abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_77170645
quote:
Op zaterdag 23 januari 2010 09:46 schreef flugeltje het volgende:
Ik zelf vind er dus echt niks aan zo he

Het is dat ik 3 weken geleden die echo gezien heb, maar anders zou ik denken dat er niets met me aan de hand is. Ik heb geen enkele klacht en ik voel helemaal niets van het feit dat ik zwanger zou zijn... Sterker nog, m'n buik lijkt zelfs wat dunner te zijn. Kan er natuurlijk ook mee te maken hebben dat ik inmiddels gewoon goed naar de wc kan, maar toch...

Ik verwacht al min of meer dat a.s. woensdag bij de gyn blijkt dat er gewoon helemaal niets zit en ik alles gedroomd heb ofzo...
Fluugs, heel herkenbaar! Die periode tussen week 13 (combitest) en week 19 vond ik echt killing. Bij week 19 (pas! vond ik) voelde ik leven en de week erna gelijk de 20 weken echo dus dat was wel fijn. Daarna kon ik het loslaten, maar tot die tijd. Amper buik van de zwangerschap dan, geen klachten, geen leven... bah.

Is het geen idee om ergens een pretecho voor een paar 10-tjes te doen voor de geruststelling? Of je angst bij de gyn neerleggen en een extra echo vragen??

Ieder geval want zo is het niet leuk
  zaterdag 23 januari 2010 @ 10:10:54 #102
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_77170741
Ik moet woensdag sowieso naar de gyn happy, dan ben ik 15 weken, dus sowieso even hartje luisteren (nog niet gehoord) en mijn gyn is nogal snel van de 'ga maar even liggen, dan kijken we even'. Dan heb ik bij 18 weken een pretecho en bij 22 weken de 20 weken echo. Op zich best goed verdeeld, maar tijdens dit 'grote niets' duurt iedere week een maand natuurlijk...

Ik wilde voor de tussenliggende periode een angelsounds kopen of huren, maar Martijn vind dat geen goed plan. Met name omdat de verpleegkundige in het ziekenhuis gezegd heeft dat het vaak ook voor onrust zorgt. Het is dus doorbijten voorlopig.

Ik ben overigens ook niet depri meer ofzo, maar gewoon heel neutraal. Af en toe een glimpje roze aan de horizon, maar zolang ik niets voel zal het wel heel erg abstract blijven allemaal.

Hoe bevalt jouw zwangerschapsverlof? Of ga je het pas maandag vreemd vinden dat je niet meer naar je werk hoeft voorlopig?
Op donderdag 12 oktober 2006 09:27 schreef SCH het volgende:
flugeltje is een kloon van yvonne toch?
pi_77170835
quote:
Op zaterdag 23 januari 2010 10:10 schreef flugeltje het volgende:
Ik wilde voor de tussenliggende periode een angelsounds kopen of huren, maar Martijn vind dat geen goed plan. Met name omdat de verpleegkundige in het ziekenhuis gezegd heeft dat het vaak ook voor onrust zorgt. Het is dus doorbijten voorlopig.
Ok, ja dat hadden wij ook. Gelukkig krijg je nog een echo of in ieder geval het hartje te horen (had ik inderdaad ook bij 16 weken bedenk ik me nu) maar dat is na een uur ook weer weg die rust Gelukkig zie je wel af en toe een glimpje roze. Ik hoop echt dat dat steeds sterker wordt gedurende de zwangerschap!
quote:
Hoe bevalt jouw zwangerschapsverlof? Of ga je het pas maandag vreemd vinden dat je niet meer naar je werk hoeft voorlopig?
Hahah, ja. Gister was gewoon een vrije dag en nu is het weekend. Het zal aankomende week wel komen denk ik. Al is de hele week volgepland. Maandag komen broertje en schoonzus, dinsdag kraamvisite bij collega'tje, woensdag afscheidsdinertje andere collega, donderdag komt moeders, vrijdag afscheidssunch op de zaak voor collega. En dan is de eerste week al weer voorbij Maar dit is sowieso even goed voor mij om even helemaal op te laden en uit te rusten. Merk toch wel dat ik het erg druk heb gehad de afgelopen weken en een beetje te veel van mezelf heb gevraagd (zonder dat ik er echt last van had, maar meer geestelijk zeg maar).
pi_77170852
Hier ongeveer hetzelfde verhaal: geen klachten, geen kwaaltjes, niets voelen en dan duren die 8 weken (tussen week 12 en 20) gigantisch lang. Het is wel de periode geweest in mijn zwangerschap waar ik er het minst over bezig was en niet al te uitgebreid reageerde als mensen iets vroegen ivm mijn zwangerschap.
pi_77170854
Flugeltje, ik denk dat iedereen dit gevoel wel herkent hoor. Ik vond vorige keer de weken tussen 12 en 20 (de 2 echo's) ook veeel te lang duren. De eerste opwinding is er af, iedereen om je heen weet het, er valt nog niets (of niet zo veel) te zien en met een beetje mazzel heb je geen kwaaltjes. Heel herkenbaar hoor, ik was dus ook blij met de bezoekjes aan de vk om het hartje te horen.
Maar echt, na de 20 weken gaat het allemaal veel meer leven, je voelt het dan ook, iedereen ziet het aan je. Verwacht je misschien ook niet te veel van deze tijd?
  zaterdag 23 januari 2010 @ 10:30:05 #106
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_77170970
Nee hoor Grunsfan, ik verwacht niets. Maar er is dus ook geen hol aan gewoon Een droge constatering dus... En met mijn verleden is dit 'grote niets' natuurlijk ook wel een beetje eng....

Maar het is in ieder geval fijn te horen dat ik niet de enige ben die dit 'grote niets' ervaart...
  zaterdag 23 januari 2010 @ 11:09:44 #107
259489 mama_papa
Papa en Mama van Tessa
pi_77171549
Slapen lukt niet Dan maar even op de bank hangen en vanmiddag weer proberen..
05-02-2010 00:58 is onze dochter Tessa geboren!!!
26-05-2010 gaan we trouwen!!!!!!!
pi_77171950
Inderdaad Flugel, kun je niet ergens tussenin nog een pret echo doen? Tussen 12 weken en 20 weken is ook erg lang. Ik heb dan rond 17 weken een geslachts bepalende echo, dat is er mooi nog tussenin.. Maar anders is 8 weken echt heel lang hoor..!!
pi_77171973
Goeiemorgen trouwens all!

M_P, wat vervelend!! Ik ben vannacht weer stipt om de 2 uur wakker geweest volgens mij begin ik eraan te wennen.. Zodra er 's nachts ook maar iets in mijn blaas zit, krijg ik buikpijn en MOET ik naar de wc.. Alweer urine weggebracht maar geen blaasontsteking.... zal er dan toch wel bijhoren ofzo.. (gek genoeg overdag geen last van...)
pi_77172179
Moggeh,

Keshet wat een verhaal zeg, nu duurt wachten helemaal lang, als je niet weet wat er aan de hand is he....

En die periode naar de 20 weken toe is inderdaad wat "stil" , alhoewel ik toen soms nog wel last had van en moe zijn, dus ik wist wel dat mijn lichaam niet in normale doen was. Het komt vast goed hoor Flugel
  zaterdag 23 januari 2010 @ 11:47:43 #111
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_77172222
Keshet, wat een ontzettend naar nieuws. Hoop dat jullie kindje gaat groeien!
quote:
Op vrijdag 22 januari 2010 19:37 schreef freecell het volgende:

[..]

Ik ken iemands wiens absolute droombevalling dat is Lekker met man samen en zonder verloskundige.

Maar ik heb de vlos er liever wel bij
Heej, je vergeet de versgebakken scones met cream en jam!

In ieder geval, manlief was gistermiddag thuis ondat hij zich niet lekker voelde, toen kwam de maxi cosi binnen Hij is zo ontzettend mooi! Zal zo even kijken of ik en foto kan maken en in een topic plaatsen (welk topic moet ik dan hebben? Of mag het ook hier?)
  zaterdag 23 januari 2010 @ 12:00:31 #112
259886 pessie
pi_77172488

Dit is em geworden En ga alsjeblieft niet vragen of we een jongetje krijgen want dit weten we niet en willen we ook niet weten (heb deze vraag de afgelopen dagen iets te vaak gehad). We hebben een maxi cosi gevonden die wij mooi vinden, het kindje heeft volgens mij niet door in wat voor kleur die ligt.

Wat betreft buik. Mijn buik is ook minder opgezet overdag, maar 's avonds groeit ie opeens! Om 's ochtends weer minder groot te zijn... We mogen maandag weer heen om het hartje te luisteren .
pi_77172618
Die is toch leuk Pessie! Alsof de kleur van de kinderwagen of Maxi Cosi altijd iets met het geslacht te maken zou hebben (die van ons is bruin)
Als jullie hier geweldig blij mee zijn dan is dat genoeg!

En ik had ook altijd dat mijn buik 's avonds groter was dan in de ochtend, dat is volgens mij dus ook normaal.
pi_77172740
Ik merk ook aan dit topic, dat het er voor mij bijna op zit.
Het gaat over de kwaaltjes, het eerste semester en de aankoop van maxi cosi's. Ooohn en hier staat alles al weken klaar. En maar wachten, wachten op onze kleine man.
Gisteravond weer flink gerommel. Hopelijk blijft dat niet 3 weken lang zo. Want het breekt de nachten behoorlijk. En ik slaap al zo goed
pi_77172743
Oh en mijn buik Die is de gehele dag door opgezet
  zaterdag 23 januari 2010 @ 12:15:56 #116
259489 mama_papa
Papa en Mama van Tessa
pi_77172790
Ymme ook al gerommel
Bij mij is dat al een maand zo aan de gang, harde buiken, menstruatie pijntjes, oefenweeën... Het kan dus inderdaad zijn dat dit blijft tot aan je bevalling

Van mij mag mn kleine meisje snel komen Ben er helemaal klaar voor!
pi_77172844
Keshet, ik lees nu pas je verhaal. Ook ik duim voor je dat je 'gewoon' een klein kindje krijgt zonder dat er iets mis mee is. En ik hoop dat je de rest van de zwangerschap een beetje de zorgen uit je hoofd kan bannen.

Flowerbox, jammer dat er nog geen actie is Maar het weekend is net begonnen he

Pessie, leuke MC hoor Ons babykamertje is volledig blauw terwijl we een meisje krijgen, dus ik ben sowieso niet zo van de stereotiepe kleurverdeling. Alleen heb ik wel weer heel veel roze en paarse kleertjes

Gisterenavond hier ook flink gerommeld, zelfs met een soortement van regelmaat. Ben maar gaan slapen en nu is het weg, dus ik ga er van uit dat het niets serieus is. Vanaf morgen mag ik al thuis bevallen
pi_77173024
quote:
Op zaterdag 23 januari 2010 12:19 schreef octopussy het volgende:
Keshet, ik lees nu pas je verhaal. Ook ik duim voor je dat je 'gewoon' een klein kindje krijgt zonder dat er iets mis mee is. En ik hoop dat je de rest van de zwangerschap een beetje de zorgen uit je hoofd kan bannen.

Flowerbox, jammer dat er nog geen actie is Maar het weekend is net begonnen he

Pessie, leuke MC hoor Ons babykamertje is volledig blauw terwijl we een meisje krijgen, dus ik ben sowieso niet zo van de stereotiepe kleurverdeling. Alleen heb ik wel weer heel veel roze en paarse kleertjes

Gisterenavond hier ook flink gerommeld, zelfs met een soortement van regelmaat. Ben maar gaan slapen en nu is het weg, dus ik ga er van uit dat het niets serieus is. Vanaf morgen mag ik al thuis bevallen
We zijn wel lekker aan het rommelen hè met z'n allen. Naja, ik vind het opzicht wel een fijn idee. Er gebeurd tenminste iets in mijn lichaam. Klinkt heel raar, maar zo voelt het voor mij.

En fijn idee, die 37 weken en thuis mogen bevallen. Ik leef ook al helemaal naar maandag toe. (nog 2 days to go).
pi_77173086
Oooooooh mijn kind doet het nog
Omdat ik zo ontploft ben dacht ik net toch even proberen met de Angelsound.. En ze zeiden steeds om je schaambeen heen proberen, maar dan hoorde ik niets.. Dus ik iets hoger proberen net en jaaaaa!!! wel zachtjes (maar hij ligt dan ook nog diep), het was niet heel hard, maar ik heb zelf het hartje gehoord

/egopost
  zaterdag 23 januari 2010 @ 12:38:14 #120
259489 mama_papa
Papa en Mama van Tessa
pi_77173252
Orea: wat moet dat een fijn gevoel zijn
pi_77173332
absoluut!!
  zaterdag 23 januari 2010 @ 13:14:17 #122
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_77174142
Even een egopostje van deze kant...
Nadat ik me in diverse beha's gewrongen heb (met hulp van mijn man) moesten we concluderen dat ze er geen hebben in mijn maat en ze kunnen ook niet op korte termijn bestellen want dat hadden ze net gedaan
Pffff, ben er bekaf van...
pi_77174212
En zijn er geen andere winkels waar je heen kunt gaan, Asyniur? Het lijkt me namelijk zo vervelend om geen passende bh te hebben
En wat raar dat ze er geen kunnen bestellen omdat ze nog maar een bestelling hebben geplaatst.
pi_77174669
Weet iemand hoe het zit of je als zwangere vrouw (overal) naar de wc mag gaan?

Vorige keer stonden we in een winkel en toen moest mijn vrouw ook ineens naar de wc, maar ja dat mocht niet want dan moesten ze door het magazijn blabla (elektronicawinkel).

Hmm ok doei. dus wij snel de winkel uitgelopen. Daar komen we dus even niet meer.

We waren/zijn op zoek naar een wasdroger dus reden genoeg om klantvriendelijk te zijn lijkt mij.
♥ K, N, R en F ♥
pi_77174681
Wat vervelend Asyniur
En bestellen tja, daar heb je nu weinig aan idd. Wel vaag dat ze dit niet op korte termijn kunnen.Je zou zeggen, dat ze elke dag kunnen bestellen in winkels.
  zaterdag 23 januari 2010 @ 13:40:52 #126
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_77174762
Ik weet even geen andere winkels in de buurt die Anita beha's verkopen...
En dat bestellen dat had te maken met dat ze voor een bepaald bedrag moet bestellen en dat haalt ze natuurlijk nu niet omdat ze net een bestelling binnen heeft...
maar ik vind het ook raar...

Waarom heb ik dan ook zo'n achterlijke grote maat tieten
  zaterdag 23 januari 2010 @ 14:06:07 #127
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_77175409
We zijn trouwens wel geslaagd voor de gordijnen van de babykamer en voor tegels in de badkamer!
pi_77175526
Kijk dat is mooi Asyniur.
Is nu alles klaar voor de baby?

Hier zijn ma/schoonmoeder bezig met de laatste dingen. Mijn vader is nog even een witte verf over de muren van de slaapkamer aan het halen. En dan is het na vandaag helemaal klaar. En netjes/schoon en opgeruimd hier. Niet normaal gewoon. Ben er zo happy mee. Laat de kleine maar komen (bij wijze van).
  zaterdag 23 januari 2010 @ 14:11:13 #129
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_77175558
quote:
Op zaterdag 23 januari 2010 13:37 schreef Sc0rPi0n het volgende:
Weet iemand hoe het zit of je als zwangere vrouw (overal) naar de wc mag gaan?

Vorige keer stonden we in een winkel en toen moest mijn vrouw ook ineens naar de wc, maar ja dat mocht niet want dan moesten ze door het magazijn blabla (elektronicawinkel).

Hmm ok doei. dus wij snel de winkel uitgelopen. Daar komen we dus even niet meer.

We waren/zijn op zoek naar een wasdroger dus reden genoeg om klantvriendelijk te zijn lijkt mij.
Daar zijn geen regels voor me. Als ik winkeleigenaar was en zo'n vrouwke staat op knappen dan liet ik dr ook gaan. Maar ik kan me anderzijds ook voorstellen dat winkeliers er niet op zitten te wachten dat te pas en te onpas zwangere vrouwen naar de wc gaan. Door het magazijn gaan begrijp ik ook wel dat dat niet handig is.

Ik ging altijd voor vertrek sowieso. En als er ergens een openbaar toitlet was dan ging ik ook.
pi_77175624
quote:
Op zaterdag 23 januari 2010 14:11 schreef amaranta het volgende:

[..]

Daar zijn geen regels voor me. Als ik winkeleigenaar was en zo'n vrouwke staat op knappen dan liet ik dr ook gaan. Maar ik kan me anderzijds ook voorstellen dat winkeliers er niet op zitten te wachten dat te pas en te onpas zwangere vrouwen naar de wc gaan. Door het magazijn gaan begrijp ik ook wel dat dat niet handig is.

Ik ging altijd voor vertrek sowieso. En als er ergens een openbaar toitlet was dan ging ik ook.
Ook al ga ik voor vertrek naar de wc. Een half uur later moet ik dan echt weer. Het is dan niet echt veel, maar het voelt dan zo nodig aan, dat het niet meer fijn lopen is zeg maar.
Aan de ene kant begrijp ik de winkelier wel hoor. Maar aan de andere kant, als iemand 'hoog' zwanger is, en je ziet dat de buik al flink is, laat ze dan even na de wc gaan. Die hebben waarschijnlijk echt niet meer de puf om je magazijn leeg te halen ofzo
  zaterdag 23 januari 2010 @ 14:16:12 #131
259886 pessie
pi_77175700
Asy fijn dat je gordijnen hebt en tegels in de badkamer!
Wat ontzettend naar van die BH. Ik denk dat je al wel via internet gekeken hebt, anders
www.lingerietotaal.nl

Nu nog even het huis opruimen, stofzuigen, was ophangen, bed verschonen en auto uitmesten. Dan rijden we tegen half 4 richting Hilversum, verjaardag vieren!
  zaterdag 23 januari 2010 @ 14:34:23 #132
259489 mama_papa
Papa en Mama van Tessa
pi_77176229
Ymme dat heb ik ook, daarom ga ik nu liever nergens meer heen. Elk half uur naar de wc is niet fijn! Vooral niet als je niet zeker weet dat je ergens kan plassen
Ik heb er nu ook totaal geen fut meer voor hoor om weg te gaan

Asy heeft gordijnen

Ik duik mn bed weer in, kijken of het nu wel wil lukken en mn meisje ook even rustig gaat worden
  zaterdag 23 januari 2010 @ 15:04:06 #133
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_77176956
De gordijnen zijn uitgezocht hè?
Er zit een levertijd van 3-6 weken op

pessie, lief van je. Maar ik weet dus gewoon nog niet de goede maat. En de beha's zijn iets te duur om op de gok maar iets te bestellen...

ymme, het meeste is af. Manlief hangt straks nog de lamp op en dan kan er gestfzuigd en gedweild worden op de babykamer. Alles op zijn plek en dan is het klaar.

O nee, ik moet nog de luiers vouwen!
  zaterdag 23 januari 2010 @ 15:16:47 #134
259886 pessie
pi_77177371
quote:
Op zaterdag 23 januari 2010 15:04 schreef Asyniur het volgende:

pessie, lief van je. Maar ik weet dus gewoon nog niet de goede maat. En de beha's zijn iets te duur om op de gok maar iets te bestellen...

Vet balen dan... Denk niet dat je man iets heeft tegen je voorgevel! Denk zelf dat ie er wel blij mee is. (Als ik kijk naar mn eigen man wordt ie bij iedere "auw" die ik uitroep alleen maar vrolijker...)
pi_77178284
Nou manlief schrok gisteren behoorlijk toen hij zag dat mijn tepels gewoon blauw waren. En heel veel pijn deden. Vond ie echt niet geweldig voor me. Gelukkig.
Hij is heel medelevend en maakt gelukkig geen opmerking dat ie het mooi vind, zulke dikke tetten op dit moment.
  zaterdag 23 januari 2010 @ 16:26:54 #136
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_77179577
Manlief is zeer tevreden hoor over de maat!
Hij verheugt zich al op de stuwing

Ik heb wat verkoopadressen in de buurt gevonden die me hopelijk volgende week wat verder kunnen helpen. Maar die ga ik eerst mooi bellen voordat ik me voor niks daar heen sleur...
  zaterdag 23 januari 2010 @ 16:26:58 #137
1571 marky
Heerlijk.... sleur
pi_77179582
quote:
Op zaterdag 23 januari 2010 13:40 schreef Asyniur het volgende:
Waarom heb ik dan ook zo'n achterlijke grote maat tieten
Ik vrees dat ik hetzelfde lot tegemoed ga voor voedingsbeha's Ik ga dinsdag even bellen naar zo'n lingeriezaak in den haag voor grote maten. Ze hebben wel Anita en Goddess in het assortiment maar weet ook niet of ze mijn maat (wat die ook is momenteel?) op voorraad hebben.

oeps... verkeerde account... maar marky heeft geen tieten
  zaterdag 23 januari 2010 @ 16:33:43 #138
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_77179798
quote:
Op zaterdag 23 januari 2010 16:26 schreef marky het volgende:

[..]

Ik vrees dat ik hetzelfde lot tegemoed ga voor voedingsbeha's Ik ga dinsdag even bellen naar zo'n lingeriezaak in den haag voor grote maten. Ze hebben wel Anita en Goddess in het assortiment maar weet ook niet of ze mijn maat (wat die ook is momenteel?) op voorraad hebben.

oeps... verkeerde account... maar marky heeft geen tieten
Nou ik heb nu een gewone stevige beha van Hunkemoller 80G aan.
DIe begint wat te knellen bij de omvang maar in principe zit de cup nog goed, dus mijn zusje heeft zo'n tussenstukje voor me gehaald om de omvang iets meer ruimte te geven.
Ik ga er ook vanuit dat ik na de bevalling door vochtverlies enzo in elk geval die 80 als omvang kan aanhouden (normaliter heb ik 75F). Alleen die cupmaat
En ik heb vandaag allerlei maten gepast in Anita voedingsbeha's (80G, 90H en nog wat andere maten) maar geen 80H of 85H want die hadden ze dus niet
ja alleen zonder beugel maar dan zien mijn tieten er dus echt niet uit, daar ga ik echt niet in lopen
Met wat voor maat mag jij aan de slag dan?
  zaterdag 23 januari 2010 @ 16:48:13 #139
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_77180239
Ik snap sowieso niks van beha maten. Nooit gedaan.
Bij de H&M een voedingsbeha gekocht, en 85B gekocht. Is mijn rug dan zo breed dat k 85 nodig heb?
En van de kruidvat heb ik 85D en bij de hema 85C.
Snap er werkelijk niks van.
pi_77180246
En dan zit ik nog wel eens te schelden op mijn 80(grote)C.
Pff dames met D/F en meer, kan me er iets bij voorstellen dat je het soms niet prettig vind nee. Succes met bh's scoren.

Oh ik heb trouwens het idee, dat mijn borsten kleiner zijn geworden. Bh's zitten nog goed hoor. Maar dat komt natuurlijk door de omvang van de buik
pi_77180277
quote:
Op zaterdag 23 januari 2010 16:33 schreef Asyniur het volgende:

[..]

Met wat voor maat mag jij aan de slag dan?
Ik heb nu 95G maar ik vrees voor na de bevalling en ik echt stuwing krijg.... Ik kan nu weer mijn beha's aan van voor ik afgevallen was. Zonder beugel ziet er inderdaad minder uit, maar het zit wel een stuk prettiger vind ik. Die beugel knelt nogal momenteel dus dan ben ik weer angstig voor ontstekingen van melkkliertjes.

Ik hoop dat je slaagt!
pi_77180411
Oh flugeltje, nog wat: ik keek, om me toch een beetje zwanger te voelen en er mee bezig te zijn, elke week op mijn 'wisseldag' even op babybytes, daar hebben ze per week hele mooie foto's van de ontwikkeling van je kindje. En verder veel tijdschriften en boeken lezen!
pi_77180445
Lastig al die megaboobs hier geen last van
Mijn omvang is wel groter geworden dus ik denk dat mijn ribben iets meer uit elkaar worden gedrukt door de buik. Dat zal allicht afnemen na de geboorte. Je schijnt qua cupmaat sowieso maar moeilijk in te kunnen schatten wat het effect van borstvoeding en stuwing is op de groei.

We hebben net het bed op bierkratten gezet en de nieuwe gordijnen in onze slaapkamer opgehangen
Bed staat lekker stevig en de instaphoogte is best fijn En de gordijnen maken de slaapkamer echt mooi chique
  zaterdag 23 januari 2010 @ 16:58:32 #144
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_77180534
Mijn tieten verschillen nu echt 2 cupmaten. Ik keek gisteren in de spiegel en schrok me wild.
  zaterdag 23 januari 2010 @ 17:10:51 #145
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_77180864
quote:
Op zaterdag 23 januari 2010 16:49 schreef happyme28 het volgende:

[..]

Ik heb nu 95G maar ik vrees voor na de bevalling en ik echt stuwing krijg.... Ik kan nu weer mijn beha's aan van voor ik afgevallen was. Zonder beugel ziet er inderdaad minder uit, maar het zit wel een stuk prettiger vind ik. Die beugel knelt nogal momenteel dus dan ben ik weer angstig voor ontstekingen van melkkliertjes.

Ik hoop dat je slaagt!
Ow das ook behoorlijk inderdaad! Maar die waren bij ons nog wel te krijgen
Ik vind het zonder beugel niet prettiger zitten.
overigens draag ik op dit moment het liefst geen bh maar dat ziet er echt niet uit. Binnenshuis doe ik dat wel eens als ik niemand verwacht...

Owja, had nog willen reageren op flugel...
Het is nu ook een soort van 'dip' in de zwangerschap. Je zit gewoon in between. Voordeel is dat je je nu op je best voelt (meestal) en nog vanalles kan ondernemen. Probeer er van te genieten door inderdaad een beetje rond te kijken op het net hoe je baby er ut ziet enzo...
Echt, ik geloofde ook niemand toen iedereeen riep: ow het gaat allemaal zo snel. Nou ik kan je verklappen: opeens ben je 36 weken zwanger, zit je te walvissen op de bank en denk je: ow help, over 1 week mag ik al thuis bevallen maar wie heeft bedacht dat ik een kind kon opvoeden?

[ Bericht 16% gewijzigd door Asyniur op 23-01-2010 17:15:58 ]
pi_77183601
ik moet ook nodig nieuwe bh's kopen
heb er alleen geen zin in ook geen idee welke maat nu, maar mn eigen zijn nu echt te klein
(85E)
pi_77183683
Ik heb m'n voedingsbh's bewaard. Nu zijn mijn borsten nog gewoon, wel wat voller. Ik blijf hangen bij cup e/f. Groot zat.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_77184833
Over dat het zo snel gaat: vind ik niet Mijn eerste zwangerschap wel, maar nu écht niet. Wel hoop ik dat het nog even duurt al heb ik een half-overleden bekken en rommelt het hier soms ook vervelend.

Ik heb gelukkig nog wel allerlei voedingsbeha's.
Van die maten kan je echt niet op aan Waar ik normaal een 75E of 80D heb, heb ik nu vanalles en nog wat wat past in de kast liggen aan voedingsdingen Echt van 80C tot 85E. Gelukkig hoef ik er geen nieuwe bij (voordeel van langvoeden, je verzamelt die dingen )

En ik ben zooooo moe.... Wilde vandaag eigenlijk een dag zo min mogelijk doen, maar we kregen weer (hele goede, dus met twee handen aannemen!!) helpers die zich gisteravond aanmeldden en moesten we dus weer aan de klus vandaag.
En daar sta je dan met je 36-weken-buik op een trap lampen op te hangen, kapstokken aan de muur te boren, IKEA kasten te bouwen en andere dingen. Pffff. En voor we zo ver waren moesten we vanmorgen eerst nog ff naar de IKEA om lampen en een kast te scoren.

En nu het goede nieuws: De babykamer is af Was al af op de wieg na en nu is de wieg er ook en opgemaakt
pi_77185299
dat je dan maar fijn nog eventjes mag genieten van het kijken naar de wachtende babykamer! pas je wel goed op jezelf? lekker op die ubergave bank gaan liggen is wellicht een plan
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_77185318
oh, en mijn tetten zijn vooralsnog niks gegroeid cup D was het en cip D is het. het lekken begint al wel
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_77185730
quote:
Op zaterdag 23 januari 2010 19:39 schreef simmu het volgende:
oh, en mijn tetten zijn vooralsnog niks gegroeid cup D was het en cip D is het. het lekken begint al wel
In bed melken Echt alleen 's nachts en maar héél soms, dus ik heb ook geen zin om er compressen voor te gaan dragen.
pi_77186164
Ach mijn vrouw had paar weken geleden ook last van lekkende borsten.

Weet ze ook eens wat het is om een natte droom te hebben
♥ K, N, R en F ♥
pi_77188114
quote:
Op zaterdag 23 januari 2010 17:10 schreef Asyniur het volgende:
Echt, ik geloofde ook niemand toen iedereeen riep: ow het gaat allemaal zo snel. Nou ik kan je verklappen: opeens ben je 36 weken zwanger, zit je te walvissen op de bank en denk je: ow help, over 1 week mag ik al thuis bevallen maar wie heeft bedacht dat ik een kind kon opvoeden?

Ik schijn vandaag onmogelijk te zijn.....althans volgens lief, maar daar ben ik het natuurlijk niet mee eens!
  zaterdag 23 januari 2010 @ 22:15:12 #154
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_77190969
Hier geen lekkende tetten!

Fijn dat de babykamer af is freecell

DJRandall, je bent vast niet onmogelijk
pi_77192376
Wat vervelend, dat bh-leed! Kan me voorstellen dat je daar na de zoveelste pasronde wel even *bluh* van wordt.

Kan iemand me even tot de orde roepen? Ik vind het zo spannend, de echo dinsdag. En ik ben van alles aan het lezen over wat er allemaal fout kan gaan, en dan moet ik mezelf steeds even wijsmaken dat de kans veel groter is dat het wél goed is. Jaja, ik weet het, je doet er toch niks aan, maar het is ook zo onwerkelijk en bijzonder dat ik me haast niet kan voorstellen dat er in mijn buik echt een levend kind groeit
pi_77194426
Cantare

Helpt niet hè? Neem jezelf dan maar voor dat je pas zenuwachtig vlak voor de echo mag worden maar natuurlijk is het spannend en ongelofelijk! Heb al 4 echo's gehad en nu zelf het hartje gehoord thuis, maar nog is het allemaal abstract. Gelukkig is het zo dinsdag

Asy ik word ook niet vrolijk van je BH verhalen is er ook online niks te krijgen?

DJRandall, je bent vast niet onmogelijk
pi_77194642
Ik kreeg te horen dat ik een "groot" kado ga krijgen gewoon vanwege de nare buien die K gehad heeft

Omdat ze niet altijd zo lief voor me geweest was en dat ik meestal haar uitlaatklep was. Ik kreeg alles over me heen. Ach ene keer sjago en een andere keer een snauw daar ach het zal er wel bijhoren.

Blijkbaar heeft ze der zelf meer last van gehad en wil ze het op deze manier goedmaken/ iets terug doen. Van mij hoeft het niet maar ze wil het / ze staat erop.
♥ K, N, R en F ♥
pi_77201102
quote:
Op zaterdag 23 januari 2010 23:52 schreef Sc0rPi0n het volgende:
Ik kreeg te horen dat ik een "groot" kado ga krijgen gewoon vanwege de nare buien die K gehad heeft
Een kind misschien?
quote:
Omdat ze niet altijd zo lief voor me geweest was en dat ik meestal haar uitlaatklep was. Ik kreeg alles over me heen. Ach ene keer sjago en een andere keer een snauw daar ach het zal er wel bijhoren.

Blijkbaar heeft ze der zelf meer last van gehad en wil ze het op deze manier goedmaken/ iets terug doen. Van mij hoeft het niet maar ze wil het / ze staat erop.
Toch wel een lief gebaar

De katten hebben net een (nog levende) muis naar binnen gebracht en zitten nu lekker ermee te spelen in onze slaapkamer Normaal gesproken zou ik het arme beestje proberen te bevrijden maar dat lukt me nu echt niet meer met die buik. Volgens mij is het nog een LLM muis ook
Het ziet er echt wreed uit want ze laten haar telkens een stukje lopen/strompelen en dan geven ze haar weer een klap of gaan ze er weer grommend mee rondrennen in de bek. En ik ben natuurlijk klaarwakker.

Yay@ huisdieren
pi_77201559
Katten zijn sadisten.
  zondag 24 januari 2010 @ 09:13:36 #160
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_77201801
Cantare, het is heel normaal om je zorgen te maken hoor. Maar niet gaan zoeken naar enge verhalen joh!
En dat onwerkelijke gevoel, dat blijft. Tenminste bij mij wel. Ik vind het nog steeds een raar idee dat er in mijn buik een jongetje groeit. Gewoon zomaar...

Ik heb vannacht goed geslapen. Mijn man wat minder. Die is vannacht op de bank gaan slapen

[ Bericht 0% gewijzigd door Asyniur op 24-01-2010 09:32:45 ]
pi_77201904
fijn dat jij wel goed hebt geslapen asy!
ik blijf het trouwens ook echt onwerkelijk vinden allemaal!
  zondag 24 januari 2010 @ 09:42:30 #162
259489 mama_papa
Papa en Mama van Tessa
pi_77201984
even een jompel voor mezelf: Vandaag 37 weken zwanger!!!!!
Vanaf vandaag mag ik dus gewoon thuis bevallen
pi_77202009
Moggeh! (meldt )

BH leed, ja daar kan ik over mee praten. En via internet bestellen is geen optie, je moet het spul gewoon passen, want het hangt ook van het model af of hij goed zit. Voor de dames die hun eigen maat niet goed weten, laat je eens adviseren in een speciaalzaak. Vaak heb je de omvang al snel te groot gekocht

Freecell, kan je nog wel lopen vandaag?

Octo en M_P 37 weken vandaag, (meldplicht ) nu mag het gebeuren (al is het misschien beter om in ieder geval nog een weekje te wachten)

En dat onwerkelijke ja inderdaad. Straks komt er een meisje uit me, gewoon zomaar inderdaad. Ook al voel ik de baby en zie ik mijn ronde buik elke dag, het blijft onwerkelijk.....
  zondag 24 januari 2010 @ 09:48:07 #164
57497 happyme28
I'm so happy
pi_77202029
quote:
Op zondag 24 januari 2010 09:13 schreef Asyniur het volgende:
En dat onwerkelijke gevoel, dat blijft. Tenminste bij mij wel. Ik vind het nog steeds een raar idee dat er in mijn buik een jongetje groeit. Gewoon zomaar...
Herkenbaar

Ik heb ineens van die buien dat als ik 'm een uur niet gevoeld heb, ik ongerust word. Ons mannetje is sowieso geen druktemaker, dat samen met mijn placenta aan de voorkant en behoorlijk wat extra isolatie van mijn buik, maakt voelen soms lastig. Maar die ongerustheid schijnt er bij te horen

Straks naar de IKEA om nog wat babykamer spullen te halen
pi_77202058
quote:
Op zondag 24 januari 2010 09:46 schreef sindell het volgende:
En dat onwerkelijke ja inderdaad. Straks komt er een meisje uit me, gewoon zomaar inderdaad. Ook al voel ik de baby en zie ik mijn ronde buik elke dag, het blijft onwerkelijk.....
Echt? Zijn mijn zorgen dan allemaal voor niets en gaat het echt zomaar?

pi_77202065
het meest vreemde is dat ongerustheid en verantwoordelijkheidsgevoel gewoon noooooooit meer zal verdwijnen heb ik horen zeggen!

oe leuk veel plezier happy!
pi_77202084
quote:
Op zondag 24 januari 2010 09:51 schreef leonieke het volgende:

[..]

Echt? Zijn mijn zorgen dan allemaal voor niets en gaat het echt zomaar?

Wishfull thinking?

Ik moet eerlijk zeggen trouwens dat ik er helemaal niet tegenop zie. Eigenlijk ben ik juist heel nieuwsgierig naar de hele ervaring...
pi_77202113
quote:
Op zondag 24 januari 2010 09:54 schreef sindell het volgende:

[..]

Wishfull thinking?

Ik moet eerlijk zeggen trouwens dat ik er helemaal niet tegenop zie. Eigenlijk ben ik juist heel nieuwsgierig naar de hele ervaring...
Ik heb er eigenlijk best wel schrik voor
Niet dat ik er tegenop zie, maar ik ben gewoon bang dat ik het niet ga kunnen. En ja, het cliché "er is er nog geen één blijven zitten" heb ik ondertussen al genoeg gehoord.
pi_77202115
quote:
Op zondag 24 januari 2010 09:54 schreef sindell het volgende:

[..]

Wishfull thinking?

dat klinkt eigenlijk wel heel mooi sindell
pi_77202193
Ja dat is ook wel zo, maar aan de andere kant vraag ik me ook wel eens af of het niet te naïef is....
Maar voor pijn ben ik niet bang ik kan wel wat hebben. Maar misschien kom ik er wel helemaal van terug hoor na de tijd...ik weet gewoon niet wat het is en ik kan me er ook geen voorstelling van maken. Dus ik sta er heel open in eigenlijk. Ik weet niet of dat de manier is, maar ja het moet toch, kan niet meer terug he
pi_77202256
Dat is dan weer helemaal waar. Terug kunnen we niet meer
Nu hoop ik gewoon dat ik nog een aantal positieve verhalen van bevallingen hoor zo net voor het mijn beurt is. Vriendin van collega is net bevallen en ik zou het liever toch allemaal net wat anders zien (understatement ) Maar we hebben het natuurlijk niet voor het kiezen.
pi_77202302
Nee dat is ook zo hoor. Maar ik hou me er ook maar aan vast dat alles tot nu toe zo voorspoedig is gegaan, dat een bevalling dan toch ook wel zou moeten lukken. En wij vrouwen zijn er op gemaakt he? Je kunt vaak meer dan je denkt hoor. En ik heb ook genoeg horrorverhalen gehoord, maar daar trek ik me weinig van aan, volgens mij zijn er nog veel meer goede verhalen!

(zul je straks zien dat het bij mij ook horror wordt )
pi_77202462
Ik hou me een beetje vast aan het feit dat ik al 2 keer een niercrisis heb gehad en de dokters toen altijd vroegen of ik niet zwanger kon zijn. Maar toen had ik geen zo'n buik dat ik me in alle bochten kon wringen

Btw, een heel domme vraag misschien maar mag je jouw baby niet met gewone washandjes wassen? Ik lees overal "hydrofiele washandjes" maar heb dus geen idee wat dat is En alle websites die ik vind zijn .nl's. In België zal dat dus waarschijnlijk anders heten...
pi_77202485
ik kan me er ook geen voorstelling van maken
ik zou ook niet weten hoe ik op het moment zelf reageer
in die zin sta ik er wel open in
hoop alleen dat mn been ook mee wil werken als die moeilijk gaat doen zou ik het niet weten
  zondag 24 januari 2010 @ 10:42:02 #175
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_77202632
Tja BH-leed. Hier helemaal geen last van, ben overgestapt van cup B naar C, C zit wel lekkerder. B is nog niet te klein. Heb alleen zo'n verlenger gehaald, want m'n omvang is wel iets groter nu. Hier in Tilburg is het overigen dramatisch met zwangerschapsBH's. Ik weet maar 2 winkels waar ze ze hebben. Prenetal en zo'n zwangerschapsmodezaakje. Vervelende is wel dat die confectie aanhouden en dus niet gaan tot 95 wat ik nu nodig heb. Met de verlenger erbij gaat het gelukkig gewoon goed...

Cantare, zo herkenbaar jouw gevoelens... Doe wat Orea zegt, spreek met jezelf af dat je alleen op de dag zelf je over mag geven aan druk maken... Het zal niet altijd lukken, maar het gaf mij ook wel wat rust op de andere dagen...

@Sc0rpion... Martijn krijgt al een kind van me, dus die buien moet hij er maar bij nemen Ga je er eigenlijk tegenin als ze zo hormonaal is of laat je het overwaaien? Ik denk wel eens dat het de helft aan 'fitties' hier in huis zou schelen als Martijn het gewoon zou laten overwaaien ipv er tegenin te gaan.

Gatver octo... Ik heb daar ook zo'n hekel aan als de katten daarmee komen. Ik sjees er dan wel degelijk achteraan. Al heb ik nu natuurlijk niet zo'n enorme buik mee te sjouwen... (bij die leeuwen van ons werkt het roepen en mopperen echter ook nog wel eens )

Asy, dat is dus de oplossing. Je man op de bank en jij slaapt prinsheerlijk

mama_papa, mijlpaal en meldplicht

Leo voel je jezelf al wat rustiger voor wat betreft je werk? Nog maar heel even en dan mogen ze het allemaal zelf uitzoeken (en was het met je man al opgelost vwb thuis zijn met de bevalling?)

En het mag bekend zijn dat ik het ook erg onwerkelijk vind allemaal, niet alleen omdat ik helemaal niets voel momenteel en net zo goed niet zwanger had kunnen zijn, maar ook omdat ik mezelf gewoon geen voorstelling kan maken van fluugs als mama... Dan moet ik toch zeker eerst nog even volwassen worden

Overigens Orea, ik zag jou gisteren ergens de opmerking maken over de box en dat die er nu maar heel even staat om te kijken of ie past... Is natuurlijk niet zo he... Meid doe gewoon lekker alles op je eigen tempo. Als dat bij jou betekent dat je nu al wilt beginnen met alles op orde maken moet je dat lekker doen. Ik had dat bij de tweede zwangerschap ook. Toen stond de box al in de huiskamer met alle spulletjes die ik gekregen/gekocht had erin, zag er toch geweldig uit... Ik heb het destijds allemaal wel opgeruimd weer en nog niet terug naar beneden gehaald... Heb met Martijn afgesproken dat ik de boel over 3,5 week weer naar beneden willen. We weten dan of het een Willem of Fiene wordt en dan mag ik van mezelf ook 'los' met kopen

Ik ben zo blij dat het 'depressieve' er in ieder geval even vanaf is bij mij, zelfs de angst- en paniekaanvallen zijn nu veel minder. Wat dat betreft doen de hormonen ook wel goede dingen voor mij. Hopen dat dit de rest van de zwangerschap zo blijft, dan zien we daarna wel weer hoe wendbaar ik ben geworden. Ik ben er inmiddels wel van overtuigd dat ik best een stukje roze wolk zal gaan vinden zodra ik de baby ga voelen en het allemaal wat werkelijker wordt. Ik zal nooit iemand worden die druipend in de babywinkel staat, maar dat zit ook niet in m'n karakter dus dat zou wel heel erg te veel gevraagd zijn

Zo, nu m'n ontbijtje naar binnen werken en kijken of iemand vandaag m'n postlengte nog gaat overtreffen
  zondag 24 januari 2010 @ 10:45:03 #176
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_77202687
Leonieke, zegt de benaming 'tetradoeken' je iets? Ik geloof dat dat de belgische benaming is voor de hydrofiele doeken...

Ze worden gebruikt omdat ze het zachtst zijn voor het babyhuidje en heel goed vocht opnemen...
pi_77202714
flugel ik ben gewoon echt blij voor je dat je je in ieder geval beter voelt!
pi_77202905
quote:
Op zondag 24 januari 2010 10:42 schreef flugeltje het volgende:
Leo voel je jezelf al wat rustiger voor wat betreft je werk? Nog maar heel even en dan mogen ze het allemaal zelf uitzoeken (en was het met je man al opgelost vwb thuis zijn met de bevalling?)

En het mag bekend zijn dat ik het ook erg onwerkelijk vind allemaal, niet alleen omdat ik helemaal niets voel momenteel en net zo goed niet zwanger had kunnen zijn, maar ook omdat ik mezelf gewoon geen voorstelling kan maken van fluugs als mama... Dan moet ik toch zeker eerst nog even volwassen worden
Er moet volgende week nog heel wat gebeuren op het werk. Moet nog met een hoop mensen afspraken maken om alles uit te leggen en ik moet nog al mijn procedures uit/afwerken. Nog één drukke week dus en mijn laatste werkweek wordt een rustige periode. Het is dan voor al het onderwijzend personeel en de studenten officieel vakantie dus dan kan ik in die periode nog wat administratieve zaken afronden.

Voor mijn man is het nog niet echt geregeld. Daar hebben ze eerder iets dat ze wel zien wanneer de baby komt en dat ze dan eens gaan beginnen regelen ofzo. Ik heb bij mijn baas wel nog eens aangegeven dat we die eerste periode samen willen meemaken (en niet: ik thuis en mijn man op het werk wennen aan het idee dat we ouders zijn geworden). Hij begreep dat wel (maar iets officieel op papier zetten, dat ging dan niet echt ).

En dat volwassen worden? Jij hebt nog best veel tijd om dat te doen, hier begint de tijd toch een beetje te dringen, vrees ik

En op tetradoekjes vind ik wel de nodige Belgische info. Thx
pi_77203450
nou Flugel, het was echt mijn bedoeling om het zo te doen met die box mijn man gisteren ineens: huh? Weer weg? Hij staat toch prima zo?

Fijn dat je je beter voelt, houden zo!!

Ik ben blij dat ik niet naar buiten hoef vandaag, hier ligt alweer 10 cm sneeuw ik vind sneeuw helemaal tof, maar ben toe aan de lente! Weg met die kou!!
  zondag 24 januari 2010 @ 11:25:21 #180
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_77203469
Damn, mijn geheugen is echt slecht aan het worden.
Ik lees dan iets en denk: o daar op reageren en daar op en dan druk ik op reageren en dan is alles weg

Ik ben in elk geval ook niet bang voor de bevalling. Ik zie ook er naar uit als een nieuwe ervaring.
Ik heb sowieso weinig 'horrorverhalen' in mijn omgeving. Gewoon, het doet pijn maar het hoort erbij en het is goed te doen... En 2 vriendinnen zijn zelfs bereid om voor een stuk vlaai en een kop koffie de bevalling te doen Die vonden allebei de zwangerschap zwaarder dan de bevalling en die hadden allebei geen noemenswaardige klachten

En ik geloof dat flugel nog iets vroeg over de buien. Nu moet ik er wel bij zeggen dat ik nauwelijks hormonale buien heb. Maar als het eens voorkomt dan reageert mijn man inderdaad gewoon nauwelijks of niet. Hij laat het maar een beetje overwaaien. Er op reageren is toch zinloos...
Ow en volwassen worden: nou volgens mijn moeder word ik het nooit dus we moeten maar afwachten wanneer ze de baby komen weghalen bij ons
pi_77203583
Goedemorgen!

Hier ligt ook weer een pak sneeuw, ik was er al weer klaar mee eigenlijk.
Eigenlijk wilde ik alleen even tvp-en ivm de LLM moeders, spannend hoor!

Flugeltje, ik heb ook nooit kwijlend in babywinkels gestaan hoor. Vond het allemaal maar duur en van de helft kon ik me niet voorstellen dat ik het ooit nodig zou hebben. Ik heb af en toe iets gekocht, veel gekregen en verder gewinkeld zoals ik altijd doe: 1 winkel in, de eerste de beste keuze die ik ok vind nemen en klaar...

Mijn 'roze wolk' momentjes kwamen eigenlijk vooral bij de echo's, bij het luisteren naar het hartje, bij het voelen van het kindje, zeker in het begin (ben nu 16.5 week en heb soms al het idee iets te voelen) en soms 's avonds als en ik aan het fantaseren waren over hoe ons leventje er uit zou gaan zien. Verder was er niet zo veel roze wolk hoor.. . Zeker in het begin vond ik het maar saai. Ik mocht niet meer roken, drinken en geen filet eten, drie van de dingen die ik het liefste doe hahaha
Maar toch vond ik het een heerlijke tijd, vooral de lieve aandacht die ik van iedereen kreeg vond ik leuk..
pi_77203635
Oh en over de bevalling: de hele zwangerschap heb ik het idee dat ik moest bevallen genegeerd. Toen het dichterbij kwam had ik er eigenlijk wel zin in, ik was heel nieuwsgierig en uiteindelijk ging het uiteraard heeeeeel anders dan verwacht maar kijk ik er toch met een gevoel van trots op terug. Ik denk er, 1,5 na dato, nog best vaak aan.

Volgens ben ik deze keer ook meer hormonaal dan mijn vorige zwangerschap. Maar hij heeft het boek van Kluun gelezen en volgt zijn tip: meebuigen!
pi_77203831
quote:
Op zondag 24 januari 2010 11:31 schreef Grunsfan het volgende:

Mijn 'roze wolk' momentjes kwamen eigenlijk vooral bij de echo's, bij het luisteren naar het hartje, bij het voelen van het kindje, zeker in het begin (ben nu 16.5 week en heb soms al het idee iets te voelen) en soms 's avonds als en ik aan het fantaseren waren over hoe ons leventje er uit zou gaan zien. Verder was er niet zo veel roze wolk hoor.. . Zeker in het begin vond ik het maar saai. Ik mocht niet meer roken, drinken en geen filet eten, drie van de dingen die ik het liefste doe hahaha
Maar toch vond ik het een heerlijke tijd, vooral de lieve aandacht die ik van iedereen kreeg vond ik leuk..
Herkenbaar ik mis het roken en drinken niet, maar soms denk ik wel, shit. Ik wil ook gezellig meeborrelen!!

En dat laatste, over die aandacht, daar heb ik dus juist wel erg moeite mee.. Vooral omdat veel mensen die normaal amper naar je omkeken, je nu ineens overladen met aandacht, omdat je zwanger bent Dat vind ik nogal eens moeilijk en dan vind ik het lastig daar 'gezellig' op te reageren...
  zondag 24 januari 2010 @ 11:47:43 #184
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_77203922
Het enige wat ik écht mis is zo af en toe een portje 's avonds. Martijn en ik zijn nogal liefhebbers en we hebben hier een aantal flessen staan die zo oud zijn dat het smaakt alsof er een engeltje over je tong piest. Af en toe een slokje krijg ik nu, maar ik wil graag volledig genieten

Van meebuigen heeft Martijn niet gehoord hoor Hij heeft toch Kluun gelezen dus daar ligt het niet aan
pi_77204242
meld

Ik mis qua verboden dingen vooral wijn. Eigenlijk mis ik dat veel meer dan ik van te voren had gedacht. Terwijl ik toch niet veel dronk. Zal je straks zien dat ik van 1 glas wijn (natuurlijk net NA een borstvoeding) helemaal teut ben straks

Sindell, ik denk precies hetzelfde over de bevalling. Waar ik een paar jaar geleden nog liever een kind zou adopteren wegens angst voor een bevalling, kijk ik er nu gewoon naar uit!

Ik vind het trouwens wel tof dat er nu weer sneeuw ligt hier. Misschien wordt ons kindje dan wel geboren terwijl het buiten helemaal wit is
  zondag 24 januari 2010 @ 12:16:20 #186
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_77204666
quote:
Op zondag 24 januari 2010 12:00 schreef octopussy het volgende:
meld

Ik mis qua verboden dingen vooral wijn. Eigenlijk mis ik dat veel meer dan ik van te voren had gedacht. Terwijl ik toch niet veel dronk. Zal je straks zien dat ik van 1 glas wijn (natuurlijk net NA een borstvoeding) helemaal teut ben straks

Sindell, ik denk precies hetzelfde over de bevalling. Waar ik een paar jaar geleden nog liever een kind zou adopteren wegens angst voor een bevalling, kijk ik er nu gewoon naar uit!

Ik vind het trouwens wel tof dat er nu weer sneeuw ligt hier. Misschien wordt ons kindje dan wel geboren terwijl het buiten helemaal wit is
Ik hoopte op een sneeuwstorm en ik kreeg er een.... (alleen de traumaheli is niet uitgekomen )
En bevallen vond ik ook eng (2 keer) maar op eengegeven moment maakt je lichaam denk ik een stofje aan waardoor je denkt dat je het kan enzo. Dat had ik wel. Naarmate de datum naderde werd ik steeds zekerder van mijn lichaam.
  zondag 24 januari 2010 @ 12:17:29 #187
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_77204712
Precies octo, ik dronk zo'n 2 keer per maand een glaasje of 2 port, maar juist dát mis ik zo... Misschien ook wel juist omdat het een 'tractatie' was die je jezelf nu moet ontzeggen... Filet Americain enzo vind ik dan weer veel minder erg.. (hoewel ik dat ook erg lekker vind)
pi_77205086
Drinken en roken doe ik niet, dus heb er ook geen last van. Maar die filet americain Damn, wat heb ik daar zin in. En een steak met champignonsaus, dat worden de eerste dingen die ik ga eten (een steak volledig doorbakken is voor mij een stuk leder en dat lust ik dus niet. Dan liever geen steak).

Ik hoop trouwens wel dat er de komende maand/anderhalve maand nog dagen komen zonder stekende pijn want auw, auw, auw soms
pi_77205173
Tja, wij zijn echte bourgondiers en ik lust heel graag een biertje of wijntje (of meer..). . Kan er ook prima zonder hoor maar ik kijk wel weer uit naar de tijd dat het weer mag. En bij dat wijntje op de bank smaakt een toastje filet ook erg lekker.. Ik hoop wel dat ik nu wel kan volhouden om niet meer te gaan roken. Ik rookte al jaaaaren alleen als ik lekker ergens aan de borrel zat. Daarom had ik er tijdens mijn eerste zwangerschap helemaal geen problemen mee om te stoppen; ik dronk niet meer dus miste het roken ook niet. Stom genoeg heb ik die gewoonte wel weer opgepakt nadat ik gestopt was met borstvoeding. Deze keer hoop ik dus dat het kan volhouden!

En ik vind het mooi hoe je dat zegt over vetrouwen op je lichaam Amaranta, dat gevoel had ik inderdaad de laatste weken ook.

En inderdaad, soms krijg je opeens veel aandacht van mensen waarop je niet zit te wachten. Maar wat ik, vooral de laatste weken van de zwangerschap leuk vond waren de onbekenden die lief voor je waren. Opstaan in de trein, de groenteman van wie je een extra sinaasappeltje krijgt, de mensen in de supermarkt die je voor laten gaan. Dat vond ik toch wel leuk en lief hoor. Toen ik net bevallen was ging in snel even de stad in om nieuwe kleren te kopen, toen was opeens niemand meer extra aardig voor me, heel raar vond ik dat! Ik wilde het wel uitschreeuwen 'ik loop hier wel maar ik heb net een prachtige zoon op de wereld gezet hoor! Zien jullie dat niet?"
pi_77205356
Er heeft mij eigenlijk nog niemand laten voorgaan in de winkel... Integendeel zelfs. Stond ik daar met een fles van 5 liter vloeistof (voor de ruitenwissers van de auto) kruipt er een oude man voor. Leeftijd gaat dus nog steeds duidelijk voor op een gigantisch dikke, zwangere buik

In het restaurant op het werk zeggen ze wel steeds tegen mij dat ik altijd nog mag komen bijhalen als het nodig is. Tegen mijn man die dan achter mij staat, zwijgen ze wijselijk (terwijl hij er meer zin in heeft dan ik )

Maar bij mij heerst een beetje het gevoel als bij Orea: mensen die vroeger weinig aandacht voor mij hadden, hoeven dat nu ook niet te hebben, hoor
pi_77205935
Heb al geregeld dat na de bevalling een half stokbrood met filet americain gaat halen voor me, dat heb ik echt wel gemist....
Evenals wijn bij het eten en een lekker koud biertje. Maar ja aangezien ik nog bv wil gaan geven ben ik bang dat ik daarop nog steeds niet even lekker los kan gaan (en na 1 biertje ongetwijfeld teut )

Maar vooral mijn eigen lichaam weer terug, straks weer sporten en mijn eigen kleding weer aan. (hoop ik)
Maar ben nog steeds niet ongeduldig hoor kan nog wel 4 weken duren
  zondag 24 januari 2010 @ 13:10:17 #192
259886 pessie
pi_77206500
Zo, ik ben weer bijgelezen.

M_P en octo 37 weken!

Fluugs: Als man kluun leest, waarom volgt ie zn tips dan niet op? Mijn man houd zich heel goed aan meebuigen Is ook wel nodig, kan soms behoorlijk onredelijk zijn.

Gisteren naar mn broer zn verjaardag in Hilversum geweest. We reden weg: Sneeuw! We rijden friesland binnen weg sneeuw En in Groningen tot nu toe nog steeds geen sneeuw Ik dacht gisteren ook al verlangend naar de lente...
Mn moeder was gisteren ook bij mn broer. Ze heeft meteen even een foto gemaakt van mn buik Kwam btw vanochtend de kerk binnen waar ik begroet werd door freecell met een "Zo! Jij bent ontploft vannacht!"

Ik heb vanochtend bij een kennis met een medische achtergrond wat meer navraag gedaan over de 20-weken echo. Ze is goed op de hoogte en heeft zelf besloten bij haar huidige zwangerschap geen 20-weken echo te laten doen. Ik ben nu tot de conclusie gekomen die 20-weken echo niet te gaan doen. Gelukkig net op tijd voordat we (morgen) bij de VK zitten en moeten vertellen wat we wilden! Geeft eigenlijk best wel rust. Nu nog wel even een pretecho regelen!

Zwanger zijn wordt steeds leuker. Ik krijg allemaal kleren van mensen! Ik mag van alles lenen! Iedereen is zo lief!

Over 2 weken leuke kleren kopen voor de bruiloft van mn broer. Ga een leuk zomerjurkje kopen die ik winterproof ga maken. Wordt erg leuk!
pi_77207470
Pessie: waarom doe je die 20weken-echo dan eigenlijk niet?
  zondag 24 januari 2010 @ 13:39:57 #194
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_77207524
quote:
Op zondag 24 januari 2010 13:38 schreef leonieke het volgende:
Pessie: waarom doe je die 20weken-echo dan eigenlijk niet?
Die snapte ik inderdaad ook niet...

Zelf heb ik ook besloten om niet voor de combinatietest te gaan, maar de 20 weken echo is toch wel behoorlijk belangrijk lijkt me...
  zondag 24 januari 2010 @ 13:47:09 #195
1571 marky
Heerlijk.... sleur
pi_77207826
quote:
Op zondag 24 januari 2010 13:10 schreef pessie het volgende:
Ik heb vanochtend bij een kennis met een medische achtergrond wat meer navraag gedaan over de 20-weken echo. Ze is goed op de hoogte en heeft zelf besloten bij haar huidige zwangerschap geen 20-weken echo te laten doen. Ik ben nu tot de conclusie gekomen die 20-weken echo niet te gaan doen. Gelukkig net op tijd voordat we (morgen) bij de VK zitten en moeten vertellen wat we wilden! Geeft eigenlijk best wel rust. Nu nog wel even een pretecho regelen!
Als ze bij een pretecho afwijkingen zien, zijn ze ook verplicht dit te melden. Kun je net zo goed de 20-weken echo doen. Daarnaast lijkt het me prettig om bij eventuele afwijkingen je hier op te kunnen voorbereiden bij je bevalling.

Het blijft een eigen keuze natuurlijk, maar ik snap de combi geen SEO/ wel pretecho niet zo.
  zondag 24 januari 2010 @ 13:47:43 #196
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_77207846
Pessie, ben ook wel benieuwd. Ik ken wel meer mensen die het niet gedaan hebben, de reden was dat ze het kindje toch willen houden, ookal zou er iets mis zijn.
De 20 weken echo zou ik persoonlijk wel doen. Ik zou ook nooit het kind laten aborteren, maar stel je kindje heeft een hartafwijking of wat dan ook. Dan heb je nog 20 wk om je er op voor te bereiden etc. Is nogal koud op je dak als dat bij de geboorte blijkt. En er kan eventueel meteen ingegrepen worden als er al iets bekend is.

Overigens wil ik je er op attenderen dat er bij een pretecho ook vaak medisch wordt gekeken.

(Begrijp het net zoals happy niet, dat je geen medische echo wilt maar wel een pretecho, maar, ieder zn ding)
pi_77207850
Ja, vind ik ook, en dan wel een pretecho? Je ziet maar in het voorbeeld van Keshet dat een 20-weken echo cruciaal kan zijn toch?

Ik leefde de weken na de bevalling op knackerbrod met filet En dat ga ik nu weer doen!
  zondag 24 januari 2010 @ 13:49:24 #198
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_77207916
quote:
Op zondag 24 januari 2010 13:47 schreef Grunsfan het volgende:
Ja, vind ik ook, en dan wel een pretecho? Je ziet maar in het voorbeeld van Keshet dat een 20-weken echo cruciaal kan zijn toch?

Ik leefde de weken na de bevalling op knackerbrod met filet En dat ga ik nu weer doen!
Ik heb in mijn kraamweek elke dag een lekker broodje filet gegeten! Heeerlijk
  zondag 24 januari 2010 @ 13:53:55 #199
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_77208126
Ik lees je verhaal nu pas Keshet. Heeel veel sterkte de komende dagen. Ik zal aan jedenken je voor je duimen!
pi_77208394
En dan ga je voor een pretecho, neem je misschien je moeder of wie san ook mee, want he het is een pretecho. En dan hoor je dat er iets vreselijk mis is. Lekker. Als je geen 20 weken echo wilt omdat je geen opsporing wilt van afwijkingen dan moet je ook geen pretechos doen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')