quote:Op dinsdag 12 januari 2010 08:48 schreef Sorbootje het volgende:
Goedemorgen allemaal!
Incantrix, ik lees nu pas je lieve reactie!Werken op zich was wel ok. En vandaag voelt het al beter. Isabeau gaat vandaag wennen op het kdv (gisteren en de rest van de week is ze gewoon bij
thuis die een week vrij is. Volgende week begint de opvang. ) en ik vind het wel jammer dat ik haar niet kan brengen, maar goed, dat kan lief net zo goed als ik..
Maandag consultatiebureau...kan ik ook niet doen, is op vrije dag van. Ik blijf maar loslaten
(
)
Allemaal een fijne dag gewenst vandaag!
quote:Op dinsdag 12 januari 2010 09:04 schreef McLaura het volgende:
Gaat ze in L naar het KDV (en mag ik zo vrij zijn om te vragen welk?)
quote:Op dinsdag 12 januari 2010 09:14 schreef miss_sly het volgende:
Thijs gefeliciteerd met je halfjaardag
Tot volgende week in het andere topic
quote:Op dinsdag 12 januari 2010 09:15 schreef McLaura het volgende:
Dankjewel Miss! Tot volgende week!
quote:Op dinsdag 12 januari 2010 10:00 schreef Keshet het volgende:
Gefeliciteerd Thijs!
Ik sluip even dit topic binnen!
Zo langzamerhand ben ik aan het rondkijken naar alles wat we nodig hebben.
De Prenatal heb ik de Doomoo seat zien staan. Ik ben erg benieuwd of jullie zo'n ding hebben en vooral benieuwd of hij ook gebruikt wordt!
quote:Op dinsdag 12 januari 2010 10:20 schreef Sorbootje het volgende:
McLaura, ze gaat in ons dorp naar het KDV.
quote:Op dinsdag 12 januari 2010 10:36 schreef Sorbootje het volgende:
McLaura, Jee Thijs alweer een half jaar?! Tot over exact drie maandenGefeliciteerd Thijsje!
SMOESJES!!!! WEHHEHEHEHEquote:Op dinsdag 12 januari 2010 10:49 schreef Sorbootje het volgende:Sorry, post tussen 't werken door en had niet gezien dat ik hem dichtgegooid had!
lolquote:Op dinsdag 12 januari 2010 11:29 schreef DaviniaHR het volgende:
jammer voor eli, want zodra er wordt geprutteld komt hij aanrennen "baby peen?" en wurmt zich in allerlei hoeken om die speen erin te douwen![]()
![]()
Haha die had ik verdiendquote:Op dinsdag 12 januari 2010 11:38 schreef Twinkly het volgende:
[..]
SMOESJES!!!! WEHHEHEHEHE![]()
![]()
dat zou mij nou noooooit overkomen
![]()
Wat fijn dat het goed ging met Isabeau op jouw werkdag!Bluh ik kan me helemaal voorstellen dat het loslaten helemaaaal niet leuk is...
![]()
Ik kolf tegenwoordig 2 keer, in het begin 3 keer op een werkdag. Voor ik vertrek laat ik haar altijd heel uitgebreid drinken en leg meteen aan als ik thuiskom. Ik heb echter wel ontzettend zindelijke borstenquote:Op dinsdag 12 januari 2010 11:53 schreef Sorbootje het volgende:
Aan de working girls: hoevaak kolven jullie op een werkdag? Ik begin te denken dat twee keer te weinig is. Ik lek door en ben blij met mijn zwarte kleding vandaag.
Wat goed!quote:Op dinsdag 12 januari 2010 11:38 schreef Twinkly het volgende:
Gisternacht heeft Niels de laatste voeding gehad om 9 uur en werd wakker voor de volgende om 5 uur, vannacht hetzelfde maar hij kreeg de laatste voeding om 10 uurEn ik werd wakker met een ploftietus enormous!!!
Eerst maar gekolft dus. Ik denk dat het best wel zou kunnen dat hij nu langer slaapt doordat hij minder last van brandend maagzuur heeft!
En hoeveel kolf je dan? Ben je niet bang dat je productie eronder te lijden heeft als je niet zo vaak kolft?quote:Op dinsdag 12 januari 2010 13:35 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik kolf tegenwoordig 2 keer, in het begin 3 keer op een werkdag. Voor ik vertrek laat ik haar altijd heel uitgebreid drinken en leg meteen aan als ik thuiskom. Ik heb echter wel ontzettend zindelijke borstennog niet een keer doorgelekt en pas 1 keer een klein druppeltje in mijn nachthemd gehad omdat ze ineens een nacht door sliep
Ik kolf nu sinds november, dus 2,5 maand, en het gaat prima. Als ik wat te weinig lijk te hebben, last Senna een regeldag in en zit ik op mijn vrije dagen vaak te voeden. Ik vind het prima, ik kan namelijk ook geen afscheid nemen van de borstvoeding. Ik kolf gemidddeld toch zo'n 250 cc op een dag, en dat is voldoende voor de dagen dat ik werk. Dit komt ook omdat Senna nou eenmaal niet heel veel uit een flesje drinkt, hoewel ze het wel weer wat beter doet momenteel. Die 250 cc zijn twee volledige voedingen ongeveer, die ze dan gedurende mijn werkdag ongeveer ook drinkt. Voor ik ga en meteen als ik thuiskom las ik een lange voeding in, zodat ze veel kan drinken. Het werkt hier prima, moet ik zeggen. Van de voorraad die ik in de vriezer had opgebouwd heb ik maar een enkele keer een beetje ontdooid, en altijd voor niets, want het is nooit nodig geweest.quote:Op dinsdag 12 januari 2010 15:25 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
En hoeveel kolf je dan? Ben je niet bang dat je productie eronder te lijden heeft als je niet zo vaak kolft?
Ik sta een beetje voor een dilemma. Het kolven gaat hier zo waardeloos dat ik probeer te wennen aan het idee dat ik kunstvoeding erbij moet gaan geven en waarschijnlijk afscheid moet nemen van de borstvoeding. De laatste paar dagen heb ik geoefend met het geven van een flesje, maar er komt een moment dat Ivan huilt en ik het gewoon te rot vind om te wachten met een flesje omdat hij nog maar 1 uur daarvoor eten heeft gehad, bijvoorbeeld. Ik weet dat ik flesvoeding op verzoek kan geven, maar het verlangen om hem dan aan de borst te leggen is gewoon te sterk.
Ik kan geen afscheid van de borstvoeding nemen, maar ik weet echt niet hoe ik dat straks met werk erbij moet gaan doen. Ik zit eraan te denken om maar halve dagen buiten de deur te werken zodat ik zoveel mogelijk live kan voeden. Ik denk dat ik het afbouwen makkelijker vind als in plaats van de reguliere voedingen de hapjes komen, met 6 maanden dus.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Kan me goed voorstellen dat je in je maag zit met hoe je dat straks met de borstvoeding moet gaan doen. Hopelijk regelt het zich vanzelf op een fijne manierZou fijn zijn wanneer je inderdaad halve dagen kunt werken! Met 6 maanden gaat Ivan dan vanzelf al steeds meer afbouwen hoe meer hij aan vaste voeding binnen krijgt.
Miss_Sly Senna volgende week al bijvoeden, waaaaaaaaah wat gaat dat snel![]()
Ik zei het gistreen nog tegen mijn lief, Niels is nu bijna 12 weken en dat is voor mijn gevoel super snel gegaan: hij is zo een half jaar...
En nu ligt hij in zijn co-sleeper te slapen!Met mij ernaast liggend kan hij wel in slaap vallen, in zijn ledikantje in zijn kamertje niet. Nou dan maar even zo.
Net weer met het flesje geoefend en hij krijgt er echt maar een paar ml uithij zuigt namelijk niet, maar dat komt vast goed.
Oh en de fysiotherapeute is gisteren geweest en die zei dat als ze hem niet eerder had gezien ze had gezegd dat er helemaal niets mis is met hem. Eerder overstrekte hij zich heel erg en kreeg je geen contact, nu was hij lekker vrolijk en alert en had een normale spierspanning. Hij heeft nog wel een lichte voorkeurshouding en we moeten een gevouwen handdoek onder zijn hoofd leggen zodat hij zijn hoofd niet naar achter kan strekken in de box. Maar de volgende keer, met (uitgerekende datum) 3 maanden, komt ze voor het laatst
<a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank">Niels</a> en <a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank">Sam</a>
Dat lijkt me zo leuk om te doen! 6 maanden alweer, waar blijft de tijd.quote:Op dinsdag 12 januari 2010 15:53 schreef miss_sly het volgende:
Vanaf volgende week gaan we bijvoeden, dus eens zien hoe het dan gaat.
quote:Op dinsdag 12 januari 2010 16:05 schreef Twinkly het volgende:
Het gaat hier ook lekkerder als ik alleen ben, maar dat komt vooral door mezelf. Ik geef dan meer uit handen en vind het moeilijk te accepteren dat dingen niet gebeuren zoals ik ze wil en wanneer ik ze wil.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ivan en ik hebben samen een bepaald ritme ontwikkeld en daar ben ik op gesteld.
Vandaag ben ik voor het eerst zonder Ivan op pad geweest (kappersbezoek). Donderdag gaan we voor het eerst samen weg zonder Ivan. Opa en oma passen dan op. Ik ben nu al smoesjes aan het verzinnen om er onderuit te komen.I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
hee, dat heb ik ook vandaag gedaanquote:Op dinsdag 12 januari 2010 16:29 schreef Incantrix het volgende:
Over werk gesproken: ik ben vandaag langsgeweest met Stef om hem voor te stellen aan mijn collega's en dat was echt superleuk![]()
quote:Op dinsdag 12 januari 2010 16:50 schreef lily het volgende:
[..]
hee, dat heb ik ook vandaag gedaan(nou ja, Leah dan heh
)
ik had best wel zin om gewoon aan mijn bureau te gaan zitten werken![]()
Hier exact hetzelfde, Wolf is 1 maand en momenteel,(sinds het weekend) komt hij steeds vaker.Kreeg ook 135cc, maar we hogen sinds vandaag nu op naar 140/150cc (dus 150cc aanmaken met 5 schepjes water en dan iets voeding weggooien).quote:
3 weken en 5 dagen..quote:Op dinsdag 12 januari 2010 10:47 schreef Troel het volgende:
BJ, hoeveel te vroeg is Evie nou eigenlijk geboren?
Goedzo! Baby's horen niet te hoestenquote:Op dinsdag 12 januari 2010 19:47 schreef _Bar_ het volgende:
Wij gaan zo even langs de hap met Roy.
gewoon om even te checken
Beter een keer te veel checken dan te weinig toch.quote:Op dinsdag 12 januari 2010 19:47 schreef _Bar_ het volgende:
Wij gaan zo even langs de hap met Roy.
gewoon om even te checken
niet helemaal bijgelezen, maar over die maten, Amélie zit nu in maat 68 nog. Ik heb haar net ff langs het meetlint gelegd voor je en ze meet nu 68 cm. Volgens mijn weegschaal is ze om en nabij de 7200 gr. nu. Die maat 68 heeft ze dan maar heel kort aangehad want ik denk dat wij vrij snel straks overstappen naar 74.quote:Op dinsdag 12 januari 2010 15:27 schreef mefke79 het volgende:
Zo terug van het cb, lekker glibberen met de kinderwagen. Ze zouden schaatsijzers onder dat ding moeten verkopen. Tis dat ik geen slee heb, anders had ik de mc er opgezet of de bak, dat doen er hier veel, ben er al meerdere tegengekomen.
Goed, prikken zitten erin, zetpil ook en meneer ligt op bed. Of ie slaapt geen idee, maar stil is ie wel. Hij doet het gewoon heel goed, heupen waren oke, dus geen echo en hij volgt keurig het bovenste lijntje, 7150 gram en +/- 65 cm (ik denk zelfs langer, maar ja, hij strekte zich weer niet). En we mogen proberen om naar 4 voedingen te gaan, maar dat was ik al aan het proberen, dus niets nieuws.
Oja, Huup en Innepin, volgens mij zit mijn manneke qua groei redelijk gelijk aan jullie meiden toen die zo oud waren als Driekus nu. Welke maat hebben zij nu? Wij gaan namelijk eind maart naar Tenerife en ik heb helemaal geen zomerkleding en nou wil ik wat gaan zoeken op mp en in de opruiming enzo, maar zou ik dan 74 of 68 moeten halen? Ik heb net de eerste Hema (=klein) shirtjes 62 weggelegd, die passen niet meer. Maar de meeste 68 is nog echt te groot.
ohja? hmm. misschien ligt het dan toch aan mijn belevingquote:Op dinsdag 12 januari 2010 21:10 schreef Stiemie het volgende:
Wat grappig dat iedereen die kleertjes van de hema weer heel anders vindt vallenIk koop voor Linde altijd alles van de hema een maat groter en nog is het dan soms te klein
ha!quote:Op dinsdag 12 januari 2010 21:11 schreef _Bar_ het volgende:
hmm de hema kleertjes daar draagt Roy al maat 74 in, en voor de rest 68.
zeeman valt ook zo ruim, de h&m ook.
quote:Op dinsdag 12 januari 2010 21:17 schreef Stiemie het volgende:
Name it valt hier juist altijd heel ruimMisschien moeten we eens een vergelijk-maten-van-kleertjes-meet organiseren
Ik denk het wel. Ivan heeft dat namelijk ook, en dan reageert hij zich af op mijn borst.quote:Op woensdag 13 januari 2010 03:53 schreef Beessie-Jen het volgende:
en nog even een vraagje; kan een baby ook tijdens de voeding al last krijgen van darmkrampjes???
Evie is tegen het einde van de fles vaak zo onrustig.. en met de beentjes spartelen enzo...
denk zelf dat het krampjes zijn; maar dat weten we dus niet zeker....
wat heerlijk zegquote:Op woensdag 13 januari 2010 05:44 schreef Lijnloos het volgende:
Ook hier weer wakker, maar helemaal verbaasd.. Gisteravond om 12 uur laatste fles en toen was mevrouw net wakker (gemaakt) en nu net de eerste fles van vandaag... In de tussentijd heeft ze gewoon heel lief geslapen en zelfs net niet huilen, ze was gewoon wakker en lag wat te pruttelen en sabbelen!nu op naar het 2e deel van de nacht, kijken of dat net zo goed gaat!
Ik zou het niet doenquote:Op woensdag 13 januari 2010 11:36 schreef Poppejans het volgende:
Wat ''mag'' of zouden jullie doen, wij gaan begin feb een midweekje op vakantie waar ook een subtropisch zwembad is, Wolf is dan 8/9 weken oud maar nog net niet gevaccineerd, zouden jullie eventjes half uurtje naar een zwembad gaan met een niet gevaccineerde baby???
Spannend en rot en inderdaad ook fijn dat ze ook daar zo vrolijk is, mijn kleine lachebekjequote:Op woensdag 13 januari 2010 12:50 schreef Sorbootje het volgende:
Xenia, spannend hè?! Maar toch ook wel weer leuk dat ze zich zo vrolijk gedroeg toen je haar bracht!
Ik liet vanochtend de fles babyolie op Rienk's gezicht vallenquote:Op woensdag 13 januari 2010 14:01 schreef Nijna het volgende:
Ik knielde net naast haar neer terwijl ze op t boxkleed lag... met mn knie op die kleine vingertjes. Brullen... maar ze pakt er gewoon dingen mee... zal wel in orde zijn dan denk ik, het verdriet is ook over inmiddels...
Jep.quote:Op woensdag 13 januari 2010 19:14 schreef WupWup het volgende:
Is er een sprongetje rond 8 weken? NIKS is goed vandaag, alleen maar mopperen en huilen
Bedankt Troel en Stiemie! Ik doe het inderdaad toch maar niet, toch beetje eng om risico te lopen daar.quote:Op woensdag 13 januari 2010 12:36 schreef Stiemie het volgende:
Ik zou niet gaan hoor poppejans. In zo'n subtropisch zwembad is het een bacterienparadijsIs er geen bad in het huisje waar je lekker met hem in kan? Of heb je dat thuis ook?
Bij pasgeboren baby'tjes is het minimaal 150ml per kg per dag. Ik weet niet hoe het bij wat oudere baby's zit, maar dat zal zeker niet minder zijn. 350cc is wel erg weinig.quote:Op woensdag 13 januari 2010 19:20 schreef mefke79 het volgende:
Even een vraagje, wat is het minimale wat een kindje van 15 weken moet binnenkrijgen? Driekus heeft vandaag pas iets van 350cc op.Ik probeer nu weer wat naar binnen te krijgen, maar erg vlot gaat het niet. Hij heeft gisteren prikken gehad en daardoor koorts en hoest zich een ongeluk. Gelukkig is ie wel lief en vrolijk, maar toch. Je moet aan de bel trekken bij weinig drinken, maar wat is weinig?
Wauw wat knap en wat uberschattig lijkt me dat om te zien, met die kleine handjes.quote:Op woensdag 13 januari 2010 19:58 schreef miss_sly het volgende:
De leidster op het kdv was trouwens nogal verbaasd (en ik ook toen ik het hoorde): Senna houdt de fles zelf vastZe leggen haar in een domoseat en dan wil ze de fles zelf hebben, houdt hem netjes met twee handjes vast en laat weer los als hij leeg is
bedankt BE; ik ga direct even lezen.quote:Op donderdag 14 januari 2010 08:55 schreef Brighteyes het volgende:
Over venkelthee zijn de meningen geloof ik nog wat verdeeld of het nu wel of niet goed is.
Er zijn mensen die zweren bij Cinababy van VSM en anderen zijn heel goed te spreken over Infacol, dat schijnt echt heel snel en goed te helpen.
Een tijdje terug was er een heel topic over darmpkrampjes: Darmkrampjes
Mss kan je daar nog wat uit halen.
Wauw, wat heerlijk zo klein en al zo goed doorslapen, heerlijk! En hier echt exact hetzelfdequote:Op donderdag 14 januari 2010 10:33 schreef Lijnloos het volgende:
Minke heeft vannacht ook weer een flinke ruk gemaakt. 12 uur laatste fles (iets eerder dan de bedoeling was, maar ik viel tijdens het voeden al bijna in slaap, dus wel goede timing), en om half 6 begon ze wat te pruttelen, vergezeld met een putlucht uit de bak... mevrouw had haar darmen goed geleegd in de luier. Dus verschonen en om 6 uur sliepen we allebei weer lekker verder.![]()
Ik moet nog wel wennen aan het "vroege" opstaan wat dan daarna volgt, maar mijn kind heeft ook een snooze-knop (die noemen we speen), en dan kan ik het altijd nog even rekken tot 9 uur en dan moet het ochtendritueel echt beginnen.
Ik heb veel positieve verhalen gelezen over Infacol, maar hier werkt het voor geen meter. Ik vind het ook moeilijk om vast te stellen of zoiets werkt. De enige dag zijn de krampen erger dan de andere dag, en over het algemeen heb ik het idee dat hij er steeds minder last van heeft (maar ook dat vind ik lastig met zekerheid te zeggen).quote:Op donderdag 14 januari 2010 09:22 schreef lily het volgende:
Ik gebruik ook infacol bij Leah.
Hier werkt het goed...
Mijn baby is nog heul klein hoorquote:Op dinsdag 12 januari 2010 12:16 schreef martine1984 het volgende:
Chan, jouw kleine baby is in eens een grote baby. Gefeliciteerd en veel plezier in het volgende topic![]()
Heel herkenbaar... Minke zit altijd erg te wurmen voor de eerste drup erin gaat, maar zodra die haar lippen raakt is het echt smakken en doen voor de volgende...quote:Op donderdag 14 januari 2010 11:16 schreef Troel het volgende:
Jochem vond Infacol helemaal niets, hij moest dat echt niet hebben. Cinababy daarentegen wilde hij volgens mij wel gewoon uit het flesje lurken
misschien dat ik ook zo eens iets meer in haar flesje doe.. ze drinkt de 135 ml bijna elke voeding op..quote:Op donderdag 14 januari 2010 13:39 schreef Poppejans het volgende:
Jeumig he Kersjes, ik had je verhaal over het hoofd gezien. Wat moet dat ongelovelijk zwaar zijn zeg! Wat slaapt hij dan weinig, en daardoor is hij ws ook weer huilerig en hangerig...
Natuurlijk begint je dat een keer op te brekentips heb ik helaas niet, hij wordt dus ook niet voor langere tijd moe na de borstvoeding?
Sterkte hoor
Niks mis met dat flesschema denk ik BJ, Wolf heeft 6 flessen op een dag (alleen maar omdat hij 's nachts slaapt hoor) en die drinkt eigenlijk heel wisselend, we bieden nu 165 aan en zien wel wat hij daarvan opdrinkt, heeeel soms drinkt hij de fles van 0.00 helemaal leeg, meestal iets van 140 cc
Vamorgen kwam hij trouwens na 2 uur alweer![]()
Bij die kleintjes wisselt het zo erg qua ritme, die kunnen best naar behoefte drinken, vind ik dan.
Wolf slaapt zowaar voor het eerst nu al 35 min in zn eigen ledikantje
Wat rot Sorbootjequote:Op donderdag 14 januari 2010 14:23 schreef Sorbootje het volgende:
Thanks. Het lijkt nu echt beter te gaan, maar ben enerzijds bang dat het door het weinige drinken overdag komt, anderzijds snap ik niet waarom ze daar van zou gaan spugen. Misschien een bacterie oid? .. Ze slaapt nu lekker.
't Klinkt ook niet logisch.. Komt denk k door de blik van de huisarts toen ik vertelde dat ze overdag bijna niks drinkt als ik werk.. Alsof ik haar in haar blootje aan de waslijn gehangen had ofzo... Ben wel heel blij met jouw 'voorbeeldverhaal'quote:Op donderdag 14 januari 2010 14:40 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Wat rot Sorbootje
Ik kan me eigenlijk neit voorstellen dat het van het weinige drinken overdag komt. Senna tenmisnte geen last van gehad en die dronk vrijwel niets de eerste tijd dat ik werkte. Ik hoop dat ze gauw weer helemaal opknapt en het beste medicijn is bij mama zijn en lekker bv drinken
Een huisarts is geen expert als het om kleine babietjes en borstvoeding gaatquote:Op donderdag 14 januari 2010 14:48 schreef Sorbootje het volgende:
[..]
't Klinkt ook niet logisch.. Komt denk k door de blik van de huisarts toen ik vertelde dat ze overdag bijna niks drinkt als ik werk.. Alsof ik haar in haar blootje aan de waslijn gehangen had ofzo... Ben wel heel blij met jouw 'voorbeeldverhaal'
Hier gewoon 68, sommige dingetjes in 62 passen ook nog wel.quote:Op dinsdag 12 januari 2010 15:27 schreef mefke79 het volgende:
Oja, Huup en Innepin, volgens mij zit mijn manneke qua groei redelijk gelijk aan jullie meiden toen die zo oud waren als Driekus nu. Welke maat hebben zij nu? Wij gaan namelijk eind maart naar Tenerife en ik heb helemaal geen zomerkleding en nou wil ik wat gaan zoeken op mp en in de opruiming enzo, maar zou ik dan 74 of 68 moeten halen? Ik heb net de eerste Hema (=klein) shirtjes 62 weggelegd, die passen niet meer. Maar de meeste 68 is nog echt te groot.
Arme meid...quote:Op donderdag 14 januari 2010 22:17 schreef Sorbootje het volgende:
Net weer d'r complete maaginhoud over me heen gekregen. en ze heeft verhoging.. arm meisje.
Yuk, beterschapquote:Op donderdag 14 januari 2010 22:17 schreef Sorbootje het volgende:
Net weer d'r complete maaginhoud over me heen gekregen. en ze heeft verhoging.. arm meisje.
looks like we're the lucky ones he?quote:Op vrijdag 15 januari 2010 03:57 schreef amaranta het volgende:
Go Stef !!! Zo gaat ie goed!
wat klinkt dat gezellig! hoe is het met je kloofquote:Op vrijdag 15 januari 2010 04:17 schreef Incantrix het volgende:
Haha, moah, ik klaag niet op deze manier, onze kinders zijn hard op weg zo
Verkeerd topic, ik weet het, maar hoe is het met je kloof?
Woohoo!quote:Op vrijdag 15 januari 2010 04:35 schreef Sorbootje het volgende:
maarrrr nog niet gespuugd... da's ook wat waard.
Wakker word ik toch wel, omdat ik na het voeden nog moet kolven omdat ik 's-nachts erge stuwing heb. Als ik zodadelijk mijn elektrische kolf heb kan ik waarschijnlijk voeden en kolven tegelijk, maar met een handkolf werkt dat niet, dus dan is het eerst verschonen, dan voeden, dan kolven, kolfsel in de koelkast en dan weer bed in.. Ik post alleen bijna nooit omdat ik dan bijlees op de telefoon en dan is posten lastig, maar vannacht waren er zo veel mensen tegelijk met mij op dat ik het niet laten konquote:Op vrijdag 15 januari 2010 10:22 schreef Claudia_x het volgende:
Ik begrijp niet hoe jullie dat voor elkaar krijgen, posten tijdens nachtelijke voedingssessies. Ik doe juist mijn uiterste best om zo min mogelijk wakker te worden. Als het even kan schuif ik Ivan naar me toe, doezel ik door, verwissel ik van kant, doezel ik nog wat verder, schuif hem weer terug en val als een blok in slaap (tenzij lief snurkt, want dan geef ik hem eerst een paar douwen).
Vannacht moest ik er wel uit omdat Ivan ontzettend had zitten poepen. Ik wilde zo snel mogelijk weer in bed liggen, dus ik liet hem half in zijn Puckababy zitten tijdens het verschonen. Grote fout - hij ging plassen en toen werd ik pas écht wakker.
Woei, grote pipoquote:Op donderdag 14 januari 2010 23:08 schreef RockabeIIa het volgende:
[..]
Innepinne, ik denk dat mijn kleine pipo de jouwe ingehaald heeft(7,6kg ong. en maatje 68 qua kleertjes)
Omdat ik anders misschien iets uit mijn voeding laat wat niet nodig is. Ik eet vegetarisch met af en toe vis en de dietiste maakt zich zorgen dat ik anders niet genoeg eiwit en calcium binnenkrijg (maak ik me minder druk om dan zij maar goed...) Als het inderdaad melk is waar Niels op reageert, dan kan zij pepti voorschrijven die ik dan zelf moet drinken.quote:Op vrijdag 15 januari 2010 13:20 schreef XXXKarinXXX het volgende:
He bah Twinkly, dat provoceren.....
Waarom ga je dat doen eigenlijk?
Wij deden dat hier zodat we de machtiging voor de pepti kregen, maar daar heb jij met bv natuurlijk geen last van.
Succes, ik hoop dat het goed gaat.....
heeeey dat shirtje heeft Evie vandaag ook aanquote:Op vrijdag 15 januari 2010 12:37 schreef NieuweUser het volgende:
Het was hier gezellig vannacht zo te zien!![]()
Hier heeft Isa zich vannacht weer rond 3.00 uur gemeld (laatste fles tegen 23.00), de tijd waarop ze zich normaal gesproken ook meld. Daarna weer om 6.30 uur! Ik ben wel tevreden! Mijn kleine slaapkoppie ligt nu nog te slapen, maar zal zo wel weer honger krijgen.
Even een foto'tje, haal ik zo weer weg.
[ afbeelding ]
Inderdaad! Dat wat jij zei over dat hij zo gaat huilen wanneer je een truitje aantrekt heeft Niels ook. Hij past nog wel in maat 62 maar ik ben toch nu op zoek naar kleinvallende maat 68 want de mouwtjes zijn steeds meer een marteling.quote:Op vrijdag 15 januari 2010 13:32 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Jij moet dan pepti drinken....????juk! het meurt een eind in de rondte.....
En volgens mij hebben Niels en Lars dezelfde gebruiksaanwijzing, dat uit het ritme verhaal is hier net zo!
Alleen hoop ik voor je dat het provoceren dan wel beter gaat als bij ons, succes!
Zijn ze 18, doen we het nog steedsquote:Op vrijdag 15 januari 2010 14:23 schreef innepin het volgende:
hihi Twinkly volgens mij gaat dat echt nooit meer over, dat "zou hij/zij nog wel..." als ze heel stil zijn. Daarm ook de vinger-onder-de-neus-truc he, dan voel je de adem![]()
De onderdelen van de borstkolf deed de kraamhulp apart, dus dat doe ik met flesjes ook.quote:Op vrijdag 15 januari 2010 15:21 schreef Twinkly het volgende:
EvieSchattig profieltje!
Hoe steriliseer je een fles in de magnetron? Eerst in elkaar zetten of alle onderdelen apart?
Ik ook niet. Waarom is dat zo? Ik leg wel braaf elke keer de onderdelen van de borstkolf in een bakje in de koelkast omdat de kraamhulp dat deed. Ik heb nooit kunnen vragen waarom ze dat deed omdat ik er pas achter kwam toen ze alweer weg was.quote:En ik wist helemaal niet dat je speentjes in de koelkast moet bewaren Karin
Dat gaat hier aan de lopende band zo, terwijl hij dol is op sabbelen. Erg frustrerend.quote:Op vrijdag 15 januari 2010 15:40 schreef NieuweUser het volgende:
Joehoe! Ze sabbelt er nu al zo'n 10 min op! Ik moest hem wel eerst goed vasthouden anders spuugde ze hem direct weer uit!
Same here. Ik slaap dan met één arm in een hoek van 90 graden en de rest van mijn lijf om hem heen gekruld. Dat is niet bepaald comfortabel, en als ik wakker word lig ik nog precies zo. Alleen al om die reden leg ik hem vrijwel altijd terug in de co-sleeper. Helaas slaapt hij daar minder lekker dan bij mij.quote:Op vrijdag 15 januari 2010 15:54 schreef WupWup het volgende:
Echt lekker slaapt het overigens niet, ik word dan echt wel stijf wakker. Maar wel knus en Emma slaapt dan juist heel goed
Haha, mijn vingers zijn soms ook helemaal verweekt!quote:Op vrijdag 15 januari 2010 15:54 schreef WupWup het volgende:
NieuweUser, Emma wilde de speen ook niet in de eerste 4 weken. Dus we hebben nu heel zachte vingers
Met Isabeau is het nu goed, maar ik kan zelf nog geen slok water binnenhouden. Duik gelijk mijn bed weer inquote:Op vrijdag 15 januari 2010 17:07 schreef Beessie-Jen het volgende:
@Sorboo: hoe is het nu met je meisje?
he bah wat vervelend Sorboo... ik wens je sterkte en beterschap..quote:Op vrijdag 15 januari 2010 17:48 schreef Sorbootje het volgende:
[..]
Met Isabeau is het nu goed, maar ik kan zelf nog geen slok water binnenhouden. Duik gelijk mijn bed weer in
Aha!!quote:Op vrijdag 15 januari 2010 16:15 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Speentjes hoeven niet in de koelkast hoor, maar wij hebben hier een kat rondlopen, en die komt in ieder geval niet in de koelkast. Dus een veilige plek. De flessen staan er ook altijd.
Mijn kleine vriendje heeft zo'n goeie dag, hij is de hele dag al aan het lachenen praten
en slapen
wat toch een verschil met hoe het was! Ik ben zo blij
![]()
Klinkt wel als krampjes ja, of omhoog komende voeding.quote:Op vrijdag 15 januari 2010 17:08 schreef NieuweUser het volgende:
Het lijkt alsof Isa soms ook wat last heeft van krampjes. Vanmiddag viel ze bij mij in slaap, en dan schrikt ze soms ineens wakker en begint direct te huilen en naarstig te sabbelen, en dan is het huilen met een minuutje ook weer over. Misschien toch maar eens Infacol proberen.
Het is dat hij gemiddeld met 5 minuten slaapt, anders had ik het nooit volgehoudenquote:Op vrijdag 15 januari 2010 18:16 schreef Poppejans het volgende:
Beterschap voor jou Sorbootje! Fijn dat het alweer beter gaat met Isabeau, misschien hebben jullie elkaar wel aangestoken met ziek zijn?
Wat sneu dat Rienk moeite heeft met in slaap komen, als ze zo huilen kun je je zo radeloos voelen soms he
Wolf deed dit allebei vorige week ongeveer voor het eerst, bij 4,5 week dus, maar die kijkt ook nog heel veek scheel en dan met zn mond open in een poging tot lachenquote:Op vrijdag 15 januari 2010 18:21 schreef Vlindur het volgende:
[..]
Het is dat hij gemiddeld met 5 minuten slaapt, anders had ik het nooit volgehouden![]()
Wanneer gaan baby's je gericht aankijken? Rienk doet zn best wel, maar eindigt dan met scheel kijken, het kost hem zichtbaar nog erg veel moeite
En lachen dan? Hij lacht wel es met van die grijzen, maar echt gericht lachen kan/doet hij ook nog niet. (Maar ik loop op de feiten vooruit, Rienk is net 4 weken)
6 weken na de uitgerekende datumquote:Op vrijdag 15 januari 2010 18:36 schreef Vlindur het volgende:
Innepin, Blij te horen dat het steeds beter gaatJammer dat het vandaag niet meezit
![]()
Poppejans, Ooh, 6 weken pas! Dan heeft ie nog wel ff
Oh, dan hebben we zelfs nog anderhalve week extra!quote:Op vrijdag 15 januari 2010 18:42 schreef DaviniaHR het volgende:
[..]
6 weken na de uitgerekende datum
we hebben de grammengestapo overleefd!aviva was vandaag weer 60g aangekomen, dus dat was helemaal goed, nu kunnen we zowaar zonder extra wegen of bijkolven gaan leven
![]()
alleen laat ze steeds los op de 3e toeschietreflex, van "ik ben klaar" ja, fijn, dan kan ik gaan dweilen omdat jij klaar bent(nah, zo erg is het niet, hoor!)
verder gaat het heel goed hier! eerste dag alleen met aviva, en het ging prima.
heb al om 2 uur geluncht!![]()
geboortekaartjes in enveloppen egdaan en weggebracht, ja nuttig dagje gehad!
kga binnenkort weer beter bijlezen en zo!
Okay, ja ik vroeg het me afquote:Op zaterdag 16 januari 2010 21:24 schreef Brighteyes het volgende:
Ze gaan iig een rontgenfoto van de schedel maken Huup, dus naar aanleiding daarvan zullen ze ook wel iets berekenen. Maar iig hebben we dan bij het gesprek meteen de cijfers ipv dat het dan gemeten en berekend moet worden.
Maar ik had dat al wel bedacht ook, ik zou geloof ik als arts zelf willen meten om zeker te zijn dat de ander het goed gedaan had.
Wauw, das vroeg! Echt al gericht lachen dat hij je aankijkt? Ze hebben ook wel eens lachstuipjes hequote:Op zaterdag 16 januari 2010 21:10 schreef Meimeltje het volgende:
Las hier net over de eerste lachjes. Dyon lachtte al bij 2,5 week.....maar ik vermoedde dus al dat dat kwam doordat hij een 'overtijdbaby' isEigenlijk is hij dus bij 4 weken gaan lachen dan hihi.
Dat had ik ook al een paar dagen en dacht, post ik t wel of post ik t niet........quote:Op zondag 17 januari 2010 11:16 schreef innepin het volgende:
Oy wat eng BJ. Hoop dat het goedkomt met dat jochie!
Even een waarschuwing voor gebrek aan tact hier, want ik ben een beetje chagrijnig, maar ik vind wel dat ondanks dat dit topic gewoon voor lekker kletsen over onze baby's is het totaal niets toevoegt als je el-ke-keer-weer dat je zit te kolven dat even moet mededelen. Lekker belangrijk.
Zo. Excuses voor de lompheid.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |