What I saidquote:Op dinsdag 12 januari 2010 13:26 schreef Barcaconia het volgende:
[..]
Ik ben zelf zowel chauffeur als vertegenwoordiger geweest (nu vertegenwoordiger) en dat soort arrogante omhooggevallen balletjes als hij leven over het algemeen met een ontzettende plaat voor de kop. Geen greintje respect naar anderen en verwachten dat iedereen naar hen opkijkt.
Niet op ingaan dus, je ergert jezelf er aan en hij leert er toch niets van.
Pic's or BSquote:Op dinsdag 12 januari 2010 15:28 schreef druppelkut het volgende:
Wie zegt dat zij niet op mij lijkt?
Ik hoor vanuit mijn omgeving niks anders.
Let wel: zij lijkt op mij. ik was er namelijk eerder
In kerstpakjequote:
die hebben we ook nog tegoed, mét vriendin samen zelfsquote:
Tijd voor de FOK! Truckersmeeting.quote:Op dinsdag 12 januari 2010 16:46 schreef druppelkut het volgende:
Droom lekker verder kerels. Mijn kop (en de rest) krijgen jullie niet te zien op internet
Kom maar door met dat adresquote:Op dinsdag 12 januari 2010 17:05 schreef Barcaconia het volgende:
Jullie zij bij mij thuis uitgenodigd
Jawel.quote:Op dinsdag 12 januari 2010 17:13 schreef druppelkut het volgende:
Fok!Truckersmeet
Vertegenwoordigers () niet uitgenodigd!
Succes ermee! Het is goed te doen, ik heb theorie ook in 2 weken gedaan en rijden in een week of 3. Oplegger naderhand pas maar dat was ook in 3 weekjes klaar.quote:Op dinsdag 12 januari 2010 18:12 schreef ShizzleMyDizzle het volgende:
kut tvp, maar als toekomstig chauffeur blijf ik deze topics interessant vinden om te volgen.
Om even wat meer te vertellen:
ik begin komende maandag aan de theorie voor de vrachtwagen! Van maandag tot woensdag de week erna moet ik elke dag van 8 tot half 5 naar 'school', voor de cursus. Inclusief examens en al. Dus eind deze maand is de theorie binnen als het goed is (inclusief vakbekwaamheid natuurlijk).
Dan nog ongeveer een maandje sparen en dan gooi ik er een snelcursus praktijk (incl. vakbekwaamheid) tegenaan. Dus als ik heel goed mijn best doe en het nodige geluk heb rijd ik over anderhalve maand al![]()
Theorie doe ik toch liever met een cursus. Weer eens terug in de klas, wel leuk (hoop ik)quote:Op dinsdag 12 januari 2010 19:08 schreef druppelkut het volgende:
Hier zelfstudie theorie.
Ben naar een rijschool gelopen, boeken gekocht en meteen 3 examens aangevraagd.
Rijles heb ik 4 halve dagen gehad voor C en 3 halve dagen E. Beide met aansluitend examen.
Heb nu alles behalve bus. Maar ook dat gaat nog komen!
Succes SMD!
Dat is een korte tijd! Ik had er dus een stuk langer over gedaan, maar ik had dan ook nog geen rijervaring toen ik begon met lessen omdat ik direct na mijn autorijlessen begonnen ben met vrachtwagen.quote:Op dinsdag 12 januari 2010 19:08 schreef druppelkut het volgende:
Hier zelfstudie theorie.
Ben naar een rijschool gelopen, boeken gekocht en meteen 3 examens aangevraagd.
Rijles heb ik 4 halve dagen gehad voor C en 3 halve dagen E. Beide met aansluitend examen.
Heb nu alles behalve bus. Maar ook dat gaat nog komen!
Succes SMD!
Leeuw in Eindhoven.quote:Op dinsdag 12 januari 2010 19:17 schreef ShizzleMyDizzle het volgende:
[..]
Theorie doe ik toch liever met een cursus. Weer eens terug in de klas, wel leuk (hoop ik)
Praktijk wordt 2 'hele' dagen of 4 halve dagen
Nja, betaal alles uit eigen portemonnee en het kost nogal wat eigenlijk, dus de oplegger/aanhanger laat ik nog even voor wat het is. Ben voor de 'spoed' cursus theorie (die 1,5 weekse cursus) 1200 euro kwijt alles inclusief, en voor de spoed cursus praktijk (2 hele, of 4 halve dagen) kleine 2100 euro. Dit is inclusief vakbekwaamheid (chauff diploma).
Ga trouwens lessen etc bij Blom in Tilburg. Waar heb jij gedaan druppelkut?
Hmm ja medische keuring word ook geregeld vanuit de rijschool, alleen zijn de kosten daar voor nog wel voor mzelf.quote:Op dinsdag 12 januari 2010 19:40 schreef druppelkut het volgende:
[..]
Leeuw in Eindhoven.
Weet je dat je de gemaakte kosten als studiekosten kunt opvoeren bij de belasting? Krijg je tenminste nog wat terug!
Oh, en vergeet de medische keuring niet. Eigen verklaring kopen bij de gemeent en als je denkt binnen een jaar ook je aanhanger te halen, meteen invullen C en E. Scheelt ook weer ¤45,-.
Hee, daar heb ik mijn rijbewijzen ook gehaaldquote:
What's the catchquote:Op dinsdag 12 januari 2010 20:41 schreef glasbak het volgende:
Zoekt er iemand nog een Volvo F12 480 4 asser triple met nch steilkippend kabelsysteem van oktober 2009?
Nietsquote:
Kon wel eens een duur autootje worden danquote:Op dinsdag 12 januari 2010 21:03 schreef glasbak het volgende:
[..]
NietsHij heeft hem besteld ruim voor dat de crisis begon en raakte het werk wat hij deed kwijt nog voordat het chassis afgeleverd werd. Hij heeft het opbouwen zo lang mogelijk uit weten te rekken en hij kan er nu geen schappelijk werk meer voor vinden.
Of misschien weet druppel nog wat werk in de schroot business
Ik ben d'r ook bang voorquote:Op dinsdag 12 januari 2010 21:11 schreef Bartholomeus het volgende:
[..]
Kon wel eens een duur autootje worden dan
Als het een F12 is heeft hij het wel heel lang weten te rekken.quote:Op dinsdag 12 januari 2010 21:03 schreef glasbak het volgende:
[..]
NietsHij heeft hem besteld ruim voor dat de crisis begon en raakte het werk wat hij deed kwijt nog voordat het chassis afgeleverd werd. Hij heeft het opbouwen zo lang mogelijk uit weten te rekken en hij kan er nu geen schappelijk werk meer voor vinden.
Of misschien weet druppel nog wat werk in de schroot business
FHquote:Op dinsdag 12 januari 2010 21:17 schreef RealZeus het volgende:
[..]
Als het een F12 is heeft hij het wel heel lang weten te rekken.
.quote:
quote:Op dinsdag 12 januari 2010 20:41 schreef glasbak het volgende:
Zoekt er iemand nog een Volvo F12 480 4 asser triple met nch steilkippend kabelsysteem van oktober 2009?
Druppel gaat terug naar Volvo?quote:Op dinsdag 12 januari 2010 22:32 schreef druppelkut het volgende:
Zal het eens doorgeven aan de bazen.
Wij doen eigenlijk alles met kabels. Die nieuwe r620's die we hebben zijn haak maar te zwak.
En de Volvo die we hebben is aan vervanging toe.
Wie weet
Het zou tijd worden. Eindelijk eens een fatsoenlijke wagenquote:
wtf?quote:
Geef maar een PM'etje als je wat wilt weten...quote:Op dinsdag 12 januari 2010 22:32 schreef druppelkut het volgende:
Zal het eens doorgeven aan de bazen.
Wij doen eigenlijk alles met kabels. Die nieuwe r620's die we hebben zijn haak maar te zwak.
En de Volvo die we hebben is aan vervanging toe.
Wie weet
Wat is er mis met een mooie Volvoquote:Op dinsdag 12 januari 2010 22:49 schreef druppelkut het volgende:
[..]
wtf?
Nooit dat ik op zo'n hok ga zitten!
Maar de FH12 die we hebben is op t eind van z'n Latijn.
Nou.. Ik heb er een uurtje in gereden maar voor mij is het niets....quote:Op dinsdag 12 januari 2010 22:53 schreef Redbaron het volgende:
[..]
Wat is er mis met een mooie Volvo![]()
Ik persoonlijk vind die nieuwe MAN's maar op een aquarium lijken.
Doe mij maar een Volvo
alles!quote:Op dinsdag 12 januari 2010 22:53 schreef Redbaron het volgende:
[..]
Wat is er mis met een mooie Volvo![]()
ik heb er geen problemen mee, ik ben dan ook niet zo heel lang.quote:Op dinsdag 12 januari 2010 22:55 schreef glasbak het volgende:
[..]
Nou.. Ik heb er een uurtje in gereden maar voor mij is het niets....Ik pas niet lekker achter het stuur
ik heb m'n eerste bak erop nuquote:Op woensdag 13 januari 2010 08:35 schreef druppelkut het volgende:
Ik ook 6 uur begonnen en al bijna bij de tweede klant
Als je graag koffie drinkt wel jaquote:
Dat had ik gisteren. 30 cm sneeuw/ijs in de bakquote:Op woensdag 13 januari 2010 09:36 schreef glasbak het volgende:
en dan ook nog eens lopen vechten om je bevroren bak leeg te krijgen
Als je een kraan in de buurt hebt is het niet zo'n probleem. Maar ja, die was er nietquote:Op woensdag 13 januari 2010 09:46 schreef druppelkut het volgende:
[..]
Dat had ik gisteren. 30 cm sneeuw/ijs in de bak
Die stad staat op mijn "nooit naartoe gaan" lijst.quote:Op woensdag 13 januari 2010 10:15 schreef glasbak het volgende:
Druppel, kom je wel eens in Amsterdam?
Das nou jammerquote:Op woensdag 13 januari 2010 10:51 schreef druppelkut het volgende:
[..]
Die stad staat op mijn "nooit naartoe gaan" lijst.
1 keer op t Rembrandtplein gestaan met een dieplader. Dat vond ik genoeg voor de aankomende 10 jaar.quote:
Stop maar met zoekenquote:Op woensdag 13 januari 2010 11:22 schreef druppelkut het volgende:
[..]
1 keer op t Rembrandtplein gestaan met een dieplader. Dat vond ik genoeg voor de aankomende 10 jaar.
Sorry voor je maar ik vind het een vreselijke stad
Het is net of je op vakantie bent daar. "zoek de blanke".
Kom je zelf ook vaak in Engeland?quote:
Ik ken het, van ons staat/stond er een kraan op het fokking museumplein, wat een circus was dat met alle semi's met materiaalquote:Op woensdag 13 januari 2010 11:22 schreef druppelkut het volgende:
[..]
1 keer op t Rembrandtplein gestaan met een dieplader. Dat vond ik genoeg voor de aankomende 10 jaar.
Sorry voor je maar ik vind het een vreselijke stad
Het is net of je op vakantie bent daar. "zoek de blanke".
Paaltjes en fietsers in Amsterdamquote:Op woensdag 13 januari 2010 12:26 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Ik ken het, van ons staat/stond er een kraan op het fokking museumplein, wat een circus was dat met alle semi's met materiaal![]()
Ben op de terugweg tot 3 keer toe dwars over een tramhalte heen gerost omdat ik gewoon de bocht niet omkwam door al die graf"#"$$%#$"##paaltjes overal, en die fietslemmingen zijn helemáál debiel daar
Nee.quote:
DK, ik heb inmiddels een 14" stalen velg met bijhorend bandje geregeld. Al stuk beter dan dat fietsenwielquote:Op woensdag 13 januari 2010 10:51 schreef druppelkut het volgende:
[..]
Die stad staat op mijn "nooit naartoe gaan" lijst.
Kan je ook eindelijk weer doorrijdenquote:Op woensdag 13 januari 2010 16:00 schreef TommyGun het volgende:
[..]
Nee.
[..]
DK, ik heb inmiddels een 14" stalen velg met bijhorend bandje geregeld. Al stuk beter dan dat fietsenwiel
Moet ik nog op zoek naar een fietswiel?quote:Op woensdag 13 januari 2010 16:00 schreef TommyGun het volgende:
[..]
Nee.
[..]
DK, ik heb inmiddels een 14" stalen velg met bijhorend bandje geregeld. Al stuk beter dan dat fietsenwiel
Inderdaad, ik heb 't fietswiel nog wel, want de een zegt weer wat anders dan de ander (als in; geen max. aantal kilometers, zolang je niet te hard en te lang aan een stuk door rijdt).quote:Op woensdag 13 januari 2010 16:07 schreef Bartholomeus het volgende:
[..]
Kan je ook eindelijk weer doorrijden![]()
Ja ik weet 't niet... of deze nou echt versleten is of niet (zie verhaaltje hierboven).quote:Op woensdag 13 januari 2010 16:07 schreef druppelkut het volgende:
[..]
Moet ik nog op zoek naar een fietswiel?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op woensdag 13 januari 2010 16:23 schreef druppelkut het volgende:
Wij hebben 40 kuubs containers vol staan met alu velgen
zal er eens overheen kruipen.Je had dus serieus van ons verwacht dat wij zouden denken dat je een volle container stalen velgen in je doos zou steken teneinde de goeie voor TG te vinden?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zieke gedachten heb jij![]()
[b]Op maandag 28 mei 2012 19:03 schreef freshy98 het volgende:[/b]
Vrouwen en hints geven. Dat moeten ze echt eens afleren.
quote:Op woensdag 13 januari 2010 16:23 schreef druppelkut het volgende:
Wij hebben 40 kuubs containers vol staan met alu velgen
zal er eens overheen kruipen.Respect!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt..
OT:quote:Chauffeurs naar 48-urige werkweek
ROTTERDAM - Nederlandse vrachtwagenchauffeurs mogen vanaf eind maart gemiddeld niet meer dan 48 uur per week werken.
Dat liet bestuurder Huub van den Dungen van FNV Bondgenoten woensdag weten.
De Nederlandse overheid had afspraken gemaakt met de vakbonden dat die maatregel volgend jaar zou ingaan, maar de Europese Commissie legde druk op de regering om het eerder te doen.
''We hadden de 48-urige werkweek allang moeten invoeren'', aldus Van den Dungen.
Welzijn
In 2001 bereikten Europese bestuurders overeenstemming over de beperking van de werkweek.
Met de afspraken wil de Europese Commissie vooral de concurrentievoorwaarden tussen bedrijven van verschillende landen gelijktrekken. Daarnaast speelt ook het welzijn van chauffeurs mee.
Overleg
Door de nieuwe afspraken zouden werkgevers een kortere werkweek moeten invoeren voor hun personeel. Daardoor kunnen werknemers achteruitgaan in inkomen.
De vakbonden zijn nog in overleg met de overheid voor een cao-overeenkomst waarin de veranderingen door de invoering zijn opgenomen.
http://www.nu.nl/economie(...)-urige-werkweek.html
Het merendeel van de chauffeurs dus.quote:Op woensdag 13 januari 2010 17:21 schreef TommyGun het volgende:
Mee eens. Nog niet gehad over de mensen die 't moeten hebben van de overuren.
Wees blij, waarschijnlijk verdien je dan stukken meer.quote:Op woensdag 13 januari 2010 17:22 schreef druppelkut het volgende:
Gelukkig val ik niet onder een transport CAO.
Groothandel ftw
Is ¤1500,- netto veel?quote:Op woensdag 13 januari 2010 17:29 schreef RealZeus het volgende:
[..]
Wees blij, waarschijnlijk verdien je dan stukken meer.
Hoe krijg je dat nu weer voor elkaar?quote:Op woensdag 13 januari 2010 18:49 schreef glasbak het volgende:
[ afbeelding ]
Eeehmm baas? Zit je stevig op je stoel?
Het enige wat ik kan bedenken is dat er iets zwaars achterop zat en voorop niks en dat die achteropklappende auto op één of andere manier een uitsteeksel heeft geraakt waardoor de auto werd gelanceerd.quote:Op woensdag 13 januari 2010 19:02 schreef druppelkut het volgende:
[..]
Hoe krijg je dat nu weer voor elkaar?
Is ookquote:Op woensdag 13 januari 2010 20:19 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Mobiel internet lijkt me speciaal gemaakt voor een vrachtwagenchaufeur
Eigenlijk alleen tijdens het stilstaan. En dt doe ik heel veel op een dagquote:Op woensdag 13 januari 2010 20:21 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Tijdens het rijden?
Als een auto was gemaakt om stil te staan, waren wielen wel vierkantquote:Op woensdag 13 januari 2010 20:26 schreef druppelkut het volgende:
[..]
Eigenlijk alleen tijdens het stilstaan. En dt doe ik heel veel op een dag
Hier nog zo'n gekquote:Op woensdag 13 januari 2010 20:20 schreef druppelkut het volgende:
[..]
Is ook
ik doe de hele dag niks anders.
Ik ben zoooo blij he, dat ik er al uit benquote:Op woensdag 13 januari 2010 17:28 schreef RealZeus het volgende:
[..]
Het merendeel van de chauffeurs dus.
Ik heb vanmorgen bij het UWV al aangegeven dat ik niet gebonden ben aan het transport. De kans is dus ook best aanwezig dat ik wat anders ga doen. Ik krijg nog een test daarvoor.
Zo begin ik er eigenlijk ook een beetje over te denken...quote:Op woensdag 13 januari 2010 22:17 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Ik ben zoooo blij he, dat ik er al uit ben![]()
Eerst tekenen voor 55 uur, en nu een fijne verrassing van die kloothommels uit Brussel; doen ze er nog bij na een hele werkdag vanaf![]()
Kreeg vandaag 2 banen aangeboden; eentje weer als machinist op de bouw (= transport CAO) bij dat zwart rooie spul met die olifantjes erop, heb ik meteen voor bedankt... de pest voor die bouwvarkens; nooit meer![]()
De andere baan is 3 kwartier enkele reis op een containerkraan in een rustig haventje ergens in reservebelgië.. doemijdiemaarprima stukkie om te rijden op de motor, en continudienstwissels vallen bijna altijd tussen de spitstijden.
Binnenkort eens op gesprek; in de havenCAO zou ik voor 32 uur () hetzelfde pakken als voor 40 uren achter het stuur.. geregeld werk, ploegendienst dus maaaaanden van te voren weet je wanneer je moet werken, 8 uurtjes en dan neemt de volgende de sticks over, overwerken mag als je wilt (
) tot max 16 uur per week
![]()
Laat die strakke pakken in Den Haag en Brussel maar lekker zelf achter het stuur kruipen in een elektronische dwangbuis![]()
Voor mij is de lol eraf.. en nu is er ook al geen droog brood meer te verdienen.. hoog tijd voor een carriëre switch.
Lang leve de EU
Over 15 jaar zijn er geen vrachtwagenchauffeurs meer over omdat het totaal niet aantrekkelijk meer is om op de vrachtwagen te gaan..quote:Op woensdag 13 januari 2010 22:37 schreef Sounddragon het volgende:
Yeah, volgens mij was die 55 uur een soort van 'overgangs fase' ofzo... weet het niet meer precies eigenlijk.. maakte toch 70 - 80 uur, dus die krabbel boeide niks. Sommige dingen kúnnen gewoon niet binnen normale uren, of je bent zelfs als binnenland chauffeur regelmatig niet meer thuis straks..
De combi van de rijtijdenwet en die 48 uur maakt het straks gewoon onmogelijk om normaal te werken.. of iedereen gaat straks 4 dagen van 12 uur doen, maar dat mag eigenlijk ook weer niet![]()
Ik ben echt benieuwd hoe lang de transportsector dit nog gaat trekken, ik bedoel; achterlijk hoge dieselprijzen hebben we gehad, de Poolse invasie hebben we gehad, digitacho overleefd, milieuwet op milieuwet, Euronormering waardoor men steeds nieuwe auto 'moest' blijven kopen, roetfilters door de strot gestampt, Adblue shit erachteraan, nu de chauffeurs op droog brood.. over een paar jaar km heffing (moet ik nog zien trouwens)... where does it end![]()
Dit kán toch straks niet goed blijven gaan ??
Welk haventje (terminal) is dat dan?quote:Op woensdag 13 januari 2010 22:17 schreef Sounddragon het volgende:
De andere baan is 3 kwartier enkele reis op een containerkraan in een rustig haventje ergens in reservebelgië..
Dat valt nog te bezien. Werkgevers zijn nooit scheutig met loonsverhogingen en dan naaien ze je wel weer op een andere manier.quote:Op woensdag 13 januari 2010 22:48 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Zolang er in een normale periode een groot tekort is aan goede chaufeurs trekken die lonen ook wel aan
Ze zullen wel moeten.quote:Op donderdag 14 januari 2010 00:05 schreef RealZeus het volgende:
[..]
Dat valt nog te bezien. Werkgevers zijn nooit scheutig met loonsverhogingen en dan naaien ze je wel weer op een andere manier.
Ja, maar de saamhorighied onder chauffeurs is wat dat aangaat ver te zoeken. Niemand zal zeggen:"Kom, we leggen het werk neer."quote:Op donderdag 14 januari 2010 00:11 schreef druppelkut het volgende:
[..]
Ze zullen wel moeten.
Mensen hebben hypotheken, kinderen etc. Dat kost allemaal geld. Het is niet voor niks dat de chauffeur zo veel werkt.
Ja, normaal vind hij het nog leuk ook om te doen. Ik denk zelf dat er in geen enkele branche zo veel lage-lonen-mensen zijn die zo veel overwerken. Zie jij dat bankwerkers, keienleggers of kassameisjes dat doen?
Door de 48 urige werkweek leveren zij veel in. Dat zal toch gecompenseerd moeten worden.
OCT in Oosterhoutquote:Op woensdag 13 januari 2010 23:37 schreef vannelle het volgende:
[..]
Welk haventje (terminal) is dat dan?
Dat wordt een drama, veel transportbedrijven hebben het nu al niet breed, als hun chauffeurs minder mogen rijden hebben ze dus minder rendement van hun materieeel, dit valt dan weer op te lossen door meer chauffeurs in dienst te nemen die uit dezelfde pot moeten gaan meesnoepen, dat wordt planningtechnisch en financieel een drama, want elke chauffeur werkt straks liefst strak 48 uur natuurlijk, elke cent is welkom..quote:Op woensdag 13 januari 2010 22:48 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Zolang er in een normale periode een groot tekort is aan goede chaufeurs trekken die lonen ook wel aan
Daar heb je wel een goed punt.quote:Op donderdag 14 januari 2010 00:19 schreef RealZeus het volgende:
[..]
Ja, maar de saamhorighied onder chauffeurs is wat dat aangaat ver te zoeken. Niemand zal zeggen:"Kom, we leggen het werk neer."
Het probleem met chauffeurs is dat ze te verslingerd zijn aan het beroep en daardoor de acties van werkgevers en overheid maar pikken.
Binnen een aantal jaar komt er dat inderdaad bij en goede bedrijven kunnen hun kosten gewoon doorberekenen aan hun klanten en diegene die dat niet kunnen gaan naar de knoppen maar zolang wielen blijven rijden zijn er chaufeurs nodigquote:Op donderdag 14 januari 2010 00:39 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Dat wordt een drama, veel transportbedrijven hebben het nu al niet breed, als hun chauffeurs minder mogen rijden hebben ze dus minder rendement van hun materieeel, dit valt dan weer op te lossen door meer chauffeurs in dienst te nemen die uit dezelfde pot moeten gaan meesnoepen, dat wordt planningtechnisch en financieel een drama, want elke chauffeur werkt straks liefst strak 48 uur natuurlijk, elke cent is welkom..
Kan allemaal wel, maar dan gaan de klanten (wijzelf ook dus) gewoon meer voor de produkten betalen, omdat het transport duurder is geworden.. ben je dubbel de lul; en je verdient minder, én je bobo's worden duurder![]()
Of er komen nog meer oostblokkers die rijden voor 3 pepernoten en een rolletje drop.. en hebben schijt aan alles wat wetten en regels betreft..
Sommige chauffeurs leveren nu in een paar jaar gewoon 30% of meer van hun inkomen in.. denk je écht dat chauffeurs dat erbij gaan krijgen ??
En een heel groot gedeelte is niet eens lid van de vakbond,ook weer zo typisch. Volgens mij is er geen enkele branche waar je zo genaaid wordt als in tansport.quote:Op donderdag 14 januari 2010 00:44 schreef druppelkut het volgende:
[..]
Daar heb je wel een goed punt.
Hier in nl komen ze aanzetten met "toeteracties"
In Frankrijk leggen de chauffeurs de complete infrastructuur binnen een paar uur geheel plat.
tpiuwp!quote:Op donderdag 14 januari 2010 07:13 schreef druppelkut het volgende:
Ghehehe
D'r heeft hier een chauffeur zichzelf muurvast gezet met z'n combi. Moest ie maar niet ff snel voor druppel schieten. Eigen schuld
Dikke kans dat mijn contract niet verlengd wordt, daarom heb ik ondertussen ook gesolliciteerd.quote:Op woensdag 13 januari 2010 17:28 schreef RealZeus het volgende:
[..]
Het merendeel van de chauffeurs dus.
Ik heb vanmorgen bij het UWV al aangegeven dat ik niet gebonden ben aan het transport. De kans is dus ook best aanwezig dat ik wat anders ga doen. Ik krijg nog een test daarvoor.
Dat zijn er 3.quote:Op donderdag 14 januari 2010 09:16 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Dikke kans dat mijn contract niet verlengd wordt, daarom heb ik ondertussen ook gesolliciteerd.
Voor diegenen die zich afvragen waar, 2 woorden: groen pak, overheid.
quote:Op donderdag 14 januari 2010 09:27 schreef druppelkut het volgende:
[..]
Dat zijn er 3.
Staatsbosmongolen of belastingambtenaar (douane)?
Tja, 't klinkt minder romantisch dan wat ik voor ogen had, maar in wezen heb je gelijk...quote:Op donderdag 14 januari 2010 09:31 schreef druppelkut het volgende:
Of ga je met een 3 tonnertje op een legerbasis spelen?
De plantsoenendienst?quote:Op donderdag 14 januari 2010 09:16 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Dikke kans dat mijn contract niet verlengd wordt, daarom heb ik ondertussen ook gesolliciteerd.
Voor diegenen die zich afvragen waar, 2 woorden: groen pak, overheid.
't is een militaire functie...quote:Op donderdag 14 januari 2010 09:46 schreef druppelkut het volgende:
Kom je dan als burger in dienst? Of krijg je toch soldij?
Op dit moment zou ik alles aan willen pakken. Ik zit nu thuis, m'n vrije dagen van vorig jaar op te maken, en ik zie het somber in.quote:
Hebben ze daar nog meer mensen nodig?quote:
Dat is toch in die straat waar ook een carrosseriebouwer zit? Doodlopend straatje op de hoek van het industrieterrein. Daar moest ik een tijdje terug regelmatig zijn.quote:
Jamaar beste vrind. Die speelt niet af op m'n iPhone.quote:
Tering, daar wordt je niet blij vanquote:
Das pas sturen jahquote:
Koop dan ook een goeie telefoon!quote:Op donderdag 14 januari 2010 20:17 schreef druppelkut het volgende:
[..]
Jamaar beste vrind. Die speelt niet af op m'n iPhone.
Dat is nou precies een van de redenen waarom ik lekker dicht bij huis blijfquote:Op donderdag 14 januari 2010 20:23 schreef Barcaconia het volgende:
[..]
Tering, daar wordt je niet blij van
Ze zoeken ook nog stacker chauffeurs geloof ik.. maar ik word nu benaderd via een UZB voor havenpersoneel, omdat ik de haven in wilquote:Op donderdag 14 januari 2010 19:58 schreef vannelle het volgende:
[..]
Hebben ze daar nog meer mensen nodig?
Klinkt een stuk aangenamer dan waar ik nu zit.
Succes en vooral ook plezier in je nieuwe job!
Pff ik zou het niet weten; als ik op GE kijk zitten ze idd in een hoekie van het industrieterrein; ik ben er met mijn vorige werkgever nog geweest om een nieuwe reachstacker voor hun op de kade te ploffen vanaf een ponton, heb ik nog wel foto's van ergens volgens mijquote:Op donderdag 14 januari 2010 20:07 schreef Barcaconia het volgende:
[..]
Dat is toch in die straat waar ook een carrosseriebouwer zit? Doodlopend straatje op de hoek van het industrieterrein. Daar moest ik een tijdje terug regelmatig zijn.
Ik ook niet meer want ik heb het er al aan uitgegeven. Ik neem hem alleen niet mee in de vrachtwagenquote:Op donderdag 14 januari 2010 23:46 schreef druppelkut het volgende:
Geef me maar geld voor een laptop. Ik heb het niet.
Ik vind het persoonlijk wel meevallen dus, je moet wel een city hebben idd. Je kan beter Amsterdam rijden..quote:Op woensdag 13 januari 2010 11:22 schreef druppelkut het volgende:
[..]
1 keer op t Rembrandtplein gestaan met een dieplader. Dat vond ik genoeg voor de aankomende 10 jaar.
Sorry voor je maar ik vind het een vreselijke stad
Het is net of je op vakantie bent daar. "zoek de blanke".
Ik ben ook terug naar de klas gegaan, heb theorie gevolgt bij BACE en gelest bij E&R.quote:Op dinsdag 12 januari 2010 19:17 schreef ShizzleMyDizzle het volgende:
[..]
Theorie doe ik toch liever met een cursus. Weer eens terug in de klas, wel leuk (hoop ik)
Ik had een dieplader, enkelassertje met de as helemaal op het eind. Zie dan maar eens bochtjes te maken daarquote:Op vrijdag 15 januari 2010 09:08 schreef blup het volgende:
[..]
Ik vind het persoonlijk wel meevallen dus, je moet wel een city hebben idd. Je kan beter Amsterdam rijden..
Leiden
Delft
Heb overigens 1x lelijk vast gestaan in amsterdam
Nichten genoeg in de stadquote:Op vrijdag 15 januari 2010 09:11 schreef druppelkut het volgende:
[..]
Ik had een dieplader, enkelassertje met de as helemaal op het eind. Zie dan maar eens nichtjes te maken daar
Noh, dit valt nog wel mee. Ik heb jaren geleden eens in een dergelijk bochtje gestaan, en die was dus nog krapper. Bleek niet helemaal te passen, achteruit ging niet meer omdat ik met de binnenkant van de trekas van de grond af stond doordat het zo hard naar beneden ging, en men heeft uiteindelijk de trailer haaks op de rijrichting de bocht om getrokken zodat ik verder naar beneden konquote:
Ben je wellis door leiden of delft gereden? ik vind dat persoonlijk nog erger als amsterdam hoor!!quote:
gelukkig alleen nog maar met de personenwagenquote:Op vrijdag 15 januari 2010 09:22 schreef blup het volgende:
[..]
Ben je wellis door leiden of delft gereden? ik vind dat persoonlijk nog erger als amsterdam hoor!!
Zet 'm zsm op je lijstje met no-go.quote:Op vrijdag 15 januari 2010 09:40 schreef druppelkut het volgende:
[..]
gelukkig alleen nog maar met de personenwagen
quote:Op vrijdag 15 januari 2010 09:08 schreef blup het volgende:
Sowieso koste dit grafding me de halve week:
[ afbeelding ]
Nee, dat kende ik nog niet.quote:Op vrijdag 15 januari 2010 10:30 schreef glasbak het volgende:
Druppel ken je dit?
http://www.trackr.nl/
WTF is dat voor vage pook, het lijkt meer op een joystick van een computer. De hoog/laag en de splitter haal ik er wel uit maar waar zijn al die andere knopjes voor?quote:Op vrijdag 15 januari 2010 09:08 schreef blup het volgende:
[..]
Sowieso koste dit grafding me de halve week:
[ afbeelding ]
Dat is de koppelingquote:Op vrijdag 15 januari 2010 10:50 schreef RealZeus het volgende:
[..]
WTF is dat voor vage pook, het lijkt meer op een joystick van een computer. De hoog/laag en de splitter haal ik er wel uit maar waar zijn al die andere knopjes voor?
Daar zit de koppeling ook nog.quote:Op vrijdag 15 januari 2010 11:13 schreef RealZeus het volgende:
[..]Natuurlijk de koppeling.
Ik heb de koppeling het liefst onder mijn linkervoet. Rare MAN.
quote:Op vrijdag 15 januari 2010 11:25 schreef druppelkut het volgende:
[..]
Daar zit de koppeling ook nog.
In de lage groep gebruik ik de voetkoppeling en in de hoge de duimkoppeling
Werkt echt geweldig!
Mwah ik vind het wel wat hoor, schakelen zonder je knie naar de klote te trappen steeds... Vooral in de stad op de doorgaande wegen als je steeds tussen 5 6 en 7 aan het schakelen bent kan ik me goed voorstellen dat het ideaal isquote:Op vrijdag 15 januari 2010 11:33 schreef RealZeus het volgende:
[..]Lekker overbodig. Voetkoppeling ftw.
Jawel hoor, bij mijn weten hebben de vuilniswagens nog steeds gewoon Eaton bakken omdat de koppelingsplaten in de astronic (net als iedere handbak) het excessieve schakelen niet overlevenquote:Op vrijdag 15 januari 2010 12:31 schreef glasbak het volgende:
Schakelen zonder koppeling is nog veel beter.
Eaton
Jammer dat de DAF ze niet meer in wil bouwen sinds ze de graftronic hebben
Overbodig?? Het beste alternatief voor een automaat! Je hoeft niet elke keer de koppeling in te trappen, in plaats daarvan gewoon een knopje op je pook.quote:Op vrijdag 15 januari 2010 11:33 schreef RealZeus het volgende:
[..]Lekker overbodig. Voetkoppeling ftw.
Je hebt gelijk, mijn foutquote:Op vrijdag 15 januari 2010 12:44 schreef glasbak het volgende:
Jij hebt het over allisons vol automaten die een vloeistof koppeling hebben. Ik heb het over de Eaton twinsplitter die gewoon met een droge plaat werkt.
Waarschijnlijk wist je al dat je deze kosten kunt aftrekken van de Belastingen???quote:Op dinsdag 12 januari 2010 19:17 schreef ShizzleMyDizzle het volgende:
Nja, betaal alles uit eigen portemonnee en het kost nogal wat eigenlijk, dus de oplegger/aanhanger laat ik nog even voor wat het is. Ben voor de 'spoed' cursus theorie (die 1,5 weekse cursus) 1200 euro kwijt alles inclusief, en voor de spoed cursus praktijk (2 hele, of 4 halve dagen) kleine 2100 euro. Dit is inclusief vakbekwaamheid (chauff diploma).
Hier ook de wasstraat bevroren. Klotezooi, gelukkig kreeg ik als compensatie gratis een wasbox ter beschikking voor onbeperkte tijdquote:Op vrijdag 15 januari 2010 14:37 schreef glasbak het volgende:
Ik haat vorst
Ik kan al 2 weken m'n auto mijn auto niet wassen. Vanmorgen was de wasstraat in werking maar als ik wil gaan wassen hebben ze hem alweer afgetapt
Neequote:Op vrijdag 15 januari 2010 13:37 schreef glasbak het volgende:
@drupje : Zeker niet op zitten letten toen je voor je ccvb aan het leren was
Mij was uitgelegt dat je die alleen ken gebruiken bij het splitten, schakelaar om en op t knopje drukken. Zo goed als nooit nodig gehad, in die les wagen lag 3 ton ladingquote:Op vrijdag 15 januari 2010 10:50 schreef RealZeus het volgende:
[..]
WTF is dat voor vage pook, het lijkt meer op een joystick van een computer. De hoog/laag en de splitter haal ik er wel uit maar waar zijn al die andere knopjes voor?
Je kunt en mag er gewoon mee schakelen. Voor de splitter is het helemaal handig natuurlijk.quote:Op vrijdag 15 januari 2010 15:44 schreef blup het volgende:
[..]
Mij was uitgelegt dat je die alleen ken gebruiken bij het splitten, schakelaar om en op t knopje drukken. Zo goed als nooit nodig gehad, in die les wagen lag 3 ton lading
Yeah.. WEEKEND!!!!!!quote:Op vrijdag 15 januari 2010 15:03 schreef druppelkut het volgende:
[..]
Nee
moest dat dan?
@wassen met vorst:
Ik weet dat mijn auto blauw moet zijn maar daar is ook meteen alles mee gezegd. Wassen is ook zinloos nu.
WEEKEND!!!!!!!
Zo zijn er mensen geweest (tientallen) die zonder ervaring met een Eaton (twinsplitter) gaan rijden. Na een half uurtje prutten staan ze meestal in de garage met de mededeling dat de versnellingsbak stuk is. Maar ja.. Als je gaat schakelen met een eaton mag je de koppeling niet gebruiken. Doe je dat wel en je denk het zelfde te kunnen schakelen als een ZF bak, dan gaat ie vreselijk krakenquote:Op vrijdag 15 januari 2010 15:44 schreef blup het volgende:
[..]
Mij was uitgelegt dat je die alleen ken gebruiken bij het splitten, schakelaar om en op t knopje drukken. Zo goed als nooit nodig gehad, in die les wagen lag 3 ton lading
Ja klopt heb ik gelezen, maar hoe dit moet weet ik eigenlijk absoluut niet aangezien ik nog nooit aangifte heb hoeven doen bij de belastingdienstquote:Op vrijdag 15 januari 2010 14:14 schreef A_Noniem het volgende:
[..]
Waarschijnlijk wist je al dat je deze kosten kunt aftrekken van de Belastingen???
Ze vallen namelijk onder kosten voor het leren van een BEROEP.
Maw via de Belastingdienst kun je weer een aardig centje terugkrijgen hetgeen je bijvoorbeeld weer kan steken in een ADR certificaat.
Succes.
Op de site van de Belastingdienst.nl kun je een T-biljet aanvragen.quote:Op vrijdag 15 januari 2010 16:24 schreef ShizzleMyDizzle het volgende:
[..]
Ja klopt heb ik gelezen, maar hoe dit moet weet ik eigenlijk absoluut niet aangezien ik nog nooit aangifte heb hoeven doen bij de belastingdienst
Ik heb er weinig moeite mee. Ik denk dat ik, als een ik een Scania zou willen kopen , een Opticruise kies met koppelingspedaal.quote:Op vrijdag 15 januari 2010 11:59 schreef Bartholomeus het volgende:
[..]
Mwah ik vind het wel wat hoor, schakelen zonder je knie naar de klote te trappen steeds... Vooral in de stad op de doorgaande wegen als je steeds tussen 5 6 en 7 aan het schakelen bent kan ik me goed voorstellen dat het ideaal is
Ik koop liever een vrachtwagenquote:Op vrijdag 15 januari 2010 17:06 schreef RealZeus het volgende:
[..]
Ik heb er weinig moeite mee. Ik denk dat ik, als een ik een Scania zou willen kopen , een Opticruise kies met koppelingspedaal.
Misschien een stomme vraag, maar hoezo 'naar de klote trappen'?quote:Op vrijdag 15 januari 2010 11:59 schreef Bartholomeus het volgende:
[..]
Mwah ik vind het wel wat hoor, schakelen zonder je knie naar de klote te trappen steeds... Vooral in de stad op de doorgaande wegen als je steeds tussen 5 6 en 7 aan het schakelen bent kan ik me goed voorstellen dat het ideaal is
Nee, die zijn ook bekrachtigd.quote:Op vrijdag 15 januari 2010 17:37 schreef ShizzleMyDizzle het volgende:
[..]
Misschien een stomme vraag, maar hoezo 'naar de klote trappen'?
Ik weet wel dat een vrachtwagen meer versnellingen heeft en je zodoende vaker schakelt, maar ik vind ontkoppelen (in de gewone auto dus) nou niet echt zwaar voor mijn knie ofzo.
Of is het koppelingspedaal bij een vrachtwagen soms veel zwaarder?
Neuh veel zwaarder is het niet, maar je maakt die beweging zó vaak op een dag, dat dat over al die jaren niet best is, zeg maar. Als je een paar jaar rijdt zul je er geen grote problemen mee krijgen, maar ik heb dus inderdaad een collega die links een versleten knie heeft van het koppelenquote:Op vrijdag 15 januari 2010 17:37 schreef ShizzleMyDizzle het volgende:
[..]
Misschien een stomme vraag, maar hoezo 'naar de klote trappen'?
Ik weet wel dat een vrachtwagen meer versnellingen heeft en je zodoende vaker schakelt, maar ik vind ontkoppelen (in de gewone auto dus) nou niet echt zwaar voor mijn knie ofzo.
Of is het koppelingspedaal bij een vrachtwagen soms veel zwaarder?
Ik zal eens kijken of ik voor de gein een teller op mijn pedaal kan zetten en eens een dagje te meten..quote:Op vrijdag 15 januari 2010 17:44 schreef Bartholomeus het volgende:
[..]
Neuh veel zwaarder is het niet, maar je maakt die beweging zó vaak op een dag, dat dat over al die jaren niet best is, zeg maar. Als je een paar jaar rijdt zul je er geen grote problemen mee krijgen, maar ik heb dus inderdaad een collega die links een versleten knie heeft van het koppelenIs wel een oud baasje, maar toch
Daar wil ik nog aan toevoegen dat ik ook baantjes had waarbij je 10x per dag van auto moet wisselen. Dan wordt je laks en ga je niet elke keer de stoel optimaal verstellen. Dan krijg je helemaal last omdat je eigenlijk je knie verkeerd belast.quote:Op vrijdag 15 januari 2010 17:44 schreef Bartholomeus het volgende:
[..]
Neuh veel zwaarder is het niet, maar je maakt die beweging zó vaak op een dag, dat dat over al die jaren niet best is, zeg maar. Als je een paar jaar rijdt zul je er geen grote problemen mee krijgen, maar ik heb dus inderdaad een collega die links een versleten knie heeft van het koppelenIs wel een oud baasje, maar toch
quote:Op vrijdag 15 januari 2010 17:44 schreef Bartholomeus het volgende:
[..]
Neuh veel zwaarder is het niet, maar je maakt die beweging zó vaak op een dag, dat dat over al die jaren niet best is, zeg maar. Als je een paar jaar rijdt zul je er geen grote problemen mee krijgen, maar ik heb dus inderdaad een collega die links een versleten knie heeft van het koppelenIs wel een oud baasje, maar toch
Stackerchauffeur, dat is wat ik momenteel doe. Ook boten laden met dat ding, de luxe van een kraan hebben we (nog) niet. Kraandrijver zou ik best willen leren maar op dit moment kan ik het niet dus daar solliciteer ik dan ook maar niet op.quote:Op vrijdag 15 januari 2010 02:30 schreef Sounddragon het volgende:
Ze zoeken ook nog stacker chauffeurs geloof ik.. maar ik word nu benaderd via een UZB voor havenpersoneel, omdat ik de haven in wilIk weet niet wat jij wilt en kan natuurlijk
![]()
Ben jij dit?quote:Op vrijdag 15 januari 2010 02:30 schreef Sounddragon het volgende:Pff ik zou het niet weten; als ik op GE kijk zitten ze idd in een hoekie van het industrieterrein; ik ben er met mijn vorige werkgever nog geweest om een nieuwe reachstacker voor hun op de kade te ploffen vanaf een ponton, heb ik nog wel foto's van ergens volgens mijmaar nu schijnen ze een flink stuk terrein erbij te hebben met 2 extra kranen die in continu moeten gaan lossen, en daar mag ik dan op gaan slingeren
![]()
Is het wat daar ??
Oké, duidelijk en dacht zelf ook al wel dat het door het vele schakelen zou komenquote:Op vrijdag 15 januari 2010 17:44 schreef Bartholomeus het volgende:
[..]
Neuh veel zwaarder is het niet, maar je maakt die beweging zó vaak op een dag, dat dat over al die jaren niet best is, zeg maar. Als je een paar jaar rijdt zul je er geen grote problemen mee krijgen, maar ik heb dus inderdaad een collega die links een versleten knie heeft van het koppelenIs wel een oud baasje, maar toch
Ikke dat filmpje bekijken, gebeurt er niks.quote:
Ik zat eigenlijk ook te wachten tot hij in het water zou vallenquote:Op vrijdag 15 januari 2010 18:27 schreef druppelkut het volgende:
[..]
Ikke dat filmpje bekijken, gebeurt er niks.
Geen ponton wat opeens het ruime sop kiest, geen ramp die wegschuift en vooral geen stacker die in het water beland.
Wel een hoop gepiep
Hier toch?quote:Op vrijdag 15 januari 2010 02:30 schreef Sounddragon het volgende:
Pff ik zou het niet weten; als ik op GE kijk zitten ze idd in een hoekie van het industrieterrein; ik ben er met mijn vorige werkgever nog geweest om een nieuwe reachstacker voor hun op de kade te ploffen vanaf een ponton, heb ik nog wel foto's van ergens volgens mijmaar nu schijnen ze een flink stuk terrein erbij te hebben met 2 extra kranen die in continu moeten gaan lossen, en daar mag ik dan op gaan slingeren
![]()
Is het wat daar ??
Goedemorgen!quote:Op zaterdag 16 januari 2010 06:45 schreef glasbak het volgende:
Goedemorgen Collega's![]()
Is d'r al iemand wakker op deze vroege zaterdag?
Tuurlijk gebeurt er niks, stacerchauffeurs zijn altijd heel verantwoord bezig.quote:Op vrijdag 15 januari 2010 18:27 schreef druppelkut het volgende:
[..]
Ikke dat filmpje bekijken, gebeurt er niks.
Geen ponton wat opeens het ruime sop kiest, geen ramp die wegschuift en vooral geen stacker die in het water beland.
Wel een hoop gepiep
Phoe, deze zaterdagvrachtwagenchauffeursvrouw is al wel een tijdje wakker hoor (3:45 stond de wekkerquote:Op zaterdag 16 januari 2010 06:45 schreef glasbak het volgende:
Is d'r al iemand wakker op deze vroege zaterdag?
Ik ken dat probleem. Om 6 uur instappen om er vervolgens achter te komen dat je pas om half 8 bij je eerste klant hoeft te zijn.quote:Op zaterdag 16 januari 2010 07:42 schreef vannelle het volgende:
[..]
Goedemorgen!
Ik ben wakker!!![]()
Ben zelfs al terug van mijn werk, ik zou om 06.00 beginnen met containers wisselen voor een klant.
Bleek er niks geladen te zijn dus kon ik weer naar huis.
Als ze nou even hadden gebeld had ik lekker uit kunnen slapen.
Heftruckchauffeurs daarintegen:quote:Op zaterdag 16 januari 2010 07:43 schreef vannelle het volgende:
[..]
Tuurlijk gebeurt er niks, stacerchauffeurs zijn altijd heel verantwoord bezig.
Jep, daaro; ik denk dat de uitbreiding die ze noemen op de site, die driehoek bovenaan tussen het spoor en het water is.. dan hebben ze idd een serieus eind kade erbij gekregenquote:Op vrijdag 15 januari 2010 19:25 schreef Barcaconia het volgende:
[..]
Hier toch?
Nouja, eigenlijk heb ik mijn antwoord al want zowel de carrosseriebouwer als de OCT staan bij naam genoemd
Yeah, ik heb ook wel mijn voorkeuren, maar momenteel is er niet zoveel te willen.. ik ben al blij als ik met mijn hijspapieren op een havenkraan terecht kan.. ik kan veel, maar wil graag vóóruit in een nieuwe baan, en niet achteruit..quote:Op vrijdag 15 januari 2010 18:05 schreef vannelle het volgende:
[..]
Stackerchauffeur, dat is wat ik momenteel doe. Ook boten laden met dat ding, de luxe van een kraan hebben we (nog) niet. Kraandrijver zou ik best willen leren maar op dit moment kan ik het niet dus daar solliciteer ik dan ook maar niet op.![]()
Dus dat kan ik maar wat wil ik?
Ik zou graag dit werk willen blijven doen maar dan op een plek waar alles (beter) geregeld is incl. passend salaris ipv. de fooi die ik nou krijg.
[..]
Ben jij dit?
quote:Op zondag 17 januari 2010 01:32 schreef druppelkut het volgende:
Lalalala.
Ik ben beniewd vannacht. Of ie waarmaakt wat ie beloofd heeft. Minstens 30 minuten.
Morgen uitslag
Ja sorryquote:
quote:Op zondag 17 januari 2010 10:16 schreef druppelkut het volgende:
[..]
Ja sorry
Als je wat gedronken hebt zet je eens wat op een forum.
Maar de uitslag:
Heul geen 30 minuten. Was heul niks
Kreeg m niet eens omhoog
quote:Op zondag 17 januari 2010 10:16 schreef druppelkut het volgende:
[..]
Ja sorry
Als je wat gedronken hebt zet je eens wat op een forum.
Maar de uitslag:
Heul geen 30 minuten. Was heul niks
Kreeg m niet eens omhoog
Hij had z'n PTO vergeten in te schakelenquote:Op zondag 17 januari 2010 10:16 schreef druppelkut het volgende:
[..]
Ja sorry
Als je wat gedronken hebt zet je eens wat op een forum.
Maar de uitslag:
Heul geen 30 minuten. Was heul niks
Kreeg m niet eens omhoog
Daar vraag je dan ook omquote:
[Anne] Dit is offtopic[/Anne]quote:Op zondag 17 januari 2010 22:40 schreef druppelkut het volgende:
Verrekte klote pijltjes
heb ik een keer kans op een finaleplek in een tournooitje, verzaak ik in de halve finale
ik gooi 4e divisie, waarvan ik verloren heb 2e. Had ik m'n dubbel maar geraakt in 1 pijl, had ik in de finale gestaan.
Helaas maar 115 euro prijzengeld.
Ik had wel een leuke poule om in te starten.
1 Eredivisie, 1 eerste divisie en 2 tweede divisie en ik zei de gek. Alles gewonnen in de poule. Slechts 1 leg afgegeven
Da's offtopic,je moet zeggen: Owwww god, dat wordt weer een IVW-controlequote:Op zondag 17 januari 2010 23:49 schreef Sounddragon het volgende:
Owwww god.. dit wordt weer een topicreport
Ook goedemorgenquote:Op maandag 18 januari 2010 05:27 schreef druppelkut het volgende:
Goede morgen heren
zo maar eens de aanhanger aanpikken en rijden
quote:Op maandag 18 januari 2010 06:14 schreef Pas259 het volgende:
Als ik mag vragen, wat verdient een vrachtwagen chauffeur eigenlijk? en een internationale?
Wat zij zegt; en ga FF zitten als je kijktquote:Op maandag 18 januari 2010 06:32 schreef druppelkut het volgende:
Zoek de CAO maar eens op. Daar staat het toT op de cent nauwkeurig in.
Ik wil weten wat je er ongeveer netto aan overhoud inclusief toeslagen en dergelijke.quote:Op maandag 18 januari 2010 08:03 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
[..]
Wat zij zegt; en ga FF zitten als je kijkt
Mogguh allen![]()
En gemiddeld met overuren?quote:Op maandag 18 januari 2010 08:41 schreef druppelkut het volgende:
Daar zit zoveel verschil in.
Wat voor auto rijd je, hoe lang heb je ervaring, waar rij je (nationaal/internationaal), eigen vervoer, etc.
Ik rijd alleen maar eigen vervoer, nationaal en hou ongeveer 1500 netto over excl. overuren.
In mijn fulltime tijd: dat dus. Maar wel zonder blikken of blozen 75+ uur in de week trappenquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hé, ik neem je alleen wat werk uit handen.quote:Op maandag 18 januari 2010 11:00 schreef Anne het volgende:
[..]
Wat kun jij je druk maken om niks zeg.
Je verdient heel veel maar wat je krijgt is vaak minder.quote:Op maandag 18 januari 2010 06:14 schreef Pas259 het volgende:
Als ik mag vragen, wat verdient een vrachtwagen chauffeur eigenlijk? en een internationale?
Eigen brood eerstquote:Op maandag 18 januari 2010 11:26 schreef druppelkut het volgende:
Zo. 3 kwartier verplicht stilstaan
Wat zal ik eens doen. Eigen brood of een snack...... Hmmmm....
Heb ik ook gedaan. Ga niet de uitdaging van een hamburger aan.quote:
Als ik dit soort dingen lees weet ik steeds zekerder dat ik niet meer op de vrachtwagen wil.quote:
Eenschquote:Op maandag 18 januari 2010 12:04 schreef RealZeus het volgende:
[..]
Als ik dit soort dingen lees weet ik steeds zekerder dat ik niet meer op de vrachtwagen wil.
Digitach
Ik sta al genoeg stil overdag. Vooral bij het laden/lossen.quote:Op maandag 18 januari 2010 12:04 schreef Sounddragon het volgende:
Verschrikkelijk zeg; eten op de klok![]()
Ik eet het liefst gewoon rijdend.. tijd en gelegenheid zat.. dat domme stilstaan kost alleen maar tijd
Ik kan m niet aan een dok zetten.quote:Op maandag 18 januari 2010 12:13 schreef Sounddragon het volgende:
Kan je niet met laden en lossen je rustpauze erin knallen dan ??? deed ik wel altijd als dat nodig was
Dan ga je gewoon je pauze maken zoals gepland, en meer dan 30 minuten. Dan heb je volgens je tacho wel 16 minuten 'teveel' stilgestaan, maar dat maakt niet uit. Vervolgens rijd je gewoon de volgende 4,5 uur vol waarna je gewoon weer 3 kwartier maakt. Dan klopt de telling van de tacho wel niet helemaal meer, maar daar kijken ze niet naar. Als jij je pauze er maar op hebt staan is het goedquote:Op maandag 18 januari 2010 12:03 schreef glasbak het volgende:
Klote digi tach
Vanmorgen eerst om 8 uur 32 minuten pauze gedaan maar daarna per ongeluk ergens bij een klant 16 minuten op pauze gestaan terwijl ik hem dan altijd op arbeid zet. Dus nu kans op een boete
Ach zoveel controleren ze nu ook weer niet maar het is toch weer een overtreding.
Registreert zo'n digitach ook lage snelheden? (als in: onder de 2kmpu)quote:Op maandag 18 januari 2010 12:18 schreef druppelkut het volgende:
[..]
Ik kan m niet aan een dok zetten.
Ik moet containers wisselen enzo.
En nee, ik ga niet met een magneet werken
Ah, dat wil je niet neequote:Op maandag 18 januari 2010 13:26 schreef druppelkut het volgende:
Rangeren onder de 2 km/h
Wil je soms dat ik per dag maar 1 klant kan doen?
99 v/d 100 keer moet je de aanhanger buiten laten staan. En die container die daarop staat moet ook naar binnen. En vaak is dat een paarhonderd meter rijden
Het ding is traag he? Zet hem eens 3/4 wielslag verder, en wacht dan eens een minuutje op wat het ding doetquote:Op maandag 18 januari 2010 16:37 schreef glasbak het volgende:
Ik heb het net even gemeten maar ik reed 4.5 meter voordat hij op rijden sprong. En ja mijn teller staat nu op 1 minuut rijden.
Niks. Doet helemaal niks.quote:Op maandag 18 januari 2010 17:04 schreef Bartholomeus het volgende:
[..]
Het ding is traag he? Zet hem eens 3/4 wielslag verder, en wacht dan eens een minuutje op wat het ding doet
Maar heb jij het dan nooit gemerkt dat hij na stilstand altijd een minuutje extra rijden telt?quote:Op maandag 18 januari 2010 17:54 schreef druppelkut het volgende:
[..]
Niks. Doet helemaal niks.
Behalve op pauze blijven staan
ander leesvoer : http://www.transport-onli(...)/index.php?news=6555quote:Dat probleem van die valse minuten heb ik ook. Afgelopen donderdag reed ik een parkeervak in, exact op het moment dat de tacho van 4.29 naar 4.30 sprong. Laten we zeggen dat ik dus 1 a 2 seconden gereden heb terwijl hij op 4.30 stond. 25 minuten later wilde ik de rusttijd controleren en gaf hij 4.31 rijtijd aan.
Later die dag heb ik het in de gaten gehouden en zelfs als ik langer als een minuut bij een stoplicht stilsta, met de tacho in de arbeidsstand (kruisje), telt hij bij stilstand vrolijk een minuut rijtijd op.
Wat mij ook opvalt is dat wanneer je met de tellers op 0 start, na een periode van rust dus, de teller met de rijtijd van chauffeur 1 altijd een paar minuten meer aangeeft dan de arbeidstijd van chauffeur 2 terwijl de klokken toch 100% gelijk zouden moeten lopen. Zie bijgaande foto.
Als ik met mijn containerauto aan het laden/lossen ben, dat wil zeggen dat ik ongeveer 15 a 20 minuten korte stukjes rij van maximaal 100 meter per keer, dan vliegt de rijtijd met sprongen vooruit. Zo is het wel een keer voorgekomen dat ik aankwam op het losadres met exact 4 uur rijdtijd op de klok. Na 10 minuten bezig te zijn geweest kreeg ik de 4.15 waarschuwing en na nog eens 7 minuten de 4.30.
Door deze constructie worden naar mijn mening de chauffeurs ten onrechte genaaid. Wat is de achterliggende gedachte om deze kostbare minuten zo te moeten verspelen?
Op de meeste sites lees ik het zo:quote:Op maandag 18 januari 2010 18:36 schreef boertie het volgende:
Voor zover ik weet moet je tijdens de keuring je reservebril bij je hebben. Kan veranderd zijn want ik heb 2,5 jaar geleden mijn laatste keuring gehad.
Als ik het zo lees kan je gewoon met je lenzen in daarheen. Ik zie niets over reserve brillen of reserve lenzen.quote:Op maandag 18 januari 2010 18:43 schreef ShizzleMyDizzle het volgende:
[..]
Op de meeste sites lees ik het zo:
Wat neemt u mee naar de keuring?
* Eigenverklaring CBR (te verkrijgen bij het gemeentehuis);
* Uw eventuele medicijnen;
* Een geldig legitimatiebewijs (rijbewijs of paspoort);
* Uw eventuele bril of contactlenzen.
Dus ja. Zal het morgen nog even navragen op de rijschool, woensdag al keuring. Zit morgen tot 16.30 op de rijschool en kan echt niet zo snel even een bril regelen, dus als ik die woensdag wel moet hebben is het dikke pech :S
Op weer een andere site lees ik dat ik een bril mee moet nemen of lenzen + vloeistof.quote:Op maandag 18 januari 2010 18:45 schreef glasbak het volgende:
[..]
Als ik het zo lees kan je gewoon met je lenzen in daarheen. Ik zie niets over reserve brillen of reserve lenzen.
Of heb ik nu mijn verkeerde bril op?
Laad- / lostijd als pauze gebruiken? Hoe doe je dat dan? Ik heb ook geleerd (quote:Op maandag 18 januari 2010 21:33 schreef Barcaconia het volgende:
Juist als je internationaal rijdt kun je maar beter de regels volgen. Straffen zijn niet mis als je gepakt wordt! En daarbij wil je ook niet veel langer rijden want als je dagelijks 9 uur achter het stuur zit op een rechte snelweg richting Spanje ben je het wel beu aan het einde van de dag.
Die rijtijdenwet wordt pas vervelend als je distributie doet. 45 minuten stilstaan is dan echt ontzettend kut. Gelukkig halen de meeste bazen geen uur van je dagsalaris af voor pauze dus kun je laad- en lostijd aan het dock vaak als pauze gebruiken.
Het verschil is dat de eerste digitale tacho's niet vanzelf op rust springen, maar op werken. De hamertjes dus. Dus als je niet op het knopje drukt komt er ook geen rust op te staan. De nieuwere tacho's springen wel vanzelf op rust overigens. Bij ons de auto's met een BX kenteken.quote:Op maandag 18 januari 2010 21:42 schreef Barcaconia het volgende:
Op een analoge tacho switch ik eigenlijk nooit. Je ziet op de schijf toch wel dat de wagen stilstaat. Bij een digitach komt dat schijnbaar iets nauwer maar daar heb ik nooit mee gewerkt.
Ja, die hebbik gelezen... wist er alleen even niets op te zeggen. Ik snap dat gevalletje van die ene minuut namelijk even nietquote:Op dinsdag 19 januari 2010 00:14 schreef druppelkut het volgende:
Ik zou het niet weten. Weet wel waar de magneet in mijn auto moet liggen. Heb het nooit uitgeprobeerd omdat ik te schijterig ben.
Glaasje, hebbie m'n post over verloren minuten gelezen?
en :quote:Verordening (EG) nr. 561/2006, Richtlijn 2006/22/EG, Verordening (EEG) nr. 3821/85
RICHTSNOER 4
Onderwerp: Registratie van de rijtijden aan de hand van digitale tachografen bij vervoersactiviteiten
met frequente stops en met veel afleverpunten
Artikel: 1 van Verordening (EEG) nr. 3821/85 onder verwijzing naar
Verordening (EG) nr. 1360/2002 (Bijlage 1 B)
Procedure:
Aangezien digitale tachografen nauwkeuriger kunnen registreren dan analoge tachografen, kunnen de
rijtijden van bestuurders die vaak moeten stoppen, langer zijn wanneer ze worden geregistreerd met
een digitale tachograaf dan met een analoge tachograaf. Deze situatie is tijdelijk en heeft vooral
invloed op lokale distributie vervoersactiviteiten. Deze situatie zal zich alleen in de overgangsperiode
voordoen waarin zowel analoge als digitale tachografen naast elkaar worden gebruikt.
Om een snelle overschakeling naar de digitale tachograaf aan te moedigen en de gelijke behandeling
van alle bestuurders te verzekeren – onafhankelijk van het controleapparaat dat ze gebruiken - moeten
nationale controle-instanties controlebeambten gedurende de overgangsperiode tolerant te werk
kunnen gaan. Deze overgangstolerantie moet worden toegepast op de voertuigen die gebruikt worden
voor vervoersactiviteiten met frequente stops en met veel afleverpunten en die uitgerust zijn met
digitale tachografen.
De controlebeambten tonen evenwel te allen tijde hun professionele deskundigheid. Wanneer een
bestuurder voorts achter het stuur van het voertuig zit en actief betrokken is bij een vervoersactiviteit
die binnen het toepassingsgebied van de verordening valt, worden ze geacht het voertuig te besturen,
ongeacht de omstandigheden waarin ze zich bevinden (bv. wanneer de bestuurders in een file of voor
verkeerslichten staan).
Bijgevolg:
• moeten lidstaten hun controlebeambten meedelen dat ze de mogelijkheid hebben om een
tolerantie toe te passen tot 15 minuten per rijtijd van vier en een half (4,5) uur voor voertuigen
die gebruikt worden voor vervoersactiviteiten met frequente stops, op voorwaarde dat dat kan
worden bewezen. Deze tolerantie kan bijvoorbeeld worden toegepast door aftrek van een
minuut per rijperiode, zonder stops, met een maximum van 15 minuten per rijtijd van vier en
een half (4,5);uur
• moeten de controlebeambten zich bij de deskundige uitoefening laten leiden door de
omstandigheden en gebruik maken van het bewijsmateriaal waarover zij op dat moment
beschikken (zoals toetsbaar bewijs dat de bestuurder betrokken was bij vervoersactiviteiten
met frequente stops en veel afleverpunten) en moeten ze nagaan of hun interpretatie niet
indruist tegen de voorschriften inzake de rijtijden en daardoor de veiligheid op de weg in het
gevaar brengt;
• kunnen lidstaten gebruik maken van analysesoftware die is geconfigureerd om een
tolerantieperiode in de berekening van de rijtijden op te nemen, maar ze moeten zich bewust
zijn van het feit dat dat in een later stadium problemen kan opleveren voor de bewijsvoering.
