abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_77170645
quote:
Op zaterdag 23 januari 2010 09:46 schreef flugeltje het volgende:
Ik zelf vind er dus echt niks aan zo he

Het is dat ik 3 weken geleden die echo gezien heb, maar anders zou ik denken dat er niets met me aan de hand is. Ik heb geen enkele klacht en ik voel helemaal niets van het feit dat ik zwanger zou zijn... Sterker nog, m'n buik lijkt zelfs wat dunner te zijn. Kan er natuurlijk ook mee te maken hebben dat ik inmiddels gewoon goed naar de wc kan, maar toch...

Ik verwacht al min of meer dat a.s. woensdag bij de gyn blijkt dat er gewoon helemaal niets zit en ik alles gedroomd heb ofzo...
Fluugs, heel herkenbaar! Die periode tussen week 13 (combitest) en week 19 vond ik echt killing. Bij week 19 (pas! vond ik) voelde ik leven en de week erna gelijk de 20 weken echo dus dat was wel fijn. Daarna kon ik het loslaten, maar tot die tijd. Amper buik van de zwangerschap dan, geen klachten, geen leven... bah.

Is het geen idee om ergens een pretecho voor een paar 10-tjes te doen voor de geruststelling? Of je angst bij de gyn neerleggen en een extra echo vragen??

Ieder geval want zo is het niet leuk
  zaterdag 23 januari 2010 @ 10:10:54 #102
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_77170741
Ik moet woensdag sowieso naar de gyn happy, dan ben ik 15 weken, dus sowieso even hartje luisteren (nog niet gehoord) en mijn gyn is nogal snel van de 'ga maar even liggen, dan kijken we even'. Dan heb ik bij 18 weken een pretecho en bij 22 weken de 20 weken echo. Op zich best goed verdeeld, maar tijdens dit 'grote niets' duurt iedere week een maand natuurlijk...

Ik wilde voor de tussenliggende periode een angelsounds kopen of huren, maar Martijn vind dat geen goed plan. Met name omdat de verpleegkundige in het ziekenhuis gezegd heeft dat het vaak ook voor onrust zorgt. Het is dus doorbijten voorlopig.

Ik ben overigens ook niet depri meer ofzo, maar gewoon heel neutraal. Af en toe een glimpje roze aan de horizon, maar zolang ik niets voel zal het wel heel erg abstract blijven allemaal.

Hoe bevalt jouw zwangerschapsverlof? Of ga je het pas maandag vreemd vinden dat je niet meer naar je werk hoeft voorlopig?
Op donderdag 12 oktober 2006 09:27 schreef SCH het volgende:
flugeltje is een kloon van yvonne toch?
pi_77170835
quote:
Op zaterdag 23 januari 2010 10:10 schreef flugeltje het volgende:
Ik wilde voor de tussenliggende periode een angelsounds kopen of huren, maar Martijn vind dat geen goed plan. Met name omdat de verpleegkundige in het ziekenhuis gezegd heeft dat het vaak ook voor onrust zorgt. Het is dus doorbijten voorlopig.
Ok, ja dat hadden wij ook. Gelukkig krijg je nog een echo of in ieder geval het hartje te horen (had ik inderdaad ook bij 16 weken bedenk ik me nu) maar dat is na een uur ook weer weg die rust Gelukkig zie je wel af en toe een glimpje roze. Ik hoop echt dat dat steeds sterker wordt gedurende de zwangerschap!
quote:
Hoe bevalt jouw zwangerschapsverlof? Of ga je het pas maandag vreemd vinden dat je niet meer naar je werk hoeft voorlopig?
Hahah, ja. Gister was gewoon een vrije dag en nu is het weekend. Het zal aankomende week wel komen denk ik. Al is de hele week volgepland. Maandag komen broertje en schoonzus, dinsdag kraamvisite bij collega'tje, woensdag afscheidsdinertje andere collega, donderdag komt moeders, vrijdag afscheidssunch op de zaak voor collega. En dan is de eerste week al weer voorbij Maar dit is sowieso even goed voor mij om even helemaal op te laden en uit te rusten. Merk toch wel dat ik het erg druk heb gehad de afgelopen weken en een beetje te veel van mezelf heb gevraagd (zonder dat ik er echt last van had, maar meer geestelijk zeg maar).
pi_77170852
Hier ongeveer hetzelfde verhaal: geen klachten, geen kwaaltjes, niets voelen en dan duren die 8 weken (tussen week 12 en 20) gigantisch lang. Het is wel de periode geweest in mijn zwangerschap waar ik er het minst over bezig was en niet al te uitgebreid reageerde als mensen iets vroegen ivm mijn zwangerschap.
pi_77170854
Flugeltje, ik denk dat iedereen dit gevoel wel herkent hoor. Ik vond vorige keer de weken tussen 12 en 20 (de 2 echo's) ook veeel te lang duren. De eerste opwinding is er af, iedereen om je heen weet het, er valt nog niets (of niet zo veel) te zien en met een beetje mazzel heb je geen kwaaltjes. Heel herkenbaar hoor, ik was dus ook blij met de bezoekjes aan de vk om het hartje te horen.
Maar echt, na de 20 weken gaat het allemaal veel meer leven, je voelt het dan ook, iedereen ziet het aan je. Verwacht je misschien ook niet te veel van deze tijd?
  zaterdag 23 januari 2010 @ 10:30:05 #106
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_77170970
Nee hoor Grunsfan, ik verwacht niets. Maar er is dus ook geen hol aan gewoon Een droge constatering dus... En met mijn verleden is dit 'grote niets' natuurlijk ook wel een beetje eng....

Maar het is in ieder geval fijn te horen dat ik niet de enige ben die dit 'grote niets' ervaart...
Op donderdag 12 oktober 2006 09:27 schreef SCH het volgende:
flugeltje is een kloon van yvonne toch?
  zaterdag 23 januari 2010 @ 11:09:44 #107
259489 mama_papa
Papa en Mama van Tessa
pi_77171549
Slapen lukt niet Dan maar even op de bank hangen en vanmiddag weer proberen..
05-02-2010 00:58 is onze dochter Tessa geboren!!!
26-05-2010 gaan we trouwen!!!!!!!
pi_77171950
Inderdaad Flugel, kun je niet ergens tussenin nog een pret echo doen? Tussen 12 weken en 20 weken is ook erg lang. Ik heb dan rond 17 weken een geslachts bepalende echo, dat is er mooi nog tussenin.. Maar anders is 8 weken echt heel lang hoor..!!
pi_77171973
Goeiemorgen trouwens all!

M_P, wat vervelend!! Ik ben vannacht weer stipt om de 2 uur wakker geweest volgens mij begin ik eraan te wennen.. Zodra er 's nachts ook maar iets in mijn blaas zit, krijg ik buikpijn en MOET ik naar de wc.. Alweer urine weggebracht maar geen blaasontsteking.... zal er dan toch wel bijhoren ofzo.. (gek genoeg overdag geen last van...)
pi_77172179
Moggeh,

Keshet wat een verhaal zeg, nu duurt wachten helemaal lang, als je niet weet wat er aan de hand is he....

En die periode naar de 20 weken toe is inderdaad wat "stil" , alhoewel ik toen soms nog wel last had van en moe zijn, dus ik wist wel dat mijn lichaam niet in normale doen was. Het komt vast goed hoor Flugel
  zaterdag 23 januari 2010 @ 11:47:43 #111
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_77172222
Keshet, wat een ontzettend naar nieuws. Hoop dat jullie kindje gaat groeien!
quote:
Op vrijdag 22 januari 2010 19:37 schreef freecell het volgende:

[..]

Ik ken iemands wiens absolute droombevalling dat is Lekker met man samen en zonder verloskundige.

Maar ik heb de vlos er liever wel bij
Heej, je vergeet de versgebakken scones met cream en jam!

In ieder geval, manlief was gistermiddag thuis ondat hij zich niet lekker voelde, toen kwam de maxi cosi binnen Hij is zo ontzettend mooi! Zal zo even kijken of ik en foto kan maken en in een topic plaatsen (welk topic moet ik dan hebben? Of mag het ook hier?)
  zaterdag 23 januari 2010 @ 12:00:31 #112
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_77172488

Dit is em geworden En ga alsjeblieft niet vragen of we een jongetje krijgen want dit weten we niet en willen we ook niet weten (heb deze vraag de afgelopen dagen iets te vaak gehad). We hebben een maxi cosi gevonden die wij mooi vinden, het kindje heeft volgens mij niet door in wat voor kleur die ligt.

Wat betreft buik. Mijn buik is ook minder opgezet overdag, maar 's avonds groeit ie opeens! Om 's ochtends weer minder groot te zijn... We mogen maandag weer heen om het hartje te luisteren .
pi_77172618
Die is toch leuk Pessie! Alsof de kleur van de kinderwagen of Maxi Cosi altijd iets met het geslacht te maken zou hebben (die van ons is bruin)
Als jullie hier geweldig blij mee zijn dan is dat genoeg!

En ik had ook altijd dat mijn buik 's avonds groter was dan in de ochtend, dat is volgens mij dus ook normaal.
pi_77172740
Ik merk ook aan dit topic, dat het er voor mij bijna op zit.
Het gaat over de kwaaltjes, het eerste semester en de aankoop van maxi cosi's. Ooohn en hier staat alles al weken klaar. En maar wachten, wachten op onze kleine man.
Gisteravond weer flink gerommel. Hopelijk blijft dat niet 3 weken lang zo. Want het breekt de nachten behoorlijk. En ik slaap al zo goed
pi_77172743
Oh en mijn buik Die is de gehele dag door opgezet
  zaterdag 23 januari 2010 @ 12:15:56 #116
259489 mama_papa
Papa en Mama van Tessa
pi_77172790
Ymme ook al gerommel
Bij mij is dat al een maand zo aan de gang, harde buiken, menstruatie pijntjes, oefenweeën... Het kan dus inderdaad zijn dat dit blijft tot aan je bevalling

Van mij mag mn kleine meisje snel komen Ben er helemaal klaar voor!
pi_77172844
Keshet, ik lees nu pas je verhaal. Ook ik duim voor je dat je 'gewoon' een klein kindje krijgt zonder dat er iets mis mee is. En ik hoop dat je de rest van de zwangerschap een beetje de zorgen uit je hoofd kan bannen.

Flowerbox, jammer dat er nog geen actie is Maar het weekend is net begonnen he

Pessie, leuke MC hoor Ons babykamertje is volledig blauw terwijl we een meisje krijgen, dus ik ben sowieso niet zo van de stereotiepe kleurverdeling. Alleen heb ik wel weer heel veel roze en paarse kleertjes

Gisterenavond hier ook flink gerommeld, zelfs met een soortement van regelmaat. Ben maar gaan slapen en nu is het weg, dus ik ga er van uit dat het niets serieus is. Vanaf morgen mag ik al thuis bevallen
pi_77173024
quote:
Op zaterdag 23 januari 2010 12:19 schreef octopussy het volgende:
Keshet, ik lees nu pas je verhaal. Ook ik duim voor je dat je 'gewoon' een klein kindje krijgt zonder dat er iets mis mee is. En ik hoop dat je de rest van de zwangerschap een beetje de zorgen uit je hoofd kan bannen.

Flowerbox, jammer dat er nog geen actie is Maar het weekend is net begonnen he

Pessie, leuke MC hoor Ons babykamertje is volledig blauw terwijl we een meisje krijgen, dus ik ben sowieso niet zo van de stereotiepe kleurverdeling. Alleen heb ik wel weer heel veel roze en paarse kleertjes

Gisterenavond hier ook flink gerommeld, zelfs met een soortement van regelmaat. Ben maar gaan slapen en nu is het weg, dus ik ga er van uit dat het niets serieus is. Vanaf morgen mag ik al thuis bevallen
We zijn wel lekker aan het rommelen hè met z'n allen. Naja, ik vind het opzicht wel een fijn idee. Er gebeurd tenminste iets in mijn lichaam. Klinkt heel raar, maar zo voelt het voor mij.

En fijn idee, die 37 weken en thuis mogen bevallen. Ik leef ook al helemaal naar maandag toe. (nog 2 days to go).
pi_77173086
Oooooooh mijn kind doet het nog
Omdat ik zo ontploft ben dacht ik net toch even proberen met de Angelsound.. En ze zeiden steeds om je schaambeen heen proberen, maar dan hoorde ik niets.. Dus ik iets hoger proberen net en jaaaaa!!! wel zachtjes (maar hij ligt dan ook nog diep), het was niet heel hard, maar ik heb zelf het hartje gehoord

/egopost
  zaterdag 23 januari 2010 @ 12:38:14 #120
259489 mama_papa
Papa en Mama van Tessa
pi_77173252
Orea: wat moet dat een fijn gevoel zijn
pi_77173332
absoluut!!
  zaterdag 23 januari 2010 @ 13:14:17 #122
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_77174142
Even een egopostje van deze kant...
Nadat ik me in diverse beha's gewrongen heb (met hulp van mijn man) moesten we concluderen dat ze er geen hebben in mijn maat en ze kunnen ook niet op korte termijn bestellen want dat hadden ze net gedaan
Pffff, ben er bekaf van...
pi_77174212
En zijn er geen andere winkels waar je heen kunt gaan, Asyniur? Het lijkt me namelijk zo vervelend om geen passende bh te hebben
En wat raar dat ze er geen kunnen bestellen omdat ze nog maar een bestelling hebben geplaatst.
pi_77174669
Weet iemand hoe het zit of je als zwangere vrouw (overal) naar de wc mag gaan?

Vorige keer stonden we in een winkel en toen moest mijn vrouw ook ineens naar de wc, maar ja dat mocht niet want dan moesten ze door het magazijn blabla (elektronicawinkel).

Hmm ok doei. dus wij snel de winkel uitgelopen. Daar komen we dus even niet meer.

We waren/zijn op zoek naar een wasdroger dus reden genoeg om klantvriendelijk te zijn lijkt mij.
♥ K, N, R en F ♥
pi_77174681
Wat vervelend Asyniur
En bestellen tja, daar heb je nu weinig aan idd. Wel vaag dat ze dit niet op korte termijn kunnen.Je zou zeggen, dat ze elke dag kunnen bestellen in winkels.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')