abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_76849134
Wat fijn dat Isabeau een goede nacht heeft gehad!

Jemig, wat een handelingen moeten jullie 's nachts verrichten. Ik kan me voorstellen dat je dan extra dankbaar bent voor een doorslapende baby! Vooral voor jou ben ik erg blij, Twinkly. Hoe heb je het voeden 's nachts in hemelsnaam zo lang volgehouden? Niels meldde zich toch best vaak? - Edit - Ik lees nu pas dat hij in zijn eigen bed heeft geslapen op zijn eigen kamer. Hoera! Is er een reden dat je hem daar graag wilde hebben?

Ik doe de laatste avondvoeding en de nachtvoedingen liggend. Vanochtend vroeg ben ik daarbij in slaap gevallen. Ik werd na een uurtje wakker toen mijn lief de deur uit ging; Ivan lag tegen mijn borst te tukken.

Als ik erover nadenk vind ik het best eng dat ik soms in slaap val tijdens het voeden, vooral omdat overal gewaarschuwd wordt voor het smoren van je baby, met name in bed. Maar ik beweeg niet als Ivan naast me ligt, hij ligt nooit onder het dekbed en hij is sterk genoeg om zijn hoofd weg te bewegen. Doen jullie dat helemaal nooit, met je baby in bed slapen?

[ Bericht 6% gewijzigd door Claudia_x op 15-01-2010 13:48:07 ]
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_76849196
Wow, Isa.
pi_76849422
Heb ik ook weleens gedaan hoor Claudia, dan lag Lars zo lekker op mijn borst te slapen dat ik hem lekker wilde laten liggen. Zelf dommelde ik dan ook vaak weg.
De laatste tijd is het niet meer gebeurd, en slaapt Lars altijd in zijn eigen wiegje. Maar nu geef ik ook geen bv, dus dat is ook wel een verschil.
Het is wel supersuperknus, zo'n klein lijfje tegen je aan gekruld....
Maar inderdaad toch ook wel gevaarlijk.
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_76849638
Ik vind het zo eng dat Niels zo stil ligt te slapen! Ik ga steeds kijken. * Twinkly de zenuwpees Maar hij ligt heerlijk op zijn knuistje te sabbelen.
<a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank">Niels</a> en <a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank">Sam</a>
pi_76850966
hihi Twinkly volgens mij gaat dat echt nooit meer over, dat "zou hij/zij nog wel..." als ze heel stil zijn. Daarm ook de vinger-onder-de-neus-truc he, dan voel je de adem

Isa Mooi moppie
POLLETJE PREE MUURSCHILDERINGEN! Facebook en website
pi_76851273
quote:
Op vrijdag 15 januari 2010 14:23 schreef innepin het volgende:
hihi Twinkly volgens mij gaat dat echt nooit meer over, dat "zou hij/zij nog wel..." als ze heel stil zijn. Daarm ook de vinger-onder-de-neus-truc he, dan voel je de adem
Zijn ze 18, doen we het nog steeds
<a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank">Niels</a> en <a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank">Sam</a>
pi_76851303
Dankjullie!

Ik hang hier ook regelmatig over het bedje om te kijken of ik nog beweging zie!
pi_76851597
Ik heb dat ook vooral bij het wandelen... om de paar minuten even kijken of ze het nog wel doet. Maar ze slaapt ook zo lekker in de wandelbak (tevens haar bedje 's nachts).
pi_76851782
Isa valt meestal na het eten direct in slaap en slaapt dan door tot de volgende voeding. Af en toe lukt het haar niet om in slaap te komen, terwijl ze zichtbaar moe is. Dan is zuigen op mijn pink de uitkomst, dat wil ze dan het liefst (uren achter elkaar ). Ik probeer nu om haar te wennen aan een speentje, zodat ze daar dan op kan zuigen, maar ze wil nog geen speentje! Zodra ik deze in haar mondje stop houdt ze haar mondje wijdt open en gaat heen en weer met haar hoofdje. Iemand nog tips?
pi_76851882
Over haar wangetje aaien zodra je de speen in haar mond doet... dan effe wachten tot het sabbelen begint. Dat werkt hier echt als een tierelier. Minke wilde eerst ook niks van haar speen weten maar deze truuk hielp. Moet wel zeggen dat we een andere speen hebben dan in het begin geprobeerd hebben (nu een van avent, die bij de flesjes zat).
pi_76851905
Wij deden in het begin als hij op de pink zoog nog weleens snel de wisseltruc, pink eruit, speen erin
Welke speen heb je? Want ik hoor hier wel veel kids die de difrax speen weigeren en zweren bij de bibi speen. Hier al net zo.
pi_76852189
die bibi ging er bij ons dus niet in... maar binnenkort toch nog maar es proberen, hoewel we nu 2 avent-spenen hebben en die kunnen we dus ook mooi afwisselen (ivm hygiene).
pi_76852488
2 spenen....wij hebben er wel 10 ofzo
1 bij opa en oma, standaard 2 in de luiertas, 3 in de koelkast, 2 in zijn bed.....ga zo maar door.
Op uitkookdag moet ik eerst op spenenjacht!
  vrijdag 15 januari 2010 @ 14:57:29 #239
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_76852585
bij ons gaat juist de Difraxspeen goed..
(dental -2/2 maand)
Ik heb Evie boven in haar wiegje gelegd en ga zo zelf ook ff proberen een dutje te doen..
(ben toch stiekem best moe van al die gebroken nachten; maar jeuj het is weekend en dan doet papa de nachtfles!! en mama de vroege ochtend... heeeeeerlijk)
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
  vrijdag 15 januari 2010 @ 14:58:50 #240
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_76852646
ow en Evie heeft nu ook 3 van die spenen in gebruik
maaaaar ik heb dr nog 6 in de kast liggen in 0-6 maand
haha

@nieuweuser:
kijk Evie heeft dat shirtje ook aan:

hip joh!

foto gaat straks weer weg...

[ Bericht 25% gewijzigd door Beessie-Jen op 15-01-2010 15:16:48 ]
pi_76853611
Evie Schattig profieltje!

Hoe steriliseer je een fles in de magnetron? Eerst in elkaar zetten of alle onderdelen apart?
En ik wist helemaal niet dat je speentjes in de koelkast moet bewaren Karin
pi_76853666
Leuke foto BJ!! Hip shirt inderdaad!

Wij hebben eerst een speen van Difrax geprobeerd, die leek ze niet te willen, dus nu ben ik met een bibi aan het proberen. De wisseltruck ook aleens geprobeerd, nu ook en ze pakt de speen en sabbelt!!! Hopelijk blijft ze even sabbelen!! Ze heeft wel eerder gesabbeld maar dan stopt ze na een minuut. Ze is alweer gestopt.., haha!

Misschien heeft het ook te maken met de fles die we gebruiken, een Breastflow? Dat is natuurlijk een andere speen dan op andere flessen zit..
pi_76854418
Joehoe! Ze sabbelt er nu al zo'n 10 min op! Ik moest hem wel eerst goed vasthouden anders spuugde ze hem direct weer uit!
pi_76855051
quote:
Op vrijdag 15 januari 2010 15:21 schreef Twinkly het volgende:
Evie Schattig profieltje!

Hoe steriliseer je een fles in de magnetron? Eerst in elkaar zetten of alle onderdelen apart?
De onderdelen van de borstkolf deed de kraamhulp apart, dus dat doe ik met flesjes ook.
quote:
En ik wist helemaal niet dat je speentjes in de koelkast moet bewaren Karin
Ik ook niet. Waarom is dat zo? Ik leg wel braaf elke keer de onderdelen van de borstkolf in een bakje in de koelkast omdat de kraamhulp dat deed. Ik heb nooit kunnen vragen waarom ze dat deed omdat ik er pas achter kwam toen ze alweer weg was.
pi_76855057
NieuweUser, Emma wilde de speen ook niet in de eerste 4 weken. Dus we hebben nu heel zachte vingers

Ik voed 's nachts inderdaad liggend. Bedlampje aan, kind uit co-sleeper trekken en op borsthoogte neerleggen en dan proberen wakker te blijven. Ik heb 's nachts expres een shirt met lange mouwen aan, zodat ik de dekens niet over me heen trek. Daarnaast lig ik een soort van gekromd om Emma heen en is het lampje dus aan als we in slaap vallen. Echt lekker slaapt het overigens niet, ik word dan echt wel stijf wakker. Maar wel knus en Emma slaapt dan juist heel goed
pi_76855175
quote:
Op vrijdag 15 januari 2010 15:40 schreef NieuweUser het volgende:
Joehoe! Ze sabbelt er nu al zo'n 10 min op! Ik moest hem wel eerst goed vasthouden anders spuugde ze hem direct weer uit!
Dat gaat hier aan de lopende band zo, terwijl hij dol is op sabbelen. Erg frustrerend. Tegenwoordig slaat hij de speen ook uit m'n hand (zie 00:17).

Ik houd de speen erin gedrukt tot ik voel dat hij goed aanzuigt en doorsabbelt.
pi_76855430
quote:
Op vrijdag 15 januari 2010 15:54 schreef WupWup het volgende:
Echt lekker slaapt het overigens niet, ik word dan echt wel stijf wakker. Maar wel knus en Emma slaapt dan juist heel goed
Same here. Ik slaap dan met één arm in een hoek van 90 graden en de rest van mijn lijf om hem heen gekruld. Dat is niet bepaald comfortabel, en als ik wakker word lig ik nog precies zo. Alleen al om die reden leg ik hem vrijwel altijd terug in de co-sleeper. Helaas slaapt hij daar minder lekker dan bij mij.

Ivan is nu al 3 uur aan het slapen in zijn eigen bed en ik ben al minstens 10 keer wezen controleren of hij nog leeft, alleen zijn mijn vingers te koud voor de ademproef en heb ik dus al een paar keer bijna een hartstilstand gehad.

[ Bericht 9% gewijzigd door Claudia_x op 15-01-2010 16:11:25 ]
pi_76856005
Speentjes hoeven niet in de koelkast hoor, maar wij hebben hier een kat rondlopen, en die komt in ieder geval niet in de koelkast. Dus een veilige plek. De flessen staan er ook altijd.

Mijn kleine vriendje heeft zo'n goeie dag, hij is de hele dag al aan het lachen en praten en slapen wat toch een verschil met hoe het was! Ik ben zo blij

[ Bericht 59% gewijzigd door XXXKarinXXX op 15-01-2010 16:38:58 ]
  vrijdag 15 januari 2010 @ 17:07:30 #249
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_76858218
hmmm borstkolf in de koelkast weet ik dan weer niet? dat hoefte in het ziekenhuis ook niet?
Ik bewaar dan wel weer mijn flesjes in de koelkast....
(en die kook ik niet elke dag; maar 2 keer per week ofzo)
(heb er 3)

Evie had honger vanmiddag; wilde dus een dutje doen; lag net een kwartiertje te dommelen; Evie klaarwakker en wil NU eten Dus ik weer bed uit...
(was nog geen 2 uur geleden dat ze 140 ml ophad )
dus net weer 140 ml op.... en ik weer aan het kolven... heb zo;n vermoeden dat ze van8 een flesje kunstvoeding gaat krijgen..
(jeetje zoveel kan ik dus echt niet kolven...)
Hoop dat ze nu in elk geval 3 uur wacht... *fingers crossed*

@Sorboo: hoe is het nu met je meisje?

@Mefke: hoe is het bij jullie? zijn jullie inmiddels weer helemaal fit??

@Karin; wat fijn dat je mannetje het zo goed doet!!! heeeeeeerlijk!
pi_76858275
quote:
Op vrijdag 15 januari 2010 15:54 schreef WupWup het volgende:
NieuweUser, Emma wilde de speen ook niet in de eerste 4 weken. Dus we hebben nu heel zachte vingers
Haha, mijn vingers zijn soms ook helemaal verweekt!

Lekker zo'n goede dag, Karin!!

Het lijkt alsof Isa soms ook wat last heeft van krampjes. Vanmiddag viel ze bij mij in slaap, en dan schrikt ze soms ineens wakker en begint direct te huilen en naarstig te sabbelen, en dan is het huilen met een minuutje ook weer over. Misschien toch maar eens Infacol proberen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')