De tolerantie mag nooit meer dan 15 minuten per rijperiode van vier en een half uur (4,5)
bedragen;
• mag de tolerantie noch nationale, noch internationale bestuurders discrimineren of benadelen
en mag ze alleen worden toegepast voor vervoersactiviteiten waarin duidelijk frequente en
multi stops worden ingelast.
Het is lastig te lezen.. Hier kan je het ook lezen : http://www.tachoinfo.nl/page.php?id=23quote:»»SOCIALE WETGEVING MET BETREKKING TOT HET WEGVERVOER
Verordening (EG) nr. 561/2006, Richtlijn 2006/22/EG, Verordening (EEG) nr. 3821/85
RICHTSNOER 3
Onderwerp: De onderbreking van de dagelijkse of wekelijkse rusttijden of van
onderbrekingen, teneinde een voertuig op een terminal, op parkeerplaatsen of op
parkeerterreinen bij grensposten te verplaatsen.
Artikel: 4, onder d) en f), van Verordening (EG) nr. 561/2006
Procedure: Meestal moeten de bestuurders tijdens hun dagelijkse of wekelijkse rusttijden
vrij over hun tijd kunnen beschikken en mogen ze derhalve niet verplicht worden om in de
omgeving van hun voertuig te blijven.
De onderbreking van de dagelijkse of wekelijkse rusttijden of van onderbrekingen vormt over
het algemeen een inbreuk (tenzij de "veerbootregel" van toepassing is - artikel 9, lid 1). In een
terminal of op een parking kan evenwel plotseling een abnormale situatie of een noodgeval
optreden, waardoor het voertuig dient te worden verplaatst.
Op een terminal is er meestal een bestuurder (in dienst van de terminal) die voertuigen indien
nodig verplaatst. Als dat niet het geval is en het als gevolg van uitzonderlijke omstandigheden
onvermijdelijk wordt om het voertuig te verplaatsen , mogen bestuurders alleen op vordering
van een bevoegde instantie of terminalbeheerder, die bevoegd is om de verplaatsing van
voertuigen af te dwingen, hun rusttijden onderbreken.
Indien er op andere plaatsen (bv. op parkings, in grensgebieden en in noodgevallen)
objectieve en dringende redenen zijn om het voertuig te verplaatsen of als de politie of een
andere instantie (bv.brandweer, wegenadministratie, douaneambtenaren, enz. ) het bevel
geven om een voertuig te verplaatsen, moeten bestuurders hun onderbreking of rusttijd voor
enkele minuten onderbreken en mogen ze in dat geval niet worden vervolgd
Als zulke gevallen zich aandienen, moeten de bevoegde instanties van de lidstaten de nodige
tolerantie aan de dag leggen en elke situatie apart beoordelen.
Een dergelijke onderbreking van de rusttijd of van onderbrekingen van een bestuurder moet
op manuele wijze worden geregistreerd door de bestuurder en indien mogelijk door de
bevoegde instantie die de bestuurder verzocht om het voertuig te verplaatsen, worden
gewaarmerkt.
Ik ga het eens een keer bekijken... Maar ja.. als ik op de weegbrug sta, en na 10 seconden weer kan ga rijden krijg ik de weegmeester op mijn kop als ik daar een minuut blijf staanquote:Op dinsdag 19 januari 2010 00:31 schreef druppelkut het volgende:
Als jij net zoals ik containers afzet, zul je vaak de auto uit moeten. Dan staat de tach op werken. Als je binnen 1 minuut weer in de auto stapt en gaat rijden heb je de tijd die je stil hebt gestaan verloren aan rijden.
Als je net als ik wacht totdat de tach 1 minuut werken aangeeft, zul je zien dat je heeeel veel tijd bespaart.
Zo'n 5 à 10 minuten per wissel
Het is toch niet verboden om een magneet op je auto te hebben liggen? Ze zullen toch eerst moeten bewijzen dat ik hem voor fraude gebruikquote:Op dinsdag 19 januari 2010 00:32 schreef druppelkut het volgende:
Oh, en leg die magneet eens ergens anders neer. Als oom agent die ziet kun je mee naar de KLPD of RWS.
Moeten wij trouwens niet eens een keer gaan slapen?quote:
Dat bewijs gaan ze bij de KLPD, RWS, RDW, etc proberen te achterhalen. Je bent namelijk al verdacht van fraude met een magneet aan boord.quote:Op dinsdag 19 januari 2010 00:37 schreef glasbak het volgende:
[..]
Ik ga het eens een keer bekijken... Maar ja.. als ik op de weegbrug sta, en na 10 seconden weer kan ga rijden krijg ik de weegmeester op mijn kop als ik daar een minuut blijf staan![]()
[..]
Het is toch niet verboden om een magneet op je auto te hebben liggen? Ze zullen toch eerst moeten bewijzen dat ik hem voor fraude gebruik
Eigenlijk wel.quote:Op dinsdag 19 januari 2010 00:42 schreef glasbak het volgende:
[..]
Moeten wij trouwens niet eens een keer gaan slapen?
* glasbak wel!
Truste en slaap lekker![]()
Morgen om 5.30 beginnen we met een bakje![]()
Goed idee! Ik kan ook wel een bakje gebruikenquote:Op dinsdag 19 januari 2010 08:49 schreef druppelkut het volgende:
Hey!
Ik ben nu leeg hè!
Het is druk bij tweede adresje. Er zijn nog 3 wachtende combi's voor me
Vol gas, twee vingers in je neus en ondertussen een schietgebedje doenquote:Op dinsdag 19 januari 2010 09:11 schreef Bartholomeus het volgende:
Ook lache: met het rangeertrekkertje een geladen aanhanger wegzetten. Normaal wil dat wel, maar op dat moment lag er een grote ijsvlakte op de plaatsGang is alles, goed opletten, niet te veel sturen, en in éééééén keer
Voor de duidelijkheid: bultje op, en de loods in (en dus een drempeltje over)
Jaha, maar dat maffe ding heeft dus geen druk op de trekas, omdat het eigenlijk een trekker is. Dus op de ijsvlakte is het 1 grote glijboel. Ga je dan met je korte triangeltjequote:Op dinsdag 19 januari 2010 09:36 schreef glasbak het volgende:
[..]
Vol gas, twee vingers in je neus en ondertussen een schietgebedje doen
Zo gingen wij vroeger de stortplaats op
Hoeft niet. Ik kan je ook een code geven die je tijdelijk toegang geeft. Op dit moment is dat 9811. Hij staat al een tijdje aan dus je kan redelijk zien waar ik geweest ben vandaag.quote:Op dinsdag 19 januari 2010 12:33 schreef druppelkut het volgende:
Glaasje, moet ik nou registreren om jou te volgen?
Naja morgen in ieder geval die medische keuring. Over mijn ogen maak ik me niet zo'n zorgen. Op de rijschool zeiden ze vandaag dat als ik met mijn lenzen gewoon goed zie er geen probleem isquote:Op dinsdag 19 januari 2010 11:53 schreef blup het volgende:
Met magneet staat alles stil toch? Ook je boordmeter + boord km teller???
En Shizzle, die keuring moet je niet zo nauw nemen.. Ik heb vrijwel de zelfde afwijking aan me ogen als jij, zonder bril zie ik geen kloot. Die hele test bij mij stelde geen kloot voor.
Theorie zelfde, gewoon gaan met die banaan, zelfs IK had bij beide examens maar 3 fout.
ps
[ afbeelding ]
Vroegâh. Toen zat je voor techniek en voor administratie nog gewoon tegenover zo'n chagrijnige eigenwijze arrogante te lang niet geneukte CBR klootzak. Bij administratie zei ie: jah, rijtijdenwet. Van voor naar achter, van links naar rechts, en alle uitzonderingen. Oh enneh, maak geen fout want dan ben je gezakt. De lul de behangerquote:Op dinsdag 19 januari 2010 15:27 schreef ShizzleMyDizzle het volgende:
[..]
Naja morgen in ieder geval die medische keuring. Over mijn ogen maak ik me niet zo'n zorgen. Op de rijschool zeiden ze vandaag dat als ik met mijn lenzen gewoon goed zie er geen probleem is.
Verder zijn er tegenwoordig 3 theorie examens als je je code 95 (voorheen chauffeursdiploma) wilt halen. Namelijk Administratie, Verkeer&Techniek (was al zo) en dan nog de derde toets 'Case studies'. Die laatste gaat over milieu, veiligheid en administratie.
Vandaag in ieder geval geslaagd voor het eerste deel: administratie. 4 fout van de 50 vragen![]()
Mijn examinatoren waren heul vriendelijk anders.quote:Op dinsdag 19 januari 2010 15:34 schreef Bartholomeus het volgende:
[..]
Vroegâh. Toen zat je voor techniek en voor administratie nog gewoon tegenover zo'n chagrijnige eigenwijze arrogante te lang niet geneukte CBR klootzak. Bij administratie zei ie: jah, rijtijdenwet. Van voor naar achter, van links naar rechts, en alle uitzonderingen. Oh enneh, maak geen fout want dan ben je gezakt. De lul de behanger
Trouwens: feli![]()
Die zullen er vast ook tussen zitten, maar ik trof echt twee eersteklas eikels. Was bij de praktijkexamens overigens niet andersquote:Op dinsdag 19 januari 2010 16:05 schreef RealZeus het volgende:
[..]
Mijn examinatoren waren heul vriendelijk anders.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |