abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_77121936
Vorig deel: Zwangerschap en geboorte deel 616

26 januari 2010: flowerbox
05 februari 2010: Co_OL (papa)
11 februari 2010: sindell (meisje)
14 februari 2010: octopussy (meisje)
14 februari 2010: mama_papa (meisje)
15 februari 2010: Ymme (jongen)
15 februari 2010: DJRandall
17 februari 2010: Sc0rPi0n (papa)
18 februari 2010: Asyniur (jongetje)
*** 19 februari 2010: Happyme28 en Marky *** (jongen)
20 februari 2010: freecell
23 februari 2010: Leonieke (jongen)
07 maart 2010: Chantal20
09 maart 2010: Webkim (jongen)
10 maart 2010: Egg-Bird
07 april 2010: _NIKKI_ (meisje)
23 april 2010: Shandaly
26 april 2010: Becky27 (meisje)
26 april 2010: kwib (papa)
30 april 2010: Simmu
08 mei 2010: Keshet (meisje)
12 mei 2010: harley (papa)
18 mei 2010: draculettetje
20 mei 2010: Libell
22 mei 2010: Baldria
23 mei 2010: Morretje
31 mei 2010: CrazyPrincess
07 juni 2010: PinkPrincess
11 juni 2010: Becky1H983
16 juni 2010: Guess
27 juni 2010: Knuffelbeestje
04 juli 2010: Sonnetje85
*** 05 juli 2010: Mereltje en Forno ***
06 juli 2010: djenneke
07 juli 2010: Grunsfan
15 juli 2010: Webcrowler (papa)
*** 21 juli 2010: flugeltje en Martijn_AR ***
25 juli 2010: Lenaatje
27 juli 2010: Pessie
02 augustus 2010: ChilllayD
10 augustus 2010: Orea
22 augustus 2010: Cantare
23 augustus 2010: Ticootje
28 augustus 2010: Saffier
12 september 2010:Arinyo
18 september 2010: Mardis

***vermeldingen zijn (as) officiele fokbaby's(Een fokbaby is een baby geboren uit een relatie waar man en vrouw elkaar hebben leren kennen op/door Fok.)

Over tikkers en tellers en babybanners.
Als jouw naam nog niet blauw is, maar je wil wel met je tellertje in de Openings Post dan moet je hem hier even in het topic neergooien, dan kan een van de modjes het aanpassen.
pi_77122096
Ik schrok net van mijn eigen ticker Vandaag 250 dagen zwanger

En vanavond de kasten in de babykamer ingepakt. De wieg er nog in en alles is klaar
Ook meteen maar even een leuk eerste setje uitgezocht

En we hebben debiel veel kleertjes En ik heb maar één rompertje en één tweedehands pakje gekocht deze zwangerschap. Van allerlei kanten zoveel gekregen dat het gewoon niet hoefde. En nu heb ik véél te veel en net de leukste kleren uitgezocht en de rest weer uit de kast gegooid en nu heb ik nóg veel te veel

Een hele kast vol 50/56 zeg maar
pi_77122582
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 23:09 schreef freecell het volgende:
Ik schrok net van mijn eigen ticker Vandaag 250 dagen zwanger

En vanavond de kasten in de babykamer ingepakt. De wieg er nog in en alles is klaar
Ook meteen maar even een leuk eerste setje uitgezocht

En we hebben debiel veel kleertjes En ik heb maar één rompertje en één tweedehands pakje gekocht deze zwangerschap. Van allerlei kanten zoveel gekregen dat het gewoon niet hoefde. En nu heb ik véél te veel en net de leukste kleren uitgezocht en de rest weer uit de kast gegooid en nu heb ik nóg veel te veel

Een hele kast vol 50/56 zeg maar
Fijn toch
Ik heb ook heel veel gekregen, maar bijna allemaal jongensspul Mijn schoonzusjes hebben beide jongens gekregen en ik heb nu een grote verhuisdoos vol met jongenskleertjes op zolder staan. Komt misschien wel weer eens van pas..

Ik moest dinsdagmiddag bij de Arena Boulevard zijn in A'dam en ze hebben daar een gigantische Prenatal met uitverkoop. Heb daar dus maar even mijn slag geslagen
  vrijdag 22 januari 2010 @ 07:25:30 #4
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_77128884
zo free, dat begint al goed met de kleren zo

Heb je straks lekker veel om hier op FOK! weer te verkopen

Ik ga zelf pas weer iets kopen als ik weet of het een jochie of een meid gaat worden, heb al wel wat unisex in huis maar wil natuurlijk ook nog wat snoezige jurkjes of stoere broekjes in de kast hebben liggen...

Hier ook een soort van mijlpaaltje, vandaag 100 dagen zwanger
Op donderdag 12 oktober 2006 09:27 schreef SCH het volgende:
flugeltje is een kloon van yvonne toch?
pi_77129084
100 dagen alweer Gaat hard Flugel!

En ik heb genoeg kleren om ongeveer 3 kinderen tot de kleuterschool mee aan te kleden
  vrijdag 22 januari 2010 @ 08:14:40 #6
259489 mama_papa
Papa en Mama van Tessa
pi_77129219
Flugel 100 dagen al!
05-02-2010 00:58 is onze dochter Tessa geboren!!!
26-05-2010 gaan we trouwen!!!!!!!
  vrijdag 22 januari 2010 @ 08:24:01 #7
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_77129292
Chilla een echte buik!

Freecell teveel babykleertjes... Maar is toch leuk! Zolder is toch groot genoeg.

En Flugel 100 dagen mijlpaal

Ik moet zometeen naar mn tentamen... Ik heb er absoluut geen zin in. Als het niet lukt is het ook geen ramp (zegt manlief heel stellig, nu moet ik er nog van overtuigd zijn). Ik heb wel ok geslapen dus dat scheelt weer. Ik mag alleen geen betablokkers slikken tegen de stress nu ik zwanger ben, dus vind het allemaal wel erg spannend.
  vrijdag 22 januari 2010 @ 08:40:55 #8
259489 mama_papa
Papa en Mama van Tessa
pi_77129454
Pessie, succes met je tentamen
pi_77129485
Pessie veel succes
pi_77129552
Zoveel mijlpalen

Net de proefdruk van het geboortekaartje gekregen... Opnieuw zo'n teken dat het echt wel heel erg echt is (ik verbaas me er soms nog over )

Ik ga hier vandaag op het werk nog wat verder mijn vertrek voorbereiden (mails sturen, procedures uitschrijven, infobrochures opstellen, ...). Nog een goeie twee weken en dan zit het er normaalgezien op.
  vrijdag 22 januari 2010 @ 09:17:51 #11
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_77130031
ChilllayD, mooi begin toch?

flugel alweer 100 dagen!

pessie, ik ga nu kaarsjes voro je aansteken Kom op meissie, je kunt het!

Oja de proefdruk. Die had ik van de week ook binnen! Opeens komt het dan nog dichterbij hè Leonie?
pi_77130602
Flugel, 100 dagen hartstikke zwanger.

Pessie, ik duim voor je meid.
pi_77130662
Is er al iets van Keshet vernomen?
pi_77130970
succes pessie!
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_77131261
quote:
Op vrijdag 22 januari 2010 09:17 schreef Asyniur het volgende:
Oja de proefdruk. Die had ik van de week ook binnen! Opeens komt het dan nog dichterbij hè Leonie?
Idd
Uitgerekend op 23 feb, dat is nog maar een maand En de dagen gaan tegenwoordig zo rap dat ik het al niet meer kan bijhouden.
Al zit het in mijn hoofd nog steeds op 26 februari. Ik kan gewoon niet afstappen van die datum... zo raar eigenlijk.
  vrijdag 22 januari 2010 @ 10:14:48 #16
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_77131332
Succes pessie!!

Flugel gaat snel, cool al 100 dagen (ik moest er afgelopen maandag nog 100).

Nog niets van Keshet gezien, hopelijk is alles goed.
  vrijdag 22 januari 2010 @ 10:17:29 #17
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_77131405
Leonieke, vond je het raar je eigen naam op het geboortekaartje te zien? Dat vond ik wel heel gek, dan is het zo echt.
pi_77131832
quote:
Op vrijdag 22 januari 2010 10:17 schreef becky27 het volgende:
Leonieke, vond je het raar je eigen naam op het geboortekaartje te zien? Dat vond ik wel heel gek, dan is het zo echt.
Ja, eigenlijk wel.
Maar misschien kan ik het nog oplossen door er gewoon een andere naam op te zetten. Hoef ik helemaal niet stressen of ik het allemaal wel zal kunnen
pi_77132795
Meldt

Flugel alweer 100 dagen, dat gaat lekker

Geboortekaartje...... dat is echt iets wat nog moet bedenk ik me ineens. We kunnen alleen geen tekst verzinnen voor erop. Het kaartje zelf hebben we wel al uitgezocht, maar dat moet echt vandaag.
Alhoewel ik voorlopig nog geen baby verwacht eigenlijk, dus volgens mij hebben we nog wel even tijd.... hoop ik
pi_77133148
goedemorgen

Flugel 100 dagen zwanger

Sindell, ik was het geboortekaartje ook een beetje vergeten. Gisteren dacht ik er aan en heb ik een proefdruk aangevraagd. Het meeste werk gaat denk ik zitten in het verzamelen van de adressen Mijn adressenbestand wat ik gemaakt had voor onze trouwkaarten is per ongeluk van de computer gewist, en nu moet ik alles weer gaan opzoeken.
pi_77133353
Adressen heb ik gelukkig wel in een bestand, op een paar na.
Het moeilijkste vind ik echt die tekst voor erop. We hebben al een paar dingetjes bekeken, maar ik kom er zelf niet uit en komt er niet echt aan toe, tja dan blijft het liggen. Maar zoiets kan wel vrij snel lijkt me, dus vandaag moet het gewoon lukken!
  vrijdag 22 januari 2010 @ 11:21:08 #22
259886 pessie
pi_77133427
Terug van tentamen, ging beter dan verwacht! Helaas kon ik me niet concentreren zoals normaal door gebrek aan medicijnen, maar dat zij zo.
Voorafgaand aan het tentamen nog even gekletst met de begeleider van het tentamen en een studiegenoot. Het blijkt dat dit vak het tweede semester ook gegeven wordt, dus mocht het allemaal niet lukken, dan kan ik het altijd nog een keer volgen.

Leuk! Geboortekaartjes! Dat lijkt voor mij echt nog heel ver weg, maar als Leo zo stellig roept dat et allemaal wel heel snel gaat dan zal het wel zo juli zijn voor mij! Letten jullie er op dat er een datum op staat en gram in plaats van KiloGram? Heb 1 keer meegemaakt dat de vader het kaartje had laten drukken, en er toen achter kwam dat zn zoon 3250 KiloGram woog. Ze hebben een ander kaartje laten drukken. Heb ook een keer gezien dat de datum ontbrak, nu was dat niet zo erg want het kind was op 1 april geboren. Krijg je als ouders wel veel telefoontjes "wanneer is ze geboren?".
pi_77133625
Nou afwachten van je tentamen dan Pessie, maar dus geen man overboord als je het niet gehaald hebt begrijp ik?

Goed dat je het zegt van die kilogrammen of gram inderdaad. Denk dat ze daar bij de drukker niet zelf over nadenken of dat wel klopt
Maar dat soort dingen geef je door op het moment dat het kindje geboren is toch? Dan maken ze de definitieve druk. En dan neem ik aan dat ze de datum er ook op zetten als je dat doorgeeft.
Maar ja ik heb geen enkele ervaring met kaartjes laten drukken (we zijn ook niet getrouwd bv), dus ik heb ook geen idee wat er allemaal mis kan gaan...dus als iemand anders nog een handige tip heeft?
  vrijdag 22 januari 2010 @ 11:27:23 #24
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_77133627
quote:
Op vrijdag 22 januari 2010 11:21 schreef pessie het volgende:
Terug van tentamen, ging beter dan verwacht! Helaas kon ik me niet concentreren zoals normaal door gebrek aan medicijnen, maar dat zij zo.
Voorafgaand aan het tentamen nog even gekletst met de begeleider van het tentamen en een studiegenoot. Het blijkt dat dit vak het tweede semester ook gegeven wordt, dus mocht het allemaal niet lukken, dan kan ik het altijd nog een keer volgen.

Fijn dat het boven verwachting goed ging!

(ojee)
pi_77134298
Dat is helemaal niet dat is gewoon okay, want dat betekent dat Harry gewoon mag komen en dat hij zo goed als af is! En natuurlijk blijft hij nog even zitten, want hij luistert graag naar zijn moeder!!
pi_77134911
pessie: wat goed dat jouw tentamen beter is gegaan dan verwacht.

Ik wou graag een tekening van een weegschaal en een meetlint op ons geboortekaartje, maar blijkbaar zijn ze dat bij de drukken vergeten. Moet ik dus nog eens voor terugmailen.
Ik hoop gewoon dat ze zich niet met de naam zullen vergissen. We twijfelen nog steeds tussen twee namen en hebben voor de proefdruk één van de twee gekozen, maar stel dat we bij de geboorte nog veranderen dan zal mijn man dat toch heel duidelijk moeten meedelen. Ik zie het al helemaal voor me dat op het kaartje de andere naam zal staan

Pessie, hier gaan de dagen ook wel heel snel omdat ik nog massa's werk heb ivm mijn overdracht. En verdorie wat heb ik al gevloekt dat het allemaal zo lang is uitgesteld Nu moet ik volgende week nog met een tiental collega's samen zitten om taken door te geven (en het zijn allemaal verschillende onderwerpen dus ik kan ze niet in één keer samenroepen). Dit is zo eigenlijk.

En idd.. adressen wij hebben onze trouwkaarten bijna allemaal afgegeven (er was een familiefeest dus dat was vrij makkelijk), maar dat betekent wel dat ik nu nog alle adressen moet samen zoeken. En misschien moet ik daar toch niet meer te lang mee wachten (was ik eigenlijk helemaal vergeten )

Asyniur: het zou toch een groot toeval moeten zijn als Harry dan komt hé? Gewoon positief denken en ervan uitgaan dat de kans toch klein is. En stel dat het toch gebeurt? Dan wordt dat echt wel opgelost op dat moment Kan niet anders, want als hij komt... tjah.. dan komt hij er hoe dan ook uit
pi_77134915
dames!

heb vannacht weer goed geslapen, heb die van gisteren goed ingehaald. Alleen net enorm hard van de trap gevallen en ik voel mijn lijf nu blauw worden.....
  vrijdag 22 januari 2010 @ 12:30:58 #28
186094 Floria
Ghost of shark
pi_77135733
En hier is het kotsen begonnen en dat is echt niet zo handig of fijn....
Do you feel helpless, anxxious, malcontent, pissed off at the government, antisocial, anarchistic and seriously fatalisitic?
pi_77135827
quote:
Op vrijdag 22 januari 2010 11:27 schreef Asyniur het volgende:

[..]

(ojee)
je kleintje gaat gewoon eventjes wachten met eruit komen tot je lekker onder douche kan bevallen! echt wel!
  vrijdag 22 januari 2010 @ 12:48:03 #30
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_77136265
Floria Succes dan maar...
DJRandall, kijk je wel uit!

Ja, Harry moet dan zeker nog maar even blijven zitten. Sowieso eigenlijk tot na de carnaval is de bedoeling. Maar of hij ook zo goed luistert....
pi_77136275
quote:
Op vrijdag 22 januari 2010 11:27 schreef Asyniur het volgende:

[..]

(ojee)
Komt goed
Die van mij blijft ook nog minstens 4 weken zitten
  vrijdag 22 januari 2010 @ 13:00:52 #32
259886 pessie
pi_77136796
Floria

DJ, oei, is alles goed gegaan? Ben je alleen blauw?

Leo, gelukkig ben je 1 dag per week vrij, dan kun je dit soort klusjes doen. Mijn man heeft zn outlook helemaal vol gezet met huisadressen, dus denk dat dat tegen die tijd wel goed komt. Maar het komt echt dichterbij!

Asy, uiteraard blijft Harry nog wel even zitten. Zijn niet veel kids die met 37 week komen toch? Meeste tussen 39 en 41 toch? Maar ik snap dat het wel eng is.

Freecell, ik lag gisteren in bed en dacht nog, moet ik mn telefoon niet pakken om naast mn bed te leggen.... Had geen puf meer om op te staan...
pi_77137496
Floria, bweuh, balen van het kotsen hoe lang ben jij nu ook alweer zwanger?

Asy lekkage... *adem in... adem uit* Hopelijk is 't snel verholpen!

Pessie, fijn dat 't toch wel goed ging. Ik heb woensdag en donderdag tentamen en kan me Totaal Niet concentreren.

Leonieke nog maar een maand! Snel, zeg! Kan me voorstellen dat je dat nog even moet inhalen in gedachten. Maar 't komt goed. Succes met de laatste regeldingetjes!

DJ, au voorzichtig doen hoor!
pi_77137583
Goedemiddag allemaal, ik ben lekker aan het genieten van mijn eerste verlofdagje. Bedankt voor het vragen DJRandall. Er werd zelfs voor me getrakteerd op mijn laatste dag. Maar door het vertrek van een collega zie ik iedereen woensdag weer tijdens een etentje, maar toch raar om de deur van mijn kantoor dicht te trekken voor 4 maanden.

Helaas niet echt lekker kunnen uitslapen want op vrijdag komt de hulp altijd, dus dat ging niet door, maar die is nu vertrokken, dus net even gelunched en nu heb ik tijd om eens rustig bij te lezen

sindell, meldplicht alweer vanaf nu mag je gewoon bevallen en een sticker van de vk

Keshet, hoe was het in het Erasmus?

simmu, gelukkig viel het mee met de planning van de renovatie. geeft wel weer wat rust gelukkig, wat zo'n stress is niet prettig als je zo op het eind loopt.

mama_papa, hoe is het met de vermoeiheid, kom je al een beetje bij? rustig aan doen hoor, en veel slapen als je het nodig hebt. Je moet uitgerust zijn als het zover is

wat lekker al die schoonmaak(schoon)moeders en zusjes trouwens, mijn moeder staat ook al te popelen. Komt goed uit want ik heb een vreemde vorm van nesteldrang. Ik wil alles schoon en opgeruimd maar ik heb geen zin om het zelf te doen

Freecell, welkom terug!! 250 dagen zwanger alweer, wat gaat het hard hè?! En pak je rust, dan blijft de kleine vast nog wel even zitten tot je er klaar voor bent Enne.. beter te veel kleertjes dan te weinig toch? Hoef je niet zovaak te wassen

Octo, wat fijn dat je je beter voelt, minder last hebt van lichamelijke klachten. Maar nu niet overdrijven hè? Zoiets gaat meestal niet ongestraft.

Leonieke, die steken van onder komt me bekend voor. Steeds vaker last van, mijn vk zegt inderdaad indalingspijn. Niet prettig inderdaad En met het geboortekaartje komt helemaal goed hoor, daar zijn proefdrukken voor, maar wel balen dat het nog een keer terug moet. Die naam gaan ze gewoon goed doen en zo niet, drukken ze het echt wel opnieuw. Da's zo gebeurd.

DJRandall, wat goed om te lezen dat je nu wel aan het genieten bent, dat nemen ze je niet meer af! Maar gevallen van de trap Auw! Hou je het wel in de gaten en laat je je controleren als je pijn blijft houden?

Asy, ik hoop dat Harry naar je luistert en lekker blijft zitten tot NA de carnaval! Wanneer is dat precies eigenlijk? Da's toch wel rond je uitgerekende datum? En niet te veel stressen om dat bad gedoe, want Harry blijft gewoon zitten tot NA de carnaval

Ik ben ook benieuwd hoe het met draakje gaat. Was ze niet op wintersport? Even teruglezen zo.

Flowerbox, zondag is de dag zegt mijn gevoel nee hoor, ik hoop het echt voor je, maar helaas kan het ook nog 2 weken duren. Ik hoop het echt niet voor je, dus de duimen draaien voor het weekend!

ChillayD, da's al best een buik voor jouw termijn inderdaad ben benieuwd waar dat eindigt

Fluugs, ook al weer 100 dagen wat ga je rap!

pessie, wat fijn dat het meeviel het tentamen en de geruststelling dat je het het volgende semester nog een keer kan. Wanneer krijg je de uitslag??

Floria, wat balen van het overgeven. Je had het verwacht, maar toch niet fijn als het dan ook werkelijk gebeurd. Hopenlijk is het van korte duur en hou je er niet de hele zwangerschap last van.

Ohhh... post-lengte-record van mezelf (je kunt zien dat ik verlof heb )
pi_77137989
quote:
Op vrijdag 22 januari 2010 09:49 schreef bodpa09 het volgende:
Is er al iets van Keshet vernomen?
nee. ze moest wel strict rust houden en moet morgen verhuizen. hopelijk heeft ze het gewoon druk met vanuit bed dingen regelen!
  vrijdag 22 januari 2010 @ 13:39:40 #36
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_77138293
quote:
Op vrijdag 22 januari 2010 13:21 schreef happyme28 het volgende:
Asy, ik hoop dat Harry naar je luistert en lekker blijft zitten tot NA de carnaval! Wanneer is dat precies eigenlijk? Da's toch wel rond je uitgerekende datum? En niet te veel stressen om dat bad gedoe, want Harry blijft gewoon zitten tot NA de carnaval
Jemig happy, wat een lange post!
Na de carnaval ligt ook de uitgerekende datum (carnaval begint za 13 feb en op 17 feb is aswoensdag=einde carnaval). De uitgerekende datum is 18 feb
Ik ga er ook maar even vanuit dat hij blijft zitten, maar het was eventjes zo van *gloep*

Geniet van je verlof!
pi_77138479
quote:
Goedemiddag allemaal, ik ben lekker aan het genieten van mijn eerste verlofdagje. Bedankt voor het vragen DJRandall. Er werd zelfs voor me getrakteerd op mijn laatste dag. Maar door het vertrek van een collega zie ik iedereen woensdag weer tijdens een etentje, maar toch raar om de deur van mijn kantoor dicht te trekken voor 4 maanden.

{...}

wat lekker al die schoonmaak(schoon)moeders en zusjes trouwens, mijn moeder staat ook al te popelen. Komt goed uit want ik heb een vreemde vorm van nesteldrang. Ik wil alles schoon en opgeruimd maar ik heb geen zin om het zelf te doen

{...}

Ohhh... post-lengte-record van mezelf (je kunt zien dat ik verlof heb )
Mja ik post nu ook meer hoor in mijn verlof. Maar ik heb anders ook vrij weinig te doen, maar je hebt het ook gehaald tot 36 weken!

En wat betreft dat schoonmaken sla je de spijker op zijn kop inderdaad. Zo heb ik het ook, alles moet netjes en schoon en elk dingetje wat los ligt is een bende....maar zelf opruimen heb ik inderdaad geen zin in.... (en daarbij ben ik ook gewoon niet goed in opruimen... heel triest is dat)

DJRandall, doe je wel een beetje voorzichtig? Van de trap vallen is best heftig hoor....
pi_77138557
Happy wat een geniale post

Zonet bij de winkel, vrouw van 35 oid met een peutertje. Kijkt naar mij, kijkt naar Leander, trekt wenkbrauw op...
'zo, daar zit ook niet veel tussen als de tweede geboren is hè?'
En dan echt op zo'n misprijzend toontje.

geniaal
  vrijdag 22 januari 2010 @ 13:48:29 #39
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_77138625
quote:
Op vrijdag 22 januari 2010 13:46 schreef freecell het volgende:
Happy wat een geniale post

Zonet bij de winkel, vrouw van 35 oid met een peutertje. Kijkt naar mij, kijkt naar Leander, trekt wenkbrauw op...
'zo, daar zit ook niet veel tussen als de tweede geboren is hè?'
En dan echt op zo'n misprijzend toontje.

geniaal
"wacht maar tot u hoort hoe oud ik ben"
pi_77138751
quote:
Op vrijdag 22 januari 2010 13:48 schreef Asyniur het volgende:

[..]

"wacht maar tot u hoort hoe oud ik ben"

Ik ben volgens mij officieel ook risicogroep bij het cb 2 kinderen op m'n 25e, hoe durf ik
  vrijdag 22 januari 2010 @ 13:54:25 #41
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_77138861
quote:
Op vrijdag 22 januari 2010 13:51 schreef freecell het volgende:

[..]

Ik ben volgens mij officieel ook risicogroep bij het cb 2 kinderen op m'n 25e, hoe durf ik
Mja, waarschijnlijk je christelijke toch? achtergrond.
Die fokken als konijnen...

grapje hè? echt een grapje...
pi_77138978
quote:
Op vrijdag 22 januari 2010 13:54 schreef Asyniur het volgende:

[..]

Mja, waarschijnlijk je christelijke toch? achtergrond.
Die fokken als konijnen...

grapje hè? echt een grapje...
Ooooooo, is dát het
Dubbele risicogroep, die arme kinderen worden met een beetje pech nog radicaal opgevoed ook
Op zondag met de handen in de lucht en halleluja roepen enzo, brrrrr......
pi_77139013
heehee! ik top jullie wb aantal koters in aantal jaar en ik ben heul niet christelijk (en bij mij kijken ze dan weer heel zuur als ze horen hoe oud ik ben)
  vrijdag 22 januari 2010 @ 13:58:41 #44
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_77139028
quote:
Op vrijdag 22 januari 2010 13:57 schreef freecell het volgende:

[..]

Ooooooo, is dát het
Dubbele risicogroep, die arme kinderen worden met een beetje pech nog radicaal opgevoed ook
Op zondag met de handen in de lucht en halleluja roepen enzo, brrrrr......
ja, heul eng!!
  vrijdag 22 januari 2010 @ 13:59:21 #45
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_77139059
quote:
Op vrijdag 22 januari 2010 13:58 schreef simmu het volgende:
heehee! ik top jullie wb aantal koters in aantal jaar en ik ben heul niet christelijk (en bij mij kijken ze dan weer heel zuur als ze horen hoe oud ik ben)
Ja maar jij speelt vals!

En ik val vast niet in een risicogroep want ik heb een verstandige leeftijd , ben WO afgestudeerd en pas mijn 1e kindje
  vrijdag 22 januari 2010 @ 14:03:12 #46
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_77139213
Sommige mensen nemen 'gaat heen en vermenigvuldigd u' nu eenmaal wat letterlijker dan anderen... In mijn geval zorgde het voor een enorme stroom aan vriendjes voor ik 'Mr Right' ontmoette Had dat vermenigvuldigen niet helemaal begrepen

Heb hier alleen nog wel het probleem dat ik m'n kinderen graag wel katholiek wil opvoeden, maar volgens de kerk nog getrouwd ben met m'n ex. Volgens mij kun je dan niet zomaar dopen. (moet nog een keer een brief naar de paus enzo, maar dat blijft zo liggen)

Nog wel een ander vraagje, hadden jullie in deze periode (14 weken) ook wel eens 'last' van het feit dat je buik de ene dag minder groot/bol is dan de andere?
pi_77139234
Hoho, ik ben ook afgestudeerd Weliswaar met een buikje, maar toch

En nu ben ik een bijstandsmoeder Een evangelisch-christelijke nog wel Met een langharige studerende man

Valt me nog mee dat ik niet elke week naar het CB hoef
  vrijdag 22 januari 2010 @ 14:08:43 #48
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_77139464
quote:
Op vrijdag 22 januari 2010 14:03 schreef freecell het volgende:
Hoho, ik ben ook afgestudeerd Weliswaar met een buikje, maar toch

En nu ben ik een bijstandsmoeder Een evangelisch-christelijke nog wel Met een langharige studerende man

Valt me nog mee dat ik niet elke week naar het CB hoef
Ik snap het ook niet hoor!

flugel, volgens mij kan dat prima dat je buik steeds veranderd. Laatst had toch ook iemand hier (Orea?) een opmerking gekregen van een collega? Toen was ze 's middags ook veel boller dan 's morgens.
pi_77139716
quote:
Op vrijdag 22 januari 2010 14:03 schreef flugeltje het volgende:
Sommige mensen nemen 'gaat heen en vermenigvuldigd u' nu eenmaal wat letterlijker dan anderen...
quote:
Nog wel een ander vraagje, hadden jullie in deze periode (14 weken) ook wel eens 'last' van het feit dat je buik de ene dag minder groot/bol is dan de andere?
Daar heb ik nog steeds 'last' van, bij mij heeft het vooral met mijn darmen te maken, onregelmatige ontlasting (dag niet geweest -> opgezette buik ) Weet niet hoe dat bij jou gaat?

Net even geregeld dat we overstappen van huisarts. Is een nieuwe praktijk hier aan het einde van de straat gekomen, kan ik makkelijk lopend naar toe. Onze vorige huisarts is met pensioen en we hebben er nu zo'n hork voor teruggekregen dus we wilden al graag over en nu dus lekker in de buurt. Volgende week een afspraak om kennis te maken en in te schrijven. Is tegenover KDV dus dat is ook ideaal.

Nu verder met de adressenlijst voor de geboortekaartjes
pi_77139918
quote:
Op vrijdag 22 januari 2010 14:03 schreef flugeltje het volgende:
Sommige mensen nemen 'gaat heen en vermenigvuldigd u' nu eenmaal wat letterlijker dan anderen... In mijn geval zorgde het voor een enorme stroom aan vriendjes voor ik 'Mr Right' ontmoette Had dat vermenigvuldigen niet helemaal begrepen

Heb hier alleen nog wel het probleem dat ik m'n kinderen graag wel katholiek wil opvoeden, maar volgens de kerk nog getrouwd ben met m'n ex. Volgens mij kun je dan niet zomaar dopen. (moet nog een keer een brief naar de paus enzo, maar dat blijft zo liggen)

heb ik nog steeds hoor

en wij zijn ook reuzeverstandig afgestudeerd, en op mijn leeftijd ben ik juist extra verstandig
  vrijdag 22 januari 2010 @ 15:02:38 #51
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_77141703
quote:
Op vrijdag 22 januari 2010 14:18 schreef simmu het volgende:

[..]

heb ik nog steeds hoor

en wij zijn ook reuzeverstandig afgestudeerd, en op mijn leeftijd ben ik juist extra verstandig

Hoe oud ben je eigenlijk simmu?
pi_77145179
quote:
...
DJRandall, wat goed om te lezen dat je nu wel aan het genieten bent, dat nemen ze je niet meer af! Maar gevallen van de trap Auw! Hou je het wel in de gaten en laat je je controleren als je pijn blijft houden?
...
MEGAPOST

Tja geen idee eigenlijk, in principe heb ik de kleine al wel gevoeld vandaag, dus dat is goed. Verder begin ik nu echt op een bonte kermis te lijken. Vooralsnog alleen last van mijn billen, benen, armen en rug, dus de buik zit wel goed denk ik....

Ook lees ik hoe de verpaupering van ons land tot stand komt..Freecell te jong, simmu te oud en Flugel nog getrouwd Voldoe ik dan wel aan het ideaal? Afgestudeerd, zwanger van eerste kindje op precies de gemiddelde leeftijd. Braaf eerst getrouwd.

Bedenk me net dat ik werkloos ben, dus ook ik help ons land naar de &^%$
pi_77145390
quote:
Op vrijdag 22 januari 2010 15:02 schreef Asyniur het volgende:

[..]

Hoe oud ben je eigenlijk simmu?
grmbl, ik word in juli 38.
pi_77145460
quote:
Op vrijdag 22 januari 2010 16:24 schreef DJRandall het volgende:

[..]

MEGAPOST

Tja geen idee eigenlijk, in principe heb ik de kleine al wel gevoeld vandaag, dus dat is goed. Verder begin ik nu echt op een bonte kermis te lijken. Vooralsnog alleen last van mijn billen, benen, armen en rug, dus de buik zit wel goed denk ik....

Ook lees ik hoe de verpaupering van ons land tot stand komt..Freecell te jong, simmu te oud en Flugel nog getrouwd Voldoe ik dan wel aan het ideaal? Afgestudeerd, zwanger van eerste kindje op precies de gemiddelde leeftijd. Braaf eerst getrouwd.

Bedenk me net dat ik werkloos ben, dus ook ik help ons land naar de &^%$
doe je lekker toch gezellig mee met ons clubje niet-standaardmensjes
daar benne we trots op hoor!
pi_77145588
quote:
Op vrijdag 22 januari 2010 16:31 schreef simmu het volgende:

[..]

doe je lekker toch gezellig mee met ons clubje niet-standaardmensjes
daar benne we trots op hoor!
En ik wil zo graag gewoon en doorsnee zijn....
pi_77145734
quote:
Op vrijdag 22 januari 2010 16:34 schreef DJRandall het volgende:

[..]

En ik wil zo graag gewoon en doorsnee zijn....
dat kan heul niet want dat bestaat gewoon helemaal niet. anders zou er toch geen "gemiddeld" bestaan? gewoon lekker jezelf zijn joh! dan ben je voor jou vanzelf gewoon en doorsnee en normaal. doe je lekker met jezelf mee

edit: we wijken trouwens wel allemaal richting 'bovenkant' af hoor! allemaal een goede opleiding enzo!
  vrijdag 22 januari 2010 @ 16:39:41 #57
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_77145796
Is Flowerbox al gesignaleerd vandaag?
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
pi_77147051
Weekend
Ik slaap nog steeds bagger, maar sinds vandaag weer even het gevoel 'mezelf' terug te hebben!! Zowaar een dag niet op mijn tandvlees lopen en chaggo zijn

Pijn in mijn buik is bijna weg!! Nu wel een 'spierpijn' gevoel bij mijn banden, maar vannacht ben ik ontploft (zie buikentopic ) denk dat mijn baarmoeder gewoon een lange weg te gaan had omhoog en dat ie nu mooi omhoog gekomen is (gokje hoor, maar wat kan het anders zijn )

nog steeds 5 keer per nacht eruit en bagger slapen, vanmorgen urine weggebracht en geen blaasontsteking ik heb normaal zo'n beetje chronische blaasontsteking en nu al 3 maanden niet heeeeel bijzonder!!

Moet ik al meepuffen voor wat dames?? *nog niet bijgelezen kom net uit werk gestormd en straks lekker uit eten!!*
pi_77147342
Indrukwekkende foto in het buikentopic, Orea Maar zou die buikpijn ermee te maken hebben? Dan zal ik namelijk straks ook wel ontploffen
pi_77147387
Weekend zeg dat wel... ik heb deze week nauwelijks tijd gehad om iedereen hier te volgen....

Deze week voor het eerst gedroomd dat ik inmiddels een baby had, een meisje er zullen vast nog veel dromen volgen.. is het nou zo dat hoe dichter je bij de bevalling komt hoe meer je droomt over je baby?
pi_77147714
Ik heb tot vorige week geen buikpijn gehad, al die weken niet (af en toe menstruatiepijn met het bloedverlies, maar alleen dan en verder niet) en sinds maandag dacht ik dacht er iets klem zat ofzo in mijn bekken
Nou lag mijn baarmoeder echt héél erg diep en moest dus wel een flink stuk zichzelf omhoog werken en moet zeggen dat sinds vanmorgen de buikpijn ook weg is en mijn buik dus zo

Merel, geen idee ik heb nog maar 1 keer over de baby gedroomd! In het begin, ik beviel met 39 weken en 2 dagen en het werd een jongen... heel bizar!
pi_77149048
quote:
Op vrijdag 22 januari 2010 17:19 schreef Mereltje het volgende:
Deze week voor het eerst gedroomd dat ik inmiddels een baby had, een meisje er zullen vast nog veel dromen volgen.. is het nou zo dat hoe dichter je bij de bevalling komt hoe meer je droomt over je baby?
Kweenie, het klinkt wel logisch. Was t wel een leuke droom?
pi_77150088
Hallo Allemaal!

niks terug gelezen eigenlijk, dus ben wel heel benieuwd hoe het met jullie allemaal gaat!
Hier net terug van een midweekje zeeland!
was even errug lekker, veel aan de zee geweest even lekker uitwaaien!
pi_77151037
quote:
Op vrijdag 22 januari 2010 18:02 schreef Cantare het volgende:

[..]

Ja hoor, ik heb gelukkig nauwelijks nachtmerries..

Draculettetje lekker eventjes weg Ik denk dat als ik met verlof ga ook lekker een paar dagen met mijn vriend naar een huisje ga om nog even gezellig met z'n tweetjes te genieten (Center Parcs ofzo).. aan zee lijkt me ook wel wat.
pi_77151867
quote:
Op vrijdag 22 januari 2010 18:02 schreef Cantare het volgende:

[..]

Ik niet
Halverwege wel een paar keer, maar de laatste tijd niet meer
  vrijdag 22 januari 2010 @ 19:35:42 #66
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_77152271
quote:
Op vrijdag 22 januari 2010 16:29 schreef simmu het volgende:

[..]

grmbl, ik word in juli 38.
Das ook wel heul oud ja

Saffiertje

draakje, we hadden je al gemist! Hoe is het met jou?

Ik droom niet meer over de baby. Ik heb sowieso maar 2x gedroomd over de baby en dat was 2x hetzelfde. Hij kwam te snel en de vroedvrouw te laat
pi_77152336
quote:
Op vrijdag 22 januari 2010 19:35 schreef Asyniur het volgende:

[..]

Das ook wel heul oud ja

Saffiertje

draakje, we hadden je al gemist! Hoe is het met jou?

Ik droom niet meer over de baby. Ik heb sowieso maar 2x gedroomd over de baby en dat was 2x hetzelfde. Hij kwam te snel en de vroedvrouw te laat
Ik ken iemands wiens absolute droombevalling dat is Lekker met man samen en zonder verloskundige.

Maar ik heb de vlos er liever wel bij
pi_77152338
quote:

[..]

Das ook wel heul oud ja
subtiel Asy.....
quote:
Hier drie keer ofzo, eerste keer het geslacht, naam en datum. Tweede keer dat ik de baby torpedeerde, derde keer was ik alleen.
pi_77152509
asy

het uitwaaien was ook wel even nodig, ik blijf spugen dus ik ga er maar vanuit dat dat gewoon voor nu bij me hoort! gelukkig steeds alleen mn vaste voedsel en af en toe een dag ook mn drinken!
ik ben bij pijnbestrijding en de reva arts geweest en uiteindelijk blijkt dat er dus ergens een miscommunicatie is geweest in het begin want volgens 3 vd 5 pijnbestrijders op dat moment aanwezig is er geen andere pijnbestrijding op dit moment mogelijk! behalve dan de paracetemol en tens die ik al gebruik.
Een flinke domper dus, maar het is niet anders
bedoel ik vind het wel moeilijk hoor en het wordt ook steeds moeilijker om vol te houden, maar de eerste helft zit er alweer op, de andere helft lukt ook wel!
ondertussen blijf ik het bijzonder vinden wat er allemaal in mn buik gebeurd en daar geniet ik lekker van!
en ik zie wel hoe het verder allemaal gaat!

hoest met jou? willen je bekken nu nog een beetje meewerken of liggen die ook flink dwars?
  vrijdag 22 januari 2010 @ 19:43:37 #70
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_77152586
quote:
Op vrijdag 22 januari 2010 19:37 schreef DJRandall het volgende:

[..]

subtiel Asy.....

simmu weet wie het zegt. Beter ik dan iemand met zijn volle verstand hè simmu?

freecell, ik zit er niet o te wachten eerlijk gezegd. Als het gebeurd (en het gaat goed) dan vind ik het wel leuk (achteraf) maar ik heb er ook liever de vroedvrouw bij hoor!
Ik zal in elk geval de ducktape klaarleggen, indien nodig...
of zoals Ca.ra laatst opperde een paar piercings erbij en slot erop

Draak, ben je alweer over de helft joh!
Fijn dat je een hebt kunnen uitwaaien maar wat jammer dat je nog steeds aan het bent. En die pijn hè...

Bekken hier is nog steeds een puinhoop ik typte eerst pijnhoop . Of sterker nog: het wordt steeds slechter. Maar ach nog maar een paar weekjes volhouden.
pi_77153009
ik vind pijnhoop eigenlijk wel een goed omschrijvend woord, helaas kunnen we er niet omheen!
wel balen dat het alleen maar slechter gaat! hopelijk gaan die paar weekjes snel voorbij!

ja alweer over de helft zelfs, nu net over de 23 wk! gaat de tijd achtelijk snel!

waar ik trouwens wel gek van wordt is dat iedereen zegt dat bevallen voor mij een makkie moet zijn, aangezien ik "pijn" wel gewend ben!
dat zegt natuurlijk allemaal niks, zowel pijnbestrijding als gyn en reva arts hebben daar een andere mening over, het wordt dan dubbel pijn. Ik vind pijn gewoon stom!

ik heb me nu opgegeven voor yoga, omdat ik wel naar de pijn in mn been kan, maar we dus allemaal een beetje bang zijn dat ik dat uit automatisme tijdens de bevalling ook ga doen...
pi_77153110
ik heb een wiegje!!! oh wat is dat klein zeg.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  vrijdag 22 januari 2010 @ 20:08:09 #73
265732 Keshet
Alle kleuren van de regenboog
pi_77153661
Ik heb het allemaal even moeten laten bezinken voordat ik het wilde posten.

Gistermiddag ben ik naar het Erasmus MC geweest voor verder onderzoek. Toen ik daar aankwam bleek er geen afspraak ingepland te staan... Gelukkig hebben ze dat snel gefixt en werd er een gynaecoloog opgetrommeld. Hij moest uit het Sophia kinderziekenhuis komen maar gelukkig was hij er een kwartiertje later al.

Toen hij er was mochten we meteen door de onderzoekskamer in. Eerst waren er wat opstartproblemen met de pc maar daar heb ik hem mee kunnen helpen. Tsja, je bent IT'er of niet he.
De onderzoeksresultaten uit het vorige ziekenhuis werden doorgenomen. Wat hem opviel was dat alle meetresultaten prima in verhouding waren dus de eerste logische vraag was of ik 100% zeker ben van mijn zwangerschapstermijn. Helaas, dat ben ik. Dat wordt ook bevestigd door de echo's die van week 6 t/m 12 in het Erasmus zijn gemaakt toen ik meedeed aan een onderzoek daar.
Vervolgens startte hij met de echo. Het eerste wat het kindje deed was vól uithalen naar het echo-ding wat op je buik wordt gezet. De reactie: 'Zo, er zit in ieder geval leven in!'

Het kindje ligt nog steeds in dezelfde, toch wel wat vreemde, dubbelgeklapte houding als tijdens de 20 weken echo. Dit kan wijzen op te weinig spierspanning in het lijfje. De felle, gerichte schoppen die het kindje geven spreken dat dan weer tegen.
De groeiachterstand van 3 weken (op een termijn van 25 weken) werd ook door deze gynaecoloog weer bevestigd. Wel is het kindje nog gegroeid ten opzichte van afgelopen dinsdag! Alle organen etc. lijken in orde maar helaas kon dat door de houding van het kindje niet zo goed bekeken worden als dat de gynaecoloog zou willen.
Mijn placenta is prima. Ik heb voldoende vruchtwater. De navelstreng is niet 100% ok maar dat verklaart de groeiachterstand niet. Ook de werk en verhuizing gerelateerde stress en drukte kunnen niet een dergelijke impact op de groei hebben.

Kortom, alle voorwaarden om het kindje goed te laten groeien zijn aanwezig maar de groeiachterstand is een feit en is daardoor zorgwekkend.
Er is nu een vervolgplan opgesteld. Aankomende maandag heb ik een vruchtwaterpunctie. Dinsdag weer een echo om te kijken of het kindje nog gegroeid is ten opzichte van gisteren, om naar de houding te kijken en om hopelijk alle organen te kunnen beoordelen.
Woensdagavond krijg ik de uitslag van alle onderzoeken, ook de vruchtwaterpunctie, al!

Here comes the nasty part.
Er zijn 3 (eigenlijk 4) mogelijke scenario's aldus de gynaecoloog.

1. Ik heb een infectie opgelopen waar ik zelf nauwelijks iets van gemerkt heb maar wat wel flinke impact op het kindje heeft. Info.
2. Het kindje heeft een chromosale afwijking. In het gunstigste geval is dit het Down-syndroom. Nou heb ik een combinatietest laten doen in het begin van de zwangerschap. De uitslag was dat de kans daarop vrijwel nihil is. Het kindje vertoont op dit moment ook geen kenmerken van het Down-symdroom. De gynaecoloog sluit deze optie dan ook vrijwel uit.
Dan blijven de andere chromosale afwijkingen over. Dit zijn dan de 'niet met het leven verenigbare afwijkingen' zoals ze dat zo fijn kunnen omschrijven. Kortom; het kindje heeft dan gewoon geen kans.
3. Er wordt geen oorzaak voor de groeiachterstand gevonden. Dit is natuurlijk de meest gunstige optie mits het kindje wel blijft groeien en de achterstand niet veel groter wordt. Op een voldragen zwangerschap is een achterstand van een week of drie niet zo'n ramp. Mocht het deze optie worden dan wordt ik vanaf donderdag opgenomen omdat de kans dat het kindje eerder komt ontzettend groot is. Komt het niet eerder, dan nog moet ik blijven zodat het kindje en ik gemonitord kunnen worden.

Het kindje weegt nu zo'n 450 gram. Als er geen afwijking gevonden wordt dan moeten we hopen dat ze zo lang mogelijk wil blijven zitten, pas vanaf 500 gram maakt ze een kans om uberhaubt te overleven; bij die 500 gram vechten de artsen er voor.
Als er geen afwijking wordt gevonden kan het natuurlijk ook zo zijn dat ze toch ineens een groeispurt maakt, zeker bij 100% bedrust, en dat er uiteindelijk paniek om niks is geweest.

't was ontzettend kut om de ouders en schoonouders op de hoogte te brengen. Voor mijn ouders is het het eerste kleinkind, voor mijn schoonouders de 13e maar de klap kwam bij beiden even hard aan.

We zouden morgen gaan verhuizen maar dat hebben we uitgesteld. De huur is toch nog niet opgezegd en het nieuwe huis staat er ook nog wel als wij er aan toe zijn!

Dus ja, nu is het afwachten tot de uitslagen binnen zijn. Ik ben zelf eigenlijk best rustig en nuchter op het moment. Ik heb samen met mijn lief keihard gehuild toen we thuis waren en de belronde er op hadden zitten.
Ik was zo kapot dat ik ook gewoon heerlijk geslapen heb, voor het eerst in weken eigenlijk.

Wij hopen dat er geen oorzaak is voor de groeiachterstand en dat 'ons Teigetje' een eerlijke kans maakt op een gezonde toekomst.
Als we woensdag een slechte uitslag krijgen is dat vroeg genoeg om in paniek te raken en boos te worden om dit 'onrecht'en om plannen te maken voor die vervolgstappen.
Tot die tijd heeft dat gewoon geen zin, we weten eigenlijk net zo weinig als afgelopen dinsdag, en al die negatieve energie zal de groei al helemaal niet ten goede komen.
Dat neemt niet weg dat ik me bij vlagen gewoon ontzettend kut voel... (en als de dood ben voor die vruchtwaterpunctie.)
A grand adventure has begun.
pi_77153981
Jeetje Keshet, wat een naar nieuws... en zo onzeker nog. Ik weet even niets anders te zeggen dan: heel veel sterkte, houd elkaar maar stevig vast, en ik hoop op 't beste voor jullie en de baby
pi_77154128
ow jee keshet wat een verhaal zeg! Kan me voorstellen dat het tijd nog heeft om te bezinken!
En wat een spanning voor jullie aankomende week!
mn duimen draaien voor een goede uitkomst! op voor een mooie toekomst voor teigetje!
pi_77154203
oh keshet, wat spannend. pff veel sterkte gewenst..
pi_77154507
och keshet, wat een onzekerheid toch. sterkte hoor! *knufs*
pi_77154575
Jeetje Keshet ik had hier nog niets over gelezen en schrik hier wel van.... je hebt helder beschreven wat de opties zijn, maar ik kan me voorstellen dat dit allemaal nog even moet doordringen. Sterkte komende week (wel positief blijven hoor, je kunt nu toch alleen maar afwachten)
pi_77154610
Keshet
Wat ongelofelijk spannend. Wat kan 'tot woensdag' dan lang duren hè?
pi_77154683
Wat een spanning Keshet... Ik wens jullie heel veel sterkte en duim heel hard voor een gunstig scenario.
Hardloper.
IG @webkim
pi_77154839
Jemig Keshet, wat heftig! Wat knap van je dat je dit zo goed hebt kunnen uitleggen. En ik vind het heel knap dat je zo rustig kunt blijven!
Ik duim voor je dat het optie drie wordt, sterkte met wachten!
pi_77155230
Keshet:

Pfff, wat een rot bericht. Ik ga voor jullie duimen.....
  vrijdag 22 januari 2010 @ 20:54:42 #83
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_77155684
Keshet ik wil je alleen een hele dikke knuffel geven en ik duim voor 'gewoon een klein kindje'

Asy dat bekken van je werkt ook niet mee he
Ylana
pi_77155717
Wat een schrik Keshet! Ik duim voor en denk aan jullie.
  vrijdag 22 januari 2010 @ 22:01:07 #85
259489 mama_papa
Papa en Mama van Tessa
pi_77158754
Wat is dat schrikken Keshet Dikke knuffel en kus voor jouw, we zullen allemaal voor je duimen
  vrijdag 22 januari 2010 @ 22:03:57 #86
35189 Troel
scherp en bot
pi_77158880
Keshet
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  vrijdag 22 januari 2010 @ 22:27:38 #87
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_77160075
Ow Keshet, ik weet niks te zeggen, behalve dan dat ik hoop op het meest gunstige scenario...
  vrijdag 22 januari 2010 @ 22:49:13 #88
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_77161085
Keshet, ik weet ook even niet wat ik moet zeggen...

Hou hoop!
pi_77161323
Pfff, Keshet, ik weet niet wat ik erop moet zeggen, behalve dat ik jullie gewoon heel veel sterkte toewens!
I'm just a Soul whose Intentions are Good
pi_77161580
quote:
Op vrijdag 22 januari 2010 14:14 schreef happyme28 het volgende:

[..]

[..]

Daar heb ik nog steeds 'last' van, bij mij heeft het vooral met mijn darmen te maken, onregelmatige ontlasting (dag niet geweest -> opgezette buik ) Weet niet hoe dat bij jou gaat?

Net even geregeld dat we overstappen van huisarts. Is een nieuwe praktijk hier aan het einde van de straat gekomen, kan ik makkelijk lopend naar toe. Onze vorige huisarts is met pensioen en we hebben er nu zo'n hork voor teruggekregen dus we wilden al graag over en nu dus lekker in de buurt. Volgende week een afspraak om kennis te maken en in te schrijven. Is tegenover KDV dus dat is ook ideaal.

Nu verder met de adressenlijst voor de geboortekaartjes
welke huisarts hadden jullie dan?? (ben niet nieuwsgierig hoor )
Ik heb trouwens mijn huisarts nog nooit gezien, weet ook niet welke het is. Is een praktijk met 3 huisartsen.

Nou wet van fok geld geloof op alles. Zit k gister te vertellen dat ik eigenlijk sinds week 14 niet echt meer overgegeven heb. Kwam vanochtend mijn ontbijt eruit...fijn.. Dus dat zeg ik ook niet meer
Nu ga ik gauw weer weg, morgen moet ik om half 8 beginnen met werken
pi_77161805
Ach Keshet, wat naar zeg!
Heel veel sterkte!
Hopelijk blijkt het allemaal toch nog mee te vallen!
pi_77163008
Keshet, wat vreselijk!! Goed dat jullie even 'gas' terug nemen... Maar natuurlijk moeten jullie dit even laten bezinken... Pffff Ik ga keihard meeduimen dat het uiteindelijk allemaal mee gaat vallen
  zaterdag 23 januari 2010 @ 08:01:19 #93
259489 mama_papa
Papa en Mama van Tessa
pi_77169944
Bah wat een vreselijke nacht weer, vriend gaat weer werken, dus ik duik mn bedje weer terug in
  zaterdag 23 januari 2010 @ 09:19:03 #94
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_77170290
Hier wel een wat onrustige nacht maar uiteindelijk toch redelijk goed geslapen...
Vandaag gaan we gordijnen uitzoeken voor de babykamer en voedingsbeha's kopen.
En tegels voor de badkamer
pi_77170442
Keshet, ik heb net je verhaal gelezen. Wat heb je het duidelijk en mooi verwoord. Knap hoor.
Ik wil jullie heel veel kracht en sterkte toewensen met 'afwachten' .

Oh ja, sorry gisteren weer een druk dagje dus niet online geweest. Maar hier nog alles goed en rustig. Raar ik had van de week echt het idee dat het door ging zetten .

Als dat opkomend maagzuur nou eens wegging dan was het helemaal prima met me.
Yesterday is history, tomorrow is a mystery.
pi_77170484
Keshet ik duim voor jullie voor het gunstigste scenario en dat jullie kleintje maar een groeispurt mag maken. Heel veel sterkte de komende spannende tijd
  zaterdag 23 januari 2010 @ 09:46:58 #97
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_77170496
Keshet, ben je de nacht een beetje doorgekomen?

mama_papa, slaap lekker. Vervelend als je problemen hebt met slapen...

Asyniur veel plezier vandaag met shoppen

Ow enne Happy, die post

Ik zelf vind er dus echt niks aan zo he

Het is dat ik 3 weken geleden die echo gezien heb, maar anders zou ik denken dat er niets met me aan de hand is. Ik heb geen enkele klacht en ik voel helemaal niets van het feit dat ik zwanger zou zijn... Sterker nog, m'n buik lijkt zelfs wat dunner te zijn. Kan er natuurlijk ook mee te maken hebben dat ik inmiddels gewoon goed naar de wc kan, maar toch...

Ik verwacht al min of meer dat a.s. woensdag bij de gyn blijkt dat er gewoon helemaal niets zit en ik alles gedroomd heb ofzo...
  zaterdag 23 januari 2010 @ 09:47:12 #98
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_77170497
We merken het vanzelf wel Flowerbox! Sterkte met de maagzuur.

Keshet hoe is het?
Ylana
pi_77170523
quote:
Op zaterdag 23 januari 2010 09:47 schreef Saffier het volgende:
We merken het vanzelf wel Flowerbox! Sterkte met de maagzuur.

Keshet hoe is het?
Bedankt Saffier! Jij ook sterkte ( ik las iets in een ander topic en toen vond ik het zo lief dat je het nog kan opbrengen om met mij mee te leven )
pi_77170626
Keshet Ben je de nacht wat doorgekomen? Beetje kunnen slapen?

Flowerbox: flesje gaviscon in huis halen? Ik heb zo lang rondgelopen met maagzuur zonder gaviscon dat ik mezelf nu wel voor de kop kan slaan. Echt een wondermiddel
pi_77170645
quote:
Op zaterdag 23 januari 2010 09:46 schreef flugeltje het volgende:
Ik zelf vind er dus echt niks aan zo he

Het is dat ik 3 weken geleden die echo gezien heb, maar anders zou ik denken dat er niets met me aan de hand is. Ik heb geen enkele klacht en ik voel helemaal niets van het feit dat ik zwanger zou zijn... Sterker nog, m'n buik lijkt zelfs wat dunner te zijn. Kan er natuurlijk ook mee te maken hebben dat ik inmiddels gewoon goed naar de wc kan, maar toch...

Ik verwacht al min of meer dat a.s. woensdag bij de gyn blijkt dat er gewoon helemaal niets zit en ik alles gedroomd heb ofzo...
Fluugs, heel herkenbaar! Die periode tussen week 13 (combitest) en week 19 vond ik echt killing. Bij week 19 (pas! vond ik) voelde ik leven en de week erna gelijk de 20 weken echo dus dat was wel fijn. Daarna kon ik het loslaten, maar tot die tijd. Amper buik van de zwangerschap dan, geen klachten, geen leven... bah.

Is het geen idee om ergens een pretecho voor een paar 10-tjes te doen voor de geruststelling? Of je angst bij de gyn neerleggen en een extra echo vragen??

Ieder geval want zo is het niet leuk
  zaterdag 23 januari 2010 @ 10:10:54 #102
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_77170741
Ik moet woensdag sowieso naar de gyn happy, dan ben ik 15 weken, dus sowieso even hartje luisteren (nog niet gehoord) en mijn gyn is nogal snel van de 'ga maar even liggen, dan kijken we even'. Dan heb ik bij 18 weken een pretecho en bij 22 weken de 20 weken echo. Op zich best goed verdeeld, maar tijdens dit 'grote niets' duurt iedere week een maand natuurlijk...

Ik wilde voor de tussenliggende periode een angelsounds kopen of huren, maar Martijn vind dat geen goed plan. Met name omdat de verpleegkundige in het ziekenhuis gezegd heeft dat het vaak ook voor onrust zorgt. Het is dus doorbijten voorlopig.

Ik ben overigens ook niet depri meer ofzo, maar gewoon heel neutraal. Af en toe een glimpje roze aan de horizon, maar zolang ik niets voel zal het wel heel erg abstract blijven allemaal.

Hoe bevalt jouw zwangerschapsverlof? Of ga je het pas maandag vreemd vinden dat je niet meer naar je werk hoeft voorlopig?
pi_77170835
quote:
Op zaterdag 23 januari 2010 10:10 schreef flugeltje het volgende:
Ik wilde voor de tussenliggende periode een angelsounds kopen of huren, maar Martijn vind dat geen goed plan. Met name omdat de verpleegkundige in het ziekenhuis gezegd heeft dat het vaak ook voor onrust zorgt. Het is dus doorbijten voorlopig.
Ok, ja dat hadden wij ook. Gelukkig krijg je nog een echo of in ieder geval het hartje te horen (had ik inderdaad ook bij 16 weken bedenk ik me nu) maar dat is na een uur ook weer weg die rust Gelukkig zie je wel af en toe een glimpje roze. Ik hoop echt dat dat steeds sterker wordt gedurende de zwangerschap!
quote:
Hoe bevalt jouw zwangerschapsverlof? Of ga je het pas maandag vreemd vinden dat je niet meer naar je werk hoeft voorlopig?
Hahah, ja. Gister was gewoon een vrije dag en nu is het weekend. Het zal aankomende week wel komen denk ik. Al is de hele week volgepland. Maandag komen broertje en schoonzus, dinsdag kraamvisite bij collega'tje, woensdag afscheidsdinertje andere collega, donderdag komt moeders, vrijdag afscheidssunch op de zaak voor collega. En dan is de eerste week al weer voorbij Maar dit is sowieso even goed voor mij om even helemaal op te laden en uit te rusten. Merk toch wel dat ik het erg druk heb gehad de afgelopen weken en een beetje te veel van mezelf heb gevraagd (zonder dat ik er echt last van had, maar meer geestelijk zeg maar).
pi_77170852
Hier ongeveer hetzelfde verhaal: geen klachten, geen kwaaltjes, niets voelen en dan duren die 8 weken (tussen week 12 en 20) gigantisch lang. Het is wel de periode geweest in mijn zwangerschap waar ik er het minst over bezig was en niet al te uitgebreid reageerde als mensen iets vroegen ivm mijn zwangerschap.
pi_77170854
Flugeltje, ik denk dat iedereen dit gevoel wel herkent hoor. Ik vond vorige keer de weken tussen 12 en 20 (de 2 echo's) ook veeel te lang duren. De eerste opwinding is er af, iedereen om je heen weet het, er valt nog niets (of niet zo veel) te zien en met een beetje mazzel heb je geen kwaaltjes. Heel herkenbaar hoor, ik was dus ook blij met de bezoekjes aan de vk om het hartje te horen.
Maar echt, na de 20 weken gaat het allemaal veel meer leven, je voelt het dan ook, iedereen ziet het aan je. Verwacht je misschien ook niet te veel van deze tijd?
  zaterdag 23 januari 2010 @ 10:30:05 #106
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_77170970
Nee hoor Grunsfan, ik verwacht niets. Maar er is dus ook geen hol aan gewoon Een droge constatering dus... En met mijn verleden is dit 'grote niets' natuurlijk ook wel een beetje eng....

Maar het is in ieder geval fijn te horen dat ik niet de enige ben die dit 'grote niets' ervaart...
  zaterdag 23 januari 2010 @ 11:09:44 #107
259489 mama_papa
Papa en Mama van Tessa
pi_77171549
Slapen lukt niet Dan maar even op de bank hangen en vanmiddag weer proberen..
pi_77171950
Inderdaad Flugel, kun je niet ergens tussenin nog een pret echo doen? Tussen 12 weken en 20 weken is ook erg lang. Ik heb dan rond 17 weken een geslachts bepalende echo, dat is er mooi nog tussenin.. Maar anders is 8 weken echt heel lang hoor..!!
pi_77171973
Goeiemorgen trouwens all!

M_P, wat vervelend!! Ik ben vannacht weer stipt om de 2 uur wakker geweest volgens mij begin ik eraan te wennen.. Zodra er 's nachts ook maar iets in mijn blaas zit, krijg ik buikpijn en MOET ik naar de wc.. Alweer urine weggebracht maar geen blaasontsteking.... zal er dan toch wel bijhoren ofzo.. (gek genoeg overdag geen last van...)
pi_77172179
Moggeh,

Keshet wat een verhaal zeg, nu duurt wachten helemaal lang, als je niet weet wat er aan de hand is he....

En die periode naar de 20 weken toe is inderdaad wat "stil" , alhoewel ik toen soms nog wel last had van en moe zijn, dus ik wist wel dat mijn lichaam niet in normale doen was. Het komt vast goed hoor Flugel
  zaterdag 23 januari 2010 @ 11:47:43 #111
259886 pessie
pi_77172222
Keshet, wat een ontzettend naar nieuws. Hoop dat jullie kindje gaat groeien!
quote:
Op vrijdag 22 januari 2010 19:37 schreef freecell het volgende:

[..]

Ik ken iemands wiens absolute droombevalling dat is Lekker met man samen en zonder verloskundige.

Maar ik heb de vlos er liever wel bij
Heej, je vergeet de versgebakken scones met cream en jam!

In ieder geval, manlief was gistermiddag thuis ondat hij zich niet lekker voelde, toen kwam de maxi cosi binnen Hij is zo ontzettend mooi! Zal zo even kijken of ik en foto kan maken en in een topic plaatsen (welk topic moet ik dan hebben? Of mag het ook hier?)
  zaterdag 23 januari 2010 @ 12:00:31 #112
259886 pessie
pi_77172488

Dit is em geworden En ga alsjeblieft niet vragen of we een jongetje krijgen want dit weten we niet en willen we ook niet weten (heb deze vraag de afgelopen dagen iets te vaak gehad). We hebben een maxi cosi gevonden die wij mooi vinden, het kindje heeft volgens mij niet door in wat voor kleur die ligt.

Wat betreft buik. Mijn buik is ook minder opgezet overdag, maar 's avonds groeit ie opeens! Om 's ochtends weer minder groot te zijn... We mogen maandag weer heen om het hartje te luisteren .
pi_77172618
Die is toch leuk Pessie! Alsof de kleur van de kinderwagen of Maxi Cosi altijd iets met het geslacht te maken zou hebben (die van ons is bruin)
Als jullie hier geweldig blij mee zijn dan is dat genoeg!

En ik had ook altijd dat mijn buik 's avonds groter was dan in de ochtend, dat is volgens mij dus ook normaal.
pi_77172740
Ik merk ook aan dit topic, dat het er voor mij bijna op zit.
Het gaat over de kwaaltjes, het eerste semester en de aankoop van maxi cosi's. Ooohn en hier staat alles al weken klaar. En maar wachten, wachten op onze kleine man.
Gisteravond weer flink gerommel. Hopelijk blijft dat niet 3 weken lang zo. Want het breekt de nachten behoorlijk. En ik slaap al zo goed
pi_77172743
Oh en mijn buik Die is de gehele dag door opgezet
  zaterdag 23 januari 2010 @ 12:15:56 #116
259489 mama_papa
Papa en Mama van Tessa
pi_77172790
Ymme ook al gerommel
Bij mij is dat al een maand zo aan de gang, harde buiken, menstruatie pijntjes, oefenweeën... Het kan dus inderdaad zijn dat dit blijft tot aan je bevalling

Van mij mag mn kleine meisje snel komen Ben er helemaal klaar voor!
pi_77172844
Keshet, ik lees nu pas je verhaal. Ook ik duim voor je dat je 'gewoon' een klein kindje krijgt zonder dat er iets mis mee is. En ik hoop dat je de rest van de zwangerschap een beetje de zorgen uit je hoofd kan bannen.

Flowerbox, jammer dat er nog geen actie is Maar het weekend is net begonnen he

Pessie, leuke MC hoor Ons babykamertje is volledig blauw terwijl we een meisje krijgen, dus ik ben sowieso niet zo van de stereotiepe kleurverdeling. Alleen heb ik wel weer heel veel roze en paarse kleertjes

Gisterenavond hier ook flink gerommeld, zelfs met een soortement van regelmaat. Ben maar gaan slapen en nu is het weg, dus ik ga er van uit dat het niets serieus is. Vanaf morgen mag ik al thuis bevallen
pi_77173024
quote:
Op zaterdag 23 januari 2010 12:19 schreef octopussy het volgende:
Keshet, ik lees nu pas je verhaal. Ook ik duim voor je dat je 'gewoon' een klein kindje krijgt zonder dat er iets mis mee is. En ik hoop dat je de rest van de zwangerschap een beetje de zorgen uit je hoofd kan bannen.

Flowerbox, jammer dat er nog geen actie is Maar het weekend is net begonnen he

Pessie, leuke MC hoor Ons babykamertje is volledig blauw terwijl we een meisje krijgen, dus ik ben sowieso niet zo van de stereotiepe kleurverdeling. Alleen heb ik wel weer heel veel roze en paarse kleertjes

Gisterenavond hier ook flink gerommeld, zelfs met een soortement van regelmaat. Ben maar gaan slapen en nu is het weg, dus ik ga er van uit dat het niets serieus is. Vanaf morgen mag ik al thuis bevallen
We zijn wel lekker aan het rommelen hè met z'n allen. Naja, ik vind het opzicht wel een fijn idee. Er gebeurd tenminste iets in mijn lichaam. Klinkt heel raar, maar zo voelt het voor mij.

En fijn idee, die 37 weken en thuis mogen bevallen. Ik leef ook al helemaal naar maandag toe. (nog 2 days to go).
pi_77173086
Oooooooh mijn kind doet het nog
Omdat ik zo ontploft ben dacht ik net toch even proberen met de Angelsound.. En ze zeiden steeds om je schaambeen heen proberen, maar dan hoorde ik niets.. Dus ik iets hoger proberen net en jaaaaa!!! wel zachtjes (maar hij ligt dan ook nog diep), het was niet heel hard, maar ik heb zelf het hartje gehoord

/egopost
  zaterdag 23 januari 2010 @ 12:38:14 #120
259489 mama_papa
Papa en Mama van Tessa
pi_77173252
Orea: wat moet dat een fijn gevoel zijn
pi_77173332
absoluut!!
  zaterdag 23 januari 2010 @ 13:14:17 #122
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_77174142
Even een egopostje van deze kant...
Nadat ik me in diverse beha's gewrongen heb (met hulp van mijn man) moesten we concluderen dat ze er geen hebben in mijn maat en ze kunnen ook niet op korte termijn bestellen want dat hadden ze net gedaan
Pffff, ben er bekaf van...
pi_77174212
En zijn er geen andere winkels waar je heen kunt gaan, Asyniur? Het lijkt me namelijk zo vervelend om geen passende bh te hebben
En wat raar dat ze er geen kunnen bestellen omdat ze nog maar een bestelling hebben geplaatst.
pi_77174669
Weet iemand hoe het zit of je als zwangere vrouw (overal) naar de wc mag gaan?

Vorige keer stonden we in een winkel en toen moest mijn vrouw ook ineens naar de wc, maar ja dat mocht niet want dan moesten ze door het magazijn blabla (elektronicawinkel).

Hmm ok doei. dus wij snel de winkel uitgelopen. Daar komen we dus even niet meer.

We waren/zijn op zoek naar een wasdroger dus reden genoeg om klantvriendelijk te zijn lijkt mij.
♥ K, N, R en F ♥
pi_77174681
Wat vervelend Asyniur
En bestellen tja, daar heb je nu weinig aan idd. Wel vaag dat ze dit niet op korte termijn kunnen.Je zou zeggen, dat ze elke dag kunnen bestellen in winkels.
  zaterdag 23 januari 2010 @ 13:40:52 #126
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_77174762
Ik weet even geen andere winkels in de buurt die Anita beha's verkopen...
En dat bestellen dat had te maken met dat ze voor een bepaald bedrag moet bestellen en dat haalt ze natuurlijk nu niet omdat ze net een bestelling binnen heeft...
maar ik vind het ook raar...

Waarom heb ik dan ook zo'n achterlijke grote maat tieten
  zaterdag 23 januari 2010 @ 14:06:07 #127
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_77175409
We zijn trouwens wel geslaagd voor de gordijnen van de babykamer en voor tegels in de badkamer!
pi_77175526
Kijk dat is mooi Asyniur.
Is nu alles klaar voor de baby?

Hier zijn ma/schoonmoeder bezig met de laatste dingen. Mijn vader is nog even een witte verf over de muren van de slaapkamer aan het halen. En dan is het na vandaag helemaal klaar. En netjes/schoon en opgeruimd hier. Niet normaal gewoon. Ben er zo happy mee. Laat de kleine maar komen (bij wijze van).
  zaterdag 23 januari 2010 @ 14:11:13 #129
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_77175558
quote:
Op zaterdag 23 januari 2010 13:37 schreef Sc0rPi0n het volgende:
Weet iemand hoe het zit of je als zwangere vrouw (overal) naar de wc mag gaan?

Vorige keer stonden we in een winkel en toen moest mijn vrouw ook ineens naar de wc, maar ja dat mocht niet want dan moesten ze door het magazijn blabla (elektronicawinkel).

Hmm ok doei. dus wij snel de winkel uitgelopen. Daar komen we dus even niet meer.

We waren/zijn op zoek naar een wasdroger dus reden genoeg om klantvriendelijk te zijn lijkt mij.
Daar zijn geen regels voor me. Als ik winkeleigenaar was en zo'n vrouwke staat op knappen dan liet ik dr ook gaan. Maar ik kan me anderzijds ook voorstellen dat winkeliers er niet op zitten te wachten dat te pas en te onpas zwangere vrouwen naar de wc gaan. Door het magazijn gaan begrijp ik ook wel dat dat niet handig is.

Ik ging altijd voor vertrek sowieso. En als er ergens een openbaar toitlet was dan ging ik ook.
pi_77175624
quote:
Op zaterdag 23 januari 2010 14:11 schreef amaranta het volgende:

[..]

Daar zijn geen regels voor me. Als ik winkeleigenaar was en zo'n vrouwke staat op knappen dan liet ik dr ook gaan. Maar ik kan me anderzijds ook voorstellen dat winkeliers er niet op zitten te wachten dat te pas en te onpas zwangere vrouwen naar de wc gaan. Door het magazijn gaan begrijp ik ook wel dat dat niet handig is.

Ik ging altijd voor vertrek sowieso. En als er ergens een openbaar toitlet was dan ging ik ook.
Ook al ga ik voor vertrek naar de wc. Een half uur later moet ik dan echt weer. Het is dan niet echt veel, maar het voelt dan zo nodig aan, dat het niet meer fijn lopen is zeg maar.
Aan de ene kant begrijp ik de winkelier wel hoor. Maar aan de andere kant, als iemand 'hoog' zwanger is, en je ziet dat de buik al flink is, laat ze dan even na de wc gaan. Die hebben waarschijnlijk echt niet meer de puf om je magazijn leeg te halen ofzo
  zaterdag 23 januari 2010 @ 14:16:12 #131
259886 pessie
pi_77175700
Asy fijn dat je gordijnen hebt en tegels in de badkamer!
Wat ontzettend naar van die BH. Ik denk dat je al wel via internet gekeken hebt, anders
www.lingerietotaal.nl

Nu nog even het huis opruimen, stofzuigen, was ophangen, bed verschonen en auto uitmesten. Dan rijden we tegen half 4 richting Hilversum, verjaardag vieren!
  zaterdag 23 januari 2010 @ 14:34:23 #132
259489 mama_papa
Papa en Mama van Tessa
pi_77176229
Ymme dat heb ik ook, daarom ga ik nu liever nergens meer heen. Elk half uur naar de wc is niet fijn! Vooral niet als je niet zeker weet dat je ergens kan plassen
Ik heb er nu ook totaal geen fut meer voor hoor om weg te gaan

Asy heeft gordijnen

Ik duik mn bed weer in, kijken of het nu wel wil lukken en mn meisje ook even rustig gaat worden
  zaterdag 23 januari 2010 @ 15:04:06 #133
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_77176956
De gordijnen zijn uitgezocht hè?
Er zit een levertijd van 3-6 weken op

pessie, lief van je. Maar ik weet dus gewoon nog niet de goede maat. En de beha's zijn iets te duur om op de gok maar iets te bestellen...

ymme, het meeste is af. Manlief hangt straks nog de lamp op en dan kan er gestfzuigd en gedweild worden op de babykamer. Alles op zijn plek en dan is het klaar.

O nee, ik moet nog de luiers vouwen!
  zaterdag 23 januari 2010 @ 15:16:47 #134
259886 pessie
pi_77177371
quote:
Op zaterdag 23 januari 2010 15:04 schreef Asyniur het volgende:

pessie, lief van je. Maar ik weet dus gewoon nog niet de goede maat. En de beha's zijn iets te duur om op de gok maar iets te bestellen...

Vet balen dan... Denk niet dat je man iets heeft tegen je voorgevel! Denk zelf dat ie er wel blij mee is. (Als ik kijk naar mn eigen man wordt ie bij iedere "auw" die ik uitroep alleen maar vrolijker...)
pi_77178284
Nou manlief schrok gisteren behoorlijk toen hij zag dat mijn tepels gewoon blauw waren. En heel veel pijn deden. Vond ie echt niet geweldig voor me. Gelukkig.
Hij is heel medelevend en maakt gelukkig geen opmerking dat ie het mooi vind, zulke dikke tetten op dit moment.
  zaterdag 23 januari 2010 @ 16:26:54 #136
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_77179577
Manlief is zeer tevreden hoor over de maat!
Hij verheugt zich al op de stuwing

Ik heb wat verkoopadressen in de buurt gevonden die me hopelijk volgende week wat verder kunnen helpen. Maar die ga ik eerst mooi bellen voordat ik me voor niks daar heen sleur...
  zaterdag 23 januari 2010 @ 16:26:58 #137
1571 marky
Heerlijk.... sleur
pi_77179582
quote:
Op zaterdag 23 januari 2010 13:40 schreef Asyniur het volgende:
Waarom heb ik dan ook zo'n achterlijke grote maat tieten
Ik vrees dat ik hetzelfde lot tegemoed ga voor voedingsbeha's Ik ga dinsdag even bellen naar zo'n lingeriezaak in den haag voor grote maten. Ze hebben wel Anita en Goddess in het assortiment maar weet ook niet of ze mijn maat (wat die ook is momenteel?) op voorraad hebben.

oeps... verkeerde account... maar marky heeft geen tieten
  zaterdag 23 januari 2010 @ 16:33:43 #138
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_77179798
quote:
Op zaterdag 23 januari 2010 16:26 schreef marky het volgende:

[..]

Ik vrees dat ik hetzelfde lot tegemoed ga voor voedingsbeha's Ik ga dinsdag even bellen naar zo'n lingeriezaak in den haag voor grote maten. Ze hebben wel Anita en Goddess in het assortiment maar weet ook niet of ze mijn maat (wat die ook is momenteel?) op voorraad hebben.

oeps... verkeerde account... maar marky heeft geen tieten
Nou ik heb nu een gewone stevige beha van Hunkemoller 80G aan.
DIe begint wat te knellen bij de omvang maar in principe zit de cup nog goed, dus mijn zusje heeft zo'n tussenstukje voor me gehaald om de omvang iets meer ruimte te geven.
Ik ga er ook vanuit dat ik na de bevalling door vochtverlies enzo in elk geval die 80 als omvang kan aanhouden (normaliter heb ik 75F). Alleen die cupmaat
En ik heb vandaag allerlei maten gepast in Anita voedingsbeha's (80G, 90H en nog wat andere maten) maar geen 80H of 85H want die hadden ze dus niet
ja alleen zonder beugel maar dan zien mijn tieten er dus echt niet uit, daar ga ik echt niet in lopen
Met wat voor maat mag jij aan de slag dan?
  zaterdag 23 januari 2010 @ 16:48:13 #139
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_77180239
Ik snap sowieso niks van beha maten. Nooit gedaan.
Bij de H&M een voedingsbeha gekocht, en 85B gekocht. Is mijn rug dan zo breed dat k 85 nodig heb?
En van de kruidvat heb ik 85D en bij de hema 85C.
Snap er werkelijk niks van.
pi_77180246
En dan zit ik nog wel eens te schelden op mijn 80(grote)C.
Pff dames met D/F en meer, kan me er iets bij voorstellen dat je het soms niet prettig vind nee. Succes met bh's scoren.

Oh ik heb trouwens het idee, dat mijn borsten kleiner zijn geworden. Bh's zitten nog goed hoor. Maar dat komt natuurlijk door de omvang van de buik
pi_77180277
quote:
Op zaterdag 23 januari 2010 16:33 schreef Asyniur het volgende:

[..]

Met wat voor maat mag jij aan de slag dan?
Ik heb nu 95G maar ik vrees voor na de bevalling en ik echt stuwing krijg.... Ik kan nu weer mijn beha's aan van voor ik afgevallen was. Zonder beugel ziet er inderdaad minder uit, maar het zit wel een stuk prettiger vind ik. Die beugel knelt nogal momenteel dus dan ben ik weer angstig voor ontstekingen van melkkliertjes.

Ik hoop dat je slaagt!
pi_77180411
Oh flugeltje, nog wat: ik keek, om me toch een beetje zwanger te voelen en er mee bezig te zijn, elke week op mijn 'wisseldag' even op babybytes, daar hebben ze per week hele mooie foto's van de ontwikkeling van je kindje. En verder veel tijdschriften en boeken lezen!
pi_77180445
Lastig al die megaboobs hier geen last van
Mijn omvang is wel groter geworden dus ik denk dat mijn ribben iets meer uit elkaar worden gedrukt door de buik. Dat zal allicht afnemen na de geboorte. Je schijnt qua cupmaat sowieso maar moeilijk in te kunnen schatten wat het effect van borstvoeding en stuwing is op de groei.

We hebben net het bed op bierkratten gezet en de nieuwe gordijnen in onze slaapkamer opgehangen
Bed staat lekker stevig en de instaphoogte is best fijn En de gordijnen maken de slaapkamer echt mooi chique
  zaterdag 23 januari 2010 @ 16:58:32 #144
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_77180534
Mijn tieten verschillen nu echt 2 cupmaten. Ik keek gisteren in de spiegel en schrok me wild.
  zaterdag 23 januari 2010 @ 17:10:51 #145
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_77180864
quote:
Op zaterdag 23 januari 2010 16:49 schreef happyme28 het volgende:

[..]

Ik heb nu 95G maar ik vrees voor na de bevalling en ik echt stuwing krijg.... Ik kan nu weer mijn beha's aan van voor ik afgevallen was. Zonder beugel ziet er inderdaad minder uit, maar het zit wel een stuk prettiger vind ik. Die beugel knelt nogal momenteel dus dan ben ik weer angstig voor ontstekingen van melkkliertjes.

Ik hoop dat je slaagt!
Ow das ook behoorlijk inderdaad! Maar die waren bij ons nog wel te krijgen
Ik vind het zonder beugel niet prettiger zitten.
overigens draag ik op dit moment het liefst geen bh maar dat ziet er echt niet uit. Binnenshuis doe ik dat wel eens als ik niemand verwacht...

Owja, had nog willen reageren op flugel...
Het is nu ook een soort van 'dip' in de zwangerschap. Je zit gewoon in between. Voordeel is dat je je nu op je best voelt (meestal) en nog vanalles kan ondernemen. Probeer er van te genieten door inderdaad een beetje rond te kijken op het net hoe je baby er ut ziet enzo...
Echt, ik geloofde ook niemand toen iedereeen riep: ow het gaat allemaal zo snel. Nou ik kan je verklappen: opeens ben je 36 weken zwanger, zit je te walvissen op de bank en denk je: ow help, over 1 week mag ik al thuis bevallen maar wie heeft bedacht dat ik een kind kon opvoeden?

[ Bericht 16% gewijzigd door Asyniur op 23-01-2010 17:15:58 ]
pi_77183601
ik moet ook nodig nieuwe bh's kopen
heb er alleen geen zin in ook geen idee welke maat nu, maar mn eigen zijn nu echt te klein
(85E)
pi_77183683
Ik heb m'n voedingsbh's bewaard. Nu zijn mijn borsten nog gewoon, wel wat voller. Ik blijf hangen bij cup e/f. Groot zat.
pi_77184833
Over dat het zo snel gaat: vind ik niet Mijn eerste zwangerschap wel, maar nu écht niet. Wel hoop ik dat het nog even duurt al heb ik een half-overleden bekken en rommelt het hier soms ook vervelend.

Ik heb gelukkig nog wel allerlei voedingsbeha's.
Van die maten kan je echt niet op aan Waar ik normaal een 75E of 80D heb, heb ik nu vanalles en nog wat wat past in de kast liggen aan voedingsdingen Echt van 80C tot 85E. Gelukkig hoef ik er geen nieuwe bij (voordeel van langvoeden, je verzamelt die dingen )

En ik ben zooooo moe.... Wilde vandaag eigenlijk een dag zo min mogelijk doen, maar we kregen weer (hele goede, dus met twee handen aannemen!!) helpers die zich gisteravond aanmeldden en moesten we dus weer aan de klus vandaag.
En daar sta je dan met je 36-weken-buik op een trap lampen op te hangen, kapstokken aan de muur te boren, IKEA kasten te bouwen en andere dingen. Pffff. En voor we zo ver waren moesten we vanmorgen eerst nog ff naar de IKEA om lampen en een kast te scoren.

En nu het goede nieuws: De babykamer is af Was al af op de wieg na en nu is de wieg er ook en opgemaakt
pi_77185299
dat je dan maar fijn nog eventjes mag genieten van het kijken naar de wachtende babykamer! pas je wel goed op jezelf? lekker op die ubergave bank gaan liggen is wellicht een plan
pi_77185318
oh, en mijn tetten zijn vooralsnog niks gegroeid cup D was het en cip D is het. het lekken begint al wel
pi_77185730
quote:
Op zaterdag 23 januari 2010 19:39 schreef simmu het volgende:
oh, en mijn tetten zijn vooralsnog niks gegroeid cup D was het en cip D is het. het lekken begint al wel
In bed melken Echt alleen 's nachts en maar héél soms, dus ik heb ook geen zin om er compressen voor te gaan dragen.
pi_77186164
Ach mijn vrouw had paar weken geleden ook last van lekkende borsten.

Weet ze ook eens wat het is om een natte droom te hebben
♥ K, N, R en F ♥
pi_77188114
quote:
Op zaterdag 23 januari 2010 17:10 schreef Asyniur het volgende:
Echt, ik geloofde ook niemand toen iedereeen riep: ow het gaat allemaal zo snel. Nou ik kan je verklappen: opeens ben je 36 weken zwanger, zit je te walvissen op de bank en denk je: ow help, over 1 week mag ik al thuis bevallen maar wie heeft bedacht dat ik een kind kon opvoeden?

Ik schijn vandaag onmogelijk te zijn.....althans volgens lief, maar daar ben ik het natuurlijk niet mee eens!
  zaterdag 23 januari 2010 @ 22:15:12 #154
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_77190969
Hier geen lekkende tetten!

Fijn dat de babykamer af is freecell

DJRandall, je bent vast niet onmogelijk
pi_77192376
Wat vervelend, dat bh-leed! Kan me voorstellen dat je daar na de zoveelste pasronde wel even *bluh* van wordt.

Kan iemand me even tot de orde roepen? Ik vind het zo spannend, de echo dinsdag. En ik ben van alles aan het lezen over wat er allemaal fout kan gaan, en dan moet ik mezelf steeds even wijsmaken dat de kans veel groter is dat het wél goed is. Jaja, ik weet het, je doet er toch niks aan, maar het is ook zo onwerkelijk en bijzonder dat ik me haast niet kan voorstellen dat er in mijn buik echt een levend kind groeit
pi_77194426
Cantare

Helpt niet hè? Neem jezelf dan maar voor dat je pas zenuwachtig vlak voor de echo mag worden maar natuurlijk is het spannend en ongelofelijk! Heb al 4 echo's gehad en nu zelf het hartje gehoord thuis, maar nog is het allemaal abstract. Gelukkig is het zo dinsdag

Asy ik word ook niet vrolijk van je BH verhalen is er ook online niks te krijgen?

DJRandall, je bent vast niet onmogelijk
pi_77194642
Ik kreeg te horen dat ik een "groot" kado ga krijgen gewoon vanwege de nare buien die K gehad heeft

Omdat ze niet altijd zo lief voor me geweest was en dat ik meestal haar uitlaatklep was. Ik kreeg alles over me heen. Ach ene keer sjago en een andere keer een snauw daar ach het zal er wel bijhoren.

Blijkbaar heeft ze der zelf meer last van gehad en wil ze het op deze manier goedmaken/ iets terug doen. Van mij hoeft het niet maar ze wil het / ze staat erop.
♥ K, N, R en F ♥
pi_77201102
quote:
Op zaterdag 23 januari 2010 23:52 schreef Sc0rPi0n het volgende:
Ik kreeg te horen dat ik een "groot" kado ga krijgen gewoon vanwege de nare buien die K gehad heeft
Een kind misschien?
quote:
Omdat ze niet altijd zo lief voor me geweest was en dat ik meestal haar uitlaatklep was. Ik kreeg alles over me heen. Ach ene keer sjago en een andere keer een snauw daar ach het zal er wel bijhoren.

Blijkbaar heeft ze der zelf meer last van gehad en wil ze het op deze manier goedmaken/ iets terug doen. Van mij hoeft het niet maar ze wil het / ze staat erop.
Toch wel een lief gebaar

De katten hebben net een (nog levende) muis naar binnen gebracht en zitten nu lekker ermee te spelen in onze slaapkamer Normaal gesproken zou ik het arme beestje proberen te bevrijden maar dat lukt me nu echt niet meer met die buik. Volgens mij is het nog een LLM muis ook
Het ziet er echt wreed uit want ze laten haar telkens een stukje lopen/strompelen en dan geven ze haar weer een klap of gaan ze er weer grommend mee rondrennen in de bek. En ik ben natuurlijk klaarwakker.

Yay@ huisdieren
pi_77201559
Katten zijn sadisten.
  zondag 24 januari 2010 @ 09:13:36 #160
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_77201801
Cantare, het is heel normaal om je zorgen te maken hoor. Maar niet gaan zoeken naar enge verhalen joh!
En dat onwerkelijke gevoel, dat blijft. Tenminste bij mij wel. Ik vind het nog steeds een raar idee dat er in mijn buik een jongetje groeit. Gewoon zomaar...

Ik heb vannacht goed geslapen. Mijn man wat minder. Die is vannacht op de bank gaan slapen

[ Bericht 0% gewijzigd door Asyniur op 24-01-2010 09:32:45 ]
pi_77201904
fijn dat jij wel goed hebt geslapen asy!
ik blijf het trouwens ook echt onwerkelijk vinden allemaal!
  zondag 24 januari 2010 @ 09:42:30 #162
259489 mama_papa
Papa en Mama van Tessa
pi_77201984
even een jompel voor mezelf: Vandaag 37 weken zwanger!!!!!
Vanaf vandaag mag ik dus gewoon thuis bevallen
pi_77202009
Moggeh! (meldt )

BH leed, ja daar kan ik over mee praten. En via internet bestellen is geen optie, je moet het spul gewoon passen, want het hangt ook van het model af of hij goed zit. Voor de dames die hun eigen maat niet goed weten, laat je eens adviseren in een speciaalzaak. Vaak heb je de omvang al snel te groot gekocht

Freecell, kan je nog wel lopen vandaag?

Octo en M_P 37 weken vandaag, (meldplicht ) nu mag het gebeuren (al is het misschien beter om in ieder geval nog een weekje te wachten)

En dat onwerkelijke ja inderdaad. Straks komt er een meisje uit me, gewoon zomaar inderdaad. Ook al voel ik de baby en zie ik mijn ronde buik elke dag, het blijft onwerkelijk.....
  zondag 24 januari 2010 @ 09:48:07 #164
57497 happyme28
I'm so happy
pi_77202029
quote:
Op zondag 24 januari 2010 09:13 schreef Asyniur het volgende:
En dat onwerkelijke gevoel, dat blijft. Tenminste bij mij wel. Ik vind het nog steeds een raar idee dat er in mijn buik een jongetje groeit. Gewoon zomaar...
Herkenbaar

Ik heb ineens van die buien dat als ik 'm een uur niet gevoeld heb, ik ongerust word. Ons mannetje is sowieso geen druktemaker, dat samen met mijn placenta aan de voorkant en behoorlijk wat extra isolatie van mijn buik, maakt voelen soms lastig. Maar die ongerustheid schijnt er bij te horen

Straks naar de IKEA om nog wat babykamer spullen te halen
pi_77202058
quote:
Op zondag 24 januari 2010 09:46 schreef sindell het volgende:
En dat onwerkelijke ja inderdaad. Straks komt er een meisje uit me, gewoon zomaar inderdaad. Ook al voel ik de baby en zie ik mijn ronde buik elke dag, het blijft onwerkelijk.....
Echt? Zijn mijn zorgen dan allemaal voor niets en gaat het echt zomaar?

pi_77202065
het meest vreemde is dat ongerustheid en verantwoordelijkheidsgevoel gewoon noooooooit meer zal verdwijnen heb ik horen zeggen!

oe leuk veel plezier happy!
pi_77202084
quote:
Op zondag 24 januari 2010 09:51 schreef leonieke het volgende:

[..]

Echt? Zijn mijn zorgen dan allemaal voor niets en gaat het echt zomaar?

Wishfull thinking?

Ik moet eerlijk zeggen trouwens dat ik er helemaal niet tegenop zie. Eigenlijk ben ik juist heel nieuwsgierig naar de hele ervaring...
pi_77202113
quote:
Op zondag 24 januari 2010 09:54 schreef sindell het volgende:

[..]

Wishfull thinking?

Ik moet eerlijk zeggen trouwens dat ik er helemaal niet tegenop zie. Eigenlijk ben ik juist heel nieuwsgierig naar de hele ervaring...
Ik heb er eigenlijk best wel schrik voor
Niet dat ik er tegenop zie, maar ik ben gewoon bang dat ik het niet ga kunnen. En ja, het cliché "er is er nog geen één blijven zitten" heb ik ondertussen al genoeg gehoord.
pi_77202115
quote:
Op zondag 24 januari 2010 09:54 schreef sindell het volgende:

[..]

Wishfull thinking?

dat klinkt eigenlijk wel heel mooi sindell
pi_77202193
Ja dat is ook wel zo, maar aan de andere kant vraag ik me ook wel eens af of het niet te naïef is....
Maar voor pijn ben ik niet bang ik kan wel wat hebben. Maar misschien kom ik er wel helemaal van terug hoor na de tijd...ik weet gewoon niet wat het is en ik kan me er ook geen voorstelling van maken. Dus ik sta er heel open in eigenlijk. Ik weet niet of dat de manier is, maar ja het moet toch, kan niet meer terug he
pi_77202256
Dat is dan weer helemaal waar. Terug kunnen we niet meer
Nu hoop ik gewoon dat ik nog een aantal positieve verhalen van bevallingen hoor zo net voor het mijn beurt is. Vriendin van collega is net bevallen en ik zou het liever toch allemaal net wat anders zien (understatement ) Maar we hebben het natuurlijk niet voor het kiezen.
pi_77202302
Nee dat is ook zo hoor. Maar ik hou me er ook maar aan vast dat alles tot nu toe zo voorspoedig is gegaan, dat een bevalling dan toch ook wel zou moeten lukken. En wij vrouwen zijn er op gemaakt he? Je kunt vaak meer dan je denkt hoor. En ik heb ook genoeg horrorverhalen gehoord, maar daar trek ik me weinig van aan, volgens mij zijn er nog veel meer goede verhalen!

(zul je straks zien dat het bij mij ook horror wordt )
pi_77202462
Ik hou me een beetje vast aan het feit dat ik al 2 keer een niercrisis heb gehad en de dokters toen altijd vroegen of ik niet zwanger kon zijn. Maar toen had ik geen zo'n buik dat ik me in alle bochten kon wringen

Btw, een heel domme vraag misschien maar mag je jouw baby niet met gewone washandjes wassen? Ik lees overal "hydrofiele washandjes" maar heb dus geen idee wat dat is En alle websites die ik vind zijn .nl's. In België zal dat dus waarschijnlijk anders heten...
pi_77202485
ik kan me er ook geen voorstelling van maken
ik zou ook niet weten hoe ik op het moment zelf reageer
in die zin sta ik er wel open in
hoop alleen dat mn been ook mee wil werken als die moeilijk gaat doen zou ik het niet weten
  zondag 24 januari 2010 @ 10:42:02 #175
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_77202632
Tja BH-leed. Hier helemaal geen last van, ben overgestapt van cup B naar C, C zit wel lekkerder. B is nog niet te klein. Heb alleen zo'n verlenger gehaald, want m'n omvang is wel iets groter nu. Hier in Tilburg is het overigen dramatisch met zwangerschapsBH's. Ik weet maar 2 winkels waar ze ze hebben. Prenetal en zo'n zwangerschapsmodezaakje. Vervelende is wel dat die confectie aanhouden en dus niet gaan tot 95 wat ik nu nodig heb. Met de verlenger erbij gaat het gelukkig gewoon goed...

Cantare, zo herkenbaar jouw gevoelens... Doe wat Orea zegt, spreek met jezelf af dat je alleen op de dag zelf je over mag geven aan druk maken... Het zal niet altijd lukken, maar het gaf mij ook wel wat rust op de andere dagen...

@Sc0rpion... Martijn krijgt al een kind van me, dus die buien moet hij er maar bij nemen Ga je er eigenlijk tegenin als ze zo hormonaal is of laat je het overwaaien? Ik denk wel eens dat het de helft aan 'fitties' hier in huis zou schelen als Martijn het gewoon zou laten overwaaien ipv er tegenin te gaan.

Gatver octo... Ik heb daar ook zo'n hekel aan als de katten daarmee komen. Ik sjees er dan wel degelijk achteraan. Al heb ik nu natuurlijk niet zo'n enorme buik mee te sjouwen... (bij die leeuwen van ons werkt het roepen en mopperen echter ook nog wel eens )

Asy, dat is dus de oplossing. Je man op de bank en jij slaapt prinsheerlijk

mama_papa, mijlpaal en meldplicht

Leo voel je jezelf al wat rustiger voor wat betreft je werk? Nog maar heel even en dan mogen ze het allemaal zelf uitzoeken (en was het met je man al opgelost vwb thuis zijn met de bevalling?)

En het mag bekend zijn dat ik het ook erg onwerkelijk vind allemaal, niet alleen omdat ik helemaal niets voel momenteel en net zo goed niet zwanger had kunnen zijn, maar ook omdat ik mezelf gewoon geen voorstelling kan maken van fluugs als mama... Dan moet ik toch zeker eerst nog even volwassen worden

Overigens Orea, ik zag jou gisteren ergens de opmerking maken over de box en dat die er nu maar heel even staat om te kijken of ie past... Is natuurlijk niet zo he... Meid doe gewoon lekker alles op je eigen tempo. Als dat bij jou betekent dat je nu al wilt beginnen met alles op orde maken moet je dat lekker doen. Ik had dat bij de tweede zwangerschap ook. Toen stond de box al in de huiskamer met alle spulletjes die ik gekregen/gekocht had erin, zag er toch geweldig uit... Ik heb het destijds allemaal wel opgeruimd weer en nog niet terug naar beneden gehaald... Heb met Martijn afgesproken dat ik de boel over 3,5 week weer naar beneden willen. We weten dan of het een Willem of Fiene wordt en dan mag ik van mezelf ook 'los' met kopen

Ik ben zo blij dat het 'depressieve' er in ieder geval even vanaf is bij mij, zelfs de angst- en paniekaanvallen zijn nu veel minder. Wat dat betreft doen de hormonen ook wel goede dingen voor mij. Hopen dat dit de rest van de zwangerschap zo blijft, dan zien we daarna wel weer hoe wendbaar ik ben geworden. Ik ben er inmiddels wel van overtuigd dat ik best een stukje roze wolk zal gaan vinden zodra ik de baby ga voelen en het allemaal wat werkelijker wordt. Ik zal nooit iemand worden die druipend in de babywinkel staat, maar dat zit ook niet in m'n karakter dus dat zou wel heel erg te veel gevraagd zijn

Zo, nu m'n ontbijtje naar binnen werken en kijken of iemand vandaag m'n postlengte nog gaat overtreffen
  zondag 24 januari 2010 @ 10:45:03 #176
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_77202687
Leonieke, zegt de benaming 'tetradoeken' je iets? Ik geloof dat dat de belgische benaming is voor de hydrofiele doeken...

Ze worden gebruikt omdat ze het zachtst zijn voor het babyhuidje en heel goed vocht opnemen...
pi_77202714
flugel ik ben gewoon echt blij voor je dat je je in ieder geval beter voelt!
pi_77202905
quote:
Op zondag 24 januari 2010 10:42 schreef flugeltje het volgende:
Leo voel je jezelf al wat rustiger voor wat betreft je werk? Nog maar heel even en dan mogen ze het allemaal zelf uitzoeken (en was het met je man al opgelost vwb thuis zijn met de bevalling?)

En het mag bekend zijn dat ik het ook erg onwerkelijk vind allemaal, niet alleen omdat ik helemaal niets voel momenteel en net zo goed niet zwanger had kunnen zijn, maar ook omdat ik mezelf gewoon geen voorstelling kan maken van fluugs als mama... Dan moet ik toch zeker eerst nog even volwassen worden
Er moet volgende week nog heel wat gebeuren op het werk. Moet nog met een hoop mensen afspraken maken om alles uit te leggen en ik moet nog al mijn procedures uit/afwerken. Nog één drukke week dus en mijn laatste werkweek wordt een rustige periode. Het is dan voor al het onderwijzend personeel en de studenten officieel vakantie dus dan kan ik in die periode nog wat administratieve zaken afronden.

Voor mijn man is het nog niet echt geregeld. Daar hebben ze eerder iets dat ze wel zien wanneer de baby komt en dat ze dan eens gaan beginnen regelen ofzo. Ik heb bij mijn baas wel nog eens aangegeven dat we die eerste periode samen willen meemaken (en niet: ik thuis en mijn man op het werk wennen aan het idee dat we ouders zijn geworden). Hij begreep dat wel (maar iets officieel op papier zetten, dat ging dan niet echt ).

En dat volwassen worden? Jij hebt nog best veel tijd om dat te doen, hier begint de tijd toch een beetje te dringen, vrees ik

En op tetradoekjes vind ik wel de nodige Belgische info. Thx
pi_77203450
nou Flugel, het was echt mijn bedoeling om het zo te doen met die box mijn man gisteren ineens: huh? Weer weg? Hij staat toch prima zo?

Fijn dat je je beter voelt, houden zo!!

Ik ben blij dat ik niet naar buiten hoef vandaag, hier ligt alweer 10 cm sneeuw ik vind sneeuw helemaal tof, maar ben toe aan de lente! Weg met die kou!!
  zondag 24 januari 2010 @ 11:25:21 #180
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_77203469
Damn, mijn geheugen is echt slecht aan het worden.
Ik lees dan iets en denk: o daar op reageren en daar op en dan druk ik op reageren en dan is alles weg

Ik ben in elk geval ook niet bang voor de bevalling. Ik zie ook er naar uit als een nieuwe ervaring.
Ik heb sowieso weinig 'horrorverhalen' in mijn omgeving. Gewoon, het doet pijn maar het hoort erbij en het is goed te doen... En 2 vriendinnen zijn zelfs bereid om voor een stuk vlaai en een kop koffie de bevalling te doen Die vonden allebei de zwangerschap zwaarder dan de bevalling en die hadden allebei geen noemenswaardige klachten

En ik geloof dat flugel nog iets vroeg over de buien. Nu moet ik er wel bij zeggen dat ik nauwelijks hormonale buien heb. Maar als het eens voorkomt dan reageert mijn man inderdaad gewoon nauwelijks of niet. Hij laat het maar een beetje overwaaien. Er op reageren is toch zinloos...
Ow en volwassen worden: nou volgens mijn moeder word ik het nooit dus we moeten maar afwachten wanneer ze de baby komen weghalen bij ons
pi_77203583
Goedemorgen!

Hier ligt ook weer een pak sneeuw, ik was er al weer klaar mee eigenlijk.
Eigenlijk wilde ik alleen even tvp-en ivm de LLM moeders, spannend hoor!

Flugeltje, ik heb ook nooit kwijlend in babywinkels gestaan hoor. Vond het allemaal maar duur en van de helft kon ik me niet voorstellen dat ik het ooit nodig zou hebben. Ik heb af en toe iets gekocht, veel gekregen en verder gewinkeld zoals ik altijd doe: 1 winkel in, de eerste de beste keuze die ik ok vind nemen en klaar...

Mijn 'roze wolk' momentjes kwamen eigenlijk vooral bij de echo's, bij het luisteren naar het hartje, bij het voelen van het kindje, zeker in het begin (ben nu 16.5 week en heb soms al het idee iets te voelen) en soms 's avonds als en ik aan het fantaseren waren over hoe ons leventje er uit zou gaan zien. Verder was er niet zo veel roze wolk hoor.. . Zeker in het begin vond ik het maar saai. Ik mocht niet meer roken, drinken en geen filet eten, drie van de dingen die ik het liefste doe hahaha
Maar toch vond ik het een heerlijke tijd, vooral de lieve aandacht die ik van iedereen kreeg vond ik leuk..
pi_77203635
Oh en over de bevalling: de hele zwangerschap heb ik het idee dat ik moest bevallen genegeerd. Toen het dichterbij kwam had ik er eigenlijk wel zin in, ik was heel nieuwsgierig en uiteindelijk ging het uiteraard heeeeeel anders dan verwacht maar kijk ik er toch met een gevoel van trots op terug. Ik denk er, 1,5 na dato, nog best vaak aan.

Volgens ben ik deze keer ook meer hormonaal dan mijn vorige zwangerschap. Maar hij heeft het boek van Kluun gelezen en volgt zijn tip: meebuigen!
pi_77203831
quote:
Op zondag 24 januari 2010 11:31 schreef Grunsfan het volgende:

Mijn 'roze wolk' momentjes kwamen eigenlijk vooral bij de echo's, bij het luisteren naar het hartje, bij het voelen van het kindje, zeker in het begin (ben nu 16.5 week en heb soms al het idee iets te voelen) en soms 's avonds als en ik aan het fantaseren waren over hoe ons leventje er uit zou gaan zien. Verder was er niet zo veel roze wolk hoor.. . Zeker in het begin vond ik het maar saai. Ik mocht niet meer roken, drinken en geen filet eten, drie van de dingen die ik het liefste doe hahaha
Maar toch vond ik het een heerlijke tijd, vooral de lieve aandacht die ik van iedereen kreeg vond ik leuk..
Herkenbaar ik mis het roken en drinken niet, maar soms denk ik wel, shit. Ik wil ook gezellig meeborrelen!!

En dat laatste, over die aandacht, daar heb ik dus juist wel erg moeite mee.. Vooral omdat veel mensen die normaal amper naar je omkeken, je nu ineens overladen met aandacht, omdat je zwanger bent Dat vind ik nogal eens moeilijk en dan vind ik het lastig daar 'gezellig' op te reageren...
  zondag 24 januari 2010 @ 11:47:43 #184
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_77203922
Het enige wat ik écht mis is zo af en toe een portje 's avonds. Martijn en ik zijn nogal liefhebbers en we hebben hier een aantal flessen staan die zo oud zijn dat het smaakt alsof er een engeltje over je tong piest. Af en toe een slokje krijg ik nu, maar ik wil graag volledig genieten

Van meebuigen heeft Martijn niet gehoord hoor Hij heeft toch Kluun gelezen dus daar ligt het niet aan
pi_77204242
meld

Ik mis qua verboden dingen vooral wijn. Eigenlijk mis ik dat veel meer dan ik van te voren had gedacht. Terwijl ik toch niet veel dronk. Zal je straks zien dat ik van 1 glas wijn (natuurlijk net NA een borstvoeding) helemaal teut ben straks

Sindell, ik denk precies hetzelfde over de bevalling. Waar ik een paar jaar geleden nog liever een kind zou adopteren wegens angst voor een bevalling, kijk ik er nu gewoon naar uit!

Ik vind het trouwens wel tof dat er nu weer sneeuw ligt hier. Misschien wordt ons kindje dan wel geboren terwijl het buiten helemaal wit is
  zondag 24 januari 2010 @ 12:16:20 #186
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_77204666
quote:
Op zondag 24 januari 2010 12:00 schreef octopussy het volgende:
meld

Ik mis qua verboden dingen vooral wijn. Eigenlijk mis ik dat veel meer dan ik van te voren had gedacht. Terwijl ik toch niet veel dronk. Zal je straks zien dat ik van 1 glas wijn (natuurlijk net NA een borstvoeding) helemaal teut ben straks

Sindell, ik denk precies hetzelfde over de bevalling. Waar ik een paar jaar geleden nog liever een kind zou adopteren wegens angst voor een bevalling, kijk ik er nu gewoon naar uit!

Ik vind het trouwens wel tof dat er nu weer sneeuw ligt hier. Misschien wordt ons kindje dan wel geboren terwijl het buiten helemaal wit is
Ik hoopte op een sneeuwstorm en ik kreeg er een.... (alleen de traumaheli is niet uitgekomen )
En bevallen vond ik ook eng (2 keer) maar op eengegeven moment maakt je lichaam denk ik een stofje aan waardoor je denkt dat je het kan enzo. Dat had ik wel. Naarmate de datum naderde werd ik steeds zekerder van mijn lichaam.
  zondag 24 januari 2010 @ 12:17:29 #187
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_77204712
Precies octo, ik dronk zo'n 2 keer per maand een glaasje of 2 port, maar juist dát mis ik zo... Misschien ook wel juist omdat het een 'tractatie' was die je jezelf nu moet ontzeggen... Filet Americain enzo vind ik dan weer veel minder erg.. (hoewel ik dat ook erg lekker vind)
pi_77205086
Drinken en roken doe ik niet, dus heb er ook geen last van. Maar die filet americain Damn, wat heb ik daar zin in. En een steak met champignonsaus, dat worden de eerste dingen die ik ga eten (een steak volledig doorbakken is voor mij een stuk leder en dat lust ik dus niet. Dan liever geen steak).

Ik hoop trouwens wel dat er de komende maand/anderhalve maand nog dagen komen zonder stekende pijn want auw, auw, auw soms
pi_77205173
Tja, wij zijn echte bourgondiers en ik lust heel graag een biertje of wijntje (of meer..). . Kan er ook prima zonder hoor maar ik kijk wel weer uit naar de tijd dat het weer mag. En bij dat wijntje op de bank smaakt een toastje filet ook erg lekker.. Ik hoop wel dat ik nu wel kan volhouden om niet meer te gaan roken. Ik rookte al jaaaaren alleen als ik lekker ergens aan de borrel zat. Daarom had ik er tijdens mijn eerste zwangerschap helemaal geen problemen mee om te stoppen; ik dronk niet meer dus miste het roken ook niet. Stom genoeg heb ik die gewoonte wel weer opgepakt nadat ik gestopt was met borstvoeding. Deze keer hoop ik dus dat het kan volhouden!

En ik vind het mooi hoe je dat zegt over vetrouwen op je lichaam Amaranta, dat gevoel had ik inderdaad de laatste weken ook.

En inderdaad, soms krijg je opeens veel aandacht van mensen waarop je niet zit te wachten. Maar wat ik, vooral de laatste weken van de zwangerschap leuk vond waren de onbekenden die lief voor je waren. Opstaan in de trein, de groenteman van wie je een extra sinaasappeltje krijgt, de mensen in de supermarkt die je voor laten gaan. Dat vond ik toch wel leuk en lief hoor. Toen ik net bevallen was ging in snel even de stad in om nieuwe kleren te kopen, toen was opeens niemand meer extra aardig voor me, heel raar vond ik dat! Ik wilde het wel uitschreeuwen 'ik loop hier wel maar ik heb net een prachtige zoon op de wereld gezet hoor! Zien jullie dat niet?"
pi_77205356
Er heeft mij eigenlijk nog niemand laten voorgaan in de winkel... Integendeel zelfs. Stond ik daar met een fles van 5 liter vloeistof (voor de ruitenwissers van de auto) kruipt er een oude man voor. Leeftijd gaat dus nog steeds duidelijk voor op een gigantisch dikke, zwangere buik

In het restaurant op het werk zeggen ze wel steeds tegen mij dat ik altijd nog mag komen bijhalen als het nodig is. Tegen mijn man die dan achter mij staat, zwijgen ze wijselijk (terwijl hij er meer zin in heeft dan ik )

Maar bij mij heerst een beetje het gevoel als bij Orea: mensen die vroeger weinig aandacht voor mij hadden, hoeven dat nu ook niet te hebben, hoor
pi_77205935
Heb al geregeld dat na de bevalling een half stokbrood met filet americain gaat halen voor me, dat heb ik echt wel gemist....
Evenals wijn bij het eten en een lekker koud biertje. Maar ja aangezien ik nog bv wil gaan geven ben ik bang dat ik daarop nog steeds niet even lekker los kan gaan (en na 1 biertje ongetwijfeld teut )

Maar vooral mijn eigen lichaam weer terug, straks weer sporten en mijn eigen kleding weer aan. (hoop ik)
Maar ben nog steeds niet ongeduldig hoor kan nog wel 4 weken duren
  zondag 24 januari 2010 @ 13:10:17 #192
259886 pessie
pi_77206500
Zo, ik ben weer bijgelezen.

M_P en octo 37 weken!

Fluugs: Als man kluun leest, waarom volgt ie zn tips dan niet op? Mijn man houd zich heel goed aan meebuigen Is ook wel nodig, kan soms behoorlijk onredelijk zijn.

Gisteren naar mn broer zn verjaardag in Hilversum geweest. We reden weg: Sneeuw! We rijden friesland binnen weg sneeuw En in Groningen tot nu toe nog steeds geen sneeuw Ik dacht gisteren ook al verlangend naar de lente...
Mn moeder was gisteren ook bij mn broer. Ze heeft meteen even een foto gemaakt van mn buik Kwam btw vanochtend de kerk binnen waar ik begroet werd door freecell met een "Zo! Jij bent ontploft vannacht!"

Ik heb vanochtend bij een kennis met een medische achtergrond wat meer navraag gedaan over de 20-weken echo. Ze is goed op de hoogte en heeft zelf besloten bij haar huidige zwangerschap geen 20-weken echo te laten doen. Ik ben nu tot de conclusie gekomen die 20-weken echo niet te gaan doen. Gelukkig net op tijd voordat we (morgen) bij de VK zitten en moeten vertellen wat we wilden! Geeft eigenlijk best wel rust. Nu nog wel even een pretecho regelen!

Zwanger zijn wordt steeds leuker. Ik krijg allemaal kleren van mensen! Ik mag van alles lenen! Iedereen is zo lief!

Over 2 weken leuke kleren kopen voor de bruiloft van mn broer. Ga een leuk zomerjurkje kopen die ik winterproof ga maken. Wordt erg leuk!
pi_77207470
Pessie: waarom doe je die 20weken-echo dan eigenlijk niet?
  zondag 24 januari 2010 @ 13:39:57 #194
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_77207524
quote:
Op zondag 24 januari 2010 13:38 schreef leonieke het volgende:
Pessie: waarom doe je die 20weken-echo dan eigenlijk niet?
Die snapte ik inderdaad ook niet...

Zelf heb ik ook besloten om niet voor de combinatietest te gaan, maar de 20 weken echo is toch wel behoorlijk belangrijk lijkt me...
  zondag 24 januari 2010 @ 13:47:09 #195
1571 marky
Heerlijk.... sleur
pi_77207826
quote:
Op zondag 24 januari 2010 13:10 schreef pessie het volgende:
Ik heb vanochtend bij een kennis met een medische achtergrond wat meer navraag gedaan over de 20-weken echo. Ze is goed op de hoogte en heeft zelf besloten bij haar huidige zwangerschap geen 20-weken echo te laten doen. Ik ben nu tot de conclusie gekomen die 20-weken echo niet te gaan doen. Gelukkig net op tijd voordat we (morgen) bij de VK zitten en moeten vertellen wat we wilden! Geeft eigenlijk best wel rust. Nu nog wel even een pretecho regelen!
Als ze bij een pretecho afwijkingen zien, zijn ze ook verplicht dit te melden. Kun je net zo goed de 20-weken echo doen. Daarnaast lijkt het me prettig om bij eventuele afwijkingen je hier op te kunnen voorbereiden bij je bevalling.

Het blijft een eigen keuze natuurlijk, maar ik snap de combi geen SEO/ wel pretecho niet zo.
  zondag 24 januari 2010 @ 13:47:43 #196
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_77207846
Pessie, ben ook wel benieuwd. Ik ken wel meer mensen die het niet gedaan hebben, de reden was dat ze het kindje toch willen houden, ookal zou er iets mis zijn.
De 20 weken echo zou ik persoonlijk wel doen. Ik zou ook nooit het kind laten aborteren, maar stel je kindje heeft een hartafwijking of wat dan ook. Dan heb je nog 20 wk om je er op voor te bereiden etc. Is nogal koud op je dak als dat bij de geboorte blijkt. En er kan eventueel meteen ingegrepen worden als er al iets bekend is.

Overigens wil ik je er op attenderen dat er bij een pretecho ook vaak medisch wordt gekeken.

(Begrijp het net zoals happy niet, dat je geen medische echo wilt maar wel een pretecho, maar, ieder zn ding)
pi_77207850
Ja, vind ik ook, en dan wel een pretecho? Je ziet maar in het voorbeeld van Keshet dat een 20-weken echo cruciaal kan zijn toch?

Ik leefde de weken na de bevalling op knackerbrod met filet En dat ga ik nu weer doen!
  zondag 24 januari 2010 @ 13:49:24 #198
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_77207916
quote:
Op zondag 24 januari 2010 13:47 schreef Grunsfan het volgende:
Ja, vind ik ook, en dan wel een pretecho? Je ziet maar in het voorbeeld van Keshet dat een 20-weken echo cruciaal kan zijn toch?

Ik leefde de weken na de bevalling op knackerbrod met filet En dat ga ik nu weer doen!
Ik heb in mijn kraamweek elke dag een lekker broodje filet gegeten! Heeerlijk
  zondag 24 januari 2010 @ 13:53:55 #199
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_77208126
Ik lees je verhaal nu pas Keshet. Heeel veel sterkte de komende dagen. Ik zal aan jedenken je voor je duimen!
pi_77208394
En dan ga je voor een pretecho, neem je misschien je moeder of wie san ook mee, want he het is een pretecho. En dan hoor je dat er iets vreselijk mis is. Lekker. Als je geen 20 weken echo wilt omdat je geen opsporing wilt van afwijkingen dan moet je ook geen pretechos doen.
  † In Memoriam † zondag 24 januari 2010 @ 14:02:40 #201
43556 miss_dynastie
pi_77208530
quote:
Op zondag 24 januari 2010 13:47 schreef marky het volgende:

[..]

Als ze bij een pretecho afwijkingen zien, zijn ze ook verplicht dit te melden. Kun je net zo goed de 20-weken echo doen. Daarnaast lijkt het me prettig om bij eventuele afwijkingen je hier op te kunnen voorbereiden bij je bevalling.

Het blijft een eigen keuze natuurlijk, maar ik snap de combi geen SEO/ wel pretecho niet zo.
Ik kan me vergissen, maar ik meen dat ze vragen of je het wil weten als ze iets zien. Het is voor zover ik weet ieders recht om dit soort dingen niet te horen in medische context, waarom zou het dan bij een pretecho wel verplicht zijn?

Keshet, ik lees je berichtje nu pas. Sterkte met afwachten en ik duim voor het gunstigste scenario
pi_77208614
Maar sommige zaken lijken me ook belangrijk om te weten voor de VK of de gyn als er iets mis zou zijn. Zeker omdat er bij jullie meestal standaard voor een thuisbevalling wordt gekozen, lijkt het me interessant om het te weten als er iets zou zijn (en nee, idd, je kan nooit alles voorspellen, maar risico's verminderen lijkt me dan wel weer een goede zaak)
pi_77208761
quote:
Op zondag 24 januari 2010 14:02 schreef miss_dynastie het volgende:

Ik kan me vergissen, maar ik meen dat ze vragen of je het wil weten als ze iets zien. Het is voor zover ik weet ieders recht om dit soort dingen niet te horen in medische context, waarom zou het dan bij een pretecho wel verplicht zijn?

Keshet, ik lees je berichtje nu pas. Sterkte met afwachten en ik duim voor het gunstigste scenario
ze vragen of je het geslacht wilt weten.
pi_77208808
De 20-weken echo is volgens mij juist bedoeld om afwijkingen op te sporen en om te beoordelen of er iets 'mis' is, bij mij zeiden ze nadrukkelijk van te voren dat het daar om ging en dat het dus geen echo voor de lol was... Ik ben dan ook erg benieuwd wat de kennis 'met de medische achtergrond' voor argumenten heeft gehad om je te overtuigen Pessie!

Wij hebben over 3,5 week de 20weken echo. Ik heb er zin in maar vind het ook spannend, juist omdat het niet alleen een pretecho is. Maar in het kader van de voorpret verheug ik me er nu gewoon maar even op!
Mijn schoonouders gaan ook mee, die hebben nog nooit een echo gezien dus die vinden het prachtig. Vorige keer waren mijn eigen ouders mee dus wel zo eerlijk.

Leonieke, mag ik jou een hele stomme vraag stellen? Ik kijk altijd naar de Pfaffs en in het topic daarover worden regelmatig opmerkingen gemaakt over het drankgebruik van de zwangere dochters Pfaff. Is het nu zo dat er in Belgie gewoon anders wordt geadviseerd of zjin de dames Pfaff gewoon eigenwijs? Dat vroeg ik me af?
Wat knap van jou trouwens dat je zo lang blijft doorwerken!! Dat is toch echt wel een groot verschil tussen BE en NL!
  zondag 24 januari 2010 @ 14:11:52 #205
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_77208888
Dát dus Leonieke, er zijn ook 'afwijkingen' die met de juiste medische begeleiding helemaal geen probleem hoeven zijn. Moet je het wel weten en die bereffende begeleiding kunnen krijgen...

Voor mij was het heel simpel, het syndroom van down is voor ons geen reden om te aborteren... Dan moet je dus ook de combinatietest niet doen. De 20-weken echo vind ik echter heel belangrijk omdat het idd ook voor het ziekenhuis heel belangrijke informatie bevat... En als blijkt dat ons kindje een 'niet met het leven verenigbare' aandoening heeft denk ik dat ik eerder zou kiezen voor een vroege bevalling dan de hele zwangerschap uitlopen. Handicaps zijn daarbij voor mij ook geen reden overigens, het moet echt om een niet met het leven verenigbare aandoening gaan...
pi_77208967
Hmz, ik kijk nooit naar de Pfaffs, dus weet niet hoe erg het is maar er wordt alleszins geadviseerd niet te drinken of te roken tijdens de zwangerschap. Atlhans, dat hebben ze zowel op fertiliteit als op de dienst gynaecologie tegen mij gezegd. De mensen die ik ken, stoppen er toch zo goed als allemaal mee (al zijn er wel vrouwen die af en toe nog eens iets drinken).
Persoonlijk denk ik dat de Pfaffs dochters gewoon niet slim genoeg zijn om te beseffen waar ze mee bezig zijn maar ik vind het dan ook echt allemaal geiten

En zo lang doorwerken? Ik krijg tegenwoordig al van een aantal mensen opmerkingen dat ik 2 weken op voorhand stop ipv 1 week, dus eigenlijk ben ik voor de meeste Belgen die ik ken een wussie
  zondag 24 januari 2010 @ 14:14:44 #207
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_77209010
@grunsfan, niet alleen in Belgie hoor. Ik zag laatst de docu die hoort bij het boek 'zwangerschap voor dummies' en daarin zegt de gynaecoloog na een vruchtwaterpunctie tegen een zwangere dame dat ze bij krampachtige klachten tgv de punctie rustig een glaasje wijn kan nemen om wat te ontspannen. Ik ken ook vrouwen die tijdens de zwangerschap bij een etentje enzo gewoon een wijntje dronken...
pi_77209017
Grunsfan, zou je je schoonouders wel meenemen naar een medische echo? Ze zeggen niet voor niets dat het geen pretecho is.
  † In Memoriam † zondag 24 januari 2010 @ 14:15:15 #209
43556 miss_dynastie
pi_77209040
quote:
Op zondag 24 januari 2010 14:08 schreef Ticootje het volgende:

[..]

ze vragen of je het geslacht wilt weten.
Geven ze je dan ongevraagd medische informatie mocht die boven komen drijven? Of geven ze dat door aan de verloskundige en vertellen ze zelf sowieso niets?
pi_77209100
quote:
Op zondag 24 januari 2010 14:15 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

Geven ze je dan ongevraagd medische informatie mocht die boven komen drijven? Of geven ze dat door aan de verloskundige en vertellen ze zelf sowieso niets?
Tijdens de echo's die ik heb gehad, hebben ze toch altijd alles verteld zonder dat ze mij gevraagd hebben of ik het wou weten of niet (althans, ik kan me de vraag zeker niet meer herinneren).
pi_77209119
quote:
Op zondag 24 januari 2010 14:15 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

tja, 1 van die 2 denk ik. Als ze iets zien wordt er toch melding van gemaakt. Ik denk dat ze dat eerst bij jou polsen en anders om je verloskundige vragen.
pi_77209225
Ik denk trouwens dat je het sowieso wel zou merken als ze op de echo vaststellen dat er iets mis is. Zelfs zonder dat ze jou iets zeggen.
Ik had mijn laatste echo met 32 weken en de afspraak met de gyn op 34 weken. De gyn vroeg toen direct aan mij of alles OK was op de echo. Toen ik zei dat dat volgens mij wel het geval was, zei ze ook direct: ja, aangezien ze er mij niet bijgeroepen hebben, zou het mij ook verbazen dat er uit het verslag iets blijkt verkeerd te zijn, maar ik check het toch nog even.
  † In Memoriam † zondag 24 januari 2010 @ 14:20:52 #213
43556 miss_dynastie
pi_77209276
quote:
Op zondag 24 januari 2010 14:16 schreef leonieke het volgende:

[..]

Tijdens de echo's die ik heb gehad, hebben ze toch altijd alles verteld zonder dat ze mij gevraagd hebben of ik het wou weten of niet (althans, ik kan me de vraag zeker niet meer herinneren).
Ik hoor in mijn omgeving altijd dat dat gevraagd wordt. Maar ik woon ook op de bible belt, dus zo gek is dat misschien niet, bedenk ik me nu. Hier komt toch meer dan gemiddeld voor dat mensen het niet willen weten.
quote:
Op zondag 24 januari 2010 14:17 schreef Ticootje het volgende:

[..]

tja, 1 van die 2 denk ik. Als ze iets zien wordt er toch melding van gemaakt. Ik denk dat ze dat eerst bij jou polsen en anders om je verloskundige vragen.
Maar dat zou toch vooraf moeten eigenlijk, om geen 'argwaan' te wekken. Als je er al ligt, ze zijn al een poosje bezig en ze vragen het, dan heb je toch al enig idee dat er iets niet klopt, lijkt mij? Nou ja, als je er echt zo zeker van bent dat je niets wil weten, kan je het natuurlijk vooraf aangeven, dan is dat geen probleem meer.
pi_77209320
Wat ik ook wat raar vind aan het verhaal van Pessie is dat iemand met een medische achtergrond zegt dat je het niet moet doen. Tijdens de eerste afspraak met de gyn werd er mij namelijk onmiddellijk verteld hoe belangrijk die echo was en moest ik ook direct een afspraak voor die echo vast leggen.
Op welk gebied is die persoon eigenlijk gespecialiseerd, Pessie?
pi_77209456
Ieder vrij in z'n keuze om die 20 weken echo wel of niet te doen. Feit is dat sinds de 20 weken echo bij iedere zwangere wordt aangeboden dat het zuigelingen sterfte gedaald is.
De combi geen medische echo wel pretecho snap ik niet.
  zondag 24 januari 2010 @ 14:26:22 #216
1571 marky
Heerlijk.... sleur
pi_77209517
quote:
Op zondag 24 januari 2010 14:20 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

Ik hoor in mijn omgeving altijd dat dat gevraagd wordt. Maar ik woon ook op de bible belt, dus zo gek is dat misschien niet, bedenk ik me nu. Hier komt toch meer dan gemiddeld voor dat mensen het niet willen weten.
[..]

Maar dat zou toch vooraf moeten eigenlijk, om geen 'argwaan' te wekken. Als je er al ligt, ze zijn al een poosje bezig en ze vragen het, dan heb je toch al enig idee dat er iets niet klopt, lijkt mij? Nou ja, als je er echt zo zeker van bent dat je niets wil weten, kan je het natuurlijk vooraf aangeven, dan is dat geen probleem meer.
Het werd bij ons wel verteld van te voren dat ze het zouden melden. Het was dan wel aan ons of we het verder wilde laten onderzoeken in het ziekenhuis. Sowieso zijn sterke lichamelijke afwijkingen toch op de pretecho wel te zien lijkt me.

Nogmaals, het is ieders eigen keuze, maar ben benieuwd aan naar de argumentatie.
pi_77209557
Maar misschien is de pretecho er dan gewoon om het geslacht te weten?
pi_77209643
Bijvoorbeeld: wat denk je dat ze bij een pretecho doen? Ze kijken naar het hartje, doen metingen enz. Komt er bij een meting uit dat je 3 weken groeiachterstand heeft zullen ze dat zonder meer melden. Vinden ze een afwijking bij het hartje doen ze dat ook. Misschien zijn ze niet zo nauwkeurig als de medische echo waar ze echt elk orgaan afgaan.
pi_77209699
Ik dacht eigenlijk, eerlijk gezegd, dat een pretecho meestal zo'n 3D-echo was
Wat is eigenlijk het verschil met een gewone echo?
Of wordt het gewoon gezien als een extra echo die je niet terugbetaald krijgt?
  † In Memoriam † zondag 24 januari 2010 @ 14:30:44 #220
43556 miss_dynastie
pi_77209710
quote:
Op zondag 24 januari 2010 14:27 schreef leonieke het volgende:
Maar misschien is de pretecho er dan gewoon om het geslacht te weten?
Ja, of gewoon even naar je kindje kijken en echofoto's/film hebben.

Ik snap het wel; als je geen medische informatie wil, maar wel even naar je kindje wil kijken, is het een goede manier. Moet je je wel realiseren dat je kans hebt dat je door alleen maar te kijken toch achter bepaalde dingen komt, maar als je dat risico wil nemen, lijkt het me verder geen probleem.
pi_77209921
Nou, ik vind je zeker geen woosie hoor Leonieke!

En bedankt voor je antwoord, ik dacht al dat het aan het niveau van de dames lag Ik heb met kerst ook een wijntje gedronken (hele avond over gedaan samen met een paar glazen water), dat kan volgens mij ook best heel af en toe, maar zoals ik het kan zien drinken de dames gewoon door zoals ze altijd al deden.

Over de 20 weken echo: mij is altijd verteld dat deze wordt aangeboden als medische echo. Hij is dus expliciet bedoeld om medische afwijkingen op te sporen, en dus ook te melden anders heeft het geen zin. De echo is per defenitie is geen pretecho in de zin van 'even kindje kijken en het geslacht bepalen". Wanneer je dus absoluut niet wil weten of er iets aan de hand is, moet je de 20 weken echo niet doen.
Zo heb ik het tenminste begrepen. En zoals gezegd ben ik dus ook heel benieuwd naar de argumenten van de kennis met medische achtergrond...

Wij hebben ook geen combinatietest gedaan, een kindje met Down is welkom. Maar net als bij Flugeltje willen wij het wel weten als het kindje geen kans op een goed leven zou hebben. Al is het alleen maar vanwege ons zoontje...

We nemen mijn schoonouders mee omdat ik er (dom misschien) maar even vanuit ga dat er niets aan de hand was. Mijn ouders waren vorige keer ook mee, er was toen niets aan de hand en zij vonden het geweldig om te zien. Het was heel leuk om dat met hen te delen dus dat gun ik mijn schoonouders ook.
Mochten we, onverhoopt, toch anders nieuws krijgen dan ben ik denk ik alleen maar blij dat ze er bij zijn voor de steun en om mee te luisteren....
pi_77210284
Wij doen wel de combinatietest, ook al is Down (net als iedere andere afwijking, overigens) voor ons geen reden om te aborteren. We doen 'm omdat áls er iets is (al is het maar een kansberekening), we het liever nu weten dan bij de geboorte. Zo kijk ik ook tegen de 20 weken echo aan. Wij vinden het fijn te weten hoe de stand van zaken is, ook als het niet zo goed gaat als gehoopt. Liever dan de schok te verwerken krijgen bij de pretecho of na de geboorte.
quote:
Op zondag 24 januari 2010 14:25 schreef Ticootje het volgende:
Feit is dat sinds de 20 weken echo bij iedere zwangere wordt aangeboden dat het zuigelingen sterfte gedaald is.
Komt dat doordat de ouders voorbereid zijn op de afwijkingen die hun kind heeft, of doordat ouders er nog voor kunnen kiezen de zwangerschap niet uit te dragen? Ben ik wel benieuwd naar.
  zondag 24 januari 2010 @ 14:50:35 #223
64262 DJRandall
zijn vrouw!
pi_77210432
De laatste dag dat ik me niet hoef te melden, dus ik doe het NIET...

Ik hoor net van iemand die ik in het echie ken, dat ze is bevallen. Tegelijk met mij uitgerekend.......
Daar issie dan......een echte reality check!
pi_77210518
Haha, ja, raar is dat he?! Had ik ook toen de eerste van onze pufclub was bevallen....toen kwam het wel heel dichtbij allemaal!
  zondag 24 januari 2010 @ 14:55:42 #225
64262 DJRandall
zijn vrouw!
pi_77210628
quote:
Op zondag 24 januari 2010 14:53 schreef Grunsfan het volgende:
Haha, ja, raar is dat he?! Had ik ook toen de eerste van onze pufclub was bevallen....toen kwam het wel heel dichtbij allemaal!
had dat ook al, die schrok zich ook een hoedje.....
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie zondag 24 januari 2010 @ 14:57:13 #226
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_77210681
quote:
Op zondag 24 januari 2010 14:35 schreef Grunsfan het volgende:

En bedankt voor je antwoord, ik dacht al dat het aan het niveau van de dames lag Ik heb met kerst ook een wijntje gedronken (hele avond over gedaan samen met een paar glazen water), dat kan volgens mij ook best heel af en toe, maar zoals ik het kan zien drinken de dames gewoon door zoals ze altijd al deden.

Over de 20 weken echo: mij is altijd verteld dat deze wordt aangeboden als medische echo. Hij is dus expliciet bedoeld om medische afwijkingen op te sporen, en dus ook te melden anders heeft het geen zin. De echo is per defenitie is geen pretecho in de zin van 'even kindje kijken en het geslacht bepalen". Wanneer je dus absoluut niet wil weten of er iets aan de hand is, moet je de 20 weken echo niet doen.
Zo heb ik het tenminste begrepen. En zoals gezegd ben ik dus ook heel benieuwd naar de argumenten van de kennis met medische achtergrond...

Wij hebben ook geen combinatietest gedaan, een kindje met Down is welkom. Maar net als bij Flugeltje willen wij het wel weten als het kindje geen kans op een goed leven zou hebben. Al is het alleen maar vanwege ons zoontje...

We nemen mijn schoonouders mee omdat ik er (dom misschien) maar even vanuit ga dat er niets aan de hand was. Mijn ouders waren vorige keer ook mee, er was toen niets aan de hand en zij vonden het geweldig om te zien. Het was heel leuk om dat met hen te delen dus dat gun ik mijn schoonouders ook.
Mochten we, onverhoopt, toch anders nieuws krijgen dan ben ik denk ik alleen maar blij dat ze er bij zijn voor de steun en om mee te luisteren....
mag ik vragen wat jullie zoontje heeft?

ik dacht altijd dat iedereen het fijn vond dat ze 2 (of met pretecho meer) kansen handen om mee te gluren hoe t kleintje in de buik uit zou zien. ben idd ook wel benieuwd wat de gedachte is van die persoon met medische achtergrond
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_77210880
Ik denk dat die daling te maken heeft met beide. Als je weet bij 20 weken dat je kindje geen kans heeft, dan denk ik dat er best wat ouders zijn die beslissen om het kindje dan "eerder" te laten komen. Let wel bij die 20 weken moet je gewoon bevallen.
Maar ook als er iets gevonden wordt waardoor doktoren meteen na de geboorte in kunnen grijpen zou er aan meehelpen.
pi_77210899
quote:
Op zondag 24 januari 2010 14:35 schreef Grunsfan het volgende:

Begrijp me niet verkeerd, ik wil ook geen oordeel vellen over mensen die heel af en toe eens één glaasje drinken. Maar gewoon blijven doordrinken, dat kan er bij mij totaal niet in (al heb ik natuurlijk makkelijk spreken aangezien ik gewoon zo goed als nooit alcohol drink ).

En ik moet eerlijk bekennen dat ik ondertussen zelf ook wat anders tgo het vroeger stoppen sta. In die zin dat ik meer en meer het gevoel krijg dat het misschien echt wel geen slechte zaak zal zijn dat ik die extra week rust ga hebben. Toen de gyn mij namelijk zei dat me liever een week vroeger zag stoppen, dacht ik eigenlijk ook onmiddellijk aan het feit dat dat best zwak is van mij aangezien de meeste vrouwen hier gewoon hun 39 weken uitdoen. Maar dan denk ik maar dat die niet allemaal zo'n uren doen als ik (maandag begint mijn laatste vergadering bv om 17.30, dinsdag om 17u. En wat is nu het nadeel van vergaderingen? Je weet altijd wanneer ze beginnen, maar nooit wanneer ze eindigen... )
pi_77210940
Ons zoontje is gelukkig kerngezond Ynske! Ik bedoelde meer, dat als wij te horen zouden krijgen dat het kindje in mijn buik bijvoorbeeld heel zwaar gehandicapt zou zijn, wij dat wel zouden willen weten. In onze overweging de zwangerschap dan wel of niet af te breken, zou ons zoontje heel erg meewegen. Wat zou het voor hem betekenen om ''zo'n' broertje of zusje te hebben.... begrijp je wat ik bedoel?
pi_77210995
En denk ook gewoon maar aan al die watjes in Nederland die 4 of soms wel 6 weken van te voren stoppen Leonieke!
pi_77211052
En dan gooi ik de knuppel in het hoenderhok, ik vind het gewoon heel dom als je drinkt als je zwanger bent. Ook 1 glaasje. Het komt via je bloed gewoon bij je kleine die volop in de groei is. Sorry er wordt niet voor niets af geraden kinderen onder de 16 geen alcohol te laten drinken. Wat denk je dat het voor effect heeft op een gup in je buik?
En eigenlijk vind ik drinken nog kwalijker dan je 14 jarige een slokje te geven, die kan namelijk nog nee zeggen. Maar als je drinkt als je zwanger bent maak jij dus de keuze voor je kindje.
pi_77211053
Ja, dat is eigenlijk ook de enige reden waarom ik er kan mee leven, hoor

die reactie slaat dus op de post van Grunsfan
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie zondag 24 januari 2010 @ 15:11:25 #233
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_77211172
quote:
Op zondag 24 januari 2010 15:04 schreef Grunsfan het volgende:
Ons zoontje is gelukkig kerngezond Ynske! Ik bedoelde meer, dat als wij te horen zouden krijgen dat het kindje in mijn buik bijvoorbeeld heel zwaar gehandicapt zou zijn, wij dat wel zouden willen weten. In onze overweging de zwangerschap dan wel of niet af te breken, zou ons zoontje heel erg meewegen. Wat zou het voor hem betekenen om ''zo'n' broertje of zusje te hebben.... begrijp je wat ik bedoel?
k snap wat je bedoelt
Today is life -

Dale Carnegie
pi_77211439
quote:
Op zondag 24 januari 2010 15:02 schreef Ticootje het volgende:
Ik denk dat die daling te maken heeft met beide. Als je weet bij 20 weken dat je kindje geen kans heeft, dan denk ik dat er best wat ouders zijn die beslissen om het kindje dan "eerder" te laten komen. Let wel bij die 20 weken moet je gewoon bevallen.
Maar ook als er iets gevonden wordt waardoor doktoren meteen na de geboorte in kunnen grijpen zou er aan meehelpen.
Ja, ik denk alleen dat een foetus onder de 24 (?) weken nog niet als zuigeling te boek staat. Vandaar dat het in mij opkwam dat de daling van de zuigelingsterfte vooral veroorzaakt werd doordat er meer zwangerschappen afgebroken worden.

Om de laatste reden die je noemt vind ik de 20 weken echo zelf wel belangrijk. Mijn broertje heeft een aangeboren hartafwijking (transpositie van de grote vaten), en in mijn ogen kun je daar sneller op inspelen als je ervan weet. 't Is natuurlijk schrikken als je kind blauw ter wereld komt en heel snel een grote operatie moet ondergaan.
pi_77215147
quote:
Op zondag 24 januari 2010 14:50 schreef DJRandall het volgende:
De laatste dag dat ik me niet hoef te melden, dus ik doe het NIET...

Ik hoor net van iemand die ik in het echie ken, dat ze is bevallen. Tegelijk met mij uitgerekend.......
Daar issie dan......een echte reality check!
Hier ook laatste dag, zonder meldplicht. Oooh het komt allemaal zo dichtbij.
En we kregen net een sms van een goede vriend. Ze hebben een dochter, Liz
Vanavond gaan we er heen, (thuis) om te versieren. Ooh het maakt het allemaal zo werkelijk dit.
  zondag 24 januari 2010 @ 17:25:06 #236
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_77215519
quote:
Op zondag 24 januari 2010 15:08 schreef Ticootje het volgende:
En dan gooi ik de knuppel in het hoenderhok, ik vind het gewoon heel dom als je drinkt als je zwanger bent. Ook 1 glaasje. Het komt via je bloed gewoon bij je kleine die volop in de groei is. Sorry er wordt niet voor niets af geraden kinderen onder de 16 geen alcohol te laten drinken. Wat denk je dat het voor effect heeft op een gup in je buik?
En eigenlijk vind ik drinken nog kwalijker dan je 14 jarige een slokje te geven, die kan namelijk nog nee zeggen. Maar als je drinkt als je zwanger bent maak jij dus de keuze voor je kindje.
Helemaal niet doen inderdaad. Ik mag af en toe een slokje voor de smaak, maar ik hoef echt niet te vragen om een kwart of half glaasje...

Alcohol beinvloed het rijpingsproces van de hersenen, daarom dat ze ook tegen alcohol onder de 16 (eigenlijk nog te vroeg) zijn. Alcohol belemmert de ontwikkeling en groei van weefsels. Bij een puber is het lichaam al uitgegroeid en kan er dus alleen effect op de hersenen hebben. Maar bij kindjes zoals bij ons in de buik kunnen er dus zowel lichamelijk als geestelijk last van hebben.

Bij overmatig alcoholgebruik tijdens de zwangerschap kan zelfs feutaal alcoholsyndroom (FAS) optreden. Dat zijn slecht ontwikkelde kindjes, met name geestelijk... (ik ga hier geen foto's plaatsen, moet je maar even googlen)

Heb deze info overigens van m'n lief, die is projectleider alcoholmatiging bij jongeren. Vandaar dat ik hier in huis dus ook nog maar amper mag kijken naar 'the booze'
  zondag 24 januari 2010 @ 17:27:03 #237
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_77215594
/egopost/

9 weken zwanger vandaag

/egopost/
Ylana
  zondag 24 januari 2010 @ 17:36:00 #238
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_77215930
gefeliciteerd met je verweekdag, saffier!
in de haak.
  zondag 24 januari 2010 @ 17:38:31 #239
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_77216019
Saffierke Mijlpaal
pi_77216053
Morgen 10 weken. En dan nog 2 weken en dan zit er alweer 1/3 op.
pi_77216287
Saffier

Nog 2 dagen dan ben ik 12 weken, magic 12!! morgen eerst weer echo

En alcohol, ondanks dat ik regelmatig een biertje mis, raak ik geen druppel aan. Afgelopen 12 weken niet gedaan, ga ik de komende 28 weken niet doen (en daarna nog borstvoeding, dus het gaat nog wel even duren..) evenzogoed voor roken (al hoop ik daar ook na de zwangerschap & borstvoeding vanaf te blijven! )

Wat men buiten een zwangerschap om doet moeten ze zelf weten, maar in die 9 maanden behoor je gewoon alles te doen om je kind zo gezond mogelijk te laten groeien...
pi_77216506
Als je borstvoeding geeft kun je best wat drinken hoor. Gewoon met veel mate en na een voeding.
pi_77216589
Oh die mate zal wel lukken denk ik... Volgens mij ben ik dan lam na een half biertje
  zondag 24 januari 2010 @ 17:56:52 #244
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_77216660
Je mot tijdens de borstvoeding even opletten wat voor tijd er tussen drankje en voeding zit, 1 glas drank heeft 1 tot anderhalf uur nodig om afgebroken te worden. Een wijntje als de kleine net op bed ligt na een voeding kan dus best.

Wat heerlijk al die mijlpalen, 10 weken voor ticootje en 12 weken voor Orea...
pi_77217446
Het viel mij erg mee hoe ik op alcohol reageerde na 1,5 niet drinken! Ik dacht ook, ben vast na 1 slok hartstikke dronken maar dat viel erg mee

Mijpalers gefeliciteerd!
  zondag 24 januari 2010 @ 18:28:18 #246
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_77217700
quote:
Op zondag 24 januari 2010 14:21 schreef leonieke het volgende:
Wat ik ook wat raar vind aan het verhaal van Pessie is dat iemand met een medische achtergrond zegt dat je het niet moet doen. Tijdens de eerste afspraak met de gyn werd er mij namelijk onmiddellijk verteld hoe belangrijk die echo was en moest ik ook direct een afspraak voor die echo vast leggen.
Op welk gebied is die persoon eigenlijk gespecialiseerd, Pessie?
Ik kan me voorstellen dat die persoon uitgelegd heeft dat er nog heel veel meer mis kan zijn met het kindje dat niet te zien is en dat je op basis daarvan beslist dat je dit dan ook niet hoeft te weten ofzo...
  zondag 24 januari 2010 @ 18:34:57 #247
57497 happyme28
I'm so happy
pi_77217950
Daar zijn we weer. Druk dagje gehad. Goed geslaagd bij de IKEA, stoel, lamp en wandplank zijn ook aanwezig in de babykamer, dus nu nog de gordijnen, een schemerlamp en wat kleine accesoires en dan is ie af

Hier trouwens nooit getwijfeld over de 20 weken echo. Ik zou het mezelf denk nooit vergeven als mijn kindje het zou redden met voldoende medische zorg tijdens en na de zwangerschap en dit dan niet krijgen omdat je niet weet dat er iets aan de hand is. En je kunt je mentaal ook voorbereiden om de extra zorg die nodig zou zijn (met werk regelen bijvoorbeeld).

Oh, en mijn man weet al dat hij echt een lekker broodje filet americain moet regelen na de bevalling en ik zal ook wel snel een lekkere carpaccio eten vermoed ik. Verder mis ik eigenlijk niets want gelukkig rook en drink ik niet dus daar merk ik niets van.

Morgen niet werken raar idee!

Volgens mij gaat trouwens niemand die mega-post van Flugel overtreffen vandaag! Misschien dat ik morgen een poging ga doen
pi_77218420
Mag je als je borstvoeding geeft eigenlijk wel filet americain enzo eten? Ja, toch, hé?
Het zijn toch enkel kool-dingen die je moet vermijden, dacht ik?
pi_77218535
Ach ik vind het allemaal niet zo erg hoor die rare hormonale buien van K.
Meestal kijk/keek ik er aan van en zij en ik weer

Vorige keer ging ze over de rooie omdat ze twee boterhammen met kaas wilde en één met pindakaas en dus net 2 met pindakaas en 1 met gewone kaas voor haar had gemaakt.
Na de driftbui moest ik hard lachen en toen moest kon ze niet anders dan er zelf ook maar om lachen.

Ik heb een olifantenhuid wat dat betreft.

Tegenwoorig staat er wel eens iemand 's-nachts naast mijn bureau als ik tot 1:00 spellen online zit te spelen. Dan is het zo van "Kom je naar bed" Anders kan mevrouw niet slapen
♥ K, N, R en F ♥
  zondag 24 januari 2010 @ 18:52:07 #250
57497 happyme28
I'm so happy
pi_77218611
quote:
Op zondag 24 januari 2010 18:47 schreef leonieke het volgende:
Mag je als je borstvoeding geeft eigenlijk wel filet americain enzo eten? Ja, toch, hé?
Het zijn toch enkel kool-dingen die je moet vermijden, dacht ik?
Ja hoor, geen probleem! En sommige kolen kunnen krampjes veroorzaken, maar ook niet altijd. In principe mag alles(behalve dus alcohol vlak voor de voeding) alleen als je baby last heeft van krampjes bijv. zou je je eetpatroon kunnen aanpassen.
pi_77218887
Ik ben er trouwens nog steeds van overtuigd dat ik geen last heb van hormonale buien
Hoe mijn man er over denkt? Geen idee
  zondag 24 januari 2010 @ 19:01:12 #252
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_77218973
Nou, de middag met mijn ouders overleefd

Ik kan me wel voorstellen waarom je geen 20 weken ech laat doen, maar ik zou dan inderdaad ook geen pretecho doen. Ik heb geen idee of ze 'verplicht' zijn om afwijkingen mede te delen, maar bij ons hebben ze ook vanalles laten zien bij de pretecho: hartje, nieren, maag, blaas, hersen, mond etc.
Ze zei er steeds bij: dat ziet er goed uit. En ik denk dat als er iets echt goed mis is, dat je het zelf ook wel ziet op de echo.
Kortom ik zou zelf ook niet zo snel kiezen voor de combinatie geen 20 weken en wel pretecho...
Maar pessie, jullie moeten gewoon doen waar jullie je goed bij voelen
pi_77219199
Was het een helse middag, Asyniur? (gezien je smiley)
  zondag 24 januari 2010 @ 19:12:00 #254
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_77219399
quote:
Op zondag 24 januari 2010 19:06 schreef leonieke het volgende:
Was het een helse middag, Asyniur? (gezien je smiley)
Ja, maar ik kan weer gerust ademhalen...

Ow en ik vergeet helemaal te zeggen dat ik mijn haar weer super heb zitten dankzij mijn zusje. Dus dat is dan weer een meevaller...
snel naar boven rent strompelt om manlief een foto te laten maken
  zondag 24 januari 2010 @ 19:20:11 #255
259886 pessie
pi_77219748
Hm, hoop reacties op onze beslissing geen 20-weken echo te willen.
Ik zal even uitleggen dat ze me niet heeft ovegehaald de 20-weken echo niet te doen. We hadden op het moment dat we het gebouw uitliepen na de 10-weken echo al zoiets van "waarom nog een 20-weken echo?" de echoscopiste had gezien dat de neuraalbuis in orde was en het hartje goed ontwikkeld was. Ze was er zelf verbaasd van hoeveel ze kon zien. Dus de afgelopen 4 weken hebben we vooral nagedacht om redenen de 20-weken echo wel te doen. We kwamen toen al een beetje tot de conclusie dat het een medische echo is. Er wordt expliciet gezocht naar afwijkingen. Hier in Groningen is het zo dat bv als er iets zou zijn met het hartje je meteen op kindercardiologie terechtkomt. Dus ik zag die kennis vandaag, en zei tegen haar "hoe zit dat nou met die 20-weken echo, hebben jullie die gedaan en wat denk jij er nou over?". De 20-weken echo bestaat in Nederland nog maar 3 jaar. Toen ze zwanger was van haar eerste kind bestond deze dus net, en was de informatie over deze echo ontzettend slecht. Dus is ze zelf op zoek gegaan, en de afgelopen jaren heeft ze alle onderzoeken bijgehouden. De laatste tijd zijn er vooral veel evaluatie-onderzoeken gepubliceerd. In deze evaluatie-onderzoeken wordt voornamelijk gepraat over het percentage kinderen met afwijkingen en met het voortijdig afbreken van de zwangerschap. Het afbreken van een zwangerschap zullen wij nooit doen. Dus als ze iets vinden wat zij noemen "niet verenigbaar met het leven" dan lopen wij alleen nog 20 weken te stressen.
We hebben daarnaast 2 jaar geleden meegemaakt dat een andere kennis is bevallen van een kindje na 23 weken zwangerschap. De moeder heeft zelf gezegd dat ze blij was geen 20-weken echo te hebben gehad, anders had ze alleen maar zitten wachten tot het mis was gegaan.
Daarnaast vertelde de kennis ook nog dat de 20-weken echo nog zo in de kinderschoenen staat dat ze heel weinig zien.
Verder heb ik ook nog een man. Hij heeft een hekel aan bangmakerij, zijn mening op dit moment over de 20-weken echo is dat het bangmakerij is. Terwijl wij juist erop vertrouwen dat we een kindje krijgen dat in ons gezin past. En of dat kindje zo gezond is als een vis in het water, of ADHD heeft (wat ze echt niet zien op een echo), het is een kindje dat aan ons gegeven is en waar wij voor mogen zorgen.

Ik besef wel dat wij misschien iets anders denken, en noem me alsjeblieft niet naïef. Start ook geen heksenjacht tegen me please. We hebben er veel over nagedacht, en zijn zelf tot de conclusie gekomen geen echo te willen waar ze expliciet gaan zoeken naar afwijkingen.

Dan nog even over de pretecho. Ik meende te hebben begrepen dat een pretecho gewoon een echo is waar je gezellig even samen naar het kindje kan gaan kijken. Mochten ze wel expliciet naar medische zaken gaan kijken, zullen we ook geen pretecho doen.
  zondag 24 januari 2010 @ 19:22:09 #256
259886 pessie
pi_77219826
quote:
Op zondag 24 januari 2010 19:01 schreef Asyniur het volgende:
Nou, de middag met mijn ouders overleefd

Ik kan me wel voorstellen waarom je geen 20 weken ech laat doen, maar ik zou dan inderdaad ook geen pretecho doen. Ik heb geen idee of ze 'verplicht' zijn om afwijkingen mede te delen, maar bij ons hebben ze ook vanalles laten zien bij de pretecho: hartje, nieren, maag, blaas, hersen, mond etc.
Ze zei er steeds bij: dat ziet er goed uit. En ik denk dat als er iets echt goed mis is, dat je het zelf ook wel ziet op de echo.
Kortom ik zou zelf ook niet zo snel kiezen voor de combinatie geen 20 weken en wel pretecho...
Maar pessie, jullie moeten gewoon doen waar jullie je goed bij voelen
Ok, dit wist ik dus niet. Gelukkig hebben we tijd genoeg om te beslissen of we dan wel een pretecho laten doen, en misschien eens het echocentrum bellen...
pi_77219839
Pessie, ook bij een pretecho kijken ze dus van alles na.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie zondag 24 januari 2010 @ 19:23:58 #258
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_77219892
ti
quote:
Op zondag 24 januari 2010 19:20 schreef pessie het volgende:
Hm, hoop reacties op onze beslissing geen 20-weken echo te willen.
Ik zal even uitleggen dat ze me niet heeft ovegehaald de 20-weken echo niet te doen. We hadden op het moment dat we het gebouw uitliepen na de 10-weken echo al zoiets van "waarom nog een 20-weken echo?" de echoscopiste had gezien dat de neuraalbuis in orde was en het hartje goed ontwikkeld was. Ze was er zelf verbaasd van hoeveel ze kon zien. Dus de afgelopen 4 weken hebben we vooral nagedacht om redenen de 20-weken echo wel te doen. We kwamen toen al een beetje tot de conclusie dat het een medische echo is. Er wordt expliciet gezocht naar afwijkingen. Hier in Groningen is het zo dat bv als er iets zou zijn met het hartje je meteen op kindercardiologie terechtkomt. Dus ik zag die kennis vandaag, en zei tegen haar "hoe zit dat nou met die 20-weken echo, hebben jullie die gedaan en wat denk jij er nou over?". De 20-weken echo bestaat in Nederland nog maar 3 jaar. Toen ze zwanger was van haar eerste kind bestond deze dus net, en was de informatie over deze echo ontzettend slecht. Dus is ze zelf op zoek gegaan, en de afgelopen jaren heeft ze alle onderzoeken bijgehouden. De laatste tijd zijn er vooral veel evaluatie-onderzoeken gepubliceerd. In deze evaluatie-onderzoeken wordt voornamelijk gepraat over het percentage kinderen met afwijkingen en met het voortijdig afbreken van de zwangerschap. Het afbreken van een zwangerschap zullen wij nooit doen. Dus als ze iets vinden wat zij noemen "niet verenigbaar met het leven" dan lopen wij alleen nog 20 weken te stressen.
We hebben daarnaast 2 jaar geleden meegemaakt dat een andere kennis is bevallen van een kindje na 23 weken zwangerschap. De moeder heeft zelf gezegd dat ze blij was geen 20-weken echo te hebben gehad, anders had ze alleen maar zitten wachten tot het mis was gegaan.
Daarnaast vertelde de kennis ook nog dat de 20-weken echo nog zo in de kinderschoenen staat dat ze heel weinig zien.
Verder heb ik ook nog een man. Hij heeft een hekel aan bangmakerij, zijn mening op dit moment over de 20-weken echo is dat het bangmakerij is. Terwijl wij juist erop vertrouwen dat we een kindje krijgen dat in ons gezin past. En of dat kindje zo gezond is als een vis in het water, of ADHD heeft (wat ze echt niet zien op een echo), het is een kindje dat aan ons gegeven is en waar wij voor mogen zorgen.

Ik besef wel dat wij misschien iets anders denken, en noem me alsjeblieft niet naïef. Start ook geen heksenjacht tegen me please. We hebben er veel over nagedacht, en zijn zelf tot de conclusie gekomen geen echo te willen waar ze expliciet gaan zoeken naar afwijkingen.

Dan nog even over de pretecho. Ik meende te hebben begrepen dat een pretecho gewoon een echo is waar je gezellig even samen naar het kindje kan gaan kijken. Mochten ze wel expliciet naar medische zaken gaan kijken, zullen we ook geen pretecho doen.
tof dat je t zo begrijpelijk uitlegt. tis totaal niet bedoeld als heksenjacht oid dat ik er benieuwd naar was. gewoon uit interesse
Today is life -

Dale Carnegie
pi_77220029
Bij ons in de kerk doet ongeveer 50% van de mensen geen 20-weken echo.
Met de gedachte: 'we maken geen einde aan de zwangerschap. Oók niet als het kindje geen kans lijkt te hebben. En we gaan ook niet expliciet op zoek naar afwijkingen. Het enige resultaat wat dat kan hebben is nog 20 weken stress'

En daar kan ik heel goed inkomen

Wij deden het zelf wel. We wilden graag het geslacht weten en TARA heeft een bindweefsel aandoening waarbij je onder andere problemen met je aorta kunt hebben (dat zien ze dus op de echo) en je vaak een scoliose hebt. Onze baby heeft iig een goede aorta en een rechte ruggengraat Goed begin
  zondag 24 januari 2010 @ 19:32:53 #260
57497 happyme28
I'm so happy
pi_77220215
quote:
Op zondag 24 januari 2010 19:22 schreef pessie het volgende:

[..]

Ok, dit wist ik dus niet. Gelukkig hebben we tijd genoeg om te beslissen of we dan wel een pretecho laten doen, en misschien eens het echocentrum bellen...
Ik zou inderdaad even bellen en zeggen dat jullie geen medische informatie willen en of dat mogelijk is. Uiteraard sluit je dan niet uit dat je zelf iets ziet, maar dan kan de echoscopiste zich wel onthouden van informatie als ze dan willen doen.

En ook van mij geen verwijt of oid hoor, ik respecteer ieders keuze en begrijp 'm na je uitleg wat beter alleen zou het nooit mijn keuze zijn.
  zondag 24 januari 2010 @ 19:36:11 #261
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_77220340
Begrijpelijke uitleg pessie... Maar wat nou als het een afwijking betreft waar je wel iets aan kunt doen maar wat dan niet gebeurd omdat je het niet tevoren wist? (dat je dus bijvoorbeeld in een ziekenhuis met speciale afdeling moet bevallen of medicijnen krijgt tijdens zwangerschap)

Niet dat ik je mening niet respecteer of je over wil halen ofzo, maar het is juist voor díe situaties dat ik wel een 20-weken echo wil... Niet dat ik een kindje weg zou laten halen als het niet helemaal goed is, maar sommige dingen zijn gewoon behandelbaar... (een vroege bevalling is voor mij overigens wél een optie als er iets uitkomt wat niet met het leven verenigbaar is)
  zondag 24 januari 2010 @ 19:38:38 #262
1571 marky
Heerlijk.... sleur
pi_77220412
quote:
Op zondag 24 januari 2010 19:27 schreef freecell het volgende:
En we gaan ook niet expliciet op zoek naar afwijkingen. Het enige resultaat wat dat kan hebben is nog 20 weken stress'
Maar hoe zit het dan met afwijkingen die ze direct na de geboorte kunnen behandelen (als ze het tijdig weten) waardoor je kindje het wel overleefd (orgaanaandoeningen bijv.) maar als ze het niet weten, je kindje het misschien niet redt omdat ze er te laat achterkomen? Vind ik wel een ander resultaat dan 20 weken stress toch?

Overigens was die 20-weken echo er al langer dan 3 jaar, maar wordt hij sinds die tijd volledig vergoed. En het gaat mijns insziens niet om de dingen die ze nu nog niet kunnen zien, maar juist om wat ze wel al kunnen zien.

Wat flugeltje zegt dus....

Het blijft een moeilijke discussie, maar vind het wel interessant om te lezen waarom sommigen er dus voor kiezen geen 20weken echo te doen.
pi_77220940
En dat is dus de afweging Marky

Het scenario dat jij schetst is een niet veel voorkomend scenario. Er zijn bij de 20-weken echo vrij veel fout-positief uitslagen. Dus er wordt vrij vaak gezegd 'dit of dat lijkt niet helemaal goed' en achteraf is er niks aan de hand. Dat heb ik echt al vrij vaak meegemaakt en is heel vervelend en stressvol.
Ook fout-negatief komt nog vrij veel voor (lijkt allemaal goed en bij de geboorte blijkt het niet goed)

De afweging wel of geen 20-weken-echo is dus niet zo heel zwart-wit als hij lijkt
pi_77221020
*meldt*

Ik heb net even vluchtig de discussie over de 20 weken echo gelezen. Wij hebben het wel gedaan. wilde graag het geslacht weten en verder vonden we het ook fijn om toch even te spieken naar onze frummel. Eigenlijk gingen we er vanuit dat alles was.
pi_77221028
Pessie, eerst en vooral, aangezien ik de vraag eigenlijk het eerst gesteld heb: het was zeker niet mijn bedoeling om een heksenjacht te openen of om jullie te (ver)(be)oordelen. Ik was gewoon nieuwsgierig naar de redenering/motivering achter jullie beslissing.

Wat betreft het gebrek aan ervaring e.d.: daar heb ik mijn twijfels over wat die persoon met medische achtergrond vertelt, maar dat is gewoon mijn idee natuurlijk.

En voor de rest volg ik flugeltje en marky volledig. Het gaat er bij ons vooral om dat we risico's wilden vermijden door eventueel een aantal zaken te weten die ze direct na de bevalling kunnen aanpakken.

Maar echt: geen waardeoordeel of wat dan ook van mijn kant. Ik stelde gewoon de vraag omdat het bij mij nooit is opgekomen om die 20weken-echo niet te laten uitvoeren.
pi_77221219
Wat ik me nog afvraag voor wat betreft de mensen die het geslacht graag willen weten, hebben jullie buiten de 20 weken echo om nog een pretecho laten maken eventueel voor de dubbel check?

Ik hoorde toevallig van een collega van de week, die met 20 weken geslacht had laten bepalen en verder niet... Het zou een meid worden! Bij de bevalling bleek het toch een knul te zijn

Het komt bijna niet voor en is ook ongetwijfeld een uitzondering!! Maar toch.. Zelf laat ik met 17 weken een pretecho doen voor het geslacht, met de 20 weken is dan eigenlijk nog een check en ik wil graag nog een 3D echo rond de 25/26 weken en dan moeten ze het zéker kunnen zien, dus kleine kans dat het dan alsnog iets anders blijkt te zijn bij de bevalling..

Maar het zal je maar gebeuren!! Dus ik vroeg me af hoe jullie dat (willen) doen / hebben gedaan
pi_77221388
Wij hebben geen dubbelcheck laten uitvoeren.
Ik denk ook dat de foutenmarge groter is als ze zeggen dat het een meisje is. Mijn zus heeft het ook meegemaakt, maar ja, zij kreeg om de 4 weken sowieso een echo, dus ze wist het op 24 weken al.

Wij gaan ervan uit dat het een jongen wordt, maar eigenlijk hebben we niets gekocht dat typisch jongen is. Dus het zou niet echt een probleem zijn, moest het toch een meisje zijn
pi_77221427
quote:
Op zondag 24 januari 2010 19:55 schreef Orea het volgende:
Wat ik me nog afvraag voor wat betreft de mensen die het geslacht graag willen weten, hebben jullie buiten de 20 weken echo om nog een pretecho laten maken eventueel voor de dubbel check?

Ik hoorde toevallig van een collega van de week, die met 20 weken geslacht had laten bepalen en verder niet... Het zou een meid worden! Bij de bevalling bleek het toch een knul te zijn

Het komt bijna niet voor en is ook ongetwijfeld een uitzondering!! Maar toch.. Zelf laat ik met 17 weken een pretecho doen voor het geslacht, met de 20 weken is dan eigenlijk nog een check en ik wil graag nog een 3D echo rond de 25/26 weken en dan moeten ze het zéker kunnen zien, dus kleine kans dat het dan alsnog iets anders blijkt te zijn bij de bevalling..

Maar het zal je maar gebeuren!! Dus ik vroeg me af hoe jullie dat (willen) doen / hebben gedaan
Nee, nooit over nagedacht dat ons dat zou kunnen overkomen. We hebben helemaal geen pretecho's meer gedaan verder. Ach, we komen vast wel over de schok heen maar wij hebben bijv. ook helemaal geen naam achter de hand mocht het toch van het andere geslacht zijn. Dat wordt nog stressen dan
  zondag 24 januari 2010 @ 20:00:19 #269
259886 pessie
pi_77221446
quote:
Op zondag 24 januari 2010 19:27 schreef freecell het volgende:

Wij deden het zelf wel. We wilden graag het geslacht weten en TARA heeft een bindweefsel aandoening waarbij je onder andere problemen met je aorta kunt hebben (dat zien ze dus op de echo) en je vaak een scoliose hebt. Onze baby heeft iig een goede aorta en een rechte ruggengraat Goed begin
Dan is het dus anders, en aangezien de aorta bij tara nu niet goed te zien meer is is het handig te bekijken als het nog wel goed te zien is. Bij ons in de familie zijn behalve hoge bloeddruk en de daaruitkomende hartaanvallen op middelbare leeftijd, en psoriasis met bijbehorende luchtwegklachten de enige erfelijke aandoeningen. Maar hoge bloeddruk zien ze niet op de echo, en aanleg voor psoriasis ook niet. Dat heeft ook wel meegespeeld.

Ben blij dat ik nu niet wordt achtervolgd... Voel me echt een beetje een alien... De 20-weken echo zit al zo ingebakken dat veel mensen geen mensen kennen die deze echo niet doen. Ik ben blij dat jullie me niet meteen afschieten.
pi_77221473
Dat scheelt dan al inderdaad! Deze collega had wel al praktisch alles roze gekocht
Ik wil het wel weten, maar hou alles vrij neutraal! Wellicht wat accessoires, maar die zijn te vervangen mocht het toch anders blijken

Dacht van de week weer iets meer energie te hebben, maar ik stort me een partij in! Ga dus maar afsluiten... Fijne avond dames!!
pi_77221483
Ah flowerbox, dan komt het kaartje toch gewoon twee dagen later?
  zondag 24 januari 2010 @ 20:01:25 #272
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_77221502
quote:
Op zondag 24 januari 2010 19:22 schreef Ticootje het volgende:
Pessie, ook bij een pretecho kijken ze dus van alles na.
Je kan het ook anders formuleren... Ze laten van alles zien, dat kan dus anders zijn dan nakijken.
En mss kan het wel, als je dat van te voren af spreekt, dat ze gewoon dat ding op je buik zet en dat je een kwartiertje dan kijkt naar een spartelend zwemmend kindje. Beetje inzoemen op het gezichtje en de handjes voor de leut.
Lijkt me dat je dat toch af kan spreken?
  zondag 24 januari 2010 @ 20:01:50 #273
57497 happyme28
I'm so happy
pi_77221520
quote:
Op zondag 24 januari 2010 19:55 schreef Orea het volgende:
Niet specifiek voor de dubbel check, we waren het niet van plan maar aanstaande oma wilde graag eens meekijken en dat wilde ik niet tijdens de 20-weken echo. Maar het was wel fijn dat er nog eens een dubbel check was (al was het bij ons bij de 20-weken echo wel heel erg duidelijk
pi_77221550
quote:
Op zondag 24 januari 2010 20:00 schreef pessie het volgende:

[..]
Ben blij dat ik nu niet wordt achtervolgd... Voel me echt een beetje een alien... De 20-weken echo zit al zo ingebakken dat veel mensen geen mensen kennen die deze echo niet doen. Ik ben blij dat jullie me niet meteen afschieten.
Oké, we kunnen wel eens last hebben van onze hormonen, maar zo erg zijn we toch ook niet?
pi_77221654
wij hadden ook nog de optie voor de combinatietest. die hebben we heel bewust niet gedaan. mogelijkheid 1: niet goed. dan hadden we daar toch niks mee gedaan. mogelijkheid 2: wel goed. klaar. je drukgemaakt om niks (want je drukmaken doe je toch met zulke dingen). nog daargelaten: ik ben statisticus. ik weet wat die kansen betekenen. dat alleen al is voor mij reden genoeg om gewoon geen actie te ondernemen dan.

de 20 weken echo hebben we echter wel laten doen, zelfs bij een daarin gespecialiseerd ziekenhuis. ik heb zelf (waarschijnlijk dan, is pas op mijn 15de geconstateerd) een hele milde vorm van spina bifida en ook klompvoetjes komen in de familie voor. ook dan zouden we tijdens de zwangerschap niets ondernemen als het kindje/de kindjes dit zouden hebben, maar er moet dan wel direct na de geboorte geopereerd worden door een neurochirurg. vooraf weten leek ons dan dus wel handig.
pi_77221662
quote:
Op zondag 24 januari 2010 20:01 schreef leonieke het volgende:
Ah flowerbox, dan komt het kaartje toch gewoon twee dagen later?
Ach ja, wij zijn beiden vrij relaxt van karakter dus het zal wel los lopen. Gewoon het namenboekje even opnieuw doorspitten.

Ik heb trouwens net alle adres-stickers en postzegels op de enveloppen geplakt .
Eindelijk iets wat lekker op tijd af is .
  zondag 24 januari 2010 @ 20:06:08 #277
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_77221723
pessie, die 20 weken echo is helemaal niet nieuw hoor. Het enige nieuwe eraan is dat je hem tegenwoordig standaard krijgt aangeboden en vergoed. Dus in die zin heeft die kennis van jou je dan verkeerd ingelicht. Verder begrijp ik je keuze wel hoor, daar gaat het niet om. Ik vind alleen de combi geen 20 weken echo wel een pretecho vreemd. Maar daar heb je al op gereageerd

Wij hebben wel een 20 weken echo laten doen. Niet om af te breken als er iets mis zou zijn, maar om je alvast eenbeetje voor te kunnen bereiden op wat komen gaat. Zeker omdat ik een thuisbevalling wil...
Maar kleiduif en jij moeten gewoon doen waar je je goed bij voelt...

Orea, wij hebben bij de pretecho wel nog gevraagd om even te kijken. Maar bij ons klopte het gewoon...
we hebben er zelfs foto's van
  zondag 24 januari 2010 @ 20:08:33 #278
259886 pessie
pi_77221861
quote:
Op zondag 24 januari 2010 20:02 schreef leonieke het volgende:

[..]

Oké, we kunnen wel eens last hebben van onze hormonen, maar zo erg zijn we toch ook niet?
Klopt, jullie zijn best lief allemaal. Het wordt vaak als vreemd gezien als mensen een afwijkende opvatting hebben. En al helemaal als ze die gaan vertellen. Ik vind afwijkend zijn soms best eng. Maar ik sta hier helemaal achter, en wilde het ook graag wel uitleggen.
Het is trouwens niet zo dat als de verloskundige bijvoorbeeld een groeiachterstand zou vermoeden en graag een echo wil om te kijken of de baby wel goed groeit dat we die niet zouden doen. Wanneer de verloskundige denkt van, "hm laten we specifiek toch even hier of daar naar kijken, omdat ik me zorgen maak" dan zouden we haar advies wel opvolgen.
pi_77221863
quote:
Op zondag 24 januari 2010 20:00 schreef pessie het volgende:

[..]

welnee joh! mag je toch lekker zelf kiezen.

tis jullie zwangerschap en jullie kindje en jullie mogen het lekker zelf weten
blijf die in gedachten houden voor altijd! tis jullie kindje, en dus (uiteraard binnen zekere grenzen) mag je jullie kindje lekker opvoeden psies zoals jullie daar trek in hebben en een ander heeft dat maar te accepteren
pi_77221878
quote:
Op zondag 24 januari 2010 20:04 schreef flowerbox het volgende:

[..]

Ach ja, wij zijn beiden vrij relaxt van karakter dus het zal wel los lopen. Gewoon het namenboekje even opnieuw doorspitten.

Ik heb trouwens net alle adres-stickers en postzegels op de enveloppen geplakt .
Eindelijk iets wat lekker op tijd af is .
Zie, dat zou bij ons ook de reactie zijn. Gewoon iedereen nog wat extra in spanning laten over de naam

En adressen, ging ik ook eens doen dit weekend... niet gelukt
  zondag 24 januari 2010 @ 20:11:21 #281
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_77221998
Ow en verse buik in het daarvoor bestemde topic
pi_77222401
Ik wil trouwens bevallen van een kangoeroe. Die wegen maar 23 gr bij de geboorte
pi_77222462
quote:
Op zondag 24 januari 2010 20:08 schreef leonieke het volgende:

[..]

Zie, dat zou bij ons ook de reactie zijn. Gewoon iedereen nog wat extra in spanning laten over de naam

En adressen, ging ik ook eens doen dit weekend... niet gelukt
Onze geboortekaartjes zijn wel gelukt! Ben benieuwd naar de proef met de tekst die we bedacht hebben.

En ik heb 2 echo's gehad, 20 weken en een pretecho. Beide echoscopistes leken er van overtuigd te zijn dat het echt een meisje was, dus daar hou ik me dan maar aan vast. Ik zou wel schrikken als het toch ineens een jongetje blijkt te zijn
pi_77222711
quote:
Op zondag 24 januari 2010 20:20 schreef leonieke het volgende:
Ik wil trouwens bevallen van een kangoeroe. Die wegen maar 23 gr bij de geboorte
Oeh, mag ik ook tekenen voor zo'n bevalling? Lijkt me wel relaxt .
pi_77222763
quote:
Op zondag 24 januari 2010 20:28 schreef flowerbox het volgende:

[..]

Oeh, mag ik ook tekenen voor zo'n bevalling? Lijkt me wel relaxt .
*floep* en gedaan, lijkt me dat.

Moet je er binnen 40 dagen wel weer liggen... die kweken blijkbaar ook als konijnen
pi_77233431
Bij de pretecho met 31 weken is er nog wel gekeken naar de organen enzo. Maar we wisten al dat het er goed uit zag op de 20 weken echo, dus geen verrassing. Oh en ik heb dus op de 20 weken echo gezien dat het een meisje is, op de groei-echo met 27 weken heb ik nog eens bevestiging gevraagd en op de pretecho (2D en 3D) heeft de echoscopiste nog eens laten zien dat het een meisje is. Op het fotootje staat ook "1000% een dochter"

Vandaag heb ik ook de proef'druk' (pdf) van het geboortekaartje van mijn meisje gehad.
pi_77234614
quote:
Op zondag 24 januari 2010 20:08 schreef pessie het volgende:
Klopt, jullie zijn best lief allemaal. Het wordt vaak als vreemd gezien als mensen een afwijkende opvatting hebben. En al helemaal als ze die gaan vertellen. Ik vind afwijkend zijn soms best eng. Maar ik sta hier helemaal achter, en wilde het ook graag wel uitleggen.
Niet druk om maken, joh. Ten eerste: wat dan nog? Ten tweede: is het wel zo'n verschil tussen jouw mening en die van een ander?

Er spelen bij iedereen weer andere argumenten mee. Ik vind het idee 'wij zullen nooit abortus doen dus hebben we geen reden die echo te doen' bijvoorbeeld maar één kant van de zaak belichten. Het opsporen van afwijkingen om de zwangerschap af te kunnen breken als 't niet goed is, is voor veel mensen (denk ik) niet de main reason om de 20 weken echo te doen. Er zijn ook andere reden, tenminste, bij andere mensen. Wij zullen ook nooit abortus laten uitvoeren, en toch vinden we het prettig te weten of alles goed is. Als het goed is dan is dat een heel fijn idee voor de rest van de zwangerschap, als het niet goed is dan weet je het en kun je erop inspelen. Dat zie ik zelf niet als bangmakerij maar als het tegemoet komen aan de wens van ouders om te weten hoe het met het kindje is.
pi_77234627
Oja: 10 weken
  maandag 25 januari 2010 @ 07:23:56 #289
265732 Keshet
Alle kleuren van de regenboog
pi_77238308
Gefeliciteerd Cantare!

Ik heb een heerlijk weekend gehad bij m'n ouders en schoonouders!
Interessante discussie in dit topic! Ik reageer vanmiddag even.

Ben nu onderweg naar het Erasmus voor de vruchtwaterpunctie en ik ben zenuwachtig!
Het voelt alsof ik een examen ga doen waar mijn toekomst van af hangt maar waar je je niet op voor kunt bereiden.
A grand adventure has begun.
  maandag 25 januari 2010 @ 08:11:11 #290
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_77238607
Keshet, heel veel succes vandaag meid... Ik hoop op het best mogelijke scenario...
  maandag 25 januari 2010 @ 08:21:37 #292
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_77238704
Succes Keshet!
pi_77238724
Keshek, ik kom speciaal even jou een hart onder de riem steken meid. Ik hoop gewoon dat jullie kleintje een groei achterstand heeft die door absolute bedrust weer inloopt en geen chromosoom afwijking. Ik ga heel hard duimen.

Flowerbox heb jij al iets dat lijkt op weeen of is het nog rustig in je buik?

Leonieke is je kinderkamer al in de verf gezet?

Andere dames ik moet echt nodig bij lezen, ik kom met 3 kinderen niet veel aan internetten toe. en voor wie het leuk vind om te lezen, ik heb mijn bevallingsverhaal in het juiste topic gepost van de week
pi_77238760
Euh.. in de verf? Nopez Er is aan heel de kinderkamer nog niets veranderd (maw er staan nog een aantal verhuisdozen in van iets meer dan een jaar geleden, nog wat schoenen en een paar van mijn oude beren ).

Maar we hebben wel een goed excuus Mijn man zit momenteel in het midden van zijn examens (woensdag zijn laatste ). Gisteren zei hij wel opeens dat hij dan volgende week dinsdag een eerste laag zou schilderen (op zijn enige vrije dag... en de enige reden waarom hij vrij is, is omdat ze de kamer komen leveren en ze in de winkel hadden gezegd dat het beter was als er nog iemand naast mij thuis was om spullen te dragen). Ik heb hem dus wel een beetje gek verklaard en gezegd dat wat mij betreft die kinderkamer ook perfect in de paasvakantie of de grote vakantie kan geschilderd worden (lees: zolang we zijn broer maar niet moeten betalen)

Maar ik merk wel dat de mensen in onze omgeving er steeds meer en meer om stressen dat de kinderkamer nog niet in orde is
pi_77239047
Ik wilde keshet even heel veel succes wensen voor vandaag. Ik hoop op het beste scenario.

Oh en 10 weken

Wij hebben bij Jen inderdaad het geslacht laten dubbelchecken. Sowieso een extra echo is gewoon leuk. even spieken.
pi_77239178
Keshet heel veel succes vandaag!
quote:
Op maandag 25 januari 2010 08:30 schreef leonieke het volgende:

Maar ik merk wel dat de mensen in onze omgeving er steeds meer en meer om stressen dat de kinderkamer nog niet in orde is
Goh

Nuja, bij ons het het nu nèt klaar Ook rijkelijk laat.

Faja: hier ook weinig tijd voor bijlezen hoor En ik heb maar één hummel, dus ik begrijp je helemaal!

36 weken, 2 dagen.... Leander werd volgens de berekening en de eerste echo nu geboren....
(volgens de tweede echo met 37 weken precies en die hebben we gelukkig aangehouden dus kon het thuis )

En ik voel me nog helemaal niet zó hoogzwanger Ik hoop dattie het aanvoelt en nog even een paar weken blijft zitten. Kan ik nog even met zwangertijdschriften op de bank kruipen om te beseffen dat er straks toch echt weer een baby komt
pi_77239212
Cantare en Ticootje gefeliciteerd met de 10 weken mijlpaal

Keshet, ik duim ook voor je.

Ik meld me vandaag (voor mijn doen) maar even vroeg. Werd wakker met lage rugpijn en dorst. Duik er denk ik zo wel weer in.
pi_77239299
Welterusten Octo
  maandag 25 januari 2010 @ 09:10:45 #299
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_77239301
Keshet, succes meissie!

Tico, mijlpaal!

freecell, hoe bevalt is het wonen in ee echt huis?
pi_77239443
quote:
Op maandag 25 januari 2010 08:24 schreef Faja-Lobi het volgende:
Keshek, ik kom speciaal even jou een hart onder de riem steken meid. Ik hoop gewoon dat jullie kleintje een groei achterstand heeft die door absolute bedrust weer inloopt en geen chromosoom afwijking. Ik ga heel hard duimen.

Flowerbox heb jij al iets dat lijkt op weeen of is het nog rustig in je buik?

Leonieke is je kinderkamer al in de verf gezet?

Andere dames ik moet echt nodig bij lezen, ik kom met 3 kinderen niet veel aan internetten toe. en voor wie het leuk vind om te lezen, ik heb mijn bevallingsverhaal in het juiste topic gepost van de week
*meldt* hier alles nog rustig hoor Faja! Ik voel me zelfs beter dan vorige week. Wel af en toe last van maagzuur maar ja.
Had me dus vergist met afgelopen weekend. Nou ja dan wordt het toch wat ik steeds heb geroepen; 3 feb.
pi_77239534
[quote] Op maandag 25 januari 2010 09:10 schreef Asyniur het volgende:
Keshet, succes meissie!

Tico, mijlpaal!

freecell, hoe bevalt is het wonen in ee echt huis?

Yay
Alleen is het nog steeds wel dozen uitpakken (je wilt de zolder niet zien ) en klussen.
Maar het lijkt er op dat ik vandaag toch echt een gewone dag heb
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')