Fijn tochquote:Op donderdag 21 januari 2010 23:09 schreef freecell het volgende:
Ik schrok net van mijn eigen tickerVandaag 250 dagen zwanger
En vanavond de kasten in de babykamer ingepakt. De wieg er nog in en alles is klaar
Ook meteen maar even een leuk eerste setje uitgezocht
En we hebben debiel veel kleertjesEn ik heb maar één rompertje en één tweedehands pakje gekocht deze zwangerschap. Van allerlei kanten zoveel gekregen dat het gewoon niet hoefde. En nu heb ik véél te veel en net de leukste kleren uitgezocht en de rest weer uit de kast gegooid en nu heb ik nóg veel te veel
![]()
Een hele kast vol 50/56 zeg maar
Iddquote:Op vrijdag 22 januari 2010 09:17 schreef Asyniur het volgende:
Oja de proefdruk. Die had ik van de week ook binnen! Opeens komt het dan nog dichterbij hè Leonie?
Ja, eigenlijk wel.quote:Op vrijdag 22 januari 2010 10:17 schreef becky27 het volgende:
Leonieke, vond je het raar je eigen naam op het geboortekaartje te zien? Dat vond ik wel heel gek, dan is het zo echt.
Fijn dat het boven verwachting goed ging!quote:Op vrijdag 22 januari 2010 11:21 schreef pessie het volgende:
Terug van tentamen, ging beter dan verwacht! Helaas kon ik me niet concentreren zoals normaal door gebrek aan medicijnen, maar dat zij zo.
Voorafgaand aan het tentamen nog even gekletst met de begeleider van het tentamen en een studiegenoot. Het blijkt dat dit vak het tweede semester ook gegeven wordt, dus mocht het allemaal niet lukken, dan kan ik het altijd nog een keer volgen.
je kleintje gaat gewoon eventjes wachten met eruit komen tot je lekker onder douche kan bevallen! echt wel!quote:Op vrijdag 22 januari 2010 11:27 schreef Asyniur het volgende:
[..]
Fijn dat het boven verwachting goed ging!
(ojee)
Komt goedquote:Op vrijdag 22 januari 2010 11:27 schreef Asyniur het volgende:
[..]
Fijn dat het boven verwachting goed ging!
(ojee)
nee. ze moest wel strict rust houden en moet morgen verhuizen. hopelijk heeft ze het gewoon druk met vanuit bed dingen regelen!quote:Op vrijdag 22 januari 2010 09:49 schreef bodpa09 het volgende:
Is er al iets van Keshet vernomen?
Jemig happy, wat een lange post!quote:Op vrijdag 22 januari 2010 13:21 schreef happyme28 het volgende:
Asy, ik hoop dat Harry naar je luistert en lekker blijft zitten tot NA de carnaval! Wanneer is dat precies eigenlijk? Da's toch wel rond je uitgerekende datum? En niet te veel stressen om dat bad gedoe, want Harry blijft gewoon zitten tot NA de carnaval![]()
Mja ik post nu ook meer hoor in mijn verlof. Maar ik heb anders ook vrij weinig te doen, maar je hebt het ook gehaald tot 36 weken!quote:Op vrijdag 22 januari 2010 13:21 schreef happyme28 het volgende:
Goedemiddag allemaal, ik ben lekker aan het genieten van mijn eerste verlofdagje. Bedankt voor het vragen DJRandall. Er werd zelfs voor me getrakteerd op mijn laatste dag. Maar door het vertrek van een collega zie ik iedereen woensdag weer tijdens een etentje, maar toch raar om de deur van mijn kantoor dicht te trekken voor 4 maanden.
{...}
wat lekker al die schoonmaak(schoon)moeders en zusjes trouwens, mijn moeder staat ook al te popelen. Komt goed uit want ik heb een vreemde vorm van nesteldrang. Ik wil alles schoon en opgeruimd maar ik heb geen zin om het zelf te doen![]()
![]()
{...}
Ohhh... post-lengte-record van mezelf(je kunt zien dat ik verlof heb
)
"wacht maar tot u hoort hoe oud ik ben"quote:Op vrijdag 22 januari 2010 13:46 schreef freecell het volgende:
Happy wat een geniale post
Zonet bij de winkel, vrouw van 35 oid met een peutertje. Kijkt naar mij, kijkt naar Leander, trekt wenkbrauw op...
'zo, daar zit ook niet veel tussen als de tweede geboren is hè?'
En dan echt op zo'n misprijzend toontje.
geniaal
quote:Op vrijdag 22 januari 2010 13:48 schreef Asyniur het volgende:
[..]
"wacht maar tot u hoort hoe oud ik ben"
Mja, waarschijnlijk je christelijke toch? achtergrond.quote:Op vrijdag 22 januari 2010 13:51 schreef freecell het volgende:
[..]
Ik ben volgens mij officieel ook risicogroep bij het cb2 kinderen op m'n 25e, hoe durf ik
Ooooooo, is dát hetquote:Op vrijdag 22 januari 2010 13:54 schreef Asyniur het volgende:
[..]
Mja, waarschijnlijk je christelijke toch? achtergrond.
Die fokken als konijnen...
grapje hè? echt een grapje...
ja, heul eng!!quote:Op vrijdag 22 januari 2010 13:57 schreef freecell het volgende:
[..]
Ooooooo, is dát het
Dubbele risicogroep, die arme kinderen worden met een beetje pech nog radicaal opgevoed ook
Op zondag met de handen in de lucht en halleluja roepen enzo, brrrrr......
Ja maar jij speelt vals!quote:Op vrijdag 22 januari 2010 13:58 schreef simmu het volgende:
heehee! ik top jullie wb aantal koters in aantal jaar en ik ben heul niet christelijk (en bij mij kijken ze dan weer heel zuur als ze horen hoe oud ik ben)
Ik snap het ook niet hoor!quote:Op vrijdag 22 januari 2010 14:03 schreef freecell het volgende:
Hoho, ik ben ook afgestudeerdWeliswaar met een buikje, maar toch
En nu ben ik een bijstandsmoederEen evangelisch-christelijke nog wel
Met een langharige studerende man
![]()
Valt me nog mee dat ik niet elke week naar het CB hoef
quote:Op vrijdag 22 januari 2010 14:03 schreef flugeltje het volgende:
Sommige mensen nemen 'gaat heen en vermenigvuldigd u' nu eenmaal wat letterlijker dan anderen...
Daar heb ik nog steeds 'last' van, bij mij heeft het vooral met mijn darmen te maken, onregelmatige ontlasting (dag niet geweest -> opgezette buikquote:Nog wel een ander vraagje, hadden jullie in deze periode (14 weken) ook wel eens 'last' van het feit dat je buik de ene dag minder groot/bol is dan de andere?
heb ik nog steeds hoorquote:Op vrijdag 22 januari 2010 14:03 schreef flugeltje het volgende:
Sommige mensen nemen 'gaat heen en vermenigvuldigd u' nu eenmaal wat letterlijker dan anderen... In mijn geval zorgde het voor een enorme stroom aan vriendjes voor ik 'Mr Right' ontmoetteHad dat vermenigvuldigen niet helemaal begrepen
Heb hier alleen nog wel het probleem dat ik m'n kinderen graag wel katholiek wil opvoeden, maar volgens de kerk nog getrouwd ben met m'n ex. Volgens mij kun je dan niet zomaar dopen. (moet nog een keer een brief naar de paus enzo, maar dat blijft zo liggen)
Nog wel een ander vraagje, hadden jullie in deze periode (14 weken) ook wel eens 'last' van het feit dat je buik de ene dag minder groot/bol is dan de andere?
quote:Op vrijdag 22 januari 2010 14:18 schreef simmu het volgende:
[..]
heb ik nog steeds hoor
en wij zijn ook reuzeverstandig afgestudeerd, en op mijn leeftijd ben ik juist extra verstandig
MEGAPOSTquote:Op vrijdag 22 januari 2010 13:21 schreef happyme28 het volgende:
...
DJRandall, wat goed om te lezen dat je nu wel aan het genieten bent, dat nemen ze je niet meer af! Maar gevallen van de trap![]()
Auw! Hou je het wel in de gaten en laat je je controleren als je pijn blijft houden?
...
grmbl, ik word in juli 38.quote:
doe je lekker toch gezellig mee met ons clubje niet-standaardmensjesquote:Op vrijdag 22 januari 2010 16:24 schreef DJRandall het volgende:
[..]
MEGAPOST![]()
Tja geen idee eigenlijk, in principe heb ik de kleine al wel gevoeld vandaag, dus dat is goed. Verder begin ik nu echt op een bonte kermis te lijken. Vooralsnog alleen last van mijn billen, benen, armen en rug, dus de buik zit wel goed denk ik....![]()
Ook lees ik hoe de verpaupering van ons land tot stand komt..Freecell te jong, simmu te oud en Flugel nog getrouwdVoldoe ik dan wel aan het ideaal? Afgestudeerd, zwanger van eerste kindje op precies de gemiddelde leeftijd. Braaf eerst getrouwd.
Bedenk me net dat ik werkloos ben, dus ook ik help ons land naar de &^%$
En ik wil zo graag gewoon en doorsnee zijn....quote:Op vrijdag 22 januari 2010 16:31 schreef simmu het volgende:
[..]
doe je lekker toch gezellig mee met ons clubje niet-standaardmensjes
daar benne we trots op hoor!
dat kan heul niet want dat bestaat gewoon helemaal niet. anders zou er toch geen "gemiddeld" bestaan? gewoon lekker jezelf zijn joh! dan ben je voor jou vanzelf gewoon en doorsnee en normaal. doe je lekker met jezelf meequote:Op vrijdag 22 januari 2010 16:34 schreef DJRandall het volgende:
[..]
En ik wil zo graag gewoon en doorsnee zijn....
Kweenie, het klinkt wel logisch.quote:Op vrijdag 22 januari 2010 17:19 schreef Mereltje het volgende:
Deze week voor het eerst gedroomd dat ik inmiddels een baby had, een meisjeer zullen vast nog veel dromen volgen.. is het nou zo dat hoe dichter je bij de bevalling komt hoe meer je droomt over je baby?
Ja hoor, ik heb gelukkig nauwelijks nachtmerries..quote:Op vrijdag 22 januari 2010 18:02 schreef Cantare het volgende:
[..]
Kweenie, het klinkt wel logisch.Was t wel een leuke droom?
Ik nietquote:Op vrijdag 22 januari 2010 18:02 schreef Cantare het volgende:
[..]
Kweenie, het klinkt wel logisch.Was t wel een leuke droom?
Das ook wel heul oud jaquote:
Ik ken iemands wiens absolute droombevalling dat isquote:Op vrijdag 22 januari 2010 19:35 schreef Asyniur het volgende:
[..]
Das ook wel heul oud ja
Saffiertje![]()
draakje, we hadden je al gemist! Hoe is het met jou?
Ik droom niet meer over de baby. Ik heb sowieso maar 2x gedroomd over de baby en dat was 2x hetzelfde. Hij kwam te snel en de vroedvrouw te laat
quote:
Hier drie keer ofzo, eerste keer het geslacht, naam en datum. Tweede keer dat ik de baby torpedeerde, derde keer was ik alleen.quote:Op vrijdag 22 januari 2010 19:35 schreef Asyniur het volgende:
Ik droom niet meer over de baby. Ik heb sowieso maar 2x gedroomd over de baby en dat was 2x hetzelfde. Hij kwam te snel en de vroedvrouw te laat
simmu weet wie het zegt. Beter ik dan iemand met zijn volle verstand hè simmu?quote:
welke huisarts hadden jullie dan?? (ben niet nieuwsgierig hoorquote:Op vrijdag 22 januari 2010 14:14 schreef happyme28 het volgende:
[..]
![]()
[..]
Daar heb ik nog steeds 'last' van, bij mij heeft het vooral met mijn darmen te maken, onregelmatige ontlasting (dag niet geweest -> opgezette buik) Weet niet hoe dat bij jou gaat?
Net even geregeld dat we overstappen van huisarts. Is een nieuwe praktijk hier aan het einde van de straat gekomen, kan ik makkelijk lopend naar toe. Onze vorige huisarts is met pensioen en we hebben er nu zo'n hork voor teruggekregen dus we wilden al graag over en nu dus lekker in de buurt. Volgende week een afspraak om kennis te maken en in te schrijven. Is tegenover KDV dus dat is ook ideaal.
Nu verder met de adressenlijst voor de geboortekaartjes
Bedankt Saffier! Jij ook sterkte ( ik las iets in een ander topic en toen vond ik het zo lief dat je het nog kan opbrengen om met mij mee te levenquote:Op zaterdag 23 januari 2010 09:47 schreef Saffier het volgende:
We merken het vanzelf wel Flowerbox! Sterkte met de maagzuur.
Keshet hoe is het?
Fluugs, heel herkenbaar! Die periode tussen week 13 (combitest) en week 19 vond ik echt killing. Bij week 19 (pas! vond ik) voelde ik leven en de week erna gelijk de 20 weken echo dus dat was wel fijn. Daarna kon ik het loslaten, maar tot die tijd. Amper buik van de zwangerschap dan, geen klachten, geen leven... bah.quote:Op zaterdag 23 januari 2010 09:46 schreef flugeltje het volgende:
Ik zelf vind er dus echt niks aan zo he
Het is dat ik 3 weken geleden die echo gezien heb, maar anders zou ik denken dat er niets met me aan de hand is. Ik heb geen enkele klacht en ik voel helemaal niets van het feit dat ik zwanger zou zijn... Sterker nog, m'n buik lijkt zelfs wat dunner te zijn. Kan er natuurlijk ook mee te maken hebben dat ik inmiddels gewoon goed naar de wc kan, maar toch...
Ik verwacht al min of meer dat a.s. woensdag bij de gyn blijkt dat er gewoon helemaal niets zit en ik alles gedroomd heb ofzo...
Ok, ja dat hadden wij ook. Gelukkig krijg je nog een echo of in ieder geval het hartje te horen (had ik inderdaad ook bij 16 weken bedenk ik me nu) maar dat is na een uur ook weer weg die rustquote:Op zaterdag 23 januari 2010 10:10 schreef flugeltje het volgende:
Ik wilde voor de tussenliggende periode een angelsounds kopen of huren, maar Martijn vind dat geen goed plan. Met name omdat de verpleegkundige in het ziekenhuis gezegd heeft dat het vaak ook voor onrust zorgt. Het is dus doorbijten voorlopig.
Hahah, ja. Gister was gewoon een vrije dag en nu is het weekend. Het zal aankomende week wel komen denk ik. Al is de hele week volgepland. Maandag komen broertje en schoonzus, dinsdag kraamvisite bij collega'tje, woensdag afscheidsdinertje andere collega, donderdag komt moeders, vrijdag afscheidssunch op de zaak voor collega. En dan is de eerste week al weer voorbijquote:Hoe bevalt jouw zwangerschapsverlof? Of ga je het pas maandag vreemd vinden dat je niet meer naar je werk hoeft voorlopig?
Heej, je vergeet de versgebakken scones met cream en jam!quote:Op vrijdag 22 januari 2010 19:37 schreef freecell het volgende:
[..]
Ik ken iemands wiens absolute droombevalling dat isLekker met man samen en zonder verloskundige.
Maar ik heb de vlos er liever wel bij
We zijn wel lekker aan het rommelen hè met z'n allen. Naja, ik vind het opzicht wel een fijn idee. Er gebeurd tenminste iets in mijn lichaam. Klinkt heel raar, maar zo voelt het voor mij.quote:Op zaterdag 23 januari 2010 12:19 schreef octopussy het volgende:
Keshet, ik lees nu pas je verhaal. Ook ik duim voor je dat je 'gewoon' een klein kindje krijgt zonder dat er iets mis mee is. En ik hoop dat je de rest van de zwangerschap een beetje de zorgen uit je hoofd kan bannen.![]()
Flowerbox, jammer dat er nog geen actie isMaar het weekend is net begonnen he
Pessie, leuke MC hoorOns babykamertje is volledig blauw terwijl we een meisje krijgen, dus ik ben sowieso niet zo van de stereotiepe kleurverdeling. Alleen heb ik wel weer heel veel roze en paarse kleertjes
Gisterenavond hier ook flink gerommeld, zelfs met een soortement van regelmaat. Ben maar gaan slapen en nu is het weg, dus ik ga er van uit dat het niets serieus is. Vanaf morgen mag ik al thuis bevallen![]()
Daar zijn geen regels voor me. Als ik winkeleigenaar was en zo'n vrouwke staat op knappen dan liet ik dr ook gaan. Maar ik kan me anderzijds ook voorstellen dat winkeliers er niet op zitten te wachten dat te pas en te onpas zwangere vrouwen naar de wc gaan. Door het magazijn gaan begrijp ik ook wel dat dat niet handig is.quote:Op zaterdag 23 januari 2010 13:37 schreef Sc0rPi0n het volgende:
Weet iemand hoe het zit of je als zwangere vrouw (overal) naar de wc mag gaan?
Vorige keer stonden we in een winkel en toen moest mijn vrouw ook ineens naar de wc, maar ja dat mocht niet want dan moesten ze door het magazijn blabla (elektronicawinkel).![]()
![]()
Hmm ok doei. dus wij snel de winkel uitgelopen. Daar komen we dus even niet meer.
We waren/zijn op zoek naar een wasdroger dus reden genoeg om klantvriendelijk te zijn lijkt mij.
Ook al ga ik voor vertrek naar de wc. Een half uur later moet ik dan echt weer. Het is dan niet echt veel, maar het voelt dan zo nodig aan, dat het niet meer fijn lopen is zeg maar.quote:Op zaterdag 23 januari 2010 14:11 schreef amaranta het volgende:
[..]
Daar zijn geen regels voor me. Als ik winkeleigenaar was en zo'n vrouwke staat op knappen dan liet ik dr ook gaan. Maar ik kan me anderzijds ook voorstellen dat winkeliers er niet op zitten te wachten dat te pas en te onpas zwangere vrouwen naar de wc gaan. Door het magazijn gaan begrijp ik ook wel dat dat niet handig is.
Ik ging altijd voor vertrek sowieso. En als er ergens een openbaar toitlet was dan ging ik ook.
quote:Op zaterdag 23 januari 2010 15:04 schreef Asyniur het volgende:
pessie, lief van je.Maar ik weet dus gewoon nog niet de goede maat. En de beha's zijn iets te duur om op de gok maar iets te bestellen...
Ik vrees dat ik hetzelfde lot tegemoed ga voor voedingsbeha'squote:Op zaterdag 23 januari 2010 13:40 schreef Asyniur het volgende:
Waarom heb ik dan ook zo'n achterlijke grote maat tieten
Nou ik heb nu een gewone stevige beha van Hunkemoller 80G aan.quote:Op zaterdag 23 januari 2010 16:26 schreef marky het volgende:
[..]
Ik vrees dat ik hetzelfde lot tegemoed ga voor voedingsbeha'sIk ga dinsdag even bellen naar zo'n lingeriezaak in den haag voor grote maten. Ze hebben wel Anita en Goddess in het assortiment maar weet ook niet of ze mijn maat (wat die ook is momenteel?) op voorraad hebben.
oeps... verkeerde account... maar marky heeft geen tieten![]()
Ik heb nu 95G maar ik vrees voor na de bevalling en ik echt stuwing krijg.... Ik kan nu weer mijn beha's aan van voor ik afgevallen was. Zonder beugel ziet er inderdaad minder uit, maar het zit wel een stuk prettiger vind ik. Die beugel knelt nogal momenteel dus dan ben ik weer angstig voor ontstekingen van melkkliertjes.quote:Op zaterdag 23 januari 2010 16:33 schreef Asyniur het volgende:
[..]
Met wat voor maat mag jij aan de slag dan?
Ow das ook behoorlijk inderdaad! Maar die waren bij ons nog wel te krijgenquote:Op zaterdag 23 januari 2010 16:49 schreef happyme28 het volgende:
[..]
Ik heb nu 95G maar ik vrees voor na de bevalling en ik echt stuwing krijg.... Ik kan nu weer mijn beha's aan van voor ik afgevallen was. Zonder beugel ziet er inderdaad minder uit, maar het zit wel een stuk prettiger vind ik. Die beugel knelt nogal momenteel dus dan ben ik weer angstig voor ontstekingen van melkkliertjes.
Ik hoop dat je slaagt!
In bed melkenquote:Op zaterdag 23 januari 2010 19:39 schreef simmu het volgende:
oh, en mijn tetten zijn vooralsnog niks gegroeidcup D was het en cip D is het. het lekken begint al wel
quote:Op zaterdag 23 januari 2010 17:10 schreef Asyniur het volgende:
Echt, ik geloofde ook niemand toen iedereeen riep: ow het gaat allemaal zo snel. Nou ik kan je verklappen: opeens ben je 36 weken zwanger, zit je te walvissen op de bank en denk je: ow help, over 1 week mag ik al thuis bevallen maar wie heeft bedacht dat ik een kind kon opvoeden?![]()
Een kind misschien?quote:Op zaterdag 23 januari 2010 23:52 schreef Sc0rPi0n het volgende:
Ik kreeg te horen dat ik een "groot" kado ga krijgen gewoon vanwege de nare buien die K gehad heeft![]()
Toch wel een lief gebaarquote:Omdat ze niet altijd zo lief voor me geweest was en dat ik meestal haar uitlaatklep was. Ik kreeg alles over me heen. Ach ene keer sjago en een andere keer een snauw daar ach het zal er wel bijhoren.
Blijkbaar heeft ze der zelf meer last van gehad en wil ze het op deze manier goedmaken/ iets terug doen. Van mij hoeft het niet maar ze wil het / ze staat erop.
Herkenbaarquote:Op zondag 24 januari 2010 09:13 schreef Asyniur het volgende:
En dat onwerkelijke gevoel, dat blijft. Tenminste bij mij wel. Ik vind het nog steeds een raar idee dat er in mijn buik een jongetje groeit. Gewoon zomaar...
Echt? Zijn mijn zorgen dan allemaal voor niets en gaat het echt zomaar?quote:Op zondag 24 januari 2010 09:46 schreef sindell het volgende:
En dat onwerkelijke ja inderdaad. Straks komt er een meisje uit me, gewoon zomaar inderdaad. Ook al voel ik de baby en zie ik mijn ronde buik elke dag, het blijft onwerkelijk.....
quote:Op zondag 24 januari 2010 09:51 schreef leonieke het volgende:
[..]
Echt? Zijn mijn zorgen dan allemaal voor niets en gaat het echt zomaar?
Ik heb er eigenlijk best wel schrik voorquote:Op zondag 24 januari 2010 09:54 schreef sindell het volgende:
[..]
![]()
![]()
Wishfull thinking?![]()
Ik moet eerlijk zeggen trouwens dat ik er helemaal niet tegenop zie. Eigenlijk ben ik juist heel nieuwsgierig naar de hele ervaring...
dat klinkt eigenlijk wel heel mooi sindellquote:Op zondag 24 januari 2010 09:54 schreef sindell het volgende:
[..]
![]()
![]()
Wishfull thinking?![]()
Ik moet eerlijk zeggen trouwens dat ik er helemaal niet tegenop zie. Eigenlijk ben ik juist heel nieuwsgierig naar de hele ervaring...
Er moet volgende week nog heel wat gebeuren op het werk. Moet nog met een hoop mensen afspraken maken om alles uit te leggen en ik moet nog al mijn procedures uit/afwerken. Nog één drukke week dus en mijn laatste werkweek wordt een rustige periode. Het is dan voor al het onderwijzend personeel en de studenten officieel vakantie dus dan kan ik in die periode nog wat administratieve zaken afronden.quote:Op zondag 24 januari 2010 10:42 schreef flugeltje het volgende:
Leo voel je jezelf al wat rustiger voor wat betreft je werk? Nog maar heel even en dan mogen ze het allemaal zelf uitzoeken(en was het met je man al opgelost vwb thuis zijn met de bevalling?)
En het mag bekend zijn dat ik het ook erg onwerkelijk vind allemaal, niet alleen omdat ik helemaal niets voel momenteel en net zo goed niet zwanger had kunnen zijn, maar ook omdat ik mezelf gewoon geen voorstelling kan maken van fluugs als mama... Dan moet ik toch zeker eerst nog even volwassen worden![]()
Herkenbaarquote:Op zondag 24 januari 2010 11:31 schreef Grunsfan het volgende:
Mijn 'roze wolk' momentjes kwamen eigenlijk vooral bij de echo's, bij het luisteren naar het hartje, bij het voelen van het kindje, zeker in het begin (ben nu 16.5 week en heb soms al het idee iets te voelen) en soms 's avonds alsen ik aan het fantaseren waren over hoe ons leventje er uit zou gaan zien. Verder was er niet zo veel roze wolk hoor..
. Zeker in het begin vond ik het maar saai. Ik mocht niet meer roken, drinken en geen filet eten, drie van de dingen die ik het liefste doe hahaha
![]()
Maar toch vond ik het een heerlijke tijd, vooral de lieve aandacht die ik van iedereen kreeg vond ik leuk..
Ik hoopte op een sneeuwstorm en ik kreeg er een.... (alleen de traumaheli is niet uitgekomenquote:Op zondag 24 januari 2010 12:00 schreef octopussy het volgende:
meld![]()
Ik mis qua verboden dingen vooral wijn. Eigenlijk mis ik dat veel meer dan ik van te voren had gedacht. Terwijl ik toch niet veel dronk. Zal je straks zien dat ik van 1 glas wijn (natuurlijk net NA een borstvoeding) helemaal teut ben straks![]()
Sindell, ik denk precies hetzelfde over de bevalling. Waar ik een paar jaar geleden nog liever een kind zou adopteren wegens angst voor een bevalling, kijk ik er nu gewoon naar uit!![]()
Ik vind het trouwens wel tof dat er nu weer sneeuw ligt hier. Misschien wordt ons kindje dan wel geboren terwijl het buiten helemaal wit is
Die snapte ik inderdaad ook niet...quote:Op zondag 24 januari 2010 13:38 schreef leonieke het volgende:
Pessie: waarom doe je die 20weken-echo dan eigenlijk niet?
Als ze bij een pretecho afwijkingen zien, zijn ze ook verplicht dit te melden. Kun je net zo goed de 20-weken echo doen. Daarnaast lijkt het me prettig om bij eventuele afwijkingen je hier op te kunnen voorbereiden bij je bevalling.quote:Op zondag 24 januari 2010 13:10 schreef pessie het volgende:
Ik heb vanochtend bij een kennis met een medische achtergrond wat meer navraag gedaan over de 20-weken echo. Ze is goed op de hoogte en heeft zelf besloten bij haar huidige zwangerschap geen 20-weken echo te laten doen. Ik ben nu tot de conclusie gekomen die 20-weken echo niet te gaan doen. Gelukkig net op tijd voordat we (morgen) bij de VK zitten en moeten vertellen wat we wilden! Geeft eigenlijk best wel rust. Nu nog wel even een pretecho regelen!
Ik heb in mijn kraamweek elke dag een lekker broodje filet gegeten! Heeerlijkquote:Op zondag 24 januari 2010 13:47 schreef Grunsfan het volgende:
Ja, vind ik ook, en dan wel een pretecho?Je ziet maar in het voorbeeld van Keshet dat een 20-weken echo cruciaal kan zijn toch?
Ik leefde de weken na de bevalling op knackerbrod met filetEn dat ga ik nu weer doen!
Ik kan me vergissen, maar ik meen dat ze vragen of je het wil weten als ze iets zien. Het is voor zover ik weet ieders recht om dit soort dingen niet te horen in medische context, waarom zou het dan bij een pretecho wel verplicht zijn?quote:Op zondag 24 januari 2010 13:47 schreef marky het volgende:
[..]
Als ze bij een pretecho afwijkingen zien, zijn ze ook verplicht dit te melden. Kun je net zo goed de 20-weken echo doen. Daarnaast lijkt het me prettig om bij eventuele afwijkingen je hier op te kunnen voorbereiden bij je bevalling.
Het blijft een eigen keuze natuurlijk, maar ik snap de combi geen SEO/ wel pretecho niet zo.
ze vragen of je het geslacht wilt weten.quote:Op zondag 24 januari 2010 14:02 schreef miss_dynastie het volgende:
Ik kan me vergissen, maar ik meen dat ze vragen of je het wil weten als ze iets zien. Het is voor zover ik weet ieders recht om dit soort dingen niet te horen in medische context, waarom zou het dan bij een pretecho wel verplicht zijn?
Keshet, ik lees je berichtje nu pas. Sterkte met afwachten en ik duim voor het gunstigste scenario
Geven ze je dan ongevraagd medische informatie mocht die boven komen drijven? Of geven ze dat door aan de verloskundige en vertellen ze zelf sowieso niets?quote:Op zondag 24 januari 2010 14:08 schreef Ticootje het volgende:
[..]
ze vragen of je het geslacht wilt weten.
Tijdens de echo's die ik heb gehad, hebben ze toch altijd alles verteld zonder dat ze mij gevraagd hebben of ik het wou weten of niet (althans, ik kan me de vraag zeker niet meer herinneren).quote:Op zondag 24 januari 2010 14:15 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Geven ze je dan ongevraagd medische informatie mocht die boven komen drijven? Of geven ze dat door aan de verloskundige en vertellen ze zelf sowieso niets?
tja, 1 van die 2 denk ik. Als ze iets zien wordt er toch melding van gemaakt. Ik denk dat ze dat eerst bij jou polsen en anders om je verloskundige vragen.quote:Op zondag 24 januari 2010 14:15 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Geven ze je dan ongevraagd medische informatie mocht die boven komen drijven? Of geven ze dat door aan de verloskundige en vertellen ze zelf sowieso niets?
Ik hoor in mijn omgeving altijd dat dat gevraagd wordt. Maar ik woon ook op de bible belt, dus zo gek is dat misschien niet, bedenk ik me nu. Hier komt toch meer dan gemiddeld voor dat mensen het niet willen weten.quote:Op zondag 24 januari 2010 14:16 schreef leonieke het volgende:
[..]
Tijdens de echo's die ik heb gehad, hebben ze toch altijd alles verteld zonder dat ze mij gevraagd hebben of ik het wou weten of niet (althans, ik kan me de vraag zeker niet meer herinneren).
Maar dat zou toch vooraf moeten eigenlijk, om geen 'argwaan' te wekken. Als je er al ligt, ze zijn al een poosje bezig en ze vragen het, dan heb je toch al enig idee dat er iets niet klopt, lijkt mij? Nou ja, als je er echt zo zeker van bent dat je niets wil weten, kan je het natuurlijk vooraf aangeven, dan is dat geen probleem meer.quote:Op zondag 24 januari 2010 14:17 schreef Ticootje het volgende:
[..]
tja, 1 van die 2 denk ik. Als ze iets zien wordt er toch melding van gemaakt. Ik denk dat ze dat eerst bij jou polsen en anders om je verloskundige vragen.
Het werd bij ons wel verteld van te voren dat ze het zouden melden. Het was dan wel aan ons of we het verder wilde laten onderzoeken in het ziekenhuis. Sowieso zijn sterke lichamelijke afwijkingen toch op de pretecho wel te zien lijkt me.quote:Op zondag 24 januari 2010 14:20 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Ik hoor in mijn omgeving altijd dat dat gevraagd wordt. Maar ik woon ook op de bible belt, dus zo gek is dat misschien niet, bedenk ik me nu. Hier komt toch meer dan gemiddeld voor dat mensen het niet willen weten.
[..]
Maar dat zou toch vooraf moeten eigenlijk, om geen 'argwaan' te wekken. Als je er al ligt, ze zijn al een poosje bezig en ze vragen het, dan heb je toch al enig idee dat er iets niet klopt, lijkt mij? Nou ja, als je er echt zo zeker van bent dat je niets wil weten, kan je het natuurlijk vooraf aangeven, dan is dat geen probleem meer.
Ja, of gewoon even naar je kindje kijken en echofoto's/film hebben.quote:Op zondag 24 januari 2010 14:27 schreef leonieke het volgende:
Maar misschien is de pretecho er dan gewoon om het geslacht te weten?
Komt dat doordat de ouders voorbereid zijn op de afwijkingen die hun kind heeft, of doordat ouders er nog voor kunnen kiezen de zwangerschap niet uit te dragen? Ben ik wel benieuwd naar.quote:Op zondag 24 januari 2010 14:25 schreef Ticootje het volgende:
Feit is dat sinds de 20 weken echo bij iedere zwangere wordt aangeboden dat het zuigelingen sterfte gedaald is.
quote:Op zondag 24 januari 2010 14:53 schreef Grunsfan het volgende:
Haha, ja, raar is dat he?! Had ik ook toen de eerste van onze pufclub was bevallen....toen kwam het wel heel dichtbij allemaal!
mag ik vragen wat jullie zoontje heeft?quote:Op zondag 24 januari 2010 14:35 schreef Grunsfan het volgende:
Nou, ik vind je zeker geen woosie hoor Leonieke!
En bedankt voor je antwoord, ik dacht al dat het aan het niveau van de dames lagIk heb met kerst ook een wijntje gedronken (hele avond over gedaan samen met een paar glazen water), dat kan volgens mij ook best heel af en toe, maar zoals ik het kan zien drinken de dames gewoon door zoals ze altijd al deden.
Over de 20 weken echo: mij is altijd verteld dat deze wordt aangeboden als medische echo. Hij is dus expliciet bedoeld om medische afwijkingen op te sporen, en dus ook te melden anders heeft het geen zin. De echo is per defenitie is geen pretecho in de zin van 'even kindje kijken en het geslacht bepalen". Wanneer je dus absoluut niet wil weten of er iets aan de hand is, moet je de 20 weken echo niet doen.
Zo heb ik het tenminste begrepen. En zoals gezegd ben ik dus ook heel benieuwd naar de argumenten van de kennis met medische achtergrond...
Wij hebben ook geen combinatietest gedaan, een kindje met Down is welkom. Maar net als bij Flugeltje willen wij het wel weten als het kindje geen kans op een goed leven zou hebben. Al is het alleen maar vanwege ons zoontje...
We nemen mijn schoonouders mee omdat ik er (dom misschien) maar even vanuit ga dat er niets aan de hand was. Mijn ouders waren vorige keer ook mee, er was toen niets aan de hand en zij vonden het geweldig om te zien. Het was heel leuk om dat met hen te delen dus dat gun ik mijn schoonouders ook.
Mochten we, onverhoopt, toch anders nieuws krijgen dan ben ik denk ik alleen maar blij dat ze er bij zijn voor de steun en om mee te luisteren....
Begrijp me niet verkeerd, ik wil ook geen oordeel vellen over mensen die heel af en toe eens één glaasje drinken. Maar gewoon blijven doordrinken, dat kan er bij mij totaal niet in (al heb ik natuurlijk makkelijk spreken aangezien ik gewoon zo goed als nooit alcohol drinkquote:Op zondag 24 januari 2010 14:35 schreef Grunsfan het volgende:
Nou, ik vind je zeker geen woosie hoor Leonieke!
En bedankt voor je antwoord, ik dacht al dat het aan het niveau van de dames lagIk heb met kerst ook een wijntje gedronken (hele avond over gedaan samen met een paar glazen water), dat kan volgens mij ook best heel af en toe, maar zoals ik het kan zien drinken de dames gewoon door zoals ze altijd al deden.
k snap wat je bedoeltquote:Op zondag 24 januari 2010 15:04 schreef Grunsfan het volgende:
Ons zoontje is gelukkig kerngezond Ynske! Ik bedoelde meer, dat als wij te horen zouden krijgen dat het kindje in mijn buik bijvoorbeeld heel zwaar gehandicapt zou zijn, wij dat wel zouden willen weten. In onze overweging de zwangerschap dan wel of niet af te breken, zou ons zoontje heel erg meewegen. Wat zou het voor hem betekenen om ''zo'n' broertje of zusje te hebben.... begrijp je wat ik bedoel?
Ja, ik denk alleen dat een foetus onder de 24 (?) weken nog niet als zuigeling te boek staat. Vandaar dat het in mij opkwam dat de daling van de zuigelingsterfte vooral veroorzaakt werd doordat er meer zwangerschappen afgebroken worden.quote:Op zondag 24 januari 2010 15:02 schreef Ticootje het volgende:
Ik denk dat die daling te maken heeft met beide. Als je weet bij 20 weken dat je kindje geen kans heeft, dan denk ik dat er best wat ouders zijn die beslissen om het kindje dan "eerder" te laten komen. Let wel bij die 20 weken moet je gewoon bevallen.
Maar ook als er iets gevonden wordt waardoor doktoren meteen na de geboorte in kunnen grijpen zou er aan meehelpen.
Hier ook laatste dag, zonder meldplicht. Oooh het komt allemaal zo dichtbij.quote:Op zondag 24 januari 2010 14:50 schreef DJRandall het volgende:
De laatste dag dat ik me niet hoef te melden, dus ik doe het NIET...![]()
Ik hoor net van iemand die ik in het echie ken, dat ze is bevallen. Tegelijk met mij uitgerekend.......
Daar issie dan......een echte reality check!
Helemaal niet doen inderdaad. Ik mag af en toe een slokje voor de smaak, maar ik hoef echt niet te vragen om een kwart of half glaasje...quote:Op zondag 24 januari 2010 15:08 schreef Ticootje het volgende:
En dan gooi ik de knuppel in het hoenderhok, ik vind het gewoon heel dom als je drinkt als je zwanger bent. Ook 1 glaasje. Het komt via je bloed gewoon bij je kleine die volop in de groei is. Sorry er wordt niet voor niets af geraden kinderen onder de 16 geen alcohol te laten drinken. Wat denk je dat het voor effect heeft op een gup in je buik?
En eigenlijk vind ik drinken nog kwalijker dan je 14 jarige een slokje te geven, die kan namelijk nog nee zeggen. Maar als je drinkt als je zwanger bent maak jij dus de keuze voor je kindje.
Ik kan me voorstellen dat die persoon uitgelegd heeft dat er nog heel veel meer mis kan zijn met het kindje dat niet te zien is en dat je op basis daarvan beslist dat je dit dan ook niet hoeft te weten ofzo...quote:Op zondag 24 januari 2010 14:21 schreef leonieke het volgende:
Wat ik ook wat raar vind aan het verhaal van Pessie is dat iemand met een medische achtergrond zegt dat je het niet moet doen. Tijdens de eerste afspraak met de gyn werd er mij namelijk onmiddellijk verteld hoe belangrijk die echo was en moest ik ook direct een afspraak voor die echo vast leggen.
Op welk gebied is die persoon eigenlijk gespecialiseerd, Pessie?
Ja hoor, geen probleem! En sommige kolen kunnen krampjes veroorzaken, maar ook niet altijd. In principe mag alles(behalve dus alcohol vlak voor de voeding) alleen als je baby last heeft van krampjes bijv. zou je je eetpatroon kunnen aanpassen.quote:Op zondag 24 januari 2010 18:47 schreef leonieke het volgende:
Mag je als je borstvoeding geeft eigenlijk wel filet americain enzo eten? Ja, toch, hé?
Het zijn toch enkel kool-dingen die je moet vermijden, dacht ik?
Ja, maar ik kan weer gerust ademhalen...quote:Op zondag 24 januari 2010 19:06 schreef leonieke het volgende:
Was het een helse middag, Asyniur? (gezien je smiley)
Ok, dit wist ik dus niet. Gelukkig hebben we tijd genoeg om te beslissen of we dan wel een pretecho laten doen, en misschien eens het echocentrum bellen...quote:Op zondag 24 januari 2010 19:01 schreef Asyniur het volgende:
Nou, de middag met mijn ouders overleefd![]()
Ik kan me wel voorstellen waarom je geen 20 weken ech laat doen, maar ik zou dan inderdaad ook geen pretecho doen. Ik heb geen idee of ze 'verplicht' zijn om afwijkingen mede te delen, maar bij ons hebben ze ook vanalles laten zien bij de pretecho: hartje, nieren, maag, blaas, hersen, mond etc.
Ze zei er steeds bij: dat ziet er goed uit. En ik denk dat als er iets echt goed mis is, dat je het zelf ook wel ziet op de echo.
Kortom ik zou zelf ook niet zo snel kiezen voor de combinatie geen 20 weken en wel pretecho...
Maar pessie, jullie moeten gewoon doen waar jullie je goed bij voelen
tof dat je t zo begrijpelijk uitlegt. tis totaal niet bedoeld als heksenjacht oid dat ik er benieuwd naar was. gewoon uit interessequote:Op zondag 24 januari 2010 19:20 schreef pessie het volgende:
Hm, hoop reacties op onze beslissing geen 20-weken echo te willen.
Ik zal even uitleggen dat ze me niet heeft ovegehaald de 20-weken echo niet te doen. We hadden op het moment dat we het gebouw uitliepen na de 10-weken echo al zoiets van "waarom nog een 20-weken echo?" de echoscopiste had gezien dat de neuraalbuis in orde was en het hartje goed ontwikkeld was. Ze was er zelf verbaasd van hoeveel ze kon zien. Dus de afgelopen 4 weken hebben we vooral nagedacht om redenen de 20-weken echo wel te doen. We kwamen toen al een beetje tot de conclusie dat het een medische echo is. Er wordt expliciet gezocht naar afwijkingen. Hier in Groningen is het zo dat bv als er iets zou zijn met het hartje je meteen op kindercardiologie terechtkomt. Dus ik zag die kennis vandaag, en zei tegen haar "hoe zit dat nou met die 20-weken echo, hebben jullie die gedaan en wat denk jij er nou over?". De 20-weken echo bestaat in Nederland nog maar 3 jaar. Toen ze zwanger was van haar eerste kind bestond deze dus net, en was de informatie over deze echo ontzettend slecht. Dus is ze zelf op zoek gegaan, en de afgelopen jaren heeft ze alle onderzoeken bijgehouden. De laatste tijd zijn er vooral veel evaluatie-onderzoeken gepubliceerd. In deze evaluatie-onderzoeken wordt voornamelijk gepraat over het percentage kinderen met afwijkingen en met het voortijdig afbreken van de zwangerschap. Het afbreken van een zwangerschap zullen wij nooit doen. Dus als ze iets vinden wat zij noemen "niet verenigbaar met het leven" dan lopen wij alleen nog 20 weken te stressen.
We hebben daarnaast 2 jaar geleden meegemaakt dat een andere kennis is bevallen van een kindje na 23 weken zwangerschap. De moeder heeft zelf gezegd dat ze blij was geen 20-weken echo te hebben gehad, anders had ze alleen maar zitten wachten tot het mis was gegaan.
Daarnaast vertelde de kennis ook nog dat de 20-weken echo nog zo in de kinderschoenen staat dat ze heel weinig zien.
Verder heb ik ook nog een man. Hij heeft een hekel aan bangmakerij, zijn mening op dit moment over de 20-weken echo is dat het bangmakerij is. Terwijl wij juist erop vertrouwen dat we een kindje krijgen dat in ons gezin past. En of dat kindje zo gezond is als een vis in het water, of ADHD heeft (wat ze echt niet zien op een echo), het is een kindje dat aan ons gegeven is en waar wij voor mogen zorgen.
Ik besef wel dat wij misschien iets anders denken, en noem me alsjeblieft niet naïef. Start ook geen heksenjacht tegen me please. We hebben er veel over nagedacht, en zijn zelf tot de conclusie gekomen geen echo te willen waar ze expliciet gaan zoeken naar afwijkingen.
Dan nog even over de pretecho. Ik meende te hebben begrepen dat een pretecho gewoon een echo is waar je gezellig even samen naar het kindje kan gaan kijken. Mochten ze wel expliciet naar medische zaken gaan kijken, zullen we ook geen pretecho doen.
Ik zou inderdaad even bellen en zeggen dat jullie geen medische informatie willen en of dat mogelijk is. Uiteraard sluit je dan niet uit dat je zelf iets ziet, maar dan kan de echoscopiste zich wel onthouden van informatie als ze dan willen doen.quote:Op zondag 24 januari 2010 19:22 schreef pessie het volgende:
[..]
Ok, dit wist ik dus niet. Gelukkig hebben we tijd genoeg om te beslissen of we dan wel een pretecho laten doen, en misschien eens het echocentrum bellen...
Maar hoe zit het dan met afwijkingen die ze direct na de geboorte kunnen behandelen (als ze het tijdig weten) waardoor je kindje het wel overleefd (orgaanaandoeningen bijv.) maar als ze het niet weten, je kindje het misschien niet redt omdat ze er te laat achterkomen? Vind ik wel een ander resultaat dan 20 weken stress toch?quote:Op zondag 24 januari 2010 19:27 schreef freecell het volgende:
En we gaan ook niet expliciet op zoek naar afwijkingen. Het enige resultaat wat dat kan hebben is nog 20 weken stress'
quote:Op zondag 24 januari 2010 19:55 schreef Orea het volgende:
Wat ik me nog afvraag voor wat betreft de mensen die het geslacht graag willen weten, hebben jullie buiten de 20 weken echo om nog een pretecho laten maken eventueel voor de dubbel check?
Ik hoorde toevallig van een collega van de week, die met 20 weken geslacht had laten bepalen en verder niet... Het zou een meid worden! Bij de bevalling bleek het toch een knul te zijn![]()
Het komt bijna niet voor en is ook ongetwijfeld een uitzondering!! Maar toch.. Zelf laat ik met 17 weken een pretecho doen voor het geslacht, met de 20 weken is dan eigenlijk nog een check en ik wil graag nog een 3D echo rond de 25/26 weken en dan moeten ze het zéker kunnen zien, dus kleine kans dat het dan alsnog iets anders blijkt te zijn bij de bevalling..
Maar het zal je maar gebeuren!! Dus ik vroeg me af hoe jullie dat (willen) doen / hebben gedaan
Dan is het dus anders, en aangezien de aorta bij tara nu niet goed te zien meer is is het handig te bekijken als het nog wel goed te zien is. Bij ons in de familie zijn behalve hoge bloeddruk en de daaruitkomende hartaanvallen op middelbare leeftijd, en psoriasis met bijbehorende luchtwegklachten de enige erfelijke aandoeningen. Maar hoge bloeddruk zien ze niet op de echo, en aanleg voor psoriasis ook niet. Dat heeft ook wel meegespeeld.quote:Op zondag 24 januari 2010 19:27 schreef freecell het volgende:
Wij deden het zelf wel. We wilden graag het geslacht weten en TARA heeft een bindweefsel aandoening waarbij je onder andere problemen met je aorta kunt hebben (dat zien ze dus op de echo) en je vaak een scoliose hebt. Onze baby heeft iig een goede aorta en een rechte ruggengraatGoed begin
Je kan het ook anders formuleren... Ze laten van alles zien, dat kan dus anders zijn dan nakijken.quote:Op zondag 24 januari 2010 19:22 schreef Ticootje het volgende:
Pessie, ook bij een pretecho kijken ze dus van alles na.
quote:Op zondag 24 januari 2010 19:55 schreef Orea het volgende:
Wat ik me nog afvraag voor wat betreft de mensen die het geslacht graag willen weten, hebben jullie buiten de 20 weken echo om nog een pretecho laten maken eventueel voor de dubbel check?
Oké, we kunnen wel eens last hebben van onze hormonen, maar zo erg zijn we toch ook niet?quote:Op zondag 24 januari 2010 20:00 schreef pessie het volgende:
[..]
Ben blij dat ik nu niet wordt achtervolgd... Voel me echt een beetje een alien... De 20-weken echo zit al zo ingebakken dat veel mensen geen mensen kennen die deze echo niet doen. Ik ben blij dat jullie me niet meteen afschieten.
Ach ja, wij zijn beiden vrij relaxt van karakter dus het zal wel los lopen.quote:Op zondag 24 januari 2010 20:01 schreef leonieke het volgende:
Ah flowerbox, dan komt het kaartje toch gewoon twee dagen later?
Klopt, jullie zijn best lief allemaal. Het wordt vaak als vreemd gezien als mensen een afwijkende opvatting hebben. En al helemaal als ze die gaan vertellen. Ik vind afwijkend zijn soms best eng. Maar ik sta hier helemaal achter, en wilde het ook graag wel uitleggen.quote:Op zondag 24 januari 2010 20:02 schreef leonieke het volgende:
[..]
Oké, we kunnen wel eens last hebben van onze hormonen, maar zo erg zijn we toch ook niet?![]()
welnee joh! mag je toch lekker zelf kiezen.quote:Op zondag 24 januari 2010 20:00 schreef pessie het volgende:
[..]
Ben blij dat ik nu niet wordt achtervolgd... Voel me echt een beetje een alien... De 20-weken echo zit al zo ingebakken dat veel mensen geen mensen kennen die deze echo niet doen. Ik ben blij dat jullie me niet meteen afschieten.
Zie, dat zou bij ons ook de reactie zijn. Gewoon iedereen nog wat extra in spanning laten over de naamquote:Op zondag 24 januari 2010 20:04 schreef flowerbox het volgende:
[..]
Ach ja, wij zijn beiden vrij relaxt van karakter dus het zal wel los lopen.Gewoon het namenboekje even opnieuw doorspitten.
Ik heb trouwens net alle adres-stickers en postzegels op de enveloppen geplakt.
Eindelijk iets wat lekker op tijd af is.
Onze geboortekaartjes zijn wel gelukt! Ben benieuwd naar de proef met de tekst die we bedacht hebben.quote:Op zondag 24 januari 2010 20:08 schreef leonieke het volgende:
[..]
Zie, dat zou bij ons ook de reactie zijn. Gewoon iedereen nog wat extra in spanning laten over de naam![]()
En adressen, ging ik ook eens doen dit weekend... niet gelukt
quote:Op zondag 24 januari 2010 20:20 schreef leonieke het volgende:
Ik wil trouwens bevallen van een kangoeroe. Die wegen maar 23 gr bij de geboorte
*floep* en gedaan, lijkt me dat.quote:Op zondag 24 januari 2010 20:28 schreef flowerbox het volgende:
[..]
Oeh, mag ik ook tekenen voor zo'n bevalling? Lijkt me wel relaxt
.
Niet druk om maken, joh. Ten eerste: wat dan nog? Ten tweede: is het wel zo'n verschil tussen jouw mening en die van een ander?quote:Op zondag 24 januari 2010 20:08 schreef pessie het volgende:
Klopt, jullie zijn best lief allemaal. Het wordt vaak als vreemd gezien als mensen een afwijkende opvatting hebben. En al helemaal als ze die gaan vertellen. Ik vind afwijkend zijn soms best eng. Maar ik sta hier helemaal achter, en wilde het ook graag wel uitleggen.
Gohquote:Op maandag 25 januari 2010 08:30 schreef leonieke het volgende:
Maar ik merk wel dat de mensen in onze omgeving er steeds meer en meer om stressen dat de kinderkamer nog niet in orde is
quote:Op maandag 25 januari 2010 08:24 schreef Faja-Lobi het volgende:
Keshek, ik kom speciaal even jou een hart onder de riem steken meid. Ik hoop gewoon dat jullie kleintje een groei achterstand heeft die door absolute bedrust weer inloopt en geen chromosoom afwijking. Ik ga heel hard duimen.
Flowerbox heb jij al iets dat lijkt op weeen of is het nog rustig in je buik?
Leonieke is je kinderkamer al in de verf gezet?
Andere dames ik moet echt nodig bij lezen, ik kom met 3 kinderen niet veel aan internetten toe. en voor wie het leuk vind om te lezen, ik heb mijn bevallingsverhaal in het juiste topic gepost van de week
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |