quote:Op dinsdag 12 januari 2010 08:48 schreef Sorbootje het volgende:
Goedemorgen allemaal!
Incantrix, ik lees nu pas je lieve reactie!Werken op zich was wel ok. En vandaag voelt het al beter. Isabeau gaat vandaag wennen op het kdv (gisteren en de rest van de week is ze gewoon bij
thuis die een week vrij is. Volgende week begint de opvang. ) en ik vind het wel jammer dat ik haar niet kan brengen, maar goed, dat kan lief net zo goed als ik..
Maandag consultatiebureau...kan ik ook niet doen, is op vrije dag van. Ik blijf maar loslaten
(
)
Allemaal een fijne dag gewenst vandaag!
quote:Op dinsdag 12 januari 2010 09:04 schreef McLaura het volgende:
Gaat ze in L naar het KDV (en mag ik zo vrij zijn om te vragen welk?)
quote:Op dinsdag 12 januari 2010 09:14 schreef miss_sly het volgende:
Thijs gefeliciteerd met je halfjaardag
Tot volgende week in het andere topic
quote:Op dinsdag 12 januari 2010 09:15 schreef McLaura het volgende:
Dankjewel Miss! Tot volgende week!
quote:Op dinsdag 12 januari 2010 10:00 schreef Keshet het volgende:
Gefeliciteerd Thijs!
Ik sluip even dit topic binnen!
Zo langzamerhand ben ik aan het rondkijken naar alles wat we nodig hebben.
De Prenatal heb ik de Doomoo seat zien staan. Ik ben erg benieuwd of jullie zo'n ding hebben en vooral benieuwd of hij ook gebruikt wordt!
quote:Op dinsdag 12 januari 2010 10:20 schreef Sorbootje het volgende:
McLaura, ze gaat in ons dorp naar het KDV.
quote:Op dinsdag 12 januari 2010 10:36 schreef Sorbootje het volgende:
McLaura, Jee Thijs alweer een half jaar?! Tot over exact drie maandenGefeliciteerd Thijsje!
SMOESJES!!!! WEHHEHEHEHEquote:Op dinsdag 12 januari 2010 10:49 schreef Sorbootje het volgende:Sorry, post tussen 't werken door en had niet gezien dat ik hem dichtgegooid had!
lolquote:Op dinsdag 12 januari 2010 11:29 schreef DaviniaHR het volgende:
jammer voor eli, want zodra er wordt geprutteld komt hij aanrennen "baby peen?" en wurmt zich in allerlei hoeken om die speen erin te douwen![]()
![]()
Haha die had ik verdiendquote:Op dinsdag 12 januari 2010 11:38 schreef Twinkly het volgende:
[..]
SMOESJES!!!! WEHHEHEHEHE![]()
![]()
dat zou mij nou noooooit overkomen
![]()
Wat fijn dat het goed ging met Isabeau op jouw werkdag!Bluh ik kan me helemaal voorstellen dat het loslaten helemaaaal niet leuk is...
![]()
Ik kolf tegenwoordig 2 keer, in het begin 3 keer op een werkdag. Voor ik vertrek laat ik haar altijd heel uitgebreid drinken en leg meteen aan als ik thuiskom. Ik heb echter wel ontzettend zindelijke borstenquote:Op dinsdag 12 januari 2010 11:53 schreef Sorbootje het volgende:
Aan de working girls: hoevaak kolven jullie op een werkdag? Ik begin te denken dat twee keer te weinig is. Ik lek door en ben blij met mijn zwarte kleding vandaag.
Wat goed!quote:Op dinsdag 12 januari 2010 11:38 schreef Twinkly het volgende:
Gisternacht heeft Niels de laatste voeding gehad om 9 uur en werd wakker voor de volgende om 5 uur, vannacht hetzelfde maar hij kreeg de laatste voeding om 10 uurEn ik werd wakker met een ploftietus enormous!!!
Eerst maar gekolft dus. Ik denk dat het best wel zou kunnen dat hij nu langer slaapt doordat hij minder last van brandend maagzuur heeft!
En hoeveel kolf je dan? Ben je niet bang dat je productie eronder te lijden heeft als je niet zo vaak kolft?quote:Op dinsdag 12 januari 2010 13:35 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik kolf tegenwoordig 2 keer, in het begin 3 keer op een werkdag. Voor ik vertrek laat ik haar altijd heel uitgebreid drinken en leg meteen aan als ik thuiskom. Ik heb echter wel ontzettend zindelijke borstennog niet een keer doorgelekt en pas 1 keer een klein druppeltje in mijn nachthemd gehad omdat ze ineens een nacht door sliep
Ik kolf nu sinds november, dus 2,5 maand, en het gaat prima. Als ik wat te weinig lijk te hebben, last Senna een regeldag in en zit ik op mijn vrije dagen vaak te voeden. Ik vind het prima, ik kan namelijk ook geen afscheid nemen van de borstvoeding. Ik kolf gemidddeld toch zo'n 250 cc op een dag, en dat is voldoende voor de dagen dat ik werk. Dit komt ook omdat Senna nou eenmaal niet heel veel uit een flesje drinkt, hoewel ze het wel weer wat beter doet momenteel. Die 250 cc zijn twee volledige voedingen ongeveer, die ze dan gedurende mijn werkdag ongeveer ook drinkt. Voor ik ga en meteen als ik thuiskom las ik een lange voeding in, zodat ze veel kan drinken. Het werkt hier prima, moet ik zeggen. Van de voorraad die ik in de vriezer had opgebouwd heb ik maar een enkele keer een beetje ontdooid, en altijd voor niets, want het is nooit nodig geweest.quote:Op dinsdag 12 januari 2010 15:25 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
En hoeveel kolf je dan? Ben je niet bang dat je productie eronder te lijden heeft als je niet zo vaak kolft?
Ik sta een beetje voor een dilemma. Het kolven gaat hier zo waardeloos dat ik probeer te wennen aan het idee dat ik kunstvoeding erbij moet gaan geven en waarschijnlijk afscheid moet nemen van de borstvoeding. De laatste paar dagen heb ik geoefend met het geven van een flesje, maar er komt een moment dat Ivan huilt en ik het gewoon te rot vind om te wachten met een flesje omdat hij nog maar 1 uur daarvoor eten heeft gehad, bijvoorbeeld. Ik weet dat ik flesvoeding op verzoek kan geven, maar het verlangen om hem dan aan de borst te leggen is gewoon te sterk.
Ik kan geen afscheid van de borstvoeding nemen, maar ik weet echt niet hoe ik dat straks met werk erbij moet gaan doen. Ik zit eraan te denken om maar halve dagen buiten de deur te werken zodat ik zoveel mogelijk live kan voeden. Ik denk dat ik het afbouwen makkelijker vind als in plaats van de reguliere voedingen de hapjes komen, met 6 maanden dus.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Kan me goed voorstellen dat je in je maag zit met hoe je dat straks met de borstvoeding moet gaan doen. Hopelijk regelt het zich vanzelf op een fijne manierZou fijn zijn wanneer je inderdaad halve dagen kunt werken! Met 6 maanden gaat Ivan dan vanzelf al steeds meer afbouwen hoe meer hij aan vaste voeding binnen krijgt.
Miss_Sly Senna volgende week al bijvoeden, waaaaaaaaah wat gaat dat snel![]()
Ik zei het gistreen nog tegen mijn lief, Niels is nu bijna 12 weken en dat is voor mijn gevoel super snel gegaan: hij is zo een half jaar...
En nu ligt hij in zijn co-sleeper te slapen!Met mij ernaast liggend kan hij wel in slaap vallen, in zijn ledikantje in zijn kamertje niet. Nou dan maar even zo.
Net weer met het flesje geoefend en hij krijgt er echt maar een paar ml uithij zuigt namelijk niet, maar dat komt vast goed.
Oh en de fysiotherapeute is gisteren geweest en die zei dat als ze hem niet eerder had gezien ze had gezegd dat er helemaal niets mis is met hem. Eerder overstrekte hij zich heel erg en kreeg je geen contact, nu was hij lekker vrolijk en alert en had een normale spierspanning. Hij heeft nog wel een lichte voorkeurshouding en we moeten een gevouwen handdoek onder zijn hoofd leggen zodat hij zijn hoofd niet naar achter kan strekken in de box. Maar de volgende keer, met (uitgerekende datum) 3 maanden, komt ze voor het laatst
<a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank">Niels</a> en <a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank">Sam</a>
Dat lijkt me zo leuk om te doen! 6 maanden alweer, waar blijft de tijd.quote:Op dinsdag 12 januari 2010 15:53 schreef miss_sly het volgende:
Vanaf volgende week gaan we bijvoeden, dus eens zien hoe het dan gaat.
quote:Op dinsdag 12 januari 2010 16:05 schreef Twinkly het volgende:
Het gaat hier ook lekkerder als ik alleen ben, maar dat komt vooral door mezelf. Ik geef dan meer uit handen en vind het moeilijk te accepteren dat dingen niet gebeuren zoals ik ze wil en wanneer ik ze wil.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ivan en ik hebben samen een bepaald ritme ontwikkeld en daar ben ik op gesteld.
Vandaag ben ik voor het eerst zonder Ivan op pad geweest (kappersbezoek). Donderdag gaan we voor het eerst samen weg zonder Ivan. Opa en oma passen dan op. Ik ben nu al smoesjes aan het verzinnen om er onderuit te komen.I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
hee, dat heb ik ook vandaag gedaanquote:Op dinsdag 12 januari 2010 16:29 schreef Incantrix het volgende:
Over werk gesproken: ik ben vandaag langsgeweest met Stef om hem voor te stellen aan mijn collega's en dat was echt superleuk![]()
quote:Op dinsdag 12 januari 2010 16:50 schreef lily het volgende:
[..]
hee, dat heb ik ook vandaag gedaan(nou ja, Leah dan heh
)
ik had best wel zin om gewoon aan mijn bureau te gaan zitten werken![]()
Hier exact hetzelfde, Wolf is 1 maand en momenteel,(sinds het weekend) komt hij steeds vaker.Kreeg ook 135cc, maar we hogen sinds vandaag nu op naar 140/150cc (dus 150cc aanmaken met 5 schepjes water en dan iets voeding weggooien).quote:
3 weken en 5 dagen..quote:Op dinsdag 12 januari 2010 10:47 schreef Troel het volgende:
BJ, hoeveel te vroeg is Evie nou eigenlijk geboren?
Goedzo! Baby's horen niet te hoestenquote:Op dinsdag 12 januari 2010 19:47 schreef _Bar_ het volgende:
Wij gaan zo even langs de hap met Roy.
gewoon om even te checken
Beter een keer te veel checken dan te weinig toch.quote:Op dinsdag 12 januari 2010 19:47 schreef _Bar_ het volgende:
Wij gaan zo even langs de hap met Roy.
gewoon om even te checken
niet helemaal bijgelezen, maar over die maten, Amélie zit nu in maat 68 nog. Ik heb haar net ff langs het meetlint gelegd voor je en ze meet nu 68 cm. Volgens mijn weegschaal is ze om en nabij de 7200 gr. nu. Die maat 68 heeft ze dan maar heel kort aangehad want ik denk dat wij vrij snel straks overstappen naar 74.quote:Op dinsdag 12 januari 2010 15:27 schreef mefke79 het volgende:
Zo terug van het cb, lekker glibberen met de kinderwagen. Ze zouden schaatsijzers onder dat ding moeten verkopen. Tis dat ik geen slee heb, anders had ik de mc er opgezet of de bak, dat doen er hier veel, ben er al meerdere tegengekomen.
Goed, prikken zitten erin, zetpil ook en meneer ligt op bed. Of ie slaapt geen idee, maar stil is ie wel. Hij doet het gewoon heel goed, heupen waren oke, dus geen echo en hij volgt keurig het bovenste lijntje, 7150 gram en +/- 65 cm (ik denk zelfs langer, maar ja, hij strekte zich weer niet). En we mogen proberen om naar 4 voedingen te gaan, maar dat was ik al aan het proberen, dus niets nieuws.
Oja, Huup en Innepin, volgens mij zit mijn manneke qua groei redelijk gelijk aan jullie meiden toen die zo oud waren als Driekus nu. Welke maat hebben zij nu? Wij gaan namelijk eind maart naar Tenerife en ik heb helemaal geen zomerkleding en nou wil ik wat gaan zoeken op mp en in de opruiming enzo, maar zou ik dan 74 of 68 moeten halen? Ik heb net de eerste Hema (=klein) shirtjes 62 weggelegd, die passen niet meer. Maar de meeste 68 is nog echt te groot.
ohja? hmm. misschien ligt het dan toch aan mijn belevingquote:Op dinsdag 12 januari 2010 21:10 schreef Stiemie het volgende:
Wat grappig dat iedereen die kleertjes van de hema weer heel anders vindt vallenIk koop voor Linde altijd alles van de hema een maat groter en nog is het dan soms te klein
ha!quote:Op dinsdag 12 januari 2010 21:11 schreef _Bar_ het volgende:
hmm de hema kleertjes daar draagt Roy al maat 74 in, en voor de rest 68.
zeeman valt ook zo ruim, de h&m ook.
quote:Op dinsdag 12 januari 2010 21:17 schreef Stiemie het volgende:
Name it valt hier juist altijd heel ruimMisschien moeten we eens een vergelijk-maten-van-kleertjes-meet organiseren
Ik denk het wel. Ivan heeft dat namelijk ook, en dan reageert hij zich af op mijn borst.quote:Op woensdag 13 januari 2010 03:53 schreef Beessie-Jen het volgende:
en nog even een vraagje; kan een baby ook tijdens de voeding al last krijgen van darmkrampjes???
Evie is tegen het einde van de fles vaak zo onrustig.. en met de beentjes spartelen enzo...
denk zelf dat het krampjes zijn; maar dat weten we dus niet zeker....
wat heerlijk zegquote:Op woensdag 13 januari 2010 05:44 schreef Lijnloos het volgende:
Ook hier weer wakker, maar helemaal verbaasd.. Gisteravond om 12 uur laatste fles en toen was mevrouw net wakker (gemaakt) en nu net de eerste fles van vandaag... In de tussentijd heeft ze gewoon heel lief geslapen en zelfs net niet huilen, ze was gewoon wakker en lag wat te pruttelen en sabbelen!nu op naar het 2e deel van de nacht, kijken of dat net zo goed gaat!
Ik zou het niet doenquote:Op woensdag 13 januari 2010 11:36 schreef Poppejans het volgende:
Wat ''mag'' of zouden jullie doen, wij gaan begin feb een midweekje op vakantie waar ook een subtropisch zwembad is, Wolf is dan 8/9 weken oud maar nog net niet gevaccineerd, zouden jullie eventjes half uurtje naar een zwembad gaan met een niet gevaccineerde baby???
Spannend en rot en inderdaad ook fijn dat ze ook daar zo vrolijk is, mijn kleine lachebekjequote:Op woensdag 13 januari 2010 12:50 schreef Sorbootje het volgende:
Xenia, spannend hè?! Maar toch ook wel weer leuk dat ze zich zo vrolijk gedroeg toen je haar bracht!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |