manneke onder een mobiel, wat zijn ze nog klein vergeleken bij mijn knul.
O, meiden het gaat zo hard. Driekus wordt ineens weer heel snel groot. Zijn wieg is opgeruimd en de eerste maat 62 past niet meer. Ik had het er vandaag echt even moeilijk mee, vooral ook omdat ik die eerste weken niet echt heb kunnen genieten en overdoen gaat ook niet.
We zijn vandaag gaan babyzwemmen voor het eerst, hij vond het schitterend. Mooi, want mama vond het ook heel speciaal en leuk. Op zo'n moment voel ik me echt zo in en in gelukkig met mijn ventje en ben ik zo blij dat ik dat gevoel ook (eindelijk) heb. Ik ben gewoon mama
(sorry hoor, hormonen he, ik ben echt zo'n doos geworden. Moet je voorstellen, ik heb niet eens gedronken )
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_77191658
O ja ik ben Leah helemaal vergeten En het is nog wel zo'n prachtig meisje
pi_77191851
Herkenbaar hoor Mefke dat hormoongedoe En is Driekus nu al uit 62 aan het groeien? Esmee groeit er juist in Oh ik vind het zo leuk om al die oude kleertjes van Linde weer uit te zoeken en te bedenken wanneer ze het droeg enzo Morgen krijgt Esmee ook een spijkerovergooiertje van haar grote zus aan. Kan niet wachten om te zien hoe het staat.

En Esmee slaapt nog steeds. Dus wij gaan zo maar naar bed. Gelukkig heeft mijn vriend vannacht nachtdienst, ik was afgelopen nacht Toen sliep ze van 17.30 tot 7.30 Ben bang dat dat vannacht niet echt gaat lukken met maar 3 flesjes
  zaterdag 23 januari 2010 @ 23:06:00 #58
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_77192999
Dan zal ik maar niet verklappen dat Thomas zo nu en dan al een 74 draagt. Okee, alleen het kleiner vallende spul, maar toch. En de eerste 68's zijn al in de doos verdwenen..

Zo nu en dan horen we Thomas even mekkeren in zijn slaap, maar meer dan een of twee keer op een week is dat niet. Vanavond zat ik te kolven toen er ineens een BRUL te horen was, de babyfoon sloeg helemaal uit tot de rode lampjes. Ik vloog nog net niet van de bank af. En meteen daarna wat gesmak en een zucht en toen sliep hij weer. Gekke smurf.

Larsje, word maar lekker snel beter! En Stiemie alvast sterkte voor de evt. voeding vannacht. Maar wie weet verrast ze je wel...
pi_77193193
aaah wat een popje is Leah! Echt een prachtig plaatje om te zien

En nog zo'n leuke foto van Elyas, wat een beertje en wat een superleuke mobile!! Die ziet er tenminste niet zo plasticfantastic uit

Over flesjes, ik heb dan wel nooit bv gegeven, maar Wolf drinkt geweldig uit de S-fles(sen) van Difrax en heeft eigenlijk zelden tot nooit last van krampjes. Maar goed dat is ook per kind verschillend en daar kan een fles ook niet alles aan voorkomen.

Wolf vertelt sinds gisteren ineens hele ''verhalen'' echt brabbelende geluidjes tegen de mobile, en hij schrikt een beetje van zichzelf 9gefronst rimpelhoofd) als hij door zn enthousiasme soms een figuurtje van de mobile raakt
Oja, en hij vindt de tv machtig interessant, hij werd helemaal wild in de wipper van de Teletubbies
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
pi_77193242
quote:
Op zaterdag 23 januari 2010 22:35 schreef Stiemie het volgende:
En is Driekus nu al uit 62 aan het groeien? Esmee groeit er juist in
is het zo'n klein poppetje dan?
Wolf zit ook in 62
pi_77193311
Go Lars! Wat fijn dat het beter gaat, Karin!

Cara, Thomas alweer aan de 74, woei Hier zitten we aan de 62/68, voornamelijk 68. En dan lijkt alles in maatje 74 nog zóóó groot...

Stiemie, kom je ook naar de kledingruilbeurs? Ik heb nog wel wat leuk meisjesspul in maat 62 liggen
POLLETJE PREE MUURSCHILDERINGEN! Facebook en website
pi_77194412
Hellow!
Lars aan de beternde hand! wat fijn! Nu nog uitroggelen en je hebt je kleine vriendje weer helemaal terug Karin.
Esmee slaapkopje... Heerlijk toch (als ze idd wel genoeg te drinken krijgt, maar ze zal zich vanzelf wel melden)!
Grote kindjes in maat 62/68/74 kan me er nog niks bij voorstellen... Hier is 50/56 nog leading... Mijn kleine ding!

Wij zijn vandaag voor het eerst effe lekker met zijn 2-tjes een avondje uit geweest naar het theater... Mijn moeder heeft opgepast (trotse oma) en heeft dé truuk ontdekt... Na honderd keer naar boven te zijn gelopen omdat minke maar niet wilde slapen of bleef slapen, die kleine heeft gewoon echt veel last van haar buikje als ze plat ligt. Mijn moeder heeft haar lekker een beetje half tegen/in een kussen gelegd en sindsdien ligt ze al bijna 3 uur lekker te slapen, zonder hikjes of boertjes of krampjes. Dat kussen gaat dus echt mee naar boven vannacht! Als dat de remedie is en we op die manier weer een beetje nachtrust kunnen krijgen, so be it! Ze ligt hier nu ook echt heerlijk tevreden en lief te slapen... Terwijl de laatste fles om 6 uur was...
Ben benieuwd!
pi_77194671
Nou ja, Driekus is een centimeter of 65-66 (ik heb het effe niet meer gemeten, maar ik gok op een groeispurtje van 1 cm sinds de vorige meetbeurt) en zal ongeveer 7300 gram zijn ofzo. Hema maat 62 gaat niet meer, villa hap spijkerbroekje 62 is echt te klein, maar esprit broekje gaat prima. Mexx broekje is ook nog 62, zijn simply colors shirt in 62-68 gaat prima, dat van esprit in 62 verzuipt ie in. Dus veeg mij maar op, ik zie door de bomen het bos niet meer. Ik heb er maar een gewoonte van gemaakt om elke week even de voorraad door te lopen en te kijken wat er zou moeten passen. En voor alles wat klein lijkt staat er een bak op het washok, daar gaat het dan na de was meteen in en als zo'n bak vol is, gaat er een papiertje bij met de inhoud. Daarna deksel erop en dan naar zolder, ik houd van overzicht

Thomas al weer in 74! Ah, ca.ra doe nog eens een foto van je beer vent dan. Jij geeft gewoon slagroom, dat is duidelijk!
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_77194837
Karin, wat fijn dat het vandaag weer beter ging met Lars!!

Hier ook nog maatje 56...maar ik kan niet wachten tot hij 62 past, daar hebben we zoveel kleertjes van (bijna alle kleertjes die we van kraambezoek kregen waren in deze maat).
pi_77195853
quote:
Op zaterdag 23 januari 2010 23:57 schreef Meimeltje het volgende:
Karin, wat fijn dat het vandaag weer beter ging met Lars!!

Hier ook nog maatje 56...maar ik kan niet wachten tot hij 62 past, daar hebben we zoveel kleertjes van (bijna alle kleertjes die we van kraambezoek kregen waren in deze maat).
dat was bij ons ook zo, echt geweldig! Alleen jammer haast dat je dan nog ff moet wachten tot ze het ook echt aan kunnen
  zondag 24 januari 2010 @ 09:03:07 #66
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_77201735
Karin, wat fijn dat Lars weer opknapt... ik vind zieke kindjes altijd zó zielig... ik denk altijd als ze op z'n ziekst zijn dat het nooit meer goed komt En ben dan zo blij als ze eindelijk weer beter ogen.

50/56 heeft het hier, net als bij de meeste van mijn kinderen, vier weken uitgehouden. Elyas zit nu op maat 62... maar ik heb spijt dat ik zoveel leuke pakjes in maat 62 heb gekocht want het zit niet eens ruim of zo En Elyas is zo zwaar nog helemaal niet, hij is gewoon lang (vooral een lang bovenlijf, net als zijn vader en broers), dus met veel pakjes zitten ze wel wijd maar trekken de knoopjes onderin helemaal strak.

En vwb badderen, Elyas is voor de tweede keer in zijn leventje onder de douche geweest, heb het idee dat hij dat veel fijner vindt. Badje vindt hij prima, maar douchen helemaal geweldig
  zondag 24 januari 2010 @ 10:08:01 #67
35189 Troel
scherp en bot
pi_77202203
Jochem is ook helemaal gek op badderen en douchen, in tegenstelling tot Ruben, die vond dat verschrikkelijk (en vind de douchekop nog steeds verschrikkelijk ).
Jochem heeft trouwens echt wel een groeidip gehad door dat RS-virusje, maarja, dan past ie wat langer in leuke kleertjes
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  zondag 24 januari 2010 @ 10:28:42 #68
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_77202458
Roy vind de box niet meer leuk, want in een box kun je als je nog niet zitten kan kun je alleen maar liggen,en liggen is voor babies en dat ben ik niet meer

Zet hem in de wipstoel... Roy braaf aan het spelen en vrolijk enzo
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
pi_77202537
quote:
Op zondag 24 januari 2010 09:03 schreef Tan het volgende:

50/56 heeft het hier, net als bij de meeste van mijn kinderen, vier weken uitgehouden. Elyas zit nu op maat 62... maar ik heb spijt dat ik zoveel leuke pakjes in maat 62 heb gekocht want het zit niet eens ruim of zo En Elyas is zo zwaar nog helemaal niet, hij is gewoon lang (vooral een lang bovenlijf, net als zijn vader en broers), dus met veel pakjes zitten ze wel wijd maar trekken de knoopjes onderin helemaal strak.
Herkenbaar. Ik heb gister een pakje maat 68 (!) van Kidscase in een doos op kunnen bergen. Hij had het nog niet één keer gedragen. Dit probleem doet zich altijd voor bij boxpakjes terwijl ik die juist zo leuk vind. Ik vind het merkwaardig, want hij heeft nog wel maat 56 bovenkleding van de Hema aan; hij heeft vooral lange benen.

Ivan heeft vannacht 6 uur geslapen! Mijn lichaam was daar duidelijk niet op ingesteld.
pi_77202917
hihi ontplofte je Claudia?

Fijn dat Lars weer aan het opknappen is Karin!

Hier bovenkleding 68 en broekjes 62 (Hema), maar die 68 is nodig in de breedte, in de lengte nog niet
Jumpsuitjes vind ik geweldig maar ik heb zo'n vermoeden dat die niet voor zijn lijf gemaakt zijn, die van GMK paste hij bij zijn geboorte al amper (in de breedte).

Wij hebben sinds gisteren de luiers van Nature Babycare en ze lijken tot nu toe heel fijn. De enorme poepbroek van vanmorgen kwam niet voorbij de pijpjes terwijl dat bij Pampers wel vaak zo is en ze ruiken neutraal naar papier ipv chemisch. Ik vind ze alleen wel lastig met weggooien, de plakkertjes plakken niet op de buitenkant zodat er geen makkelijk pakketje van te maken is, of ik heb iets ove rhet hoofd gezien
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
pi_77203104
quote:
Op zondag 24 januari 2010 10:57 schreef Twinkly het volgende:
hihi ontplofte je Claudia?
Ik had er niet eens bij stilgestaan dat dat ook nog kon! Nee, mijn inwendige klok is ingesteld op 1 nachtvoeding die ongeveer 4-5 uur na de laatste avondvoeding komt. Ik lag dus echt op hem te wachten.

Hij heeft het trouwens voor elkaar gekregen om ondanks zijn Puckababy de dekens van zich af te schoppen. Ik vond het zo onwaarschijnlijk dat het in mijn hoofd niet anders kon of er was toch echt iemand binnengekomen om hem te stelen. Ik heb zelfs nog achter de gordijnen gekeken.
quote:
Hier bovenkleding 68 en broekjes 62 (Hema), maar die 68 is nodig in de breedte, in de lengte nog niet
Jumpsuitjes vind ik geweldig maar ik heb zo'n vermoeden dat die niet voor zijn lijf gemaakt zijn, die van GMK paste hij bij zijn geboorte al amper (in de breedte).
Niels! Beefcake! Hier zit juist alles in de breedte veel te groot.

Hoe slaapt Niels nu trouwens 's nachts? Hij had pas een paar keer lang geslapen, was daar toen mee gestopt, maar hoe staat het er inmiddels voor?
pi_77205416
Jeetje, wat een reuzen allemaal. Claudia, Ivan is maar 3 dagen eerder geboren dan Thomas. Thomas is pas sinds vorige week uit de laatste maat 50, en kan nog lang niet in 62. (heel jammer want daar hebben wij ook het meeste en het leukste van). Natuurlijk was Thomas maar 2700 gr bij geboorte, maar hij zit dus nu al meer dan 2 maanden in maat 50/56! (en mijn collega maar zeggen tijdens mijn zwangerschap:"nee, je moet niks in 50/56 kopen, daar kunnen ze vaak niet eens in")
pi_77205469
Claudia, lekker ...6 uur aan een stuk slapen

Ik heb van 00.00 tot 3.00 geslapen, gevoed tot 4.00 en daarna Leah getroost tot 8.00 uur. Ze heeft van 4.00 tot 8.00 krampjes gehad.
Om 7.00 uur toch maar beneden de infacol gehaald en om 8.00 sliep ze (tot 11.00)

Hier trouwens nog maat 56 (50 is te klein/kort). Ze heeft wel lange benen maar kleine voetjes want de kleinste sokjes zijn nog te groot.

Morgen voor het eerst naar het CB (was eigenlijk vorige week). Ze is al weken niet meer gewogen.
  zondag 24 januari 2010 @ 12:45:01 #74
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_77205644
hey meiden

ff snel online; ben gisteren door mijn rug gegaan.. erg vervelend, kan dus ook bijna niet zitten..
(pijjjnnn )...
van8 heeft vriendlief dan ook alle voedingen gedaan...

Evie heeft ook pas sinds deze week maat 50-56 aan en soms 56...
(en is inmiddels 7 weken) ook een klein meisje...
  zondag 24 januari 2010 @ 12:59:03 #75
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_77206098
Beterschap BJ, bekend fenomeen voor mij, had na alle zwangerschap een periode van spit (rugpijn), en op zich ook niet zo raar natuurlijk. Maar wel heel vervelend, vooral als je alleen maar paracetamol kunt nemen (wat niet helpt).

[ongevraagd advies modus]Klinkt raar als je bijna niet kunt lopen, maar zowel HA als fysio als Mensendiecktherapeute als manueel therapeut adviseerden me min of meer te blijven bewegen, ook als je alleen maar gebukt kunt lopen (kruipen ). Zoveel mogelijk blijven bewegen, afwisselen met max. 20 minuten liggen en dat weer afwisselen met 20 minuten zitten. Ik heb gemerkt dat het pijn doet, maar dat het daardoor ook sneller over gaat.[/oam]
pi_77206598
Dat zijn fijne luiers hè, Twink. Wij hebben ze ook altijd. In eerste instante omdat we geitenwollensokken zijn , maar ze blijken ook nog eens het minst vaak door te lekken (itt Pampers idd). Dichtplakken gaat iets lastiger idd. Maar de plakkertjes plakken wel op elkaar, dus op die manier kun je er alsnog een pakketje van maken.
  zondag 24 januari 2010 @ 13:40:19 #77
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_77207537
Wat kosten die luiers dan per pak (hoeveel gaan er in een pak) en waar koop je ze?
Ik ben wel tevreden over pampers.
pi_77208821
Voor midi (4-9 kg) 8.49 voor 44 stuks. Volgens mij nog goedkoper dan Pampers dus.
  zondag 24 januari 2010 @ 14:16:07 #79
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_77209070
quote:
Op zondag 24 januari 2010 12:59 schreef Tan het volgende:
Beterschap BJ, bekend fenomeen voor mij, had na alle zwangerschap een periode van spit (rugpijn), en op zich ook niet zo raar natuurlijk. Maar wel heel vervelend, vooral als je alleen maar paracetamol kunt nemen (wat niet helpt).

[ongevraagd advies modus]Klinkt raar als je bijna niet kunt lopen, maar zowel HA als fysio als Mensendiecktherapeute als manueel therapeut adviseerden me min of meer te blijven bewegen, ook als je alleen maar gebukt kunt lopen (kruipen ). Zoveel mogelijk blijven bewegen, afwisselen met max. 20 minuten liggen en dat weer afwisselen met 20 minuten zitten. Ik heb gemerkt dat het pijn doet, maar dat het daardoor ook sneller over gaat.[/oam]
bedankt Tan; maar jammer genoeg ben ik ook uitgebreid bekend met rugklachten...
heel opmerkelijk de hele zwangerschap geen klachten gehad; maar in het verleden met grote regelmaat ischias gehad. Heb namelijk een versleten/ verdunde tussenwervelschijf...(en een lichte scoliose)
en lopen blijf ik ook doen hoor. Het is het zitten wat het meeste pijn doet... maar het gaat gelukkig al wel ietsje beter dan gisteravond en van8. Gelukkig is vriendlief vandaag en morgen vrij; dus kan wel een beetje bijtrekken voordat ik dinsdag weer alleen ben...
pi_77209604
BJ, beterschap joh

Over luiers gesproken, Minke had net weer der hele rug onderzitten, maar gelukkig had ik het op tijd door (as it happened) en kon ik der meteen verschonen voor het hele pak vies was. Alleen de romper hoeft in de was
  zondag 24 januari 2010 @ 15:00:02 #81
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_77210772
quote:
Op zondag 24 januari 2010 14:16 schreef Beessie-Jen het volgende:

[..]

bedankt Tan; maar jammer genoeg ben ik ook uitgebreid bekend met rugklachten...
heel opmerkelijk de hele zwangerschap geen klachten gehad; maar in het verleden met grote regelmaat ischias gehad. Heb namelijk een versleten/ verdunde tussenwervelschijf...(en een lichte scoliose)
en lopen blijf ik ook doen hoor. Het is het zitten wat het meeste pijn doet... maar het gaat gelukkig al wel ietsje beter dan gisteravond en van8. Gelukkig is vriendlief vandaag en morgen vrij; dus kan wel een beetje bijtrekken voordat ik dinsdag weer alleen ben...
ja, dat is helaas bij mij ook het probleem, veroorzaakt (waarschijnlijk) door jarenlange scheefstand van mijn bekken.
Maar er speelt bij mij meer, dat wordt nog onderzocht maar het zit in de reumahoek (volgens bloedtests), maar daar zijn ze pas sinds vorig jaar achter en toen was ik zwanger en had ik inderdaad geen klachten Nu ben ik bevallen en beginnen de pijntjes weer. Ook in mijn knieën en schouders en een paar andere gewrichten... vaag. Wel lastig allenaal, vooral als je een pijnaanval hebt en dan nog met een babytje zit

Sterkte ermee in ieder geval.
pi_77215298
Ik kom even melden dat mini sproetje weer thuis is! Gister de hele dag geen voeding via de sonde gehad en nadat ze vanochtend ook goed had gedronken mocht ze mee.
En nu heb ik een heel ander kindje Ze hoeft niet meer ingebakerd en afgelopen nacht sliep ze in het ziekenhuis van 22 uur tot 6. (ipv 3 keer per nacht drinken). Alleen stinkt ze nu naar de neo cate, dat is de voeding en die is viesssss..... Ach als dat alles is hahaha.
Beter 10 sproetjes op je neus dan 1 in de lucht
pi_77215952
Ca.Ra dat was zeker schrikken zo'n brul en dan gewoon verder slapen Esmee doet dat wel eens 's nachts en dan zijn wij klaar wakker en zij slaapt lekker door. En draagt Thomas al in maat 74 Nou Esmee is geen klein poppetje, maar ze past nu helemaal prima in maat 62 en heeft ook nog wel grote dingen in maat 56 die passen.

Poppejans kijkt Wolf al naar de Teletubbies! Wat lief he dat gebrabbel Wij hebben ook die S-fles van Difrax. Moet zeggen dat ik het zelf een rot-les vindt. Heb vaak ruzie met die losse onderkanten en ventieltjes. We hebben al 4x tijdens het voeden gehad dat we een luide "plop" hoorden en dan stroomt alles er zo uit Bij de kinderopvang willen ze 'm liever ook niet gebruiken omdat er een ervaring was van iemand die de fles in een flessenwamer had gedaan en dan komt er dus heet water tussen bij de onderkant dat bij het voeden op je kindje drupt... Daar hebben we nu dus een "gewone" difrax-fles. Bij Linde gebruikten we altijd Avent-flessen, maar Esmee weigert daar uit te drinken. Jammer want we hebben nog zo'n 10 flessen liggen.
quote:
Op zaterdag 23 januari 2010 23:14 schreef innepin het volgende:
Stiemie, kom je ook naar de kledingruilbeurs? Ik heb nog wel wat leuk meisjesspul in maat 62 liggen
Het lijkt me beter om nog even niet te veel aan te schaffen... Volgens mij heb ik per volgende maten nog 2 plastic kratten vol kleertjes van Linde liggen...

Lijnloos wat fijn dat je moeder gewoon DE truuk gevonden heeft! En was jullie avondje uit ook leuk?

Bar Esmee zit ook graag in de wipstoel want die wil ook veel te graag alles zien. Gisteren emt de draagdoek in de tram geweest en ze keek haar ogen uit.

Claudia wat goed dat Ivan 6 uur sliep! En dan moet je er zelf weer op instellen Eigenlijk is het ook nooit goed he wat onze ukkies doen En ik moest erg lachen dat je achter het gordijn had gekeken. Ik was in het begin bij Linde zo bang dat ze haar buiten uit de kinderwagen zouden pikken dus ik herken je angst wel

BJ sterkte met je rug! Gelukkig kon je vriend de flesjes geven

En mini-sproetje wat goehoed zeg! En wat een verandering! Wisten ze in het ziekenhuis hoe dat zo kan?

Helaas geen -berichten over vannacht. Allereerst werd mijn vriend vlak na mijn laatste berichtje ziek dus was ik toch de sjaak wat betreft de nachtvoedingen... Ik lag er om 23 uur in en ze kwam om 12 uur voor de eerste fles waarna ze het zooo gezellig vond om alleen met mama op te zijn en alle keelgeluiden op alle geluidssterktes te oefenen die ze kent Dus toen lagen we er om 1.30 weer in. En vervolgens kon ik er om 6 uur weer uit en toen hebben we lekker samen naar Het kleine huis op de prairie gekeken tot 8 uur. Nou ja was ook heel gezellig zo toch?
  zondag 24 januari 2010 @ 18:02:09 #84
95408 Incantrix
0118 999 88199 9119 725....
pi_77216807
Karin, wat fijn dat Lars koortsvrij is!

BJ, betrrschap met je rug, balen zeg

Baby-Sproetje weer thuis én veel lekkerder in haar velletje, wat enorm fijn zeg!! Ben blij voor jullie, daar heb je dan zo'n luchtje wel voor over ja, whehe!

Lijnloos, lekker zeg, samen even op pad! Leuk!

Claudia, haha, je nachtrust ontwend.. Maar volgens mij went het deze kant op sneller als de andere kant op

Dikke voor de rest, ik heb bijgelezen, maar veel vlijft niet plakken

Hiero lekker drukke dagen, gisteren hadden we kraamvisite en eergisteren ben ik op pad geweest de hele dag en heb ik allemaal 'van die dingen' gekocht. Stef heeft nu een slaapzakje zodat hij niet meer op kan kruipen in zijn wieg (erg grappig, hij is grijs-wit gestreept en de mouwen zijn veels te lang, dus ik moest meteen aan Beetlejuice denken toen ik hem met zijn armpjes zag flapperen ), ik heb eindelijk een elektrische kolf en we hebben de ikea leeggekocht We hadden nl. nog geen matras voor Stef's ledikant en dat hebben we vandaag maar eens in elkaar gezet, nu kan hij overdag alvast tukjes in zijn eigen kamer in zijn grote bed doen om er te wennen, die wieg zal niet meer zo lang duren..

Mijn baby wordt al zo groot! Hij heeft er vanmiddag al even in gelegen en hij vond het prachtig, lag maar te glunderen naar de vilten schaapjes boven het bedje en heeft er vervolgens prinsheerlijk liggen ronken. Zodadelijk vind hij het daar briljant en zit ik te huilen omdat ik mijn kleine baby mis op mijn slaapkamer, let maar op
3!
pi_77223645
Sproetje, wat zul je opgelucht zijn! Enorm fijn dat je kleine meisje weer lekker thuis is!

O Incantrix, dat zal vast even wennen zijn, Stef niet meer naast je.... maar aan de andere kant ook wel weer fijn hoor. En als je hem mist ga je gewoon even kijken...

Lijnloos, wat een poepmonstertje heb jij!! Maar gelukkig maar dat het er uitkomt, en niet blijft zitten zoals bij anderen hier.

Makes me think... Huup hoe is het met Amelie met poepen?

Wat groeit iedereen hard hier!! Goed zo!!!
Lars heeft van broekjes 62, van shirtjes 68
(Vlindur, ik heb de boel bij elkaar gezocht, nu nog foto's maken)

BJ, beterschap, wat naar voor je!

Claudia, je maakt me aan het lachen met je achter het gordijn-kijkactie!

Stiemie, nog genoten van Esmee in een Linde-outfit?

Wij zijn vanmorgen naar de camping geweest waar we komend zomer heen gaan. (Lars was bij opa en oma) En eigenlijk moet jij daar ook heen Poppejans....
Het is namelijk Camping De Kleine Wolf

Nou iedereen bedankt voor het jompelen voor mijn koortsvrije Larsje. Vandaag heeft ie weer koorts....
En hij zit met de dag voller met slijm.
Hij is nu al een week ziek, maar om nou weer naar de dokter te gaan...
Ze kan toch niks doen, en dan kom ik daar weer weg met het uitzieken-advies....
Ik wil ook niet als een overbezorgde moeder overkomen.
pi_77224292
Agos, Stef in z'n ledikantje. Wat worden ze groot he, Trix. Elke dag overvalt me wel even dat nostalgische gevoel bij de gedachte dat ze nooit meer zo klein als nu en als ze was zal zijn. Dat ze alleen maar groter wordt. En da's maar goed ook natuurlijk!

Och Larsje. Vind het zo sneu. Niet bang zijn dat de ha je overbezorgd vindt hoor. En ook al vindt ze het? So what? Niet druk om maken en doen waarbij jij je prettig voelt. 't Is d'r werk hoor, ze krijgt ervoor betaald. En niet te weinig ook.
pi_77224423
Trix! Ik moest vanmiddag aan je denken. Ze hebben hier bij de Mediamarkt Marioknuffels
Lotte!
Noah!
pi_77227213
Idd, als Lars nu weer koorts heeft en meer snot of slijm zou ik gewoon weer bellen hoor!

Oh en het avondje uit was heel leuk, hebben echt ff genoten en ik heb mijn moeder maar 1 keer gebeld...
en zon poepmonster is het nou ook weer niet, ze poept maar 1x per dag, maar dan wel meteeen goed
pi_77227378
Fijn dat jullie zo'n leuke avond hadden Lijnloos!

Ik sprak net een vriendin die in het kinderziekenhuis werkt, en zij denkt aan het RSvirus, nu moeten ze dat ook uitzieken, maar ze zei dat ik Lars wel beter even weer kon laten zien, om te checken of zijn longetjes niet vol zitten inmiddels. Dus ik bel morgen maar weer eens.

Ik vind mijn huisarts best oke, maar dat ze een kleine baby oproept bij de achternaam vind ik zo stom en formeel!!
pi_77228809
quote:
Op zondag 24 januari 2010 21:50 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Fijn dat jullie zo'n leuke avond hadden Lijnloos!

Ik sprak net een vriendin die in het kinderziekenhuis werkt, en zij denkt aan het RSvirus, nu moeten ze dat ook uitzieken, maar ze zei dat ik Lars wel beter even weer kon laten zien, om te checken of zijn longetjes niet vol zitten inmiddels. Dus ik bel morgen maar weer eens.

Ik vind mijn huisarts best oke, maar dat ze een kleine baby oproept bij de achternaam vind ik zo stom en formeel!!
Daar was ik al bang voor toen je het vorige keer omschreef RS virus is echt zo'n rot virus. Ik ben inmiddels zelf ook aangestoken en dan merk je helemaal goed hoe rot het is. Ik heb nog nooit zo'n verstopte neus gehad door verkoudheid als nu. Ik zit uren achter elkaar met mijn neus tegen een ui omdat ik anders gewoon echt geen lucht meer krijg - en ik heb al continu een bloedneus door het teveel spuiten met otrivin.
En dan bedenk ik me hoe mijn kleine meisje zich moet voelen... Die is nog steeds erg ziek. Hoest de longetjes uit haar kleine lijf. Wil ook nog steeds maar minimaal drinken door de keelpijn. En van de zetpillen moet ze twee uur achter elkaar ontroostbaar huilen. Zo vreselijk zielig. En door de constante diarree zijn haar billetjes zo ontzettend rood. Vanmorgen bloedde het gewoon Vandaag de hele dag zonder luier en het gaat iets beter. Maar het doet nog steeds veel pijn als ik haar billetjes schoon maak. Vooral die smetplekjes blijven zo pijnlijk. Net mijn halve vriendenkring afgebeld of ze maizena in huis hebben (tip van BE toch?) en iemand gevonden die nog een paar lepels had. Hopelijk helpt dat inderdaad.
Wat is het vreselijk zwaar om mijn kleine lieve meisje zo ontzettend ziek en in pijn te zien.
pi_77229006
He bah Xenia, dat jouw kleintje ook nog steeds ziek is, idd hardnekkig virus.
Ik wou dat ik het van hem kon overnemen.
Zie dat jij die poging ook al doet, maar nu deel je het leed zeg maar. dat is dan weer niet zo handig.

Met die zetpilletjes bedoel je paracetamol?
Of heb je nog iets anders gekregen?
Mijn vriendin zei dat ik anders moest vragen om iets wat het slijm oplost, ze wist niet of dat er voor die kleintjes ook al was.

Lars wordt geloof ik hyper de piep van zetpillen, koorts is dan weg, maar Lars is dan net zo actief. Gaat echt niet slapen enzo. Vaaaaaaaaaaaaaaag jonkie
pi_77229352
Karin en Xenia beterschap voor jullie kleintjes

Xenia wat zielig voor je meisje We gebruiken hier trouwens billenbalsem van Weleda en allebei de meisjes hebben nog nooit kapotte billen gehad. Misschien toeval, maar we zijn er heel tevreden over.

Karin ik heb hier nog wel eens van iemand gehoord die vertelde dat haar kindje hyper werd van zetpillen. Geen idee alleen meer wie Ik zag laatst bij Etos van eigen merk een slijmoplossende neusspray voor baby's. Misschien is dat iets?
pi_77229510
Paracetamol bedoel ik inderdaad. En die doen haar zo'n pijn dat ze net zo lang blijft persen tot die eruit is. Ook al blijf ik 10 minuten lang haar billetjes dicht houden, dan nog komt die er daarna gewoon uit. En maar huilen... Ik doe dat niet meer. Ik verpulver nu een kwart van een 500mg pil en doe dat door haar melk. Kan het niet meer aanzien hoeveel pijn het haar doet. Vloeibare paracetamol is er niet volgens de apotheek hier.

Ik heb verder niks anders gekregen. Alle kindjes op het kdv wel. Die hebben peniciline gekregen en pufjes. Maar volgens de artsen zal de peniciline niet werken omdat het geen bacterie is en pufjes heeft ze gelukkig nog niet nodig omdat ze niet dermate benauwd is nog (thank god for small favors).

Sterkte voor jou en Lars Karin
pi_77229670
Ik ga morgen zeker even kijken naar de billenbalsem en naar de neusspray die slijm op moet lossen. Bedankt voor de tip Stiemie. Alle tips zijn momenteel welkom.
pi_77229722
quote:
Op zondag 24 januari 2010 22:23 schreef Xenia het volgende:
Vloeibare paracetamol is er niet volgens de apotheek hier.
Er is bij kruidvat en Etos Sinaspril te koop. Dat is vloeibare paracetamol en dat mag vanaf 3 maanden.

Hier meer info: http://www.zelfzorg.nl/product.php?id=205
pi_77229757
quote:
Op zondag 24 januari 2010 22:23 schreef Xenia het volgende:
Vloeibare paracetamol is er niet volgens de apotheek hier.

waar zit jij dan?
Ik weet dat het er voor peuters wel is, maar voor baby's weet ik niet
Edit: stiemie hielp al mee, met dank!

Als ik morgen voor Lars nog iets krijg aan medicijn-achtig iets dan laat ik het je weten.

Jee dat ze die zetpil er zoweer uitknalt, Lars deed dat laatst ook, ik was helemaal verbaasd, ken ik niet van Meike. Maar toen ik het gaatje even dichthield was en bleef ie wel weg.

Ook sterkte daar...
pi_77230461
quote:
Op zondag 24 januari 2010 22:26 schreef Stiemie het volgende:
Er is bij kruidvat en Etos Sinaspril te koop. Dat is vloeibare paracetamol en dat mag vanaf 3 maanden.

Hier meer info: http://www.zelfzorg.nl/product.php?id=205
Wow... mijn vriend gaat het morgenochtend voor zijn werk meteen halen. Bedankt
Echt ongelovelijk dat die apotheek hier gewoon zegt dat het niet bestaat... Dat deden ze ook al toen ik om Otrivin voor baby's vroeg, notabene voorgeschreven door de kinderarts in het ziekenhuis. Ik moest echt 10 minuten praten om het mee te krijgen.

En als je morgen nog iets medicijn achtigs krijgt dan hoor ik het inderdaad heel erg graag Karin.
Ik heb nu dus zoutoplossing en Otrivin. En ik heb van VSM Nisykind Forte druppels om de keel te verzachten en de luchtwegen vrij te maken (dit laatste dus niet op recept ofzo).
pi_77230731
Wat vaag zeg van de apotheek Als je vriend het bij de apotheek gaat kopen, dan is het misschien handig om meteen een spuitje mee te nemen. Je moet het namelijk toedienen met een maatlepeltje, maar dat gaat bij een liggende baby natuurlijk niet handig (ook niet bij een tegenstribbelende peuter trouwens ). Op het flesje zit onder de dop een soort extra dopje dat er heel makkelijk afgaat en dan kan je gewoon het spuitje erin doen en de juiste hoeveelheid opzuigen.
pi_77231149
quote:
Op zondag 24 januari 2010 22:42 schreef Stiemie het volgende:
Wat vaag zeg van de apotheek Als je vriend het bij de apotheek gaat kopen, dan is het misschien handig om meteen een spuitje mee te nemen. Je moet het namelijk toedienen met een maatlepeltje, maar dat gaat bij een liggende baby natuurlijk niet handig (ook niet bij een tegenstribbelende peuter trouwens ). Op het flesje zit onder de dop een soort extra dopje dat er heel makkelijk afgaat en dan kan je gewoon het spuitje erin doen en de juiste hoeveelheid opzuigen.
Ok, spuitjes heb ik nog.
Ik heb net de dienstdoende apotheek gebeld en we kunnen het ophalen als het voor 23.00 uur is. Bij hoge uitzondering, want het is eigenlijk alleen voor spoedeisende recepten, maar ik heb de situatie uitgelegd en we mogen het ophalen Wat een timing. Vriend is meteen in de auto gesprongen en nu onderweg. Super bedankt voor de tip nogmaals Stiemie
pi_77231243
quote:
Op zondag 24 januari 2010 22:37 schreef Xenia het volgende:

[..]

Wow... mijn vriend gaat het morgenochtend voor zijn werk meteen halen. Bedankt
Echt ongelovelijk dat die apotheek hier gewoon zegt dat het niet bestaat... Dat deden ze ook al toen ik om Otrivin voor baby's vroeg, notabene voorgeschreven door de kinderarts in het ziekenhuis. Ik moest echt 10 minuten praten om het mee te krijgen.

En als je morgen nog iets medicijn achtigs krijgt dan hoor ik het inderdaad heel erg graag Karin.
Ik heb nu dus zoutoplossing en Otrivin. En ik heb van VSM Nisykind Forte druppels om de keel te verzachten en de luchtwegen vrij te maken (dit laatste dus niet op recept ofzo).
Lang leve Fok dan maar weer, wat een irritante apotheek zeg!!!
Ik hou je op de hoogte....!

Ik hoop voor je op een goede nacht.
Lars is de hele avond al erg onrustig, slaapt wel, maar moet ongeveer elke 10 min hoesten.
Vermoeiend voor het manneke zo, ik ga zo proberen of hij nog wat wil drinken en dan zelf ook maar wat slaap pakken. Afgelopen nacht was het weer 4.45 uur toen Lars zich meldde....
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')