What I saidquote:Op dinsdag 12 januari 2010 13:26 schreef Barcaconia het volgende:
[..]
Ik ben zelf zowel chauffeur als vertegenwoordiger geweest (nu vertegenwoordiger) en dat soort arrogante omhooggevallen balletjes als hij leven over het algemeen met een ontzettende plaat voor de kop. Geen greintje respect naar anderen en verwachten dat iedereen naar hen opkijkt.
Niet op ingaan dus, je ergert jezelf er aan en hij leert er toch niets van.
Pic's or BSquote:Op dinsdag 12 januari 2010 15:28 schreef druppelkut het volgende:
Wie zegt dat zij niet op mij lijkt?
Ik hoor vanuit mijn omgeving niks anders.
Let wel: zij lijkt op mij. ik was er namelijk eerder
In kerstpakjequote:
die hebben we ook nog tegoed, mét vriendin samen zelfsquote:
Tijd voor de FOK! Truckersmeeting.quote:Op dinsdag 12 januari 2010 16:46 schreef druppelkut het volgende:
Droom lekker verder kerels. Mijn kop (en de rest) krijgen jullie niet te zien op internet
Kom maar door met dat adresquote:Op dinsdag 12 januari 2010 17:05 schreef Barcaconia het volgende:
Jullie zij bij mij thuis uitgenodigd
Jawel.quote:Op dinsdag 12 januari 2010 17:13 schreef druppelkut het volgende:
Fok!Truckersmeet
Vertegenwoordigers () niet uitgenodigd!
Succes ermee! Het is goed te doen, ik heb theorie ook in 2 weken gedaan en rijden in een week of 3. Oplegger naderhand pas maar dat was ook in 3 weekjes klaar.quote:Op dinsdag 12 januari 2010 18:12 schreef ShizzleMyDizzle het volgende:
kut tvp, maar als toekomstig chauffeur blijf ik deze topics interessant vinden om te volgen.
Om even wat meer te vertellen:
ik begin komende maandag aan de theorie voor de vrachtwagen! Van maandag tot woensdag de week erna moet ik elke dag van 8 tot half 5 naar 'school', voor de cursus. Inclusief examens en al. Dus eind deze maand is de theorie binnen als het goed is (inclusief vakbekwaamheid natuurlijk).
Dan nog ongeveer een maandje sparen en dan gooi ik er een snelcursus praktijk (incl. vakbekwaamheid) tegenaan. Dus als ik heel goed mijn best doe en het nodige geluk heb rijd ik over anderhalve maand al![]()
Theorie doe ik toch liever met een cursus. Weer eens terug in de klas, wel leuk (hoop ik)quote:Op dinsdag 12 januari 2010 19:08 schreef druppelkut het volgende:
Hier zelfstudie theorie.
Ben naar een rijschool gelopen, boeken gekocht en meteen 3 examens aangevraagd.
Rijles heb ik 4 halve dagen gehad voor C en 3 halve dagen E. Beide met aansluitend examen.
Heb nu alles behalve bus. Maar ook dat gaat nog komen!
Succes SMD!
Dat is een korte tijd! Ik had er dus een stuk langer over gedaan, maar ik had dan ook nog geen rijervaring toen ik begon met lessen omdat ik direct na mijn autorijlessen begonnen ben met vrachtwagen.quote:Op dinsdag 12 januari 2010 19:08 schreef druppelkut het volgende:
Hier zelfstudie theorie.
Ben naar een rijschool gelopen, boeken gekocht en meteen 3 examens aangevraagd.
Rijles heb ik 4 halve dagen gehad voor C en 3 halve dagen E. Beide met aansluitend examen.
Heb nu alles behalve bus. Maar ook dat gaat nog komen!
Succes SMD!
Leeuw in Eindhoven.quote:Op dinsdag 12 januari 2010 19:17 schreef ShizzleMyDizzle het volgende:
[..]
Theorie doe ik toch liever met een cursus. Weer eens terug in de klas, wel leuk (hoop ik)
Praktijk wordt 2 'hele' dagen of 4 halve dagen
Nja, betaal alles uit eigen portemonnee en het kost nogal wat eigenlijk, dus de oplegger/aanhanger laat ik nog even voor wat het is. Ben voor de 'spoed' cursus theorie (die 1,5 weekse cursus) 1200 euro kwijt alles inclusief, en voor de spoed cursus praktijk (2 hele, of 4 halve dagen) kleine 2100 euro. Dit is inclusief vakbekwaamheid (chauff diploma).
Ga trouwens lessen etc bij Blom in Tilburg. Waar heb jij gedaan druppelkut?
Hmm ja medische keuring word ook geregeld vanuit de rijschool, alleen zijn de kosten daar voor nog wel voor mzelf.quote:Op dinsdag 12 januari 2010 19:40 schreef druppelkut het volgende:
[..]
Leeuw in Eindhoven.
Weet je dat je de gemaakte kosten als studiekosten kunt opvoeren bij de belasting? Krijg je tenminste nog wat terug!
Oh, en vergeet de medische keuring niet. Eigen verklaring kopen bij de gemeent en als je denkt binnen een jaar ook je aanhanger te halen, meteen invullen C en E. Scheelt ook weer ¤45,-.
Hee, daar heb ik mijn rijbewijzen ook gehaaldquote:
What's the catchquote:Op dinsdag 12 januari 2010 20:41 schreef glasbak het volgende:
Zoekt er iemand nog een Volvo F12 480 4 asser triple met nch steilkippend kabelsysteem van oktober 2009?
Nietsquote:
Kon wel eens een duur autootje worden danquote:Op dinsdag 12 januari 2010 21:03 schreef glasbak het volgende:
[..]
NietsHij heeft hem besteld ruim voor dat de crisis begon en raakte het werk wat hij deed kwijt nog voordat het chassis afgeleverd werd. Hij heeft het opbouwen zo lang mogelijk uit weten te rekken en hij kan er nu geen schappelijk werk meer voor vinden.
Of misschien weet druppel nog wat werk in de schroot business
Ik ben d'r ook bang voorquote:Op dinsdag 12 januari 2010 21:11 schreef Bartholomeus het volgende:
[..]
Kon wel eens een duur autootje worden dan
Als het een F12 is heeft hij het wel heel lang weten te rekken.quote:Op dinsdag 12 januari 2010 21:03 schreef glasbak het volgende:
[..]
NietsHij heeft hem besteld ruim voor dat de crisis begon en raakte het werk wat hij deed kwijt nog voordat het chassis afgeleverd werd. Hij heeft het opbouwen zo lang mogelijk uit weten te rekken en hij kan er nu geen schappelijk werk meer voor vinden.
Of misschien weet druppel nog wat werk in de schroot business
FHquote:Op dinsdag 12 januari 2010 21:17 schreef RealZeus het volgende:
[..]
Als het een F12 is heeft hij het wel heel lang weten te rekken.
.quote:
quote:Op dinsdag 12 januari 2010 20:41 schreef glasbak het volgende:
Zoekt er iemand nog een Volvo F12 480 4 asser triple met nch steilkippend kabelsysteem van oktober 2009?
Druppel gaat terug naar Volvo?quote:Op dinsdag 12 januari 2010 22:32 schreef druppelkut het volgende:
Zal het eens doorgeven aan de bazen.
Wij doen eigenlijk alles met kabels. Die nieuwe r620's die we hebben zijn haak maar te zwak.
En de Volvo die we hebben is aan vervanging toe.
Wie weet
Het zou tijd worden. Eindelijk eens een fatsoenlijke wagenquote:
wtf?quote:
Geef maar een PM'etje als je wat wilt weten...quote:Op dinsdag 12 januari 2010 22:32 schreef druppelkut het volgende:
Zal het eens doorgeven aan de bazen.
Wij doen eigenlijk alles met kabels. Die nieuwe r620's die we hebben zijn haak maar te zwak.
En de Volvo die we hebben is aan vervanging toe.
Wie weet
Wat is er mis met een mooie Volvoquote:Op dinsdag 12 januari 2010 22:49 schreef druppelkut het volgende:
[..]
wtf?
Nooit dat ik op zo'n hok ga zitten!
Maar de FH12 die we hebben is op t eind van z'n Latijn.
Nou.. Ik heb er een uurtje in gereden maar voor mij is het niets....quote:Op dinsdag 12 januari 2010 22:53 schreef Redbaron het volgende:
[..]
Wat is er mis met een mooie Volvo![]()
Ik persoonlijk vind die nieuwe MAN's maar op een aquarium lijken.
Doe mij maar een Volvo
alles!quote:Op dinsdag 12 januari 2010 22:53 schreef Redbaron het volgende:
[..]
Wat is er mis met een mooie Volvo![]()
ik heb er geen problemen mee, ik ben dan ook niet zo heel lang.quote:Op dinsdag 12 januari 2010 22:55 schreef glasbak het volgende:
[..]
Nou.. Ik heb er een uurtje in gereden maar voor mij is het niets....Ik pas niet lekker achter het stuur
ik heb m'n eerste bak erop nuquote:Op woensdag 13 januari 2010 08:35 schreef druppelkut het volgende:
Ik ook 6 uur begonnen en al bijna bij de tweede klant
Als je graag koffie drinkt wel jaquote:
Dat had ik gisteren. 30 cm sneeuw/ijs in de bakquote:Op woensdag 13 januari 2010 09:36 schreef glasbak het volgende:
en dan ook nog eens lopen vechten om je bevroren bak leeg te krijgen
Als je een kraan in de buurt hebt is het niet zo'n probleem. Maar ja, die was er nietquote:Op woensdag 13 januari 2010 09:46 schreef druppelkut het volgende:
[..]
Dat had ik gisteren. 30 cm sneeuw/ijs in de bak
Die stad staat op mijn "nooit naartoe gaan" lijst.quote:Op woensdag 13 januari 2010 10:15 schreef glasbak het volgende:
Druppel, kom je wel eens in Amsterdam?
Das nou jammerquote:Op woensdag 13 januari 2010 10:51 schreef druppelkut het volgende:
[..]
Die stad staat op mijn "nooit naartoe gaan" lijst.
1 keer op t Rembrandtplein gestaan met een dieplader. Dat vond ik genoeg voor de aankomende 10 jaar.quote:
Stop maar met zoekenquote:Op woensdag 13 januari 2010 11:22 schreef druppelkut het volgende:
[..]
1 keer op t Rembrandtplein gestaan met een dieplader. Dat vond ik genoeg voor de aankomende 10 jaar.
Sorry voor je maar ik vind het een vreselijke stad
Het is net of je op vakantie bent daar. "zoek de blanke".
Kom je zelf ook vaak in Engeland?quote:
Ik ken het, van ons staat/stond er een kraan op het fokking museumplein, wat een circus was dat met alle semi's met materiaalquote:Op woensdag 13 januari 2010 11:22 schreef druppelkut het volgende:
[..]
1 keer op t Rembrandtplein gestaan met een dieplader. Dat vond ik genoeg voor de aankomende 10 jaar.
Sorry voor je maar ik vind het een vreselijke stad
Het is net of je op vakantie bent daar. "zoek de blanke".
Paaltjes en fietsers in Amsterdamquote:Op woensdag 13 januari 2010 12:26 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Ik ken het, van ons staat/stond er een kraan op het fokking museumplein, wat een circus was dat met alle semi's met materiaal![]()
Ben op de terugweg tot 3 keer toe dwars over een tramhalte heen gerost omdat ik gewoon de bocht niet omkwam door al die graf"#"$$%#$"##paaltjes overal, en die fietslemmingen zijn helemáál debiel daar
Nee.quote:
DK, ik heb inmiddels een 14" stalen velg met bijhorend bandje geregeld. Al stuk beter dan dat fietsenwielquote:Op woensdag 13 januari 2010 10:51 schreef druppelkut het volgende:
[..]
Die stad staat op mijn "nooit naartoe gaan" lijst.
Kan je ook eindelijk weer doorrijdenquote:Op woensdag 13 januari 2010 16:00 schreef TommyGun het volgende:
[..]
Nee.
[..]
DK, ik heb inmiddels een 14" stalen velg met bijhorend bandje geregeld. Al stuk beter dan dat fietsenwiel
Moet ik nog op zoek naar een fietswiel?quote:Op woensdag 13 januari 2010 16:00 schreef TommyGun het volgende:
[..]
Nee.
[..]
DK, ik heb inmiddels een 14" stalen velg met bijhorend bandje geregeld. Al stuk beter dan dat fietsenwiel
Inderdaad, ik heb 't fietswiel nog wel, want de een zegt weer wat anders dan de ander (als in; geen max. aantal kilometers, zolang je niet te hard en te lang aan een stuk door rijdt).quote:Op woensdag 13 januari 2010 16:07 schreef Bartholomeus het volgende:
[..]
Kan je ook eindelijk weer doorrijden![]()
Ja ik weet 't niet... of deze nou echt versleten is of niet (zie verhaaltje hierboven).quote:Op woensdag 13 januari 2010 16:07 schreef druppelkut het volgende:
[..]
Moet ik nog op zoek naar een fietswiel?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op woensdag 13 januari 2010 16:23 schreef druppelkut het volgende:
Wij hebben 40 kuubs containers vol staan met alu velgen
zal er eens overheen kruipen.Je had dus serieus van ons verwacht dat wij zouden denken dat je een volle container stalen velgen in je doos zou steken teneinde de goeie voor TG te vinden?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zieke gedachten heb jij![]()
[b]Op maandag 28 mei 2012 19:03 schreef freshy98 het volgende:[/b]
Vrouwen en hints geven. Dat moeten ze echt eens afleren.
quote:Op woensdag 13 januari 2010 16:23 schreef druppelkut het volgende:
Wij hebben 40 kuubs containers vol staan met alu velgen
zal er eens overheen kruipen.Respect!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt..
OT:quote:Chauffeurs naar 48-urige werkweek
ROTTERDAM - Nederlandse vrachtwagenchauffeurs mogen vanaf eind maart gemiddeld niet meer dan 48 uur per week werken.
Dat liet bestuurder Huub van den Dungen van FNV Bondgenoten woensdag weten.
De Nederlandse overheid had afspraken gemaakt met de vakbonden dat die maatregel volgend jaar zou ingaan, maar de Europese Commissie legde druk op de regering om het eerder te doen.
''We hadden de 48-urige werkweek allang moeten invoeren'', aldus Van den Dungen.
Welzijn
In 2001 bereikten Europese bestuurders overeenstemming over de beperking van de werkweek.
Met de afspraken wil de Europese Commissie vooral de concurrentievoorwaarden tussen bedrijven van verschillende landen gelijktrekken. Daarnaast speelt ook het welzijn van chauffeurs mee.
Overleg
Door de nieuwe afspraken zouden werkgevers een kortere werkweek moeten invoeren voor hun personeel. Daardoor kunnen werknemers achteruitgaan in inkomen.
De vakbonden zijn nog in overleg met de overheid voor een cao-overeenkomst waarin de veranderingen door de invoering zijn opgenomen.
http://www.nu.nl/economie(...)-urige-werkweek.html
Het merendeel van de chauffeurs dus.quote:Op woensdag 13 januari 2010 17:21 schreef TommyGun het volgende:
Mee eens. Nog niet gehad over de mensen die 't moeten hebben van de overuren.
Wees blij, waarschijnlijk verdien je dan stukken meer.quote:Op woensdag 13 januari 2010 17:22 schreef druppelkut het volgende:
Gelukkig val ik niet onder een transport CAO.
Groothandel ftw
Is ¤1500,- netto veel?quote:Op woensdag 13 januari 2010 17:29 schreef RealZeus het volgende:
[..]
Wees blij, waarschijnlijk verdien je dan stukken meer.
Hoe krijg je dat nu weer voor elkaar?quote:Op woensdag 13 januari 2010 18:49 schreef glasbak het volgende:
[ afbeelding ]
Eeehmm baas? Zit je stevig op je stoel?
Het enige wat ik kan bedenken is dat er iets zwaars achterop zat en voorop niks en dat die achteropklappende auto op één of andere manier een uitsteeksel heeft geraakt waardoor de auto werd gelanceerd.quote:Op woensdag 13 januari 2010 19:02 schreef druppelkut het volgende:
[..]
Hoe krijg je dat nu weer voor elkaar?
Is ookquote:Op woensdag 13 januari 2010 20:19 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Mobiel internet lijkt me speciaal gemaakt voor een vrachtwagenchaufeur
Eigenlijk alleen tijdens het stilstaan. En dt doe ik heel veel op een dagquote:Op woensdag 13 januari 2010 20:21 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Tijdens het rijden?
Als een auto was gemaakt om stil te staan, waren wielen wel vierkantquote:Op woensdag 13 januari 2010 20:26 schreef druppelkut het volgende:
[..]
Eigenlijk alleen tijdens het stilstaan. En dt doe ik heel veel op een dag
Hier nog zo'n gekquote:Op woensdag 13 januari 2010 20:20 schreef druppelkut het volgende:
[..]
Is ook
ik doe de hele dag niks anders.
Ik ben zoooo blij he, dat ik er al uit benquote:Op woensdag 13 januari 2010 17:28 schreef RealZeus het volgende:
[..]
Het merendeel van de chauffeurs dus.
Ik heb vanmorgen bij het UWV al aangegeven dat ik niet gebonden ben aan het transport. De kans is dus ook best aanwezig dat ik wat anders ga doen. Ik krijg nog een test daarvoor.
Zo begin ik er eigenlijk ook een beetje over te denken...quote:Op woensdag 13 januari 2010 22:17 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Ik ben zoooo blij he, dat ik er al uit ben![]()
Eerst tekenen voor 55 uur, en nu een fijne verrassing van die kloothommels uit Brussel; doen ze er nog bij na een hele werkdag vanaf![]()
Kreeg vandaag 2 banen aangeboden; eentje weer als machinist op de bouw (= transport CAO) bij dat zwart rooie spul met die olifantjes erop, heb ik meteen voor bedankt... de pest voor die bouwvarkens; nooit meer![]()
De andere baan is 3 kwartier enkele reis op een containerkraan in een rustig haventje ergens in reservebelgië.. doemijdiemaarprima stukkie om te rijden op de motor, en continudienstwissels vallen bijna altijd tussen de spitstijden.
Binnenkort eens op gesprek; in de havenCAO zou ik voor 32 uur () hetzelfde pakken als voor 40 uren achter het stuur.. geregeld werk, ploegendienst dus maaaaanden van te voren weet je wanneer je moet werken, 8 uurtjes en dan neemt de volgende de sticks over, overwerken mag als je wilt (
) tot max 16 uur per week
![]()
Laat die strakke pakken in Den Haag en Brussel maar lekker zelf achter het stuur kruipen in een elektronische dwangbuis![]()
Voor mij is de lol eraf.. en nu is er ook al geen droog brood meer te verdienen.. hoog tijd voor een carriëre switch.
Lang leve de EU
Over 15 jaar zijn er geen vrachtwagenchauffeurs meer over omdat het totaal niet aantrekkelijk meer is om op de vrachtwagen te gaan..quote:Op woensdag 13 januari 2010 22:37 schreef Sounddragon het volgende:
Yeah, volgens mij was die 55 uur een soort van 'overgangs fase' ofzo... weet het niet meer precies eigenlijk.. maakte toch 70 - 80 uur, dus die krabbel boeide niks. Sommige dingen kúnnen gewoon niet binnen normale uren, of je bent zelfs als binnenland chauffeur regelmatig niet meer thuis straks..
De combi van de rijtijdenwet en die 48 uur maakt het straks gewoon onmogelijk om normaal te werken.. of iedereen gaat straks 4 dagen van 12 uur doen, maar dat mag eigenlijk ook weer niet![]()
Ik ben echt benieuwd hoe lang de transportsector dit nog gaat trekken, ik bedoel; achterlijk hoge dieselprijzen hebben we gehad, de Poolse invasie hebben we gehad, digitacho overleefd, milieuwet op milieuwet, Euronormering waardoor men steeds nieuwe auto 'moest' blijven kopen, roetfilters door de strot gestampt, Adblue shit erachteraan, nu de chauffeurs op droog brood.. over een paar jaar km heffing (moet ik nog zien trouwens)... where does it end![]()
Dit kán toch straks niet goed blijven gaan ??
Welk haventje (terminal) is dat dan?quote:Op woensdag 13 januari 2010 22:17 schreef Sounddragon het volgende:
De andere baan is 3 kwartier enkele reis op een containerkraan in een rustig haventje ergens in reservebelgië..
Dat valt nog te bezien. Werkgevers zijn nooit scheutig met loonsverhogingen en dan naaien ze je wel weer op een andere manier.quote:Op woensdag 13 januari 2010 22:48 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Zolang er in een normale periode een groot tekort is aan goede chaufeurs trekken die lonen ook wel aan
Ze zullen wel moeten.quote:Op donderdag 14 januari 2010 00:05 schreef RealZeus het volgende:
[..]
Dat valt nog te bezien. Werkgevers zijn nooit scheutig met loonsverhogingen en dan naaien ze je wel weer op een andere manier.
Ja, maar de saamhorighied onder chauffeurs is wat dat aangaat ver te zoeken. Niemand zal zeggen:"Kom, we leggen het werk neer."quote:Op donderdag 14 januari 2010 00:11 schreef druppelkut het volgende:
[..]
Ze zullen wel moeten.
Mensen hebben hypotheken, kinderen etc. Dat kost allemaal geld. Het is niet voor niks dat de chauffeur zo veel werkt.
Ja, normaal vind hij het nog leuk ook om te doen. Ik denk zelf dat er in geen enkele branche zo veel lage-lonen-mensen zijn die zo veel overwerken. Zie jij dat bankwerkers, keienleggers of kassameisjes dat doen?
Door de 48 urige werkweek leveren zij veel in. Dat zal toch gecompenseerd moeten worden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |